Jumat, 03 Agustus 2012

Laylat al-Qadr. Tisíc nocí měsíce; mluveného Jalla wa 'Alaa: إنا أنزلناه في ليلة مباركة "Opravdu, máme ji na požehnané noci." [Ad-du-Khaan: 3]


Laylat al-Qadr. Tisíc nocí měsíce; mluveného Jalla wa 'Alaa: إنا أنزلناه في ليلة مباركة
"Opravdu, máme ji na požehnané noci." [Ad-du-Khaan: 3]


Podle
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i


Pro pojmenování Honor Night Laylat al Qadr ní jmenovitě
Učenci nesouhlasí رحمهم الله ngenai k této otázce, a to takto:

Za prvé, v noci na Laylat al-Qadr ve skutečnosti, bůh sady (zavináč taqdiir) všichni hodně štěstí, smrt a smrt všech akcí pro nadcházející rok, a andělé záznam všechno.

Za druhé, stanovisko uvedlo, že sláva (al-Qadr), čest a atmosféra je způsobena zjevení noci (začátek) al-Korán, nebo v noci, andělé zem nebo požehnání, milost a sláva této maghfirah v noci.

Za třetí, na základě stanoviska, že lidé, kteří se obracejí dnes dostane al-Qadr odst. sláva) je skvělý, nikdy předtím. Tato noc se přidat k jeho slávě v očích Alláha Subhanahu wa Ta'ala.

A existují i ​​jiné názory. [1]

Laylat al-Qadr požehnání a jeho prvenství
Laylat al-Qadr je nejdůležitější noc. Dnes v noci byl poctěn Bohem, než jiné noci. Takže to byl večer plný požehnání jako Bůh řekl Jalla wa 'Alaa:

إنا أنزلناه في ليلة مباركة

"Opravdu, máme ji na požehnané noci." [Ad-du-Khaan: 3]

Imám al-Qurtubi rahimahullah řekl: "Alláh charakterizují tento večer s požehnáním, neboť On ukázal svým služebníkům různými požehnání, dobroty a odměna na této slavné noci." [2]

Takže je Laylat al Qadr požehnal obsahuje řadu velké díky a hodně dobrých věcí. Z toho jsou následující:

Za prvé: V předvečer tohoto ušlechtilého vysvětlit všechny případy moudrosti. Věru, Alláh řekl nám tento problém tím, že říká:

فيها يفرق كل أمر حكيم

"V té noci popsal záležitosti moudrosti." [Ad-Dukhan: 4]

Význam slova je yufashshal yufraqu (popsané, je uvedeno). A význam slova je al-muhkam hakiim (přesné, precizní a dokonalé).

Ibn 'Abbas řekl, že Allaah anhuma poznámka Matky knihy o al-Laylat Qadr všechno, co se stalo v roce před dobrý, špatný, hodně štěstí, smrt na odjezd do Hajj. [3]

Za druhé: Charity, kteří pracovali na této slavné noci bude násobí a odpuštění hříchů lidí, kteří zapnout Laylat al-Qadr je. Tabaaraka Alláh říká v dopise Ta'aalaa wa al-Qadr:

وما أدراك ما ليلة القدر ليلة القدر خير من ألف شهر

"A víte, co v noci of Power je? . Noc Power je lepší než série-bu měsíců "[Al-Qadr: 2-3]

V exegeta (expert interpretace) říká: "Jeho význam je dobré skutky (provádí se) Laylat al-Qadr je lepší než tisíc dobrých skutků v průběhu měsíce (hotovo) Laylat al-Qadr ven. A to je velký dar, milost Boží na jeho zaměstnanců, stejně jako skutečné požehnání velké a jsou ve vlastnictví této slavné noci. "

Proroka sallallaahu To alaihi wa sallambersabda v hadíth vypráví al-Bukhari a Muslim z Abú Hurayrah Alláha anhu:

من قام ليلة القدر إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Ti, kdo založil Laylat al Qadr, skrze víru a očekává odměnu (od Boha), zcela jistě jeho hříchy odpuštěny předtím." [4]

Řekl qaama (se sídlem) v hadith nad lze realizovat ve formě modlitby, dhikr, modlit se, číst al-Koránu-an a další formy dobra.

Za třetí: Pád al-Qur'an na Laylat al-Qadr.
Mezi ctnosti a požehnání Laylat al Qadr, že al-Qur'an al-Karim, ve které je návod pro lidstvo a pro jejich štěstí ve světě a na onom světě, které byly odvozeny na tuto noc.

Tabaaraka Alláh wa Ta'ala říká:

حم والكتاب المبين إنا أنزلناه في ليلة مباركة

"Ha-Mim. Do knihy (al-Korán-) je vysvětleno. Opravdu, máme ji na požehnané noci ... "[Ad-Dukhan: 1-3]

A on řekl:

إنا أنزلناه في ليلة القدر

"Opravdu jsme se dolů (al-Korán-) v noci ze slávy." [Al-Qadr: 1]

Uvedl, že záměr verše je pokles al-Korán, jakož i (od prvního do nebe lawh Mahfuz odst. Baitul "Izzah-zavřený) v Laylat al-Qadr, pak postupně snížen na proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem. Sice jiný názor říká, že poezie nahoře je začátek pádu al-Qur'an na Laylat al-Qadr nastane. [5] Wallaahu ví nejlépe.

Za čtvrté: Další požehnání Laylat al-Qadr byl pád andělů v této slavné noci.
Alláh říká, Ta'ala v dopise ze dne al-Qadr:

تنزل الملائكة والروح فيها بإذن ربهم من كل

". V té noci, Angel Falls Anděl a Anděl Gabriel se souhlasem svého Pána řídit všechny záležitosti" [Al-Qadr: 4]

V komentáři k tomuto verši, Ibn Katheer, může Allaah smiluj se v knize o svém komentáři uvádí: "Mnoho z andělů, kteří padli na této noci, Laylat al-Qadr protože mnoho požehnání toto. Andělé padají spolu s požehnáním a milostí, jako když se vyskytují v těch dobách, kdy al-Qur'an přednesl, že prostorový památku shromáždění, a dokonce i jindy leželi jejich křídla s trestním stíháním vědy jako postoj respektu vůči státního zástupce znalostí. [6] Podle komentátorů jumhur znamenalo slovo "válka" je-ruuh Gabriel Alaihissallam. To znamená, že anděl Gabriel se společně. A Gabriel věnoval své uznání v čest a glorifikaci sebe sama. [7]

Za páté: Laylat al-Qadr je noc pohody. Zcela dobra, žádné zlo v něm.
Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká:

سلام هي حتى مطلع الفجر

"Tu noc (plné) příliš dobře až do rána." [Al-Qadr 5]

Mír uvést s ohledem na význam je, že se tak nestane v noci na vzniku onemocnění, a bez ohledu na to, co ďábel propuštěn. Další vyjádřil názor, že význam mír je dobrý a požehnání. [8] Tak v noci bylo, že tam je jen dobro, bez ošklivosti, až do rána. A jiný názor uvedl, že záměrem je Angels modlit ke spáse pro ty, kteří se obracejí na mešita (mešita Ahl-ul) během Laylat al-Qadr na toto téma.

Wallaahu ví nejlépe.

Zde jsou některé požehnání a ctnosti jsou velmi reálné a fenomenální této slavné noci.

Laylat al-Qadr, kdy výskyt?
Jumhur učenci souhlasí, že Laylat al-Qadr jen tam během ramadánu.

Na slovo Alláh wa Subhanahu Ta'ala:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن

"Měsíc ramadán, měsíc, ve kterém se (zahájení) al-Korán, ..." [al-Baqarah: 185]

A jeho slova:

إنا أنزلناه في ليلة القدر

"Opravdu jsme se dolů (al-Korán-) v noci ze slávy." [Al-Qadr: 1]

Ale oni se lišili v určení noci keberapakah ramadánu. Vyhraněné názory (AR-raajih) se koná v Jumhur odst. většina) duchovenstva, tj. posledních deset dní ramadánu, a ještě konkrétněji na lichých nocí.

A argument pro toto stanovisko je, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem objednat společníci Alláh anhum být více aktivní v charitě.

To bylo vyprávěno al-Bukhari v Shahihnya rahimahullah, od 'Aa'ishah, že Alláh proroka anhuma sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

تحروا ليلة القدر في الوتر من العشر الأواخر من رمضان.

"Hledejte Laylat al-Qadr v (číslo) o podivných posledních deset dní ramadánu." [9]

Jakmile alaihi jeho pozornosti proroka sallallaahu To wa Salamem za posledních deset dní ramadánu, on beri'tikaf a zapněte své noci v uctívání.

A pravidla týkající se doby pádu Laylat al-Qadr, existuje mnoho názorů mezi učenci. Ale nejsilnější údaje o době Laylat al-Qadr je to, že slunce vychází na slunné ráno.

Laylat al-Qadr moudrost tento skrytý od lidského poznání,-wallaahu Veličenstvo ví nejlépe demonstroval celou noc v ramadánu, a že člověk je vážně doufal, že si to tak, že odměny získali větší.

Ibn Jauzi rahimahullah řekl: "Laylat al-Qadr moudrost uchovávat v tajnosti, jinak služebníky upřímnosti v jeho úsilí o dosažení keutama skutečně dojde optimálně, jak to (moudrost) skrytí doby bylo uděleno v pátek ... [10] a tak dále.

Pak se stalo nutností pro muslimy najít čas (včera večer v deset perem), takže je to opravdu přímo na Laylat al-Qadr, pak ho se ctí a uctívání a pokoří se k Bohu s modlitbou, pobožnosti a požádat o odpuštění, a důraz na uctívání -Sunna uctívání Boha, aby si radost z Boha Nejvyššího a Milosrdného a odměnou a odměnou moc.

[Kopírované z knihy Na Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu hlavě v praktikách indonéských a čas Požehnaný, Autor Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Nakladatelství Press Ibn Kathir]



Jíst požehnání Sahur



Podle
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i


DEFINICE
(السحور), což je při pohledu memfathahkan za něco, co se používá bersahur [1] v podobě jídla a pití, a mendhammahkan, a to jako Masdar (původ slova) a také ke slovesu jako takový. [2]

Ibn al-Athir řekl: "Co víc je vyprávěn menfathahkan, někteří argumentovali:" Pravda je, že menfathahkan didhummahkan je na jídlo, požehnání, odměny a reakce akce, ne jídlo. "" [3]

ČAS
Jmenoval Sahur, jak provádí Sahur, zatímco k-Sahir je konec noci před Shubuh, že by měl říkat, že je z poslední třetiny noci až do rána, [4] záměrem je, aby konec jídla pro někoho, kdo rychle roste svítání.

Jak Alláh wa Subhanahu Ta'ala:

وكلوا واشربوا حتى يتبين لكم الخيط الأبيض من الخيط الأسود من الفجر

"... A jíst a pít, dokud bílá nit je zřejmé, na vás z černou nití [5] v úsvitu ..." [al-Baqarah: 187]

Sunna na mengakhirkan úsvitu Sahur pokud ne bál, historie al-Bukhari a Muslim z Anas Alláha od Zaid bin Harith anhu Alláha anhu, řekl: ". Jsme bersahur s alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem pak nastavit modlitbu" řekl jsem: " Jak dlouho mezi dvěma "On řekl:". Padesát poezie "[6]

Imám al-Baghawi řekl: "učenci navrhnou mengakhirkan ranní jídlo." [7]

PRÁVNÍ
Dawn právo je mustahab (Sunna) pro lidi, kteří rychle, protože proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

"تسحروا! فإن في السحور بركة."

"Bersahurlah vás, protože tam je požehnáním v bersahur." [8]

A v dalším vyprávění se sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب, أكلة السحر."

"Rozlišování mezi naší půstu se svým rychle, je jíst Sahur ahlul Book". [9]

Tak, krmení prostředky má menyelisihi ahlul Sahur knihu.

Imám-Nawawi řekl: "To je, separátor a rozdíl mezi naším půst je jídlo s jejich rychle, protože nemají bersahur jsme se vyzývají, aby bersahur." [10]

Jíst Sahur může být něco k jídlu alespoň někoho, ať je to jídlo nebo pití. [11]

Prvenství úsvitu a KEBERKAHANNYA
Vyprávěný z proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem že sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

"تسحروا! فإن في السحور بركة."

"Bersahurlah, protože v ní se Sahur jídlo požehnání." [12]

A vyprávěl z al-anhu Irbadh Alláh ibn Sariyah [13], řekl: "Slyšel jsem proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem zavolat někoho, kdo by jedl Sahur jak on říkal:

"هلم إلى الغداء المبارك."

"Pojď sem jíst jídlo, které je požehnaný". [14]

Sahur jídlo má požehnání na světě a na onom světě, imám-Nawawi řekl, když vysvětluje rahimahullah Sahur požehnání platí, že "požehnání na jídle obsažené Sahur velmi jasně, protože on je osvěžující pro rychlé a nadšení pro něj a dostanete chuť na zvýšení závažnosti půst, protože její problémy . pro lidi, kteří bersahur "To říká:" Jistě, že obsahuje probudil, modlitby a prosby v době, kdy je čas padajících anděly, modlitbou a požádat o odpuštění, přijetí, a možnost to brát wudu "a modlit se nebo drží pokračoval vzhůru dhikr a prosby, modlitby nebo se připravit na ranní modlitbě až do svítání. "[15]

Pravda, která zahrnuje všechna požehnání, a další věci, že z hlediska přínosu Sahur, a to jak časové, a dále, a že jíst Sahur zahrnují potraviny a nápoje, zatímco sloveso je التسحر.

V knize Fat-Hul Baari, Ibn Hajjar řekl: "(stanovisko), nejlepší je, že požehnání jídla Sahur lze získat mnoha způsoby, které je sledovat Sunny a Ahl-ul porušuje knihu, zbožný Alláhu Subhanahu wa Ta'ala sloužit, přidejte Duch lásky a aby se zabránilo špatné chování způsobené hladem, byl příčinou lásky, jimž je žádost v té době, nebo si spolu s ním jíst, dělat dhikr, modlete se v době, modlitba je poskytnuta, stanoví záměr půstu pro ty, kteří melalaikannya před spaním, Ibn Daqiqil To EED [16] řekl: "Toto požehnání může vztahovat i na věci, dále jako vykonávajícího Sunny, bude odměněn a zvýšené Sunny (provádí), takže by se mohla vztahovat na věci tohoto světa, jako tělesná síla a také usnadňuje rychle bez nebezpečí pro toho, kdo se nalačno. "[17]

Mezi ctností, které jsou spojené jíst Sahur Alláh a jeho andělé se bershalawat pro lidi, kteří jedí Sahur, nepopírám, že je to velká ctnost.

Abu Said al-Khudri Alláh anhu je vyprávěný z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, že řekl:

"السحور أكله بركة, فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء, فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين."

"Jídlo je požehnáním Sahur, není jej ponechat, třeba jen doušek vody, protože Alláh wa Subhanahu Ta'ala a jeho andělé bershalawat pro lidi, kteří bersahur". [18]

Tak to se rozumí, pro muslima následovat proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem ve svých akcí na toto téma, aby bylo dosaženo udržitelnosti kahannya a jeho klady a výhody na světě a na onom světě.

[Kopírované z knihy Na Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu hlavě v praktikách indonéských a čas Požehnaný, Autor Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Nakladatelství Press Ibn Kathir]



Ramadán, měsíc plný požehnání



Podle
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i

ZÁVAZKY půst pro ramadánu
Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

". Vy, kteří věříte, půst povinný na vás, jak je předepsáno pro ty před vámi, abyste může se ho bojí" [Al-Baqarah: 183]

Řekl:

فمن شهد منكم الشهر فليصمه

"Kdo z vás je k dispozici (v zemi, kde žil) v měsíci, že se bude rychle v průběhu měsíce." [Al-Baqarah: 185]

Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

بني الإسلام على خمسين ...

"Islám je postaven na pěti (společná)."

Pak sallallaahu To alaihi wa Salamem říká mimo jiné, půst o ramadánu. Muslimové se také shodli na nutnosti půstu v ramadánu.

Nicméně, tam je rozdíl v názorech (odchylku) (základní) pojmenování tohoto měsíce ramadánu podle jména. Existuje názor, říkat (z pohledu smysluplné, zavřený), která se jmenuje ramadán, protože turmadhu (ترمض) fiihidz Dzunuub (tento měsíc hříchy člověka vyhořel) a الرمضاء شدة الحر (ar-ramdhaa "význam rozpálený). [1] Jiní lidé vyjádřili názor, že tzv. ramadán, protože Arabové při převodu jména měsíců starověkém jazyce, kterému říkají ti měsíců založené na realitě a stavu, který nastane, když éru. Pak se náhodou tento měsíc k pádu přesně na hořící horkém počasí, tzv. jménem tohoto měsíce Ramadánu. [2]

Požehnání měsíc ramadán a jeho prvenství
Ramadán má mnoho požehnání, ctnosti a výsady, které nejsou ve vlastnictví ostatních měsících.

První požehnání, je to, že ramadán je půst hříchy způsobují terampuninya a odstranění různých chyb.

Jak je uvedeno v hadith aš-Shahihain Abu Huraira Alláha anhu, prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl:

من صام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Kdo se postil ramadán, protože víry a očekává odměnu (od Alláha Subhanahu wa Ta'ala), nepochybně bude odpuštěno jeho hříchy jsou minulostí." [3]

A v muslimském z Abú Hurayrah Shahiih anhu, že Posel Alláha alaihi sallallaahu To wa Salamem řekl:

الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات لما بينهن إذا اجتنبت الكبائر.

"Povinné pět čas modliteb, páteční modlitby na příští pátek, a ramadán k ramadánu příští zrušit hříchy spáchané v letech tohoto období, pokud hříchy dijauhkannya." [4]

Druhý požehnání, tento měsíc je noc lepší než tisíc měsíců, tj. v noci Laylat al-Qadr. Ale v této věci se bude zabývat zvlášť a samostatně v následující kapitole.

Třetí požehnání, tam je mnoho jiných hadísy, které vysvětlí klady a keistimeaan velmi požehnané tento měsíc, z nichž je uvedeno v hadith aš-Shahihain Abu Huraira Alláha anhu, proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

إذا جاء رمضان فتحت أبواب الجنة وغلقت أبواب النار وصفدت الشياطين.

"Když přijde ramadán brány nebes otevřel a brány pekla jsou zavřeny a ďábel-ďábel řetězu nahoru." [5]

Zatímco historie an-Nasa-i a Imam Ahmad existují další: ". To přišel ramadán, měsíc plný požehnání" [6]

Čtvrtý požehnání, mezi požehnání tohoto měsíce muslimové jsou schopni dosáhnout mnoha přednosti a výhody půstu, který je pozemský a dále, z toho:

A. Pozemské ctnosti, ctnosti
Za prvé: zbožnost.
Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

"Vy, kteří věříte, půst povinný na vás, jak je předepsáno pro ty před vámi, takže se může stát zbožný." [Al-Baqarah: 183]

Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem také řekl: hadíth Abu Hurayrah Alláha anhu vyprávěný v knize al-Shahiihain:

والصيام جنة وإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث ولا يصخب فإن سابه أحد أو قاتله فليقل إني امرؤ صائم.

"Půst je štít, když jednoho dne jeden z vás ve stavu půstu, pak by neřekl, špinavé a křik. Pokud někdo kritizuje a mencacinya, měl by říct: "Určitě jsem půst." [7]

Slova proroka alaihi sallallaahu To wa Salamem: "Půst je štít", což znamená, že hladovění vede pachatele Hell Alláha na Soudný den, držet půst od vášní a Munkar v životě jeho světa. [8] proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem také řídila osoba nalačno opustit sprostá slova a ošklivé, zlé skutky, a nechat emoce hněvu. A ušlechtilý charakter rychlých hráčů mu pomůže dosáhnout tohoto stupně zbožnosti. Že temperament je chvályhodná.

Za druhé: zdvojnásobení Pahala.
Na hadith popela uvedeny v knize hadíth Abu Hurayrah Shahiihain anhhu Alláha:

قال الله عز وجل: كل عمل ابن آدم له إلا الصيام فإنه لي وأنا أجزي به ...

"Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká:" Každá láska, která dělala děti Adama, jsou pro něj, s výjimkou půstu. Skutečné rychle na mě. Já odmění ... '"

V historii Imam Muslim:

كل عمل ابن آدم يضاعف الحسنة عشر أمثالها إلى سبعمائة ضعف قال الله عز وجل إلا الصوم فإنه لي وأنا أجزي به يدع شهوته وطعامه من أجلي.

"Každá láska, která dělala děti Adama se násobí. Jeden dobrý násobí do deseti až 700 krát. Pak Alláh říká: "S výjimkou půstu. Skutečné rychle na mě a já jsem byl ten, kdo dává odměnu. Lidé, kteří jedí rychle a nechat chtíč pro mne sama. "[9]

Imám-Nawawi může Alláh mít slitování řekl: "Slovo Boha všemohoucího, který stanoví:" A já jsem byl ten, kdo dává odměnu, "je skutečná vysvětlení velikosti Boží dar a jeho bohatou odměnu děti pro skutečné lidi jsou vznešené a velkorysý, když řekl, že on sám bude mít návratnost, což se projevilo jak úrovně odpovědi, kterou posvětil a jak rozsáhlé dárek dal. "[10]

Za třetí: zápach z úst totiž půst člověk je lepší než v Alláha Ta'ala vůně oleje pižma.

Vzhledem k tomu, slova proroka alaihi sallallaahu To wa Salamem v hadith Abu Huraira Alláha anhu:

والذي نفس محمد بيده لخلوف فم الصائم أطيب عند الله من ريح المسك.

"Pro Pán duší Muhammad (byl) v ruce, opravdu špatný dech více voní, kdo se postili u Boha než vůně oleje pižma."

Al-khaluuf znamená změnit špatný dech, v důsledku půstu. Ale to dopadá dobře v očích Alláha Subhanahu wa Ta'ala a dokonce ho měl rád. To ukazuje, jak tomu mám velkou naději v Alláha Ta'ala. Do té míry, že se něco nenávidí lidi a jsou považovány za hnus, se obrátil na straně Boha, je něco, co se dává přednost. Vzhledem k tomu, že je postaven na společné provádění půstu, který je poslušnost k Bohu.

Za čtvrté: Tam byl, pro půstu osoby štěstí dostat dva
Vzhledem k tomu, slova proroka alaihi sallallaahu To wa Salamem v hadith Abu Huraira Alláha anhu:

للصائم فرحتان يفرحهما إذا أفطر فرح وإذا لقي ربه فرح بصومه.

"Pro lidi, kteří se nalačno, jsou tam dva šťastní, šťastní v době jeho přerušení, a byl spokojený s jeho rychle, když potká svého Pána." [11]

Za páté: výsadou těch, kteří rychle s jejich vstupem do nebe přes speciální dveře s názvem ar-Rayyaan.

Důkazem je hadíth o Sahl bin Sad anhu Alláha z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, řekl:

إن في الجنة بابا يقال له الريان يدخل منه الصائمون يوم القيامة لا يدخل منه أحد غيرهم. "

"Opravdu v ráji se nachází dveře názvem ar-Rayyaan. V den zmrtvýchvstání ti, kteří rychle vstoupí do ráje jako dveře. Nikdo ale ti, kteří jsou povoleny (jít do nebe), do těch dveří. "[12]

2. Charakteristicky se vzdělávat Půst Výhody a sociální
První: Povolení jsem se být trpělivý a čelit obtížím a katastrof.
Proto se tento měsíc nazývá měsíc trpělivosti (popel-shabri syahru). Původní význam slova aš-shabru (trpělivost) je al-habsu (pohotovostní, omezení). Tak, tam je zdrženlivost v hladovění nebo abstinence od (chtíč), krmení a částečná (chtíč) pochoutkami. [13] To posílí touhu lidí, kteří nalačno.

Za druhé: Vývoj morálky.
Vyprávěný z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, řekl:

من لم يدع قول الزور والعمل به فليس له g حاجة في أن يدع طعامه وشرابه.

"Ten, kdo neopouští falešné řeči a skutky, pak Bůh nepotřebuje (pro rychlé), i když on opustil jídla a pití." [14]

Podstatou hladovění je berpuasanya obě oči z pohledu na něco, co je haram a beruasanya sluchu od slyšení věcí, které jsou zakázané, půst od slov mluví lži, hnusné, a jako berpuasanya a celé tělo v tom něco haram. V oblasti vzdělávání je rituál půstu pro každého jednotlivce na podobnosti mezi chudými a bohatými, být laskavý k potřebným a chudým.

3. Zdraví Výhody
Za prvé: Uvolnění tělo nahromaděných tuků, a to zejména u lidí, kteří žijí v přepychu, kteří jsou často zdrojem nákazy při některých tuků stále roste.

Špatně z tohoto typu je onemocnění, obezity. Tak, hlad je nejlepší způsob, jak řešit obezitu.

Za druhé: Vyhoďte nečistoty z těla, hromadí toxiny z těla a tělními tekutinami, že poškození. Snadné průtok krve v tepnách a žilách aby jej z zavírání.

Za třetí: Půst má pozitivní vliv na mnoho onemocnění, mezi nimi na žaludeční vředy, vysoký krevní tlak, stres nebo deprese. [15] Proto půst má úžasnou pozitivní vliv na udržení zdraví. Kromě toho je půst provádí správně a řídil v době nejdůležitější (Afdhal) dle Shari'ah. U některých tělesných procesů, jako je půst vyžaduje, jak navrhl Ibn al-Qayyim ve své knize rahimahullah na-Thibbun Nabawi. [16] Lékaři v západním světě zaznamenali půst jako jeden z významných nástrojů různých modelů lékařské terapii. Většina z nich řekl: "Amen dispozici hlad lékařské terapie má tu výhodu, že vícekrát z užívání drog. [17] jiný doktor řekl: "Opravdu postního měsíce může odstranit různé nečistoty, zbytky těla po celý rok. [18] Toto je nejzřejmější z výhod půstu a barakahnya na světě a na onom světě, je půst požaduje od Boha k muslimskému měsíci roku. On je půst o ramadánu je to požehnání.

Pátý požehnání, velikost na základě dobrých skutků dělaných v tomto měsíci, a množství motivace Posel Alláha alaihi To wa Salamem pobídnout muslimy plnit dobré skutky v tomto měsíci. Mezi dobrými skutky jsou následující:

Za prvé: Qiyaamul Lail
Od Abu Huraira Alláha anhu, řekl, "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem dal motivaci (k jeho společníků) pro sestavení qiyaam Ramadhaan odst. Ramadán noc Modlitba), aniž byste jim násilím. Tak on sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

من قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Ti, kteří se pravidelně modlitební noci o ramadánu s vírou a doufají v odměnu (od Boha), zcela jistě jeho hříchy jsou odpuštěny minulosti."

Pak po proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem zemřel však služba pokračuje. A pokračoval během chalífátu Abú Bakr al-Siddiq a začátkem kalifátu 'Umara ibn al-Chattáb Alláha anhu. [19] proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem nikdy taráwíh ​​s přáteli Alláha anhum ho, pak odešel kvůli strachu z muslimů považuje za povinné modlitby. Potom Omar bin al-Chattáb převzal iniciativu získat lidi modlit v mešitách taráwíh. [20] A alhamdulillaah, rituál (syi'ar), jak to ještě pokračuje k tomuto dni. Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem velmi vážně a byl aktivní v uctívání a modlitbě v deset v noci (al-'asyrul awaakhir) ramadánu.

عن عائشة رضي الله عنها قالت كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا دخل العشر أحيا الليل وأيقظ أهله وشد المئزر.

"Z" A'iša anhuma Alláh řekl: "Posel Alláhův sallallaahu To alaihi wa Salamem, při vstupu do deset dní v posledně v měsíci ramadánu), obrátil se na noc, probudí jeho rodinu a utáhněte látku." [21] [22]

Za druhé: Ash-sadaqah.
Imám al-Bukhari a Muslim vyprávěný ze jmenovaného téma 'Ibn Abbase nahuma Alláha, řekl:

كان النبي صلى الله عليه وسلم ود الناس بالخير وكان أجود ما يكون في رمضان حين يلقاه جبريل فإذا لقيه جبريل كان أجود بالخير من الريح المرسلة.

"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem byl nejštědřejší v její prospěch. A opět, když je štědřejší o ramadánu, kdy Gabriel setkal. Takže když Gabriel se s ním setkal, to když sallallaahu To alaihi wa Salamem je štědřejší v dobrotu větrů, které foukají. "

Poučení se naučil z této hadith je násobit doporučené lásku a almužnu, ještě více v požehnaném měsíci ramadánu to.

Za třetí: Tilaawah al-Korán-aanil Kareem.
Reprodukovat tilaawah Sunny al-Korán-(čtení Koránu al--an) v měsíci ramadánu. V tom byl odhalen al-Qur'an. Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem vždy opakovat čtení Koránu al-hapalannya ní Gabriel, jeden v každém ramadánu. Jak je uvedeno v hadíth o Ibn 'Abbas anhuma Alláha. V hadísu je uvedeno:

وكان جبريل يلقاه كل ليلة في رمضان حتى ينسلخ يعرض عليه النبي صلى الله عليه وسلم القرآن.

"Gabriel setkal každý večer během ramadánu položit. Když Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem prokazují čtení al-Korán nazpaměť ji Gabriel. "[23]

Anhum Salafush reprodukovat četby Alláh Salih Al-Bukhari ve svých modlitbách a při dalších příležitostech. [24]

Za čtvrté: Al-I'tikaaf.
I'tikaaf mlčí v mešitě, aby se klaněl v pořadí taqarrub (blíže) Alláhu Ta'ala. Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem vzduchu i'tikaf posledních deset dní ramadánu. V hadíth o "Aa'ishah Radhiyallahua anhuma uvedeno:

أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعتكف العشر الأواخر من رمضان حتى توفاه الله ثم اعتكف أزواجه من بعده.

"To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem vzduchu i'tikaf posledních deset dní ramadánu, (tato praxe pokračuje v tom, stísněný), dokud Alláh mewafatkannya. Pak jeho ženy pokračovala v její lásku po jeho smrti i'tikaf ". [25]

Není pochyb o tom, že pomůže pachatele soustředit i'tikaf uctívat Boha a bertaqarrub Jalla wa 'Alaa. Tím spíše v době, je oslavován, jako ramadán, nebo posledních deset dní ramadánu.

Za páté: Al-'Umrah
Věta, která ukazuje na základě výkonu out "Umrah během ramadánu jsou slova proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem sdělil Ansar ženu, která nemohla uskutečnit pouť s alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem:

فإذا جاء رمضان فاعتمري فإن عمرة فيه تعدل حجة.

"Když přijde ramadán, pak laksanakanlah To umrah si," Umrah o ramadánu je ekvivalentní v hodnotě k Haji. "

V jiné zprávě uvádí: "('. Umrah o ramadánu) může nahradit nebo vytěsnit Hajj Hajj se mnou" [26] To znamená, že hodnota systému odměn To umrahnya žen Ansar rovnat odměny hodnotu vzduchu Hajj, místo "Umrah může nahradit právní postavení je povinné hadždž , aby mohl zrušit právo je povinné Hajj, není tomu tak. [27]

Šestý požehnání, že požehnání, požehnání ramadánu je mnoho velkých akcí, které se dějí v drahých Nan tento měsíc. A skutečně z mnoha důležitých událostí, které nastaly v tomto požehnaném měsíci, události nejvíce fenomenální a velmi prospěšné pro lidstvo je události úpadku al-Qur'an al-Karim.

Jak Alláh Ta'ala:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان

"Měsíc ramadán, měsíc, ve kterém se (zahájení) al-Korán, jako vodítko pro lidstvo, a odůvodnění stopy a rozdíl (mezi pravou a falešnou) ..." [al-Baqarah: 185]

Zatím mimo jiné fenomenální událostí, které jsou plné dávky, jsou následující:

Za prvé, bitva u Badru Kubra, který je pojmenován jako yaumul Furqaan (den odlišuje).

V ten den Bůh oddělil a rozlišovat mezi pravdou a baatil. Takže, když to je, menšiny, kteří se domnívají vítězství nad bezvěrci ze skupiny, která je daleko lepší, pokud jde o množství vojáků a zásob. K tomuto incidentu došlo ve druhém roce Hijriyyah.

Za druhé, Futuh Makkah
Věru, Alláh dal velkou laskavost na věřících Futuh odst. dobytí) této požehnané. Lidé se hrnou do islámu, pak se stal Mekkou pro Daarul islámu (islámské země), když předtím se stal centrem modláři vyhýbat. K tomuto incidentu došlo na osmém roce AH.

Zatřetí, válka v roce 584 H. Hiththin
V této bitvě křižáci utrpěli drtivou porážku. Salahuddin al-Ayubi a vyhrál velké vítězství, a pak obnovit práva muslimů a kultivovat Baitul Maqdis.

Za čtvrté, válka 'Ain Jaluut
Je to nelítostná bitva, která skončila vítězstvím muslimů v tatarské vojsko. Tato bitva nastala v 658 Hijriyyah.

Poté, co jsme popsat globální rozsah prvenství privilegium ramadánu, a mnoho požehnání obsažené v tomto ušlechtilém měsíce, pak již intenzity, pokud bych se modlit za své muslimské bratry a sestry tak, aby i nadále pít celou řadu ctností, a mohl dosažení požehnání, že provádění příkazů Alláha Ta'ala a sleduje Sunna alaihi Jeho proroka sallallaahu To wa Salamem, společníci Alláh anhum je ušlechtilý, a předchůdci tohoto Ummy jsou vybrány, jakož i úsilí získat různé výhody, které jsou dále i světské, stejně jako z široké škály dobra.

[Kopírované z knihy Na Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu hlavě v praktikách indonéských a čas Požehnaný, Autor Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Nakladatelství Press Ibn Kathir]



I'tikaaf



Podle
Al-Yazid ibn Abd al-Kádir Ustadz Jawas


DEFINICE I'TIKAAF

I'tikaaf pochází ze slov:

عكف - يعكف - عكوفا.

Pak volal i'tikaaf:

اعتكف - يعتكف - إعتكافا.

I'tikaaf jazyk je: ". Čest a něco držet proti němu, ať už něco v podobě dobra či zla"

Řekl:

إذ قال لأبيه وقومه ما هذه التماثيل التي أنتم لها عاكفون

"Sochy je to, co si pilně sloužit mu [Al-Anbiyaa: 52]?

I'tikaaf znamená: ". Persistence, jak věci dělat proto, lidé žijící v mešitě a uctívat tam, volal mu'takif nebo s FII-Nihaayah Ghariibil Hadiits Lisaanul III/284 a arabské (IX /" aakif "[View." 341), SEČ. Dar-ut Ihyaa Turats al-Arabi]

Zatímco význam termínu i'tikaaf podle osobnosti "je:" člověk žije / žil v mešitě s cílem blíží k Bohu s přírodou / specifické vlastnosti "[viz Fat-Hul Baari odst. IV/271), Sharh muslim (VIII/66), Alfaazhil Mufradaat Korán (str. 579) ar-Raghib al-Ashfahani, Muhalla (V/179)]

DISYARI'ATKANNYA I'TIKAAF
Učenci se dohodli, že i'tikaaf disyari'atkan v islámu během ramadánu a dalších měsíců a hlavně i'tikaaf posledních deset noci ramadánu. Je to proto, že Prorok sallallaahu alayhi wa sallam've vždy dělal, jak je uvedeno v některých hadith:

První hadís:

عن عائشة رضي الله عنها زوج النبي صلى الله عليه وسلم: أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعتكف العشر الأواخر من رمضان حتى توفاه الله تعالى ثم اعتكف أزواجه من بعده.

"Od anha Ajša Alláha 's, manželka proroka sallallaahu alayhi wa Salamem, řekl: Je to prorok sallallaahu alayhi wa Salamem slouží k beri'tikaaf posledních deset dní ramadánu, než on zemřel, a pak provést jeho manželky po něm i'tikaaf "[HR. VI/92 Ahmad al-Bukhari, ne. 2026, Fat-Hul Baari IV/271, muslimská, ne. 1172 (5), Abu Dawud ne. 2462, a al-Bayhaqi IV / 315, 320.]

Druhý hadís:.

عن ابن عمر رضي الله عنهما قال: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يعتكف العشر الأواخر من رمضان.

"Od Umar Ibn anhuma, on řekl: To je Posel Alláha alaihi wa Salamem slouží k i'tikaaf v posledních deseti dnech ramadánu." [HSR. Al-Bukhari, ne. 2025 a muslimy. 1171 (2)]

Třetí hadís:

عن عائشة رضي الله عنها قالت: كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا دخل العشر شد مئزره وأحيى ليله وأيقظ أهله.

"Od anha Ajša Alláha, on řekl: Posle Alláhův sallallaahu alaihi wa Salamem, když vstoupila na posledních deset dní v ramadánu, tak je) utažení pásu, zase v noci, probudil svou manželku." [HSR. VI/41 Ahmad al-Bukhari, ne. 2024, muslimy. 1174, Abu Dawud ne. 1376,-NASA-i III/218, lafazh je to al-Bukhari]

Význam věty.
A. "Tie hadřík", je jedním kinayah že sallallaahu To alaihi wa Salamem upřímné vyznání a není v rozporu se svými manželkami, protože on vždycky i'tikaaf každých deset dní ramadánu, zatímco lidé, kteří by se neměl míchat i'tikaaf se svou ženou.

2. "Zapnutí noc", znamenat, že on sallallaahu alaihi wa Salamem velmi málo spánku a mnoho modliteb a dhikr.

3. "Waking the manželka", který jim řekl, aby se modlili noc (taráwíh) a provádět další úkony uctívání.

Viz Subulus Salam (II/351) pracuje jako-Shan'aani a Sharh muslimské Fiqhul Buluughil Maraam (III/257-258)

Čtvrtá Hadith

عن عائشة رضي الله عنها قالت: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يجتهد في العشر الأواخر ما لا يجتهد في غيره.

"Aisha Alláh anha řekl: On je Posel Alláha sallallaahu alaihi wa Salamem vážně uctívání v posledních deseti dnech ramadánu (z) vyšší než jeho upřímnosti v dalších nocí." [HSR VI/256 Ahmad a muslimy 1175. Týden]

Každá bohoslužba, které nashnya vyplývá již z Koránu a sunny, jako jsou platná, pak to musí mít přednost, ačkoli žádná zmínka o přednosti. Podobně, o i'tikaaf, i když je taqarrub i'tikaaf k Bohu, který má přednost, ale nenašel hadís, který vysvětluje něco o prvenství.

Imám Abu Dawud as-Sijistan řekl, "řekla jsem imáma Ahmada: Znáte popis ctností i'tikaaf" On odpověděl: Ne, jsem zjistil, až na malou historii a historii je také slabá. A žádná chyba (nesoulad) mezi učence, který i'tikaaf je Sunna ". [Viz al-Mughni IV/455-456.]

HIKMAH I'TIKAAF
Imám Ibn al-Qayyim může mít slitování Alláh říká: Jeho laskavost a kelurusannya cesta závisí na souhrnu Boha udělat pro Boha a zcela kebulatannya jen upozornit na Boha Všemohoucího. Ketercerai-beraian srdce nemůže být sjednocena s výjimkou krok na cestě Alláha Všemohoucího. Zmírnění jídlo, pití, vztahy s lidmi, kdo mluví hodně a přebytek spánku, jen doplněk beraian ketercerai srdce a byly rozházené všude, odříznout je od silnice k Bohu, nebo oslabení bránit, nebo zastavit jeho vztahu k Bohu.

Existence milosti Boha všemohoucího a milosrdného, ​​svým služebníkům náročné disyari'atkannya půst pro ty, kteří mohou zbavit chamtivosti srdci chtíč na otřesy, které byly překážkou na cestu k Bohu. On mensyari'atkan půst podle prospěchu, který bude dávat výhodu svým otrokům na světě a na onom světě, a ne poškodit ji a nerozhodla se od světských zájmů a ukhrawinya.

Alláh Všemohoucí také mensyari'atkan i'tikaaf pro ně, záměr a duch je odvaha Alláh osamocený a kebulatannya k němu, berkhulwat k němu, a řez se pryč od uspěchaném světě, a jen abych se obsazeno uctívají Boha Všemohoucího osamocený. V případě, dal dhikr, lásku a postaví ho do obličeje touhy a srdeční trajektorie tak, aby se řídí pozornost.

Kromě toho je touha a srdeční frekvence je stanovena pouze na zapamatování a tafakkur ho, aby získal dobré potěšení, a dělat to, co k němu přiblížit, takže znalost pouze k Bohu, místo jeho známosti na člověka. Takže on je připraven se skladem známé k Bohu v tomto děsivém dni v hrobě, kde v současné době nemá žádné přátele. A není nic, co může být zábava, ale on. To je to, co velká i'tikaaf. [Zaadul Ma'ad (II/86-87), SEČ. XXV let. 1412 Muassasah tahqiq a ar-Risala al-takhrij Syu'aib "Arnauth a Abdul Kádir al-'Arnauth]

PRÁVNÍ I'TIKAAF
I'tikaaf práva jsou dvojího druhu, a to:
. Dobrovolné.
b.. Povinné.
Dobrovolné I'tikaaf se dopustí ten, s dobrovolník s cílem blíží k Bohu a očekávají odměnu od něj a sledovat Sunna alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem v roce.

I'tikaaf jako tato skutečnost je zdůrazněna. I'tikaaf, že sunna by neměl být přidělen 1 den nebo 3 dny na pravidelném základě, pokud není uvedeno Shari'ah. I'tikaaf to hlavní se děje v posledních deseti dnech ramadánu, stejně jako proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem v každém měsíci ramadánu, dokud se sallallaahu alaihi wa Salamem zemřel.

I'tikaaf je povinné, je i'tikaaf požadované osoby, proti sobě, někdy s naprostou nadzar, například řekl, Povinné pro mě, protože Bůh i'tikaaf ve dne iv noci. "Nebo se nadzar podmíněný, například, on říká, je-li Bůh uzdravil mou nemoc, bych i'tikaaf dva dny a dvě noci."

Nadzar se provádí.

V hadith od Ajša Alláh anha, prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem, řekl.

من نذر أن يطيع الله فليطعه ومن نذر أن يعصيه فلا يعصه.

"Každý, kdo by dělal něco bernadzar poslušnost k Bohu, ať vyplnit nadzarnya to, a kdo bernadzar provádět nemorální (kedurha-kaan/kesyirikan) k Alláhovi, pak není to nemorální". [HSR. Al-Bukhari, ne. 6696, 6700, Abu Dawud ne. 3289,-NASA-i VII/17, na-Tirmidhi ne. 1526, ad-Darimi II/184, Ibn Majah ne. 2126, Ahmad VI/36, 41, 224 a al-Bayhaqi IX / 231, X/68, 75 a Ibn Jarud ne. 934].

عن ابن عمر رضي الله عنهما أن عمر سأل النبي صلى الله عليه وسلم قال: كنت نذرت في الجاهلية أن أعتكف ليلة في المسجد الحرام, قال: فأوف بنذرك

Umar ibn al-Chattáb Alláh To anhu jednou žádal proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem: "Ó Posle Alláhův, nikdy jsem bernadzar v době Jahiliyyah bude beri'tikaaf jednu noc na Velké mešity?"? Jeho slova: "Naplňte nadzarmu to!" [HSR. Al-Bukhari, ne. 2032, Fat-Hul Baari IV / 274 a muslimy. 1656.]

ČAS I'TIKAAF
I'tikaaf který v souladu s tím, co bylo dinadzarkan a diiqrarkan někoho, takže pokud by bernadzar beri'tikaaf jeden den, nebo více, ať plní dinadzarkan takového.

I'tikaaf je dobrovolná, není časově omezená.

Imám Shafi'i, Imam Abu Hanifah a většina Fiqh učenci argumentují, že dobrovolné i'tikaaf žádné hranice. [Viz I/229 Bidayatul Mujtahid.]

Rahimahullah Imám Ibn Hazm řekl: "Může mi někdo beri'tikaaf den nebo přes noc pouze. Je to názor imáma Abu Sulaiman SHAFI'I a". [Čtení al-Muhalla V/179-180, problém ne. 624.]

PODMÍNKY I'TIKAAF
Podmínky pro lidi, kteří i'tikaaf je:
. Muslim.
b.. Mumayyiz.
c.. Holy janabat, svatý svaté menstruace a porodu.

Pokud i'tikaaf provádět během ramadánu, pak:
A. Podle Ibn al-Qayyim: "Půst jako podmínku platnosti i'tikaaf a to je argument, jumhur (většina) Salaf". A tento názor je potvrzen Shaykh Ibn al-Islam Taymiyah. [Viz Zaadul Ma'ad a II/88 Recueil

2. Podle imáma SHAFI'I a Ibn Hazm, že půst není legitimní požadavek i'tikaaf. Pokud chcete beri'tikaaf rychle, pak to rychle. Pokud to odmítne, ale na tom nezáleží. [Viz: Al-Muhalla V/181, problém ne. 625]

3. Imám-Nawawi, může mít slitování Alláh říká: "Co je Afdhal (hlavní) i'tikaaf duše, a když i'tikaaf nebýt příliš rychle." [Viz al-Majmu To Syarhul Muhadzdzab VI/484]

Pokud jsou nemocní lidé i'tikaaf v mešitě, pak i'tikaafnya legitimní.

Imám Ibn al-Qayyim a Šejk al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah i'tikaaf tvrdit, že lidé by rychle. Je založena na slovech Ajša Alláha anha:

من اعتكف فعليه الصوم.

"Kdo i'tikaaf nechat ho rychle". [Hlášení v žádném Abdurrazzaq. 8037.]

عن عائشة قالت: السنة على المعتكف أن لا يعود مريضا ولا يشهد جنازة ولا يمس إمرأة ولا يباشرها ولا يخرج لحاجة إلا لما لا بد منه ولا اعتكاف إلا بصوم ولا اعتكاف إلا في مسجد جامع.

Aisha anha Alláh také řekl, že "Sunna pro osobu, která není i'tikaaf navštívit nemocné, ne smutek tělo, nelze kombinovat s jeho ženou a ne flirt flirt, ne z mešity, pokud tam je něco, co by měl vyjít, ne i'tikaaf kromě mešity Jarni ".? [HR. Abu Dawud ne. 2473 a al-Bayhaqi IV/315-316, viz Sahih Sunan Abi Dawud VII/235-236 ne. 2135]

Pilíře, sloupy I'TIKAAF
Pilíře víry je
A. Záměr, jak to je nezákonné, ale se záměrem praxe.
Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká.

وما أمروا إلا ليعبدوا الله مخلصين له الدين حنفاء

"I když nejsou k jiným účelům, nařídil uctívání Alláha s poslušností k němu čistí (provoz) pravé náboženství." [Al-Bayyinah: 5]

Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl.

إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل امرئ ما نوى ...

"Ve skutečnosti, všechny akce závisí na záměrech, a lidé dostanou odpověď úmyslně, a lidé dostanou odpověď podle toho, co účely". [HSR. Al-Bukhari, ne. 1, Fat-Hul Baari VI/48, muslimská, ne. 1907]

Záměr místo v srdci, ne dilafazhkan.

2. Místo by mělo být v mešitě.
I'tikaaf příroda, je zůstat v mešitě s cílem přiblížil k Bohu Ta'ala.

O tom, kde mešity i'ikaaf být na slovo Alláh Ta'ala.

ولا تباشروهن وأنتم عاكفون في المساجد

"Ale to nezasahuje do něj, když jste beri'tikaaf v mešitě." [Al-Baqarah: 187]

Takže i'tikaaf platná pouze v případě proveden v mešitě.

STANOVISKO fuqaha To mešita neoprávněného užívání pro I'TIKAAF
Fuqaha "se lišily o mešitu legitimní využití pro i'tikaaf, v tomto případě existují názory, a to:

A. Někteří učenci tvrdí, že byl jen i'tikaaf provádí ve třech mešitách, a to Velká mešita, Prorokova mešita a mešita Aksá. To je názor Said ibn al-Musayyab.

Imám-Nawawi řekl: "Myslím, že historie je citován, že on si to nelegitimní" [al-Majmuu To Syarhul Muhadzdzab VI/483]

2. Imám Abu Hanifah, imám Ahmad, Abu Ishák a i'tikaaf pneumatik tvrdí, že je legitimní, aby to v každé mešitě modlitby provedených pětkrát a sídlem kongregace. [Al-Majmuu To Syarhul Muhadzdzab VI/483.]

3. Imám Malik, Imam Abu Dawud Shafi'i a tvrdí, že je platné i'tikaaf provádí v každé mešitě, protože neexistuje žádný legitimní vysvětlení, které potvrzuje, nedostatek mešit jako místo k provedení i'tikaaf.

Po podání některých z tohoto stanoviska, imám-Nawawi může Alláh smiluj řekl: "I'tikaaf bylo legální dělat v každé mešitě a mešita by neměl být uvedeny nikde jinak než z důvodů, že v tomto případě neexistuje žádný jasný argument, který ji oddělit." [Viz al-Majmu Syarhul Muhadzdzab a VI/483.]

Ibn Hazm řekl: "I'tikaaf bylo legální a přípustné v každé mešitě, zda (mešita) uspořádala v pátek, nebo ne." [Viz al-Muhalla V/193 a problém není. 633.]

Tam byl ittifaq (dohoda) mezi Salaf, že mezi podmínkami se i'tikaaf provedené v mešitě, s rozdílný názor mezi nimi, zda určité mešit nebo v mešitě (obecně) a při pohledu Záhir Boží slovo.

وأنتم عاكفون في المساجد

. "... Při beri'tikaaf v mešitě ..." [al-Baqarah: 187]

Toto ustanovení umožňuje i'tikaaf ve všech mešit v obecnosti lafazhnya. Proto každý, kdo se specializují význam verše, musí ukázat nabídku, stejně jako mešity specializující Jami "neexistují žádné argumenty, stejně jako názor, který se specializuje pouze tři mešity (tj. Velká mešita a dóm Nabawi). Vzhledem k tomu stanovisko (která se specializuje) žádné argumenty, pak gugurlah stanovisko [Viz al-Jami To li Ahkaamil Korán díla imáma al-Qurtubi (I/222), Ahkaamul Korán al-Jashshash (I/285) a Raawa "i'ul Bayaan FII Tafsiiri Ayaatil Ahkaam (I/241-215)]

První názor říká, že i'tikaaf bude probíhat pouze ve třech mešitách: Grand Mosque, Prorokův mešita a mešita Aksá je založena na hadith o alayhi proroka sallallaahu To wa Salam.

لا اعتكاف إلا في المساجد الثلاثة.

"Není i'tikaaf, ale pouze na tři mešity". [HR. Al-Isma'ily v al-Mu `s marmeládou al-Bayhaqi v jeho Sunan odst. IV/316) ze společníků anhu Alláh Hudhayfah ']

Keshahihan o této hadith a takhrijnya rodokmenu je vidět v knize al-ash-Shahiihah Ahaadits ne. 2786 (díl VI al-Awwal Qismul to. 667-676) dílo imáma Muhammada al-Albani Nashiruddin rahimahullah.

Viz také al-Inshaf FII Ahkaamil I'tikaaf Ali Shaykh 'Ali Hasan To Abdul Hamid.
Podle imáma Al-Albani i'tikaaf rahimahullah, že verše o obecném tvaru, zatímco hadith se specializuje na tři mešity. [Qiyaamu to Ramadán. 36.]

Wallaahu a'lam Shawab bish.

Ženy na BERI'TIKAAF
Podle jumhur učenců, a to v souladu se zákonem pro ženy beri'tikaaf v jeho vlastní mešity, jak je mešita v domě nemůže být řekl, že mešita, poté, co vše je legitimní vysvětlit, že manželky alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem dělal i'tikaaf in mešitě Nabawi. [Viz Fiqhus Sunny I/402]

O ženách v mešitě beri'tikaaf nutných pro vlastní tábor a odděleny od mužů, zatímco v současnosti přemýšlet o pomluvě, která by nastala, zda ženy chtějí i'tikaaf, tedy ikhtilath s muži v rostoucím počtu pomluvy. Jako věc bolehnya, učenci snažili se umožnit, ale ne na sebe mezi muži a ženami. [Viz al-Mughni IV/464-465, viz Sharh muslimskou Fiqhul Bulughul III/260 Maram.]

Počátečním a koncovým I'TIKAAF
Na posledním jednání jsme se zmínili, že čas se neomezuje pouze na dobrovolné i'tikaaf. Takže, kdyby někdo vstoupil do mešity a má v úmyslu taqarrub k Bohu, které pobývají v mešitě k uctívání několik minut, pak beri'tikaaf až to vyjde.

A pokud někdo má v úmyslu jít i'tikaaf v posledních deseti dnech ramadánu, tak ať začne vstoupit do mešity před západem slunce.

Stanovisko uvádí, že je počáteční čas i'tikaaf před západem slunce na 20. ramadánu, v noci z 21, je názor imáma Malika, Imam Hanafi, Imam SHAFI'I a Imam Ahmad v jednom názoru.

Viz Sharh muslima VIII/68 a Majmu To Syarhul Muhadzdzab VI/492 a Fathul Baary IV/277, al-Mujtahid Bidayatul Mughni IV/489-490 a I/230.

Oni postulátem je historie i'tikaafnya Posel Alláha alaihi To wa Salamem na začátku ramadánu, uprostřed a na konci ramadánu:

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه: أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: من كان اعتكف معي فليعتكف العشر الأواخر.

"Od Abu Said al-Khudri Alláha To anhu, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:" Ti, kteří chtějí beri'tikaaf se mnou, ať se to v posledních deseti nocí (ramadánu) "[Al-HSR.. Bukhari ne. 2027.]

Střední poslední "deset", jméno čísel noc a začala v noci z dvacátého prvního nebo dvacet druhou noc. [Viz I/403 Fiqhus Sunny.]

Hadith o Ajša:

عن عائشة رضي الله عنها قالت: كان رسول الله صلى الله عليه وسلم: إذا أراد أن يعتكف صلى الفجر ثم دخل معتكفه

"Od Ajša anha Alláha, řekl:" Je proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem když jde i'tikaaf, modlil Shubuh nejprve, pak jít na místo, i'tikaaf "[HSR Al-Bukhari, č. 2033 a muslimy týden. 1173]

Tento hadís použity jako argumenty těch, kdo tvrdí, že počátek času i'tikaaf je na začátku odpoledne. To je názor al-Auza'i, al-Layth a Tsauri ATS. [Viz Nailul Authar IV/296.]

Účelem výše uvedeného hadith Ayesha je, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem vstoupil do místa, které bylo podle i'tikaaf v mešitě poté, co dokončil jeho modlitby Shubuh. Takže místo vstupu do mešity ba'da Shubuh.

Vstup do mešity na i'tikaaf ještě v podvečer před západem slunce. Bish ví nejlépe Wallaahu shawaab [Viz I/403 Fiqhus Sunny.]

O čas z mešit po spuštění i'tikaaf v posledních deseti dnech ramadánu, podle imáma Abú Hanifa a imáma SHAFI'I je čas po západu slunce (na konci ramadánu). Zatím, podle Imam Ahmad, může Alláh smiluj se, že je Sunna zůstat v mešitě, dokud nepřijde čas, aby se modlili Hasičské Eid al-Fitr. Takže, z mešity, když přišel do pole provést Salaah. Nicméně, oni mohou také přijít z mešit po západu slunce. [Viz Bidaayatul Mujtahid odst. I/230) a al-Mughni odst. IV/490).]

Takže v závěru, čtyři imámové se dohodli, že čas i'tikaaf končí západem slunce na konci ramadánu.

Ibrahim-Nakha'i řekl: "Domnívají se sunna strávit noc v mešitě v noci" Eid al-Fitr pro lidi, kteří beri'tikaaf posledních deset noci ramadánu, ráno a šel rovnou na pole (pro modlitbu Eid) ". [Čtení al-Mughni, IV/490-491.]

A lidé budou bernadzar beri'tikaaf jeden den nebo několik dnů, nebo má v úmyslu provádět dobrovolné i'tikaaf, nechte ho spustit i'tikaafnya před úsvitem, a ven z mešity, když slunce zapadlo, jak to v i'tikaaf měsíc ramadán, stejně jako v ostatních měsících. [Viz Bidaayatul Mujtahid a I/230, al-Majmu To Syarhul Muhadzdzab VI/494 a Fiqhus Suunah I/403-404.]

Ibn Hazm řekl: "Lidé, kteří chtějí i'tikaaf bernadzar na jednu noc nebo více nocí, nebo že se chystá vykonávat dobrovolnou i'tikaaf, nechte ho jít do mešity, než zapadne slunce, a ven z mešity, když svítání je již viditelné. Důvod je, že na začátku večera bylo, když tento provázet slunce, a on skončil s úsvitem. Zatímco začátek odpoledne, je čas úsvitu a končí západem slunce. A ještě jedna není zatížena povinností, ale podle toho, co zaklel a on účely ". [Viz al-Muhalla V/198 a problém není. 636.]

Dobrovolné věci a lidé, kteří jsou makruh I'TIKAAF
Disunnatkan pro lidi, kteří i'tikaaf rozšiřují dobrovolné služby a týkají se s sborové modlitby a modlitby dobrovolné, přečtěte si Korán, modlitební korálky, tahmid a Takbir, požádat o odpuštění, se modlí za požehnání na alaihi wa proroka četl sallallaahu To Salamem a jiné pobožnosti přiblížit se Bohu Všemohoucímu. Všechny uctívání by měla být prováděna v souladu s Sunna alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem.

Zahrnuto také v tomto případě Sunna studiu, čtení / přezkoumání knihy Tafsír a Hadith, čtení z alaihimush proroky států shalatu wa Salamem a spravedliví lidé, a studovat knihy fiqh, stejně jako knihy, které obsahují informace o věci víry a jednobožství.

I'tikaaf Dimakruhkan pro lidi, kteří dělají věci, které jsou nutné ani užitečné, ať už slovem nebo skutkem, se slova, sallallaahu To alaihi wa Salamem

من حسن إسلام المرء تركه ما لا يعنيه.

"Mezi dobrým islámu osoby se ponechává věci k ničemu". [HR. Na-Tirmidhi ne. 2317, Ibn Majah ne. 3976 ze společníků Abu Hurayrah. A klasifikovány jako Sahih od Shaykh Al-Albani v Shahiih Jami'us Shaghiir ne. 5911]

Dimakruhkan rovněž zdržet mluvení, tato osoba nechce mluvit, myslet si, že je to blíže k Alláhu Azza Wa Jalla.

Alláh ibn Abbáse, anhu řekl: "Když Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem bylo kázání, zřejmě mužem, on je stále stojí (na slunci), pak mě požádal, abych (do společníků)." Kdo je ten ' Společníci řekl: "Jeho jméno je Abu Izrael, on bernadzar bude i nadále stát, nebude sedět, nechtějí, aby přístřeší a nebudou mluvit a budou i nadále rychle" Tak proroka sallallaahu. "Alaihi wa Salamem řekl:

مروه فليتكلم وليستظل وليقعد وليتم صومه

"Pošli to mluvit, přístřeší a posadil se, a nechat ho pokračovat v jeho rychle." [HSR. Al-Bukhari, ne. 6704, Abu Dawud ne. 3300, ATH-Thahawi v knize Musykilul Atsaar III/44 a al-Bayhaqi X/75.]

VĚCI ZRUŠENÍ I'TIKAAF
První:
Záměrně z mešity bez účelu, i když jen krátce. Z mešity by i'tikaafnya zrušena, protože pobyt v mešitě jako pilíře i'tikaaf.

Za druhé:
Neberou v potaz z důvodu rozporu s smyslu uctívání, a také Božího slova:

ولقد أوحي إليك وإلى الذين من قبلك لئن أشركت ليحبطن عملك ولتكونن من الخاسرين

"A opravdu odhalila na vás a (proroci), je před vámi. Pokud budete připisovat (pán), On otřete vám amalmu a samozřejmě včetně lidí, kteří jsou poražení." [Az-Zumar: 65]

Za třetí: Zapomenuté smysl, protože blázen nebo opilec.
Za čtvrté: menstruace.
Pět: rozhodnutí.
Šestý: styk / pohlaví, založený na slovo Alláh wa Ta'ala Subahanhu

أحل لكم ليلة الصيام الرفث إلى نسائكم هن لباس لكم وأنتم لباس لهن علم الله أنكم كنتم تختانون أنفسكم فتاب عليكم وعفا عنكم فالآن باشروهن وابتغوا ما كتب الله لكم وكلوا واشربوا حتى يتبين لكم الخيط الأبيض من الخيط الأسود من الفجر ثم أتموا الصيام إلى الليل ولا تباشروهن وأنتم عاكفون في المساجد تلك حدود الله فلا تقربوها كذلك يبين الله آياته للناس لعلهم يتقون

"Povoleno pro vás v noci postního měsíce smíchané se svými manželkami, které jsou oděv pro vás, a vy jste oděv pro ně. Bůh ví, že nemůžete odolat vášně, tak Bůh odpustí a odpustit. Takže, styku s nimi a sledovat, co Bůh nařídil pro vás, a jíst a pít, dokud bílá nit světla, ty černá závit úsvitu. poté vyplňte svůj půst až do (přichází) noci, (ale) nemají zasahovat do něj, když jste dát ' tikaaf v mešitě. Tento zákaz Bůh, aby se k nim ne. tak Bůh dělá jeho zjevení lidstvu, ať se ho bojí. " [Al-Baqarah: 187] [Viz Fiqhus Sunny I/406]

Podle názoru anhu Ibn 'Abbas Alláh ":" Pokud mu'takif (který i'tikaaf) soulož, pak to zruší i'tikaafnya a začít znovu [Hlášení Ibn Abi Syaibah a Abdurrazzaq s Sahih Sanad zobrazení.. Qiyamur to Ramadán. 41 od imáma al-Albani]

Věci, když by měl I'TIKAAF
První:
I'tikaafnya žena a její návštěva jejího manžela, který beri'tikaaf v mešitě.

Dovolené pro ženu k návštěvě svého manžela, který byl beri'tikaaf. Beri'tikaaf a její manžel je povoleno řídit jej až ke vchodu do mešity.

Safia anha Alláh řekl: "Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem nikdy beri'tikaaf (posledních deset nocí ramadánu), a pak jsem ho navštívil v noci (kdo byl na jeho straně jsou již několik manželek, pak se . jít) Potom jsem s ním mluvil chvíli, stál jsem vedle na návrat (Pak řekl:.. "Nespěchejte, dovolte mi, abych vás"), pak vstal a šel mě domů Safia-home-Zajda Usamah koš . Takže když se dostal na dveře mešity nejsou daleko od vchodu Umm Salamah náhle dva muži z Ansar, který projížděl kolem. Když jsem viděl proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, dva z nich zrychlil, takže proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl : "Copak si pospíšit, ve skutečnosti je Safiyyah bint Huyay" Potom říkají:.. "Sláva Bohu, Ó Posle Alláhův" On řekl: "Amen Satan běží u lidí, jako je průtok krve A obávám se, co čert to bude. obsadil zlo v srdcích vás oba, nebo řekl (něco hodit) '". [HR. Al-Bukhari, ne. 2035, muslimy. 2175]

Za druhé:
Česání vlasů, zbavený, řez nehty, čisté tělo, nosí ty nejlepší šaty a používat parfém.

Za třetí:
Z potřeby něco, co nelze obejít.

عن عائشة رضي الله عنها أنها كانت ترجل النبي صلى الله عليه وسلم وهي حائض وهو معتكف في المسجد وهي في حجرتها يناولها رأسه وكان لا يدخل البيت إلا لحاجة الإنسان إذا كان معتكفا

"Od anha Aisha Radhiyalahu To, že má vlasy proroka sallallaahu alayhi wa Salamem když (Aisha) je menstruace a Prorok sallallaahu alayhi wa Salamem byl beri'tikaaf v mešitě. Aiša byla ve svém pokoji a hlava proroka sallallaahu alayhi wa Salamem Ayesha vstoupil do místnosti. A Prorok sallallaahu alayhi wa Salamem, když mu bylo beri'tikaaf ale nikdy vstoupil do domu ke splnění tohoto záměru. [HSR. Al-Bukhari, ne. 2029, 2046, muslimští Č. 297 (6-7), Abu Dawud ne. 2467, na-Tirmidhi ne. 804, Ibn Majah ne. 1776 a 1778, Malik I/257 ne. 1, Ibn Jarud č. 409 a Ahmad VI/104, 181, 235, 247, 262.]

Ibn al-Mundhir řekl: "Učenci se shodují, že lidé by měli dostat ven z mešity i'tikaaf odst. i'tikaafnya místo) za účelem čeření nebo močení, protože to je něco, co nelze obejít, (není-li koupelna / Pokoje jsou vybaveny vlastní mešity, zavřený.). V tomto případě stejná práva s ohledem na nutnost jíst a pít, když se nikdo si ho, pak by měl vyjít (mírný) ". [viz I/405 Fiqhus Sunny.]

Aisha také vyprávěl, že Alláh anha neměl navštívit nemocné, když jste i'tikaaf, ale stejně jako on jel, například, jsou nemocní lidé v domě, on žádal o nemocnici, když jel kolem něj. To je vyprávěný Ahmad a al-Bukhari a Muslim.

Khatimah
Doporučuje se pro lidi, kteří vzduchu i'tikaaf v posledních deseti dnech ramadánu a není i'tikaaf, snaží se Chelach využil čas k uctívání Boha, vynásobte čtení al-Qur'an, dhikr Alláha, a modlitby -dobrovolná modlitba je Sunna v alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, doufejme, že jsme i lidi, kteří dostanou noci Laylat al-Qadr, že ctnost je lepší než tisíc měsíců a doufejme, že naše hříchy jsou odpuštěny Alláh wa Subhanahu Ta'ala.

Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká:

إنا أنزلناه في ليلة القدر {1} وما أدراك ما ليلة القدر {2} ليلة القدر خير من ألف شهر {3} تنزل الملائكة والروح فيها بإذن ربهم من كل أمر {4} سلام هي حتى مطلع الفجر {5}

"Opravdu jsme se dolů (al-Qur'an) v noci ze slávy. A víte, co v noci of Power je? Night of Power je lepší než tisíc měsíců. V noci klesne Anděl Anděl a Anděl Gabriel s jeho pán umožňuje regulovat všechny záležitosti. Té noci (plné) blahobytu až do rána "[Al-Qadar: 1-5].

Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

من قام ليلة القدر إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Ten, kdo stojí (praktikovat své náboženství) v noci z Laylat al-Qadr, protože víry a očekává odměnu od Boha, pak se jeho hříchy budou odpuštěny minulost." [HSR. Al-Bukhari, ne. 2014, 760 Muslim (175), Abu Dawud ne. 1372,-i-Nasaa IV/157]

Také povzbudil hodně modlitby a vzpomínky na konci lichých nocí ramadánu Laylat al-Qadr, která se očekává se objevit:

اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني.

"Ó Alláhu, Ty jsi Odpuštění a láska odpuštění, tak mi to líto-kanlah. [HSR. VI/171 Ahmad Ibn Majah ne. 3850, na-Tirmidhi ne. 3513 z "Aisha D. Podívejte se na Sahih-Tirmidhi ne. 2789, a Sahih Ibni Majah ne. 3105.]

A Alláh ví nejlépe shawaab bish.

Závěr diskuse je modlitba:

سبحانك اللهم وبحمدك أشهد أن لا إله إلا الله أستغفرك وأتوب إليك.

Sláva Tobě, Bože, chválím vás. Vydávám svědectví, že není boha (který si zaslouží být uctívána správně) s výjimkou vás žádám o odpuštění, a její pokání na vás. [HR. NASA-i-v "Yaum Amalul Wal Začněte ne. 403, Ahmad VI/77. Viz Tuk-Hul Baari XIII/546, genealogie al-al-Saheehah Ahaadits ne. 3164.]


Fidyah V půstu



Podle
Aris duchovní Abu Sulaiman Sugiyantoro


On pošle povinnost půstu Jeho Prorokovi šlechtic v druhém roce hidžra. Půst je to poprvé, kdy se požaduje, aby takhyir (volitelně). Každý, kdo bude, pak je půst. A kdo chce, pak to není rychlá, ale je výkupné. Pak zákon byl odstraněn, a všem věřícím, kteří naleznou v přikázal, aby rychle během ramadánu.

V dnešní době existují lidé, kteří si myslí, že by nikdo neměl jednoduché, i když tam je absolutně žádný udzur, za předpokladu, že přešel na výkupné. Zřejmě to není dovoleno v našem náboženství.

K objasnění o Posvátné mešity, v tomto článku si popíšeme některé z věcí, týkajících se Posvátné mešity. Kéž Bůh dá, abychom taufikNya bermanfa'at vědy, stejně jako dobré skutky, které On ridhai.

A. DEFINICE fidyah
Fidyah (فدية) nebo fidaa (فدى) nebo Fida `(فداء) je jeden význam. Což znamená, když dal výkupné s někým, pak tato osoba ušetří [1].

V knihách fiqh, Posvátné mešity, známý jako "ith'am", což znamená krmit. Posvátné mešity, které budeme diskutovat tady je, něco, co by měla být věnována chudým, jako jsou potraviny, jako náhrada, protože on se postil.

B. O výklad fidyah poezie je
Alláh zmínil ve své knize fidyah Honor. Jak Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká:

أياما معدودات فمن كان منكم مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين فمن تطوع خيرا فهو خير له وأن تصوموا خير لكم إن كنتم تعلمون

ا "Některé stanovený den, takže ten, kdo z vás je nemocný, nebo při cestování, povinen jej změnit na jiné dny. A třeba pro ty, kteří mohou rychle (ale nedělejte to), aby výkupné krmení chudák. Ti, kteří stejně jako výkupné (pro jiné špatná), pak je to lepší pro něj, a když se rychle, je pro vás lepší, pokud víte. " [Al Baqarah: 184].

Učenci mají odlišné názory, pokud jde o Boží slovo:

وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين

"(A pro ty, kteří musí být schopni rychle (ale nedělejte to), že by výkupné krmení chudáka)".

Má tento verš muhkamah nebo mansukhah? Jumhur učenci argumentují, že toto ustanovení je nutné při prvním rukhshah půst, protože půst byl proti nim. V minulosti, lidé, kteří poskytli jídlo na chudáka, on dělal ne rychle na tento den, ačkoli on byl schopný dělat to, jako v hadith of Bukhari a Muslim Salamah bin Akwa ', pak toto ustanovení bylo dimansukh s Božím slovem:

فمن شهد منكم الشهر فليصمه

"(Takže kdo z vás, kteří sledovali měsíci ramadánu, tak ať rychle Al Baqarah verš 185 -)".

Bylo vypravováno z některých vědců, že poezie není dimansukh, ale jako rukhshah, zejména pro staré lidi a chudé lidi, pokud nejsou schopni pracovat rychle, ale s obtížemi. Význam je v souladu s literaturou, a to tasydid يطوقونه. To znamená, že pro lidi, kteří mají těžké. [2]

Pro "Ata, ve skutečnosti slyšel Ibn Abbas přečíst verš:

وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين

Z tohoto verše, Ibn Abbas řekl: "Tento verš není dimansukh Co znamená, že rodiče mužů a žen, kteří jsou oba schopni rychle, pak se dost na jeden den na jednu špatnou osobu.". [Vydáno Al-Bukhari v knize tafsíru]. [3]

Řekl Sheikh Abdur Rahman jako Sa'di ve svém komentáři: "A je tu další názor, že odstavec:

وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين

To znamená, že ti, kteří se cítí být zatížen jejich půst a zatěžující, a není schopen dělat to, jako starý muž, pak pro něj výkupné každý den krmit jednu špatnou osobu. A to je správný názor ". [4]

Shaykh Muhammad ibn Saalih Al 'Uthaymeen řekl: "výklad Ibn Abbáse v tomto odstavci ukazuje hloubku fikihnya, protože o způsobu tvorby argument tohoto odstavce, že Bůh stvořil fidyah místo půstu pro lidi, kteří jsou schopni rychle, kdyby chtěl, tak on se postili; a pokud ne, pak se zlomil a výkupné. pak zákon byl zrušen, takže pro každou osobu povinnou k rychle. Takže když člověk není schopen rychle, které je povinné pro něj je jeho nástupce, posvátná mešita ". [5]

C. Lidé jsou povinni výkupné
A. Lidé, kteří jsou starší (starší) muži a ženy, kteří se cítí tíhu nalačno. Tak on je povoleno přerušit, a povinná pro ně krmiva každý den jednu špatnou osobu. To je názor Ali, Ibn Abbase, Abu Huraira, Anas, Said ibn Jubayr, Abu Hanifah, ATS Tsauri a Auza'i. [6]

2. Nemocní se neočekává, že léčit. Jako chronické onemocnění nebo nádorových onemocnění, jako je rakovina a semisalnya.

Má povinnost k rychlému pádu ze dvou skupin, založený na dvou věcech. Zaprvé proto, že si nemohou dovolit to udělat. Za druhé, co bylo vyprávěno z Abbas Ibn 've výkladu odst. fidyah jak je popsáno v předem.

Problém: Je-li nemocní se neočekává, že zotavit po výkupné se později zotavil menakdirkannya Boha, co by měl dělat?

Odpověď: Ne mengqadha půst povinný ním, do kterého se nechala, protože povinnost k němu, když je výkupné, zatímco on dělal. Proto, on byl propuštěn z jejich povinností, aby se stal jeho povinnost k pádu rychle. [7]

Existují lidé, kteří sporný učenci, zda nebo ne jejich výkupné. Jsou mezi nimi jsou:

A. Těhotné ženy a kojení žena.
Pro těhotné a kojící ženy mohou přerušit půst. Protože pokud těhotná žena se rychle, obecně by svědčit proti sobě, a potrat. Stejně tak ženy, které kojení, když je rychlý, bude to snížit jejich mateřského mléka tak, aby mohla zasahovat do rozvoje svých dětí.

Pokud jde o závazných pro ně mengqadha `a výkupné?
V tomto vydání, je rozdíl v názorech mezi Ahl-ul-ilmi.

První názor: Povinná pro ně mengqadha `a výkupné. Z tohoto pohledu jsou všechny podrobnosti. Pokud jsou těhotné a kojící ženy o něj strach, a tak se pouze povinnost mengqadha `bez výkupného. A pokud se bojí plodu nebo dítěte, pak je povinen mengqadha `a výkupné.

Věta tohoto stanoviska dopisu je Al Baqarah verš 185, který je o obecnosti nemocné, že bylo nařízeno, aby rychle mengqadha `s, jak by mohly na jiný den. Zatímco argument o nutnosti výkupné, jsou slova Ibn Abbas:

المرضع والحبلى إذا خافتا على أولادهما أفطرتا وأطعمتا

"Ženy laktující a těhotné ženy, je-li strach z jejích dětí, pak zlomit a krmit". [Zpracoval Abu Dawood a klasifikovány jako Sahih od Shaykh Al-Albani v Irwa'ul Ghalil, 4/18].

Významy jako současné době se také vyprávěl Ibn Umar z, a je také klasifikována jako Sahih atsar Sheikh Al Albani v Irwa ".

Ibn Qudama řekl: "Když se starat o sebe jen, pak se zlomí, a je pouze povinen mengqadha`. V tomto čísle jsme si není vědoma žádných chyby v Ahl-ul-ilmi, protože oba jako nemocné lidi, kteří se ho bojí. Pokud však se bojí o své děti, pak je povinen provést rychle a mengqadha `a krmit chudé pro každý den. To je to, co bylo vyprávěno z Umar ibn 'a na Mashur o SHAFI'I madhhab. [8]

Druhé stanovisko: Není povinné pro ně mengqadha ", ale povinné pro výkupné. To je názor Ishaq bin Rahawaih.

Propozice tohoto argumentu je, že Anas hadís:

إن الله وضع الصيام عن الحبلى و المرضع

"Opravdu, Bůh činí půst těhotných a kojících žen." [Hlášení al Khamsah].

A tím, že od slov Ibn Abbase, že těhotné a kojící ženy, je-li strach z jejího syna, pak se zlomil a krmení. Zatímco Ibn Abbas nezmínil se mengqadha ", ale pouze zmínil ke krmení. [*]

Třetí stanovisko: Povinná pro ně mengqadha "sám.
S návrhem, že se jim líbí stav nemocných a jeden putovní. Toto stanovisko je vyjádřeno, Ibn Abbas nezmínil se mengqadha ", protože to bylo doporučeno, takže není třeba se zmínit. Pokud jde o hadith "Alláh činí půst těch, kteří jsou těhotné a kojící ženy," to se rozumí, že Bůh omítky povinnost rychle, ale povinné pro ně mengqadha ". To je názor Abú Hanifa madhhab. Také názor Ibrahima Al Hasana Al-Basri a An Nakha'i. Oba říkají o kojení a těhotné ženy, je-li strach z jeho nebo její dítě, pak oba lámání a mengqadha "(vydané Al-Bukhari v jeho Sahih).

Podle Uthaymeen Shaykh Ibn ', to je nejsilnější stanovisko [9]. On (Sheikh Ibn Uthaymeen) řekl: žena, když kojí nebo těhotná a strach o jeho nebo její dítě nalačno, pak se zlomí, na základě hadíth o Anas bin Malik Al Ka'bi, řekl Prorok řekl:

إن اله وضع عن المسافر شطر الصلاة وعن الحبلى والمرضع الصوم

"Amen Alláh shodil polovinu modlitby cestovatelů a turistů a těhotných nebo kojících žen (v tomto případě červené) půstu". [Zpracoval al Khamsah a tento lafadz Ibn Majah. This hadíth Sahih], ale musí ho mengqadha "od té doby, co po sobě zanechal, když to bylo snadné pro něj a ztratil pocit strachu, jako nemocné, kteří se zotavili. [10]

Toto stanovisko je fatwa se Stálým výborem Daimah, as, uvádíme následující fatwu texty.

Otázek pro Lajnah Daimah.
Problém: Těhotné a kojící ženy, pokud o ni strach, nebo proti svému dítěti v měsíci ramadánu a on se poškodí, co je povinné na něj? Řekl přerušit půst a výkupné a mengqadha? Nebo se přerušit půst a mengqadha ", ale žádné výkupné? Nebo vniknutí a výkupné a ne mengqadha? Což je nejsprávnější z těchto tří věcí?

Odpověď: Pokud je žena těhotná, ona strach o ni, nebo plod, pokud půst během ramadánu, pak se zlomí, a povinnost jej mengqadha "sám. Podmínkou v tomto případě, stejně jako lidí, kteří jsou schopni rychle, nebo on se obával, že pro něj v případě půstu Awliyaa. Řekl:

فمن كان منكم مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر

"Ti, kteří jsou nemocní nebo v tranzitu, pak je povinné pro něj pro změnu z dob druhých".

Stejně tak žena, která kojit, pokud o něj strach, když kojí své dítě v měsíci ramadánu, nebo strach z jeho syna, pokud se postil, takže si nemůže dovolit krmit ho, pak se zlomil a musí ho mengqadha "sám. A Bůh dá taufiq. [11]

2. Lidé, kteří mají závazky vůči půstu Mengqadha To, ale nebude to bez udzur do příštího ramadánu.

První názor: Povinná pro něj mengqadha "a výkupné. To je názor jumhur (Malik, Shafi'i, a Ahmad). I podle SHAFI'I madhhab povinen jej pro výkupné Ramadán, Ramadan částky, kterou složil (tedy pokud nemá mengqadha To ramadánu půst až do další dva, pak je povinná pro něj fidyah dvakrát).

Věta tohoto stanoviska jsou:
Hadíth Abu Hurayrah, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem přikázal krmit a mengqadha "pro lidi, kteří mengakhirkan až do příštího ramadánu. (Hlášení o reklamní Daraquthni a Al Bayhaqi). Nicméně, tato hadith Da'eef tak to nemůže být použit jako důkaz.

Ibn Abbas a Abu Huraira vyprávěl, že mengakhirkan o lidech, které tvoří "až do příštího ramadánu přichází, říkají, že (osoba, červená) za každý den krmit chudého. [12]

Druhé stanovisko: Není nutné jako výkupné za něj, ale on zhřešil, protože mengakhirkan v půstu mengqadha ". To je madhhab Abu Hanifah, a je názor Al-Hassan Ibrahim a Nakha'i. Vzhledem k tomu, že je povinné rychle, když se mengakhirkannya není povinen platit pokutu fidyah, jak on mengakhirkan uctívání by mělo být provedeno hned, nebo odložit nadzarnya. [13]

Řekl imám ASY Syaukani: "Tak to Dhahir (vyhraněné názory) není povinné (výkupné)." [14]

Řekl Shaykh Ibn 'Uthaymeen: "atsar, který namluvil od Ibn Abbase a Abu Huraira, můžeme uvést zákon do Sunny, tak to není povinné pro výkupné tak správné stanovisko k této otázce (je), to není povinné pro něj s výjimkou. půst, ačkoli on byl vinen mengakhirkan v menngqadha ". [15]

To je (pravda, červená) pro ty, kteří nemají udzur mengakhirkan. Prostředky, (pro) lidé, kteří mengakhirkan mengqadha "až do příštího ramadánu, protože udzur, jako je například onemocnění nebo pobyt, nebo velmi úzký, to není povinné i pro výkupné.

Problém: Pokud jsou lidé, kteří mají bolesti v průběhu ramadánu, problém je, že jsou některé věci dívat.

Za prvé: Je-li choroba se očekává, že patří vyléčit, potom nechá ho, aby rychle, až se uzdravil. Pokud bolest přetrvává pak zemře, pak to není povinna výkupné. Vzhledem k tomu, že povinnost je mengqadha ", pak zemře dříve, než to dělá.

Za druhé: Je-li choroba se očekává, že patří vyléčit, a ne rychle a on je bez této choroby, ale pak zemře před mengqadha'nya, pak nařídil, aby se vyplácí fidyah dne odešel, převzato z jeho majetku. Protože doma, on byl schopný mengqadha ", ale proto, že mengakhirkannya k smrti, pak platil za její fidyah.

Za třetí: Pokud se nemoc včetně těch, které nepředpokládá, že by obnovit, pak povinnost něj výkupné, jak bylo popsáno výše [16].

D. Typu a obsahu fidyah.
Které nejsou uvedeny v textech koránu nebo sunny úrovní a typů fidyah které mají být vydány. Něco, co není určeno Nash pak jsme se vrátit k 'URF (vlastní převládající). Proto, to je řekl, aby byl platný výkupné, když jsme dali na špatné jídlo, a to buď oběd nebo večeře, nebo dát jim jídlo, takže si to.

O Úrovně a Ulema názor fidyah typu.
Imám Nawawi řekl: "(první stanovisko), hladiny (posvátná mešita) je jedním z bláta pro jídlo každý den typ, jako jsou potraviny v přírodě jsou zakat Takže pokyny se používají jako potravinové obecné populace v zemi, která je názor nejsilnější týden. . A je tu druhý názor, který je vydán jako pravidelné jídlo jedl každý den. a třetí stanovisko, měly mít možnost si vybrat mezi několika typy potravin tam. "

Imám Nawawi také řekl: "Není platná, pokud výkupné s moukou, sawiq odst. velmi jemné mouky), nebo celá zrna, které byly poškozeny, nebo s nesprávným), pokud výkupné za svou hodnotu (peníze, pero.), A ne platí také (výkupné) do druhé, jak bylo popsáno.

Fidyah se vyplácí pouze bezdomovci a opuštěný. Každý z bahna jsou odděleny od sebe bláto. Pak to může sloužit jako bláto z jedné osobě a od posvátné mešity, jeden měsíc pro faqir sám ". [17]

Velikost blátě.
Jedním z nich je čtvrtina bahenní sha ". A SHA "odkazoval se na je Sha To Nabawi, konkrétně SHA 'jeho proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem. Jeden Sha To Nabawi srovnatelné s 480 (480) mitsqal dobré pšenice. Jeden mitsqal, která se rovná 4,25 gramů. Takže 480 gramů mitsqal vyvážena do roku 2040. Znamená, že bahno je 510 gramů. [18]

Podle názoru Sheikh Abdullah Al-Bassam, což je Sha To jsou čtyři Nabawi bahno. Jeden bahno, rovnající se 625 gramy, jak Nabawi dané SHA "Rovné na 3000 gramů. [19]

Na velikosti zmíněno, pak můžeme odhadnout, že jedno zrnko pšenice z bláta bekisar mezi 510 až 625 gramů. Učenci vysvětlují, kromě Posvátné mešity zrna, jako rýže, kukuřice a druhý je polovina-ša "(dva bahno). A my jsme se vrátit k verši, že osoba, která má přednost při krmení chudých, tím, že jiným chudým lidem, pak je pro něj lepší.

E. JAK výkupné
Způsob výkupné lze provést dvěma způsoby.

Za prvé: Vaření nebo vařím, pak zavolejte chudé počet dní, které on dělal ne rychle, jak se provádí přítel Anas bin Malik, když byl starší.

Zmínka o Anas bin Malik, že je slabý a neschopný rychle během jednoho roku. A tak učinil velký talíř tsarid (chléb). Pak zavolal třicet chudé lidi, a pozval je k jídlu, dokud nasytit. (Produced by Al Bayhaqi a klasifikovány jako Sahih od Shaykh Al-Albani v Irwa'ul Ghalil).

Za druhé: Dejte špatné podobě syrového jídla. Učenci řekl: "S bahna otřepu (obilí), nebo půl-SHA" než v jiných by však mělo být něco, co má sloužit jako lauknya masa, nebo jinak, tak dokonalé praxi Božího slova již bylo zmíněno. ".

F. ČAS výkupné.
Výkupné času tam je volba. Pokud chce, tak jako výkupné za chudého člověka na jeden den. Nebo pokud chce, stejně jako tehdy mengakhirkan až do posledního dne ramadánu, se děje, když on byl starý přítel Anas. A nemělo by se dávat fidyah před ramadánu, protože to je jako dávat Ramadhan postního měsíce ramadánu dál.

Alláh Všemohoucí ví nejlépe.

Maraji `:
A. Al Majmu To Sharh Al-dzab Muhadz, imám Nawawi. SEČ. Maktabah Al Ershad, Jeddah.
2. Al Mughni, Imám Ibn Qudama, SEČ. Maktabah Ar Riyadh Al Haditsah, Riyadh, rok 1402 H.
3. Ash Sihah Mukhtar, imám Mohamed Ar Razi, SEČ. Maktabah Lubnan, v roce 1989.
4. ASY Syarhul Mumti "Shaykh Muhammad bin Saalih Al 'Uthaymeen. SEČ. Maktabah Asaam, Riyadh, rok 1416 H.
5. Nailul Authar, imám Ash Syaukani, SEČ. Dar Al Kalim Ath Thayyib, Beirut, Tahun1419 H.
6. Nailul Maram, Allamah Siddiq Hasan Khan, SEČ. Ramádí, Dammam, H. rok 1418
7. Irwa'ul Ghalil, šejch Muhammad al-Albani Nashiruddin, SEČ. Oba Al Maktab al-Islami, Tahun1405 H.
8. Tuk-Hul Bari, Al Hafiz Ibn Hajar. SEČ. Dar Al ma'rifah, Bejrút.
9. Fatawa Islamiyah, JAMA ": Mohamed Al Musnid. CET Dar Al Wathan a jiné knihy.

[Zkopírováno z As-Sunny časopisu IX/1426/2005M 07-08/Tahun Edition. Vydavatelé Nadace Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 0271-858197 Fax]
_______



zdroj: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar