Zrozumienie Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah w islamie
Przez
Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas
A. Definicji "Aqeedah
"Aqeedah
(العقيدة) w zależności od języka arabskiego (etymologia) pochodzi od
słowa al-'aqdu ust العقد) co oznacza, obligacji, na-tautsiiqu (التوثيق),
co oznacza silną wiarę czy przekonania, al-ihkaamu (الإحكام) co
oznacza, potwierdzając (ustawienie ) i ar-rabthu biquw-wah (الربط بقوة) co oznacza, że moc wiążącą. [1]
Tymczasem,
zgodnie z warunkami (terminologia): "aqeedah jest mocną wiarę i
pewność, że nie ma wątpliwości, dla tych, którzy wierzą w niego.
Tak
więc, "islamski Aqeedah jest wiara mocna i na pewno Allah Subhanahu wa
Ta'ala ze wszystkimi realizacji zobowiązań, bertauhid [2] i są Mu
posłuszne, wierzą w Jego aniołów, Jego posłańców, Book- Jego
książka, koniec dnia, dobrych i złych los i wiara w to wszystko nie ma
nic prawdziwego o zasadach religii (Ushuluddin), sprawy z
niewidzialnego, wiary w to, co ijma "(konsensus) z Salafush Salih, jak
również wszystkie
wiadomości qath'i (zdecydowanie), zarówno naukowo i amaliyah ustawiony
zgodnie z Al-Qur-i autentycznej Sunny i ijma To Salafush Salih. [3]
B. Aqeedah Do studiów inżynierskich Obiekt '[4]
"Aqeedah
patrząc z punktu widzenia nauki, zgodnie z koncepcją Ahlus Sunna Wal
Jama'ah, obejmującego tematy: Jedność, Wiara, islam, kwestie ghaibiyyaat
(rzeczy niewidzialnych), proroctwo, przeznaczenie, wiadomości (około rzeczy
przeszłość i przyszłość), podstawę prawną qath'i (zdecydowanie),
wszystkie podstawy religii i przekonań, w tym zastrzeżeń do Ahl-ul-ahwa
To Wal Bidy "(zwolennicy pasją i ekspert innowacji) , wszystkie szkoły i sekt menyempal ponownie mylące i postaw wobec nich.
Dyscyplin To aqeedah to ma inną nazwę, współmierne, a nazwy są różne pomiędzy Ahlus Sunny z firqah-firqah ust frakcje) innych.
• Nazywanie The 'Aqeedah z Ahlus Sunny zgodnie z:
Wśród nazwisk The 'Aqeedah z Ahlus Sunny według uczonych są:
A. Al-Iman
"Aqeedah
jest również nazywany al-Iman, jak wspomniano w Al-Koran i Hadiths
Proroka sal allahu` alejhi ła sallam, jako "aqeedah omawiania sześciu
filarach wiary i spraw z nim związanych. Jako wspomnienie al-Iman w słynnym hadis znany jako hadisu z Jibreel Alaihissallam. A uczeni Ahlus Sunna jest często nazywany pojęcie Aqeedah al-Iman w swoich książkach. [5]
2. "Aqeedah (I'tiqaad i" Aqaa-id)
Uczeni
Ahlus Sunna jest często nazywany naukę "aqeedah jako" Aqeedah Salaf: ".
Aqeedah Ahl al-I'tiqaad Atsar i w swoich książkach [6]
3. TAWHEED
"Aqeedah
TAWHEED wskazanym przez dyskusji toczyła się wokół Tauhid lub pengesaan
do Boga w Rububiyyah i Uluhiyyah i Asma To wa Shifat. Więc TAWHEED jest badanie Aqeedah nauki "z najszlachetniejszych i główny cel. Dlatego nauka nazywa naukę monoteizmu w ogóle według Salaf. [7]
4. As-Sunna
Sunna oznacza drogę. "Aqeedah
Jak-Sunnah Salaf zwane, ponieważ jej wyznawcy śledzić drogę podjętą
przez Proroka sal allahu` alejhi ła sallam i Towarzyszy Allaha anhum w
kwestia "aqeedah. A ten termin jest znany termin (popularne) w pierwszych trzech pokoleń. [8]
5. Ushuluddin i Ushuluddiyanah
Usul oznacza filary wiary, filarów islamu oraz problemy, jakie qath'i i rzeczy, która stała się zgoda z badaczy. [9]
6. Al-Akbar Fiqhul
Jest to kolejny Ushuluddin nazwa i przeciwieństwem al-Fiqhul Ashghar, zbiór ijtihadi prawa. [10]
7. Ash-szariatu
Chodzi
o to, że wszystko zostało ustalone przez Boga Wszechmogącego i Jego
Posłańca ulicach wskazówek, zwłaszcza najbardziej podstawowych i jest
Ushuluddin (problemy z "aqeedah). [11]
To
są jakieś inne nazwy z 'Aqeedah z najbardziej znanych, a czasem oprócz
grupy zwanej Ahlus Sunny To naukach aqeedah ich z nazw używanych przez
Ahlus Sunny, tak jak większość przepływu Asyaa'irah ust Asha'ira),
szczególnie wśród uczonych hadisu im.
• Nazywanie "aqeedah firqah według ust sekta) są:
Istnieje
kilka innych określeń używanych przez firqah ust sekta) oprócz Ahlus
Sunna jako nazwy aqeedah nauki ", a najbardziej znany z nich to:
A. Kalam Nauka
Nazewnictwo
jest znany na całym teologicznym strumienia mutakallimin ust pengagung
nauka Kalam), takich jak przepływ Mu'tazilah i Asyaa'irah [12] i grupa,
która idzie razem z nimi. Nazwa
ta nie należy stosować, bo sama nauka Kalam merupa się nowej rzeczy
już, i zawarły diada zasada taqawwul (powiedzenie czegoś) imię Boga nie
opiera się na nauce.
A nie zakaz bolehnya zostać przyjęte, ponieważ są one niezgodne z Salaf metodologii określania aqeedah problematyce spacerem.
2. Filozofia
Termin ten jest używany przez filozofów i tych, którzy dostosowane do nich. Jest
to nazwa, która nie należy stosować w 'aqeedah, bo podstawowe założenie
to jest fantazja, racjonalność, fikcyjne i przesąd poglądy na temat
rzeczy niewidzialnych.
3. Tashawwuf
Termin ten jest używany przez większość Shufi, filozof, orientalista i tych, którzy dostosowane do nich. Jest to nazwa, która nie należy stosować w 'aqeedah, ponieważ jest to nowy nazywanie Invent diada ponownie. Zawiera Shufi delirium, roszczeń i wyznań ich przesądów wykorzystywane jako punkt odniesienia w 'Aqeedah.
Naming Tashawwuf i Shufi nie wiadomo na początku islamu. Nazywanie tego słynnego (nie) po tym lub dostać się do islamu z nauk religijnych i przekonań innych niż islam.
Dr Shabir
Tha'imah skomentował w swojej książce, wa popiołu Shuufiyyah Mu'taqadan
Maslakan: "Jest oczywiste, że Tashawwuf wpływem życiu chrześcijańskich
kapłanów, lubią nosić ubrania z wełny i mieszkać w klasztorach, a to
dużo. Islam postanowił ten zwyczaj, kiedy wydany każdy kraj do monoteizmu. Islam daje dobry wpływ na życie i poprawić sposób niewłaściwy sposób czczenia ludzi przed islamem ". [13]
Szejk dr Ihsan
Boska Zahir (. Zm. H 1407) rahimahullah powiedział w Mashaadir Wal jego
książka-at-Tashawwuful Mansya ":" Jeśli spojrzymy uważnie o nauczaniu w
pierwszym i ostatnim Shufi (później), jak również opinie są cytowane i
uznawane przez ich w książkach Shufi zarówno starych i nowych, wtedy widać wyraźnie, że dużej różnicy między Shufi z naukami Koranu i Al-Sunna. Tak
też nigdy nie widziałem żadnych Shufi nasiona w sposób życia alejhi
Proroka sal allahu sallam i Towarzyszy Allaha he anhum, którzy są (jak
najlepsza) Allah opcja z Jego sług (po Prorocy i apostołowie). Zamiast
tego widzimy, że nauka Tashawwuf pochodzi z chrześcijańskich kapłanów,
bramińskiej, hinduskie, żydowskie, buddyjskie i wszystko zuhudan,
jesion-Syu'ubi koncepcja zoroastryzmu w Iranie, który jest na początek
okresu Shufi, Ghanusiyah, Grecji i myśli Neo -platonizm, która jest wykonywana przez ludzi Shufi później ". [14]
Shaykh
Abd al-Vice rahimahullah mówi w swojej książce Mashra'ut Tashawwuf: "Z
pewnością jest to Tashawwuf mistyfikacja (zdrada) najbardziej podły i
nikczemny. Shaytan dokonał Sługa Boży oszukał go i walczą przeciwko Allaha Wszechmocnego i Jego Posłańca sal allahu `alejhi ła sallam. Rzeczywiście
Tashawwuf jest (jak) Zoroastriańskiej Pokrywa że przechodzi on jako
usługa ekspertów, nawet pod przykrywką tych wszystkich wrogów islamu. Kiedy
badane bardziej szczegółowe, będzie można znaleźć, że w nauczaniu
doktryny zawarte Shufi braminizm, Buddyzm, Zoroasterisme i Platoisme,
judaizm, chrześcijaństwo i pogaństwa. "[15]
4. Ilaahiyyat (teologia)
Illahiyat jest badanie "aqeedah z metodologią filozofii. Jest to nazwa używana przez mutakallimin, filozofowie i orientalistów i ich zwolenników. Jest
to również nazewnictwo źle, że ta nazwa nie powinna być używana,
ponieważ oznacza to filozofia filozofów i objaśnienie AllahSubhanahu
mutakallimin wa Ta'alal według ich percepcji.
5. Za siłę Naturalnych Metafizyki
Termin ten jest używany przez filozofów i pisarzy zachodnich, jak i te, które są w zgodzie z nimi. Nazwa
ta nie powinna być stosowana, ponieważ tylko na podstawie zwykłego
ludzkiego myślenia, w przeciwieństwie do Al-Koran i Sunna.
Wielu
ludzi, którzy nazywają co wierzą i zasad lub pomysły, które oni
posiadać w przekonaniu, nawet jeśli jest to false (fałsz) lub nie mają
podstaw (argumenty) "aqli i naqli r. Rzeczywiście
"aqeedah które mają prawidłowe zrozumienie The 'Aqeedah z Ahlus Sunna
Wal Jama'ah Al-pochodzi z Koranu i Hadiths Proroka sal allahu` alejhi ła
sallam jest autentyczny i Ijma To Salafush Salih.
C. Definicja Salaf (السلف)
W zależności od języka (etymologia), Salaf (السلف) oznacza, że poprzednia (przodkowie), starszy i bardziej powszechne [16]. Salaf oznacza poprzedników. Jeśli mówi się (سلف الرجل) ktoś Salaf, czyli oboje rodziców, którzy go poprzedzili. [17]
Zgodnie
z warunkami (terminologia), Salaf słowo oznacza pierwszą generację i
najlepszy z Ummy (Islamska), który składa się z Sahaba i Tabi'in i
Tabi'ut Tabi'in i kapłanów, niosących z instrukcjami na trzy-lata
(tworzenie / przyszłość) pierwszego są honorowane przez Allaha Subhanahu wa Ta'ala, jak słowa alejhi Proroka sal allahu sallam:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم.
"Najlepszy
człowiek był w swoim czasie (tj. czas Towarzyszy), a następnie next
(Tabi'in), a następnie next (Tabi'ut Tabi'in)". [18]
Według
al-Qalsyani: "Salafush Salih to pierwsza generacja tego Ummah są bardzo
głębokie rozumienie nauki, co wynika z instrukcjami alejhi Proroka sal
allahu sallam i zachować Sunny. Bóg wybrał ich do towarzyszenia swojego proroka sal allahu `alejhi ła sallam i podtrzymywać swoją religię ..." [19]
Shaikh
Mahmud Ahmad Khafaji powiedział w swojej książce, al-'Aqiidatul
Islamiyyah Salafiyyah bainas wal Mu'tazilah: "Określenie terminu Salaf
nie wystarczy tylko ograniczony czas, nawet powinni być zgodnie z
Al-Qur-i Sunny według rozumienia Salafush Salih (o 'aqeedah i manhaj, moralności i mistycyzm-rzeszowskiego.). Każda
osoba, której opinia zgodnie z Al-Qur-i Sunny z 'aqeedah, zgodnie z
rozumieniem prawa i suluknya Salaf i salafickie chociaż nazwał miejsce
dużo i inny czas. Zamiast
tego, kto naruszy opinii Al-Koranu i Sunny, to nie salafickie jest choć
mieszkał długoletni przyjaciel, TA-bi'in i Tabi'ut Tabi'in. [20]
Penisbatan
słowo Salaf lub-Salafiyyuun nie obejmuje przypadków herezji, ale to
penisbatan penisbatan syar'i ponieważ przypisuje się do pierwszej
generacji tego Umma, że Sahaba i Tabi'ut Tabi'in Tabi'in.
Ahlus
Sunna wal Jama'ah powiedział również as-Salafiyyuun ponieważ podążają
one manhaj Salafush Saliha od przyjaciół i Tabi'in Tabi'ut. Wtedy
wszyscy, którzy poszli w ich ślady i chodzenie na ich manhaj-in-wszech
czasów, są one nazywane salafickie, jak przypisać Salaf. Salaf
nie grupa lub klasa, jak rozumiane przez większość ludzi, ale to jest
manhaj (mieszkam w systemie ber'aqidah, kultem, rozstrzygać, a drugi
pewna postać), który jest obowiązkowy dla każdego muzułmanina. Tak
więc, rozumiejąc Salaf przypisane do osób, które utrzymują
bezpieczeństwo "aqeedah i manhaj realizowany zgodnie z tym co Proroka
sal allahu alejhi ła sallam i Towarzysze Allaha anhum przed walki i
niezgody. [21]
Rahimahullah
Szejk al-Islam Ibn Taymiyah (. Zm. 728 H) [22] powiedział: "To nie jest
hańba dla osoby, która pojawiła się manhaj przypisuje się do Salaf i
Salaf, tak musi go zaakceptować, ponieważ manhaj Salaf jest tylko
prawdą". [23 ]
[Skopiowane
z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autora tatoo ibn Abdul
Qadir Jawas, czytnikiem Wydawcy Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC
Jakarta 13340A, trzeciego Printing 1427H/Juni 2006M]
_______
Przypis
[1]. Lisaanul To Arab (IX/311: عقد) Ibn Manzhur (zm. 711 H). T i Mu'jamul Wasiith (II/614: عقد
Definicja Ahlus Sunna Wal Jama'ah. Historia powstania Ahlus Wal Sunny kadencji Jama'ah
Przez
Al-Jazida ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas
D. Ahlus Sunna wal Jama'ah definicja
Ahlus Sunna wal Jama'ah są:
Ci, którzy co kiedykolwiek podjęte przez alejhi Proroka sal allahu sallam i Towarzyszy Allaha anhum. Powołani
Ahlus Sunna, ze względu na silny (oni) utrzymywać i berittiba
"(poniżej) Sunna z Proroka sal allahu` alejhi ła sallam i Towarzysze
Allaha anhum.
As-Sunna w zależności od języka (etymologia) jest ścieżka / droga, czy dobry czy zły sposób. [1]
Tymczasem,
według uczonych aqeedah (terminologia), Sunna jest przypomnienie, że
zostało zrobione przez Proroka sal allahu `alejhi ła sallam i jego
towarzysze, zarówno o naukę, i'tiqad (wiara), słowem i uczynkiem. I to jest Sunna, których należy przestrzegać, którzy szli za Nim będzie chwalony i potępił tych, którzy menyalahinya. [2]
Zrozumienie
Sunny Ibn al-radżaba Hanbali rahimahullah (zm. 795 H): "As-Sunna jest
podjąć drogowego, włączając do niego przylgnąć do tego, co jest
realizowane Proroka sal allahu` alejhi ła sallam i Kalifa, który
prowadził i prosty formularz I już tiqad (wiara), słowa i czyny. To doskonały Sunna. Dlatego poprzednia generacja Salaf As-Sunna nie nazywam niczego poza obejmować wszystkie trzy aspekty. Jest
to opowiedziana z Imam Hasan al-Basri ust zm.. 110 H), Imam al-Auza'i
ust zm.. 157 H) i imama Fudhail bin 'Iyadh ust zm.. 187 H). "[3]
Zwany
al-Jama'ah, ponieważ są zjednoczeni w prawdzie, nie złamany to-strony w
sprawach religijnych, zebranych pod wodzą Imama (który przestrzega)
al-haqq (prawda), nie wysiadając z ich zgromadzenia i po co była sprawa Ummah Salaful. [4]
Jama'ah
według aqeedah uczonych "(terminologia) jest pierwszą generacją tego
Umma, która jest wśród towarzyszy, Tabi'ut Tabi'in jak i tych, którzy
idą w dobroci, aż do Dnia Zmartwychwstania, jak zebrane w prawdzie. [5]
Imam
Abu Szamma rahimahullah Shafi'i (. Zm. 665 H) powiedział: "aby trzymać
się zgromadzenia, intencją jest, aby trzymać się prawdy i
przestrzegania. Chociaż trochę noszenia i Sunna, że menyalahinya dużo. Bo
prawda jest taka, co jest realizowane przez pierwszego zgromadzenia,
które odbyło się Proroka sal allahu `alejhi ła sallam i jego towarzyszy,
nie patrząc na ludzi, którzy odchodzą (zrobić baatil) po nich."
Jak stwierdzono Ibn Mas'ud Allaha anhu: [6]
الجماعة ما وافق الحق وإن كنت وحدك.
"Al-Jama'ah podąża za prawdę, nawet jeśli jesteś sam." [7]
Więc
Ahlus Sunna wal Jama'ah jest jeden, który ma naturę i charakter
śledzenia Sunny z alejhi Proroka sal allahu sallam i od nowych spraw i
innowacji w religii.
Bo
oni są tymi, którzy ittiba "(iść) do Sunny Proroka sal allahu` alejhi
ła sallam i postępuj Atsar ust ślad Salaful Umma), następnie są one
również nazywane Ahlul hadisów i Ahlul Atsar i Ahlul Ittiba strony '. Ponadto,
również mówi się, że ATH-Ta-ifatul Manshuurah (grupy, którzy mają Bożej
pomocy), al-Firqatun Naajiyah (Saved Sect), ghurabaa "(cudzoziemcy).
Z ATH-Ta-ifatul Manshuurah, Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
لاتزال من أمتي أمة قائمة بأمر الله لا يضرهم من خذلهم ولا من خالفهم حتى يأتيهم أمر الله وهم على ذلك.
"Nie
zawsze była stroną mojej Ummy zawsze przestrzegać przykazań Bożych, nie
zaszkodzi ci, którzy nie pomoże im i ich ludzie przyjdą menyelisihi
przykazań Boga i pozostać na szczycie tego rodzaju." [8]
O al-ghurabaa "Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
بدأ الإسلام غريبا, وسيعود كما بدأ غريبا, فطوبى للغرباء.
"Islam
był początkowo zagranicznych, a cudzoziemcy powrócą jeden dzień jako
początek, a potem szczęście dla al-ghurabaa" (cudzoziemcy) ". [9]
Choć
sens al-ghurabaa "jest jak opowiadane przez" Abdullah bin Amr ibn
al-`Allah anhuma kiedy jeden dzień Proroka sal allahu alejhi ła sallam
wyjaśnił znaczenie al-ghurabaa", on sal allahu alejhi ła sallam,
powiedział:
أناس صالحون في أناس سوء كثير من يعصيهم أكثر ممن يطيعهم.
"Ludzie, którzy czczą w centrum wielu biednych ludzi, ludzi, którzy łamią im więcej niż oni posłuszni". [10]
Proroka sal allahu alejhi ła sallam powiedział także o znaczeniu al-ghurabaa 'Widok:
الذين يصلحون عند فساد الناس.
"Oznacza to, że ludzie są coraz lepsza (Umma) w środku zniszczenia ludzkości". [11]
W historii innych wymienić:
... الذين يصلحون ما أفسد الناس من بعدي من سنتي.
"To ludzie, którzy ustalają Sunnahku ust Sunna z alejhi Proroka sal allahu sallam) po zniszczeniu przez człowieka". [12]
Ahlus Sunna, ATH-Tha-IFAH al-Mansurah i al-Firqatun Najiyah jest on także nazywany Ahlul hadisów. Wzmianka
Ahlus Sunny, al-ATH-Thaifah Mansurah i al-Firqatun Najiyah Ahlul coś
hadis sławny i znany od pokolenia Salaf, bo wzmianki o nim są żądania
tekstów i zgodnie z warunkami i realiami. Jest
to opowiedziana z sanad Sahih z imamów takie jak: "Abdullah Ibn
al-Mubarak zamiast:" Ali Ibn Madini, Ahmad bin Hanbal, al-Bukhari, Ahmad
ibn Sinan [13] i innych, رحمهم الله.
Imam
Shafi'i [14] (. Zm. 204 H) rahimahullah powiedział: "Kiedy widzę
eksperta hadis, jakbym widział jeden z Towarzyszy alejhi Proroka sal
allahu sallam Mam nadzieję, że Bóg daje najlepsze nagrody do nich. Muszą zachować punkty dla naszej religii i musimy podziękować za ich wysiłek ". [15]
Imam
Ibn Hazm azh-Zhahiri (. Zm. 456 H) opisuje Ahlus Sunny rahimahullah:
"Ahlus Sunnah wspomnieliśmy, że Ahl-ul-haqq, a dodatkowo są one Ahlul
Bid'ah. Na
pewno jest to Ahlus Sunna z Towarzyszy anhum Allaha i wszystkich,
którzy następnie je z Tabi'in manhaj wybrany, to hadis popiołu haabul i
kto za nimi z prawników z każdego pokolenia, aż do naszych czasów, a
także ludzi świeckich kto za nimi zarówno na wschodzie i na zachodzie. "[16]
E. Historia powstania Ahlus Wal Sunny kadencji Jama'ah
Nazywanie
termin Ahlus Sunny była tam od pierwszej generacji Islamu w
przeszłości, chwalił Boga, czyli generację towarzyszy, Tabi'in i Tabiut
Tabi'in.
"Abdullah bin 'Abbas Allah anhuma [17] powiedział podczas interpretowania słowa Allah Subhanahu wa Ta'ala:
يوم تبيض وجوه وتسود وجوه فأما الذين اسودت وجوههم أكفرتم بعد إيمانكم فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون
"W dniu, gdy istnieje biała twarz pojaśniała, i nie jest też czarny twarz ponura. Dla tych, którzy przeżywają ponury czarny (można powiedzieć): "Dlaczego nie wierzą po twoja wiara? Spróbować Allah spowodowane niewiary "" [Ali 'Imran: 106].
"Białe
ludzie, którzy stoją przed nimi są Ahlus Sunna wal Jama'ah, jego twarz
czarna jak dla osoby, są one Ahlul Bid'ah i błędne". [18]
Następnie termin Ahlus Sunnah następuje przez większość badaczy رحمهم الله Salaf, a wśród nich:
1.Ayyub
as-Sikhtiyani rahimahullah (. Zm. 131 H) powiedział: "Kiedy
poinformował o śmierci jednego z Ahlus Sunny jakby stracił jedną ze
swoich kończyn."
2. Sufyan ATH-Tsaury rahimahullah (. Zm. 161 H) powiedział: "Ja wasiatkan Ci trzymać się Ahlus Sunny dobrze, bo są al-ghurabaa". Byłoby co najmniej Ahlus Sunna wal Jama'ah ". [19]
3. Fudhail bin 'Iyadh rahimahullah [20] (. Zm. 187 H) powiedział: "... Powiedz Ahlus Sunny: Wiara jest wiara, słowa i czyny".
4. Abu
'Ubaid al-Kasim ibn sallam rahimahullah (. Życie th 157-224 H) mówi w
swojej książce Muqaddimah al-Iimaan [21]: "... A w rzeczywistości, jeśli
pytasz mnie o wiarę, kwestionuje ludzi o doskonałości wiary, aby rosnąć
i redukcja wiary i mówisz, jakbyś chciał wiedzieć, o wierze w ogóle na drodze Ahlus Sunny ... "
5. Imam
Ahmad bin Hanbal rahimahullah [22] (. Życie th 164-241 H), mówi w
swojej książce Muqaddimah, As-Sunna: "To jest dziedzictwo szkół
Ahl-ul-'ilmi, Ash-haabul atsar i Ahlus Sunna, są one znane jako
zwolenników Sunna sal allahu alejhi ła sallam i jego towarzysze, od czasów Towarzyszy Allaha anhum aż do chwili obecnej ... "
6. Imam
Ibn Jarir Tabari rahimahullah (. Zm. 310 H) powiedział: "... Jeśli
chodzi o prawa słów na przekonaniu, że wierni będą widzieć Boga w Dniu
Sądu, to jest nasza religia religią, i wiemy, że Ahlus
Sunna wal Jama'ah twierdzi, że mieszkańcy nieba Boga oglądać będą
zgodnie z autentycznej historii alejhi Proroka Shaallallahu To sallaam.
"[23]
7. Imam Abu Ahmad ibn Muhammad Ja'far ATH-Thahawi rahimahullah (życie cz. 239-321 H). Powiedział,
że w książce Prolegomena "znany aqidahnya (al-'Aqiidatuth
Thahaawiyyah):" ... To jest wyjaśnienie strony' Aqeedah z Ahlus Sunna
Wal Jama'ah ".
Z penukilan, to jest dla nas jasne, że Ahlus Sunnah lafazh już znane Salaf ust wczesne generacje tej Ummy) i uczonych później. Termin Ahlus Sunna jest absolutnym termin, w przeciwieństwie do słowa Ahlul Bid'ah. Uczeni
Ahlus pisemnej Sunny wyjaśnienia strony 'Aqeedah z Ahlus Sunny Ummah
zrozumieć o "aqeedah jest poprawna i ich odróżnić i Bid'ah Ahlul. Jak już zostało zrobione przez imama Ahmada bin Hanbal, Imam al-Barbahari, Imam ath-Thahawi i innych.
A
także jako obalenia dla tych, którzy twierdzą, że termin Ahlus Sunnah
raz pierwszy została użyta przez grupę Asha'ira, ale Asha'ira powstać w
3. wieku do 4 Hijriyyah. [24]
W istocie, Asha'ira nie można przypisać do Ahlus Sunna, ponieważ niektóre podstawowe różnice w zasadach, a wśród nich:
A. Asha'ira
menta' klasy atrybuty Wil Boga Wszechmogącego, a Ahlus Sunnah
zdefiniować atrybuty Boga ustanowione przez Boga i Jego Posłańca, takich
jak istiwa natury ", twarz, ręka, Al-Qur-Kalamullah i inne.
2. Asha'ira
grupa zajmowała się z nauki o Kalama, podczas gdy uczeni Ahlus Sunny
zamiast krytykować naukę Kalam, jako wyjaśnienie Imam Shafi'i
rahimahullah wypowiedzieć nauki jako Kalam.
3. Grupy Asha'ira odrzucać autentyczne wiadomości o atrybutach Boga, odrzuca ją rozumem i qiyas (analogia) im. [25]
[Skopiowane
z książki Sharh Aqeedah Ahlus Sunna Wal Jama'ah, autora tatoo ibn Abdul
Qadir Jawas, czytnikiem Wydawcy Imam ash-Shafi'i, PO Box 7803/JACC
Jakarta 13340A, trzeciego Printing 1427H/Juni 2006M]
_______
Przypis
[1]. Lisaanul To Arab (VI/399).
[2]. Buhuuts FII To Aqeedah Ahlis Sunna (str. 16).
Aqeedah Imam Four
Przez
Duchowny muzułmański Al Atsari
"Podziel między naszymi meczetów z Hanafiyah [1] Si tak i tak, jeden z tych prawników, myślą o nas jak dhimma ekspertów! [2] "Wniosek został złożony przez kilku wybitnych Syafi'iyyah [3] do Muftiego Sham pod koniec 13 wieku AH.
Ponadto, wielu prawników Hanafiyah anulowanie memfatwakan modlitwy za Hanafi Imam Shafi'i Å. Odwrotnie, niektóre prawnicy Syafi'iyah anulowanie memfatwakan modlitwy za imama Shafi'i Hanafi r.
Jest jednym z wielu przykładów przypadków fanatyzm, który doprowadził do sporów i szkół muzułmańskich rozłamów [4]. Rzeczywistość jest bardzo nieszczęśliwy, a nawet zabronione w islamie. Bóg Wszechmogący mówi:
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا واذكروا نعمت الله عليكم إذ كنتم أعدآء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا
I
trzymać was wszystkich pasków (religia) Allaha i nie rozpadły się i
pamiętaj, przychylność Allaha do was, gdy pierwszy (okres ignorancji)
wrogi wrogość, Bóg jednoczy serca, a następnie staje się dla was o łaskę
braci Boga. [Ali 'Imran: 103].
Dlaczego ludzie, którzy twierdzili jako zwolenników Four imama przed sobą? Czy oni mają inny aqeedah? Co o Aqeedah Imam Four?
To prawda, okazuje się wielu zwolenników imama Four mają Aqeedah Aqeedah odbiegające od swoich kapłanów. Orzecznictwo chociaż twierdzą podążać za wzór do naśladowania ks. Wielu
wyznawców, których aqidah Ash'arite lub Maturidiyah lub Shufiyah lub
drugiej strony, że menyelisihi aqidah-Aqeedah Aqeedah Ahlus Sunna wal
Jama'ah. Jednak ich kapłani mają taką samą aqeedah, tj. Aqeedah Ahlus Sunna wal Jama'ah, hadis aqeedah Expert.
PRIEST FOUR
Cztery użył terminu Imama muzułmanów w tym wieku, są to:
A. Imam Abu Hanifa Nu'man bin Thabit rahimahullah z Kufa, Irak (80 l. życie H - 150 H).
2. Imam Malik bin Anas, może Allah zmiłuje, Medina (93 l. życie H - 179 H)
3. Imam Muhammad bin Idris Shafii rahimahullah, urodzony w Ghazza "Asqalan, a następnie przeniósł się do Mekki. On bersafar do Medyny, Jemenu i Iraku, i osiedlił się i umarł w Egipcie (na żywo th 150 H - 204 H).
4. Imam Ahmad bin Hanbal rahimahullah z Bagdadu ", Irak (164 th życie H - 241 H).
Cztery uczeni są bardzo popularne wśród muzułmanów. Oto do czterech kapłanów, cztery szkoły prawoznawstwa przypisane.
PRIEST Aqidah FOUR
Każdy,
kto bada uczonych Salafush aqidah Saliha, wtedy okaże się, że ich
aqeedah jest jeden sposób, w jaki są one również jedno. Uczeni Salafush Salih nie odwrócili się od tekstów Księgi i Sunny, a nie przeciwko nim z powodu poczucia, lub słowo ludzkie.
Mają jasną wizję, że wiara, nawet nie podjąć z 'pewnym Alim, jednak dużą jego stanowiska.
Rahimahullah
Szejk al-Islam Ibn Taymiyyah powiedział: "i'tiqad (aqeedah,
przekonania), nie jest pobierana ze mną, lub osoby, on jest większy ode
mnie. Ale
wziąć od Boga i Jego Posłańca, i zaufanie, które zostało uzgodnione
salaful Ummah ust społeczność muzułmańska, która ma przeszłość,
towarzysze alejhi Proroka sal allahu `wa sallam). Więc co jest w Koranie, musi uwierzyć. Podobnie Sahih ahaadeeth które były niepewne, takich jak Sahih Bukhari i Sahih Muslim "[5]. Imam
Al Ashfahani rahimahullah powiedział: "Jeśli zbadać wszystkie ich
książki ust Ahlu Sunna), co zostało napisane, od ich powstania aż do
końca z nich, pierwszy z nich, a teraz z nimi, z ich różnicy wieku i
miasta, z dala ich
ziemie, każdy mieszkający na obszarze regionów (islam), możesz je
znaleźć w wyjaśnianiu aqeedah na drodze, że jeden, formularz jeden. Ich opinia w tej sprawie (Aqeedah) jeden. Penukilan im jedno. Nie widzisz sporów i różnic w danej kwestii, choć trochę. Nawet
jeśli zebrać wszystkie, które przeszły na ich język i co nukilkan z
Salaf (starożytni) im, znajdziesz go tak, jakby pochodziły z serca i
przez język ". [6]
W tym czterech imamów, są na szczycie prawników. Słynnych uczonych z różnych szkół Aqeedah Imama napisał te cztery, a wszystkie one mają ten sam aqeedah.
W
szczególności, te cztery Aqeedah Imam, między innymi, można zobaczyć w
Inda książki Ushuluddin To Aimmatil Arba'ah Wahidah, dzieło dr Nasir
bin 'Abdillah Al Qifari, wykładowca Aqeedah Imam Muhammad bin Sa'ud
University i książka Mujmal I'tiqad Qashim Aimmatis Salaf, praca dr Abdullah bin Abdul-Muhsin W Turcji, Rektor Imam Muhammad bin Sa'ud.
Imam Abu Hanifah
Imam Abu Hanifa t powiedział: "przylgnąć do Księgi Allaha. Wtedy nie dostaniesz (w Księdze Allaha, trzymam) do Sunna z Proroka n. Jeśli nie dostanę go w książce Allaha i Sunny z Wysłannikiem Allaha, trzymam się do mów z towarzyszami niego. Będę trzymać się słów ludzi, którzy mnie chcą, a ja w lewo słowa, które chcę, żeby ludzie wśród nich. I nie opuścić swoje słowa (i) podejmowanie słowa od siebie (z) ich ". [Historia Ibn Ma'in w jego Tarikh, nie. 4219. Cyt. z Inda na salafickie Manhaj To Szejka al-Albani Nashiruddin, s.. 36, dzieło 'Amr Salima Abdula Mun'im].
Imam
Abu Ja'far Ath Thahawi (zm. 321 H), jeden z badaczy Hanafiyah, napisał
traktat o aqeedah, który stał się znany pod nazwą "BAAS Aqidah
Thahawiyah". Otworzył
mówiąc: "To jest ostrzeżenie i wyjaśnieniem Sunna wal Jama'ah Ahlis
aqeedah na drodze prawnik religijny prawnicy: Abu Hanifa Nu'man bin
Thabit Al Kufi, Abu Yusuf Ya'qub ibn Ibrahim Al Ansari, Muhammad Abu
Abdillah bin
Al Hasan Asy Syaibani g, i wierzą w Ushuluddin formularza (tematów
religijnych), a sposób ich beragamanya (go) do Pana "Alamin". [Księga Ath Aqidah Thahawiyah]
Jako
Subki rahimahullah skomentować "Ath Kradzież Thahawiyah" ze słowami:
"Te szkoły są cztery-wszystko chwała Bogu, jednej w Aqeedah, z wyjątkiem
wśród tych, którzy podążają Mu'tazilah i ludzi, którzy myślą, że Bóg
berjisim [7], jednak większość (wyznawcy) tych czterech szkół, znajdujących się w al Haq. Uznają aqeedah Abu Ja'far Ath Thahawi otrzymał w całości przez uczonych przeszłych i przyszłych pokoleń ". [Ushuluddin To Inda Aimmatil Arba'ah Wahidah, s.. 28, przez Dr. Nasir bin 'Abdillah Al Qifari].
Akceptacja uczonych Aqeedah jest generalnie Thahawiyah Ath. Ponieważ
istnieje kilka tematów, które powinny zostać usunięte, jak zostało to
zrobione przez komentatorów (opis plakat) Aqidah Thahawiyah Ath, (czyli)
Imama Ibn Abi'l To Izzi Al Hanafi. Podobnie,
przez późniejszych uczonych, takich jak Aziz Szejka Abdul 'bin Baz w
ta'liq (komentarze) Szejka Muhammada al-Albani w Sharh Nashiruddin i
ta'liq niego i Sheikh Stephenem Muhammad bin Abd Al Khumais w Sharh al-'Aqeedah al Muyassar Thahawiyah Ath. Ale w ogóle, uczeni akceptują aqeedah prawdę.
Imam Malik bin Anas
Imam Malik bin Anas t duchowny znany jako przedsiębiorstwo do czynienia z herezją. Wśród
jego słynnych powiedzeń było: "Kto czyni innowacji (nowych przypadków) w
islamie (i) uważa za dobry, to myślał, że (Proroka) Muhammad zdradził n
traktat. Ponieważ Bóg Ta'ala mówi:
اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الإسلام دينا
Ten dzień nie udoskonaliłem dla was waszą religię i mają Kucukupkan przysługę tobie, i to być religia islamu Kuridhai. [Al Maidah: 3]
Więc co dzień nie jest to religia, w tym dniu nie była religia. " [8]
Imam
Ibn Abi Zaid Al Qairawani rahimahullah, (zm. 386 H), jeden Malikiyah
uczony, napisał traktat o aqeedah i zawiera aqeedah Ahlu Sunny, wraz z
innymi aqeedah uczonych.
Imam ash-Shafi'i
Imam
Shafi'i t powiedział: "Tak długo jak istnieje Książka i Sunna, a
następnie (wszystkie) odrzucił powody każdego, kto usłyszał, z wyjątkiem
ich przestrzegać. Jeśli to nie istnieje, możemy powrócić do powiedzeń Proroka n kompanów, lub jeden z nich ". Historia [al-Bayhaqi w Sunan al-Kubra Madkhal ILAS, nie. 35. Cyt. z Inda na salafickie Manhaj To Szejka al-Albani Nashiruddin, s.. 36].
I
został słynne słowa imama Shafi'i rahimahullah: "Wierzę w Boga i tego
co pochodzi od Boga (tj. Koran, Pen), zgodnie z wolą Bożą. Wierzę
w Boga i posłańcem co pochodzi z Wysłannik Allaha (tj. Prorok Muhammad
n, Pen), "odpowiadającą żądanej posłańca Bożego [9]. Imam Abu Bakr al-Isma'ili Al Jurjani rahimahullah, (zm. 371 H), jeden Syafi'iyah uczony, napisał traktat o aqeedah. Otworzył
mówiąc: "Wiedz, niech Allah zmiłuj się nad nami i ty, droga eksperci
Hadisy, Sunna wal Jama'ah ekspert, został przyjęty do Boga, anioły,
anioły, ich książki, jego apostołów, i przyjąć to, co Księga Allaha Ta'ala mówi i co ma autentyczną historię alejhi Proroka sal allahu sallam "[10].
Imam Ahmad bin Hanbal
Imam
Ahmad bin Hambal t powiedział: "Zasady Sunny w naszej opinii jest,
trzymaj się tego co towarzysze Wysłannika n znajdują się w nim i
naśladować je ..." [Al Historia Lalikai]
Imam
Abu Muhammad al-Hasan ibn 'Ali ibn Khalaf Al Barbahari rahimahullah
(zm. 329 H), jeden Hanbaliyah uczony, napisał traktat na aqeedah; Sunna
wal Jama'ah aqidah eksperta, który został nazwany Syarhus Sunna. Wśród który powiedział na początku tej książki brzmi: "Wiedz, niech Bóg da ci łaskę. To
jedyna religia, która pochodzi od Allaha wa Ta'ala Tabaraka ust Wiele
Błogosławieństwo i Giving Najwyższego), nie został umieszczony na
zdroworozsądkowej człowieka i umysł-umysł je. I wiedzy (religia) Allaha i Jego Posłańca na stronie. Nie będziesz śledzić coś z powietrzem zwodnicze, więc zostanie oddzielone od religii i z islamu. Z
pewnością nie jest żaden argument dla Ciebie, ponieważ Bóg jasno n
Sunna (nauczanie religii / aqeedah) do swego ludu, musiał wyjaśniać
znajomym on, i są one al-Jama'ah. Ponieważ są one Sawadul A'zham (większość). I jak Sawadul A'zham (zamierzone) jest al Haq i jego zwolennicy. Kto towarzysze Proroka n menyelisihi w czymś w sprawy religijne, (wtedy), że jest niewierny ". [11]
BŁĘDY, KTÓRE MUSI być wyprostowany
Istnieją pewne błędy, które należy poprawić o jedności aqeedah duchowieństwa. Wśród nich:
A. Założenie, że różne szkoły myślenia (opinia do naśladowania) w ciągu kilku Fiqh, aqeedah oznacza różnorodność kapłanów.
Założenie to jest marność, jak już powiedzieliśmy o jedności duchowieństwa Ahlu Sunnah aqeedah. Wydaje się to pojęcie istnieje od dawna. W
czasie Szejka al-Islam Ibn Taymiyyah może Allah zmiłuj zagrał sunnici
salafickie aqeedah wal Jama'ah, (ale) został oskarżony o szerzenie
Aqeedah Imama Ahmada bin Hanbal ton. Wtedy on odpowiedział: "To była wiara wszyscy kapłani i Salaf (poprzedników) z tego ludu, który zabrali z proroków n. To aqeedah Muhammada n ". Zobacz Aqeedah Munazharah Al Wasithiyah.
2. Założenie, że różnica Ahlu Sunna z firqah szyickich i taki eksperckiego herezji, jak różnica pomiędzy czterema szkołami.
Nawet jeśli obecny, egipski stan pojawiły instytucję o nazwie Darut Taqrib, z blisko motto od sześciu szkół. Tj.
szkoły Hanafiyah, szkoły Malikiyah, szkoły Syafi'iyah, szkoły
Hanbaliyah, szkoły myślenia (szyici) Zaydiyyah i szkół myślenia (szyici)
Al-Ithna'' Asyariyah r. Agencje te uważają, że cztery szkoły, które beraqidah Ahlu Sunna, tak jak szyickiej herezji. Jednak widzieliśmy, jak mówimy powyżej, że wszystko aqeedah kapłani jest jednym, a mianowicie Ahlu Sunna wal Jama'ah aqeedah. Jak dla szyitów, Rafidhah, to uczeni zgadzają się, że są panami o herezję.
Gdy
wiemy, że Aqeedah Imama Cztery równe, tj. Aqeedah Ahlu Sunna wal
Jama'ah nie aqidah Ash'arite, ani Maturidiyah aqeedah, a następnie
odpowiednie ludzie, którzy twierdzą, postępuj zgodnie z kapłanów w
sprawie Fiqh, również po swoich księży w kwestią wiary. W ten sposób będą one łączyć się w al Haq. Musta'an Allah.
[Skopiowane z As-Sunna magazynu X/1427H/2006M 03/Tahun Edition. Fundacja opublikowała Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]
_______
Przypis
[1]. Hanafiyah są ci, którzy podążają madhhab Imama Abu Hanifa rahimahullah
[2]. Eksperci dhimma, to niewierni, którzy stali się obywatelami pod rządami krajów islamskich
Znaczenie wiary Do końca Human Behaviour i wpływ
Przez
Dr Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf al-Wabil
Ostatni
dzień wiary jest jeden z filarów filarów wiary, a jedno z "Aqeedah z
The 'Aqeedah islamu jest niezbędna, ze względu na zmartwychwstanie w
życiu ostatecznym są podstawą do ustanowienia" Aqeedah po wydaniu
jedności Allaha Ta'ala.
Wiara
we wszystko, co dzieje się na dniu końca i znaki jest wiara w
nadprzyrodzone, które nie mogą zostać osiągnięte przez rozum, a nie
sposób się dowiedzieć z wyjątkiem tekstów objawienia.
Ze
względu na znaczenie tego wspaniałego dnia, znajdujemy (w al-Qur-),
które Bóg Ta'ala często wiąże się z wiarą w Jego Świętych w Dniach
wiary, jak Allah mówi:
ليس البر أن تولوا وجوهكم قبل المشرق والمغرب ولكن البر من آمن بالله واليوم الآخر
"Czy
nie wystawiać twarz do wschodu i zachodu jest cnotą, ale cnota jest w
rzeczywistości wierzą w Boga, dzień potem ...." [Al-Baqarah: 177]
Podobnie jak jego słowa:
ذلكم يوعظ به من كان يؤمن بالله واليوم الآخر
"... Tak więc biorąc pod uwagę dyspozycję do ludzi, którzy wierzą w Boga iw Dzień Finał .... "[ATH-Thalaaq: 2]
I wiele innych wersetów.
Rzadko można otworzyć strony al-Qur-wyjątków znajdziesz go tu o koniec dnia i co w niej jest w formie nagrody i kary.
Życie według islamu to nie tylko obraz życia w bardzo krótki i ograniczony, ani zakres ludzkiego życia jest bardzo krótki.
Życie widzenia islamu jest bardzo długa, trwa dopóki nie ma żadnych ograniczeń. Miejsce
było kontynuowane do innego miejsca w raju tak szeroka, jak na niebie i
na ziemi lub w piekle jest szeroko rozpowszechniona z powodu wielu
pokoleń, którzy zamieszkiwali Ziemię od wieków. [1]
Bóg Ta'ala mówi:
سابقوا إلى مغفرة من ربكم وجنة عرضها كعرض السماء والأرض أعدت للذين آمنوا بالله ورسله
"W
obliczu rasy lombalah ci (a) przebaczeniu od waszego Pana i Raju tak
szeroki jak niebo i ziemia, przygotowane dla tych, którzy wierzą w Boga i
Jego Apostołów ...." [Al-Hadiid: 21 ]
I Bóg powiedział:
يوم نقول لجهنم هل امتلأت وتقول هل من مزيد
"(A pamiętajmy) dni (która w tym dniu) Zapytaliśmy Jahan-nam, 'Czy pełna?" On odpowiedział: "Nie ma dodatkowy?" [QAF: 30]
Naprawdę
wierzą w Boga iw Dzień końcowych, a wierni w to, co jest w nim w formie
nagrody i kary jest coś, co rzeczywiście kieruje ludzkie zachowanie na
właściwą drogę. Żaden
pojedynczy prawo stał się człowiekiem, zdolne do podejmowania ludzkie
zachowanie jak prosto i zobowiązała i wyprodukowany przez wiarę w koniec
dni.
Dlatego
też istnieje bardzo widoczna różnica między zachowaniem ludzi, którzy
wierzą w Boga iw Dzień Finał, wie, że świat jest polem do życia dalej,
też wiemy, że dobre uczynki są święci dzień giełdowe, jako objawione
przez Boga Subhanahu wa Ta'ala:
زودوا فإن خير الزاد التقوى
"... Berbekallah i rzeczywiście najlepiej z przepisów jest pobożność .... "[Al-Baqarah: 197]
Ponadto, jak powiedział przez UMAir szlacheckiej Towarzyszy spacerem bin Humam Allaha anhu [2]:
ركضا إلى الله بغير زاد إلا التقى وعمل المعاد
والصبر في الله على الجهاد وكل زاد عرضة النفاد
غير التقى والبر والرشاد
Ran (twarz) Boga bez przepisu
oprócz pobożności i miłości do końca dnia.
Również cierpliwość w walce na drodze Boga,
I każdy przepis musi być zniszczone.
Oprócz pobożności, dobroci i wskazówek. [3]
Istnieje
różnica między zachowaniem ludzi, kto to jest tak z zachowaniem ludzi,
którzy nie wierzą w Boga, do końca dni i co w niej jest w formie nagrody
i kary. "Osoba,
która potwierdziła koniec dnia zrobi dobry, patrząc w niebo zamiast
skal ze skalą ziemi, i dalej nie będzie obliczana z obliczeń na
świecie." [4] Ma specjalne zachowanie w życiu, widzimy keistiqamahan w
nim zakres Zobacz,
siła wiary, wytrwałości we wszystkich badaniach, cierpliwości w każdym
nieszczęściem, z nadzieją na nagrodę i odwetu, i wierzę, że to, co jest w
oczach Boga, jest lepsze i bardziej trwałe.
Al-Imam Muslim przekazane od Suhaib رحمه الله z, jak powiedział, "Prorok sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
عجبا لأمر المؤمن إن أمره كله خير وليس ذاك لأحد إلا للمؤمن, إن أصابته سراء شكر فكان خيرا له, وإن أصابته ضراء صبر فكان خيرا له.
"To
niesamowite, w przypadku ludzi, którzy wierzą, wszyscy biznes jest
dobry (dla niego), nie będzie można uzyskać tylko przez tych, którzy
wierzą. Jeśli
dostaje przyjemność, był wdzięczny to jest dobre dla niego, a jeśli coś
złego dzieje się z nim, on jest chory to jest dobre dla niego ". [5]
Korzyści
z muzułmanina, nie ogranicza się do ludzi w spokoju, ale wspólne dla
zwierząt, jak bardzo słynnej frazie 'Umar ibn al-Khattab Allaha anhu:
لو عثرت بغلة في العراق, لظننت أن الله سيسألني عنها: لم لم تسو لها الطريق يا عمر?
"Jeśli
jest osioł spada w Iraku, naprawdę wierzę, że Bóg mnie zapytać (w dniu
Sądu Ostatecznego) o niej:" Dlaczego nie zrobić miejsce dla niego, O
'Umara? "[6]
Czując się jak to jest owocem wiary w Boga iw Dzień Finał, czując ciężar i wielkość zaufania spoczywał człowiek. Gdzie
niebo, ziemia i góry żal do niego, bo wie, że wszystkie rzeczy: albo
małe lub duże będą pociągnięci do odpowiedzialności, będą rozpatrywane i
zostaną pomszczona. Jeśli któryś lepiej zwrot, jeśli zły to zły zwrot zwrot:
يوم تجد كل نفس ما عملت من خير محضرا وما عملت من سوء تود لو أن بينها وبينه أمدا بعيدا
"W
dniu, kiedy każda dusza musi odnaleźć wszystkie dobre twarz (na twarz),
więc (zbyt), którzy źle czynili, chciał czy on tego dnia nie było
odległej przyszłości ..." [Ali 'Imran: 30]
ووضع
الكتاب فترى المجرمين مشفقين مما فيه ويقولون يا ويلتنا مال هذا الكتاب لا
يغادر صغيرة ولا كبيرة إلا أحصاها ووجدوا ما عملوا حاضرا ولا يظلم ربك
أحدا
"A
książka diletakkanlah, wtedy zobaczysz winnych obawy co jest (na
piśmie) w nim, a oni mówią:" O nieszczęśliwy jesteśmy, książka ta nie
pozostawia małe i nie (zbyt) są świetne, ale wszystko rekord i znaleźli to, co oni tam robią (na piśmie). A Pan twój nie wykonać jedną prześladować zbyt "[al-Kahf: 49].
Dla
tych, którzy nie wierzą w Boga iw Dzień końcowego, a co jest w nim
zarówno obliczenia i zemsty, wtedy zawsze staramy się spełniać wszystkie
życzenia w tym życiu, dysząc za jej biżuterii, chciwy na zbieranie go i
bardzo skąpy jeśli inni chcą przejść przez to dobrego. On stworzył świat jako największy cel, a szczytem nauki (wiedzy). Zmierzył
każdym przypadku z kemaslahatannya sam, nie dbam o innych i nigdy nie
spojrzał na siebie chyba w granicach, które mogą wykorzystywać zalety
dla siebie na krótkim życiu i ograniczony. Przeniósł się do ziemi i życie jako dopuszczalnych. Dlatego
system obliczania i sądu był arbitralny i nie kończy się z błędnych
wyników [7], bo myślał, że dzień Zmartwychwstania nie jest możliwe:
بل يريد الإنسان ليفجر أمامه يسأل أيان يوم القيامة
"Nawet człowiek miał zrobić niemoralne stale. Powiedział: "? Kiedy będzie Dzień Sądu jest" "[Al-Qiyaamah: 5-6]
Ten sposób patrzenia Jahiliyyah, ograniczone i bardzo wąskie. Ta perspektywa uczynił je odwaga zrobić zabijanie, nieruchomości zajmowaniu i rozbój. To
dlatego, że nie wierzą w Dniu Zmartwychwstania i Dzień
Zmartwychwstania, Bóg Wszechmogący opisany jako o swojej sytuacji w
swoim Słowie:
وقالوا إن هي إلا حياتنا الدنيا وما نحن بمبعوثين
"I oczywiście mówić będą (znowu)," nic, ale nasze życie na tym świecie, a my czasami nie zostaną wskrzeszeni. "[Al-An'am: 29]
Podobnie jak ich zdaniu: "To (życie) jest po prostu łona, które rodzą i ziemię do przełknięcia."
Czas mijał, a przyszedł rzadkość, tym większe zaprzeczenie miejsce. Możemy
zobaczyć pełną zaprzeczenie tego, co jest za postrzeganych zmysłami
materialnymi, podanych przez marksistowską komuniści (ateiści), którzy
zaprzeczają istnieniu Stwórcy, nie wierzę w Boga i nie wierzy w koniec
dnia. Ideologia ta mówi, że życie jest tylko sprawa! Nie ma nic innego poza tym materiale mogą być odczuwalne, ponieważ ich lider (marksistowska) twierdzi, że brak Boga! I tylko kwestią życia! Dlatego
też ich istnienie jest jak zwierzę nie mógł zrozumieć sens życia i cel
zostały utworzone, stracili jeszcze więcej zniszczeń. Jeśli byli zjednoczeni, to w rzeczywistości są one w cieniu strachu przed rządami prawa.
Znajdziesz
takich ludzi tej klasy do klasy bardzo chciwego człowieka do życia na
świecie, bo nie wierzą w zmartwychwstanie po śmierci. Jak wynika Wszechmogącego jako scharakteryzowania politeistów od Żydów i innych:
ولتجدنهم أحرص الناس على حياة ومن الذين أشركوا يود أحدهم لو يعمر ألف سنة وما هو بمزحزحه من العذاب أن يعمر والله بصير بما يعملون
"I
rzeczywiście będzie je znaleźć najbardziej chciwi man chciwy) do życia
(świat), nawet (bardziej chciwy ponownie) od bałwochwalców. Każdy z nich chciał mieć życie, tysiąc lat, ale długowieczność nigdy nie był zamiar usunąć go z kary. Bóg wie, co czynią "[Al-Baqarah: 96].
Poganie nie oczekują na zmartwychwstanie po śmierci. Chciał
życiem przetrwałego świecie, podczas gdy Żydzi znają wszystkie
upokorzenia, że otrzymają w życiu pozagrobowym, ponieważ to, co robią z
nauką, że znają [8]. Tacy ludzie i człowiek jak on jest najgorszy. Więc
znajdziesz coś, co rozprzestrzenia się wśród nich w postaci chciwości,
skąpstwa, zmuszając ludzi i uczynił go niewolnikiem, i podejmuje swoje
bogactwo cieszyć się życiem z powodu chciwości świata. Dlatego pojawiają się one z utraty moralności i zachowań, takich jak zwierzęta.
Jeśli spojrzeć na życie świata, zmęczenie i ból dla increaseth czego oczekują od bezpośrednich przyjemności. Choć
żaden z tych barier, które mogą uchronić je przed śmiercią, ponieważ
nie byli pewni w ogóle, że istnieje odpowiedzialność w życiu
ostatecznym, i nie mają żadnego bagażu, aby zakończyć jego życie.
Dlatego islam jest niezauważalny. Istnieje nacisk na Al-Qur-o wierze do końca dnia, a określenie zmartwychwstania, rachuby i odpowiedzi. Bóg odmówił ich postawy zakładają, że na koniec dnia było niemożliwe, i polecił swoim Proroka przysiąc, że jest to Haq (prawda):
قل بلى وربي لتبعثن ثم لتنبؤن بما عملتم وذلك على الله يسير
"... .
Say (Muhammad) ". Rzeczywiście, przez wzgląd na mojego Pana, na pewno
zostanie podniesiona, a następnie zostaną poinformowani, co czynicie" To
jest łatwe dla Allacha "[At-Taghaabun: 7]
A
Bóg mówi stanu Hour, nagroda obiecał swoim sługom, że boją się Boga,
również grozi kara do tych, którzy czynią nieposłuszeństwo. Kieruje
się widokiem tych, którzy będą zaprzeczać dowodom powątpiewać w
prawdziwość jej sercu całkowicie stracony i upewnić się, że dbają o Dniu
Zmartwychwstania i jego horroru, który wstrząsnął ciało. To,
że ich zachowanie w tym życiu być proste do naśladowania religii
prawdy, które są prowadzone przez alejhi apostoła sal allahu sallaam. Oto kilka dowód tej prawdy.
Pierwszy 1.Penciptaan
Bóg Ta'ala mówi:
يا أيها الناس إن كنتم في ريب من البعث فإنا خلقناكم من تراب ثم من نطفة ثم من علقة ثم من مضغة مخلقة وغير مخلقة
"Hej,
jeśli masz wątpliwości co do zmartwychwstania (z martwych), a następnie
(wiem) Zrobiliśmy was z prochu, potem z kropli nasienia, potem z
skrzepu, a następnie od kawał mięsa wystąpienia doskonałej i
niedoskonałej .... "[Al-Hajj: 5]
Każda
osoba w stanie stworzyć człowieka w kilku etapach, nie byłoby mu trudno
włączyć go ponownie (po śmierci), a nawet wskrzesić łatwiej zacząć niż
przez common law, jako objawione przez Allaha Subhanahu wa Ta'ala:
وضرب لنا مثلا ونسي خلقه قال من يحيي العظام وهي رميم قل يحييها الذي أنشأها أول مرة وهو بكل خلق عليم
"Uczynił
przypowieść dla nas, a on zapomniał, co się stało i powiedział:" Kto
może odwrócić kości, który został zgnieciony? "Powiedz:" On będzie
włączony przez Pana, który stworzył po raz pierwszy. On wie o wszelkiemu stworzeniu "[Yaasiin: 78-79].
2. Naturalne Dowody mogą być odczuwalne wskazać w Dniu Zmartwychwstania
Bóg Ta'ala mówi:
وترى
الأرض هامدة فإذا أنزلنا عليها الماء اهتزت وربت وأنبتت من كل زوج بهيج
ذلك بأن الله هو الحق وأنه يحيي الموتى وأنه على كل شيء قدير وأن الساعة
آتية لا ريب فيها وأن الله يبعث من في القبور
"... I widzisz, ziemia sucha, ale Wyślemy w dół wodę na nim żyć i suburlah ziemię i rozwijać wiele pięknych roślin. Oznacza
to, że dla Boga, to On jest z prawdy, a w rzeczywistości był jeden,
który ożywia wszystko martwe i Bóg ma władzę nad wszystkimi rzeczami, a
nawet Dzień Sądu jest z pewnością przychodzi, nie ma wątpliwości do
niego, że Bóg wskrzesił . wszyscy w grobie "[Al-Hajj: 5-7]
Ożywić
martwy ziemia z deszczem i wygląd roślinności na niej jest świadectwem
potęgi al-Khaliq k wskrzeszenia umarłych i na dzień sądu.
3. Moc wielkości Boga i majestatu Jego stworzeń w tworzeniu Wielkiego
Bóg Ta'ala mówi:
أوليس الذي خلق السماوات والأرض بقادر على أن يخلق مثلهم بلى وهو الخلاق العليم إنما أمره إذا أراد شيئا أن يقول له كن فيكون
"Czy nie uczynił Pan niebo i ziemię w moc tworzenia czegoś podobnego do niego? Prawda, że jest w stanie. On jest Stwórcą, wszechwiedzący. Jego prawdziwe sytuacja, kiedy chce coś tylko powiedział mu: "Bądź!" Wtedy to było "[Yaasiin: wraz z nazwą 81-82].
Tak więc, Stworzyciela nieba i ziemi i wszystko, by przywrócić wielkość stworzenia małego człowieka, objawionej w Jego Słowie:
لخلق السماوات والأرض أكبر من خلق الناس ولكن أكثر الناس لا يعلمون
"Zaprawdę stworzenie niebios i ziemi jest większa niż stworzenie ludzkiej woli, ale większość ludzi nie wie." [Ghaafir: 57]
4. Mądrość
Allaha Ta'ala że wydaje się oczywiste, na oko w całej Jego stworzenia
dla ludzi szukających i myślenia przyjemność Biorąc pod uwagę, że oprócz
postawy także Fanatic (Po) Lust
Mądry Bóg nigdy nie pozwoli człowiekowi w stanie bezskutecznie. Ani nie tworzą zabawny, bez zleceń, zakaz również nie powrót do miłości robią.
Bóg Ta'ala mówi:
أفحسبتم أنما خلقناكم عبثا وأنكم إلينا لا ترجعون فتعالى الله الملك الحق
"Czy myślicie, że was stworzyliśmy w grze (tylko), i że nie zostanie odesłany do nas? Wtedy Bóg Najwyższy, prawdziwy król ... "[Al-Mu'-minuun: 115-116]
Bóg Ta'ala mówi:
وما خلقنا السماوات والأرض وما بينهما لاعبين ما خلقناهما إلا بالحق ولكن أكثرهم لا يعلمون
"A My stworzyliśmy niebiosa i ziemię, i to, co jest między nimi gry. Nie tworzymy go z wyjątkiem sytuacji Haq (prawda), ale większość z nich nie wie "[Ad-Dukhan, 38-39].
Więc
jest oczywiste, że osoba, która kieruje wzrok w cuda stworzenia,
mentadabburi (obserwowany) regularność w niej i (wierzymy) zostało
wszystko stworzone przez wielkości każdego i w określonym celu i termin w
realizacji tego celu. Jeśli taka sytuacja oznaczała, że musi chodzić na ulicy ust manhaj) zamierzonej przez Boga do niego.
Naprawdę
niesamowite, obserwacja przyrody może pokazać nam, oprócz szerokości
poznania Boga i wielkości Jego mocy, Jego mądrość jest bardzo wysoka,
tak że Bóg nie pozwoli silnego człowieka słabego złoczyńców obowiązujące
między nimi bez zagrożenia / odpowiedzi i nie pozwolić ludziom, którzy odwracają się od właściwą drogę bez odpowiedzi zasłużyli w tym życiu tyle. Podobnie
ludzie, którzy specjalizują się w ich powagą, nie trzymając
charytatywne wysiłki w poszukiwaniu przyjemności z ich Pana. Bóg
nie pozostawi ich bez korzystania z jego cnót i łask obdarzał nich pod
koniec dnia, co wiedzą, że wszystkie skarby, które poświęcone, i trudy
które przeszli w swoim ziemskim życiu jest tylko czymś, co jest bardzo
znaczące w porównaniu Nagrodą jest także przyjemność z nieba, że nigdy na oczy, nigdy ucho nie słyszało i nigdy nie występowały w ludzkim sercu.
Rzeczywiście,
jeśli człowiek ma żyć praw w przyrodzie, a także mądrością jego
majestat, Jego wielką uwagę na człowieka i chwały danej mu na pewno
zachęci ich do uwierzenia w czasach końcowych. Tak
więc, nie byłoby egoistyczne uczucie w domu, w jego twarzy pełen
nienawiści, nie być chciwym w poszukiwaniu życia na świecie, nawet nie
zawsze pomagają sobie wzajemnie w pobożności i dobroci.
[Skopiowane
z książki Asyraathus Saa'ah, autor Abdillah bin Yusuf ibn Yusuf
al-Wabil, Daar Ibnil Jauzi, Drukuje piąte 1415H-1995M, Doomsday Wydanie
Indonezja jest blisko, Beni Tłumacze Sarbeni, Wydawnictwo Prasa Ibn
Kathir]
_______
Przypis
[1]. Zobacz
książki al-Yaumul Aakhir Qur-aan Zhilaalil Fi (str. 3-4) składa się z
Ahmad Fa-SP ustalono, Mathba'ah Khalid Hasan ATH-Tharabisyi, cet. I th. 1395 H.
źródło: http://almanhaj.or.id/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar