Rabu, 28 Mei 2014

Belirlenen fenomen Tövbe Birbirine zina

Belirlenen fenomen Tövbe Birbirine zina



Bazı kişilerde 'garip' bir olgu var. Zina edecek, o yaptığı kötü şeyleri sonra pişman implante edilmiştir. "Ben bu ahlaksız yaptım sonra tövbe eder, sonra" yüreğinde diye fısıldadı.

Güneş batıdan doğmadan önce Doğrudur, kapı açık tövbe kalacaktır. Herkes tevbe ile Allah'a tevbe şirk ve alt diğer işler onu dan (NASHUHA tövbe) gerçek, Yüce Allah onun tövbesini kabul eder.

NASHUHA tövbe günahtan durur çeşitli yönlerini kapsamaktadır tövbe olduğunu, günahın tövbe yapılır ve Yüce Allah için Yüce Allah, pengagungannya korkusunun gerçekleşmesi olarak ve O'nun mağfiret ve merhamet umut için tekrarlamak değil kararlı olduğunu .

Şartlar geçerlilik tövbe dörde zaman doğru bir komşusu (diğerleri) ile ilgili hatalar. Bu özellik (çalıntı), ya zalimleri tarafından alınan kişinin haklarını teslim etmek ya da ondan (yasal) serbest bırakılmasını istiyoruz. Bu Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in kelimeleri dayanmaktadır:

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من كانت له مظلمة لأخيه من عرضه أو شيء فليتحلله منه اليوم قبل أن لا يكون دينار ولا درهم إن كان له عمل صالح أخذ منه بقدر مظلمته وإن لم تكن له حسنات أخذ من سيئات صاحبه فحمل عليه

Days hiçbir dinar ve dirhem gelmeden önce bugün zulüm eylemleri hata haklı o kişiye sormak henadaknya, onuruna veya diğer kardeşine haksızlık asla olanlar. O bir iyilik varsa, o zaman bazı iyi (zulüm sunulmak üzere) kezhalimannya hareket ondan karşılaştırılabilir alınacaktır. Bu hak yoksa, o zaman günah almış ve kardeşi [HR transfer edilecektir. A-Buhari no. 2269]

Günah tövbe belirlenmesi şerefiye takdir hakkına sahiptir. Ama "tövbe" fısıltı aslında ahlaksız eylemleri ile bir plan tövbe başlatmak için onu istendiğinde zaman, izlemek için. Bu, şüphesiz olursa, bu o günahkar sonra tövbe eder daha sonra bahaneler ile günahkarı kolaylaştırmak için bir insanda hile şeytan içerir. Failin kendisi merak etmeyin? O Yüce Allah zor onu bir şekilde tövbe etmek için yapar olabilir, bu nedenle zaman artık yararlı ölçülemez pişmanlık hakkında hiçbir pişmanlık ve üzüntü olacaktır.

Bir Müslümanın yükümlülüğü şirk ve ona bir şeyler sürükleyerek ve tüm ahlaksız eylemleri kaçınarak kaçınmaktır. Bu nedenle, o sefahat içinde yaşamak için çalıştık, ama tövbe Taufik alamadım. Bu nedenle, o zaman Yüce Allah tarafından yasaklanmıştır uzak tüm dava uzak kalmak ve O'nun kurtuluş çağırmak, itaat iblisler İkna değil, bu yüzden önce tövbe kalbinde ekleme niyeti ile zina cesaret gerekir.

Her zaman onu korkulan için aşağıdaki komutu, çaresiz günahkar olan herkes için bir tehdit, şehvet ve baştan iblis telkinlerine aşağıdaki yasağını içeren Yüce Allah kelimeleri düşünün. Yüce Allah diyor ki:

وإياي فارهبون

ve sadece bana bir sen (konu) korkması gereken [el-Bakara / 2:40]

Başka bir ayette ise Yüce Allah diyor ki:

ويحذركم الله نفسه

Ve Allah onun [Ali İmran / 3:28] ve (ceza) kendine karşı sizi uyarır

Bir başka ayette ise, Yüce Allah demektir diyor ki:

يا أيها الناس إن وعد الله حق فلا تغرنكم الحياة الدنيا ولا يغرنكم بالله الغرور) 5 (إن الشيطان لكم عدو فاتخذوه عدوا إنما يدعو حزبه ليكونوا من أصحاب السعير

Ey insanlar, gerçekten Allah'ın vaadinin gerçek olduğunu, her zamankinden daha dünya hayatı sizi kandırırım izin ve tüm bu akıllı hüner değil şeytanlar izin, Allah hakkında sizi aldatmasın değil. Şüphesiz şeytan sizin için apaçık bir düşmandır, bu nedenle yanan cehennem sakinleri olacak şekilde tek parti davet Şüphesiz şeytanlar için onu düşmanı (mu), tedavi [Fâthir/35 :5-6]

(Fetava wa Majmu Makalat Mutanawwi'ah, Şeyh Bin Baz, 5/410-411 uyarlanmıştır)

[Sünnet Sürümü dergisinin 01/Tahun XIV/1429H/2008M Kopyalanan. Yayın Istiqomah Daimi Komitesi Vakfı Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]




Bilinçli Bersyari'at Doğru


Tarafından
Ustadz Zainal Abidin bin Syamsudin Lc


Aciliyet SHARIA ÜSTÜNLÜĞÜ
Genel olarak yaşam için geçerli değildir Yüce Allah bulanıklık ve defin yasalar hasar, zulüm ve dünya karşısında aşağılama çeşitli neden büyük bir felaket olduğuna hiç şüphe yoktur. Yüce Allah ve Resûlü, adalet, huzur, güvenlik ve büyüme ilerleme ve uyanış halkın istikrar kaynağı çağrısına hibe biçimi olarak yerine icra Yüce Allah. Yüce Allah diyor ki:

يا أيها الذين آمنوا استجيبوا لله وللرسول إذا دعاكم لما يحييكم

Elçi aramalar için aradığınızda Ey iman edenler, Allah ve Havariler çağrısı yerine, bir hayat veren sana. [Enfal / 08:24]

Bu (kadar hibe) tüm Yüce Allah'a ve Resûlü'ne çağrılarının sonuçlarının veya sonuçlarından bir bakış; Kalbi ve yalnız sadece Yüce Allah için manevi öz kulluk ile O'na sürekli itaat ve Resûlü'ne itaat ederler, çünkü o da, bir açıklama yarar ve bir ders olacaktır oluşturur. [1]

Biliyorum, kardeşlerim, O, Yüce Allah her zaman sadece saf Şeriat-ret dünyada sapkınlığı büyüme sonuçlandı ve ahirette azap üzerinde bir etkiye sahip tutkular aşağıdaki gelir bizi korusun. Yüce Allah diyor ki:

فإن لم يستجيبوا لك فاعلم أنما يتبعون أهواءهم ومن أضل ممن اتبع هواه بغير هدى من الله إن الله لا يهدي القوم الظالمين

Yani onlar (meydan) cevaplama yoksa ne sadece kendi heveslerine uydular (sadece) takip ettiğinizi biliyoruz. ve tüm Yüce Allah'tan talimat almak değil onun isteklerini şöyle olandan daha sapık kim. sesung neredeyse Yüce Allah haksız hidayet vermez idi. [Al-Qashash/28: 50]

İbn Kayyım rahimahullah bir adam Qur'aan ve Sünnet kurallarını uygulamak ve hatta Kur'an ve yalnız Sünnet yeterli olmadığını düşündükleri bir yasal referans (ya) olarak bunu yapmak istemiyorum istemiyor zaman "dedi, sonunda ra'yu ile yerine (görüş), kıyas, istihsan, ve karakter fikri, o zaman (böyle bir şey) kesinlikle kendi anlayış karanlık doğaları hasar, onların zihniyet anomalilere neden olur. [2]

Yüce Allah yasayı uygulama tevhid ve tevhid sonuçlarının en asil şube Allah'ı rububiyah olduğunu. Yani Yüce Allah hukukun uygulanması güç ve Yüce Allah normal ve mutlak yürümek ayarları, daha sonra dava yasal Yüce Allah ve Resulü ve dava Allah'ın yasak ne yasadışı olduğunu ve din ne helal olduğuna delil olması Yüce Allah ve Resûlüne disyareatkan, ve hiç kimse bile kesinlikle zorunlu onu izleyen çıkmak hangi. Yüce Allah diyor ki:

اتبعوا ما أنزل إليكم من ربكم ولا تتبعوا من دونه أولياء قليلا ما تذكرون

Rabbinizden size indirilene uyun ve ne O'ndan gelen liderleri takip etmiyorum. Çok az Eğer (ondan) bir ders alabilir. [Al-A'raf 7/3]

Yerine Yüce Allah hukukun çöküşü ve bir yoksunluk rububiyah Yüce Allah şeklinde ve hakları Rab evrenin taciz olarak hukuk ölümü. Tüm Yüce Allah kelime olarak, zarar, zulüm ve Kitap tutum yetiştirmek için bagaj kapağı kaynağı olur:

اتخذوا أحبارهم ورهبانهم أربابا من دون الله والمسيح ابن مريم وما أمروا إلا ليعبدوا إلها واحدا لا إله إلا هو سبحانه عما يشركون

İnsanları bir tanrı ancak Yüce Allah olarak alimnya ve rahipler yapmak ve hiçbir ilah (başlıklı diibadahi) var, onlar sadece Rabbinize ibadet için söylendi Meryem oğlu Mesih, biri (onlar da tapmak) ancak O'na. Onlar ilişkilendirmek ne Yüce Allah için zafer. [At-Tevbe / 9:31]

Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in Adi bin Hatim radi-bir anhu Sahabeler - Bu tapmak düşünce ya da adak, katlettiler, secde, rükû ve semisalnya çünkü öğrenilen erkek ve rahipler ibadet sadece dosyalama ile gerçekleştirilmiştir. Z yüzden "Biz onlara ibadet değildi.", Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in dedi Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in "Ayrıca mengharamkannya sonra, onlar helal Allah korusun değil mi ve onlar o zaman da mengharamkanya, Allah'ın yasak ne haklı?" Diye sordu O Radi anhu "Evet" dedi. Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in (rahipler) İşte onlara ibadet şekli var ", dedi. [3]

İbn Kayyim el-Jauziyah rahimahullah Şüphesiz Yüce Allah haberci toprak ve din gelmesi ile geliştirilmiş ve (sırayla yaratıklar) emretti Tauhid yasaklayan ve şirk ve O'nun Elçisinin sünnetine muhalefet ile yeryüzünde bozgunculuk yapmak oldu "dedi. Ana durumunu düşünmek herkes de onun yüzünden Yüce Allah'ın tevhid, ibadet kurulması yeryüzünde barış ve Peygamberine itaat o sonuca bulacağınıza eminiz; Sırasında iftira, kıtlık, düşman işgali ve Rasûlü'nün öğretilerine karşı ve Yüce Allah ve O'nun Elçisinin (öğretileri) dışında aldı gibi afetlerin çeşitli şeklinde yeryüzünde kaos. "[4]

GERÇEK UYGULAMA Şeriat
Terk, şekil bozukluğu ve İslam hukukunun aşağılama yavaş yavaş batıda ve doğuda hatta İslam hem de İslam dünyasının hemen hemen tüm parçaları oluştu parça-by-parça kuru bir ağaç çöküşü kuru dallar veya yaprak gibi kendini Müslümanların kaybı. Peygamber sallallaahu alaihi sellem'in 'alaihi sellem'in söyleyerek sallallaahu bu durumu göstermektedir':

لتنقضن عري الإسلام عروة عروة فكلما انتقضت عروة تشبث الناس بالتي تليها فأولهن نقضا الحكم و آخرهن الصلاة

Insan ırkının dışında bir sonraki kayışları ayrı kanun ve son dua durum ilk defa (Diyanet İşleri) tutun gönderilen Nitekim İslam kayışı, bir parça-by-parça ayırmak olacaktır. [5]

Bu olgu, insanlık lavabo sonuçlandı ve olumlu mevzuat karanlığında şaşkın adam yapımı, adalet objektif, adil yargılama ve ceza sadece bir retorik ki. Bu sadece bir fantezi gerçeğin adil ve uygar arayanlar için hukuki davanın tamamlanmasında, oldu. Kolluk görevlileri sürece bir yağlayıcı olduğu gibi bir durumda ihaneti yapmak için tereddüt etmedi. Bunlar, gerçeği devrilme birlikte iyi bir oyun yasalar ve mühendislik ile dolu yargı kararları böylece. İronik olarak, kelime işlem zeka ve Yüce Allah gerçeği değiştirmek için değil sadece ihsan, ancak Yüce Allah ve cehennem yangınları gazabı neden insan hazineleri makyaj almak, böylece Yüce Allah yasaları değiştirmek için kullanılır iddia, Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:

إنكم تختصمون إلي ولعل بعضكم ألحن بحجته من بعض فأقضي له بنحو مما أسمع منه فمن قضيت له بشيء من حق أخيه فلا يأخذ منه شيئا فإنما أقطع له قطعة من النار

Elbette benim için (yasal sorunlar) şikayet, o dereden diğerlerinden daha akıllı kim herhangi olabilir, yani ben onun gerçek adet almıştı çünkü ben öyle yapmayız, kardeşinin sağ onu alırsınız sonra kim ne duydum göre karar (hazine) cehennem ateşi. [6]

Yasal kararlar kandırdın ve ticaretine böylece Böylece, yaşam koşulları, uygulayıcılara, güç ve zenginlik karşısında güçsüz değildir. Sadece para ve güç ile insanlar için adalet. Çok keskin kılıç zayıf insanlar için yasa ancak varlıklı suçlular ve tahtta için mat, Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in kelimeler gibi:

أيها الناس! إنما أهلك الذين قبلكم أنهم كانوا, إذا سرق فيهم الشريف تركوه, وإذا سرق فيهم الضعيف أقاموا عليه الحد; وايم الله لو أن فاطمة ابنة محمد سرقت, لقطعت يدها

Saygın arasında bir hırsız varsa, o zaman bırakın ve zayıf arasında bir hırsız olduğunda, o zaman Yüce Allah uğruna Fatıma bint Muhammed elini keserdi çaldı herhalde, yargılar uygulamak çünkü Ey insanlar, gerçek insanlar, yok önce. [7]

Sevgili ülkede, suç işlemek, küçük insanlar, kılıç yasa gerçekten keskin olan bu olgu yaygın. Onların Devlet malı tüketme veya suçu dünyayı sarsan bile bu holdingleri, seçkin yetkilileri veya zengin eğer Ama sonra onlar cezasız bile kaçabilir, çok hafif cezalandırılır.

YASAL UYARI şüpheli Şeriat
Yüce Allah düşmanları iş çeşitli girişti ve tüm gücünü sarf ve her Müslüman ülkede Yüce Allah yasasını gömmeye düşündü. Onlar dışarı haddelenmiş ve İslam hukukuna, özellikle eğimli qishas hukuk, falaka, amputasyon, recm konusunda yanlış görüş yayılmış ve onlar vahşi ve insanlık dışı görüyoruz. Onlar kadın benlik saygısı, kadın haklarının ihlali, bir kadının kişilik cinsiyet eşitliği ve hakaret tanımıyor taciz biçimi olarak çok eşliliği iddia. İslam'da miras bölümü onların zayıf yargı ayrılmış değildi. Onlar, toplumsal cinsiyet eşitliği oy için saygı eksikliği din adına ve kadın haklarının ihmal zorbalığı oluştururlar. Tüm bu görüşler, onlar Yüce boyunca Allah'ın nurunu söndürmek için yayıldı. Ama çabaları asla başarılı olamazlar. Yüce Allah diyor ki:

يريدون أن يطفئوا نور الله بأفواههم ويأبى الله إلا أن يتم نوره ولو كره الكافرون

Onlar ağız (sözler) tarafından Yüce Allah ışığı (din) söndürmek diledi, ve kâfirler sevmediğim olsa Yüce Allah, nurunu tamamlamaktan başkasını istemiyor. [At-Tevbe / 9:32]

Onlar İslam hukuku sadece, adli, siyasi ve cezai Muamalat, ayarlamak için değil manevi ihtiyaçlarını karşılamak için olduğunu iddia etmiştir. Onlar yapay Yasası ile dünya hayatını düzenleyen yasa manipüle. Aslında, Kur'an hükümet ve ticaretle ilgili konularda, savaş, savaş ganimetleri ve miras hukuku, Kısas, amputasyon, recm ve kırbaç gibi diğer yasal tartışmak savaş bile çok net metinlerin mahkumların kurallar ve düzenlemeler içermektedir insanlık yararına ilgili.

İslam hukuku sadece ibadet mahdhah (saf), evlilik, boşanma, ayrılma hacıları ve o Yüce Allah adına getirilen büyük bir yalan ve hareket vardı tabii vücut bakım ele düşündüm kim. Hayatın bütün yönleriyle Yüce Allah yasası ile hakemlik olmayan insanlar, aslında ölümcül bir tehlike içinde olduğu için. O Yüce Allah yasal yollarla taghout için hakemlik olması dışında bir hakemlik taghout kişi olmaktan inkar önce kişinin inanç doğru kabul edilmez çünkü. Yüce Allah diyor ki:

ألم تر إلى الذين يزعمون أنهم آمنوا بما أنزل إليك وما أنزل من قبلك يريدون أن يتحاكموا إلى الطاغوت وقد أمروا أن يكفروا به ويريد الشيطان أن يضلهم ضلالا بعيدا

Size vahyolundu ve senden önce indirilene ne oldu ne sadık olduğunu iddia edenlere görmedin mi? onlar Evil berhakim istiyorum, Ve onlar bunu inkar taghout hüküm var. ve şeytan (ile), onları yanıltmak için niyetinde olduğunu kadarıyla yanlış yönlendirme gibi. [Nisa / 4:60]

Şeyh Bin Baz rahimahullah var ki insan yapımı hukuk ve Yüce Allah ve Resulü hukuku, eşit ya da, ya da bunun gibi daha iyi olma fikrini inananlar için hiçbir inanç, ya da Yüce Allah kanunu kanunla yerine izin ver ", dedi inandığı halde, olumlu ya da insan yapımı yasalar daha iyi Yüce Allah'ın kanunu, daha mükemmel ve daha adil. [8]

YASAL RİSK SUNİ
Hiç şüphesiz küfür olduğunu düşünen insanlar kanun veya Yüce Allah hukuku daha insan yaşamı için daha uygun ya da daha bilge insan yapımı kanunları. Onu komşu belirli bir konuda Allah'ın kanunu k söyledim bile aralarında öfkeli vardı. Bu tutum kör ve gerçeği onu işitme sağır bazı insanlar bulunabilir.
O Yüce Allah kelime olarak Peygamberimiz tarafından öğretilen şeriatın bütününü aldığı kadar Yüce Allah bir kişinin inancını inkar:

فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما

Sonra, Rabbiniz tarafından, onlar onlar kabul edemez durumda yargıç yapana kadar sonra da verdiğin bir karar kalpleri şey meydan hissetmiyorum, inanmıyorum (aslında) ve bunlar tam alırsınız. [Nisa / 4:65]

Rahimaahullah Şeyhülislam Bu onlar için Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in herhangi bir anlaşmazlık yasal referans olarak, din ve dünya işlerinde, din veya şube konu hem hem. Zorunlu yapmak için gerekli olan Müslümanlar ile bir anlaşmaya dayalı anlaşılabilir ", deyince sallallaahu 'alaihi sellem'in bir yumru hissi yoktur ve onlar bütün kalbiyle kabul gereken bir yasa karar. "[9]

Takip ve yasayı ya adamın yasalarına itaat Bir Müslüman, Allah'ın şeriat aykırı bu Yüce Allah kelime olarak şirk içine düşmüş, yani iyi ya da menghalalkannya baktı:

وإن أطعتموهم إنكم لمشركون

Ve onları itaat ederseniz, Sen elbette müşrik olur. [Al-En'am / 6:121]

O anlayış insanları, entelektüeller oh, eşdeğer ya da sizden daha düşük veya daha çok olasılıkla bunu yaparken, insan yapımı yasalar ile ayarlayabilirsiniz nasıl yanlış. Hatta tüm bunlar doğrudan veya ictihad yoluyla, uzak Kur'an ve Sünnetten almak istediğinizde dışında bir büyük ya da hiç gerçek olasılığı. Seni takipsizlik kararı yasa, ya kan, hazine, onur, aile ve onlar tarafından yapılan yasa tüm hakları ile ilişkilidir. Eğer onlar hatalar içeren hiçbir zaman Yüce Allah'ın ve O'nun Elçisinin yasasını reddetti ve kötü çarptı asla iken yasalar onlarla mengadilimu yapılan hazırız. [10]

Insan yapımı bir yasa ile hakemlik Yüce Allah ve Resûlüne bir ihlal ve itaatsizlik olduğunu. Yüce Allah diyor ki:

ومن يعص الله ورسوله ويتعد حدوده يدخله نارا خالدا فيها وله عذاب مهين

Ve kim Yüce Allah ve Peygamberine isyan ve onun şartlarını ihlal, hiç şüphesiz Yüce Allah olmanın ebedî cehennem ateşin içine koydu; ve onun aşağılayıcı azap. [Nisa / 04:14]

Şeyh Muhammed bin Abdul Vahhab rahimahullah Allâhk taghout hukukun üstünde hukuk arasında daha lehine olan hukuk başka türlü daha mükemmel ya da iyi Peygamber talimatlarına ek olarak o kâfir olduğuna inanıyor kim ", dedi. [11]

Hatta yasa Evil Şeriatın karşı taciz şeklidir ve Yüce Allah kelime olarak küfür neden olabilir öncelik:

إنما النسيء زيادة في الكفر يضل به الذين كفروا يحلونه عاما ويحرمونه عاما ليواطئوا عدة ما حرم الله فيحلوا ما حرم الله زين لهم سوء أعمالهم والله لا يهدي القوم الكافرين

Nitekim erteleme-gecikme bu dinsizliği ekliyor kutsal ay. Onlar Yüce Allah korusun numaraları ile mempersesuaikan böylece neden-geciktirmek bunun ertelenmesini inkâr insanlar, onlar, bir yıl ve bir yıl mengharamkannya menghalalkannya yanlış bilgilendirildiklerinden, Allah'ın haram kıldığı ne haklı. (Şeytan) onlar kötü bakmak onların amellerini yapılmış ve Yüce Allah, inkarcı hidayet vermez. [At-Tevbe / 9:37]
.
Nitekim suni yasalar yerine güzel şeriatı empoze yeni bir din oluştururlar. Bunlar atölye veya eğitim oluşturmak, Ilmiyah eser yazma, seminer ve konferanslar düzenlemek, ve bir sevgi ve hukuka bağlılığını aşılamak amacıyla kurum gerçekleştirme ve sosyalleşme kurulması; Sabyektif insan zayıf, dolandırıcılık ve sınırlamalar tarafından yapılan çünkü tesbih ve takdis Aslında mevzuat çok kusurları ve kerancauan içerir. Sözde Yüce Allah şeriat yasal ve insan hayatını kontrol tek bir yasa olacak.

AFET Şeriat REDDET
Endonezya ulus başına gelen afetler ve felaketler oldukça çok hayatımızın yüzbinlerce, ardışık sel, terörist saldırıları, ve kayıp ve satılan milyarlarca dolar maddi değer hayatımızda sonuçlandı neredeyse tüm vatan sarsan deprem iddia Aceh GCC Tsunami başladı. Bu bersyariat ve Allah'a daha yakın olabilmek için farkındalık uyandırmak tefekkür konusu olmalıydı. Adam adam etkilenen sonra yeni salak bir ders alabilir iken, başkalarının trajediden bir ders alabilir çok zeki bir adam çünkü.

Hiçbir büyük zulümdür varken, cehalet ve yaptıkları zulüm sonucu dışında bir felaket ve işkence, bir kişi veya ülke isabet olmadıkça ihlali ve İslam hukukunun saygısızlık. Yüce Allah diyor ki:

ومن لم يحكم بما أنزل الله فأولئك هم الظالمون

Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse etmez Kim, o zaman yanlış yapmak olanlardır. [Al-Maidah / 05:45]

Da dahil olmak üzere herhangi bir biçimde kedzliman, saygısızlık ve Yüce Allah yasanın reddi gibi elbette Yüce Allah kelimesi gibi felaket ve azap getirmek ise:

وكذلك أخذ ربك إذا أخذ القرى وهي ظالمة إن أخذه أليم شديد

Ve Rabbinin O azap, o yanlış yapmak ülkenin insanları cezalandırır. Onun azap çok dokunaklı ve güçlü. [Hud/11: 102].

O Yüce Allah onun sözleriyle uyarı verdi ve böylece yeryüzünde ekilir iyi şirk, küfür, Kebid'ahan, kötülük ve ahlaksızlık zalim formu çalışır çünkü doğal afetler herkesin başına gelebilir:

أفأمن أهل القرى أن يأتيهم بأسنا بياتا وهم نائمون) 97 (أوأمن أهل القرى أن يأتيهم بأسنا ضحى وهم يلعبون) 98 (أفأمنوا مكر الله فلا يأمن مكر الله إلا القوم الخاسرون) 99 (أولم يهد للذين يرثون الأرض من بعد أهلها أن لو نشاء أصبناهم بذنوبهم ونطبع على قلوبهم فهم لا يسمعون

Yani onlar uyurken bu ülkelerin nüfusu geceleri onlara bizim gazap gelen güvenli hissediyorum? Veya bu ülkelerin nüfusu onlar oynarken güneş sepenggalahan gül zaman onlara bizim gazap gelen güvenli hissetmek ister? Onlar daha sonra Yüce Allah (beklenmeyen) azabından güvenli hissediyor musunuz? Hiç kimse kaybetmek dışındaki Yüce Allah gazabından güvenli. Ve Biz dilerse Biz onların günahlarından dolayı onlara azap ki, (kayıp) popülasyon sonra arazi miras olanlara açık değildir; Biz bu yüzden (bir ders) duyamıyorum kilitlemek ve onların kalplerine mühür? [Al'Arâf / 7:97-100]

Bu nedenle, tüm insanlar cehalet, tiranlık, sapıklık, itaatsizlik, Şeriatın saygısızlık, Tanrı'nın hukukun kötüye ortadan kaldırmak için gelmek zorunda. Değilse, o zaman Yüce Allah, kötü anlamına gelir ve Allah'ın, kelime olarak zalim "ile birlikte salih yok Ve içinizden zalimleri insanları etkiler sadece azabından kendinizi koruyacak. ve o Yüce Allah Amat sert ceza biliyorum. [el-Enfal / 08:25]

Abdullah bin Ömer anhuma yüzümüze "Never Messenger, dedi Orada ve size isabet edecek beş felaket olabilir ve ben bunu bulmuyorum umut Yüce Allah'a sığınırım edecek 'dedi, bir ülkede bir pisliktir (zina) yayılmış değil ama Yüce Allah hastalık salgınları ve önceki yarışta hiç olmamış thaun vermek olacaktır, hayvanlar yağmur küme olmayacaktır için 's (ihracı) geri sadaka yaya tutan değil ama Yüce Allah gökten yağmur kesintisi olacak, bu değildi onlara, onlar doz ve ölçekler azaltılması düşkün değildir, ama onlar felaket kuraklık, ekonomik sıkıntı ve kötülük cetveller üzerine yazılır, onlar Yüce Allah ve Resûlünü ihlal 'nin değil bir söz, ama Yüce Allah sözünü işgalciler yetki ve en çok ele geçirilen üzerlerine olsun kendi zenginlik ve onların liderlerinin Allah'ın Kitabı ile hakemlik yok ve onun hukuk iyi seçmeyin, ama onun insanlar sürekli çatışma inatçı. [12]

Yüce Allah, o cehaletyasalarına hakemlik ve geri döndürülemezafet ve Yüce Allahgazapnedenidir uzak Yüce Allahyasasından dönüş açıkladı. Yüce Allah , demek ki , diyor "Ve Allah'ın indirdiği ne ile aralarındakidavayı karar değil, onların arzularına uyarsan . Ve onlar ne sebahagian sizi açamıyorum ki , onlara karşı dikkatli olmalıdır Yüce Allah şöyle türetilmiştir . onlar ( Allah'ın yasasına elde edilmiştir ) yüz çevirirlerse , o zaman . Yüce Allah günahları nedeniyle onları sebahagian gerektirir talihsizlik getirecek biliyorum , ve aslında çoğu kişiolanlar kim kötü . eminizinsanlar için Yüce Allah istedikleri hukuk Cehalet mi , ve( hukuk ) daha iyi kim ( yasal) ? [el - Maidah / 5:49-50 ]

Nedeniylemaddi ve İslam hukuku karşı aptal kamaştırdıdünyanındurumu ile kibirli gururbüyüyen zenginlik , karşı zalim tutum ve ötesinde . Onlar Yüce Allah'ınkanunu ihmal ve dini normları ihlal . Yüce Allah , demek ki , diyor, " Ve onlar kendilerine verilen olmuştuuyarıları unutmak zaman , biz o zaman onlara zevk tümkapılarını açtı , bu yüzden onlar verilmiş ne ile mutlu iseniz , biz aniden onları yakaladı onlar sessiz umutsuzluğa düştü . , daha sonra yanlış yapmakinsanlarınkökleri tarafından tahrip edildi . Allah'a hamd , bb dünyalar . [ el- En'am / 6:44-45 ] olmak .

Böylece , şeriat uygulamak hayatınortasında Yüce Allahhukuku uygulamak ,PeygamberSünneti canlandırmak ve Yüce Allahkelime olarak Yüce Allah tevbe dışında çoğu yerde dışarı hiçbir çözüm ve bir yol vardır :

وما كان الله ليعذبهم وأنت فيهم وما كان الله معذبهم وهم يستغفرون

Eğer aralarında iken Ve Yüce Allah , onları cezalandırmak asla. merhamet dilenmek ise değil ( de), Yüce Allah onları cezalandıracaktır. [ Enfal : 8/ 33 ]

Bu nedenle, insan günah ile depremler arasındaki bağlantı İmam İbn Kayyım rahimahullah açıklamasını düşünün , "Rüzgar sert esti veyerinboşluğuna zaman neden olacaksıcak gaz hava basıncını üretir amarüzgar Allah Azza bazen sonra bloke değil çünkü Yüce büyük bir deprem oldu sonra nefes verir. Böyle içlerinde Yüce Allah korkusukulları büyümek , Inabah ( pişmanlık ) , günahtan kendini ayırmak , bu nedenle . O'na teslim ve günahlarından tövbe Selef alimleri Rabbin seni azarlama olan önemli bir depremdurumunda " , kısmen dedi . Bir deprem ardından Ömer Radi bir deprem daha olursa " , anhu 'anhudan vaaz ve sözleri Radi ileMüslümanlara tavsiye ' o zaman ben bu yere ( Medine ) sizinle kalmak istemiyorum . [13 ]

[Sünnet Sürümü dergisi 03-04/Tahun XVI/1433H/2012 Kopyalanan. Yayın Istiqomah Daimi Komitesi Vakfı Surakarta , Jl . Solo - Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel . 0271-761016 ]
_______
dipnot
[1]. Gibi - Sa'di , s Tefsir bakın. 318 .
[2]. el- fevaid , İbn Kayyım , 75 .
[3]. At- Tirmizi onun Sünen ( 3095 ) ve Şeyh el - Bani İmam rivayet sahih Ghâyatul Maram içinde dihasankan ( 6 ) .
[4]. Tefsir Al - Kayyim , İbn Kayyım Halm . 255 .
[5]. ' Musnadnya İmam Ahmed (5/ 251) , Shahihnya İmam Hibbaan (8 /253) ve Mustadraknya İmam el- Hakim ( 7022 ) ve Sahih el - Jami dishahihkan Şeyh el - Albani tarafından rivayet ( 5076 ) sahih .
[6]. İmam Buhari , Sahih Shahihnya ( 2680 ) yılında Shahihnya İmam Müslüman ( 1713) , onun Sünen İmam Ebu Davud ( 3583 ) , onun Sünen ( 1339 ) , en - Tirmizi İmam ve Musnadnya İmam Ahmed ( 26497 ) rivayet .
[7]. İmam el-Buhârî'nin Sahih , Shahihnya ( 3475 ) yılında Shahihnya İmam Müslüman ( 1688 ) , onun Sünen İmam Ebu Davud ( 4373 ) , İmam -Tirmizî onun Sünen ( 1430 ) yılında , ve onun Sünen ( 4917 ) İmam Nese'î rivayet
[8]. Afa Hukmal Yabghuun Cehalet , Şeyh Bin Baz , s. 13 .
[9]. Majmu Fetâvâ İbn Teymiyye , 7/37-38 bakın.
[10]. Fetava wa Rasâil Şeyh Muhammed bin İbrahim Shaikh havan , 12/290 bkz .
[11]. Şerh Nawaqidul İslam'ı , Şeyh Salih Fauzan , s. 96 .
[12]. Onun Sünen ( 4019 ) ve Şeyh el - Bani dishahihkan İmam İbn Mâce tarafından rivayet sahih
[13]. Miftah Saadah darus , 1/265 bkz .
 

http://almanhaj.or.id/

Senin, 26 Mei 2014

Sayyidul erdem Istighfar

Sayyidul erdem Istighfar


tarafından
Al- Ustadz Yezid bin Abdul Qadir Jawas حفظه الله


عن شداد بن أوس رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : سيد الاستغفار أن يقول العبد : اللهم أنت ربي , لا إله إلا أنت خلقتني وأنا عبدك , وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت , أعوذ بك من شر ما صنعت , أبوء لك بنعمتك علي , وأبوء بذنبي فاغفر لي , فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت من قالها من النهار موقنا بها , فمات من يومه قبل أن يمسي , فهو من أهل الجنة , ومن قالها من الليل وهو موقن بها فمات قبل أن يصبح , فهو من أهل الجنة .

Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in gelen Shaddad bin Aus Radi anhudan , " Şüphesiz , o bağışlama hizmetçi birisi söylemek aramak en iyisidir :

Allahümme la ilahe illa rabi Anta Anta ANA KHALAQTANII WA ' ABDUKA ANA WA ' ALA ' AHDIKA WA WA'DIKA MASTATHA'TU Audhu BIKA MİN SYARRI SHANA'TU Ebu Ma ` U Laka BINI'MATIKA ' ALAYYA WA Ebu ` U BIDZANBII FAGHFIRLÎ FA INNAHU La illa Anta YAGHFIRU ADZ DZUNÛBA

( Allah Oh , Sen yanı sıra diibadahi hakkına sahiptir hiçbir tanrı yoktur ,Rabbku vardır . Sen beni yarattı ve ben senin kulunum kim . Benim yeteneklerine göre antlaşma ve Kişisel vaadi yerine getirmek. Benkötülüklerden sana sığınırım hiç kimse günahları affeder ama sen çünkü amel , I) . Thy bana iyilik ve ben Sen benim günah kabul itiraf , beni affet .

" Bu güvenlegün boyunca dedi veakşamları bir gün önce ölen Kim , o cennetana kapsamaktadır ( Dedi ) . Kim güvenle geceleri okumak vesabah girmeden önce öldü , o cennetana içerir .

TAKHRIJ HADITS
Bu hadis sahih . : Bildiren
1. . Shahîhnya İmam Buhari ( no. 6306 , 6323 ) ve el- Adabul simplex (No. 617 , 620 )
2. . Gibi - Sunanul Kübra ( no. 9763 , 10225 ) , bir - Nasa -i ( VIII/279 ) İmam ve' Amalul Yaum vel Lailah (No. 19 , 468 ve 587 )
3. . İmam İbn Hibban ( no. 928-929 -at - Ta'lîqâtul hisan ' ala Sahih İbni Hibban )
4 . Al- Kabir İmam sporcudan - Mu'jamul Thabarani ( no. 7172 ) , el- Mu'jamul Ausath ( no. 1018 ) , vekitap reklam - Du'aa in ( no. 312-313 )
5 . Al -Hakim ( II/458 )
6. . İmam Musnadnya Ahmed ( IV/122 , 124-125 )
7 . İmam Syarhus Sünnet el- Beğavî ( no. 1308 ) vearkadaşları , diğerleri Shaddad bin Aus anhudan Radi

Ayrıca İmam rivayet at- Tirmizi , başlangıçta farklı ifadeler ile Shaddad bin Aus Radi anhudan (No. 3393 ) ,Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in , dedi

ألا أدلك على سيد الإستغفار ...

Bensayyidul mağfiret gösterecek misin ? ...

at- Tirmizi Hasan Garib Hadis " , dedi . ' onun Lineage el- hadis el- Shahîhah (No. 1747 ) birkaç yollar ve syawâhid ( amplifikatör ) ile Şeyh el - Albani tarafından sahih olarak nitelendirmiştir.

İmam Buhari rahimahullah "Bölüm son af " Bu hadis girin . Bu İmam Buhari mi bu ifadeler Adah iyi af düşünün göstermektedir . Ayrıca bu hadis anlamiçeriği duaPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in tarafından atfedilen Sayyidul mağfiret ( bağışlama prens ) ile kayda değer olduğunu gösterir .

ÖNERİLEN Istighfar TARİFİ
Adem'inoğullarından her kesinlikle günahları çok oldu , ama günahları Yüce Allah mağfiret yalvarıyor ve tövbe edilir oang en iyi . Yüce Allah her ​​zaman af dilemeye ve O'na tevbe kullarına emretmiştir. Allah da af isteyenlere affet ve O'na tevbe söz verdi . Yüce Allah diyor ki :

وإني لغفار لمن تاب وآمن وعمل صالحا ثم اهتدى

Ve gerçekten de, ben , tövbe , iman edip iyi yapanları bağışlayandır ediyorum , sonratalimatlar kalır " [ Thâha/20 : 82 ] .

قل يا عبادي الذين أسرفوا على أنفسهم لا تقنطوا من رحمة الله إن الله يغفر الذنوب جميعا إنه هو الغفور الرحيم

Kendilerinisınırlarını aştı Ey kullarım "deyin ! ' Allah'ınrahmetinden umutsuzluğa etmeyin . Şüphesiz Allah bütün günahları affeder . Gerçekten O , çok bağışlayıcıdır çok merhamet edendir " [ Az-Zumar/39 : 53 ] .

Yüce Allah, birçok beristighfar / O'nun mağfiret bize emretti . Benzer şekilde , Allah af içinPeygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in emretti . Yüce Allah diyor ki :

واستغفر لذنبك وللمؤمنين والمؤمنات

[ Muhammad/47 : 19 ] " ... Ve ... senin günahlarını veinananlar erkek ve kadınlarıngünahları için af dile "

فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا

" Yani ' O, çok bağışlayan olduğunu , Gerçekten, senin Rabbinin mağfiret isteyin . ' , ( Onlara ) dedi " [ Nûh/71 : 10 ]

واستغفر الله إن الله كان غفورا رحيما

Bağışla ve Allah için isteyin . Şüphesiz Allah, bağışlayandır, esirgeyendir . [ Nisa / 4:106 ]

فسبح بحمد ربك واستغفره إنه كان توابا
Rabbinizintesbih ve af için ona sormak . Şüphesiz O, tövbeleri tövbe olduğunu. [ An-Nashr/110 : 3]

وبالأسحار هم يستغفرون

Vegeceninsonunda onlar ( Allah'a ) af diliyorum . [ Adz-Dzâriyât/51 : 18 ]

Yani , yemek zamanında Teheccüd namazı içingeceninsonunda uyanmak ve onlar Yüce Allah mağfiret yalvardı olduğunu.

ومن يعمل سوءا أو يظلم نفسه ثم يستغفر الله يجد الله غفورا رحيما

Ve kim kötülük yapar ve ona zulmeden o zaman mutlaka Allah o merhametlidir bulundu esirgeyendir bağışlayan Allah'ın mağfiret dile. [ Nisa / 4:110 ]

وما كان الله ليعذبهم وأنت فيهم وما كان الله معذبهم وهم يستغفرون

Ve Allah, hiç onları mengadzab gitmiyor , sen ( Muhammed ) bunların arasında , ve Allah da onlar af soran vardı mengadzab olmaz . " [ Enfal / 08:33 ]

Bir Hadis Kudsi olarak , Yüce Allah diyor ki :

... ياعبادي إنكم تخطئون بالليل والنهار , وأنا أغفر الذنوب جميعا , فاستغفروني أغفرلكم ...

... Ey kullarım ! Gerçekten de her zamangece vegündüz hatalar ( sin ) yapmak , ve ben tamamengünahlarımı affet , sonra ben seni affediyorum şüphesiz Me mağfiret ... [ 1 ]
Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in şöyle rükû veya secdeye zaman af isteyen bir dua okuyun:

سبحانك اللهم ربنا و بحمدك اللهم اغفرلي .

Hâşâ , O Allah ! Rabbimiz , Allah'a Ey övgü günahlarımı affet . [2]

Din adamı Yüce Allah 2 şeyler , yaniPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in aralarında ve bağışlanma dilemeye insanlara bir güvenlik duygusu verir söyledi . Şimdi sallallaahu ' alaihi sellem'in öldüPeygamber , hala af yaşıyor demektir . Bu nedenle, af öfke Yüce Allah bir güvenlik olur .

والذين إذا فعلوا فاحشة أو ظلموا أنفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم ومن يغفر الذنوب إلا الله ولم يصروا على ما فعلوا وهم يعلمون

Ve ayrıcainsanlar kim , namussuzluk ve eğer suçlu ya da Allah'ı hatırlamak vegünahları mağfiret olur , kendilerini zulüm onlar , Allah'tan başka günahları affedebilir başkasının ? Ve onlar bilerekiğrenç eylemi takip etmedi . [ Ali İmran / 3:135 ]

İbn Abbaas anhuma dedi :

لا كبيرة مع استغفار ولا صغيرة مع إسرار

Orada hiçbir büyük günah olduğunu ve sürekli olarak yapılması halinde hiçbir küçük günah eşliğinde mağfiret dileyin. [3 ]

Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in şöyle dedi:

والله إني لأستغفر الله وأتوب إليه في اليوم أكثر من سبعين مرة

Allahaşkına , sesungguhya gerçekten Allah'tan bağışlanma dilenmek ve 70'den fazla kez O'nu gece ve gündüz tevbe . [ 4 ]

İmam Müslim tarihinin :

... وإني لأستغفر الله في اليوم مئة مرة

Ve aslında ... ben gerçekten 100 kez gündüz ve gece kadar Allah'tan mağfiret diliyorum. [5 ]

وعن ابن عمر رضي الله عنه قال : كنا نعد لرسول الله صلى الله عليه وسلم في المجلس الواحد مائة مرة : « رب اغفر لي , وتب علي إنك أنت التواب الرحيم » .

İbn Ömer anhuma itibaren o Önce sallallaahuPeygamber bir tören hesaplamak " , dedi ' 100 kez okundu alaihi sellem'in , ' Evet , Allah benim günahlarımı affet , ve taubatku kabul . Sen tövbeleri tövbe ve merhametlisisin . ' " [ 6 ]

وعن ابن مسعود رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : من قال : « أستغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه » غفرت ذنوبه وإن كان قد فر من الزحف .

İbn Mes'ud Radi ' anhudan , şöyle dedi:Peygamber sallallaahu' alaihi sellem'in okur Kim " , dedi :

أستغفر الله الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه

( Ben doğru diibadahi başlıklı hiçbir tanrı yoktur , Allah'tan af diliyorum ama O ,hiç yaşamak ve Yüce yalnız Standı , ve ben O'na tevbe ) sonra onusavaş koşmak bile asla onun günahlarını bağışladı olacaktır . [7 ]

Mağfireten mükemmel dua arasında af sayyidul olduğunu sebagimanaPeygamber tarafından öğretilen sallallaahu ' alaihi sellem'in Shaddad bin Aus Radi anhudan söyledi .

şerh Hadis
Hadis tevbeanlam içerdiği ve diğer hadis tevbe mevcut değildir Yüce Allah , önce alçakgönüllü çünküPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in bu Sayyidul af istigfârifadeler denir .

İmam sporcudan - Thîbiy rahimahullah " Bu dua kökeni , bu ona geriamacına ve tüm konularda tümebeveyn veya seyyid lideri anlamına gelir , dipakailah vadeli seyyid sonra bir bütün olarak tevbeanlamları içerdiğinden ," dedi. [ 8 ]

İbn Ebî Jamrah rahimahullah o sayyidul af ismini hak yüzdenPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in bu hadiste güzel anlamlar ve ifadeler - iyi ifadeler toplamak " dedi . Bu hadiste vardır:
• uluhiyah Allah ve sadece Allah için ibadet Tanıma . Yüce Allah Yaratıcı'nınbiri olduğunu tanıma . Allah Subhanahu wa teâlâ kullarınınsözünü kurmak için alınmış olduğunu tanıma .
• Allah'ın kullarına vaat ettiği Umut ,
• uşağına karşı yapılmışkötülüklerden Shelter ,
• kendi kendine, günah bir kulunu atfederek , bütün bu iyilik yapmıştır Allah Subhanahu wa teâlâ bütün iyilik atfederek
Arzu • Allah Subhanahu wa Ta'ala tarafından ona günahları affedilir umuyoruz
• Ve hiç kimse Allah'tan günahları affedebilir kitanıma. " [9 ]

SAYYIDUL Istighfar
1. . اللهم أنت ربي ( Ya Allah , sen benim Rabbimsin ) [ 10 ]
Allah onun Rabbi Yüce olan bir kulunun Tanıma . Rabbsahibi, yaratıcısı , iyi şans veren ve O'nun yaratıklar herişlerini düzenleyen olduğunu. Yüce Allah bu hadis Rububiyyah tanıma içeriyordu.

2. . لا إله إلا أنت ( başka tanrı yoktur , ancak Sen başlıklı diibadahi vardır )
Yani hiçbiri doğru ama sadece O Allah'adoğru diibadahi sahiptir . Bu cümle Uluhiyyah monoteizmi somutlaştırır . Tüm Müslümanlar inanmak için gerekli olduğunu , ancak Allah, tapılacak süre değil fakat Allah doğru doğru diibadahi vardır ve biz yalnız Allah'a duatek .

3. . خلقتني وأنا عبدك ( Beni sen yarattın ve ben senin kulunum )
Orada bu evreni ve içindekileri yarattığı hiçbir köledir, ama yalnızca Yüce Allah yalnız tanıma söyledi. Tüm canlıların cennette ve yeryüzünde hem de vardır . Bütün varlıkları yaratmıştır Yüce Allah . Bu cümle aşağılayıcı ve Yüce Allah önce kendini alçaltan bir (davranış kulunu ) içerir . Bu Rububiyyah monoteizmi içerir . Ki o diibadahi hakkı olmayan bir hizmetçi n olduğunu gösterir, böylece bu dua sallallaahu ' alaihi sellem'inPeygamberimiz tarafından çıkardı .

4 . وأنا على عهدك ووعدك ماستطعت ( I yeteneklerine göre antlaşma ve Sizin sözünü )
Ben uygulamak ve Thy yürütmek için senin itaat elimden komutları , anlaşma senin Ya Allah kalır sana inanıyorum . Bana göreyetenek , Allah bir ruh empoze ama onun yeteneğine göre değil çünkü . Burada kastedilen Allah bu adayları veya ruh varlıkları ortaya bir randevununvaadidir . Yüce Allah diyor ki :

وإذ أخذ ربك من بني آدم من ظهورهم ذريتهم وأشهدهم على أنفسهم ألست بربكم قالوا بلى شهدنا أن تقولوا يوم القيامة إنا كنا عن هذا غافلين

Ve onların ruhuna tanıklık alınması Adem ve Allah onların çocukları oğlu fileto ( omurga) Rabbiniz dağıtıcı (söyleyerek ) ne zaman ( hatırlıyorum ) , ' Ben sizin Rabbiniz değil miyim ? " Onlar cevap , ' Evet ( Sen bizim Rabb vardır ) , biz şahidiz 'dediler. ( Biz onu yapın ) kıyamete size söylemiyorum ki , ' Şüphesiz bu habersiz biz . ' " [el - A'raf / 7:172 ]

Onlar Rablerine gibi o Yüce Allah tanıklık , osonucu sadece Yüce Allah için ibadet gerektiğidir . Sonucu Yüce Allahkomutu yürütmek ve Yüce Allahyasaklarını terk etmektir.

Yüce Allah diyor ki :

ألم أعهد إليكم يا بني آدم أن لا تعبدوا الشيطان إنه لكم عدو مبين ) 60 ( وأن اعبدوني هذا صراط مستقيم

Ben sizşeytana değil ibadet olduğunu , Ey Adem oğlu , sana emretti mi ? Nitekim , Şeytan size apaçık bir düşmandır ve bana kulluk eder . Budüz yol budur. " [ Yâsîn/36 :60 - 61 ]

Cümle ( ووعدك ) " senin kelime " cevaplar liyakat ve ödül hakkında , yani ' Ben sürece ben olabildiğince Allah ile antlaşma kalır olduğunu. Ben senin Ya Allahsözünü eminim . ' Tevhid ve Şirk uzak , Cennet ve büyük bir ödül vaat insanlar için . '

Bu nedenle, güven ile okumak kimyukarıda belirtilen hadis sonra Cennete söz verdi .

5. . أعوذبك من شر ماصنعت ( benkötülükleri eylemlere sana sığınırım )
Ben günah affedilebilir , böylecefelaket yazılır , ve eylem jelekku iade ( değil yani sana sığınırım ) , sadaka ve kötü etkilerikötü işleri sana sığınırım .

Ben günah ve ahlaksız eylemlerinşerrinden sana sığınırım . Nitekim günah kötü sonuçlar getirir . Velileri isyan , dostluk, menzhalimi diğerleri , karar insan, diğer insanların haklarını , tefecilik ve diğer günahları almak kötü sonuçlar getirecektir . Kötü sonuç arasında bizim bilim ve bizim ezber denimetlerkaybıdır. Günahınen tehlikeli sonuçları Yüce Allahgazabına oluyor . Zulmedenler mübarek almazsınızhazine yoluyla edinilen varlıklar , karısını ve itaatsizlik çocukları yapacaktır . DolayısıylaPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in Khutbatul haajah dedi :

ونعوذ بالله من شرور أنفسنا وسيئات أعمالنا ...

Bizruhumuzu kötülüklerden ve bizim kötü işler Allah'a sığınırım ...

Bu nedenle, hepimizin günah Allah SWT sığınırım gerekir .

Çağımızıngünah sonucunda nimetlerin kaybı, bilgimize , sadaka itaat ve ezberci kaybı bereket bulunur . En tehlike günahlarımızı affetmiş değil . Ya biz geri o günah vardır . Nas - alullâha al- ' AFWA Wal ' Afiyah fid dunya vel Seleme Akhirah oldu.

6. . أبوء لك بنعمتك علي ( ben Thy bana iyilik itiraf )
Bana tanımak ve Thy bana iyilik miktarını belirlemek , ve senin şanlı lütuf ve iyilik . Yüce Allah her ​​Müslüman ve Muslimah zorunlu nitelik bütün iyilik . ,Göklerdetoprak ve aralarında hem Yüce Allah verilen tümiyilik , Yüce Allah olduğunu.

Yüce Allah'ın Kelime :

وما بكم من نعمة فمن الله ثم إذا مسكم الضر فإليه تجأرون

Eğer yazılır sefalet Ve eğer size Allah'ın (önümüzdeki ) her nimet , sonra , sonra O'na yardım isteyin . [ An-Nahl/16 : 53]

Çok bize verilen Yüce Allah iyilik . Biz bunları saymak mümkün olmayacak . Yüce Allah biz doğduğundan beri vermeknimetini saymaya bizi deneyin! Göz , kulak , ağız , saç , karaciğer , hava , oksijen, su , bitkiler , rehberlik iyilik , sağlık , uzak felaket , tevhid ve Sünnet üzerine iyilik , ve diğerleri sevindirdi.

Yüce Allah diyor ki :

وآتاكم من كل ما سألتموه وإن تعدوا نعمت الله لا تحصوها إن الإنسان لظلوم كفار

Ve O, size onun için dua bütün vermiştir . Siz Allah'ınnimetini saymaya Ve eğer , mutlaka onları saymak mümkün olmayacaktır . Nitekim , adam çok haksız ve çok ( Allah iyilik ) inkar . [ Ibrâhîm/14 : 34 ]

Biz Yüce Allahiyilik tanırsa , o zamansonuçları Yüce Allah için müteşekkiriz . Ne zaman Yüce Allah'a minnettar bir hizmetçi , sonra Allah bize O'nun iyilik artacaktır . Allah Subhanahu wa Ta'ala diyor ki:

وإذ تأذن ربكم لئن شكرتم لأزيدنكم ولئن كفرتم إن عذابي لشديد

Rabbiniz ilan zaman " sen inkar ederseniz Allah o kesinlikle benim azabım pek şiddetlidir , ( benim iyilik ) ben kesinlikle sizin Allah'a( iyilik ) katacak , müteşekkiriz ama dışında . " , (Hatırlayın ) [ Ibrâhîm/14 : 7 ]

BirisiYüce Allah'a minnettar ise Yüce Allah mengadzabnya olmaz . Yüce Allah diyor ki :

ما يفعل الله بعذابكم إن شكرتم وآمنتم وكان الله شاكرا عليما

Şükredesiniz ve sadık iseniz Allah , size işkence olmaz . Ve Allah , bilendir Minnettar olduğunu. [ Nisa / 4:147 ]

7 . وأبوء بذنبي ( ben Sen benim günah itiraf )
Ben sorumluluk , yasadışı ve ben yaptım ahlaksız eylemleri terk günah , hata , ihmal , şeklinde şimdiye kadar yaptığımhataları itiraf . Tanıma tövbe ve Yüce Allah dönmek içinilk adımdır .

8 . فاغفرلي ( Günahımı bağışla )
Ya Allah , ben yaptım bütüngünahları affeder . Senbağışlayan ve esirgeyendir sanat . O günahları , hemen Yüce Allah mağfiret yalvardı zaman bir hizmetçi temkinli . Onun sözleriyle:

والذين إذا فعلوا فاحشة أو ظلموا أنفسهم ذكروا الله فاستغفروا لذنوبهم ومن يغفر الذنوب إلا الله ولم يصروا على ما فعلوا وهم يعلمون

Ve ( ayrıca ) namussuzluk veya kendilerini ezen suçlu , onlar ( hemen ) Allah'ı hatırlamak ve onların günahları için af dilenmek , kim , kim , o ( başka ) kim günahları ancak Allah affeder mi? Bildikleri süre Ve onlar , o günahı takip etmedi . " [ Ali İmran / 3:135 ]

9 . فإنه لايغفر الذنوب إلا أنت ( kimse günahları affedebilir ancak Sen Ey Allah için )
Kimse Yüce Allah dışında tüm günahları affedebilir bizim tanıma. Bu nedenle , sadece Yüce Allah için değil, O'ndan başka mağfiret için yalvarıyorum . Allah çok bağışlayan ve Alıcı tövbe olduğunu.

10 . Kim tam güven ilesabah onu okur , daha sonra öğleden önce ölen , o Cennetsakinleri içerir . Tam güven ileöğleden sonra okudum herkes , daha sonra yarın sabah önce öldü , o Cennetinsakinleri dahil

Bu güven , samimiyet , mentauhidkan Yüce Allah , şirk bırakarak ,duaiçeriğini haklı sayyidul af dilemek okunursa, bütün günahlarını kabul , Rububiyyah monoteizmi , monoteizm Uluhiyyah tanır , Yüce Allah'ın bütün nimetini kabul ve af dilemenin sadece Yüce Allah için .

Peygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in bizsabah ve akşam olduğunda güvenle okumak için bizi teşvik etti .

Şeyhülislam rahimahullah " diye gidiyordu ki Yüce Allah bilen insanlar , o Allah'ınhediyeler her ve o çok günah ve utanç verici olduğunu fark tanıklık " dedi. [ 11 ]

O rahimahullahPeygamber sallallaahu ' alaihi sellem'in biz çok hata yaptığını , iki şey , yani Yüce Allah tümnimetlerindentanıklık ve yapılmıştırgünahlarıntanınmasını toplamak " , açıklıyor . Sonrasadaka ile devam edin. Bütün iyilik , lütuf ve Yüce Allah'ınhediye tanıksonucu Yüce Allah sevgisiningereğidir , anlattı . Ayrıca Allah tümiyilik ve nezaket vermiştir , çünkü Allah'a hamd Allah'a şükretmektir bize gerektirir . Biz de çoğumuz Allah'a muhtaç , bize Yüce Allah önce kendimizi humbling , Yüce Allah'a kendimizi aşağılamak ve kendimizi yoksul ilan gerektirir , günah ve hata olduğunun farkında olmalıdır ve biz Yüce Allah tövbe eder herhangi bir zamanda Jalla ve o . hiç bir şey yok insanlar hariç [ 12 ] kendini görmüyor

Faidah - faidah HADITS
1. . Zorunlu set Rububiyyah Yüce Allah , Allahyaratandır, GeçimliYüce Veren , hediyelerVeren , çünküçoğu Resist , ve aynı zamandaYüce ,All - dönüş ,çoğu ölümcül , veAll - düzenlemek her şeyi açar .

2. . Zorunlu seti ' ubudiyya , Uluhiyyah , ve Allah için wahdaniyyah . Sadece Allah Subhanahu wa teâlâ zorunlu ve doğru diibadhi sahip olduğuna .

3. . O mütevazi Rabbininhuzurunda kulu , onun Yaratıcı ve onun kaderiVeren olan bir kulununkurulması ve tanınması bulunan Sayyidul af.

4 . Belirlenmesi içinde o Allah Subhanahu wa teâlâ onu almakanlaşmaya yapıştırılmış bir hizmetçi de vardır .

5. . Kime yeteneğine göre Allah Subhanahu wa teâlâkomutu yürüten bir kul olmak . Bu Yüce Allahkelimesi gibi:

فاتقوا الله ما استطعتم

[ : 16 at-Taghâbun/64 ] " ... Yani ... kesanggupanmu sizin Allah'a karşı gelmekten sakının "

Tövbe ederek günahlarından dolayı bir kulunun 6. . Tanıma .

7 . Kuruluş ve hakikatte ibadet O'na ile kusurları ve eksiklikleri ile Rabbine bir hizmetçi , tanınması .

8 . Kimse günahları affedebilir ancak Yüce Allah edebilirsiniz .

9 . Diye yapmıştı herhangi bir kötülükten Yüce Allah için bir köle sığınak kime olacak .

10 . Mağfiret Fazilet ( Allah Subhanahu wa teâlâ af isteyen ) ve af sayyidul birerdemdir .

Bu ceza ve işkencenedenidir çünkü 11 . , Kötü amel ve niyetleri gelen Allah Subhanahu wa teâlâ bir köle sığınak olması Kime .

12 . Bu hadiste varargüman olduğunu hepsi doğru bir şekilde ulaşılması gerekenhedefleri vehedefe ulaşmaknedenleri . Hurafe , sapkınlık , şirk araçları kullanarak gelince , o zaman onun Rabbi ( hala ) hizmetçi ( sefil ) dışında bir insanınvarlığında ( pozisyon ) katmıyor .

[Sünnet Sürümü dergisi 03-04/Tahun XVI/1433H/2012M Kopyalanan. Yayıncı Vakfı Daimi Komitesi Istiqomah Surakarta , Jl . Solo - Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel . 0271-858197 Faks 0271-858196 ]
_______
dipnot
[1]. Sahih : HR . Müslüman ( no.2577 ) , Ahmed ( V/160 ) ve Ebu Zer el - Ghifari z yoldaşları hem ek olarak.
[2]. Sahih : HR . Buhari ( no. 794 , 817 ) ve Müslim ( no. 484 ) .
[3]. Sahih : HR . İbn Cerir at- Tabari onun Anlatım ( No. 9207 ) ve diğerleri Atsar . Masyhur Hasan Şeyh Salman ' mauquf sahih isnaad İbn gelen ' Abbaas anhuma dedi . (Al - Kabâir , s. İmam ADH - Zehebî 47 eser )
[4]. Sahih : HR . Buhari ( no. 6307 ) , at- Tirmizî ( no. 3259 ) , Ahmed ( II/282 , 341 ) , bir - Nasa -iarkadaşlarının ' Amalul Yaum vel Lailah (No. 438 , 439 ) , ve diğerleri Ebu Hureyre'den o anhudan .
[5]. Sahih : HR . Müslüman ( no. 2701 ( 42 ) ) , el- Agharr ibn Yaşar el- Muzani Radi anhudansahabe gelen .
[6]. HR . Ebu Davud ( no. 1516 ) , at- Tirmizî ( no. 3434 ) ve İbn Mâce ( no. 3814 ) . Bu hadis de - Tirmiziifadeler ve dedi ki, " Bu hadis hasan sahih Garib olduğunu. "
[7]. Sahih : HR . Ebu Davud ( No. 1517 ) . Sünen Ebî Davud Shahiih (No. 1358 ) Bkz .
[8]. Yağ - hul Bari ( XI/99 ) .
[9]. Yağ - hul Bari ( XI/100 ) .
[10]. Bu mufradat Şerhu'l - Hafız İbn Hacer el - Askalani , Fiqhul Ad'iyati wal Adzkâr ( III/18-20 ) , Şeyh DR tarafındankitap Fat - hul Bari ( XI/98-100 ) alıntı . Abdur Razzaq bin Abdul Muhsin El - Bedir ve diğer kitaplar .
[11]. El - Wâbilis Shayyib kitabında İmam İbn-i Kayyim el- Jauziyyah t ( onun öğrencisi ) tarafından söylenensözler , Sahih el - Wâbilis Shayyib ( s. 16 ) Ayrıca bkz .
[12]. Sahih el - Wâbilis Shayyib ( s. 17 ) .

http://almanhaj.or.id/

Minggu, 25 Mei 2014

Sky Önizleme eşsiz keyfi olarak Meyveler

Sky Önizleme eşsiz keyfi olarak Meyveler


tarafından
Ustadz Abdullah bin el - Buthoni Taslim , M. A.


Cennette keyfi konuşan , Cenab-ı Hak bize karşılaştırma ötesinde yüksek ve sonsuz zevk tartışırken cennet - araçlarınınana olmaya yardımcı olabilir . Allah iman ve her zaman onu kapmak için yarışıyor acele kullarını yapma ,açık ve ayrıntılı bir şekilde göstermektedir , düşünün.

Yüce Allah diyor ki :

وسارعوا إلى مغفرة من ربكم وجنة عرضها السماوات والأرض أعدت للمتقين

Ve acele ( ırk - lombalah ) Eğer geniş olarakgöklerin veyerin Rabbinden olarak ve Paradise ( REACH ) bağışlama , Allah'tan korkanlar için hazırlanmış . [ Ali İmran / 3:133 ] .

Bir başka ayette ise , O Yüce diyor ki:

وفي ذلك فليتنافس المتنافسون

Ve böyle bir Let için olanlar (inananlar ) ( ulaşmak için ) yarışıyor . [ Al-Muthaffifin/83 : 26].

Bu nedenle, cennetinyüksek zevklerigörüntü hakkındasahih hadis , gördümmelek Cebrail Alaihissallam ,Yüce Allah dedi .

أي رب وعزتك لايسمع بها أحد إلا دخلها

Senin kemahamuliaan uğruna , o içine almak istiyor sürece hiç kimse cennetin (yüksek keyfi ) duydum değildir . [1 ]

Yüce Allahşu cennette zevkmükemmellik açıklayan sözlerini yetinelim:

ولكم فيها ما تشتهي أنفسكم ولكم فيها ما تدعون ) 31 ( نزلا من غفور رحيم

Cennette bunu ne istediğinizi ve ( ayrıca ) elde edilir (bütün zevkler) ( Tüm zevkler ) istediğiniz ne olsun . ( Rabbi ) dançanak ( siz)bağışlayandır , esirgeyendir olarak . [ Fushshilat/41 :31 - 32].

يطاف عليهم بصحاف من ذهب وأكواب وفيها ما تشتهيه الأنفس وتلذ الأعين وأنتم فيها خالدون

Altın tabak ve bardak olanlara sirküle ve cennette oradakaraciğer ve tuzlu ( algılanan ) gözleri arzulanan ne ( zevk ) , ve yaşamak zorundadır . [ Az-Zukhruf/43 : 71].

Eşsiz CENNETTE KEYFİ
Yüce Allah diyor ki :

فلا تعلم نفس ما أخفي لهم من قرة أعين جزاء بما كانوا يعملون

Hiç kimse yaptıklarını ne yanıt gözleri menyedapkan onlar için gizli ne ( cennette lezzetli yüksek bir ürün yelpazesine ) bilir . [ As-Sajdah/32 : 17].

İmam İbn Kesir,ayetinanlamı , ( olan ) " , dedi , onun büyük bir mükâfat ( iyilik ) bilen hiç kimse onlara cennette (inananlar ) , ( yani ) bir zevk için Tanrı hide ( ve sağlamak ) " biri tarafından benzer herhangi bir tanık asla uzun ömürlü ve çeşitli sevindirdi [ 2 ]

Yüksek zevk Bu açıklama otantik Kudsi olduğuhadiste belirtildiği, Yüce Allah diyor ki :

أعددت لعبادي الصا لحين م لا عين رأت ولا أذن سمعت ولا خطر على قلب بشر

Ben kullarım için ,gözle görülenkulak tarafından duyulan veinsan kalbine söz konusu olmamıştı (yüksek cennette )salih zevk hazırladık . [3 ]

Bu dünyanın tümzevk ve güzellik hiçkulak tarafından duyulan ,gözle görülen , ya dainsan kalbinde hayal vardır , , bu kadar hepsi aşan cennetzevkleri olan. [ 4 ]

Bu nedenle, Yüce Allah altın ve gümüşsarayları , eşleri , meyveler , nehirler , parklar gibiKur'anayetlerinde , belirtilen bu cennette tümzevk ve keyif güzel , ve diğer çeşitli zevkler ; Cennette keyfi çok daha yüksek ve mükemmel değildir, çünkü hepsi , olsadünyadakibiri , ama zevkdoğası gibi namaya aynı ad , çok farklı.

Noble Companion , ' Abdullah İbn ' Abbaas nahuma "ismi (sadece ) dışında cennette ne benzerdünyada hiçbir şey yoktur" dedi . [5 ]

CENNETTE MEYVELER
Allah Teâlâ Cennethalkı için gıda olarak lezzetli meyveKur'an çeşitli ayetlerinde açıkladı. Yüce Allah diyor ki :

وفاكهة مما يتخيرون ) 20 ( ولحم طير مما يشتهون ) 21 ( وحور عين ) 22 ( كأمثال اللؤلؤ المكنون ) 23 ( جزاء بما كانوا يعملون

Ve ( oradacennette ) ne seçim meyvelerini . Ve ne istediklerinikuşlarıneti . Ve (Bahçe ) gizli inciler gibi gözlü melekler vardır . Onlar (dünyada ) yapmak için kullanılan ne için bir ödül olarak . [ Al - Waqi'ah / 56:20-24 ] .

فيهما من كل فاكهة زوجان

İkinci cennette çiftleri meyve her türlü vardır . [ Ar-Rahman/55 : 52]

فيهما فاكهة ونخل ورمان

İçinde meyve ve tarihleri ​​ve nar iki ( çeşit ) vardır . [ Ar-Rahman/55 : 68].

Allah onlara ulaşmak ve eğlenmek için kolay hepsi . Yüce Allah diyor ki :

ودانية عليهم ظلالها وذللت قطوفها تذليلا

Ve onlara ve adamlarına üstünde gölge (ağaçlar Bahçe ) gibi kolay alınabilir izin verilir . [ Al-Insan/76 : 14].

Zevk sonsuz ve habinya olmaz . Allah Subhanahu wa Ta'ala diyor ki:

وفاكهة كثيرة ) 32 ( لا مقطوعة ولا ممنوعة

Ve ( oradacennette ) almak yasak (meyve ) durdurmak ve yok olmayan birçok meyve vardır . [ Al - Waqi'ah / 56:32-33 ] .

CENNETTE KEYFİ MEYVE AÇIKLAMASI
Kuran'da , Allah Subhanahu wa Ta'alayüksek zevkleri ve Cennetsakinleri tarafından algılanan cennette meyve sevindirdi açıklıyor . Yüce Allah diyor ki :

وبشر الذين آمنوا وعملوا الصالحات أن لهم جنات تجري من تحتها الأنهار كلما رزقوا منها من ثمرة رزقا قالوا هذا الذي رزقنا من قبل وأتوا به متشابها ولهم فيها أزواج مطهرة وهم فيها خالدون

Sonra onlar için nehirler akan gökleri sağlanır ki , iyi işler iman ve yapanlaramüjdele . Onlargöklerde RIZK meyve verildi , her zaman , diyorlar, " Bu şimdiye kadar bize verilenilk " . Onlar da benzer bir meyve verilir ve onlar için kutsal eşleri var olduğu , ve onlar yaşamak zorundadır edildi . [Bakara / 2:25 ] .

Ayette Allah'ınkelimesinin anlamı " Onlar benzer meyve verildi ... " ,alimler müfessirlerin üç yorumlar vardır :

Birincisi:form ve renkdünyada meyve benzer cennette meyveler , ancak (meyve cennette çok daha keyifli çünkü) belirgin farklı hissediyor . Bu İmam Mücahidin , Abu Al - ' Aliyah , ADH - Dhahhak görüşüm olarak - Suddi ve Mukatil .

İkincisi: Tüm meyveler , ona hiçbir çirkinlik göksel incelik ve güzellik benzer. Benzer şekilde , İmam Hasan el - Basri ve İbn Jurayj göre .

Üçüncüsü : görünüşe göreformda ve adınıdünyada meyve benzer cennet , ama cennetinmeyveleri daha güzel ve daha lezzetli bir tat Meyveler . Benzer şekilde , İmam Katâde ve İbn Zeyd göre . [6 ]

Gibi - Sa'di Şeyh ' Abdur - Rahman Bazıları farklı hissediyor kendi adına benzer , ( ki anlamı) söylemek ( fakat ) " , dedi . Bazı renkli benzer (ama ) farklı bir isim savunuyorlar. Bir görüş , ( cennette tüm buaha meyveler ) ( son) gerçek güzellik , incelik ve zevk birbirine benzer ,fikir olabilir "de vardır . [7 ]

KAPANIŞ
Yani Cennetzevk ve güzellik bir parçası karşılaştırma vardır . Diğer birçok zevkler ve Cennet güzellik muhtemelen böyle bir özlü yazılı kapsamında değildir vardır .

Yüce Allah , O'nun lütuf ve Taufik tarafından , bize her zaman cennete onun yolunu takip etmek ve onun yolu düz tümyoldan sapma önlemek sağlar olabilir . Nitekim O Subhanahu wa teâlâ Grantor talimatları ve her şeye o güç .

تلك الدار الآخرة نجعلها للذين لا يريدون علوا في الأرض ولا فسادا والعاقبة للمتقين

Bundan sonra , biztoprak( yüzüne ) üzerine ( ahlaksız ) övünmek ya da yaramazlık istemiyorum edenlere vermek zorundadır , venetice (iyi ki ) o ( cennet ) Allah'tan korkanlar içindir . [Al Qashash/28 : 83 ] .

Wallahit Tevfik .

[Sünnet Sürümü dergisi 7/Tahun XVII/1434H/2013 Kopyalanan. Yayın Istiqomah Daimi Komitesi Vakfı Surakarta , Jl . Solo - Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel . 0271-761016 ]
_______
dipnot
[1]. HR . Ebu Davud ( no.4.744 ) ve at- Tirmizi ( 4/693 ) . At- Tirmizi ve Şeyh el - Albani imam tarafından Sahih ilan etti.
[2]. Tefsir İbn Kesir Kitabı , 3/606 .
[3]. HSR Buhari ( no.3.072 ) Müslüman dna ( no.2.824 ) .
[4]. Kitap Faidhul - Qadir , 4/473 görüntüleyebilirsiniz .
[5]. İmam ibn tarafından verilen Hannad gibi - Sariy az- Zühd içinde ( no. 3 ve 8 ) ve İbn Cerir Taberi (1 /105) ,kitap editörü Taqribut - Tadmuriyyah , hlm.42 onun sahih Sened dile getirdi .
[6]. Açıklama İmam İbn - Cevzî onun yorumunda , Zadul - granül , 1/53 .
[7]. Kitap Taisirul - Karimir - Rahman , hlm.46 .

http://almanhaj.or.id/