Art fratræden. Tre dage før sin død havde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
لا يموتن أحدكم إلا وهو يحسن الظن بالله تعالى
"Lad ikke nogen af jer dør, men han var i en tilstand af venlig tanke til den almægtige Gud." [14]
Ved
Dr. 'Abdullah bin' Umar ad-Dumaiji
Som vi har nævnt tidligere, at fratræden er en tilstand som følge af sættet, hvor karakteren af fratrædelse, vil ikke være perfekt, bortset fra ham. Derfor, Ibn al-Qayyim sagde: "Det er blevet fremført, at en stor del af menneskeheden er fuldt fortolke fratræden som tillid og gøre det så naturens egen tilbagetræden. Og der er nogle, der tolker det som en overgivelse. Andre har fortolket det som overgivelse. Således kan det ses, at placeringen af resignation er at forene det hele. "[1]
Nogle forskere har fortolket fratræden er blevet udnævnt som en, to eller tre af disse anliggender. Ibn al-Qayyim og kalder det med et par grader [2], som følger:
A. Kend Herren og hans egenskaber, er det evnen til, myndighed, tilstrækkelighed, afslutningen af alle anliggender i hans videnskab, hans udseende hans vilje, troen på tilstrækkeligheden af hans beskyttelse, og perfektion i udførelsen, hvad der blev overdraget til ham, og at ingen væsen kan indtage denne position. [3]
Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "ma'rifat (viden) er det første niveau, hvor en tjener satte sin fod i den (position) fratræden." [4]
Han citerer også udtrykket Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah have barmhjertighed, som er: "Derfor ville fratræden ikke være sandt, og det er svært at forestille sig kunne ske en filosof eller Qadariyah grupper (grupper, der afviser Guds egenskaber), som siger, at i naturen der er en Gud af magt noget, der ikke kan testamenter eller fra klassen Jahmiyah som ophæver karakter Gud den Almægtige. Og fratræden bliver ikke lige, bortset fra Ahl-ul-Ithbat (Ahlus Sunnah). "[5]
Ibn al-Qayyim sagde: "De var, at de filosoffer og Saxon Qadariyah et hjerte breaker til gaden, i hjertet selv med Skaberen og kærlighed til Allah subhanahu wa hjertet Ta'la". [6]
Hvordan kunne de forestille sig det, nemlig den resignation at Allah swt, mens de nægter kendskab til Allah swt små ting såvel som at nægte ham egenskaberne af al-ficil al- ikhtiyariyah (testamenter gerninger), Guds vilje og vilje.
2. Bestemmelse af de årsager, vedligeholdelse og implementering.
Det vil sige, tilbagetræden af en tjener der ikke være lige og sande, bortset fra at fastslå årsagerne til, fordi fratræden var årsagen til den mest magtfulde i den skyldige til at levere op til ham. De fleste af de mystikere forstå, at fastsættelsen af de årsager, der kan plette den resignation og penafiannya (peniadaannya) er et perfekt resignation.
I dette tilfælde har de nogle temmelig velkendt udtalelse, vil diskussionen blive præsenteret samt tilbagevisning til det yderligere, om Gud vil. Men, der omfatter perfektion af opsigelse er ikke baseret på disse årsager, og afhang af ham, samt opsigelse af hendes hjerte, som det vil blive nærmere beskrevet senere dijelasskan.
Derfor vil fratræden ikke være perfekt, bortset fra ved at fjerne årsagerne til hjerte og lemmer afhængighed af ham, så nogle gange blev han afskåret fra ham og fortsatte med ham nogle gange. Kun Allah swt kender bedre. [7]
3. Styrkelse af hjertet på grundlag af monoteisme.
Udmeldelse ikke betragtes som en sand tjener til tauhidnya dømt korrekt alligevel. Faktisk. Essensen af afgang, at der er enhed i leveren Derfor, så længe det forbliver i mit hjerte, der er forbindelser af Shirk, så tawakkalnya fejlemner. Hvor langt renheden af monoteisme, så vidt det er også sandt resignation vurderet. [8]
4. Hvilepuls til Allah swt og føler dig rolig og afklaret, og stoler udelukkende til hans ledelse, som foreslået af nogle intellektuelle: "Folk, der er eneste tillid er som en baby, ikke at vide, hvad han kunne gøre beskyttelsen , medmindre moderens bryst. Sådan så er de eneste tillid, folk, hvor han ikke kan søge tilflugt, bortset fra til sin Herre alene. "[9]
Derfor kan Ibn al-Qayyim Allah er barmhjertighed sige, "tilbagetræden er meningen knyttet til de to basics: tillid og stole på. Dette er essensen: إياك نعبد وإياك نستعين ". Kun jeg elsker Dig og Dig alene har jeg beder om hjælp '" [10] [11]
5. Venlige menes at Gud den Almægtige.
Det er blevet fortolket af nogle mennesker, der først havde talt om det. Dette er en af grundpillerne i resignation, som tilbagetræden ikke kan beskrives, bortset fra folk, der berhusnuzhan (venligt mente) til Allah swt.
Rahimahullah Ibn al-Qayyim sagde: "Sandheden er, at Gud tog hende husnuzhan for den eneste tillid til ham, fordi fratræden var utænkeligt for dem, der tjener som mål for mistanke, og der er også en resignation på den del af det uventede. kun Gud ved bedst. "[12]
Derfor har Allah den Almægtige siger i en hadith qudsi, "jeg er afhængig af mine tjenere fordomme mod mig." [13]
Tre dage før sin død, har profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
لا يموتن أحدكم إلا وهو يحسن الظن بالله تعالى
"Lad ikke nogen af jer dør, men han var i en tilstand af venlig tanke til den almægtige Gud." [14]
6. Heart overgive sig til ham og trække al den faktor, der fører til ham og afbryde alle perintangnya.
Dette er en glimrende form for forelæggelse for Allah swt, så hun aldrig vil, men hvad der ønskes Allah, ikke elske, men hvad han elskede, ikke hadet, hadet, undtagen hvad Ham, og ikke gøre eller lade, undtagen hvad der er befalet af Gud til at gøre det eller lade være.
Og det er erkendelsen af betydningen af "ubudiyah (trældom) er perfekt til Allah Ta'ala. Og det er betydningen af hadith af administrator (Allah), som udtalte:
... وما يزال عبدي يتقرب إلي بالنوافل حتى أحبه, فإذا أحببته كنت سمعه الذي يسمع به, وبصره الذي يبصر به, ويده التي يبطش بها, ورجله التي يمشي بها, وإن سألني لأعطينه, ولئن استعاذني لأعيذنه ...
"... Og min tjener altid tættere på min sunnah praksis med praksis-så jeg elsker ham. Og hvis jeg havde elsket ham, så jeg kan høre, at han plejede at høre, øjne, han brugte til at se, våben, som han brugte til at angribe, og at han brugte sine ben at gå. Og hvis du spørger mig, vil jeg helt sikkert give ham, og hvis du spørger mig den beskyttelse, for at beskytte den vil jeg helt sikkert ... "[15]
7. Self overgivelse. [16]
Dette er fortolket af Imam Ahmad og andre. Ibn al-Qayyim sagde: "overgivelse af ånd, stof, samt karakteren af resignation. Nemlig, holdning overgivelse til Gud alle anliggender, og satte den på ham med håb, uden tvang og krav. "[17]
Således er den gennemsnitlige distance på én gang trak sig ud af kraft og styrke og indsendelse af alle anliggender kun Penguasannya [18] The Mighty, sublime igen. I de bønner, reciterede Profeten Shallalahu 'alaihi wa sallam:
اللهم أسلمت وجهي إليك, وفوضت أمري إليك.
"O Allah, jeg sender mit ansigt til dig, og jeg pasrahkan min virksomhed til dig." [19]
Og om de troende fra blandt familien af Farao sagde han i Allahs ord, den Ophøjede:
وأفوض أمري إلى الله إن الله بصير بالعباد
"... Og jeg sende min sag til Allah. Sandelig Allah er seer sine tjenere "[Al-Mu'min: 44].
Fortsat med levering af belønninger for resignation, hvor han sagde:
فوقاه الله سيئات ما مكروا
"Så Gud bevare fra det onde deres svig ..." [Al-Mu'min: 45]
.
Ibn Jarir Tabari fortælles med så-Sya'abi sanadnya, sagde han, "Syatir [20] Ibn Sahl engang sad tæt Masruq, så Syatir siger, kan du fortælle mig, hvad du har hørt fra Ibn Mas'ud, så jeg vil berettiger dig eller mig, der vil fortælle dig, at du vil retfærdiggøre mig selv? Masruq sagde, 'Nej Men, er du informeret om, at jeg vil retfærdiggøre dig "Så sagde han:" Jeg hørte Ibn Mas'ud sagde, "Sandelig, den største vers i al-Koranen-en handler om:. Tafwiidhan [21] (indsendelse selv), det vil sige, "Og hvem eneste tillid til Allah Allah vil være tilstrækkeligt (brug for) det." [22] Masruq sagde, 'Du har ret. "[23]
8. Ridha.
Ibn al-Qayyim sagde: "Ridha var resultatet af fratræden. Og dem, der fortolker det [24], så han fortolker med stor værdi og fordele. Derfor, hvis eneste tillid ham helt, han uden tvivl ville være tilfreds med, hvad der sker af den part, dipasrahinya. "[25]
Shaykh al-Islam sagde, at velsignelsen og surround, hvad der er bestemt resignation (hvilket fratræden før hændelsen, mens den glæde efter begivenheden). [26]
Derfor er folk, der alene tillid til Gud, før handlingen og glæde i, hvad du der er fastsat for ham efter loven, hvilket betyder, han har gjort "ubudiyah eller mening. [27]
Og Allah swt er nødt til at forene de to i hans ord:
ولو أنهم رضوا ما آتاهم الله ورسوله وقالوا حسبنا الله سيؤتينا الله من فضله ورسوله إنا إلى الله راغبون
"Hvis de var virkelig tilfreds med, hvad hun gav Allah og Hans Sendebud til dem og sagde:" Allah er tilstrækkelig for os, vil Gud give os nogle af hans gavmildhed, og dermed (også) Hans budbringer, sikkert vi dem, der håber på Gud, "(så det ville have været bedre for dem)" [At-Tawbah: 59]..
Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også nødt til at forene mellem dem i den bøn, som han lærte Istikharah hans ledsagere, som han også underviser et brev fra al-Koranen-en til dem, hvor i begyndelsen af bønner, han sagde:
اللهم إني أستخيرك بعلمك, وأستقدرك بقدرتك, وأسألك من فضلك العظيم
"Alah Ja, jeg beder dig at lede din videnskab, tryglede magt Dine vedtægter, og jeg beder Din nåde er stor."
Og det er en resignation og tafwidh (overgivelse). Så lukkede han det ved at spørge til bøn på fornøjelsen af at hilse ham:
واقدر لي الخير حيث كان, ثم أرضني به
"Etablere god til mig den gode, hvor det er, så de mennesker, der gør mig tilfreds med denne bestemmelse." [28]
Og blandt de bønner, som han bad i sin bøn er som følger: "... وأسألك الرضا بعد القضاء" (". ... Og jeg beder den glæde efter at have foretaget up '(løse))" [29]
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah sagde, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam spurgte dig efter fornøjelsen af at gøre op", fordi på dette tidspunkt mellem karakteren af glæde før, fordi faktisk er det en afgørelse om, at han er glad, hvis du får det, fordi alt det vil teralisasi ridhaan bagefter. "[ 30]
Således otte niveauer, hvoraf nogle er en del af årsagerne til og leddene i resignation, og der er også en del af værdien og indflydelse, og hvoraf nogle er en del af sin betydning. Enhver, der perfektionerede betyder det at han har perfektioneret station fratræden på én gang bestemt ham. Og hvis ikke en af dem, betyder mindske dens værdi tawakkalnya tilsvarende mangler. Og Allah ved bedst.
[Kopieret fra bogen At-tawakkul 'alallaahi Ta'aalaa, forfatter Dr. 'Abdullah bin' Umar annonce-Dumaiji, Indonesien FORSTÅ resignation skæve Edition Alle anliggender til Allah den Almægtige, oversætter M. Abdul Ghaffar E.M. Læser Publishers Ibn Kathir, Rabi al Awwal 1426 H - April 2005 M]
Forskellige former tawakal
Ved
Dr. 'Abdullah bin' Umar ad-Dumaiji
At dømme fra den eneste tillid, er resignation opdelt i to typer, nemlig: afskedsbegæring til Gud den Almægtige og resignation til andre end Ham. Og i hvert afsnit er der flere slags resignation.
Første: Allah Ta'ala fratræden
I overensstemmelse med formålet, er dette afgang opdelt i fire typer:
A. Udmeldelse til Allah Ta'ala i glatning op, instruere den, rense monoteisme, og holde fast ved lære af sin religion ved fødsel eller åndelig, uden at forsøge at påvirke andre. Med fratræden til Gud i den forstand, selvstændig forbedring uden at se en anden person.
2. Udmeldelse til Gud i glatning op, som det første punkt, kombineret med den resignation til ham at etablere Allahs religion på jorden og forebygge skader, bekæmper kætteri, og bekæmpe de vantro og hyklerne. Også være opmærksom på velfærd af muslimerne, påbyder håndhæve det onde, for at give effekt til de andre, så hun virkelig tilbede Gud alene. Og dette er tilbagetræden af profeterne og deres arvinger forskere. Det er også en slags resignation af de mest strålende og mest nyttige. [1]
Al-'Allama Ibn as-Sa'di rahimahullah sagde: "Og vide, at fratræden af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam er den højeste efterspørgsel niveauer samt den mest ædle. Og det er resignation til Gud og medvirke til at skabe sin religion, gav instruktioner til sine tjenere, og forvilde sig væk fra dem. Det er den mest perfekte afsked. "[2]
Således mest Afdhal fratræden er i den obligatoriske fratræden. Hvad jeg (forfatteren) mener, er den forpligtet til at forsvare sandheden og forpligtelsen medskabninger, pligten til dig selv. Og den mest omfattende og mest nyttige, nemlig tilbagetræden i færd med at iværksætte andre til gavn for religion eller forebygge skader på religion. Og det var fratræden af profeterne i at opretholde religion Gud og forebygge skader udkæmpes folk der kan lide at gøre fortræd. Og disse er arvinger deres fratræden (præster). [3]
3. Udmeldelse til Gud at opfylde de behov, som en tjener, og hans andel af verdslige, eller forhindre de ting, han ikke kan lide samt forskellige naturkatastrofer, såsom eneste tillid til mennesker, der tog held og lykke eller sundhed eller hustru eller børn eller hjælpe i kampen mod fjenden, og så videre. Denne tilbagetræden vil give ham blod i verden og den næste for hvad han alene tillid til Gud, hvis han agter at bede om hjælp med at adlyde Allah den Almægtige.
Al-'Allama Ibn Qayyim kan Allah have barmhjertighed sige, "mellem de to slags resignation, der er, den anden og tredje slags, er der et ukendt antal dyder, men af Gud alene. Derfor, hvis en tjener udelukkende stoler på ham med en anden fratræden i god tro, så Gud vil give en tilstrækkelig fyldestgørende til tilstrækkeligheden af den tredje form for resignation. Og hvis en tjener eneste tillid til Gud med alle tre slags resignation, så ville han også være nok alligevel, men han vil ikke få et resultat fra ditawakkalinya objektet til, hvad der er elsket og velsignet ham. "[4]
4. Udmeldelse til Gud i at gøre noget haram eller afvise, hvad der blev bestilt.
Der er folk, der udelukkende stole på Gud i synd og begå afskyelige. I almindelighed vil folk, der har mål som dette ikke være i stand til at gøre det, bortset fra at bede om hjælp til Gud og den eneste tillid til ham. Det kunne endda være stærkere end deres fratrædelse fratræden de fleste mennesker, der gør lydighed. Derfor har de kastet sig ud i ruin og ødelæggelse, læner sig tilbage til Gud, at Han ville gemme dem, og at realisere deres krav. [5]
Derfor er det ofte deres ønsker går i opfyldelse, men de syndede, at de vil få et svar i det hinsidige. Denne form for tilsyneladende resignation til de mennesker, deres ulydighed skyldes urigtige eller tvivlsomme fortolkning er vildledende. Dette omfatter mange mennesker i staten dem, der afviger orienterede mennesker, der begår handlinger i strid med de kommandoer af Allah og Hans Budbringer. De giver mere opmærksomhed på dette problem, selv nogle af dem, der bad om hjælp til Gud i at gøre det. Men fordi det ikke er i overensstemmelse med de kommandoer af Allah og Hans Sendebud, så de får til gengæld de får hurtig og endelig (resultat) er dårlig. [6] Vi søger tilflugt hos Allah fra ydmygelse.
Således opdeling af resignation til Gud i form af dens formål. Og ingen tvivl om, at fratræden er bedst, mest perfekte, og vigtigst er en anden slags resignation, som omfatter den første form for resignation, så den tredje. Og det værste er den sidste slags resignation. Vi søger tilflugt hos Allah fra ham.
Så en masse mennesker, der er eneste tillid tawakkalnya bedraget, selvom han har faktisk alene tillid til Allah den Almægtige, som en, der dirigerer den til staten delvis tawakkalnya, som hun tog al sin styrke tawakkalnya, selvom det er muligt for ham at gøre det ved let. Og koncentrerer sin afskedsbegæring kun til forøgelse af tro og videnskab samt at etablere religionen. Og give effekt til det naturlige er bedre. Og dette er trådt tilbage af den svage, der har viljen, er meget lav, da de fleste af dem vende sig bort vilje, resignation og bønner til den smerte, der kan behandles til noget meget mild, eller sult kan elimineres med en halv skive brød eller en halv dirham. Mens han ikke ønsker at henvende sig til forsvaret af religion og udryddelse af alle former for kætteri, tilføje til troen, og bekymring for de interesser muslimer. Wallaahu kender bedst. [7]
Således menneskeracen består af en lang række forskellige personer. De er bedraget mange, selv dem, der har bedraget den eneste tillid, der involverer en række verdslige interesser i overensstemmelse med de ønsker og mål. Derfor er der folk, der udelukkende stole på Gud i at opnå magt og der er også mennesker, der er eneste tillid med henblik på at erhverve et stykke brød. [8]
I dette tilfælde, som så skal udføres af en person, der ikke er optaget rette sind og hjerte, bortset fra i sager af mere perfekt og bedre, at resignation at Allah Ta'ala i at opnå, hvad er elsket og velsignet ham, som en udtrykt ved en digter:
وإذا علمت بأنه متفاضل فاشغل فؤادك بالذي هو أفضل
Og hvis du ved, at det [9] er så værdifuld,
Derefter sibukkanlah samvittighed med mere mainstream.
Andet: Til tilføjelsen af Allahs Ta'ala resignation
Udmeldelse sortiment er opdelt i to dele:
A. Udmeldelse Syirki (shirk), som han opdelt i to slags:
a). Udmeldelse til andet end Allah den Almægtige i de anliggender, som ingen var i stand til at gøre, medmindre den almægtige Gud, som de eneste stole på folk til folk der er døde, og det onde i håb om at deres krav, i form af støtte, omsorg, Rizki og syafa'at. Dette er den største shirk. Sikkert ting som dette og hint semisalnya ingen kan gøre det, men kun Allah wa Ta'ala Tabaraka. [10]
Udmeldelse kaldes en slags resignation Sirri, fordi opsigelse ikke sker, medmindre den, der tror, at den afdøde havde evnen til at gøre dette i al hemmelighed i naturen. Der var ingen forskel mellem profeten, værge eller Evil er en fjende af Allah Ta'ala. [11]
b). Udmeldelse til andet end Gud i ting, som er i stand til at arbejde-baserede skøn over den eneste stole på ham. Og det er en mindre fralægge sig. [12]
Ligesom i en resignation, fordi det ser mere normal. For eksempel folk i myndighed eller regeringens eneste tillid til ting, som Gud har givet dem, om det er held, interferens afvisning, og andre. Det omfatter fralægge sig tavs (skjult). [13]
Derfor siges det, menolehnya medfører, at leveren en handling af Shirk i Tawheed, på grund af den stærke afhængighed og tilbage forelsket i ham.
Det er, fordi leveren ikke vil være eneste tillid, medmindre parterne havde håbet. Derfor, hvem håber til magten, action, videnskab, staten, venner, slægtninge, Sheikh, magt eller ejendom, uden at se til den almægtige Gud, så det indeholder en slags resignation uden grund (midlet) er. Det er ikke nogen, i håb om at væsner eller tunge stole på ham, men han vil få en fiasko, så bliver det helt sikkert også fralægge sig. [14]
Allah den Ophøjede har sagt:
ومن يشرك بالله فكأنما خر من السماء فتخطفه الطير أو تهوي به الريح في مكان سحيق
"Enhver, der tilskriver noget til Gud, så er det som om der falder fra himlen og ramt af en fugl, eller vinden til fjerne steder." [Al-Hajj: 31]
Syaqiq al-Balakhi sagde: "Enhver har rang (position), hvor han kunne udelukkende stoler på sin ejendom, selv, hans tunge, sværdet, eller hans magt, og også til Gud den Almægtige.
Som for dem, der alene tillid til Allah den Almægtige, han så nødt til at få fred. Med hvilke, vil Allah ophøje hans stilling. Allah Ta'ala siger:
وتوكل على الحي الذي لا يموت
"Og læg din tillid til den levende Gud (Eternal) Det er ikke død ..." [Al-Furqaan: 58]
I mellemtiden, folk, der føler sig fred til andet end Allah, er det frygtede, at han vil blive afskåret fra ham, så han vil leve elendigt. "[15]
Men, hvis han tog det til forestillingen om ham som et middel, men Gud, den Almægtige, som sætter det hele på sig selv, så så det er ikke noget problem, hvis det ditawakkali det har en god indflydelse på præstation.
2. Wakalah (repræsentere) er tilladt.
Menes her er en person, der repræsenterer andre mennesker til at gøre noget, der er i stand til at gøre, og dermed vil opnå, hvad der ønskes.
Wakalah her: levering og vedligeholdelse. For eksempel, du siger, "وكلت فلانا" (hvis du beder ham om at holde det). Og "ووكلت الأمر إليه" (hvis du forlader ham).
Og ved Shari'ah betyder fuldmagt en person give magten til en anden til at afløse ham, er absolut eller begrænset. [16]
Advokat, i en sådan form, er tilladt efter bogen, as-Sunnah og ijma '. [17] Allah Ta'ala har talt gennem den mundtlige Alaihissallam Jakob, der taler til sine børn:
يا بني اذهبوا فتحسسوا من يوسف وأخيه
"Mine små børn, I går, derefter søge nyheden om Josef og hans brødre ..." [Yuusuf: 87]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam også repræsentere arbejderne og vagter.
Abu Huraira Allah anhu har sagt,
وكلني رسول الله صلى الله عليه وسلم بحفظ زكاة رمضان ...
"The Messenger n've gjort mig selv som en repræsentant til at holde velgørenhed i Ramadan måneden ..." [18]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam repræsenterer også det sæt hadd straf og håndhævelse, som nævnt i hadith Unais. 'Ali bin Abi Talib anhu Allah havde også været en skruestik apostel i slagtning af offerdyr på tidspunktet for hans Farvel pilgrimsrejse' til menyedekahkan hud og det meste af det. Og beordret til at slagte hundrede offerdyr tilbage efter Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam slagtes 60-tre-haler med sine egne hænder.
Detaljeret forklaring af denne fuldmagt, der er indeholdt i de bøger retspraksis. [19]
Men skal han ikke være alene stole på ham, selvom han har stedfortræder ham. Tværtimod, må han stole på Gud, den Almægtige at gøre det lettere, hvad der var repræsenteret til andre. [20] Derfor vil et væsen ikke kunne dække alle behov er tjenere og ikke i stand til at opfylde alle hans behov, eller magt til at gøre noget for de mennesker, der repræsenterer ham, undtagen ved den vilje og magt Gud den Almægtige. [21]
[Kopieret fra bogen At-tawakkul 'alallaahi Ta'aalaa, forfatter Dr. 'Abdullah bin' Umar annonce-Dumaiji, Indonesien FORSTÅ resignation skæve Edition Alle anliggender til Allah den Almægtige, oversætter M. Abdul Ghaffar E.M. Læser Publishers Ibn Kathir, Rabi al Awwal 1426 H - April 2005 M]
Rejsen til det hinsides
Ved
Præst Abdullah bin Al-Buthoni taslim
Den næste dag er dagen efter dødsfaldet af sandhed, som skal blive troet af alle, der tror på Allah den Almægtige og Hans religion for sandhed. I dag er dagen for hævn af alle menneskelige handlinger, en perfekt dag i opgør, og dagen ditampakkannya alle skjulte gerninger mens du er på jorden. Også på denne dag vil folk sige uden beklagelse:
يقول يا ليتني قدمت لحياتي
"Duhai, ville det være rart Jeg vil først gøre (gode gerninger) for mit liv." [Al-Fajr/89: 24]
Så burde enhver muslim, der satte hendes sikkerhed rent faktisk giver stor omhu i at forberede og samle mad til den dag, der er evig. Fordi i det væsentlige, den dag, dette er fremtiden for rigtige mænd. Ankomstdag er meget hurtigt på grund af hurtig passage af menneskeliv. Allah den Almægtige siger:
يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله ولتنظر نفس ما قدمت لغد واتقوا الله إن الله خبير بما تعملون
"Åh, I der tror, frygt Allah og lad hver eneste sjæl overveje, hvad han har gjort for i morgen (det hinsides), og frygt Allah, helt sikkert Allah er klar over, hvad du gør" [al-Hasyr/59: 18]
Ved fortolkningen af ovenstående vers Imam Qatadah rahimahullah [1] sagde: "Altid Rabbmu (Gud den Almægtige) tættere på dommedag, til det punkt, at han gør det ud i morgen" [2].
Må Allah den Almægtige være tilfreds med de ædle ledsagere af Allahs Umar 'anhu, som blev mindet om dette i de berømte ord: "Hisablah (introspeksilah) du nu, før du bliver stillet til regnskab (kontrolleres / tælles velgørende gerninger på Dommedagen). Vej dig selv nu, før de velgørende gerninger vejes (på Dommedag), for helt sikkert det ville være let for dig at stå dommedag, hvis du introspect selv i dag, og pryde dig selv med fromt velgørenhed at møde den store dag, når mennesker udsættes for Gud den Almægtige. Allah den Almægtige siger:
يومئذ تعرضون لا تخفى منكم خافية
"På den dag, du bliver konfronteret (til Allah), er der intet af, hvordan tingene er skjult (for ham)" [al-Hâqqah/69: 18] [3]
I overensstemmelse med ovenstående bemærkninger, sagde Ali bin Abi Talib Allah 'anhu: "Sandelig, verden har forladt os, mens den næste er kommet til os, og hver af dem (og herefter) har en beundrer, så vær mænd, der beundrer / elsker det hinsides, og ikke bliver mennesker, der beundrer verden, for sikkert nu tid til velgørenhed og nogen beregning, som i morgen på tidspunktet for beregning og efterlivet er ikke længere tid til at handle "[4].
"Du vil blive som en fremmed i verden ..."
Verden er et midlertidigt tilflugtssted og som et felt ved siden af hvor vi er ved at indsamle forsyninger på vej til den evige landet. Enhver person, der høster nok lager, så med tilladelse fra Allah den Almægtige, han ville komme til destinationen sikkert, og ikke hendes hvem det frygtes, at han ikke vil komme til destinationen.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam lært den rette indstilling i livet i verden med hans sagde: "Vær i verden som en fremmed eller en person, der var på rejse" [5]
Denne hadith som rådgivning til troende, hvordan skal han sætte sig i livet i verden. Fordi udlændinge (indvandrere) eller som rejser er den eneste person, der opholder sig midlertidigt, ikke forpligtet til at placere ham på hans ophold, og fortsætte med at gå glip af at vende tilbage til sin hjemby. Således tilstand af en troende i verden, hvis hjerte altid bundet og længes efter at vende hjem sandheden, det er Himlens første husly begge vores forældre, Adam Alaihissallam og hans kone Eva, før de blev forvist til verden.
I en skriftlig rådgivning fra Imam Hasan al-Basri rahimahullah til Imam Omar bin Abdul Aziz rahimahullah, sagde han: "... Ja, verden er et land i udlandet, og ikke den faktiske bopæl, og kun Adam Alaihissallam forvist til verden for at modtage afstraffelse synd ... "[6].
I dette tilfælde afslører betydningen af Ibn al-Qayyim sagde i sin vers rahimahullah:
Lad (os) himlen "Eden (et sted at bo)
fordi det er virkelig
Vores første husly, som i
Inside er telte (smukke)
Men vi (nu) fjendtlige fanger
(Satan), så hvis man ser på
Vi vil (kunne) gå tilbage til min hjemby
os sikkert? [7]
Holdning til livet er ikke længere lavet en tilhænger af ønsketænkning og for høj i verden at leve, fordi "dem, der bor i verden som en fremmed, så hun har intet ønske end at forberede bestemmelser, der gavner ham, når han vendte tilbage til livet efter døden. Han er ambitiøs og konkurrerer med mennesker, der forfølger verden af luksus, på grund af omstændigheder som nomader, der ikke føler sig berørt af fattigdom og lav position. "[8].
Det er det underforstået 'Abdullah bin' Umar: "Hvis du er i aften så vent ikke for om morgenen, og hvis du erada i morgen, så du skal ikke vente til om aftenen. Brug den fremtidige helbred før din smerte komme og hente dine dage før døden "[9].
I virkeligheden er betydningen af asketisk i den virkelige verden, som siger Imam Ahmad bin Hambal rahimahullah: "Dens betydning er ikke længere ønsketænkning, nogen der ved om morgenen sagde han:" Jeg er bange, vil ikke være i stand til at nå aftenen mere "" [ 10].
"BERBEKALLAH, og virkelig den bedste af bestemmelserne er fromhed"
Den bedste mad til rejsen til det hinsides er fromhed, som betyder "at gøre sig selv en tjener af den beskyttende barriere mellem straf og vrede Almægtige Gud, som frygter, vil ske med ham, nemlig (a), og undgå at gøre umoralske gerninger lydighed til Ham" [11] .
Så alt efter omstændighederne i en tjener i verden ved at gøre lydighed til Allah den Almægtige og venstre umoralske gerninger, samt situationen i det hinsidige. Jo mere han gør det gode i verden vil mere og mere også godt at være i raihnya i den næste, hvilket betyder, jo større er chancerne for at nå frelsen til himlen.
Dette er blandt de betydninger, der ligger i profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i hans sagde: "Alle vil opstå (på dommedag) i overensstemmelse med situationen, da han døde" [12]. Det betyder, at han vil få et svar senere på dagen for opstandelsen i henhold til de gode eller dårlige gjort gerninger, mens i verden [13].
Den største bane er to sætninger fromt Creed: la ilaha illallah og Muhammad profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Derfor er den bedste af bestemmelser, der skal være parat til at overleve i en stor måde er dette en rensende Tawheed (Enheden af Allah den Almægtige i tilbedelse og shirk væk), som er kernen betydningen af La ilaha illallah tro og perfektionere al ittibâ '(efter Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og undgå bid'ah), som er kernen betydningen af tro på Muhammad profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam.
Allah den Almægtige vil gøre det lettere for folk i lyset af de store begivenheder, der vil ske til dem på Opstandelsens dag, i henhold til deres forståelse og praksis af islam er de to vigtigste banen mens du er i verden.
Test af tro på graven er den første større begivenhed, der opleves af mennesker efter hans død. De vil blive spurgt af to engle Munkar og Nakir [14] med tre spørgsmål: "Hvem er din Herre, Hvad er din religion? Og hvem er din profet? "[15]. Almægtige Gud lover at lette og fasthed i troen, når de står med denne store test for folk, der forstår og praktiserer disse to Islamic Foundation ordentligt, så de vil svare: "Min Herre er Allah den Almægtige, min religion er islam og profeterne er Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. "[16]
Allah den Almægtige siger:
يثبت الله الذين آمنوا بالقول الثابت في الحياة الدنيا وفي الآخرة ويضل الله الظالمين ويفعل الله ما يشاء
Gud bekræfter (tro), der mener med 'urokkelige ord' i livet i verden og det hinsides, og Allah at vildlede folk, der dzalim og begå, hvad han vil "[Ibrâhim/14: 27]
Betydning »stærk tale 'i dette vers er fortolket af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam i Sahîh al-Bara 'bin' âzib Allah 'anhu, at han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:" En muslim, når de bliver spurgt i en grav (af englene Munkar og Nakir) så vil han bevidne, at der er ingen sand tilbedelse undtagen Gud (la ilaha illallah), og at Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er Allahs Sendebud (Profeten Muhammad), at betydningen af hans ord: "Allah har bekræftet ( tro) dem, der tror med 'urokkelige ord' i livet i verden og det hinsides "[17]
Herunder større begivenheder på dommedag er at gå til søen budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam fuld af herlighed, farven af sit vand er hvidere end mælk, sødere end honning smag, og lugter mere velduftende end duften Misk (moskus), dem, der drikker det kun én gang så ville hun ikke tørst for evigt [18]. I en autentisk hadith [19] De mennesker også nævnes, at der modarbejdet og bortvist fra søen profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er. Det er fordi, når de vender verden af spor og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og kom ind på problemet med kætteri.
Imam Ibn Abd al-Barr rahimahullah [20] sagde: "Alle personer, der ikke begår kætteri Allah den Almægtige velsignet i denne religion, vil blive bortvist fra søen Rasululah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Den mest alvorlige af dem er folk (Ahl-ul-bid'ah), som menyelisihi forståelse af menigheden af muslimerne, ligesom de Kharijitterne og shiiter, de tilhængere Râfidhah og lidenskaber. De mennesker, der gør, så er overtrædere, og lovovertrædere mod sandheden, samt personer, der gør de store synder åbent. De har alle frygtede herunder dem, der er nævnt i hadith (Profetens bortvist fra søen sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) [21].
Herunder større begivenheder på Dommedag er på tværs af aske-Shirâth (bro), der er spredt over overfladen af Helvede, mellem den kraftige stigning og helvede. I en autentisk hadith [22] nævnes, at tilstanden af personer, der passerer broen varierer, alt efter deres gerninger, mens på jorden. "Der er en passage gennem så hurtigt som et kys, der er en lynhurtig, nogle er som vinden, er der et tæt løb så hurtigt som en hest, kamel ridning så hurtigt som nogen, er der kører, nogle gang, nogen gennemgang, og der er ramt af krogen jern og støbt ind i helvede "[23] - na'ûdzu billahi min dâlik -.
Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen, kan Allah have barmhjertighed, når forklaring på forskellene i staten personer, der passerer broen, sagde: "Det er ikke de valg af hver person, som ved deres eget valg naturligvis alle ønsker at krydse det hurtigt. Men den menneskelige tilstand, mens passage i overensstemmelse med den hurtige eller langsomme de er til at modtage og vedtage den islamiske lov i verden. Alle, der modtager undervisning i en fart og Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så vil han hurtigt krydse den. I stedet for han, som er langsom i dette tilfælde, så vil han langsomt passere gennem, som et svar i form af naturalier, og returnere det i overensstemmelse med den type handlinger "[24].
"En god afslutning svar (Remix) for folk, der frygter Allah"
Endelig, den måde folk kommer på spidsen; paradis lyksalighed, eller et helvede fyldt med en smertefuld pinsel. Det er her, Allah den Almægtige vil give det perfekte svar til mennesker efter deres gerninger i verden. Allah den Almægtige siger:
فأما من طغى وآثر الحياة الدنيا فإن الجحيم هي المأوى وأما من خاف مقام ربه ونهى النفس عن الهوى فإن الجنة هي المأوى
"Som for dem, der overskrider grænserne, og foretrækker livet i verden, så helt sikkert Fire husly (det). Med hensyn til dem, der frygter storhed sin Herre og ønske om at afstå fra hans begær, sandelig surgalah bopæl "[en Nâzi'ât / 79:37-41]
Så svarer en god afslutning kun Allah den Almægtige forbeholdt folk, der er forsigtige og udstyre sig selv med lydighed over for Ham, og væk fra handlinger, der afviger fra hans religion. Allah den Almægtige siger:
تلك الدار الآخرة نجعلها للذين لا يريدون علوا في الأرض ولا فسادا والعاقبة للمتقين
"Landet er herefter, Vi har lavet for folk, der ikke ønsker at prale og gøre skade (næstformand) i (front) af jorden, og dens efterfølger (det gode), der (Paradis) er for dem, der frygter Allah" [al-Qasas / 28:83]
Shaykh Abd al-Sa'di rahimahullah sagde: "... Hvis de ikke har lyst til at prale eller synder på jorden, betyder det, at de er fokuserede kun ønsker at Gud den Almægtige. Deres formål er kun at forberede mad til livet efter døden, og deres forhold, da verden var altid ydmyge os til Guds tjenere, og altid holde sig til sandheden og gør gode gerninger. De er de retfærdige mennesker, der vil få en god endelige afkast (Paradis Allahk). "[25]
LUKNING
Efter overvejer faser af denne rejse, så lad os spørge os selv: Vi har forberedt nok lager til at overleve turen? Hvis svaret er: ikke endnu, så fortvivl ikke, er der stadig tid til at forbedre sig selv og rette eventuelle mangler vi - med tilladelse fra Allah den Almægtige - Way, skyndte sig at vende tilbage og omvende til Gud k, og der lægges vægt på den resterende levetid for fromme velgørenhed vi stadig no. Og det hele vil være let for den person, der fik Allah k taufik og bekvemmelighed for ham.
Fudhail Imam ibn 'Iyâdh rahimahullah [26] aldrig rådgivet nogen mand, sagde han: "Hvor mange år gammel er du?" Manden svarede: "Tres år." Fudhail rahimahullah sagde: "Det var tres år af din rejse til Allah den Almægtige, og kan være du er der næsten". Manden svarede: "Sandelig vi tilhører Allah den Almægtige, og vil vende tilbage til ham." Så Fudhail rahimahullah sagde: "Forstår du betydningen af dine ord? Du siger, at jeg hører til den almægtige Allah, og vil vende tilbage til ham, enhver, der indser, at han er tjener Gud den Almægtige, og vil vende tilbage til ham, så han burde vide, at han vil stå foran ham på Dommens Dag . Enhver, der ved, at han vil stå foran ham, så han burde vide, at han ville blive holdt ansvarlige for alle handlinger i verden. Enhver, der kender vil blive holdt ansvarlige (hans handlinger), så han skal forberede svaret ". Manden spurgte: "Så hvordan man kan spare dig selv, hvornår er det?" Fudhail rahimahullah svarede: "Det er nemt". Han spurgte igen: "Hvad er det" Fudhail rahimahullah sagde: "Forbedre dig selv til resten af dit liv, Allah den Almægtige så vil tilgive dine synder i fortiden, fordi hvis du fortsætte med at gøre dårligt på resten af dine dage, vil du blive tortureret (på dag Dom) for dine synder i fortiden og i resten af dit liv "[27].
Endelig, vi lukke dette papir med bøn af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam [28] til gavn for religion, vores verden og det hinsides:
O Allah, reparere min religion som er afgørende for (god) hele min forretning, og reformer (business), som er der, hvor mit liv i min verden, og herefter fix, hvilket er hvor min retur (for evigt), at (fremtidige) som et supplement til det gode liv for mig, og (at) døden som en hindring for mig fra alt ondt.
City of profeten sallâ Allâhu wa sallam a'alaihi, 20 Shafar 1430 H
Taslim bin Abdullah Al-Buthoni
[Kopieret fra As-Sunnah magasin XIII/1430H/2009M 03/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]
Ulydighed og de negative konsekvenser, enkeltpersoner og samfundet
Ved
Sheikh Raid Shabri bin Abu 'Ulfah
Synd og syndere er de væsentligste påvirkninger og effekter, der er farlige for samfundet og enkeltpersoner. Allah har forklaret meget tydeligt påvirket af disse handlinger umoralske gerninger gjort siden den første gang.
Lad os tage nogle af teksterne i Koranen og hadith, og atsar (historie) lærdes Salaf nævne disse påvirkninger. Gud sagde.
وعصى ءادم ربه فغوى. ثم اجتباه ربه فتاب عليه وهدى. قال اهبطا منها جميعا بعضكم لبعض عدو فإما يأتينكم مني هدى فمن اتبع هداي فلا يضل ولا يشقى. ومن أعرض عن ذكرى فإن له معيشة ضنكا ونحشره يوم القيامة أعمى. قال رب لم حشرتني أعمى وقد كنت بصيرا. قال كذلك أتتك ءاياتنا فنسيتها وكذلك اليوم تنسى. وكذلك نجزي من أسرف ولم يؤمن بئايات ربه ولعذاب الأخرة أشد وأبقى
Og Adam var ulydig mod sin Herre også, så han mistede. Da hans Herre (Adam) vælge det, så han accepterer anger og give Adam instruktioner. Han sagde: "Få dig ned fra himlen alene sammen, nogle af jer at være fjender af hinanden. Så når det kommer til dig vejledning fra mig, så hvem følger petunjukKu, vil han ikke sidde, og han ville ikke skade. Og de, der vender sig bort fra advarslen , så ja indsnævre for hendes levebrød, og vi vil samle dem på Dommedag i blinde ". Han sagde, "Ja, min Herre, hvorfor har du samlet mig blind, og jeg plejede at være en der kan se". Han sagde: "Så, er kommet til jer Vores vers, så du glemmer det, og så (også) den dag du selv dette er glemt". Og demikanlah Vi svarer til den person, der overskrider og ikke tro på afsløringerne af hans Herre. Og sandelig Allah i det Hinsidige er mere alvorlig og mere varig. [Taha :121-127].
Dette vers nævner nogle af de negative virkninger, som følge af umoralske gerninger. Allah forklarer i dette vers, at resultatet (som er forårsaget af) handlingen er umoralsk ghay (fejl), som angiver en fejl. Som om Gud sagde: "Enhver, adlyder Allah, vil Allah vil ødelægge livet på jorden." Betydningen af dette er også nævnt i de følgende vers. Word:
فمن اتبع هداي فلا يضل ولا يشقى
Og enhver, der følger petunjukKu, vil han ikke tage fejl, og han ville ikke skade. [Taha: 123].
Derfor, folk der ikke følger de anvisninger Gud, så vil han være misforstået og elendig. Og de følgende vers er forklaret mere tydeligt.
ومن أعرض عن ذكرى فإن له معيشة ضنكا
Og den vendte sig bort fra advarslen, så ja smal for hendes levebrød. [Taha: 124].
Det er, vil han få den elendighed og nød. I sin kommentar (3/164), siger Ibn Kathir: "I denne verden, vil han ikke få fred og ro. Backslidings forårsagede hans hjerte rastløse. Selv dhahirnya ser så godt, kan bære det tøj, han ønskede, kunne spise den mad, han ville, og kunne bo hvor som helst han ønsker, hvorunder han er ikke kommet til tro og vejledning, så hans hjerte vil altid være rastløs, forvirret, tøvende og stadig fortsatte med at tøve. Dette er den smalle del af livet ".
Hvor ofte kan vi se og høre om folk der har meget skat, begik selvmord ved at hoppe ud høje steder (eller bygninger). Hvad gør dem gøre det? (Allerede tilfredse er de nyder deres rigdom, Pent)? Sikkert, årsagen skyldes, at den smalle et liv væk fra dhikrullah tugter. Hvis de mennesker, der vender væk fra dhikrullah ikke omvendte sig, så derfor vil de blive indsamlet på den sidste dag af feltet i en tilstand af blind Mahsyar. Gud sagde.
ومن كان في هذه أعمى فهو في الأخرة أعمى وأضل سبيلا
Og hvem er blind (hende) i denne verden, i hvert fald i den næste (senere) at han ville blive blind (godt) og mere vild fra (true) [al-Isra: 72].
Og han vil blive efterladt i helvede. Gud sagde.
قال رب لم حشرتني أعمى وقد كنت بصيرا. قال كذلك أتتك ءاياتنا فنسيتها وكذلك اليوم تنسى
Han sagde, "Ja, min Herre Hvorfor har du samlet mig blind, og jeg plejede at være en der kan se.?" Han sagde: "Så, er kommet til jer Vores vers, så du glemmer det, og så (for) du selv denne dag blive glemt "[Taha: 125-126]..
Ordet "glemt" i afsnittet ovenfor, punkt er han tilbage i helvede som et svar i form af naturalier. Så svaret svarede til hans handlinger. (Han er verdens glemmer Shari'ah af Gud, Gud glemte ham i helvede, Pent).
Overvej også den indflydelse og virkninger umoralske gerninger i Guds ord.
وإذ قلتم يا موسى لن نصبر على طعام واحد فادع لنا ربك يخرج لنا مما تنبت الأرض من بقلها و قثآئها وفومها وعدسها وبصلها قال أتستبدلون الذي هو أدنى بالذي هو خير اهبطوا مصرا فإن لكم ما سألتم وضربت عليهم الذلة والمسكنة وبآءوا بغضب من الله ذلك بأنهم كانوا يكفرون بئايات الله ويقتلون النبيين بغير الحق ذلك بما عصوا وكانوا يعتدون
Og (husk), når du (israelitterne) sagde: "O Moses, kan vi ikke vente (hold) med en slags mad Derfor Bed for os til din Herre, at han bringer frem for os, hvad jorden vokser. , nemlig:. vegetabilsk mayurnya, ketimunnya, hvidløg, nødder adasnya, og rødløg " Han sagde: "Vil du tage noget, der er lav som en god erstatning Gå ud i byen, du helt sikkert får, hvad du beder om". Så påført ydmygelse og skændsel for dem, og de fik Guds vrede. Det (sagen), fordi de troede på Allah og dræbt profeterne uden lige. For at (der), fordi de adlød og overskredet grænsen. [Al Baqarah: 61].
Dette afsnit indeholder nogle effekter (som følge af handlinger) umoralske. Blandt dem:
Første: Allah har sat et lavt liv for dem, fordi de ønsker det. Så erkendelsen af, at de har anmodet om. De swap honning og Salwa (en form for vagtler, Pent) (dette er noget mere værdifuldt) med grøntsager, agurk, hvidløg, fennikel og løg nødder (noget ringere).
For det andet: den ydmygelse påført dem. Ikke kun, at selv dem pålagt maskanah. Nemlig fattigdom og ydmygelse. Gud har indstiftet det for dem.
Tredje: De vil vende tilbage til Gud om at bære Allahs vrede swt.
Tænk på Guds ord:
فليحذر الذين يخالفون عن أمره أن تصيبهم فتنة أو يصيبهم عذاب أليم
Så lad de mennesker, der overtrådte ordren (profeten) eller frygt for Ulykken vederfares en smertefuld Allah blive overskrevet. [En Nur: 63].
Formålet menyelisihi Allahs befalinger, er et sidespor fra hans kommando. På grund af den (induceret) af bagvaskelse (katastrofe), som omfatter frafald, død, chok, angst, fastslog, at de skyldige og lukkede hjerter, så efter at (vil få en smertefuld Allah).
Der er en mand kom til Zubair bin Bikar. Han sagde til Zubair: "O, Abu Abdillah. ? Fra hvor jeg startede berihram "Zubair sagde:" Af Dhul Hulaifah (stednavne), fra starten berihramnya profeten "Folk sagde:".. Jeg ønsker berihram af moskeen "Abu Abdillah sagde:" Kan du ikke gøre det ". Man sagde: "Jeg vil berihram af moskeen, fra nær graven." Abu Abdillah sagde: ". Du ikke gør det, er jeg bange for vil ske fitnah (katastrofe) på dig" En anden mand sagde: "fitnah (ulykke) Hvilken slags ? ? Jeg blot tilføje et par miles "Abu Abdillah sagde:" fitnah som er større end den udtalelse (hvilket forudsætter, at) du har nået Budbringer dyder, der er blevet forladt? Jeg har hørt Allah sagde:
فليحذر الذين يخالفون عن أمره أن تصيبهم فتنة أو يصيبهم عذاب أليم
Så lad dem, der overtræder hans bud frygt Allah blive overskrevet prøvelse af en smertefuld eller overskrives. [Taha: 63].
Blandt andre påvirkninger såvel som umoralske gerninger, er, at druknet. Gud fortæller hvad Gud gjorde for folk Nuh q:
مما خطيئاتهم أغرقوا فأدخلوا نارا فلم يجدوا لهم من دون الله أنصارا
På grund af deres fejltagelser, blev de druknede og derefter indsat i helvede, så de ikke har hjælpere for dem anden end Allah. [Nuh: 25].
Blandt de effekter, der skyldes umoralske gerninger så godt, som er total ødelæggelse. Gud sagde.
وإذآ أردنآ أن نهلك قرية أمرنا مترفيها ففسقوا فيها فحق عليها القول فدمرناها تدميرا
Og hvis vi ønsker at ødelægge et land, så vi bestilte de mennesker, der lever i luksus i landet (til at adlyde Allah), men de gør uretfærdighed i landet, så er det hensigtsmæssigt, at ordet gælder for dem (de bestemmelser i os), så vi ødelægger Det sehancur-ødelæggelse ". [Al-Isra ': 16].
Og (der er mere negativ effekt, Pent), Allahs Bog er fuld af omtale af disse påvirkninger.
Så er det Sunnah, mange nævner de konsekvenser som følge af umoralske gerninger. Jeg tror nok blot at nævne to eksempler, (dvs.) er traditioner om ydmyghed og ydmygelse.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
بعثت بالسيف حتى يعبد الله وحده لا شريك له وجعل رزقي تحت ظل رمحي وجعل الذلة والصغار على من خالف أمري ومن تشبه بقوم فهو منهم
Jeg blev sendt (Allah) før Dommedag med sværdet, indtil kun Allah bliver tilbedt, er der ingen partner. Og rizqiku blevet fremsat i skyggen af mit spyd. Og lavet ydmyghed og ydmygelse for den person, som menyelisihi ordrer. Hvem ligner et folk, er han en af disse mennesker var. [1]
Allah har sat en ydmyghed og ydmygelse for den person, der menyelisihi Guds bud og Hans Sendebud. Hvem ønsker at kende den sande fortolkning af denne hadith, lad ham se virkeligheden, så vil han få hvad, der er blevet rapporteret, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Muslimer er blevet ydmyget på dette punkt. I alle hjørner af verden, bliver de kontrolleret af fjender. Ikke kun det, selv fjender af mord og tortur mod deres fjender, når den vidste, at muslimerne ikke var en smule. Men den (state) af muslimer som hvad, der er blevet beskrevet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
غثاء كغثاء السيل [2
skum, som skum syndflod [3].
En anden Hadith at styrke denne hadith, er hadith er følgende.
إذا تبايعتم بالعينة وأخذتم أذناب البقر ورضيتم بالزرع وتركتم الجهاد سلط الله عليكم ذلا لا ينزعه حتى ترجعوا إلى دينكم
Hvis du køber ved hjælp af 'Inah, og du holder halen af en ko, jer er villige til at dyrke afgrøder, og du forlader jihad, Allah vil påføre ydmygelse til dig. Gud vil ikke fjerne den bebrejdelse, at indtil du vender tilbage til din Deen. [4]
Og ordet "afskyelige", som nævnes i hadith er det samme med ordet "afskyelige", der er indeholdt i den foregående hadith. Kort sagt, har muslimerne i vor tid blevet fragmenteret, så bliver de fraskilte grupper og spredte. WALA WALA haula quwwata billah Illa.
Hvis en person er blevet foragtelige i Guds øjne, så ingen kan ære ham, som Allah den Almægtige.
ومن يهن الله فماله من مكرم
Og enhver, der fornærmede Gud, så ingen er ære. [Al-Hajj: 18].
Selv om han syntes ophøjede af mennesker, fordi mennesker stadig er brug for det eller er bange for kriminalitet, men det væsentlige var han den mest foragtelige i omsorgen for mennesker. [5]
De atsar (historie) lærdes Salaf (der nævner indflydelse umoralske gerninger), sagde Ibn Al Jauzi Talbisul i bogen Satans (227): Fra Abu Abdillah bin Al-Jalla ", sagde han:" Jeg kigger på en ung kristen, en smuk ansigt, Derefter gik foran min Abu Abdillah Al Balkha, sagde han, "Hvorfor holde op?", svarede jeg, "Åh, onkel. Kan du ikke se denne formular? Hvordan kunne han være pines med ild "Så han klappede i hænderne på mine skuldre og sagde:". Virkelig du vil mærke konsekvenserne "Al-Jalla 'sagde:" Jeg tog risikoen og fyrre år senere. Jeg glemte (programmering) Koranen "
Endelig, lad hver enkelt af os ved, at indflydelse umoralske gerninger ikke kun er begrænset til de aktører selv, men effekten vil blive overført til børn. De vil føle de negative virkninger, såvel som lydige tiltag vil sende en positiv indflydelse på børn. To ting har ditetapkankan i bogen af Allah. Allah sagde:
وليخش الذين لو تركوا من خلفهم ذرية ضعافا خافوا عليهم فليتقوا الله وليقولوا قولا سديدا
Og lad frygt for Gud, hvis dem, der efterlader deres børn, som er svage, at de bekymre sig om (velfærd) dem. Derfor lad dem viet til Gud og lade dem tale de rigtige ord. [En Nisa ': 9].
Dette er en negativ indflydelse. Den positive effekt, Gud siger:
وأما الجدار فكان لغلامين يتيمين في المدينة وكان تحته كنز لهما وكان أبوهما صالحا فأراد ربك أن يبلغآ أشدهما ويستخرجا كنزهما رحمة من ربك
Med hensyn til væggen, hørte det til to forældreløse drenge i byen, og under, at ejendommen besparelser for dem begge, mens hans far var en mand af gerninger, så vil din Herre vilje, så de kom til modenhed og fjerne aflejringer, at det som en gave fra din Herre, og jeg ikke gør det mig selv. Dette er formålet med de handlinger, som du ikke kan vente på ham. [Al-Kahf: 82].
Gud har holdt ejendommen tilhørte to forældreløse drenge, fordi deres forældre keshalihan. Indflydelsen af retfærdige gerninger bliver indlysende og smitsom til afkommet.
Blandt de negative virkninger af synd, nemlig tabet af begrebet synd er dårlig. Folk, der elsker at gøre umoralske gerninger, betyder det samme som sorte prikker snit i hans hjerte, indtil endelig dækket med prikkerne på grund af sin synd. I en hadith berettet af Imam Ahmad og Imam Tirmidhi med sanad jayyid (god), fra Abu Salih fra Abu Hurayrah, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.
إن المؤمن إذا أذنب ذنبا نكت في قلبه نكتة سوداء فإن تاب ونزع واستغفر صقل قلبه وإن زاد زادت حتى تعلو قلبه فذلك الران الذي ذكر الله عز وجل في القرآن كلا بل ران على قلوبهم ما كانوا يكسبون
Faktisk en troende, hvis der laver en synd, så ætset i sit hjerte en sort prik. Hvis han omvender, stoppe op og bede om tilgivelse, så hans hjerte vil være skinnende (igen). Hvis hyppigere synd, så de punkter, vil blive forhøjet til dækning af hans hjerte. Det raan Gud nævnt i Koranen.
كلا بل ران على قلوبهم ما كانوا يكسبون
Bestemt ikke (er), rent faktisk, hvad de altid forsøge at lukke deres hjerter. [Al Muthaffifin: 14] [6].
En sådan forsigtig ejer, vil ikke være i stand til at skelne mellem godt og ondt i synet af Allah og Hans Sendebud, bortset fra noget, der anses for god eller dårlig af hans begær. Kriterium er ikke længere Guds ord, eller ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Han mente ikke, der ellers grimme grimme umoralske gerninger af Allah og Hans Sendebud, at han ikke flov gøre umoralske gerninger foran publikum. Han gør umoralske gerninger åbent, selv stolt fortæller hans gerninger-vice er ikke kendt af andre. Folk som dette et af de mennesker, der ikke får tilgivelse fra Gud, hindret ham fra døren til omvendelse, selv den normalt lukket. Da ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
كل أمتي معافى إلا المجاهرين وإن من المجاهرة أن يعمل الرجل بالليل عملا ثم يصبح وقد ستره الله عليه فيقول يا فلان عملت البارحة كذا وكذا وقد بات يستره ربه ويصبح يكشف ستر الله عنه
Hver af min Ummah vil blive tilgivet, undtagen Muhajeroon (aktører åbenlyst umoralsk). Og inkluderet i mujaharah (begå ægteskabsbrud åbent), (at) nogen gør en handling om aftenen, så han gik ind i morgen og Gud over hans handlinger, da han sagde "Åh, så og så. I aftes Jeg melakuan dette og hint "Han sov i aftes, og Gud over sine handlinger, så når de ankommer om morgenen åbnede han tæppet af Gud. [Bukhari Muslim]. [7]
Blandt andre negative konsekvenser, svækker som hjertet. Dette er de mest foruroligende konsekvenser af en tjener. Sin svækker hjertet ønske, intensiveret keingian synder, mens ønsket om at omvende gradvist svækket. Indtil endelig, er ønsket om at omvende sig helt væk. Hvis der i tilfælde, kun halvdelen af den afdødes hjerte, så han vil ikke omvende sig, (især hvis dødsfaldet alt). Som et resultat, vil han ofte lyve for at søge tilgivelse og anger, mens hans hjerte er forankret med umoralske gerninger, og han forblev berazam at gøre det, når forholdene tillader det. Dette er den mest alvorlig leversygdom og nærmest ødelæggelse af [8]. Og mange flere negative følger umoralske gerninger. [9]
Sidste, lad hver af os ved, at kigger man på forsiden af umoralske gerninger og citater af gerningsmændene. Ingen rahasiapun skjult, men Gud vil sætte wrapper. Hvis godt, så godt også (låg). Og hvis dårlig, den grimme alligevel låget. Derfor, sagde Gud til Hans profet Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
ولو نشآء لأريناكهم فلعرفتهم بسيماهم ولتعرفنهم في لحن القول والله يعلم أعمالكم
Og vi havde villet det, vi skal vise dem til dig, så du virkelig kan komme til at kende dem af deres mærker. Og vil du rent faktisk kender dem fra deres metaforer og Allahs ord kender dine gerninger [Muhammad: 30].
أم حسب الذين في قلوبهم مرض أن لن يخرج الله أضغانهم
Eller er de mennesker, der har sygdommen i deres hjerter tror, at Allah ikke vil afsløre deres ondskab. [Muhammad: 29].
Troendes og berettede fra 'Uthman ibn' Affan Allah 'anhu, sagde han: "Det er ikke nogen, der skjuler en rahasiapun, undtagen Allah nampakkan på hendes farve og hendes spoken word".
Det meste af Salaf sagde: "For Allahs skyld. Det er umoralske gerninger kan jeg finde ud af min kone af mit temperament og mine ride-nedbrud ".
Waakhiru da'wanaa Rabbil alhamdulillah 'alamin.
(Oversat fra Al Ashalah magasin, udgivelse dateret 15 Dhu al-Hijjah 1416 H, side 60-64, med tilføjelse af fodnoter og lidt ekstra fra bogen af Ad Da 'Wad Dawa')
[Kopieret fra As-Sunnah magasin VIII/1425H/2004 06/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]
Favoriserer Sundhed og Fritid
Ved
Muslimsk gejstlig Al Atsari
Allah den Almægtige har skabt mennesket og gav uendelig glæde. Mennesker vil ikke være i stand til at tælle dem.
Der er et bogstav i Koranen, kaldes ved lærde som An Ni'am bogstav (et brev om glæden ved Allah), nemlig Surat en-Nahl. Begynd med at nævne Guds største fornøjelse, at glæde religion. Allah nedsendte åbenbaring til sine apostle, gennem de engle, ved at opfordre til La ilaha illa Allah. At der er nogen ret til at blive tilbedt undtagen Allah. Tvunget til at forlade sin tilbedelse til andre end Allah, og tilbede Ham med oprigtighed alene. Thi han er en i rububiyahNya, en i at skabe himlen og jorden, ingen partner til Ham.
Da sagde Gud til at nyde godt af andre mennesker, skabte Gud kvæg med alle dens fordele for menneskeheden. Tilsvarende er en række af dyr, der kan anvendes som monterer og transport. Allah nævner den anden glæde, nydelse i træk, så endte det ved at sige:
وإن تعدوا نعمة الله لا تحصوها إن الله لغفور رحيم
Og hvis du tæller Allahs velsignelser, kan du ikke angive beløb. Sandelig Allah er tilgivende og barmhjertig. [En Nahl: 18].
Sund lækker
Faktisk, sundhed er en fornøjelse, at alle anerkendte. Dens værdi er meget stor fordel. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt med hans sagde:
من أصبح منكم معافى في جسده آمنا في سربه عنده قوت يومه فكأنما حيزت له الدنيا
Hvem blandt jer ind i om morgenen hans krop er sund, sikker i hans familie, han har en hæfteklamme mad i dag, er det som om hele verden samlet for ham. [HR Ibn Mâjah, nej. 4141, og andre, dihasankan af Sheik Al Albani i Sahih al Jami'ush Sagheer, nej. 5918]
Ibnus Samak at komme ind på kaliffen Harun Ar Rashid rådgive, at kaliffen græd.
Samak Ibnus derefter bedt om et glas vand og sagde: "O Troendes. Hvis du er forhindret (drink) drik (når du er tørstig), undtagen (betale) verden og alt i det, om du vil gøre op for det med et glas vand? "
Khalifah svarede: "Ja".
Ibnus Samak sagde også: "Drik det med tilfredshed, må Gud velsigne dig".
Da kalif blev drukket, sagde Ibnus Samak til ham: "O Troendes. Sig mig, hvis du var forhindret i at fjerne drink fra (selv) du, undtagen i det (mod betaling) verden og alt i det, om du vil gøre det op? "
Khalifah svarede: "Ja".
Ibnus Samak sagde: "Så hvad vil du gøre med noget (dvs. alt i verden) en mundfuld vand bedre end ham?"
Dette indikerer, at Guds nydelse i form k drikkevandet i en større tørst, end at have alt i verden. Så lette at fjerne det affald, vand, herunder den største fornøjelse! Den viser også størrelsen af sundhedsmæssige favoriserer. [Mukhtasar Minhajul Qashidin, s.. 366, Imam Ibn Qudama, ta'liq og takhrij Sheikh Ali bin Hasan Al Halabi].
Vi ser den menneskelige virkelighed er villige til at bruge en stor omkostning for behandling, det er klart bevis for, at sundhedsvæsenet er dyrt fornøjelsen af at Allah Ta'ala. Men de fleste mennesker er uvidende om den nydelse for sundhed, ville han huske, hvis han tabte sundhed.
Det er rapporteret, at en person klagede over fattigdom og elendighed til at afsløre en 'Alim. Så 'Alim sagde: "Elsker du at være blind for at få 10 tusind dirham?"
Han svarede: "Nej".
Mennesker 'Alim sagde igen: "Er du glad for at være dum ved at få 10 tusinde dirham?"
Han svarede: "Nej".
Mennesker 'Alim sagde igen: "Er du glad for at være folk, der ikke har begge hænder og begge fødder for at få 20 tusinde dirham?"
Han svarede: "Nej".
Mennesker 'Alim sagde igen: "Er du glad for at være en galning til at få 10 tusind dirham?"
Han svarede: "Nej".
Mennesker 'Alim sagde: "Er du ikke flov over at fortælle din Master (Allah den Almægtige), mens han har i sin besiddelse af 50 tusinde dinarer til dig?" [Se Mukhtasar Minhajul Qashidin, s.. 366].
TO PLEASURE mange mennesker narre
Lad derfor en tjener altid huske fornøjelsen af Gud i form af sundhed, så tak ham, at bruge den til lydighed til Ham. Ikke for at være et tab, som hadith nedenfor:
عن ابن عباس رضي الله عنهما قال قال النبي صلى الله عليه وسلم نعمتان مغبون فيهما كثير من الناس الصحة والفراغ
Fra Ibn Abbas, sagde han: Profeten n sagde: "To af glæde, de fleste mennesker ikke lade sig narre på både, (nemlig), sundhed og fritid". [Bukhari, no. 5933].
Al Hafiz Ibn Hajar rahimahullah sagde: "Pleasure er en god situation. Nogle siger, nydelse er en fordel, der er udført af en form for at gøre godt for andre ". [Fathul Bari Sharh Sahih Bukhari, Hadith ingen forklaring. 5933].
Ordet "maghbuun", hvilket betyder bogstaveligt talt snydt i salg, eller en svag sind.
Al Jauhari rahimahullah sagde: "Baseret på dette, kan de to (hvilket betyder, at) bruges i hadith. Fordi faktisk er folk der ikke bruger sundhed og fritid i, hvad der formodes at være, er han blevet bedraget, fordi han havde solgt dem billigt, og hans tanker om det ikke er prisværdigt ". [Fathul Bari].
Ibn Baththaal rahimahullah sagde: "Betydningen af denne hadith, at man ikke bliver løs (fritid), så han mødte (behov), og en sund krop. Hvem de to tilfælde var tilgængelige for ham, så lad ham prøve ikke at blive snydt, der er tilbage af taknemmelighed til Gud for de velsignelser, som han har givet til ham. Og inkluderet takket Gud udfører hans befalinger og undgå et forbud, forbud. Hvem forsømmer det, så er han en mand, der snydt ". [Fathul Bari].
Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i "fleste mennesker narret på både" Det tyder på, at folk, der får taufiq (vejledning) for det, en bit.
Ibn Jauzi rahimahullah sagde: "Sommetider manden er sundt, men det gjorde han ikke løs, på grund af bekymringer med levebrød. Menneskelig og nogle gange er det temmelig (behov), men han er ikke sundt. Så hvis begge indsamles, og derefter blev han besejret af dovenskab gør kataatan, så han er den, der snydt. Perfektion det er, at verden er det næste felt, i denne verden er der en handel, hvis overskud vises i efterlivet. Han, der bruger sin fritid, og hans helbred at lydighed mod Gud, så er han en person, der fortjener misundelse. Og han, der bruger dem i de syndere til Gud, så han er den, der snydt. Fordi tiden vil blive efterfulgt af et sus, og vil blive efterfulgt af dårligt helbred, hvis det ikke sker, så er det (hjælp) alderdom (senil).
Som "længden af sikkerhed (sundhed) og forbliver (i verden) pæn ung mand. Men hvordan ser du den lange sikkerhed (sundhed) vil gøre? Vil returnere en ung mand ind i problemer, hvis de ønsker at stå op og løfte (varer), efter (tidligere i en ung alder) oprejst og sund ". [Fathul Bari].
Athenæeren Thayyibi rahimahullah sagde: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at lave et billede for mukallaf (fornuftige mennesker og voksne) med en forhandler, der har hovedstaden. Erhvervsdrivende søger at sikkerheden af deres kapitalgevinster. Det trick i, at det er, valgte han folk, der vil invitere ham til at handle, han altid ære ærlighed og opfindsomhed for ikke at miste. Sundhed og fritid er hovedstaden, skulle han (mukallaf) handel med Gud ved troen, kæmper betvinge kødelige begær, og en fjende af religion, så han fik held af verden og det hinsides. Det er som Guds ord:
ياأيها الذين ءامنوا هل أدلكم على تجارة تنجيكم من عذاب أليم
Åh, I der tror! Sukakah jeg vise dig en handel, der kan spare dig fra smertefuld straf? [Ash Shaf: 10], og de følgende vers.
Baseret på, at han skal holde sig væk fra ketatan til kødelige begær og handel / samarbejde med djævelen, så kapitalen er ikke forgæves med de fordele.
Profetens ord sallâ Allâhu 'alaihi wa salalm i hadith, at "de fleste mænd snydt på dem" som Guds ord:
وقليل من عبادي الشكور
Og nogle af mine tjenere er taknemmelige. [Saba ': 13].
"Mest" i hadith den er parallel med den "lille" i vers ". [Fathul Bari]
Al Qadi Abu Bakr ibn al-'Arabi rahimahullah sagde: "Striden om den første af Guds velbehag (dvs. den største) på slave. Nogle siger, 'tro', nogle siger 'liv', nogle siger »sundhed«. Den første (dvs. tro) mere mainstream, fordi det var en absolut fornøjelse (samlet). Det liv og sundhed, så både de verdslige fornøjelser, og ikke være en sand fornøjelse, medmindre det er ledsaget af tro. Og på dette tidspunkt, at mange mennesker er tabere, at de går tabt eller reduceret overskud. Den, der følger de ønsker af mange luft-ordnet det onde, altid inviterer afslappet, at lade ham forlade grænserne for (Allah) og overladt til hans lydighed, så han har mistet. Ligeledes, hvis han var løs, da travle mennesker mulighed for at få en grund, i modsætning til den løs, mistede derefter sin fornuft og bevis (argument) oprejst på det ". [Fathul Bari].
Så passende tjener skynde mig at udføre gode gerninger med intelligens spørgsmål før ankomsten af vejen.
Imam Al-Hakim berettede fra Abdullah bin Abbas, at Profeten sagde n rådede en mand:
اغتنم خمسا قبل خمس, شبابك قبل هرمك, وصحتك قبل سقمك, وغناك قبل فقرك, وفراغك قبل شغلك, وحياتك قبل موتك
Tag chancen for fem (state) før fem (state). (Yaiutu) før pikunmu din ungdom, dit helbred før din smerte, cukupmu før fakirmu, longgarmu før sibukmu, livet før matimu. [Berettet af al Hakim i Al Mustadrak; klassificeret som saheeh af Shaykh al-Albani i Sahih På Targhib wat Targhib 3/311, no. 3355, Publisher Maktabul Ma'arif, CET. Jeg, Th. 1421 H / 2000 AD].
Udfyld Traces Of Time Salaf
Al Hasan Al Basri t sagde: "O søn af Adam. De dage du bare indsamlet. Hver eneste fridag, en del af dig også gik ". (Jami'ul 'Uloom wal Hikam, 2/382)
Vi vil nævne nogle af historien om Salih Salafush, der viser, hvordan deres fahamnya af mulighed for og tid til rådighed.
A. Imam Abu Jaffar Muhammed bin Jarir Tabari rahimahullah, ejeren af en meget Mashur fortolkning, Tabari kommentar. Han er en meget beundringsværdig. Hvis papirerne er blevet delt, skrev han på sin alder ved fødslen, fandt, at han skrev hver dag, 60 stykker eller mere! Denne sag er så fantastisk! [Ma'alim Fi Tariq Thalabil 'Ilmi, s.. 88, af Sheikh Abdul Aziz bin Muhammad bin Abdullah Som Sud-Han].
2. Imam Nawawi rahimahullah også fantastisk. Hans alder var omkring 45 år, men bøgerne af sit arbejde for at imødekomme de muslimske biblioteker på omkring 20 vol.. Men hver dag, han underviste 12 personer. [Ma'alim Fi Tariq Thalabil 'Ilmi, s.. 88].
Blandt hans værker er Sharh Sahih Muslim, Al Majmu 'Sharh Al Muhadzdzab, Tahdzibul Asma' Wal Lughaat, Riyadhush Righteous, Al Adzkar, og andre.
3. Imam Az Zuhri rahimahullah, en præst, der er sagt af Al Hafiz Ibn Hajar rahimahullah: "Aftalt storhed og ekspertise", han engang plejede at gå til bedstemødre, bedstefædre, børn, piger afsondrethed, børn, forældre, spurgte han dem, søger efter (videnskab) fra dem, så har en stor videnskab. [Ma'alim Fi Tariq Thalabil 'Ilmi, s.. 90].
4. Imam Al Anmathi rahimahullah, en ekspert i hadith Bagdad. Han skrev (kopiering) arbejdet på bogen Ath Thabaqat Ibnus Sa'ad og bogen Tarikh Bagdad, med hænderne. Hvis vi indsamler juz-Juz begge bøger, mange af os er tunge eller vanskelige at udføre. [Ma'alim Fi Tariq Thalabil 'Ilmi, s.. 91].
5. Imam Ismael Al Jurjani rahimahullah. Han skrev 90 sider hver nat, med en pæn skrift. Han skrev det langsomt. Imam Adh Dzahabi rahimahullah kommenterede: "Dette gør ham i stand til at skrive Sahih Muslim en uge '. [Ma'alim Fi Tariq Thalabil 'Ilmi, s.. 96]
Dette er den mest velgørende i hans gerninger salafush beklæde sin tid. Kunne vi følger i spidsen af deres venlighed? Håb.
[Kopieret fra As-Sunnah magasin IX/1426H/2005 03/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]
kilde: http://almanhaj.or.id
Tidak ada komentar:
Posting Komentar