Senin, 26 Mei 2014

Sayyidul erdem Istighfar

Sayyidul erdem Istighfar


tarafından
Al- Ustadz Yezid bin Abdul Qadir Jawas حفظه الله


عن شداد بن أوس رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : سيد الاستغفار أن يقول العبد : اللهم أنت ربي , لا إله إلا أنت خلقتني وأنا عبدك , وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت , أعوذ بك من شر ما صنعت , أبوء لك بنعمتك علي , وأبوء بذنبي فاغفر لي , فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت من قالها من النهار موقنا بها , فمات من يومه قبل أن يمسي , فهو من أهل الجنة , ومن قالها من الليل وهو موقن بها فمات قبل أن يصبح , فهو من أهل الجنة .

Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in gelen Shaddad bin Aus Radi anhudan , " Şüphesiz , o bağışlama hizmetçi birisi söylemek aramak en iyisidir :

Allahümme la ilahe illa rabi Anta Anta ANA KHALAQTANII WA ' ABDUKA ANA WA ' ALA ' AHDIKA WA WA'DIKA MASTATHA'TU Audhu BIKA MİN SYARRI SHANA'TU Ebu Ma ` U Laka BINI'MATIKA ' ALAYYA WA Ebu ` U BIDZANBII FAGHFIRLÎ FA INNAHU La illa Anta YAGHFIRU ADZ DZUNÛBA

( Allah Oh , Sen yanı sıra diibadahi hakkına sahiptir hiçbir tanrı yoktur ,Rabbku vardır . Sen beni yarattı ve ben senin kulunum kim . Benim yeteneklerine göre antlaşma ve Kişisel vaadi yerine getirmek. Benkötülüklerden sana sığınırım hiç kimse günahları affeder ama sen çünkü amel , I) . Thy bana iyilik ve ben Sen benim günah kabul itiraf , beni affet .

" Bu güvenlegün boyunca dedi veakşamları bir gün önce ölen Kim , o cennetana kapsamaktadır ( Dedi ) . Kim güvenle geceleri okumak vesabah girmeden önce öldü , o cennetana içerir .

TAKHRIJ HADITS
Bu hadis sahih . : Bildiren
1. . Shahîhnya İmam Buhari ( no. 6306 , 6323 ) ve el- Adabul simplex (No. 617 , 620 )
2. . Gibi - Sunanul Kübra ( no. 9763 , 10225 ) , bir - Nasa -i ( VIII/279 ) İmam ve' Amalul Yaum vel Lailah (No. 19 , 468 ve 587 )
3. . İmam İbn Hibban ( no. 928-929 -at - Ta'lîqâtul hisan ' ala Sahih İbni Hibban )
4 . Al- Kabir İmam sporcudan - Mu'jamul Thabarani ( no. 7172 ) , el- Mu'jamul Ausath ( no. 1018 ) , vekitap reklam - Du'aa in ( no. 312-313 )
5 . Al -Hakim ( II/458 )
6. . İmam Musnadnya Ahmed ( IV/122 , 124-125 )
7 . İmam Syarhus Sünnet el- Beğavî ( no. 1308 ) vearkadaşları , diğerleri Shaddad bin Aus anhudan Radi

Ayrıca İmam rivayet at- Tirmizi , başlangıçta farklı ifadeler ile Shaddad bin Aus Radi anhudan (No. 3393 ) ,Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in , dedi

ألا أدلك على سيد الإستغفار ...

Bensayyidul mağfiret gösterecek misin ? ...

at- Tirmizi Hasan Garib Hadis " , dedi . ' onun Lineage el- hadis el- Shahîhah (No. 1747 ) birkaç yollar ve syawâhid ( amplifikatör ) ile Şeyh el - Albani tarafından sahih olarak nitelendirmiştir.

İmam Buhari rahimahullah "Bölüm son af " Bu hadis girin . Bu İmam Buhari mi bu ifadeler Adah iyi af düşünün göstermektedir . Ayrıca bu hadis anlamiçeriği duaPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in tarafından atfedilen Sayyidul mağfiret ( bağışlama prens ) ile kayda değer olduğunu gösterir .

ÖNERİLEN Istighfar TARİFİ
Adem'inoğullarından her kesinlikle günahları çok oldu , ama günahları Yüce Allah mağfiret yalvarıyor ve tövbe edilir oang en iyi . Yüce Allah her ​​zaman af dilemeye ve O'na tevbe kullarına emretmiştir. Allah da af isteyenlere affet ve O'na tevbe söz verdi . Yüce Allah diyor ki :

وإني لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى

Ve gerçekten de, ben , tövbe , iman edip iyi yapanları bağışlayandır ediyorum , sonratalimatlar kalır " [ Thâha/20 : 82 ] .

قل يا عبادي الذين أسرفوا على أنفسهم لا تقنطوا من رحمة الله إن الله يغفر الذنوب جميعا إنه هو الغفور الرحيم

Kendilerinisınırlarını aştı Ey kullarım "deyin ! ' Allah'ınrahmetinden umutsuzluğa etmeyin . Şüphesiz Allah bütün günahları affeder . Gerçekten O , çok bağışlayıcıdır çok merhamet edendir " [ Az-Zumar/39 : 53 ] .

Yüce Allah, birçok beristighfar / O'nun mağfiret bize emretti . Benzer şekilde , Allah af içinPeygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in emretti . Yüce Allah diyor ki :

واستغفر لذنبك وللمؤمنين والمؤمنات

[ Muhammad/47 : 19 ] " ... Ve ... senin günahlarını veinananlar erkek ve kadınlarıngünahları için af dile "

فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا

" Yani ' O, çok bağışlayan olduğunu , Gerçekten, senin Rabbinin mağfiret isteyin . ' , ( Onlara ) dedi " [ Nûh/71 : 10 ]

واستغفر الله إن الله كان غفورا رحيما

Bağışla ve Allah için isteyin . Şüphesiz Allah, bağışlayandır, esirgeyendir . [ Nisa / 4:106 ]

فسبح بحمد ربك واستغفره إنه كان توابا
Rabbinizintesbih ve af için ona sormak . Şüphesiz O, tövbeleri tövbe olduğunu. [ An-Nashr/110 : 3]

وبالأسحار هم يستغفرون

Vegeceninsonunda onlar ( Allah'a ) af diliyorum . [ Adz-Dzâriyât/51 : 18 ]

Yani , yemek zamanında Teheccüd namazı içingeceninsonunda uyanmak ve onlar Yüce Allah mağfiret yalvardı olduğunu.

ومن يعمل سوءا أو يظلم نفسه ثم يستغفر الله يجد الله غفورا رحيما

Ve kim kötülük yapar ve ona zulmeden o zaman mutlaka Allah o merhametlidir bulundu esirgeyendir bağışlayan Allah'ın mağfiret dile. [ Nisa / 4:110 ]

وما كان الله ليعذبهم وأنت فيهم وما كان الله معذبهم وهم يستغفرون

Ve Allah, hiç onları mengadzab gitmiyor , sen ( Muhammed ) bunların arasında , ve Allah da onlar af soran vardı mengadzab olmaz . " [ Enfal / 08:33 ]

Bir Hadis Kudsi olarak , Yüce Allah diyor ki :

... ياعبادي إنكم تخطئون بالليل والنهار , وأنا أغفر الذنوب جميعا , فاستغفروني أغفرلكم ...

... Ey kullarım ! Gerçekten de her zamangece vegündüz hatalar ( sin ) yapmak , ve ben tamamengünahlarımı affet , sonra ben seni affediyorum şüphesiz Me mağfiret ... [ 1 ]
Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in şöyle rükû veya secdeye zaman af isteyen bir dua okuyun:

سبحانك اللهم ربنا و بحمدك اللهم اغفرلي .

Hâşâ , O Allah ! Rabbimiz , Allah'a Ey övgü günahlarımı affet . [2]

Din adamı Yüce Allah 2 şeyler , yaniPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in aralarında ve bağışlanma dilemeye insanlara bir güvenlik duygusu verir söyledi . Şimdi sallallaahu ' alaihi sellem'in öldüPeygamber , hala af yaşıyor demektir . Bu nedenle, af öfke Yüce Allah bir güvenlik olur .

والذين إذا فعلوا فاحشة أو ظلموا أنفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم ومن يغفر الذنوب إلا الله ولم يصروا على ما فعلوا وهم يعلمون

Ve ayrıcainsanlar kim , namussuzluk ve eğer suçlu ya da Allah'ı hatırlamak vegünahları mağfiret olur , kendilerini zulüm onlar , Allah'tan başka günahları affedebilir başkasının ? Ve onlar bilerekiğrenç eylemi takip etmedi . [ Ali İmran / 3:135 ]

İbn Abbaas anhuma dedi :

لا كبيرة مع استغفار ولا صغيرة مع إسرار

Orada hiçbir büyük günah olduğunu ve sürekli olarak yapılması halinde hiçbir küçük günah eşliğinde mağfiret dileyin. [3 ]

Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in şöyle dedi:

والله إني لأستغفر الله وأتوب إليه في اليوم أكثر من سبعين مرة

Allahaşkına , sesungguhya gerçekten Allah'tan bağışlanma dilenmek ve 70'den fazla kez O'nu gece ve gündüz tevbe . [ 4 ]

İmam Müslim tarihinin :

... وإني لأستغفر الله في اليوم مئة مرة

Ve aslında ... ben gerçekten 100 kez gündüz ve gece kadar Allah'tan mağfiret diliyorum. [5 ]

وعن ابن عمر رضي الله عنه قال : كنا نعد لرسول الله صلى الله عليه وسلم في المجلس الواحد مائة مرة : « رب اغفر لي , وتب علي إنك أنت التواب الرحيم » .

İbn Ömer anhuma itibaren o Önce sallallaahuPeygamber bir tören hesaplamak " , dedi ' 100 kez okundu alaihi sellem'in , ' Evet , Allah benim günahlarımı affet , ve taubatku kabul . Sen tövbeleri tövbe ve merhametlisisin . ' " [ 6 ]

وعن ابن مسعود رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : من قال : « أستغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه » غفرت ذنوبه وإن كان قد فر من الزحف .

İbn Mes'ud Radi ' anhudan , şöyle dedi:Peygamber sallallaahu' alaihi sellem'in okur Kim " , dedi :

أستغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه

( Ben doğru diibadahi başlıklı hiçbir tanrı yoktur , Allah'tan af diliyorum ama O ,hiç yaşamak ve Yüce yalnız Standı , ve ben O'na tevbe ) sonra onusavaş koşmak bile asla onun günahlarını bağışladı olacaktır . [7 ]

Mağfireten mükemmel dua arasında af sayyidul olduğunu sebagimanaPeygamber tarafından öğretilen sallallaahu ' alaihi sellem'in Shaddad bin Aus Radi anhudan söyledi .

şerh Hadis
Hadis tevbeanlam içerdiği ve diğer hadis tevbe mevcut değildir Yüce Allah , önce alçakgönüllü çünküPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in bu Sayyidul af istigfârifadeler denir .

İmam sporcudan - Thîbiy rahimahullah " Bu dua kökeni , bu ona geriamacına ve tüm konularda tümebeveyn veya seyyid lideri anlamına gelir , dipakailah vadeli seyyid sonra bir bütün olarak tevbeanlamları içerdiğinden ," dedi. [ 8 ]

İbn Ebî Jamrah rahimahullah o sayyidul af ismini hak yüzdenPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in bu hadiste güzel anlamlar ve ifadeler - iyi ifadeler toplamak " dedi . Bu hadiste vardır:
• uluhiyah Allah ve sadece Allah için ibadet Tanıma . Yüce Allah Yaratıcı'nınbiri olduğunu tanıma . Allah Subhanahu wa teâlâ kullarınınsözünü kurmak için alınmış olduğunu tanıma .
• Allah'ın kullarına vaat ettiği Umut ,
• uşağına karşı yapılmışkötülüklerden Shelter ,
• kendi kendine, günah bir kulunu atfederek , bütün bu iyilik yapmıştır Allah Subhanahu wa teâlâ bütün iyilik atfederek
Arzu • Allah Subhanahu wa Ta'ala tarafından ona günahları affedilir umuyoruz
• Ve hiç kimse Allah'tan günahları affedebilir kitanıma. " [9 ]

SAYYIDUL Istighfar
1. . اللهم أنت ربي ( Ya Allah , sen benim Rabbimsin ) [ 10 ]
Allah onun Rabbi Yüce olan bir kulunun Tanıma . Rabbsahibi, yaratıcısı , iyi şans veren ve O'nun yaratıklar herişlerini düzenleyen olduğunu. Yüce Allah bu hadis Rububiyyah tanıma içeriyordu.

2. . لا إله إلا أنت ( başka tanrı yoktur , ancak Sen başlıklı diibadahi vardır )
Yani hiçbiri doğru ama sadece O Allah'adoğru diibadahi sahiptir . Bu cümle Uluhiyyah monoteizmi somutlaştırır . Tüm Müslümanlar inanmak için gerekli olduğunu , ancak Allah, tapılacak süre değil fakat Allah doğru doğru diibadahi vardır ve biz yalnız Allah'a duatek .

3. . خلقتني وأنا عبدك ( Beni sen yarattın ve ben senin kulunum )
Orada bu evreni ve içindekileri yarattığı hiçbir köledir, ama yalnızca Yüce Allah yalnız tanıma söyledi. Tüm canlıların cennette ve yeryüzünde hem de vardır . Bütün varlıkları yaratmıştır Yüce Allah . Bu cümle aşağılayıcı ve Yüce Allah önce kendini alçaltan bir (davranış kulunu ) içerir . Bu Rububiyyah monoteizmi içerir . Ki o diibadahi hakkı olmayan bir hizmetçi n olduğunu gösterir, böylece bu dua sallallaahu ' alaihi sellem'inPeygamberimiz tarafından çıkardı .

4 . وأنا على عهدك ووعدك ماستطعت ( I yeteneklerine göre antlaşma ve Sizin sözünü )
Ben uygulamak ve Thy yürütmek için senin itaat elimden komutları , anlaşma senin Ya Allah kalır sana inanıyorum . Bana göreyetenek , Allah bir ruh empoze ama onun yeteneğine göre değil çünkü . Burada kastedilen Allah bu adayları veya ruh varlıkları ortaya bir randevununvaadidir . Yüce Allah diyor ki :

وإذ أخذ ربك من بني آدم من ظهورهم ذريتهم وأشهدهم على أنفسهم ألست بربكم قالوا بلى شهدنا أن تقولوا يوم القيامة إنا كنا عن هذا غافلين

Ve onların ruhuna tanıklık alınması Adem ve Allah onların çocukları oğlu fileto ( omurga) Rabbiniz dağıtıcı (söyleyerek ) ne zaman ( hatırlıyorum ) , ' Ben sizin Rabbiniz değil miyim ? " Onlar cevap , ' Evet ( Sen bizim Rabb vardır ) , biz şahidiz 'dediler. ( Biz onu yapın ) kıyamete size söylemiyorum ki , ' Şüphesiz bu habersiz biz . ' " [el - A'raf / 7:172 ]

Onlar Rablerine gibi o Yüce Allah tanıklık , osonucu sadece Yüce Allah için ibadet gerektiğidir . Sonucu Yüce Allahkomutu yürütmek ve Yüce Allahyasaklarını terk etmektir.

Yüce Allah diyor ki :

ألم أعهد إليكم يا بني آدم أن لا تعبدوا الشيطان إنه لكم عدو مبين ) 60 ( وأن اعبدوني هذا صراط مستقيم

Ben sizşeytana değil ibadet olduğunu , Ey Adem oğlu , sana emretti mi ? Nitekim , Şeytan size apaçık bir düşmandır ve bana kulluk eder . Budüz yol budur. " [ Yâsîn/36 :60 - 61 ]

Cümle ( ووعدك ) " senin kelime " cevaplar liyakat ve ödül hakkında , yani ' Ben sürece ben olabildiğince Allah ile antlaşma kalır olduğunu. Ben senin Ya Allahsözünü eminim . ' Tevhid ve Şirk uzak , Cennet ve büyük bir ödül vaat insanlar için . '

Bu nedenle, güven ile okumak kimyukarıda belirtilen hadis sonra Cennete söz verdi .

5. . أعوذبك من شر ماصنعت ( benkötülükleri eylemlere sana sığınırım )
Ben günah affedilebilir , böylecefelaket yazılır , ve eylem jelekku iade ( değil yani sana sığınırım ) , sadaka ve kötü etkilerikötü işleri sana sığınırım .

Ben günah ve ahlaksız eylemlerinşerrinden sana sığınırım . Nitekim günah kötü sonuçlar getirir . Velileri isyan , dostluk, menzhalimi diğerleri , karar insan, diğer insanların haklarını , tefecilik ve diğer günahları almak kötü sonuçlar getirecektir . Kötü sonuç arasında bizim bilim ve bizim ezber denimetlerkaybıdır. Günahınen tehlikeli sonuçları Yüce Allahgazabına oluyor . Zulmedenler mübarek almazsınızhazine yoluyla edinilen varlıklar , karısını ve itaatsizlik çocukları yapacaktır . DolayısıylaPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in Khutbatul haajah dedi :

ونعوذ بالله من شرور أنفسنا وسيئات أعمالنا ...

Bizruhumuzu kötülüklerden ve bizim kötü işler Allah'a sığınırım ...

Bu nedenle, hepimizin günah Allah SWT sığınırım gerekir .

Çağımızıngünah sonucunda nimetlerin kaybı, bilgimize , sadaka itaat ve ezberci kaybı bereket bulunur . En tehlike günahlarımızı affetmiş değil . Ya biz geri o günah vardır . Nas - alullâha al- ' AFWA Wal ' Afiyah fid dunya vel Seleme Akhirah oldu.

6. . أبوء لك بنعمتك علي ( ben Thy bana iyilik itiraf )
Bana tanımak ve Thy bana iyilik miktarını belirlemek , ve senin şanlı lütuf ve iyilik . Yüce Allah her ​​Müslüman ve Muslimah zorunlu nitelik bütün iyilik . ,Göklerdetoprak ve aralarında hem Yüce Allah verilen tümiyilik , Yüce Allah olduğunu.

Yüce Allah'ın Kelime :

وما بكم من نعمة فمن الله ثم إذا مسكم الضر فإليه تجأرون

Eğer yazılır sefalet Ve eğer size Allah'ın (önümüzdeki ) her nimet , sonra , sonra O'na yardım isteyin . [ An-Nahl/16 : 53]

Çok bize verilen Yüce Allah iyilik . Biz bunları saymak mümkün olmayacak . Yüce Allah biz doğduğundan beri vermeknimetini saymaya bizi deneyin! Göz , kulak , ağız , saç , karaciğer , hava , oksijen, su , bitkiler , rehberlik iyilik , sağlık , uzak felaket , tevhid ve Sünnet üzerine iyilik , ve diğerleri sevindirdi.

Yüce Allah diyor ki :

وآتاكم من كل ما سألتموه وإن تعدوا نعمت الله لا تحصوها إن الإنسان لظلوم كفار

Ve O, size onun için dua bütün vermiştir . Siz Allah'ınnimetini saymaya Ve eğer , mutlaka onları saymak mümkün olmayacaktır . Nitekim , adam çok haksız ve çok ( Allah iyilik ) inkar . [ Ibrâhîm/14 : 34 ]

Biz Yüce Allahiyilik tanırsa , o zamansonuçları Yüce Allah için müteşekkiriz . Ne zaman Yüce Allah'a minnettar bir hizmetçi , sonra Allah bize O'nun iyilik artacaktır . Allah Subhanahu wa Ta'ala diyor ki:

وإذ تأذن ربكم لئن شكرتم لأزيدنكم ولئن كفرتم إن عذابي لشديد

Rabbiniz ilan zaman " sen inkar ederseniz Allah o kesinlikle benim azabım pek şiddetlidir , ( benim iyilik ) ben kesinlikle sizin Allah'a( iyilik ) katacak , müteşekkiriz ama dışında . " , (Hatırlayın ) [ Ibrâhîm/14 : 7 ]

BirisiYüce Allah'a minnettar ise Yüce Allah mengadzabnya olmaz . Yüce Allah diyor ki :

ما يفعل الله بعذابكم إن شكرتم وآمنتم وكان الله شاكرا عليما

Şükredesiniz ve sadık iseniz Allah , size işkence olmaz . Ve Allah , bilendir Minnettar olduğunu. [ Nisa / 4:147 ]

7 . وأبوء بذنبي ( ben Sen benim günah itiraf )
Ben sorumluluk , yasadışı ve ben yaptım ahlaksız eylemleri terk günah , hata , ihmal , şeklinde şimdiye kadar yaptığımhataları itiraf . Tanıma tövbe ve Yüce Allah dönmek içinilk adımdır .

8 . فاغفرلي ( Günahımı bağışla )
Ya Allah , ben yaptım bütüngünahları affeder . Senbağışlayan ve esirgeyendir sanat . O günahları , hemen Yüce Allah mağfiret yalvardı zaman bir hizmetçi temkinli . Onun sözleriyle:

والذين إذا فعلوا فاحشة أو ظلموا أنفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم ومن يغفر الذنوب إلا الله ولم يصروا على ما فعلوا وهم يعلمون

Ve ( ayrıca ) namussuzluk veya kendilerini ezen suçlu , onlar ( hemen ) Allah'ı hatırlamak ve onların günahları için af dilenmek , kim , kim , o ( başka ) kim günahları ancak Allah affeder mi? Bildikleri süre Ve onlar , o günahı takip etmedi . " [ Ali İmran / 3:135 ]

9 . فإنه لايغفر الذنوب إلا أنت ( kimse günahları affedebilir ancak Sen Ey Allah için )
Kimse Yüce Allah dışında tüm günahları affedebilir bizim tanıma. Bu nedenle , sadece Yüce Allah için değil, O'ndan başka mağfiret için yalvarıyorum . Allah çok bağışlayan ve Alıcı tövbe olduğunu.

10 . Kim tam güven ilesabah onu okur , daha sonra öğleden önce ölen , o Cennetsakinleri içerir . Tam güven ileöğleden sonra okudum herkes , daha sonra yarın sabah önce öldü , o Cennetinsakinleri dahil

Bu güven , samimiyet , mentauhidkan Yüce Allah , şirk bırakarak ,duaiçeriğini haklı sayyidul af dilemek okunursa, bütün günahlarını kabul , Rububiyyah monoteizmi , monoteizm Uluhiyyah tanır , Yüce Allah'ın bütün nimetini kabul ve af dilemenin sadece Yüce Allah için .

Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in bizsabah ve akşam olduğunda güvenle okumak için bizi teşvik etti .

Şeyhülislam rahimahullah " diye gidiyordu ki Yüce Allah bilen insanlar , o Allah'ınhediyeler her ve o çok günah ve utanç verici olduğunu fark tanıklık " dedi. [ 11 ]

O rahimahullahPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in biz çok hata yaptığını , iki şey , yani Yüce Allah tümnimetlerindentanıklık ve yapılmıştırgünahlarıntanınmasını toplamak " , açıklıyor . Sonrasadaka ile devam edin. Bütün iyilik , lütuf ve Yüce Allah'ınhediye tanıksonucu Yüce Allah sevgisiningereğidir , anlattı . Ayrıca Allah tümiyilik ve nezaket vermiştir , çünkü Allah'a hamd Allah'a şükretmektir bize gerektirir . Biz de çoğumuz Allah'a muhtaç , bize Yüce Allah önce kendimizi humbling , Yüce Allah'a kendimizi aşağılamak ve kendimizi yoksul ilan gerektirir , günah ve hata olduğunun farkında olmalıdır ve biz Yüce Allah tövbe eder herhangi bir zamanda Jalla ve o . hiç bir şey yok insanlar hariç [ 12 ] kendini görmüyor

Faidah - faidah HADITS
1. . Zorunlu set Rububiyyah Yüce Allah , Allahyaratandır, GeçimliYüce Veren , hediyelerVeren , çünküçoğu Resist , ve aynı zamandaYüce ,All - dönüş ,çoğu ölümcül , veAll - düzenlemek her şeyi açar .

2. . Zorunlu seti ' ubudiyya , Uluhiyyah , ve Allah için wahdaniyyah . Sadece Allah Subhanahu wa teâlâ zorunlu ve doğru diibadhi sahip olduğuna .

3. . O mütevazi Rabbininhuzurunda kulu , onun Yaratıcı ve onun kaderiVeren olan bir kulununkurulması ve tanınması bulunan Sayyidul af.

4 . Belirlenmesi içinde o Allah Subhanahu wa teâlâ onu almakanlaşmaya yapıştırılmış bir hizmetçi de vardır .

5. . Kime yeteneğine göre Allah Subhanahu wa teâlâkomutu yürüten bir kul olmak . Bu Yüce Allahkelimesi gibi:

فاتقوا الله ما استطعتم

[ : 16 at-Taghâbun/64 ] " ... Yani ... kesanggupanmu sizin Allah'a karşı gelmekten sakının "

Tövbe ederek günahlarından dolayı bir kulunun 6. . Tanıma .

7 . Kuruluş ve hakikatte ibadet O'na ile kusurları ve eksiklikleri ile Rabbine bir hizmetçi , tanınması .

8 . Kimse günahları affedebilir ancak Yüce Allah edebilirsiniz .

9 . Diye yapmıştı herhangi bir kötülükten Yüce Allah için bir köle sığınak kime olacak .

10 . Mağfiret Fazilet ( Allah Subhanahu wa teâlâ af isteyen ) ve af sayyidul birerdemdir .

Bu ceza ve işkencenedenidir çünkü 11 . , Kötü amel ve niyetleri gelen Allah Subhanahu wa teâlâ bir köle sığınak olması Kime .

12 . Bu hadiste varargüman olduğunu hepsi doğru bir şekilde ulaşılması gerekenhedefleri vehedefe ulaşmaknedenleri . Hurafe , sapkınlık , şirk araçları kullanarak gelince , o zaman onun Rabbi ( hala ) hizmetçi ( sefil ) dışında bir insanınvarlığında ( pozisyon ) katmıyor .

[Sünnet Sürümü dergisi 03-04/Tahun XVI/1433H/2012M Kopyalanan. Yayıncı Vakfı Daimi Komitesi Istiqomah Surakarta , Jl . Solo - Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel . 0271-858197 Faks 0271-858196 ]
_______
dipnot
[1]. Sahih : HR . Müslüman ( no.2577 ) , Ahmed ( V/160 ) ve Ebu Zer el - Ghifari z yoldaşları hem ek olarak.
[2]. Sahih : HR . Buhari ( no. 794 , 817 ) ve Müslim ( no. 484 ) .
[3]. Sahih : HR . İbn Cerir at- Tabari onun Anlatım ( No. 9207 ) ve diğerleri Atsar . Masyhur Hasan Şeyh Salman ' mauquf sahih isnaad İbn gelen ' Abbaas anhuma dedi . (Al - Kabâir , s. İmam ADH - Zehebî 47 eser )
[4]. Sahih : HR . Buhari ( no. 6307 ) , at- Tirmizî ( no. 3259 ) , Ahmed ( II/282 , 341 ) , bir - Nasa -iarkadaşlarının ' Amalul Yaum vel Lailah (No. 438 , 439 ) , ve diğerleri Ebu Hureyre'den o anhudan .
[5]. Sahih : HR . Müslüman ( no. 2701 ( 42 ) ) , el- Agharr ibn Yaşar el- Muzani Radi anhudansahabe gelen .
[6]. HR . Ebu Davud ( no. 1516 ) , at- Tirmizî ( no. 3434 ) ve İbn Mâce ( no. 3814 ) . Bu hadis de - Tirmiziifadeler ve dedi ki, " Bu hadis hasan sahih Garib olduğunu. "
[7]. Sahih : HR . Ebu Davud ( No. 1517 ) . Sünen Ebî Davud Shahiih (No. 1358 ) Bkz .
[8]. Yağ - hul Bari ( XI/99 ) .
[9]. Yağ - hul Bari ( XI/100 ) .
[10]. Bu mufradat Şerhu'l - Hafız İbn Hacer el - Askalani , Fiqhul Ad'iyati wal Adzkâr ( III/18-20 ) , Şeyh DR tarafındankitap Fat - hul Bari ( XI/98-100 ) alıntı . Abdur Razzaq bin Abdul Muhsin El - Bedir ve diğer kitaplar .
[11]. El - Wâbilis Shayyib kitabında İmam İbn-i Kayyim el- Jauziyyah t ( onun öğrencisi ) tarafından söylenensözler , Sahih el - Wâbilis Shayyib ( s. 16 ) Ayrıca bkz .
[12]. Sahih el - Wâbilis Shayyib ( s. 17 ) .

http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar