Bestem Ramadan. Guds ord:
شهر رمضان الذي أنزل فيه القرءان هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان فمن شهد منكم الشهر فليصمه
"(Den anden dag blev det besluttet) måned Ramadan, den måned, hvor ned (begyndelsen) af Koranen som en vejledning for menneskeheden og forklaringerne på de spor og forskellen (mellem højre og usandhed). Derfor, hvem af jer er til stede (i det land, hvor han boede) i måneden, så lad ham fast ". [Al-Baqarah: 185].
Ved
Ustadz Kholid Syamhudi
Ramadan er en måned herlige, altid ventet og forventet ankomst af de troende. Al Koranen ned i denne måned. Og i denne måned, Allah gør det som en fastemåned og fromhed, som Allah siger:
شهر رمضان الذي أنزل فيه القرءان هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان فمن شهد منكم الشهر فليصمه
"(Den anden dag blev det besluttet) måned Ramadan, den måned, hvor ned (begyndelsen) af Koranen som en vejledning for menneskeheden og forklaringerne på de spor og forskellen (mellem højre og usandhed). Derfor, hvem af jer er til stede (i det land, hvor han boede) i måneden, så lad ham fast ". [Al-Baqarah: 185].
I verset ovenover, erklærede Ramadan måneden af nedgangen i Koranen. Redegørelsen blev efterfulgt af en kommando, der starter med bogstavet (ف), funktion viser betydningen af "fornuft og årsag" - i (فمن شهد منكم الشهر فليصمه). Det viser, at årsagen valgt som fastemåneden Ramadan, fordi det afslørede Koranen.
Som en muslim, der tror på Allah og den Sidste Dag, bør vi alvorligt overveje Ramadan-måneden, for at opnå, hvad der forventes og forudses.
En form for en sådan opmærksomhed, at Ramadan måned 29 dage tæller. Fordi optælling af en måned i Islam er 29 dage eller 30 dage, som beskrevet i profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Hadith af Ibn' Umar, sagde han:
الشهر تسع وعشرون ليلة, فلا تصوموا حتى تروه, فإن غم عليكم فأكملوا العدة ثلاثين) رواه البخاري (
"En måned er 29 nætter. Så faster ikke, indtil du ser den. Hvis du er forhindret (fra at se den), så genapkanlah 30 dage" [1].
Sådan finder du ud starten af Ramadan
Ved fastsættelsen af begyndelsen af Ramadan, er vi befalet at kigge på nymåne eller den perfekte mængde måneder 30 dage efter ramadan, når månen skjult fra humant syn. Det er den eneste måde disyari'atkan i islam, som undervist af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i mange hadith, herunder:
Hadith af Ibn 'Umar, sagde han, at profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:
إذا رأيتموه فصوموا وإذا رأيتموه فأفطروا فإن غم عليكم فاقدروا له
"Hvis man ser på den nye månen, så fastede. Og hvis du ser tilbage, så berbukalah (dage og Raya» ID). Så, hvis du er blokeret (kan ikke se det), så foranstaltning ". [2]
Ordet (فاقدروا) er beskrevet i denne hadith profeten i en hadith fra Ibn Umar ovenfor med lafadz: فإن غم عليكم فأكملوا العدة ثلاثين og i en anden indtaling af lafadz:
فإن أغمي عليكم فقدروا له ثلاثين
"Hvis du uhindret udsigt, foranstaltningen for hendes 30". [3]
Ligeledes er beskrevet i Hadith af Abu Hurayrah, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
صوموا لرؤيته و أفطروا لرؤيته, فإن غم عليكم فأكملوا شعبان ثلاثين
"Hurtig som du ser den, og spis dig (Eid al-Fitr), som ses. Hvis (Hilal) er dækket af skyer, udfyld derefter dine 30 dage efter Ramadan. [4]
I en anden beretning:
فإن غمي عليكم الشهر فعدوا ثلاثين og i andre lafadz: فإن غمي عليكم فأكملوا العدد
Såvel som i andre lafadz فإن غم عليكم فصوموا ثلاثين يوما.
Det er temmelig indlysende, især kombineret med den Hadith af 'Adi bin Hatim Allah' anhu, sagde han, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
إذا جاء رمضان فصوموا ثلاثين إلا أن تروا الهلال قبل ذلك
"Hvis den kommende Ramadan derefter fastet i 30 dage, medmindre du har set månen før" [5].
Ibn Hajar sagt, er der igen nogle hadith forstærker 30 dage efter afslutningen af denne, fra Hadith af Ibn Khuzaimah Hudhayfah af historie, Abu Hurayrah og Ibn Abbas i Sunan Abu Dawood og Sunan En Nasa'i og andre. [6]
Med hensyn til hadith Hudhayfah med lafadz:
لا تقدموا الشهر حتى تروا الهلال أو تكملوا العدة ثم صوموا حتى تروا الهلال أو تكملوا العدة
"Du skal ikke starte en ny måned for at se den nye månen eller fuldføre en hel måned, så og fastede indtil det ser nymånen dagen eller den perfekte mængden af numre" [6].
Med hensyn til hadith af Abu Hurairah Dii er blevet foreslået ovenfor, og Hadith af Ibn Abas er:
لا تقدموا الشهر بصيام يوم ولا يومين إلا أن يكون شيء يصومه أحدكم ولا تصوموا حتى تروه ثم صوموا حتى تروه فإن حال دونه غمامة فأتموا العدة ثلاثين ثم أفطروا والشهر تسع وعشرون
"Lad ikke forud for Ramadan ved at faste en dag eller to dage, undtagen faste som en du plejede at gøre, og ikke hurtigt, indtil du ser det (måne), kemuidan fastet for at se det. Hvis uhindret overskyet, udfyld derefter din dag nummer 30, og derefter beridul Fitr og måned var 29 dage ". [8]
Dette har bekræftet den handling af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som anført "sagde Aisha i en erklæring:
كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يتحفظ من شعبان ما لا يتحفظ من غيره ثم يصوم لرؤية رمضان فإن غم عليه عد ثلاثين يوما ثم صام
"Når, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam opmærksomhed Ramadhan måned, over sin opmærksomhed til en anden måned, da han så nymånen af Ramadan fastende siden. Hvis uhindret overskyet, så han opfylder 30 dage, derefter fastede". [9]
Og den erklæring, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
إنا أمة أمية لا نكتب ولا نحسب الشهر هكذا وهكذا وهكذا ثلاثا حتى ذكر تسعا وعشرين
"Vi er en ulærde mennesker, ikke skrive og ikke menghisab, månen var så, så og så tre gange, for at nævne 29".
Således forklaring af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam om dette emne. Nok erklæring han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som den bedste forklaring. Derfor har der været Ijma 'af viljen til at se nymånen i Ramadan (ru'yah). Hvis man ser på månen, så bør faste, som ifølge de lærde, blandt dem: Ibn Al Mundhir [10], Ibn Qudama (d. 620 H) [11] og Ibn Taymiyyah [12].
Bestemmelse af måneden for at se den nye månen, fremgår også af den generelle betydning af Guds ord:
يسئلونك عن الأهلة قل هي مواقيت للناس والحج
"De spørger dig om den nye månen (halvmåne) Sig:".. Hilal (halvmåne) er det et tegn på gange for at mennesker og (for tilbedelse) Hajjs "[Al-Baqarah: 189].
Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah sagde, "Allah, (i dette afsnit) mengkhabarkan, at månen er tidsstemplet for mennesker. Og er almindelig i alle deres anliggender. Vindens pilgrimme nævner i dette stykke, som en differentiator. Og som det fremgår af pilgrimmen engle og andre væsener, såvel som pilgrimme befinder sig i de sidste måneder af året, hvilket gør et tegn for året, som månen bliver tegnet i flere måneder. Derfor er de arabiske stater, 'The Age of 70 pilgrimme, og vi boede for fem pilgrimme'. Gud skabte månen som et tegn for folk i love sharia, eller på grund af tilbedelse, og at de love, fastlagt af vilkårene for de tjenere, så alle, der eksisterer fra tid til anden i Shari'ah eller en tilstand, så månen som en tidsfrist. Inkluderet i dette, nemlig faste, hajj, den Illa 'Prøvetidsperioden, faste og bod. Den femte sag blev fastlagt i Koranen. "[13]
Fra dette ved vi, at fasten ikke kræves ved udnævnelsen af regnskab. Så hvis lærde har etableret et opgør falakiyah, der i aften er den nat i Ramadanen, men de var dengang de ikke har set den nye månen, så gør ikke hurtigt. Fordi Sharia lov til at bestemme dette med noget, der var indrakan, hvor vi oplevede den nye månen. "[14]
Ved kerenanya Ibn Taymiyyah sagde: "Vi ved allerede med sikkerhed, der er inkluderet i religionen islam, velgørenhed ved at se på månen fasten, Hajj, eller Prøvetidsperioden (karenstid), eller den anden af de love om månen. Beslutningen ved at tage nyheden om mennesker, der tæller det opgør, han er flot eller ej, bør det ikke være. Berømte tekster af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam om dette en hel del, og musliminpun været Ijma' på det, og slet ikke kendt af tvisten (i tid), tidligere eller nuværende, bortset fra nogle mutafaqqihah mutaakhirin efter tre hundred år (a) stater, hvis månen er blokeret overskyet, mulighed for al-Hasib (den person, der kan menghisab) velgørenhed med et opgør for sig selv. Hvis beregningen viser ru'yah han fastede, hvis ikke, så det burde ikke være. Denne udtalelse, men er begrænset til særlige omstændigheder ved det overskyet, og den Ene, som alene, men stadig en udtalelse syadz (ulige) at menyelisihi Ijma ', der eksisterer. I mellemtiden, efter beregning i solrige forhold, eller bestemme andre forhold til offentligheden af Shari'ah opgør, blev det ikke sagt af en muslimpun. "[15]
Tilsvarende sagde Shaykh Muhammad bin Salih Al Uthaymeen: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, faste og Id hænge sagen (Fitr), med noget, der ser. For at mennesket kan vide klart deres anliggender. Er at se den nye måne månen, eller udfylde en hel måned seneste 30 dage. Da det er usandsynligt mere end 30 dage. N profeten havde befalet sit folk at faste, når du ser den nye måne Ramadan og Eid al-Fitr knække, når beordret til at se den nye måne Shawwal. Hvis der er noget i vejen ses som uklar eller lignende, så de forfine den foregående måned (dvs.) 30 dage, på grund af sin oprindelse, så, så det ikke bedømmes ud af måneder, medmindre den overbevisning ". [16]
Imidlertid kan fastsættelsen af Ramadan med denne måde at se nymånen bestemmes med en rimelig vidnesbyrd om en muslim, som foreslået af Ibn Umar 'anhu:
تراءى الناس الهلال فأخبرت النبي أني رأيته فصام وأمر الناس بصيامه
"Folk er på udkig efter nymåne, så jeg khabarkan Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at jeg har set det, så han fastede og beordrede manuasia for hurtigt". [17]
Hvornår er anerkendt Hilal?
Mennesker uenige om månen, om det er navnet på den nye månen stiger på himlen, eller ikke kaldes Hilal, indtil folk se og vide?
Ibn Taymiyyah opfattelse, denne nye måne synes taget fra betydningen og hævede stemmer. Baseret på dette, hvis det ikke er synligt fra jordens overflade den stigende månen på himlen, så er der ingen lov overhovedet. Og faktisk navnet på den nye månen er taget fra menneskelige handlinger. Det siges (أهللنا الهلال واستهللناه), så der er ingen måne, men de synes. Hvis et eller to mennesker så nymånen, så skal du ikke fortælle (det offentlige), så er det siges at være den nye månen. Ikke sætte loven op til skal anmeldes. Pemberiatahuan så dette kaldes Hilal, som i væsentlig grad hæve vores stemme til at fortælle ham. Også på grund af den byrde efter Shari'ah videnskaber. Så hvis man ikke er kendt for at eksistere, er ikke forpligtet til hurtigt "[18].
Islam Shaikh sagde: "For det første, sagde den nye månen er navnet på noget, der er åbenbaret, hvis betydning er udtrykt. Og gav udtryk for (bebudet) er ikke sandt, undtagen med kendte øjne og hørelse. For det andet, gør det som et tegn på Guds tid for folk. Kan ikke være et tegn på den tid for mennesker, undtagen hvis det er kendt af de øjne og ører. For hvis det ikke er kendt, er det ikke muligt at markere tiden. "[19]
Han erklærede også: "Ingen faste er påkrævet, undtagen når fortalt og set, ikke når publikationen [20]. Og kravet om at sige New Moon, som er kendt og synlighed blandt de mange ". [21]
Som konklusion, er den nye måne Ramadan betragtes som en indrømmelse af ramadanen, når den ses af mand eller delvist, og meddelt til den anden, hvilket gør kendt for offentligheden. Og Allah ved bedst.
[Kopieret fra As-Sunnah magasin VIII/1425/2004M 07/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-761016]
_______
-Forskellige former for Faste
Ved
Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar
Diskussion 1
Typer af Faste
Vi taler om i forhold til fordelingen af faste halal og haram. Det er fordi fasten kan til tider obligatorisk, sommetider Sunnah, sommetider makruh og til tider ulovligt. Diskussion af det skal gives i nogle af følgende spørgsmål:
Første: Hurtig Payer
Fasten er obligatorisk faste af Ramadan, er fastende gør op "af den faste af Ramadan, faste nadzar, faste og kaffarat fidyah.
Andet: Fasten er Sunna
Sunnah faste er fastende ved syar'i tekster anbefales at gøre, nemlig:
A. Faste seks dage i Shawwal.
2. Faste dagen for "Arafah for dem, der ikke udfører Hajj ibdah.
3. Faste dagen for Ashura "(faste den 10. Muharram) en dag før eller efter.
4. Bidh fastende dag (hvid, dvs dagene under fuldmåne-ed), dag-til-13, 14 og 15 i hver måned Hijriyyah.
5. Faste mandage og torsdage.
6. Gang hurtigt i Ramadhan og Muharram.
7. Faste af profeten Dawud (en dag med faste, en dag ikke fastende).
8. Ti dage med faste i måneden Dhu al-Hijjah.
9. Faste for dem, der ikke har været i stand til at blive gift.
Tredje: Faste Makruh
Makruh fastende er fastende ved syar'i forbudte tekster, der skal gøres, men forbud er ikke svært, fordi det ikke er op til niveauet for forbuddet. Blandt dimakruhkan dage for fasten er:
A. Faste dagen for "Arafah for dem, der udfører pilgrimsfærden.
2. Faste på fredag alene.
3. Faste lørdag alene.
4. Fasten er den sidste dag i måneden Sha'ban, medmindre, at fasten er faldet sammen med den sædvanlige, såsom faste mandag og torsdag.
5. Hurtig ad-Dahr. Dette betyder, at skulle bryde fasten diharamkannya dage, hvis ikke bryde på disse dage, er det forbudt at faste ad-Dahr.
Fjerde: Faste er forbudt
Fasten er forbudt er, at fastende tekster syar'i absolut forbudt at gøre, nemlig:
A. To dage med faste fest, Eid al-Fitr og Eid al-ADH-ha.
2. Faste på disse dage Tasyriq, dvs 11, 12 og 13 i Dhul Hijjah.
3. Faste under menstruation og fødsel for kvinder.
4. Fasten er forbudt for en kvinde at tathawwu '(Sunnah), hvis hendes mand forbyder at arbejde hurtigt.
5. Faste for de syge, der kunne bringe sig selv og kan endda føre til døden. [1]
Diskussion af 2
FAST Sunnah [2] og effekter i taqarrub (måde, hvorpå selvevalueringen), en tjener til sin Herre
Hver forpligtelse har en nafilah (Sunnah) for at opretholde sin tilstedeværelse og forbedre sine mangler. Bede fem gange om dagen for eksempel har en Sunnah bønner, både før og efter. Ligeledes zakat, som har shadaqah Sunnah. Hajj og Umrah er en skal gøre én gang i livet, mens resten er Sunnah. Fasten skal ske i Ramadan-måneden, mens faste Sunnah mange, herunder usikker Sunnah faste, som fastende for dem, der ikke har råd til at gifte sig. Sunnah faste er ordineret, såsom faste seks dage i Shawwal, for hvem har gjort det efter hans hurtige Ramadan, er det som om han havde fastet hele året.
Den er baseret på en hadith berettet af Abu Ayyub al-Ansari for Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:
"Hvem fastede Ramadan, efterfulgt af faste seks dage i Shawwal, da han er så hurtig ad-Dahr." [3]
Mellem effekten af fasten er sunna:
A. Sunnah faste kan bruges af en tjener til at nærme sig sin Herre, fordi at vænne sig til faste efter Ramadanen er et tegn på accept af gerninger, om Gud vil. Dette er fordi Allah Jalla wa 'Ala hvis velgørenhed modtager en muslim, så ville han give instrukser til ham om at gøre gode gerninger bagefter.
2. Ramadan fastende sker med fuld tro og forventer belønning, vil kræve, at leveringen af syndernes forladelse før. De mennesker, der fastede vil blive belønnet på dagen for Eid al-Fitr, fordi det er dagen for belønning. Faste efter Rama-dhan er en form for taknemmelighed for denne velsignelse for et muslimske relationer med sin Herre.
3. Sunnah fastende en muslim er et løfte til sin Herre, at overholdelsen af sæsonen vil det fortsætte, og at et helt liv er tilbedelse. Således har faste ikke ophøre med afslutningen på ramadanen, men det holder disyari'atkan faste hele året. Sandheden om Gud, den Almægtige, når den siger:
"Sig, 'Sandelig mine bønner, sembelihanku, mit liv og min død er for Allah ..." [Al-An'am: 162]
4. Fasten er Sunnah at forårsage udbrud af kærlighed til Allah swt til Hans tjener og tilskud bønner, afskaffelse af fejl, en fordobling af den godhed-godhed, forhøjelse af rang og formue har nydelsen af Heaven. [4]
[Kopieret fra bogen og opnå perfekte Fasten, Oversat fra bogen af Ash-Shiyaam, Ahkaam daab wa-Aa, arbejdet af Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar, oversætter Abdul Ghoffar EM, Publishers Press Ibn Kathir]
Ramadan, Måned Victory
Ved
Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar
Fasten er et meget stærkt bånd med jihad. Fasten giver et solidt forberedelse til ham. Fasten er altid ledsaget ham på en kontinuerlig liv til Gud testamentere jorden og alt i det. Således vil fastende altid forblive der indtil Dommedag som en fase af forberedelse til jihad. Jihad i sig selv vil altid forblive der indtil Dommedag som amaliah for den hurtige fase.
Muslimer er et folk, der gerne hurtigt, når Mujahid (kriger), som er i stand til at drage fordel af uddannelsesinstitutionen som et sted penggemblengan fastende for jihad. Så længe muslimer fortsætter med at løbe hurtigt til sandheden, så er det stadig som en Mujahid. Derfor er mange sejre opnået af muslimerne under ramadanen.
I den anden Hijriyyah forekom slaget ved Badr al-Kubra i Ramadan-måneden. Denne krig endte med sejr islams forhold til den oprindelige modstand shirk en fysisk krig. Denne sejr var meget knyttet til i løbet af historien, hvor en gruppe af troende, hvis numre lidt slå shirk og en langt stærkere gruppe.
I Ramadan måneden i år-til-5 Hijriyyah, gjorde muslimerne forberedelser til krig Trench, hvor krigen fandt sted i Shawwal samme år. I Ramadan måneden i samme år, sendte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam tropper til at ødelægge idoler. Dette er en meget vigtig militær opgave på grund af muligheden for brand.
I Ramadan måneden i dag-til-21 år-over-8 Hijriyyah, slutter den største befrielse, befrielsen af Makkah (Mekka Fat-hu), indtil deres ledere til at overgive efter en lang fejde. Til sidst de flokkedes Allahs religion. De statuer er også falder af "blow" profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ved hjælp af en solid bat. Sandheden om Gud, den Almægtige, når den siger:
"Når Allahs hjælp og sejr kommer, og du kan se folk kommer til at Allahs religion i hobetal, så forherlige lovprisninger af din Herre og bede om tilgivelse fra Ham. Mahapenerima Han er omvendelse." [An-Nasr: 1-3]
I Ramadan måneden i år-til-9. En krig af Tabuk
I Ramadan måneden er også i det 10. år, "sendte alaihi wa sallam Ali ibn Abi Talib Allah 'Profeten sallâ Allâhu anhu at føre tropperne til Yemen, for at sende ham et brev stilet til dem.
Der er mange flere andre store krig begået af muslimer i Ramadan måneden i kampen mod deres fjender. Blandt disse er et vigtigt slag i krigen ledet af en muslimsk helt, hvor Salahuddin al-Ayyubi, når kampene mod korsfarerne og Ain Jalut, muslimerne lykkedes Drivkræfter i den Tartarerne. Alt, hvad der sker i Ramadan måneden, hvilket er en måned af tilbedelse og sejr. Vil muslimerne gentage disse sejre samt genskabe historien Salafush Salih? [1]
[Kopieret fra bogen og opnå perfekte Fasten, Oversat fra bogen af Ash-Shiyaam, Ahkaam daab wa-Aa, arbejdet af Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar, oversætter Abdul Ghoffar EM, Publishers Press Ibn Kathir]
Forskellige former fastende: Fasten er Sunnah og indflydelse i taqarrub A tjener til sin Rabb
Ved
Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar
Diskussion 1
Typer af Faste
Vi taler om i forhold til fordelingen af faste halal og haram. Det er fordi fasten kan til tider obligatorisk, sommetider Sunnah, sommetider makruh og til tider ulovligt. Diskussion af det skal gives i nogle af følgende spørgsmål:
Første: Hurtig Payer
Fasten er obligatorisk faste af Ramadan, er fastende gør op "af den faste af Ramadan, faste nadzar, faste og kaffarat fidyah.
Andet: Fasten er Sunna
Sunnah faste er fastende ved syar'i tekster anbefales at gøre, nemlig:
A. Faste seks dage i Shawwal.
2. Faste dagen Arafah for dem, der ikke udfører Hajj ibdah.
3. Faste dagen for Ashura (faste den 10. Muharram) en dag før eller efter.
4. Bidh fastende dag (hvid, dvs dagene under fuldmåne-ed), dag-til-13, 14 og 15 i hver måned Hijriyyah.
5. Faste mandage og torsdage.
6. Gang hurtigt i Ramadhan og Muharram.
7. Faste af profeten Dawud (en dag med faste, en dag ikke fastende).
8. Ti dage med faste i måneden Dhu al-Hijjah.
9. Faste for dem, der ikke har været i stand til at blive gift.
Tredje: Faste Makruh
Makruh fastende er fastende ved syar'i forbudte tekster, der skal gøres, men forbud er ikke svært, fordi det ikke er op til niveauet for forbuddet. Blandt dimakruhkan dage for fasten er:
A. Faste dagen Arafah for dem, der udfører pilgrimsfærden.
2. Faste på fredag alene.
3. Faste lørdag alene.
4. Fasten er den sidste dag i måneden Sha'ban, medmindre, at fasten er faldet sammen med den sædvanlige, såsom faste mandag og torsdag.
5. Hurtig ad-Dahr. Dette betyder, at skulle bryde fasten diharamkannya dage, hvis ikke bryde på disse dage, er det forbudt at faste ad-Dahr.
Fjerde: Faste er forbudt
Fasten er forbudt er, at fastende tekster syar'i absolut forbudt at gøre, nemlig:
A. Faste to festivaler, Eid ul-Fitr og Eid al-ADH-ha.
2. Faste på disse dage Tasyriq, dvs 11, 12 og 13 i Dhul Hijjah.
3. Faste under menstruation og fødsel for kvinder.
4. Fasten er forbudt for en kvinde at tathawwu '(Sunnah), hvis hendes mand forbyder at arbejde hurtigt.
5. Faste for de syge, der kunne bringe sig selv og kan endda føre til døden. [1]
Diskussion af 2
FAST Sunnah [2] og effekter i taqarrub (måde, hvorpå selvevalueringen), en tjener til sin Herre
Hver forpligtelse har en nafilah (Sunnah) for at opretholde sin tilstedeværelse og forbedre sine mangler. Bede fem gange om dagen for eksempel har en Sunnah bønner, både før og efter. Ligeledes zakat, som har shadaqah Sunnah. Hajj og Umrah er en skal gøre én gang i livet, mens resten er Sunnah. Fasten skal ske i Ramadan-måneden, mens faste Sunnah mange, herunder usikker Sunnah faste, som fastende for dem, der ikke har råd til at gifte sig. Sunnah faste er ordineret, såsom faste seks dage i Shawwal, for hvem var denne hurtigt efter ramadanen, så som om han havde fastet hele året.
Den er baseret på en hadith berettet af Abu Ayyub al-Ansari for Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:
"Hvem fastede Ramadan, efterfulgt af faste seks dage i Shawwal, da han er så hurtig ad-Dahr." [3]
Mellem effekten af fasten er sunna:
A. Sunnah faste kan bruges af en tjener til at nærme sig sin Herre, fordi at vænne sig til faste efter Ramadanen er et tegn på accept af gerninger, om Gud vil. Dette er fordi Allah Jalla wa Ala hvis velgørenhed modtager en muslim, så ville han give instrukser til ham om at gøre gode gerninger bagefter.
2. Ramadan fastende sker med fuld tro og forventer belønning, vil kræve, at leveringen af syndernes forladelse før. De mennesker, der fastede vil blive belønnet på dagen for Eid al-Fitr, fordi det er dagen for belønning. Faste efter Ramadan er en form for taknemmelighed for denne velsignelse for en muslim forhold til sin Herre.
3. Sunnah fastende en muslim er et løfte til sin Herre, at overholdelsen af sæsonen vil det fortsætte, og at et helt liv er tilbedelse. Således har faste ikke ophøre med afslutningen på ramadanen, men det holder disyari'atkan faste hele året. Sandheden om Gud, den Almægtige, når den siger:
"Sig, Sandelig mine bønner, sembelihanku, mit liv og min død er for Allah ...." [Al-An'am: 162]
4. Fasten er Sunnah at forårsage udbrud af kærlighed til Allah swt til Hans tjener og tilskud bønner, afskaffelse af fejl, en fordobling af den godhed-godhed, forhøjelse af rang og formue har nydelsen af himlen. [4]
[Kopieret fra bogen og opnå perfekte Fasten, Oversat fra bogen af Ash-Shiyaam, Ahkaam daab wa-Aa, arbejdet af Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar, oversætter Abdul Ghoffar EM, Publishers Press Ibn Kathir]
Syi'ar-syi'ar Ta'abbudiyyah Ramadan måneden: Forbedre infak på vej til Allah, Al-Quran Reading
Ved
Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar
Indledende
Tro kan reduceres, og også kunne stige. Han vil vokse med lydighed og falder med ulydighed. Også forøges ved beristiqamah og aftager med afvigelse.
Allah swt siger:
"Og dem, der modtager vejledning, Gud stiger vejledning til dem og give dem (BA-svejset) fromhed." [Muhammad: 17]
Allah siger også:
"For at øge deres tro ud over deres tro (som allerede eksisterer) ...." [Al-Fat-h: 4]
Således er fasten er tilbedelse af det mest noble og mest sublime. Hvor hver syi'ar til rådighed for ham er, at disyari'atkan syi'ar ta'abbudiyyah kan tilføje til troen. Derfor er de retfærdige mennesker i alle alder og sted i Ramadan måneden, at der er en mening, der er ukendt af andre. Således får de heldige andre ikke blev opnået, hvor de formåede at rense sjælen, rense sig selv og forsvare sandheden. Hertil kommer, fyldte deres hjerter med lys, og lisanul ting, de siger, "Dette er vejen til jihad på Allahs måde samt fuldbyrdelsen af sin straf."
Sheikh Abdullah bin Mahmud sagde: ".... Måneden Ramadan er den måned, beslutsomhed og vedholdenhed samt felter for sine tjenere. Også som et middel til at rense hjertet mod skader, pembelengguan begær, ondskab og oprør. Derfor, nogen, der planter venlighed, vil det gode resultat kommer tilbage til ham. På det tidspunkt på dagen for høsten, er himlens port åbnede for ham og blev lukket alle portene til helvede. der er forårsaget af menneskelig oprigtighed i tilbedelse samt deres bestræbelser på at konkurrere på udføre gode gerninger, blandt dem er den bøn, at åbne deres våben til bershadaqah, forbindelsesstropper, være god til de trængende og forældreløse børn er også dem, der har brug for, og der lægges vægt på bøn, tilgivelse, og reciterede -Koranen-en ... "
Diskussion af 4
STIGNING I den måde, Gud infak
Islam er blevet beordret til velgørenhed, give og berinfak i vejen for Allah på alle tidspunkter. I Ramadan måneden, er kommandoen fremhæves for at følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ædel.
Allah Ta'ala siger:
"Hvem vil give Allah et godt lån (tilbringer deres rigdom i vejen for Allah), vil Allah fordoble betaling til ham med en dobbelt foldning af mange ..." [Al-Baqarah: 245]
Allah siger også:
"Imagery (indkomst afholdt af) de mennesker, der tilbringer deres rigdom i vejen for Allah svarer til et frø, der vokser syv ører, i hvert øre hundrede korn. Gud Multiplicerer (belønning) for hvem Han vil. Og Allah er stor ( Hans gave), Aware. " [Al-Baqarah: 261]
Vidste du berinfak og opfordrer til velgørenhed i form af en meget aktiv og dynamisk som præsenteret af al-Qur'an al-Karim er dette? Den rigtige skat er ikke tabt på grund af hans generøse, fordi det er faktisk sådan en god lånegarantien på siden af Gud med en masse af multiplikation. Ville ganges i verden, enten i form af rigdom, velsignelser, lykke og ro. Mens der i det følgende vil blive ganget en varig glæde.
Det er sandt, hvad der er talt ved profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som berettet af Abu Hurayrah:
"Det er ikke en tidlig morgen, men det kom til ham to engle, der faldt. En af dem sagde," Gud, giv skifte til folk, der berinfak. Mens den anden englen sagde, O Allah, bringe destruktion (konkurser) til en nærig person. ... " [1]
Ramadan er en måned af hengivenhed og tilbedelse. Ham, tjeneren udsætter sig for sin Herre med bøn, faste, sadaqah, og velgørenhed. Hvis Ramadan kaldes, er det også nævnt som en velgørende organisation med perfekt ynde. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som en rollemodel i verden er en af de mest generøse, hvad angår godhed end den vind, der blæser.
Ramadan er en sæson, hvor rige mennesker konkurrerer til gavn for velgørenhed og berinfak. For ethvert niveau af kærlighed og venlighed infak dem i samfundet, for det er også en følelse af sikkerhed og fred afviklet på sjæle af de fattige og dem i nød. Så at folk vil holde sig fast til bygningen, robusthed og styrke.
"Den troende for andre troende, er ligesom at bygge et delvis styrkelse andre." [2]
Ifølge islam, er skatten kun et middel, ikke mål. Med hensyn til slave af sagen, er ejendommen målet.
Fra denne, så er der hård konkurrence i at få nydelse og begejstring blandt tjenere tjenere begær.
Der er også konkurrence mellem ædle Allahs tjenere, der udøver alle deres gerninger for at lydighed mod Gud, for Guds skat er den skat, de var blot betroet dem. Sandheden, den store Gud den Almægtige, da vil sige:
"Husk, du er dem, der er inviteret til at tilbringe (din rigdom) i vejen for Allah. Og blandt jer der er en nærig mand, og som er nærig, virkelig han er nærig med sig selv. Og det er Allah, som Mahakaya, mens du er den ene dem, der har brug for (ham). " [Muhammad: 38]
Diskussion af 5
Læsning af en Koran
Meget understregede, at enhver muslim at gengive reciterer Koranen under ramadanen for at følge profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, hvor Gabriel gøre undervisningen til ham sallâ Allâhu' alaihi wa sallam i Ramadan-måneden hvert år. Hertil kommer, Ramadan fordi det er en måned af al-Koranen-en:
"Måneden Ramadan, den måned, hvor ned (start af) al-Koranen-en." [Al-Baqarah: 185]
Jalla wa Ala Allah har garanteret at de mennesker, der læser al-Koranen-en samt den praksis, abort, at han ikke ville blive ledt på afveje i verden og ikke pines i efterlivet.
Han sagde:
"Og enhver, der følger min vejledning, vil han ikke gå tabt og vil ikke gøre ondt." [Ta-Ha: 123]
Som Han har lovet at dem, der nægter at læse og undersøge og gennemføre dem gennem Hans Ord:
"Og dem, der vender sig bort fra mig, så helt sikkert smal for hendes levebrød, og vi vil menghimpunkannya på dommedagen i blinde." [Ta-Ha: 124]
Derfor er det passende for en muslim på alle tidspunkter, især under ramadanen, at formere læsning af al-Koranen-en, se på hvad den indeholder, lære de betydninger og praktiserer det. Dette blev gjort for at få, hvad der blev lovet af Gud til eksperterne al-Koranen-en, hvilket er en stor gave, belønne en masse, en høj grad, samt en varig glæde. Det er sandt, hvad der er blevet talt ved profeten al-Mustafa alaihi wa sallam:
"Den bedste af jer er folk, der studerer al-Qur'an og undervise i det ..." [3]
Den åbenbaring af al-Qur'an under ramadanen for at inspirere muslimer til at give stor opmærksomhed på det for den måned, foretage en vurdering af al-Koranen-en i mellem dem og holder ham halaqah-halaqah i moskeer, hvor de fleste af dem forklare til andre. Hvor god er fastende, der tilbragte tid i moskeen for at læse Allahs Bog, huske og lære betydningen og dens love, og bede de ting, han ikke forstod. Han sad med retfærdige mennesker og de lærde til at studere videnskab og Adab. Allah den ophøjede sandhed, når der tales.
"De, der altid læser Allahs Bog, etablere bøn og bruger af hvad vi har held og lykke til dem hemmeligt og åbent, blev de forventede handel, har intet at tabe, at Gud vil belønne dem, tilpasse dem og føje til dem af hans gavmildhed. Allah er tilgivende, de fleste klar til at sætte pris på. " [Al-Fatir: 29-30] [4]
[Kopieret fra bogen og opnå perfekte Fasten, Oversat fra bogen af Ash-Shiyaam, Ahkaam daab wa-Aa, arbejdet af Dr. Muhammad bin Ahmad bin Abdullah ATH-Thayyar, oversætter Abdul Ghoffar EM, Publishers Press Ibn Kathir]
Fidyah I den fastende
Ved
Aris gejstlige Abu Sulaiman Sugiyantoro
Han sender ned forpligtelse fastende til Hans Profet en ædel i det andet år Hijri. Fasten er første gang, er forpligtet til at takhyir (valgfrit). Hvo vil, så han er fastende. Og hvem ønsker det, så han er ikke hurtig, men han er løsesum. Så loven blev fjernet, og for alle de troende, der finder befalet at faste under ramadanen.
På denne dag og alder, er der nogle mennesker, der tror, at man ikke skulle hurtigt, selvom der er absolut ingen udzur, forudsat at han skiftede til en løsesum. Naturligvis er dette ikke tilladt i vores religion.
For at afklare om den Hellige Moské, i dette papir vil vi beskrive nogle af de ting, der vedrører den Hellige Moské. Må Gud give os at taufikNya bermanfa'at videnskab, samt de gode gerninger, som han ridhai.
A. DEFINITION fidyah
Fidyah (فدية) eller fidaa (فدى) eller FIDA `(فداء) er en mening. Hvilket betyder, da han gav løsesum til nogen, så denne person vil spare [1].
I de bøger fiqh, den Hellige Moské, kendt som "ith'am" betyder som at fodre. Den Hellige Moské, som vi diskuterer her er noget, som bør gives til de fattige, såsom mad, som en erstatning, fordi han fastede.
B. OM vers fortolkning fidyah
Allah har nævnt i sin bog fidyah Honor. Som Allah swt siger:
أياما معدودات فمن كان منكم مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين فمن تطوع خيرا فهو خير له وأن تصوموا خير لكم إن كنتم تعلمون
ا "Nogle af de fastsatte dag, så hvem blandt jer er syg eller på rejse, ham til at ændre på de andre dage forpligtet til. Og et must for dem, der kan hurtigt (men ikke gør det), at løsepenge fodring af en fattig mand. De, der klarer sig godt som en løsesum (for andre fattige) så er det bedre for ham, og når du hurtigt er bedre for dig, hvis du kender ". [Al Baqarah: 184].
Forskere har forskellige holdninger i forhold til Guds ord:
وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين
"(Og et must for dem i stand til hurtigt (men gør det ikke), han skulle løsesum fodringen af den stakkels mand)".
Er dette vers muhkamah eller mansukhah? Jumhur lærde hævder, at denne klausul er nødvendig, når først rukhshah fasten, har som faste været imod dem. I fortiden, folk, der har givet mad til en fattig mand, han ikke hurtigt på den dag, selv om han var i stand til at gøre det, som i hadith af Bukhari og Muslim Salamah bin Akwa ', så er denne klausul har været dimansukh med Guds ord:
فمن شهد منكم الشهر فليصمه
"(Så hvem af jer der har set Ramadan-måneden, så lad da ham fast-Al Baqarah vers 185 -)".
Det er blevet berettet fra nogle forskere, at verset ikke er dimansukh, men som rukhshah, især for ældre mennesker og fattige mennesker, hvis de ikke er i stand til at arbejde hurtigt, men med besvær. Defineret er i overensstemmelse med litteraturen tasydid, nemlig يطوقونه. Det er for folk, der finder det svært at gøre. [2]
Af 'Ata, han i virkeligheden hørte Ibn Abbas læse vers:
وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين
Af dette vers, sagde Ibn Abbas: "Dette vers er ikke dimansukh Hvad der menes er, at forældrene af mænd og kvinder, der både er i stand til hurtigt, så han fodret for den ene dag til en dårlig person.". [Udgivet af Al-Bukhari i bogen af Tafsir]. [3]
Said Sheikh Abdur Rahman Som Sa'di i sin kommentar: "Og der er en anden opfattelse, at afsnit:
وعلى الذين يطيقونه فدية طعام مسكين
Det betyder, at dem, der føler sig tynget af deres faste og besværlige, og er ude af stand til at gøre det, som en gammel mand, og så en løsesum for ham hver dag for at brødføde en fattig person. Og dette er den korrekte mening ". [4]
Shaykh Muhammad ibn Saalih Al 'Uthaymeen sagde: "Den fortolkning af Ibn Abbas i dette stykke viser dybden fikihnya, på grund af den måde, som gør argumentet i dette stykke, at Gud skabte fidyah i stedet for fastende for de mennesker, der er i stand til hurtigt, hvis han ville, så han fastede; og hvis ikke, så brød han og løsepenge. Derefter loven blev afskaffet, således at for hver person, der skal hurtigt. Så når en person er i stand til hurtigt, hvilket er obligatorisk for ham, er hans efterfølger, Den Hellige Moské ". [5]
C. Folk er forpligtet til at løsesum
A. Mennesker, der er ældre (ældre) mænd og kvinder, der føler vægten, når fastende. Så han får lov til at bryde, og obligatorisk for dem at fodre hver dag til en dårlig person. Det mener Ali, Ibn Abbas, Abu Huraira, Anas, Sa'id ibn Jubayr, Abu Hanifah, Ats Tsauri og Auza'i. [6]
2. Den syge forventes ikke at helbrede. Som en kronisk sygdom eller maligne sygdomme, som kræft og semisalnya.
Har pligt til hurtigt fald i de to grupper, baseret på to ting. Først, fordi de ikke har råd til at gøre det. For det andet, hvad er der blevet berettet fra Ibn 'Abbas i fortolkning af præmis fidyah som forklaret i forvejen.
Problem: Hvis de syge ikke forventes at komme sig, efter en løsesum han senere genvundet menakdirkannya Gud, hvad skal han gøre?
Svar: Nej mengqadha fasten obligatorisk for ham, som han havde efterladt, fordi forpligtelsen til at ham, når det er en løsesum, mens han har gjort. Derfor er han blevet frigjort fra deres forpligtelser, så det bliver hans pligt til at falde hurtigt. [7]
Der er nogle, der bestrides af lærde, hvorvidt deres løsesum. De blandt dem er:
A. Gravide og ammende kvinde.
For gravide og ammende kvinder får lov til at bryde fasten. For hvis en gravid kvinde at faste, i almindelighed, inkriminere ville selv, og abort. Tilsvarende, kvinder, der ammer, hvis han er hurtigt, vil det nedsætte deres modermælk, så det kan forstyrre udviklingen af deres børn.
Med hensyn til, hvorvidt obligatorisk for dem at mengqadha `og en løsesum?
I dette nummer, er der uenighed blandt de Ahl-ul-ilmi.
Første udtalelse: Obligatorisk for dem at mengqadha `og løsepenge. På denne baggrund er der ingen detaljer. Når gravide og ammende kvinder er bekymrede for ham, så han kun forpligtet til at mengqadha `uden en løsesum. Og hvis de er bange for fosteret eller barnet, så han er forpligtet til at mengqadha `og løsepenge.
Sætning af denne udtalelse brev er Al Baqarah vers 185, der handler om den generelle betydning af de syge, at de blev beordret til at mengqadha `hurtigt de kunne på den anden dag. Mens argumentet om nødvendigheden af en løsesum, er de ord Ibn Abbas:
المرضع والحبلى إذا خافتا على أولادهما أفطرتا وأطعمتا
"Kvinder ammende og gravide kvinder, hvis bange for sine børn, så de bryder og foderstoffer". [Berettet af Abu Dawood, der er klassificeret som saheeh af Shaykh al-Albani i Irwa'ul Ghalil, 4/18].
Betydninger som den nuværende, har også berettet fra Ibn Umar, og er også klassificeret som saheeh atsar Sheikh Al Albani i Irwa '.
Ibn Qudama sagde, "Hvis de bekymre sig om sig selv først, så han bryder, og er kun forpligtet til at mengqadha`. I dette nummer, er vi ikke bekendt med nogen fejl i Ahl-ul-ilmi, fordi de begge af dem som syge mennesker, der frygter ham. Men hvis de frygter for deres børn, så han er forpligtet til at bryde den hurtige og mengqadha `og at brødføde en dårlig for hver dag. Dette er, hvad der blev berettet fra Ibn 'Umar og Mashur af Shafi'i madhhab. [8]
Anden udtalelse: Ikke obligatorisk for dem at mengqadha ', men obligatorisk for en løsesum. Det er af den opfattelse Ishaq bin Rahawaih.
Proposition af dette argument er, at Anas hadith:
إن الله وضع الصيام عن الحبلى و المرضع
"Sandelig, Allah gør fastende af gravide og ammende kvinder". [Berettet af al Khamsah].
Og ved at tage fra de ord, Ibn Abbas, at gravide og ammende kvinder, hvis bange for hendes søn, da han brød og fodring. Selvom Ibn Abbas ikke nævne at mengqadha ', men kun nævnt for at fodre. [*]
Tredje udtalelse: Obligatorisk for dem at mengqadha 'alene.
Med forslaget om, at de, der gerne tilstanden af syge og rejser en. Denne udtalelse er udtryk, har Ibn Abbas ikke tale om at mengqadha ', fordi det er blevet rådgivet, så ingen grund til at nævne. Med hensyn til hadith "Allah gør fasten af dem, der er gravide og ammende kvinder," det menes, er, at Gud gør forpligtelsen til at faste, men obligatorisk for dem at mengqadha '. Dette er udtalelse fra Abu Hanifa madhhab. Også udtalelse fra Al Ibrahim Hasan Al-Basri og An Nakha'i. Både sige om amning og gravide kvinder, hvis frygt for hans eller hendes barn, så både brud og mengqadha '(udstedt af Al-Bukhari i sin Sahih).
Ifølge Shaykh Ibn 'Uthaymeen, er dette den mest magtfulde udtalelse [9]. Han (Sheikh Ibn 'Uthaymeen) sagde, en kvinde, hvis hun er ammende eller gravide og frygt for hans eller hendes barn, når fastende, så han bryder, baseret på Hadith af Anas bin Malik Al Ka'bi, han sagde, at Profeten har sagt:
إن اله وضع عن المسافر شطر الصلاة وعن الحبلى والمرضع الصوم
"Sandelig Allah har kastet halvdelen af de rejsende bøn, og af rejsende og gravide eller ammende kvinder (i dette tilfælde, rødt), fastende". [Berettet af al Khamsah, og det lafadz Ibn Mâjah. Denne Hadith saheeh], men krævede ham til at mengqadha 'fra den dag, han efterlod, da det var let for ham og har mistet en følelse af frygt, som den syge, der er kommet. [10]
Denne udtalelse er også fatwa Den Stående Komité Daimah, vil som vi citere følgende fatwa tekster.
Spørgsmål til Lajnah Daimah.
Problem: Gravide eller ammende kvinder, hvis bekymret hende eller mod hendes barn i Ramadan-måneden, og han bryde, hvad der er obligatorisk for ham? Har han bryde fasten og løsepenge og mengqadha '? Eller gør han bryde fasten og mengqadha ', men ingen løsesum? Eller nedbremsninger og løsepenge og ikke mengqadha '? Hvilket er den mest korrekte af disse tre ting?
Svar: Hvis kvinden er gravid, hun bekymret hende eller fosteret, hvis den faste under ramadanen, så han er at knække, og tvunget ham til at mengqadha 'alene. Betingelse i dette tilfælde, som mennesker, der ikke er i stand til hurtigt, eller at han var bekymret der for ham, hvis faste Awliyaa. Han sagde:
فمن كان منكم مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر
"De, der er syge eller i transit, så er det obligatorisk for ham at skifte fra de dage af andre".
Tilsvarende, en kvinde, der amme, hvis bekymret for ham, da ammer sit barn i Ramadan måneden, eller bange for at hans søn, hvis han fastede, så han kan ikke råd til at fodre ham, så brød han og krævede ham til mengqadha 'alene. Og må Gud give taufiq. [11]
2. Folk Hvem har pligt til at Mengqadha 'Fasten, men han vil ikke gøre det uden udzur til næste Ramadan.
Første udtalelse: Obligatorisk for ham at mengqadha 'og løsepenge. Det mener jumhur (Malik, Shafi'i, og Ahmad). Selv i henhold til Shafi'i madhhab, han tvunget til en løsesum på Ramadan-Ramadan beløb, som han passerede (dvs. hvis han ikke har mengqadha 'Ramadan fastende indtil næste to, så er det obligatorisk for ham fidyah to gange).
Sætning af denne udtalelse, er:
Hadith af Abu Hurayrah at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam befalet at føde og mengqadha "for mennesker, der mengakhirkan indtil næste Ramadan. (Rapporteret af Ad Daraquthni og Al Bayhaqi). Men denne hadith Da'eef, så den ikke kan anvendes som bevis.
Ibn Abbas og Abu Huraira berettede, at mengakhirkan om mennesker, der udgør 'indtil næste Ramadan kommer, siger de, at (den person, Red) for hver dag at fodre den stakkels mand. [12]
Anden udtalelse: Ikke krævet en løsesum for ham, men han har syndet, fordi mengakhirkan i mengqadha 'fastende. Dette er madhhab af Abu Hanifah, og er af den opfattelse Al-Hassan og Ibrahim An Nakha'i. Fordi det er en obligatorisk hurtigt, når han mengakhirkannya, er det ikke forpligtet til at betale en bøde på fidyah, som han mengakhirkan tilbedelse bør ske nu eller udskyde nadzarnya. [13]
Sagde Imam ASY Syaukani: "Så at Dhahir (stærke meninger) er ikke obligatorisk (for løsepenge)." [14]
Said Shaykh Ibn 'Uthaymeen: "Den atsar, som berettede fra Ibn Abbas og Abu Huraira, kan vi bringe lov til Sunnah, så det er ikke obligatorisk for en løsesum således den korrekte udtalelse om dette emne (er), er det ikke obligatorisk for ham, undtagen for. fastende, selv om han var skyldig i mengakhirkan i menngqadha ". [15]
Dette er (sand, rød) for dem uden udzur mengakhirkan. Midler, (for), folk der mengakhirkan mengqadha ', indtil den næste Ramadan, fordi udzur, såsom sygdom eller rejse, eller en meget smal, er det ikke obligatorisk også for løsepenge.
Problem: Hvis der er mennesker, der oplever smerter under ramadanen, så er problemet der er nogle ting at se.
Først: Hvis sygdommen forventes at omfatte helbredt, så tillod ham ikke at faste, før han kom. Hvis smerten fortsætter han dør, så er det ikke forpligtet til at løsepenge. Fordi forpligtelsen er mengqadha ', så dør før du gør det.
For det andet: Hvis sygdommen forventes at omfatte helbredt, og det gjorde han ikke hurtigt og han er fri for sygdommen, men så dør før mengqadha'nya, derefter beordret til at der skal betales fidyah af dagen han forlod, taget fra hans ejendom. Fordi derhjemme, var han i stand til at mengqadha ', men fordi han mengakhirkannya til døden, og derefter betalt for hendes fidyah.
Tredje: Hvis sygdommen, herunder dem, der ikke forventes at komme sig, så pligt til ham for løsepenge, som tidligere beskrevet [16].
D. Typen og indholdet af fidyah.
Ikke nævnt i teksterne i Koranen eller Sunnah af de niveauer og typer af fidyah kan udstedes. Noget, der ikke bestemmes af Nash så vender vi tilbage til 'urf (brugerdefineret udbredt). Derfor siges det at være gyldig i løsepenge, hvis vi har givet til et dårligt måltid, enten frokost eller middag, eller give dem mad, så de har det.
Om Niveauer og Ulema mening fidyah typen.
Imam An Nawawi sagde: "(første udtalelse), niveauer (Hellige Moské) er en af mudderet for mad hver dag Type, såsom fødevarer i naturen er zakat Så retningslinjer anvendes som fødevarer generalitet af befolkningen i det land, er udtalelsen fra den mest magtfulde... . Og der er en anden udtalelse, der er udstedt som en almindelig mad, han spiser hver dag. Og en tredje udtalelse, mulighed for at vælge mellem forskellige typer af mad der. "
En Imam Nawawi sagde også: "Ikke gyldig, hvis en løsesum med mel, sawiq (meget fint mel), eller korn, der er blevet beskadiget, eller (ugyldig), hvis den løsesum med dens værdi (penge, Pen.), Og ikke gælder også (Ransom) til den anden, som det er blevet beskrevet.
Fidyah udbetales kun til de hjemløse og fattige. Hver af mudderet er adskilt fra hinanden mudder. Så det kan give nogle mudder fra en enkelt person og fra den Hellige Moské, en måned for en faqir alene ". [17]
Størrelsen af mudderet.
Den ene er kvart mudder sha '. Og sha 'henvises til, er SHA' nabawi, nemlig SHA 'Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. En sha 'nabawi sammenlignes 480 (480) mitsqal god hvede. Et mitsqal, svarende til 4,25 gram. Så 480 gram mitsqal opvejes af 2040. Betyder mudder er 510 gram. [18]
I udtalelsen af Sheikh Abdullah Al Bassam, er en SHA 'nabawi fire mudder. En mudder, der er lig med 625 gram, som SHA "nabawi lig med 3000 gram. [19]
Baseret på størrelsen nævnt, så kan vi vurderer, at en hvedekorn bekisar mudder fra mellem 510 til 625 gram. De forskere har beskrevet, ud over Hellige Moske af korn, såsom ris, majs og den anden er en halv-sha '(to mudder). Og vi går tilbage til vers, at den person, der har begunstiget til fodring af de fattige, ved at give til andre fattige mennesker, så er det bedre for ham.
E. HVORDAN løsesum
Way of løsepenge kan gøres på to måder.
Første: tilberedning af måltider, derefter kalde den stakkels antallet af dage, at han ikke hurtigt, som det gøres af en ven af Anas bin Malik, da han var ældre.
Omtale af Anas bin Malik, at han var svag og ude af stand til hurtigt i et år. Så gjorde han en stor plade af tsarid (brød). Så kaldte han tredive fattige mennesker, og opfordrede dem til at spise, indtil mæt. (Produceret af Al Bayhaqi og klassificeret som saheeh af Shaykh al-Albani i Irwa'ul Ghalil).
Andet: Giv til de fattige form af ubehandlede fødevarer. De lærde sagde: "Med mudder af Burr (korn), eller halv-sha 'end i andre bør dog gives noget til at fungere som lauknya af kød, eller på anden måde, så perfekt praksis af Guds ord er blevet nævnt.".
F. TIME løsesum.
Den løsesum på gang der er et valg. Hvis han ønsker, og derefter en løsesum for en fattig mand på samme dag. Eller hvis han ønsker, så mengakhirkan indtil den sidste dag i Ramadan, som det er tilfældet, da han var en gammel ven af Anas. Og bør ikke sætte fidyah før Ramadanen, fordi det er ligesom at sætte Ramadhan fastemåneden Ramadan på.
Allah den Almægtige ved bedst.
Maraji `:
A. Al Majmu 'Sharh Al-dzab Muhadz, Imam An Nawawi. CET. Maktabah Al Ershad, Jeddah.
2. Al Mughni, Imam Ibn Qudama, CET. Maktabah Ar Riyadh Al Haditsah, Riyadh, år 1402 H.
3. Ash Sihah Mukhtar, Imam Muhammad Ar Razi, CET. Maktabah Lubnan, i 1989.
4. ASY Syarhul Mumti ', Shaykh Muhammad bin Saalih Al' Uthaymeen. CET. Maktabah Asaam, Riyadh, år 1416 H.
5. Nailul Authar, Imam Ash Syaukani, CET. Dar Al Kalim Ath Thayyib, Beirut, Tahun1419 H.
6. Nailul Maram, Allamah Siddiq Hasan Khan, CET. Ramadi, Dammam, H. År 1418
7. Irwa'ul Ghalil, Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin, CET. Både Al Maktab al-Islami, Tahun1405 H.
8. Fat-Hul Bari, Al Hafiz Ibn Hajar. CET. Dar Al ma'rifah, Beirut.
9. Fatawa Islamiyah, Jama ': Muhammad Al Musnid. Cet Dar Al Wathan, og andre bøger.
[Kopieret fra As-Sunnah magasin IX/1426/2005M 07-08/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]
Nå Guds barmhjertighed Al-Ghafur I Ramadan Majestæt
På vegne af Allah den Almægtige er al-Ghafur (den Barmhjertige), og blandt hans egenskaber er maghfirah (tilgive). Se de tjenere desperat brug for tilgivelse fra Allah den Almægtige for deres synder, og de faldt udsat i syndens pøl. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
لو لم تذنبوا لذهب الله بكم ولجاء بقوم يذنبون فيستغفرون الله فيغفر لهم
Hvis du ikke begå synd, vil Allah ødelægge dig, og han vil bringe et folk, som synd, så vil de bede om tilgivelse fra Allah, så han vil tilgive dem. [HR. Muslim, nej. 2749]
Synd er bestemt til den menneskelige og uundgåelige. Allah den Almægtige har mensyariatkan faktorer, der forårsager synd, så hans hjerte var altid afhængig af sin Herre, har altid betragtet sig selv fyldt med fejl, altid introspektion sig selv, langt fra at være 'ujub (beundre mig selv), ghurûr (vildledt med en privat praksis) og stolthed .
Mange synder er tilgivet i Ramadan, fordi måned er den måned, barmhjertighed, tilgivelse, befrielse fra helvede, og måneden at gøre godt. Ramadanen er også den måned, hvor belønningen for tålmodighed er paradis. Allah den Almægtige siger:
إنما يوفى الصابرون أجرهم بغير حساب
Kun dem, der er patient belønning betalt tilbage på ubestemt tid. [Az-Zumar/39: 10]
Fasten er et skjold, og den barriere af synd og umoral samt beskytter af helvede. Beskrevet i Hadith:
الصحابة: أمنت يا رسول الله قال: جاءني جبريل فقال: بعدا لمن أدرك رمضان فلم يغفرله قلت: آمين فلما رقيت الشانية قال بعدا لمن ذكرت عنده فلم يصل عليك قلت: آمين فلما رقيت الشالشة قال بعدا لمن أدرك أبواه الكبر عنده فلم يدخلاه الجنة قلت آمين
Faktisk Profeten sige Amen tre gange, når Gabriel bad. De ledsagere spurgte: "O Allahs Sendebud! Du er nødt til at sige Amen. " Han svarede: "Gabriel er kommet til mig, da han sagde:" Ve dem, der støder Ramadan ikke kan tilgives ". Så jeg svarede: "Amen." Da jeg op ad trappen en anden prædikestol han sagde: "Ve dem, der er nævnt dit navn foran ham og ikke salawat dig". Så jeg svarede: "Amen." Da jeg klatrede op på prædikestolen trappen tredje, sagde han: "Ve ham, at hans forældre når alderdommen ved hans side, og de ikke sætte det ind i himlen". Så jeg svarede: "Amen." [1]
En muslim, der forsøgte at få tilgivelse for synder, ville være tilfredse med den praksis retfærdige gerninger, at Allah den Almægtige borttage synder og dårlige gerninger, fordi god kan slette grimhed.
Årsagerne til tilgivelse, der er ordineret som omfatter:
A. Tawheed
Dette er den største årsag. Hvem kan ikke bertauhid, så tabet af tilgivelse, og som har siden da haft den største barmhjertighed. Allah den Almægtige siger:
إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء
Sandelig Allah vil ikke tilgive Shirk, og tilgiv alle de synder, bortset fra (shirk), til hvem Han vil. [An-Nisa '/ 4:48]
Enhver, der bringer enhed med jorden fuld af synder, så Allah den Almægtige vil give fuld benådning ham Jorden. Men det er tæt forbundet med vilje Allah den Almægtige. Hvis Diak ønsker, vil blive tilgivet. Og det kunne være, han Almægtige ønsker at pine ham. Hvem er Tawhid kalimatut realisere i sit hjerte, så ville det tvinge Tawhid kalimatut kærlighed og ærbødighed til andet end Allah den Almægtige fra hans hjerte. Når det er synd og fejl fjernet i sin helhed, selv om så meget skum i havet. 'Abdullah bin' Amr Allah 'anhu beretter, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde engang: "Sandelig, Allah vil isolere en af mine folk (til ansigt), foran alle skabninger på dommedag. Så Gud sprede et ark af 99 (velgørenhed record) ejendom. Hvert ark så langt øjet kunne se. Da Gud sagde: "Kan du nægte det? Er gerninger optage engle menzhalimimu ". Så svarede han: "Nej, Herre min Gud". Og Gud sagde igen: "Har du udzur?" Han svarede: "Nej, Herre". Og Gud sagde: "(Sandheden) Nej, du faktisk har en god side Vi har ikke kezhaliman på jer i dag". Så udstedt et kort med syahadatain. Da Gud sagde: "Masukanlah skalaerne!" Han sagde også: "O min Herre, hvad godt er dette kort i forhold til de plader af det?" Og Gud sagde: "Sandelig, du vil ikke dizhalimi". Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Så arkene er placeret i vægtene og vægt af kortet i den anden. Det viser sig arkene på kortet holdt høj og vejer mere. Så ingen var mere alvorlig end Allahs navn ". [2]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam angivet i hadith Qudsi:
قال الله تبارك وتعالى ياابن آدم إنك لو أتيتني بقراب الأرض خطايا ثم لقيتني لا تشرك بي شيئالأتيتك بقرابها مغفرة
Allah sagde: O Adams børn, hvis du medbringer alle dine synder på jorden og så finde mig i en tilstand, der ikke forbinder noget med mig (ikke shirk) selvfølgelig vil jeg give dig fuld tilgivelse af jorden. [Berettet af Muslim].
Det er en dyd og barmhjertighed af Allah den Almægtige at benåde alle de synder, der findes på disse plader med ord monoteismen. Fordi sætning er en sætning oprigtig monoteisme, som reddede sin ejer fra Allah. Almægtige Gud himlen og skænket ham synder omstændigheder mødes jorden, men tjeneren har at realisere tawhid, erstattet Gud den Almægtige med tilgivelse.
2. Bøn med HOPE
Allah den Almægtige befalet at bede og lovede at indrømme det. Allah den Almægtige siger:
وقال ربكم ادعوني أستجب لكم
Og Rabbmu sagde: "Bed for mig, vil jeg svare dig". [Ghâfir/40: 60]
Bøn er tilbedelse. Bønnen vil blive givet, hvis det opfylder kravet om perfektion og fri for forhindringer. Nogle gange, blev tilskuddet forsinket, fordi nogle betingelser ikke er opfyldt, eller en delvis barriere.
Blandt de betingelser og manerer i bøn er absorptionen af leveren givet, forventer godkendelse af Allah den Almægtige, alvor i at spørge, ikke angivelse Insha Allah (Oh Allah den Almægtige, allernådigst bede om, når du ønsker det-ed), forventer ikke travlt opfyldelse, vælger de tidspunkter og omstændigheder, der ædle, mengulangulang bøn tre gange og begyndte at rose den Almægtige Allah og velsignelser på, så prøv at vælge fødevarer og drikkevarer er lovlig og andre.
Blandt de vigtigste applikation, der tilbød en tjener til sin Herre, er en anmodning om, at hans synder er tilgivet, eller effekten af syndernes forladelse, f.eks frelst fra helvede og sat i himlen. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til den person, der sagde: "Jeg kender ikke dine bønner udføres også langsomt Mu'adh.
"حولها ندندن
Vores underskriftsindsamling omkring det. [3]
Det er vores bøn, der drejer rundt om anmodning om optagelse af himlen og blive frelst fra helvede. Abu muslimske al-Khaulâni sagde: "Det kommer ikke mulighed for at bede til mig, medmindre jeg lave en bøn anmodning om, at det beskyttes mod brandene i helvede."
3. Tilgivelse (undskyld)
Anmodning tilgivelse fra Allah er beskytteren, vogter af Djævelen, barrieren fra angst, fattigdom og lidelse, sikkerhed fra hungersnød og synd for synd om nogen havde stablet op at røre himlen. I Hadith af Anas bin Malik Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' sagde alaihi wa sallam, at Allah den Almægtige siger:
ياابن آدم إنك مادعوتني ورجوتني غفرت لك على ماكان فيك ولاأبالى ياابن آدم لؤ بلغت ذنو بك عنان السماء ثم استغفرتني غفرت لك ولا أبالي ياابن آدم إنك لو أتيتني بقراب الأرض خطايا ثم لقيتني لا تشرك بي شيئا لأتيتك بقرابها مغفرة
"O Adams børn, sandelig siger til dig er stadig håber og beder til mig, så vil jeg tilgive enhver synd, der er i dig, og jeg ville ikke ligeglad, O Adams børn, var jeres synder for at nå himlen, så kan du bede om tilgivelse for mig, Jeg tilgiver dig, og jeg er ligeglad, O Adams børn, hvis du kommer til mig med fejlen om størrelsen af jorden og så er du kommet for at se mig i en tilstand af shirk eller menyekutukanKu gøre med noget, så ja, jeg kommer til jer med størrelsen af en benådning jorden så godt. [HR. at-Tirmidhi]
Istighfar er den bedste dækning af forskellige praksis, alder og dækselsamlingen.
4. Faste og bøn Dagslys i Nat for TRO, forventer noget til gengæld belønning ALLAHk, oprigtig Og for at adlyde Gud den Almægtige
Han fastede med den hensigt ikke følge mængden, ikke at få ros af mennesker, ikke at bevare indfødte eller så sundt, også har ingen intentioner om at vise sig og ikke til at lykkes duaniawi anliggender. Han heller ikke til hensigt at bede for det onde, der er upassende for en muslim. Han blev tvunget af fastede udføre hensigt tro på Gud den Almægtige, realiseringen af lydighed til ham og forventer en belønning fra Allah den Almægtige. I en hadith står der:
من صام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه
Enhver person, der faster for tro og ønsker at få en belønning, er det tilgivet alle sine synder, der er blevet vedtaget. [Al-Bukhari og Muslim]
Det ville være vidunderligt at udføre en fastende gik ud af sin tilbedelse i en tilstand, som da den blev født af sin mor, som ikke bærer synder og være hellig.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
إن الله تبارك وتعالى فرض صيام رمضان عليكم وسننت لكم قيامه فمن صامه وقامه إيمانا واحتسابا خرج من ذنوبه كيوم ولدته أمه
"Gud kræver hurtige Ramadan, og jeg beder for dig menyunnahkan natten. Så hvem udføre faste og bøn natten på grund af tro og fordi han ønskede at få en belønning, var han uden tvivl ude af dosadosanya som da han blev født af sin mor. [4]
Ved at implementere alt dette betyder, at en muslim har at holde sin frokost med en hurtig tid, at holde gang med bønner tarawih aftenen og forsøgte at få fornøjelsen af Allah den Almægtige
.
5. GENNEMFØRELSE AF Laylat al-Qadr bønner NAT og ønsker at komme UD AF TRO belønning
Laylat al-Qadr er en aften, som Allah den Almægtige har herrer, overstiger alle andre nætter, en nat, hvor Allah k sænke sin bog.
Allah den Almægtige siger:
إنا أنزلناه في ليلة القدر
Sandelig, Vi har været nede (al-Qur'an) om natten af herlighed. [Al-Qadr/97: 1]
Allah den Almægtige gjorde Laylat al-Qadr er bedre end tusind måneder. På denne aften englene komme ned og gøre det natten til frelse fra alt ondt og synd. Allah den Almægtige side et bogstav i al-Qur'an er tale om i aften. Folk, der er blokeret fra en række af godhed på aften mening, han er blokeret fra alle godhed.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam aldrig søge Laylat al-Qadr er på hele dagen under ramadanen, fordi han sallâ Allâhu' aldrig alaihi wa sallam beri'tikaf de første ti dage af Ramadanen, ti dage senere den anden og sidste ti dage. Folk, der ønsker at få heldige, vil han være interesseret i at udføre nattebønner natten bedre end 80-tre år og fire måneder.
I hadith, sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
من قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم
Hvem bad om natten under ramadanen på grund af tro og ønsker at få belønning, så han er tilgivet alle sine synder, der er blevet vedtaget. [5]
For at opnå tilgivelse om aftenen, var ikke forpligtet til at se det direkte. Men tilstanden er den ene gør qiyamul Lail som anført i Hadith.
6. Giv almisser
Velgørenhed herunder en qurbah (tilbedelse tættere til) majestæt Gud den Almægtige. Med det, en slave, der er godt, efter det Ord af Allah den Almægtige:
تنالوا البر حتى تنفقوا مما تحبون وما تنفقوا من شيء فإن الله به عليم
Du kommer aldrig til god (perfekt), før du bruger sehahagian skat, du elsker. og hvad du bruger. Allah kender. [Ali Imran / 3:92].
I Hadith af Mu'adh, sagde Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
ألا أدلك على أبوب الخير الصوم جنه والصدقة تطفىء الخطيئة كما يطفىء الماء النار وصلاة الرجل من جوف الليل
"Ville jeg vise jer de porte godhed? Fasten er en skjold. Velgørenhed at fjerne fejl som vand til at slukke ilden. Og bede nogen i den mørke nat ... "[at-Tirmidhi, nr.: 2541]
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam en meget generøs person. Og han igen er mere generøs i Ramadan, da han mødte englen Gabriel. På det tidspunkt han er mere generøs end vinden blæser vind. Blandt de bedste form for næstekærlighed er at fodre en fastende person (ifthârus shâim). Nævnt i hadith:
من فطر صائما كان له مشل أجره غير أنه لا ينقص من أجر الصا ئم شيئا
"Hvem giver Iftar til en fastende person, han syntes at få merit, uden at det berører nogen belønning denne person." [HR. at-Tirmidhi og klassificeret som saheeh af al-Albani]
Ganget belønne dem, der giver almisser til syv hundrede gange og mere multipla. I Ramadan måneden, er en fordobling af belønning større. Blandt de seværdigheder er meget interessante, entusiastiske folk på Grand Mosque og Profetens Moske og andre moskeer til tilvejebringelse af den muslimske fastemåned Ramadan.
7. Udfør Umrah
Tilbedelse omfatter en faktor, der gør Umrah synder. Profeten sagde:
العمرة إلى العمرة كفارة لما بينهما والحج المبرور ليس له جزاء إلا الجنة
"Religion for at tilbede Umrah Umrah (den næste) er en synd penggugur mellem de to. Og belønningen for Hajj Mabrur ingen anden er himlen "[al-Bukhari, nr.: 1650]
Umrah i Ramadan, belønningen er større end i andre bulanbulan. Af Allah ibn Abbas 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' efter hjemkomsten fra Hajj af Wada 'alaihi wa sallam sagde til en kvinde fra Ansar hedder Umm Sinan: ". Hvad forhindrer dig for pilgrimsfærd (for mig)" Han sagde: "Abu så og så (hendes mand) har to kameler. En bar for pilgrimsfærd og den anden til vanding rismarker. "
Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til ham:
فإن عمرة في رمضان تقضي حجة أو حجة معي
"Ja Umrah i Ramadan kan ændre Hajj med mig." [Bukhari nr. 1863, Muslim, 3028]
Sikke en stor formue, som Umrah i Ramadan. Han var som en pilgrimsrejse med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, ligesom de mennesker, der ledsager ham i ihram, tawaf og Sai og hele hans ritualer i Hajj.
8. PERFECT FAST hele måned
Der er mange mennesker, der ville være fri for helvedes ild i Ramadan, og det sker i hver nat. Allah den Almægtige belønne folk forbedre patientens uden særlige beregninger. Der er en præst, der sagde:
من صام الشهر واستكمل الأجر وأدرك ليلة القدر فقد فاز بجائزة الرب
Hvem fastede hele måneden og opnå en perfekt belønning, og nætterne Laylat al-Qadr mødtes med, ja, han har nået en gave fra Gud.
Gud den Almægtige tilgive vore synder og dækker alle vores mangler og lette alle vore anliggender.
Taget fra bogen Tadzkîrul Anam-Shiyâm Bidurûs aske, arbejde Shaykh Sa'd bin Sa'id al-Hajri, Dar Ibn Jauzi s. 265-27
[Kopieret fra As-Sunnah magasin udgave, 06-07/Tahun XIII/1430/2009M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]
Praksis med at faste Ramadan
Ved
Gejstlige Abu Asma Khalid bin Syamhudi
DEFINITION af fastende
I sprog betyder fastende (shiyam aske) på arabisk til at modstå, som er Allahs ord swt:
إني نذرت للرحمن صوما فلن أكلم اليوم إنسيا
"Jeg har bernadzar til Gud om at afstå (fra tale)" [Maryam: 26]..
Hvad angår begrebet syar'i er, afstå fra ting, som er annulleret fra solopgang til solnedgang, ledsaget af hensigten.
Praksis-praksis FORBINDELSE MED FAST
A. Intentions.
Hvis du har indtastet Ramadan-måneden, obligatorisk for enhver muslim til hensigt at faste om aftenen, fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
من لم يجمع الصيام قبل الفجر فلا صيام له
"Hvem har ikke til hensigt at faste før daggry, så det er ingen hurtig for ham." [History of Abu Dawud, Ibn Khuzaimah, og Al Bayhaqi, fra Hafsah bint Umar]
Denne hensigt, er det placeret i hjertet. Mens du læser det, herunder velgørenhed kætteri. Hensigt at faste i løbet af natten, skal det være specifik for fastende.
2. Qiyam af Ramadan.
a). Qiyam I Ramadan er foreskrevet i menigheden.
Ved gennemførelsen af qiyam Ramadan (tarawih bøn) i menigheden er ordineret. Menigheden endnu mere mainstream end at gøre det alene, fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har gjort dette og forklare dens forrang. Er Hadith af Abu Dharr:
صمنا مع رسول اله d صلى اله en عليه وسلم رمضان فلم يصل بنا حتى بقي سبع من الشهر فقام بنا حتى ذهب ثلث الليل ثم لم يقم بنا في السادسة وقام بنا في الخامسة حتى ذهب شطر الليل فقلنا له يا رسول الله لو نفلتنا بقية ليلتنا هذه فقال إنه من قام مع الإمام حتى ينصرف كتب له قيام ليلة ثم لم يصل بنا حتى بقي ثلاث من الشهر وصلى بنا في الثالثة ودعا أهله ونساءه فقام بنا حتى تخوفنا الفلاح قلت له وما الفلاح قال السحور
"Vi fastede Ramadan med Allahs Sendebud. Han ikke føre tarawih vore bønner i løbet af måneden, med undtagelse af op til syv dage. På det tidspunkt, fører han os (tarawih bøn), indtil den tredje passage af natten. På den sjette dag (bo 6 dage), han ikke beder . med os Først senere på femte dag (bo 5 dage), han føre os (tarawih bøn) at passere den halve nat Når vi siger til ham:. '. O Allahs Profet Vil du tilføje en bøn på denne nat "Han svarede." Sikkert, hvis nogen beder med sin præst til afslutning, sikkert belønne af bønner skrevet til ham en nat '. Så på den fjerde nat (bo 4 dage), igen, at han ikke lede bønnen, vi er. Og på den tredje nat (bo 3 dage), samlede han sin familie og kone ., hans kone og de mennesker, og vi lede (om natten), indtil vi er bange for at miste sejren I (fortællere i Abu Dharr) sagde:?. Jeg spørger, hvad er det at vinde Han (Abu Dharr) sagde, Sahur ". [HR At-Tirmidhi].
Således bøn Ramadan qiyamu tarawih eller ikke gennemført af menigheden på Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og Abu Bakr, indtil det tidspunkt, Umar kalifat. Profeten gjorde det ikke i menigheden hele tiden, fordi han bekymrede det ville være obligatorisk for muslimerne, så at hans folk ikke er i stand til at gøre det. Nævnt i Hadith af Aisha (i Shahihain): "Se, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ud en aften, og derefter bad i moskeen, og nogle folk kommer bede med ham i morgen, taler folk om det så samlet det bedste ud af dem,.. derefter (Allah), og disse bønner er bad med ham. På den næste dag, folk taler om det. Så om natten af de tre, menigheden steget, så Profeten kom ud og bede sammen med dem. Da natten af de fire moskeer kan ikke rumme menighed (men han kom ikke ud), så han kom ud til daggry bøn, når den er gennemført daggryet bøn, han står over for menigheden, så læs den bekendelse af tro og sagde:.. Amma ba'du jeg allerede kender din holdning Jeg frygter imidlertid, bøn er forpligtet til dig, så er du ikke i stand til at gennemføre den. Derefter (efter nogen tid) Profeten døde, og sagen er stadig i en tilstand af menigheden ". [Berettet af al Bukhari og Muslim].
Så er den bøn i menigheden ikke udført kontinuerligt på Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, er en bekymring, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam i tilfælde af bøn er obligatorisk på de mennesker. Og fordi dette er blevet tabt med drabet på sin sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. fordi hans død betyder religion er blevet perfektioneret af Allah den Almægtige, er der ikke længere mulige tilføjelser. Således loven forblev i menigheden disyariatkannya qiyam Ramadan (læs tarawih), at den er tændt af Umar ibn al-Khattab i kekhalifaannya.
b). Rakaatnya nummer.
I udtalelsen fra rajih (stærk), Ramadan qiyam gjort 11 cykler, og mindre af det. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ikke angive antallet og længden af læsning.
c). Tid.
Tid til at arbejde fra efter 'Isha bønnerne indtil fremkomsten af daggry daggry. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
إن الله زاد كم صلاة, وهي الوتر فصلوها بين صلاة العشاء إلى صلاة الفجر
"Sandelig, har Allah tilføjet dig en bøn, og han er Witr, så du beder Fajr bønnen indtil aftenbønnen." [Berettet af Ahmad fra Abi Basrah og Al Albani dishahihkan i Qiyam Al Ramadan, 26].
d). Qunut.
Når du færdig med at læse brevet og før bukke, nogle gange profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Qunut læsning, og bør gøres efter bukke.
e). Efter at have læst Witr Bøn.
سبحان الملك القدوس سبحان الملك القدوس سبحان الملك القدوس
Sådan at læse denne bøn, ved at udvide og hæve stemmerne i den tredje.
3). Dawn.
Gud mensyariatkan daggry på muslimerne til at differentiere deres faste med fastende folk før dem, som talt Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Hadith af Abu Sa'eed al-Khudri:
فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب أكلة السحور رواه مسلم
"Hvad adskiller vores faste med faste af bogen er at spise et måltid". [Berettet af Muslim].
a). Sahur dyd.
• Sahur er en velsignelse. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
إنها بركة أعطاكم الله إياها فلا تدعوه رواه النسائي وأحمد بسند صحيح
"Sandelig, måltidet er en velsignelse, som Gud gav dig, så du ikke efterlader". [History of An-Nasa i og Ahmad, med en saheeh sanad].
Måltid som en velsignelse, der kan ses tydeligt, fordi det følger Sunnah og styrkelse af faste, og tilføje ånd at tilføje til faste. Har også til hensigt at diskriminere ved skriftkloge.
• Shalawat af Gud og englene rettet til den person, der bersahur. I Hadith af Abu Sa'eed al-Khudri Allah 'anhu, profeten sallâ Allâhu at' alaihi wa sallam sagde:
السحور أكلة البركة, فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين رواه ابن أبي شيبة وأحمد
"Sahur er velsignet mad, så du ikke forlader, selv om nogen af jer bare tage en slurk vand, fordi Gud og englene ovenstående bershalawat bersahur mennesker". [Historie og Ahmad Ibn Abu Syaibah].
b). Mengakhirkan Sahur er Sunnah.
Sunnah langsom begyndelse indtil i nærheden af Dawn (Fajr), som nævnt profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Allah i Hadith af Ibn Abbas' anhu af Zaid ibn Thabit, sagde han:
تسحرنا مع النبيثم قام إلى الصلاة, قلت: كم كان بين الأذان والسحور? قال: قدر خمسين آية رواه البخاري ومسلم
"Vi daggry med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så han gik til beder jeg (Ibn Abbas) sagde:.?. Hvor lang tid mellem daggry kald til bøn Han svarede, omkring 50 vers" [History of al-Bukhari og Muslim]
.
c). Sahur lov.
Muakkad daggry er sunnah (Sunnah understreges). Beviserne:
• Kommando profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
تسحروا فإن في السحور بركة رواه البخاري ومسلم
"Bersahurlah, da daggry er der en velsignelse". [History of al-Bukhari og Muslim].
• Forbud forlod måltidet som nævnt i Hadith af Abu Sa'eed tidligere. Derfor Al Hafiz Ibn Hajar i Fathul Bari (3/139) menukilkan konsensus om Sunnah måltid.
4. Fastende tid.
Fasten begynder fra solopgang til solopgang og solnedgang. De beviser, som er Guds ord, som betyder: "Og spise og drikke, indtil du er klar til dig, hvid og sort i løbet af natten daggry, derefter udfylde den hurtige til aften". [Al-Baqarah: 186].
Da det blev klart ved daggry, så vil vi forbedre den hurtige til solnedgang, og derefter bryde som nævnt i Hadith af 'Umar, at budbringer fra Allah ' alaihi wa sallam sagde:
إذا أقبل الليل من ههنا و أدبر النهار من ههنا وغربت الشمس فقد أفطر الصائم رواه البخاري ومسلم
"Hvis det var kommet om natten fra her og gå i løbet af dagen fra her og solen havde sat, så de mennesker, der har brudt fasten". [History of al-Bukhari og Muslim]
Breaking tid kan ses med ankomsten af den tidlige mørke mod øst efter tabet af rundhed af solen direkte. Alt, der kan ses med det blotte øje, behøver kikkert uden brug af værktøj til at finde ud af det.
5. Case-sag ugyldig hurtigt.
a). Spise og drikke formål. Word of Allah swt, hvilket betyder: "Og spise og drikke, indtil du er klar til dig, hvid og sort i løbet af natten daggry, derefter udfylde din hurtige indtil natten" [al-Baqarah: 186].
b). Bevidst at kaste op eller opkastning med vilje.
c). Menstruation og fødsel.
d). Injektion indeholdende fødevarer (IV).
e). Samleje.
6. Case-Case Else Skulle opgivet, da Fasting.
a). At fortælle løgne. I Hadith af Abu Hurayrah at Profeten n sagde:
من لم يدع قول الزور و العمل به فليس له حاجة أن يدع طعامه وشرابه رواه البخاري
"Enhver, der ikke opgiver falsk tale og gerninger, så Gud ikke behøver at opgive sine bestræbelser på at spise og drikke". [History of al-Bukhari].
b). Gør det nytteløse og ondt (det onde). Nævnt i Hadith af Abu Hurayrah at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
ليس الصيام من الأكل والشراب إنما الصيام من اللغو والرفث, فإن سابك أحد أو جهل عليك فقل إني صائم إني صائم رواه ابن خزيمة والحاكم
"Det er ikke så hurtigt (undlade) fra at spise og drikke, (men) det er hurtigt (omkvæd) af tomhed og hæslighed, så hvis nogen mencacimu eller gøre ondt for dig, at sige: Jeg faster, jeg faster." . [Historie og Ibn al-Hakim Khuzaimah].
7. Case-Case tilladt.
a). Folk, der junub at komme ved daggry, som nævnt i Hadith af Aisha og Umm Salama, de to sagde: "Sandelig, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam få daggry (fajr) i en tilstand junub af hans familie, så brusebad og faste". [History of al-Bukhari og Muslim].
b). Bersiwak.
c). Gurgle og sætte vand i næsen, når de udfører wudoo '.
d). Berøring og kysse for fastende person, og dimakruhkan for folk, der er unge, fordi man frygtede sine ønsker til at stige.
e). Injektion er ikke en fødevare.
f). Berbekam.
g). Under maden smager ikke gå ind i halsen.
h). Penghitam iført øjne (Kohl) og øjendråber.
i). Hoved skyl med koldt vand og bruser.
8. Folk er tilladt ikke at faste.
a). Rejsende (dem, der rejser eller rejser uden for byen). De blev givet af Gud til at bryde nemt. Allah siger, hvilket betyder: "Og hvem syge eller på vej (og så brød han), derefter (wajiblah ham fast), som den dag det efterlod det den anden dag". [Al-Baqarah: 185]. De får lov til at bryde fasten og mengqadha (erstatte) fastende i de øvrige måneder.
b). Mennesker, der er syge får lov til at bryde fasten under ramadanen som en ynde og lethed, hvormed Allah skænker ham. Syge mennesker har lov til at bryde fasten, hvis det kan være livstruende sygdom, eller tilføje til den smerte, som det frygtede ville mengakhirkan eller langsom bedring, hvis patienten er fastende.
c). Kvinder, der har menstruation eller fødsel er forpligtet til at bryde, som ikke bør faste. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
أليس إذا حاضت لم تصل و لم تصم فذلك نقصان دينها
"Er det ikke, at hun menstruation bør ikke bede og faste ikke bør være? Og at manglen på religion". [Bukhari].
Også hadith Aisha, da han blev spurgt om den kvinde, der mengqadha mengqadha faste og bøn er:
كان يصيبنا ذلك فنؤمر بقضاء صومنا ولا نؤمر بقضاء صلاتنا
"Dengang vi også få det, så blev vi beordret til at mengqadha faste og bøn blev beordret mengqadha". [Bukhari og Muslim].
Baseret på konsensus blandt de lærde, den kvinde, der er menstruation eller efter fødslen, og er forpligtet til at bryde sin faste mengqadha i andre måneder.
d). Mennesker, der er gammel og svag, er både mænd og kvinder lov til at bryde, som Ibn Abbas sagde: "De mænd og gamle kvinder, der ikke var i stand til hurtigt, så de lever hver dag, at en fattig". [History of Al Bukhari, nej. 4505].
e). Er gravide eller ammende kvinder, der frygter sikkerhed af sig selv og hendes ufødte barn eller en ammende barn, også en lettelse at få en pause. Der er ingen forpligtelse for dem, bortset fra Den Hellige Moské. Det er således udtalelse fra Ibn Abbas og Ishaq. Beviserne er Guds ord, hvilket betyder: Og det obligatorisk for de mennesker, der kører tung løsesum (hvis de ikke var fastende), til (nemlig) brødføde en fattig mand. [Al-Baqarah: 184].
Dette stykke er afsat til forældre, der er svage, de syge ikke er helet, de gravide og ammende kvinder, hvis de frygter for sikkerheden for sig selv eller sit barn. På grund af ovenstående vers er blevet ophævet ved andre vers, som nævnt i Hadith af Abdullah ibn Umar og Salamah bin Al-Akwa ':
كنا في رمضان على عهد رسول الله من شاء صام ومن شاء أفطر فافتدى بطعام مسكين
حتى نزلت هذه الأية: فمن شهد منكم الشهر فليصم.
"Vi var i de dage af Profeten Ramadlan sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som ønsker hurtigt, og er ikke bepuasa kan også være, men det giver mad til de fattige, at droppe vers (hvilket betyder)" Hvem blandt jer er til stede (i et land, hvor hjem) i den pågældende måned, så lad ham fast måneden, Surat Al-Baqarah vers 185 -
,
Men, argumenterede Ibn Abbas, at verset ikke ophæves (slettes). Dette vers specielt til ældre mennesker, der ikke er i stand til at faste, og de bør indgå en fattig person hver dag. (Se hans ord berettet af Ibn Jarut, Bayhaqi og Abu Dawood med en saheeh sanad). Denne udtalelse bekræftes også af Hadith af Mu'adh bin Jabal, sagde han:
فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم كان يصوم ثلاثة أيام من كل شهر ويصوم يوم عاشوراء فأنزل الله تعالى كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم إلى قوله طعام مسكين فمن شاء أن يصوم صام ومن شاء أن يفطر ويطعم كل يوم مسكينا أجزأه ذلك وهذا حول فأنزل الله تعالى شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن إلى أيام أخر فثبت الصيام على من شهد الشهر وعلى المسافر أن يقضي وثبت الطعام للشيخ الكبير والعجوز اللذين لا يستطيعان الصوم
"Sandelig Profeten kom til Madinah efter starten på tre dage hver måned om faste og faste dagen for Ashura, så Allah nedsendte Hans ord" Åh, I der tror, at faste er ordineret til kelian ... "indtil ordene" ... at mætte. " . På det tidspunkt, alle, der ønsker at hurtigt han er hurtig. og som ønsker at bryde fasten (ikke hurtigt), kan erstatte det ved at fodre en fattig person. Det er til et år. Så Allah åbenbarede verset igen en anden "Month of Ramadan Koranen åbenbaret for ham 'en ... ", indtil ordet" .. en anden dag .. ". så hurtigt det obligatorisk for folk, der mukim (drikker alkohol) for måneden, og for den vejfarende, skal mengqadha hans hurtige, og angive levering af mad til forældre, der ikke er i stand til hurtigt .... "[Berettet af Abu Dawud, Bayhaqi, og Ahmad].
Denne udtalelse dirajihkan af Shaikh Ali Hasan Ali Abdul Hamid og Salim al-Hilali i Shifat shaum Profeten, se side 80-84.
9. Hurtigt nedbrydende.
a). Accelerer tid til at bryde fasten. Inkluderet i Sunnah faste, som accelererer tiden til at bryde. Som sagt af Amr bin Al Maimun Audi, at venner af Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er dem af de hurtigste og langsomste bryde sahurnya. [Berettet af Al Mushannaf Abdurrazaq i, nej. Klassificeret som saheeh sanad 7591 af Ibn Hajar i Fathul Bary, 4/199].
Fremskynde fordelene ved at bryde fasten er:
• For at få god. Nævnt i hadith berettet af Sahl bin Sa'ad Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:
لا يزال الناس بخير ما عجلوا الفطر رواه البخاري ومسلم
"Mennesker vil altid kunne gå ind, så længe de fremskynde åbningen sin faste.". [History of al-Bukhari og Muslim].
• Det er Sunnah af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
• At skelne mellem faste af bogen, som nævnt i Hadith af Abu Hurayrah at Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
لا يزال الدين ظاهرا ما عجل الناس الفطر, لأن اليهود والنصارى يؤخرونه رواه أبو داود وابن حبان بسند حسن
"Denne religion vil altid vinde over de mennesker (muslimerne) accelererer åbne hans hurtigt, fordi jøderne og de kristne mengakhirkannya". [Abu Dawud og Ibn historie Hibban med en hasan isnad].
Og faster gjort før Maghrib bønnen, da det er den moral af profeterne.
b). Breaking maden.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam opmuntrer os til at bryde fasten med datoer, og hvis ikke, derefter med vand, som det er sagt Anas bin Malik: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam bryde med ruthab før bøn, hvis der ikke er ruthab, derefter ved datoer, og hvis der ikke er nogen datoer, han inhaleret (drink) et par slurke af vand ". [Berettet af Ahmad, Abu Dawud og Ibn Khuzaimah med en saheeh sanad]. Dette er den perfektion af kærlighed og opmærksomhed, han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam mod hans folk.
c). Når du læser Breaking.
Bed når bryde, herunder fra de effektive bønner, der tales som Rasulllah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:
ثلاث دعوات مستجابات دعوة الصائم و دعوة المظلوم و دعوة المسافر
"Der er tre bønner er effektive, (nemlig): en fastende bøn, bøn og bønner af mennesker, der terzhalimi rejsende". [Berettet af al Uqaili].
Skal bede med bøn:
ذهب الظمأ وابتلت العروق و ثبت الأجر إن شاءالله
"Forhåbentlig gået tørstige, våde muskler og få en belønning, om Gud vil."
d). Til folk, der Feeding Fasting.
Person, der faster bør øge belønningen for fastende med fodring de mennesker, der bryder deres hurtige. Folk, der gør, vil få en stor belønning. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:
من فطر صائما كان له مثل أجره غير أنه لا ينقص من أجر الصائم شيئا
"Den giver en fastende person, fastende, da han fik en (belønning) som belønning (den, der brød det) uden at trække den mindste belønne dem, der faster." [Berettet af Ahmad og At-Tirmidhi]
10. Adab People Who Fasting.
a). Sæt farten ned måltid.
b). Fremskynde bryde fasten.
c). Da fastede og bad, når bryde.
d). Afstå fra forhold, der påvirker din hurtigt.
e). Bersiwak.
f). Gengive berinfak og tadarus Koranen.
g). Sincere i tilbedelse, især i de sidste ti dage.
Disse har været nogle problemer i forbindelse med fastende kamisampaikan kort. Forhåbentlig nyttige.
Maraji `:
A. Shifat shaum Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, ved Salim al-Hilali og Ali Hassan.
2. Fatawa Ramadan.
3. Majmu 'Fatawa Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah.
4. Qiyam Al Ramadan, Sheikh Muhammad Al-Albani Nashruddin.
[Kopieret fra As-Sunnah magasin udgave, 06/Tahun IX/1426/2005M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]
kilde: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar