Senin, 20 Agustus 2012

Zakat I islam status og mål Syar'inya ((islamsk lov)


Zakat I islam status og mål Syar'inya ((islamsk lov)




Zakat er en av islams fem søyler. Zakat er obligatorisk for enhver muslim som hadde kvalifisert. I tillegg til å utføre kommando av Allah Subhanahu wa Ta'ala, er zakat pensyariatan mål å hjelpe muslimer i behov av hjelp og lindring. Derfor gir islamsk lov stor oppmerksomhet og levere en høy posisjon på tilbedelse zakat. Plassering av zakat i islam er godt kjent av muslimer i omriss, men for å understreke viktigheten av veldedighet er i behov av detaljert re-issue i en mer tydelig og levende.

Zakat POSISJON I ISLAM
Status og viktigheten av zakat kan sees fra følgende:

1. Zakat er den tredje pilaren i islam og en av de store søylene i bygget er basert på hadith fortalt Ibn Umar at profeten anhuma sallallaahu 'alaihi wa sallambersabda:

بني الإسلام على خمس: شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله وإقام الصلاة وإيتاء الزكاة وصوم رمضان وحج البيت لمن استطاع إليه سبيلأ

Islam er bygget på fem tilfeller: trosbekjennelsen at det ikke er herre sannhet foruten Allah og at Muhammed er å etablere Allahs sendebud, bønn, betale zakat, faste Ramadan og pilegrimsreise til huset for de som er i stand [avtalt]

2. Allah gi veldedighet å forene ordre med ordre be ved tjueåttende plass i al-Koranen. [1] Det viser hvor mye det haster og høy posisjon i islam. Da omtale av bønn i mange vers i al-Koranen er noen ganger sidestilt med tro og kjærlighet noen ganger. Noen ganger alle tre gjerninger er sidestilt med en logisk rekkefølge. Tro er en handling av hjertet er grunnlaget, mens gode gjerninger er legemets gjerninger å være bevis for sannheten av tro. De første gjerninger som kreves av en troende er bønn som er badaniyah tilbedelse (tilbedelse med kroppsbevegelse) da zakat som er en skatt av tilbedelse. Derfor, etter invitasjonen til tro bønner og almisser oppfordring forrang før de andre søylene i islam. Det er basert på hadith av Ibn 'Abbaas anhuma av profeten sallallaahu' alaihi wa sallamsaat han sallallaahu 'alaihi wa sallam Radi anhu sendte Mu'adh til Jemen, sa han til ham:

إنك تأتي قوما من أهل الكتاب فادعهم إلى شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله فإن هم أطاعوك لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم خمس صلوات في كل يوم وليلة فإن هم أطاعوك لذلك فأعلمهم أن الله افترض عليهم صدقة تؤخذ من أغنيائهم فترد على فقرائهم

Sikkert du kommer til et folk av boken, invitere dem til trosbekjennelse at det ikke er herre sannhet foruten Allah, og at jeg er Allahs sendebud, hvis de følger invitasjonen, så fortell dem at Allah krever opp sine bønner fem ganger om dagen og natten Hvis de følger invitasjonen så fortelle dem at Allah krever almisser tatt fra de rike fra dem og gitt til de fattige av dem [2]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallamhanya nevner bønn og zakat (Hadith ovenfor) på grunn av hvor mye oppmerksomhet til begge, og begge går foran alle andre sbelumnya i Da'wah til islam. Også for å følge prinsippet om at-grunn for hver (gradvis fase av fase) å avklare forpliktelsene i islam. [3]

Og det er mange flere argumenter fra Koranen og al-hadith indikerer stillingen zakat i islam.

Hensikten bak ANSVARET syar'i Zakat [4]
Islam har etablert Zakat som en plikt og gjør det som en rukunnya og plassere dem på en strålende trone igjen. På grunn av gjennomføring og håndheving inneholder mål syar'i (maqasid Shari'ah) som bringer mye godt i verden og den hinsidige, for både rike og fattige. Blant disse målene er:

1. Beviser seg å trelldom til Allah å utføre sine kommandoer.
Mange argumenter beordret at muslimer utføre dette store plikt, som Allah sier i mange vers, for eksempel:

وأقيموا الصلاة وآتوا الزكاة واركعوا مع الراكعين

Og etablere regelmessige bønner, betale zakat og ruku'lah med folk bukker. "[Al-Baqarah / 02:43]

Allmektige Allah forklarte også at regelmessig veldedighet er innholdet av de troende som adlyder. Allah sier:

إنما يعمر مساجد الله من آمن بالله واليوم الآخر وأقام الصلاة وآتى الزكاة ولم يخش إلا الله فعسى أولئك أن يكونوا من المهتدين

Er bare velstand av moskeene til Allah de som tror på Allah og dommens dag, og fortsatt bønner, praksis regelmessig veldedighet, og ikke vær redd (for alle), i tillegg til Allah, så de er de som forventes å omfatte blant dem som få en ledetråd. [At-Tawbah / 09:18]

En troende vie seg til Allah ved å kjøre ham gjennom implementering av zakat forpliktelser i samsvar med vilkårene fastsatt Shari'ah.

Zakat er ikke skatter. Zakat er lydighet og tilbedelse av Allah utført av en troende å vinne belønning og belønning på den allmektige Allah. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

إن الذين آمنوا وعملوا الصالحات وأقاموا الصلاة وآتوا الزكاة لهم أجرهم عند ربهم ولا خوف عليهم ولا هم يحزنون

Sikkert de som tror, ​​gjør gode gjerninger, bønner og praksis vanlig veldedighet, får de en belønning fra sin Herre. ingen frykt komme over dem, og ikke (også) de sørge. [Al-Baqarah / 2:277].

Også hans ord i Koranen, An-Nisa bokstaven vers 162, som betyr "Men de som solid forankret i kunnskap blant dem og de troende, de tror på det som har blitt sendt ned til deg ( Al-Quran), og hva som ble avdekket før og som etablerer bønnen, øve regelmessig veldedighet, og som tror på Allah og dagen deretter. Folk som vil Vi har gitt dem en stor belønning. "[An-Nisa '/ 4:162]

2. Utakknemlighet mot Allah å gi veldedighet skatt som Allah har gitt som gave til menneskeheten. Allah sier:

وإذ تأذن ربكم لئن شكرتم لأزيدنكم ولئن كفرتم إن عذابي لشديد

Og (husk også) når Herren forkynte: «Uten at dere være takknemlige, vil jeg legge til (favoriserer) til deg, og hvis du nekter (Min nåde), er sannelig min straff svært smertefullt" [Ibrâhim/14:. 7 ]

Utakknemlighet er en plikt for en muslim, ville favorisere ham varig og voksende. Imam as-Subki rahimahullah sa, "Blant de indre betydningen av zakat er utakknemlighet mot Allah Subhanahu wa Ta'ala. Det gjelder generelt for alle taklief (kostnader) religion, enten i forhold til eiendom eller tap, fordi Allah har gitt glede til menneske i kropp og eiendom. De må være takknemlig for slike tjenester, takknemlig for favoriserer og favoriserer tap av eiendom. Men selv om vi allerede vet at en handling av takknemlighet for tjenester eller favoriserer tap av eiendom, men noen ganger er vi fortsatt usikre. Zakat i denne kategorien. "[5]

Betale zakat er en anerkjennelse av nåde Allah, Hans takknemlighet og bruke dem i deilig nytelse og lydighet mot Allah.

3.Menyucikan folk som gir veldedighet fra sine synder. Allah sier:

خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم إن صلاتك سكن لهم والله سميع عليم

Ta almisser av sin formue til veldedighet at du renser og renser dem og ber for dem. Faktisk bønn om at (a) fred for deres sjeler. Og Allah hører og vet. [At-Tawbah / 9:103].

Imam Nawawi rahimahullah sa: "Se, plikten til å betale zakat i verset over er knyttet til visdom rensing av synder". [6]

Det er også en hadith som bekrefter betydningen av ovennevnte, som i hadith av Muadh bin Jabal Radi anhu at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallambersabda:

الصدقة تطفئ الخطيئة كما يطفئ الماء النار

Dole var i stand til å slukke feil som vann slukker ild. "[HR. Ahmad 5/231 og at-Tirmidhi no. 2616 og dishahihkan al-Albani i Sahih Sunan at-Tirmidhi]

Verset over samlet mye mål og syar'i visdom som finnes i forpliktelse zakat. Formål og visdom-visdom kan oppsummeres i to ord muhkam nemlig "The veldedighet at du renser og renser dem."

4. Rengjøring av oppfylt fra curmudgeonly naturen. al-Kasani rahimahullah sa: "Sannelig veldedighet oppfylt rense sjelen fra synd og skitt utsmykket med en fordervet natur og sjenerøs filantrop. Også kaste griskhet og gjerrighet, fordi sjelen er svært glad i karakteren av eiendom. Zakat kan bli folk til å bli sjenerøs, opplært til å oppfylle mandatet og levere rettighetene til sine eiere. Alt som finnes i ordet av Allah:

خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم

Ta almisser av sin formue til veldedighet at du renser og renser dem og mendoalah til dem. [7]

Gnier er hatet og avskyelig sykdom. Disse egenskapene gjør man alltid søker å realisere sin ambisjon, egoisme, kjærlighet til livet i verden og liker å akkumulere rikdom. Disse egenskapene vil fremme monopol holdning til alle. Om innholdet av dette, sier Allah:

وكان الإنسان قتورا

Og mannen var svært gnien. [Al-Isra '/ 17:100]

Allah sier:

وأحضرت الأنفس الشح

Om mennesket i sin gjerrige temperament. [An-Nisa '/ 4:128]

Dette gjerrige natur av de største faktorene som førte til mennesker er avhengig av verden og vende seg bort fra det hinsidige. Dette trekket er årsaken til elendigheten. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallambersabda:

تعس عبد الديناروعبد الدرهم وعبد الخميصة إن أعطي رضي وإن لم يعط سخط تعس وانتكس وإذا شيك فلا انتقش

Elendig slave dinar, dirham tjener elendig, elendig tjener khamishah! Hvis han var da han var villig, hvis ikke så er han sint, ulykkelig og han falt hodestups, da han ble stukket av torner at han ikke vil trekke ut. [8]

Elsker verden og eiendom er en av kildene til synd og feil. Hvis noen reddet henne og beskyttet fra gnien natur så han vil bli en suksess, som ordet allmektige Allah som betyr "Og hvem er holdt av gjerrighet ham, de er mennesker som er heldige." [Al-Hasyr/59: 9]

Allah sier om folk lenger griping gnier,

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة

Og la ikke de som er gjerrige med hva Allah ga rikdom til dem fra nåde tror at det er bra for gjerrighet deres. gjerrighet faktisk er det dårlig for dem. bakhilkan skatt vil de bli slitt senere i nakken på oppstandelsens dag. [Ali Imran / 3:180]

al-Fakhrurrazi rahimahullah sa, "dyp kjærlighet av eiendom kan overse sjelen av hengivenhet til Allah, og forberedelse til livet etter døden. Wisdom of Allah krever AGR grunneiere tilbringe noen skatter det holdt, for hva det er sluppet ut en battering grådighet av eiendom, hindrer at sjelen ikke slår å verdsette totalt og som en påminnelse om at den menneskelige sjel er bevisst at lykke ikke kan oppnås med en travel akkumulere rikdom. Men lykke som vil komme med menginfakkan skatt på grunn av Allah. Plikt til zakat er egnet behandling og et must for å eliminere kjærlighet til verden fra hjertet. Allah for visdom krever denne edle veldedighet. Dette er hva som menes med hans ord, som betyr, "ta almisser av sin formue til veldedighet at du renser og renser dem og mendoalah til dem." Det rense og rense dem fra overdreven holdning i krevende verden. "[9 ]

5. Rengjøring dizakati skatten. Fordi eiendommen er fortsatt ingen kobling med andres rettigheter betyr at det fremdeles skitne og skummel. Om rettighetene til mennesker som har oppnådd betydelig skatten har blitt fjernet. Dette problemet er antydet av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallamsaat n forklare årsakene til at han ikke bør gis til veldedighet familie han sallallaahu' alaihi wa sallam? Det er fordi zakat er en skatt av menneskelige ekskrementer.

6. Rense hjertene til de fattige fra misunnelse og sjalusi mot de rike. Når folk ser de fattige menneskene rundt ham lykkelig liv med rikelig rikdom mens han selv måtte bære smerten av fattigdom, kan det være årsaken til utbruddet av tilstanden er en følelse av misunnelse, sjalusi, fiendskap og hat i hjertene til de fattige til de rike. Disse smaker ville svekke forholdet mellom andre muslimer, selv potensielt bryte båndene av brorskap.

Misunnelse, sjalusi og hat er farlige sykdommer som truer folk og ristet grunnlaget. Islam søker å overvinne ved å forklare farene og pensyariatan zakat plikt. Det er en effektiv praktisk metode for å overvinne disse sykdommene, og å spre kjærlighet og medfølelse blant medlemmer av samfunnet. [10]

Folk som oppfylte ville bli multiplisert godhet og opphøyet rang. Dette inkluderer et viktig mål shar'i. Allah sier, som betyr «Lignelsen (inntekt påført) de som bruker sin rikdom i veien for Allah er som et frø som vokser sju ørene, i hvert øre hundre korn. Allah multipliserer (belønningen) for de som han vil. Allah og bred (Hans gaver), allvitende. "[al-Baqarah / 2:261]

7. Underholdende og hjelpe de fattige.
Al-Kasani rahimahullah sa, "herunder utdeling av zakat bistand til de svake og hjelp til mennesker i nød. Zakat gjør folk svak og sterk for å kunne gjennomføre monoteisme og tilbedelse Allah påbudt, som et middel mot gjennomføringen av kravet er obligatorisk. "[11]

8. Vekst dizakati skatten.
Det har vært kjent at i henhold til zakat på arabisk er økende. Da sharia har satt denne betydningen og angi hvilke forpliktelser zakat. Allah sier:

يمحق الله الربا ويربي الصدقات والله لا يحب كل كفار أثيم

Allah ødelegge åger og nære veldedighet, og Allah liker ikke alle som forblir i vantro og synd alltid. "(Al-Baqarah / 2:276). Nemlig vokse og formere seg. [12]

Også hans ord, som betyr "Og hva ting du bruker, så Allah vil erstatte dem, og Han gir den best mulige formue." (Saba `/ 34:39). Nemlig Allah erstattet med en lignende en i verden og i etterlivet med belønning og gjengjeldelse. [13]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallambersabda:

ما من يوم يصبح العباد إلا وملكان ينزلان فيقول أحدهما اللهم أعط منفقا خلفا ويقول الآخر اللهم أعط ممسكا تلفا

Det er ikke en dag der folk får tid i morgen, med mindre det er to engler falt, en av dem sa: «O Allah, gi den en erstatning for berinfak. Mens andre sier, 'O Allah, gi ødeleggelse for dem som motstå." [ avtalt]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallamjuga sa:

ما نقصت صدقة من مال

Veldedighet forringer ikke rikdom. [Rapportert av Muslim]

9. Realisere solidaritet og sosial solidaritet. Zakat er en viktig del av en serie av sosial solidaritet som hviler på å gi de grunnleggende livsnødvendigheter. De grunnleggende livsnødvendigheter som mat, klær, husly (styret), ubetalt gjeld, repatriere dem som ikke kan vende tilbake til sitt land, frigjør slaver og andre former for solidaritet fastsatt i islam. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallambersabda:

مثل المؤمنين في توادهم وتراحمهم وتعاطفهم كمثل الجسد الواحد إذا اشتكى منه عضو تداعى له سائر الجسد بالسهر والحمى

Lignelsen om de som tror på gjensidig hengivenhet, kjærlighet og beskytte er som en kropp, hvis ett medlem av kroppen av syke, vil de andre medlemmene også føler med ingen søvn og feber. [Rapportert av Muslim]

10. Økende islamske økonomi. Zakat har en betydelig positiv effekt i å oppmuntre bevegelsen av islamske økonomi og utvikle den. På grunn av veksten av individuell rikdom zakat betalere gi styrke og økonomisk fremgang for folket. Som også kan blokkere opphopning av rikdom zakat i hendene på de rike bare. Allmektige Allah sier, som betyr "å verdsette det ikke sirkulert blant de rike blant dere. Hva er gitt til apostelen, deretter godta det og hva han forbyr dere, så avreise. Og frykt Allah. Sannelig Allah svært tøffe dommer "[al-Hasyr/59: 7].

Eksistensen av penger i hendene på de fleste medlemmer av samfunnet oppfordrer eieren til å kjøpe nødvendigheter i livet, og dermed øke kjøpekraften for varer. Denne situasjonen kan øke produksjonen av sysselsetting og arbeidsledighet drap. [14]

11. Da'wah til Allah. Blant de grunnleggende hensikten med zakat forkynner å spre religionen Allah og trengende og shut-dårlig levebrød. Alt dette oppmuntrer dem til mer elegant å akseptere Allahs religion og adlyde den Allmektige.

Så mange fordeler og velsignelser pensyariatan annen veldedighet som ikke har levert, men alle som har blitt presentert ovenfor er tilstrekkelig å vise hvor viktig og nyttig veldedighet i livet av individer og samfunn.

Forhåpentligvis kan dette ytterligere motivere oss til å oppfylle. Spesielt hvis du ser fordelene som vil oppstå fra denne veldedighet pensyariatan.

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 04-05/Tahun XV/1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]


Stilling Zakat I islam



Av
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



Zakat er en av islams fem søyler og en av forpliktelsene. Fra Ibn Umar anhuma, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

بني الإسلام على خمس, شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله, وإقام الصلاة, وإيتاء الزكاة, وحج البيت, وصيام رمضان.

"Islam er grunnlagt på fem prinsipper, som vitner om at det er ingen guddom som har rett diibadahi riktig, men Allah og Muhammed er Allahs sendebud, etablere bønn, utstedt almisser, pilegrimsferd til huset, og faste i Ramadan." [1]

Og det har vært nevnt i tandem med bønn i åtti-to versene.

Ber for Fjerne Zakat
Allah Ta'ala sier:

خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها وصل عليهم إن صلاتك سكن لهم والله سميع عليم

"Ta almisser fra sin rikdom for å rense og rense dem, og til berdo'alah deres. Faktisk do'amu det (vokse) fred for deres sjeler. Allah er hører, Vitende "[At-Tawbah: 103].

Og også hans ord Ta'ala:

وما آتيتم من ربا ليربو في أموال الناس فلا يربو عند الله وما آتيتم من زكاة تريدون وجه الله فأولئك هم المضعفون

"Og noe Riba (ekstra) du gi den menneskelig rikdom øker, så gjør ikke øke i Guds øyne. Og hva du gir i form av zakat du mener å tjene gleden av Allah, så det er folk som doble (belønning) "[Ar-Rum: 39].

Det ble fortalt at Abu Hurayrah Radi anhu, sa han, «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من تصدق بعدل تمرة من كسب طيب ولا يقبل الله إلا الطيب, فإن الله يتقبلها بيمينه ثم يربيها لصاحبها كما يربى أحدكم فلوه حتى تكون مثل الجبل.

"De som gir almisser til størrelsen av en palm frø fra halal kilder og Allah ikke er mottatt, bortsett fra en god kilde, så Allah akseptere almisser med sin høyre hånd, og deretter utvide det til veldedighet av Gud som en av ka-ian utvikle colt , og til slutt (belønning) å være som et fjell. "[2]

Trussel mot de som ikke ønsker å fjerne Zakat
Allah Ta'ala sier:

ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خيرا لهم بل هو شر لهم سيطوقون ما بخلوا به يوم القيامة ولله ميراث السماوات والأرض والله بما تعملون خبير

"Og la ikke de som er gjerrige med skatten som Gud har gitt dem av Hans gavmildhet tror at det er bra for gjerrighet deres. Egentlig gjerrighet det er dårlig for dem. Bakhilkan skatt vil de bli slitt senere i nakken på dommedagen. Og Allah tilhører alt arven (eksisterende) i himmelen og på jorden. Og Allah vet hva du gjør "[Ali Imran: 180].

Det ble fortalt at Abu Hurayrah Radi anhu at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من آتاه الله مالا فلم يؤد زكاته, مثل له يوم القيامة شجاعا أقرع له زبيبتان يطوقه يوم القيامة, ثم يأخذ بلهزمتيه - يعنى شدقيه - ثم يقول: أنا كنزك, أنا مالك, ثم تلا هذه الآية: ولا يحسبن الذين يبخلون بما آتاهم الله من فضله

"Den som er gitt rikdom ved Guds nåde, og han gir ikke veldedighet skatten, senere på dommedagen hans rikdom vil bli realisert i form av en slange som har to kunne deretter bæres rundt halsen hans, og slangebitt to underkjeven bein, sier «Jeg var simpananmu skatten." Da Messenger lese verset, "Og la ikke de som er gjerrige med skattene som Gud har gitt dem av Hans gavmildhet tror ..." "[3]

Og også Guds ord:

والذين يكنزون الذهب والفضة ولا ينفقونها في سبيل الله فبشرهم بعذاب أليم يوم يحمى عليها في نار جهنم فتكوى بها جباههم وجنوبهم وظهورهم هذا ما كنزتم لأنفسكم فذوقوا ما كنتم تكنزون

"... Og de som holder gull og sølv, og ikke menafkahkannya i veien for Allah, så forkynner dem en smertefull pine. På dagen av oppvarmet gull pe-hylle i Hell Jahannam, og brent pannen dem, mage og rygg (og sa) til dem: "Dette er en skatt bendamu du holde for deg selv, så smak nå (på grunn av .) hva du holder "[At-Tawbah: 34-35]

Det ble fortalt at Abu Hurayrah Radi Anhua, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ما من صاحب ذهب ولا فضة لا يؤدى منها حقها إلا إذا
كان يوم القيامة, صفحت له صفائح من نار فأحمي عليها في نار جهنم فيكوى بها جنبه وجبينه وظهره, كلما بردت أعيدت له, في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة, حتى يقضى بين العباد, فيرى سبيله إما إلى الجنة وإما إلى النار. قيل: يا رسول الله! فالإبل? قال: ولا صاحب إبل لايؤدى منها حقها, ومن حقها حلبها يوم وردها إلا إذا كان يوم القيامة بطح لها بقاع قرقر أوفر ماكانت لا يفقد منها فصيلا واحدا تطؤه بأخفافها وتعضه بأفواهها, كلما مرعليه أولاها رد عليه أخراها في يوم كان مقداره خمسين ألف سنة, حتى يقضى بين العباد فيرى سبيله إما إلى الجنة وإما إلى النار.

"Det er en skatt som har forekomster av gull og sølv, og han ikke oppfylte zakat, deretter på dommens dag vil bli lagt for ham fra metallplater som hadde vært oppvarmet i Hell Jahannam Hell, deretter plate disetrikakan i magen, pannen og bak. Når var kaldt, ble platen oppvarmet igjen. Dette skjedde på dagen samme lengde som femti tusen år, til dommens dag blant sine tjenere, etter som han vil se hans vei, enten til himmelen eller til helvete. Noen spurte, 'O Allahs sendebud, hva med de som har kameler? Han svarte: «Slik er det med de som har en kamel og ikke oppfyller sine forpliktelser, og med de forpliktelser som skal utstedes er melken melket i melking tidsperiode, så Judgement Day for de lagt senere samlet terreng ham alt det han hadde av dyret, som var avvent, og alle dyrene ble trår og bite, når den første har passert videreført av den neste. Dette skjedde på dagen samme lengde som femti tusen år, inntil den tid da dommens dag blant sine tjenere, etter som han vil se hans vei, enten til himmelen eller til helvete. "[4]

Juridiske personer som ikke Eject Zakat
Zakat er en av de forpliktelser som er avtalt av de lærde og har blitt anerkjent av alle mennesker, så han var en av de grunnleggende i religion, som hvis noen av muslimene som fornekter sin plikt, så han må komme ut av Islam og drept i en vantro med mindre det er ny til islam, så han er tilgitt på grunn av uvitenhet om loven.

Som for de som ikke ønsker å fjerne restene trodde hans plikt, så han er skyldig på grunn av hans holdning, men det fjerner ikke den fra muslimer og en dommer (hersker) kan ta en slik veldedighet med makt [5] og halve sin eiendom som straff for sine handlinger. Den er basert på hadith Bahz bin Hakim, fra sin far, fra sin bestefar, han sa: "Jeg har hørt Ra-sulullah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

في كل إبل سائمة, في كل أربعين ابنة لبون, لا يفرق إبل عن حسابها, من أعطاها مؤتجرا فله أجرها, ومن منعها فإنا آخذوها وشطر ماله عزمة من عزمات ربنا تبارك وتعالى, ولا يحل لآل محمد منها شئ.

"På hver 40. kameler ble fjernet for seg selv, en bintu labun zakat (en alder barn kamel i sitt tredje år). Det bør ikke skilles fra kamelen flokken for å redusere beregningen av Zakat. Hvem det ut med håp om belønning, så han vil få en belønning, og alle som nekter å fjerne den, så får vi ta det sammen med halvparten av hans formue fordi dette er en av de forpliktelser Allah. Og veldedighet er ikke lovlig å bli spist av familien av Muhammed i det hele tatt. "[6]

Hvis en nasjon nekter å fjerne det selv om de fortsetter å tro at de har plikt og makt til å forby folk plukket den opp fra dem, så de må bekjempes før de slipper det, basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

أمرت أن اقاتل الناس حتى يشهدوا أن لا إله إلا الله وأن محمدا رسول الله, ويقيموا الصلاة ويؤتوا الزكاة, فإذا فعلوا ذلك عصموا منى دماءهم وأموالهم إلا بحق الإسلام وحسابهم على الله.

"Jeg ble befalt å kjempe mot folk før de vitner om at det er ingen gud som høyre diibadahi riktig, men Allah og Muhammed er Allahs sendebud, etablere bønn, og betale zakat. Hvis de hadde gjort det, så de måtte beskytte sin eiendom fra meg bortsett blod og fordi det er en rett (lov) av islam, mens oppgjør dem tilbake til Gud. "[7]

Og fra Abu Hurayrah Radi anhu, sa han, "Når profeten døde, deretter i kalifatet til Abu Bakr, er det noen hedenske araberne hadde (på tidspunktet for Abu Bakr ønsket å bekjempe dem), så Umar sa til ham:« Hvordan har du tenkt til å kjempe menneske? Faktisk, profeten sallallaahu "har alaihi wa sallam sa:" Jeg ble befalt å kjempe mot folk før de sier det er ingen gud har rett diibadahi riktig, unntatt Allah. Og den som sa det, så han må beskytte hans liv og eiendom fra meg bortsett islamske rettigheter og deres oppgjør vil komme tilbake til Gud. "Da Abu Bakr sa Ved Allah vil jeg kjempe mot alle som skiller mellom bønn og veldedighet, er sant veldedighet rettigheter som følger av eiendommen. Ved Allah, hvis de stopper meg fra å ta en ung geit når de først ga den til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sikkert jeg vil kjempe mot dem på grunn av deres holdning er. "Etter at Umar sa:" Ved Allah, etter Allah forstørrer hjertet av Abu Bakr å bekjempe dem, så jeg tror sannheten i det. "[8]

Fjerne Obligatorisk Zakat Hvem?
Zakat er obligatorisk for enhver muslim uavhengighet, noe som har vært opp nisabnya skatt og passerte en ettårig (hale), med mindre veldedighet beskjære, så han fjernet ved hausting tid hvis det har å nishabnya, som Allah sier:

أفغير الله أبتغي حكما وهو الذي أنزل إليكم الكتاب مفصلا والذين آتيناهم الكتاب يعلمون أنه منزل من ربك بالحق فلا تكونن من الممترين

"Og han er det som har gjort hager og trellises er ingen trellises, palmer, planter et utvalg av frukt, oliven og granatepler lignende (form og farge), og ikke det samme (stor). Ete av frukten (et utvalg av det) da han var fruktbart, og hennes høyre naikanlah dag høste resultater (med den utviste zakat), og ikke overdrive. . Sannheten er Gud ikke liker folk overdrevet "[Al-An'am: 141]

[Kopiert fra boken Al-Sunna wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonesia Tour Fiqh Complete Edition, omsetjingsgruppe Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Bibliotek Publishers, Trykket i Ramadan 1428 - september 2007M]



Obligatorisk Unntatt Eiendeler zakat




Av
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi



Treasure zakat er obligatorisk utstedt gull og sølv, avlinger, frukt, dyr og skatter.

Først: Zakat gull og sølv
Nishab og obligatoriske tiltak Vedtatt
Nisab av gull med 20 dinarer, mens sølv 200 dirham, zakat både førtinde så mye som ble fortalt fra Ali ibn Abi Talib Radi anhu, fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

إذا كانت لك مائتا درهم وحال عليها الحول ففيها خمسة دراهم وليس عليك شئ - يعنى في الذهب - حتى يكون لك عشرون دينارا, فإذا كانت لك عشرون دينار وحال
عليها الحول ففيها نصف دينار.

"Hvis du hadde 200 dirham og ett år er gått, så zakat av 5 dirham. Ikke obligatorisk ved zakat (gull) med mindre du har 20 dinarer, hvis du har 20 dinarer og ett år er gått, så zakat halv dinar. "[1]

Second: Zakat smykker
Zakat er obligatorisk smykker, basert på det generelle i det verset og hadith indikerer plikt zakat, og det er ingen begrunnelse for dem som er unntatt fra det generelle vers og hadith er. Dessuten er det noen spesielle oppsetninger at showet vil være plikt zakat smykker, inkludert:

? Fortalt Umm Salamah Radi anhuma, sa han, "Jeg bære smykker av sølv, og da jeg spurte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam," O Allahs sendebud, enten det omfatter en skatt stash "Han svarte:

ما بلغ أن تؤدي زكاته فزكي فليس بكنز.

"En skatt som er utstedt i den grad zakat, zakat og deretter løslatt, er det ikke lenger inkludert skatt stash." [2]

Også fra 'Aisha Radi anhuma, sa han, "En dag profeten sallallaahu' alaihi wa sallam kom og han så det var en ring på hånden min uten øyne laget av sølv, og så sa han:« Hva er dette, O 'Aa'ishah? Jeg svarte , 'jeg bevisst gjort det slik at jeg kan gjøre opp for deg, O Allahs sendebud. "Han sallallaahu' alaihi wa sallam sa utøve du deres zakat? Jeg svarte:" Nei eller maasya Gud. 'Da sa han: "Det er nok til å sette deg inn i i helvete. "[3]

For det tredje: Zakat planter og frukter
Allah Ta'ala sier:

وهو الذي أنشأ جنات معروشات وغير معروشات والنخل والزرع مختلفا أكله والزيتون والرمان متشابها وغير متشابه كلوا من ثمره إذا أثمر وآتوا حقه يوم حصاده ولا تسرفوا إنه لا يحب المسرفين

"Og han er det som har gjort hager og trellises er ingen trellises, palmer, planter et utvalg av frukt, oliven og granatepler lignende (form og farge), og ikke det samme (stor). Ete av frukten (et utvalg av det) da han var fruktbart, og oppfylle sine rettigheter i dagens høste resultater (som skal utstedes zakat) og ikke overdrive. Allah elsker ikke dem som overdrevet "[Al-An'am: 141].

Typer planter og frukt utstedt en obligatorisk zakat:
Ingen zakat må utstede bortsett fra fire plantearter som er nevnt i følgende hadith. Fra Abi Burdah, av Abu Musa og Mu'adh Radi anhuma: "Se, sendte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam dem til Jemen for å undervise Yemeni religiøs kunnskap, og han bestilte dem begge å ikke ta almisser bortsett fra fire plantearter, dvs. hinthah (hvete), sya'ir (hvete), datoer og tørket druer. "[4]

Nishabnya:
Vilkår obligatoriske zakat planter og frukter er hvis det har å nishabnya, som forklart i følgende hadith.

Fra Abu Said al-Khudri Radi anhu, sa han, "Messenger of Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ليس فيما دون خمس ذود من الإبل صدقة, وليس فيما دون خمس أواق صدقة, وليس فيما دون خمسة أوسق صدقة.

"Det er ingen Zakat på kameler og mindre enn 5 hale, også i sølv mindre enn 5 awaq [5], eller de datoene er mindre enn 5 ausuq." [6] [7]

Obligatoriske Tiltak Utstedt:
Det ble fortalt at Jaabir at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

فيما سقت الأنهار والغيم العشور, وفيما سقي بالسانية نصف العشور.

"The (olje) ble vannet fra elven og regnet er ingen plikt for zakat tiende, og vannet med en tjuende." [8]

Også fortalt fra Ibn Umar at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

فيما سقت السماء والعيون أو كان عثريا العشر, وفيما سقي بالنضح نصف العشر.

"Planter ble vannet med regnvann eller vann eller ved sug av vann fra jorden, zakat tiende, og plantene ble vannet med menneskelig arbeidskraft, zakat tyvende." [9]

Estimere (Khirshu en-Nakhiil) * Datoer og vin
Det ble fortalt at Abu Humaid as-Sa'di, mintes han, "Vi gikk til krig med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i slaget ved Tabuk, når vi ankom i dalen Qura, var det en kvinne som var i hagen sin, og profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa til sine følgesvenner, 'anslå mengden frukt avlinger. Og profeten sallallaahu' alaihi wa sallam menaksirkannya ausaq ti, og så sa han til kvinnen: «Tell hvor mange avlinger du kan." Når vi kommer tilbake til dalen Qura ( av Tabuk), spurte han damen eieren av hagen, "Hvordan kan du høste fra hagen din?» svarte hun, «Ten ausuq, som vurdert av profeten." [10]

Og fra 'Aisha Radi anhuma, sa han, "Når profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sendt 'Abdullah bin Rawahah å anslå en dato da det begynte å modne før den forbrukes, og da han ga preferanse til det jødiske folk er det estimerte beløp vil bli tatt av Amil zakat eller de som vil bli levert direkte til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, som zakat beregnes før datoen tatt og sortert ut. "[11]

Fjerde: Animal Zakat
Husdyr Skal dizakati det er tre typer, nemlig kameler, kyr og geiter.

1. Zakat Camel
Nishabnya:
Fra Abu Said al-Khudri Radi anhu, fortalte at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ليس فيما دون خمس ذود من الإبل صدقة.

"Det er ingen Zakat på kameler som nummer mindre enn fem personer." [12]

Den obligatoriske Zakat Beløp Utstedt:
Fra Anas Radi anhu, skrev at Abu Bakr Radi anhu til henne at da hun ble sendt til al-Bahrain, blant innholdet: "Bismillaahir Rahmaanir Raheem (i Allahs navn, Nåderike, nåderik). Det er plikt zakat som kreves av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og muslimer er også befalt av Allah på Hans sendebud, så hvem av muslimene som ble bedt om å fjerne det på den rette måten, så la dem fjerne den. Og den som er spurt mer enn det som var nødvendig, så ikke gi det til ham, at hver 24 kameler ned må utstede en geit, som hver femte kameler zakatnya en geit. Hvis du nå 25 til 35 kameler, zakat skjema bintu makhad (et barn i en alder kamel tråkket på andre året). Når nådde 36 til 45 kameler, zakat skjema bintu labun (et barn i en alder kamel inn sitt tredje år). Når nådde 46 til 60 kameler, zakat skjema hiqqah tharuqatul Jamal (kamel til et barn hvis alder har gått inn i sin fjerde år, og kan gifte seg med en mann kamel). Når nådde 61 til 75 kameler, zakat skjema jaza'ah (en hun-kamel som har kommet inn i femte året av alder). Når nådde 76 til 90 kameler, den tosidige bintu labun zakat. Hvis du nå 91 til 120 kameler, to-tailed zakat hiqqah tharuqatul jamal. Hvis du har mer enn 120 kameler, deretter hver 40 kameler, kamel zakatnya et barn som kom inn i tredje året av hans alder. Og hver 50 haler, gikk zakat gammel kvinne kamel sitt fjerde år. Og for de som ikke har en kamel med unntak fire personer, så er det ikke obligatorisk zakat mindre eierne ønsker det, hvis det hadde kommet 5 kameler, må det gi en zakat form av en geit. "[13]

Fjerne Obligatorisk Zakat Form BarangsiapaYyang Animal By aldersspesifikke Men han ikke har
Fra Anas at Abu Bakr Radi Radi anhu anhu hadde skrevet et brev til ham som inneholder forpliktelse zakat har vært nødvendig Allah og Hans sendebud, blant brevet sa, "Den som har antall kameler skal utstedes en hun-kamel som har kommet inn i femte år ( jaza'ah), men han har ikke det, og det har en gammel kamel inn i fjerde året (hiqqah), så han bør fjerne det pluss to geiter hvis mulig eller 20 dirham. De som må utstede en kamel gutt som kom inn i fjerde året av sin alder, men han har ikke det, og han hadde en gammel kamel inne i sitt femte år, bør det trekke pluss 20 dirham eller to geiter. De som må utstede en kamel gutt som kom inn i fjerde året av sin alder, men han har ikke det, og han hadde en gammel kamel inn i tredje studieår (bintu labun), så han bør fjerne det pluss to geiter eller 20 dirham. De som må utstede en kamel gutt som kom inn i tredje året av sin alder, men han har ikke det, og han har en kvinnelig kamel som gikk inn i fjerde året av sin alder, bør han ta det pluss 20 dirham eller to geiter. De som må utstede en kamel gutt som kom inn i tredje året av sin alder, men han har ikke det, og han har en kamel inn det andre året av alder (bintu makhad), så han bør fjerne det pluss 20 dirham eller to geiter. "[14]

2. Zakat Cow
Nishab og størrelse (Number) Payer Utstedt
Fortalt Mu'adh ibn Jabal Radi anhu, sa han, "Messenger of Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam har sendt til Jemen, og han beordret meg til å ta almisse hver 40 kyr, en ku to år gammel og over (musinnah), og fra hver 30 kyr, en kalv over et år gammel (tabi ') en mannlig eller en kvinnelig. "[15]

3. Zakat Goats
Nishab og beløp Betaler Utstedt
Fra Anas at Abu Bakr hadde skrevet et brev til ham som inneholder forpliktelse zakat har vært nødvendig Allah og Hans sendebud, blant innholdet, "Zakat slippes geit strømmen selv, hvis det har nådd antall 40-120 hodet, en geit zakat. Hvis mer enn 120-200 hale, to zakat geiter. Hvis mer enn 200-300 venstre, tre zakat geiter. Hvis mer enn 300 geiter, deretter hver 100 individer zakatnya geitene. Hvis antall geiter ble fjernet for seg selv er mindre enn 40 hode, så er det ikke obligatorisk Zakat unntatt hvis eieren ønsker det. "[16]

Vilkår obligatorisk Zakat oppdrett
1. Den har nådd nishabnya. Og dette har blitt forklart tydelig i hadithene som har gått.

2. Har passert hale (ett år), basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لا زكاة في مال حتى يحول عليه الحول.

"Ikke obligatorisk zakat på eiendommen som ikke har nådd haulnya (ett år)." [17]

3. La dyrene er oftere beitet år ved å finne gresset selv, basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, "zakat geiter ble fjernet for seg selv, hvis det har nådd antall 40-120 hodet, en geit zakat ..." [ 18]

Og også hans sa:

في كل إبل سائمة في كل أربعين ابنة لبون.

"På hver 40. kameler ble fjernet for seg selv, zakatnya en ung kvinnelig kamel i sitt tredje år av alder." [19]

The Treasure typen bør derfor ikke tas som Zakat
Fra Ibn 'Abbaas anhuma at profeten sallallaahu' alaihi wa sallam når sendte Mu'adh til Jemen, sa han:

وإياك وكرائم أموالهم.

"Og du skal ta sine skatter er dyrebare (som zakat) ..." [20]

Fra Anas at Abu Bakr Radi Radi anhu anhu hadde skrevet et brev til ham som inneholder forpliktelse zakat har vært nødvendig Allah og Hans sendebud, som lyder: "Ikke for å være utstedt for dyr veldedighet, dyr eldre og funksjonshemmede, og ingen bo-leh utstedt hanner unntatt hvis eieren velger. "[21]

Treasure of The Collected Laws ham to rett
Hvis blandet egenskapen to eller flere personer som skal være grunn og kan ikke skille mellom eiendeler i en av dem med hverandre, da de begge tok ut en veldedig bare hvis det er utstedt, skal være med dem begge zakat.

Fra Anas at Abu Bakr Radi Radi anhu anhu hadde skrevet et brev til ham som inneholder forpliktelse zakat har vært nødvendig Allah og Hans sendebud, som lyder: «Ikke for å være samlet mellom dyr separat og bør ikke skilles mellom dyrene husdyr hevet av frykt for utstedelse veldedighet. Husdyr samling av to personer, på tidspunktet for zakat må returnere deles likt mellom dem. "[22]

Femte: Treasure Zakat (Rikaz)
Ar-Rikaz er en skjult skatt siden dagene av Jahiliyyah ble senere løslatt uten kostbare og arbeidskrevende.

Plikt til straks å utstede en zakat uten noen betingelser skal være oppe og hale nishab. Det er basert på det generelle innholdet i ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

و في الركاز الخمس.

"Zakat er en femtedel rikaz." [23]

[Kopiert fra boken Al-Sunna wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonesia Tour Fiqh Complete Edition, omsetjingsgruppe Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Bibliotek Publishers, Trykket i Ramadan 1428 - september 2007M]



Den tittelen Gruppe Motta Alms



Av
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Allah sier:

إنما الصدقات للفقراء والمساكين والعاملين عليها والمؤلفة قلوبهم وفي الرقاب والغارمين وفي سبيل الله وابن السبيل فريضة من الله والله عليم حكيم

"Sannelig, almisse-veldedighet, er det bare for de fattige, de fattige, management-styret zakat, den muslimske konvertitten som overtalte ham, for (frigjøring) slaver, gjeld, for Allahs sak, og de som er i reise, slik det kreves av bestemmelsene i Gud. . Og Allah er allvitende, All-Wise "[At-Tawbah: 60]

Ibn Kathir rahimahullah sa da tolke dette verset (II/364), "Når Allah nevner avvisning hyklere og profeten j pencelaannya veldedighet divisjon. Han fortsetter med å forklare at delingen av settet, forklarer loven og at å ta opp dette problemet er Gud selv. Han representerer ikke divisjonene til en, så han som deler sadaqah til fraksjonene som er nevnt i avsnittet ovenfor. "

Er Splitte gjennomsnittlig forvaltningskapital Zakat Obligatorisk To All GolonganTersebut?
Ibn Kathir rahimahullah sa, "De lærde er uenige om de åtte gruppene er kvalifisert til å motta Zakat, Zakat er forpliktet til å gi enhver klasse eller klasser kan sendes til noen del som gjør det mulig for gitt kepadannya? I denne utgaven er det to meninger:

Først: Obligatorisk sende det til alle gruppene, og dette er den oppfatning av Imam Shafi'i lærde og pilegrimer.

Second: Ikke nødvendig å sende den til alle klassene, og med dele dem med en fraksjon kan ha og gir zakat til dem selv om det er andre grupper. Og dette er den oppfatning av Imam Malik og noen av Salaf og Khalaf, blant dem Umar, Hudzaifah, Ibn Abbas, Abul 'Aliyah, Sa'id bin Zubair og Maimun ibn Mihran. Ibn Jarir sa: «Det er den oppfatning av de fleste forskere." Basert på denne uttalelsen, er hensikten med å nevne disse fraksjonene i dette avsnittet til å forklare gruppen er ikke berettiget til å motta zakat plikt til å forklare alle aksjeklasser. "

Ibn Kathir rahimahullah tilbake sa: «Vi vil nevne noen hadither knyttet til de åtte gruppene er:

Først: Folk Fakir
Det ble fortalt at Ibn Amr Radi anhuma, sa han at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

لا تحل الصدقة لغني ولا لذى مرة سوي.

"Zakat er ikke kosher gitt til de rike og de som har makt til å fungere." [1]

Fra 'Ubaidullah bin' Adi bin al-Khiyar at det er to personer som har fortalt ham at de hadde stått overfor profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å be om almisser til ham. Så han så dem, og han så at de var fortsatt sterk, og han sa:

إن شئتما أعطيتكما ولا حظ فيها لغني و لا لقوي مكتسب.

"Hvis du vil jeg skal gi deg veldedighet, men ingen veldedighet for de rike, og de er fortsatt sterk nok til å jobbe." [2]

Second: Poor People
Fra Abu Hurayrah Radi anhu at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

ليس المسكين بهذا الطواف الذي يطوف على الناس, فترده اللقمة واللقمتان, والتمرة والتمرتان, قالوا فما المسكين يا رسول الله? قال: الذي لايجد غنى يغنيه, ولا يفطن له فيتصدق عليه, ولا يسأل الناس.

"Det er ikke de som var dårlig omreisende tigging for mennesker, så bare en munnfull eller to munnfuller av mat og en eller to datoer han returnerte hjem." Følgesvennene spurte: "Hvem kan da bli ansett som dårlig, O Allahs sendebud? "Han svarte:" De fattige er folk som ikke har noe som kan dekke deres behov. Men ingen vet situasjonen slik at ingen ville gi ham almisser og han var ikke tigge til menneske. "[3]

Tredje: Amil Zakat
De er offiserer som samler zakat og attraktive, er de berettiget til å motta zakat som belønning for sitt arbeid, og de bør ikke bli oppført familier Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har forbudt for dem å spise en dekah, som fortalt i muslimske Shahiih' Abdul Muttalib ibn Rabi'a ibn al-Harith, at han og al-Fadl ibn al-'Abbas gikk til profeten sallallaahu' alaihi wa sallam å be om at de både tjene som Amil zakat, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إن الصدقة لاتحل لمحمد ولا لآل محمد, إنما هي أوساخ الناس.

"Det er vel ikke lovlig for zakat Muhammed og familien til Muhammed, som han faktisk er menneskelig avføring." [4]

Fjerde: Mu-allaf (Folk som myknet hans hjerte)
De er noe slag. Det er gitt Zakat i orden for dem å konvertere til islam, som profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ga Safwan ibn Umayya skatt fra krigsbytte av Hunain, og han kjempet i staten var fortsatt avgudsdyrkende, mintes han, "profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ikke stoppe ga-stop booty før han til slutt ble mannen jeg elsker, men før det var han mannen jeg hater mest. "[5]

Og blant dem er noen som bevisst gitt Zakat slik at de er bedre og sterkere sin islamske tro på islam, som det har blitt gjort av profeten sallallaahu 'alaihi wa Salla når krig Hunain, ga han hundre kameler til en gruppe ledere fra ath-Thulaqa' (Quraish folk som ikke kjempe i tider med erobringen av Mekka), så sa han:

إني لأعطي الرجل, وغيره أحب إلي منه, خشية أن يكبه الله على وجهه في نار جهنم.

«Se, jeg gir (eiendom) til noen, men jeg elsker den andre mer av det, det er bare at jeg frykter Allah vil gå ham til helvete." [6]

I asken-Shahiihain fortalt fra Abu Sa'eed, det Ali sender til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam rå gull bullion fra Jemen, og han delte ut til fire personer, al-Aqra' bin Out, 'Uyainah bin Badr,' Alqamah bin 'Ulatsah og Zaid Al-Khair, så sa han: "Jeg ønsker å mildne deres hjerter." [7]

Blant dem fikk zakat med den hensikt at folk liker dem kommer til islam. Også det er gitt Zakat slik at senere kan samle Zakat fra folk som senere eller for å hindre fare for noen land mot muslimer.

Allahu vet best.

Er Zakat er gitt til personer hvis hjerter er myknet etter profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam døde?

Ibn Kathir rahimahullah sa: "I dette problemet oppstår dissens:

Det ble fortalt at 'Umar, "Amir, sya'bi og en rekke andre forskere, at de ikke fikk Zakat etter profeten sallallaahu' alaihi wa sallam døde, fordi islam og muslimer hadde vært seirende, og de har mestret flere land, og har blitt gjenstand for de mange mennesker.

Og oppfatninger andre sier at de fortsatt har rett til å motta zakat, fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortsatt gi sin zakat etter erobringen av Mekka og Hawazin. Og saken er noen ganger nødvendig for at Zakat er gitt til dem. "

Femte: Slaves
Det ble fortalt at al-Hassan al-Basri, Ibn Hayyan Muqatil, Umar ibn Abd al-Aziz, Sa'id bin Jubair, en-Nakha'i, az-Zuhri og Ibn Zayd de tror er en slave er al-Mukatab (slave som hadde inngått en avtale med sin herre til å betale en sum penger som løsepenger for ham). Det er også fortalt fra Abu Musa al-'Asyari. Og dette er den oppfatning av Imam Shafi'i også al-Laitsi. Sa Ibn Abbas og al-Hassan, "Nei hvorfor Zakat brukes som løsepenger for å frigjøre en slave." Og dette er madhhab Ahmad, Malik og Ishaq. Det betyr at det å gi almisser til slave er mer generell enn bare frigjøre al-Mukatab eller kjøpe en slave, så memerdekakannya. Det er så mange hadither som forklarer om belønne de som frigjøre slavene. Og sannelig, Allah vil avlaste dem fra brann av helvete lemmer frigjøringen av en slave som en belønning av hans lemmer merdekakan slaver, til kjønnsorganene med kjønnshår [8]. Det er all grunn av et svar fra en praksis passer deres type praksis er:

وما تجزون إلا ما كنتم تعملون.

"Og du ble belønnet ikke bare i henhold til de gjerninger som du gjør."

Sjette: Folk Owe
De er noe slag, det er gjelden til andre og har kommet til den tiden da han brukte sin rikdom betalinger til å betale den av slik at rikdom der ute som ikke kan betale tilbake sin gjeld, det er tapere som ulydighet er ferdig da han angret, de er de som har rett til å motta zakat .

Teorem i dette problemet er hadith Qabishah Mukhariq bin al-Hilali, sa han, "Jeg er for gjelden til en annen person, så jeg kom til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å be om hjelp, sa han," Vent, hvis vi samler zakat . vi vil levere den til deg "Så sa han:

يا قبيصة, إن المسألة لاتحل إلا لأحد ثلاثة: رجل تحمل حمالة فحلت له المسألة حتى يصيبها ثم يمسك, ورجل أصابته جائحة اجتاحت ماله فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, ورجل أصابته فاقة حتى يقوم ثلاثة من ذوى الحجا من قومه: لقد أصابت فلانا فاقة, فحلت له المسألة, حتى يصيب قواما من عيش أو قال سدادا من عيش, فما سواهن من المسألة يا قبيصة! سحتا يأكلها صاحبها سحتا.

"O Qabishah, er faktisk tigge ikke tillatt med unntak av én av de tre personene, de som bærer gjelden til andre, så han kan tigge til han betale den av, og da han stoppet for å tigge, ulykke befalls den personen som bruker sin rikdom , han kan beg å komme tilbake i live eller han sa, noe som kunne møte deres behov, og de som bor til tre overskrevet elendighet av hans folk kunnskapsrik (fromme) sa: "Den så og så har vært overskrevet prøvelser i livet." Han kan tigge for å få tilbake i live eller han sa: Alt som kan møte deres behov. Tillegg til de tre gruppene, O Qabishah, er det ulovlig å spise og de som spiser mat som er forbudt. "[9]

Seventh: Folk sliter i Guds vei (FII Sabilillaah)
De er hæren som hadde ingen rett til statskassen. Som for Imam Ahmad al-Hassan og Ishaq sier at pilegrimsferden inkludert i fii sabilillaah, basert på en hadith.

Jeg (forfatteren) sa: "Hva de mente med hadith er hadith av Ibn Abbas, sa han,« Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam ønsket å gå for Hajj, og det var en kone som sier til sin mann, "Inkluder meg på pilegrimsreise med profeten. Mannen er svarte: "Jeg har ikke en eiendom som jeg kunne bruke til membiayaimu Hajj." Da kona sa: "Jeg er en kamel Hajikanlah det." Han sa: "Det er en kamel som jeg bruker til å kjempe i Allahs vei." Da han kom til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og sa: «O Allahs sendebud, ved hilsen den virkelige kone og han har bedt meg om å menghajikannya med deg, sa han," Jeg Hajikanlah med profeten sallallaahu' alaihi wa sallam. "Så sa jeg:« Sannelig, jeg har ikke Jeg ville bruke skatten til membia-yaimu Hajj. sa han: "Da jeg med kamel hajikanlah det." Jeg fortalte ham: "Det er en kamel som jeg bruker til å kjempe i veien for Allah.'' Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Sannelig, hvis du menghajikan det med kameler er også inkludert i sabilillaah fii." [10]

Åttende: Ibnus Sabil
Han er en reisende som var i landet, og har ikke noe som kunne hjelpe ham på vei, så han får fra Zakat kan brukes til å smake henne til å returnere hjem, selv om han kanskje har en liten skatt. Og denne loven gjelder for dem som reiser bort fra sitt land og ingenting overhodet med ham, da får han en skatt av zakat kan være utilstrekkelig for levering av hjemme permisjon. Og deres argument er et avsnitt om klassen er berettiget til å motta zakat, også det som er selv-wayatkan av Imam Abu Dawud, Ibn Majah fra hadith Ma'mar av Yazid ibn Aslam, fra "Atha 'ibn Yasar, fra Abu Sa'eed Radi anhu, han sa at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا تحل الصدقة لغني إلا خمسة: العامل عليها أو رجل اشتراها بماله أو غارم او غاز في سبيل الله أو مسكين تصدق عليه فأهدى منها لغني.

"Zakat er ikke tillatt gitt til de rike, men fem slag, nemlig Amil zakat eller folk som kjøper sin eiendom eller en person som skyldte penger eller de som kjemper i Allahs vei eller de fattige fikk almisser, så han presenterte ham til de rike." [11 ]

Ord Ibn Kathir fullført. "-Pent.

[Kopiert fra boken Al-Sunna wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonesia Tour Fiqh Complete Edition, omsetjingsgruppe Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Bibliotek Publishers, Trykket i Ramadan 1428 - september 2007M]
_______
Fotnote
[1]. Sahih: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (nr. 7251)], Sunan at-Tirmidhi (. II/81, ingen 647), Sunan Abi Dawood (. V/42, nr. 1617), og fortalt fra Abu Hurairah z : Sunan Ibni Majah (I/589, ingen 1839.), Sunan en-Nasa-i (V/99).
[2]. Sahih: [Sunan Abi Dawud Shahiih (nr. 1438)], Sunan Abi Dawood (V/41, nr. 1617.), Sunan en-Nasa-i (V/99).
[3]. Muttafaq upon: [Shahiih II/719 Muslim, nei. 1039), og dette er lafazhnya, Shahiih al-Bukhari (Fat-Hul Baari III/341, nei. 1479), Sunan en-Nasa-i (V/75), Sunan Abi Dawood (V/39, nei. 1615) .
[4]. Sahih: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (nr. 1664)], Shahiih muslim (II/752, ingen 1072.), Sunan Abi Dawood (VII/205, ingen 2969.), Sunan en-Nasa-i (V / 105). Sier en-Nawawi, "Definisjonen av ausaakhun uheldig, at en slik veldedighet som en renere og pensuci for deres liv og eiendom, som Allah sier:" Ta almisser av deres rikdom, veldedighet at du renser og renser dem. "Så, zakat Utbygger er som skitt. ​​"(Muslim Shahiih Sharh en-Nawawi (VII/251), cet. Qurthubah).
[5]. Sahih: [Shahiih Mukhtasar Muslim (nr. 1588)], Shahiih muslim (. II/754, nr. 1 072 (168)), Sunan Abi Dawood (. VIII/205-208, ingen 2969), Sunan en-Nasa-i ( V / 105-106)
[6]. Muttafaq upon: Shahiih al-Bukhari (Fat-hul Baari) (I/79, nr. 27)., Muslim Shahiih (I/132, ingen 150.), Sunan Abi Dawood (XII/440, ingen 4659.), Sunan en-Nasa-i (VIII/103).
[7]. Muttafaq upon: Shahiih al-Bukhari (Fat-hul Baari) (VIII/67, ingen 4351.), Sha-muslimske hiih (II/741, ingen 1064.), Sunan Abi Dawood (XIII/109, ingen 4738.) .
[8]. Sahih: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (nr. 6051)]. Rapportert av at-Tir-midzi fra hadith av Abu Hurayrah Radi anhu han sa: "Jeg har hørt profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من اعتق رقبة مؤمنة أعتق الله منه بكل عضو منه عضوا من النار حتى يعتق فرجه بفرجه.

"Den som frigjør en troende slave Allah vil frigjøre ham (slave lemmer) hvert medlem av kroppen som memerdekakannya fra brannen i helvete til pikken hans med pikken hans." (III/49, nei. 1541).

[9]. Sahih: [Shahiih Mukhtasar Muslim (nr. 568)], Shahiih muslim (II/722, ingen 1044.), Sunan Abi Dawood (V/49, ingen 1624.), Sunan en-Nasa-i (V/96). Og med zawil hija intelligent og smarte folk.
[10]. Hasan Sahih: [Sahih Sunan Abi Dawood (nr. 1753)], Sunan Abi Dawood (V/465, ingen 19740.), Mustadrak al-Hakim (I/183), al-Bayhaqi (VI/164).
[11]. Sahih: [Shahiih al-Jaami'ish Shaghiir (nr. 725)], Sunan Abi Dawood (V/44, ingen 1619.), Sunan Ibni Majah (I/590, ingen 1841.).



Zakat fithrah




Av
Shaykh Abdullah bin Abdul al-Azhim Khalafi


Loven
Fjerne zakat fitrah, obligatorisk for enhver muslim, hadith av Ibn Umar Radi anhuma, sa han, "Messenger of Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam krever tiende av en Saa' av datoer eller en Saa 'av hvete på den frie og slave, mann- menn og kvinner, store og små av muslimer. Og han beordret dem til å bli fjernet før folk ba ut ('Eid al-Fitr). "[1]

Lessons Zakat Fitrah
Fra Ibn 'Abbaas anhuma, sa han, "Messenger of Allah sallallaahu' alaihi wa sallam krever tiende som en renere for den fastende person fra å tale unyttig og skitne, og som mat for de fattige. Hvem det ut før bønnen ('Id), fikk han zakat. Og hvem som har utstedt den etter bønnen, da han ble en vanlig ekah. "[2]

Til hvem Zakat Fitrah Det er obligatorisk?
Tiende obligatoriske en muslimsk uavhengig, som har fordelene av stift mat for seg selv og sine familier i løpet av dagen og natten, skal det utstede et zakat ham for seg selv og for personer under hans ansvar, for eksempel koner, barn, og slaver. Som fortalt Ibn Umar anhuma, sa han, "Messenger of Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam beordret til å slippe tienden av barn og voksne, frie menn og slaver gi deg en levende." [3]

Størrelse Zakat Fitrah
Hver person skal utstedes en halv sha 'av qamh (hvete) eller en Saa' med datoer eller rosiner eller sya'ir (hvete), ost eller andre råvarer som for eksempel med de ovennevnte, som for eksempel ris, mais og andre som inkluderer mat rektor.

Som for nødvendigheten av å utstede en halv Saa "av qamh, så hadith av 'Urwah bin Zubair Radi anhu at Asma' bint Abi Bakr Radhiyalahu zakat anhu utstedt i løpet av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam til familien, enten slave eller fri-så mye som to leire hinthah (hvete) eller en Saa 'av datoer med størrelsen sha' og gjørme som de pleide å bruke på den tiden. [4]

Som for nødvendigheten av å utstede en sha 'qamh bortsett fra næringsmidler (hvete), basert på hadith av Abu Sa'eed al-Khudri Radi anhu, sa han: "Vi har alltid fjerne så mye av tiende sha' av mat eller en Saa 'sya'ir eller en Saa 'av datoer eller en Saa' av ost eller en Saa 'av rosiner. "[5]

Og de fleste forskere forbyr utstedelse prisen på zakat fitrah, mens Abu Hanifah tillate dette. Dette problemet er nevnt av en-Nawawi i boken Sharh muslimske Shahiih (VII/60).

Jeg (forfatteren) sa, "Abu Hanifa oppfatning kan ikke aksepteres, fordi Gud aldri vil glemme, hvis verdien av prisen på tiende å være tilstrekkelig, Allah og Hans sendebud vil forklare det. Og obligatorisk for enhver muslim å forstå argumentene i henhold til zhahirnya, uten endring og i ta'wil. "

Tilbringe tid
Det ble fortalt at Ibn Umar, sa han, «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam beordret at (zakat fitrah) utstedt før avkjøringen be (' Eid al-Fitr)." [6]

Kan sende det til Amil zakat raskere enn en dag eller to dagers Eid ul-Fitr. Fortalt Nafi sa, "Ibn Umar ga zakat tiende til komiteen, så de deler en dag eller to dager før dagen" Eid al-Fitr. "[7]

Og forbudt mengakhirkan forbruk av tid uten åpenbar grunn. Det ble fortalt at Ibn 'Abbaas anhuma, sa han, «Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam krever tiende som en renere for den fastende person fra å tale unyttig og skitne samt mat for de fattige. Så hvem er før bønnen ('Id), fikk han zakat. Og den som er å fjerne den etter bønnen, ble han vanlig veldedighet. "[8]

Folk som berettiget Embrace
Tiende bør ikke gis unntatt til de fattige, basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i hadith av Ibn' Abbaas anhuma, "og (zakat fitrah) som mat for de fattige." [9]

[Kopiert fra boken Al-Sunna wal Wajiiz fii Fiqhis Kitaabil Aziiz, forfatter Shaykh Abdul Azhim Badawai bin al-Khalafi, Indonesia Tour Fiqh Complete Edition, omsetjingsgruppe Tashfiyah LIPIA - Jakarta, Ibn Kathir Bibliotek Publishers, Trykket i Ramadan 1428 - september 2007M]




kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar