Törvény ima Grave, a Word a Mohamed próféta sallallaahu "alaihi wa sallam: لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها Ne üljön a sírok, és nem imádkoznak vele szemben. [Muszlim (II/668 nincs. 972) Abu Martsad Allaah anhu]
By:
Abdullah Zaen pap, Lc, MA [1]
"RIWAS (Wali Songo Zarándoklat Ritual)" kifejezés nagyon ismerős a fül bizonyos körökben. Úgy tűnt, hogy szükség magam csinálni, legalább egyszer egy évben. Bármi történik, hogy összegyűjtsék a költség az utazás. Amikor megkérdezték, mi történik ott? A válaszok eltérőek. Aki azt akarja, hogy imádkozzunk, imádkozzunk promóciós, illetve felruházott rizki sima származású és mások.
Kinek kell kérni? Vannak nyíltan kérte mbah gyámja. Mások viszont azt mondják, hogy ő még mindig azt kérdezi, hogy Allah mindenható, de oly gyorsan a számukra nyújtott szándékosan választott ilyen sírokat "linuwih" van.
Melyik lesz szó a következő egyszerű felirat nem legális súlyos zarándoklatot. Ezért érthető Sunnah az iszlámban, ha megfelelően civilizált modor körvonalazott. De ez figyelhető meg itt: a törvény az imádság sírjánál imádkozott, és ott. Expozíciót követően hasznos lehet!
ELSŐ: imádkoznak a sírjánál
Imák a sír haraam, sőt egyes tudósok kategorizálja nagy bűn. [2] Ez a gyakorlat vezethet kibújik és a cselekvés, hogy a temető, mint egy mecset. Éppen ezért mi a vallás tiltja ezt a gyakorlatot. Nagyon sok szöveget a prófétáról sallallaahu "alaihi wa sallam, amely megerősíti azt. Ezek közül:
A. Szavát sallallaahu "alaihi wa sallam:
لا تجلسوا على القبور ولا تصلوا إليها
Ne üljön a sírok, és nem imádkoznak vele szemben. [Muszlim (II/668 nincs. 972) Abu Martsad Allaah anhu]
Rahimahullah Imam Nawawi († 676 H) arra a következtetésre jut, hogy "Ez megerősíti hadeeth terlarangnya imádkoznak felé nézzen a sírokat. Imám Shafi'i rahimahullah azt mondta, "utálom a cselekmény tisztelet a sírhoz használják, mint a mecset. Attól tartva, neki és vezet rágalom az emberek utána. "[3]
Al-'Allamah al-Munawi rahimahullah († 1031 H) hozzátette: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam megtiltotta ima előtt álló sír, annak érdekében, hogy emlékeztesse a népét, hogy nem dicsőíteni sírjában, vagy sírok szentek, mint ő sallallaahu "alaihi wa sallam. Mert lehet, hogy felesleges, hogy imádják őt. "[4]
Az eredeti törvény, amely tiltja a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam fölött azt mutatják, hogy a törvény tilos cselekmény jogellenes. A nyilatkozat Imam al-San'ani rahimahullah († 1182 H). [5]
2. Próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:
اجعلوا في بيوتكم من صلاتكم, ولا تتخذوها قبورا
Laksanakanlah néhány imát Önt otthonában, és nem teszik a sírba. [HR. Bukhari (I/528-529 nincs. 432) Ibn Umar anhuma]
Ez hadíszt magyarázza, hogy a ház nem kell üríteni az ima, a ház, amely nem használják imát, különösen sunnah imádkozni, mint egy sír, hogy nem volt egy hely az imádságra.
Imám al-Baghawi rahimahullah († 510 H), miután így a hadíszt fenti következtetésre jutott: "Ez hadíszt jelzi, hogy a temetőben nem egy hely, ahol imádkozni". [6]
Hasonló következtetéseket is ismertették az Ibn Batthal rahimahullah († 449 H) [7] és Ibn Rajab, esetleg Allaah könyörülj († 795 H). [8]
Ibn al-Hadzsar "Asqalany rahimahullah († 852 H) arra a következtetésre jutott szélesebb körben. Rahimahullah azt mondta: "Justin nem egy hely, hogy imádjuk." [9]
3. A Word a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:
الأرض كلها مسجد إلا المقبرة والحمام
Az egész Föld egy mecset (egy hely imádság), kivéve a súlyos és fürdőszoba. [HR. Ahmad (XVIII/312 nincs. 11 788) az Abu Sa'id Allaah anhu. Sanadnya tekinthető erősnek al-Hakim, [10] Ibn Taymiyyah lehet Allaah irgalmazz [11] és az al-Albani [12].
Imam Ibn Qudama rahimahullah († 620 H) magyarázza, hogy a Föld egésze válhat a hely az imádság, kivéve a helyeken tilos imádkozni úgy, mint a sír [13].
Hasonló nyilatkozatot által szállított Imám an-Nawawi, esetleg Allaah könyörülj [14] és az al-Háfiz al-'iraki rahimahullah († 806 H) [15].
4. Ima a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:
اللهم لا تجعل قبري وثنا يعبد, اشتد غضب الله على قوم اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد
Ó, Allah, ne tegyem súlyos bálványt istentiszteletre. Allah haragszik az ember, aki a próféták sírjait mecset [16]
Imam Ibn Abd al-Barr rahimahullah († 463 H) kifejtette: "Az egykor imádkozni szemben az arab nép és bálványokat imádva. Így a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam aggódott népe fogja tenni, amit generációk előttük. Általában, ha a próféta halálát, akkor a sír körül laknak, mint ők a bálványok ellen. Így a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Ó Allah, ne kelljen síromon bálványt istentiszteletre ", a vele szemben bershalat, földig hajoltak és imádja őt. Mindenható Allah haragszik az emberekre, akik nem csak ezt.
Mohamed Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam figyelmeztette társait, és követőit, hogy ne essen áldozatul a rossz viselkedés a múlt. Imádkoznak néző sírt próféták és tette Mekkája és egy mecset. Mivel a pogány gyakorlatok bálványaikat. Ez kibújik Akbar! "[17]
5. Hadiths amely tartalmazza a tilalmat, hogy a sír, mint egy mecset. Ebből a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:
قاتل الله اليهود; اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد
Allah lehet pusztítani a zsidókat. Tették a próféták sírjait a mecsetek. [HR. Bukhari (I/531 sz. 437) és a muzulmán (I/376 sz. 530) Abu Huraira Allaah anhu]
Imam Ibn Abd al-Barr elmondta, hogy a fenti hadíszt rahimahullah tartalmaz "tilalom leborulnak a sírok a próféták. Azt is közvetíteni ugyanolyan illegitim elterült más, mint Allah mindenható. Ez hadíszt is értelmezhető, hogy a tilalom a próféták sírjait, mivel a központ az imádság. Bármely szó arab található ebben a hadíszt: akkor is tiltott cselekedet. "[18]
Miután hozott egy hadíszt, amely tartalmazza az építési tilalom alatt mecsetek sírok, Imam Ibn Mulaqqin rahimahullah († 804 H) azt mondta: "Ez az érv hadíszt utálja imádság sírjánál imádkoznak ... Sem vele, mellette, vagy vele szemben. Nem tesz különbséget, mindegyiket utálom (vallás) ". [19]
Törvény ima Grave
HIKMAH MÖGÖTT a sírban TERLARANGNYA Ima
Iszlám tudósok egyetértenek abban, hogy a soron ima a temetőben tilos. [20] Semmi nem engedte, nemhogy ösztönzi azt. Abban különböznek csak a "meghatározásánál illah (ok) terlarangnya tettek; [21]
A legtöbb tudós úgy véli, hogy az ok, mert a sír megegyezik a tisztátalan. Mivel a föld keveredik a gennyet az emberi holttestek. Vannak más tudósok, akik azzal érvelnek, hogy azért, mert az emberek félnek, hogy beleesik kibújik.
Azok között, akik úgy döntöttek, ezt a második véleményt: Abu Bakr al-Atsram rahimahullah († 273) [22], al-Mawardi rahimahullah († 450 H) [23], Ibn Qudama rahimahullah [24] Ibn Taymiyyah lehet Allaah irgalmazz († 728 H) [25], mint-Suyuti († 911 H) [26] és mások.
Miután elmagyarázta, hogy a fő célja a tiltó ima a sírnál volt, mert attól féltek, azt eredményezné, akció, hogy a temető, mint egy bálvány, Imam Suyuti njelaskan egyértelmű, hogy a fő célja a tiltó ima a sírnál volt, mert az emberek féltek volna, hogy a sír, mint egy bálvány, Imám as-Suyuti memeperjelas, "Ez a Ezért az ilyen akciók Shari'a tiltja. És ez is beleveti magát a múltban sok ember kibújik kibújik Akbar vagy alatta.
Nem ritkán kapunk olyan sok ember, aki megalázza magát tévútra sírban jámbor ember, alázat ", a benyújtási határidő és imádja őket fejből. A formája az istentisztelet, amelyet még sohasem csinálni, még a házak Allah, azt a mecset! ...
Ez mafsadah (gonosz), amely megakadályozta a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam a forrásból. Amíg ő sallallaahu "alaihi wa sallam teljesen megtiltotta imádkoznak a sírt, bár a cél az, hogy nem kívánnak áldást a helyre. Annak érdekében, hogy zárja be az ajtókat, vagy hiányosságokat, amelyek potenciálisan szállítani a kár, hogy vezethet bálványt imádják ". [27]
Azzal az érvvel kapcsolatban, hogy mivel a tilalom miatt a hely, tisztátalan sír, ez nem helyes és nem támogatja a szentírás. Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim († 751 H) széles kifulladt a magyarázatnál. Között az érveket, amelyek azt írják le rahimahullah:
A. Az egész hadeeth imádkoznak a sírjánál tartalmazza a tilalom nem tesz különbséget az új és súlyos, hogy ásták a régi sírokat.
2. Helyezze a mecset a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam szokott lenni a sírok a bálványimádók. Előtt épült mecset tetején, ő sallallaahu "alaihi wa sallam elrendelte, hogy a sírt ástak, és a föld ellaposodott újra. És ő nem mondta, hogy a földterületet átruházták. Habár a berendezés közvetlenül használt imádság.
3. A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam megátkozta a zsidók és a keresztények, mert tették a sírok a próféták, mint mecsetek. Magától értetődő, hogy a tilalom nyilvánvalóan nem azért, mert tisztátalan, mert ha így a tilalom nem feltétlenül jellemző a sírok a próféták. Sőt, a sírok szent helyeket, és nem minősülnek tisztátalan, mert Allah tiltja k enni szervek saját földön. [28]
Az emberek imádkoztak Tomb of JOG
Általában imádság a temetőben terület volt behajtani tilos, de mi van az emberek ki csinálta? Mi az a döntés egy, vagy mi?
Ha nézzük a tényeket, az emberek, akik imádkoznak a sírjánál terület különböző célokra. Ennek alapján, akkor a törvény az egyes szereplők is különböznek alapuló szándékot.
Első: Az a személy, aki imádkozik sírjánál azzal a céllal, mely imát a lakosság a sírba.
Ez egyértelműen a kategóriába kibújik Akbar (major), mert ő felajánlotta imádat más, mint Allah mindenható. Allah wa Subhanahu Ta'ala kijelentette:
وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا
Bizonyára ez a mecsetek Allah, akkor semmit nem imádják Allah mellett. [Al-Jinn/72: 18]
Második: Az a személy, aki imádkozik sírjánál, azzal a céllal bertabaruk (élni áldás) egy bizonyos sír. Az ilyen intézkedések közé tartozik az igazságtalan és eretnek tanítások eltérések a Mindenható Allah és az Ő Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam, mind sír található irányába Kibla vagy sem. Mert ez is egy új öntöde a gyakorlatban az imádat.
AS-Suyuti rahimahullah magyarázza: "Ha valaki igénybe ima vagy imádkozni a sírnál magának az érdekeit és ügyeit, azzal a céllal, megszerzése áldás neki, és számítani arra, hogy imameghallgatás van, akkor ez a lényege az ellenzék, hogy Allah és az Ő Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam. (És ez) eltérnek a vallás és a saria. Továbbá úgy vélte, hogy az eretnekség tilos az Allah vallása, k, csakúgy, mint a Messenger sallallaahu "alaihi wa sallam és a papokat, akik hűek a muszlimokat, hogy kövesse az ő tanításait és Sunnah". [29]
Ibn al-Hadzsar Haitami († 974 H) [30], al-Munawa [31] és ar-Rumi († 1043 H) [32] is adott hasonló vallomást.
Harmadszor: Az ima a temetőben nélkül a balesetet, csak azért, mert történetesen egybeesik a felvételét az ima ideje. Nélkül semmilyen célra bertabarruk (ngalap áldás tőle) vagy áldozat istentiszteleti más, mint Allah mindenható.
Mintegy harmada, a tudósok eltérnek [33]. De ennél jobb a véleménye a tilalom, mert a tilalom a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam általános és a zárt ajtó találkozón, hogy potenciálisan vezet kibújik. És ez a többség véleményét a tudósok leírtak Imam Ibn al-Mundhir († 319 H). [34]
Négy: Imádság a sírban, melynek célja a test ima.
Hadeeth Abu Hurayrah Allaah anhu azt mutatja, hogy lehet tenni:
أن امرأة سوداء كانت تقم المسجد أو شابا, ففقدها رسول الله صلى الله عليه وسلم فسأل عنها أو عنه, فقالوا: "مات". قال: "أفلا كنتم آذنتموني". قال فكأنهم صغروا أمرها أو أمره. فقال: "دلوني على قبره!" فدلوه فصلى عليها, ثم قال: "إن هذه القبور مملوءة ظلمة على أهلها, وإن الله عز وجل ينورها لهم بصلاتي عليهم"
"Azt mondják, egy fekete nőt használt söpörni a mecsetbe, vagy a fiatalok. Egy napon a Próféta Shallalalhu "alaihi wa sallam elveszíteni őt, így beliaupun kérni.
"Halott" mondta a barátja.
"Miért nem mondod el nekem?"
Úgy tűnt, nem is annyira aggódik az ember. Ő sallallaahu "alaihi wa sallam mondta," Mutasd meg nekem, hol sírját? "
A bemutató után ő sallallaahu "alaihi wa sallam imádkozott felette, majd így szólt:" Valóban lakói ennek temető zuhant a sötétségbe. Most jelöld ki, mert Allah imádkozni felettük ". [HR. Bukhari (I/551 sz. 438) és a muzulmán (II/659 nincs. 956) egy muszlim szerkesztő].
[Másolt As-Sunnah magazin 03/Tahun Edition XV / hallhatjuk Shaban 1432/2011M. Kiadók Alapítvány Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 tel. 0271-858197 Fax: 0271-858196]
Pozíció Ima Az iszlám
Által
Sejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi
Jelenleg öt kötelező imát: délben "ASR, Maghrib" Isha ", és Shubuh.
Anas bin Malik a Allaah anhu, azt mondta: "én éjjel ISRA" (amikor a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam emelték az ég felé) van szükség, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam imádkozott 50 alkalommal. Ezután csökken öt alkalommal. Aztán felkiáltott: "Ó, Muhammad, a valódi döntés az én oldalamon nem lehet megváltoztatni. És bizony, ha (a jutalom) öt olyan, mint a (jutalom) és 50 ". [1]
A Talha bin 'Ubaidullah Allaah anhu, azt mondja nekünk, hogy egyszer egy beduin arab, ráncigál hajú jön a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam és azt mondta:" Ó Allah Küldötte, hadd imádkozzunk, hogy Isten mit kell rólam. " Azt válaszolta:
الصلوات الخمس إلا أن تطوع شيئا.
"Ima naponta ötször, hacsak nem akarod, hogy adjunk valamit (a sunnah imádság)." [2]
Pozíció Ima Az iszlám
A "Abdullah bin 'Umar anhu, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
بني الإسلام على خمس, شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا عبده ورسوله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة وحج البيت, وصوم رمضان.
"Az iszlám épül 5 (eset): a bizonyítéka, hogy nincs Isten joga van imádni kell, csak Allah, és Mohamed Allah Küldötte, rendszeres imádság, ki alamizsnát, zarándoklatot a Házhoz, és a Ramadan böjt." [3]
A. Jogi személy, aki nem imádkozott
Az egész iszlám Ummah egyetértettek abban, hogy azok, akik tagadják a szükségességét az ima, így ő hitt, és ki az iszlám. De ők nem értenek egyet az emberekről, akik még mindig hisznek az ima így jogszabályi kötelezettségének. Vitákat, mert számos hadíszt a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam valló emberek, akik elhagyták imák, mint a pogányok, nem tesznek különbséget azok között, akik tagadják, és lusta csinálni.
Jabir anhu a Allaah, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إن بين الرجل وبين الشرك والكفر ترك الصلاة.
"Bizonyára (határvonal) között, és kibújik kufr valaki az imádság." [4]
A Buraidah, azt mondta: "Hallottam a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
العهد الذي بيننا وبينهم الصلات, فمن تركها فقد كفر.
"A megállapodás köztünk és köztük az ima. Aki hagyta, egy kaafir. "[5]
De a rajih a vélemények a tudósok, hogy a kufr kufr itt nem egy kis probléma a vallás. Ez a kompromisszum eredménye közötti hadiths néhány más hagyományok, többek között:
A "Ubadah Allaah ibn al-Samit anhu, azt mondta:" Hallottam az Allah Küldötte sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
خمس صلوات كتبهن الله على العباد, من أتى بهن لم يضيع منهن شيئا استخفافا بحقهن كان له عند الله عهد أن يدخله الجنة, ومن لم يأت بهن فليس له عند الله عهد, إن شاء عذبه وإن شاء غفر له.
"Öt imái Allah az Ő szolgái van szükség. Aki nem, és nem pazaroljuk figyelembe véve enyhén, majd megállapodást kötött, hogy Isten tegye a mennybe. És aki nem teszi meg, akkor nincs szövetséget Istennel. Ha Ő akarja, akkor Ő mengadzabnya. Vagy ha Ő akarja, Ő megbocsát. "[6]
Arra a következtetésre jutunk, hogy a törvény engedélyezte az ima még mindig alacsonyabb foka kufr és kibújik. Mivel a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam adott esetben a személy, aki nem tesz az Isten akarata.
Míg Allah wa Subhanahu Ta'ala mondja:
إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما
"Bizony Allah nem fog megbocsátani a bűnt, hogy kibújik, és Ő megbocsátja minden bűnt kivéve (kibújik), akinek Ő akarja. Aki Allah, akkor valóban van egy nagy bűn. "[An-Nisa ': 48]
Abu Huraira Allaah anhu, azt mondta: "Hallottam a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam azt mondta: "Íme, az első alkalom, felelősségre vonását a szolgától a muszlimok az Ítélet Napján a kötelező ima. Ha csinálja a tökéletesség (túlélte). Ha nem, akkor azt mondják: Nézd, ha ő imádkozott a sunnah? Ha ő imádkozott a sunnah ima kötelező imádkozni Sunna volt finomította. Akkor az egész gyakorlat a kötelező ima, felelősségre vonását is. "[7]
A Hudhayfah ibn al-Yaman, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta," az iszlám fog tűnni, mint az eltűnése a szín kifakult ruhát. Amíg nem tudom, mit böjt, az imádság, qurban, és Sadaqah. Qur'aan kerül feloldásra, egy éjszaka alatt, amíg tersisalah egyetlen verset a földön. Maradt, a férfiak félnek álló idős és esendő. Azt mondta: "Azt találtuk, atyáink szavait: La ilaha illallaah, és mondjuk azt." Shilah mondta neki: "Hát nem ezt a kifejezést LAA ilaha illallaah nem részesült nekik, ha nem tudják, mi az imádság, a böjt, qurban, és Sadaqah? "
Akkor Hudhayfah elfordult. Shilah háromszor ismételve. Minden alkalommal azt is Hudhayfah elfordult. A harmadik alkalommal, Hudhayfah megfordult, és így szólt: "Ó Shilah, egy mondatot, amely megmenti őket a pokol. Megismételte, hogy háromszor ". [8]
B. Kinek van szükség?
Az ima minden muszlim számára kötelező, aki baligh és megfontolt
Az "Ali Allaah anhu, a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam, azt mondta:
رفع القلم عن ثلاثة: عن النائم حتى يستيقظ, وعن الصبي حتى يحتلم, وعن المجنون حتى يعقل.
"Pena (jótékonysági felvevők) van emelve 3: az alvó felébreszteni, a gyerekek baligh, és az őrült, hogy térjen vissza az eszméletét." [9]
Kötelező a szülők járatják gyerekeiket kérem az imádság annak ellenére, hogy nem volt szükség, hogy ismerős imái.
A 'Amr ibn Syu'aib, apjától, nagyapjától, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين, واضربوهم عليها وهم أبناء عشر سنين, وفرقوا بينهم في المضاجع.
"Kérje meg a gyermekeket, hogy imádkozzanak korában hét évig. És megverte őket, így őt a kor 10 év. Valamint külön ággyal. "[10]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]
Idő-Time Imák
Által
Sejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi
Jabir bin 'Abdillah Allaah anhu, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam Alaihissallam Gabriel járt, és azt mondta a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam: "Kelj fel és imádkozzatok!" Így imádkozott délben, amikor a nap csúszott. Aztán jött Gabriel vele újra, amikor a "ASR és így szólt:" Kelj fel és imádkozzatok! "Aztán a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam imádkozott "Asr amikor az árnyék mind egyforma hosszúak, mint az eredeti objektumot. Aztán jött Gabriel vele újra, mint a Maghrib és így szólt: "Kelj fel és imádkozzatok." Aztán a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam Maghrib imádkozott, amikor a nap lenyugodott. Aztán jött Gabriel őt, mint "Isha", és azt mondta: "Kelj fel és imádkozzatok!" Aztán imádkozott "Isha", ha a piros félhomályban eltűnt. Aztán jött Gabriel vele újra, amikor Shubuh és így szólt: "Kelj fel és imádkozzatok!" Aztán a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam Shubuh, amikor úgy tűnt, a hajnali imát, vagy Jabir mondta:" Amikor reggel volt. "
Másnap Gabriel visszatér a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam délben és így szólt:" Kelj fel és imádkozzatok! "Aztán, amikor a déli imát minden árnyék ugyanolyan hosszú, mint az eredeti objektumot. Aztán jött rá, mint "ASR és így szólt:" Kelj fel és imádkozzatok! "Aztán imádkozott" Asr, ha a hosszú árnyékok összes objektum kétszer eredeti hosszát. Aztán jött hozzá, amikor Maghrib ugyanakkor tegnap, és nem változott. Aztán jött a "Isha", amikor az éjszaka letette a közép-vagy Jibril mondta egy harmadik éjszaka, - majd imádkozott "Isha". Ezután Gabriel jött a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, amikor a nap volt, nagyon világos, és így szólt:" Kelj fel és imádkozzatok! "Aztán imádkozott Shubuh azután azt mondta:" Abban az időben a kettő között az ideje imádkozni. "[1]
At-Tirmidhi azt mondta, hogy Mohamed (azaz Ibn al-Bukhari Isma'il) azt mondta: "A leghitelesebb története idő imádság hadeeth a Jabir."
A. Dél
Az időzítés a megcsúszása a nap minden árnyék ugyanolyan hosszú, mint az eredeti objektumot.
2. "Ashar
A időzítése, amikor az árnyék minden dolog egyenlő hosszúságú eredeti napnyugtáig.
3. Maghrib
Az időzítés napnyugtától a veszteséget a vöröses színe szürkület.
Alapján a próféta szavai sallallaahu alayhi wa sallam: "Az imádság ideje Maghrib vöröses színű, este nem ment el." [2]
Négy. "Isha"
Az időzítés a veszteséget a vörös alkonyat közepéig este.
Alapján a próféta szavai sallallaahu a'alaihi wa sallam: "Amikor imádkozunk" Isha 'közepéig éjszaka. "
5. Shubuh
Idő hajnaltól a nap felkel.
Alapján a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:
وقت صلاة الصبح من طلوع الفجر مالم تطلع الشمس.
"A kibocsátás időpontjában a hajnali imát Shubuh fel napkelte előtt." [4]
A. Mit jelent az al-al-Wustha Prayer (MID)?
Allah Ta'ala mondja:
حافظوا على الصلوات والصلاة الوسطى وقوموا لله قانتين
"Tartsa az imák (MU) és (őr) Wusthaa ima. Állj fel Isten (az imák) alázattal. "[Al-Baqarah: 238].
Az "Ali Allaah anhu, azt mondta, hogy a csata napján az al-Ahzab próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
شغلونا عن الصلاة الوسطى صلاة العصر, ملأ الله بيوتهم وقبورهم نارا.
"Ők foglalták el minket imádkozni al-Wustha (IE) imádkozni" ASR. Május Allah eleget otthonaikba, és a sírok tűzzel ". [5]
B. Előmozdítása Sunnah délben imákat a Start amikor a nap nem túl forró.
Jabir bin Samurah, azt mondta:
كان النبي صلى الله عليه وسلم يصلى الظهر إذا دحضت الشمس.
"Amikor a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam délben ima, amikor a nap csúszott (a nyugati). " [6]
C. Ha az időjárás nagyon forró, Sunnah késleltetése ima délig, az időjárás egy kicsit hideg (Over Not Out of Time, szerk.)
Abu Huraira Allaah anhu, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إذا اشتد الحر فأبردوا بالصلاة, فإن شدة الحر من فيح جهنم.
"Ha egy nagyon forró napon, az nem imádkozik, hogy az időjárás meglehetősen hideg volt. Valóban nagyon meleg van része Jahannam forr." [7]
D. Siessetek Sunnah Imák "Asr
Anas-tól Allaah anhu:
أن رسول الله J كان يصلى العصر والشمس مرتفعة حية, فيذهب الذاهب إلى العوالي فيأتي العوالي والشمس مرتفعة.
"Ez a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam soha nem imádkoznak "ASR, míg a nap még mindig nagy és fényes. Aztán valaki elment és meglátogatta al-'Awali (egy hely a sarokban Medina), míg a nap még mindig magas." [8]
E. Ugró bűn Aki imádkozik "ASR.
Től Ibn 'Umar anhuma, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Azok, akik imádkoznak kihagyja "Asr, mint egy kisebb család és a vagyona."
A Buraidah Allaah anhu, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من ترك صلاة العصر فقد حبط عمله.
"Aki hagyja imádkozzatok" ASR, majd terhapuslah tetteket. " [10]
F. Az emberek a bűn felé Mengakhirkannya Dusk Till (Amikor a nap beállítva)
Anas-tól Allaah anhu azt mondta: "Hallottam a Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
تلك صلاة المنافق, يجلس يرقب الشمس حتى إذا كانت بين قرني الشيطان قام فنقرها أربعا لا يذكر الله إلا قليلا.
"Ez az imádság a képmutatók. Leült és nézte a napot. , Amikor a nap a két szarva a Sátán (az idő a napkelte és a napnyugta), ő felállt és imádkozott 4 rak'ahs gyorsan. Ő nem emlékszik Allah de kevés ". [11]
G. Maghrib imák és Sunnah kényszer Dimakruhkan Mengakhirkannya
A "Uqbah bin 'Amir Allaah anhu, a Próféta béke és áldás a'alaihi wa sallam mondta:
لا تزال أمتى بخير أو على الفطرة مالم يؤخروا المغرب حتى تشتبك النجوم.
"Az én Ummah mindig jó, vagy a természeti állapotban vannak, amennyiben azok nem imádkoznak Maghrib mengakhirkan felbukkanó sok csillag". [12]
A Salamah ibn al-Akwa "Allaah anhu:" Amikor a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam Maghrib imádkozott, amikor a nap lenyugodott, és a függöny mögé bújni (nem látható)." [13]
H. Mengakhirkan Sunnah Imák "Isha" Mindaddig, amíg nem teher
A 'Aisha anhuma Allaah, azt mondta: "én éjjel a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mengakhirkan imádkozni "Isha", míg a legtöbb berlalulah az éjszaka és a használókat a mecset aludt. Aztán kijött, és imádkozott, és azt mondta: "Bizonyára ez az idő, csak nem akartam terhelni a népem. [14]
I. Dimakruhkan Sleep megelőző és követő beszélgetés nem hasznos.
Abu Barzah Allaah anhu: "The Messenger sallallaahu" alaihi wa sallam utálom alvás előtt "este" és a beszélgetés után. "[15]
Anas-tól Allaah anhu, azt mondta: "Egy éjjel vártuk a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam amíg az éjszaka közepén. Aztán eljött, és imádkozott velünk, akkor azt tanácsoljuk. Azt mondta:
ألا إن الناس قد صلوا ثم رقدوا, وإنكم لم تزالوا في صلاة ما انتظرتم الصلاة.
"
Tudd meg, bizony a nép imádkozott, majd lefeküdt aludni. És valóban, ha folyamatosan az imában, amíg vársz az imádság. "[16]
J. Shubuh siettetni Sunnah Imák a korai időzítés (Mikor még sötét van)
A 'Aisha anhuma Allaah, azt mondta: "Régen a hívő nőknek, hogy részt vegyen az imákat a Messenger Allaah Shubuh" alaihi wa sallam a ruháikat csomagolva. Aztán vissza otthonaikba, amikor befejezte az imát. Senki felismerte őket az éjszaka. "[17]
K. Mikor valaki tekinthető a Time to Get ima?
Abu Huraira Allaah anhu, a Próféta sallallaahu alaihi wa sallam mondta:
من أدرك من الصبح ركعة قبل أن تطلع الشمس فقد أدرك الصبح, ومن أدرك ركعة من العصر قبل أن تغرب الشمس فقد أدرك العصر.
"Aki talál egyet rak'ah imádság Shubuh napkelte előtt, akkor kérlek, hogy megtalálta Shubuh. És aki talál egyet rak'ah ima Asr naplemente előtt, ő találta imádkozik" ASR. " [18]
Ez a törvény nem az imádság Shubuh szakosodott és "ASR, hanem az egész imát.
Abu Huraira Allaah anhu, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من أدرك ركعة من الصلاة فقد أدرك الصلاة.
"Aki talál egyet rak'ah ima, majd imádkozni ő találta, hogy" [19]
L. Nem fogadott Mengqadha Imák
Anas-tól Radhiyiallahu anhu, azt mondta, hogy a Próféta Allah sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من نسى صلاة أو نام عنها فكفارتها أن يصليها إذا ذكرها.
"Bárki, aki elfelejtette, vagy aludt egy imádságot, aztán kaffarat (váltságdíj) úgy imádkozott, hogy ha ő gondolt". [20]
M.Apakah emberek imát Szándékosan maradt ki Szükséges idő Up To Mengqadha ilyen ima?
Ibn Hazm mondta al-rahimahullah Muhallaa (II/235), "Bizony, Allah Ta'ala tette egy bizonyos ideig, a kezdet és a vég, minden kötelező ima. Bejárat és a kijárat egy bizonyos időben egy adott időpontban. Nem volt különbség az emberek, akik imádkoznak, és azokat, akik idő előtt ima után időt. Mivel mindkettő mellett az imádság ideje. Alkotó vallás kötelezettségeit. Míg a vallás nem lehet eltekintve Isten az Ő apostolai szóban. Ha ez kötelező azok számára, akik alkotó szándékosan elhagyják az imádságot, amíg a kilépési idő, akkor biztosan Allah és az Ő Messenger nem szabad elhanyagolni, és feledésbe merült. Sem szándékosan megnehezíti, hogy nem ad magyarázatot róla. "És ne feledd Urad." (Maryam: 64). És minden Shari'ah nem az al-Korán és Sunnah hazugság. "
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]
Idő-Time Imák tilalom
Által
Sejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi
N. Idő-Time Imák tilalom
A "Uqbah bin 'Amir Allaah anhu, azt mondta:
ثلاث ساعات كان رسول الله صلى الله عليه وسلم ينهانا أن نصلي فيهن أو أن نقبر فيهن موتانا: حين تطلع الشمس بازغة حتى ترتفع, وحين يقوم قائم الظهيرة حتى تميل الشمس, وحين تضيف الشمس للغروب حتى تغرب.
"Három alkalommal a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam tiltotta meg minket imádkozni, vagy eltemetni halottainkat idején: ha a napfelkeltét, hogy menjen fel, amikor a délután közepén, amíg a nap megcsúszott, amikor a Nap a nyugati a mosogató. "[1]
A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kifejtette az indokokat, amelyek betiltását ima ezekben az időkben az ő szavait, hogy" Amr bin 'Abasah: "Munka Shubuh ima. Majd megáll imádkozni, amíg a Nap felkel és emelkedik. Mert bizony a napfelkelte, a Nap között van két szarva a Sátán. Abban az időben a hitetlenek elterült a napot. Ezután az ima, mert az ima is tanúsítja, és ténylegesen részt vett. Till árnyék felmászott olyan magas, mint egy lándzsa. Akkor abba az imádkozást. Azóta Jahannam viharos. Ha a kép torz a nyugati, imádkozzunk, mert az ima valóban részt vett és szemtanúja. Amíg nem imádkoznak "ASR. Majd megáll imádkozni, amíg a nap lenyugszik. Mert bizony ő megy tovább a két szarva a Sátán. És amikor a hitetlenek elterült a nap ". [2]
O. Tartoznak e tilalom bizonyos idő és hely
Ahogy az idő, amikor a Nap közvetlenül felette pénteken:
A bizonyíték a nyilatkozatot a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam:
لا يغتسل رجل يوم الجمعة فتطهر ما استطاع من طهر ويدهن من دهن أو يمس من طيب بيته, ثم يخرج فلا يفرق بين اثنين, ثم يصلى ما كتب له, ثم ينصت إذا تكلم الإمام, إلا غفر له, ما بينه وبين الجمعة الأخرى.
"Ez nem egy fürdő valaki pénteken, majd tisztítás is lehetséges, viseljen haj olaj, vagy Befújtad ház. Akkor menj, és nem külön a két férfi között, majd imádkozni sunnah lehet. Azután elhallgatott, amikor a pap berkhutbah, de megbocsátható bűnei között a pénteki egymással pénteken. "[3]
Szorgalmazott sunnah imádság, és nem tiltja a legjobb, de megjelenése után a pap. Ezért számos korábbi tudósok, köztük 'Umar ibn al-Khattab Allaah anhu, majd al-Imám Ahmad bin Hanbal, mondta a kibocsátás a pap, hogy hagyja abba az imát, és a prédikáció megálló szavakat. Tették a kibocsátás a pap, mint akadály ima, nem egy délután közepén.
A kivételek azok a helyek, Mekkába, Isten dicsőségét és nagyságát hozzá-. Mert Allah Ta'ala van melebihkannya dicsőséggel és fenséges. Imádkozz nincs dimakruhkan a korábbi időkben.
Alapján a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:" Ó, Bani "Abdi Manaf, ugye srácok akadályozni, hogy bárki, aki volt tawaf és imádkoznak a ház bármikor. Mind éjjel és nappal. "[4]
Imák tilos ilyenkor az ima tiszta sunnah nincs miért. Időnként, megengedett a mengqadha fogadott imádságokat, hogy kötelező vagy sunnah.
A bizonyítékok alapján a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:
من نسى صلاة فليصل إذا ذكرها لاكفرة لها إلا ذلك.
"Aki elfelejtett egy imát, aztán hadd imádkozzon, amikor eszébe jutott. Nem kaffarat, hacsak (ima) volt." [5]
Az ima után wudoo "is végezhetnek bármikor.
A bizonyítékok alapján a hadeeth Abu Huraira Allaah anhu, amelyben a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta Bilal, amikor Shubuh:" Ó, Bilal, hagytam cselekedeteit leginkább elvárható (a jutalom), hogy te az iszlámban. Mert bizony hallottam a szandál előttem a mennyben. "Bilal válaszolt:" Ez a gyakorlat nem tudom a legtöbbet reméltem (jutalom). Csak nem én vagyok tisztítás, mind az esti órákban, vagy délután, de imádkozom sunnah vele ". [6]
Szintén megengedett tahiyyatul mecset imákat.
Alapján a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:
إذا دخل أحدكم المسجد فلا يجلس حتى يصلي ركعتين.
"Ha valaki közületek meg a mecset, akkor nem ül le, hogy imádkozzon 2 rak'ahs". [7]
P. Sunnah Imák betiltották napkeltét követően, illetve pirkadat előtt ima Shubuh.
Az egykori rabszolgák Yasar ibn 'Umar azt mondta: "Ibn' Umar meglátott engem imádkozni után hajnalban. Aztán azt mondta: 'Ó, Yasar, sőt a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kijött elénk, amikor csináljuk ezt az imát. Aztán azt mondta: "Legyen a nép ajándéka, hogy mondd, hogy nincs jelen. Ön imádkozni hajnal után, csak két rak'ah ". [8]
Q. Sunnah imák után betiltották Iqamat
Abu Huraira Allaah anhu, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إذا أقيمت الصلاة فلا صلاة إلا المكتوبة.
"Ha iqamat ima hangját, akkor nincs ima, kivéve a kötelező ima." [9]
R. Helyek tilalma ima
Abu Huraira Allaah anhu, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
فضلت على الأنبياء بست: أعطيت جوامع الكلم, ونصرت بالرعب, وأحلت لي الغنائم, وجعلت لي الأرض طهورا ومسجدا, وأرسلت إلى الخلق كافة, وختم بي النبيون.
"Én eltúlozta a próféták hat esetben: (1) kaptam egy rövid beszédet, és tele van értelme, (2) segítettem a félelem (1 ellenség rajtam), (3) a törvényes nékem a hadizsákmány, (4) A föld eszközként használnak tisztítás és mecset számomra, (5) I küldtek minden lénynek, és (6) A próféták zárva volt számomra. "[10]
Az egész föld egy mecset kivételével mentesülnek az egyes hadíszt alábbi:
A Jundub bin al-Abdillah Allaah Bajali anhu, azt mondta: "Öt nappal a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam meghalt Hallottam sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
ألا وإن من كان قبلكم كانوا يتخذون قبور أنبيائهم وصالحيهم مساجد, ألا فلا تتخذوا القبرر مساجد, إنى أنهاكم عن ذلك.
"Íme, bizony ezek mielőtt a próféták sírjait és igaz embereket hívtak egy mecsetet. Tudd meg, ugye, hogy a sír, mint egy mecset. Valóban megtiltom, hogy ezt tegyük. "[11]
Abu al-Sa'id Khudri Allaah anhu, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
الأرض كلها مسجد إلا المقبرة والحمام.
"Minden a földön van egy sír, és a mecset, kivéve a fürdőszobában." [12]
Al-Bara "bin" Azib Allaah anhu, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt kérdezték imát penderuman teve. Azt válaszolta:
لا تصلوا في مبارك الإبل فإنها من الشياطين.
"Ne imádkozzatok penderuman teve. Mert ez is az ördög. "
És ő kért imákat állj a kecske. Azt válaszolta:
صلوا فيها فإنها بركة.
"Imádkozzatok rajta, mert áldott." [13]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]
Törvény Athan, Adhan erény és eljárások Athan
Által
Sejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi
A. Athan törvény
Athan egy értesítést arról, hogy az érkezési idő az imádság egy speciális lafazh [1]. A jogszabály kötelező.
A Malik ibn al-Huwairits, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إذا حضرت الصلاة فليؤذن لكم أحدكم وليؤمكم أكبركم.
"Ha eljött (idő) ima, akkor legyen egy neked egy felhívás az imádságra az Ön számára. És arról, aki a legtöbb te vezeted a régi neked." [2]
A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam elrendelte az imára hívás, és tartalmazza a parancs néven ismert kötelező.
Anas-tól Allaah anhu, hogy amikor a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam velünk elleni küzdelem egy nép, nem harcolni, míg ő hajnalban. Várta, mikor meghallja a hívást az imádságra, ő nem harcolni velük. Ezzel szemben, ha nem hallja a hívást az imádságra, majd megtámadja őket. "[3]
B. Virtue Athan
A Mu'awiyah Allaah anhu, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
إن المؤذنين أطول الناس أعناقا يوم القيامة.
"Bizony, a MU-adzin volt a hosszú nyak, az Ítélet Napján." [4]
A "Abdurrahman ibn 'Abdillah bin" bin Abdirrahman Sha'sha'ah Abi al-Ansari és az al-Mazini apja, aki beszámolt arról, hogy Abu al-Sa'id Khudri mondta neki: "Bizony látom rajtad, mint a juh és a sivatagban (belvízi ). Ha voltak a kecske vagy a gurunmu, majd adzanlah keraskanlah imák és a hangod, hogy ezt a kérelmet. Mert biztosan nem a szellemet, az emberek és más mu-adzin hallottam, de bizonyságot tesz neki az ítélet napján. "Abu Sa'id folytatta:" Hallottam a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam". [5]
C. Athan eljárások
A "Abdullah bin Zaid bin" Abdi Rabbih, azt mondta: "Amikor a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam beleegyezett, hogy verte a csengőt, de utálta, mert hasonlít a keresztények, álmodtam belefutottam egy férfi éjszaka. Viselt zöld ruhát gazdaság két harangja. "Azt mondtam neki:" Ó szolgája Allah, mit eladni a harang? "Azt kérdezte:" Mit csináltál vele? "Azt válaszoltam," szoktuk nevezni imádság. "Azt mondta:" Ugye kutunjuki (út) tovább jobb, mint ez? "Azt mondtam:" Persze. "Azt mondta:" Mondd:
ألله أكبر ألله أكبر, ألله أكبر ألله أكبر.
أشهد أن لا اله إلا الله, أشهد أن لا اله إلا الله.
أشهد أن محمدا رسول الله, أشهد أن محمدا رسول الله.
حي على الصلاة, حي على الصلاة.
حي على الفلاح, حي على الفلاح.
ألله أكبر ألله أكبر. لا اله إلا الله.
Valamivel később így folytatta: "Akkor, ha szeretné létrehozni az imádság (harangzúgás iqamat) azt mondja:
ألله أكبر ألله أكبر.
أشهد أن لا اله إلا الله, أشهد أن محمدا رسول الله.
حي على الصلاة, حي على الفلاح.
قد قامت الصلاة, قد قامت الصلاة.
ألله أكبر ألله أكبر, لا اله إلا الله.
Amikor eljött a reggel, mentem a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam és mondtam neki, hogy mit láttam (egy álom). Ezután a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:" Valóban ez egy valóra vált álom, Isten is úgy akarja. "Aztán elrendelte ima. És Bilal rabszolgák, akik által felszabadított hívás imájára Abu Bakr (lafazh meg). [6]
Sunnah annak érdekében, hogy összekapcsolják a két Takbir mu'adzin egy szuszra.
From 'Umar ibn al-Khattab Allaah anhu, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Ha mu'adzin mondják, "Allahu Akbar, Allahu Akbar." Akkor hadd közületek azt mondja, "Allahu Akbar, Allahu Akbar . "Akkor, ha azt mondja:" ASYHADU allaa ilaaha illallaah. "Így mondta," ASYHADU allaa ilaaha illallaah. "..." [7] Itt van egy egyértelmű jele, hogy a müezzin kombinálásával bármely két Takbir egy szuszra. és hallgatók is válaszolni, mint ezt. [8]
Disunnahkannya at-Tarjiil (ismétlés).
At-tarjiil két mondat hitvallását szavalta hangosan kétszer, kiejtése után a két mondat hitvallás kétszer halkan. [9]
Abu Mahdzurah, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam megtanította Adhan (az út) a" Allahu Akbar, Allahu Akbar. ASYHADU allaa ilaaha illallaah, ASYHADU allaa ilaaha illallaah. ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna, anna ASYHADU Muhammadar Rasulullaah. "Ezután ismételjük meg, és azt mondja:" ASYHADU allaa ilaaha illallaah, ASYHADU allaa ilaaha illallaah. ASYHADU Muhammadar Rasulullaah anna, anna ASYHADU Muhammadar Rasulullaah. Hayya "alash Shalaah. 2 alkalommal. Hayya "alal Falaah. 2 alkalommal. Allahu Akbar, Allahu Akbar. La ilaha illallaah ". [10]
At-Tatswib (*) az első Shubuh Athan.
Abu Mahdzurah, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam tanított ima, ahol van lafazh" Hayya "alal falaah, Hayya" alal falaah. Ash-shalatu Khairun nauum meghatározó, domináns Khairun nauum shalatu Ash. "A (ima) Shubuh elején. (Ezután a) "Allahu Akbar, Allahu Akbar. La ilaha illallaah ". [11]
Al-Amir al-Salaam San'ani mondta Subulus (I/120): Ibn Ruslan mondta, "At-Tatswib Shubuh disyari'atkan csak az első hívást az imádságra. Mert arra szolgál, hogy felébred az alvó. A második ima értesíti a bejegyzést az idő függvényében, és a hívás az imádság. "
Sunnah ima elején időt és kiemelt imádkozni kifejezetten Shubuh.
Jabir bin Samurah, azt mondta: "Bilal ima, amikor a nap már lecsúszott, és ő nem csökkentette (a legkisebb lafazh imádság). És ő nem iqamat a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam ki. Ha kijött, úgyhogy amikor kijelentette iqamat látni ". [12]
Től Ibn 'Umar anhuma, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam azt mondta:" Bizony Bilal ima este, majd enni és inni, míg Ibn Umm Maktum hívja imára ". [13]
A Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kifejtette, a bölcsesség üzembe Shubuh ima idejét az ő mondta:" Ne hívja imára Bilal blokkol minden egyikőtök az étkezést. Mert valójában hívja imára, vagy azt mondta: hívja az este, hogy az emberek, akik imádkoznak az újra ma este (szünet), valamint, hogy felébressze az alvó rád ". [14]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]
Mit kell hallani Athan És Iqamat hangsúlyosak.
Által
Sejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi
D. Mit kell hallani mondott Amikor Athan és Iqamat.
Sunnah azok számára, akik hallják a hívást az imádságra és az azt iqamat muezzins kiejteni.
Abu Sa'id Allaah anhu, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Ha hallja a hívást, hogy az imádság, a müezzin, mondjuk a hangsúlyosabb. "[1]
From 'Umar ibn al-Khattab Allaah anhu, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:" Ha a müezzin azt mondja, "Allahu Akbar, Allahu Akbar." Akkor legyen egy neked (is) azt mondja: "Allahu Akbar, Allahu Akbar. "Akkor, ha a müezzin azt mondani," ASYHADU allaa ilaaha illallaah. "Így mondta," ASYHADU allaa ilaaha illallaah. "Akkor, ha a müezzin azt mondani," ASYHADU Muhammadar Rasulullaah Anna. "Így mondta," ASYHADU Muhammadar Rasulullaah Anna. " Akkor, ha a müezzin azt mondani, "Hayya" alash shalaah. "Így mondta," Laa haula walaa quwwata illaa billaah. "Akkor, ha a MU-adzin mondják," Hayya "alal falaah." Így mondta, "Laa haula walaa quwwata illaa billaah . "Akkor, ha a müezzin azt mondja," Allahu Akbar, Allahu Akbar. "Így mondta," Allahu Akbar, Allahu Akbar. "Akkor, ha müezzin azt mondja:" La ilaha illallaah. "Így mondta," La ilaha illallaah, "egy szív őszinte, akkor ő fog a mennybe. "[2]
Aki azt mondja, a MU-adzin megnyilatkozás, vagy ha a müezzin mondván Hayya "alatain (" Hayya "alash shalaah" és a "Hayya" alal falaah "), azt mondta:" Laa haula walaa quwwata illaa billaah ", vagy kombinálni között, mi hangzott el a és hauqalah müezzin ("Laa haula walaa quwwata illaa billaah."), akkor nem kell mást tennie jobb, Isten is úgy akarja.
Ha a müezzin imára hívás és iqamat befejeződött, és a hallgató rendelkezik a választ, akkor legyen mondjuk mi van a következő két hadíszt:
A "Abdullah bin Amr, hallotta, hogy a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam mondta:
إذا سمعتم المؤذن فقولوا مثل ما يقول, ثم صلوا علي, فإنه من صلى علي صلى الله بها عليه عشرا, ثم سلوا الله لي الوسيلة, فإنها منزلة في الجنة لا تنبغى إلا لعبد من عباد الله, وأرجو أن أكون أنا هو, فمن سأل الله لي الوسيلة حلت عليه الشفاعة.
"Ha hallod a MU-adzin, akkor csak azt mondom, ahogy beszélt. Akkor bershalawatlah számomra. Azok számára, akik bershalawat nekem egyszer, akkor Allah is bershalawat vele tízszer. Akkor vessen al-Wasilah Istennek nekem. Ez a hely a mennyben nem értük el, csak szolgája az Isten szolgái. És remélem, ez nekem. Aki Wasilah kérdezd, hogy Isten, akkor ő megérdemel egy syafa'atku. " [3]
A Jabir, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
من قال عند يسمع النداء: "اللهم رب هذه الدعوة التامة, والصلاة القائمة, آت محمدا الوسيلة والفضيلة وابعثه مقاما محمودا الذي وعدته" حلت له شفاعتى يوم القيامة.
"Bárki is mondta, hogy amikor hallotta, hogy a hívás az imádságra, 'Ó Allah, az Úr ennek a tökéletes felhívás és létrehozta az imádság és erény Wasilah Muhammad. Tedd egy dicsőséges helyzetben, mint amit ígért. "Így hát megérdemel egy syafa'atku az Ítélet Napja". [4]
Megjegyzés:
Sunnah egy muszlim annak érdekében, hogy bővítse a hívás imádságban és könyörgésben iqamat. Mert az ima kapott abban az időben.
Anas-tól Allaah anhu, azt mondta, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
الدعاء لايرد بين الأذان والإقامة.
"Döntés a hívás az imádságra és iqamat nem utasította el." [5]
E. Ez Sunnah a Mu-adzin [6]
Az MU-adzin Sunnah, hogy kövesse a következő dolgokat:
A. Elvárják, hogy az arca Isten adzannya, majd hagyd, hogy elvegye a bér.
A 'Uthman ibn Abi al-`anhu Allaah, azt mondta:" Azt mondtam: "Ó Allah, tégy engem egy pap For My People". Azt mondta: "Te pap őket. Kövesse az egyik leggyengébb köztük (legyen, mint egy benchmark-ed.), És egy mu-adzin lift nem veszi fizetést adzannya ". [7]
2. Hadats szent kis és nagy
Mint már felülvizsgálták a vita a "dolgok Sunnah wudu" benne. "
3. Állj szembe a Qiblah
Ibn al-Mundhir mondta: "Megállapodtak abban, hogy az állvány, ha a hívás az imádság sunnah. Mivel a felhívás az imádságra vált hallhatóvá. És magában foglalja a Sunnah, hogy szembenézzen a qiblah, amikor egy hívás az imádság. Mivel az MU-adzin próféta sallallaahu "alaihi wa sallam hívtuk imára, miközben a néző Kibla."
4. Fordítsa a fejét és nyakát jobbra mondván: "Hayya" alash shalaah ", és balra, hogy azt mondják:" Hayya "alal falaah."
Abu Juhaifah, látta, hogy Bilal ima. Azt mondta: "Én majd a száját, előre és hátra, mint imádkozni." [8]
5. Behelyezése két ujját a fülébe
Alapján a szavait Allaah Abu Juhaifah anhu, "Látom, hogy a hívás ima Bilal és kövesse a száját, ide-oda gördülő. Míg a két ujja van a fülében. "[9]
6. Emeltebb hangon hívásakor
Alapján a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam," Ez nem a szellemet, az emberek és mások hallani a hangját, de adzin bizonyságot tesz neki az ítélet napján. "[10]
F. Milyen hosszú a távolság között Adhan és Iqamat?
Imádság és iqamat között kell választani elég ideje felkészülni, hogy vegyenek részt az ima. Ez a célja disyari'atkannya imát. Ellenkező esetben a lecke elvész.
Ibn Baththal mondta [11], "Nincs korlátozás, kivéve ebben az esetben a bizonyosság, a belépési idő és az emberek összegyűjtése, akik szeretnének imádkozni."
G. Kilépés eltiltották a mecset után Athan
Abu Sya'tsa ", mondta," Soha nem ül a mecset mellett Abu Huraira Allaah akkor a MU-adzin anhu volt a hívás az imádság. Aztán ott van egy ember, aki felállt, és kiment a mecset. Abu Huraira kövesse azt a szemét, amíg el nem hagyta a mecset. Ekkor Abu Hurairah azt mondta: "Ez a személy nem engedelmeskedett Abul Qasim (Mohamed próféta). Sallallaahu "alaihi wa sallam" [12]
H.Adzan Iqamat és a kihagyott Imák
Az imádság, aki alszik, vagy elfelejti, akkor disyari'atkan neki, hogy hívjon és iqamat.
Alapján a hadíszt narrátora Abu Dawud a történetben a Nagyboldogasszony a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam és társait egy útra, hogy imádkozni Shubuh elszalasztani. Ez a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam kérte Bilal (az ima és a iqamat), akkor minden hívást az imádságra és iqamat Bilal". [13]
Ha az imádság nem fogadott több, akkor a hívást az imádságra iqamat egyszer és minden imádság.
Alapján a hadíszt Ibn Mas'ud Allaah anhu, azt mondta: "Bizony, a többisten elfoglalta a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam munka négy ima napján a csata az árok. Ig berlalulah éjszaka szerint Isten akarata. Aztán elrendelte Bilal, hogy hívja az imádságra, majd iqamat elmúlt dél imákat. Aztán iqamat és imádkozzatok "ASR. iqamat Akkor majd imádkozni Maghrib. Aztán iqamat majd imádkozott" Isha '". [14]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]
Ima a jogi kifejezések
Által
Sejk Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi
Annak érdekében, hogy az imádság legyen érvényes, az alábbiak szükségesek:
A. Ismerve az idő Belépés
Alapján Isten szavát:
إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا
"... Valójában ez a kötelezettség az imádság időzített azoknak, akik hisznek. "[An-Nissa": 103].
Jogosulatlan belépés az ima előtt elvégzik vagy után időt, az idő, ha van egy bökkenő.
B. Hadats szent kis és nagy
Alapján Isten szavát:
أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وأيديكم إلى المرافق وامسحوا برءوسكم وأرجلكم إلى الكعبين وإن كنتم جنبا فاطهروا
"Ó ti, akik azt hiszik, ha imádkoztok, majd mossa meg arcát és a kezét egészen a könyök, dörzsölje meg a fejeket és (mosás) a lábát a boka, és ha junub majd mossa ..." [Al- Maa-Idah: 6].
És a hadeeth Ibn 'Umar, a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam mondta:
لا يقبل الله صلاة بغير طهور.
"Isten nem kapott imádság (kész) tisztítás nélkül." [1]
C. Sanctity Ruhák, a test és a hely használt imádság
Az az érv szentségét disyaratkannya póló Isten szava:
وثيابك فطهر
"És tiszta ruhában." [Al-Muddatstsir: 4].
És a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:
إذا جاء أحدكم المسجد, فليقلب نعليه, ولينظر فيهما فإن رأى خبثا, فليمسحه بالأرض ثم ليصل فيهما.
"Ha valaki közületek elment a mecsetbe, hadd nézzen be és szandál. Mikor meglátta a mocskos, hadd dörzsölje be földdel. Akkor hadd imádkozzanak vele." [2]
Az az érv szentsége a test disyaratkannya próféta sallallaahu "alaihi wa sallam, hogy" Ali. Azt kérdeztük madhiy és így szólt:
توضأ واغسل ذكرك.
"Wudu", és mossa meg a meztelenséget. " [3]
Azt mondta az asszonynak, aki istihadhah:
اغسلي عنك الدم وصلي.
"Mossa a vért tőled és imádkozom." [4]
Igazolásául, hogy a szent helyek a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam elmondta társainak, amikor egy beduin vizelés a mecsetben:
أريقوا على بوله سجلا من ماء.
"Siramlah vizelet egy vödör vizet". [5]
Megjegyzés:
Bárki, aki már imádkozott, és ő nem tudta, hogy ő ki vannak téve a tisztátalan, aztán ima érvénytelen és nem szabad megismételni. Ha tudta, amikor az ima, majd ha lehetséges, hogy megszüntesse azt szandál-szerű, vagy valami több, mint fedezésére meztelenség, akkor meg kell vegye le, és befejezi imáját. Ha nem teszi lehetővé, hogy aztán folytatta imáját megismételni, és nem kötelező.
Alapján a hadíszt Abu Sa'id: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam soha nem imádkozott, és levette a két szandál. Tehát az emberek segítették ki a szandál. Amikor befejezte, sarkon fordult, és azt mondta: "Miért vetted le a papucsot? Azt felelte: "Láttuk, hogy vegye le, úgyhogy hadd menjen." Azt mondta: "Bizony Jibreel odajött hozzám és azt mondta, hogy mindkét szandál tisztátalan. Ha valaki közületek elment a mecsetbe, hadd papucs és megfordult, hogy megnézze. Ha látta, tisztátalan, hadd dörzsölje be a földbe. Akkor hadd imádkozzanak vele. "[6]
D. Bezár Aurat
Alapján Isten szavát:
يا بني آدم خذوا زينتكم عند كل مسجد
"Son of Adam, szép ruhákat viselnek minden (be) a mecset ..." [Al-A'raaf: 31].
Vagyis a meztelenségét a önkéntes. Mert régen a ház körülsétál meztelenül.
Szintén a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:
لا يقبل الله صلاة حائض إلا بحمار.
"Allah nem fogadja el az imát a nők, akik a menstruáció (baligh), kivéve a fej fedését visel (hidzsáb)". [7]
Férfi nemi szervek között, a köldök és a térd. Ahogy a hadeeth a "Amr ibn Syu'aib anhum Allaah, apjától, nagyapjától, egy marfu":
ما بين السرة والركبة عورة.
"Között a köldök és a térd a meztelenség". [8]
Az al-Jarhad Aslami, azt mondta: "A Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam telt, amikor volt rajtam ruha úgy néz ki, fölemelte a combom. Azt mondta:
غط فخذك فإن الفخذ عورة.
"Csukd be a lábát. Mert az igazi comb meztelenségét." [9]
Ami a nők, ez a meztelenségét az egész testét, kivéve az arcot, és kezét imára.
Alapján a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam:
المرأة عورة.
"A nők egy meztelenség". [10]
A szavai is:
لا يقبل الله صلاة حائض إلا بحمار.
"Allah nem fogadja el az imát a nőknél, akik már a menstruáció (baligh) kivéve viselt ruhával fedelet". [11]
E. Szembenézni a Qiblah
Alapján a szavát Allah, a Magasságos:
فول وجهك شطر المسجد الحرام وحيث ما كنتم فولوا وجوهكم شطره
"... palingkanlah az arc a nagymecset. És amikor ti (minden) van, akkor az arcát feléje palingkanlah ... "[Al-Baqarah: 150].
Szintén a próféta szavai sallallaahu "alaihi wa sallam a szegény ember az imádságban:
إذا قمت إلى الصلاة فأسبع الوضوء ثم استقبل القبلة.
"Ha azt szeretnénk, hogy imádkozzanak, majd berwudhu'lah tökéletesen. Aztán szembe Kibla ... "[12]
Engedélyezett (ima) azáltal, hogy nem néz a Kibla amikor állapotban, amikor a félelem és ima önkéntes, a jármű útközben.
Azt mondta:
فإن خفتم فرجالا أو ركبانا
"Ha egy állam a félelem (veszély), majd séta közben vagy a Pray vezetés ..." [Al-Baqarah: 239].
Ibn 'Umar anhuma mondta, "Szembenézni a Kibla, vagy nem néz rá."
Nafi mondta, "Azt hiszem, nem ibn 'Umar anhuma említik, de a próféta sallallaahu" alaihi wa sallam ". [13]
Től Ibn 'Umar anhuma, azt mondta: "Amikor a Próféta sallallaahu" alaihi wa sallam imádkozott felette a jármű bármilyen irányba néz, és imádkoznak Witr rajta. Azonban ő nem kötelező ima rajta ". [14]
Megjegyzés:
Aki próbálta megtalálni irányába Qiblah és imádkozott néző Kibla irányba állította őt, de kiderült, baj van, akkor nem szabad megismételni.
A "Amir bin Rabi'a Allaah anhu, azt mondta:" Már a Próféta megosztott sallallaahu "alaihi wa sallam egy utazás a sötét éjszaka, és nem tudtuk, hogy az irányát Qiblah. Aztán mindannyian imádkoznak aszerint, hogy azok irányát. Amikor reggel lett, azt mondjuk, hogy a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam. Aztán lejött a verset:
فأينما تولوا فثم وجه الله
"... ahol ti majd kapcsolja ott van az Isten arcát ... "[Al-Baqarah: 115]". [15]
F. Szándék
Azok, akik szeretnének imádkozni egy ima szándékát, és eldönti, akar csinálni a szíve, mint a (szándéka) déli ima, "ASR, vagy Sunnah imádságok [16]. Disyari'atkan nem mondom, mert a Próféta sallallaahu "alaihi wa sallam soha kiejteni. Ha a próféta sallallaahu "alaihi wa sallam felállt az imádság, ő mengucapan" Allahu Akbar ", és nem mond semmit előtt. Korábban melafazhkan nem áll szándékában egyáltalán nem azt mondja: "Imádkozom, hogy Allah, ez az imádság, szemben a Qiblah négy rak'ahs, mint egy pap vagy gyülekezet." Nem azt mondom, "Készpénz vagy alkotó" ... "
Ezek mind eretnekek. Senki nem mesélt egy saheeh sanad vagy Da'eef, Musnad vagy mursal. Senki más lafazh. Nem az egyik barátja, és nem is tekinthető jónak Tabi'in, vagy a négy imámok. [17]
[Másolt a könyvből az Al-Sunnah Wal Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz, szerző Azhim bin Abdul al-Khalafi Badawai, Indonézia Guide Fiqh Complete Edition Translation Team Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Reader Publishers, nyomtatva Ramadan 1428 - szeptember 2007M]
Forrás: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar