Senin, 27 Agustus 2012

Falske ahaadeeth Om Virtue Tomb religiøse besøk til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam


Falske ahaadeeth Om Virtue Tomb religiøse besøk til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam



Av
Ustadz Abdullah bin al-Buthoni MA Taslim



عن عبد الله بن عمر عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: من حج فزار قبري بعد وفاتي كان كمن زارني في حياتي

Fra 'Abdullah bin Umar anhu, fra profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, sa han: «Den pilegrimsreise og religiøse besøke min grav etter at jeg dør da han er som en mann som besøkte meg da jeg var i live."

Dette hadith av Imam ath utstedt Thabrani [1], Ibn Adi [2], ad-Dâraquthni [3], al-Bayhaqi [4] og al-Fakihani [5] med sin Sanad fra Hafs ibn Sulayman ibn Abi Dawud, fra al-Layth ibn Abi Sulaym, fra Mujahid, from 'Abdullah ibn' Umar anhu, fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam

Dette hadith er en hadith falsk, fordi i det sanadnya fortelleren heter Hafs ibn Sulayman ibn Abi Dawud al-Asadi. Om denne personen, presten Ahmad, Abu Hatim, al-Bukhari, Muslim og an-Nasa'i sa: "Denne fyren Fortalt forlatt (fordi det er veldig svak)." [6] Imam Yahya bin Ma'in rahimahullah sa: "Han en løgner ". Selv Ibn Khirasy rahimahullah sa: "Han er en løgner, (hadith beretninger) hadith forgers og han forlot." [7]

I sanadnya også fortellere, al-Layth ibn Abi Sulaym. Imam Ibn Hajar rahimahullah kommentar på denne personen ved å si: "Han er en ærlig mann, men noen ganger tvetydige og kan ikke skilles (rett og galt) så hadith (historie) forlot henne." [8]

Dette hadith har blitt rapportert fra andre linjer, men det er også fortelleren i isnaad dømt for oppvigleri av ekspert lærde av hadith. [9]

Svakheten med denne hadithen var fatalt har blitt foreslått av imam Ibn Adi [10] og Ibn 'Abd Hadib [11].

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sa, "ligger i Hadith er veldig klar (betydning) mot (læresetninger) av islam". [12]

Shaykh al-Albani rahimahullah også menghukumi falske hadith som hadith. [13]

En annen Fake Hadith som formidler den samme over hadith

عن ابن عمر قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من حج البيت فلم يزرني فقد جفاني

Fra Ibn Umar anhuma at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa, "Den som pilegrimsreise til Huset og ikke religiøs besøk (grav) da han faktisk var å være uhøflig å meg."

Dette hadith utstedt av imam Ibn 'Adi, Ibn Hibban og Ibn al-Jawzi med sin Sanad fra Ibn Umar fra profeten sallallaahu' alaihi wa sallam.

Den andre hadith er også dømt som falsk hadith. Fordi den eksisterende sendere sanadnya kalt en-Nu'man ibn al-Bahili Syibl al-Basri. Om denne mannen, Moses, sønn av Aron, presten sa: «Han er anklaget (har løyet i hadith fortalt)." [14] Imam Ibn Hibban sa: "Han brakte stor katastrofe (noen fortellinger feilaktig) hevdet av fortellerne pålitelige , og tok hadith opp ned, fra fortellerne hevdet sterk "[15].

Dette hadith er vurdert som falsk hadith av Imam Ibn Hibban [16], Ibn al-Jawzi [17], adh-Dzahabi [18], aske-Syaukani [19] og sheikh al-Albani. [20]

Tilsvarende noen andre hadither om dyder og religiøse besøk til graven forslag profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, alt er veldig svak hadith eller falsk. Derfor kan det ikke brukes som et argument, og den veldedige stiftelsen. [21]

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah sa: "Se, de såkalte Hadith (dyder) religiøs besøk til graven profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam elementer (veldig) svake og kan ikke brukes som et håndtak i islam. Derfor er disse hadithene fortalt av ingen (prestene) eieren av bøkene (hadith) og saheeh Sunan. Som er fortalt (prestene) som fortalt hadither er (veldig) svak (i ​​sine bøker), for eksempel ad-Dâraquthni, al-Bazzar og andre. "[22]

Shaykh al-Albani rahimahullah sa, "Vit at faktisk mange andre hadither (annet enn de ovennevnte hadith) om (den dyd eller oppfordring) religiøs besøk til graven profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Alt er utført av as-Subki i sin bok aske-Shifa ', men alt det var en veldig alvorlig hadith svakheter, enda verre enn noen av de andre ... Imam Ibn' Abd al-Hadi har avklart svakhet alle disse hadithene i sin bok aske-Shârimul Manki med en detaljert og grundig forklaringer som ikke finnes i noen annen bok. "[23]

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد وآله وصحبه أجمعين, وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

[Transkribert fra magasiner Sunnah 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Gondangrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-858197 Faks 0271-858196]


Bevare ære, Keeping Dubious sak




عن أبي عبد الله النعمان بن بشير رضي الله عنهما, قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: ((إن الحلال بين, وإن الحرام بين, وبينهما مشتبهات لا يعلمهن كثير من الناس, فمن اتقى الشبهات, استبرأ لدينه وعرضه, ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام, كالراعي يرعى حول الحمى يوشك أن يرتع فيه, ألا وإن لكل ملك حمى, ألا وإن حمى الله محارمه, ألا وإن في الجسد مضغة, إذا صلحت صلح الجسد كله, وإذا فسدت فسد الجسد كله, ألا وهي القلب)) . رواه البخاري ومسلم.

Fra Abu Abdillah en Nu'man ibn Bashir Radi 'anhuma, sa han: Jeg hørte profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:. "Faktisk er det klart at halal og haram er klart, og i mellom dem er det tvilsomt forhold (vag er ikke klart) som ikke er kjent av folk flest. Den holder (selv) fra tvilsomt, har han distansert seg (for sikkerhet) religion og hans ære. Og han som faller inn tvilsomt, bortfalt han inn (ting a) ulovlig. var som en gjeter gjete buskapen rundt det forbudte området, er det nesten (fryktede) skal få komme inn. Husk at hver linjal (kongen) har forbudt område. Se, sannelig Allah er de forbudte tingene Forbud . Husk at i kroppen er det en klump av kjøtt. Når en klump av kjøtt var bra, (da) la hele kroppen. Og hvis et stykke kjøtt er dårlig, (så) Evil hele kroppen. vet, et stykke kjøtt som er hjertet. " [HR al-Bukhari og Muslim].

Betydning hadither
Hans ordtak: إن الحلال بين, وإن الحرام بين وبينهما مشتبهات لا يعلمهن كثير من الناس [Faktisk er det klart at halal og haram er klart, og mellom dem er det tvilsomt forhold (vage, uklare) ikke kjent av folk flest ], innebærer at alt er delt inn i tre.

Først: Noe klart halal, slik som hele korn, frukt, dyr. Alt var halal, hvis det ikke får en ulovlig måte.

Second: Noe klart illegitime, som drikker khamr (berusende brennevin), spise kadaver, gifte kvinner Mahram.

To ting er kjent, enten ved spesielle mennesker (de lærde) eller gjennomsnittlig person.

Tredje: Case-saken tvilsomt (vagt) som varierer mellom rent og urent. Han inkluderte ikke de åpenbare tingene halal, og så er inkludert keharamannya uklart. Saken er tvilsomt, ukjent for de fleste, men det er bare delvis kjent.

Hans sier:

فمن اتقى الشبهات, استبرأ لدينه وعرضه, ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام, كالراعي يرعى حول الحمى يوشك أن يرتع فيه, ألا وإن لكل ملك حمى, ألا وإن حمى الله محارمه

[Den holder (selv) fra tvilsomt, har han distansert seg (for sikkerhet) religion og hans ære. Og han som faller inn tvilsomt, bortfalt han inn (de tingene) ulovlig. Som en gjeter gjete buskapen rundt det forbudte området, og nesten (fryktede) skal få komme inn. Husk at hver linjal (kongen) har forbudt område. Husk at Gud er forbudt ting Forbud].

Denne forstand, tilbake til den tredje delen, den tvilsomme saker. Derfor bør man holde seg borte. Fordi i et slikt tilfelle er det frelse som det kom til religion mellom ham og Gud. Det er også en sikkerhet for ære, forholdet mellom det med andre. Dermed er det ingen hull og muligheter for andre til å ta avstand fra den.

Men hvis man ser trivielle saker tvilsomt, så han vil trolig falle inn i en klar handling keharamannya. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ga en lignelse, som en gjeter gjete buskapen rundt det forbudte området, slik at når han er borte fra det forbudte området, og det vil være trygt hos dyr beiter storfe. Men hvis du går i nærheten av den forbudte regionen, er det fryktet trer sine husdyr dyr, mens han ikke var klar over det.

Hva menes med الحمى (al Hima), er et land eller en region (spesielt) den frodige, (vanligvis) opprettholdt av herskerne (konger). De forbyr folk til ham. Så folk som mengembalakan dyr flokk, var han veldig nær, og nesten inn i det, så det kan skade ham, fordi han vil bli straffet. Som for Gud forbudt, er forhold som er forbudt av Ham. Så det blir en plikt for hver person til å holde seg borte. Dermed samt obligatorisk for en person å holde seg borte fra tvilsomme saker, som kan leveres til de ulovlige handlinger.

Hans sier:

ألا وإن في الجسد مضغة, إذا صلحت صلح الجسد كله, وإذا فسدت فسد الجسد كله, ألا وهي القلب

[Husk at i kroppen er det en klump av kjøtt. Når en klump av kjøtt var bra, (da) la hele kroppen. Og hvis et stykke kjøtt er dårlig, (så) Evil hele kroppen. Du vet, et stykke kjøtt som er hjertet].

المضغة er et stykke kjøtt hvis størrelse kan tygges. Den inneholder forklaringer, hvor stor beliggenhet i hjertet av denne kroppen. Som også inneholde en forklaring at hjertet er hersker over hele kroppen. Vel hele kroppen, avhengig av godt hjerte. Tilsvarende, ødeleggelsen av kroppen, avhengig skade på leveren.

En Nawawi sa: hans ord ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام, inneholder to betydninger (saken). Først. En mann faller inn i en forbudt affære, men han tenkte om det ikke haram. Sekund. Noen nær (nesten) faller inn ulovlig affære.

Det er, som ordet المعاصي بريد الكفر (umoralsk-umoralsk førte til vantro), fordi hvis noen faller til avvikende handling (hor), så han vil bli gradvis overført til skaden (utroskap) er større enn den opprinnelige. Det har blitt antydet av verset:

ويقتلون الأنبياء بغير حق ذلك بما عصوا وكانوا يعتدون

(... Og drepte profetene uten rett Det er fordi de var ulydige mot og overskredet grensene -.. Ali Imran / 3, punkt 112) som er, de begår ekteskapsbrudd gradvis, og til slutt på scenen for å drepe profetene.

Sebuat er i hadith:

لعن الله السارق, يسرق البيضة فتقطع يده, ويسرق الحبل فتقطع يده

(Allah forbanne tyven, han stjeler et egg og kuttet hånden Han stjeler et tau og kuttet hånden HR al-Bukhari og Muslim, fra Abu Hurayrah -.. Som er, iscenesatt han tyveri, alt fra å stjele et egg, så en hyssing, og så videre og så videre.

Fortellere
En Nu'man ibn Bashir Radi 'anhuma inkludert små følgesvenner. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam døde, hadde han bare fylte åtte år.

I beretningen til denne hadith, har han sagt: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول (jeg har hørt profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa).

Dette viser gyldigheten av mumayyiz barn smitte. Det som har vært i stand til å skille mellom det gode og det dårlige). Alt han hørte (fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam) i sin barndom, og han gjorde når en voksen, så akseptert. Tilsvarende hedninger da han hørte vantro, deretter (også akseptabelt) når han snakker når han er muslim.

Noen leksjoner FAIDAH & hadither
1. Argumentet om at alt i sharia er delt inn i tre deler: en klar halal, er haram klar, og saken er fortsatt vage og keharamannya halal (tvilsomt).
2. Tvilstilfeller er ikke kjent av folk flest, men bare noen av dem vet det, både juridiske problemer og argumenter.
3. Må forlate saken tvilsomt, til (egentlig) oppmerksom halal status.
4. Lignelsen brukes til å forstå abstrakte saken til en konkret sak.
5. Faktisk, hvis en person faller inn tvilsomme saker, vil det være lett å undervurdere de åpenbare saker (illegitim).
6. En beskrivelse av den strålende stilling av leveren, og hele kroppen fulgt. Alle medlemmer av kroppen vil være bra hvis hans hjerte er bra, og det ville være ille hvis hennes shabby.
7. Faktisk viser fødselsskader (noen) indre skader.
8. Vær forsiktig (og menjuhi selv) fra tvilsomme forhold til religion er ens selv-bevaring av manglene, og vakt mot pris-bebreidelser seg fra bebreidelse.

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 10/Tahun X/1427H/2006M. Publisert Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondanrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]



Ikke fordømme profeten Companions!

Av
Ustadz Abu Asma 'Kholid bin Syamhudi


عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه قال قال النبي صلى الله عليه وسلم لا تسبوا أصحابي فلو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ما بلغ مد أحدهم ولا نصيفه

Fra Abu Sa'eed al Khudri Radi 'ahnu, sa han: Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam har sagt: "Ikke forbanne mine følgesvenner. Hvis noen av dere berinfaq gull som Mount Uhud, vil samsvare med gjørme (infaq) en av dem og halvparten ikke.

TAKHRIJ hadither

Dette hadith er utstedt av:
• Imam Al-Bukhari i sin Sahih, bok Al Manaqib kapittel Qauluhu Lau Itakhadztu Khalilan, nei. 3397 og lafadz er lafazh Al Bukhari.
• Imam Muslim i Sahih hans, bok Fadhail Al Friend, Kapittel Tahrim Sabbi Ash følgesvenner, nei. 4610 og 4611.
• Imam At Tirmidhi i Sunan hans bok Al Manaqib 'An An profeten kapittel Fiman Sabba Ashabi En profet, nei. 3796.
• Imam Abu Dawud i sin Sunan, bok Sunnah, kapittel An Nahyu 'An SABB Ashabi En profet, nei. 4039.
• Imam Ibn Majah i Sunan sin bok Muqaddimah kapittel Fadhlu Eksperter Badr, nei. 157.
• Imam Ahmad i sin Musnad, nei. 10 657, 11 092 og 11 180.

Sharh ORDLISTE
• (لا تسبوا أصحابي): ikke fordømme min venn. Kata (أصحابي) i henhold etimoligi avledet fra arabisk ord (صحبة), meningsfylt liv sammen. [1]

Abu Bakr Muhammad ibn al Baqilani Thayyib alth (d. 463) sa, "arabisk lingvister er enige om at ord (صحابي) er avledet fra ordet (صحبة), snarere enn størrelsen på et spesielt vennskap. Faktisk gjelder det alle dem som følger noen, enten en kort eller lang tid, "han senere uttalte:" I språket antyder, (at) dette gjelder de som fulgte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i løpet av dagen, selv om momentan. Dermed opprinnelsen til denne ordningen. "[2]

Mens Imam Ahmad bin Hanbal i sin uttalelse definerer følgesvenner: "Hver person som var vennlig med profeten n år eller en måned eller en dag eller sesaaat eller bare ser på det, så det inkluderer følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. [3]

Men Rajih definisjon er ifølge Al Hafiz Ibn Hajar, nemlig: "Venn er en person som møtte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i en tilstand av troende (tro ham) og døde i en tilstand av islam [4]. Dermed i denne definisjonen møter med ham og bermulazamah (i tid) Korte eller lange, folk som fortellende hadith fra ham eller ikke, de som slåss med han eller ikke, og folk som så ham mens ikke bermajelis ham, og som ikke ser ham som blind.

• (فلو أن أحدكم): Tale er adressert til følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam til argumentet for eksistensen av denne hadith er historien nevnt i denne hadith, uttalelser fra Abu Said:

كان بين خالد بن الوليد وبين عبد الرحمن بن عوف شيء فسبه خالد

Skjedde mellom Khalid bin Walid Al og Abdurrahman ibn Auf feide, og Khalid bebreidelse. [5]

Dermed er det klart at plasseringen av Khalid, er han ikke det samme som posisjonen Abdurrahman ibn Awf, fordi Abdurrahman inkludert venner som konverterte til islam i den tidlige misjonæren apostel. Som for Khalid bin Walid til islam senere, etter erobringen av Mekka. Allahs ord Ta'ala:

لايستوى منكم من أنفق من قبل الفتح وقاتل أولائك أعظم درجة من الذين أنفقوا من بعد وقاتلوا وكلا وعد الله الحسنى والله بما تعملون خبير

Ikke lik blant dere er de som tilbringer (rikdom) og kjempet før erobringen (av Mekka). De er høyere i rang enn de som tilbringer (rikdom) og kjempet etterpå. Gud lover til hver av dem (barn) er bedre. Og Allah vet hva du gjør. [Al-Hadid: 10]

Men folk som faller i denne forbudet setelahnyapun

• (أنفق مثل أحد ذهبا): berinfak gull i Mount Uhud.
• (ما بلغ مد أحدهم): kan ikke matche gjørma infak dem i noen form. Gjørma er ¼ sha '.
• (ولا نصيفه): en nashif en Nisfu meningsfylt, som er halvparten gjørme.

Sharh hadither
Denne edle hadith indikerer status og dyder av følgesvennene. Ved å kjenne posisjon og keutamaansahabat, er vi forbudt å fordømme venner. Opp hvis en av oss berinfak gull på Mount Uhud, ville det ikke være i stand til å matche dem for mud infak eller halvparten.

FAIDAH hadither
1. Forbud fordømte venn.
I islam, fordømte venn så forbudt, med argumentet:

a). Fordi det er et forbudt baksnakking og vondt de troende, som har vært beskrevet i Guds ord:

ولايغتب بعضكم بعضا أيحب أحدكم أن يأكل لحم أخيه ميتا فكرهتموه

Og ikke logre delvis Yaang delvis en annen. Sukakah en blant dere spise kjøttet av en død bror. Så du ville ha disgusted ham. [Al Hujurat: 12]
.
والذين يؤذون المؤمنين والمؤمنات بغير مااكتسبوا فقد احتملوا بهتانا وإثما مبينا

Og de som skader de troende og mu'minat uten feilene de gjør, da de har vært bærer løgnene og manifest synd. [Al-Ahzab: 58].

b). Allah være fornøyd med dem. Så når fordømme dem, betyr at de viste ridhaan dem. Slik er i strid med Guds ord:

لقد رضى الله عن المؤمنين إذ يبايعونك تحت الشجرة فعلم مافي قلوبهم فأنزل السكينة عليهم وأثابهم فتحا قريبا

Det har allerede vært fornøyd med de troende når de memba'iatmu under treet, deretter Gud vet hva som er i deres hjerter og sendt ned ro over dem og belønnet dem med en nær seier (tid). [Al-Fath: 18].

c). Beristighfar kommando (start forlatelse) for dem, som representerte Guds ord:

والذين جآءو من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان ولاتجعل في قلوبنا غلا للذين ءامنوا ربنآ إنك رءوف رحيم

Og de som kom etter dem (Emigrants og hjelperne), ba de: «Vår Herre, tilgi oss og våre brødre som har tro foran oss, og ikke la ondskap i våre hjerter mot dem troende. Vår Herre, faktisk Du er All Trustees uendelig omsorg lenger. " [Al-Hashr: 10].

'Aisha tolke dette verset i en uttalelse til sin nevø som heter Urwah ibn Az Zubair:

يا ابن أختي أمروا أن يستغفروا لأصحاب النبي صلى الله عليه وسلم فسبوهم

O min nevø, ble de beordret til å be om tilgivelse for følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, men de bare rakket. [6]

Imam Nawawi forklarer uttalelsen 'Aisha, sa hun: "Angivelig, uttalte han dette når egypterne si Uthman og Ali fordømte Sham, mens Al Haruriyah fordømte begge. Kommandoen at han ba om tilgivelse antydet, er det Guds ord:

والذين جآءو من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان

Og med dette avsnittet berhujjah Imam Malik, at personen ikke har rett til å fordømme venner fa'i skatter. Fordi Gud gir bare eiendommen til folk som kom etter følgesvennene som ba om tilgivelse for dem. [7]

d). Gud forbanne ham, som i ordene av profeten:

من سب أصحابي فعليه لعنة الله

Den som foreldet beste venn, så han fikk Guds forbannelse. [8]

e). Forbud mot profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i hadith av Abu Sa'eed ovenfor.
Selv hadde en avtale Ahlu Sunnah Wal Jamaa'ah, som nevnt Ibn Hajar i Fathul Bari (13/34): ". Ahlu Sunnah Wal Jama'ah har avtalt plikten ikke fordømme en av hans følgesvenner [9]

2. Fare fordømte venn.
Blant farene som oppstår fra handlingene fordømte følgesvenner er:

a). Fordømte venner som et tegn på ydmykhet skyldige, og er et kjetteri i religion. Dette ble uttalt av Abu al Mudzaffar As Sam'ani: "Han avviste venner er et tegn på ydmykhet skyldige. Han er også en kebid'ahan og frafall ". [10]

b). De mener fordømme vitner oppsagt Koranen og Sunnah, og for å bringe gjerningsmennene til zindeeq.
Dette ble avslørt av Imam Abu Zur'ah Ar Razi: "Hvis du ser noen trakasserer en følgesvenn av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, vet at han er en zindeeq. Fordi i henhold til oss, var profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam rett og Koranen høyre. Mens levere Koranen og Sunnah av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalte oss var hans følgesvenner. De bare vil at vi skal fordømme vitner ødelegge Koranen og Sunnah. Bebreide dem (de detractors) er mer hensiktsmessig, og de er zindeeq ". [11]

c). Den letteste straff, nemlig dita'zir (ødelagt av islamsk regjeringens politikk). [12]

d). Få vrede Allah Subhanahu wa Ta'ala, som ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

من سب أصحابي فعليه لعنة الله

Den som foreldet beste venn, så han fikk Guds forbannelse. [13]

e). Anklager profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam dårlig, fordi den har en venn som har rett kritisert, som avslørt av Imam Malik: "De er dårlige mennesker, ønsker å diskreditere profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, men kunne ikke. Så fornærme følgesvenner han å si "stygge mennesker ville ha en stygg venn allikevel". [14]

3. Law følgesvenner som fordømte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.
Folk som fordømmer venn kan deles inn i flere deler:

a). Folk som bare fordømme venn, er det fortsatt ulik fordi det er mellom raseri og forbannet fordi i'tiqad. [15]

b). Folk som fordømmer venner med tillit Ali som en gud eller profet, så han var hedensk.
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sa: "Som for de som følger skylden er med troen på at Ali som en gud eller han er en profet, eller en falsk tro på å levere åpenbaringen Gabriel, så ingen tvil om (a) vantro, vantro utvilsomt selv folk som ikke mengkafirkannya" . [16]

c). Folk som oppsagt venn fordi hans tro på hedensk venn, det berdasarkanIjma ', ble han dømt av loven vantro og drept. Fordi han måtte nekte noe som er definitivt anerkjent i religion, dvs. ijma 'muslimer om troen av følgesvennene. [17]

Shaykh al-Islam sa: "Folk som gjør at (dvs. utenfor bebreidelse, Pen)) for å vurdere følgesvenner hadde bortfalt etter Allahs n bortsett fra et lite antall mindre enn et dusin mennesker, eller anta hele fasiq følgesvenner: så ingen tvil om deres vantro. Fordi han har nektet mange tekster i Koranen som inneholder glede og et kompliment til dem. Selv de som er skeptiske til denne type utroskap, vantro da det må ". [18]

d). Folk som oppsagt følgesvenner helt med selvtillit, at de er helt fasiq. Så denne fyren dømt kufr, som nevnt ovenfor Ibn Taymiyyah.

e). Folk som oppsagt venn, vel vitende om at det var den tilnærmingen de sier opp selv (taqarub) til Gud. Denne holdningen er natijah (resultat) av deres hat mot venner, og selvfølgelig dette er som en konsekvens av deres oppfatninger om ondskap venner. Selvfølgelig er det kufr og ut av islam.

Thahawi Imam sa: "Hate to venn er kufr, nifaq og utover".

Imam Malik sa: "De som står opp om morgenen, mens det i sitt hjerte at det er hat mot en av hans venner, så han traff vers av Koranen, Allahs ord Ta'ala:

ليغيظ بهم الكفار

Fordi Gud ønsker å Miff vantro (med makt av de troende). [Al-Fath: 29]. [19]

f). Folk fordømte venn med bebreidelse som ikke ødelegger rettferdighet og deres religion, som nevnt Abu Sufyan Abu Hurairah glede hunks eller spise, og lignende, så har han rett til å bli utdannet og straffet ta'zir.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sa: "Som for de som fornærmer dem (følgesvenner) med erta som ikke skader rettferdighet og troen på venner-lignende mensifatkan noen av dem med hunks eller engstelig eller lite kunnskap eller ingen asket natur og like-så at personen har rett til ta'zir få veiledning og straff, og vi ikke menghukuminya vantro bare med ting alene ". [20]

Fra beskrivelsen ovenfor, kan det konkluderes med, som nevnt av Ibn Taymiyya, som er blant dem som fordømte den åpenbare kekufurannya venn, og det ble ikke dømt for kufr, og det er fortsatt dibimbangkan kekufurannya.

4. Law fordømte profetens koner. [21]
Som for de som fornærmer konene til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så den som beskylder' Aisha med hva Allah løse ham fra anklagene, var han hedensk. Mer enn en forsker har uttrykt ijma 'er. Mens de som fordømte ham bortsett fra blant konene til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så er det to meninger.

Først erklære det som fordømte en av hans følgesvenner.
Sekund, sier at en person anklaget for Ummahat Al Mu'mineen lik (lovlig) anklaget 'Aisha. Og dette er sant.

Derfor, vokt dere, O muslimer. La oss opprettholde vår muntlige fra fordømte eller ligge på vegne av en venn profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

Forhåpentligvis nyttig.

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 03/Tahun VIII/1425H/2004. Publisert Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondanrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]



Muslimer Victory for personer med svak Blant de


Av
Ustadz Abu Abdillah Arief B. Usman bin Rojali:


عن مصعب بن سعد, قال: رأى سعد - رضي الله عنه -, أن له فضلا على من دونه,
فقال النبي - صلى الله عليه وسلم -: ((هل تنصرون وترزقون إلا بضعفائكم)?).

Av Mus'ab ibn Sa'd, sa han at Sa'd Radi 'anhu så selv har forrang over den andre (av følgesvennene). Så profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Er du ikke lei (vant) og gitt næring, men årsaken til svake mennesker blant dere?"

KORT TAKHRIJ hadither
Dette hadith er autentisk, utstedt av:
• al Imam al Bukhari, i sin Sahih, Kitab al-Jihad var Siyar kapittel Man-Dhu'afa Ista'ana bidh-i vaske Shalihina fil-Harbi, antall (2896) av Muhammad bin Talha, fra Talha, av Mus'ab bin Sa'd.

• Al Imam an-Nasa-i i sin Sunan (al Mujtaba), Kitab al Jihad, Bab al-da'eef Istinsharu bidh, hadith nummer (3178), fra Mis'ar, fra Talha bin Musharrif, av Mush 'ab ibn Sa'ad, med lafazh:

عن أبيه, أنه ظن أن له فضلا على من دونه من أصحاب النبي, فقال نبي الله: ((إنما ينصر الله هذه الأمة بضعيفها بدعوتهم, وصلاتهم, وإخلاصهم)).

Fra sin far (dvs. Sa'ad bin Abi Waqqas), mener han at han har forrang over den andre (av følgesvennene). Så Nabiyullah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Sannelig Allah er med å hjelpe folk som er svake på grunn av dem, ved å be for dem, deres bønner, og deres oppriktighet."

• og andre.

Relatert til innholdet på ovennevnte hadith Sanad, sa Al Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah: "... Så er den virkelige sammenheng med denne hadith mursal isnaad [1], fordi Mus'ab ikke å ha en hadith sier dette har imidlertid dette. trodde at han hørte direkte fra sin far. Faktisk hadde ingen opplysninger om at Mus'ab høre direkte fra farens historie presentert av al Isma'ili ... og nevner marfu '.... "[2].

Så fortsatte han sin forklaring og sa: "... Tilsvarende historie utstedt av en-Nasa-i, av veien Mis'ar, fra Talha bin Musharrif, av Mus'ab, fra sin far ..." [3].

Shaykh al-Albani rahimahullah menshahihkan Sanad utstedt av al Imam an-Nasa-i over i løpet av sin bok, blant Sahih Sunan en-Nasa-i (2/399) og som aske-Shahihah Lineage (2/409).

Kort biografi hadither sendere [4]
Han kalte Sa'ad ibn Abi Waqqas Malik bin Wuhaib Venus bin bin bin Abdumanaf Kilab az Zuhri, Abu Ishaq. Han er en av de ti følgesvenner garantert av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam himmelen. Han er også den personen som først traff pilen i kampen fi sabilillah (på Allah). Han var veldig mye forrang. en berømt mening av de lærde, døde han i al 'Aqiq i året 55 AH Og han var en person mest slutten av ti personer døde følgesvenner er garantert å komme til himmelen.

VOKABULAR hadither
• (رأى), dvs. så eller se. Det er ظن, tanken eller tanke.
Som nevnt i Nasa-i historie. [5]

• (على من دونه), dvs. over resten av følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, enten mot eller overflødig eiendom, eller andre dyd generelt. [6]

GLOBAL mening og hensikt hadither
Dette hadith, med både lafazh al-Bukhari og-Nasa-i ovenfor, har fortalt oss at de som er svake er en kilde av godhet, styrke og seier muslimer. Dette har blitt forklart i en annen hadith-som er en martyr (støtte og forsterke betydningen av hadith ovenfor) - fra Abu ad-Darda 'Radi' anhu, sa han:

سمعت النبي يقول: ((ابغوني الضعفاء, فإنما ترزقون وتنصرون بضعفائكم)).

Jeg hørte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:. "Få meg de som er svake, for sikkert du får næring og hjalp (vant) fordi folk med svak (blant) du" [7]

Men en ting vi trenger å forstå fra denne hadith, at tertolongnya og seier for muslimene ikke å rangere eller ære Essence og rettferdige mennesker som er svake og fattige muslimer alene. Ikke fordi det er. Det bør bemerkes, fordi det er nært knyttet til problemene med 'Aqeedah. Nemlig Tawassul problemer [8]. Også fordi det er noen muslimer som er luft-bevis med denne hadith, spesielt med Sahih al Bukhari lafazh, og hadith av Abu ad-Darda ', air-Tawassul bolehnya noen med Essence eller posisjon og ære rettferdige mennesker er svake av muslimer.

Derfor, la vet at dette er en form for luft-Tawassul, som er forbudt i Islam [9]. De lærde har også forklart at ovennevnte hadith-by lafazh i Sahih al Bukhari, og lafazh hadith av Abu ad-Darda'-relaterte hadith lafazh utstedt av al Imam an-Nasa-i. Dermed utstedt lafazh hadith av al Imam an-Nasa-jeg er en tolkning av generalitet lafazh Sahih al-Bukhari og Abu ad-Darda 'hadith "ovenfor. Nemlig, er tertolongnya og muslimenes seier ikke bare en årsak eller posisjon ære Essence og rettferdige mennesker som er svake og fattige muslimer, men fordi bønn, bønn og deres oppriktighet i tilbedelse til Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Al Hafiz Ibn Hajar al-'Asqalani rahimahullah sa, "Ibn Baththal sa tolkning (betydning) av denne hadith er svake mennesker det er mye mer oppriktige i bønn (til Allah), og de er mer ydmykhet i tilbedelse (Allah) . Grunnet deres hjerter er det ingen avhengighet smykker verden. " [10]

Shaykh al-Albani rahimahullah sa: "... denne hadithen (med lafazh utstedt av al-Imam an-Nasa i) forklare at seieren er, bare med bønn for rettskafne mennesker, ikke årsaken Essence og deres posisjon ... Så, så vi kan vite og forstå at hensikten med tertolongnya muslimer med de rettferdige er årsaken til bønn, bønn og deres oppriktighet. "[11]

Al Imam Abdul-Ra'uf al Munawi rahimahullah sa: (Betydningen av denne hadithen) er, med en bønn for dem og deres oppriktighet. Fordi religiøse mennesker er svake mer oppriktig, med bare sine hjerter på grunn av sin avhengighet av verden, så vel som netto fordi deres hjerter bestemme hva er deres forhold til Gud. Dermed formål og deres konsentrasjon fokusert på én ting bare (i tilbedelse til Gud). Derfor, det være seg å tilbe sine gjerninger, og deres bønner dikabulkanlah. Ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam (بدعوتهم) "med en bønn for dem", er det på ingen måte svakhet og fattigdom viser ingen tegn til styrke i kroppen. Også ikke bety svakhet og fattigdom viste ingen makt til å gjøre Guds bud! Dermed er det ikke i det hele tatt i strid med hadithene beskrevet der komplimenter til de som er sterke, og heller ikke hadith forklarer at "en sterk troende mer elsket av Allah enn en svak troende" [12].

Deretter betydningen av hadith (Sa'ad bin Abi Waqqas) dette er det (dvs. redning, vant, og ga næring til muslimene) er en av de eneste grunnene andre årsaker som finnes. (Fordi), hvor mange av dem som ikke tror og fajir gitt næring (ved Allah), og selv der de får seier (av Allah). Men (alt), fordi istidraj (tildeling midlertidig nytelse, slik at de får misguided og bort fra veiledning av Allah). Faktisk er det også nederlag for muslimer, men det er slik at de kommer tilbake og omvende oppriktig å tilbe (Allah). Så, i stedet får de tilgivelse av Gud og frihet (seier) etterpå. Så vet, ikke alle gave favoriserer (av Allah) er den ære og herlighet, akkurat som ikke alle katastrofe er en straff. [13]

FAIDAH OG Lærdommer fra hadither
1. Svake mennesker er kilden til god muslimer. For ja, selv om kroppene deres er svake, men deres tro sterk. Tilsvarende deres trygghet og tillit (sterk) til Herren. De bryr seg ikke om de personlige interesser og mål verdslig. På grunn av dette, så hvis de ber med oppriktighet, vil Allah gi sine bønner. Gud ga også næring kerpada disse menneskene fordi (bønn) dem.

2. Dette hadith inneholder anbefaling for tawadhu '(ydmykt hjerte) og ikke nedlatende til andre.

3. Dette hadith inneholder (beskrivelse) visdom Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i å endre munkar, for å dempe andres hjerter, og pekte på Gud hva Guds kjærlighet og ridhai.

Så, forhåpentligvis denne korte artikkelen, kan legge til tro, kunnskap, og gode gjerninger av oss alle. Amen.
Bish-sowab Allah vet best.

Maraji `og Mashadir:
1. At-Tawassul, Anwa'uhu wa Ahkamuhu, Muhammad Nashiruddin al Albani (1332-1420 H), Tansiq: Muhammad 'Id al-' Abbasi, al-Maktab al-Islami, Beirut, trykk V år 1406 AH / 1986 AD
2. Bahjatun-Nazhirin Syarhu Riyadhis-Righteous, Salim bin 'Id al-Hilali, Dar Ibn al-Jawzi, KSA, Matter H. VI år 1422
3. Faidhul Syarhu-Qadir al-Shagir Jami'ush, Abdul-Ra'uf al Munawi, al Maktabah på Tijariyah al-Kubra, Egypt, Matter jeg, Year 1356 AH
4. Fathul-Bari, Ibn Hajar al-'Asqalani (773-852 H), Verifikasjon: Muhibbuddin al Khatib, Dar al ma'rifah, Beirut.
5. Hasyiah Imam al-Sindi, som-Sindi (1138 H), Verifikasjon: Maktab at-Turats al Islami, Dar al ma'rifah, Beirut, Libanon, skriver V år 1420 AH / 1999 AD
6. Jami 'at-Tirmidhi, Abu Isa Muhammad ibn Isa at-Tirmidhi (209-279 AH), Verifikasjon: Ahmad Muhammad Shakir et al, Dar Ihya at-Turats, Beirut.
7. Musnad al-Imam Ahmad, Abu Abdillah Ahmad ibn Muhammad ibn Hanbal aske-Syaibani (164-241 H), Mu'assasah Qurthubah, Egypt.
8. Sunan Abi Daud, Abu Daud Sulayman ibn al Ash'ath as-Sijistani (202-275 H), Verifikasjon Muhammad Muhyiddin Abdul Hamid, Dar al-Fikr.
9. Sahih al-Bukhari, Abu Abdillah Muhammad bin Ismail bin al Mughirah al Bukhari (194-256 H), Tarqim: Muhammad Fuad Abdul Baqi, Darus-Salam, Riyadh, KSA, Skriver II, Dhu al-Hijjah 1419 AH / mars 1999 M.
10. Sunan en-Nasa-i (al Mujtaba), Abu Abdir-Rahman bin Shoaib Ahmad an-Nasa-i (215-303 H), Verifikasjon: 'Abdul Fattah Abu Ghuddah, Maktab al Mathbu'at, Halab, mold II år 1406 H/1986 M.
11. Sahih Muslim, Abu al Hushain muslimske ibn Hajjaj al Qushayri en-Naisaburi (204-261 H), tahqiq Muhammad Fuad Abdul Baqi, daar Ihya på Turats, Beirut.
12. Slektsforskning al hadither aske Shahihah, Muhammad Nashiruddin al Albani (1332-1420 H), Maktabah al Ma'arif, Riyadh, KSA, 1415 th H / 1995 AD
13. Sunan Ibn Majah, Abu Abdillah Muhammed ibn Yazid ibn Majah (207-275 H), Verifikasjon: Muhammad Fuad Abdul Baqi, Dar al-Fikr, Beirut.
14. Sharh al-'Aqidah ath-Thahawiyah, al-Imam al-Qadi Ali ibn Muhammed ibn Ali ibn Abi al-' Izz ad-Dimasyqi (792 H), Verifikasjon: Jama'atun terminalen-Ulama. Takhrij: Nashiruddin Muhammad al Albani (1332-1420 AH), al-Maktab al-Islami, Beirut-Libanon, skriver IX År 1408 AH / 1988 AD
15. Taqrib at-Tahdheeb, Ibn Hajar al-'Asqalani (773-852 H), Verifikasjon: Abu al Asybal al Bakistani, Dar al' Ashimah, Riyadh, KSA, Skriver II, Year 1423 AH

[Kopiert fra Sunnah Edition magasinet 03/Tahun XI/1428H/2007. Publisert Lajnah Foundation Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Purwodadi Gondanrejo Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]


Rettigheter og spesifisitet alaihi Wa Sallam profeten sallallaahu



Av
Ustadz Kholid Syamhudi


أنا سيد ولد آدم يوم القيامة ولا فخر, وبيدي لواء الحمد ولا فخر, و ما من نبي يومئذ آدم فمن سواه إلا تحت لواءي و أنا أول من تنشق عنه الأرض ولا فخر.

Jeg var leder på dagen adam gutten og i stedet for stolthet, og i hendene på Al-Hamd flagg enn arrogant, og ingen profet sallallaahu 'alaihi wa sallam var heller Adam er andre når det mindre alle under flagget, og Jeg var den første til å komme ut av bakken / graven i stedet arrogant.

TAKHRIJ hadither
Fortalt av At Tirmidziy i Jami 'Attirmidziy, bok Al Manaaqib kapittel Fi Fadhli En profeten sallallaahu' alaihi wa sallam No. 3614 (5/548) og i boken Tafsir, kapittel Israail Bani Wa Min brev (med lafadz og lang historie) No.3148 (5/288), Ibn Majah i å spørre Azzuhud bok, kapittel Dzikru Asy No.4308 Forbønn (4 / 522) og Ahmad i Musnadnya (3/2) av en venn Abi Said Al Khudriy, sa Imam At-Tirmidziy gang fortalt denne hadithen: Denne hadith hasan saheeh.

I denne Hadith Sanad ble Zaid bin Jad'an en svak fortellere, men i Ibn Hibban i Dzomaan No Mawaarid. 2127 følgesvenner fortalt fra Abi Said Al Khudriy også med en saheeh isnaad og har noen martyrdød noen venner som presenteres Sheikh Al Albaniy i Lineage hadither Ash shohihah hadith nr. 4/99-100. 1571:

1. Abu Hurairah fortalt av Ibn Saad i Thabaqatnya (1/20) og (7/59) med to Sanad og andre muslimske imamen shohih over kravene.

2. Jabir bin Abdillah fortalt av Al-Haakim i Al Mustadrok med Sanad svak fordi Al Qaashim bin Muhammad bin Abdillah bin Muhammad bin Uqail fortellere som matruk og Ubaid Al Athaar blitt svekket av en rekke forskere.

3. Anas bin Malik Fortalt nummerert av Al Bukhari i sin bok Tarikh 4/1/400 med Sanad På fortellerne alle tsiqah unntatt Lubaid og Hadith Anas har regress i Sunan Ad-Darimi (1/27) og Ahmad (3/144) og sanadnya vel, fortellere er fortellerne til Imam Bukhari.

Dette hadith dishahihkan av Imam Al-Albany i Sisilah Shahihah hadithene.

Sharh og ordforråd hadither [1]
1. Hans Ord: أنا سيد ولد آدم يوم القيامة: Dette er nyhetene fra ham om Guds nåde Subhanahu wa Ta'ala ham forrang, ledelse og varsel til sitt folk til sin tro som det skal være Rasululloh derfor han sa etterpå: ولا فخر: forrang noe som betyr at jeg får er en Karama av Allah Subhanahu wa Ta'ala og jeg fikk ikke ut av meg selv og på min egen, så jeg er ikke arrogant med det. Annawawiy Imam forklarer betydningen av ordene han sier at han snakket for to grunner:

Først: Utfør kommandoer av Allah.

وأما بنعمة ربك فحدث

Og for å favorisere din Herre, så la du nevner (med takknemlighet). [Adh Dhuhaa: 11]

Second: Det er en plikt for hans forklaring å formidle til muslimer slik at de vet, tror og praktiserer konsekvensene.

2. Hans Ord: لواء الحمد: Liwa "på arabisk som betyr banner (flagg) som bare holdt av sjefen for troppene, som beskrevet av Ibn al-Athir i Annihayah 4/279.maksudnya her holder han et banner som heter banner av Al Hamd (ros) på Dommens Dag.

3. Hans Ord: و أنا أول من تنشق عنه الأرض: først reist på dommedagen.

FAIDAH hadither
Dette hadith indikerer overlegenheten og spesifisitet av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam på alle sønner av Adam, på denne Muwaffaqoddin Imam Abu Abdillah Muhammad bin Ahmad Al-Maqdisiy Qudamah rahimahullah sa: Og Muhammed profeten sallallaahu' alaihi wa sallam var Seal av profetene og herre apostler, ikke trofaste med keimananyang rett så noen vil apostoliske tro og vil vitne til nabiannya. Og blant menneskene ikke er besluttet på dommedagen bortsett årsaken syafa'atnya. Og det er ikke en som innledes umatpun til himmelen fra folket. Han (profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam) er flaggbærer og eieren av Al-Hamdi prisverdig posisjon, eieren av innsjøen på den siste dagen. Han er imamen av profetene og deres høyttalere samt gi sin forbønn. Hans folk er de beste menneskene og ledsagere er best av følgesvennene til profeten.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-Uthaymeen rahimahullah gi en forklaring av ordet Imam Ibn Qudama ovenfor som følger:

Å være den mest fremtredende er apostlene så profeter så Shiddiqun deretter Martyrs så folk Salih. Og Allah Subhanahu wa Ta'ala har nevnt dette nivået i punkt 69 av Surat an-Nisa ':

ومن يطع الله والرسول فأولائك مع الذين أنعم الله عليهم من النبيين والصديقين والشهدآء والصالحين وحسن أولائك رفيقا {النساء: 69}

Og den som overholdelse av Allah og (Hans), ville de være sammen med folk som tildeles favør av Gud, nemlig: profetene, den shiddiiqiin, folk som ble martyrer og fromme mennesker. Og de er er de beste venner. [An-Nisa ': 69]

Og apostlene, er det viktigste 'Ulul' Azmi hvorav fem er: Noah, Abraham Moses, Jesus og Muhammed. Og Allah Subhanahu wa Ta'ala har nevnt deres hilsener brev al-Ahzab vers 7:

وإذ أخذنا من النبيين ميثاقهم ومنك ومن نوح وإبراهيم وموسى وعيسى ابن مريم ......

Og (husk) da vi tok pakten fra profetene og fra deg (alene), fra Noah, Abraham, Moses og Jesus sønn av Maria, ...

Og de viktigste budbringere er profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam som ord hans:

أنا سيد الناس يوم القيامة (البخاري و مسلم)

Jeg er master alle mennesker på oppstandelsens dag [Bukhari og Muslim]

Og deres bønner bak profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam like før Ascension er en annen forslag som viser det.

Da Abraham fordi han er far til profeten, og han var Millah Millah stift av alle Millah (religion), deretter Moses var en profet fordi han var den viktigste stedet for profeter Bani Israel og syari'atnya er opphavet / rektor for sharia deres, så Noah og Isa.

Blant de rettigheter og spesifisitet av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam som kan trekkes fra ovennevnte hadith og argumentene er:

1. Dommens dag og de menneskelige lederne av Al-Hamd flaggbærer på dommens dag, og alle profeter under flagget hans.

2. Mannen som først reist på oppstandelsens dag, fordi hadith Abi Sa'eed Al-Hudry Radi 'anhu ovenfor.

3. Forsegle av profetene fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala sier i vers 40 av Al-Ahzab:

ماكان محمد أبآ أحد من رجالكم ولكن رسول الله وخاتم النبيين

Muhammed er ikke far ganger en mann blant dere, men han er Allahs sendebud og profeter dekselet

4. Ikke perfekt tro tro tjener før han skal apostel, for Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

فلا وربك لايؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما

Deretter, ved Herren, de er (faktisk) tror ikke før de gjør deg dommeren i saken at de skiller seg, så de har ingen reservasjoner i sine hjerter mot beslutningen om at du ga, og de får det fulle. [An-Nisa ': 65]

5. Ikke bestemt mellom mennesker på dommens dag med unntak av hans forbønn.

6. Folket i Muhammed er de første mennesker til å inngå himmelen på grunn av generalitet av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

نحن الآخرون السابقون يوم القيامة (ابن ماجه و مسلم)

Vi er den siste av de første menneskene / foran oppstandelsens dag. [Ibn Majah, dishahihkan av Imam Al-Albaani rahimahullah]

7. Eier posisjon er prisverdig gjerninger er oppløftet av Skaperen og skapningen. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

عسى أن يبعثك ربك مقاما محمودا

Forhåpentligvis din Herre heve deg til et rost. [Al-Israa ': 79]

Og denne posisjonen er det som er oppnådd av ham fra Manaqib / hennes egenskaper, forbønn og andre tilbydere.

8. Dam eiere som brakte den dagen som er en stor innsjø som mange besøkende, fordi hvis det er bare en vanlig innsjø har vært kjent at hver profet har en innsjø.

9. Imam av profeten.

10. En rett til å snakke til Allah Subhanahu wa Ta'ala representerer alle profetene.

11. Å gi forbønn for dem. Denne hadith av Ubay Ibni Ka'b at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إذا كان يوم القيامة كنت إمام النبيين و خطيبهم و صاحب شفاعتهم غير فخر

Hvor har den tiden jeg er imamen dommedagsprofeter, deres høyttalere og deres forbønn giver heller enn arrogant. [Tirmidhi historie, dihasankan av Imam Al-Albani].

12. Hans folk er det beste for folket, for Allahs ord Subhanahu wa Ta'ala:

كنتم خير أمة أخرجت للناس

Dere er de beste menneskene er født med menn ... [Al-Imran: 110]

Verset 47 av surah Al-Baqarah, som lyder:

يا بني إسرائيل اذكروا نعمتي التي أنعمت عليكم وأني فضلتكم على العالمين

O Barn av Israel, husker min favør som jeg har skjenket deg og (husk likevel) som jeg har foretrukket deg over alle mennesker. [Al-Baqarah: 47]

Dette spørsmålet er en moderne mennesker (Profeten Moses).

Og videre Shaykh Muhammad Ibn 'Uthaymeen sa i sitt essay "Huquq" ting. 10-12: Rettigheter av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var de mest betydelige rettigheter rettigheter skapninger. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

إنآ أرسلناك شاهدا ومبشرا ونذيرا. لتومنوا بالله ورسوله وتعزروه وتوقروه وتسبحوه بكرة وأصيلا.

Vi har sendt deg som vitne, bærer av godt budskap og advarsler, så dere tror på Allah og Hans sendebud, stout (religion) Hans-raising Nya.Dan herliggjøre ham i morgen og kveld. [Al-Fat-h: 8-9]

Det er derfor obligatorisk å sette kjærligheten til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i kjærlighet til alle mennesker til seg selv, barn og foreldre.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا يؤمن أحدكم حتى أكون أحب إليه من ولده و والده و الناس أجمعين (متفق عليه)

Ikke perfekt tro at han elsker meg mer enn hans sønn, hans foreldre og hele folket. [Bukhari, Muslim]

Herunder retten til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ble hevet og heder og verdighet tilsvarende mengagungkannya med ham uten overdrivelse atupun redusere. Priste ham når hans liv er å forherlige Sunnah og hans velvillig selv. Priste ham etter døden er å glorifisere sunnah og syari'atnya dette rett. Alle som kjenner hans følgesvenner å respektere og ære ham da han vil vite hvordan å forherlige ham, hvordan de edle ledsagere oppførte seg mot ham og bære ham Haq-Haq.

Si "Urwah ibn Masud Quraysh da han ble tatt vare på for å formidle hva apostelen på Hudaibiyah avtale, sa han: Jeg har vært i over konger, keisere og fyrster og Najasyi, så jeg ser ikke en av dem æret av følgesvenner som Profeten hedret av følgesvennene. Når de bestilte deres hastverk for å utføre hans ordre, da han gjorde renselse, ble hans følgesvenner nesten slåss for sin ablutions kamp, ​​da han talte dem undertrykke sine stemmer i siden og de viser ikke visningen til ham på grunn av forherligelse deres.

Så de forherlige profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, som Allah har skapt i ham den moralske selvtillit strålende, myk, lett og hvis han hardt og grov selvfølgelig de vil løpe vekk fra ham.

Og det inkluderer retten til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ble bekreftet at han forkynne alle saker som har vært og vil være, til å realisere sine ordrer, vekk fra forbudet, å tro at ledelse av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam var den mest perfekte veiledning og Shari'ah ' syaria'at atnya er den mest perfekte og det tar ikke foran den andre syri'at eller regler av enhver opprinnelse. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

قل إن كنتم تحبون الله فاتبعوني يحببكم الله ويغفر لكم ذنوبكم والله غفور رحيم

Si: "Hvis du (egentlig) love Allah, deretter følger meg, vil Allah elsker deg og tilgi deg dine synder." Allah er tilgivende, barmhjertig. [Al-Imran: 31]

Og inkluderende av rettighetene han forsvarer petunjukknya syari'atnya og så hard som en person, også med våpen når omstendighetene krever det, når angripe fiender med tanke / pandapat og tapsutsatte da vi forsvarte med vitenskap, argumenterer vi og bryte sine meninger og tapsutsatte og vi forklarer kaos og ødeleggelse all iru, og hvis de blir angrepet med våpen av forsvaret er slik også. Og det er ikke mulig for en troende overalt at da han hørte profeten eller selvstendig sharia angrep ham, og han bare ikke si noe over det da han var i stand til å forsvare.

Og sa Ibn Nasir Shaikh Abdurrahman As-Sa'dy rahimahullah: På Ali Imran vers 31 bokstaver i posen er en balanse som kan være kjent for ham som er egentlig mencuntau Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og suapa som bare hevder å elske profeten sallallaahu' alaihi wa salalm og ingen tegn til å elske Allah Subhanahu wa Ta'ala er å følge profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at Allah Subhanahu wa Ta'ala har gjort at mengikitinya og alt hva du har bestilt er kjærligheten til Allah Subhanahu wa Ta'ala og ridhoNya bortsett fra å rettferdiggjøre hva Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam hentet fra Al-Koranen og Sunnah og utføre kommandoer og unngå forbud som finnes i begge.

Forhåpentligvis det nyttig å forfattere i oppgjørets time veldedighet og til leserne som jeg elsker, kan være nyttig i verden og det hinsidige, håper jeg Allah tilgir misgjerning, mine foreldre, mine lærere og alle muslimer. Sannelig Allah wa Ta'ala Subahnahu volleyball, nåderik. Ameen.

Maroji ':
• Al-Quran og Tarjamanya, mold Arabia 1418 H
• Taisir Karimir fii Tafsiri Kalami Rahman Al-Manan, Forfatter: Shaykh Nasir As-Sa'diy Abdurrhman, mold Ar-Risala Foundation revidert utgave, i 1420H/1999 M
• Lum'atul I'tiqod Al-Hadi al-Rasyaad Ilaa Sabiil, forfatter av Imam Ibn Qudama, pensyarah Shaykh Muhammad al-'Uthaymeen, mold Maktabah Adhwaaussalaf til-3 i 1415 H/1995 M
• Huquuq Da'at Ilaiha wa al-fitrah Qorroroha As-Shari'ah, forfatteren Shaykh Muhammad al-'Uthaymeen, mold daar Al-Buhuts Al-IFTA wal Ilmiyah år 1417 AH / 1996 AD
• Sunan At-Tirmidhi
• Sunan Ibn Majah
• Slektsforskning Ahaadits Ash shohihah
• Tuhfatul Ahwadziy osv..

[Transkribert fra magasiner Sunnah Foundation Edition Publisert 11/Tahun V/1422H/2001M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]


Unngå de tingene som Forbidden (2)


Av
Abdul Sheikh Abdullah bin Adhim


عن أبي هريرة قال قال رسول اله من يأخذ عني هؤلاء الكلمات فيعمل بهن أو يعلم من يعمل بهن فقال أبو هريرة فقلت أنا يا رسول اله n فأخذ بيدي فعد خمسا وقال اتق المحارم تكن أعبد الناس وارض بما قسم الهت لك تكن أغنى الناس وأحسن إلى جارك تكن مؤمنا وأحب للناس ما تحب لنفسك تكن مسلما ولا تكثر الضحك فإن كثرة الضحك تميت القلب

"Fra Abu Hurayrah sa:" Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Hvem vil ta disse ordene fra meg, for å bli utført eller å bli undervist" Abu Hurayrah sa: "I, O Allahs sendebud! Han tok hånden min og begynte å telle fem, da han sa: "Unngå de tingene som er forbudt, vil du være den mest fremragende tilbedelse, ridlalah å dele det Gud har for deg, vil du være den rikeste mennesker gjør godt å nabo, du vil bli troende, kjærlighet til andre hva du elsker deg selv, vil du bli en muslim, og ikke du ler mye, fordi mye av latter går svekker hjertet.

Disse setningene er kjerne-kjerne ord, har profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gitt motivasjon til å plukke den opp og deretter praktisert og undervist å forbedre aspekter av seg selv og andre. Som Allah sier:

والعصر. إن الإنسان لفي خسر. إلا الذين ءامنوا وعملوا الصالحات

"For moro skyld tiden. Sikkert hele menneskeheten er i villrede, unntatt de som tror og gjør gode gjerninger "

Med tro og gode gjerninger avgrense de seg, og:

وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر

"Gjensidig råd å gi råd med sannheten og med tålmodighet"

Med råd av sannhet og tålmodighet og raffinering andre.

• Ordene Abu Hurayrah: "أنا" Jeg mener at å ta disse ordene fra deg. Her er det et tegn på en ånd av hans Radi 'anhu mot godhet.
• Hans ord: "فأخذ بيدي" betyr å telle ord eller fordi apostel (vanligvis) holder hendene på folk som fikk en leksjon.
• Hans ord "فعد خمسا" (da han regnet fem) betyr en telling av fem eller finger som det har blitt forstått som en etter en.

Tredje: Word han sallallaahu 'alaihi wa sallam.

وأحسن إلى جارك تكن مؤمنا

Gjøre godt mot nabo, vil du være en troende.

Allah har befalt å gjøre godt mot naboen, sa han:

واعبدوا الله ولاتشركوا به شيئا وبالوالدين إحسانا وبذي القربى واليتامى والمساكين والجار ذي القربى والجار الجنب والصاحب بالجنب وابن السبيل وماملكت أيمانكم

Tilbe Allah og ikke knytte ham med ingenting. Og gjør godt mot hans to mor-far, bestevenner slektninger, foreldreløse, fattige, naboer nært og langt naboer, kolleger, og tjener Ibn sabil sahayamu [An-Nisaa: 36]

Og det er mange hadither som snakker om det, inkludert:

ما زال جبريل يوصيني بالجار حتى ظننت أنه سيورثه

Gabriel holdt testamente meg om naboene, i den grad at jeg trodde at en nabo får arven fra sin nabo. [13]

من كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليحسن إلى جاره

Den som tror på Allah og den siste dagen la ham gjøre godt til sin nabo. [14]

خير الأصحاب عند اله u خيرهم لصاحبه وخير الجيران عند اله خيرهم لجاره

Det beste av venner med Allah er den beste til sin venn, og den beste nabo med Allah er den mest godt til sin nabo. [15]

Hvis du ikke kan gjøre godt for dine naboer, slik at du ikke skader henne. Hvis han såre deg så vær tålmodig inntil Gud gir en vei ut for deg.

Al-Hasan sa: "Good tentangga ikke bare gjorde ikke vondt, men det er en god nabo som tåle interferens (fra andre naboer).».

Vondt naboer haraam, fordi det såre noen uten sannhet (grunn) er forbudt, men forbudt å såre naboer igjen.

Ibn Masud Radi 'anhu fortalt at Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ble spurt:

يا رسول الله أي الذنب أعظم قال أن تجعل لله ندا وهو خلقك قلت ثم أي قال أن تقتل ولدك خشية أن يأكل معك قال ثم أي قال أن تزاني حليلة جارك

Allahs sendebud, er det den største synd? Han svarte: "Du gjør allierte til Gud, da han skapte deg." Han spurte igjen: "Hva så?" Han svarte: "Du drepte sønnen din fordi du frykter han spiser med deg" spurte han igjen: "Så hva" Han svarte: "Du begått ekteskapsbrudd med kona til naboen din. [16]

Fra Miqdam ibn al-Aswad, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam til sine følgesvenner:

ما تقولون في الزنا قالوا حرمه الله ورسوله فهو حرام إلى يوم القيامة قال فقال رسول الهت صلى اله عليه وسلم لأصحابه لأن يزني الرجل بعشرة نسوة أيسر عليه من أن يزني بامرأة جاره قال فقال ما تقولون في السرقة قالوا حرمها اله ورسوله فهي حرام قال لأن يسرق الرجل من عشرة أبيات أيسر عليه من أن يسرق من جاره

Hva sier du på spørsmålet om hor "De svarte:" Urent, utroskap har blitt forbudt av Allah og Hans sendebud, ble haka det forbudt inntil oppstandelsens dag "Allahs sendebud sa:" Sannelig, en mann begått ekteskapsbrudd med ti kvinner, fortsatt lettere (synd) enn han begikk ekteskapsbrudd (en gang) med naboens kone "Da han spurte dem om å stjele, svarte de:". Urent, har stjele blitt forbudt av Allah og Hans sendebud, så er det haram inntil oppstandelsens dag "Han sa:" Sannelig, noen stjal ti hus , er det fortsatt lettere enn hjemme han en gang stjal en nabo. [17]

Fra Abu Hurayrah, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

واله b لا يؤمن واله لا يؤمن واله) لا يؤمن قيل ومن يا رسول الهل قال الذي لا يأمن جاره بوايقه

Ved Allah, han tror ikke! Ved Allah, han tror ikke! Ved Allah, han tror ikke «apostel spurte:" Hvem er Allah "Han svarte:"? En som nabo føles ikke trygt fra innblanding. [18]

Og Abu Hurayrah også, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لا يدخل الجنة من لا يأمن جاره بوائقه

Vil ikke komme inn i himmelen som gjorde naboene føler seg trygge fra innblanding. [19]

Og profeten rådet nabo til å gi hverandre gaver, besøke hverandre, og han ble utestengt fra å gi fordømme naboer. Fra Abu Hurayrah, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

وتهادوا تحابوا

La dere gi hverandre gaver, sikkert du vil elske. [20]

Og det var også profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

يا نساء المسلمات لا تحقرن جارة لجارتها ولو فرسن شاة

O de troende kvinner, ikke undervurdere for en nabo (gi) til naboene skjønt (form) geit tåneglene "[HR.Bukhari og Muslim]

Abu Dhar Radi 'anhu sa: "The Messenger sallallaahu' alaihi wa sallam har sagt:

يا أبا ذر إذا طبخت مرقة فأكثر ماءها وتعاهد جيرانك

O Abu Dhar hvis du koker grønnsaker og deretter multipliseres vann (flytende) og gi litt til dine naboer. [21]

Av Aisha Radi 'Anha:

يا رسول اله إن لي جارين فإلى أيهما أهدي قال إلى أقربهما منك بابا

Jeg sa: "O Allahs Allah, jeg har to naboer, der gir jeg en gave", svarte han: «Til det nærmeste dør fra deg. [22]

Ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Og gjør godt mot din nabo, vil du bli en troende" betyr de perfekte tro, for tro kan vokse og kan bli redusert representert overbevisning Ahlu Sunna wal jama'ah Sholeh tilhengere av Salaf.

Fjerde: ord Allah sallallaahu 'alaihi wa sallam.

وأحب للناس ما تحب لنفسك تكن مسلما

Kjærlighet til andre hva du elsker deg selv, vil du bli muslim

Det ville være en perfekt muslim hans islam. Det gir en følelse av at deres versjon ble redusert verdi sammenlignes med mangelen på en følelse av kjærlighet.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har satt dette punktet for å komme til himmelen. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

فمن أحب أن يزحزح عن النار ويدخل الجنة فلتأته منيته وهو يؤمن بالله واليوم الآخر وليأت إلى الناس الذي يحب أن يؤتى إليه

Den som ønsker å bli frelst fra helvete og komme til himmelen, så la ham dø i en tilstand av tro på Allah og dommens dag, og la ham memperlakukkan andre som han ønsker seg diperlakukkan av andre. [23]

Folk vil bare være i stand til å oppnå denne graden av renslighet hjertet av misunnelse og sjalusi, er misunnelse og sjalusi årsaken noen ikke liker eller misliker adressert etterligne hans godhet, ønsker hun spesielt i midten av mengden med fordelene han har. Mens troen er annerledes med den, (krevde) han at de troende som annet å føles bra at Gud gir ham uten at det berører den minste av godhet.

Oppsummert er det et must for en troende å tro elsker for andre hva han elsker for seg selv, og hater det for andre som han hater for seg selv. Hvis han ser en feil på hans Deen, da han prøvde å fikse det. Hvis han så dyd eller fordel på andre som overgår dem, håper han å være som noen andre sa, hvis det overskytende er knyttet til religion slik den er et godt ønske. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا حسد إلا في اثنتين رجل آتاه اله مالا فسلطه على هلكته في الحق وآخر آتاه الله حكمة فهو يقضي بها ويعلمها

Ingen (be) misunnelse med unntak av to ting: noen som er gudgitt rikdom og han tilbringer i veien for sannheten, og en som Gud gav visdom, og han ga avgjørelsen til ham og lærte ham. [24]

Men hvis det er i overkant av dagligdagse problemer, så det er god misunnelse det. Allah sier:

ولا تتمنوا مافضل الله به بعضكم على بعض

Og ikke vær sjalu på hva Gud ga deg mer enn delvis avgjort noen andre. [An-Nisaa: 32]

Og Allah sier om Qarun:

فخرج على قومه في زينته قال الذين يريدون الحياة الدنيا ياليت لنا مثل مآأوتى قارون إنه لذو حظ عظيم

Karun kom ut til sine folk i prakt. Og han sa at de som ønsket livet i denne verden: "Jeg skulle ønske vi ville ha som det som har blitt gitt til Karun: se, han virkelig har en stor formue [Al-Qasas: 79].

Da Gud druknet Qarun og hans hus i jorden, mennesker i dag ønsker stillingen Qarun sa:

ويكأن الله يبسط الرزق لمن يشآء من عباده ويقدر لولآ أن من الله علينا لخسف بنا ويكأنه لايفلح الكافرون

Ah det er sant, forstørrer Allah bestemmelsen for hvem han vil av sine tjenere og begrense det: hvis Gud ikke skjenke Hans nåde over oss er virkelig Han har gravd oss ​​(også). Ah det er sant, var ikke heldige personer som fornekter (Allahs). [Al-Qasas: 82]

Femte: Ordet han sallallaahu 'alaihi wa sallam.

ولا تكثر الضحك فإن كثرة الضحك تميت القلب

Du skal ikke le mye, fordi faktisk mye latter går svekker hjertet.

I denne hadith er det en reell forbud fra en mye latter og en forklaring på forbudet, som er mye latter som gjør hjertet synke ned i mørket, menjadikanya som en død person som ikke kan nytte for seg med et nyttig, og kunne ikke hindre ham fra noe dårlig. Mens livet og lett om hjertet som er kilden til alt godt, og død og mørke er kilden til all ondskap. Med hjertet av livet der styrke, hørsel, syn, og oppfatninger av natur av informasjon og i samsvar med sannheten.

I denne hadith der idzin for noen ler, spesielt for et slikt formål. Dette er bevis for profetene og Guds tjenere Righteous. Allah sier om Solomon da han hørte snakk om maur:

فتبسم ضاحكا من قولها

Så smilte han lo fordi hans ord (mauren). [Surah An-Naml: 19]

Fra Sa'ad ibn Abi Waqash, sa han: "Det var en mann polytheist provosere muslimer så profeten sa til Sa'd:" Panahilah det ". Sa'ad sa: "Da jeg cabutkan piler som ikke cutting edge, så jeg hadde ham ned og han åpnet hans private deler. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam lo før jeg kunne se molar tenner sallallaahu' alaihi wa salalm. [25]

Kjøreglede av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ble forårsaket av terkenanya mannen sa, ikke på grunn av åpen nakenhet. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ikke var mulig på grunn av åpningen av kjønnsorganer latter.

Fra Abdullah bin Masud: Profeten sallallaahu 'alaihi wa salalm sa:

إني لأعلم آخر أهل النار خروجا منها وآخر أهل الجنة دخولا رجل يخرج من النار حبوا فيقول اله اذهب فادخل الجنة فيأتيها فيخيل إليه أنها ملأى فيرجع فيقول يا رب وجدتها ملأى فيقول اذهب فادخل الجنة فيأتيها فيخيل إليه أنها ملأى فيرجع فيقول يا رب وجدتها ملأى فيقول اذهب فادخل الجنة فإن لك مثل الدنيا وعشرة أمثالها أو إن لك مثل عشرة أمثال الدنيا فيقول تسخر مني أو تضحك مني وأنت الملك فلقد رأيت رسول اله n ضحك حتى بدت نواجذه وكان يقول ذاك أدنى أهل الجنة منزلة

Egentlig vet jeg den siste helvete ut av det, og det mest nylig inngått himmelen. Det var en mann løslatt fra helvete å gjennomgå, da Gud fortalte ham: "Gå, gå himmelen" Han gikk til himmelen og himmelen seg for ham at det var full, så kom han tilbake og sa: "Herre, jeg har himmelen fullt "Gud sa til ham:" Gå, gå himmelen "mannen gikk til himmelen og himmelen syntes han at det var full, så kom han tilbake og sa:" Herre, jeg har himmelen full av "Gud sa til ham:" Gå, gå himmelen ! Faktisk er verdens din lagt til ti ganger "mannen hadde sagt:" Du gjør narr av meg eller le av meg, mens du ennå Kongen ". Fortellere sa: "Det jeg så profeten lo før han molar tenner ser", så sa han: "Det er posisjonen den laveste himmelen. [26]

Men dette er ikke for vane ler som profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, de fleste av latter han sallallaahu' alaihi wa sallam var smilende.

Fra Sammak ibn Harb: "Jeg spurte Jabir bin Samurah:" Har du noen gang brukt til å sitte med Allahs sendebud "Han svarte:" Ja, ofte. Han pleide å ikke stå opp fra sin plass å be Fajr før soloppgang, når solen steg, steg han. Følgesvennene normal samtale, noen ganger de fornærme Jahiliyyah tilfelle, så ler de og hans smil. [27]

Umar ble spurt: "Har følgesvennene ble noensinne le?" Han svarte: ". Ja, men tro i sine hjerter-av Gud-mer solid enn de høye fjellene"

Blant nåde av islam er å gjøre et smil og strålte da broren møtte trosfeller som sadaqah. Abu Dhar sa: "Profeten sallallaahu 'alaihi wa salalm sa til meg:

لا تحقرن من المعروف شيئا ولو أن تلقى أخاك بوجه طلق

Ikke noen gang undervurdere dine gode gjerninger, men (bare) du møter din bror med et strålende ansikt. [28]

Islam er en sann religion, ikke flyr høyt i fantasy og lignelser tomme. Islam som menneske på jorden er reell. Islam anser ikke menn som engler vinger har to, tre eller fire. Imidlertid anser islam mann som menneske (behov) for å spise, og gå i markedet (for å kjøpe deres behov). Dermed islam ikke krever dem til å være alt de sier dhikr, ikke krever at alle stillheten tenker, og ikke krever dem til å bruke all sin tid i moskeen.

Islam anerkjenner utvidelsen, naturen og sine instinkter. Gud har skapt mennesket i en tilstand kan være glade og fornøyde, i stand til å spille, som Gud har skapt dem i en tilstand i stand til å spise og drikke. Så det er ingen skade i et muslimsk lykkelig og fleiper med det han liker eller underholde seg selv og sine venner til spillet er tillatt. Bare ikke la det bli en vane i hver gang, som tilbrakte morgenen og ettermiddagen så neglectful av plikt og kunne gjøre det ikke alvorlig.

Det er et vers som sier: "Gi ytringer var fleiper om størrelsen på salt blandes i en grønnsak" (berguraulah nødvendige midler ikke gå over)

Dette er råd fra profeten til Abu Hurayrah. Selv om råd er adressert til Abu Hurairah, men det betyr ikke at det er bare for ham alene. Vi også er i live i dag, hvis vi er i stand til å bære meldinger Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var da alle løftene apostelen sikkert vi vil finne det.

Allah vet best bisshawab

[Transkribert fra magasiner Sunnah Foundation Edition Publisert 10/Tahun V/1422H/2001M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]

Kilder: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar