Jumat, 20 Juli 2012

Bønn Angels On The Miser / curmudgeon Med knust hans eiendom, "profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا, ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا. «Ikke en eneste dag hvor en slave var for ham unntatt de to engler kom ned til ham. En av dem sa: 'O Allah, gi endre [1] for folk som berinfak. Mens den andre sa, 'O Allah, ødelegge [2] rikdommen til gnier. "[3]


Bønn Angels On The Miser / curmudgeon Med knust hans eiendom, "profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا, ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا. «Ikke en eneste dag hvor en slave var for ham unntatt de to engler kom ned til ham. En av dem sa: 'O Allah, gi endre [1] for folk som berinfak. Mens den andre sa, 'O Allah, ødelegge [2] rikdommen til gnier. "[3]


Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Blant dem som dido'akan med stygghet av Angels er de som gjerrig å berinfak i veien for Allah Subhanahu wa Ta'ala, har passert argumenter som viser at blant disse er:

Imam al-Bukhari og Imam Muslim har fortalt fra Abu Huraira Allah anhu, sa han, «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا, ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا.

«Ikke en eneste dag hvor en slave var for ham unntatt de to engler kom ned til ham. En av dem sa: 'O Allah, gi endre [1] for folk som berinfak. Mens den andre sa, 'O Allah, ødelegge [2] rikdommen til gnier. "[3]

Al-Malla 'Ali al-Qari sa i Sharh Hadith, "Betydningen av" gjerrige "her er gjerrig som en fordel eller andres eiendom." [4]

Al-Hafiz ibn Hajar rahimahullah sa: "Som for påkallelse for å bli ødelagt å bety at eiendommen i seg selv er ødelagt eller eieren, som betyr tap av det gode vesen opptatt med noe annet." [5]

Imamen, Imam Ahmad, Ibn Hibban, og al-Hakim berettet fra Abud Darda 'anhu Allah, sa han, «Profeten sallallaahu alaihi wa sallam sa:

ما طلعت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين, يا أيها الناس هلموا إلى ربكم فإن ما قل وكفى خير مما كثر وألهى ولا آبت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين, اللهم أعط منفقا خلفا وأعط ممسكا مالا تلفا.

"Det er ikke den soloppgangen, men ble sendt på de to sidene er to engler som ropte. Alle innbyggerne i jorden for å høre jinns og mennesker unntatt de begge sa" Å mannen dere å møte Herren for deg fordi det er ganske mye og sikkert bedre enn mange, men brukes for rangel Spree, og er ikke sendt med mindre solnedgangen mellom de to sidene er to engler som gråter, alle jordens innbyggere å høre jinns og mennesker unntatt de begge sa: 'O Allah, gi bytt til folk og ødelegge eiendom berinfak en gjerrig person. "[6]

To Imam, Ahmad og Ibn Abi Hurairah berettet fra Hibban Allah anhu, fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

إن ملكا بباب من أبواب السماء يقول: من يقرض اليوم يجزى غدا, وملكا بباب آخر يقول: اللهم أعط منفقا خلفا وعجل لممسك تلفا.

«Sannelig en engel i en dør fra himmelens porter, og sa: 'Den som lånes på denne dagen, vil det bli belønnet senere på dagen." Og en engel som er på døren igjen andre sa,' O Allah, gi forandre for folk som berinfak og percepatlah ødeleggelse av eiendom en cheapskate. "[7]

Forhåpentligvis med Guds herlighet for oss alle, går vi ned blant folk som er dido'akan berinfak med utskifting av Angels, og ikke inkludert i den klassen av personer som dido'akan gjerrig med ødeleggelse av Angels. Ja Wal Aamiin Dzal Jalaali Ikraam.

[Kopiert fra boken Man Tushalli 'alaihimul Malaa-Man Tal'anu ikah wa-nynne. "Forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, Først publisert H 1420 - 2000 AD, på indonesisk Tittel: Folk som forbannet Angel, oversetter Beni Sarbeni]




Til Tre herskerklassen Gabriel Alaihissallam Man For alle de fratatt Guds nåde



Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Det finnes tre grupper av mennesker som dido'akan med stygghet av Gabriel og diaminkan av Messenger for Allah 'alaihi wa sallam, er de:

1.Orang måneden Ramadan, men har ikke tilgitt ham (etter å komme ut av den-penn.).

2. Folk som har begge foreldre fortsatt i live eller en av dem, men han gikk ned i helvete.

3. Folk nevnt i hans nærvær navnet på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, men han gjorde ikke bershalawat ham.

Det er noen hadither som viser at blant disse er:

Først: Al-Imam Malik fortalt at Ibn Hibban bin al-Huwairits Allah anhu, sa han, «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam klatret til prekestolen, da han klatret til toppen av trappen, sa han Aamiin," og da han sto opp igjen til toppen av trappen (andre nivå) og sa: «Aamiin" og deretter klatret han opp trappen igjen (tredje nivå) og sa: «Aamiin» da han sa: «Jibreel kom til meg og sa: 'O Muhammed, alle som finner Ramadan . og han ble ikke tilgitt, så vil Gud melaknatnya "Da jeg (Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam) sa:' Aamiin '."

Jibril sa: «Og den som finner sine foreldre er i live eller en av dem, og så går han inn i helvete, da Gud ville fjerne ham fra hans nåde." Sa jeg, «Aamiin.

Jibril sa: 'Den som når navnet ditt er nevnt, så han ikke bershalawat til deg, så vil Gud melaknatnya, sier aamiin, da sier jeg, "Aamiin.' [1]

Second: Al-Imam ath-Thabrani berettet fra Ka'b bin 'anhu Ujrah Allah: "Sannelig Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam på en dag ut til podiet, da han klatret opp en stige, sa han,« Aamiin.

Så reiste han seg igjen og sa: «Aamiin.
Da han klatret trappene igjen til den tredje og sa: «Aamiin.

Da han kom ut av prekestolen og ferdig berkhutbah, sa vi, "O Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam, har vi hørt et ord fra deg på denne dagen.'

Apostelen sallallaahu 'alaihi wa sallam sa Dere lytte til?
De svarte, «Ja. '

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa Sannelig Gabriel åpenbarte seg da jeg var i trapper, og han sa: "Guds nåde mye for folk som finner begge foreldrene i foreldrenes eller en av dem, og han hadde ikke sette det i himmelen.' Profeten sa: «Da jeg sa Aamiin''.

Jibril sa Guds nåde er mye å folk når ditt navn er nevnt, men han hadde ikke bershalawat til deg. 'Og jeg sa,' Aamiin.

Jibril sa Guds nåde er mye for den personen som finner Ramadan, men han fortsatt ikke tilgitt. Og jeg sa, 'Aamiin. "[2]

Al-Imam ath-Thaibi forklarer hvorfor bønn til de tre klasser av dette når han forklarer den annen hadith [3] de reelle velsignelser på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam en forherligelse av ham. Dermed, de som forherliger Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, vil Allah hedre ham, opphøye rang i verden og det hinsidige. Og den som ikke forherlige det, da Allah vil ydmyke det.

Verken måneden Ramadan er måneden som forherliget Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان فمن شهد منكم الشهر فليصمه ومن كان مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر يريد الله بكم اليسر ولا يريد بكم العسر ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون

»(Den andre dagen det ble bestemt) måneden Ramadan, måneden hvor nedover (start) al-Qur-en som en veiledning for menneskeheten og de er forklart av ledetråder og forskjellen (mellom Haq og løgn). Derfor er hvem av dere tilstede (i det landet der han bodde) i måneden, og ting som er syke eller på vei (og da han brøt), deretter (wajiblah rask for ham), forlot at så mange dager, på dager som andre. Allah ønsker lette for deg, og ønsker ikke vanskeligheter for deg. Og du skal prise Gud for hans veiledning gitt til deg, så dere kan være takknemlig "[Al-Baqarah: 185].

Så, alle som finner en sjanse til å hedre ham ved å gjøre qi-yaamul Lail (Tarawih) med oppriktighet, men han gjorde ikke ta den sjansen, da Allah vil ydmyke det.

Begge foreldrene er ment å forherlige forherlige Allah, så Allah være snill mot både kontakt med bertauhid til Allah Subhanahu wa Ta'ala i Hans Ord:

وقضى ربك ألا تعبدوا إلا إياه وبالوالدين إحسانا إما يبلغن عندك الكبر أحدهما أو كلاهما فلا تقل لهما أف ولا تنهرهما وقل لهما قولا كريما

"Og deres Herre har bestemt at du ikke tilber andre enn ham, og la moren gjøre det bra med de beste far. Hvis noen av dem eller begge i pemeliharaanmu alderdommen, er det ikke noen gang sagt ikke til dem å si "ah" og ikke bli ropte på dem og si til dem var en edel ord. "[Al-Israa ' : 23]

Folk som får mulighet til å gjøre godt mot dem, spesielt hos eldre (senior statsborger), faktisk er de begge hjemme som et stykke kjøtt enn tre, og ingen meladeninya mindre han, dersom barnet ikke bruker denne muligheten, er det verdt hvis han var ydmyket og degradert posisjon. [4]

Forhåpentligvis nåde Allah Subhanahu wa Ta'ala er vi ikke i-satt av ham inn i tre kategorier. Yaa Aamiin Dzal Jalaali Ikraam Wal.

[Kopiert fra boken Man Tushalli 'alaihimul Malaa-Man Tal'anu ikah wa-nynne. "Forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, Først publisert H 1420 - 2000 AD, på indonesisk Tittel: Folk som forbannet Angel, oversetter Beni Sarbeni]
_______
Fotnote
[1]. Al-Ihsan FII Taqriib Shahiih Ibni Hibban, bok al-Bir wal Ihsan, kapittel Hakk ul Waalidain (II/140 nei. 409), al-Hafiz al-Haitsami sa: "Dette er fortalt av ath-Tha-Brani, der det «Umran bin Aban, som ditsiqahkan av Ibn Hibban, mens andre mendha'ifkan, mens den andre fortellere tsiqah. Ibn Hibban fortalt denne hadithen i Shahiihnya av veien (Majma'uz Zawaa-id wa Manba-ul-id Fawaa X/166). Shaykh al-Arnauth Syu'aib sa: "Dette er en annen hadith, mens sanadnya svak." (Al-Ihsaan Hamisy FII Taqriib Shahiih Ibni Hibban II/140)
[2]. Majma'uz Zawaa Manba wa-id-ul-id Fawaa Ad'iyah kapittel bok av al-FII Man Dzukira j 'indahu falam Yushalli' alaihi (X/166). Al-Hafiz al-Haitsami sa: "Dette er fortalt av ath-tsiqah Thabrani og fortellere."
[3]. Det er en hadith fortalt av al-Imam at-Tirmidhi fra Abu Huraira Allah anhu, sa han, «Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

رغم أنف رجل ذكرت عنده فلم يصل علي ورغم أنف رجل دخل عليه رمضان ثم انسلخ قبل أن يغفر له ورغم أنف رجل أدرك عنده أبواه الكبر فلم يدخلاه الجنة.

"Lost den personen som nevnte mitt navn (navnet på profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam) foran ham, men han ville ikke bershalawat meg. Mistet den personen som kom inn Ramadan, så Ramadan bestått før sine synder tilgitt. Og mistet en som har begge foreldre i alderdommen (eldre), men de kan ikke føre til at det til himmelen. "

«Abdurrahman (en av fortellerne) sa:" Og jeg tror at han sa, 'Or en av dem. "(Jaami' at-Tirmidhi, kapittel ad-Da'awaat (X/372 ikke 3545) Al-Imam på.. -Tirmidhi sa: "Dette hadith er Hasan Gharib fra denne historien." Shaykh al-Albani sa, "Hasan Sahih." (Sunan at-Tirmidhi Shahiih III/177). Se også note kanten av boken Misykaatul Mashaabiih Shaykh al-Albani arbeid ( I/292).
[4]. Se Sharh ath-Thaibi (III/1044).



Herskende Angels for folk som Berinfak Substitute For å få det de Diinfakkannya



Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Blant de som fikk bønnen fra Engler er de som alltid er på farten berinfak godhet, og blant de argumentene som viser dette er:

A. Imam al-Bukhari og Imam Muslim fortalt fra Abu Huraira Allah anhu, sa han: «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا. ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا.

«Ikke en eneste dag i morgen hvor det er en tjener for ham, men to engler kom ned til ham, en av dem sa: '. O Allah, gi endre [1] for folk som berinfak' Og den andre sa: 'O Gud , ødelegge [2] (eiendom) av gnier. "[3]

Blant de tingene som vi kan forstå det fra ovenstående at hadith aske-Shaadiqul Mashduuq, som Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam fortalt at faktisk Angels be til Allah Subhanahu wa Ta'ala erstatter eiendom berinfak.

Al-'Allamah al-' Aini når forklare hadith sier: "Betydningen Khalaf er en erstatning, som i en setning:". Akhlafallaahu Khalfan 'mening som kan Allah lykkes "[4]

Al-mulla Ali al-Qari når forklare denne hadithen sier: "Khalaf er den funksjonelle betydning er enorm, en god erstatning i verden og en belønning i det hinsidige, i dette tilfellet Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

وما أنفقتم من شيء فهو يخلفه وهو خير الرازقين

"Og hva tingene du bruker, vil Allah erstatte dem, og han er Giveren av lykke er den beste." [Saba ': 39] [5]

Al-'Allamah al-' Aini forklare faidah-faidah som kan tas fra Hadith ved å si: "Og i det er det Angel bønn, mens bønn er en bønn som engelen alltid vil bli gitt av argumentet ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:'. Den er rett aminnya tale med å si amen englene, er det tidligere synder tilgitt "[6]

Og at betydningen av infak, som uttrykt av de lærde, er infak i lydighet, infak i en edel ånd, er infak til familien, et bankettrom, sadaqah og andre ikke sensurert og ikke kategorisert som avfall. [7]

2. Imamen, Ahmad, Ibn al-Hakim Hibban og slekt fra Abud Darda 'anhu Allah, sa han: «Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

ما طلعت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان, يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين: يا أيها الناس هلموا إلى ربكم فإن ما قل وكفى خير مما كثر وألهى. ولا آبت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين: اللهم أعط منفقا خلفا وأعط ممسكا تلفا.

«Det er ikke den soloppgangen, men ble sendt på de to sidene er to engler som skrik, til alle som bor på jorden hører de jinns og mennesker unntatt de begge sa: 'O mennesker ansikt Herren deg til deg, fordi det er ganske mye og sikkert bedre enn mange, men brukes for rangel Spree. Og det er ikke sunset, men ble sendt mellom de to sidene er to engler som gråter, alle jordens innbyggere å høre jinns og mennesker unntatt de begge sa: 'O Allah, gi meg endre for folk som berinfak, og ødelegge (eiendom) av en gnier. " [8]

3. To Imam, Ahmad og Ibn Hibban fortalt fra Abu Hurayrah Allah anhu, fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

إن ملكا بباب من أبواب السماء يقول: من يقرض اليوم يجزى غدا وملكا بباب آخر يقول: اللهم أعط لمنفق خلفا وعجل لممسك تلفا.

«Sannelig en engel i en dør fra himmelens porter sier:« Han som låner til en dag, vil det bli returnert på neste dag, og de andre englene i den andre døren og sa: 'O Allah, gi meg endres til det berinfak og umiddelbart ødelegge (eiendom) av gnier. "[9]

Imam Ibn Hibban gi kapittelet med tittelen på denne hadithen: ". Avgjørelse Angel Berinfak for personer med vikarer og for folk Destroyed gjerrige til sin eiendom" [10]

May Allah Subhanahu wa Ta'ala gjør oss mennesker som alltid berinfak, som dido'akan med utskifting av englene.

Aamiin, yaa Dzal Jalaali Ikraam Wal.

[Kopiert fra boken Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, Først publisert H 1420 - 2000 AD, på indonesisk Tittel: Folk I Do'aka Angels, Beni Oversettere Sarbeni]



Angels bønn for en som ber bror av Distant



Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Blant folk som er fornøyd med de velsignelser på Engler er en dido'akan av sin bror fra en avstand, og heller ikke den personen som mendo'akannya. Blant bevisene som viser dette er hva som ble fortalt av al-Imam Muslim fra Safwan, var det Ibn 'Abdillah bin Safwan, og i en alder av ad-Darda "under det, sa han:" Jeg gikk til Sham og besøkte Abud Darda' Allah anhu i huset hans, men han var ikke hjemme, er det bare Ummud Darda 'رحمها الله تعالى, sa han: «Er dette det året du vil gå til Hajj'' Ja,» svarte jeg. Han sa: 'Do'akan oss med vennlighet, fordi profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa en gang:

دعوة المرء المسلم لأخيه بظهر الغيب مستجابة عند رأسه ملك موكل. كلما دعا لأخيه بخير, قال الملك الموكل به: آمين. ولك بمثل.

'Avgjørelse om en muslim for sin bror som har utført uten kjennskap til folk som dido'akannya [1] er en bønn som skal besvares. Engler på hodet det være en representant for ham. Hver gang han ba for sin bror med en god, da engelen sa: «Aamiin og du får også hva han fikk."

'Abdullah sa: "Da jeg gikk til markedet og møte med Abud Darda' anhu Allah, så han ville uttale ordene som det er fortalt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam." [2]

Av dette edle hadith kan vi se at det er to klasser av mennesker som får bønn av englene, de er folk som dido'akan av en annen muslim bror mens han ikke visste det, fordi Angels tildeles personer som fordamper: " Aamiin, "meningen er:" O Gud, allernådigst bønn for sin bror "[3].

Mens andre er den som mendo'akannya, fordi engelen som ble sendt til ham og sa: ". Og du også få det som er tjent med broren din" [4]

Al-Imam Ibn Hibban skape et kapittel i Shahiihnya tittelen: ". Anbefaling for å øke muslimer be til dine medmennesker uten kjennskap Dido'akan, med håp søknaden skal innvilges både" [5]

I Sharh muslimske Shahiih det er en kommentar til denne hadith, sier forfatteren: "I denne hadith er det en forrang bønn for broren uten kunnskap om dido'akannya. Hvis noen ba for en gruppe av muslimer, så han vil få belønning som er etablert, og hvis han ba for alle muslimer, slik at jeg forstår det, var han fast bestemt på å få belønning. "[6]

Folk som er vedvarende i å få de velsignelser på Angels, be for dem alle glade om deres brødre uten kjennskap til hans andre muslimer som dido'akannya det og dette er alltid der, alhamdulillaah.

Al-Qadi 'Iyadh sa: "Hvis Salaf generasjon kommer til å be for seg selv, de også ber om en annen muslim bror med en bønn, fordi bønn er en effektiv bønn, og hun vil få det som er tjent med annen muslim bror. "[7]

Al-Hafiz ADH-Dzahabi nevne historien om Ummud Darda 'رحمها الله تعالى at Abud Darda' anhu Allah har 360 elskere i veien for Allah er alltid dido'akan i bønn, så Ummud Darda "å spørre det, svarte han:" Er jeg ikke være som om englene mendo'akanku? "[8]

Allah Subhanahu wa Ta'ala har rost de troende har gjort det før dem, er dette som angitt i Hans Ord:

والذين جاءوا من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان ولا تجعل في قلوبنا غلا للذين آمنوا ربنا إنك رءوف رحيم

"Og de som kom etter dem (Utvandrere og Ansar), de ber:" Vår Herre, gi Tilgi oss og våre brødre som har vært trofaste foran oss, og ikke dere la hat i våre hjerter til de som tror. Vår Herre, du er den Clement, den barmhjertige "[Al-Hashr: 10].

Ash-Shaykh Muhammad ibn Alan al-Siddiqi kommentert dette verset ved å si: "Allah berømmer dem for deres bønn-bønn for sine brødre i de troende har gjort det før dem, rose dem når de er be. "[9]

May Allah Subhanahu wa Ta'ala gjøre oss alle ned blant dem med gaver og keuta-tamaan fra Ham. Aamiin, yaa Dzal Jalaali Ikraam Wal.

[Kopiert fra boken Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, Først publisert H 1420 - 2000 AD, på indonesisk Tittel: Folk I Do'aka Angels, Beni Oversettere Sarbeni]



kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar