Rabu, 04 Juli 2012

Hemmelighederne bag Guds Navn, As-Salam, Faith, ifølge Ahlus-Sunnah wal-jama'ah kan vokse og kan reduceres. Blandt de faktorer, der øger troen på en muslim, er at lære navne og egenskaber af Allah swt er ædel


Hemmelighederne bag Guds Navn, As-Salam, Faith, ifølge Ahlus-Sunnah wal-jama'ah kan vokse og kan reduceres. Blandt de faktorer, der øger troen på en muslim, er at lære navne og egenskaber af Allah swt er ædel




Tro ifølge Ahlus-Sunnah Wal-jama'ah kan vokse og kan reduceres. Blandt de faktorer, der øger troen på en muslim, er at lære navne og egenskaber af Allah swt er ædelt.

Shaykh 'Abdurrazzâq bin' Abdul-Muhsin al-'Abbad-Hafizhahullah, sagde: "Sandelig kender navne og egenskaber af Allah swt er nævnt i Koranen` en og Hadith, og de ting, der viser perfektion Allahs swt fra alle sider, er den mest ophøjede videnskab gateway, der kan tilføje til tro ". [1]

I dette afsnit, inviterer vi læserne til at udforske den betydning som-Salam, som er en af ​​Allahs navn swt er ædelt. Navnet er opført i Al-Koranen `en og Hadith, samt citater af lærde.

Guds navn SWT i AS-Salam al-Qur'an
Allah swt siger.

هو الله الذى لآ اله الا هو الملك القدوس السلم المؤ من المهيمن العز يز الجبا ر التكبر سبحن الله عما يشر كون

"Han er Allah, der er ingen gud undtagen Ham, der Haq. Maha Raja, den herliggjorte, den Mahasejahtera (as-Salam), Bevar tryghed, sikkerhed Preserver, den Mægtige, den Almægtige, som har al den herlighed. Æret være Allah fra, hvad de forbinder "[al-Hasyr/59: 23]

Guds navn, AS-Salam i hadith

عن عبد الله قال: كنا إذا كنا مع النبي في الصلاة قلنا السلام على الله من عباده السلام على فلان وفلان فقال النبي لا تقولوا السلام على الله فإن الله هو السلام ولكن قولوا التحيات لله والصلوات والطيبات السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين

'Abdullah (bin Mas'ud) af Allah' anhu sagde: I fortiden, hvis vi beder med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam vi siger: "As-Salam (sikkerhed) for Allah fra hans slaver, og som-hilsen så og så og så og så, "så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:" Du skal ikke sige As-Salam på Allah, for Allah er så-Salam, men siger: "At-Tahiyât (tillykke), aske-Shalawat ( tilbedelse) og ATH-Thayyibât (ros) til Gud. Salam (sikkerhed) og Guds nåde, og hans velsignelse over jer, O Profet. Og fred være over os, og tjenere Guds retfærdige. " [Bukhari].

عن ثوبان قال: كان رسول الله إذا انصرف من صلاته استغفر ثلاثا وقال اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت ذا الجلال والإكرام

"Fra Tsauban Allah 'anhu, sagde han:" Tidligere, når profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam er kommet ud af sin bøn, han beristighfar tre gange, og sagde: 'O Gud, du er as-Salam, og din frelse er, Du Allerhøjeste, der har den storhed og herlighed '. "[Berettet af Muslim].

Betydning AS-Salam
As-Salam, hvilket betyder, bogstaveligt som-Salamah. Det er reddet fra skam og ulemper. [2]

Imam Ibn Katheer, kan Allah have barmhjertighed sagde: "As-Salam, hvilket betyder, de overlevende fra alle skam og mangler, som perfektion af Essence, karakter og gerninger af Hans (Gud)" [3]

Imam ash-Syaukani rahimahullah sagde: "As-Salam, hvilket betyder, de overlevende fra alle mangler og skændsel".

Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim sagde: "As-Salam er en af ​​Allahs navn swt, er isim mashdar, såsom al-Kalam og al-'Ata', der betyder tillykke. Derfor, Allah swt har ret til at bære det mere end andre end ham, fordi han (Allah swt) reddede fra en defekt, vanære eller bebrejdelse mangel. Han swt har en absolut perfektion på alle måder. Hans perfektion er nødvendigheden af ​​hans Essence. Han swt er ikke undtagen Perfect.

Der er også et ordsprog: De hilsner til sine tjenere i himlen, ifølge vers.

سلم قو لأ من رب رحيم

"(Skal siges)," Hil dig, "som hilsen fra Herren Mest Barmhjertige" [Yâsîn/36: 58].

Der er også fortolke, er de overlevende fra hans kezhaliman [4], og det er holdningen hos et flertal af de lærde ... [5]

As-Salam, herunder sikkerheden af ​​hans gerninger forfængelighed, kezhaliman, svindel, og omfatter sikkerhed af hans træk i lighed med egenskaberne af væsener, og omfatter perfektion i sin essens fra alle mangler og skam, og omfatter frelse af hans navne på hver bebrejdelse ".

Navnet på Allah, som-Salam, herunder fastlæggelse af alle perfektion for ham og fjernelse af alle sine mangler. Dette er indholdet af betydningen af ​​wal-hamdu Subhnâllah lillahi "(Ære være Allah og al lovprisning være til ham). Og Allahs navn, som-Salam, som indeholder pengesaan for ham i ulûhiyah (tilbedelse og forherligelse). Og det er indholdet af betydningen af ​​La ilaha illa Allah, Akbar wallahu (ingen ret til at blive tilbedt ved HAQ undtagen Allah, og Han er mest Store). Deraf navnet på Gud, som-Salam, al-Bâqiyâtu indsamle aske-Shâlihât (alle gode navn Allah og Hans herlige natur), som den Almægtige Allah være lovet.

Blandt detaljeret forklaring af hvad, der er blevet nævnt ovenfor. At han er al-Hayyu (The Ever Living), der reddede hans liv fra døden, sløvhed, søvn og forandring Han er al-Qadir (Den Almægtige), der overlevede sine beføjelser fra træthed, træthed, indsigelser og svagheder. Han er al-'Alim (den alvidende), der overlevede sin viden om uvidenhed om noget selv for sennepsfrø.

Således alle sine egenskaber i toppen af ​​skalaer. Hans velbehag overlevede vrede, hans blidhed overlevende fra hævn, ønsket af de overlevende fra hans had, er hans magt reddet fra svaghed, vil hans overleve menyelisihinya, hans ord er sikkert fra løgne og kezhaliman, selv Perfect Hans sætninger i overensstemmelse med ret og retfærdighed, og hans løfte om penyelisihan overlevede ... "[6]

Guds Navn, AS-hilsner med den amerikanske Tak-Salamu 'alaykum
Betydning as-Salam i hilse as-Salamu 'alaikum, der er to. For det første (forhåbentlig) navnet på Guds velsignelse udgydes as-Salam til dig. Derfor er det ikke tilladt at kaste en hilsen til de vantro blandt Bogens Folk. Fordi as-Salam er en af ​​Allahs navn swt. Så skal ikke spørge velsignelse for hedenske af navnet Allah swt er. For det andet, sikkerhed anvendes, når de hilser.

Begge betydninger er lige sande. Det er enhver, der beder til Allah swt med navnene på hans gode, for han bad til hver anmodning, og bertawassul ham ved navn Allah i overensstemmelse med sin anmodning. Hvis dette er klart, så når nogen beder for frelse (som-Salaamah), som er en vigtig del af hans liv, han kaldte Allahs navn "As-Salaam".

Så at sige as-Salamu 'alaikum indeholde navnet på Allah, som-Salam, og bad for hans frelse.

Hvis dette er klar, så åbnede slør af visdom (hemmeligt) for så vidt angår udtalen af ​​en muslimsk mødtes med andre muslimer, der ikke ved bøn eller anden tale. Fordi, hver race har sin egen hilsen, som "god morgen", "kan du leve længe", og andre. Så Allah swt at muslimerne mensyariatkan midt i deres lykønskninger ved at sige "som-salâmu'alaikum". Tale er vigtigere end alle de lykønskninger fra folk i almindelighed. Fordi udtryk som-salâmu'alaikum omfatter en sikkerhed milepæl af liv og lykke. Dette er også kernen i tingene. Fordi menneskelige håb delt. der er sikkert fra det onde og det er godt. Og overlevende fra det onde forrang, der er godt.

Så det er i himlen, fordi himlen er en Darussalam, hvor sikkerheden for alle skam, grimhed, og defekt, selv de overlevende i hvert enkelt tilfælde, som reducerer nydelse af livet. Så tillykke af Paradisets folk er ŠALAMUN, og Allah swt siger tillykke til dem "As-Salam". Tilsvarende englene komme til dem fra alle døre ved at sige:

سلم عليكم بما صبريم فنغم عقبى الدار

"Godt på dig for din tålmodighed fred", så ville det placere enden af ​​glæden ved det "[al-Ra'd / 13:24)]

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen rahimaullah sagde: "As-Salam, meningsfuld bøn til at søge sikkerhed nogen forstyrrelse. Hvis du siger til en "som-salâmu'alaika", betyder det, at du beder til Gud for ham at Allah swt reddede ham fra de distraktioner, galskab, (onde) mennesker, ulydighed og leversygdom, såvel som fra Fire. Dette er en fælles lafazh, og dets betydning er en muslimsk bøn om frelse for alle forstyrrelser ". [9]

KONKLUSIONER OG FAIDAH
A. Bestemmelse af Guds navn skal være i overensstemmelse med den sætning af Al-Koranen `en og shahiih Hadiits, og i overensstemmelse med en forståelse af Ahlus-Sunnah lærde.

2. Overvej og forstå Allahs navn swt er den vigtigste faktor, der kan tilføje til troen på en muslim at Allah swt.

3. Blandt de 99 astma 'Allah al-husnā er så-Salam. Så vi skal definere det.

4. Tilladt at navngive barnet "Abdussalam. Fordi as-Salam er Guds navn. Ibn Qutayba rahimahullah sagde: "I Allahs navn swt er som-Salam, og derfor en person kaldet" Abdussalam, som (navn) 'Abdullah'.

5. As-Salam, Allahs navn swt, at vi er blevet befalet at bede med ham, som Allah siger:

"Og til Allah al-Asma 'al-husnā, og derefter bede til Gud med ham" [al-A'raf / 7:180]

6. Betydning as-Salam, der er gemt (helliggjorte) fra en skændsel, handicap og karakteren af ​​fejl og mangler. Allah swt Glory af hver ting, der reducerer perfektion af hans natur, og fra ligheden af ​​hans skabninger, og hans allierede, der konkurrerer i alle henseender. [11]

7. En muslim er forpligtet til at bede om frelse kun Allah swt. Derfor er frelsen kommer kun fra Ham [12]. Og forbudt ham at bede om frelse andre end Allah swt, både for engle tæt på Allah swt, Profeten sendte, værge eller KIAI eller Habib eller master lærer, eller andre væsner.

8. Dhikr undervist af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er ikke kun i mundaflæsning. Dhikr skal overveje sin mening, og dermed realiseres i hverdagen. Nogen der forstår Allahs navn, as-Salam, og gøre det som en erindring og bøn, som det er blevet undervist af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, så vil det altid rense Allah i ulûhiyah (tilbedelse), rububiyah, samt navn og natur af sine allierede,. såvel som ting, der ikke er ham værdig Og det er den vej, de profeter og apostle, som Allah siger:

"Glory Rabbmu, den Mægtige Herre naturen, siger de. Og tillykke til velfærd apostlene. Og lovet være Allah Herre over naturen" [ash-Shâffât/37 :180-182].

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah have barmhjertighed med ovenstående vers siger: "Allah swt renser sig fra, hvad der var præget af folk, der afviger fra de lære apostlene, og Allah swt lykønskede apostlene , fordi deres ord tillykke og manglen på skam ... så Ahlus-Sunnah wal-jama'ah ikke afviger fra de lærdomme apostle, fordi han er shirathal Mustaqim ". [13]

9. Sikke et smukt lære af islam, og hvor dyrebar spor Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har lært hilsener. En bemærkning, som er sikkerheden for en muslimsk bøn til sin bror. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا تدخلون الجنة حتى تؤمنوا ولا تؤمنوا حتى تحابوا أولا أدلكم على شيء إذا فعلتموه تحاببتم أفشوا السلام بينكم

"Det er ikke, kan du gå til himlen, indtil du tror, ​​og du ikke tro, før man elsker hinanden. Du ikke vil have mig til at vise noget? Hvis du udfører det, så elsker hinanden. Der spreder hilsen iblandt jer". [Berettet af Muslim]

10. As-Salam, var som-Salamah (frelse), som er hjørnestenen i menneskets liv i verden og det hinsides. Maj Gud altid giver os frelse af verden og det hinsides.

[Kopieret fra As-Sunnah Magazine Issue 04/Tahun XII/1429H/2008M. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Puwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183, Tlf. 0271-761016]






Oversættelse af Betydning Allahs Azza Wa Jalla navn Al-Karim




Ved
Søn af Ali feat. Musri Semjan


AL-Karim Betydningen af ​​GENNEMGANG AF SPROG
Her er nogle forklaringer af de lærde i arabisk ekspert på al-Karim betydning:

Ibn Faris sagde, at oprindelsen af ​​ordet rahimahullah karom (navneord form af ordet al-Karim) viser to betydninger, hvoraf den ene er den herlighed [1].

Ibn Qutayba rahimahullah sagde, "al-Kareem betyder tilgivende. Allah den Almægtige er al-Karim, der tilgiver synder af hans tjenere, som tror" [2].

Al-Azhari rahimahullah fortolke det således: "al-Karim er en af ​​de egenskaber fra den almægtige Gud og hans navn betyder det, at Essence der er meget få en god, meget generøs, giveren af ​​glæde og dyd.". al-Karim er et navn, der indeholder alle de egenskaber, er prisværdig. Allah den Almægtige er al-Karim (Supreme Majesty) er meget prisværdigt af alt perpuatan ham. [3]

Ibn Manzhûr rahimahullah forklarer: "al-Karim er en af ​​de egenskaber fra den almægtige Gud og hans navn, er den, som er meget have en god, meget generøs giveren igen at give ham uudtømmelig Han er essensen af ​​de mest Noble den... absolut. al-Karim er et navn, der dækker alle godhed, ære og dyd. Dette navn også indsamle alle ting er prisværdig. Allah den Almægtige har navnet al-Karim (Supreme Majesty), som er meget prisværdigt i alt perpuatan Ham, Herren, der har ' ærede og ædle Tronen "[4].

Oversættelse af betydningen af ​​navn Gud AL-Karim
Hvis vi ser på navnet al-Karim al-Qur'an, navnet på Allah den Almægtige denne herlige gentages to gange. Først, i et brev an-Naml/27: 40:

فلما رآه مستقرا عنده قال هذا من فضل ربي ليبلوني أأشكر أم أكفر ومن شكر فإنما يشكر لنفسه ومن كفر فإن ربي غني كريم

"Og da Salomo så den placeres før ham, sagde han:" Dette omfatter gave min Herre for at teste mig, om jeg er taknemmelig eller nægte (ville foretrække ham). Og hvem er taknemmelig for, han var taknemmelig for den (gode af) sin egen, og hvem er utaknemmelig, så helt sikkert min Herre er rig, ærværdige ".

For det andet sted, i et brev al-Infithâr/82: 6: Allah den Almægtige siger:

يا أيها الإنسان ما غرك بربك الكريم

"O menneske, hvad har bedraget dig (ulydighed) mod Rabbmu den Barmhjertige".

I brevet en-Naml verset ovenover, fortæller Allah den Almægtige Salomons ord, da han så Alaihissalam form foran slottet dronningen dronningen af ​​Saba. Almægtige Guds gave er værdsat af Solomon at teste hans taknemmelighed til Allah den Almægtige for alle de velsignelser givet til ham. Derefter teksten slutter med to navne på Allah den Almægtige herlige al-Ghani (Rich Maha) og al-Karim (of Glory). Begge navne er meget tæt på den oprindelige forbindelse med vers. Enhver, der ville være taknemmelig, vil denne indstilling ikke tilføje til det væld af Allah den Almægtige, som Allah er Rich. Omvendt vil de, der ikke ønsker at være taknemmelig ikke nedsætte den rigdom af Allah den Almægtige. Ligeledes dem, der vil høste frugterne fra taknemmelige al-Karim (den Nådige) rigeligt belønnet. Og hvem er utaknemmelig, Allah den Almægtige altid give næring til at holde dem. Dette er som angivet i Guds Ord:

إن تكفروا فإن الله غني عنكم ولا يرضى لعباده الكفر وإن تشكروا يرضه لكم

"Hvis du ikke tror da helt sikkert Allah er Rich fra dig (behøver ikke dig), og han var ikke tilfreds med vantro for hans slaver, og hvis du er taknemmelig for, helt sikkert han var tilfreds med taknemmelighed til Gud for dig" [az-Zumar/39: 7]

Hvem taknemmelig, virkelig sin taknemmelighed for den (gode af) sin egen. Og den, som benægter (nej tak), Almægtige Allah, den ærværdige Maha Kaya. Almægtige Allah giver ikke kræver væsen, men fordi Gud den Almægtige har navnet al-Karim (den Nådige).

Hvad angår vers af al-Infithâr brev, beder Allah den Almægtige for mennesker, dem, hvad der gør vildledt til ulydige mod Gud den Almægtige. Faktisk altid Allah den Almægtige vier mange velsignelser og barmhjertighed for dem. Fordi Gud er barmhjertig mod alle mænd. Det er således ikke rimelig menneskelig kraft, fordi Allah al-Karim (generøs) af dem.

Al-Karim er ædel i enhver henseende, er meget givende og venlighed, om der anmodes om eller ej. Navnet al-Karim viste perfektion af Guds herlighed Almægtige og al indholdet og karakteren af ​​hans handlinger:

A. Allah den Ophøjede Almægtige i sin essens. Der er ingen mindste fejl i essensen af ​​Allah den Almægtige. Sandelig essens Allah den Almægtige k Indah.

2. Allah den Ophøjede Almægtige i alle Hans egenskaber. Ligegyldigt hvilken grimme Guds natur k. Sikkert Guds natur er meget perfekt i al sin betydning.

3. Allah den Almægtige også sublim i alt hvad han gør. Der er ingen fejl i den handling Gud den Almægtige. Sikkert værker af Allah den Almægtige, er fuld af en bred vifte af lektioner.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah have barmhjertighed sige, "Navnet Allah al-Karim omfatter betydningen af ​​generøsitet, samt betydningen af ​​ære og majestæt, samt give betydelig blødhed og venlighed" [5].

Rahimahullah Imam Ibn al-Qayyim sagde: "Globalt set betydningen af ​​al-Karim er den ene der kan lide at give en masse godt med en meget enkel og nem. Hans modstander, nærig person, der har udstedt en meget vanskelig og sjælden dyd" [6].

Blandt de betydninger af al-Karim, Allah den Almægtige at gøre godt mod alle skabninger uden en forpligtelse, de skal gøre. Alle godhed almægtige Gud gav dyret er rent for hans nåde til skabningerne.

Så, som (spejl) karom Hans natur, tilgive Gud den Almægtige noget, der bør overlades til højre for ham. Gud den Almægtige tilgive de synder de tjenere, der er efterladende i at opfylde forpligtelser over for Gud. Fordi Allahs navn al-Karim hånd i hånd med Allahs navn al-'Afuww (Beklager Giveren), som angivet i ord af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam følger:

عن عائشة قالت قلت يا رسول الله أرأيت إن علمت أي ليلة ليلة القدر ما أقول فيها قال قولي اللهم إنك عفو كريم تحب العفو فاعف عني

Af 'Aisha radhiallahu' anha, sagde hun: "O Allahs Sendebud, hvad tror du hvis jeg vidste, at natten Laylat al-Qadr, hvad skal jeg sige?" Han sagde: "Sig: O Allah, ja man er Tilgivende, den Mest Ophøjede, Du elsker tilgivelse, så tilgiv mig". [HR. at-Tirmidhi 5/534, der er klassificeret som saheeh al-Albani]

Hertil kommer, hvis en person angrer sin fejltagelse at Allah den Almægtige fjerne synd og erstatte det med en god fejl. Allah den Almægtige siger:

إلا من تاب وآمن وعمل عملا صالحا فأولئك يبدل الله سيئاتهم حسنات وكان الله غفورا رحيما

"Undtagen dem, der omvender sig, tror og gør godt, de forbrydelser, de erstattet Gud med godhed og den Almægtige Allah er Tilgivende, Barmhjertig." [Al-Furqân/25: 70]

Ligeledes, som spejl af hans karom, Allah den Almægtige altid at give, aldrig stoppet giver ham. Allah den Almægtige siger:

ألم تروا أن الله سخر لكم ما في السماوات وما في الأرض وأسبغ عليكم نعمه ظاهرة وباطنة

"Kan du ikke se, at Allah har udsat din (brug) alle ting i himlen og på jorden, og perfektionere af Hans dusører og usynlige" [Luqmân/31: 20]

På samme måde, som en form karom Hans Almægtige Allah en fordel fra det første siden selv uden at blive spurgt. Allah den Almægtige siger:

وكأين من دابة لا تحمل رزقها الله يرزقها وإياكم وهو السميع العليم

"Og hvor mange dyr, der ikke medbringe din egen rezkinya. Gud, som giver næring til ham og til dig, og han hørte, Knowing". [Al-'Ankabût/29: 60]

Som et spejl af hans natur karom andre, gav Allah den Almægtige en bred vifte af uegennyttig venlighed uden at forvente, fordi Gud den Almægtige er absolut Barmhjertig. Allah den Almægtige siger:

ما أريد منهم من رزق وما أريد أن يطعمون (57) إن الله هو الرزاق ذو القوة المتين
 
"Jeg ønsker ikke nogen næring fra dem, og jeg er ikke villig til, at de gav mig at spise. Allah den Almægtige Giveren af ​​næring er han Hvem har magt igen meget stærk". [Adz-Dzâriyât/51 :57-58]

Også omfattet af betydningen af ​​al-Karim, beordrede Allah den Almægtige sine tjenere at påkalde Ham, og lovede at give deres anmodning. Selv prædike om at give dem andet end anmodningen. I stedet være vred på folk, der ikke bede til ham. Fordi Gud er barmhjertig. Allah den Almægtige siger:

وقال ربكم ادعوني أستجب لكم إن الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين

"Og Rabbmu sagde:" Bed til Mig, vil jeg svare dig. De, der praler af tilbedelse Mig vil træde Helvede ussel i staten "[Ghâfir/40: 60].

Så dybest set, er definitionen af ​​navnet al-Karim har alle former for godhed og herlighed og dyd [7].

Gud den Almægtige kaldte al-Qur'an TIL navnet al-Karim
Allah den Almægtige siger, at den hellige Koran al-Karim er en bog, kalamullah (ædle). Allah den Almægtige siger:

إنه لقرآن كريم

"Sandelig, denne Qur'an er en meget ædel passage" [al-Wâqi'ah / 56:77]

Beskrevet af de lærde, årsagen til al-Qur'an er kalâmullah (ord fra Allah den Almægtige), indeholder så meget godhed. Inside er spor, at en straight, klar information, nyttig viden og visdom, at mange [8]. Alle de gode sikres ved at køre indholdet af Koranen.

Imam Ibn al-Qayyim kan Allah have barmhjertighed, "Allah den Almægtige siger al-Qur'an ejendomme med noget, der viser skønhed, overflod af godhed og majestæt af de fordele, som godt. Fordi al-Karim er noget, der er fyldt med gode fordele så meget mere strålende. Og al- Koranen `en i sig selv, set fra alle sider er den bedste og mest Afdhal. Så Allah den Almægtige selv karakterisere karakteren af ​​al-Karam (herlighed) og karakterisere Kalam og" Hans trone med at synke egenskaber såvel. og også give egenskaber er noget, som mange af venlighed og smuk form ... "

Al-Azhari rahimahullah sagde, "al-Karim al-Qur'an kaldes på grund af dets indhold af de forskellige retninger, forklaringer, viden og visdom" [9].

Al-Qur'an anlagt af denne herlige herlige engle er Gabriel Alaihissalam alligevel, efter ord Allah den Almægtige

إنه لقول رسول كريم

"Uden tvivl er det virkelig ord (Guds anlagt af) en ædel budbringer (Gabriel)" [at-Takwîr/81: 19].

Så den ædle Koran Al blev forelagt af den herlige engel til apostlen, der er ædelt, profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Allah den Almægtige siger:

إنه لقول رسول كريم

"Sandelig, Koranen er virkelig åbenbaring (Gud er åbenbaret) budbringer af ædle .." [Al-Hâqqah/69: 40]

Baseret på ovenstående vers, "hedder alaihi wa sallam messenger Karim (ædel), fordi Profeten sallâ Allâhu 'Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam har en ædel ånd, bærer dyrebare bog, kalder folk til ædle ting, både med hensyn til tro og praksis .

På samme måde, "Throne of Allah den Almægtige er en ædel skabning. Allah den Almægtige siger:

فتعالى الله الملك الحق لا إله إلا هو رب العرش الكريم

"Så den højeste Gud, konge af sandheden: der er ingen gud, men han, Herren (som har)" trone er herligt. ". [Al-Mukminûn/23: 116]

Fordi "Tronen er væsen den største og mest højt over alle skabninger. Alle herlighed væsen blev fundet på gave Gud den Almægtige den Mest Ophøjede. Dette vil vise herlighed væsen i Allahs øjne, end andre skabninger.

Himlen er fyldt med forskellige former for nydelse, alle de velsignelser, der er indeholdt i den overstiger alt, hvad der er i verden. Forudsat for folk, der har en ædel karakter. Allah den Almægtige siger:

إن تجتنبوا كبائر ما تنهون عنه نكفر عنكم سيئاتكم وندخلكم مدخلا كريما

"Hvis du undgår store synder blandt de forbudte synder, du gør, skal vi fjerne fejl (små synder) og indrømme dig til et sted af herlighed (himlen)". [An-Nisa '/ 4:31]

NOGLE ting, vi kan komme igennem Guds Navn Almægtige AL-Karim
Dernæst, her er nogle ting, vi kan tage fra at kende og forstå betydningen af ​​navnet på Almægtige Allah al-Karim. Denne sag er det virkelige formål for en muslim, mens forstå navnene Allah den Almægtige. Al-Karim navn for at være rigtig positiv indflydelse til forbedring og reparation af tro og moral af en muslimsk tilbedelse i deres hverdag. Ved at forstå betydningen af ​​navnet på Almægtige Allah al-Karim vil dyrke ædle kvaliteter i sig selv en muslim, herunder:

A. Instill dyd i sig selv en muslim, for Allah elsker dem, sublime og ædel natur.

Imam Ibn Qoyyim rahimahullah sagde, "At være den mest elskede af Allah den Almægtige er den, der pryder sig med natur, som er en uddybning af de egenskaber Gud den Almægtige. Almægtige Allah den Ophøjede Almægtige grav Han elskede de mennesker, der har kraft af sine tjenere "[10].

2. Integrering af quixotic karakter af selv en muslim. Da nogle af betydningen af ​​al-Karim er den mest generøse. Sandelig Allah den Almægtige elsker dem, der er meget generøse. Og Allah den Almægtige hader folk, der er nærig. Allah den Almægtige siger:

ها أنتم هؤلاء تدعون لتنفقوا في سبيل الله فمنكم من يبخل ومن يبخل فإنما يبخل عن نفسه والله الغني وأنتم الفقراء وإن تتولوا يستبدل قوما غيركم ثم لا يكونوا أمثالكم

"Husk, du er de mennesker, der blev opfordret til at bruge (din rigdom) i vejen for Allah. Og blandt jer der er en nærig, nærige og hvem han virkelig er bare nærig med sig selv. Og Gud som er rig, mens du er den ene- folk der er villige (for ham), og hvis I vender sig bort Han vil ændre (dig) med et andet folk, og de vil ikke lide dig er ". [Muhammad/47: 38]

3. Fremme en følelse af kærlighed i skikkelse af en muslim til Allah den Almægtige. Fordi Allah den Almægtige er alt-Barmhjertige. Allah den Almægtige giver ham nydelse uden begrænsning, selv uden at blive spurgt.

4. Obligatorisk at ære bog Allah den Almægtige, al-Karim Qur'ânul. Fordi, al-Qur'an er Allahs ord Almægtige er ædel, der er afledt gennem mediet af den herlige engel for at den ædle profeten.

5. Obligatorisk at engle forherliger Gud den Almægtige, som englen Gabriel. Han, der hadede ham, så han er en fjende af Allah den Almægtige. Allah den Almægtige siger:

من كان عدوا لله وملائكته ورسله وجبريل وميكال فإن الله عدو للكافرين

"Hvem er en fjende af Allah, Hans engle, Hans Budbringere, Gabriel og Michael, så helt sikkert Allah er en fjende af de vantro". [Al-Baqarah / 2:98]

6. Nødvendigheden af ​​at elske Allahs Sendebud Almægtige. Hvem hader en af ​​dem, så han er en fjende af Allah den Almægtige, i overensstemmelse med indholdet i afsnittet ovenfor.

7. Naboejendomme vokser som ære og gæster, som anbefalet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

8. Grow som tilgivende natur, fordi Allah den Almægtige elsker tilgivende natur.

9. Tilskynder os til altid at bede til Allah den Almægtige. Fordi Allah den Almægtige Barmhjertige til sine tjenere. Almægtige Allah gendannelsespunkter generte tjenestepiger hænder op i bøn for at være tom. Fordi Allahs navn al-Karim kombineret med navnet på Almægtige Allah al-Hayiyyu efter de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam følger:

إن الله حيي كريم يستحيي إذا رفع الرجل إليه يديه أن يردهما صفرا خائبتين.

"Sandelig Allah, den ærværdige Skam, skam, Gud, hvis nogen løftede sine hænder til at gendanne den til at være tom igen tabere". [HR. Abu Dawud og at-Tirmidhi, klassificeret som saheeh af al-Albani]

Må Allah den Almægtige gøre os mere ædle mennesker, der er generøs. Og gør os der elsker alle ting ædle, velformet tro, ord og handling og gerning. Og Allah ved bedst.

[Kopieret fra As-Sunnah Magazine Issue 10/Tahun XII/1430H/2009M. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Puwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183, Tlf. 0271-761016]







Vejledning kun Allah swt Ejet



Ved
Abu Nida `Chomsaha Sofwan


Allah swt siger:

إنك لا تهدي من أحببت ولكن الله يهدي من يشاء وهو أعلم بالمهتدين 8:56

"Se, du (Muhammad) vil ikke være i stand til at give vejledning (vejledning) til den person, du elsker, men Allah giver vejledning til dem, hvem Han vil, og Allah ved, dem der er villige til at acceptere de instruktioner". [Al Qashash/28: 56]

Fordi nedgangen i dette stykke i forbindelse med død Abu Talib forblev i en tilstand religion Abdul Muttalib (polyteister). Dette er som vist i Hadith fortælles i Sahih Al-Bukhari og Sahih Muslim, fra Ibn Al Musayyab, at hans far (Al Musayyab) sagde: "Da Abu Talib skulle dø, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa skyndte sllam over. Og så, 'Abdullah bin Abu Jahl og Abu umayyadiske være på hans side. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til ham: "O, min onkel. Sig la ilaha illa Allah, en sætning, kan jeg lave en bøn for jer til Gud, ". Men, 'Abdullah bin Abu Jahl og Abu umayyadiske stemte i ved at sige:' Har du (Abu Talib) hader religion Abdul Muttalib '?. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gentog sin ordsprog mere. Men de begge var til at gentage sine ord. Så det sidste ord, at han stadig på toppen af ​​Abdul Muttalib og religion er tilbageholdende med at sige La ilaha illa Allah. Så Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Really, vil jeg bede om tilgivelse for dig, for jeg ikke var forbudt." Så Allah åbenbarede ord:

ما كان للنبي والذين آمنوا أن يستغفروا للمشركين ولو كانوا أولي قربى من بعد ما تبين لهم أنهم أصحاب الجحيم 9:113

"Heller ikke er passende for Profeten og dem, der tror, ​​bede om tilgivelse (af Allah) for de afgudsdyrkerne afgudsdyrkerne, selvom det er den pårørende (hende), efter at have indlysende for dem, at afgudsdyrkerne er indbyggerne i Hell" . [Ved Tawbah / 9: 113]

Med hensyn til Abu Talib, siger Allah:

إنك لا تهدي من أحببت ولكن الله يهدي من يشاء

"Sandelig, du vil ikke være i stand til at give vejledning til den person, du elsker, men Allah giver vejledning til dem, han testamenter". [Al Qashash/28: 56].

Af Allahs ord swt og hadith profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ovenstående, kan være nogle fordele og erfaringer, som vi vil nævne følgende.

Først: I bogen Fathul Majid, Shaykh Abdurrahman ibn ash-Shaykh Hasan Alu citere ordene fra Ibn Katheer, kan Allah have barmhjertighed om fortolkningen af ​​dette vers: "Allah swt sagde til sine apostle," Se, du, O Muhammad, vil ikke være i stand til at give vejledning til folk, der du elsker, "det er, (at give vejledning eller instruktioner), at ingen af ​​din virksomhed. Men din opgave er kun at formidle, og Gud vil give vejledning til hvem Han vil. Han var den, der har en dyb visdom og gå imod beat. Dette er i overensstemmelse med indholdet af ordet af Allah som betyder: "Det er ikke din pligt at gøre dem få vejledning, men Allah, som giver vejledning (giver taufiq) til hvem Han vil. (Al Baqarah: 272). Så er det ord: Og de fleste mennesker vil ikke tro, selv hvis du virkelig ønsker det. (Yusuf: 103) ".

I bogen Sharh På Tamhid Li Kitabit Tauhid, sagde Sheikh Salih bin 'Abdul' Aziz Alu Ash Shaykh: "Vejledning givet ved Allahs Sendebud ikke ejes af Shllallahu 'alaihi wa sallam taufik her er vejledning, inspiration og særlig bistand. Denne vejledning er nævnt af lærde som vejledning på wal taufiq inspiration. Det er, gjorde Allah subhanahu Ta'ala w i hjertet af en tjener specielt til bekvemmelighed for at modtage undervisning, en lettelse, at der ikke let gives til dem i andre. Så denne taufik vejledning, specifikt givet af Gud til dem, han vil, og påvirke den person vil modtage instruktioner og prøvede at få fat i det. Derfor sætte denne vejledning i ens hjerte er ikke kun en opgave af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. For tjener hjerte er i Guds hænder, som vendte tilbage efter Hans vilje. For at den person, han elskede mest om, kunne han ikke gøre det til en muslim, der vil modtage vejledning ".

Selvom Abu Talib er en relativ af profeten er almindeligt krediteret ham, men han kunne ikke give ham vejledning af styrke.

Den anden type vejledning vedrørende slave mukallaf, nemlig vejledning dilalah annonce wal irsyad (give forklaring og vejledning). Gud satte den type vejledning er fastsat til Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i særdeleshed, alle de profeter og apostle, og enhver prædikant, som kalder mennesker til Gud. Allah swt siger:

إنما أنت منذر ولكل قوم هاد

"Se, du (Muhammad) er kun en advarer, og for hver der er den, der giver vejledning." [Ar Ra'd / 13: 7].

Og Allah siger om profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam,

وإنك لتهدي إلى صراط مستقيم صراط الله

"Og sandelig du (Muhammad) er virkelig at give vejledning til den lige vej, (dvs.) vejen for Allah". [ASY Syura/42: 52-53]

Betyder "at give dig vejledning" her er, du giver instruktioner og vejledning til den lige vej med en række instrukser og vejledninger, støttet af en række af mirakler og beviser, som viser, ærlighed og sandhed om ham som giveren af ​​råd og vejledning.

Shaykh Muhammad Hamid Al Faqi sagde i en fodnote til bogen Fathul Majid: "Ordet for vejledning, der bruges til at indsætte instruktioner i betydningen af ​​leveren, ved at ændre stævnen af ​​frafald, kufr og overtrædelse, til den vejledning, tro og lydighed, og for at holde det lige, fast i vejen for Allah. En sådan vejledning, specifikt kun ejede Allah, for han er herskende hjerter vende og dreje dig, og give vejledning eller gøre mistet vejen for hvem Han vil. Hvem instruktionerne givet af Gud, så intet kan være vildledende. Og hvem er ledt på afveje Gud, så ingen kan give et fingerpeg.

Baseret på dette vers i tankerne, er, at sådanne instrukser ikke er indeholdt i sig selv af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, meget færre mennesker end han. Folk, der hævder at have denne manual, som Sufi og lignende, der hævder at være i stand til at komme ind i hjerterne på sine elever at kende dens indhold, samt i kontrol, som han ønsker, så det er en løgn og penyesatkan. Folk, der tror krav som dette, betyder det, at han anser Allah og Hans Sendebud vildledte løgne.

Retninger til videnskaben, argumentet, forklaring af Koranen og andre til frelsens vej og lykke, derefter tjenere i stand til at udføre disse instruktioner, som fastsat i selvet af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i Allahs ord swt, der betyder: "Og sandelig, er du virkelig giver vejledning til den lige vej". [Ash-Shura: 52].

Gud har krævet forskere til at udføre denne opgave, nemlig at give vejledning i form af påbud af venlighed og forbyde det onde til den lige vej Allah. Men de fleste mennesker kan ikke skelne mellem disse to typer af instruktioner. Delvis på tværs linjen og nogle andre forlod forbud forhindres uretfærdige venlighed, brokker med verset: "Du (Muhammad) vil ikke være i stand til at give instruktioner til den person, du elsker." Sådan er dårskab og fejl ".

For det andet: Med hensyn til fortolkningen af ​​brevet At Tawbah vers 113, siger Sheikh Abdurrahman bin Hasan ash-Shaykh Alu: "Det er, bede om tilgivelse for de polyteister, er profeten ikke det værd. Dette er en sætning, der ser khabar (nyheder), hvilket indebærer et forbud. Dette stykke omhandler de begivenheder ned Abu Talib, som påpeget af den hadith, hvori det hedder lafazh anzala FA sætning (og derefter Allah åbenbarede) efter ordene la profeten hilsen astaghfiranna ma laka lam unha 'anhu "(egentlig, vil jeg bede om tilgivelse for dig, så længe det ikke er forbudt ), der antyder en efterfølger.

I Qaulul Mufid Al 'Ala Kitabut Tauhid, Shaykh Muhammad bin Saalih Al' sagde Uthaymeen: Sætningen ma kana eller la yanbaghi ​​og semisalnya, hvis det kommer i Koranen, der er, tingene nævnt er forbudt (afvist) at forbyde det barske . For eksempel, Allahs ord swt "havde ikke værdig Gud en søn, Ære være ham" (Maryam: 35). Ligeledes ordene "og ikke længere værdig til at tage alt-Barmhjertige (at få) børn" (Maryam: 92). Og hans ord "Det er umuligt at få månen og solen malampun kan ikke ligge forud for dagen. Og hver i et kredsløb "(Yasin: 40). Og de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, "Sandelig, ikke Allah ikke sove, og forkert for ham at sove". [Berettet af Muslim].

Så ordet "de beder om tilgivelse (af Allah) for vantro", dvs de (forbudt) om tilgivelse for de polyteister.

Mens ordet "selvom polyteisterne er de pårørende", der er, selvom polyteisterne er nære slægtninge til deres egen. Det er derfor, når profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam PERFORM Umrah og passerer derefter grav sin mor, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallamk bede om tilladelse til at bede om tilgivelse fra Gud for ham til hans mor, men Gud ikke tillader. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam bad om tilladelse religiøse besøg på gravene af hans mor, og Gud også tilladt. Så han var menziarahinya at tage lektioner.

Gud forbyde han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam vil bede om tilgivelse for de polyteister, da polyteister ikke er berettiget til at anmode om en benådning. Hvis du beder til Gud om at gøre noget, som ikke er muligt for ham, så er det en overtrædelse af bøn.

I andre dele af Shaykh 'Uthaymeen sagde: "Og herunder en falsk tilfælde af en menneskelig tale, som kaldes de hedenske figurer, der døde med afdøde (som sikkert Gud velsignede). Omtalen af ​​en sådan ulovlig, da modsætning til Allah swt. Ligeledes forbudt at vise sorg for deres døde ved hjælp af sorg eller på anden måde, som troende mennesker skal føle sig tilfredse med deres død. Selv hvis folk tror, ​​det har evne og styrke, vil han bekæmpe de vantro, således at religion tilhører Allah helt.

Shaykh Salih bin Abdulaziz Alu Ash Shaykh sagde: "Hvis vi har lært udtrykket" ma kana "(bør ikke) kommer i Koranen med betydningen af ​​dette (hvilket betyder, at forbud og ansvarsfraskrivelser), er det omtales her (præmis 113 breve Tawbah) er et forbud. Dette forbud bad om tilgivelse for nogen af ​​afgudsdyrkerne. Så hvis Gud har forbudt apostlene, profeterne og de hellige, og ud over dem blandt de retfærdige folk; forbyde dem, mens du stadig i live til at bede om tilgivelse fra Gud for de vantro, så dette show, selvom det betragtes som de var i stand til at spørge tilgivelse i deres liv Barzakh i naturen, at de bestemt ikke ønsker at bede om tilgivelse for polyteister, og vil ikke ønsker at bede Gud om de mennesker, der kommer til dem, når de er døde-det-at bede om forbøn, påberåber ighatsah, eller andre former for tilbedelse. Og Allah ved bedst. "

Tredje: Et meget vigtigt spørgsmål, nemlig om fortolkningen af ​​ordene af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam "Sig la ilaha illa Allah", er forskellig fra den forstås af dem, der hævder vidende.

Shaykh Muhammad Hamid Al Faqi sagde: Mange mennesker hævder at viden, men forstår ikke betydningen af ​​udtrykket "la ilaha illa Allah", således at hver person, der talte de ord, er islam blevet overvejet, selv om det naturligvis gøre kufr. For eksempel har tilbedelsen af ​​gravene, til folk der er døde, at de afguder, som klart berettiger forbudte religion, afgørelsen af ​​en sag på et andet grundlag end Allah åbenbarede, og gjorde de munke eller præster som herrer foruden Allah. Hvis de har et hjerte til at forstå denne sætning, vil de helt sikkert kender betydningen af ​​La ilaha illa Allah er uskyldig i tilbedelse til andre end Allah, og opfylde retten til at udføre en aftale med Gud i tilbedelse. Dette er angivet ved Guds ord "De, der Kufr mod det onde og tror på Allah, så han stak med et meget stærkt reb" [Al Baqarah: 256] "
.
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi egne påstand din respektfuldt, Khawaarij mange bønner, faster, læser Koranen og er baseret på la ilaha illa Allah, men han sagde, at de er vantro, en stor del af tabet af religion som en pil fra sin bue. Han sagde, "Hvis jeg mødes med dem, helt sikkert jeg vil kæmpe med en ødelæggende krig." Det nævnes i Ash Shahihain.

Hvis du bare sige la ilaha illa Allah er nok, helt sikkert ikke kommer til at ske med krigen mellem hedningene Messenger n. Er det ikke afgudsdyrkerne på det tidspunkt forstod sætningen la ilaha illa Allah, også ud over hans forståelse af mennesker, der hævdede kyndige i denne dag og alder? Men Gud har lukket deres hjerter, så de ikke forstår.

Ifølge Shaykh Muhammad ibn Saalih Al 'Uthaymeen, at ord Shaykh Muhammad ibn Abdul Wahhab (dvs. forskellig fra den forstås af folk, der hævder at viden) om det tredje punkt, som om han refererer til fortolkningen af ​​ekspertviden om betydningen af ​​udtrykket Kalam la ilaha illa Allah, at de (Kalam lærde) siger, at al-ilah (sætningen) er den, der har magt til at gøre ikhtira '(at skabe noget uden foregående eksempel), og ingen er i stand til at udføre ikhtira', men kun Gud alene . Det er fortolkningen af ​​forfængelighed.

Det er sandt, at intet er i stand til at gøre ikhtira 'undtagen Gud, men det er ikke den virkelige betydning af udtrykket la ilaha illa Allah. Dens sande betydning er, at der er ingen anden gud end Allah har ret til at blive tilbedt. Fordi, hvis du siger la ilaha illa Allah betyder, at ingen kan tillade sig at gøre ikhtira `undtagen Allah, at afgudsdyrkerne, der engang kæmpede ved profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, også kvinder, børn og deres ejendom tillader ham til fange og taget, er blevet en muslim.

Så i de ord Shaykh Zahir Muhammad bin Abdul Wahhab rahimahullah viser, at (de, der hævder, at vidende) er forskere, der fortolker ord sætningen la ilaha illa Allah med Tawhid rububiyah, og så er de mennesker, som tilbeder Allah og trustees, men de modige sagde: "Vi siger la ilaha illa Allah. '"

Maraji ':
A. Majid Fathul bog Sharh På Tawheed, af Shaykh Abdurrahman ibn Hasan ash Shaykh Alu.
2. Qaulul Mufid Al 'Ala Book På Tawheed, af Shaykh Muhammad ibn Saalih Al' Uthaymeen.
3. I bogen på Tamhid Li Sharh Tawhid Alladzi Haqqullahi huwa 'alal' IBAD, af Shaykh Salih bin Abdulaziz Alu ash Shaykh.

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah Foundation Udgivet 05/Tahun IX/1426H/2005M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]


Al-Ghaniyyu, Allah er rig




Allah den Almægtige siger:

يا أيها الناس أنتم الفقراء إلى الله والله هو الغني الحميد

O folk! Det er dig der har brug for Gud, og Gud den Almægtige er ham, der er rig (behøver ikke noget), Højesteret prisværdig. [Fâthir/35: 15]

Allah den Almægtige siger:

وأنه هو أغنى وأقنى

Og sandelig, han, som giver rigdom og tilstrækkeligheden af ​​[an-Najm/53: 48]

Almægtige Allah den Almægtige begavet med sin essens, som har en absolut rigdom og perfekt fra alle sider og udsigt på grund af den perfektion af sin essens og Hans attributter er ikke berørt af manglen på enhver retning. Det er ikke muligt undtagen ved Allah den Almægtige er den, som er rig og på grund af arten af ​​Maha-rige (velhavende) er udbredt i sin essens. Som Allah den Almægtige Øverste Skaber, Giveren af ​​næring, og All-barmhjertig, og som skænker godhed, Gud den Almægtige Supreme er også rig, behøver ikke alle de skabninger fra alle sider. Hans skabninger skulle få brug for ham i enhver tilstand. De kan ikke udelukke udgydelse af venlighed, generøsitet og omsorg indstillinger, både generel og specifik i et øjeblik selv.

Blandt de rigdomme Hans fuldkommenhed form;

A. Faktisk hele skatkammer himmel og jord er i hans hænder, og hans gavmildhed til skabningerne komme ud løbende hele natten og dagen, og hans hænder altid give til enhver tid.

2. Almægtige Gud kalder sine tjenere til at bare spørge ham på alle tidspunkter og omstændigheder, og lovede at give deres anmodninger, og beordrede dem til at tilbede Ham og lovede at acceptere de handlinger og belønne dem. Faktisk Allah den Almægtige har medlemmer, alt hvad de beder om, og alt, hvad de ønsker, og hvad de fremmanede drømme.

3. Hvis, hvis hele befolkningen af ​​himlen og jorden, for at være den tidligste til den seneste blev samlet i et felt, så hvert billede arkiveres deres eget ønske, da Allah den Almægtige give alle deres anmodninger, så alt ikke mindre, hvad at han havde bortset fra den Almægtige, som en nål dyppet i havet.

4. Hans form for rigdom er meget stor og kan ikke måles og kan ikke beskrives, hvad han har spredt sig til den Almægtige til at være beboere i Janna-lækker delikatesse, som ikke er brudt, og hans gaver er forskellige, såvel som glæde, forskellige fornøjelser, der aldrig ses af øjet, blev aldrig hørt af ørerne og aldrig terbesit i det menneskelige hjerte.

Gud er rig på sin essens, er utilstrækkelig (behov) af alle skabninger. Allah den Almægtige opfylder de behov, hans tjenere med mad, næring, som Allah den Almægtige har spredt sig ud og øge udbuddet af fornøjelser for dem, der ikke tælles heller ikke nummereret, samt at fremme de midler, der fører til erhvervelse af rigdom.

5. Og mere konkret end det, at Gud den Almægtige Tjenere berige sit valg med en overflod af ma'rifah (viden), Rabbani videnskab og natur-essensen af ​​tro i deres hjerter, så hjertet-sindet de kun afhænger Ham og ikke er afhængige af andre end ham. Det er den højeste rigdom og ægte rigdom, i henhold til Profetens sallâ Allâhu 'alaihi wa salalm:

ليس الغنى عن كشرة العرض إنما الغنى غنى النفس

Rigdom er ikke på grund af den overflod af ting, men den sande rigdom er den rigdom af leveren [HR. al-Bukhari, nej. 6446, muslimske no. 1051]

I hjertet er det rig (føle sig godt ud) med Allah den Almægtige, og hans viden om natur-karakter af tro, vil det have nok med næring fra ham og acceptere den med oprigtighed (er qanâ'ah) og være tilfreds med hvad der er blevet Almægtige Gud gav ham, da en ansat, der var kommet til denne grad, vil det ikke føle jaloux af (rigdom) af konger og magthavere. Dette er fordi han har erhvervet rigdom, som han havde ikke forventet blev erstattet af den anden, den rigdom, der gjorde hans hjerte på lethed, gjorde hans åndelige følelse af fred og årsagen til hans sjæl tilfreds med det.

Vi beder Allah den Almægtige kan berige vores hjerter med den vejledning, og arten af ​​lys og ma'rifah qanâ'ah, og også sprede bredden af ​​hans gaver og halal-mad til os alle. Og Allah ved bedst.

(Tilpasset fra Fathur Rahim al-Malikil "Allam Fi 'Ilmil' Aqâidi Tauhîdi wat wal wal Akhlâqi Mustambathati klemme Ahkâmi al-Koranen` Ani, Cet. III, Th. 1424H, s.. 52-53)

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XIII/1430/2009M 06-07/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-858197 Fax 0271-858197]




Rabb, Maha har Rububiyyah




Ved
Ahmas præst Faiz 'Asifuddin



En af de smukkeste navne Allah er Herrens navn [1]. Det vil sige, den Almægtige har rububiyah egenskaber.

Mange hadith, som viser, at Herren er én af Guds navn [2] Blandt de hadith 'Amr bin' Abasah, at han hørte Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

أقرب ما يكون الرب من العبد في جوف الليل الآخر فإن استطعت أن تكون ممن يذكر الله في تلك الساعة فكن. رواه الترمذي

"Ved udgangen ar-Rabb til sine tjenere, er dybden af ​​natten (del af) sidstnævnte. Så hvis du er i stand til, skal du være en omtale af Gud, på det tidspunkt". [3]

Relateret til dette er hadith marfu '(løftet op til profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam), som blev leveret af Ibn 'Abbas. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ألا وإني نهيت أن أقرأ القرآن راكعا أو ساجدا فأما الركوع فعظموا فيه الرب عز وجل وأما السجود فاجتهدوا في الدعاء فقمن أن يستجاب لكم. رواه مسلم

"Se, sandelig siger jeg forbudt at læse Al-Koranen` en på det tidspunkt, bøjning eller knæ. Som for bukke, derefter forstørrer i den (navn) ar-Rabb. Som for boven, ja så skulle i bad, da (dengang) er vel værd at bruge bøn er givet ". [4]

Rabb egen mening, Maha Oprettelse, har Maha, Indstil Maha Maha alle anliggender og Murabbi (mentarbiyah, familiepleje) Hans skabninger [5]. Ejede egenskaber er arten af ​​navnet Rabb rububiyah. Det betyder, at Gud skaber, eje, og mentarbiyah organisere og vedligeholde alle skabninger.

Ved en fortolkning af ordet رب العالمين i Sura al-Fatihah, Shaykh 'Abdur-Rahman bin Nasir As-Sa'di rahimahullah (1307 -1376 H) beskriver følgende forklaring:

"Ar-Rabbu hjælp Murabbi (vejledere, depotforvaltere, og lærerne) i hele universet, ved at skabe dem, hvilket giver en bred vifte af udstyr til dem og give en bred vifte af stor glæde for dem, der går ind, når den er tabt, så er det usandsynligt at de kan overleve. Derfor, til fordel for, hvad de tjener, er intet men fra Gud ".

I mellemtiden tarbiyah (vedligeholdelse og uddannelse) Allah til Sine skabninger, er af to typer, nemlig tarbiyah tarbiyah generelle og specifikke.

Tarbiyah Generelt er dannelsen og vedligeholdelsen foretages af Gud til hans skabninger, ved at skabe, levere held og lykke, og guide dem (herunder vejledning af instinkt, Pen.) Mod alle, at alvorlige fordele for dem at overleve i verden.

Mens den særlige tarbiyah er, tarbiyah givet specifikt til hans helgener. Gud pleje og vedligeholde deres mentarbiyah med tro. Taufiq give det til dem at tro. Gør dem stadig stigende perfektion af sig selv og slippe af med alle de blokke og barrierer, der kan forhindre dem i at tro.

Så i det væsentlige, er Guds særlige tarbiyah tarbiyah i taufik at alle gode og vedligeholdelse af alt ondt. [6]

Således i virkeligheden ar-Rabb navnet antyder meget stor. På grund af løbende gennem hele livet af skabninger, og all-round udvikling af deres arrangement, er ikke uafhængig af Guds natur rububiyah; egenskaber stammer fra Herrens navn. Ligeledes, Guds tjenere er forsigtige, de ikke bliver dem, der gør lige bortset fra hans vejledning, Taufiq og særlige tarbiyah Gud. Allah den Almægtige har mentarbiyah, pleje og vedligeholde dem i særdeleshed. Og er tæt forbundet med Guds navn, ar-Rabb.

Så, hvis nogen er virkelig ind i betydningen af ​​Rabb som en af ​​Guds navn er husnā (smukt), ville han være mere perfekt i herliggøre, ære og værdsætte enhver velsignelse menyintai Gud. Han vil også skamme mig, hvis ikke lydige mod Gud, eller hvis utro ham.

Så herlige et navn ar-Rabb, så nævne navnet på Herren i bøn, for at være en vigtig faktor for tildeling af bøn. Som angivet i det følgende hadith:

عن أبي هريرة قال قال رسول الله: أيها الناس إن الله طيب لا يقبل إلا طيبا وإن الله أمر المؤمنين بما أمر به المرسلين فقال: (يا أيها الرسل كلوا من الطيبات واعملوا صالحا إني بما تعملون عليم) وقال: (يا أيها الذين آمنوا كلوا من طيبات ما رزقناكم). ثم ذكر الرجل يطيل السفر أشعث أغبر يمد يديه إلى السماء يا رب يا رب ومطعمه حرام ومشربه حرام وملبسه حرام وغذي بالحرام فأنى يستجاب لذلك. رواه مسلم.

Fra Abu Hurayrah, sagde han: Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:.. "O mennesker, Allah er godt han ikke acceptere, men det gode og Allah har befalet de troendes til hvad Allah har befalet apostlene . Ham Og Allah siger (til apostlene betydningen): "O apostle, spise den gode mad og gøre det shaalih velgørenhed Se, jeg er godt bekendt med, hvad du gør." al-Mu-Qs 'minûn/23 vers 51 - og Allah siger også (til Faithful af meningen): "O, I som tror, ​​spis af dig af den gode mad, vi gav så god og lykke til dig', Surat al-Baqarah / 2 Stk 172 - så profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde om en person, der er i at rejse langt, hendes hår pjusket, støvede fødder, altid stak ud af hendes hænder til himlen (appel til Gud, mens kalder :),' Ya Rabb, Ya Rabb , 'men maden er haram, hans drink ulovlige, hans tøj ulovlige, og voksede op med fødevarer, der er forbudt. Så hvordan er det muligt, at de vil blive hørt? " [7]

Imam Ibn Rajab al-Hanbali rahimahullah (736-795 H) forklare, at den sidste del af ovennævnte hadith giver signaler om civiliserede manerer og bede om de faktorer, der førte til tildeling af bøn. Han erklærede, at de faktorer, der førte til tildeling af bøn i denne hadith er der fire.

Desuden nævnte han én efter én faktor, han nævnte det, indtil sidste faktor, nemlig: Fjerde: stønnen til Gud den Almægtige med gentagne omtale af rububiyah Gud (dvs., gentog sin opfordring til Gud ved navn:. Lord Det er opkald: Ja Rabb, Ya Rabb). Dette er en af ​​de største faktorer for tildelingen af ​​bøn håb.

Enhver person, overvejer bønner dem i Al-Koranen `aan, nisacaya vil han finde, at de fleste af de bønner blev åbnet under navnet: Herren. For eksempel bøn i Allahs ord swt:
 
"Vor Herre, giv os godt i denne verden og godt i det Hinsides og redde os fra pine i helvede" [al-Baqarah / 2:201].

Også i hans ord:

"Vor Herre, ikke vores love, hvis vi glemmer eller skyldig. Vor Herre, ikke pålægger os en tung byrde, som du pålægge mennesker, der er foran os. Vor Herre, Du vores styrke, hvad der er vi kunne ikke bære det ". [Al-Baqarah / 2:286].

Også i hans frman:

"Vor Herre, gør du ikke gøre vore hjerter er perversitet efter Du har vejledt os." [Ali Imran / 03:08].

Og der er mange andre eksempler i Al-Koranen `en. [8]

Så beder til Gud med Herrens navn er en af ​​de største faktorer for tildelingen af ​​bønnen. Således Herrens navn er meget vigtig betydning. Enhver muslim skal og er nødt til at forstå, værdsætte og udføre en konsekvens af denne store navn.

Rububiyah Gud vedrører konnoterer særlig tarbiyah Gud til trustees (favorit tjener)-Hans, sagde Shaykh 'Abdur-Rahman bin Nasir As-Sa'di rahimahullah: "Det fremgår af betydningen af ​​dette er hemmeligt, hvorfor de fleste af bønner af profeter er altid med udtalen Rabb. For hele indholdet af deres ansøgning om optagelse i et bestemt rububiyah Gud (der er altid beder om, at de får særlig pleje af Gud i form af redning og frelse verden og det hinsides, Pen.). Så Guds ord: رب العالمين viser, hvordan Gud den Almægtige i at skabe, håndtere og en tjeneste. Viser også, hvordan Perfect rigdomme af Gud, samt hvor meget brug for hele universet til Gud, eventuelle synspunkter fra alle sider. "

Rabb lidt af en forklaring af betydningen af ​​det ovenstående, muslimerne nødt til at forstå, hvor stor den almægtige Gud, Herren Skaberen er den eneste gud, der har ret til at blive tilbedt. Der er ingen gud, der har ret til at blive tilbedt, undtagen Ham. Der er ingen Skaber, men Ham alene. Ingen partner for ham, både i skabe og i den rigtige for tilbedelse.

Derfor bør mennesker kun at tilbede Ham alene og ikke forbinder ham med noget som helst. Held og lykke, og spørger ikke ikke kan finde en løsning, men kun til Ham alene. Fordi Han er Herre af universet.

Marâji `:
A. Al-qawa'id fi al-Mutslâ Shifâtillah Asmâ'ihi wa al-husnā, Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Utsaimiin. Verifikation af wa Takhrîj: Ashraf bin Abdul Maqshûd bin 'Abdur-Rahim, Maktabah as-Sunnah, CET. Jeg 1411 H/1990 M.
2. Îqâzh al-Himam; Muntaqâ `min al-Jami 'al-' Fi'Ulum wa al-Hikam af Ibn Rajab, Shaikh arbejde Saliim bin 'Id al-Hilali, Dar al-Jauzi Ibni, CET. VII, 1425 Muharam H.
3. Sharh Sahih Muslim, Nawawi, tahqiq: Khalil Syiha Ma'mun, Dar al-ma'rifah, Beirut, CET. III, 1417 H/1996 M.
4. Sahih Sunan at-Tirmidhi, Shaykh al-Albani, al-Ma'arif Maktabah, Riyadh, CET. I en ny publikation, 1420 H/2000 M.
5. Sharh al-'Aqeedah al-Wâsithiyah, Sheikh Salih bin Fauzan al-Fauzan, Maktabah al-Ma'arif, CET. VI, Th. 1413 H/1993 M.
6. Tsalâtsah Sharh al-Usul, Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen, i'dad: Nasir bin Fahd bin Ibrahim al-Sulaiman, ATS Dar-lin-Nasyr Tsurayya, CET. III, Th. 1417 H/1997 M.
7. Taisîrul-fi-Rahman Karîmir Tafsîri Kalamin Mannan, Shaykh 'Abdur-Rahman bin Nasir As-Sa'di.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin XI/1429H/2008M 12/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-761016]


Tro Skæbnen bringer succes til verden - Herefter




Ved
Ahmas præst Faiz bin Asifuddin



Mange mennesker misforstår skæbne. Som et resultat mange fejl opstår på grund af det. Der er to ekstreme lejre modsatte retning og er lige forkert i dette tilfælde. En fraktion modstå skæbne. De er Qadariyah og Mu'tazilah og hans tilhængere. Mens den anden fraktion er indstillet til den forkerte skæbne. De er en gruppe Jabriyah og hans tilhængere. Kun grupper, som er i midten af ​​to sider, der er den korrekte gruppe. Denne gruppe er den oprindelige gruppe af muslimer, der forstår skæbne og mengimaninya proportionalt, i henhold til loven af ​​al-Koranen `en og Sunnah, som forstås af Salafush Salih.

Tro på skæbnen, god eller dårlig, er obligatorisk, fordi det er en af ​​de seks søjler i troen. Det er meget ironisk, at nogen tror på Allah swt, men han tvivler selv bruddet mod skæbne, men ikke alt. Nogen, der ikke tror på skæbnen, og benægte det, så han troede.

I forbindelse med tilfælde af benægtelse af denne skæbne, fortæller Yahya bin Ya'mar, en tabi'i, sin rapport til Abdullah ibn Umar 'anhu om Ma'bad al Juhani, en karakter, der først slæbt Mu'tazilah Basra beboerne i afvisning af skæbne. Så Abdullah bin Umar 'anhu sagde: "Hvis du møder disse mennesker, fortælle dem, at jeg var uskyldig i deres klasse, og de adskilt fra golonganku". (Da Ibn Omar sagde):

والذى يحلف به عبد الله بن عمر, لو أن لأحدهم مثل أحد ذهبا فأنفقه, ما قبله الله منه, حتى يؤمن بالقدر. ثم استدل بقول النبي صلى الله عليه وسلم, و فيه:
الإيمان أن تؤمن بالله وملائكته وكتبه ورسله واليوم الآخر وتؤمن بالقدر خيره وشره. رواه مسلم

"Ved Allah, ved navn Abdullah ibn Umar svor, er det gyldne bjerg af Uhud, selv om det der er nogen blandt dem, og han infakkan, vil Allah ikke acceptere det, før han troede hans skæbne". Desuden argumenterer han med ordene af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam lang, ind imellem.

"Tro er, når du tror på Allah, hans engle, at deres bøger, til apostlene, i det Hinsidige, og hvis du tror på skæbnen, god eller dårlig" [Berettet af Muslim i kort] [1]

Shaikh Abdur Rahman bin Hasan ash Shaykh Aalu, forklarer: "I ovenstående hadith der er en forklaring, som troen på skæbne er en af ​​de seks søjler i troen. Hvem tror ikke på skæbnen, god eller dårlig, betyder det, at han har tilbage af de søjler af religion og fornægter. Status for denne person, som nævnt af Allah i Hans ord:

أفتؤمنون ببعض الكتاب وتكفرون ببعض

"Tror du i bogen og ikke tror på en del al de andre". [Al Baqarah: 85]. [2]

عن ابن الديلمي قال: أتيت أبي بن كعب فقلت له: وقع في نفسي شيء من القدر فحدثني بشيء لعل الله أن يذهبه من قلبي. قال: لو أن الله عذب أهل سماواته وأهل أرضه عذبهم وهو غير ظالم لهم ولو رحمهم كانت رحمته خيرا لهم من أعمالهم, ولو أنفقت مثل أحد ذهبا في سبيل الله ما قبله الله منك حتى تؤمن بالقدر, وتعلم أن ما أصابك لم يكن ليخطئك وأن ما أخطأك لم يكن ليصيبك, ولو مت على غير هذا لدخلت النار. قال: ثم أتيت عبد الله بن مسعود فقال مثل ذلك. قال: ثم أتيت حذيفة بن اليمان فقال مثل ذلك. قال: ثم أتيت زيد بن ثابت فحدثني عن النبي صلى الله عليه وسلم مثل ذلك. أخرجه أبو داود.

"Af Ibn annonce Dailami (a tabi'i), sagde han: Jeg kom til Ubay ibn Ka'b, og så sagde jeg til ham:" I min stedet for skæbne fri for sygdom Fortæl mig noget, som Allah vil fjerne tvivlen fra. i mit hjerte '.
Ubay svarede: "Selv hvis Gud straffe alle indbyggerne i himlen og jordens indbyggere, og derefter straffe dem ikke for lovovertræderne til dem. Og selv om det Allah giver nåde til dem alle, Guds nåde er meget bedre end alle deres gerninger.
Hvis du berinfak med guld bjerget Uhud i vejen for Allah, Allah vil ikke acceptere infakmu før du tror på skæbnen, og forstå, at hvad der ramte du absolut ikke vil savne dig, mens hvad der var savnet fra du absolut ikke vil ske for dig.
Hvis du er død, er ikke baseret på troen på skæbne denne, skal du gå til helvede ".

Dailami Ibn annonce fortsætter med at sige: Så kom jeg til Abdullah bin Mas'ud, sagde disse ord beliaupun Ubay ibn Ka'b. Ibn annonce Dailami sagde: Så kommer jeg også til Hudhayfah ibn al Yemen, sagde disse ord beliaupun Ubay. Ibn annonce Dailami sagde: Så vil jeg også kom til at Zaid Ibn Thabit, beliaupun bringe mig hadith af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam om at matche det med ord Ubay [Udstedt af Abu Dawud Hadith] [3]..

Shaikh Abdur Rahman bin Hasan ash Shaykh Aalu, bringe en anden historie, der matcher ovenstående hadith, blandt dem berettet af Muslim og andre. T og i sidste ende han konkluderer: "Alt dette hadith og andre hadith er ens, med truslen om svært for nogen, der ikke tror på skæbnen. Den hadith også en hitter for at gå imod skæbnen for de Mu'tazilah frastødende og andre grupper. I mellemtiden, blandt de erklærede forståelse Mu'tazilah, anførte er, at gerningsmanden begår synd vil bo i helvede. Faktisk er de tro, at der ikke skæbne, en af ​​de store synder og ulydighed størst. Således er baseret på fortællinger mutawatir er obligatorisk at tro på skæbnen, der bragte ned på deres bevis, har de rent faktisk straffer sig selv for evigt i helvede, hvis ikke omvendte sig. Dette er en logisk konsekvens af deres forkerte forståelse. De viste sig at modsætte sig de argumenter al mutawatir Koranen og Sunnah, der kræver tro på skæbnen, og de argumenter, som afviser evige mutawatir mennesker bertauhid en stor synd i helvede ". [4]

قال عبادة بن الصامت لابنه يا بني إنك لن تجد طعم حقيقة الإيمان حتى تعلم أن ما أصابك لم يكن ليخطئك وما أخطأك لم يكن ليصيبك; سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول "إن أول ما خلق الله القلم فقال له اكتب قال رب وماذا أكتب قال اكتب مقادير كل شيء حتى تقوم الساعة "
يا بني إني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول "من مات على غير هذا فليس مني" أخرجه أبو داود

"Ubadah bin Samit sagde til sin søn:" O min søn, du virkelig vil ikke få en fornemmelse af arten af ​​tro, før du forstå, at hvad der ramte du absolut ikke vil savne dig, og hvad der blev savnet fra du absolut ikke vil ske for dig. N jeg hørte Messenger sagde: "Sandelig, det første Allah skabte, var pennen (al-Qalam). Og Gud sagde til ham, 'Skriv!'. Pena sagde: "Ja Rabbi, hvad skal jeg skrive?" Gud sagde: "Skriv ned alle de bestemmelser i den skæbne af alle ting indtil Dommens Dag '."
(Ubadah fortsatte sine ord :) O, min søn, faktisk, jeg hørte Messenger sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Enhver, der ikke dør på basis af (tror på skæbnen), da han var aldrig en inkluderet golonganku" [Abu Dawud] [5].

Men tro og skæbne sæt Allah bør også være sandt, så du ikke falder i forståelsen Jabriyah.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah rahimahullah forklarede: Tro på skæbnen omfatter to ratings tro. Ranking hver består af to former for tro.

Første: Tro på den Almægtige Allah swt alene ved, hvad der gøres af alle væsener, med den viden, der er Azali og evig [6] Allah er vel vidende alle omstændigheder i det maklukNya, både i forbindelse med lydighed, ulydighed, umoral, held og lykke-. held og lykke og doom-Doom dem. Så Gud havde skrevet skæbne af alle skabninger i lawh Mahfuz ".

Desuden Shaykh al-Islam rahimahullah bringe deres argumenter. Blandt dem følgende hadith:

إن أول ما خلق الله القلم فقال له اكتب قال رب وماذا أكتب قال اكتب مقادير كل شيء حتى تقوم الساعة

"Sandelig, det første Allah skabte, var pennen (al-Qalam). Da Gud sagde til ham, 'Skriv!' Pena sagde," Ja Rabbi, hvad skal jeg skrive? ". Gud sagde:" Skriv ned alle de bestemmelser i den skæbne af alle ting indtil dommedag! ". [Abu Dawud]. [7]

Også Allahs ord swt.

ألم تعلم أن الله يعلم ما فى السماء والأرض, إن ذلك فى كتاب, إن ذلك على الله يسير

"Ved du ikke, at Allah ved, hvad der er i himlene og jorden;? Sådan, at det er skrevet i en bog (lawh Mahfuz) Sandelig, der er meget nemt for Allah.". [Al-Hajj: 70].

ما أصاب من مصيبة فى الأرض ولا فى أنفسكم إلا فى كتاب من قبل أن نبرأها, إن ذلك على الله يسير

". Ingen ulykke, der ramte på jorden eller i jer selv, men er skrevet i bogen (lawh Mahfuz) før vi bringe det i sandhed, at det er nemt for Allah." [Al-Hadid: 22]

Shaykh al-Islam rahimahullah siden fortsatte med at forklare:

For det andet, tror på vilje og Guds kraft, der skal finde sted, og dækker alt. Det er, tro på, at alt, hvad Gud vil, vil ske, og hvad er ikke Guds ønske, ville det ikke ske. Mener også, at der ikke er nogen bevægelse i himlene og på jorden, eller vil der stadig er noget, medmindre der er Guds vilje. Der er intet, der kan opstå i området af sin magt, hvis Gud ikke ønsker det. Allah den Almægtige også dømt alt, både det eksisterende og på et ikke-eksisterende. Så ingen væsen på jorden og i himlen, men Gud, som skabte det. Der er ingen skaber men Gud og der er ingen Lord udover Ham [8].

Af forklaringen kan Allah have barmhjertighed med Shaykh al-Islam, i virkeligheden kan det konkluderes, at for at forstå og tro på skæbnen, som hævdet af lærde Ahlu Sunna Wal jama'ah, skal indeholde troen på de fire sager.

De første og det andet tilfælde udledes af ord Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah første afsnit. Mens den tredje og fjerde tilfælde udledes af de ord, hans anden del. Fire sager er som følgende forklaring.

Første: Tro på Guds viden omfatter alle tider og steder. Det er, må tro, at Allah kender alle ting, hvor og når som helst, enten eksisterende eller ikke eksisterende. Inkluderer vide gerninger perbuaan væsener, det være sig lydighed-lydighed eller ulydighed ulydighed. Så også om held og lykke, død og andre.

For det andet: Samtidig skal også have tro på, at Gud nedskrive alt, hvad han vidste i lawh Mahfuz som skæbne beslutsomhed. Skæbnen bestemmelse sker halvtreds tusind år, før skabte Gud himlen og jorden-himmel.

عن عبد الله بن عمرو بن العاص قال سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول كتب الله مقادير الخلائق قبل أن يخلق السماوات والأرض بخمسين ألف سنة قال وعرشه على الماء. رواه مسلم

"Fra Abdullah ibn Amr ibn al" Da sagde han: Jeg hørte Rasulullah SAW sagde: "Gud har skrevet alle de bestemmelser i den skæbne af alle skabninger, før skabte Gud himlen og jorden, himlen med en afstand på halvtreds tusind år" Han sagde: ". Mens 'arsyNya over vand. "[Berettet af Muslim]. [9]

Tredje: At have tro på viljen (masyi'ah) Allah. Uanset hvad Gud ønsker, helt sikkert ske, og hvad Gud ønsker ikke, bestemt ikke tilfældet.

Fjerde: At tro, at Gud skaber. Det er, hvad Gud ønsker af både objekt og bevægelse af organer, da Gud er bundet til at skabe og holde den.

Den fjerde ovennævnte tilfælde bør diimani og forstået som en enhed, der ikke kan deles fra hinanden, fordi alle fire ikke er i konflikt med hinanden.

Forståelse af skæbne af de ovennævnte problemer, er faktisk de vigtigste konsekvenser i forståelse og tro i de første søjler tro er sandt, at tro på Gud, som omfatter tro på rububiyah, Asma 'wa Shifat og UluhiyahNya. Hvis det er sandt, at en tro rububiyah, Asma 'wa Shifat, og Uluhiyah Gud, sandt i den forstand i god tro i overensstemmelse med den aftale Salafush Salih, vil uden tvivl også sand tro på skæbnen. Fordi troen på skæbne er nært knyttet til problemet rububiyah, Asma 'wa Shifat og Uluhiyah Allah swt.

Af tro på skæbnen er sandt, ikke fjerne en persons bestræbelser på at udføre bestemte handlinger med henblik på at kunne opnå noget eller for at undgå skader. Faktisk er det en af ​​det sted, om nogen forstår skæbne. Da disse bestræbelser indgår som instrueret i islam, og skal gennemføres.

عن علي رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه كان في جنازة فأخذ عودا ينكت في الأرض فقال ما منكم من أحد إلا وقد كتب مقعده من النار أو من الجنة قالوا يا رسول الله أفلا نتكل قال اعملوا فكل ميسر (فأما من أعطى واتقى وصدق بالحسنى .. الآية) متفق عليه

Fra Ali Allah 'anhu, at Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, at han havde ledsaget liget af en person n til kirkegården, han tog en stok n, dunkende den mod jorden. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Ingen af ​​jer, medmindre det er blevet tildelt sæde, enten i helvede eller i himlen". De ledsagere spurgte: "O Allahs Sendebud, så hvis vi ikke er afhængige (på skæbne) det" Han svarede: "(ikke), Act, fordi hver vil blive gjort let (til den skæbne bestemt for ham)," Så han sallâ Allâhu ' Læs suraer alaihi wa sallam Al Lail vers 5-10 ". [Hadith muttafaq 'alaih] [11].

I ovenstående hadith, efter at have modtaget en forklaring af profeten sallâ Allâhu 'var alaihi wa sallam vedtagelsen af ​​en person, der senere blev indbyggerne i himlen eller brand, og erklærede at de ledsagere af Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam: "O Guds sendebud, gjorde vi ikke være bedre at vente skæbne og ikke at gøre noget ved det "profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam straks afvise deres udsagn og forklarede:" Nej! Men du skal stadig gøre, fordi hver af dem vil blive lettere at skæbnen bestemt for ham ".

Således tro på skæbnen er sandt, ikke hæmmer ens indsats og kreativitet. Selv yderligere styrker den rigtige kreativitet og retning. Meget farlig person, der hensynsløst se bort fra spørgsmålet om skæbne, eller for mange ideer om det som, at den Mu'tazilah og hans tilhængere. Ligeledes meget farlig tro på skæbnen efter Jabriyah stil. Fordi alt det betyder at føre en meget ubehagelig anklage mod Allah swt.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam som løbets førende, efterfulgt af hans kammerater, og de to efterfølgende generationer som den bedste generation af muslimer er eksemplarisk i enhver henseende. De er blevet registreret i historien af ​​guld, med guld blæk, som en generation, der tror på skæbnen virkelig, og som en generation af en vedvarende kamp for Mardhatillah gøre, ingen sidder tomgang. Findes der en bedre rollemodeller, end de er?

Med tro på skæbnen og de andre søjler i tro er sande i henhold til forståelsen af ​​Salafush Salih, så Gud vil åbne dørene for hans hjælp. Den lykke i verden, og herefter vil blive nået, og faldet af civilisation, vil blive elimineret. Bi-wa idznillah Taufiqih.

Maraji `:
A. Al Quran al-Karim og oversættelse.
2. Fathul Bari Sharh Sahih al Bukhari. Tash-uh tahqiq wa ash Shaykh Abdul Aziz bin Abdillah bin Baz, Muhammad Fu'ad Abdul Baqi tarqim-Isyraf wa 'ala Thab'ihi: Muhibbuddin al Khathib. Imam Muhammad bin Jami'atul Su'ud al Islamiyah, Riyadh.
3. Nawawi har Sharh Sahih Muslim, Khalil takhrij Syiha Ma'mun, Daar al ma'rifah, CET. VII, Th. 1421H/2000 M, Beirut, Libanon.
4. Sahih Sunan Abi Dawud, Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin, Maktabatul Ma'arif, Riyadh, CET. II, af en ny publikation - 1421 H/2000 M.
5. Sahih Sunan på Tirmidhi, Sheikh al Albani, Maktabatul Ma'arif, Riyadh, CET. Jeg, en ny publikation - 1420 H/2000 M.
6. Book på Fathul Sharh Tawhid Majid, Shaykh Abdur Rahman bin Hasan Aalu Shaykh aske. Muraja'ah Hawasyihi: Sheik Abdul Aziz bin Baz Abdillah bin. Idaaratul moskéer wal Masyari 'al Khairiyah, Riyadh, fra Dar som Salam Maktabah udgiver, Riyadh, CET. Jeg, 1413 H/1992 M.
7. Sharh al-Aqeedah al Wasithiyah, Sheikh Salih bin Fauzan al Fauzan, Maktabatul Ma'arif, Riyadh, CET. VI, 1413 H/1993 M. Og andre.

[Kopieret fra As-Sunnah Magazine Issue 09/Tahun IX/1426H/2005M. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Puwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183, Tlf. 0271-761016]






kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar