Jumat, 05 Oktober 2012

Forståelse Virtue Navne og Egenskaber Allah Azza Wa Jalla


Forståelse Virtue Navne og Egenskaber Allah Azza Wa Jalla



Ved
Ustadz Abdullah bin al-taslim Buthoni



Forståelse navnene på Allah den Almægtige den smukkeste og tilskriver sin diskussion af det sublime perfektion er meget vigtigt i Islam, selv inklusive den vigtigste og største del i at realisere fuldstændig tro på Allah den Almægtige. På grund af monoteismen er én af to typer af monoteismen som blev grundlaget for troen på Allah den Almægtige.

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sagde: "store led (nøgle hovedstol) lykke, sikkerhed og held er at realisere to slags monoteisme, som er grundlaget for etableringen af ​​tro på Gud, den Almægtige, vil den Almægtige Gud gøre ske ved at sende hans apostle her. kerne appel af apostlene fra den første til den sidste.

Den første: Tawhîd al-'ilmi al-Khabari al-I'tiqâdi (monoteisme forbundet med viden / forståelse, som kommer fra nyheder / åbenbaringer Allah den Almægtige alene, og om troen i leveren), som indeholder egenskaber beslutsomhed maha-fuldkommen karakter af den almægtige Gud, og helliggjort Hans attributter lighedspunkter (med karakter af at være), og negation af egenskaberne viser manglerne i hans.

Den anden: trældom til Allah den Almægtige kun og ingen partner til ham, rensning kærlighed, oprigtighed, frygt, håb og selvtillid i Allah den Almægtige, samt holdningen hos fornøjelsen af ​​den Almægtige Allah Rabb (skaberen), guder og kun i Protector, og ikke gør kampen for ham med alt.

Allah den Almægtige har samlet to typer af Tawheed er i to breve af al-Ikhlash [1] (i al-Qur'an), der er brevet:

قل يا أيها الكافرون

Sig: O vantro [al-Kâfirun/109: 1]

Dette brev indeholder Tawheed al-'Amali al-irâdi (monoteisme om gerninger og ønsker / intentioner).

Og brevet:

قل هو الله أحد

Sig: Han er Allah den Almægtige mægtig [al-Ikhlâsh/112: 1]

Dette brev indeholder Tawheed al-'ilmi al-Khabari.

Og hver af monoteismen kan ikke stå alene uden den anden (begge er perfektioneret). Derfor profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam altid læse to breve i frivillig bøn før daggry og efter solnedgang bøn, og de sidste to cyklusser witr bøn. Morgenbøn og aftenbøn er åbning og lukning gerninger (bøn), der sigter mod at gøre monoteisme som forretter og desserter i løbet af dagen "[2].

Derfor Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen rahimahullah når forklarer betydningen af ​​troen på Allah den Almægtige, han sagde: "Tro på Gud den Almægtige indeholder fire tilfælde:

• For det første: Tro / tro på eksistensen af ​​Allah den Almægtige.
• For det andet: tro på Enheden af ​​Allah den Almægtige i ar-Rubûbiyyah (skaberen, regulator og beskytter af universet).
• For det tredje: tro på Enheden af ​​Allah den Almægtige i al-Uluhiyyah (ret til at blive tilbedt og diibadahi).
• For det fjerde: tro alle de navne og attributter til Allah den Almægtige i overensstemmelse med den alvidenhed perfektion og storhed hans alvidenhed, uden at aflede mening, afviser visualisere og likening (ham ejendomme med egenskaberne af væsen). Hvem fordrejer betydningen af ​​vers og hadith om karakteren af ​​Allah den Almægtige, betyder det, at han er endnu ikke realisere fuldstændig tro på Allah den Almægtige "[3].

Forstå vigtigheden af ​​Tawhid Wa `astma træk
For at præcisere ovenstående beskrivelse, det følgende vil vi sige et par vigtige ting, som viser størrelsen af ​​forrang forståelse Tawhîd dette:

1. Forståelse Tawhîd Asma 'wa shifât er videnskaben om den største og vigtigste i absolutte tal, som de vedrører direkte til Gud, den Almægtige, den helt perfekte stof.
Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sagde:... "Sandelig kraft af en videnskab at følge dyd objekter studerede Fordi tro på de argumenter og beviser om dens eksistens samt de store behov og gavn for at forstå Så ingen tvivl om, at videnskaben om Allah , navne, attributter og hans gerninger er den største videnskab og fremmest. Sammenligning af denne videnskab med andre videnskaber er som at sammenligne (kemahasempurnaan) Allah den Almægtige med alle de objekter undersøgt (in) andre videnskaber "[4].

2. Forståelse Tawhîd Asma 'wa shifât Allâh er den vigtigste fundament for alle de andre videnskaber.
Ibn al-Qayyim al-Jauziyyah rahimahullah sagde: "Videnskaben om navn, karakter og handlinger Allâh er grundlaget for al videnskab Alle andre videnskaber følger denne videnskab, er også nødvendige for at realisere eksistensen af ​​andre videnskaber Så videnskaben er oprindelsen og fundament.. .. for enhver anden videnskab Hvem kender Gud den Almægtige, han ville vide undtagen ham, og han, der kendte ham ikke så vil han ikke være mere fortrolig end hans Allah den Almægtige siger:

ولا تكونوا كالذين نسوا الله فأنساهم أنفسهم أولئك هم الفاسقون

Og vær ikke som dem, der glemte (uagtsomhed) til Allah, gør Allah dem til at glemme sig selv, de er overtrædere "[al-Hasyr/59: 19]

Mediter på dette vers, så vil du finde i dem en følelse af en stor og herlig, det er: enhver, der glemte at Allâh, så Allâh vil sørge for sig selv, så han ikke vidste art og godhed til selv. Selv glemte han vejen til godhed og lykke for sig selv i denne verden og det hinsides. Fordi han var blevet slået væk fra naturen, som Allah den Almægtige skabt for ham, og han glemte at Gud den Almægtige. Så Allah den Almægtige til dig selv og sørg for deres egen adfærd, også til perfektion, hellighed og lykke i denne verden og det hinsides. Allah siger

ولا تطع من أغفلنا قلبه عن ذكرنا واتبع هواه وكان أمره فرطا

Og ikke adlyder nogen, at vi har forsømt ham fra at huske os, og forkæl dig selv (begær), det, og situationen var ud over grænsen "[al-Kahfi/18: 28]

Fordi han forsømte at huske Allah, omstændighederne og hans hjerte var ud over grænsen (at blive brudt), så han lagde ikke mærke til den mindste godhed, perfektion, og livets hellighed og hjerte, og selv tilstanden af ​​hans hjerte bliver uregelmæssige og ufokuserede, omstændigheder, som den grænse, føle sig forvirret, og ikke fik en nøgle til den sande vej.

Således kendskab til Allah den Almægtige er grundlaget for alle videnskaber, såvel som et fundament til at forstå en slave til lykke, perfektion og godhed (selv) i denne verden og det hinsides. Den manglende forståelse i videnskaben vil føre til mangel på godhed, perfektion, hellighed og glæde dig selv. Så forstå denne videnskab er (nøgle) lykke en tjeners og manglen på det er kilden (primær) doom "[5].

3. Forståelse Tawhîd Asma 'wa shifât Allâh korrekt, er den eneste dør for at komme til at kende Gud den Almægtige (ma'rifatullah) med indførelsen af ​​den ret, der er grundlaget for tilbedelse til Gud den Almægtige. Da en af ​​de vigtigste landingsbanen er al-mahabbah tilbedelse (hengivenhed) til Gud den Almægtige, og det er ikke muligt, undtagen ved at kende Allâh med indførelsen af ​​retten gennem en forståelse af enheden af ​​de navne og egenskaber af hans. Så folk, der ikke har ma'rifatullah (kende Gud den Almægtige) korrekt, kan det ikke være i stand til at tilbede Ham ordentligt. [6]

Ibn al-Qayyim rahimahullah sagde: "Den, som kender Gud den Almægtige med navne, attributter og hans gerninger, så vil han helt sikkert elske Ham" [7]

Derfor Allah den Almægtige beskriver forholdet mellem tilbede ham og forståelse af de navne og egenskaber af hans i to vers af al-Qur'an:

Det første vers:

وما خلقت الجن والإنس إلا ليعبدون

Og jeg skabte ikke jinn og menneskeheden, bortset fra at de kan tilbede mig [adz-Dzâriyât/51: 56]

Andet vers:

الله الذي خلق سبع سماوات ومن الأرض مثلهن يتنزل الأمر بينهن لتعلموا أن الله على كل شيء قدير وأن الله قد أحاط بكل شيء علما

Allah er Ham, der skabte de syv himle og jorden som sådan. Befalinger anvender dem, som du kender (forstå), at Allah den Almægtige over alle ting, og at Allah, Hans viden virkelig dækker alt. [Ath-Thalâq/65: 12]

Disse to vers viser, at tilbedelsen af ​​Allah den Almægtige ikke ville sandsynligvis blive realiseret af en tjener ordentligt, men når han kendte navne og attributter til Allah den Almægtige med ægte forståelse. [8]

4. Frygt og sand hengivenhed til Gud den Almægtige kan kun nås ved ma'rifatullah (Allah den Almægtige kender den rigtige måde), gennem forståelse af de navne og egenskaber af hans.

Allah den Almægtige siger:

إنما يخشى الله من عباده العلماء

Sikkert gudsfrygt blandt Hans tjenere, er det kun folk af viden (kende Gud) "[Fâthir/35: 28]

I en Sahîh hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Jeg var den mest frygt for Allah den Almægtige og Hans mest kendte blandt jer alle" [9].

Imam Ibn Kathir rahimahullah sagde: "Betydningen af ​​(punkt ovenfor): Det er kun folk, der er vidende og vide, at Allah den Almægtige har en reel frygt for Allah den Almægtige, fordi jo mere fuldkommen forståelse og viden (en ansat) af Allah Azza wa Jalla, et stof, der er mest noble, almægtig og alvidende, som har de egenskaber fejlfri almægtig og navnene på de mange farver, frygten (tjeneren) til ham, jo ​​større "[10].

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah sagde: "Den øgede viden Tjener (navne og attributter) af Allah den Almægtige, derefter øge frygten og pengagungannya Ham, så er denne viden vil arve generthed, ophøjelse, pemuliaaan, altid bliver overvåget, kærlighed, sætte deres lid, altid vender tilbage, samt glæde og underkaste sig de kommandoer i Allah den Almægtige. "[11]

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di rahimahullah sagde: "Jo mere viden en person til (navne og egenskaber) af Allah den Almægtige, så hans frygt ham endnu større, hvilket gør hendes frygt (altid ) distanceret sig fra umoralske handlinger og (altid) forbereder sig på at opfylde de frygtede Substance (Gud den Almægtige). "[12]

5. Forståelse Tawhîd Asma 'wa shifât Allâh ordentligt er den eneste måde at vinde glæde og herlighed af de højeste i verden, og det hinsides.
I en Sahîh hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Hvis Host har indgået himlen, Allah den Almægtige siger:" Vil du (O indbyggere i Paradiset) ønsker noget udover (af glæden ved himlen) "Og de svarede:" Du har ikke hvidere vores ansigter? Har du ikke har sat os ind i himlen og redde os fra (straf) helvede? "Så (på det tidspunkt) Allah den Almægtige åbner hijab (der dækker ansigtet af hans mægtige ædel), og himlens hærskarer aldrig få en (fornøjelse ) jo mere de kunne godt lide udseendet (ansigt) af Allah den Almægtige ", så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam læse følgende vers.:

للذين أحسنوا الحسنى وزيادة

For mennesker, der gør godt, er der den bedste belønning (himlen) og forbedringer (se ansigtet på Allâh) "[Yûnus/10: 26] [13]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah i sin bog "Ighâtsatul lahafân" [14] forklaret, at den højeste glæde i det hinsides er (se ansigtet på Allah den Almægtige) er belønningen, at Allah den Almægtige gav til dem, der føler den højeste glæde i verden, perfektion og sødme tro, fuldkommen kærlighed og længsel efter at møde ham, og en følelse af ro og glade, når lænede sig over og mindes ham [15], at alt dette er frugten af ​​en korrekt forståelse af navne og egenskaber Allah den Almægtige Jalla.

Han forklarede dette ved lafazh bøn Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en Hadith Saheeh: "Jeg beder dig (O Gud den Almægtige) kiggede på ansigterne af Thy fornøjelse (i det Hinsidige) og jeg bedt om at dig længsel efter møde din (som i verden) ... "[16].

Cover
Nogle af de punkter, som vi har nævnt ovenfor beskriver for os hans store position shifât Tawhîd Asma 'wa Allah den Almægtige og størrelsen af ​​den forrang, lære og forstå. Der er mange andre punkter, som bestemt ikke nævne dem alle her.

Forhåbentlig vil denne artikel nyttige og en motivation for os til at være mere aktiv og seriøs om at studere religion, især videnskaben om monoteisme, som er grundlaget for denne religion.

O Allâh, jeg beder Dig fornøjelse at se på dit ansigt (i det Hinsidige), og jeg beder Dig ønsker at mødes med dig (som i verden), uden fare for skade og bagvaskelse er vildledende.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وأله و صحبه أجمعين, وأخر دعوانا أن الحمد لله رب العا لمين

City of profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, 7 Jumadal End 1430 H

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 04/Tahun XIII/1430H/2009M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]


Hudud Jurisprudence


Ved
Ustadz Kholid Syamhudi Lc


Allah Subhanahu wa Ta'ala al-Hakim (den mest Wise) bevarer menneskerettighederne og holde deres liv fra kezhaliman og skader. Islamisk lov blev oprettet for at vedligeholde og bevare religion, liv, afstamning, intellekt og ejendom, som er adh-Dharûriyât al-Khamsu (fem sager insistere på menneskeliv). Således at enhver person, der overtræder nogen af ​​disse problemer bør få straffen sat sharia og justeret til den strafbare handling.

Den ene er fuldbyrdelsen hudud et privilegium at være en af ​​islams lære og danne perfektion af nåde og barmhjertighed af Allah Subhanahu wa Ta'ala til skabninger.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah udtalte: hudud kommer fra nåde og venlighed overfor skabninger. Derfor er det passende, at straffer folk for deres synder, har til formål at gøre for godhed og barmhjertighed for dem, da formålet med forældrene give næring til deres børn og læger i behandling af syge. [1]

1. DEFINITIONER hudud
Hudud er det arabiske ordforråd, der er en form for Jama '(flertal) havde oprindelsen af ​​ordet betyder en barriere mellem de to objekter. Navn, fordi det forhindrer fagforeningen havde noget til en anden. [2] Der er også en stat, der havde ordet betyder al-man'u (forebyggelse), så det er sagt hudud Allah Azza wa Jallaadalah betyder noget, at Allah Azza wa Jallalarang knald eller fald [3 ].

Ifølge syar'i, hudud sigt strafferetlige sanktioner fastsættes af personlighed 'for at forhindre nogen terjerumusnya samme forbrydelse og gerningsmændene blots. [4]

2. Offense SANKTIONSBESTEMMELSER forbrydelser (jarimah al-hudud)
Koranen og Sunnah af Hans Sendebud har opstillet specifikke sanktioner for en række specifikke forbrydelser kaldet al-hudud jarâimu (strafferetlig sanktion lovovertrædelse), som omfatter tilfælde, utugt, utroskab beskyldninger uden beviser er korrekte, tyveri, drukkenskab, muhârabah ( opstande i den islamiske stat og vandaler sikkerhed), frafaldne og handling går ud over andre [5]

Således hudud dækker syv typer:
1. Havde utroskab (Zina straf) er etableret for at opretholde afstamning og slægt.
2. Havde al-Qadzf (afstraffelse af personer anklaget for utroskab uden bevis) for at opretholde den ære og værdighed.
3. Havde al-vin af (straf khamer drink (berusende drikke)) at opretholde en rimelig.
4. Havde as-Sariqah (straf tyv) for at holde skatten.
5. Havde al-hirabah (straf af røverne) at beskytte liv, ejendom og værdighed ære.
6. Havde al-Baghi (strafforfølgelse af afvigere) for at bevare troen og ånd.
7. Havde ar-riddah (straf af frafaldne) for at bevare troen.
8. Ta'zir. [6]

3. Hikmah PENSYARIATAN hudud.
Hudud disyaria'tkan til fordel for tjener og har et ædelt formål. Blandt disse er:

a. Straffen for dem, der begår tortur til dem, der gør ondt, og gøre det til en afskrækkende virkning. Da han følte smerten af ​​denne straf og dårlige konsekvenser, der opstår fra det, så vil det være en afskrækkende for gentagelse og opfordrede ham til istiqamah og altid lydig til Allah Subhanahu wa Ta'ala. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزاء بما كسبا نكالا من الله والله عزيز حكيم

Den mand, der stjæler og kvinden, der stjæler, skære hænderne af både (a) belønning for det, de gør, og som en straf fra Gud. og Allah er Almægtig, Alvis. [Al-Maida / 5:38]

b. Forhindre andre ikke at falde i ulydighed. Derfor havde Allah den Almægtige befalet at annoncere og gøre det foran folk.

وليشهد عذابهما طائفة من المؤمنين

Og lad (gennemførelse af) deres straf blive overværet af en gruppe mennesker, der tror. (An-Nûr/24: 2). Shaykh Ibn Uthaymeen rahimahullah erklærede, at blandt de erfaringer hudud er ikke en afskrækkende for vaneforbryder og forhindre andre i at blive ofre for det, samt oprensning og fjernelse af synd. [7]

c. Hudud er en synd og sjæl pensuci gerningsmændene. Dette indikeres ved Hadith af Ibn Samit Ubadah Radi anhu, sagde han:

أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال وحوله عصابة من أصحابه بايعوني على أن لا تشركوا بالله شيئا ولا تسرقوا ولا تزنوا ولا تقتلوا أولادكم ولا تأتوا ببهتان تفترونه بين أيديكم وأرجلكم ولا تعصوا في معروف فمن وفى منكم فأجره على الله ومن أصاب من ذلك شيئا فعوقب في الدنيا فهو كفارة له ومن أصاب من ذلك شيئا ثم ستره الله فهو إلى الله إن شاء عفا عنه وإن شاء عاقبه فبايعناه على ذلك

Når alle omkring ham en gruppe af venner, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "Lov du være tro mod mig, ikke at være til Allah den Almægtige med ingenting, vil ikke stjæle, vil ikke begå ægteskabsbrud, ikke dræbe dine børn og ligger ikke på alle, og ikke er engageret i umoralsk i at gøre gode ting. Hvem blandt jer, som holdt sit løfte, Allah Azza wa Jallaakan giver belønning. Men enhver, der overtræder noget fra ham, og derefter givet en straf i verden, så er straffen kafarah (viskelæder synd). Og hvem bryder noget, og så er det omfattet af Allah den Almægtige fejl (ikke dømt), så er det op til Allah: hvis Han menghendak, jeg tilgivet sine fejl, og hvis han vil, torteret ham "[Godkendt. »alaih: Fat-hul Bari I / 64 nr: 18, Muslim 3/1333 nr: 1709 og an-Nasa'i 7/148]

d. Skabe en atmosfære i samfundet og holde det sikkert.

e. Modstand mod det onde, synd og sygdom i samfundet, for hvis ulydighed blev indpodet i samfundet så Allâh vil erstatte det med skader og ulykker samt afskaffelsen af ​​glæde og ro. For at holde dette den bedste løsning er at håndhæve og gennemføre hudud. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

ظهر الفساد في البر والبحر بما كسبت أيدي الناس ليذيقهم بعض الذي عملوا لعلهم يرجعون

Har set skaderne på land og på havet forårsaget af handlinger menneskehænder, at den almægtige Gud føler for dem dels fra (pga.) deres handlinger, så de kommer tilbage (til højre) [Ar-Rûm/30: 41].

Så Profeten sagde:

لحد يقام في الأرض أحب إلى أهلها من أن يمطروا ثلاثين صباحا

Fra Abu Hurayrah radi anhu, at Profeten sagde: "En strafferetlige sanktioner håndhæves på jorden mere elsket af folk end deres regn i tredive dage." [Hasan, Sahîh Ibn Majah nej, 2057, Ibn Majah 2/848 nej: 2538 , an-Nasa'i 8/76). [8]

4. Krav til ansøgningen AL-hudud. [9]
Anvendelsen af ​​hudud ikke undvære fire betingelser:

1. Det rovdyr er en mukallaf er myndig og forståelse.
2. Lovovertrædere er ikke tvunget og tvunget.
3. Det rovdyr kender forbuddet.
4. Hans forbrydelser blev bevist, og at det sker uden nogen tvivlsom. Dette kan bevises efter eget udsagn eller af beviser vidnesbyrd andre.

5. Lov om etablering HAD
Nødvendig vogter liv (lineal) til at opretholde og gælde for alle mennesker Havde skæg af al-Qur'an, Sunnah og ijma 'og qiyas krævede Saheeh. [10]

Dalil al-Qur `en, der er Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزاء بما كسبا نكالا من الله والله عزيز حكيم

Den mand, der stjæler og kvinden, der stjæler, skære hænderne af både (a) belønning for det, de gør, og som en straf fra Gud. og Allah er Almægtig, Alvis. [Al-Maida / 5:38]

Udsagn, som er Hadith Sunnah Ubadah bin Samit sagde, at Profeten sagde:

أقيموا حدود الله في القريب والبعيد ولا تأخذكم في الله لومة لائم

"Tegakkanlah straf (af) Allah Azza wa Jallakepada og andre slægtninge, eller være fordømmende kritik påvirker dig (med at håndhæve lovene), fordi Allah den Almægtige." [Hasan: Sahîh Ibn Majah No. Og Ibn Majah No 2058. 2540]

Tilsvarende de muslimske lærde er enige om dette.

6.TIDAK berettiget forbøn (anbefales) EFTERGIVELSE STRAF, hvis der allerede dimeja Greening
Hvis hans sag var indgået regeringen eller har været på bordet Greening, så forbød forbøn (on) fritagelse eller strafnedsættelse. Også regeringen kan ikke acceptere forbøn i denne sag. Det er beskrevet i Hadith af profetens 'Aisha radi anhuma som lyder:

عن عائشة رضي الله عنها أن قريشا أهمهم شأن المرأة المخزومية التي سرقت فقالوا ومن يكلم فيها رسول الله صلى الله عليه وسلم فقالوا ومن يجترئ عليه إلا أسامة بن زيد حب رسول الله صلى الله عليه وسلم فكلمه أسامة فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أتشفع في حد من حدود الله ثم قام فاختطب ثم قال إنما أهلك الذين قبلكم أنهم كانوا إذا سرق فيهم الشريف تركوه وإذا سرق فيهم الضعيف أقاموا عليه الحد وايم الله لو أن فاطمة بنت محمد سرقت لقطعت يدها

Af Aisha radi anhuma siger, at Quraysh meget urolige anliggender af en kvinde, der begik tyveri Makhzum stamme. De sagde: "Hvem kan tale til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam (dvs. udtrykkelig anmodning om, at hun blive frigivet)?" Ingen ønsker at tale om det, undtagen for Osama elskede profet sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Vil du hjælpe med at gøre folk fri fra straf Allah den Almægtige?" Så Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam rejste sig og levere prædiken, "Hej alle mennesker er de mennesker, før du er gået på afveje forårsaget når en adelsmand stjal, lod de (ikke henrette ham), og når de fattige stjæle, hvis de havde stadfæstet ham. Af hensyn til Allah, Fatima bint Muhammad medmindre sagen stjal, sikkert Muhammad [11] skære hans hånd. "[Godkendt alaih] [12],

I denne ædle hadith profeten nægte folk forbøn i straffesparksfeltet havde de kom ind i regeringen. Som om det ikke er indtil da det er tilladt.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sagde: Ikke at blive modarbejdet (straf havde) med forbøn, præmier og meget mere. Hvem blæste det, fordi det er, men han var i stand til at anvende det, så kan vrede Allah den Almægtige, engle og alle mænd skete [13].

7. Implementerende myndigheder hudud
Der er ingen autoritet til at håndhæve hudud, undtagen præster, statsoverhoveder, eller deres repræsentanter (lokale myndigheder står i spidsen for det). Fordi i apostolat, som hun udføre det. . Tilsvarende kalif efter død af hans Shallalahu alalaihi wa sallam. Profeten havde også sendt Unais radi anhu at udføre stening, som i hans siger:

واغد يا أنيس إلى امرأة هذا فإن اعترفت فارجمها

O Unais, satte sig for at se denne mands kone, hvis hun tilstod (utroskab), derefter rajamlah! "[Bukhari no. 2147]. Så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også beordrede sine ledsagere til sten Ma'iz, med angivelse af:

اذهبوا به فارجموه

"Tag det og rajamlah!" [Bukhari no. 6815].

Ligeledes fordi straffen ikke havde behov for ijtihad og sikkert fra kezhaliman, skal det udføres af præsten eller dennes repræsentant. [14]

8. MÆND OG KVINDER Sammen i hudud
Ved anvendelsen af ​​sanktioner havde de samme kvinder som mænd, da oprindelsen af ​​alt det Shari'ah defineret for mænd gælder også for kvinder, indtil der er bevis for, at scenerne. Det er generelt sandt i tilbedelse, eller i mu'amalah straf. Men de lærde gav tre undtagelser, nemlig:

a. Kvinde dømt til at sidde med ham, mens stående.
b. Tied kvinders tøj, mens mænd ikke gør.
c. Hold hænderne (bundet) til ikke åbne sine private dele, mens mænd ikke gør. [15]

Shaykh Ibn Uthaymeen rahimahullah udtalte: Dette er, hvad der adskiller kvinder med mænd i havde af nødvendighed krævede. Hvis ikke, så de indfødte kvinder som med mænd. [16]

Således kortvarigt hudud problemer i Islam. Kan forhåbentlig give oplysning til muslimerne om skønhed og fuldstændighed af islamisk lov. Wabillâhi Taufiq.

Kopieret fra blade Sunnah XIII/1430H/2009M 01/Tahun Edition. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]


Belønning med hensigt


Ved
Ustadz Kholid Syamhudi, Lc



عن أبي عبد الله جابر قال كنا مع النبي صلى الله عليه وسلم في غزاة فقال إن بالمدينة لرجالا ما سرتم مسيرا ولا قطعتم واديا إلا كانوا معكم حبسهم المرض وفي رواية إلا شركوكم في الأجر (رواه مسلم (ورواه البخاري عن أنس رضي الله عنه قال رجعنا من غزوة تبوك مع النبي صلى الله عليه وسلم فقال إن أقواما خلفنا بالمدينة ما سلكنا شعبا ولا واديا إلا وهم معنا فيه حبسهم العذر

Fra Abu Abdillah Jabir, sagde han: vi delt profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en enkelt kamp, ​​og så sagde han: "Ja nogle mennesker i Medina er ikke dig på en rejse, og du ikke passere gennem en wadi (dal), medmindre de er med dig, de tilbageholdes af sygdom.

(Og i en anden beretning): medmindre de er med dig i belønning. [Berettet af Muslim]

Og Imam al-Bukhari berettede fra Anas radi anhu, sagde han, "Vi kom hjem fra slaget ved Tabuk med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" Sesunggunya få mennesker tilbage i Madinah ikke passerer vi en gade og eller dalen, medmindre de er med os, blev de holdt tilbage af udzur ".

TAKHRIJ Hadith
Den første hadith berettet af Imam Muslim i Shahîhnya no. 1911 og den anden hadith berettet af Imam al-Bukhari i Shahîhnya nej. 2838, 2839 og 4423.

Sharh ordforråd.
في غزاة: I en kamp. I historien om al-Bukhari klart fremgå, at slaget ved Tabuk.

واديا: strømmen af ​​vand. Og en dal mellem to bjerge eller bakker som stedet blev kaldt Wadi ind i en strøm af vand. [Se al-Mufradaat udført af al-Ashfahani, s.. 862]

حبسهم المرض: fanget af sygdommen, så de ikke kan gå jihad. Det er ikke hensigten med hadith er udzur typen begrænsninger kun på smerte, hvis ikke for den smerte så belønningen er der ikke. Dette er forkert, fordi den sunde fornuft i denne hadith omfatter alle andre syar'i udzur, som beskrevet i historien om Imam al-Bukhari med lafazh حبسهم العذر.

Sharh GENERELT
Når forklare denne hadith, siger Shaykh Muhammad ibn Saalih al-Uthaymeen at denne ædle hadith forklarer, at en, hvis det havde haft til hensigt at gøre de retfærdige gerninger, så blokeret af noget, så han stadig får belønning for handlinger.

Ligeledes, hvis en særlig religiøs brugt praksis at gøre, når der ikke udzur, så på grund af sygdom eller visse udzur han ikke kan gøre det, så han får belønning i form af gode gerninger forbliver perfekt. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إذا مرض العبد أو سافر كتب له مثل ما كان يعمل مقيما صحيحا

Hvis en ansat syg eller rejser derefter skrevet sin belønning som hvad diamalkannya når sunde og Mukim (ikke rejser) [1]

For eksempel en person, der bruges til at bede med menigheden i moskeen, og en, når det bliver forhindringer som at falde i søvn eller syg eller noget i den stil han holder får belønnet bede sammen i moskeen perfekt uden fejl.

Ligeledes, hvis han plejede at være, men en sunnah bøn, da han blokerede det og var ikke i stand til at gennemføre givet belønning han forblev perfekt selvom ikke praktiserer det.

Som om det ikke er en vane, han belønnede hans hensigter og er ikke belønnes gerninger. Beviserne er den hadith, der lyder: trængende mennesker af de kammerater sagde:

يارسول الله سبقنا أهل الدثور بالأجور والنعيم المقيم - يعني إن أهل الأموال سبقهم بالصدقة والعتق - فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم ألا أخبركم بشيىء إذا فعلتموه أدركتم من سبقكم ولم يدرككم أحد إلا من عمل مثل ما عملتم! فقال تسبحون وتكبرون وتحمدون دبر كل صلاة ثلاثا ففعلوا فعلم الأغنياء ففعلوا مثل ما فعلوا فجاء الفقراء إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم وقالوا: يارسول الله سمع إخواننا أهل الأموال بما فعلنا ففعلوا مثله فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم ذلك فضل الله يؤته من يشاء

O Allahs Sendebud! Ahlu dutsur (rige mennesker) forud os i evig belønning og nydelse, som gik forud dem i bershadaqah og frigøre slaver og Rasûlulullâh sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Vil du fortælle mig noget, hvis du så har du kan følge gået forud dig og vil følge dig ingen undtagen dem, der gør godt, som du indgyde det! " Så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde igen, "Hymne, og bertahmidlah bertakbîr efter hver bøn 33 gange." Så de mangamalkannya og rige mennesker kender til det og praktisere det som det, de genoptager øve! Kemnudian trængende folk kom tilbage til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og sagde: "O Allahs Sendebud vore brødre rige mennesker havde hørt, hvad vi indgyde og de praktiserede som os," Så Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde: " Således kraft af Allah den Almægtige givet til dem, der foretrak ham ". [2] [ihat, Sharh Riyâdhush Righteous, Ibn Uthaymeen, 1 /]

I denne hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fortalte dem ikke, at de mennesker, der ikke deltog havde belønnet deres gerninger (som tog del i krigen), men ingen tvivl om, at de har fortjent belønning for velgørende hensigter. Derfor Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beskrev Allah Subhanahu wa Ta'ala giver skat og menginfaqkannya på vejen for god, og der var en fakir sagde: "Hvis jeg egen ejendom (som det er) Så og så, jeg virkelig ville genoptage øve alle Fulan praksis, i hans sagde:

فهو بنيته فهما في الأجر سواء

Så han med sine hensigter og begge er lige i fortjeneste. [3]

I denne hadith er der også et tegn på, at folk er ude i vejen for Allah i jihad krig, og derefter får han belønningen af ​​de trufne rejsen. Derfor Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ما سرتم مسيرا ولا قطعتم واديا إلا وهم معكم

Det er ikke dig gå på gaden og du ikke passere gennem Wadi medmindre de er med dig

og vist også af Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

ما كان لأهل المدينة ومن حولهم من الأعراب أن يتخلفوا عن رسول الله ولا يرغبوا بأنفسهم عن نفسه ذلك بأنهم لا يصيبهم ظمأ ولا نصب ولا مخمصة في سبيل الله ولا يطئون موطئا يغيظ الكفار ولا ينالون من عدو نيلا إلا كتب لهم به عمل صالح إن الله لا يضيع أجر المحسنين ولا ينفقون نفقة صغيرة ولا كبيرة ولا يقطعون واديا إلا كتب لهم ليجزيهم الله أحسن ما كانوا يعملون

Det er ikke passende for folk i Madinah, og dem Badwi der bor omkring dem, ikke ledsage Profeten (gå i krig) og upassende (for) for deres kærlighed selv mere end de elsker sig selv apostle. Det er fordi de ikke er overskrevet tørst, udmattelse og sult i vejen for Allah. Og ikke (også) at træde på et sted, der hæve ire af de vantro, og ikke tillægge en katastrofe til fjenden, men dituliskanlah for dem med sådan et fromt velgørenhed. Sandelig Allah spilder ikke belønning for dem, der gør godt, og de bruger ikke en lille levende og ikke (for) stor og ikke krydse en dal, men er skrevet til dem (gode gerninger alligevel), fordi Allah vil belønne til dem (børnene) er bedre end hvad de har gjort. [At-Tawbah 9:120-121]

Tilsvarende, hvis en afvaskning i hans hus og perfektionere wudhunya derefter gå til moskeen, han han kom ud bare at bede, så er (hvis dette er tilfældet), han er ikke et skridt, men Allah den Almægtige rejst en grad og eliminerer fejl. Det er den dyd, der gør wasilah Allah (mellemprodukt en praksis) får belønningen som beskrevet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. wallahul muwaffiq.

Benytte Hadiths
1. Hans passion for jihad og hans ledsagere forsøgte ikke at gå glip af, hvis de ikke har udzur

2. Gode ​​hensigter kan opnå belønning praksis

3. Det haster for den muslimske tro, som forventer fornøjelsen af ​​Allah den Almægtige

4. Preachers bør benytte lejligheden til at prædike, fordi Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans ledsagere mendakwahi motivere forbedringer hensigtserklæring når hjem fra krigen til Madinah Tabuk

5. Religion Islam er den religion, der er let og ikke belastende, fordi det giver folk, der ikke kan jihad, fordi der udzur.

6. Folk, der har udzur men har den rigtige intention kan vinde belønninger Mujahideen

7. Omfanget af Allahs nåde til sine tjenere.

Wabillahittaufiq.

Kopieret fra blade Sunnah XVI/1427/2006M 01/Tahun Edition. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]




Fejl vises, når vender sig bort fra Udviklings Revelation



ياأيها الذين ءامنوا إن جآءكم فاسق بنبإ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على مافعلتم نادمين {6} واعلموا أن فيكم رسول الله لو يطيعكم في كثير من الأمر لعنتم ولكن الله حبب إليكم الإيمان وزينه في قلوبكم وكره إليكم الكفر والفسوق والعصيان أولئك هم الراشدون {7} فضلا من الله ونعمة والله عليم حكيم {8}


OI som tror, ​​hvis en ond person kommer til dig at bringe en besked, så tjek omhyggeligt, så du ikke pålægge en ulykke til huset uden at kende de omstændigheder, der fik dig ked af det, du gjorde det. Og ved I, at der kalanganmu profeten. Hvis han adlød (vil) være med jer alle i nogle områder, det er sandt, du kommer til at få problemer, men Gud gjorde du elsker tro tro og gøre det smukt i jeres hjerter og gøre dig hader at vantro, ondskab og ugudelighed. Det er dem, der følger den lige vej. Som gaver og favoriserer fra Gud. Og Allah er Vidende, Wise. [Al Hujurat/49: 6-8]

ÅRSAGEN TIL STK tilbagegang
Imam Ahmad berettede i hadithen så længe, ​​mellem indholdet: Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sendte al-Walid bin' Uqbah radi anhu at mødes med al-Harith (ibn Abi al Khuza'i Dhirar af Bani Musthaliq) til at træffe en velgørende organisation, der er blevet indsamlet. Da al-Walid er kommet et stykke vej, han var bange og gik hjem, og derefter mødte profeten og sagde: "O Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, al Harith min måde at tage zakat og forsøgte at dræbe mig," Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam forberede tropper ind i al Harith. Al-Harith kom med sine venner (til Medina). Delegerede (profeten) mødtes med ham og vide: "Det var al-Harith". Da al-Harith nærmede delegationen, spurgte han: "? Du er beordret til at gå, hvor" De sagde: "Hvad for" "Til jer (O al-Harith)," spurgte han, De sagde: "Sandelig Allah har sendt al-Walid bin ' Uqbah dig. Ifølge ham stoppe dig ham tage velgørenhed og ønskede at dræbe ham, "han (al-Harith) afviste:" Nej, ved den Ene, som sendte Muhammad med al Haq, jeg har aldrig set det, han kom aldrig. " Da al-Harith derefter Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han: "? Du nægtede at betale zakat og ønsker at dræbe budbringeren" Han svarede: "Nej, ved den Ene, som sendte Muhammad med al Haq, jeg har aldrig set det, han aldrig kom . Heller ikke jeg kommer (i dag), men fordi messenger profeten ikke slå op. Jeg er bange for, at det er (hans udsending fravær at tage zakat, Pen) på grund af Allahs vrede Subhanahu wa Ta'ala og Hans Budbringer, "så dette vers kom ned. [1]

FORKLARING vers
Som en forklaring på det første vers, konkluderer vi med en forklaring af Shaykh Sa'di som angiver:

"Det er også (a) nogle manerer, der skal opfyldes og bruges af folk, der har forstand. Det vil sige, hvis der er en ond mand, der kom til at bringe nyheder til dem (muslimerne), bør de gøre tatsabbut (præcisering) i nyhederne, ikke nødvendigvis tager for givet. På grund af disse handlinger kan resultere i alvorlige skader og falder i synd. Hvis meddelelsen betragtes som nyheden bragt retfærdig ærlig mand igen, og bar hende livmoder, så vil der være tab af liv og ejendom uden nogen gyldig grund, fordi indholdet i nyhederne (hvilket ikke er tilfældet), hvilket i sidste ende føre til at fortryde.

Det skal ske til nyheden om den onde er tatsabbut og tabayyun (afklaring og bekræftelse). Hvis der er beviser, der viser ærlighed og betingelser, kan det gennemføres og begrundes. Men når indikerer en ren og skær løgn, så det skal udfordres og behøver ikke at blive fulgt ". [2]

Dette vers, selv ned med hensyn til visse årsager, indebærer kun almindelige og vigtige underliggende principper. Forpligtelsen en person, samfund, land, bør ikke få de nyheder, der kom til dem og ikke udføre stof, undtagen efter tatsabbut og tabayyun højre. Fordi det frygtes vil bringe miskredit til den person eller personer uden grund. (Så) besidde og tabayyun tatsabbut princip i udvælgelsen nyheden om en person er påkrævet, hvilket er nyttigt for at opretholde den ære for de personer og vedligeholdelse af deres liv og ejendom. [3]

واعلموا أن فيكم رسول الله

(Og ved I, at der kalanganmu Profeten)

Ord Almægtige Gud over, dets betydning, såsom Imam Ibn Kathir rahimahullah sagde: "Vid, at blandt jer der er Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Forherlige og giv ham ære. Være en fuldtidsansat etik med ham. Du indsender kommandoen. Fordi han er den person mest vidende om de alvorlige fordele for dig og mere kær end dig selv. Power overvejelser om de fyre, han er mere perfekt end du troede, ligesom betydningen af ​​de ord Gud den Almægtige:

النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم

Profetens (burde være) mere vigtigt for de troende af sig selv. [Al-Ahzab: 6]

Shaykh Abu Bakr al Jazairi i kommentaren stater, Gud ønsker at omdirigere visningen af ​​muslimerne (de kammerater, Pen) på et vigtigt stof, som de forsømmer. Nemlig, eksistensen af ​​Profeten i deres midte, med den åbenbaring ned over ham. Disse betingelser kræver, at de altid være ærlig og handle-spoken elegance. Hvis ikke, vil den åbenbaring uden tvivl afsløre (fejl) dem direkte, hvis de lyver. [4]

لو يطيعكم في كثير من الأمر لعنتم (Hvis han adlød (vil) være med jer alle i nogle områder, det er sandt, du kommer til at få problemer).

På vers, fortæller Imam Tirmidhi rahimahullah på isnaad fra Abu Nadhrah rahimahullah, fra Abu Sa'eed al-Khudri kammerater Radi anhu. Når denne ædle ven læst ovenstående afsnit, kommenterede han:

هذا نبيكم صلى الله عليه وسلم يوحى إليه وخيار أئمتكم لو أطاعهم في كثير من الأمر لعنتوا فكيف بكم اليوم

Dette er din profet, åbenbaring åbenbaret for ham. Og de (ledsagere) var dem (WHO) blev valgt (blandt) du. Havde han fulgt dem i mange sager, vil de falde ind i problemer. Hvad med jer nu? [5]

Det vil sige, hvis de adlyder ham i hvert fald se (gode) og de foreslår, ville de falde i en række emner at trække de forskellige vanskeligheder, der ikke er liv lå, eller endda ikke taget stilling til de store synder. [6]

Det er ligesom livmoderen Guds Ord Almægtige: [7]

ولو اتبع الحق أهوآءهم لفسدت السماوات والأرض ومن فيهن بل أتيناهم بذكرهم فهم عن ذكرهم معرضون

Hvis sandheden er deres lyster, sikkert himlen og jorden skal omkomme, og alt, hvad der er i det. Faktisk har vi bragt dem deres stolthed, men de vender sig bort fra stolthed. [Al Mukminun: 71].

Man, på trods af hans natur lige, han havde brug for vejledning al Bog og Sunnah at kende det gode. Derfor er der bare ikke er kendt for ham, så noget godt betragtes som ond og omvendt. Endelig dom var forkert.

I Shahihain, fra hans Huzhaifah radi anhu profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fortæller fremtidige tilstand:

فيصبح الناس يتبايعون فلا يكاد أحد يؤدي الأمانة فيقال إن في بني فلان رجلا أمينا ويقال للرجل ما أعقله وما أظرفه وما أجلده وما في قلبه مثقال حبة خردل من إيمان

Folk vil blive gensidigt udføre transaktioner. Næsten ingen er troværdig. Så det ville blive gentaget "blandt Bani Fulan trust nogen," han bliver rost:. "Det ville være smart, heldig og stærk selv," men han har ikke vægten af ​​et sennepsfrø af tro indhold om [8]

Men højden af ​​videnskab og keshalihan nogen, der kun godhed hun ikke kendte. Uvidenhed om sådanne også opstå i den bedste generation, genereringen bedste ven. Hvad med de andre generationer? Det er selvfølgelig meget muligt. Derfor med henvisning til Bog og Sunnah al et must for enhver muslim.

Shaykh Abdul Malik Ramdhani siger [9]: "Guds Ord (den anden) ovenfor, ordlyden fører til den bedste form for folk til at tilbede Gud og at forstå sharia (den følgesvende, Pen). Hvis de er ladt alene uden at få en forklaring på al Bogen og Sunnah, vil helt sikkert deres valg i mange tilfælde faktisk indeholder den ulejlighed for sig selv. Hvad med kvaliteten af ​​folk under dem? "

For eksempel er der nogle venner, som troede, der efterlod hende helt at beskrive arten af ​​'Iffah og ekspertise i tilbedelse. Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev forbudt, fordi der er elementer af de vanskeligheder, bortset fra at være i strid med naturen.

Saad ibn Abi Waqqas fra radi anhu, sagde han:

رد رسول الله صلى الله عليه وسلم على عثمان بن مظعون التبتل ولو أذن له لاختصينا

Profeten nægtede tabattul [10] af 'Uthman bin Mazh'un. Hvis han tillader det, helt sikkert vil vi kastrere os selv. [Godkendt alaih]

Eller en historie af andre radi Mu'adh anhu fortæller, at, når de returneres fra Sham, faldt han ned for ham. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ما هذا يا معاذ قال أتيت الشام فوافقتهم يسجدون لأساقفتهم وبطارقتهم فوددت في نفسي أن نفعل ذلك بك فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم فلا تفعلوا فإني لو كنت آمرا أحدا أن يسجد لغير الله لأمرت المرأة أن تسجد لزوجها
"Hvad er det, O Mu'adh?" Han svarede: "Jeg er lige kommet fra Sham. Holde dem kommer (de mennesker der) var næsegrus for biskopper og deres præster. Så jeg ønsker at gøre for dig, "sagde han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:" Må du fyre gør. Hvis jeg bestilte en at knæle, så vil jeg befaler hustruen til næsegrus til sin mand. "[11]

I ovenstående hadith, ønsker Umar radi Mu'adh at bøje sig for profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som en form for respekt. Men forbød profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ham og forklare de handlinger han anser begge imod det vigtigste princip i Islam er monoteisme. Så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam blev aflyst.

Så ingen tvivl om, en hyldest til de mennesker, knælede ved et element af store vanskeligheder. Plus flere uregelmæssigheder i Shari'a, som ændrer ordreværdien. Reality, blanding af mænd og kvinder er ikke betragtes som et problem, der begrænser barnet omtales som en form for økonomisk bevidsthed, rystende hænder med hinanden efter de obligatoriske bønner og andre former for praksis, der strider mod religiøse regler forveksles som en del af religionen. Så eksistensen af ​​en absolut åbenbaring er nødvendig for ethvert menneske.

ولكن الله حبب إليكم الإيمان وزينه في قلوبكم وكره إليكم الكفر والفسوق والعصيان (Men Gud gjorde du elsker tro tro og gøre det smukt i jeres hjerter og gøre dig hader at vantro, ondskab og ugudelighed)

Men fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam vejlede dig og Almægtige Gud har gjort dig elsker tro og gøre det smukt i din varetægt, fordi Guds kærlighed sætte al Haq og mengutamakannya hjerte-vel at mærke. Og også på grund af håndhævelsen af ​​beviserne og instruktionerne for al Haq, der viser sandheden, være let at acceptere, og taufikNya for dig at berinabah (tilbage) til ham.

Han gør du hader at al kufru og fusuq, dvs store synder, og 'ishyan, dvs under niveauet for synden gennem Gud satte had i hjertet på dig og mangler viljen til at gøre det, samt gennem etableringen af ​​de argumenter og beviser grimhed, og fordi den menneskelige natur ikke acceptere det. [12]

أولئك هم الراشدون (Det er dem, der følger den lige vej)
De (kammerater af profeten, Pen) var på rette vej, få spor til god moral, ikke bevæger sig igen ikke gå tabt. [13]

فضلا من الله ونعمة والله عليم حكيم (For gaver og favoriserer fra Allah. Allah er alvidende, All-Wise)

Gaven der blev givet til dig er en dyd og glæde til dig. Allah kender dem, der er berettiget til rette vejledning og mennesker på afveje. Tilsvarende All-Wise Gud i hvert ord, handling og regler for sharia, og skæbne. [14]

Vejledning opnået venner er en dyd og Guds nåde for dem. Allah kender hensigten og vilje, der er i dem. Allah er All-Wise i sin forordning, ved at gøre venner som mennesker, der fortjener venlighed, og gøre dem de bedste folk i absolut [15]

Nogle lektioner af vers
Fra disse vers, kan det tage nogle vigtige erfaringer, som følger: [16]

Første: Vi forstår, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har en høj position.

For det andet: Det er obligatorisk for os at gøre tatsabbut i håndteringen af ​​vigtige nyheder, der kan resultere i afbrydelse eller fare for en person, der i forbindelse med de nyheder, vi hører.

Tredje: Forbudt at handle i hast kan resultere i en person med en grundlæggende forudsætning menghukumi noget spring, så gerningsmændene vil være ked i verden og det hinsidige.

Fjerde: Blandt de store fornøjelser fik en troende, at Gud gør kærlighed til tro på ham, og gøre (tro) er smuk i hendes hjerte.

Femte: Gud hader den handling at gøre kufr, ondskab og umoral. Med det bliver en troende den lige mand efter hans ledsagere Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Washallahu 'ala Muhammad wa nabiyina' wa ala aalihi shahbihi ajma'in.

Kopieret fra blade Sunnah X/1427/2006M 01/Tahun Edition. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]


For at blive Air Heart Baby



Ved
Ustadz Abdullah bin al-taslim Buthoni


Tilstedeværelsen af ​​barnet i en husstand kan beskrives som tilstedeværelsen af ​​stjerner i natten, som er pynten af ​​himlen. Ligeledes er betydningen af ​​at være et barn til et ægtepar, som pynt i livet i verden. Det betyder, indenlandske liv uden børn, vil føle tom og dyster.

Allah den Almægtige siger:

المال والبنون زينة الحياة الدنيا والباقيات الصالحات خير عند ربك ثوابا وخير أملا

Rigdom og børn er livet i en verden af ​​smykker, men gerninger-gerninger og fromme evige belønning er bedre i hånden og din Herre er bedre at være håbefuld "[Al-Kahfi/18: 46]..

Samtidig begunstiger eksistensen af ​​dette barn, samt en test, der kan kaste en ansat i ødelæggelse. Gud den Almægtige advarede om dette i sit Ord:

يا أيها الذين آمنوا إن من أزواجكم وأولادكم عدوا لكم فاحذروهم

Åh, I der tror Truly blandt dine hustruer og dine børn der er en fjende for dig, så vær forsigtig du er med dem ... [at-Taghâbun/64: 14]!

Betydningen af ​​"At være en fjende til dig" er aflede dig fra at gøre retfærdige gerninger og kan menjerumuskanmu i umoralske handlinger til Allah den Almægtige. [1]

Ved fortolkningen af ​​ovenstående vers, sagde Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di rahimahullah: "... fordi den menneskelige sjæl har en naturlig tendens til at elske sin kone og børn, så (i dette vers) Allah den Almægtige advarer sine ansatte for ikke at elske er at bringe dem i overensstemmelse med alle ønsker, at hans kone og deres børn i ting, der er forbudt i Sharia. Allah den Almægtige motivere sine tjenere til altid at udføre sine kommandoer og til fordel for hans gode vilje ... ". [2]

Ansvar uddannelse af børn
Religion Islam stærkt understreger pligt til at uddanne børn med en uddannelse, der kommer fra vejledning af Allah den Almægtige og Hans Profet. Allah den Almægtige siger:

يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة

O, I som tror, ​​bevogte jer selv og jeres familier fra brand hvis brændsel er mennesker og sten. [At-Tahrîm/66: 6]

Ali ibn Abi Talib radi anhu ved fortolkningen ovenstående vers siger: "(Det betyder): Lær venlighed til dig selv og din familie" [3].

Shaykh 'Abdurrahman as-Sa'di sagde: "At holde sig væk fra helvedes ild er at kræve for dig selv at udføre kommandoer af Allah den Almægtige og væk fra hans forbud, og omvend dig af alle de handlinger, der førte til vrede og straf mellemtiden vedligeholde. hans kone og børn fra helvedes ild er at uddanne og undervise dem islamisk lov, samt tvinge dem til at udføre kommandoer i Allah den Almægtige. da den ansatte ville ikke have overlevet pinsler i helvede, hvis han oprigtigt udføre ordrer Allah den Almægtige (i dette afsnit) til sig selv og de personer under den myndighed og ansvar ". [4]

I en Sahîh hadith, profeten sallâ Allâhu 'aldrig alaihi wa sallam forbudt Hasan ibn' Ali radi anhuma tage Almisse af datoer i denne tid Hasan radi anhuma stadig lille, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Hekh ... hekh" at Hasan kasseringsdatoen , så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Ved du ikke, at vi (Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam og hans afkom) ikke at tage velgørenhed?" [5] Imam Ibn Hajar rahimahullah nævner, at blandt indholdet af disse er. bolehnya bringe små børn til moskeen og uddanne dem med den etikette, der vil gavne dem og forbød dem at gøre noget, der truer deres egen, der gør ting, der er forbudte (i religion), selv om barnet ikke er blevet bebyrdet med forpligtelserne sharia, uddannes, så de gør venlighed. [6]

Ægte Barn undervisningsmetoder
Islam den perfekte religion har lært adab-adab herlig for børnepasning med henblik på Satan, der ønsker memalingkannya indsats fra den rette vej, siden han blev født ind i denne verden.

I en Hadith Qudsi Allah den Almægtige siger: "Sandelig, jeg skabte mine tjenere er alle i en tilstand af Hanif (ren og tilbøjelig til sandheden), så djævelen kom til dem og dreje dem væk fra deres religion (islam)" [7].

I en anden hadith sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: "Tears of en baby, når (ny) blev født punktering (fristelsen til at vildlede) fra Djævelen" [8].

Overvej dette store hadith, hvordan Satan stræber efter at vende mænd fra vejen for Allah den Almægtige, da de blev født ind i verden, da nyfødte ikke ville vide den lidenskab, skønheden i verden og andre verdslige fristelser, så hvordan det er, hvis han havde vidst alle disse fristelser? [9]

Så her stifter Den vigtigste funktion af islamisk lov og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at holde nyfødte fra Satans fristelser, gennem civiliserede manerer undervises i Sunnah af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam forbundet med fødslen af ​​et barn. [10 ]

For eksempel, Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam advokere for en mand at blive skruet sin kone til at læse bønnen:

بسم الله اللهم جنبنا الشيطان وجنب الشيطان ما رزقتنا

"Med den (kald) Allahs navn, O Gud, tage væk vores af (interferens), og lægge væk onde dæmoner næring [11], som du skænket os".

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Hvis en mand ønsker hans kone skruet at læse bønnen, så Allah den Almægtige ordineret (fødsel) et barn af forholdet, så Djævelen ikke vil være i stand til at skade barnet er evigt" [12].

Således er det klart, at islamisk lov er den eneste rigtige metode i undervisningen af ​​børn, hvilket betyder, at kun ved at gennemføre sharia islam uddannelse og coaching børn vil give gode resultater.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen sagde: "Hvad bestemmer succes coaching børn, vanskelige eller let, det er nemt (Taufik) af Allah den Almægtige Hvis en ansat frygt Allah den Almægtige og (forsøger) at tage den relevante metode til. islamisk lov, så Allâh vil lette hans anliggender (i at uddanne børn), Allah den Almægtige siger:

ومن يتق الله يجعل له من أمره يسرا

De, der frygter Allah Han vil gøre let for ham i (alle) anliggender "[ath-Thalâq/65: 4]. [13]

Åndelige og fysiske udvikling
Ægte kærlighed til børn, ikke kan realiseres alene med tilstrækkelige timelige behov alene. Men endnu vigtigere end alt dette er at opfylde behovene hos deres åndelige og religiøse vejledning til undervisningen, som er baseret på instrukser fra al-Qur `en og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Dette er bevis på kærlighed og hengivenhed, der rent faktisk, da realiseret med noget nyttigt og varig i denne verden og i det hinsides.

Allâh roste Hans Profet Ya'qub Alaihissallam stærkt prioriterer tro formation til deres børn. Indtil de sidste øjeblikke af sit liv, er efter råd, hvad han understregede til dem. Allah den Almægtige siger:

أم كنتم شهداء إذ حضر يعقوب الموت إذ قال لبنيه ما تعبدون من بعدي قالوا نعبد إلهك وإله آبائك إبراهيم وإسماعيل وإسحاق إلها واحدا ونحن له مسلمون

Er du til stede, når Ya'qub ankomst (tegn på) død, da han sagde til sine Sønner: "Hvad vil du tilbede efter mig?" De svarede: "Vi vil tilbede din Herre og Lord af dine forfædre, Ibrahim, Isma'il og Ishaq, (at) Herren, den Almægtige, og vi sender til ham [al-Baqarah / 2:133]

Tænk øverste eksempel på denne ædle Guds profet, hvordan han leverede sidste formaning til sine børn til at klæbe til religion af Allah [14], som er grundlaget for tilbedelse til Allah den Almægtige alene (tawhid) og væk fra handlingen Shirk (tilskrive partnere til ham med det væsen). Hvor de fleste mennesker i dag bare give primær vægt på behovene hos blotte verdslige. Hvad spiser du efter mig senere? Hvordan du giver for dit liv? Hvor vil du have nok indkomst? og så videre.

I et andet vers Allah den Almægtige siger:

وإذ قال لقمان لابنه وهو يعظه يا بني لا تشرك بالله إن الشرك لظلم عظيم

Og (husk) da Luqman sagde til sin søn, han gav råd til ham: "Min søn, vær ikke til Allah, sandelig tilskrive (Allah) er virkelig stor kezhaliman" [Luqmân/31: 13]

Se på, hvordan tjener Allah den Almægtige, at denne fromme rådgivning barns mest elskede og elsket. Derfor blev den rådgivning først præsenteret for hendes baby er en kommando til at tilbede (Allah den Almægtige mentauhidkan) udelukkende og shirk væk. [15]

Fordele og vigtigheden af ​​Child Education
Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah - må Allah have nåde med ham - sagde: »En præst sagde:" Sandelig, Allâh på Opstandelsens dag vil kræve ansvarlighed fra forældre om deres børn, før beder om ansvarlighed af børn på forældres Due. som forældre har ret til (der skal opfyldes) børn, (samt) barnet har ret (der skal opfyldes), forældre da, som Allâh siger.:

ووصينا الإنسان بوالديه حسنا

Og Vi har pålagt mennesket (do) god til sine forældre [al-'Ankabût/29: 8]

Allah den Almægtige siger også:

يا أيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة

Hold dig selv og din familie fra brand hvis brændsel er mennesker og sten "[at-Tahrîm/66: 6]

Så hvis nogen ikke opdrage deres børn med en uddannelse, der gavner ham og forlade uden vejledning, så ja, han har gjort store ondskab til sin søn. Størstedelen af ​​moralsk forfald hos børn opstår netop på grund af fejl deres egne forældre, det er fordi de ikke giver vejledning og instruktion med deres børn om de forpligtelser, samt forslag i religion. Således på grund af dem ikke opmærksom på deres børns uddannelse som et barn, så barnet ikke kan gøre noget godt for sig selv. I sidste ende børnene var ikke i stand til at gøre godt med deres forældre, når de ældre. Det er hvad der sker, når en af ​​hendes far opsagt sin ugudelige, så drengen sagde: "O, min far, sandelig du har ulydig mig (ikke uddanne mig), da jeg var barn, så jeg vil adlyde forældre efter dig, fordi du spildt. nyiakanku i et barn, så vil jeg med tiden spildt nyiakanmu gamle dig ". [16]

Tilstrækkeligt til Profetens ord sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam viser, hvilke fordele og dyder opdrage børn:

إن الرجل لترفع درجته في الجنة فيقول: أنى هذا? فيقال: باستغفار ولدك لك

Faktisk en mand skal ophøjes rang i himlen (senere), så han spurgte: "Hvordan kan jeg opnå dette?" Så sige til ham: "(Det er alt) på grund istigfâr (anmodning tilgivelse af Allah den Almægtige, der altid har talt med) thy du '". [17]

Nogle forskere forklarer betydningen af ​​denne hadith er, at hvis et barn indtager en højere position end stillingen af ​​sin far i himlen (senere), så ville han spørge (bede) til Allah den Almægtige, at hans ophøjede stilling (såsom position), så Gud Azza wa Jallapun raise (stående) sin far. [18]

I en anden hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Hvis en mand dør, terputuslah (belønningen for) gerninger bortset fra tre tilfælde velgørenhed fortsætter med at strømme (belønningen for diwakafkan), som fortsat vil blive benyttet sig af videnskaben (praktiseres efter ham), og børn fromme beder altid ". [19]

Denne hadith viser, at belønningen alle de gode gerninger udført af et fromt søn vil være op til forældrene automatisk og uden at ville, for børn, herunder en del af indsatsen af ​​deres forældre. [20] Henvisningen til "bøn" i hadith indikerer ikke den begrænsning, at det kun bøn vil være op til forældrene [21], men målet er at motivere børn til altid bede for fromme forældre. [22]

Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin - må Allah have nåde med ham - sagde: "(Alle belønning) gode gerninger udført af et fromt barn, vil også tage højde for de forældre, uden at dette berører den mindste belønning barnet, fordi barnet er en del af indsats og indsatsen fra sine forældre. "

Allah den Almægtige siger:

وأن ليس للإنسان إلا ما سع

Og den mand ingen gevinst andet end det har tjent "[an-Najm/53: 39]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Det er det bedste fra begge (næring) er spist af et menneske er sin egen, og det omfattede hans søn (del) af virksomheden" [23].

Indholdet af ovennævnte vers og hadith er også nævnt i hadithen-Hadith (den anden), som specifikt viser ankomsten af ​​fordelen (belønning) gode gerninger (gjort) af de fromme søn til sine forældre, som almisse, faste, hvilket frigør slaver og andre forhold ... " [24].

Cover
Skriver dette resumé kan være en motivation for os til at være mere opmærksomme på vores børns uddannelse, især deres religiøse uddannelse, fordi slå det gavner alt til gavn for os selv i verden og det hinsidige.

Vor Herre, skænke os koner og vores afkom luften (synet) øjne (os), og gøre os ledere for dem, der frygter Allah.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين, وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 08/Tahun XIII/1430/2009M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Afvisning misguidance og bid'ah



Ved
Ustadz Al-Yazid bin Abdul Qadir Jawaerne


عن أم المؤمنين أم عبد الله عائشة رضي الله عنها قالت: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من أحدث في أمرنا هذا ما ليس منه فهو رد. (رواه البخاري ومسلم) و في رواية لمسلم: من عمل عملا ليس عليه أمرنا فهو رد.

Fortalt Ummul-Mu'mineen, Umm 'Abdillah,' Aisha x sagde han: The Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt: "Han har skabt en ny sag (tilbedelse), som ikke har nogen juridisk grundlag, så er det afvist". (Indberettet af al-Bukhari og Muslim). I en hadith berettet af Muslim: Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Hvem gør gode gerninger, som ikke er baseret på vores ordrer, han afvist".

BIOGRAFI fortællere
Han var Ummul-Mu'mineen 'Aishah bint Abu Bakr as-Siddiq radi anhuma, hustru af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam der blev gift i Mekka i en alder af seks år. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam boede sammen med hende i Medina, da hun var ni år gammel, hvilket er det andet år Hijriyyah og han ikke gifte sig med nogen anden pige.

Hun var gift med den mest elskede blandt sine koner den anden. Hun er en kvinde, der blev befriet af Gud fra den falske nyheder, der skete med åbenbaring til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Han var meget huske hadith, og indeholder de mest intelligente kvinde. En dag profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam rapporteret til ham, at englen Gabriel Alaihissallam sendte hende hilsner til ham.

På tidspunktet for profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam døde hun var atten år gammel. Rygter om, at han var den ædleste kvinde og kone ville være profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i himlen. »Aisha døde i 58 Hijriyyah en alder af 67, og blev begravet på kirkegården i Baqi '. [1]

TAKHRIJUL-Hadith
1. Sahih al-Bukhari, al-Shulhi bog, kapitel Idzas Tholahu 'ala Shulhi Jaurin, no. 2550.
2. Sahih Muslim, Bog al Aqhdiyah, kapitel-Ahkamil Naqdhil Bathilah Raddi Muhdatsatil wa-Age (nr. 1718 (17, 18).
3. Sunan Abi Dawud, bog som-Sunnah, kapitel Fi Luzumis-Sunnah, no. 4606.
4. Ibni Majah i Sunan al Muqaddimah, no. 14.
5. Musnad Imam Ahmad (VI/73, 146, 180, 240, 256, 270).
6. Ibni Hibban Saheeh, no. 26 og 27.

AHAMMIYATUL hadither (hasteprocedure Hadiths)
Imam an-Nawawi (d. 676 H) t siger: "Denne hadith skal gemmes og bruges som argumenter for at afvise enhver vildledning."

Daqiqil Ibn-'Id (d. 702 H) rahimahullah sagde: "Denne Hadith er en af ​​de vigtige retningslinjer i Islam, som er den jawami'ul Kalim (sætninger korte og meningsfuld) blev givet til profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Denne hadith skarpt afstand tilfælde af kætteri, og hver sag (i religiøse spørgsmål) blev manipuleret. Usul fiqh Nogle eksperter gør denne Hadith som grundlag for reglen, at enhver ulovlig udtrykt som en destruktiv ting. "[2]

Ibn Rajab al-Hanbali (d. 795 H) rahimahullah sagde: "Denne Hadith er en af ​​de store fundamentale principper i de grundlæggende principper i islam, og et barometer for eventuelle velgørende gerninger Zahir (synlig). Som hadith,» Innamal-a »skam binniyat ... (faktisk hele afhænger af hensigten gerninger ...). 'er et barometer for enhver handling i form af sindet (intent)".

Faktisk er hver velgørende handling ikke beregnet til at søge fornøjelsen af ​​Allah, så er velgørenhed er ikke givende. Ligeledes er alle de gode gerninger, der ikke er baseret på de kommandoer af Allah og Hans Budbringer også fremstillet af gerningsmændene. Enhver, der skaber nye ting i religion, som ikke er tilladt af Allah og Hans Sendebud, så er det ikke også noget religiøst anliggende. [3]

Al Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah sagde: "Denne Hadith omfatter en del af de grundlæggende principper i islam og er en regel fra reglerne i Islam." [4]

FIQHUL hadither (hadith INDHOLD)
1. Gennemførelsen af ​​islamiske Shari'ah at gøre med, hvordan Ittiba '(Efter), Ikke Ibtida' (corny Ngada).
Gennem denne hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bevare renheden af ​​islam ud af hænderne på dem, der overskrider grænserne. Denne hadith er jawami'ul Kalim (korte, men meningsfulde sætninger), som henviser til en række tekster al-Qur `en, som hedder, vil det frelse kun kan opnås ved at følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, uden at tilføje eller fratrække, som nævnt Guds ord:

قل إن كنتم تحبون الله فاتبعوني يحببكم الله ويغفر لكم ذنوبكم والله غفور رحيم

Sig (O Muhammad):. "Hvis du elsker alle Allah, så følg mig, Allah vil elske jer og tilgive jer jeres synder, Allah er tilgivende og barmhjertig" [Ali 'Imran / 3:31].

Også Hans siger:

ومن يبتغ غير الإسلام دينا فلن يقبل منه وهو في الآخرة من الخاسرين

Alle leder efter en anden religion end islam, vil det aldrig blive accepteret (religion), samt i det hinsides han er blandt dem, der mister. [Ali 'Imran / 3:85]

Også i hans ord,

وأن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله

Og sandelig, dette er min lige vej, så følg det, og vil du følge vejene (misforstået), fordi det kan sprede dig fra min vej. [Al An'am / 6:153].

Imam Muslim berettede i bogen Shahihnya at i hans prædiken, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

فإن أصدق الحديث كتاب الله وخيرالهدي هدي محمد صلى الله عليه وسلم وشر الأمور محدثاتها وكل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة.

Det bedste af talen er Allahs Bog (al-Qur `en) og den bedste vejledning er vejledning af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Værste tilfælde er lavet op, og alt det konfektionerede er en nyskabelse, enhver innovation er vildledning stykke tid.

I historien om al Bayhaqi og en-Nasa-i tilføjes:

وكل ضلالة في النار.

Og alt det frafald i helvede.

2. Forskellige aktioner afviser.
Denne hadith er et klart grundlag, at alle handlinger ikke er baseret på Sharia kommando afvises. Denne hadith viser også, at alle de gode gerninger i forbindelse med kommando og forbud-bundet af sharia lov. Derfor er det meget misforståede gerninger ud af bestemmelserne i Shari'ah, som om menghukumi perbuatanlah Shari'ah, og ikke Shari'ah at menghukumi gerninger. Derfor skal enhver muslim erklærer, aktioner, der er uden for bestemmelserne i Shari'ah er bathil og afvist.

Aktioner, der er uden for bestemmelserne i Shari'ah er delt i to. Først med hensyn til tilbedelse. For det andet er problemet mu'amalah.

Første: I spørgsmålet om tilbedelse.
Lovlige oprindelse tilbedelse, er oprindelsen forbudt, undtagen som eksemplificeret ved Shari'ah. Enhver person tættere på Allah Ta'ala med en bøn, så må der være autentiske argumenter, der viser den disyari'atkannya tilbedelse. Hvis tilbedelsen af ​​en person ud af Shari'ah lov, er retsakten afvist. Dette indlæg i Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

أم لهم شركاء شرعوا لهم من الدين ما لم يأذن به الله

Har de nogen allierede end Allah, der fastsætter reglerne for religion for dem, der ikke er tilladt (velsignet) Gud? [Asy-Syura/42: 21].

For eksempel, at komme nærmere Gud og høre sang, dans, ser en kvinde, eller andre handlinger, som ikke er baseret på sharia. Det er de mennesker, der er blindede ham af Gud, så kan ikke se sandheden, og selv da altid følge trinene Satan. De hævder, at de kan nærme sig Gud gennem bedrag, de smede.

De er ikke meget anderledes fra araberne af uvidenhed, der skaber en form for tilbedelse og tilgang til Gud, men Gud sænker ikke bevis (videnskab) den. Allah Subhanahu wa Ta'ala siger:

وما كان صلاتهم عند البيت إلا مكاء وتصدية فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون

Og deres bønner omkring Baitullah det, er intet andet end fløjtede og klappede. Derefter smage pine forårsaget af vantro, at. [Al-Anfal / 8:35].

Sommetider en handling disyari'atkan i en gudstjeneste, men det er ikke en sand tilbedelse på et andet tidspunkt og sted.

For eksempel er stående i bøn en velgørende (skøder) disyari'atkan lydighed. Men bevidst stående i den varme sol svier når fasten er ikke disyari'atkan. Engang, på det tidspunkt, hvor profeten Muhammad fastede nogen stående under den brændende sol brod. Han havde ikke sidde og husly. Så Profeten fortalte ham at sidde ned og tage husly samtidig fortsætte med at forfine sin faste. [5]

De lærde har aftalt, en bøn er ikke gyldig, medmindre to betingelser er indsamlet. Det er fordi Allah oprigtigt og mutaba'ah (efter eksempel af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam). Det skal være kendt, at mutaba'ah (ittiba) ikke vil ske, men hvis det er i overensstemmelse med velgørenhed islamisk lov i seks tilfælde: (a) hvorfor, (b) sex, (c) niveauer (antal / størrelse) det, ( d) kaifiyat (måde) det, (e) tid, og (f) sted.

a. Hvorfor.
Hvis nogen gør en tilbedelse til Gud, fordi der ikke er foreskrevet, så tilbedelse er bid'ah og blev ikke accepteret. For eksempel er der folk, der tahajud bønner om natten af ​​27. Rajab, under påskud af, at denne aften var natten til Mi'raj Profeten (hævet til himlen). Tahajud Bøn er tilbedelse, men fordi det er forbundet med en årsag, så bliver det kætteri. Fordi tilbedelse var baseret på grunde, som ikke er defineret i Shari'ah. Denne bestemmelse er meget vigtigt, fordi det ville være kendt for en slags velgørenhed, som anses bl.a. Sunnah, men sandheden er kætteri.

b. Kind.
Det vil sige, skal tilbedelse være i overensstemmelse med Shari'ah af sin slags. Hvis ikke, så er det ikke acceptabelt. For eksempel slagter en hest til offer. Så slagtningen ikke er gyldigt, fordi bestemmelsen overtræder Shari'ah af sin slags. Det kan være et offer af de kameler, køer og geder.

c. Niveauer (antal / størrelse) den.
Hvis der er nogen, der tilføjer tal raka'at bøn, som han sagde at tilføje det blev bestilt, så bønnen er kætteri og kan ikke accepteres, da det ikke er i overensstemmelse med bestemmelserne i Shari'ah i form af numre raka'atnya. Så hvis der er fem raka'at udføre middag bøn, for eksempel, er hans bøn ikke gyldig.

d. Kaifiyat (hvordan) det.
Hvis der er mennesker, der beder, han bukkede før bukke, hans bøn er ugyldig og afvist, fordi det ikke er i overensstemmelse med den Shari'ah foreskrevne måde.

e. Tid.
Hvis der er mennesker, der slagter et dyr offer eller hadyu på den første dag i Dhu al-Hijjah, slagtning (offer) er ulovlig, fordi den tidsperiode ud over bestemmelserne i islams lære. Et andet eksempel, den person, der beder før indtastning tid, er hans bøn accepteres ikke.

f. Place.
Hvis der er mennesker, der beri'tikaf på et andet sted end i moskeen, så i'tikafnya. ikke gyldigt. Derfor er den eneste I'tikaf i moskeen. [6]

Sekund: I mu'amalah problem.
Juridisk oprindelse i mu'amalah er tilladt, bortset fra at diada mu'amalah opfinde, der er ingen beskrivelse af Shari'ah, som viser Forbud mu'amalah.

Erklæring som følger:
a. Forskellige pagter indgået af mennesker i stedet for en gyldig kontrakt Shari'ah.
For eksempel. Begivenhederne i profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Én gang nogen spurgte profeten og ønsker straf for utroskab ændret ved sanktioner, profeten nægtede. Flere detaljer, hændelsen berettet af Imam al-Bukhari og Imam Muslim i en hadith om, at profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam nærmede nogen. Manden sagde: "Min søn arbejder på sådan og sådan, og han begået ægteskabsbrud med hans kone. . Jeg har betalt en bøde på hundrede geder og en maid "Hearing penuturannya, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:" Hundrede geder og Jomfruen tilbage til dig, og straffen for søn hundred piskeslag og eksil i et år ".

b. Akad forbudt under Shari'ah, såsom:
- Bryllupper er forbudt af Gud til at forårsage slægtninge, eller afstamning, eller kombinere de to søstre. Så akadnya er bathil (ikke gyldig).
- Tabet af en af ​​betingelserne i kontrakten, såsom ægteskab uden en værge, både piger og enker, det er illegitim kontrakt ugyldig.
- Aftale, som er forbudt af Allah Ta'ala, såsom køb og salg khamr (spiritus), kroppe, svinekød, skulptur, hunde, åger, og alle salg er forbudt i henhold til Shari'ah, så akadnya bathil og afvist.
- Aftale hvor der kezhaliman eller bedrageri, og derefter tilbage til dizhalimi, og meget mere.

Ligeledes alle kontrakten (transaktion), der er forbudt i henhold til islamiske regler ", eller to personer, der ikke kontrakt overser en af ​​de søjler eller kontraktbetingelser, kan annulleres kontrakten og afvist. Problemet er, om legitimiteten og nærvær og fravær af fabrikeret, og i flere detaljer kan læses i bøgerne af fiqh.

3. Modtaget gerninger.
I livet er der spørgsmål, som er nye og ikke strider mod den sharia, relevant eller sandsynligvis vil blive støttet selv det grundlæggende i Sharia. Så sager modtages. Det kaldes maslahat mursalah. De Companions meget eksempel på dette. Som Koranen `en al ophobes i løbet af Abu Bakr, ensartethed (læsning) al Koranen` en i 'Uthman ibn' Affan ved at sende kopier af manuskripter til forskellige dele langs recitatorer «.

Et andet eksempel på videnskab skrivning Nahwu, kommentarer Sanad hadith og forskellige andre videnskaber, både teoretiske og empiriske yderst gavnlig for mennesker, og kan fremme etableringen af ​​gennemførelsen af ​​Guds lov på denne jord.

Af ovenstående kan det konkluderes, at de forhold, der er nye og i strid med Shari'ah, blev sagen klassificeret som en beklagelig kætteri og kættere. Men sager som er nye og ikke i strid med den islamiske Shari'ah, men endda hensigtsmæssigt og støttet af Shari'ah, så sagen er god og acceptabel.

Derfra spørgsmål en sunnah, er der også den obligatoriske karakter kifayah. Pervers kætteri blev varieret: der er makruh og haram der, afhængig af den fare og uforenelighed med islamiske værdier. Selv i at begå kætteri, kunne nogen falde i vantro og frafald. For eksempel er folk, der deltager i kulten, der benægter åbenbaring og Shari'ah Guds kaldet til at pålægge menneskeskabte love, beskylder anvendelse af loven Guds retarderet. Eller folk, der sluttede den menighed-Sufi tilbedere nedsættende forskellige forpligtelser, eller har forstået wihdatul form eller Hulul (manunggaling kawulo Gusti) og forskellige andre afvigende adfærd; så handlingen er klart kufr, og kan fjerne gerningsmændene til Islam , selvfølgelig, at have opfyldt betingelserne, og der er ingen barriere, der holder ham ud af Islam.

Som også omfatter sayyi'ah kætteri eller kættere, nemlig forherligelse af et objekt og bede om velsignelser til objektet med den tro, at de ting, han næret til gavn. For eksempel forherlige træer, klipper eller andre. Engang en ven bestået, når den næste lote herliggjorte afgudsdyrkere.

Det blev berettet fra Abu Waqid al Laitsi Radi anhu, sagde han:

Vi gik ud med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at Hunain, og vi er dem, der er ny islam. Når så afgudsdyrkere har lote træ kaldet dzatu anwath. De kommer altid og hænge op deres krigsvåben på træet. Vi sagde: 'O Guds sendebud. . Gøres en dzatu anwath os som de har dzatu anwath polyteister "Profeten sagde:

سبحان الله هذا كما قال قوم موسى اجعل لنا إلها كما لهم آلهة والذي نفسي بيده لتركبن سنة من كان قبلكم.

[Subhanallaah, det er ligesom de ord af profeten Moses (Israels Børn til Moses), »gøres en gud for os, da de har en gud«. Surah al-A'raf / 7, præmis 138 - For Herren, at jeg var i hans hænder, du rent faktisk følge traditionen med dem, før du]. [HR at-Tirmidhi nej. 2181. Han sagde: "Denne Hadith er hasan Saheeh."].

I dette tilfælde er de ikke tvivle på, fordi de er nye til islam. Og de ord, de taler ud af uvidenhed.

Den anden hadith, "Hvem gør gode gerninger, som ikke er baseret på vores ordrer, så han (praksis) nægtet", som nogle eksperter hævder kætteri 1:e Hadith "Hvem skaber nye ting i sagen (tilbedelse), som ikke har nogen hjemmel, den Han nægtet ". De fremførte, at vi aldrig skabe noget nyt. Hvad vi gør, har vi fået fra folk før os.

Så med denne anden hadith nævner, er de ikke værd argumentet.
1. Ud fra ovenstående hadith, vi kan forstå, hvem de er de en praksis, så hans synd, han selv bærer og praksis bliver afvist.

2. Enhver person, der holdt noget nyt i tilbedelse, såsom bøn og dhikr sikker på at ingen Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så han har syndet fra de fire betingelser.
a. Forlader disyari'atkan bøn og dhikr.
b. Pynt islamisk lov.
c. Mensunnahkan noget disyari'atkan.
d. Fool de almindelige mennesker, som ifølge dem, at det bør gøres. [7]

KONKLUSION
Obligatorisk for enhver retsforfølgning af videnskab til at være forsigtig, og ikke haste ind i en velgørende menghukumi afvist (ikke accepteret) postuleret af denne hadith. Obligatorisk det at se og indhente en udtalelse fra jurister i et problem. Han skal forstå de regler og principper, der anvendes af de lærde at afgøre, om en velgørende organisation er accepteret eller afvist. [8] Allah ved bedst.

FAWAIDUL hadither (fordel Hadiths)
1. Denne hadith som barometer (skalaer) Zahir velgørenhed.
2. Det handler om kætteri er forbudt i religionen.
3. Deeds er bygget på innovation, blev det afvist.
4. At forbuddet mod noget, sandsynligvis på grund af virkningen af ​​sådanne skader.
5. Alle aktioner er diada-smedet i Islam er der ingen vejledning fra Shari'ah blev loven afvist, selv gjort med gode intentioner.
6. Gode ​​gerninger er gjort ikke overholder sharia, ligesom de seks tilfælde over (dvs. til årsagen, typen, graden, kaifiyat, tid og sted), den velgørende bathil og ugyldige.
7. At islam er en perfekt religion, og der er ingen mangel på det.
8. Forpligtelser muslimer er oprigtig i tilbedelse til Gud og ittiba 'til Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam.
9. Betingelser modtagelse af næstekærlighed er oprigtig og mutaba'ah (efter eksempel af profeten).

MARAJI '
1. Ibni li Sharh al Arba'in Daqiqil 'Id, Ed. Th. 1427 H, Dar Ibni Hazm.
2. Jami'ul-'Uloom wal-Hikam, tahqiq Shoaib Shaikh og Ibrahim al-Arnauth Baajis.
3. Al Wafi fi Syarhil-en-Nawawiyyah Arba'in, af Dr.. Mustafa al Bugha og Muhyiddin Mostu, Ed. VIII, Th. 1413 H, Maktabah Dar på-Turats.
4. Qawa-id wa me Fawa-id-en-Nawawiyyah Arba'in, værker Nazhim Muhammad Sultan Ed. I, Th. 1408 H, Dar som-Salafiyyah.
5. Sharh al Arba'in, af Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen, Ed. III, Th. 1425 H, Dar Tsurayya lin-Nasyr.
6. Fat-hul Qowiyyil Matin fi Sharh wa al Arba'in Tatimmatul-Khamsin, af Shaykh 'Abdul Muhsin bin HAMD al-' Abbad al-Badr, Ed. I, Th. 1424 H, Dar Ibni 'Affan.
7. Tash-hihud-Du'a `, af Shaykh Bakr Abu Zaid.

[Kopieret fra Sunnah Edition magasin 01/Tahun XI/1428/2007M. Udgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858196]




kilde: http://almanhaj.or.id/
_______

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar