Kamis, 16 Agustus 2012

Eid al-Fitr dage og vejledning Kongerige; i Buraidah Allah 'anhu, sagde han: كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يخرج يوم الفطر حتى يطعم و يوم النحر لا يأكل حتى يرجعفيأكل من نسيكته. رواه الترمذي وابن ماجه "Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ikke ud på dagen for Eid al-Fitr, så han spiste. Og han gjorde ikke spise på dagen for Eid al-ADH-ha, så han gik hjem, og derefter spise kødet af offeret." [At-Tirmidhi og HR Ibn Mâjah].


Eid al-Fitr dage og vejledning Kongerige; i Buraidah Allah 'anhu, sagde han: كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يخرج يوم الفطر حتى يطعم و يوم النحر لا يأكل حتى يرجعفيأكل من نسيكته. رواه الترمذي وابن ماجه
"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ikke ud på dagen for Eid al-Fitr, så han spiste. Og han gjorde ikke spise på dagen for Eid al-ADH-ha, så han gik hjem, og derefter spise kødet af offeret." [At-Tirmidhi og HR Ibn Mâjah].


Ved
Aris gejstlige Abu Sulaiman Sugiyantoro


HVORFOR hedder 'id?
I sprog, Id 'er noget, der igen og igen og igen. Noget, der plejede at komme og vende tilbage fra ét sted eller tid.

Derefter kaldte 'Id, fordi Gud giver godhed at bryde deres ryg, efter vores faste og betale Zakat Fitr. Og en perfektioneret pilgrimme, efter at være blevet beordret til at slagte dyret offer og Tawaf. Fordi, som regel på tidspunkter som dette er der glæde og lykke.

Som rahimahullah Suyuti sagde: "'Id ​​er specificitet dette folk. Eksistensen af ​​to dages 'id, Guds nåde til denne nation. Fra Anas Allah 'anhu, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam kom til Medina, og folk i Medina havde to festdage. På tidspunktet for Jahiliyyah, spiller de på disse to fester. Han sagde, "jeg kommer og du har to dage, har du spille i Uvidenhed. Gud derefter udskifte med en bedre end både dem, (nemlig) dagen for Nahr og dagen for Fitr. "[Dr. Abdullah Athenæeren Thayyar, Ahkam Al 'Idain Wa' Asyri Dhi'l Hijjah, s.. 9].

Sunnah ting på 'ID
Der er nogle, der praktiserer sunnah for os på denne lykkelige dag, herunder:

A. Bath.
På dagen for "Id, Sunnah for bruseren. Fordi på denne dag muslimerne vil samle, så Sunnah som et bad på fredag. Men, hvis nogen bare wudoo 'kun, det er legitimt for ham. (Ibn Qudama, Al Mughni, 3/257). Såsom bade-og kaifiyatnya janabat.

Nafi 'fortalte, dels »Eid al-Fitr, Ibn Umar' anhuma bad før afrejse til feltet. [Berettet Imam Malik i al Muwatta ', 1/177].

Sa'id Ibn Musayyib rahimahullah sagde, "Sunnah på dagen for Eid al-Fitr er der tre. (Det er): en kort gåtur til området, spise og tage brusebad, inden de forlader huset. [Irwa'ul Ghalil, 2/104].

2. Bøn før Afgang udsmykkede 'Id.
Sunnah at vaske op og sætte på sine bedste klæder, bære parfume og bersiwak.

Af Allah ibn Abbas 'anhuma, sagde han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يلبس يوم العيد بردة حمراء

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, på dagen for" Id, bar hun en rød Burdah ". [Ash Saheehah, 1279].

Rahimahullah Imam Malik sagde, "Jeg hørte Ahlul Ilmi, de betragtede Sunnah iført parfume og dekoreret på dagen for 'Id." [Al Mughni, 3/258].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "I fortiden, når du er ude på en to-dages fest bønner, blev profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam iført en smuk kjole. Hullah Han har været iført i to dage ferie og Sun, kl. En tid var han iført to grønne klæder og undertiden bar Burdah (rød tæppe klæde). " [Zaadul Ma'ad, 1/426].

Mens det for kvinder, anbefales ikke til at bære tøj dekoreret med en fancy eller bære parfume. Og bør de holde sig væk fra mændene, så for ikke at bagtale, som den virkelighed, vi ser i dag.

3. At spise, før Prayer 'Eid al-Fitr.
Fra Anas Allah 'anhu, sagde han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم لا يغدو يوم الفطر حتى يأكل تمرات. رواه البخاري

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ikke ud for at bede Eid al-Fitr, så han spiste nogle datoer". [Berettet af al Bukhari].

Og Buraidah Allah 'anhu, sagde han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يخرج يوم الفطر حتى يطعم و يوم النحر لا يأكل حتى يرجع
فيأكل من نسيكته. رواه الترمذي وابن ماجه

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ikke ud på dagen for Eid al-Fitr, så han spiste. Og han gjorde ikke spise på dagen for Eid al-ADH-ha, så han gik hjem, og derefter spise kødet af offeret." [At-Tirmidhi og HR Ibn Mâjah].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Før i tiden, før du går ud for at bede Eid al-Fitr, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam spise nogle datoer, med et ulige antal. Og på dagen for Eid al-ADH-ha han ikke spise, så bagsiden af ​​feltet, og derefter Han spiste kødet af offeret. " [Zaadul Ma'ad, 1/426].

4. Under en anden vej og hjemrejse Of Når Prayer 'Id.
Sunnah til menyelisihi måde, nemlig ved at tage en vej, når de går ud for at bede 'Id, og passere den anden vej, når vender hjem fra marken.

Fra Jabir Allah 'anhu, sagde han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا كان يوم عيد خالف الطريق. رواه البخاري

"Det er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, da dagen for' Id, tog han en anden vej, når orloven og gå hjem". [Berettet af al Bukhari i Bab Al 'Idain]

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Før i tiden, kom Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ud til fods, og han menyelisihi vejen; (at) gik gennem en vej-og hjemrejse med en anden vej." [Zaadul Ma'ad, 1/432].

Loven tog en anden vej er kun en speciel på to dages Id. Ikke Sunnah for andre gerninger, såsom bøn søndag, som nævnt i bogen af ​​Ibn Dhuwaiyan Manarus Sabil 1/151. Eller i de gode gerninger for andre problemer, Imam An Nawawi nævner i bogen Righteous Riyadhush, gå kapitel disunnahkannya at bede 'Id, besøge de syge, ledsaget af hajj, krigen, liget og den anden ved at tage en anden vej, så multipliceres place- sted for tilbedelse.

Shaykh Ibn 'Uthaymeen, kan Allah have barmhjertighed sagde: "Ting som dette kan ikke være diqiaskan. Desuden er den praksis ikke er nogen praksis på Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Og aldrig citerede, at han tog en anden vej, undtagen på to dages Id. Vi har en vigtig regel for thalibul ilmi, alt hvad der er grunden til Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og han ikke gør det, så praksis afvises ". Indtil Shaykh Ibn 'Uthaymeen sagde: "Det er sandt, er forslaget, at tage en anden vej, en særlig bøn på de to' Id alene fra ord Zahir-al Hajjawi muallif i Zaadul Mustaqni'-fordi han ikke nævner dag fredag, men kun nævnes i to dage Id. Dette tyder på, at han ikke valgte disunnahkannya mening tog en anden vej, undtagen på to dages Id '. [ASY Syarhul Mumti ', 5/173-175].

5. Bertakbir.
Allah den Almægtige siger:

ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون البقرة - 185

"Og så du perfektioneret et spørgsmål om ramadan og bertakbirlah fordi Gud har givet dig, kan du være taknemmelig". [Al Baqarah: 185].

Bertakbir tid begynder efter observation af den nye måne Shawwal, er det om muligt. Og hvis det ikke er muligt, derefter med ankomsten af ​​nyheder, eller når den nedgående sol på den 30. Ramadan. Så dette Takbir indtil Imam færdig med prædiken af ​​'Id. Ligeledes, i udtalelsen fra højre, blandt Ahlul Ilmi mening. Men, vi ikke bertakbir når du lytter til prædiken, men hvis du følger takbirnya præst. Og understregede, at bertakbir når ud af huset til feltet, eller mens du venter for præsten til at komme. [Ahkamul 'Idain, 24].

Rahimahullah Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah sagde: "Takbir på dagen for Eid al-Fitr begynder, når observation nymånen, og slutter med færdiggørelsen af" Id Det er, når præsten afsluttet af prædiken, (dermed) udtalelse er rigtigt. ". [Majmu 'Fatawa, 24/220, 221].

De egenskaber (shighat) Takbir, i dette tilfælde er der bredde. Er kommet en autentisk fortælling af Ibn Mas'ud Allah 'anhu, at han bertakbir på tasyriq med lige numre dag (to gange) Allahu Akbar lafadz sagde. Fortalt af Ibn Abi Syaibah, og sanadnya autentisk, men bemærkede, at andre lafadz tre gange.

الله أكبر, الله أكبر, الله أكبر, لا إله إلا الله, الله أكبر, الله أكبر, ولله الحمد

Bør ikke være jama'i bertakbir, der samlede en gruppe mennesker for at sige det med én stemme, eller den person, der giver kommando efterfulgt af en gruppe af mennesker. Fordi, som det er denne praksis aldrig citeret fra Salaf. Sunnah, bertakbir alle individuelt. Som det er godt på ethvert dhikr eller bad bøn-bøn når masyru 'til enhver tid. [Ahkamul 'Idain, Ath Thayyar, s.. 30].

Sheikh Al Albani rahimahullah sagde: "Det er værd at blive givet en advarsel på nuværende tidspunkt, at hendes stemme, når menigheden disyari'atkan bertakbir ikke med én stemme, som det sker ved at nogle mennesker Ligeledes blev ved hver erindring læst op eller. nej, det gør ikke disyari'atkan til berjama'i. Vi bør være opmærksomme på dette problem "[Lineage Al ahadith Saheehah, 1/121].

Bøn JURIDISKE ID
Loven om at bede "Id er fard 'ain, for alle at gøre det. Af Umm 'Athiyyah Allah' anha, sagde han:

أمرنا - تعني النبي صلى الله عليه وسلم - أن نخرج في العيدين العواتق وذوات الخدور وأمر الحيض أن يعتزلن مصلى المسلمين. متفق عليه

"Profeten beordrede os (kvinder) for at få den" awatiq (unge kvinder), og pigerne er afsondret. Og han beordret til at holde sig væk fra menstruerende kvinder mushalla (bedested) af muslimer ". [Aftalt alaih].

I fortiden, Rasululllah sallâ Allâhu 'til alaihi wa sallam bede altid holde' Id. Dette er et argument for nødvendigheden af ​​at bede 'Id. Og beder 'Id afbryde fredagsbøn forpligtelser, hvis' Id faldt på fredag. Noget der ikke er obligatorisk, er ikke sandsynligt, at afbryde en forpligtelse til en anden. Se på Ta'liqat Ar Radhiyah, sheik Al Albani, 1/380.

Argumentet om, at bønnen "Id er fard 'Ayn, er madhhab Abu Hanifah, og en af ​​historien om Imam Ahmad. Tilsvarende udtalelse fra Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah valgt. Han sagde i Majmu'Fatawa (23/161), som følger: "Derfor har vi beder om, at loven merajihkan» ID er obligatorisk 'Ain. Hvad angår forslaget ikke er obligatorisk, er et ord, der er meget langt fra sandheden, fordi bøn 'Id inklusive den største islamiske syi'ar. Muslimer, som samles på denne dag, mere end fredag. Tilsvarende disyari'atkan på denne dag til bertakbir. Som for hans juridiske opfattelse, sagde fard kifaya, ikke helt ".

Bøn tid 'Eid ul-Fitr
Det meste af Ahlul Ilmi opfattelse, at tiden til bøn 'Id er så høj som et spyd efter solopgang til solen glider. Nemlig Duha.

Mengakhirkan også Sunnah at bede Eid al-Fitr, muslimer har mulighed for at give velgørenhed Fitr.

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Før i tiden," bede alaihi wa sallam mengakhirkan 'Profeten sallâ Allâhu Eid al-Fitr og trangen til at bede Eid Adh-ha. Mens Ibn Umar 'anhuma, en ven, der holdes til Sunnah. Han kom ikke ud, før den stigende af solen ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].

PLACER etablere Salat »ID
Sunnah bøn 'Id i mushalla. Nemlig marken uden for afviklingen af ​​muslimer, medmindre der er udzur. For eksempel, såsom:, regn, kraftig vind og det andet bør det ske i moskeen.

Ibn Qudama rahimahullah sagde: "Doing bønnen" Id på området er Sunnah, fordi først, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa salalm ud i marken og forlade moskeen. Tilsvarende fire kaliffer. Og det er alle muslimer. De har aftalt i enhver alder og sted for at komme ud i feltet, når bad 'Id'. [Al Mughni, 3/260].

Ingen opkald og IQAMAH før bønnen 'ID
Ibn Abbas og Jabir af Allah "anhuma, sagde de:

لم يكن يؤذن يوم الفطر ولا يوم الأضحى. رواه البخاري ومسلم

"Aldrig kald til bøn på dagen for Eid al-Fitr og dagen for Eid al-ADH-ha". [Berettet af al Bukhari og Muslim]

Jabir bin Samurah af Allah 'anhu, sagde han:

صليت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيدين غير مرة ولا مرتين بغير أذان ولا إقامة. رواه مسلم

"Jeg bad med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på en to-dages fest, en eller to gange, uden bøn og uden iqamat". [Berettet af Muslim].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Tidligere, når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam på marken, begyndte han at bønnen uden adhan og iqamat eller ordet" asken shalatu jami'ah ". Og Sunnah, ikke at gøre det ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].

SHIFAT bede »ID
At bede 'Id, arbejdede to rak'ah, bertakbir i to rak'ah er 12 gange Takbir, 7 i den første rak'ah efter takbiratul ihram og før qira'ah, og 5 Takbir i den anden rak'ah før qira' ah.

عن عمرو بن عوف عن أبيه عن جده أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في العيدين سبعا في الأولى وخمسا في الآخرة. رواه ابن ماجه

"Fra Amr bin Syu'aib af sin far fra sin bedstefar, faktisk budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam bad bertakbir om to' Id syv gange i den første rak'ah og fem gange i anden rak'ah." [HR Ibn Mâjah].

عن عائشة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في الفطر والأضحى سبعا وخمسا سوى تكبيرتي الركوع. رواه أبو داود و ابن ماجه

"Fra Aisha, sandelig Allah sallâ Allâhu 'til alaihi wa sallam bertakbir bede' Eid al-Fitr og bede Eid al-ADH-ha syv gange og fem gange, ud over to Takbir bukke". [Berettet af Abu Dawud, Ibn Mâjah. Se Irwa'ul Ghalil, 639].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Han begyndte at bede 'Id før berkhutbah. Han bad to rak'ahs. Bertakbir i den første rak'ah syv successive tidspunkter efter Takbir Takbir iftitah. Han standsede mellem to Takbir. Det vides ikke specifikt dhikr mellem Takbir, Takbir dette. Men (der) nævnes, at Ibn Mas'ud Allah 'anhu og priste Gud, flatterende og aldeles velsignelser på profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam (mellem de to Takbir), som nævnt af Al Khallal. Og Ibn 'Umar' anhuma er en ven der er meget tamassuk (sidder fast) til Sunnah. Han løftede sine hænder hver gang Takbir. Og efter at perfektionere takbirnya begyndte profeten qira'ah. Han læste Al Fatiha, og derefter læste brevet Qaf i en rak'ah. På den anden rak'ah, recitere Surat Al Qamar. Nogle gange læser brevet, og brevet Al Al A'laa Ghasyiyah. Han har to legitim end dette, og den uautoriserede historie stater i andre.

Når du færdig med at læse, han bertakbir og bukke. Så, når det har perfektioneret den første rak'ah, han steg fra den liggende og bertakbir fem gange i træk. Efter at han havde læst. Derefter Takbir åbner i to rak'ahs, så læs, og efter bukke. " [Zaadul Ma'ad, 1/427].

ER DER FØR OG EFTER Sunnah Prayers 'id?
Ikke Sunnah Sunnah bønner før og efter 'Id. Allah er nævnt fra Ibn Abbas 'anhuma:

أن النبي صلى الله عليه وسلم صلى يوم الفطر ركعتين لم يصل قبلها ولا بعدها. رواه البخاري

"Ja, 'bad alaihi wa sallam' Profeten sallâ Allâhu Eid al-Fitr to rak'ah, beder ikke før eller siden" [Berettet af al Bukhari].

Imam Ahmad, må Allah have barmhjertighed sagde: "Der er absolut ingen sunnah bøn før eller efter 'Id'. Så spurgte han: "Hvad med folk, der ønsker at bede på det tidspunkt?" Han svarede: "Jeg er bange for vil blive fulgt af dem, der ser det. Ya'ni beder ikke ". [Al Mughni, Ibn Qudama 3/283].

Ibn Hajar Al Hafidz rahimahullah sagde: "Konklusionen er, at bønnen 'Id ingen sunnah bøn før eller efter, forskellig fra den person, med bøn mengqiyaskan Gomaa Men Sunnah bønner muthlaqah noget særligt argument imod det, medmindre det sker til tiden. er makruh som på andre dage. " [Fath-Hul Bari, 2/476].

Når bede 'Id gjort i moskeen på grund af udzur, og derefter bestilte to rak'ah bøn tahiyyatul moské. Og Allah ved bedst.

Hvis en person fra Left Behind bede "ID, er nødvendig MENGQADHA?
I dette nummer, Shaykh Ibn ', Uthaymeen kan Allah have barmhjertighed erklæret i ASY Syarhul Mumti "5/208:." Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah argumenterer diqadha ikke dem, der forlod eller flygtede fra at bede' Id, er det ikke Sunnah for mengqadha'nya, fordi det aldrig har Ingen af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. og beder' Id bønnen sker med en særlig forsamling. Derfor disyari'atkan ikke, bortset fra på den måde ".

Shaykh Ibn 'Uthaymeen, da han sagde også:.. "Bøn er ikke diqadha fredag ​​Men for folk, der er efterladt, til (det) erstatte de obligatoriske fredagsbøn med en bøn på det tidspunkt, at Dhuhr I bede." Id, når lag af menighed, er det ikke diqadha, fordi på det tidspunkt er der ingen obligatorisk bøn eller bede Sunnah ".

Prædiken 'Eid ul-Fitr
I Shahihain og andre nævnes:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخرج يوم الفطر والأضحى إلى المصلى فأول شيء يبدأ به الصلاة ثم ينصرف فيقوم مقابل الناس والناس جلوس على صفوفهم فيعظهم ويوصيهم ويأمرهم. رواه البخاري و مسلم

"Det er Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ud i feltet på' Eid al-Fitr og Eid al-ADH-ha. Første han gjorde, var at bede, vendte og stod over for sin ven, og de blev siddende i deres rækker. Så han ville give forb. izhah, samt testamenter og beordrede dem ". [Berettet af al Bukhari og Muslim].

I spørgsmålet om prædiken "Id, er personen ikke forpligtet til at lytte. Lov til at forlade banen efter bønnen. Ikke som den prædiken søndag, som er obligatorisk for os at deltage.

I Hadith Ibn Sa'id Som Allah 'anhu, sagde han:

شهدت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيد فلما قضى الصلاة قال إنا نخطب فمن أحب أن يجلس للخطبة فليجلس ومن أحب أن يذهب فليذهب

"Jeg så bedende" Id med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Når du er færdig, sagde han: ".. Vi er nu berkhutbah Enhver, der vil lytte, kan du sidde ned Og hvem er villig, skal du gå".. [Udgivet af Abu Dawud, An Nasa'i, Ibn Mâjah. Se Irwa'ul Ghalil 3/96]

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "I fortiden, han når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam perfekt bøn, vendte han sig og stod foran hans venner, mens de sidder i deres rækker. Gav mau'izhah, testamenter og ordrer og forbyde dem. Han åbnede khuthbah -sin tale med at prise Gud. Det blev aldrig rapporteret-i-en haditspun at han åbnede to prædikener på 'Eid al-Fitr og Eid al-ADH-ha med bertakbir. Og givet rukhshah for folk, der deltog i' Id for at lytte til prædikener eller gå ". [Zaadul Ma'ad, 1/429].

Hvis dag "ID sammenfaldende med fredag
Når dagen for 'Id dagen falder sammen med fredag ​​efter fredagsbønnen forpligtelser for personer, der har deltaget i' være ID for evigt spærret. Men for de myndigheder, bør pålægges at oprette fredagsbønnen, med deltagelse af folk, der ikke ser "Id, eller for dem, der ønsker at deltage i fredag ​​de mennesker, der har bedt 'Id. Og i stedet for fredag ​​for folk, der ikke fredagsbønnen, det bønner Dhuhr. Men jo bedre, er at deltage i begge dele. [Se Ahkamul 'Idain, Ath Thayyar, s.. 18; Ma.ialis 'Asyri Dhi'l Hijjah, Sheikh Abdullah Al Fauzan, s.. 107].

Fra Abu Hurayrah fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

قد اجتمع في يومكم هذا عيدان فمن شاء أجزأه من الجمعة وإنا مجمعون. رواه أبو داود و ابن ماجه

"Har du samlet på disse to 'Id. Hvo vil derefter bede' Id fået nok af fredag. Men vi arbejder på fredagsbønnen." [Berettet af Abu Dawud, Ibn Mâjah]

GOD dag for at sige »ID
Shaykh al-Islam blev lykønsket på dagen for "Id. Han svarede:

"Lykønske den dag," Id, hvis nogen møder sin bror, så sagde han تقبل الله منا ومنكم (Allah acceptere gode gerninger fra os og fra dig), eller أعاده الله عليك (kan Gud give gode ting til dig), eller semisalnya, i noget som dette er blevet berettet blandt en gruppe af venner, at de først gør det. Og diperperbolehkan af Imam Ahmad og meget mere. Imam Ahmad sagde, 'Jeg vidste ikke starte med at komplimentere nogen' Id. Men hvis nogen lykønskede mig, jeg vil menjawanya, fordi svaret tahiyyah obligatorisk. Den lykønskningerne startede 'Id er ikke en Sunnah er bestilt, og omfatter ikke noget, der er forbudt. Hvem gør arbejdet, så er der en sag i punkt. Og for dem, der ikke gør det, er der også et eksempel ". [Majmu 'Fatawa, 24/253, se også Al Mughni, 3/294].

Wallahu a'lamu shawab bish.

Afsluttet den 15. Rajab 1425, sammenfaldende August 30, 2004.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin VIII/1425/2004M 07/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]




Hari Raya og dens betydning i islam


Ved
Shaykh Muhammad Ibn Ibrahim Ad-Duwais


Ferie er dage, hvor kaste følelse af glæde er altid fejret af folk forud for os i dag. De afslører alle betydningen af ​​"ubudiah (tilbedelse) til deres guder med en række arrangementer i henhold til deres påstand om, at de handlinger, som kan komme tættere på dem og instruere tilhængere til at genoprette deres natur er lige og stærk rodfæstet i sjælen deres sjæle. Men blandt mænd foretrækker tomme gerninger, der ikke er nyttige, enten ord eller gerninger, og mere tilbøjelige til deres ønsker fyldt med hæslighed og kejelekkan, således at naturen ikke længere ignorere deres opkald.

Islam forbyder handlinger (tom, som ikke er nyttige) som fest-dages rayanya vantro, eller kom og se det, Allah swt siger:

والذين لا يشهدون الزور وإذا مروا باللغو مروا كراما

"Og dem, der ikke vidne til de Az-Zur, umoralske gerninger, og hvis de passerer en nytteløs handling (rod) med den fulde herlighed deres fortid". [Al-Furqan: 73]

De lærde 'såsom Mujahid, Ibn Sirin, Rabi' bin Anas, og Ikrimah rahimahullah fortolke, at det var hensigten med dette stykke er den festdag af uvidenhed.

Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom til Medina, fandt han folk i Medina fejre to festdage for sjov og leg på det tidspunkt af uvidenhed, så sagde han:

قدمت عليكم ولكم يومان تلعبون بهما في الجاهلية فقد أبدلكم الله يومين خيرا منهما يوم النحر ويوم الفطر

"Jeg kommer til dig og du har to festivaler er du spiller i på det tidspunkt af uvidenhed, og Allah har erstattet dem med en bedre en til dig:". Festen for offer og dagen bryde ". [HR Imam Ahmad, Abu Daud, og Nasa'i]

Og profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til Abu Bakr Allah' anhu:

يا أبا بكر إن لكل قوم عيدا وإن عيدنا هذا اليوم

"O Abu Bakr gælder for hver af de eksisterende rayanya dag, og det er vores fest".

Og 'Uqbah bin' Amir af Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, at han sagde:

يوم عرفة ويوم النحر وأيام التشريق عيدنا أهل الإسلام وهن أيام أكل وشرب

"Day of Arafah, dagen og dagene qurban Mina er vores ferie, muslimer og i disse dage det er en dag at spise og drikke". [HR. Abu Daud, Nasa 'i og Tirmidhi]

Ting som dette giver en fornemmelse af en anden for en muslim at han er anderledes fra andre trosretninger, en falsk og misforstået, fordi de også har en fest - en speciel fest. Og når en muslim føler sig stolt af tilsætning af en anden fest, der er blevet beskrevet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så vil dette medføre tab for de hedenske had i sit hjerte, og smerte uskyldige af dem og deres handlinger . Men de er de mest grundlæggende principper i Aqeedah af en muslimsk, sagde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من تشبه بقوم فهو منهم

"Hvem ligner et folk er, at det indeholder". [HR. Ahmad, Abu Dawud, og andre]

Og det øjeblik af stolthed og kærlighed til den store fest-dag muslimerne vil forsvinde lidt efter lidt fra hans hjerte, så det er ikke til venstre ved alle.

I forbindelse med denne Shaykh al-Islam sagde i Fatawanya rahimahullah:
"En tjener, hvis lavet af nogle af hans virksomhed i stedet for de foreskrevne forhold, der memudarlah sin kærlighed til sharia og ønsket om at drage fordel af sharia i overensstemmelse med en foreskreven Desuden penyimpanganya mod, i modsætning til dem, der dirigere vilje og ønske om noget, der er ordineret så ville han herliggøre sin kærlighed til sharia og foretrækker at drage fordel af, hvad der er ordineret, så mere perfekt og afsluttet den islamiske diinnya. Derfor du finde folk der kan lide at lytte til musik og sang-for-qashidah venlighed (katanya!) vil formindske hans kærlighed til lytte til Koranen ". [Al-Fatawa].

I fejringen af ​​en fest, er hvor tro visse religioner, men når en muslim, der deltager i en ferie fest eller en part, som vantro, så er det en sikkerhed at han vil falde ind i den illusion, at der er religion deres religioner og kan også være faldende i shirk.

Hari Raya-IED-Momentum er tilbedelse
Vi ved, at hver race har en særlig dag, som de fest, fokuserer de på det med en række af deres tro og lærdomme, som de kan være arvelige. For dem er festen et momentum for tilbedelse, ketundukkan til andre end Allah, eller den handling, ondskab eller grusomhed, spil og så videre. Som det sker, og vi finder den fest-dag festmåltid Nassara, blandt hvilke er i starten af ​​ferien (nytår), og ultimo ferie (jul).

Festen Eid-i-Islam har betydning ved starten af ​​den kommende af islam, er alle spor af gudstjenester, der tidligere blev afskrevet, så hædret af hengivne og ikke overlades overhovedet. Islam kun rettet mod forherligelse af Allah swt alene. Islam præsenterer to festivaler fejret efter to meget store tilbedelse i Islam:

Første: 'Eid al-Fitr, kommer efter afslutningen af ​​forpligtelserne Siyam Ramadlan, hvor en muslimsk syahwatnya forebygge og begrænse de menneskelige begær, de også slå sine nætter i bøn stående foran Gud, den Almægtige, udmattelse og bukkende med ydmyg og ydmyge sig selv fylde kasser af hans swt. At i de sidste ti dage af Ramadan var der en nat, der var den bedste aften i år, hvilket er Laylat al-Qadr (nat af magt).

For det andet: 'Eid al-Adha (offer dag), den sidste dag i de ti dage i måneden Dhu al-Hijjah, profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam nævnt i hans sagde:

ما العمل في أيام أفضل منها في هذه قالوا ولا الجهاد قال ولا الجهاد إلا رجل خرج يخاطر بنفسه وماله فلم يرجع بشيء

". Borte er de dage af retfærdige gerninger, Allah er mere elsket end disse dage (dvs. ti dage i den første måned af Dhu al-Hijjah)" Han spurgte: "Ikke engang jihad i vejen for Allah" Han sagde: "Det er heller ikke jihad i vejen for Allah , bortset fra en person, der går af sig selv og sin ejendom og derefter ikke komme tilbage til alle ". [HR. Bukhari].

I en anden rapport udtalte:

ما من أيام أعظم عند الله ولا أحب إليه العمل فيهن من هذه الأيام العشر فأكثروا فيهن من التهليل والتكبير والتحميد

"Intet er mere strålende haripun Allah swt og den elskede ikke er gode gerninger i det mere end ti dage (de første ti måneder af Dhu al-Hijjah) multiplicerer tahlil, Takbir, tahmid i det". [HR. Ahmad og Thabrani]

Feast of Eid al-Adha kommer til muslimer efter dagene går fyldt med perler, tahmid, tahlil, Takbir, Siyam, Sadaqah og tilbedelse, kommer til dem, mens de øvrige muslimer i Det Hellige Land opfylde sit kald.

IED (Hari Raya) er den dag, tilbedelse
Vi ved, at to-dages ferie i den islamiske Sharia er forbundet af forbindelserne er foreskrevet, som det er foreskrevet i de store gerninger, der binder folk til deres religion. Som i 'Eid al-Fitr, der er muslimer forpligtet til at bryde og er forbudt at faste på denne dag.

En muslim er at tilbede Allah swt på dagen med en pause som tilbedelse til Ham ved at faste i de foregående dage (Ramadan). Også disyari'atkan deri til bertakbir til Allah, da Allah siger om:

ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون

"Og vær perfekte tal (fastende) og bertakbir-prise Gud for, hvad han har givet dig, så du bliver en taknemmelig folk." [Al-Baqarah: 185]

På festdag Eid al-Fitr Allah specifikt kræver udstedelse af Fitr almisser givet til en kollega muslimske brødre fattige og trængende.

Mens festen 'Idhul Adha muslim tættere på Allah swt at slagte offer, (som et tegn peribadahannya at Allah swt og taknemmelighed for hans gunst, samt tegn til at efterligne profeten Ibrahim Alaihissallam khalilur Rahman / elsker af Gud), hvor han testet af Allah swt at dræbe hans søn (Ismael Alaihissallam), og han blev mødt med fuld lydighed til Allah swt.

Tilsvarende, derudover er der i ham en vis forstand til at følge eksemplet fra profeten Ibrahim Alaihissallam at slagte et offer til Gud Subhanahun wa Ta'ala, han også er parat til at aflevere sin hals i vejen for Allah.

Fandt du ikke folk lære af ting som dette? Tidakah mennesker tager deres udgangspunkt i historierne om de martyrer, der tilbød deres halse er så billigt at forsvare Allahs ord?

Så når en muslimsk slagter offerdyr, ville han også vente på ordrer til at udlevere hans hals i vejen for Allah swt. som sagt af en digter:

Hvis halsen på Allah være tilfreds, de

Så de vil lade det være op til den adlyde og tage ordrer
Da de udlevere dem, når jihad

At deres fjender, indtil blodet flød fra deres halse
Men de er tilbageholdende med at aflevere deres halse

Og sådan er udtyndingen af ​​en tjener og ikke højde.

Hari Raya OG Takbir
Allah swt siger i bogen efter hans herlige vers fastende:

ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون

"Og så du bilangannya perfektioneret, og at du bertakbir
-Herliggør Allah for, hvad Gud har givet til dig, og at du er taknemmelig "[Al-Baqarah: 185].

Vaner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kom ud på dagen for Eid al-Fitr, mens bertakbir op til moskeen og gennem bøn, og når bønnen er færdig, stoppede han sin Takbir.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah blev spurgt om den tid, rahimahullah Takbir på to helligdage, svarede han:
"Lovet være Allah, den bedste mening om emnet afholdt af jumhur Takbir (flertallet) Salaf forskere og fuqaha af ledsagerne og imamerne er bertakbir starte morgenen dagen for Arafah (9. Dhul) indtil udgangen af ​​den daglige Tasyriq (11, 12, og 13 Dhu al-Hijjah) efter bønnen, og er ordineret til hver person til menjaharkan (mengkeraskan lyd), når bertakbir da den kom ud for 'Eid, og dette er baseret på aftale mellem de fire imamer. Og er Ibn 'Umar, når ud-til-festen mushalla' Eid al-Fitr og Eid al-Adha til mushalla menjaharkan Takbir derefter bertakbir indtil fremkomsten af ​​Imam ". [Al-Fatawa]

Når vi finder gaderne fyldt med folk overskriften mushalla (i marken) med et brag Takbir med høj røst, at genoplive Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam så denne form for scene vil fremkalde en ånd af magt og herlighed til folket. For folk, der var vidne, at folk vil føle sig bundet af diinnya og vil ikke vende om og pege på andre end Allahs ansigt. Allah er stor for dem end noget, der er hædret af alle mænd andre end ham, fuld af kærlighed, håb, frygt og ophøjelse af Allah swt.

TIP Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam DAG I STORBRITANNIEN
Vaner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Salaah på to festivaler -' Eid al-Fitr og Eid al-Adha i mushalla (felt), som er placeret på den østlige port af byen Medina. Han havde de bedste tøj, han har også et tørklæde, som han brugte, når de to helligdage og dagen fredag. Og før du går til mushalla på 'Eid al-Fitr, spiste han nogle frø af datoer, og han spiste det med et ulige antal. Med hensyn til 'Eid al-Adha, han ikke spise, før han vendte tilbage fra mushalla, belaiu spise af gaver og offergaver.

Han blev bader i de to festivaler, der er traditioner for ham på dette spørgsmål, og der er også to Da'eef hadîth af Ibn 'Abbas Allah' anhu af historie og hadith Jabarah Mughlis jurist Ibn Ibn Da'id af historien Yusni Kharij Ibn As- Samthi. Men der er også en autentisk historie om Ibn Umar 'anhu kendt stærk følge Sunnah, at han badede på dagen for Eid, før de går ind i feltet.

Han åbnede khuthbahnya med ros til Gud, og der er ingen autentisk beretning, at han åbnede sin prædiken med Takbir på de to helligdage. Og han giver fritagelse for dem, der deltager i Eid prædiken til at sidde og lytte eller ikke lytte. Han giver også nødhjælp til muslimerne, da dagen for 'Eid falder sammen med fredag, så bare placere Eid bønner og fredagsbønnen holdes.

Og på dagen for Eid, tog han en anden vej mellem venstre og kommer hjem, siger, at der er en blå himmel at hilse dem, der passerer gennem disse veje. Andre siger, at de mennesker, der kørte gennem gaderne finder sin velsignelse. Der er også siges at opfylde behovene hos de mennesker, der har behov. Der er også siges at vise symboler, symboler for islam i alle hjørner af, som han passerede. Der er også siges at føre til vrede folk hyklerne, når så herlighed af islam og dens tilhængere samt etablering af de symboler, de symboler i Islam. Der er også siges at øge vidnesbyrd om jord, der er gået, fordi de mennesker, der går til moskeer i mellem trinene og forædle alle andre fjerne de synder, indtil han vendte tilbage til sit hjem. Andre siger, og det er det mest autentiske opfattelse, at han gjorde, var for de indhøstede erfaringer, der er blevet nævnt ovenfor, og visdommen i andre lektioner, som ikke er nævnt. [Taget fra Zadud Ma'ad fra forskellige steder]

Hari Raya og jama'ah
På dagen for Eid bøn er foreskrevet i den tidlige eftermiddag med menigheden, hvad enten stor eller lille, gammel eller ung, endda en kvinde, profeten sallâ Allâhu 'bestilt alaihi wa sallam, at de mennesker, der udsteder menstruation af kvinder og piger, der afsondrethed skal være ikke lov til at forlade, beordrede Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam dem ud for at se og opleve de gode bønner og bønner for muslimerne. Indeni er der sådan perirtiwa jama'ah mening og fornuft i de mennesker selv, at de er ligesom en krop, og det betyder, at der er behov for af folket.

Derfor, islamisk lov kom til at bekræfte det, og implantere dem i sjæle muslimerne, og Allah gav sine tjenere at sikre fjernelse af deres afdelinger, som det er en skændsel af uvidenhed og Gud gjorde dem i træk, da hans ord:

واذكروا نعمت الله عليكم إذ كنتم أعدآء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا وكنتم على شفا حفرة من النار فأنقذكم منها

"Og husk Allahs velsignelser over dig, når du er i fjendtlighederne, så må Gud være med jer brødre og nydelse, mens du er på randen af ​​helvede og derefter Han reddede dig fra det". [Ali Imron: 103]

Det er Gud, der blødgør omhyggeligt indeholdt fjendtlighed over for ham, så han samler omhyggeligt, som talt af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa salalm krigen, da han berkhutbah Hunain efter hvad der var sket med sine ledsagere:

ألم آتكم ضلالا فهداكم الله بي وعالة فأغناكم الله بي ومتفرقين فجمعكم الله بي

"Sagde jeg ikke komme, når du er i en tilstand hidayahNya afveje og Allah gav jer gennem mig, og jeg ville ikke komme, når du er i dårlig stand og så Gud gjorde dig rig for mig, og du har brudt i stykker og derefter Allah samle du passerer mig? [Se Zaadul Ma'ad]

Fra beskrivelserne ovenstående nogle forskere foreslået obligatorisk og obligatorisk at deltage i Eid bøn, som det fremgår af Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah have barmhjertighed: "Vi er derfor rajihkan (forstærket mening) at Salaah er obligatorisk 'Ain, som udtalelsen fra Abu Hanifah og den anden, er også en af ​​de udtalelser fra Imam Shafi'i, og en udtalelse fra de to udtalelser fra Imam Ahmad. De udtrykte holdninger er ikke bindende, er dem på fjernbetjeningen, fordi Salaah en af ​​symbolerne på islam er meget stor, og den menneskelige menigheden for at få det overstået fredagsbønnen, også disyari'atkan i det Takbir. Det udtrykte udtalelse ikke Fard kifaya stærk. [Se Al-Fatawa]

En lignende udtalelse, og sagde Hasan Khan Shidiq rahimahullah, argumenterer han: "Se, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam arbejder konstant på Salaah løbet af sit liv og aldrig forlade den, selv når han også beordrede manden til at komme ud udføre' Eid, beordrede også kvinde- unge kvinder og piger afsondrethed og menstruerende kvinder til at gå ud og se den venlighed og bønner af muslimer, "så sagde han:" Alt, at showet vil være obligatorisk "[Se Raudhatun Nadiyah].

Beliaupun postulater nødvendigheden af ​​Salaah med ordene: "At Salaah bønner juma'at abort, hvis det falder sammen med dagen fredag."

Her er ikke stedet at diskutere juridiske retspraksis, men mange tekster er afstivet for en menighed på den herlige dag. I den bøn i menigheden er det indeholdt også mening, at dette folk er de ét folk og én stor menighed. De begyndte at samles til bøn fem gange om dagen, og derefter stige i størrelse, da de samledes for at holde fredagsbøn, så større, og det meste af tiden de samledes fra hele verden på samme sted for at imødekomme opfordringen fra Allah swt.

Og det yderligere at demonstrere betydningen af ​​menigheden og en følelse af ens krop er frigivet af Fitr velgørenhed som en muslim til at dække kebutuhaan folk, der har brug for det, eller for at behage dem, der ikke er tilfredse med ankomsten af ​​'Eid. Så de også kan mærke, at folk, der har brug for mad for dagen også er behov for andre dage, og dem, der har brug for tøj til den dag, der er også behov for andre dage.

Ligeledes, på dagen for Eid al-Adha, når muslimer slagte offerdyr, også han glemte ikke sine brødre i nød, hans velgørenhed, nærme til Allah ved at distribuere offersystemet kød til dem, der har brug for det, som Allah swt siger:

فكلوا منها وأطعموا البآئس الفقير

"Og spise af de ofre, som du og give fattige mennesker, der har brug for". [Al-Hajj: 8]

Det, også minde dem om, at de mennesker, der har brug for kød på denne dag også er behov for andre dage.

Hari Raya og monoteisme
Som i 'Eid menigheden indeholdt mening og betydning af tilbedelse til Allah swt, som også indeholdt i henhold til monoteisme, er det ikke fremmed og mærkeligt, fordi sammenhold er vejen til menneskers liv, så når nogen Tawheed af Allah SWT wa Ta'ala lige lige så også det liv, personlighed og moral. Og opløsningen af ​​fundamentet og grundlaget for hele dette liv vil blive ødelagt alligevel.

På dagen for Eid al-Adha muslimske tættere på Allah ved at udgyde blod offerdyr som et tegn på taknemmelighed for de favoriserer han havde følt. Ikke som de mennesker, der slagter dyr i tilstedeværelsen af ​​de slagtekroppe, der var blevet fuldstændig ødelagt, er knoglerne spist af følgende ordre eller på grund af de hekse og dem, der anses for smart, at det var en meget beskidte gerninger og praksis shirk.

Allah swt siger:

قل إن صلاتي ونسكي ومحياي ومماتي لله رب العالمين. لاشريك له وبذلك أمرت وأنا أول المسلمين

"Sandelig mine bønner, penyembelihanku, liv og død er for Allah ejer univers". [Al-An `am: 162]

Også profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لعن الله من ذبح لغير الله ولعن الله من لعن والده ولعن الله من آوى محدثا ولعن الله من غير منار الأرض

"Allah forbandede den, der slagtes ofre til andre end Allah, Allah forbande dem, der forbander deres forældre, Gud forbandede de mennesker, der beskytter kættere, Gud forbandede manden, der ændrede landegrænse mark". [HR. Muslim].

Når en muslim slagte offerdyr han vil huske, at afgudsdyrkerne havde undervurderet Allah swt, og ingen følelse af ærbødighed for Gud i deres selv, bliver de ødelægger monoteisme og polyteisme henvende sig til slagte ofre, der udbydes til andre end Allah ikke Allah swt siger:

فصل لربك وانحر

"Så for at Rabbmu og sembelihlah Bed for hans offer." [Al-Kautras: 2]

قل إن صلاتي ونسكي ومحياي ومماتي لله رب العالمين. لاشريك له وبذلك أمرت وأنا أول المسلمين

"Sandelig mine bønner, sembelihanku, liv og død er for Allah, Hærskarers Herre er ingen partner for ham og for at så jeg er befalet, og jeg er en del af muslimerne". [Al-An `am: 162]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var den mest vedholdende i at beskytte og bevare enheden i sit folk, selv når en anmodning idzin for ham at slagte en kamel, fordi nadzar at Allah swt - beliaupun spurgte ham så: er der - på dette sted, fejrede festen af ​​uvidenhed, eller der er en afgud af deres idoler? Så da han sagde: nej, det er beliaupun mengidzinkan nadzar. Som berettet af Abu Dawud i hans Sunan og diskuteret på et længde af Shaykh Abdurrahman Ali Shaikh Majid Fathul i kapitlet om klatterne.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam vidste, at hans ven ikke blev indført i slagtning og offer, men kun for Allah swt alene, men han ønskede at rense dem fra alle former for faciliteter, at reglerne om muslimerne handlinger af shirk. Så en person kan ikke holde til slagtning af Gud på et sted, der bruges til at slagte offer, der er for andre end Allah. Og Allah er ikke tilbedes / tilbedt på et sted, der bruges til at tilbede udover Allah.

Så betydninger af dette mærkes af enhver muslim, da han på vej til mushallahnya bertakbir.

HARI Hari Raya udsmykkede
Sandelig har Allah swt opkaldt dagen for Eid i sin bog med yaum Az-Utroskab-dag-dekoreret

قال موعدكم يوم الزينة وأن يحشر الناس ضحى

"Han sagde, den dag udpeget til den dag, du er overpyntet - 'Eid-og så folk samledes på det tidspunkt, Duha". [Taha: 59]

Er profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bære smykker på dagen for Eid.
Som berettet af Ibn 'Umar, at' Umar ibn al-Khathab Allah 'anhu så klæder af silke, og han bragte det til profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam som en gave til ham, da Umar sagde til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallm: "Vær Du dekoreret med dette for en dag '"alaihi wa sallam sagde Id og gæster velkommen Messenger og profeten sallâ Allâhu:". "Det er tøj til folk, der ikke har et afsnit (i det Hinsidige). [Se Zaadul Ma'ad].

Fra denne hadith forekommer os, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gang dekoreret på dagen for Eid og gæster velkommen messenger, hans ledsagere ville profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam bære de bedste tøj til særlige dage, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Så han var ikke en benægtelse benægtelse til overpyntet, men nægter at tage smykker, der er forbudt og forbudt at tage tøjet. Fordi det ikke er mænd bære silke, men vil ikke have nogen del i det hinsidige.

Og vaner Ibn 'Umar iført sit bedste tøj, når de ankommer to dages ferie. [Berettet af Ibn Abi Dunya og Al-Bayhaqi med en saheeh sanad som beskrevet af Al-Haafiz Ibn Hajar al-'Asqalani i Al-Fath].

Smykker er den mest fremtrædende tegn på, at adskiller ferie med andre dage, men muslimerne er nu almindeligvis forstås ved at forstå den anden. Blandt dem var dekoreret med barberet sit skæg, men det var en lighed med de aktører menyelisihi unddrog sig og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

De fleste af dem også som strakte sig godt pakaianya-bukser og handsker eller andre eye-overstiger to fødder, denne form for dekoration til en muslim bør ikke engang være en muslim at se, at sådan ville forurene smykker, som profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ثلاثة لا يكلمهم الله يوم القيامة ولا ينظر إليهم ولا يزكيهم ولهم عذاب أليم قال فقرأها رسول الله n ثلاث مرارا قال أبو ذر خابوا وخسروا من هم يا رسول الله قال المسبل والمنان والمنفق سلعته بالحلف الكاذب

". De tre grupper, at Gud ikke taler til dem på Opstandelsens dag, vil ikke se dem, og vil ikke rense dem og for dem en smertefuld Allah" Abu Dharr spurgte: "Hvad en skuffelse og meruginya dem, hvem de O Allahs Sendebud Profeten sallâ Allâhu '? alaihi wa sallam sagde: "Al-musbil (dem, der holdt hendes tøj under anklen), Al-Mannan (folk, der bringer up-ngungkit administration), og den mand, der sælger sine varer med mened." [HR. Muslim, Abu Dawud og Tirmidhi, se At-Targhib wat Tarheeb af Al-Mundziri].

Vi ser også de kvinder, de afslører konturerne, er dette en meget store afvigelser, både med hensyn til sharia og arten af ​​den lige, men Gud har befalet, er, at kvinder forskønne sig selv og pyntet sig med sin hijab og hellighed, der er outfit, der har været specialisere sig for deres Gud og Gud befalede også dem til at dække sig med hijab.

En muslimsk mand må nægte at haqiqi dekoreret med alt, hvad Allah har forbudt, og da han så tøjet eller den person, der bærer det han så dommen er det en skændsel, ikke i henhold til naturen, selv i modsætning til, hvad du har bestilt. Så de perfekte tøj og smykker på dagen for 'Eid er en person, der prydede tilbedelsen af ​​Allah swt.

Taqwa TØJ er de mest
Når en muslim opmærksomhed på ham og kiggede ind i spejlet og så blev hun dekoreret af Dhahir og memeperhatikan alt at ødelægge sit udseende i Dhahir, og han spekulerede på sig selv, om han er smuk? Men hvad med hans præstation i tankerne? Hvad med smykker fromhed og tro? Havde han forbedre udseende efter Dhahir også forbedre udseendet af det indre?

Når kroppen var iført hendes smykker, vil hendes hjerte også blive anvendt, hvis smykker? Dette vil bringe op igen de øvrige spørgsmål om ham. Hvad vil der ske, når tøjet ramte snavs? Er han ikke vil skynde mig at fjerne og rengøre det? Og hvad med de synder, som havde snavsede hans hjerte? Hvor mange gerninger, og de synder, som havde snavsede hans hjerte? Hvor mange handlinger af synd, som er blevet forurenende hellighed og renhed? Er han tilfreds med urenheder (synd), og stolt af det?.

Nogen villig til at give penge til at rense snavs fra hans tøj til at se perfekt, men hvordan kan man ikke ske tilfreds med snavs Dhahir, men han var tilfreds med den indre snavs? Endnu mere end det. Han prøvede også, og søge åndelig skidt! Laa haula mawla quwwata billah Illa.

Sådanne folk, når han kom til sig selv, så lad dem skynde sig med at fjerne og rengøre det med omvendelse Nasuha og løftede begge hænder bede om tilgivelse fra Allah swt.

Når nogen siger: "Jeg har forbedret smykker Dhahir, og vil forsøge at menyempirnakan spirituelle smykker, da hun læste":

يابنى ءادم قد أنزلنا عليكم لباسا يواري سوءاتكم وريشا ولباس التقوى ذلك خير ذلك من ءايات الله لعلهم يذكرون

"O søn af Adam sandelig Vi har sendt ned til dig tøj, som du kan bruge til at dække din nøgenhed og tøj Taqwa er bedre, hvilket således er en del af de vers i Allahs, så at de ville tænke". [Al-A'raf: 36]

Således forklaring på betydningen af ​​ferie på et blik på islam, kan være til gavn for os alle. Ameen

[Omskrevet af: Abu 'Abdillah T. Ghanie Naasih Abdul Salim, med titlen kassette: Al-Eid Wa Ma'naahu fil islam leveret af Shaykh Muhammad Ibn Ibrahim Ad-Duwais, med ændringer i nogle steder].

[Kopieret fra As-Sunnah magasin V/1422/2001M 10/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-7574821]



Lebaran frem og traditioner helt forkert




Ved
Gejstlige Abu Ahmad Abidin Zaenal


Åh, mand. Pryder forholdet med dine pårørende for Allahs skyld. Med opholdet i kontakt, vil velsignelser og held og lykke liv skal nås, og vil opnå ædel grad med Allah. Ketauhilah, møde med pårørende og familie, er en form for tilbedelse til Gud.

Fra Anas ibn Malik, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من أحب أن يبسط له في رزقه وأن ينسأ له في أثره فليصل رحمه

"De, der ønsker at blive forstørrede rizkinya og plus hans alder, så lad gøre silaturrahmi". [1]

Silaturrahmi vigtigt bindeled er ikke godt for folk, der har gjort godt imod os. Men sandheden er at forbinde silaturrahmi relationer med mennesker, der har besluttet bånd med os.

Fra Abdullah bin Amr, at Profeten sagde:

ليس الواصل بالمكافئ ولكن الواصل الذي إذا قطعت رحمه وصلها

"Mon ikke forholdet er at forbinde folk, der vender tilbage til fordel, men indsamlingen er at forbinde folk, der forbinder med de mennesker, der har besluttet venskab". [2]

Lebaran TRADITION I islam indsigt
Hovedparten af ​​muslimer i vort land tror, ​​at Lebaran intet har at gøre med læren om islam, fordi det er forbundet med tilbedelsen af ​​Ramadan. Så meget mere entusiastisk velkommen end udøvelse af belønning Lebaran faste og Laylat al-Qadr. Med en bred vifte af forberedelse, en god indsats, økonomisk, biler, tøj og souvenirs byområder. Sammen med blandet stolthed at vise, at farve stil hjemkomst. Nogle gange tvunget til at være overdrevent drænet lommer, selv at gå i gæld. På dagen for Eid, bliver bonden de mest befærdede steder fyldt med besøgende, der ønsker at skylde.

Den korrekte frem intet at gøre med læren om islam, som ingen ordrer var enten fra Koranen og Sunnah, efter at have kørt tilbedelse af Ramadan skal gøre showet gæstfrihed til miss-maafan kangenan og undskyld, fordi venskab kan gøres når som helst efter behov og betingelser.

Hvis Lebaran er en form for aktivitet, at drage fordel af momentum og en chance for at rense luften, overskyet og splittede relationer, mens der ikke er bedre mulighed end bredderne af tid, bare så det er fint, men da det blev en fælles og menes at være indført, og form, vane, som har at gøre med islam eller islamisk tradition kaldes det, så det kunne være et kætteri og tradition skaber en løgn i islams lære. For alle former for traditioner og skikke, der ikke er afhængige af instruktionerne syareat er tilfældet, og afvises som kætterske ord af profeten:

أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن عبدا حبشيا فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة

"Jeg wasiatkan til dig at have frygt for Allah, lydige og loyale slaver førte habasyi selv, fordi der stadig er levende, så vil du se en masse af tvister. Så Hold sunnahku og Sunnah af de fire kaliffer, der styrer, Hold ham og gigitlah med dine tænder. Pas på nye sager (bid'ah) for hver ny sag er en nyskabelse, og enhver innovation er en misforstået ". [Abu Daud, Tirmidhi og Ibn Mâjah].

I HENHOLD TIL Hospitality Sunna
Betydning af sproget i venskab, er betydningen af ​​barmhjertighed lafadz blid og kærlig.

Abu Ishak sagde: "Det sagde hendes livmoder var det tætteste, nærmest nærmest hengivenhed og slægtskab relationer". [3

Al Imam Raghib Allama Al Asfahani Ar Ar Rahim sagde, at meningen kommer fra den blide nåde af konsekvenserne af at gøre godt at give til deres kære. [4]

Derfor salaturrahmi en form tætte relationer mellem fædre og deres børn hos slægtninge eller en person tæt på det du siger, som Allah siger: "Og frygt Allah, at den (brug) hans navn, du spørger hinanden og holde hinanden venskab relationer ". [En Nisa ': 1]

Forholdet og gøre godt for forældre og pårørende er en meget vigtig sag, en meget stor forpligtelse, og den fromme velgørenhed, der har en fornem position i islam såvel som handlinger af tilbedelse er en meget ædel og givende fantastisk, at så mange gode tekster fra den hellige Koran 'en og Sunnah, der giver motivation for forholdet og truer med at alle, der beslutter at alvorlige trusler.

Han sagde: "(Det er) dem, der overtræder Pagten Allahs efter den fast og beslutte, hvad der er befalet af Gud (for dem) skal samles og gøre fortræd i den jord, de er dem, der mister.." [Al-Baqarah: 27]

Ovenstående afsnit anbefales til enhver muslim at gøre silaturrahmi med slægtninge og pårørende.

Abu Jaffar Ibn Jarir På Thabary sagde: "I ovenstående vers Allah anbefaler, at forbinde relationer til pårørende og folk, der har en livmoder og ikke afgøre dette forhold" [5].

Derfor bør enhver muslim bør gøre silaturrahmi med pårørende enten med brødre og søstre og eneste bror ved en Venter enten sebapak eller mor, eller sepersusuan, lad alle elsker hinanden, respekt for familiebånd og relationer slutte enten ved eller i nærheden hinanden.

Fra Aisha, at Profeten sagde:

الرحم شجنة من الله من وصلها وصله الله ومن قطعها قطعه الله

"Livmoderen er syajnah (en del af overløbet af nåde) [6] af Allah, dem, der tilslut det derefter slutte det, og Gud vil afgøre, hvem Gud vil afgøre". [7]

Broderlige relationer, især mellem brødre og søstre har et meget unikt touch er tryk på et sind, der er meget blød og meget dyb loyalitet og vokse mere og mere frugtbare sted på trods af afstand.

Fra Abu Hurayrah sagde, at Allahs Budbringer sagde:

إن الله خلق الخلق حتى إذا فرغ منه قامت الرحم قالت هذا مقام العائذ بك من القطيعة قال نعم أما ترضين أن أصل من وصلك وأقطع من قطعك قالت بلى يا رب قال فذاك لك

"Sandelig, Allah skabte væsener og efter afslutningen af ​​livmoderen fra standen og sagde:. Dette er, hvor folk søger tilflugt fra opsigelsen silaturramhi Og Gud sagde: Ja. Er du ikke glad for at jeg vil forbinde med de mennesker, der menyambungmu og afhuggede bånd med de mennesker beslutter med dig? Han svarede: Ja. Allah siger: Så det bliver din ret "[8].

Hvem brød uden grund silaturrahmi syar'i derefter ret til straffeforanstaltninger sanktioner og fordømmelse fra Allah, og truede med ikke at komme i himlen.

Han sagde: "Folk, der bryder pagten med Allah efter plighted deres ord dertil, og til at beslutte, hvad Gud befalede at blive sammen og gøre fortræd på jorden Folk, forbandelse og at få deres bopæl, at dårlig (Jahannam).". [Ar-Ra'd: 25].

Fra Jubair bin Mut'im, at Profeten Muhammad sagde:

لا يدخل الجنة قاطع رحم

"Det vil ikke komme ind i Paradiset, der brød slægtninge.". [9]

Fejl under LEBARAN
Ferie er en af ​​de symboler på herlighed muslimer. Den dag de indsamlede sjæle være ren og enhed er dannet, og indflydelsen af ​​ondskab og lidelse er gået, så den ikke vises på det tidspunkt, undtagen lykke. Dette er dog ofte tilfældet fejl i festen. Af dem.

A. Efterligne den hedenske i en kjole. Vi begynder at se et mærkeligt fænomen i vores samfund, især ved festen. De var iført mærkelige tøj ala vantro. En muslim og en muslim bør have iver for at holde religion, ære og natur. Må ikke blive fristet til at deltage i. efterligne deres vaner af mennesker, der ikke opretholder den ære.

2. Nogle mennesker gør symboler ferien bærer ulydighed, så han åbent begå forbudte. For eksempel. Ved at lytte til musik og spise fødevarer, der er forbudt af Gud

3. I en pilgrimsrejse (besøg) ikke er opmærksomme på islamiske etik. For eksempel blanding af mænd og kvinder, der ikke er mahram, til at ryste hænderne på mænd, der ikke er mahram

4. Overdrivelse i at lave mad og drikkevarer, der ikke er nyttige, så meget er spildt, selv om muslimerne i nød.

5. Hari Raya er en glimrende lejlighed til at forene hjerter muslimer, uanset om slægtninge eller ej, der er en sammenhæng. Også en mulighed for at rense sjælen og forener hjerter, men i virkeligheden stadig hjertesygdomme er forskanset.

6. Antag, at forholdet kun sker i løbet af ferien alene.

7. Antag, at festen som en tid til graven pilgrimsrejse.

8. Besøg hinanden om tilgivelse, tilgive hinanden blandt de pårørende og familie med den tillid, der er, når de fleste Afdhal. [10]

Indsamlingen er den mest stort BIRRUL WALIDAIN
Gud kræver et barn til at være lydige, være venlig og pligtopfyldende til begge sine forældre. Selv Guds befaling om at tilbede Ham med et link til at gøre godt til forældre, som Allah siger:

وقضى ربك ألا تعبدوا إلآ إياه وبالوالدين إحسانا إما يبلغن عندك الكبر أحدهما أو كلاهما فلا تقل لهما أف ولاتنهرهما وقل لهما قولا كريما {23}

"Og din Herre har dekreteret, at du ikke tilbede undtagen Ham, og vær venlige mod mor din far så godt som muligt. Hvis en af ​​dem eller begge i pemeliharaanmu alderdommen, så du skal aldrig sige til både ordet "ah", og ikke snappe dem. Og bare sige til disse ædle ord. " [Al-Isra ': 23]

Birrul walidain er god til begge forældre, enten i form af materiel bistand, bønner, besøg, opmærksomhed, kærlighed og vedligeholde det gode navn under liv eller efter døden. Forældrene er de nærmeste slægtninge, de mange tjenester, og har en stor kærlighed til hele tiden, så det er ikke underligt, hvis hans rettigheder er også stor. Han sagde:

ووصينا الإنسان بوالديه حملته أمه وهنا على وهن وفصاله في عامين أن اشكر لي ولوالديك إلى المصير

"Og Vi har pålagt at mennesket (at gøre godt), at hans mor og far til to personer: hans mor havde undfanget ham i en svækket tilstand, at stige støt og fravænning var i to år være taknemmelig for Mig og to mødre faderen, kun i Me er dit afkast.". [Luqman: 14].

BIRUL dyd WALIDAIN
I Koranen og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam nævnt meget igen og igen, således at et barn er god til sine forældre. Godhed og ofring af utallige forældre, både krop og sjæl og styrke, ikke klagede og ikke beder om et svar fra sin søn.

Som et barn, vil han og bør altid blive mindet om at huske altid at servicere de ældre, der havde været afsætte krop og sjæl og hele sit liv at rejse og uddanne.

En mor, under graviditeten havde en masse af tunge byrder. Allah swt siger hans mor havde undfanget ham i en svækket tilstand, at stige støt og fravænning var i to år. Flere mødre lider at hæve og omsorg for sit barn. Lidelse når du er gravid, kan ingen føle sig håbløs, medmindre mor også.

Imam Bukhari i Adabul simplex, fra Abu Burdah, at han var vidne til Ibn Umar, og der var en mand fra Yemen gjorde tawaf, samtidig med hans mor på ryggen, sagde han: "Ja, jeg bliver genstand mount, andre mounts, hvis undertiden svært at kontrollere, jeg er ikke så ". Så spurgte han Ibn 'Umar:' O Ibn Umar, skal jeg betale med hans tjenester?. Han svarede: "Absolut ikke, men en gang sengalan vejrtrækning (når du havde)" [11]

Al Miqdam bin Ma'dikarib, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam der sagde:

إن الله يوصيكم بأمهاتكم ثم يوصيكم بأمهاتكم ثم يوصيكم بآبائكم ثم يوصيكم بالأقرب فالأقرب

"Sandelig, Allah vil sige, at du godt at din mors mor, da Guds vil sige mor, gøre godt mod din mor, så Guds vil sige til jeres fædre, og så vil Gud sige til jer at gøre godt med de pårørende til pårørende". [12]

Det er, børnene er en del af livet og dele af hjerter forældre. Kærlighed i kød og blod til at flyde i begge. Et barn er altid en besværet og greb opmærksomhed begge forældre. Når begge forældre er stadig tilfreds med tilstanden af ​​hendes søn og datter, men hvor hurtigt et barn forsømmer alle de tjenester af hans forældre, og bare travlt med at passe sin kone og ana-søn. I virkeligheden gøre godt med begge forældre, er en beslutning truffet af en absolut Gud, og er den tilbedelse, som på andenpladsen kun at tilbede Gud.

Lad os begynde med at gøre godt, respekt og ære dem begge. Fordi birrul walidain har forrang.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin IX/1426/2005M 07-08/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-7574821]




En mening med Eid al-Fitr



Ved
Ahmas præst Faiz Asifuddin


For visse kredse, er den velsignede måned Ramadan en måned af udgifter. Andagt i fastemåneden Ramadan især anses for at hindre muligheden. Selv om han stadig udføre hurtige, men ikke helhjertet.

Mens de andre antager, faste i måneden Ramadan er en lovende rutine og en lykkelig slutning. Fordi der var en fest efter Ramadanen, Eid al-Fitr.

De handlende, da de langt fjernere dage før Ramadan ankommer, er de parat til at handle beholdningen af ​​varer i forberedelse til rigelige profit i denne hellige måned. Faktisk. Mange handlende, at den sæsonmæssige særlige Ramadan måneden De medarbejdere, funktionærer, medarbejdere, fagforeninger og andre, der arbejder uden for byen håber også at forlade før festen for op til flere dage efter ferien.

Få folk virkelig drage fordel af Ramadan som en mulighed for at høste belønningen og tager synd på måder, der virkelig passer til vejledning af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Ligeledes på den festdag. Allerede dannet en mening blandt mange muslimer, at Eid er en tid med sjov, som om netop undsluppet fra byrden af ​​fastende til en hel måned. Meget længere rigelige undskyldning for at nyde fordelene af handelen under ramadanen. Andre argumenterede for andre grunde i overensstemmelse med sine aktiviteter under ramadanen. Det står klart, efter den påstand, mens nogle muslimer, Eid ul-Fitr er en dag med sjov indtil tilfredse, som om ingen grænser. Derfor er mange muslimer, der sætter dagsordenen af ​​aktiviteter, uanset reglerne i Shari'ah. Dagsordener indeholder umoralsk, Spree Spree, underholdning og spektakel på de strande, grotter, haver og mange andre interessante steder, selv steder, der er stille. Mænd og kvinder og unge, der ikke mahram, eller en mand og kone, var blandet ind i en. Mange af dem er i par, et par sammen, slutte hænder og så videre for at anrette sjovt og nyde glæden ved synd.

Ingen tvivl om at Eid er en glædens dag for dem, der hurtigt under ramadanen. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

للصائم فرحتان يفرحهما: إذا أفطر فرح بفطره, وإذا لقي ربه فرح بصومه

"Folk, der er fastende vil få to sjove: når bryder fasten, han var glad for at gå hurtigt, og da mødtes med sin Herre, han er tilfreds med (barn) sin faste". [HR. Bukhari og Muslim] [1]

Men glæden menes her er den glæde, der er ikke ude af gangen Shari'ah.

Imam Nawawi rahimahullah glade for at forklare betydningen af ​​hadith ovenstående ved at citere de ord, de lærde, "Glæden på den fastende person, når mødtes med sin Herre, var det fordi han så belønningen for fastende, og fordi han huskede Ni'mat Taufik Allahs tillægges ham, indtil han kan være hurtig . Mens spændingen ved at bryde hurtigt, skyldes, at han helt kan løse sin tilbedelse, kan sikkert undgå de ting, der bryder sin faste og har et håb om belønning fra Allah ". [2]

På den anden side al-Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah erklæring citere nogle forskere er begejstrede ma'na som følger, "Al-Qurtubi rahimahullah sagde,' ma'nanya, ophidset af sult og tørst for tabte, fordi det var lov til at bryde fasten. Det er glæden ved en fornuftig og forståelig. "

Mens nogle andre forskere hævder, at folk er glade for at gå hurtigt, er hurtigt, fordi fastende og tilbedelse aktiviteter har været en succes. Han følte sig lettet og fik hjælp fra Allah den Almægtige til at udføre den hurtige i fremtiden. "Så al-Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah konkluderede," sagde jeg, "Bring en følelse af glæde her for en mere generel følelse af betydninger, der er nævnt ovenfor, ikke hvorfor. Enhver person, der faster, (når bryde) ville være glade for efter omstændighederne i hver, fordi de omstændigheder i forbindelse med fastende person er forskellig. Blandt dem er der den glæde, at de var lovlige tilladt rimelig menneskelig glæde. Og der er også en glæde, de var disunnah, spænding forårsaget af ting, der er nævnt ovenfor (f.eks lykkelig, som kunne være i stand til at klare sig godt faste for Guds hjælp-pent.) ". [3]

Spændt på det tidspunkt at bryde hurtigt, kan det også betyde lykkelig, da bryder fasten ved hver solnedgang. Det kunne også betyde, glade, da bryder fasten under Eid. Og Allah ved bedst. Hvad er det klart, som mænd, vil den faste person føler sig lettet og glad på det tidspunkt bryder hurtigt ved solnedgang under ramadanen hver, såvel som på dagen for Eid.

Men den glæde, der ikke bør lullet ham at falde i umoralsk adfærd til Allah den Almægtige og tilbede skade, han har gjort i løbet af Ramadan. Spænding, der skal tilskynde folk til at være taknemmelig og endnu mere ophidset i tilbedelsen af ​​Allah swt.

Derfor profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, blandt andet, at opmuntre til at ledsage den hurtige Ramadan ved at faste seks dage i Shawwal. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

من صام رمضان, ثم أتبعه ستا من شوال, كان كصيام الدهر.

"Enhver, der faster Ramadan, så han ledsaget den med faste i Ramadan faste seks dage i Shawwal, Han (belønning) fastende som faster ét år". [HR. Muslim, Abu Dawud, Tirmidhi og Ibn Mâjah] [4].

Med hensyn til denne hadith, forklarer Imam Nawawi rahimahullah, "De lærde, som semadzhab med os og siger:" Hvad er Afdhal (bedre-rød) er, når fastende seks dages Shawwal gjort i en række umiddelbart efter ferien (dvs. dag to-pen .). Men hvis det er seks dage efter faste dilaksakan med fragmenteret eller forsinket indtil udgangen af ​​Shawwal, er det i kraft af faste seks dage i Shawwal stadig opnås. Fordi det stadig kaldt "ledsager fasten i Ramadan med faste seks dage i måneden Shawwal". [5]

Hvorfor Ramadan pilgrimsrejse, ledsaget af fastende seks dage i måneden Shawwal har fastet hele året ud? Imam Nawawi rahimahullah forklarer, "det gejstlige sagde:" Fasten er fastende værdsat som hurtigt et helt år, ikke på grund af noget godt, vil blive foldet ind ti gange så godt. Ramadan foldet ind ti måneder, mens de seks dage i Shawwal og foldet i to måned ". [6]

Den sidste del af citater af Imam Nawawi, må Allah have barmhjertighed på linje med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

من صام ستة أيام بعد الفطر, كأنما تمام السنة; من جاء بالحسنة فله عشر أمثالها.

"Enhver, der faster seks dage efter Eid, er det som om hans hurtig er den perfekte ét år; Hvem gør en god, så han vil få fordel tifold." [HSR. Ibn Mâjah] [7].

Sikke en smuk og heldig person, hvis aktiviteter er fulde af syndere eller umoralsk bepotensi blev erstattet med en klar religiøse aktiviteter dituntunkan Shari'ah. Desuden, efter Ramadan. Må ikke beskadige tilbedelse under Ramadan med en Rah-Rah og umoralsk, endsige kættersk.

Således mener, at ferie er en dag med sjov og have det sjovt til at udføre umoralske handlinger, og have det sjovt-kærlige synd er en forkert opfattelse, bør præciseres.

Musta'aan Allah wa al-'Alaihi på-Tuklaan.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin udgave, 04-05/Tahun XIV/1431/2010M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-761016]




kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar