Kamis, 15 Maret 2012

Demontering Kebid'ahan Transportörer och vidarekoppling Uppgift Ett Science (kategori av Bid'ah i Islam)


Demontering Kebid'ahan Transportörer och vidarekoppling Uppgift Ett Science (kategori av Bid'ah i Islam)
Profeten 'aleihi wa sallam har förklarat, att Allah Subhanahu wa Ta'ala har skapat prästerskapet efter döden av profeterna och apostlar.

 
De finns drager män förlorade mot instruktionerna och få dem att se sanningen i Guds sanna religion. Hur många människor som hjälpte till med undervisningen och kampen för deras propaganda.
Skulle att deras inflytande på samhället och folket. Således uppgift lärda bärare av vetenskapen. De måste hålla religionen islam och muslimer från hela shirk, kebid'ahan och olydnad.De håller den från sönderfall och härjningar av dessa saker. Men vad fick de får? Censur, fördömande av terror, och många kommer och går. De fördömts som splittrande människor, skärpning skillnader i ras, kränkande och en myriad av andra avgifter.
Det är alla risker, från skyldigheten bärare av kunskap som de fått.De fortsätter att utföra uppgiften att upprätthålla dessa religioner och människor av splittring och förstörelse, med hängivna kärlek till dessa människor som lever under skydd. De stoppar kättare och Guds fiende från verksamhet missionerande och avfall personer, med vänlighet beramar nahi orättvist, och bjuda in människor att hålla sig borta från all kesyirikan bertauhid, kebid'ahan och olydnad.
Bid'ah ca Tarawih bön
Tarawih bönen snabbt, som en kyckling pickande på mat.Majoriteten av imamer saknade sunt förnuft och kunskap god tro.Det var uppenbart från hur man be.
 
Att nästan alla av bönen görs, i likhet med böner av människor som är besatta, särskilt när Tarawih bön. De utför 23 rak'ah bad på bara 20 minuter med att deklamera Surat Al 'Ala Duha eller ADH.
Enligt alla skolor bör böner inte vara så, eftersom han är en hycklare böner, som hans ord: ". Och när de stod upp för bön, de står med lathet De avser riya" i närvaro av människor och inte nämner Gud, men bara mycket lite ".

 
Formen och sättet Tarawih bön så, uppenbart strider mot det sätt Tarawih bönen Profeten 'alaihi wa sallam, följeslagarna och Salaf.Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa. "Och Håll sunnahku och Sunnah av de fyra kalifer som gav instruktioner och gigitlah Håll honom med tänderna.
Se upp för nya saker (bid'ah), eftersom varje nytt fall är en innovation och varje innovation är en missriktad ".
 
Och Profeten 'aleihi wa sallam sa. "Be ni som ni ser mig be".

Avslöja Garn Ahlul Bid'ah med rött mellan judar och Nassara
Om talar om Ahl-ul-bid'ah, i själva verket drar oss för att undersöka ideologi folket i tidigare historia, så att vi kan föreställa dem öppna i alla aspekter av livet.
 
En person ibland omedvetet, har låst i en atmosfär av tanken eller karaktär. Därför måste vi leta efter ett ögonblick om alla konster och knep av dem som inte drabbats av röta tandköttet.

 
Förmodligen, kalifen Umar råd värt att notera. Han Allah "anhu sade en gång:" Jag lärde mig onda (dåliga) att inte tillämpa, men skärmen själv. De som inte vet vilken typ av ondska, då han kommer att falla i den ".

 
Judar och Nassara, två personer i det förflutna som skulle kunna bygga en civilisation och styra världen. Så att mer eller mindre kommer att vara centrum för andra människor. Profeten har mensiyalir, skulle de flesta anhängare följa Sunnah (livsstil) de är i vidaste bemärkelse.

 
Profeten sade: Ni är verkligen kommer att följa Sunna (livsstil) personer före dig, kubik för kubik, sedepa efter armlängds avstånd.Tills när de gick in i gropen ödlan också kommer du att följa.Följeslagarna frågade, "Vilka är de O Allahs budbärare? Har judar och Nassara? Han sa, "Vem annars om (inte dem)"

Demontering Kebid'ahan och Vidarekoppling En uppgift bärare av vetenskap
Profeten 'aleihi wa sallam har förklarat, att Allah Subhanahu wa Ta'ala har skapat prästerskapet efter döden av profeterna och apostlar.
De finns drager män förlorade mot instruktionerna och få dem att se sanningen i Guds sanna religion. Hur många människor som hjälpte till med undervisningen och kampen för deras propaganda. Skulle att deras inflytande på samhället och folket.
Således uppgift lärda bärare av vetenskapen. De måste hålla religionen islam och muslimer från hela shirk, kebid'ahan och olydnad.

 
De håller den från sönderfall och härjningar av dessa saker. Men vad fick de får? Censur, fördömande av terror, och många kommer och går.
De fördömts som splittrande människor, skärpning skillnader i ras, kränkande och en myriad av andra avgifter. Det är alla risker, från skyldigheten bärare av kunskap som de fått. De fortsätter att utföra uppgiften att upprätthålla dessa religioner och människor av splittring och förstörelse, med hängivna kärlek till dessa människor som lever under skydd.

 
De stoppar kättare och Guds fiende från verksamhet missionerande och avfall personer, med vänlighet beramar nahi orättvist, och bjuda in människor att hålla sig borta från all kesyirikan bertauhid, kebid'ahan och olydnad.
När det gäller kätteri kätteri-Qira'ah
Fitnah (fel: fel) att imitera röster för qaari "(personer som läser Koranen) och praktiseras i moskéerna i närvaro av Gud är en fråga som anses kätterska (ytterligare) i frågor om dyrkan att läsa Koranen.
I själva verket är en fråga som är förståeligt att det efterliknar ljudet av qaari "som antingen kan göras vid tidpunkten för Profeten 'aleihi wa sallam och hans följeslagare vid tiden för Allahs" anhum, men ingen känd bland dem som bertaqaarub (dyrkan) till Gud genom att imitera imitera röst Profeten 'aleihi wa sallam.
Så härifrån notera att lagen inte var masyru "(disyari'atkan / undervisat) samt en attityd att göra det upp till frågan om tillbedjan.

 
Men enligt Qaida personlighet "att varje fall av dyrkan är bid'ah diada uppfinningar och alla innovationer är vilseledning. Detta är i vår tid, som gör en massa trängdes människor samlades runt moskéerna att präster har en princip som ovan (imitera ljudet av qaari berömda).Så många människor under Ramadan reser från ett land till ett annat i syfte att Tarawih bön i en moské som präster har en "bra ljud".

 
Försök att hålla i minnet är bra, hur trampade på dem Sunnah av profeten om förbudet mot "reste medvetet (till en glorifierad röd) med undantag för tre moskéer: Haram moskén, profetens moské och Masjid al-Aqsa"


Varning födelsedag Profeten alaihi wa sallam Enligt den islamiska Shariah
Varningar Födelse av Profeten 'aleihi wa sallam är kätteri fel. Bland de första att hålla är det Bani 'Ubaid al-Qaddah som kallade sig genom fatimiderna i det 4th århundradet AH.De tillskriver sig sonen till 'Ali bin Abi Talib Allah "anhu. I själva verket är upphovsman till flödet av psykoterapi. Deras förfäder är kända Disan Ibn al-Qaddah, medgrundare Bathiniyah flöde i Irak.
De lärda i Ummah, ledarna, och hans överordnade vittnade om att de var hycklare zindiq, som föreföll att dölja otrohet och islam.
Om det finns människor som vittnade om att de var troende, då han vittnade till något som inte är känd, eftersom det inte finns något som visar deras tro, tvärtom många saker som visar hyckleriet och kezindikan dem.

 
Älska Profeten 'aleihi wa sallam inte vara värd händelser Födelsedagsfirande, men att lyda hans order, bekräftar alla dikabarkannya, bort från allt som förbjudet och är diperingatkannya och inte dyrka annat än Allah den Allsmäktige med hans Shari'ah "atkan.

Men i slutet i slutet av bid'ah experter
Kättare är förbjudet att dricka en läcker munsbit av vatten från handen av profeten Guds fred wasallam telaganya och från vilken sjön var vitare än snö och sötare än honung.Då har verkligen varit sant från hadithen av Anas Allah "anhu sade han: Rasulullah Guds fred wasallam sa:" Det är verkligen ett folk av mitt Ummah kommer att avvisas från sjön som ett främmande kamel avvisas (från mängden av kamelen) ", då säger jag:" Ya AllahDet är mitt folk ", sade då:" Ja, du vet inte vad de uppfanns efter dig ".

 
Så det är att de slutliga upplösningen innovation experter både i det förflutna eller nuet, (Må Allah skydda oss från negativa kardiovaskulär död som deras slut). Så oavsett om de är medvetna för kätteri experter i varje ålder och placera dem tillbaka i dålig plats?

Mellan traditionell och Worship
Detta är en mycket viktig sub-studie som vederlägger den ytliga begreppet förnuft och kunskap, innovation eller praxis om de gör utmanas och kritiseras, trodde de att de gjorde gott, svarade de: "Det är kätteri! Om så är fallet, bilen kätteri, kätteri el, och timmar av heresi! "
Vissa människor som får lite av vetenskapen om rättspraxis känner ibland smartare än sunnitiska präster och de som följer Sunnah genom att säga till dem som ett förnekande av reprimand dem som säger att den nya välgörenhet som han gjorde det när han förklarades kättersk att "ursprunget till allting möjligt". Sådana uttryck kommer inte ur dem utan på grund av okunskap om skillnaden mellan sedvanliga regler och praxis.

Kätteri och goda viljan

När de flesta människor för kätteri, resonerade de att deras gärningar görs med goda avsikter, inte syftar mot Shari'ah, hade ingen sinne för rätt religion, och inte behöva i levern för kätteri! Även några av de antagna av hadith av Profeten 'aleihi wa sallam."Säkerligen all välgörenhet beror på avsikt".
För att utvidga omfattningen av deras sätt att avsluta sanning propositionen och några av orsakerna till att de uttryckte det, noterade vi att en plikt för en muslim som vill veta sanningen som kom till honom och ville öva är det inte tillåtet att använda en del av de argument hadith genom att låta en del av den.

 
Men vad han måste göra är konstaterat alla rättsliga argument i allmänhet tills närmare sanningen och en hel del misstag. Så vad göra om han var bland dem som har kompetens inom avslutande argument.

Varje dom In Hell
Frasen är förvisso sant att levererade Profeten 'aleihi wa sallam som låter absurt i medvetandet hos många människor när de utsätts för när de ringer eller för kätteri. Om någon svarade med misshag: "Är det på grund av denna lilla innovation som jag är i helvetet?"

 
För att tydliggöra denna fråga och svaren på dessa kemusykilan kan vi titta på från två punkter enligt följande. Första: En av de grundläggande bekännelsen Ahlus Sunnah Wal Jama'ah är "Vi vill inte sätta någon från experten riktning himmel eller helvete". Andra: Det Ibn Taymiyyah i Fatawanya (IV/484) sade: "På grund av hotet av texter vanligaste formen, då vi inte förklara honom till vissa personer att han var bland invånarna i helvetet.


Av de skäl Bid'ah

I själva verket i form av fel som ledde till uppkomsten av innovationer beror på okunnighet om Sunnah, qiyas position och rang, även om stilen på det arabiska språket.
Okunnighet om okunnighet om hadithen inkluderar saheeh hadither och dårskap att använda hadither i islamisk lag beslutsamhet.
När den förra innebär förlusten av lagen, även om dess rättsliga grund är hadithen, den andra inverkan inte slitna autentiska hadither, och inte styras av honom, och även ersatt sin position med argument som inte är motiverade i Shari'ah.
Även okunnighet om islamisk lag vid fastställandet av qiyas är generationen jurister som gör en definierar Khalaf qiyas i frågor som rör religiös dyrkan och ange den till vad som inte ingår i hadith och kärlek, men många behöver träna den och ingen stoppa honom.

Mellan kätteri och heresi Ahl
Varje studie är att förstå det förflutna, måste han veta tydligt skillnaden mellan våra ord om ett nytt problem, nämligen "Det är kätteri," och vår lag perlakunya att han "Ahl kätteri"! Eftersom lagen över nya kärlek att han var en kättare, är tillämplig lag i enlighet med vetenskapliga principer och bestämmelser vetenskapen om usul, som uppstår från att studera och tillämpa lagen på ett tydligt och konkret.
De kättare är så kan vara han en mujtahid, som redan nämnts. Då ijtihad som om man inte kan sägas att den skyldige som kätteri.Och det kan vara kättare som förnekade honom dum-som-okunnighet Ahl CAP som kätteri, men han syndade melalaikannya söka kunskap, om Allah vill. Kanske finns det också hinder som hindrar människor som faller offer för kätteri som kätteri Ahl.

Ahlul Bid'ah sätt att argumentera
Varje (grupp) som avviker från Sunnah, men han predikade att genomföra Sunnah, måste vara takalluf (tvinga mig) söker argument för att rättfärdiga sitt handlande (avvikelse) dem.

 
För om de inte gör det, (deras handlingar) upphäva den Sunna själv har förnekat dessa avgifter. Varje gärningsmannen kätteri bland muslimer påstås att han är en anhängare av Sunnah, till skillnad från andra firqah firqah-menyelisihinya endast de ännu inte nått den grad av förståelse av Sunnah som helhet.

 
Det är förmodligen därför att det inte är deras förståelse för arabiska ord och inte förstå de ändamål som ingår i Sunna. Eller, kanske också för att det är deras uppfattning i fråga om kunskap om principerna för usul.


Obligatorisk Vet kätteri och varnade
Monoteism är inte känt än att hålla sig borta från sin motståndare, som är shirk, och tro inte kommer att realiseras keculi att hålla sig borta från sin motståndare, som är kufr, då sanningen inte kommer att erhållas, utom genom att observera felet. Och att det är helt desamma som "sunnah".Då förstå Sunnah kommer inte att vara tydlig och skyltarna kommer inte att förklaras förutom av att känna till motståndaren säger han, är "kätteri". Och faktiskt var en sådan krävs enligt Profeten 'aleihi wa sallam i hans talesätt. "
Verkligen det bästa av tal är Allahs Bok (Koranen), och det bästa av vägledning är ledning av profeten Muhammad sallallaahu "alaihi wa sallam, och så illa som det värsta fallet är att nya saker, och varje nytt är en innovation och varje kätteri i the Fire "

Vem Skilja slags kätteri?
Vet att betydelsen av språket är: "en väg eller stig". Och ingen tvekan om att de som följer levnadssätt och hur Profeten 'aleihi wa sallam och hans följeslagare är en grupp Ahlus Sunnah. För på den tiden har inte hänt kätteri.

 
Faktum är att olika saker nya och andra former av innovation är efter tiden för Profeten 'aleihi wa sallam och hans följeslagare.
På grundval av detta är det inte alla som läser, hör en föreläsning eller undersöka en fråga om några böcker kan se skillnaden mellan kätteri och kättare är inte en enkel och lätt.
Men för människor som vill skilja mellan kätteri och kättare är inte att förstå två saker. Första: Vet Sirah Allahs "alaihi wa sallam-Sunnah och Sunnah. Andra: känna till grunderna för vetenskapligt kätteri.

Är Tasbeh Bid'ah?

Därför, med hjälp av höger för att räkna antalet kulor mer vanliga än att använda den vänstra sidan är det genomförandet följer Sunnah och har satt en prioritet på höger. € ~ Profeten sallallaahu alaihi wa sallam väldigt glad att sätta denna rättighet i sandaler, och initiera steg i reningen och andra saker. Således är psalmen med tasbeh inte vara kätteri i religion, eftersom det är ett förbjudet innovation en innovation i religiösa frågor, medan psalmen är bara använder tasbeh mellanhänder för att beräkna det exakta antalet.
Så att endast en förmedlare som marjuh. Men under de viktigaste radband nummer med fingrar.

Förbered juridiska Food On September Twenty-sju av Rajab, sha'ban och dag Ashura Nisyfu
Kvällens 27:e månaden Ramadan så många människor trodde att natten då Profeten alayhi wa sallam i mi'rajkan av Gud.
 
Allt detta är historiskt grundlösa. Som alla är ogrundad lögn, och alla är baserade på baatil är lögn. Även om sådana händelser inträffade på natten den 27, så det fortfarande inte vara för oss att göra det till en fest eller en form av tillbedjan, eftersom det aldrig fastställts av Profeten alayhi wa sallam och hans följeslagare, men de är mänskliga varelser som de flesta gillar att följa Sunnah och genomföra syari'atnya.Hur troligt är tillåtet för oss att fastställa vad var aldrig där vid tiden för Profeten alayhi wa sallam och följeslagare på den tiden?
Födelse firandet av profetens [Profetens födelsedag]
När det gäller Shari'ah, var firandet inte där från början. Om det ingår Shari'ah Gud, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har gjort det och hade sagt sitt folk, och om han gjorde det och leverera den, säkert det kommer att bibehållas Shari'ah, eftersom Allah Subhanahu wa Ta'ala har sagt.

 
"Säkerligen vi som förlorar Koranen, och vi kommer säkert vakta det." Eftersom det inte är fallet, då är det känt att firandet inte var religionen av Allah, och om inte från Allahs religion, då vi inte dyrka med Allah Subhanahu wa Ta'ala och komma närmare honom med den.
Förhållandet Bid'ah Och Fördel mursalah
Heresier har speciella egenskaper som är något som tänkt från början genom att den skyldige. De är-oftast-taqarrub till Gud genom att öva kätteri och att de inte vända sig bort från den. Mycket avlägsen möjlighet-for-innovation expert för att eliminera gärningar, eftersom de anser att det kätterska att vinna över alla som motsätter honom.
Medan mashlahat musrshalah är inte avsikten med både den första och faller inom ramen för stödjande anläggningar (wasa'il), eftersom detta är faktiskt mashlahat murshalah ordineras som ett stöd för att förverkliga målen i befintliga Sharia Sharia.
Som bevis på detta kan mashlahat murshalah falla när de ställs inför mafsadah (skada) är större.

Skillnader mellan sidan av kätteri med vice
Skillnader mellan sidan av kätteri med vice, till exempel: Grundläggande förbud mot omoraliska oftast särskilda argument, både texten i uppenbarelsen (Koranen, Sunnah) eller ijma "eller qiyas. I motsats till kätteri, att grunden för sitt förbud, argumenten är oftast vanliga och profetens ord samt täckning maqaashidusysyarii'ah "Kullu bid'atin dhalaalah" (varje kätteri är kätteri).

 
Kätterier matchar disyari'atkan saker, eftersom det grundar sig och kätteri tillskrivs religion. Till skillnad från omoraliska, i motsats till vad han ordinerats, eftersom det är omoraliskt är bortom religion, och inte tillskrivs honom, inte syndigt gjordes i syfte att närma till Gud, så terkumpullah i denna typ av omoral, vice och kätteri i tiddensamma.
Förhållandet mellan kätteriet vice
Likhet Bid'ah med syndare: Båda är lika förbjudet, klandervärt i Shari'ah, och den skyldige blev synd. Ange sedan i den verkliga kätterska olydnad [se Al-Itisham 2/60]. Med denna översyn är varje kätteri omoraliskt, men inte varje omoraliskt är kätteri. Både radhus tingkart, inte en gradskillnad, eftersom det, enligt konsensus av de lärda var syndare upp i laster som kan ställa de skyldiga otrogna, och omoral som är kaba'ir (stora synder) och shagha'ir (mindre synder) [se Al-Jawaabul Kaafi 145-150], såväl som kätteri uppdelad i flera nivåer.

Kätteri, kätteri moskén och Ghuluw
Faktiskt har en bild grav Profeten 'aleihi wa sallam i en moské eller att efterlikna, är ett kätteri och orättvist.

 
Besök och står framför henne är en kättare och andra munkar att leda människan att tillämpa ghuluw (överskott) mot de rättfärdiga människorna och därefter i förhärligande av profeterna och apostlar, som Profeten 'aleihi wa sallam har förbjudit slöseri i driften av religion, säger han.

 
"Håll er borta av dig ghuluw (överdriven) i (löpning) religion, eftersom det har förstört de personer innan du på grund av deras överdrivna lebihannya i (löpning) religion.". Annat än att, denna handling inte exemplifieras av vänner eller generationen efter dem bästa i århundraden detta folk, när de bodde i olika länder och bort från Medina Al-Munawwarah

Lagen om Sufi religiösa besök till graven och hängivna lärare Sacrifice
Detta kemungkaran och stor ondska, eftersom att gå till kyrkogården är en religiös besök kemungkaran, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt: "Försök inte svårt resan utom tre moskéer, Masjidku detta (Profetens moské), den Stora moskén och Aqsa-moskén."

 
När allt närmare de åkande i gravar med nadzar, offer, välsignelser på, bön och begära hjälp från dem, är allt detta shirk, till Allah.

 
En muslim bör inte be till invånarna i kyrkogården, även om invånarna i grav en ädel som apostlarna inte bör be om hjälp för dem, eftersom inte be om hjälp till avgudar, träd och stjärnor. De vilträtter och trummor som de avser att närma sig Allah Subhanahu wa Ta'ala, utgör detta ett orättvist kätteri.

Fira den juridiska födelsen av profeten i moskén
Muslimer bör inte hålla firandet av födelse av profeten på natten av 12 Rabi al-Awwal eller det andra natten, och får inte vara välorganiserad firandet av hans födelse än såg, för födelsedagsfirande, inklusive innovationer i religionen, eftersom Profeten 'aleihi wa sallam aldrig firade sin födelsedag under sin livstid, men hon som undervisar religion och set-Shari'ah Shari'ah sin Herre, han har aldrig beställt det, Khulafa'ur kalifer och följeslagare och tabi'in aldrig gjort.
 
Så med detta i åtanke att det är en hyllning till innovation, medan Profeten 'aleihi wa sallam har sagt: "Den som gör något nytt i våra frågor (i Islam) som inte (vägledning) till honom, så han tillverkade

Förhållandet mellan Bid'ah Med sunnah

M gäller betydelsen av språket lughawi Sunnah betyder också innovation, eftersom Sunnah betyder ordagrant ath-tariqa (väg), oavsett om det är bra eller dåligt. Därför, varje person som startade det som i slutändan gjort många människor efter det, då det kallas Sunna. [Se Al-Al-Munir Mishbah 292].
Så Sunnah och innovation i lughawi adalam samma betydelse.Bland exempel på användningen av Sunnah i den meningen lughawi lafazh är ord för Profeten alaihi wa sallam.
"Den som gav exempel på islam med ett bra exempel, då han får en belöning (t.ex.) belöna dem som utövar det efteråt, utan att minska sin lön alls. Och den som ger ett dåligt exempel, då han skall bära sin synd och synder hos dem som utövar den efter honom, utan att det påverkar minst deras synder "

Förhållandet mellan Ibtida 'Med Ihdaats
Ibtida "och Ihdats i språk som delar ett gemensamt ursprung mening, är att få något nytt som inte funnits tidigare. Som för betydelsen syar'i, varefter fyra hadithen sedan har visat att det är kätteri enligt Shari'ah har två namn, den "kätterska och muhdatsat".Det är bara att ordet kätteriet allmänt används och beskrivs i angelägenheter (något) som diada uppfinner och förkastliga i varje religion. Det allmänt uttryckas i ord muhdatsat diada uppfinna något mer förkastligt, både i fråga om religion eller det andra.Därför kan vi veta, att ihdats vanligare och mer utbredd än ibtida ", eftersom ordet täcker allt ihdats diada uppfinna och förkastligt, både i fråga om religion eller andra, sedan alla former av synd och syndare i definitionen ihdats.

Innebörden av Bid'ah I jämförelse Lughawi Och Syar'i
Definition av kätteri i ögonen på språket (lughah) är vanligare än syar'inya mening. Mellan de två betydelser har allmängiltighet och specificitet är absolut, eftersom varje kätteri i definitionen av kätteri syar'iyyah lughawiyyah, men inte vice versa, för säkerligen en sådan uppfinning eller innovation lughawiyyah varelser omständigheter som inte ingår i materialet förståelse för innovation i Shari'ah [See Iqhtidlaush Shirathil Mustaqim 2/590].
Om det sägs vara absolut kätteri, då är det ett kätteri som menas med hadithen "Varje innovation är missriktad" och innovation lughawiyyah inte, därför egentligen kätteri hänföras till dlalalah syar'iyyah (falskt) och mardudah (förkastades).
Förstå Bid'ah Enligt Shari'ah

Hadith Jabir bin Abdullah, profeten frid och välsignelser 'aleihi Wasallam har sagt i khuthbahnya: Truly det bästa i boken Guds ord är den vackraste och vägledning är Muhammads vägledning och det mest fula affär är något som diada uppfann (i religion) och var och en av diada uppfanns (i religion) är en innovation och varje innovation är kätteri och avfall setap den (var) i helvetet. ".

 
Och om det har varit klart med båda dessa hadith, att det är al-bid'ah mubdatsah (diada uppfinna något i religionen), då det kräver (oss) att undersöka betydelsen ibda "(smedjor i religion) i Sunnah .

I triangeln Language Understanding Bid'ah

Betyder något som skapas (hålls) utan föregående exempel. Denna betydelse som Guds ord. "Säg," Jag är inte den första aposteln bland apostlarna ". Denna betydelse är också i ord Umar "anhu. "I bästa kätteri".
Även med andra ord imamer som Imam Shafi'i, "Bid'ah är tvåfaldigt, både kätteri och kättare som är klanderfritt, i förekommande fall Sunnah, då är det bra, men om tvärtom, då är det skamligt ". Ibn Rajab sade, "som återfinns i ord Salaf anses antingen en del av kätteri är kätteri i betydelsen av språket. Inte en kättare i betydelsen Shariah.
Några exempel Bid'ah Idag: Lovsång och taqarrub att Allah Subhanahu wa Ta'ala
Kätteri, i samband kätteri att tillbedja i detta ögonblick mycket. I grunden är det tauqif tjänst (begränsas till förekomst och frånvaro av argument), alltså inte något som är föreskrivet i termer av dyrkan förutom på tomten.
Något som inte kategoriseras som kätterska argument baserade på ord Profeten 'aleihi wa sallam. "De som inte utövar våra order till honom att han förkastade". Många handlingar av dyrkan som praktiseras i dagsläget, är legio, bland dem, hårdnar avsikt i bön.Exempelvis genom uppläsning. "Jag tänker be den och eftersom Allah Ta'ala".
Några exempel Bid'ah Idag: Firandet av födelse av profeten sammanföll med månen Rabiul Awwal
Modern kätteri kätteri-många slag, med tiden, åtminstone vetenskap, antalet som ringer (predikanterna) kallas till kätteri och avvikelser, och utbrottet av tasyabuh (härma) de som inte tror, ​​antingen i tullfrågor samt deras religiösa ritualer.Detta visar sanningen (fakta) av Profeten 'aleihi wa sallam. "Vad du kommer att följa de åtgärder som kan innan du", till exempel, är: fira födelsen av Profeten 'aleihi wa sallam är kätteri, eftersom firandet har någon grund i boken och Sunnah, Salaf Salih också i handling och i successiva generationer tidigare val. Firandet av födelsedag för Profeten 'aleihi wa sallam inträffar strax efter det fjärde århundradet AH.
Attityder Förövare Manhaj Ahlus Sunnah och Bid'ah tillbakavisade Skådespelare I Bid'ah
Manhaj dem i det här fallet baserad på boken och Sunnah. Manhaj stadigt och inte i tvist, där de avslöjade 1:e tveksamt, tveksamt av kättarna och sedan förneka det (en efter en).

 
Och baserad på boken och Sunnah, uttrycker de krav klamrar sig fast vid läror Sharia och skyldigheten att lämna ett stort antal innovationer och saker som hålls. Ahlus Sunnah forskare har utfärdat en hel del arbete i detta avseende.Och i böcker aqeedah, bemöta de också kättare om tro och jurister.I själva verket har några skrivna verk speciellt för dem.
Bakgrund Uppkomsten av Bid'ah

Profeten 'aleihi wa sallam har förklarat det i en hadith återberättad av Ibn Mas'ud följeslagare Allahs "anhu, sade: Allahs Sändebud sallallaahu" alaihi wa sallam att göra en rad för oss, sade sedan: "Detta är Allahs väg", då han göra linjerna på sin högra och sin vänstra, sedan sade: "Och detta är något långt över varje gata finns det satan som alltid bjuder (män) på vägen".Den som vänder sig från boken och Sunnah, kommer alltid ut på gatorna av falska och kätterska. Så bakgrunden som ledde till uppkomsten av innovation innovation, sammanfattningsvis är följande: okunnig om lagar Ad-Deen, efter passioner.

Definition av kätteri, kätteri och olika typer av lag-stadga
Lagen för kätteri i tullen (vanor), eftersom de nya upptäckterna inom vetenskap och teknik (även nya uppenbarelser av vetenskap med olika-typer). Det är tillåtet (tillåtet) eftersom ursprunget för alla tullar (vanor) är tillåtna.
 
Lagen för kätteri i Ad-Deen (islam) är haram, eftersom det är i deen är tauqifi (kan inte ändras-change), den Profeten 'alaihi wa sallam sade: "Det betyder: De som hålla en ny sak (do nya) i våra frågor är inte sådana frågor, då lagen avvisas (accepteras inte). "Och i en annan berättelse står det: "Det betyder: En person som begår en gärning som inte bygger på någon av vår verksamhet, så hans talan avvisas.

Kriterierna Bid'ah
Förstå innovation i syar'i Poängen är att dyrka Allah med något som inte är disyari'atkan Gud. Du kan också säga att innovation är att dyrka Allah med något som inte framgår av Profeten 'aleihi wa sallam inte heller de fyra kaliferna.Avslutade första definitionen av ordet Allah Subhanahu wa Ta'ala "är Har de några gudar vid sidan Guds mensyari" atkan till deras religion får inte Allah ". Medan den andra definitionen härledas från ord Profeten 'aleihi wa sallam. "Låt du håller fast vid Sunnah sunnahku och kalifatet ur Rashidun som får vägledning. Gigitlah-Sunnah Sunnah den med vishet, och låter dig hålla dig borta från frågor som diada nya uppfinningar"

Är Bid'ah Gäller bara vid Fields of Worship, natur Bid'ah
Innovation är som nämnts av Profeten 'aleihi wa sallam. "Låt dig hålla dig borta från frågor som diada nya uppfinningar, som varje nytt fall (i religionen) är budet" ah, något bud "var ah perversa, och varje perversa den (var) i helvetet".
Således, alla kätterier, både början och kontinuerlig, är den skyldige skyldig, för som det står i hadithen profeten "(var) i helvetet" Jag menar, detta fel var orsaken till diadzab i helvetet.Eftersom Rasulullan har varnat sitt folk mot kätteri, så är det förståeligt att det verkligen är skadligt, eftersom profeten kallade det globalt och som inte särskilt nämns, som i de ord han sade, "Varje innovation är missriktad."
Källa: http://almanhaj.or.id

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar