Senin, 30 April 2012

Ber om Ekteskap: Ekteskap er Sunnah apostlenes copulation fra deg er sadaqah


Ber om Ekteskap: Ekteskap er Sunnah apostlenes copulation fra deg er sadaqah


AvAbu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq


Som du vet godt at religion gir oss en rekke forslag om å gifte seg.
Allah er nevnt i mange vers i sin bok og oppfordrer oss til å utføre den. Blant dem, Allahs ord Ta'ala i brevet av Ali Imran bemerkninger om Zakariya Alaihissalam
"Ja min Herre, gi meg fra Thee en god gutt. . Du er den som hører bønn "[Ali 'Imran: 38]
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier
"Og (husk) Zakariya, da han ropte til Herren hans: 'O min Herre la meg leve Thou og Thou alene ble Waris mest godt." [Al-Anbiyaa': 89]
Allah wa Ta'ala sier Subahanhu
"Og sannelig Vi sendte et sendebud før deg, og vi ga dem koner og etterkommere ..." [Ar-Ra'd: 38]
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier
"Og kawinkanlah folk som alene blant dere, og anstendige mennesker (ektefelle) av sahayamu tjenere og menn tjenere sahayamu en kvinne. Hvis de er fattige, vil Allah gjøre dem i stand til med sin nåde ... "[An-Nuur: 32]
Og hadithene så mye om det.
Anas bin Malik av Allah 'anhu, at Profeten sallallaahu' alaihi wa Sallan sa.
"Hvis en slave gift, så han har perfeksjonert halvparten av sin religion, derfor la ham frykter Allah for den resterende halvparten."[1]
Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa
"Den som er bevart av Gud fra den onde av to tilfeller, vil han utvilsomt komme til Himmelen: Hva er det mellom de to knokler i haken (munnen) og hva som er mellom bena (hans genitalia)." [2]
Så, kommer til himmelen, min bror, fordi du holde deg fra stygghet av hva som er i mellom bena, og dette i form av ekteskap eller faste.
Kjære bror! Ekteskapet er den største verktøy for å holde mennesker fra å falle inn i saken er forbudt av Gud, slik som utroskap, liwath (homofil) og i andre. Forklaring på denne saken vil bli oversendt.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, med å si sin anbefaler oss å gifte seg og på jakt etter etterkommere, som fortalt av Abu Umamah Allah' anhu.
"Gift deg meg, fordi jeg faktisk kommer til å skryte om hvor mange personer du skal andre mennesker på dommens dag, og du liker ikke de kristne presteskapet." [3]
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i mange hadith oppfordrer oss til å gifte seg og føde barn. Han oppfordrer oss om det, og vi forbød sølibat, på grunn av denne loven menyelisihi Sunnah.
Jeg nevnte for deg, min kjære, en rekke hadith som viser det.
[1]. Ekteskapet er Sunnah apostlene.
Ekteskap er en av Sunnah til Profeten, hva du skal bort, min kjære bror?
At-Tirmidhi berettet fra Abu Ayyub Allah 'anhu, sa han at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa.
"Det var fire saker som omfatter Sunnah til Profeten:. Skam, slitasje dufter, bersiwak, og gift" [4]
[2]. Hvem er In Between Du kunne gifte seg, Marry da.
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam befalt oss slik, som fortalt av al-Bukhari fra' Abdullah ibn Mas'ud Allah 'anhu. Han sa: "Vi var med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som en ung mann som ikke har noe, så han sier til oss:
"O ungdom, hvem av dere er i stand til å gifte seg, deretter gifte seg. Fordi ekteskap tåler mer og mer å vedlikeholde kjønnshår visning. Og de som ikke har råd, så la ham raskt, fordi faste kan undertrykke syahwatnya (skjoldet)." [5]
[3]. Folk som giftet seg med hensikt å opprettholde Purity selv, så må Gud hjelpe.
Kjære bror, hvis du ønsker å gifte seg, og vet at Allah vil hjelpe saken.
At-Tirmidhi berettet fra Abu Hurayrah at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.
"Det er tre grupper som ville bli hjulpet av Gud, en slave som ønsker å innløse seg i avdrag til sin herre, som giftet seg fordi de ønsker å bevare hellighet, og jagerfly i veien for Allah." [6]
[4]. Gifte seg med en kvinne av medfølelse og Fertile (Mange barn) er det stolthet for deg på dommens dag.
Kjære bror, hvis du ønsker å gifte seg, finne en familie av kvinnene kjente fruktbarhet (mange barn) og medlidenhet for sin mann, fordi profeten fred og velsignelser 'Choice alaihi wa sallam membanggakanmu om det på dommens dag.
Basert på det som ble fortalt av Abu Dawood fra Ma'qil Allah ibn Yasar 'anhu, sa han: "Noen kom til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:" Jeg fikk en kvinne (i en annen fortellerstemme (nevnt), 'har en posisjon og skjønnhet?), men han kan ikke bære barn (ufruktbar), hvis jeg kunne gifte seg med henne "Han svarte: 'Nei' Da hun kom til ham en gang, men han forbød det. Da hun kom til ham for tredje gang, så sa han: ". Marry kvinner som er mer medfølende flere barn, fordi jeg kommer til å skryte om det beløpet du er for andre folkeslag" [7]
[5]. Samleie en av dere er sadaqah.
Semuslim bror, din seksuelle aktivitet med din kone for å ha avkom, eller for å opprettholde selv eller ham, så får du en belønning, basert på hadith fortalt av muslim fra Abu Dharr Allah 'anhu, at antall følgesvenner av Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa til ham: "Allahs sendebud, har den rike fått mye av kvalifikasjoner. De ba når vi ber, de raske som vi faster, og de kan bershadaqah i overkant av deres eiendom. "
Han sa: ". Har ikke Gud gjort for deg hva du kan shadaqahkan Hver rosenkrans er en sadaqah, er enhver Takbir en sadaqah, er enhver tahmid en sadaqah, er enhver tahlil sadaqah, sendt til ma'ruf er sadaqah, hindrer det fra å være onde er sadaqah, og samleie en av dere (hans kone) er sadaqah. "
De spurte: "O Allahs sendebud, hvis en av oss som wreak syahwatnya vil bli belønnet?"
Han sa: "Hva tror du om han var ventilasjon syahwatnya til Haram, om han fikk synd og så også hvis han tok den ut til lovlig, så han fikk belønning?." [8]
[Kopiert fra boken Isyratun Nisaa Minal Ilal Alif Yaa, Indonesia Edition Complete Guide fra A til Z ekteskap, forfatteren Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversetter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]
Ber om Ekteskap: Gift med Gjenopprett Spirit of Youth



AvAbu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq



[6]. Returnerer ånd å gifte "Ungdom".
Ekteskap kan gjenopprette styrke og ungdom etater. Fordi når folk føler seg vel, kroppen blir aktive.
Dette er en venn som forklarte det til oss, som fortalt av al-Bukhari fra 'Alqamah Allah' anhu, sa han: "Jeg var med 'Abdullah (bin Mas'ud), deretter' Uthman møtte ham på Mina, sa han : 'O Abu' Abdirrahman, faktisk jeg har et grunnleggende behov for dig 'Da de snakket (mye "Alqamah).. 'Uthman sa til ham:' O Abu 'Abdirrahman, ville jeg gifte deg med en jente som vil minne deg på hva du har opplevd før? Når' Abdullah følte han ikke trenger det, da han signaliserte til meg og sa: 'O' Alqamah! «Da jeg nektet, sa han:« Hvis du sier ja, så sannelig profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa til oss:' O ungdom, hvem av dere er i stand til å gifte seg, da gifte seg. Og den er ikke i stand, så fastet;. For kontroll fastende syahwatnya "[9]
[7]. Alaihi Wa sallam profeten Oppmuntre Husband Kone til å utføre seksuelle aktivitet for å få avkom, og giftet seg med en jente.
Imam al-Bukhari berettet fra Abu Hurayrah Radhiyalllahu 'anhu, sa han: «Profeten Sulayman ibn Dawud sa:« Jeg ville rotere 70 koner på natten, som hver på kona skal føde en Mujahid som strever i veien for Allah. En venn sa til ham: «Gud vil. ' . Men Salomo ikke si, og ingen av dem er gravid, bortsett fra en person Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:'. Hadde han sa insha Allah, ville de bli Mujahid i Allahs "[10]
I muslimsk historie (nevnt): "Jeg sverger til Herren at sjelen av Muhammed er hans hånd:« Hvis han skulle si 'inshallah ", ville de strever i Allahs måte som en soldat alle." [11]
Al-Bukhari fortalt fra Jabir ibn 'Abdillah, sa han: "Jeg var med profeten sallallaahu'. Alaihi wa sallam i en krig, viser det seg untaku langsom og tretthet Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom til meg og irettesette:« Jabir'! Jeg svarte: "Ja." Han spurte: «Hva er galt med deg? Jeg svarte: «Untaku treg og trøtt, så jeg forlot. ' Så gikk han ned for å knytte den med hyssing, så sa han: «Kom! ' Jeg var oppe Really jeg vil holde ham fra profeten sallallaahu. Alaihi wa sallam Han spurte:. '? Er du gift? Jeg svarte: "Ja." Han sa: «Jenta eller enke? Jeg svarte: 'enke. Han sa: «Hvorfor ikke gifte seg med en jente bare så du kan spille rundt med det og han lekte rundt med deg? Jeg svarte: «Sannelig jeg har søstre, så ønsker jeg å gifte seg med en kvinne som kunne samle dem, grer dem, og veilede dem. 'Han sa: «Du kommer, hvis du kommer, da så, så. [12] Han spurte: «Skal du selge din kamel? Jeg svarte: "Ja." Så han kjøpte den fra meg med en uqiyah (unser sølv) Da Messenger av n til foran meg, mens jeg var oppe i morgen når vi kommer til moskeen, møtte jeg ham ved inngangen til moskeen Han spurte:... "Hva nå du har kommet ' Jeg svarte: "Ja." Han sa: «La din kamel og gå til moskeen, så dere ber to rak'ahs. .. Så gikk jeg og ba Så han beordret Bilal å bringe en uqiyah til ham, så Bilal veie betydelig i skalaene Da jeg gikk, sa han: «Kall meg Jabir. Jeg sa: «Nå som den kamelen er returnert til meg, men det er ingenting jeg hater mer enn en kamel. Han sa: '. Ta kamel, og prisen for dere "[13]
Ibn Majah fortalt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at han sa
"Nikahlah med en jomfru, fordi leppene var søtere, mer fruktbar livmoren, og litt mer fornøyd med." [14]
[8]. Kan barnets mor og far Inngåelse Heaven.
Hvordan barnets far og hans mor inn i himmelen? La oss lytte til svaret til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i hadith qudsi. Imam Ahmad beretter fra noen følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at han sa.
"På kommandoen til barna i himmelen: 'Gå til himmelen.' De sa: 'O min Rabb, (vi går ikke) til far og mor vi få (første).' Når de (far og mor) til å komme, sa den allmektige Allah til dem: «Jeg ser ikke dem blokkert Gå deg inn i himmelen.". De sier: 'Herre, min far og vår mor? Han sa: 'Gå til himmelen med dine foreldre. "[15]
Noen bestemte seg for å be og være en "prest" og ikke gift, av den grunn at alt dette er taqarrub (nærmere) til Allah. Vi nevnte for dem følgende to hadith, slik at de vet læren av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og behovet for å følge Sunnah i hva disabdakannya.Dette er den niende punkt:
[9]. Ikke Gift For All Utnytte Tid for å tilbe er Sunnah til Profeten sallallaahu alaihi menyelisihi Wa sallam
O min kjære bror. Du bestemmer ikke å gifte seg for å bruke all din tid menyelisihi tilbedelse er sunnah av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Fordi, er vår religion ikke religion "presteskap" og han sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke anbefale saken til oss.
I en hadith fortalt av al-Bukhari fra Anas bin Malik, sa han: Det er tre personer som kom til huset konene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å spørre om tilbedelse av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam. Da de fikk nyheten, virket de å føle seg ubetydelig. De sier: "Hva betyr det at vi sammenlignet Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam, når Gud har tilgitt sine synder fra fortiden og av senere?" En av dem sa: "Jeg vil be om natten for alltid." Den andre mannen sier: "Jeg vil fort hele tiden og vil aldri ødelegge." Den tredje mannen sa: "Jeg ville holde seg borte fra kvinner og ikke bli gift for alltid." Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom og spurte: "Har du sier så og så sverger ved Allah, frykter jeg Gud mer og mer forsiktig enn deg, men jeg fort og bryte fasten, be og sove, og gifte seg med henne Den som. som hater Sunnahku, er det ikke inkludert golonganku. "[16]
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam godkjenne av Salman av Allaah' anhu over hva han sa til sin bror, Abud Darda 'Allah' anhuma som hadde giftet seg, så ikke bruke tid til å tilbe og holde seg borte fra sin kone, nemlig Ummud Darda 'Allah' Anha. Han fortalte oss de hendelsene som har inntruffet.
Al-Bukhari fortalt fra Wahb ibn 'Abdillah Allah' anhu, sa han: Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forenes i vennskap mellom Salman og Abud Darda'. Når Salman besøkte Abud Darda ', så han Ummud Darda' mubtadzilah (hva du skal ha og ikke ha de fine klær). [17] Han spør: "Hvordan er du?" Han svarte: «Din bror, Abud Darda ', ikke behov for denne verden, (nemlig kvinner I tillegg er det en historie om Ibn Khuzaimah:." Han fastet i løpet av dagen og be om natten') ".
Da Abud Darda 'kom og Salman gjorde maten. "Eat, fordi jeg fastende," sa Abud Darda '. Han svarte: «Jeg vil ikke spise før du spiser." Abud Darda 'spiste. Da kvelden kom, gikk Abud Darda 'til sine bønner.
Salman sa til ham: "Gå til sengs!" Han sov. Så gikk han for å be, da Salman sa til ham: "Gå til sengs" Når på slutten av kvelden, sa Salman: "Get up now." Så de ba sammen.
Da Salman sa til ham: "Herre du har rett på deg, har du rett over deg, og din familie har rett på deg derfor gi rett til sine respektive eiere.».
Da Abud Darda "kom til profeten n å fortelle det til ham, så han sa:" Salman er sant. " [18]
Al-Bukhari fortalt fra 'Abdullah ibn' Amr ibn al-`Allah 'anhu, han sa: Allahs sendebud sallallaahu' alaihi wa sallam sa:" O 'Abdullah, fikk jeg på nyhetene, har du alltid fastet i løpet av dagen og be om natten dag? " Jeg svarte: "Ja, O Allahs sendebud." Han sa: "Ikke gjør det Fasting og spise, stå opp og gå i dvale For kastet dere har rettigheter over deg, dine øyne har rettigheter over deg, og dine hustruer har rettigheter over deg"!. ». [19]
[Kopiert fra boken Isyratun Nisaa Minal Ilal Alif Yaa, Indonesia Edition Complete Guide fra A til Z ekteskap, forfatteren Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversetter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]
Avskjediget mot flerkoneri Feil om syn

AvGeistlige Abu Muhammad Sa'ad Nurhuda


Blant instruksjonene al Koranen, som gir ledetråder til den rette stien, den tillatelsen av en polygame mann til fire koner. Men hvis en mann føler ikke gjøre rettferdighet til å bekymre seg, kreves det ham å ha nok å ha en kone bare eller kvinnelig slave, som ordet av Allah i brevet en-Nisa vers 3.
"Hvilket betyr: Og hvis du frykter at du vil ikke kunne gjøre rettferdighet til de (høyre) kvinnelige foreldreløse (hvis dere gifter), deretter gifte kvinner (den andre) som du liker, to, tre eller fire. Så hvis du frykter at du ikke vil være i stand til å gjøre rettferdighet, og så (gifte) bare én, eller slavene som dere har. Det er nærmere å ikke gjøre urett "[1]
Det er flere grunner til at en mann kan praktisere polygami, blant disse er til beste for kvinner, på grunn obstruksjon av noen kvinner fra å gifte seg. Også for den gode menn, kan slik at det er gode i seg selv være optimalisert, var optimalisering ikke mulig å skje hvis bare har en kone bare. En annen grunn er til beste for den Ummah, som utvidet antallet muslimer. På grunn av antallet muslimer som var født i dette ekteskapet, slik at de kan heve straffen mot Allahs fiender Subhanahu wa Ta'ala som det høyeste.
Polygami var Sharia er Wise, du kjenner. Ingen fordømte ham, bortsett fra en som hadde blitt blendet av Guds allmektige øye med utroskap hans. Restriksjoner på polygami til fire koner, er også en begrensning som kommer fra de mest Wise, du kjenner. Denne begrensningen er nummeret halvveis mellom minste (monogami), noe som førte til forsømmelse av noen av fordelene med menn, eller mange (mer enn fire) som fryktet mangel på evne til å oppfylle forpliktelsene i husholdningene gjennom konene til [2]
På den nylig nye generasjonen har tenkt på som vestlige mennesker. De får en vestlig utdannelse, enten hjemme eller i landet de vantro, og matet med orientalist ideer fiendtlige til islam.
Noen ganger veldig åpenbare synder og også noen ganger det ser bra ut, men bak det der er en skjult avvik, for å skape forvirring og kaos av tanke blant muslimene. Som til slutt utviklet seg i den grad de mente fornektelsen av Shari'ah. Forvirring av tenkte mellom dem, nemlig i form av polygami. Ifølge dem, er polygami anses som en handling av wrongdoers, så det er ikke sant hvis det tillates. Det er noen som åpenlyst motsetter polygami, noen subtil måte.
Her demonstrerte vi i tvilsomt, tvilsomt at de bringer.
Første tvilsomt.Motstanderne av forbudet mot polygami hevder profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalte Ali å gifte seg med datteren til Abu Jahl og utarbeidet av Fatima bint Prophet sallallaahu' alaihi wa sallam [3].
Ved å lene til forbud av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalte Ali ikke å hente datteren Fatima Abu Jahl, de fleste motstandere av polygami kommentere og sa, se profeten sallallaahu' alaihi wa sallam har forbudt Ali å gifte seg med datteren til Abu Jahl og samlet med Fatima. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som et eksempel, forbyr vi mannen å gifte seg med en annen kvinne sammen med døtrene våre, og vi heller ikke praktiserer polygami, fordi disse var blant de forhold som kan skade foreldrene og konervi.
Svar:Tvilsomt at de lanserte det, i hovedsak allerede forkastet Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
"Det betyr: Så disse kvinnene gifter seg (andre) som du liker, to, tre eller fire. Så hvis du frykter at du ikke vil være i stand til å gjøre rettferdighet, og så (gifte) bare én ".
I dette verset, Allah tillater en mann å gifte seg mer enn en kvinne, og også dømt til å gifte seg en kone bare hvis bekymringen ikke kan gjøre rettferdighet. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som har forbudt miksing Fatima Ali, han sallallaahu' alaihi wa sallam, gift seg til ni koner, så sier han er bevis, så vel som handlinger.Innsigelsen i detalj, blant disse er det i hadith selv. Denne uttalelsen er mer mainstream, mens andre er de konklusjoner og meninger fra de lærde. Her er forklaringen.
[1]. Fornektelsen kom i hadith tekster som beskrevet i ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:
لا تجتمع بنت نبي الله صلى الله عليه وسلم وبنت عدو الله أبدا
Datter vil ikke få sammen med en datter av profeten av Allahs fiender av Gud i all evighet.
I muslimsk historie:
مكانا واحدا أبدا
I ett sted alltid.
I historien til de andre nevnte:
عند رجل واحد أبدا
På en mann for alltid.
Så dette er blant av ekteskapet, som samler mellom datter av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam med fienden jenter Allah.Dermed mener noen forskere.
Ibn Fig. sa: "Den mest korrekte mening i å bringe betydningen av denne historien er at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forbudt å Ali, datteren han ikke samle sallallaahu' alaihi wa sallam med datter av Abu Jahl fordi det vil skade ham, og skade profeten . haraam, ved konsensus Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:'. jeg ikke proscribe tilfelle av halal ", som betyr, hun (datteren til Abu Jahl) lovlig for ham hvis det ikke var hans kone Fatima Mens innsamling som begge kunne skade Profeten 'alaihi wa sallam, så det skal ikke være ". [4]
Imam Nawawi rahimahullah hevder, er forbudt å samle mellom dem og betydningen av profetens ord «Jeg proscribe en lovlig sak," poenget er, gjorde jeg (profeten) ikke si noe menyelisihi lov av Allah Subhanahu wa Ta'ala. Hvis Allah Subhanahu wa Ta'ala rettferdiggjøre noe, ville jeg ikke mengharamkannya. Og hvis Gud forby noe, ville jeg ikke menghalalkannya. Og jeg heller stillhet for å fordømme noe, fordi min stillhet betyr penghalalan ting. Så, disse er blant av ekteskapet, som samler mellom datter av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam med jenter wa Ta'ala Subhanhu fiende av Gud. [5]
[2]. Dette hadith indikerer i spesifisiteten av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at hans døtre ikke skulle være en co-kone. [6]
[3]. Det er spesielt for Fatima, fordi hun hadde mistet sin mor og søstre, slik at ikke flere mennesker igjen som kan bli invitert til å utveksle ideer eller lette byrden på sinnet, eller for å avsløre hemmeligheten om det er en følelse av sjalusi [7]. I motsetning til konene til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, fordi hvis de får et problem som ovenfor, så kan de klage til noen som kan løse dette problemet, nemlig sine ektemenn, at Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam. Dette er forårsaket av hva som er på hans sallallaahu 'alaihi wa sallam, den milde natur, vennlighet, holde følelser. Slik at alle konene han sallallaahu 'alaihi wa sallam fornøyd med de gode moral og hele holdningen han sallallaahu' alaihi wa sallam, så hvis det vises sjalusi, kan det løses på rask tid.
[4]. Men det betyr ikke at et forbud, men det er, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam med den holdningen tillit og vilje til Allah Subhanahu wa Ta'ala, vet han at Allah Subhanahu wa Ta'ala-og dette inkluderer gave Allah Subhanahu wa Ta' stil til ham, vil ikke samle Fatima datter av Abu Jahl. Som hva Anas ibn Nadir venn da hans søster å bryte fortann av en kvinne, og profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam beordret til å håndheve qisas, men Nadir bin Anas sa: "Vil du bryte tenner Rabi' Nei, ved Allah gjør ikke du?. . kan brekke tennene, for aldri så hennes familie er endelig villig til å akseptere diyat og fortenner Rabi'tidak er brutt, så sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:
إن من عباد الله من لو أقسم على الله لأبره
"Hvilket betyr: Sannelig blant Guds tjenere, hvis han sverger ved Guds navn, ble Gud fornøyd med å gi det" [8]
Second tvilsomt.Motstanderne av polygami hevder, er det umulig for mannen er i stand til å gjøre rettferdighet mellom konene, under påskudd av Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:
"Det betyr: Hvis du frykter at du ikke vil være i stand til å gjøre rettferdighet, og så (gifte) bare én." [An-Nisa ': 3]
Og Allah har sagt:
"Hvilket betyr: Og du vil aldri kunne gjøre rettferdighet mellom koner (MU), selv om du virkelig ønsker å gjøre det" [An-Nisa ': 129]
SvareHva menes med "Og du vil aldri kunne gjøre rettferdighet" i dette verset er følelsen av kjærlighet, humor og sex. Som for Zahir saker, slik som ly, lommepenger og tid til å tilbringe natten, så er det obligatorisk for en mann menn som har mer enn en kone å gjøre rettferdighet.
Imam Ibn Taymiyah sa:.. "De bør ikke foretrekker en av konene i divisjonen Men hvis han elsker en mer enn de andre, eller å ha samleie mer enn andre, så dette er ikke grunnen I denne utgavenAllah Subhanahu wa Ta'ala har senket sitt vers:
"Det betyr: (Og du vil aldri kunne gjøre rettferdighet mellom koner (MU), selv om du virkelig ønsker å gjøre det)" [An-Nisa ': 129]
"Det er følelsen av kjærlighet og sex".
Imam Nawawi i Sharh muslimske boken forklarer: "Som for kjærlighet, han sallallaahu 'alaihi wa sallam mye elsket' Aisha enn andre og muslimene enige, som tilsvarer følelsen av kjærlighet til dem alle er ikke en plikt, fordi det er hinsides muligheten for andre enn Allah. Subhanahu wa Ta'ala testamenter. Som for å være rettferdig, er det så bestilt ". [10]
Imam Ibn Hajar også funnet lignende. Han sa, "Hvis mannen å møte behovene til mat, klær og husly for alle konene, spiller det ingen rolle for ham om han foretrakk noen andre i form av humor eller gave å gi. [11]
I denne utgaven av rettferdighet, ga Sheikh Mustafa al Adawi to advarsler.
[1]. Utjevne sex selv om det ikke er obligatorisk, men Sunnah å gjøre rettferdighet i dette tilfellet, er dette bedre, mer komplett og langt fra å bli overdrevet i humor, som uttrykt av mange lærde ".Imam Ibn Qudaamah i sin bok "Mughni" sier: Når det er mulig det er å likestille sex er bedre, mer mainstream og mer i samsvar med den virkelige betydningen av [12]
I boken al Majmu 'Sharh al Muhadzab nevnt, er det tilrådelig for ham å likestille samleie, fordi det er mer perfekt i å gjøre rettferdighet.Hvis han ikke gjorde det, så hvorfor ikke. Fordi drivkraft for handling samleie er begjær og kjærlighet. Og det er ikke mulig å likestille mellom koner. Det er derfor Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:
"Hvilket betyr: Og du vil aldri kunne gjøre rettferdighet mellom koner (MU), selv om du virkelig ønsker å gjøre det" [An-Nisa ': 129]
Ifølge 'Abdullah ibn' Abbas, nemlig i form av kjærlighet og sex.'Aisha selv forklarte, at Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam delt mellom hans hustruer, og gjør rettferdighet, så (han sallallaahu 'alaihi wa sallam) sa: "Å, Gud Dette pembagianku på mine hustruer som jeg har, og. Du trenger ikke bebreide meg selv på hva du har og jeg har ikke, "hjertet [13] Og i en annen del sier det:". Men det anbefales å utjevne mellom konene i berhungan kroppen, fordi det er målet ".
[2]. En mann er forpliktet til å oppfylle de biologiske behovene til sin kone, selvfølgelig, ifølge hans evne. Hvis han ikke gjorde det, da han ikke ville føle seg trygge mot skader, noe som kan skje til sin kone, og selv noen ganger kan føre til hat, hat og strid mellom de to. [15]
Tredje tvilsomt.Motstanderne av polygami hevdet at polygami vil trolig stige til mange problemer som truer integriteten av bygningen Mahligai husholdningen. Hyppige krangling oppstår. For ikke å nevne den dominoeffekten av psykologisk utvikling av barn født av polygame ekteskap. Ofte de føler mindre oppmerksomhet, hengivenhet-sulten og, dessverre, ikke er direkte tatt opp i en atmosfære av splid og strid er ugjennomtrengelig. [16]
SvareDenne uttalelsen kan argumentere som følger:Tvister som oppstår mellom konene er en naturlig, vokser fra sjalusi som er natur kvinner. For å overvinne dette, avhengig av mannens evne til å håndtere husholdning saker, rettferdighet til sine koner, en følelse av ansvar overfor sin familie, samt tawakalnya til Allah Subhanahu wa Ta'ala
Hvis alt dette er oppfylt, vil det tegaklah familieliv, fylt med kjærlighet og hengivenhet blant familiemedlemmene. Eller hvis ikke oppfylles, vil Destroyed familier, begge familiene er polygame eller ikke.Faktisk i innenlandsk liv virke som det, men giftet seg bare en kone (monogami). Selv mange krangler, til innvarsle en skilsmisse, og fører barna til å bli neglisjert.
Det er sant, noen ganger krangle i en familie, folk som praktiserer flerkoneri, men dette er tilfellet for manglende uansvarlig mann, og på grunn av mangel på adilannya mot sin kone. Dette krever gjennomføring av veien, ikke ved å avvise praktisering av flerkoneri, der det er mye bra. Handlinger og atferd av individer, ikke kan brukes som et argument for å avvise tillatelsen av polygami.
Fjerde tvilsomt.Motstanderne sier polygami, hadde islam, den religionen som kom ned å opprettholde rettferdighet, aldri befalte sine etterfølgere praksis polygami. Al-Koranen brev Annisa vers 3 påskudd ofte brukt som begrunnelse. Faktisk lærde lese verset er ikke ensartet.Det er minst 3 oppfatninger vurdere versene. Først bør det være ubetinget. Dernest bør en nødsituasjon tilstand, og det tredje, lighairihi haram. Den tredje oppfatning antyder at i hovedsak er polygami ikke forbudt. Men på grunn av de voldsomme som forårsaket utrolig ta skade, da polygami være ulovlig [17]
SvareSubhanallah! Dette er en stor løgn om religion Allah og hans vers.Hvordan er det mulig i det hele tatt å si at islam aldri har befalt hans etterfølgere praksis polygami? Hva om verset som er nevnt Subhanhu Allah wa Ta'ala, nemlig:
"Det betyr: Så disse kvinnene gifter seg (andre) som du liker, to, tre eller fire" [An-Nisa ': 3]
De lærde forklarer dette verset tolkning, at den juridiske opprinnelsen flerkoneri er tillatt. Faktisk noen lærde sier saken er anbefalt for de som har råd.
Shaikh Mohammad Amin sa i boken tafsir Adwa'ul-Bayan, at islam tillater gifte mer enn én kone, (dvs.) to, tre eller fire [18]
Også Imam Ibn Kathir, i sin kommentar til dette verset sier, gifte seg med en kvinne som du vil ha bortsett fra dem, hvis du ønsker to, tre eller fire personer [19]
Tilsvarende kommando av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: ".. Gift kvinner som bærer barn og elsker den mannen jeg er stolt av dere foran mange mennesker, andre folk" [20]
'Abdullah bin Abbas sa også: ".! Gifte meg virkelig den beste av disse menneskene er de mest koner" [21]
Betydning, med så mange mennesker å gifte vil øke, og dette er målet bryllup. De lærde 'forklart, kan praktisere polygami, må vilkårene være rettferdig. I dette tilfellet er det rettferdig at Zahir er tilfelle, ikke sinnet, for eksempel kjærlighet, humor, som beskrevet ovenfor.
Ordet "men på grunn av de voldsomme som forårsaket utrolig ta skade, da polygami være ulovlig".
Spørsmålet oppstår om noe er tillatt av Allah, og vil bringe god sak skade? Allah er mest vite om det beste for sine tjenere, og det mest forsvarlig å etablere hans lov. Så hvis det er en mangel i polygame atferd forårsaket noen individer, er det ikke da likhetstegn mellom gjennomsnitt lov. Mengeneralisir vurdering er at det er en veldig galt å dømme.
Dermed noe av den feilaktige oppfatning at dilesatkan islams fiender til muslimene om polygami. Så det kan bli økende tvil blant muslimer generelt. Dermed steg for steg, kan denne tvilen føre til avvisning av Shari'ah av Allah som en helhet. Vi tar ly og be om hjelp fra Allah, måtte Allahs Subhanahu wa Ta'ala alltid fører oss til sannheten. Fortsatt holder seg til Al Koranen og Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallamAllah-Musta'an.
Polygami: utjevnende Ansvar kone i Adil Alt materiale i denne bestemmelsen Levekår


AvUmm Salamah As-Salafiyyah


I boken al-Fatawa (XXXII/270), sa Ibn Taymiyyah, "Problemet med rettferdighet i deres liv og klær, så disunahkan er å følge profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, da han var veldig rettferdig å gi en levende i mellom sine koner, som han er også rettferdig i sin tur divide. Med en forskjell i oppfatning blant den menneskelige rase (han er en lærd hensikt,-ed) Angående denne divisjonen, dersom det er en sak som kreves sin del eller sunnah? Og de også uenige om rettferdighet i form av å gi et levende, enten obligatorisk eller Sunnah slikt? Og nødvendigheten av sterkere lover med støtte av Koranen og Sunnah ".
Sheikh Mustafa Al-Adawi sa, "Og det virket utad-wallahu vet best, er at den oppfatning at det krever kraftigere med støtte av Koranen og Sunnah, som nevnt av Ibn Taymiyyah kan Allah ha barmhjertighet. Og kunnskap om det bare er i Guds hånd allmektige "[1]
Anas bin Malik av Allah 'anhu at Um aldri Sulaim sendte Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam å bringe en klut på der det er ruthab datoer (som ikke har blitt tørket). Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam holdt den og deretter sende den til flere koner. Og etter at han tok mer del av disse datoene og gi det til noen av de andre konene. Så satte han seg ned og spiste resten, som å mate en person som vet at han er svært smakfull til ham "[Hadith Rapportert av Ahmad] [2]
Holdningen JUST litt om Salaf
Ibn Abi Syaibah rahimahullah i den hellige Al-Mushannaf (IV/387) sa Abu Dawud Ath-Thayalisi forkynne for oss fra Harun ibn Ibrahim, sa han, jeg har hørt Muhammed si om en mann som har to koner, "Dimakruhkan ham å utføre renselse hjemme hos en av dem og andre ikke hjemme ". Dette er en saheeh atsar.
Ibn Abi Syaibah rahimahullah sier i boken Al-Mushannaf (IV/387), "Jarir fortalte oss om Mughirah av Ibrahim Abu Ma'syar fra om en mann som samler inn mellom de to honning, og så sa han:« Sannelig, han leveler i mellom dem alle, slik at de gjenværende overskytende mel og matvarer som har blitt blandet, og han delte det med en håndfull av en håndfull, for å fortsatt blandet, men kan ikke lenger ".
Atsar er saheeh. Og Abu Ziyad bin Kulaib Ma'syar er, at han bersetatus tsiqah (troverdig).
HOLD LOTTERI å avgjøre hvem som skal delta i en MÅTE
Fra Ayesha av Allah 'Anha, sa hun, "Hvis profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ønsket å lage en reise, så han holdt et lotteri blant sine koner. Hvem blant de som tjener trekningen at han ville gå ut med henne. Og han pleide å dele til hver og en av hans koner, dag og natt, har bare Sauda bint Zam'ah forutsatt dag og natt for å Aisha, kona til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i håp om å få gleden av Profetens sallallaahu' alaihi wa sallam '[ Al-Bukhari Hadith Historie]
Fra Aisha at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam vant til, når du skal på en reise, så han holdt et lotteri blant sine koner. Deretter tegner det falt på Aisha og Hafsah. Og hvis den natten av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gå med Aisha mens du chatter. Så Hafsah sa: "Har du i kveld (Aisha) untaku opp og jeg vil ri på kamel å både se hverandre?" Så han svarte "Ja". Så han reiste. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gikk til Aishas kamel der det er Hafsah, da han ville si hei til ham, da han gikk helt til de til slutt stoppet. Og Aisha miste ham. Og når de slutter, begge føttene er i mellom plantene Aisha Idzkhir og sa: «Å Herre, send meg en skorpion eller en slange som vil svi meg, og jeg kan ikke si noe" [Al-Bukhari Hadith Historie og Muslim]
I boken Al-Mughni (VII/40), sa Ibn Qudama rahimahullah, "Globalt kan vi si at en mann hvis du ønsker å reise, og alt han ønsket å få kona eller forlate henne, så hun ikke trenger å utføre lotteri, fordi lotterier var bare nødvendig for å avgjøre valget blant de som vil delta på turen. Og betyr her at han har behandlet den samme. Og hvis han ønsket å reise med noen av dem, så han ikke skulle gjøre perjalanann med ham, men etter en uavgjort. Og dette er den oppfatning av de fleste forskere. Malik sa om sin mann at han ikke trenger å avholde lotteri, men mening er ikke autentisk, fordi Allah Aisha 'Anha har fortalt at Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam når skal reise, så han alltid holdt et lotteri blant sine koner. Noen av hans koner som tjener trekningen, så han ville gå med ham "[Avtalt alaih]
Og på grunn av reise med en av konene uten å gå gjennom lotteriet vil bety så favorisering så det bør ikke gjøres uten et lotteri, som ved fastsettelse av første sving.
Og hvis en mann ønsker å reise med flere enn én kone, så han bør også gjøre lotteriet. Aisha har fortalt at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som om han ville gå, da han fikk tegne blant sine koner, slik at trekningen faller på Aisha og Hafsah. {Al-Bukhari Hadith Historie]
Og når han skulle reise med flere enn én kone, da han sammenlignet mellom dem, som han behandler samtidig ikke gå "
[Kopiert fra boken Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesia Få dine rettigheter O muslimske kvinner, Forfatter av Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversetter Abdul Ghoffar EM]
Polygami: Intet erstatningsansvar for mannen til å utlikne kjærlighet og relasjoner i kroppen



AvUmm Salamah As-Salafiyyah



Imam Al-Bukhari rahimahullah sa Abdul Aziz bin Abdullah fortalte oss, sa han, Solomon forteller oss, fra Yahya bin Ubaid bin Hunain, han hørte fra Ibn Abbas av Umar 'anhu, "Hun har aldri gå inn på Hafsah og sa:' O min datter, ikke bli lurt i en kvinne, som gjorde profeten overrasket av hennes skjønnhet, som hun mente var, Aisha. Da jeg fortalte Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam og han smilte "
Aisha Anha av Allah, sa han, "The Messenger sallallaahu 'alaihi wa sallam når syk lurer," Hvor er jeg nå? Hvor er jeg nå? "Fordi han følte for gammel til å vente på tur av Aisha. Og når dagen min kommer, Gud mewafatkan ham ved å lene på brystet mitt og begravet i mitt hus "[Al-Bukhari Hadith Historie og Muslim]
Fra Ayesha av Allah 'Anha, sa hun, "kone, kona til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam aldri sendt Fatima bint Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam, Messenger sallallaahu' alaihi wa sallam. Han ba om tillatelse til ham at når det lå sammen med meg på kainku. Så han ga ham tillatelse.Fatima da sa, 'Allahs sendebud, har de virkelige konene sendt meg til deg å be om rettferdighet når det gjelder datter av Abu Quhafah (Aisha), og jeg var taus ".
Aisha sa, "Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa til ham:« O min datter, ville ikke du elsker det jeg elsker?.Fatima svarte "Ja"Hvis ja, så kjærligheten til denne kvinnen ", spurte profeten"
Videre sa Aisha, "Da Fatimas stå da han hørte om det fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Så kom han tilbake til konene til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så fortell dem hva han hadde sagt, og også svarene gitt av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam til ham. «Så sa de til ham: 'Vi tror du har ikke klart å formidle Vårt budskap i det hele tatt. Derfor var det tilbake til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og sa til ham: «Sannelig, din kone spør istei-rettferdig holdning om Abu Quhafah datter (Ayesha).
Fatima sa, 'Ved Allah, jeg vil ikke snakke med ham om henne (for godt) ".
Aisha sa: "So istei-kona til profeten sallallaahu 'alaihi wasallam sendt Zainab bint Jahsyin, kona til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, som da han sto på den siden er med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Og jeg ser ikke en kvinne i verden bedre enn Zainab, mer gudfryktige, mer sannferdig i tale, og enda vanskeligere å koble til et forhold, mer i veldedighet, en større vilje til å anstrenge seg i veldedighet og bertaqarrub til Allah Ta ' stil ".
Aisha sa: "Så Zainab bedt om tillatelse fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er Allahs Shallalahu' alaihi wa sallam var med Aisha i stoffet er i en tilstand som Fatima kom inn i huset, som var med ham. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var tillatt. Da Zainab sa Allahs sendebud, de virkelige koner sendt meg til deg å be om en rettferdig holdning til datter av Abu Quhafah ".
Aisha sa: "Så han fortsetter å snakke om meg selv slik at jeg følte noe inne i meg om det. Da jeg så Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og så øynene hans, han la meg for å forsvare meg selv.Zainab var ikke fornøyd med at han visste at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke noe imot om jeg forsvare meg selv ".
Aisha sa: "Da jeg så det, gjorde jeg ikke lenge å se at jeg ble slått bort fra ham".
Videre 'Aisha sa: "Så profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa med et smil:
"Ja hun er datter av Abu Bakr" [Hadts Muslim Historie]
Ibn al-Qayyim rahimahullah (V/151) sa: "Det er ingen plikt til å utjevne mellom konene i form av kjærlighet, fordi det er utenfor menneskets makt. Og Aisha Allah 'Anha er den mest elskede kone av Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam. Fra hadithene kan konkluderes at det er ingen plikt til å generalisere blant konene i form av samleie, fordi det avhenger av lidenskap og trend. Og dette er definitivt i hendene på Allah, det flip-back hjertet. Og i denne utgaven er detaljerte forklaringer, at hvis han forlot trenden i fravær av kjøring og mangel på lyst til ham, så det kan bli tilgitt. Og hvis tendensen til å forlate den drivende kraft for å presse ham, men honning er sterkere, så det er fortsatt under kontroll og sin makt, så hvis hun oppfylt sine forpliktelser, er det ikke lenger riktig for ham (hans kone) og det er ingen nødvendighet for ham (mannen) tilgeneralisere. Og hvis han (mannen) som må forlate ham (siteri), så er han rett til å kreve det fra ham (mannen) ".
Sheikh Mustafa Al-Adawi Hafizhahullah gi to advarsler.
Den første advarsel: Likestilling i samleie om det er obligatorisk, bare at han er Sunnah å være rettferdig i saken. Og det er bedre og mer perfekt og langt fra ekstravagante tendenser. Og det har blitt foreslått av noen forskere.
Ibn Qudama rahimahullah sier i boken Al-Mughni (VII/35), "Hvis det er mulig å foreta ligningen mellom de to i form av samleie, så det er bedre og riktig. Og så det er mer perfekt i forhold til rettferdighet ".
I boken Al-Sharh Majmuu Muhadzdzab (XVI/430) nevnt, «Likes ikke lenger en mann som gir en omdreining av hans koner å generalisere når det gjelder moro (entitesrelasjoner), fordi det innebærer en mer perfekt når det gjelder rettferdighet" .
I samme bok (XVI/433) også uttalte, ".... Det er akkurat som menayamakan mellom dem i form av samleie, fordi det er målet ".
Den andre advarselen: En mann og kone må møte biologiske behov etter evne. Fordi, hvis han ikke sikre hustru av skaden, da så det kan være årsaken til fiendtlighet, hat og splittelse blant dem "[1]
[Kopiert fra boken Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesia Få dine rettigheter O muslimske kvinner, Forfatter av Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversetter Abdul Ghoffar EM]
Er Polygami ble anbefalt?



AvUmm Salamah As-Salafiyyah


Allah Ta'ala sier.
"Det betyr: ... da gifte kvinner (den andre) som du liker: to, tre eller fire. Så hvis du frykter vil ikke kunne gjøre rettferdighet, og så (gifte) bare en .... "[An-Nisa: 3]
Spørsmål: Er flerkoneri anbefales?
SvareSheikh Mustafa Al-Adawi Hafizhahullah Ta'ala sier: "Plasseringen av dianjurkannya polygami er hvis en mann kan gjøre rettferdighet til sine koner. Dette tilsvarer Allahs ord, den Opphøyde:
"Det betyr: ... så hvis du frykter ikke vil være i stand til å gjøre rettferdighet, og så (gifte) bare en ...."
Og hvis han følte trygt fra fitnah av hans koner og ville ikke kaste bort rett Allah på ham fordi de, samt å okkupere Herren som de tilber. Tabaraka Allah wa Ta'ala sier.
"Betydning: Dere som tror, ​​sannelig blant dine hustruer og dine barn det er en fiende for deg, så vær forsiktig du er med dem" [At-Taghabun: 14]
I tillegg så han muligheten til å opprettholde sin renhet og å gi beskyttelse til dem slik at han ikke ville gi noen skader på dem.Fordi, ikke Allah liker ikke skaden.
Og ifølge hans evne skulle han gi dem et levebrød. Tabaraka Allah wa Ta'ala sier.
"Hvilket betyr: Og de som ikke klarer å opprettholde hellighet ekteskapet leie (selv) det, og dermed gjør dem med Guds nåde" [An-Nuur: 33] [1]
Sheikh Muqbil bin Hadi Al-Wadi'i rahimahullah ble spurt om flerkoneri lov, enten sunnah?
Han svarte, "Nei Sunnah, men bør".
Bestrebe som et hus WIFE ETTER Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam
Allah Ta'ala sier.
"Hvilket betyr: Og la dem forbli i sin rumahj" [Al-Ahzab: 33]
Han sa også.
"Hvilket betyr: Og husk hva som resiteres i deres hus åpenbaringer Allah og visdom (sunnah til profeten din)" [Al-Ahzaab: 34]
Han sa også.
"Betydning: Dere som tror, ​​ikke inn i profetens hus, bortsett fra når du får lov til å" [Al-Ahzab: 53]
Dermed har Allah Subhanahu wa Ta'ala nevnes at profetens sunnah er det noen brikker og ikke bare en.
Fra Ayesha av Allah 'Anha at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam aldri spørre når smertene kjørte sin død, "Hvor er jeg i morgen?Hvor jeg er i morgen? "Det han mente var den dagen (shift) Aisha.Da hans kone tillot ham å bosette der han ønsker, så han bodde hjemme til han døde i Aisha side. Aisha sa: "Så han døde på den dagen som ble min tur til mitt hus. Så Allah drepe ham mens han hviler hodet på brystet mitt, mens han blandet seg med svetten svetten "[Al-Bukhari Hadith Historie]
Fra Anas Allah 'anhu, sa han, «Profeten hadde vært i huset til en kone, og deretter én av Ummahatul Mumineen (konene til Profeten) sendte en tallerken med mat. Da kvinnen som huset ble okkupert av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam traff kelneren hånd slik at platen er droppet og brutt. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam samle fraksjoner plater og deretter hente maten tilbake i det og sa: «Din mor var sjalu'. Videre ble kelneren arrestert så han fikk en plate av huset okkupert av profetens kone. Da kelneren ga ham en god tallerken til kona til en ødelagt plate. Mens profeten fortsatt holde plate som brøt ut hjemme plate arrangement sprukket hendelsen "[Al-Bukhari Hadith Historie]
Ibn Syaibah rahimahullah i den hellige Al-Mushannaf (IV/388) sa, "The Age of bin Al-Layman meldt meg Ghalib, sa han," Jeg har aldri spørre-Hasan, eller bedt om en mann som har to koner i i ett hus?Han svarte, De (følgesvennene) memakruhkan al-wajs, som han samleie med en av dem, mens andre ser ". Atsar er saheeh.
I boken Al-Mughni (VII/26), Ibn Qudama rahimahullah sa, "En mann ikke kan samle to koner på gleden av å leve uten dem, enten ung eller gammel, fordi mellom dem det er skade, hvor det er fiendskap mellom kedunaya og sjalusi. Mens foreningen av de to kan være en kamp og krig. Og hver av dem vil høre bevegelse hvis han samleie med sin kone til en annen, eller det kan være han vil se det. Og hvis de begge er enig med det, så det er lov, fordi denne retten tilhører dem, så de er både tolerant å forlate.
Likeledes, hvis begge er villige til å sove på sine ektemenn mellom dem i et teppe. Og hvis begge er villige til å blande seg inn i mannens en av dem bevitnet av andre, da så det ikke er lov, fordi den inneholder ydmykelse, skam, og sammenbruddet av autoritet, slik at de ikke har lov selv om de tillater ".
Imam Al-Qurtubi (XIV/217) sa, "Ikke lov til å samle sin kone i et hus, med mindre de er villige".
I boken Al-Majmu Syarhul Muhadzdzab si (XVI/415), "Hvis en mann har flere koner som ikke plassert i et hjem, men med sin vilje, eller en av dem, fordi det kan føre til en krangel mellom dem. Og ikke tillot ham å gripe inn i en av dem når de andre skulle være med ham på grunn av demikiian det er ikke folkeskikk lenger skade forholdet "
Records.Blant de former for utbredelsen av selvforsynt hus for hver kone er ingen forstyrrelser i form av mat blant koner. Det har blitt vist av tidligere hadith, "Da en av de troende Ummahatul sende en der det er en tallerken med mat". Denne hadith viser at hver mat bortsett fra de andre koner. Men, hvis de ble samlet i en bankett med all den gode gleden av sin kone, så det er ikke noe problem. Og Allah vet best.
[Kopiert fra boken Al-li Intishaar Huquuqil Mu'minaat, Issue Indonesia Få dine rettigheter O muslimske kvinner, Forfatter av Umm Salamah As-Salafiyyah, Ibn Kathir Publisher Reader, Oversetter Abdul Ghoffar EM]
Woman-kvinne ekteskap forbudt



AvSheikh Abdullah bin Abdurrahman bin Ali Bassam Salih


Kvinner er forbudt å gifte seg er av to typer: Kvinner er forbudt å gifte seg for evigheten, og kvinnen er forbudt å gifte seg før en viss tid. Den første gruppen av sju personer for nasab relasjoner, nemlig:
[1]. Mor og så videre inn i banen til[2]. Kvinnelige barn og så videre til bunnlinjen[3]. Hennes halvbror eller halv Seibu Seibu eller[4]. Kones datter (stedatteren)[5]. Brother jenter[6]. Faderlig tante[7]. Tante av moren
I forbudet deres, er Guds ord.
"Det betyr: Forbudt for deg (å gifte) deres mødre" .. Og så videre [An-Nisa: 23]
Også forbudt er som dette på grunn av sin stilling amming forhold, basert på ordene av profeten sallallaahu alayhi wa sallam, "forbudt på grunn av ammingen som en forbannelse fordi nasab".
Kvinnen forbudt å gifte seg fordi forholdet er perbesanan.
[1]. Svigermor og så videre inn i banen til[2]. Deres kvinnelige barn, og så videre til bunnlinjen hvis kona blir knulla.[3]. Koner, fedre, søstre og så videre til toppen jalaur[4]. Koner, sønner og så videre til bunnlinjen
Også forbudt er som dem på grunn av ammingen. Bevisene er Guds ord: "Mamma deres hustruer." [An-Nisa: 23]
Kvinnene er forbudt å gifte seg før en viss tid, kona til hennes bror, tante av linjen for far og mor, hustru av fem uavhengige mann som allerede har fire koner, kvinnelige ekteskapsbrytere som har omvendt, blitt skilt kvinner som slo seg ned før hun er gift med En annen mann, kvinne ihramnya ihram før han hadde fullført, kvinnen ved utløpet av karenstiden til iddahnya.
I tillegg til disse nevnte lovlig ekteskap, som Guds ord når den sier at kvinner ikke burde gifte seg.
"Hvilket betyr: Og lovlig til deg i tillegg til slike" [An-Nisa: 24].
I det følgende to hadith i dette kapitlet nevnt noen av de som er oppført ovenfor signaler.
"Betydning: Fra Umm Habibah bint Abu Sufyan anhuma Allah at han sa". O Allahs sendebud, gifter søsteren, datter av Abu Sufyan "Han spurte:" Liker du den "Han svarte:« Ja?. Jeg har ingen reservasjoner mot deg og jeg elsker folk som er alliert med den gode, at hans egen søster. "Profeten sallallaahu alaihi wa sallam sa:" Sannelig, som ikke er tillatt for meg ". Umm Habibah sa:" Vi hører at du vil giftet seg med datteren av Abu Salama. "Han er en beta,« Daughter of Abu Salamah? "Jeg sa," Ja. "Han sa:" Om han er ikke min stesønn som kubesarkan i huset mitt, han fortsatt ikke er lovlig for meg. Han er også datter og søster fordi jeg sesusuanku Abu Salamah likt til Tsuwaibah fôring. Derfor skal du ikke gi noe mer til meg dine døtre eller dine kvinnelige slektninger. "Urwa sa "er slave av Abu Lahab Tsuwaibah. Først Abu Lahab frigjort seg, og han ble fôre profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.Da Abu Lahab var i ferd med å dø, det meste av sin familie se ham i en svak tilstand. Han spurte: «Hva du finne?" Abu Lahab svarte, "Jeg fant ikke noe godt etter deg. Det er bare det at jeg har ammet denne kumerdekakan slaver, nemlig Tsuwaibah".
Generell betydningUmm Habibah bint Abu Sufyan var en av de troende Ummahatul anhuma Allah. Han fikk en fremtredende posisjon og føle lykke i ekteskapet til profeten sallallaahu alayhi wa sallam. Det er hensiktsmessig at han følte det. Da han krevde at han gifte seg med sin søster.
Profeten sallallaahu alaihi wa sallam var ta'ajub, fordi hvordan kunne han tåle hennes mann gifter seg med en annen kvinne som ville bli honning, fordi kvinner har en stor sjalusi i dette. Så spurte han med en følelse av undring, «Likte du det?"
Han svarte: «Ja, jeg liker det". Så han beskriver sine favoritt årsaker Hadde han ønsket å gifte seg med sin søster, at det må være andre kvinner som alliert med ham i vennlighet og godhet han ikke ønsker det selv. Så hva er vondt hvis det er alliert i sin favør er hans egen søster.
Som om han ikke visste forbudet til å gifte seg to brødre. Det er derfor profeten sallallaahu alayhi wa sallam fortalte ham, at hans søster ikke skulle gifte seg med ham. Så Umm Habibah forteller ham at han hørte nyheten om at han vil gifte seg med datteren til Abu Salama.
Igjen spurte han: «Hva mener du datter av Um Salama?"?
Umm Habibah svarte "Ja".
Så forklarte han historien ligger, "Se, datter av Umm Salamah er ikke lov til av to grunner.
Først: Fordi han er min stesønn som kuasuh i huset mitt, fordi hun var datter av min kone.Second: Fordi han er min brors datter fra sesusuan, fordi meg og hennes far, Abu Salamah til Tsuwaibah aldri ammet, tidligere slave av Abu Lahab. Betyr at jeg også en onkel.
Derfor trenger du ikke gi dine døtre og dine søstre til meg. Jeg vet bedre og har mer rett enn deg til å sette opp min virksomhet av denne typen ".
KONKLUSJON HADITS[1]. Forbud å gifte seg med søster koner, og det er ikke lov[2]. Forbud å gifte stedatteren, datter av en kone som har blitt forstyrret.[3]. Den omtale av dette huset, ikke målet her, men nevne av hensikten med skatteunndragelse.[4]. Sesusuan bror giftet seg med datteren til et forbud, fordi sesusuan forbudt som forbudt fra nasab[5]. En mufti må sende opplysninger om fatwaen når de blir spurt om en juridisk sak er forskjellig, med forskjeller på alle sider.[6]. Mufti bør styre anmoder med en forklaring på hva som bør presenteres og aksepteres, særlig mot dem som hadde sitt pek og han guide, for eksempel barn og kone.[7]. Ifølge zhahirnya, Umm Habibah forstår pembolehan søster kone for profeten sallallaahu alayhi wa sallam, fordi den inkluderer spesialitet for ham. Det er fordi det er ingen qiyas mellom søsterselskaper koner og stebarn. Men da han hørte at han ville gifte seg med sin stesønn, er padahl forbudt i henhold til klausul som forbyr foreningen av to brødre, så han tenkte på spesialisering av denne generalitet.
"Betydning: Fra Abu Hurayrah Radi anhu, sa han: Messenger of Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa," Ingen kvinne bør gifte seg godt med sin tante fra farssiden og mors linjer eller av ".
Generell betydningSharia er den hellige kommer til å bringe noe som er gode og velferd, kamp mot alt som det inneholder skaden og skade. Blant annet sendte han til sin kjærlighet og hengivenhet, forbyr oppsigelse, fiendtlighet og hat
Da profeten sallallaahu alayhi wa sallam mempebolehkan polygami fordi nytten, da noen kvinner kom sammen for å være kona til en mann, er det ikke uvanlig fiendskap og hat blant dem, kjernen som er sjalusi. Det er derfor han forbød flerkoneri blant slektninger, frykter en kontradiktorisk forholdet mellom slektninger.
Han forbød brødrene å gifte seg, samt faderlig tantes datter bror, brors datter med hennes mors tante og andre, som om noen av dem var gutter og de andre kvinnene, og deretter hennes ekteskap er forbudt i henhold til beregninger nasab.
Dette Hadith til spesialisering av generalitet Guds ord, "Og lovlig til deg i tillegg til slike". Vi har fått klarhet i lover som ikke trenger lenger detaljene, fordi etter alt sin mening var klar og ikke lenger vanlig.
FAIDAH HADITSBrothers gifte kvinner, er kvinner med en faderlig tante, en kvinne med en mors tante, forbudt, som ifølge Ibn al-Mundhir uttalelse: "Jeg ser ikke en forskjell i oppfatning så langt i saken. De lærde måtte enig". Ibn Abd al-Barr, Ibn Hazm, Al-Qurthuby og An-Nawawy siterer konsensus om dette spørsmålet, ifølge Ibn al-Id Daqiq, som er avledet fra Sunnah. Dersom uttalelsen av boken pembolehan settet, som er basert på Guds Ord. "Og lovlig for deg enn veien", bare prestene i hele regionen spesialiserer i avsnittet ovenfor allmenngyldigheten av hadith. Dette er et argument for spesialisert generalitet tillatt boken med Khabar ahad. Dette er den oppfatning av de fire prestene.
Ifølge Ask-Shan'any, betydde Khabar ahad her er ikke en person forkynnelse, men forkynnelse enn mutawatir. Ifølge Al-Hafiz Ibn Hajar nevner at hadith er fortalt tretten følgesvenner. Dette er et motsvar til de som tror at dette hadith fortalt av Abu Hurairah bare.
En annen Faidah, giftet seg med en kvinne av boken er tillatt i henhold til paragraf Al-Maidah. Dette er den oppfatning av Salaf og Khalaf jumhur, fire prester og andre. Kanskje det burde si, Gud karakterisere dem (bok) ved skulke, i hans ord, "De gjorde prestene og munkene, i motsetning til andre enn Allah". Dette kan besvares som følger: I en grunnleggende religion av boken er det ingen skulke. Selv om de ble tilskrevet skulke, fordi skulke at de skaper. Grunnlaget for deres religion er å følge Skriftene avsagt, noe som brakte monoteisme og ikke polyteisme. Dette er ord Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah.

[Kopiert fra boken Sharh Umdatul Taisirul Ahkam-Allam, Indonesia utstede opsjoner Sharh Bukhari Hadith Muslim, Sheikh Abdullah bin Abdurrahman Forfatter Salih bin Ali Bassam, Publisher Darul Fallah]
Tabdzir og overdrivelse i Wedding Party



AvSheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz



Takknemlig for noen plikt Pleasure og ikke bruker den er ikke stedet.
Lovet være Allah, kan bønner og hilsener til profeten Allah hell, hennes familie og venner. Amma ba'du.
Noen ganger Allah Subhanahu wa Ta'ala å teste sine tjenere med nød og fattigdom, som skjedde med folket i dette landet (Saudi Arabia) i begynnelsen av det 14. århundre Hijri. Allah Subhanahu wa Ta'ala har sagt.
"Det betyr: Vær sikker på at vi skal teste deg gi, med lite frykt, sult, mangel på rikdom, liv og frukt Og gi glade budskap til de som venter Det er menn som, når ulykke rammer, sier de 'Se.. Vi tilhører Gud, og bare ham, er vår tilbake ". [Al-Baqarah: 155-156]
Allah Subhanahu wa Ta'ala gi sine prøvelser i form av glede og fritid Rizki, som vår nåværende virkelighet, for å teste deres tro og takknemlighet til Gud. Han snakket som følger.
"Hvilket betyr: Sannelig rikdom og dine barn er fristelser og Gud på sin side er det en stor belønning.». [A-Taghabun: 15]
Prisverdig i oppfølgeren som alle forsøkene er for dem som frykter ham, det vil si folk som deres atferd i tråd med hva Gud disyari'atkan, som pasient og bare forvente belønning i dårlig forfatning, takk Gud for hver gave og bruke eiendommen på riktig bruk og rik i enkel tid brukt på eiendommen på plass, både for mat og drikke, uten gjerrig mot seg selv og familien, og heller israf (overdrevet) i utgifter til eiendom noe som det ikke var behov.
Allah Subhanahu wa Ta'ala har forbudt slik en dårlig holdning, som han sier.
"Hvilket betyr: Og ikke gjør hendene lenket til halsen (gjerrig), og ikke være for hånd (israf) derfor du blir klanderverdig og angre". [Al-Isra: 29]
Og ord.
"Hvilket betyr: Og ikke overlate det til folk som ikke har vært perfekt vettet, deres eiendom (som er i din makt) som tjener Gud som et fast innslag i livet". [An-Nisa: 5]
I siste vers Allah forbyr overlevere eiendommen til folk som ikke fullfører deres sinn, fordi de vil tilbringe det ikke på plass. Så det betyr at i stedet for å tilbringe vell av sted (som syar'i) er en sak som er forbudt.
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier også.
"Betydning:.. O Barn av Adam (mennesket), bære vakre klær i hver (enter) moské, spiser og drikker, og ikke overdrives Allah elsker ikke de som overdrevet" [Al-A'raf : 31]
"Hvilket betyr: Og ikke ødsle (din rikdom) er sløsing Lo-fliser wasters er brødre satan." [Al-Isra: 26-27].
Israf tilbringer rikdom som bør overstige kravene. Mens tabdzir ikke bruker det på riktig sted.
Faktisk, mange mennesker i dag som ble gitt en rettssak, som er overdreven i forhold til mat og drikke, spesielt når det holdes en rask-parti og bryllupsfeiring, er de ikke fornøyd bare med de nødvendige midler, selv mange av de som kaster mat igjen fra maten du har spist på andre mennesker, kastet i søpla og i gatene.Dette er en deilig Kufr og faktoren som forårsaker tap av nytelse.
En rasjonell person er en som er i stand til å veie alt etter vekt kravet, så hvis det er en litt i overkant av ønsket mat, ble det fort på utkikk etter folk som trenger det, og hvis han ikke får det, da han satte resten bort fra stedet av ydmykelse, å bli spist av kryp av Gud eller noen som ønsker, og for å unngå ydmykelse. Det er obligatorisk for alle muslimer gjør alt mulig for å unngå forbudet Allah og være kloke i alle sine handlinger mens forventer god glede av Gud, feire hans nåde, for ikke å bagatellisere eller bruke dem i stedet på rett sted.
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier.
"Hvilket betyr: Og husk, når Herren proklamert: Uten at dere være takknemlige, ville jeg legge (Ni'mat) til deg, og hvis dere fornekte (Ni'mat meg), så ja Allah min veldig smertefullt" [Ibrahim.: 7]
"Det betyr: Derfor husker du fortalte meg, likevel vil jeg huske deg, og være takknemlig for meg og ikke fornekte (Ni'mat)-I". [Al-Baqarah: 152]
Allah Subhanahu wa Ta'ala også informert om at takknemlig (takk) det må være en veldedig, ikke bare med ord. Han sa.
"Det betyr: Arbeid O Davids hus for å takke (til Allah) og svært få av mine tjenere er takknemlig". [Saba: 13]
Så takk Gud det er gjort med omhu, muntlig og gjerninger. Den som takker ham i form av ord og gjerninger, vil Allah legge på ham en del av gaven og ga ham oppfølgeren (skjebne) er god, og de som fornekter Gud og Ni'mat ikke bruke den på høyre, så han er i en posisjon av fare som er stor, fordi Allah har truet ham med Allah er en veldig gripende.
Måtte Gud nedlate oss til å forbedre tilstanden til muslimer og lede oss og dem å være takknemlig til ham og å bruke alle de gaver og lydighet til Ham og ni'matNya til beste for hans tjenere. Han alene har makt til å gjøre alt. Bønner og hilsninger kan fortsatt delegeres til vår profet, Muhammed, hans familie og hans shabatnya.
[Ibn Baz, Fatawa wa Majmu Maqalat Mutanawwi'ah 4 vol, s.. 37]
[Transcribed fra. The Book of Ash-Al-Fatawa Al-Masa'il Syar'iyyah Fi Al-Fatawa Min Ashriyyah Ulama Al-Balad Al-Haram Al-Khalid Komponist Juraisy, Indonesia Fatwa Fatwa Edition Latest, oversettere Musthofa Aini et al, publisher Dar al-Haq]
Det er ingen motsetning i det verset Polygami


AvSheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz



Spørsmål.Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz ble spurt: I Koranen er det et skriftsted som snakker om polygami mengatkan.
"Betydning: Så hvis du frykter at du vil ikke kunne gjøre rettferdighet, og så (gifte) bare én". [An-Nisa: 3]
Og i et annet vers Allah sier.
"Hvilket betyr: Og du vil aldri kunne gjøre rettferdighet mellom koner (MU), selv om du virkelig ønsker å gjøre det." [An-Nisa: 129]
I første ledd ble det uttalt at polygami rettferdig tilstand, mens i den andre ledd forklarte at messen er et krav om flerkoneri er ikke uoppnåelig. Betyr dette at det første verset oppheves (fjernet lov), og må ikke gifte seg mer enn én, fordi vilkårene må være rettferdig å ikke bli møtt? Vi ber om en forklaring, måtte Allah tilbakebetale sheikh.
Svare.Det er ingen motsetning mellom to versene ble avskaffet og ingen vers til hverandre, fordi ekte rettferdighet befalt i verset, er å gjøre rettferdighet, som er rettferdig i divisjonen mu'asyarah og gi et levebrød. Som for rettferdighet i form av mecintai, herunder spørsmålet om samleie (jima ') er en rettferdighet som ikke er mulig. Det er fra Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala.
"Hvilket betyr: Og du vil aldri kunne gjøre rettferdighet mellom koner (MU), selv om du virkelig ønsker å gjøre det." [An-Nisa: 129]
Derfor er det hadith av Profeten som kommer fra en historie av Allaah Anha Aisha. Han sa.
"Betydning: Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gjøre distribusjoner (blant hans hustruer) og hans rettferdighet, og han ba:« O Allah er pembagianku etter evne min, så vær ikke du i de tingene mencercaku du kan gjøre og jeg ute av stand til å gjøre det. "[Rapportert av Abu Dawud, At-Timidzi, An-Nasa'i, Ibn Majah og Ibn Hibban karakter Sahih av Al-Hakim og]
[Fatawal mar'ah, hal.62 av Shaykh Ibn Baz]
[Transcribed fra. The Book of Ash-Al-Fatawa Al-Masa'il Syar'iyyah Fi Al-Fatawa Min Ashriyyah Ulama Al-Balad Al-Haram Al-Khalid Komponist Juraisy, Indonesia Fatwa Fatwa Edition Latest, oversettere Musthofa Aini et al, publisher Dar al-Haq]
Mut'ah ekteskap, argumentene mengharamkannya, Ulama Statement Om Pengharamannya




AvAbu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq


Det er, gifte kvinner inntil en viss tid. Hvis tiden er utløpt, så skilsmissen skjer automatisk.
Shari'ah forbyr det, men sekten Shia Imami tillater det. Ekteskapet er allerede populær i Europa på denne tiden, og de kalte det et "ekteskap eksperiment". [1]
Slike ekteskap er også spredt blant muslimene, med den begrunnelse at ekteskapet ikke ble forbudt av Shari'ah. Det skjer på grunn av uvitenhet om muslimer mayorits. Derfor vil jeg gjerne diskutere det separat i vår diskusjon.
Mengharamkannya argumenter fra de hadithene autentisk.
1). Hva er fortalt av Abu Dawud og at-Tirmidhi fra Ibn 'Abbas Allah' anhuma, sa han: "Islam er i de tidlige mut'ah mut'ah kvinner Noen kom i et land med varene, mens han ikke har folk som kan.perniagaannya vakt og samle ham, og han giftet seg med en kvinne før den tid han trengte for å fullføre sin virksomhet på den tiden vers fra Koranen-en (a) å lese (og søke Guds ord).:
"Da konene som du har hatt (forstyrre) i mellom dem, gi dem sin medgift (til fullkommenhet)." [An-Nisa ': 24]
Opp ned verset:
"Forbidden dere (gift) mor-mor, de kvinnelige barn, brødrene dine, er kvinner; brødre din fars søstre; brødre morens søstre; døtre av dine brødre mennene; døtre av dine brødre som kvinne, mor-mor som menyusuimu, sepersusuan søster, hustruer, mødre (i lov), hustruer, barn som er i pemeliharaanmu av kona at du har lite kontroll, men hvis du ikke har blandet med kona di (og allerede du er skilt), så du gifte hennes uskyldige, (og forbudt for dere) konene til din fødselsdato barn (datter) og samle (i ekteskap) to kvinner er søstre, men som har skjedd i fortiden. sikkert Allah er tilgivende, barmhjertig. Og (også forbudt å gifte seg med deg) en gift kvinne, bortsett fra dem som dine høyre hånd besitter. (Gud har forordnet loven) som sine statutter over deg. Lovlig dere enn den måten (dvs.)leter etter koner med din rikdom til å gifte seg, ikke å drive hor ... "[An-Nisa ': 23-24]
Mut'ah senere forlatt, og (spesifisert) permanent ekteskap. Hvis ikke, kan han skille seg fra henne, og hvis du liker det, holder han den på kona. Begge er arvet, og de har ikke noen myndighet i denne saken. "[2]
2). Al-Bukhari fortalt at 'Ali ibn Abi Talib Allah' anhu, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forbød gifte kvinner å gifte seg og spise kjøtt mut'ah på Khaibar innenlandske esler. [3]
3). Muslim berettet fra al-Rabi 'bin Saburah Radhiyalahu' anhu, at hans far hadde kjempet sammen RasulullahShallallahu 'alaihi wa sallam Fat-hu i Mekka. Han sa: «Vi levde i 15 dager, deretter profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam tillate oss å gifte kvinner stund.Så gikk jeg ut med noen av mine folk. Jeg har det i overkant av skjønnhet, mens han har veien mindre kjekk. Hver av oss har et sjal.Selendangku stygg, mens skjerfet er et skjerf som min fetter er fortsatt ny. Inntil når vi er i bunnen av Makkah region, eller den høyeste, passerte en jente som jomfru kameler oss. Så vi spurte: «Er noen av oss kan gifte seg mens? Han spurte: «Hva vil du gi?Så hver av oss gi opp sin sjal, og så begynte han å se disse to mennene. Min venn så når han så på seg selv, så sa han: «Denne stakkars mannen skjerf, og selendangku fortsatt ny. ' Han sa: «Sjal er ikke hvorfor, (å si) tre ganger eller to ganger. ' Da jeg giftet meg med en stund, og jeg kom ikke ut før Messenger n mengharamkannya. "[4]
Nevnt i en historie.
"Alle som har vært gift med en kvinne til en viss tid, så gi ham hva som er tilsvarende for ham og ikke be om retur av noe som har blitt gitt til ham, og skilte seg fra ham. Derfor har Allah mengharamkannya inntil oppstandelsens dag." [5]
I muslimske historie, at Allahs Allaah 'alaihi wa sallam sa:.
"Enhver som har noe av de kvinnene som giftet seg en stund, så la henne skilsmisse ham." [6]
4). Muslim fortalt fra ibn Salamah Iyas, fra Labiyyah Allah 'anhu, sa han: «Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ga lindring i Authas [7] for en midlertidig ekteskap for tre (dager), da han forbød det." [8]
[Kopiert fra boken Isyratun Nisaa Minal Ilal Alif Yaa, Indonesia Edition Complete Guide fra A til Z ekteskap, forfatteren Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversetter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]__________Fotnoter[1]. «Audatul hijab (II/60).[2]. HR. At-Tirmidhi (nr. 1121) en-Nikaah bok, og i det der er Musa ibn Ubaydah, han da'eef, og andre fortellere-fortellere tsiqah. Se 'Aunul Ma'buud (V/58).[3]. HR. Al-Bukhari (nr. 5115) bok en-Nikaah, muslimsk (nr. 1406) en-Nikaah bok, at-Tirmidhi (nr. 1135) en-Nikaah bok, Ibn Majah (nr. 1961) en-Nikaah bok.[4]. HR. Muslim (nr. 1406), en-Nikaah bok. Mellom denne hadith og hadith før henne der kemusykilan. Al-Hafiz ibn Hajar sa i al-Fat-h (IX/168, 169), sa as-Suhaili: "I forhold til denne hadithen (dvs. hadith av Ali bin Abi Talib) er det en advarsel på kemusykilan Fordi det var. kan forby ekteskap på dagen av Khaibar mut'ah. Dette er noe som ingen mann visste om historiker og fortelleren av hadith. Hva dukket opp var innføring og slutter i az-Zuhri lafazh.
Ibn 'Abd al-Barr sa på gaten bin Qasim al-Humaidi Ashbagh som nevner Ibn' Uyainah at forbudet mot Khaibar handler om tamme esel kjøtt. Mens utover dagen ekteskapet mut'ah Khaibar.Ibn 'Abd al-Barr sa: "Dette er den mest utbredt oppfatning av menn."
Abu 'Awaanah i Shahihnya sa: "Jeg hører de lærde sier:« Betydningen av hadith av Ali, at han ble utestengt på dagen for Khaibar av esel kjøtt. Som for mut'ah, squelched han det. Han var mengharamkannya på erobringen av Mekka. "Det finnes andre meninger å eliminere kemusykilan, mennene på grunnlag av forbudet den dagen Khaibar mut'ah, og gi lindring av ham etter det, så mengharamkannya igjen den dagen av erobringen av Mekka. Men Ali ikke levere nødhjelp i det. "
Ved dette, sa Ibn al-Qayyim i Zaadul Ma'aad (III/460): "På den hadith beretninger Saburah ikke mer enn et forbud mot Hajj av Wada ', er dette en merkelig historie, og sterk er en omtale i historie erobring av Mekka. "


UTTALELSE OM PENGHARAMANNYA ulama.1). Ibn Qudama rahimahullah sa: "Betydningen av ekteskap er å gifte seg med en kvinne mut'ah stund. For eksempel, sier noen: "Jeg giftet deg med min datter for en måned, et år, eller til slutten av sesongen" Dette er en falsk ekteskap.. Ahmad menashkannya med ordene: «Ekteskap mut'ah er ulovlig." [9]
2). Rahimahullah Imam Shafi'i sa: "All mut'ah ekteskap er forbudt.Alle ekteskap til en fremtid, både på kort og lang sikt. Det er, sa noen til henne: «Jeg giftet en dag, ti dager eller en måned." Så fortsatte han: ". Tilsvarende gift med en viss tid eller ikke kjent, da ekteskapet anses ugyldig" [10]
3). Rahimahullah Ibn Hazm sa: «Ekteskap er ikke tillatt mut'ah, ekteskapet inntil en viss tid. Det er aldri tillatt på den tiden av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, deretter fjerne dem via oral Allahs sendebud sallallaahu' alaihi wa sallam evig inntil dommedag.[11]
4). Al-Hafiz ibn Hajar sa i Sharh rahimahullah aske-Shahiih bok: "The uttalelse:« Profeten Chapter mut'ah Ekteskap Ban ', som betyr å gifte seg med henne før en viss tid Hvis tiden er utløpt, så skilsmissen skjer. ». [12]
OPPSUMMERING AV ERFARINGER OM NIKAH mut'ah.Al-Khaththabi rahimahullah uttalte: "Forbudet mot ekteskap mut'ah en konsensus blant muslimer. Ekteskapet er aldri lov i de tidlige dagene av islam, så Allah mengharamkannya ... "til sin uttalelse:". Det er ingen uenighet om det på denne dagen blant folket, bortsett fra den oppfatning av noen av de Rafidhah (sjiamuslimske) "[13]
Blant snakk om ekteskap penya'ir mut'ah Ghana er Abul-im Muhammad bin 'Ali en-Nursi al-Kufi, som sa
O min venn, la megAv mening om ekteskap mut'ahDen som er erklært lovligDette betyr at en slik ekteskap raj'ahDu lyverAllah liker ikke noe som ligner svindelKvinner har to menn i en tilstand av renhetOg målsettinger hellige (godt) han har syvHvis det blir skiltSlik at det tok hjelp avDenne kvinnen av alle menneskerMut'ah komme i hennes skjød [14]
[Kopiert fra boken Isyratun Nisaa Minal Ilal Alif Yaa, Indonesia Edition Complete Guide fra A til Z ekteskap, forfatteren Abu Hafs Osama bin Kamal bin Abdir Razzaq, Saikhu Oversetter Ahmad, Ibn Reader Publishers Katsair]__________Fotnoter[9]. Al-Mughni bisy Syarhil Kabiir (7/571).[10]. Al-Umm (V/113).[11]. Al-Muhalla (IX/519).[12]. Fat-Hul Baari (IX/167).
Merknad:De fleste av deres svar om de hadithene som tillater mut'ah ekteskap.Hadith av Jabir bin 'Abdillah, nei. 5117 i Sahih al-Bukhari, fra Jabir ibn 'Abdillah og Salamah ibn al-Akwa », sa de:" Vi er i sentrum av makt, da profeten sallallaahu' alaihi wa sallam kom til oss og sa: "Allah tillater deg å gifte mens , så gjør det fornektelse over det fra to sider, som fremholdt av Shaykh Mustafa al-'Adawi i Ahkaamun Nisa'.:
1). Jabir bin 'Abdillah Allah' anhu og hans følgesvenner som mut'ah ekteskap under Abu Bakr og Umar, har de ikke fått nyheten om forbudet fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam (enten fra hadith av Ali Allah' anhu og hadith Saburah).
2). Umar 'anhu mut'ah ekteskap forbudet gjennom beretningen om Jabir Allaah' anhu i muslimsk historie, mens Umar ble rettledede kalif og profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam befalt oss å følge Sunnah Khilafat-al-ur Rashidun Mahdiyyin.Ibn al-Qayyim sa i Zaadul Ma'aad v (III/462), siterer fra uttalelsen av noen klasser av hadith. Han sa:.. "Den andre gruppen argumenterer om hadith gyldigheten Saburah Selv om ikke autentisk, så hadeeth av Ali Allah 'anhu er autentisk, at Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam har forbudt ekteskap mut'ah Derfor må hadith forstås som Jabir det som er rapportert om mut'ah ekteskap å gjøre det, på grunn av hans haraman med han om det enda. Forbudet har ikke vært populært helt frem til Umar "anhu. Når det er tvist om det, fordømte den i forgrunnen og bli populær. Dermed hadith- hadith som var angivelig om bolehnya mut'ah ekteskapet ikke er gyldig lenger, og det er nok for oss at Jabir hadde sluttet etter å ha hørt mut'ah ekteskap forbud av Umar og han avskaffet det sterke. "
På innsigelsen Tale Ibn 'Abbas:Al-Hafiz Ibn Qayyim rahimahullah Shamsuddin sa, kommenterer Sunan Abi Dawud, som ble sitert fra 'Aunul Sharh Sunan Abi Dawud Ma'buud (VI/1158): "Som for Ibn' Abbas, er han i veien for å la det når det er nødvendig og under forhold nødsituasjon, men ikke la det absolutt. Når det kom til ham at mange mennesker gjør, så han trakk sin mening, og forbyr folk som ikke krever det. "
Al-Khaththabi sa al-Minhal, fra Ibn Jubair, sa han: Jeg spurte Ibn 'Abbas: "Vet du hva du har per-laget og om hva du fatwakan Folk som har blitt misbrukt fatwamu? og penya'ir vise det. " Han spør: "Hva sier de?" Jeg svarte: "De sa:Jeg sa til en forelder når lenge hattO min venn, er det ikke en fatwa av Ibn 'Abbas?Fikk du ikke lindringSammen med jenta før folket går?Ibn 'Abbas sa: "Innaa lillaahi innaa ilaihi raaji'uun wa. For Allahs skyld, så jeg gjør ikke berfatwa og ikke som det er det jeg mener.Jeg vet ikke menghalalkannya unntak av det som halal slakt, blod og svinekjøtt. Alt er halal unntatt for dem som virkelig trenger (en nødsituasjon). Så, er ekteskapet ingenting, men mut'ah som åtsel, blod og svinekjøtt. "
Rahawaih bin Ishaq sier at Ibn 'Abbas sa:. "Islam er i de tidlige mut'ah mut'ah kvinner Noen kom i et land med varene, mens hun har ingen som kunne se etter ham og samle varene perniagaannya ham, da han gifte seg med en kvinne før den tiden det tar å fullføre sin virksomhet Da vers fra Koranen leser.:
"Da konene som du har hatt (forstyrre) i mellom dem, gi dem sin medgift var til (perfekt)." [An-Nisa ': 24]
Opp ned verset:
"Forbidden på deg (gift) mor-mor, de kvinnelige barn, brødrene dine, er kvinner; brødre din fars søstre; brødre morens søstre; døtre av dine brødre mennene, barna Jentene fra kvinnenes brødrene; mor-mor som menyusuimu, sepersusuan søster, hustruer, mødre (i lov), koner, barn som er i pemeliharaanmu av kona at du har lite kontroll, men hvis du ikke har blandet sammen med kone den (og få skilsmisse), så du gifte deg med henne uskyldige, (og forbudt for dere) konene til din fødselsdato barn (datter) og samle (i ekteskap) to kvinner er søstre, men som har skjedd i fortiden. Allah er tilgivende, barmhjertig. Og (også forbudt å gifte seg med deg) gifte kvinner, bortsett fra dem som dine høyre hånd besitter. (Gud har forordnet loven) som hans lover dere. Lovlig dere enn den måten (er) på jakt etter koner med din rikdom til å gifte seg, ikke å drive hor ... "[An-Nisa ': 23-24]
Mut'ah deretter til venstre for å se etter seg selv. Hvis du foretrekker, skilte hun ham, og hvis du vil, holde den på kona. Begge er arvet, og de har ikke noen myndighet i saken. Da Ibn al-Qayyim sa: "To av grensene for historien Ibn 'Abbas er å tolke intensjon Ibn' Abbas fra en historie som er helt på grensen, vet wallaahu best."
Al-Khaththabi sa: "Det (den første historien om Ibn 'Abbas) for å forklare deg at han er ganske enkelt den måten qiyas og likening folk som virkelig hunger etter mat. At qiyas dette er ikke sant, på grunn av en nødsituasjon i dette problemet er ikke realisert som en krise i løpet av maten som blir grunnlaget for sjelen, og dens fravær vil føre til døden. Men dette (ekteskapet) er et spørsmål om begjær som dominerer, og pasienten kan fortsatt gjøres med det. Lust kan dipupuskan med fastende og gode gjerninger. En av de to (gift) er ikke inkludert i kategorien unntakstilstand lover som alle andre (spising). Wallaahu vet best. "(Sitert fra Ahkaamun Nisa ', al-' Adawi).
Ibn 'Abd al-Barr sier etter nevne atsar av Ibn' Abbas om dette kapitlet, "Hele følgesvennene og forskere så vel som etter deres Tabi'in Khalaf og jurister av muslimene, ble de alle forbudt å mut'ah.Blant dem var Imam Malik blant folket i Medina, ath-Tsauri og Abu Hanifa i Kufa i befolkningen, blant Shafi'i som jager løpet av ekspertene i hadith og fiqh og nazhar med ittifaaq (avtale), al-Auza'iblant Sham, Sa'īd al-Layth ibn blant befolkningen i Egypt, og alt Ahlul atsar. (At-Tamhiid (X / 121)).
Shaykh al-'Azhim i Sharh Abi Dawood Century (VI/59) sier: "Vit at han sa i al-Hidaayah, rahimahullah Malik sa:'. Ekteskap mut'ah er tillatt '" Ibn Hammam sa: "Denne talen Penisbatan til Malik er galt. "Daqiq Ibn al-'Eed sa: "Hva gjorde nevne noen av Malik om bolehnya Hanafiyyah mut'ah ekteskapet er galt For Malikiyyah er uttrykkelig forbyr midlertidig ekteskap, så de tar seg fri for å fastslå årsaken halal.». 'Iyadh sa: "De ble enige om at vilkårene for oppsigelse bekreftes av tilstanden."[13]. Sitert fra "Aunul Ma'buud, Sunan Abi Dawood (II/558).[14]. Az-Zawaaj fil Islaam, Ahmad al-Husayn (s. 71-72).
kilde: http://almanhaj.or.id