Kamis, 09 Agustus 2012

Folk i Happy Day, sier allmektige Allah: قد أفلح من تزكى وذكر اسم ربه فصلى Faktisk vellykket som vasker seg selv (med tro). Og han husker navn Herren sin, da han ba. [Al-'Ala/87 :14-15]


Folk i Happy Day, sier allmektige Allah:
قد أفلح من تزكى وذكر اسم ربه فصلى
Faktisk vellykket som vasker seg selv (med tro). Og han husker navn Herren sin, da han ba. [Al-'Ala/87 :14-15]



Av
Shaikh Dr. Salih bin Abdullah al-Fauzan Fauzan


O muslimer, la oss ha frykt for Allah og takknemlig for all sin nåde til melodi av Ramadan faste. La oss be om at Allah aksepterer alt tilbedelse som vi søker en rask og qiyâmul Lail til Allah for å tilgi alle synder vi gjøre. Se, er i dag den dagen virkelig studert. Alle muslimer er fornøyd med nåde Allah gitt til dem i form av raffinement og implementering av Ramadan faste qiyâmul Lail. Gled fordi Gud den Allmektige har gjort dem i stand til å bruke noen av hans nåde i lydighet, lydighet og tilbedelse gjerninger.

I dag er en dag med takknemlighet og erindring, spise og bryte av dagen. Fasting på denne dagen er haraam fordi overgangen til det bankett på Allah og hans bud anses menyelisihi, og Allah mensyariatkan pause i dag. Faktisk da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom til Medina, hadde de to festdager de pleide å bermainmain, så sa han: «Sannelig, har Allah gitt deg en overgang til to dager bedre enn både dag av Eid Eid al-Fitr og Adha ".

Allah har erstattet to-dagers fest som de bruker til å leke og boltre seg med en to-dagers fest for dhikr, takknemlighet, tilgivelse og syndenes vant.

Muslimene har gjennomført en tre-dagers fest etter å perfeksjonere en av de store handlinger tilbedelse i islam.

Først: Gildet gjentas hver uke, nemlig fredag. Allah gjorde Eid på en ukentlig basis, og en flott mensyariatkan fredagsbønnen for muslimene. Bønn begynner to prekener som inkluderte ros til den allmektige Gud og vitnesbyrd av enhet med Allah og hans profet, i tillegg til å gi råd og advarsler. I tillegg er fredag ​​også dagen fullkommen skapelsen av mann, den dagen Adam ble skapt, gikk himmelen, utvist fra himmelen, den dagen av undergang og ødeleggelse av denne verden.

Second: Eid al-Fitr velsignede, kom etter perfeksjonere obligatorisk faste i ramadan er Allah gjøre det som den fjerde pilaren av pilarene i Islam. De har krav på tilgivelse og frelse fra helvete. De samlet den dagen med takknemlighet til den allmektige Allah, herliggjør og bertakbir veiledning av Allah.

O muslimer, faktisk blant de mest strålende tilbedelse foreskrevet av Gud den allmektige den dagen Eid al-Fitr er bønn. Argumentet er nødvendigheten av al-Koranen og Sunnah og ijma "av muslimer.

Allah sier:

قد أفلح من تزكى وذكر اسم ربه فصلى

Faktisk vellykket som vasker seg selv (med tro). Og han husker navn Herren sin, da han ba. [Al-'Ala/87 :14-15]

Religiøse lærde sier, betyr det fjerne tazakka fitri sadaqah. Og Shalla betyr IED bønn. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam befalt muslimer til å gå ut for bønn, og kvinnene kom også ut av hjemmene sine for å be og se studert muslimene tilbedelse.

Studert den bønnen skal holdes i det store feltet, som er i nærheten av boligområdet befolkningen; som profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var tidligere utenfor bønn området. Og ingen har nevnt utdrag at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam studert bønn i moskeen hvis det ikke er udzur (nødsituasjoner). Dette er de største symbolene på islam. Dermed er det ikke mulig for en muslim å komme til laze rundt og isolert seg fra menigheten av muslimene.

Og et tredje: den store dagen av islam at Allah er den Eid al-Adha syariatkan. Og denne festen er det største og mest Afdhal.

Allah mensyariatkannya etter å perfeksjonere Hajj som er den femte søylen i islam. Ingenting i det islamske festen ferie i tillegg til de tre ovennevnte. Det er ingen fest av profetens bursdag jubileum, eller på annen måte. Fordi det er en innovasjon eller tasyabbuh med de vantro og polyteister. Hvor mange muslimer har en stor seier, og de ikke skape noe nytt ved å lage en fest som aldri ble foreskrevet av Allah.

O tjenere av Allah, er den virkelige festen gjort av Allah å boltre seg og leke. Imidlertid brukes til dhikr av Allah, gi lydighet, lydighet og økt tilgivelse til den allmektige Allah, underkastelse til ham, ikke takk for rask og fungerer perfekt qiyâmul Lail og nærmere håndheve veldedighet og bønn.

Se, folk er glade det ikke en å bli møtt med en festdag, forskjønne lahiriyahnya med nye klær, møter med mageinnholdet til ulike matvarer og bersenda-Indulgence med sin verbale småerte. Imidlertid er den personen sies å være ulykkelig hvis den allmektige Allah akseptere faste og bønn, og Gud den allmektige fjerner alle sine synder.

For dette formål, la oss ikke bli lurt av liv for verden. Og ikke bli altfor lurt av glitrende utvalg av smykker som vi ser hver dag. Sannelig den ultimate smykker er fromhet. Allah sier:

يا بني آدم قد أنزلنا عليكم لباسا يواري سوآتكم وريشا ولباس التقوى ذلك خير ذلك من آيات الله لعلهم يذكرون

O Barn av Adam, Sannelig har vi sendt ned til klær for å dekke auratmu og vakre klær til smykker. fromhet og klær. Det er den beste. Slik er partiet for Allahs tegn, forhåpentligvis vil de alltid huske. [Surat al-A'raf / 07:26]

Rahimakumullah muslimer, May Allah akseptere alle de gjerninger vi har gjort i måneden Ramadan og de foregående månedene.

Legg merke til at det er nasjoner og livene til de rundt dere som er i kebodohon, vrangforestilling, en falsk religion, skoler i islam som avviker, grupper og rivaliserende fraksjonene er forvrengt. Faktisk, den All-sanne Gud Allmektige da han sa:

فإن آمنوا بمثل ما آمنتم به فقد اهتدوا وإن تولوا فإنما هم في شقاق فسيكفيكهم الله وهو السميع العليم

Så hvis de tror på det du har tro på ham, de virkelig har fått ledetråd, og hvis de vender seg bort, faktisk er de i en feide (med deg). Allah vil være tilstrekkelig deg fra dem. og Han er den all-høringen, allvitende. [al-Baqarah / 2:137]

Dette er sunatullâh for sin tjener. Hvis de forlater sannheten, vil de bli overskrevet med sleaze. Det er ikke kjent, bortsett fra dem som bor i gleden av Allah. Da det motsatte vil avsløre hans motstander, og det motsatte av alt som er blitt tydelig / lyse. Sikkert ingen kjenner uten den dyre helsetjenester når i smerte. Og ingen vet viktigheten av lys bortsett fra dem som er i mørket.

Vet, er O muslimer ekte islam ikke bare et navn og uten beriltizâm nasab til hukumhukumnya, opprettholde sine forpliktelser og holde seg unna ting som er i strid med henne og de tingene som reduserer den. Imidlertid har islam søylene, sharia sharia-Sunnah og Sunnah. Disse inkluderer tilbedelse av en tjener til al-Khaliq og inkluderer Ihsan (gjøre godt) til skapningen. En muslim er en person som jobbet på de forpliktelser og unngå ting som er haram. Muslimer er brødre og søstre som overlevde det verbale og hender i blod, skattejakt og hedre dem. Så ikke drepe sjelen som er forbudt av Allah, unntatt den rette måten. La oss ikke vondt muslimene med en rekke handlinger.

Allah sier:

والذين يؤذون المؤمنين والمؤمنات بغير ما اكتسبوا فقد احتملوا بهتانا وإثما مبينا

Og de som såret troende menn og kvinner som de gjør noe galt, og sikkert de ligger nakne og manifestere synd [Al-Ahzâb/33: 58].

O muslimer, la oss har utsatt våre synspunkter. fordi det er djevelen som plantet en pil i hjertet av mannen å falle inn i en vederstyggelighet. La oss gjøre isbâl på våre klær og hansker, fordi alle gjennom øynene til foten i helvete. La oss bertawadlu ', elsker allmektige Allah ikke arrogant. Venne seg til de kvinnene bære skaut og hijab og unna blande med menn, alene med sjåføren og hjelperen. Sikkert en mann bør ikke være alene med en kvinne som ikke er lovlig for ham, men djevelen tredjedel venn.

La oss ikke bli lurt i kjøp og alle gjerninger. Er faktisk villedende handlinger og kezhaliman zhalim er mørke på oppstandelsens dag. Den som snytt for muslimene, så det er ikke fra sin gruppe. Det er som finnes i hadith av profeten, "Ikke gjør i en kamp wrongdoers og bermudah-lett i ed, og vitnesbyrd-vitnesbyrd".

Allah sier.

إن الذين يشترون بعهد الله وأيمانهم ثمنا قليلا أولئك لا خلاق لهم في الآخرة ولا يكلمهم الله ولا ينظر إليهم يوم القيامة ولا يزكيهم ولهم عذاب أليم

"De som selger løftet om hans (hennes med) Allah og sumpahsumpah sine priser en bit, gjorde de ikke får en andel (belønning) i det hinsidige, og Allah vil ikke snakke med dem og vil ikke se dem på dommens dag og ikke (også) vil rense dem. for dem en smertefull straff. " [Ali Imran / 3:77]

La oss ikke pode og åger. Sikkert de inkluderer en stor synd. Begge inneholder en ekkel jobb som resulterte i vrede av Allah og laknatnya. Han tilhørte en illegitim og ødeleggelse og ødelegge samfunnet.

La oss ha frykt for Allah. Virkelig det beste av talen er Allahs bok og det beste av veiledning er veiledning Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og stygg-stygg sak er at de nye sakene (bid'ah). La oss følge de muslimske troende på grunn av hendene på Allah i menigheten. Den som er alene, han alene i helvete.

Referanse: Al-Al-Minbariyah Khuthab, Dr. Fauzan Salih ibn 'Abdullah al-Fauzan, Vol 2, s.. 367-372. Artikkel tittel (i tillegg til fest av admin)

[Kopiert fra As-sunnah magasinet XIII/1430/2009M 06-07/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858197]





Beklager, festen for Tilgivelse i sammenheng med foreskrevet?



Av
Geistlige Abdullah bin al-Buthoni MA Taslim


Tilgivende, medfølende overfor sine kolleger muslimer og grasiøst om feilene til fromme veldedighet som er en stor dyd, og sterkt anbefalt i islam. Allah sier.

خذ العفو وأمر بالعرف وأعرض عن الجاهلين

Vær du tilgivelse, kommando hva gode gjerninger, og berpisahlah av folk som er dumme. [Al-A'raf / 7:199]

I et annet vers, sier Allah.

فبما رحمة من الله لنت لهم ولو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك فاعف عنهم واستغفر لهم وشاورهم في الأمر

Det var ved nåde Allah, dere milde makt mot dem. Hadde du vært hard igjen være uhøflig, ville de distansere seg fra alt rundt deg. Derfor, tilgi dem og be om tilgivelse for dem, og rådføre seg med dem i saker. [Ali Imran / 3:159]

Faktisk er disse egenskapene omfatter karakteristikkene av Allah tjenere som frykter ham, som hans ord.

الذين ينفقون في السراء والضراء والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس والله يحب المحسنين

(De som er rettferdige er) de som bruker (fritt) enten i feltet, samt smal og de som beherske sinne, og (lett) tilgivende (feil) av andre. Allah elsker dem som gjør godt. [Ali-Imran / 3:134]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam er khsusus beskrive omfanget av natur dyd og fortjeneste tilgivelse fra Allah i ordene til hans sallallaahu' alaihi wa sallam: "Det legger til en Guds tjener ved å gi sin beklagelse (hans bror), men herlighet (av verden og den hinsidige) "[1]

Betydning økningen i glansen av verdens tilgivende den personen som var med ham opphøyet og herliggjort i hjertene manusian fordi det er lett å tilgi andre, mens i etterlivet med omfanget og dyd belønnet av Allah. [2]

DESSVERRE Tilgir IN THE DAY Storbritannia?
Men denne store fromme veldedighet, kan forvandles til en ulovlig handling og forkastelig hvis det gjøres på måter som ingen formaninger i Koranen og Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

For eksempel, denne lov som spesialiserer seg på et bestemt tidspunkt, og fordi det er ikke noe argument om spesialisering i sharia. Som skille det på tid og innenfor rammen av festen for Eid ul-Fitr og Eid al-Adha.

Dette bid'ah [3] som tydeligvis hadde blitt advart av profeten sallallaahu ugliness 'alaihi wa sallam i ordene han sallallaahu' alaihi wa sallam: "Sannelig, alle ting som er bid'ah diada oppfinnelser, og alle partier er falsk, og all den perverterte (sted) i Fire "[4]

Hvis noen spør: hvorfor er dette ansett som en misforstått handling av kjetteri, men islam ble åpenbart sterkt anbefalt og roste tegnet lett å tilgi andres feil, som allerede nevnt i beskrivelsen ovenfor?

Svaret: Ja, Islam anbefaler det, forutsatt at hvis ingen tid blir viet til eller på noen måte, uten argument (argument) som viser slik spesifisitet. Fordi, hvis viet til en slik periode uten spesielle argumenter, så det ble til en meget avskyelig handling av kjetteri i islam.

For eksempel Sunnah faste og bønn natt sterkt anbefalt i islam. Men disse to typer tilbedelse dersom gjennomføringen er dedikert på fredag, de to store problemene er å være forkastelig og forbudt å gjøres [5], som ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

لا تختصواليلة الجمعة بقيام من بين الليالى ولا تخصوايوم الجمعة بصيام من بين الأيام إلا أن يكون فى صوم يصومه أحدكم

Spesialiserer du deg på fredag ​​kveld mellom den andre natten (utføre) kveldsbønn, og ikke spesialisere seg på fredag, for prisen av den andre dagen av faste, men fasting kan gjøres ved en av dere. [6]

Dette er det som kalles av forskere som "vranglære idhafiyyah", den handling som er generelt anbefalt i islam, men noen muslimer er spesialiserte tiltak etter tid, sted, årsak, omstendigheter eller visse prosedyrer som ikke er avledet fra Guds veiledning allmektig i Koranen og Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. [7]

Et annet eksempel i denne saken er viet til bønn natt Rajab og Shaban. Imam en-Nawawi, kan Allah ha barmhjertighet si om disse to bønn: "Bønn (netter i måneden) Rajab og Shaban er en nyskapning som er veldig dårlig og kritikkverdig» [8]

Imam Abu Shama rahimahullah forklare dette viktige prinsippet i ordene: "Det er forbudt å tilbe spesialiserer seg på tider med (sikkert) som ikke er spesifisert av sharia, men bør være alle gode gjerninger er gratis (gjøre) til enhver tid (uten spesialisering) . Det er ingen dyd av gangen over tid, unntatt de foretrekkes av sharia og dikhsusukan med en slags tilbedelse .... Slik som faste på dagen for Arafa og Ashura, ber midt på natten, og Umrah i Ramadan ... "[9]

Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim sa: "... omfatter (eksempler) i dette tilfellet at Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa forbudet spesialiserer seg på fastemåneden Rajab og fredag, for ikke å bli brukt som et middel mot handling kjetteri i religion (dvs. ) med spesialisering av en bestemt tid er ikke viet til tilbedelse av vilkårene "[10]

BETRAKTNING Bil Halal Halal EVENTS
Inkludert en livlig hendelse utført av muslimer i Indonesia for å tilgi hverandre etter Idhul Fitr festen er det som er allment kjent som mrd. halal Halal hendelsen.

Arrangementet var en forkastelig bid'ah for grunner som vi beskriver ovenfor. Denne hendelsen blir aldri gjort og er eksemplifisert av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og den beste generasjonen av dette Ummah, følgesvennene til Allah anhum, og prester som følger sunnah ahlus veien også. Men de er de som har rost sin forståelse og praktisering av islam av den allmektige Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam. Allah sier.

والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيها أبدا ذلك الفوز العظيم

Folket det foregående annen i første omgang (til islam) blant folket Utvandrere og Ansar (følgesvennene) og de som følger dem godt. Guds gode vilje for dem og de var glade for å Gud, og Gud beredt for dem Gardens under hvilke elver flyter, til der bor der for alltid. Det er den sanne seier. [At-Tawbah / 9: 100]

Og i en saheeh hadith, sa profeten sallallaahu alaihi wa sallam: Den beste av mitt folk er den generasjonen som jeg sendte i den perioden de (følgesvennene), da den generasjonen som kom etter dem, da den generasjonen som kom etter dem. [11]

Dessuten viste denne hendelsen seg å inneholde mange kemungkaran og brudd på sharia Allahs Azz wa Jalla, inkludert:

A. Den ikhtilath (fritt blandet) blant menn med kvinner uten bånd tillatt i sharia. Denne loven klart forbudt i islam, selv om det er mor til alle korrupsjon i samfunnet.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Jeg har ikke gitt etter meg bakvaskelse (ond / skade) er mer skadelig for menn enn (fitnah) av kvinner" [12]

Imam Ibn al-Qayyim rahimahullah forklarer dette i sin tale: "Det er ingen tvil om at å tillate kvinner å blande fritt med menn er mor til alle katastrofe og ødeleggelse, selv med årsaken (primær) av de ulike ulykker som jevnt. Ettersom dette også årsaken (insidens) av skader i alle tilfeller at det generelle og spesifikke. Promiskuitet er fordi den raske veksten og avskyelig gjerning i ekteskapsbrudd, som er inkludert på grunn av masseødeleggelsesvåpen (menneskeheten) og utbrudd av smittsomme sykdommer som langvarig "[13]

Sheikh Abdul Aziz bin Baz rahimahullah ytterligere bekreftet dette i beiau sa: "Argumenter (fra Koranen og hadith av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam) ytterligere bekrefter den illegitime (mannlig) alene med en kvinne som ikke er lovlig for ham , (samt forbudte) så på ham, og alle de midler som styrtet den (human) i en sak som er forbudt av Allah. Argumentene er mange og sterke (alle) hevdet forbud-ikhtilath (blandes fritt blant menn med kvinnene i saken (skade) er svært dårlige konsekvenser "[14]

2. Risting og håndhilse mellom menn og kvinner som ikke er lovlig for ham (ikke Mahram).
Denne loven er forbudt i islam basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Hvis hodet av en mann ble stukket med en nål av jern er bedre for ham enn han rørt en kvinne som ikke er lovlig for ham" [15]

3. Tilstedeværelsen av kvinnene som besolek og kle seg ut som kvinner kledd Uvitenhet.
Det er også forbudt i islam, som Allah.

وقرن في بيوتكن ولا تبرجن تبرج الجاهلية الأولى

Og la deg (O kvinner Mukminah) slo seg ned i deres hjem, og ikke du bertabarruj (preen og dekorert) som (egendefinert) Uvitenhet om kvinner først. [Al-Ahzab/33: 33]

I en autentisk hadith, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Sannelig, en kvinne er nakenhet, så da han kom ut (huset) vil følge Satan (dekorere det å være en prøvelse for menn), og de forhold som nærmest sin Herre (Allah) var da han var i hans hjem "[16]

AVSLUTNINGSFEST
Dermed grov skisse av loven om tilgivelse, tilgi hverandre for å fest. Obligatorisk for alle muslimer å tro at alle ting som kreves av muslimer til å komme nærmere Allah alt som har blitt beskrevet og eksemplifisert av profeten sallallaahu komplett 'alaihi wa sallam i instruksjonene som han hadde ført.

Noble venn Abu Dhar al Ghifari Allah 'anhu sa: "Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam har forlatt oss i fravær av en burungpun den flakset med vingene i lufta med mindre beliu sallallaahu 'alaihi wa sallam har forklart til oss kunnskap om ». Da Abu Dhar Allah 'anhu sa: Allahs sendebud sallallaahu' alaihi wa sallam har sagt.

ما بقي شيء يقرب من الجنة ويبا عد من النار إلا وقد بين لكم

Det er ikke (lenger) forlot en bit av (ucapan'perbuatan) som kan gi (deg) til Paradise og holde (du) fra helvete, med mindre det har blitt forklart til deg "[17]

Måtte Gud den allmektige fortsette å skjenke Hans taufiq oss alle til å alltid holde fast Sunnah Allahs sendebud og holde seg borte fra alt som avviker fra Sunnah, han sallallaahu 'alaihi wa sallam til slutten av livet vårt. Amen

O Gud, vår wafatkanlah på islam og på Sunnah (veiledning) Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. [18]
Og Allah vet best

[Kopiert fra As-sunnah magasinet XV/1432/2011M 04-05/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]
_______


Revisiting gyldigheten av Bi Halal Halal


Av
Anas feat Burhanuddin MA


DEFINISJON OG HISTORIE halal halal BI
I språk, er halal bi halal et sammensatt ord på arabisk og betyr kosher med halal eller kosher likt. Men denne forbindelsen er kjent i arabiske ordbøker og bruk av dagligdagse arabiske samfunnet. Arabere i Mekka og Medina vil vanligvis høre pilegrimer Indonesia, med begrenset evne til sin arabisk-halal spørre? Når handel i markeder og kjøpesentre. De spør om selgeren er enig med sitater de gir, slik at varene er lovlig for dem. Dersom avtalt, vil selgeren komme tilbake å si "halal". Eller når det er mat eller drikke serveres på offentlige steder, pilegrimene som regel spørre "kosher?" For å sikre at maten / drikke er gratis, og kosher til dem.

Denne forbindelsen ser ut til å bli gjort i Indonesia, landets opprinnelige produktet. Ordet halal bi halal indonesisk og det blir absorbert er definert som "unnskyldning-tilgivelse etter faste Ramadan pilegrimsreise, vanligvis holdes på et sted (auditorium, hall, etc.) med antall personer og er en typisk vane Indonesia» [1]

Forfatteren sier at Iwan Ridwan halal bi halal er en tradisjon med å samle en gruppe muslimer i Indonesia på et bestemt sted for hverandre håndtrykk som et uttrykk for tilgivelse som er haram å være halal. Vanligvis er disse aktivitetene avholdt etter Eid al-Fitr bønner [2]. Noen ganger, showet også gjorde halal bi halal i dagene etter Eid al-Fitr i form av forelesninger, hjertelige, eller spise sammen.

Når det er sagt, tradisjonen med halal bi halal opprinnelig utviklet av KGPAA Mangkunegara I (født 8. Apri 1725), som er kjent som Prince Sambernyawa. For å spare tid, energi, tanker, og kostnad, deretter etter Eid ul-Fitr bønnemøte mellom kongen og hoffmann og soldat samtidig i palasset hallen. All hoffmann og soldat med ryddig oppførsel sungkem til kongen og keiserinnen. Hva gjorde prinsen Sambernyawa ble senere imitert av islamske organisasjoner i form av halal bi halal. Da regjeringen etater / private sektor også holdt en halal bi halal, inkludert deltakerne mennesker fra ulike trossamfunn [3]

Halal bi halal betydning som ovenfor er heller ikke funnet omtale i bøkene til de lærde. Noen av forfatterne er stolt over å nevne at halal bi halal er kreativitet Indonesia og indigenization av islam i indonesisk samfunnet [4]. Men i øynene til religiøs kunnskap, slike ting det er tvilsomt, fordi jo lenger gjerninger profetisk veiledning, vil det bli stadig diskreditert. Islam er fullstendig og tillegg til det vil bare sverte perfeksjon. Kort papir søker å vurdere gyldigheten av tradisjon av halal bi halal henhold til synspunktene til sharia.

Noen forståelse av ovenstående kan det konkluderes med at hva som menes med halal bi halal er ikke en tradisjon for å besøke hverandre på festen for Eid al-Fitr er også vanlig i andre islamske verden. Denne tradisjonen kom ut av diskusjonen papiret, men det er også arrangementer Hilsener der.

Hari Raya I islam må jordes i proposisjonen (TAUQIFI)
Den rettslige opprinnelse av problemet er at all religiøs tilbedelse er haram (gjort) til det er argumenter. Mens det i tradisjonelle og muamalah kapittel, alle ting er tillatt å forslaget om at det mengharamkannya. Festivaler ('id) er faktisk nærmere muamalah kapittel. Men 'er id unntak, og argumentene der, viser at "problemet med id er tauqifi (må jordes i proposisjonen). Dette er fordi "id ikke bare vanlig, men har også en religiøs side. Imam ash-Syathibi rahimahullah sa.

وإن العاديات من حيث هي عادية لا بد عة فيها, و من حيث يتعبد بها أو تو ضع وضع التعبد تد خلها البد عة

Faktisk toll av den innfødte siden av det, er det ingen kjetteri i det. Men fra siden han brukte / posisjonert som tilbedelse, kan det være en kjetteri i det [5]

Taufiqi arten av feiringen "id har to sider:

A. Tauqifi av bakken operasjonen, fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam grensen er det bare to brødre festen i året, og dette er basert på åpenbaring.

عن أنس بن مالك رضي الله عنه قال: قدم سمع رسول الله صلى الله عليه وسلم المدينة ولهم يومان يلعبون فيهما, فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ما هذان اليومان, قالوا:? كنا نلعب فيهما في الجاهلية, قال: إن الله عزوجل قد أبدلكم بهما خيرا منهما: يوم الفطر ويوم النحر

Anas bin Malik Allah anhu sa: (Når) Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom til Medina og dens innbyggere har to dager hvor de spiller i den. Så spurte han: Er disse to dagene? De sa: I det siste har vi brukt til å spille på to dager under Jahiliyyah. Han sa også: Ja Allah har erstattet dem med to bedre dager, "Eid al-Fitr og" Eid al-Adha. [Rapportert av Abu Dawud no. 1134 dømt autentiske ved Al-Albani] [6]

Så, som en form for praktisering av denne hadith, har tid til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og de tidlige generasjonene av muslimer ikke kjent noe annet enn de to-dagers feiring av denne høytiden [7], i motsetning til muslimene i denne alderen som har mye av helligdager og feiringer som ikke har noe fundament syar'i.

2. Tauqifi av prosedyrer for gjennomføringen av den, fordi i islam, er festen ikke bare vanlig, men også tilbedelse som er satt opp prosedyrer for gjennomføring. Hver tjeneste er utført på festen for bønn, har Takbir, zakat, faste blitt slaktet og illegitim sett. Selv ting som er gjort på festen av frihet i form av mat og drikke, påkledning, leke seg og ha det gøy også forblir begrenset av reglene i sharia. [8]

TRENGER spesialisering teorem
På den ene siden, forklarer Islam regler for ferie feiring, men på den annen side pålegger ikke grenser for noe av Sunnah i feiringen av "ID, for eksempel hvordan å manifestere glede, hvordan sminke og kjole, eller en omgang hva som bør gjøres. Islamsk lov henvise denne saken til de skikker og tradisjoner hver.

Dermed kan muslimer har samlet, har moro, reise, gå og gratulere hverandre. Selv spenningen i dette må understrekes at familiemedlemmer føler ulike dager og derfor tilfreds, slik at de ikke lenger fristes av den store dagen, store dagen som ikke har noen basis i islam. [9]

Men spesialiserer dagers Eid al-Fitr Hilsener krever en egen argument. Han var ikke med i showet eller spenningen som ble dekorert i ferien er foreskrevet. Han er wazhifah (praksis) som krever en egen argument.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner aldri gjorde, men den drivende faktor for Hilsener også eksistere i sin tid. Vennen har også en feil med andre, selv de som var mest ivrige etter å kvitte seg skylden for noen andre. Men det betyr ikke nødvendigvis gjør dem spesialisert for en bestemt dag Greetings.

Dermed spesialisert 'Eid al-Fitr Hilsen til den nye tillegg av den islamske sharia uten fundament argumentet. Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sa.

فكل أمر يكون المقتضي لفعله على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم مو جودالو كان مصلحة ولم يفعل, يعلم أنه ليس بمصلحة

Så hver sak de faktorer som forårsaker gjennomføringen i tid profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var der da det (faktisk) er en fordel (bra), og (men) han ikke gjorde det, så vær oppmerksom på at saken ikke er bra. [10]

Likheten med hilse etter bønn og spesialisere pilegrimsreiser grav i DAG AV BOTANISK
Fordi det ikke er kjent unntatt i Indonesia og den nylig dukket opp i århundrer tidligere, ikke mange forskere som diskuterer ordet halal bi halal spesielt. Men det er andre problemer med lignende egenskaper til halal bi halal og har vært mye diskutert av forskere siden antikken, problemet håndtrykk eller hilse etter bønn ved graven og spesialisering av pilegrimsmål festivaler.

Håndhilse er sunnah i møte med andre, som beskrevet i følgende hadith.

عن البراء رضي الله عنه قال: رسول الله صلى الله عليه وسلم: مامن مسلمين يلتقيان فيتصا فحان إلا غفر لهما قبل أن يتفر قا

Fra al-Bara (bin Under konstant press Azib) av Allah 'anhu, sa han: Allahs sendebud sallallaahu' alaihi wa sallam sa: Det er to muslimer møtes og håndhilse, men de er tilgitt før avskjed "[Rapportert av Abu Dawud no. 5212 og at-Tirmidhi no. 2727, dømt saheeh av al-Albani] [11]

Men når Sunnah er viet til en bestemt tid og antas å være sunnah utføres fortløpende etter hver bønn, loven endret, fordi dette er en ekstra fordypning i den nye Sharia religion.

I tillegg hilser etter bønnen også gjør det ansvarlige gjerning er sunnah dhikr etter bønner. [12]

Ibn Taymiyyah rahimahullah spurte om dette problemet, så svarte han: håndhilse etter bønnen er ikke Sunnah, men det er en kjetteri, vet wallahu best. [13]

Klarere, de lærde kategorisere spesialisering i graven pilegrimsmål festivaler som kjetteri, [14], men også en grav pilegrimsreise som i utgangspunktet anbefalt praksis i islam, som beskrevet i følgende hadith

عن بريدة رضي الله عنه قال: رسول الله صلى الله عليه وسلم: إني كنت نهيتكم عن زيارة القبور فزوروها? فإنها تذكر الآخرة

Av Buraidah (al-Aslami) sa han: Messenger of Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: Sannelig, jeg hadde blitt utestengt valfarter din grav, så nå berziarahlah, fordi han minnet heretter. [HR Ashabus Sunnan, og dette er lafazh lafazh Ahmad (nr. 23 055) er dømt autentisk av al-Arnauth Syu'aib]

Tilsvarende håndhilse og hilsener er en del av islams lære. Men når det er spesifikke for en bestemt dag og antas å være en Sunnah som stadig blir gjort hvert år, snudde loven i en bebreidelse. Og Allah vet best.

Noen i BRUDD sharia halal halal BI
I tillegg til argumentet har ingen grunnlag, i Halal bi halal er også ofte funnet flere brudd på sharia, herunder;

A. Mengakhirkan unnskyldning inntil ankomsten av Eid al-Fitr. Når en feil eller kezhaliman på andre, noen mennesker venter på Eid ul-Fitr å be om unnskyldning, som nevnt i den berømte setningen «Tilgi beklager affære er det virkedag Eid". Og bli "beklager og usett" ucapa en "obligatorisk". på festen for Eid al-Fitr. Selv om vi ikke nødvendigvis vil leve opp til Eid al-Fitr, og vi blir bedt om umiddelbart å rettferdiggjøre kezhaliman vi gjør, slik følgende beskrivelse av hadith

عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: من كانت عنده مظلمة لأخيه فليتحلله منها? فإنه ليس ثم دينار ولا درهم من قبل أن يؤخذ لأخيه من حسناته, فإن لم يكن له حسنات أخذ من سيئات أخيه فطر حت عليه

Fra Abu Hurayrah at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: Den som gjorde kezhaliman til sin bror, la dem be for lovlig (unnskyldt) fra ham, fordi det (det hinsidige) er ikke lenger beregnes dinar og dirham, før vennlighet gitt til sin bror, og hvis han har noen bra lenger, så ille at hans bror skulle bli tatt og gitt til ham. [Bukhari, nei. 6169]

2. Ikhtilath (blandet opp det motsatte kjønn) som kan føre til andre syndere, som for eksempel utroskap og illegitime utsikt. Derfor forbød profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam det, som i følgende hadith av Abu USAID.

عن أبى أسيد الأنصارى رضي الله عنه أنه سمع رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول وهوخارخ من المسجد فا ختلط الرجال مع النساء فى الطريق فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم لانساء استأخرن فإنه ليس لكن أن تحققن الطريق عليكن بحافات الطريق, فكانت المراة تلتصق بالجدار حتى إن ثوبها ليتعلق بالجدار من لصوقهابه

Fra Abu USAID al-Ansari av Allah 'anhu hørte han Messenger sallallaahu' alaihi wa sallam sa da ut av moskeen og mennene blandet seg med kvinnene på gata. Så sa han til kvinnen: «Back off deg, er du ikke kvalifisert til å kjøre i midten av gata, gå på kanten". Da kvinnene festet til veggen, slik at klærne mot veggen, fordi klærne deres er så mepetnya veggen "[rapportert av Abu Dawud no. 5272, dømt Hasan al-Albani] [15]

3. Rist hender med det motsatte kjønn som ikke er Mahram. Disse syndere blir mye undervurdert av mange mennesker i en lovlig måte bihalal eller daglig liv, men keharamannya blitt beskrevet i følgende hadith.

عن معقل بن يسار رضي الله عنه يقول: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: لأن يطعن في رأس أحد كم بمخيط من حد يد خير له من أن يمس امر أة تحل له

Ma'qil Allah ibn Yasar fra 'anhu han sa: Allahs sendebud sallallaahu' alaihi wa sallam sa: "Hvis en av dere stakk ham i hodet med en nål og jern, er det bedre for ham enn å berøre en kvinne som ikke er lovlig for ham". [HR ath-Thabrani, dømt autentiske ved al-Albani] [16]

Shaykh al-Albani rahimahullah sa: "Trusselen om tøffe for den personen som berører en kvinne som ikke er lovlig for ham i denne hadithen viser illegitime håndhilse kvinner (som ikke er Mahram, red) fordi det er ingen tvil om at skjelvende hender, inkludert rørende. Mange muslimer som faller inn i denne feilen, selv noen lærde "[17]

AVSLUTNINGSFEST
Av eksponering for det ovenstående, kan vi konkludere med at problemet i halal bi halal er spesialisering Greetings på festivaler. Spesialisering av denne hendelsen har blitt åpenbare tillegg av ny sharia mangler fundament syar'i argumenter. Så dersom mange sammenkomster holdt velkommen de tomme Eid ul-Fitr Hilsener fra dagsorden, og møtet ble tillatt møtet, som et uttrykk for glede ved festen for islam disyariatan og begrensninger henviser til de skikker og tradisjoner lokalsamfunn. Selvfølgelig, hvis uavhengig av sharia lovbrudd, blant andre, som vi har nevnt ovenfor. Dessuten Indonesia, kalt generalforsamlingen mu'ayadah (gjensidig gratulasjon 'id) også finnes i andre deler av den muslimske verden uten en fornektelse av Ulama.

For dem som sier "ah, her er bare virkelig ikke burde være!", Husk at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa hvert nytt tilfelle i religion som syarrul alder (så ille som det verst tenkelige). Så hvordan kan vi undervurderer ham? Hver muslimske Haris forsiktige med nye saker som kom senere. Mari, gjenoppta praktisere den rene Sunnah og islam, fordi det vil kjære profet sallallaahu 'alaihi wa sallam

Og Allah vet best

REFERANSER
A. Wa al-A'yad Atsaruha 'alal muslimer, Dr. Sulaiman al-Suhaimi, Islamic University of Madinah.
2. Iqtidha 'aske-Shirath al-Mustaqim, Ibn Taymiyyah, Darul Ashimah.
3. Mi'yarul Bid'ah, Dr. Muhammad Husain al-Jizani, Dar Ibnil Jauzi.
4. Risalatun fil Ikhtilath, Sheikh Muhammad bin Ibrahim
5. http://bahasakita.com/2009/08/23/halal-bihalal2/~~V

[Kopiert fra As-sunnah magasinet XV/1432/2011M 04-05/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]


Eid ul-Fitr og Bi Halal Halal




Av
Ahmas geistlige Faiz Asifuddin



Eid al-Fitr er en av de to store festivalene som finnes i islam. Vanligvis i Eid ul-Fitr, i dette kjære landet, alltid synonymt med kosher bihalal arrangementet. Somehow opprinnelse, men den tradisjonen har vart i lang tid.

Åpenbart er den dagen i Eid al-Fitr dagen at muslimene feirer gleden etter Ramadan. Selv i dag muslimene er tillatt gledesfylt som et uttrykk for takknemlighet til Gud ved å gjøre kegaiatan hva behager så lenge det ikke strider mot islamsk lov.

Ibn Manzhur i Lisan al-Arab al-mor brakte A'rabiy ord: "Hari Raya ('Id) kalt' Id, fordi det var alltid gjentas hvert år med spenningen av stadig nye"

Al-Allamah Ibn Abidin rahimahullah [2] sier, referert til som festen for "Id", fordi den dagen Allah Subhanahu wa Ta'ala har et godt utvalg av god Samua det tilbake til sine tjenere. Blant andre: (Virtue) Iftar måltid etter forbudet, samt veldedighet Fitr. Også perfekt Hajj (den Eid al-Adha) til circumambulate pilegrimsferd, spise kjøtt, og andre. Hans vane denne dagen inneholder glede, nytelse og glede.

For eksempel, i en autentisk fortellerstemme, sier Aisha Allah Anha, "Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam kom til meg, mens det er to personer før meg slave kvinne som sang (i en annen fortellerstemme nevnes: de var ikke en sanger) med en sang bu'ats. Da han sallallaahu 'alaihi wa sallam lå i sengen, snu ansiktet (nevnt i en annen fortellerstemme han sallallaahu' alaihi wa sallam dekker hodet med en klut). Abu Bakr kom inn, så han menghardikku og sa, "Song of djevelen foran profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam?" Så profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa, vendt mot Abu Bakr sa: «La dem". Når han sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke tok vare, så jeg signaliserte til dem å komme ut.

I en annen rapport (nevnt). Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

يا أبا بكر, إن لكل قوم عيدا, وهذا عيدنا

O Abu Bakr, ja enhver menneskelig gruppe har en festdag. Og (i dag) Dette er festdag (id) oss. [3]
Betydningen av sangen er et dikt som nynne Bu'ats nasyid stil, inneholder skildringer av krig og mot.

Sheikh Ali bin Hassan Imam Hafizhahullah menukilkan Baghawi rahimahullah ord som sier følgende: "Bu'ats er i dag kjent blant araberne. Historisk, den dagen det skjedde massakren av hæren av Aus mot Khazraj stamme soldater. Kampene fant sted mellom de to stammene skulle fortsette i hundre tjue år før det kommer av islam.

Hum dikt av to slave kvinner er et dikt som beskriver slaget og om mot. Mens omtale av dette diktet vil kunne hjelpe vekke ånden av forsvaret av islams dinul denne saken.

Som for sangene som nevner ting skitne, distribuere og ulovlige saker åpent uttrykt urettferdige ord, det inkluderer sanger som er forbudt. Og det er ikke oss ta sannsynlig sted i barmen profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam mens han ignorerte fornektelse av det.

Deretter med ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, "i dag er den" Id (festen) oss ", avsløre spenningen er forståelig at de to islamske helligdager er religiøse symboler. Dagen var ikke som andre dager. [4]

På den annen side, når forklare en historie som profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam dekker hodet med en klut (for ikke å se to kvinner synge slave slaver), sa al-Hafiz ibn Hajar al-Asqalani rahimahullah.

"Som for da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hodet dekket med en klut, så i det der er en uttalelse om at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam vendt seg bort fra det fordi stillingen han sallallaahu 'alaihi wa sallam krav som ikke betaler oppmerksomhet til den slags. Men at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke nekte for det, viser bolehnya slikt hvis det stemmer med det han sallallaahu' alaihi wa sallam enig med, fordi han ikke kunne godkjenne sleaze.

Må imidlertid de innfødte mennesker kvitte seg med de ovennevnte spill og ting som er ubrukelig. Så i dette tilfellet, bør folk begrense seg til ting som eksisterer nashnya, både i tid og prosedyren, for å minimalisere gjennomsnittlig avvik fra origo er lov "[5]

Al-Hafiz ibn Hajar al-Asqalani rahimahullah sa senere.
"I denne hadithen er det også flere faidah (blant andre) disyariatkannya gi keleluasaaan til familier på festdager, for å gjøre ulike ting som kan behage sjelen og friske kroppen etter trøtt gjør tilbedelse. Men vender seg bort fra disse tingene (spiller spill) er bedre. I hadith også inneholdt informasjon som dukket opp på festen dagen spenningen inkludert religiøse symboler "[6]

Dermed er det halal bihalal eller hva begrepet en, er en aktivitet for å være tillatt, dersom den er bare ment å uttrykke sin glede på festen, Eid al-Fitr og Eid begge Adha, for eksempel for en matbit sammen, treffe familie og venner. Fordi det tillot musilmin uttrykte sin glede i tider med fest, gjorde all spenningen ikke fravike bestemmelsene syar'i.

Problemet, faktisk er det mange ting som da avviker fra bestemmelsene i sharia, som ikhtilath (blandet mellom menn og kvinner er ikke Mahram), et håndtrykk mellom det motsatte kjønn, rah-rah, vise frem genitalia, briljere skjønnhet, umoralske sanger, spille fyrverkeri og så videre.

Slike umoralske aktiviteter som bør unngås. I tillegg never mind beklager tilgi hverandre aktiviteter i hovedmenyen eller i tilfelle berhalal bihalal og feriedagar. Tilgi hverandre trenger ikke vente for showet bihalal halal. Antakelsen om at gjensidig tilgivelse som om mer Afdhal hvis det gjøres i løpet av ferien, er en falsk antagelse. Og hver type beklager det er mer tydelig. Ikke for å være alvorlig og oppriktig. Folk sier: "Mens ferie, tilgi vi hverandre". Som et resultat, folk er så lett å såre hverandre, hverandre og hverandre undertrykte krenker en annen part, med den forutsetning: "lettere å be om unnskyldning senere på festen".

Allahu al-Musta'an.

[Kopiert fra As-sunnah magasinet XV/1432/2011M 04-05/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858197]




Eid al Fitr dager og Veiledning



Av
Aris geistlige Abu Sulaiman Sugiyantoro


HVORFOR kalt 'ID?
I språk, 'Id er noe som igjen og igjen og igjen. Noe som pleide å komme og gå tilbake fra ett sted eller tid.

Da kalte 'Id, fordi Gud gir godhet å bryte sine tilbake, etter vår faste og betale Zakat Fitr. Og en perfeksjonert pilegrimer, etter å ha blitt beordret til å slakte dyret offer og Tawaf. Fordi, som regel på tider som dette er det glede og lykke.

Som rahimahullah Suyuti sa: "Id er det spesielle ved dette folk. Eksistensen av to dager med 'Id, den Guds nåde til denne nasjonen. Fra Anas Allah 'anhu, sa han, «Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam kom til Medina, og folket i Medina hadde to festdager. På tidspunktet for Jahiliyyah, spiller de på disse to festdagene. Han sa, «jeg kommer og du har to dager, fikk du spille i Uvitenhet. Gud da erstatte med en bedre enn dem begge, (nemlig) den dagen Nahr og dagen for Fitr. "[Dr. Abdullah Ath Thayyar, Ahkam Al 'Idain Wa' Asyri Dhi'l Hijjah, s.. 9].

Sunnah ting på 'ID
Det er noen som praktiserer Sunnah for oss på denne gledens dag, inkludert:

A. Bath.
På dagen for 'Id, Sunnah for dusjen. Fordi denne dagen muslimene vil samle, så Sunnah som et bad på fredag. Men hvis noen bare wudoo 'bare, er det legitimt for ham. (Ibn Qudama, Al Mughni, 3/257). Slike som bading og kaifiyatnya janabat.

Nafi 'fortalt, først, den "Eid al-Fitr, Ibn Umar' anhuma dusj før avreise til feltet. [Fortalt Imam Malik i al Muwatta ', 1/177].

Sa'īd Ibn Musayyib rahimahullah sa, "Sunnah på dagen" Eid al-Fitr er det tre. (Det er): en kort spasertur til feltet, spise og dusje før du forlater huset. [Irwa'ul Ghalil, 2/104].

2. Bønn Før avreise utsmykkede 'Id.
Sunnah å vaske opp og sette på sine beste klær, slitasje parfyme og bersiwak.

Av Allah ibn Abbas 'anhuma, sa han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يلبس يوم العيد بردة حمراء

"Det er profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, den dagen' Id, bar hun en rød burdah". [Ash Saheehah, 1279].

Rahimahullah Imam Malik sa: «Jeg hørte Ahlul Ilmi, anses de Sunnah parfyme og dekorert den dagen" Id ". [Al Mughni, 3/258].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa, "I det siste, når ut på en to-dagers fest bønner, ble profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam iført en vakker kjole. Hullah Han har vært iført i to dager ferie og sol, på. En gang var han iført to grønne plagg , og noen ganger hadde burdah (rød teppe klut). " [Zaadul Ma'ad, 1/426].

Mens for kvinner, ikke anbefalt for bruk klær dekorert med en fancy, eller slitasje parfyme. Og skulle de holde seg borte fra mennene ikke å baktale, som den virkeligheten vi ser i dag.

3. Spise før Prayer 'Eid al-Fitr.
Fra Anas Allah 'anhu, sa han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم لا يغدو يوم الفطر حتى يأكل تمرات. رواه البخاري

"Det er profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom ikke ut for å be' Eid al-Fitr, så han spiste noen datoer". [Rapportert av al Bukhari].

Og Buraidah Allah 'anhu, sa han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم لا يخرج يوم الفطر حتى يطعم و يوم النحر لا يأكل حتى يرجع
فيأكل من نسيكته. رواه الترمذي وابن ماجه

"Det er profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom ikke ut på dagen" Eid al-Fitr, så han spiste. Og han gjorde ikke spise på dagen for "Eid al-Adh-ha, så han gikk hjem, så spiser kjøttet av offeret". [At-Tirmidhi og HR Ibn Majah].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa, "I det siste, før du går ut for å be 'Eid al-Fitr, profeten sallallaahu' alaihi wa sallam spise noen datoer, med et oddetall. Og den dagen" Eid al-Adh-ha, gjorde han ikke spiser så baksiden av feltet, da Han spiste kjøttet av offeret. " [Zaadul Ma'ad, 1/426].

4. Tar en annen vei Avreise og retur av når bønn 'Id.
Sunnah til menyelisihi måte, nemlig ved å ta en vei da gå ut å be 'Id, og passerer den andre veien når du returnerer fra feltet.

Fra Jabir Allah 'anhu, sa han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا كان يوم عيد خالف الطريق. رواه البخاري

"Det er profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, når den dagen' Id, tok han en annen vei når permisjonen og gå hjem". [Rapportert av al Bukhari i Bab Al 'Idain]

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa, "I fortiden profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom ut på foten, og han menyelisihi veien; (at) gikk gjennom en vei og gå tilbake av en annen vei." [Zaadul Ma'ad, 1/432].

Law tok en annen vei er bare en spesiell på to dagers Id. Ikke Sunnah for andre gjerninger, for eksempel bønn søndag, som nevnt i boka av Ibn Dhuwaiyan Manarus Sabil 1/151. Eller i de gode gjerninger andre problemer, nevner Imam An Nawawi i boken Righteous Riyadhush, kapittel disunnahkannya går for å be 'Id, besøke syke, hajj, krigen, ledsaget liket og den andre ved å ta en annen vei, så multiplisere stedet- gudshus.

Shaykh Ibn 'Uthaymeen, kan Allah ha nåde sa: "Ting som dette kan ikke være diqiaskan. Videre er det praksis ingen praksis på den tiden av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Og aldri sitert på at han tok en annen vei, bortsett fra på to dagers Id. Vi har en viktig regel for thalibul ilmi, er alt som hvorfor tiden av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og han gjorde ikke det, da praksis er avvist ". Inntil Shaykh Ibn 'Uthaymeen sa: "Det er sant, er forslaget, ta en annen vei, en spesiell bønn ved de to' Id alene, som fra ordene i Zahir al Hajjawi muallif i Zaadul Mustaqni'-fordi han ikke nevnte dagen fredag, men bare nevnt i to dager Id. Dette tyder på at han valgte å ikke disunnahkannya mening tok en annen vei, bortsett fra på to dagers Id '. [ASY Syarhul Mumti ', 5/173-175].

5. Bertakbir.
Allah sier:

ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون البقرة - 185

"Og så du perfeksjonert et spørsmål om Ramadan og bertakbirlah fordi Gud har gitt til deg, kan du være takknemlig". [Al Baqarah: 185].

Bertakbir tid begynner etter sighting den nye månen av Shawwal, er det om mulig. Og hvis ikke er mulig, da med ankomsten av nyhetene, eller når solen den 30. Ramadan. Deretter ferdig med denne Takbir til Imam prekenen av 'Id. Tilsvarende, i den oppfatning av retten, blant Ahlul Ilmi mening. Men vi ikke bertakbir når du hører på prekenen, men hvis du følger takbirnya prest. Og understreket til bertakbir når ut av huset til feltet, eller mens man venter på presten som kommer. [Ahkamul 'Idain, 24].

Rahimahullah Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah sa: "Takbir på dagen av Eid al-Fitr begynner når sighting nymånen, og slutter med ferdigstillelse av" ID som er når presten avsluttet av prekenen, (og dermed) mener er rett. ". [Majmu 'Fatawa, 24/220, 221].

Boligene (shighat) Takbir, i dette tilfellet er det bredde. Har kommet en autentisk fortellerstemme av Ibn Mas'ud Allah 'anhu, at han bertakbir på tasyriq med partall dager (to ganger) Allahu Akbar lafadz sa. Fortalt av ibn Abi Syaibah, og sanadnya autentisk, men bemerket at andre lafadz tre ganger.

الله أكبر, الله أكبر, الله أكبر, لا إله إلا الله, الله أكبر, الله أكبر, ولله الحمد

Bør ikke være jama'i bertakbir, som samlet en gruppe mennesker for å si det med én stemme, eller den personen som gir kommandoen etterfulgt av en gruppe mennesker. Fordi, er som denne praksisen aldri sitert fra Salaf. Sunnah, bertakbir alle individuelt. Som er godt på alle dhikr, eller ba en bønn-bønn når masyru 'til enhver tid. [Ahkamul 'Idain, Ath Thayyar, s.. 30].

Sheikh Al Albani rahimahullah sa: "Det er verdt å bli gitt en advarsel på det nåværende tidspunkt, at stemmen hennes når menigheten disyari'atkan bertakbir ikke med én stemme, slik det gjøres av noen mennesker Tilsvarende ble ved hvert minne opplest eller. Nei, det gjør det ikke disyari'atkan å berjama'i. Vi bør være oppmerksomme på dette problemet "[Lineage Al hadithene Saheehah, 1/121].

Bønn JURIDISK ID
Loven om bønn 'Id er Fard' ain, for alle å gjøre det. Av Umm 'Athiyyah Allah' Anha, sa han:

أمرنا - تعني النبي صلى الله عليه وسلم - أن نخرج في العيدين العواتق وذوات الخدور وأمر الحيض أن يعتزلن مصلى المسلمين. متفق عليه

«Profeten beordret oss (kvinner) for å hente ut" awatiq (unge kvinner) og jentene er tilbaketrukket. Og han beordret til å holde seg borte fra menstruerende kvinner mushalla (bønnested) av muslimer ". [Avtalt alaih].

I det siste, Rasululllah sallallaahu 'to alaihi wa sallam be alltid holde' Id. Dette er et argument for nødvendigheten av å be 'Id. Og be 'Id abort fredagsbønnen forpliktelser, dersom den "Id falt på fredag. Noe som ikke er obligatorisk, er ikke sannsynlig å avbryte en forpliktelse til en annen. Look At Ta'liqat Ar Radhiyah, Sheikh Al Albani, 1/380.

Argument om at bønnen 'Id er Fard "Ayn, er det madhhab av Abu Hanifah og en av historie Imam Ahmad. Tilsvarende, mener Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah valgt. Han sa i Majmu'Fatawa (23/161), som følger: "Derfor, ber vi om at loven merajihkan 'Id er obligatorisk' Ain. Som for forslaget er ikke obligatorisk, er et ord som er svært langt fra sannheten, fordi bønn 'Id inkludert den største islamske syi'ar. Muslimer som samles på denne dagen, mer enn på fredag. Tilsvarende disyari'atkan den dagen til bertakbir. Som for hans juridiske betenkningen som sagt Fard kifaya, ikke akkurat ".

Bønn time 'Eid ul-Fitr
Mesteparten av Ahlul Ilmi oppfatning, at tiden for bønn 'Id er like høy som et spyd etter soloppgang til solen sklir. Nemlig Duha.

Mengakhirkan også Sunnah å be 'Eid al-Fitr, muslimer har mulighet til å gi veldedighet Fitr.

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa: "I det siste, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam mengakhirkan be' Eid al-Fitr og trang til å be 'Eid Adh-ha. Mens Ibn Umar 'anhuma, en venn som holdes til Sunnah. Han kom ikke ut før soloppgang ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].

PLASSER etablere Salat 'ID
Sunnah bønn 'Id i mushalla. Nemlig feltet utenfor oppgjøret av muslimer, med mindre det er udzur. For eksempel, slik som: regn, sterk vind og den andre, bør det gjøres i moskeen.

Ibn Qudama rahimahullah sa: "Doing bønnen" Id i feltet er sunnah, fordi første, profeten sallallaahu 'alaihi wa salalm ut i feltet og la moskeen. Tilsvarende fire kalifene. Og dette er alle muslimer. De har avtalt i alle alder og sted for å komme seg ut i feltet når de ber 'Id'. [Al Mughni, 3/260].

Ingen samtale og IQAMAH før bønn 'ID
Ibn Abbas og Jabir av Allah 'anhuma, sa de:

لم يكن يؤذن يوم الفطر ولا يوم الأضحى. رواه البخاري ومسلم

"Aldri kaller til bønn på dagen for" Eid al-Fitr og dagen av "Eid al-Adh-ha". [Rapportert av al Bukhari og Muslim]

Jabir bin Samurah av Allah 'anhu, sa han:

صليت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيدين غير مرة ولا مرتين بغير أذان ولا إقامة. رواه مسلم

"Jeg ba med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam på en to-dagers fest, en gang eller to, uten bønn og uten iqamat". [Rapportert av Muslim].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa: "Tidligere da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam til feltet, startet han bønn uten Adhan og iqamat eller ordet" ask shalatu jami'ah ". Og Sunnah, ikke å gjøre det ". [Zaadul Ma'ad, 1/427].

SHIFAT be 'ID
Praying 'Id, jobbet to rak'ah, bertakbir i to rak'ah er 12 ganger Takbir, 7 i første rak'ah etter takbiratul ihram og før qira'ah, og fem Takbir i andre rak'ah før qira' ah.

عن عمرو بن عوف عن أبيه عن جده أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في العيدين سبعا في الأولى وخمسا في الآخرة. رواه ابن ماجه

"Fra Amr bin Syu'aib av sin far fra sin bestefar, faktisk Messenger av Allah 'alaihi wa sallam ba bertakbir på to' Id sju ganger i første rak'ah og fem ganger i andre rak'ah." [HR Ibn Majah].

عن عائشة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم كبر في الفطر والأضحى سبعا وخمسا سوى تكبيرتي الركوع. رواه أبو داود و ابن ماجه

"Fra Aisha, sannelig Allah sallallaahu 'to alaihi wa sallam bertakbir be' Eid al-Fitr og be 'Choice Eid al-Adh-ha syv ganger og fem ganger, i tillegg til to Takbir bukker". [Rapportert av Abu Dawud, Ibn Majah. Se Irwa'ul Ghalil, 639].

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa: "Han begynte å be 'Id før berkhutbah. Han ba to rak'ahs. Bertakbir i første rak'ah, sju suksessive ganger etter Takbir Takbir iftitah. Han stanset mellom to Takbir. Det er ikke kjent spesifikk dhikr mellom Takbir, Takbir dette. Men (det) nevnte at Ibn Mas'ud Allah 'anhu og velsignet Gud, smigrende og fullstendig velsignelser på profeten sallallaahu' alaihi wa sallam (mellom de to Takbir), som nevnt av Al Khallal. Og Ibn Umar 'anhuma er en venn som er veldig tamassuk (stikker) til Sunnah. Han løftet hendene hver gang Takbir. Og etter å perfeksjonere takbirnya begynte profeten qira'ah. Han leste Al Fatiha, så les brevet Qaf i en rak'ah. På den annen rak'ah, resiterte Surat Al Qamar. Noen ganger leser brevet og brevet Al Al A'laa Ghasyiyah. Han har to legitimt enn dette, og uautorisert historie stater i andre.

Når du er ferdig å lese, bertakbir han og bukker. Deretter, når den har perfeksjonert den første rak'ah, reiste han fra nedbrutt og bertakbir fem ganger på rad. Etter det leste han. Deretter Takbir åpner i to rak'ahs, så les, og etter bøying. " [Zaadul Ma'ad, 1/427].

ER DET FØR OG ETTER Sunnah Prayers 'ID?
Ikke Sunnah Sunnah bønner før og etter "Id. Allah er nevnt fra Ibn Abbas 'anhuma:

أن النبي صلى الله عليه وسلم صلى يوم الفطر ركعتين لم يصل قبلها ولا بعدها. رواه البخاري

"Ja," ba alaihi wa sallam 'profeten sallallaahu Eid al-Fitr to rak'ah, ikke ber før eller siden "[Rapportert av al Bukhari].

Imam Ahmad, kan Allah ha barmhjertighet sagt: "Det er absolutt ingen sunnah bønn før eller etter" Id ". Så spurte han: "Hva om folk som ønsker å be på den tiden?" Han svarte: «Jeg er redd vil bli etterfulgt av de som ser den. Ya'ni ikke be ". [Al Mughni, Qudama Ibn 3/283].

Ibn Hajar Al Hafidz rahimahullah sa: "I konklusjonen, er bønnen« Id ingen Sunnah bønn før eller etter, forskjellig fra person med bønn mengqiyaskan Gomaa Men Sunnah bønnene muthlaqah ingen spesiell argument mot det, med mindre det er gjort i tide. er makruh som på andre dager. " [Fath-Hul Bari, 2/476].

Når ber 'Id gjort i moskeen på grunn av udzur, så bestilte to rak'ah bønn tahiyyatul moské. Og Allah vet best.

Hvis en person FRA VENSTRE BAK be 'ID, er nødvendig MENGQADHA?
I denne utgaven, Shaykh Ibn 'Uthaymeen, kan Allah ha barmhjertighet erklærte i ASY Syarhul Mumti' 5/208:. "Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah argumenterer diqadha ikke De som forlot eller flyktet fra bedende 'Id, er det ikke Sunnah for mengqadha'nya, fordi dette har aldri Ingen av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. og bønn' Id bønn gjøres med en spesiell forsamling. Derfor disyari'atkan ikke, bortsett fra på den måten ".

Shaykh Ibn 'Uthaymeen, da han sa også:.. "Bønn er ikke diqadha Fredag ​​Men for folk som er igjen, til (det) erstatte de obligatoriske fredagsbønnen med en bønn den gangen at Dhuhr I bønn.' Id, når etterslepet av menighet, er det ikke diqadha, fordi på den tiden det ikke er obligatorisk bønn eller be sunnah ".

Sermon 'Eid ul-Fitr
I Shahihain og andre som er nevnt:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخرج يوم الفطر والأضحى إلى المصلى فأول شيء يبدأ به الصلاة ثم ينصرف فيقوم مقابل الناس والناس جلوس على صفوفهم فيعظهم ويوصيهم ويأمرهم. رواه البخاري و مسلم

"Det er profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kom ut i feltet på" Eid al-Fitr og "Eid al-Adh-ha. Første han gjorde var be, snudde seg og sto vendt mot hans venn, og de ble sittende i sine rekker. Så han ville gi 'Choice izhah, testament og beordret dem ". [Rapportert av al Bukhari og Muslim].

I saken om prekenen "Id, den personen ikke plikt til å lytte. Lov til å forlate banen etter bønnen. Ikke så prekenen søndag, som er obligatorisk for oss å delta.

I hadith av Ibn Sa'īd Som Allah 'anhu, sa han:

شهدت مع رسول الله صلى الله عليه وسلم العيد فلما قضى الصلاة قال إنا نخطب فمن أحب أن يجلس للخطبة فليجلس ومن أحب أن يذهب فليذهب

"Jeg så ba 'Id med profeten sallallaahu' alaihi wa sallam Når du er ferdig, sa han:".. Vi er nå berkhutbah Alle som ville lytte, vennligst sitte ned og hvem er villig, kan du gå ".. [Utstedt av Abu Dawud, An Nasa'i, Ibn Majah. Se Irwa'ul Ghalil 3/96]

Rahimahullah Ibn al-Qayyim sa, "I det siste, da Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam perfekt bønn, snudde han og stod foran sine venner, mens de sitter i sine rekker. Han ga mau'izhah, testamenter og ordrer og forbyr dem. Han åpnet khuthbah -talen ved priste Gud. Det ble aldri rapportert i ett haditspun at han åpnet to prekener på 'Eid al-Fitr og "Eid al-Adh-ha med bertakbir. Og gitt rukhshah for menneskene som deltok på" Id å lytte til prekener eller gå ". [Zaadul Ma'ad, 1/429].

Hvis dag 'ID sammenfaller med fredag
Når dagen av "Id dagen sammenfaller med fredag, fredagsbønnen forpliktelser for personer som har deltatt på" bli Id inngis. Men for myndighetene, bør pålegges å sette opp fredagsbønnen, for å bli ivaretatt av folk som ikke ser 'Id eller for de som ønsker å delta på fredag ​​av folket som har bedt' Id. Og i stedet for fredag ​​for folk som ikke er fredagsbønnen, bønnene Dhuhr. Men jo bedre, er å delta begge. [Se Ahkamul 'Idain, Ath Thayyar, s.. 18; Ma.ialis 'Asyri Dhi'l Hijjah, Sheikh Abdullah Al Fauzan, s.. 107].

Fra Abu Hurayrah fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

قد اجتمع في يومكم هذا عيدان فمن شاء أجزأه من الجمعة وإنا مجمعون. رواه أبو داود و ابن ماجه

"Har du samlet på disse to 'Id. Den som vil, så be' Id hatt nok av fredag. Men vi arbeider på fredagsbønnen." [Rapportert av Abu Dawud, Ibn Majah]

GOD DAG å si 'ID
Shaykh al-Islam ble gratulert på dagen av 'Id. Han svarte:

«Gratulasjoner dag 'Id, hvis noen møter sin bror, da han sa تقبل الله منا ومنكم (may Allah akseptere gode gjerninger fra oss og fra deg), eller أعاده الله عليك (måtte Gud gi gode ting til deg), eller semisalnya, i noe som dette har blitt fortalt fra blant en gruppe venner, at de først gjør det. Og diperperbolehkan av Imam Ahmad og mye mer. Imam Ahmad sa at jeg ikke begynne med gratulerte noen 'Id. Men hvis noen gratulerte meg, jeg menjawanya, fordi svaret tahiyyah obligatorisk. Gratulerer startet 'Id er ikke en Sunnah er organisert, og ikke inneholde noe som er forbudt. Den som gjør jobben, så er det en sak. Og for de som ikke gjør det, det er også et eksempel ". [Majmu 'Fatawa, 24/253, se også Al Mughni, 3/294].

Wallahu a'lamu shawab bish.

Fullført 15. 1425 Rajab, sammenfallende 30 august 2004.

[Kopiert fra As-sunnah magasinet VIII/1425/2004M 07/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858197]



Angående uregelmessigheter Eid bønn



Av
Hasan Shaikh Salman berømt


Utmattende hendelse velkommen ankomst av ferien skjer overalt. Mesteparten av muslimene med en kave av sen mye tid, krefter og penger. Ikke nøl, utstedt uangpun uten å føle tung. Hva er viktig, i henhold til deres festene kan sendes til mer meningsfylt.

Vaner som dette, hvert år vi kan se, nesten alltid male kvelden før festen. Som om rushing er en nødvendighet som ikke kan forlatt av de fleste av Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam. Men en annen her, like før festen, er mange viktigere ting neglisjert.

Tøylesløs kemungkaran mye undervurdert av noen mennesker har blå bland denne strålende dagen. Noen kemungkaran det, er det allerede ofte er tilfelle utenfor ferie, og fikk verre når ferien kommer. For eksempel, liker å pynte seg med barbering, hilser ikke-Mahram kvinne, tabarruj (skjønnhet viser av), slik hedningene i kjole og nyte musikken, for å sette et tidspunkt for pilegrimsferden av graven, samt utdeling av mat og søtsaker, å sitte på toppen grav, sløse ingen faidahnya eiendom, og mange andre. Alt dette taint dette strålende fest.

Men i denne diskusjonen, vil vi ikke utforske de ovennevnte problemstillinger. Imidlertid vil vi fokusere på noen av de feil i utøvelsen av Salaah. Forhåpentligvis kan dette inspirere vår bevissthet til å være mer forsiktig. Oppfordrer oss til å være mer ivrig etter å gå til forsamlinger av vitenskap, spør «Alim, samt å lese bøker av de lærde, blir så som kunne bli spart og ikke fanget opp i gale vaner. Videre, hvis feilen allerede var fastlåst.

Blant de feil som ofte forekommer i gjennomføringen av be 'Id, er som følger:

A. NOEN folk undervurderer Salaah og vurdere saken, og ikke innen oppfylt
Imam Ash Syaukani sa: «Se, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam alltid be på to fester (' Eid al Fitr og Adh-ha). Han sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri forlatt, selv om bare én gang. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam befalt muslimer å komme ut av bønn, i den grad bestilt av en kvinne, enten slave, kvinnelig tilbaketrukkethet og menstruerende kvinner å komme seg ut. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam beordret til de perioder borte fra et sted for bønn, vitne og forkynne det gode for muslimer. I den grad kvinner er befalt å ha et slør, for å låne hans bror som ikke har en hijab. Alt dette viser at bønnen "Id obligatorisk for alle personer (Fard 'ain, Red), ikke fardlu kifayah". [Som Sailur Jarar, 1/315].

Jeg (berømt Shaikh Salman Hasan) sa: "(I ovennevnte forklaring, Red), Imam Ash Syaukani antydet til hadith av Umm Athiyah Allaah 'Anha som sa:

أمرنا رسول الله صلى الله عليه وسلم أن نخرجهن في الفطر والأضحى العواتق والحيض وذوات الخدور فأما الحيض فيعتزلن الصلاة ويشهدن الخير ودعوة المسلمين قلت يا رسول الله إحدانا لا يكون لها جلباب قال لتلبسها أختها من جلبابها

"Allah beordret oss til å fjerne kvinnene på" Eid al Fitr og «Eid al Adh-ha, det er slave, kvinnen som menstruerer og tilbaketrekking av kvinner. Som for kvinnen som er menstruating ut av bønn. (I en annen fortelling av feltet) og vitne og forkynne det gode av muslimene jeg (Umm Athiyah) sa:.. ». La broren satte et skjerf til sin bror, som ikke har et slør" ". O, var Allahs sendebud En av oss ikke har et slør" Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa, [ 1]

Han befaler sallallaahu 'alaihi wa sallam det ut, deretter kommandoen til å be for dem som ikke har udzur. Dette er basert på hensikten med samtalen. På grunn ut til mushalla (felt) er washilah (middel) for bønn. (If) wasilahnya obligatorisk, vil det føre til at målet om washilah det også blir obligatorisk. Og menn er mer obligatorisk enn kvinner. [Se Al Mau'izhah Al Hasanah, 43].

Blant argumentene som viser nødvendigheten av bønn to festivaler, bønnene 'Id effektivt å abortere (kunne erstatte, Red) fredagsbønnen dersom sammenfallende på samme dag. Det er en legitim historie av profeten, at han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa når festdag sammenfaller med fredag.

اجتمع في يومكم هذا عيدان فمن شاء أجزأه من الجمعة وإنا مجمعون

"På den dagen du presenterer, samlet to festdager. Alle som ønsker (ingen fredagsbønnen), da han har vært mangelfull fra fredagsbønnen. Og vi samle ferie og fredagsbønnen, og vi vil fortsette å be fr ' på. "[2]

Vi vet allerede, noe som loven er obligatorisk, ikke vil være i stand til å avbryte noe som er obligatorisk. Det er en legitim historie, siden den bønnen "Id disyari'atkan, han sallallaahu 'alaihi wa sallam alltid be' Id menigheten fram til sin død. Deed Han sallallaahu 'alaihi wa sallam som alltid be' Id kombinert med sine bestillinger til mennene til å slutte å be 'Id. Se Majmu 'Fatawa Ibn Taymiyyah (24/212, 23/161) og Ar Raudah En Nadiyah (1/142), Nailul Authar (3/282-283) og Tamamul Minnah, 344. Og nødvendigheten av å be 'Id, er valget av Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah. Han sa: «Vi anser Rajih (styrking) uttrykk for at bønnen 'Id det er obligatorisk for alle, som ordtaket av Abu Hanifa og andre. Så er den oppfatning av en av Imam ash-Shafi'i, og en av to meninger i madhhab av Imam Ahmad.

Den hilsen som sier: «Prayers" Eed ikke er nødvendig ", ordene er svært langt fra sannheten. Faktisk ba 'Id er en veldig stor syi'ar islam, og folk som hadde samlet seg for bønner' Id er større enn fredagsbønnen. På denne dagen, disyari'atkan Takbir. Og meningene til folk som sier "Bønn" Id Fard kifaya ", disse ordene ikke ha et solid fundament. [Majmu 'Fatawa, 23/161]

Her vi kort reflektere over kommandoen profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i hadith av Umm Athiyah tidligere. I det der er en kommando for kvinner som menstruerer og kvinner slaver til å vitne og forkynne det gode for muslimer. Fra denne hadithen kan tas to juridiske rettsvitenskap:

A. Disyari'atkan til kvinner å delta bønner ut 'Id.
Vi anbefaler for kvinner å delta menighet muslimene, som Allah kommandoer realisering sallallaahu 'alaihi wa sallam. Ikke glem vi minne dem, samt de ansvarlige for forpliktelsen til å bære hijab syar'i. Noen ganger noen mennesker blir overrasket sharia domstol for frigjøring av kvinner inn i Salaah.

Se, dette er sannheten at det er ingen tvil i det. Fordi, forklarer mange hadith dette. Her vi begge endene til å møtes med hadith av Umm Athiyah ovenfor. Denne hadith er ikke bare som et forslag disyari'atkannya bønn alene. Enda mer enn det, noe som indikerer nødvendigheten av bønn for kvinnene, fordi det kommanderer Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam. Og den juridiske opprinnelsen av kommandoen er obligatorisk. Dette bekreftes av historien om Ibn Abi Bakr Abu Syaibah og Allah 'anhu.

حق على كل ذي نطاق الخروج إلى العدين

"True, for hver person som har sayak (skjørt), utgang til Salaah" [3]

2. Ba to ferie plass på felt, ikke en moské, selv om det kan være i moskeen.
Fra den andre siden, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sterkt oppfordre kvinnene til å delta bønner menstruasjon' Id, mens moskeen ikke er gjennomførbare fylt menstruerende kvinner. Når de besøker moskeen ikke skal være når menstruasjonen, da det eneste feltet som de skulle delta. Dette er beskrevet i mange ahaadeeth, slik som de fra Abu Said Al Khudri Radhiyalahu 'anhu, sa han:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخرج يوم الفطر والأضحى إلى المصلى فأول شيء يبدأ به الصلاة

"I det siste, kom profeten ut til mushalla n (felt) på festen for" Eid al Fitr og Adh-ha. Og det første han gjorde var be n (IED) ". [4]

Ibn al-Hajj al-Maliki sa: "Sunnah som har kjørt i to bønner studert dette problemet, er gjort på feltet. Siden, sa Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

صلاة في مسجدي هذا أفضل من ألف صلاة فيما سواه إلا المسجد الحرام

"Praying i masjidku dette tusen ganger viktigere enn å be i en moské i andre, bortsett fra Grand Mosque" [5]

Selv om bønnene ved profetens moske store dyder, men han n (fortsatt) ut i feltet og la moskeen. (Al Madkhal, 2/283). Handling basert på denne Sunnah som foregår i de tidlige dager, med mindre tvang, som regn og semisalnya. Dermed mener fire prester skoler (Hanafi, Malik, Shafi'i og Ahmad) og andre.

I tillegg har denne Sunnah (bønnen på feltet) stor visdom. Dvs, muslimene har to dager (spesielt) i et år. På denne dagen, samlet beboere i alle land (en region), menn, kvinner og barn. De møter til Gud helhjertet. De samlet i én setning, ba bak en imam, bertakbir, bertahlil og be til Allah med full oppriktighet. Som om de var av ett hjerte. De juble, juble med allmektige Allahs velsignelser til dem. Slik at ferien er en lykkelig dag.

Jeg håper at muslimene reagerte positivt å forfølge sin sunna, slår religion inn i vilkårene syi'ar herlighet (autoritet) og deres lykke.

ياأيها الذين ءامنوا استجيبوا لله وللرسول إذا دعاكم لما يحييكم

"Dere som tror, ​​oppfylle Guds kall og samtalen for en apostel til apostlene kaller på dere for å gi liv til deg" [Surat al-Anfal: 24]

B. NÅR IKKE TIL FELTET Takbir bagasjeskrue
Av Az Zuhri rahimahullah, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam pleide å gå ut på helligdager og bertakbir å komme til feltet, og å fullføre bønnen. Når du er ferdig, han sallallaahu 'alaihi wa sallam stopp Takbir. [6]

I denne hadith er det argumentet disyari'atkannya handlinger som er begått av noen muslimer, nemlig Takbir høyt mens du går mot feltet. De fleste starter meremehkam denne Sunnah, til nå virket det å ha blitt historien om fortiden (og nesten ingensteds å bli funnet igjen, rød). Dette er fordi svakhet av deres religion, og skammer seg over å bekjenne og avsløre dette sunnah.

Ironisk nok, blant dem er det en plikt til å gi veiledning og undervisning til mannen. (Men) som veiledning i deres syn er begrenset til å overføre kunnskap til den menneskelige læreren. Som for noe som er desperat behov for å vite dette ikke få deres oppmerksomhet. Faktisk, de anser diskusjonen og gi en advarsel i denne saken, både ved ord og gjerning som en handling av avfall, som ikke fortjener å bli lagt merke til i de handlinger og læresetninger. Innalillahi wa inna ilaihi raji'un.

Alt du trenger å få oppmerksomhet her, nemlig Takbir skrallende disyari'atkan ikke deles med en stemme, som gjøres av noen mennesker. Likeledes med disyari'atkan dhikr høyt eller ikke høyt disyari'atkan. Dette er alt ikke disyari'atkan menigheten. Og semisalnya med dette, er det bønn i menigheten som kjent i Damaskus med navnet Athan Al Juuq. Ofte menighetens dhikr (ved én stemme) å forårsake avslutning av et ord eller en setning, som ikke bør være waqaf (stopp) ordet eller uttrykket, som "lailaha" i tahlil etter Fajr og Maghrib, som det gjentas ganger vi hører.

Derfor bør vi alltid være på vakt og alltid huske ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam

وخير الهدى هدى محمد

"Og det beste av veiledning er veiledning Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam'.

C. LØFT i hver hånd Takbir be 'ID
Det er ingen rettshistorie av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, som erklærte han sallallaahu' alaihi wa sallam løfte hendene i bønn når Takbir 'Id. Men, sa Ibn al-Qayyim: "Og Ibn Umar, da han var svært opptatt av å følge Sunnah til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam - holdt opp begge hendene samtidig med hver Takbir". (Zaadul Ma'ad, 1/441). Og best av veiledning er veiledning av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, selv om Ibn Umar berettet denne hadithen og far Allah' anhuma, men vil ikke gjøre det som en sunnah. Dessuten er det ikke sant historie.

Shaykh al-Albani sa: "Historien om Omar, blir fortalt av Bayhaqi med en svak Sanad. Mens historien om Ibn Umar, har jeg ikke fått det. Og sannelig Imam Malik sa: Jeg har ikke hørt om dette en haditspun '. "[Tamamul Minnah, s.. 349].

Dermed mener Imam Malik, som finnes i Al Madunah (1/169). Og denne uttalelsen ble sitert av Imam Nawawi i Majmu '(5/26). Bare Ibn Mundhir sa: "Imam Malik sa: 'I dette tilfellet er det ingen bestemt Sunnah. Den som vil, da han løftet hånden hver gang takbir. Og jeg er mest opptatt av, nemlig det første (ikke holdt opp hånden) '. "

D. QABLIYAH Sunnah bønn før Salaah opphavspersoner og "AS bønn JAAMI'AH" FØR STÅ for bønner
Flertallets synspunkter muslimsk land, til de menneskene som deltok på bønnen "Id i feltet be to rak'ahs før sitter i hans sted, for å avvente etablering av presten for å be. Ba to rak'ahs er det ingen opprinnelse av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, selv det er en historie om Allah ibn Abbas' anhu

أن النبي صلى الله عليه وسلم خرج يوم الفطر فصلى ركعتين لم يصل قبلها ولا بعدها

"At Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ba to rak'ahs på festen. Han ikke ba to rak'ahs før og etter at" [HR. Bukhari og Muslim]

Al Hafiz Ibn Hajar sa: "I konklusjonen, er det ingen omskjæring før og etter be bønnen" Id, den samme personen han mengkiaskannya (likhetstegn be 'Id) med fredagsbønnen. " [Fath-Hul Bari, 2/476].

Imam Ahmad sa: "Det er ingen frivillige bønner før og etter" Id ". (Masail Al Imam Ahmad, nei. 469). Og han sa også: "Det er ingen frivillige bønner før og etter" Id. Profeten kom ut ba 'Id utfører ikke bønnen før eller siden. De fleste av Basrah beboerne å be før, og noen beboere Kuffah frivillig bønn etter ". [Masail Al Imam Ahmad, nei. 479]

Ibn al-Qayyim sa: "Han og hans kompanjonger n g omskjæring utfører ikke bønner før og etter be 'Id når det har nådd bakken". (Zaadul Ma'ad, 1/443). Da profeten sallallaahu 'alaihi wa Salam hadde nådd feltet, ble han ba' Id bønn og iqamat uten, og uten å si «ash shalatu jami'ah". Og er loven, ikke gjør litt av det. (Zaadul Ma'ad, 1/442 og At Tamhid, 1/243).

E. Gjøre natt KINGDOM
Mange predikanter og forkynnere aktivt oppfordrer folk til å komme nærmere Gud, nemlig ved å slå på kvelden festen. Faktisk er deres råd ikke funnet på baksiden av det autentiske.

De er ikke nok å oppfordre folk til å snu i kveld. Selv de (modige) attributt (hvile) hilsen til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ved hjelp av argumenter:

من أحي ليلة الفطر والأضحى لم يمت قلبه يوم تموت القلوب

"Den som snudde nattens Eid ul-Fitr og Adh-ha, vil hans hjerte ikke dø den dagen han døde forsiktig mann» [7].

Historie på en falsk hadith, og bør ikke tillegges profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, langt mindre veldedige til ham og kalte for et menneske å gjøre det.

F. Sermon ÅPNING og mange sier MED Takbir Takbir prekener
Ibn al-Qayyim sa: "Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam alltid åpnet sin tale med å prise Gud. Det er ingen historie i ett hadith at han begynte å forkynne to id med Takbir. Only, Ibn Majah fortalt i hans Sunan fra Sa'ad Al Qardhi, at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam reprodusere Takbir midt i prekenen, og hovedvekten takbir to ferie prekener.

Men historien er ikke en indikasjon når han sallallaahu 'alaihi wa sallam startet prekenen med Takbir.

Folk har vært i tottene på hverandre på problemet og festen for åpningen to istisqa. Noen sier "preken" id og istisqa begynner med Takbir ", og andre sier" istisqa preken begynner med tilgivelse ", og andre sier" begge begynner med hamdalah ".

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sa: "(Han begynte talen med hamdalah), det er riktig". [Zaadul Ma'ad, 1/447-448].

Famous Sheikh, sa: "Den svake hadith tidligere. I sanadnya, det er en svak mann. Nemlig Abdurrahman bin Sa'ad bin Ammar bin Sa'ad Al Muadzan. Sistnevnte majhul (ikke kjent), Sa'ad den Ammar bin. Så det bør ikke være sunnatnya berhujjah Takbir i midten av prekenen med hadith ". [Tamamul Minnah, 351]

G. MAKING 'De to IED MED SETER preken og skilt
All den historien som er knyttet til dette problemet er svak, kan ikke brukes som bevis. Imam Nawawi rahimahullah sa: "Ingen av de legitime historie spørsmålet om repetisjon preken". [Se Fiqh Sunnah, 1/223 og Tamamul Minnah, 348]

Dermed noen av problemene med uregelmessigheter berkaitang utbredt i gjennomføringen av festen av "Id. Kan være nyttig. Og Allah vet best.

*) Tilpasset og oppsummert fra boken Al Qaulul Mubin Fi Akhtha 'Al Mushallin, kjente verk av Shaykh Hasan Salman, med noen tilføyelser.

[Kopiert fra As-sunnah magasinet X/1427H/2006 09/Tahun Edition. Foundation publiserte Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]






kilde: http://almanhaj.or.id/
________

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar