Kamis, 03 Juli 2014

Ramazan Ayı Pray. Kimin dualar reddedilen olmayan üç kişi vardır; ezilen bir adam, adil bir cetvel, hızlı kırmak için oruç birisidir. [32]

Ramazan Ayı Pray. Kimin dualar reddedilen olmayan üç kişi vardır; ezilen bir adam, adil bir cetvel, hızlı kırmak için oruç birisidir. [32]



Tarafından
Ustadz Rijal Yuliar Lc


Allah befirman:

وإذا سألك عبادي عني فإني قريب أجيب دعوة الداع إذا دعان فليستجيبوا لي وليؤمنوا بي لعلهم يرشدون

Kullarım şüphesiz ben yakınım sonra Me ilişkin (Ey Muhammed), (yayabilirsiniz) sorduğunuzda, ben üzerinden bana dedi dua taleplerini yanıtlamak. Onlar her zaman "bir ipucu olsun ki sonra onları benim emir karşılamak ve bana iman edelim [el-Bakara / 2:186]

Sonbahar AYETLERİ Neden
Alimler, bu ayetin nedenleri kronolojik vahiy konusunda hemfikir.

. 1. Çoğunluk sahâbe sallallaahu 'alaihi sellem'in: "Ey Allah'ın Messenger sallallaahu' Peygamber sorulduğunda bu ayet olduğunu belirtiyor alaihi sellem'in, Rabbimiz yakın, bu yüzden namazda sesini kısın, yoksa O cc kadar ki biz dua kaldırdı sesler? ", sonra Allah bu ayet ortaya çıkardı. [1]

2.. Arada böyle 'Ata'nın' ibn Ebi Rabah diğerleri gibi bu ayet Allah Subhanahu wa Ta'ala dua savunan süreleri hakkında Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in sorulan bir kişiye tepki olarak ortaya çıktı belirtiyor. Düştü paragraf (Ghâfir/40: 60) iken, yani "Ve Rabbin dedi," sen "ben kesinlikle sana vereceğini söyledi dua. Onlar sordu: "(biz yaptık) ne zaman [2] ardından yukarıdaki ayet sonra geldi [3]?.

AYETLERDEN AÇIKLAMASI
1.. Kuluna ile Allah Yüce kapatın.
Yani Allah bütün toplumu Allah Maha yakın anlatmak için Peygamber Muhammed sallallaahu 'alaihi sellem'in emretti. O'nun Öz Subhanahu wa teâlâ bir ihtişam ve mükemmellik doğrultusunda Allah'ın yakınlığı uygun şan ve kudretini,. Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:

يا أيها الناس اربعوا على أنفسكم فإنكم لاتدعون أصم ولا غائبا إنه معكم إنه سميع قريب

O bütün erkekler, kendine merhamet var, sağır ya da eksik olduğu One dua yoktur, aslında "yakın Maha tekrar duymak Yüce Essence dua ediyorum. [4]

Her Müslümanın üzerine farz Allah Subhanahu wa teâlâ yakın Maha Maha duyar inanıyoruz. Allah, dua duymak ve Allah dilediği onu vermek hizmetçi yakındır. Allah Teâlâ'ya hiçbir şey için doğanın mükemmellik göre, onun bilgi ve denetim yakınlık yakınlık O'na gibi bir şey değildir. [5]

Şeyh 'Abd gibi-Sa'di rahimahullah söyledi: İki türü vardır yakınlık "Allah" doğası "; Bilgi (bilerek) O'nun tüm yaratıklar ve ibadet ve Allah duyar ve onun yardım ve Taufik verdiği dua hizmetçi yakınlığı ile yaptığı yakınlık. Kim kalpleri ve dua ile Allah Subhanahu wa Ta'ala dua konsantrasyon reçete edilir ve dua terkabulnya için herhangi bir engel tarafından engellendiği değildir; Allah Subhanahu wa teâlâ onu vermek için söz verdi ki, yasadışı alıcı olarak ya da başka. Diye dua verilmesi (olan) O'nun emir ve itaat uzak kelime ve (elbette) iman ile senet hem de O'nun tüm yasaklarından itaat Allah Subhanahu wa teâlâ çağrıyı cevaplamak için herhangi bir sebep aranır Özellikle "dua terkabulnya yol açacaktır [6].

2.. Allah Subhanahu Wa teâlâ O'nun kulunun duasını hibe.
Yukarıdaki ayette Allah heybet, lütuf ve O'nun kullarına yakınlığı hakkında Peygamberine sallallaahu 'alaihi sellem'in söyler. Olarak başka bir ayette "ve Rabbin dedi:" ... Ben kesinlikle size vermek bana dua فليستجيبوا لي ", yani," (Onları bana itaat yürütmek izin "[7] Mücahid ve İbn-Mübarek [8] anlam açıkladı." Allah) ". "وليؤمنوا بي" anlam "ve onları bana iman (let)" Onlar Allah itaat eğer sadık olması gerektiğini, gerçekten Allah onlara nedeniyle itaat ödül ve zafer ihsan edecek gibi. Diğerleri dedi:

"فليستجيبوا لي" anlamı "Bana dua" dır
"وليؤمنوا بي" anlam "ve ben onların dualarını vermek gerektiğine inanıyoruz". [9]

İbn Teymiyye rahimahullah hem bu nedenler ile, dua Allah uluhiyah itaat değeri ve iman gücü ile bir mükemmellik Allah rububiyah bu, verilecek "belirtti. Kim O'nun emir ve yasaklarına Tanrı Subhanahahu Wa teâlâ itaat, sonra nokta dua ulaştı ve onun namazını verildi, Allah Subhanahu wa teâlâ [10] "Allah Teâlâ hibe inanan insanlara diyor ve "iyi işler yapmak ve lütfundan onlara ekleyin. [11]

Sonra Allah O'nun sözleriyle bu ayetin son verdi: ". Onlar doğru yol almak istiyoruz" "لعلهم يرشدون", yani, Onlar itaat ve bana iman varsa bu hayatta iyi olsun ve ahirette onlara ". [12] yanı sıra talimatları her zaman iman ve onların kötülüklerinden kaybolur iyi işler yapmak." Olacaktır [13]

3.. Neden Namaz Verilen değil mi?
Birisi diyor: "Çoğu zaman dua, ama verilmeyen birisi olsun. Allah çağırıyor ". Benim için (dua)" "Şüphesiz bu ifadeler, iki açıklamalara yönelik olabilir" Birinden bir hibe edecek "Sözüne söz verdi değil mi; İlk: Burada Allah ve O'nun anjurananjuran Subhanahu wa teâlâ bütün komutları uygulamaya demektir "arama", yani anlamı ben yakın zaman komutunu çalıştırın kulu ve benim öneri duyuyorum "dir, ben cevap verecektir "ödül. Peygamber kelime olarak sallallaahu 'alaihi sellem'in: ". Gerçek dua ibadettir" Sonra sallallaahu' alaihi sellem'in okuyun:

وقال ربكم اذعوبي أستجب لكم إن الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين

Şüphesiz Rabbin emretti: ". Ben kesinlikle dua verecektir bana dua, insanlar aslında Beni sefil cehennem bir devlet Cehenneme girecek ibadet övünmek" [14]

Ve ikinci:. Anlamı "Ben istersem bana dua birini vermek" [15]

Şeyh Abdurrahman gibi-Sa'di rahimahullah iki çeşit ayrılır (namaz) çağırarak "dedi; ibadet ve şefaat dua ". [16] Ulema dua dilekçeler anlamı ibadet, dua ve ibadet içerdiğini açıklamak dua dilekçe sonuçlarını da içerir. Allah için bir şey yalvardım yani sonra o Allah ibadet edilir. İbadet amacı bu dualar kabul ve ödül verilmesi, böylece o zaman Allah için bir talep içeren, dua biri olarak dua dilekçeleri sonuçlarını içerir. Yani bu nedenle dua dilekçeleri sonuçlarını içerir ibadet ve dua ibadet (anlam) bir dua isteği içerir. [17]

Pray 4. Çeşitli Etiği.
Bu önemi göz önüne alındığında, alimler Kuran ve Hadis rehberlik gibi, hafife dua durumu yanı sıra etik hakkında açıklama.

Al-Baghawi rahimahullah söyledi: "Orada etik ve namaz verilen çünkü namaz syaratsyarat hangi. Eviniz Kim, o sordu ne alırsınız ve merhamet kim, o dua transgresses biriydi; yani dua verilmesi hakkına sahip değildir "[18] İbn-i Kayyim rahimahullah söyledi:." aşağıdaki iki paragraf, ikinci tür (ibadet ve dua istek dua) ile adab-adab dua şunlardır; Hangi Allah Subhanahu wa Ta'ala kelime:

ادعوا ربكم تضرعا وخفية إنه لا يحب المعتدين ولا تفسدوا في الأرض بعد إصلاحها وادعوه خوفا وطمعا إن رحمت الله قريب من المحسنين

Kendini ve yumuşak bir ses tevazu ile Rabbine dua et. Allah sınırlarını aşan olanların sevmez. O (Tanrı) bunu düzeltmek ve korku (kabul edilmez) ve (verilecek) beklentileri ile O'na dua etmek sonra yeryüzünde bozgunculuk yapmayın. Şüphesiz Allah'ın rahmeti iyilik yapmak insanlara çok yakın olduğunu. [Al-A'raf / 7:55-56] [19]

Ve İbn Kesir rahimahullah bu tartışmanın başında paragraf yorumlama uygar görgü ile ilgili hadislerin bir dizi getirdi. Diye kinayeli aralarında ki: [20]

• Salman al-Farisi Radi rivayet hadis gibi, iki ellerini Raising 'anhudan Peygamber sallallaahu olduğunu' alaihi sellem'in şöyle dedi:

قال إن الله حيي كريم يستحيي إذا رفع الرجل إليه يديه أن يردهما صفرا خائبتين

Gerçekten Allah, en merhametli Yüce ellerini kaldırdı kulu (dua) utangaç, o (verilmeyen). [21] elleri boş ve boşluk ile döndü

• Allah için övgü bir dua ile başlayan, daha sonra Salawat ve Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in salam, sonra Tawasul ile Allah için bertawasul, böyle Allah Subhanahu wa Ta'ala tevhide gibi, reçete edilir astım ve Allah, iyi işler doğa ile ve diğerleri. [22] alçak sesle yapılan ve önceden Ebu Musa el-Eş'arî Radi 'anhudan hadis olarak aşırı değil gerektiğini Hepsi.

• Allah'ın karşı iyi Önyargılı. Bu alaihi sellem'in dedi 'Peygamber sallallaahu olduğunu, anhudan' Anas Radi bir hadis Kudsi rivayet edilmiştir:

يقول الله عزوجل: يقول أنا عند ظن عبدي بي وأنا معه إذا دعاني

Allah Subhanahu wa Ta'ala diyor ki: "Benim hizmetkarı olarak I (irade) Me düşünüyor, ve o Bana dua zaman onunla birlikte olacağım" [23]

İbn Hacer rahimahullah söyledi: O da onun anlamı ", tövbe kabul dua verilmesini Düşünme olduğunu Kurtubi rahimahullah sözlerini getirdi" Ben bunu başardı kulum tarafından iddia ne yapmak mümkün I (Allah) Maha. " , bağışlama yoluyla rahmet verilmiş ve ibadet için bir ödül ile ödüllendirilir düşünce Allah'ın .24 sözünün gerçeği inanç olarak terimler çerçevesinde yapılır

• dua bekliyoruz terkabulnya aceleci tutum sakınmak; acele o artık dua ediyorum umutsuzluk tutum ile sona erecek çünkü. Na'ûdzubillâh.

عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال يستجاب لأحدكم مالم يعجل يقول دعوت فلم يتجب لي

Peygamber dedi ki Ebu Hureyre'den: ". Sürece o 'Bana dua ettim ancak henüz verilmiş değil' dedi acelesi olmadığı gibi sizin (namaz) kimse yoktur verilecek" [25]

Diğer lafadz yılında, Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:

قال لايزال يستجاب للعبد مالميدع بإثم أو قطيعة رحم مالم يستعجل قيل يا رسول الله ما الاستعجال قال يقول قد دعوت وقد دعوت فلم أر يستجيب لي فيستحسر عند ذلك ويدع الدعاء

Her zaman günah köle sırasında (namaz) verilen veya sürece o bir acelesi yok gibi, akrabalık istemez karar olacaktır. Peygamber sordu sallallaahu 'alaihi sellem'in: "Ey Allah'ın Elçisi, acele nedir?" Peygamber sallallaahu' alaihi sellem'in yanıtladı: "O, 'Ben dua, dua ettim, ama benim dua verilir asla' dedi, sonra onun umutsuzluk ve duayı terk. [26]

Temizleyin • Bir kötülük çeşitli ve günah beden ve ruh ihmal edilebilir bir şeydir. Kalpler yasağının çeşitli ahlaksız veya kirli vücut ile kirli dua terkabulnya engel olur

عن أبي هريرة قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم أيهاالناس إن الله طيب لا يقبل إلا طيبا وإن الله أمر المؤمنين بما أمر به المرسلين فقال يا أيها الريسل كلوا من الطيبات واعملوا صالحا إني بما تعملون عليم وقال ياأيهاالذنين آمنوا كلوا من طيبات ما رزقنا كم ثم دكر الرجل يطيل السفر أشعث أغبر يمد يديه إلى السماء يارب يارب ومطعمه حرام ومشربه حرام وملبسه حرام وغذي بالحرام فأنى يستجاب لذلك

Ebu Hureyre'den dedi ki: "Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:" Şüphesiz, Allah iyi kabul etmiyor ve bu iyi, Allah Subhanahu wa teâlâ emrettiği ne ile emretmiştir havariler. Allah Subhanahu wa Ta'ala diyor: ". Ey iyi ve hayırsever shalihlah arasında elçiler yemek, Maha andolsun ki ne yaptığını biliyorum" Allah da diyor ki: "Rızkı yemek Ey iman "... Ey Rabbku, O Rabbku: ... Size verilen ne daha iyi", daha sonra Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in saçları rumpled böylece o çağıran dua gibi, perişan ve tozlu, o cennete doğru ellerini kaldırdı uzaklaşır bir gezgin söz " ama yemek de onun giyim kanunsuz ve onun namazını hafife nasıl olabilir, yasak, onun içki yasadışı, hukuka aykırı mı? ". [27]

• Allah engelledi hiçbir şey için Yüce duyar inanarak. 'Peygamber sallallaahu anhudan, o' alaihi sellem'in dedi 'Abdullah ibn Amr Radi:

ادعوا الله وانتم موقنون باللإجابة واعلمواأن الله لايستجيب دعاء من قلب غافل لاه

Allah için dua ve kalbi gaflet ve ihmalkar "Tanrı dua cevap vermez, (bir köle) verilebilir (olacak) emin olun. [28]

'Peygamber sallallaahu anhudan, o' alaihi sellem'in söyledi Ebu el-Hudri Sa'eed Radi başka hadis: [29]

ما من مسلم يدعو بدعوة ليس فيها إثم ولاقطيعة رحم إلاأعطاهالله بهاإحدى ثلاث إما أن تعجل له دعوته وإما أن يد خرها له في الآخرة وإما ان يصرف عنه من السوء مثلها قالوا إذا نكثر قال الله أكثر

Orada ona hiçbir günah veya aile bağları kırılma, ama Allah üç durumda ona bir tane verecek bir dua ile Allah Subhanahu wa Ta'ala bir Müslüman duaları değildir; . Eğer öyleyse, biz çarpma olacaktır: 1) Allah Teâlâ hemen, 2) ya da ahirette onun için bir tasarruf olarak kaydetmek, 3) ya da kötü eşdeğer dipanjatkannya dua onu kurtarmak "arkadaşım" dedi duyar olabilir . (dua) "Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:" Allah Teâlâ çok daha fazla [30] ".

İbn Kesir rahimahullah dedi: "ne demektir Allah Teâlâ kişinin namaz israf etmeyelim ve Allah hiçbir şey ile meşgul olmasıdır. O Subhanahu wa teâlâ Yüce duymak dua. Bu durumda [31] Üstelik, şu anda biz Ramazan ayında oruç aracılığıyla Allah'ın Subhanahu wa Ta'ala yakın olduğundan Subhanahu wa teâlâ onun kaçış yok. "Dua, bir öneri (çarpma) vardır. Biz dünyanın iyiliği ve ahiret için dualarımızı çarpmak için bu özel fırsatı almalıdır. Peygamber sallallaahu 'alaihi sellem'in şöyle dedi:

ثلا ث لا ترد دعو تهم: الصائم حتى يفطر, والإمام العادل, ودعوة المظلوم

Kimin dualar reddedilen olmayan üç kişi vardır; ezilen bir adam, adil bir cetvel, hızlı kırmak için oruç birisidir. [32]

Yani shiyam (açlık) ve Ramazan ayının yüceliği hakkında ayetler sonra, Allah bir mümin, her zaman birlikte Yüce Allah kendini getirmek gerektiğinin bir göstergesi olarak bu ayet (el-Bakara / 2:186) ana tartışma söz dua etmek ibadet tüm formları da dahil olmak üzere. İbn Kesir rahimahullah söyledi: "açıklama shiyam yasalara ortasında Bu ayet Disisipkannya kurallar yanı sıra bir motivasyon vardır (pek çok) hatta yukarıdaki hadis gibi hızlı kırmak için her an, hızlı numaraları tamamladıktan sonra dua etti. Bize namaz çarpalım; Allah için O'nun kelime olarak O'na dua etmeyiz insanlarla kızgın:

وقال ربكم ادعوني أستجب لكم إن الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين

ve Rabmu dedi: ". Aslında Me dua övünme insanların devlet Cehennem sefil girecek, benim için dua et" [33]

'Anlamına gelen "من لم يدع الله يغضب عليه": "Allah Subhanahu wa Ta'ala sonra Allah Subhanahu wa Ta dua etmez Kim alaihi sellem'in dedi Benzer Peygamber sallallaahu Ebu Hureyre'den bir hadis açıklanan . ala "Ona kızgın [34] İbnü'l-Mübarek Radi 'anhudan dedi:

الرحمن إذا سئل أعطى, والرحيمإذا لم يسأل يغضب

Ar-Rahman (Allah Subhanahu wa teâlâ) diye vermek istendi, ve Ar-Rahim (Allah) o kızgın olması istendi değilse. [35]

Allah Ya, ben, 'tevazu olmayan bir kalpten, fayda vermez bilgiden sana sığınırım ruhun yan memnun değil, ve namazdan alıkoymak "verilmemiştir. [36]

[Sünnet Sürümü dergisi 06-07/Tahun XIII/1430/2009M Kopyalanan. Yayıncı Vakfı Daimi Komitesi Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858197]
_______

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar