Senin, 02 Juni 2014

İlk hesaba getirildi İslam'da Dualar Durumu Namaz olduğunu

İlk hesaba getirildi İslam'da Dualar Durumu Namaz olduğunu



tarafından
Şeyh Abdullah bin Abdul al - Azhim Khalafi


Zhuhur , ikindi, Akşam , Yatsı ' ve Shubuh : Beş farz namazı vardır .

Enes ibn Malik Radi (Peygamber sallallaahu zaman elli kez dua alaihi sellem'in 'gökyüzüne kaldırdı alaihi sellem'in )Peygamber sallallaahu için gerekli olan ' anhudan , o İsragecesi " , dedi . Daha sonra beş kez düşürüldü. Sonra ey Muhammed , elinde sahiden benim karar değiştirilemez ' diye seslendi . Andolsun sen ( ödül ) elli beş gibi ( ödül) 'dir. " [1 ]

Talha Bin Of ' Ubaidullah Radi anhudan , o ilgili bir Bedevi Arap dağınık saç sallallaahuPeygamber geldi bir kez ' alaihi sellem'in ve " Ey Allah'ın Elçisi , Tanrı beni benden gerekli ne dua söyle " dedi. Buyurdu ki :

الصلوات الخمس إلا أن تطوع شيئا .

" Namazı beş kez bir gün , ama (sünnet namaz itibaren ) bir şey eklemek istiyorum. " [2]

İslam'da Dualar Durumu
' Abdullah İbn Ömer'in anhudan , oPeygamber sallallaahu' alaihi sellem'in şöyle dediğini aktarır:

بني الإسلام على خمس , شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا عبده ورسوله , وإقام الصلاة , وإيتاء الزكاة وحج البيت , وصوم رمضان .

" İslam beş (olgu ) üzerine inşa edilmiştir: diibadahi başlıklı ancak Allah ve Muhammed Allah'ınelçisidir ,namaz kılmaya hiçbir tanrı yokturtanıklığı , sadaka ,House hac , oruç ve Ramazan yayınladı . " [3]

Dualar yaptım A. Tüzel kişi
Tüm İslam Ümmeti duanıngerekliliğini inkar edenler , okâfir ve İslam'ın çıktı kabul etti . Ama insanlar hala yasal yükümlülükleri ile dua inanıyoruz bırakarak düştüler . Çünkü onların anlaşmazlık yapmak inkar ve tembellik olanlar arasında ayrım yapmadan , kâfirler gibinamaz terk insanları arayarak sallallaahu ' alaihi sellem'in hadisinde bir dizivarlığıdır .

Cabir Radi alaihi sellem'in dedi 'anhudan , oPeygamber sallallaahu olduğunu söyledi :

إن بين الرجل وبين الشرك والكفر ترك الصلاة .

" Elbette bir kişi ve küfür ve şirk arasında ( sınır ) dua bırakıyor . " [ 4 ]

Buraidah , dedi , "BenPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in dedi duydum :

العهد الذي بيننا وبينهم الصلات , فمن تركها فقد كفر .

'Biz ve onlar arasındaki anlaşma namazdır . Kim o kâfir olduğunu , bunu bıraktı . "[5 ]

Amaalimleringörüşleri rajih , burada biraz o dinden verilmediğindenküfür küfür olduğunu . Bu, aralarında diğer bazı hadis , bu hadisler arasında bir uzlaşmanın sonucudur :

Nereden alaihi sellem'in dedi Ubadah Allah ibn el- Samit anhudan , dedi , "BenPeygamber sallallaahu duydum ' :

خمس صلوات كتبهن الله على العباد , من أتى بهن لم يضيع منهن شيئا استخفافا بحقهن كان له عند الله عهد أن يدخله الجنة , ومن لم يأت بهن فليس له عند الله عهد , إن شاء عذبه وإن شاء غفر له .
Yükümlü Allah'ınkulu üzerinde ' Beş dualar . Bunu yapmak ve hafife almak içinufak nedeniyle bunu boşa Kim , o cennete girmek için Tanrı ile bir anlaşma vardı . Ve kim bunu yapmaz , o zaman Tanrı ile bir akit yoktur . O dilerse mengadzabnya . O dilerse , O affeder . ' " [ 6 ]

Bizkanundua küfür ve şirkseviyesinin altında hala bıraktı sonucuna vardık . Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in Allah'ınisteğini yapmayın insanlar vakaları göndermek için.

Allah Subhanahu wa Ta'ala diyor ise :

إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما

" Şüphesiz Allah şirkgünahını affetmeyecek , ve O ayrı ( şirk) bütün günahları bağışlar , dilediğini dilediği için . Kim Allah'a , daha sonra gerçekten de büyük bir günah vardır " [ An- Nisaa ' : 48 ] .

Ebu Hureyre'den o anhudan , dedi , "BenPeygamber sallallaahu Şüphesiz kıyametgününde bir Müslüman kulunun bir muhasebe zorunluduailk kez 'alaihi sellem'in , dedi ' duydum. O mükemmel yapıyor ise ( o kurtuldu ) . Eğer değilse , o zaman de ki: Bak, osünneti varsa? O eski tarafından geliştirilmişsünnet namazı zorunlu sünnet varsa . Ardındantüm uygulama zorunlu namaz yanı hesabı getirilen olmuştu . ' " [ 7 ]

Hudzaifah bin el -Yemen , oPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in İslam solmayagiysirenkkaybolması gibi yok olacak "dedi söyledi itibaren . Artık bilinen kadar ne oruç , dua , kurban ve sadaka . Tek bir ayet yeryüzünde bırakılmak kadar Mevlid , bir gecede kalkacak . Anne ve güçsüz oluşan insanların bir sınıfını kalmak . Onlar ' Biz atalarımızıkelimeleri konuştu bulundu . : La ilahe illallaah ve bunu telaffuz ' , dedi onlara hiçbir fayda laa ilahe illallaah cümle değil mi " Shilah , ona dedi ki," onlar namaz, oruç , kurban ne olduğunu bilmiyorsanız , ve sadaka ? "

Sonra Hudzaifah ondan çevirmek . Shilah üç kez tekrarlandı . O da her zaman ondan çevirmek Hudzaifah . Üçüncü kez, Hudzaifah döndü ve O Shilah , cehennem onları kurtaracak bir cümle " dedi . O bunu üç kez tekrarladı. " [8 ]

B. Gerekli Kime ?
Namaz baligh ve mantıklı olan her Müslüman için zorunlu oldu
Of ' Ali Radi anhudan ,Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in şöyle dedi:

رفع القلم عن ثلاثة : عن النائم حتى يستيقظ , وعن الصبي حتى يحتلم , وعن المجنون حتى يعقل .

" Pena ( kaydedici sadaka ) üç kişiden kaldırılmıştır : . Uyanmış kadar baligh çocuklardan , uyku olanlardan , vedeli gelen bilinçsiz geri gelmek " [ 9 ]

Gerekli değildi biledua , o dua için kullanılan çocuklarını göndermek için anne-babalar üzerine farz .

Nereden alaihi sellem'in dedi ' Amr ibn Shu'ayb , babasından , dedesinden , oPeygamber sallallaahu olduğunu söyledi :

مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين , واضربوهم عليها وهم أبناء عشر سنين , وفرقوا بينهم في المضاجع .

" Yedi yaşına dua Çocuklarınızı Komutanlığı . Ve on yıllaryaşta terk onları yendi . Yanı sıra ayrı yatak . " [10 ]

[Kitabı El - Sünne ve'l Wajiiz FII Fiqhis Kitaabil Aziiz , Yazar Shaikh Abdul Azhim Badawai bin el - Khalafi , Endonezya Kılavuzu Fıkıh Complete Edition , Çeviri Ekibi Tashfiyah LIPIA Kopyalanan - Jakarta , İbn Kesir Yayınevi Okuyucu , Birinci Baskı Ramazan 1428 - Eylül 2007m ]
_______
dipnot
[1]. Üzerine Muttafaq : [ Sünen at- Tirmizi ( I/137 213 sayılı . ) ] , Kısaca . Ve Shahiih Buhari ( Fat - hul Baari ) ( VII/201 yok . 3887 ) , Müslüman Shahiih ( I/145 yok . 259 ) yanı sıra, Sünen , bir - Nasa -i ( I/217 ) uzun uzadıya anlatılıyor .
[2]. Muttafaq üzerine : [ Shahiih Buhari ( Fat - hul Baari ) ( . I/106 yok 46 ) ] , Shahiih Müslümanlar ( I/40 yok 11 . ) , Sünen- Abi Davud ( ' Aunul Ma'buud ) ( II/53 ) . 387 hayır ve Sünen bir - Nasa -i ( IV/121 ) .
[3]. Üzerine Muttafaq : [ Shahiih Müslüman ( . I/45 no 16 ( 20 ) ) ] , bu onunifadeler olduğunu Shahiih Buhari ( Fat - hul Baari ) ( I/49 yok 8 . ) , Sünen at- Tirmizi ( IV / 119 no . 2736 ) , Sünen , bir - Nasa -i ( VIII/107 ) .
[4]. Shahiih : [ Shahiih Jaami'ush Shaghiir (No. 2848 ) ] , Shahiih Müslümanlar ( . I/88 yok 82 ) , bu Sünen Ebi Davud ( ' Aunul Ma'buud ) ( . XII/436 hiçbir 4653 ) , lafazhnya olduğunu ve at- Tirmizi Sünen ( IV/125 yok . 2751 ) , ve Sünen-i İbni Mace ( I/342 yok . 1078 ) .
[5]. Sahih : . [ Shahiih Sünen İbni Mâce ( no. 884 ) ] , Sünen-i İbni Mace ( . I/342 hiçbir 1079 ) , Sünen , bir - Nasa -i ( I/231 ) ve Sünen at- Tirmizi ( IV/125 no 2756 .)
[6]. Shahiih : [ Shahiih Sünen İbni Mâce ( no. 1150 ) ] , Muvatta 'el - İmam Malik ( . S. 90 hayır 266 ) , Ahmed ( II/234 yok 82 . ) , Sünen- Abi Davud ( ' Aunul Ma'buud ) ( II / 93 no. 421 ) , Sünen-i İbni Mace ( I/449 yok . 1401 ) , ve Sünen bir - Nasa -i ( I/230 ) .
[7]. Shahiih : [ Shahiih Sünen İbni Mâce ( no. 1172) ] , ( . I/458 yok 1425) Sünen-i İbni Mace, bu lafazhnya olduğunu , Sünen at- Tirmizi ( I/258 yok 411 . ) Ve Sünen bir - Nasa -i ( I/232 ) .
[8]. Shahiih : [ Shahiih Sünen İbni Mâce ( no. 3273 ) ] , ve Sünen-i İbni Mace ( II/1344 yok 4049 . ) .
[9]. Shahiih : [ Shahiih Jaami'ush Shaghiir ( no. 3513 ) , ve Sünen Abi Davud ( ' Aunul Ma'buud ) ( XII/78 yok 4380 . ) .
[10]. Hasan : [ Shahiih Jaami'ush Shaghiir (No. 5868 ) ] , Sünen Ebi Davud ( ' Aunul Ma'buud ) ( . II/162 no 491 ) , bu lafazhnya olduğunu , Ahmed (el - Fat - hur Rabbaani ) ( II/237 yok . 84 ) , ve Mustadrak el- Hakim ( I/197 ) .


http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar