Sabtu, 21 Juli 2012

Ramadan, måneden Full av Blessings: Allah Subhanahu wa Ta'ala sier: يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون ». Dere som tror, ​​faste obligatorisk for deg som foreskrevet for dem før dere at dere kan frykter ham" [Al-Baqarah: 183]


Ramadan, måneden Full av Blessings: Allah Subhanahu wa Ta'ala sier: يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون
». Dere som tror, ​​faste obligatorisk for deg som foreskrevet for dem før dere at dere kan frykter ham" [Al-Baqarah: 183]



Av
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i

GJELD fastende for Ramadan
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

». Dere som tror, ​​faste obligatorisk for deg som foreskrevet for dem før dere at dere kan frykter ham" [Al-Baqarah: 183]

Han sa:

فمن شهد منكم الشهر فليصمه

"Den av dere er til stede (i det landet der han bodde) i måneden, at han skulle fort i løpet av måneden." [Al-Baqarah: 185]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

بني الإسلام على خمسين ...

"Islam er bygget på fem (joint)."

Da han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa blant annet faste i Ramadan. Muslimer har også blitt enige om nødvendigheten av å faste i Ramadan.

Men det er en forskjell i oppfatning (avvik) av (grunnleggende) navngi denne måneden Ramadan ved navn. Det er en uttalelse som sier (fra perspektivet til meningsfull-undertrykt) som kalles Ramadan fordi turmadhu (ترمض) fiihidz Dzunuub (denne måneden synder mann brent) og الرمضاء شدة الحر (ar-ramdhaa 'mening rødglødende). [1] andre uttrykk for at den såkalte ramadan fordi araberne ved overføring navnene på månedene i det samme språket, de kaller disse månedene er basert på virkeligheten og tilstanden som oppstår når epoken. Så ved en tilfeldighet denne måneden til å falle akkurat på den brennende varmt vær, så kalt ved navn denne måneden Ramadan. [2]

Velsignelse måneden Ramadan og dens forrang
Ramadan har mange velsignelser, dyder og privilegier som ikke er eid av de andre månedene.

Den første velsignelse, er at Ramadan fasting er årsaken terampuninya synder og eliminering av ulike feil.

Som finnes i hadith aske-Shahihain av Abu Huraira Allah anhu, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

من صام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

"Den som fastet Ramadan grunn av tro og forventer belønning (fra Allah Subhanahu wa Ta'ala), vil utvilsomt bli tilgitt sine synder er forbi". [3]

Og i muslim fra Abu Hurayrah Shahiih anhu at Allahs Allaah sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,

الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات لما بينهن إذا اجتنبت الكبائر.

"Obligatoriske fem tiden bønner, fredagsbønnen til neste fredag, og Ramadan til Ramadan neste avskaffe de synder begått i mellom denne perioden hvis synder dijauhkannya." [4]

Den andre velsignelse, denne måneden er det en natt bedre enn tusen måneder, dvs. netter Laylat al-Qadr. Men i denne saken vil bli behandlet spesielt og separat i neste kapittel.

Den tredje velsignelse, det er mange andre hadither som forklarer de dyder og keistimeaan meget velsignet denne måneden, hvorav fremgår av hadith aske-Shahihain av Abu Huraira Allah anhu, sa profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam,

إذا جاء رمضان فتحت أبواب الجنة وغلقت أبواب النار وصفدت الشياطين.

"Når Ramadan kommer himmelens porter åpnet og porten i helvete er lukket og djevelen-djevel lenket opp." [5]

Mens historien om en-Nasa-I og Imam Ahmad er det ekstra ". Det har kommet til Ramadan, måneden full av velsignelser" [6]

Den fjerde velsignelse, blant velsignelser denne måneden muslimene er i stand til å nå mange dyder og fordeler med faste som er verdslig og heretter, hvorav:

A. Jordiske dyder, dyder
Først: fromhet.
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

يا أيها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون

"Dere som tror, ​​faste obligatorisk for deg som foreskrevet for dem før deg slik at du kan bli fromme." [Al-Baqarah: 183]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa også: den hadith av Abu Hurayrah Allaah anhu fortalt i boken om al-Shahiihain:

والصيام جنة وإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث ولا يصخب فإن سابه أحد أو قاتله فليقل إني امرؤ صائم.

"Faste er et skjold, hvis en dag en av dere i en tilstand av faste, så han ikke skulle si skitten og ropte. Hvis noen kritiserer og mencacinya, bør han si: "Sannelig, jeg faster." [7]

Profetens ord sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Faste er en skjold", som betyr at fasting opprettholder gjerningsmennene fra Hell Allah på dommens dag, holde fasten fra lidenskaper og munkar i livet hans verden. [8] profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam også har loset fastende person til å forlate de skitne ord og ekle, dårlige gjerninger, og la følelser av sinne. Og den edle karakter de raske spillerne vil hjelpe ham å oppnå denne graden av fromhet. Det temperament er prisverdig.

Second: dobling Pahala.
Basert på hadith aske-oppført i boken om hadith av Abu Hurayrah Shahiihain anhhu Allah:

قال الله عز وجل: كل عمل ابن آدم له إلا الصيام فإنه لي وأنا أجزي به ...

"Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:" Enhver organisasjon som gjorde Adams barn er for ham, bortsett fra faste. Ekte fort for meg. Jeg vil belønne ... "

I historien til Imam Muslim:

كل عمل ابن آدم يضاعف الحسنة عشر أمثالها إلى سبعمائة ضعف قال الله عز وجل إلا الصوم فإنه لي وأنا أجزي به يدع شهوته وطعامه من أجلي.

"Enhver veldedighet som gjorde Adams barn vil bli multiplisert. En god multiplisert inn ti til syv hundre ganger. Da Allah sier: "Bortsett fra faste. Ekte rask for meg og jeg var den som gir belønning. Folk som spiser fort og la lysten for min skyld alene. "[9]

Imam en-Nawawi, kan Allah ha barmhjertighet si: "Guds ord allmektige, som sier:« Og jeg var den som gir belønning, "er den virkelige forklaringen på den storhet av Guds gave og hans rike belønning barn for de virkelige folk er edel og sjenerøs når fortalt at han alene vil bære avkastningen, som viste hvordan nivåene av respons som han har innviet og hvor omfattende gave han gav. "[10]

Tredje: dårlig ånde faktisk den fastende personen er bedre i Allah Ta'ala enn duften av musk olje.

Som ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i en hadith av Abu Huraira Allah anhu:

والذي نفس محمد بيده لخلوف فم الصائم أطيب عند الله من ريح المسك.

"For Herren er sjelen til Muhammad (var) i hånden, veldig dårlig ånde mer duftende som fastet med Allah enn duften av musk olje."

Al-khaluuf betyr endre dårlig ånde som følge av fasting. Men dette viser seg godt i synet på Allah Subhanahu wa Ta'ala og selv likte ham. Dette viser hvordan saken fikk en flott håp i Allah Ta'ala. I den grad noe hatet av mennesker og regnes avsky, snudde på siden av Gud er noe som foretrekkes. Fordi det er bygget på felles gjennomføring av faste som er lydighet mot Gud.

Fjerde: Det var, for den fastende personen lykke å få to
Som ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i en hadith av Abu Huraira Allah anhu:

للصائم فرحتان يفرحهما إذا أفطر فرح وإذا لقي ربه فرح بصومه.

"For folk som faster, det er to glade, lykkelige ved pause hans, og var fornøyd med rask når han møter sin Herre." [11]

Femte: Privilegiet av dem som fort med sin inntreden i himmelen gjennom en spesiell dør kalt ar-Rayyaan.

Bevisene er hadith av Sahl bin Sa'ad anhu Allah fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

إن في الجنة بابا يقال له الريان يدخل منه الصائمون يوم القيامة لا يدخل منه أحد غيرهم. "

"Sannelig in Paradise er det en dør som heter AR-Rayyaan. På oppstandelsens dag dem som raskt vil gå inn Paradiset som døren. Ingen andre enn dem som er tillatt (å komme til Himmelen) gjennom den døren. "[12]

2. De karakteristisk utdanne Fasting Fordeler og Sosial
Først: Tillater meg å være tålmodig og å møte vanskeligheter og katastrofer.
Derfor kalte denne måneden måneden av tålmodighet (aske-shabri syahru). Opprinnelige betydningen av aske-shabru (tålmodighet) er al-habsu (fortauskant, tilbakeholdenhet). Dermed er det tilbakeholdenhet i fastende eller avholdenhet fra (begjær) fôring og partielle (begjær) herligheter. [13] Dette vil styrke ønske folk som fastende.

Second: Development moral.
Fortalt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, sa han:

من لم يدع قول الزور والعمل به فليس له g حاجة في أن يدع طعامه وشرابه.

"Den som ikke glemt falsk tale og gjerninger, så Gud ikke trenger (for å hurtig) selv om han forlot spising og drikking." [14]

Essensen av fasten er berpuasanya begge øyne fra å se på noe som er haram, beruasanya hørsel av å høre ting som er forbudt, faste fra muntlige løgner, sjofel, og liknende og berpuasanya hele kroppen fra å gjøre noe haram. I utdanning er det et ritual av faste for hvert individ på likhetene mellom de fattige og de rike, være snill mot de trengende og fattige.

3. Helse Fordeler
Først: Frigjøre kroppen av akkumulert fett, spesielt hos personer som bor i luksus, som er ofte kilden til sykdommen når noen fete fortsetter å vokse.

Syk av denne typen er en sykdom av fedme. Dermed er sult den beste måten å takle fedme.

Second: Kast bort urenheter i kroppen, giftstoffer akkumuleres i kroppen og kroppsvæsker at skade. Lette blodstrømmen i arteriene og venene holde den lukker seg.

Tredje: Fasting har en positiv effekt på mange sykdommer, blant dem for magesår, høyt blodtrykk, stress eller depresjon. [15] Derfor har faste en utrolig positiv effekt i å opprettholde helse. Dessuten er faste foretatt riktig og rettet på de tider det viktigste (Afdhal) i henhold til Shari'ah. For enkelte prosesser i kroppen som for eksempel faste krever, som foreslått av Ibn al-Qayyim i sin bok rahimahullah, at-Thibbun Nabawi. [16] Legene i den vestlige verden har lagt merke til faste som ett effektivt middel for ulike modeller for medisinsk behandling. De fleste av dem sa: "Sannelig nytte sulten i medisinsk behandling har den fordelen at flere ganger fra bruk av narkotika. [17] den andre legen sa, "Ja den fastemåneden kan eliminere forskjellige urenheter forblir i kroppen i et år. [18] Dette er den mest åpenbare av fordelene med faste og barakahnya i verden og den hinsidige, har faste blitt et krav fra Allah til den muslimske måneden i året. Han er den faste Ramadan er den velsignet.

Den femte velsignelse, omfanget av dyd av gode gjerninger gjort i denne måneden, og mengden av motivasjon Messenger of Allah 'alaihi wa sallam å anspore muslimer utføre gode gjerninger i denne måneden. Blant de gode gjerninger er som følger:

Først: Qiyaamul Lail
Fra Abu Huraira Allah anhu, sa han, «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ga motivasjon (til hans følgesvenner) å etablere qiyaam Ramadhaan (Ramadan natt bønn) uten å fortelle dem med makt. Så han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

من قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه.

«De som etablerer regelmessige bønn netter i Ramadan med tro og håp for belønning (fra Allah), sikkert sine synder er tilgitt forbi."

Så etter profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam døde skjønt, fortsetter tjenesten. Og fortsatte under kalifatet av Abu Bakr al-Siddiq og begynnelsen av kalifatet Umar ibn al-Khattab Allah anhu. [19] The Prophet sallallaahu 'alaihi wa sallam aldri Tarawih med Friends of Allah anhum ham, da han forlot på grunn av frykt for muslimene anser det obligatoriske bønner. Da Umar bin al-Khattab tok initiativ til å samle folk i moskeene ber Tarawih. [20] Og alhamdulillaah, ritual (syi'ar) som det fortsatt fortsetter til denne dag. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam svært alvorlig og var aktiv i lovsang og bønn klokka ti i går kveld (al-' asyrul awaakhir) Ramadan.

عن عائشة رضي الله عنها قالت كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا دخل العشر أحيا الليل وأيقظ أهله وشد المئزر.

"Fra 'A'ishah anhuma Allah sa,' Allahs sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam, når du taster inn de ti dagene (sistnevnte i måneden Ramadan), snudde han om natten, våkner hans familie og stram stoffet." [21] [22]

Second: Ash-sadaqah.
Imam al-Bukhari og Muslim fortalt fra Ibn 'sak' av Allah nahuma Abbas, sa han:

كان النبي صلى الله عليه وسلم ود الناس بالخير وكان أجود ما يكون في رمضان حين يلقاه جبريل فإذا لقيه جبريل كان أجود بالخير من الريح المرسلة.

«Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var det mest sjenerøse i sin favør. Og igjen når han er mer sjenerøs i Ramadan da Gabriel møtte. Så da Gabriel møtte ham, er at når han sallallaahu 'alaihi wa sallam er mer gavmilde i godhet av de vinder som blåser. "

Den lærdom fra denne hadith er å multiplisere den anbefalte veldedighet og almisser, enda mer i den velsignede måneden Ramadan dette.

Tredje: Tilaawah al-Qur-aanil Kareem.
For å gjengi tilaawah Sunnah al-Qur-en (les al-Qur-en) i måneden Ramadan. I denne al-Koranen ble åpenbart. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam alltid repetere lesingen av al-Koranen hapalannya henne med Gabriel, en i hver Ramadan. Som nevnt i hadith av Ibn 'Abbas anhuma Allah. I en hadith det heter:

وكان جبريل يلقاه كل ليلة في رمضان حتى ينسلخ يعرض عليه النبي صلى الله عليه وسلم القرآن.

"Gabriel møttes hver kveld under ramadan å legge. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam demonstrere lesing al-Quran utenat henne til Gabriel. "[23]

Den Salafush anhum reprodusere lesninger av Allah Salih al-Bukhari i sine bønner og ved andre anledninger. [24]

Fjerde: Al-I'tikaaf.
I'tikaaf er taus i moskeen for å tilbe for taqarrub (nærmere) til Allah Ta'ala. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam luft-i'tikaf de siste ti dagene av Ramadan. I hadith av "Aa'ishah Radhiyallahua anhuma nevnes:

أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعتكف العشر الأواخر من رمضان حتى توفاه الله ثم اعتكف أزواجه من بعده.

"At Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam luft-i'tikaf de siste ti dagene av Ramadan, (denne praksisen fortsetter å gjøre-pent) til Allah mewafatkannya. Da hans kone fortsatte sin nestekjærlighet etter hans død i'tikaf. "[25]

Ingen tvil om at vil hjelpe gjerningsmannen til å konsentrere i'tikaf å tilbe Gud og bertaqarrub Jalla wa 'Alaa. Flere så til tider det blir herliggjort, slik som Ramadan eller de siste ti dagene av Ramadan.

Femte: Al-'Umrah
Teorem som viser kraft til å utføre 'Umrah under Ramadan er ordene av profeten sallallaahu' alaihi wa sallam fortalte en Ansar kvinne som ikke kunne utføre pilegrimsferden med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

فإذا جاء رمضان فاعتمري فإن عمرة فيه تعدل حجة.

"Når Ramadan kommer, da laksanakanlah 'Umrah du;' Umrah i Ramadan er tilsvarende i verdi til Haji."

I en annen rapport uttalt: "('. Umrah i Ramadan) kan erstatte eller fortrenge Hajj Hajj med meg" [26] Det vil si at verdien av belønning' umrahnya Ansar kvinner til lik lønn verdien av luft-Hajj, i stedet for 'Umrah kan erstatte den rettslige stillingen er obligatorisk Hajj , slik at den kan avbryte loven er obligatorisk Hajj, er ikke tilfelle. [27]

Den sjette velsignelse, at velsignelse, den velsignelse Ramadan er mange store hendelser som skjer i edelt nan denne måneden. Og faktisk av de mange viktige hendelser som skjedde i denne velsignede måneden, er hendelsene i den mest fenomenale og svært gunstig for menneskeheten hendelsene i nedgangen av al-Qur'an al-Karim.

Som Allah Ta'ala:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان

"Den måneden Ramadan, måneden hvor nedover (start) al-Qur-en som en veiledning for menneskeheten og de er forklart av ledetråder og forskjellen (mellom høyre og en falsk) ..." [Al-Baqarah: 185]

I mellomtiden, blant annet fenomenale arrangementer som er fulle av ytelser, er som følger:

Først slaget ved Badr Kubra, som er navngitt som yaumul Furqaan (dag faktor).

Den dagen Gud skilte og skille mellom sannhet og baatil. Så, når det er minoriteter som tror seieren over de vantro i den gruppen som er langt overlegen når det gjelder kvantitet av tropper og forsyninger. Denne hendelsen skjedde i det andre året Hijriyyah.

Second, Futuh Makkah
Sannelig har Allah gitt en stor tjeneste om de troende ved Futuh (erobring) i denne velsignede. Folk flokker inn i islam, og deretter bli et mekka for Daarul Islam (islamsk land), og har tidligere blitt midten av avgudsdyrkerne skulke. Denne hendelsen skjedde på åttende året AH.

Tredje, krigen i år 584 H. Hiththin
I denne kampen korsfarerne led et knusende nederlag. Salahuddin al-Ayubi og vant store seire, og deretter gjenopprette rettighetene til muslimene og gjenvinne Baitul Maqdis.

Fjerde, War 'Ain Jaluut
Dette er hard kamp som endte med seier for muslimene de Tartar tropper. Dette slaget skjedde i 658 Hijriyyah.

Etter at vi beskrive globalt utvalg av overlegenhet det privilegium Ramadan, og de mange velsignelser som finnes i denne edle måneden, så ingen innsats med mindre jeg ber for hans muslimske brødre og søstre, slik at de fortsetter å drikke en rekke dyder, og kunne oppnå velsignelsene at gjennomføringen av ordre fra Allah Ta'ala og følger sunnah til Hans profet sallallaahu 'alaihi wa sallam, følgesvennene til Allah anhum han er edel, og forgjengerne til denne Ummah er valgt, samt innsatsen for å få de ulike ytelser som er heretter samt verdslig, samt fra et bredt spekter av godhet.

[Kopiert fra boken på Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, Tittel på indonesisk Practices og tid er velsignet, forfatter Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Publishers Press Ibn Kathir]



Spise velsignelse Sahur



Av
Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i


DEFINISJON
(السحور), er det memfat-hahkan sett etter noe som blir brukt bersahur [1] i form av mat eller drikke, og med mendhammahkan, nemlig som Masdar (opprinnelsen av ordet), og også til verbet som sådan. [2]

Ibn al-Athir sa, "Hva mer er fortalt av menfathahkan har noen argumentert:« Sannheten er grunn menfat didhummahkan-hahkan er for mat, velsignelser, belønninger, og respons handlinger, ikke maten. "[3]

TIME
Navngitt Sahur, som utføres på Sahur, mens as-Sahir er, slutten av kvelden før Shubuh, det burde si, han er fra den siste tredjedelen av natten til morgengry, [4] intensjonen er at slutten av måltidet for noen som stiger raskt daggry.

Som Allah Subhanahu wa Ta'ala:

وكلوا واشربوا حتى يتبين لكم الخيط الأبيض من الخيط الأسود من الفجر

"... Og spise og drikke før den hvite tråden er klart til deg fra den svarte tråden [5] av daggry ..." [Al-Baqarah: 187]

Sunnah til mengakhirkan Sahur daggry hvis ikke fryktet, historie al-Bukhari og Muslim fra Anas Allah fra Zaid bin Harith anhu Allah anhu, sa han: ". Vi bersahur med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam da vi satt opp en bønn:" Jeg sa: " Hvor lenge mellom de to "Han sa:". Femti-vers "[6]

Imam al-Baghawi sa: "De lærde foreslår mengakhirkan daggry måltid." [7]

JURIDISK
Dawn lov er mustahab (Sunnah) for folk som faster fordi profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

"تسحروا! فإن في السحور بركة."

"Bersahurlah deg fordi det er en velsignelse i bersahur." [8]

Og i en annen fortellerstemme sallallaahu 'alaihi wa sallam han sa:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب, أكلة السحر."

"Å skille mellom faste vår med raske hans er å spise Sahur Ahlul Book". [9]

Dermed har mating midler menyelisihi Ahlul Sahur bok.

Imam en-Nawawi sa, "Det er, skilletegn og forskjellen mellom faste vår er et måltid med rask deres, fordi de ikke bersahur vi oppfordres til å bersahur." [10]

Spise Sahur kan være noe å spise minst av noen, enten det er mat eller drikke. [11]

Primacy of dawn og KEBERKAHANNYA
Fortalt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam at han sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

"تسحروا! فإن في السحور بركة."

"Bersahurlah, fordi det der Sahur måltid velsignelse." [12]

Og fortalt fra al-'anhu Irbadh Allah ibn Sariyah [13], sa han: «Jeg har hørt profeten sallallaahu' alaihi wa sallam ringe noen for å spise Sahur som han sa:

"هلم إلى الغداء المبارك."
"Kom hit for å spise mat som er velsignet." [14]

Sahur måltidet har velsignelser i verden og den hinsidige, sa Imam an-Nawawi når forklare rahimahullah Sahur velsignelse, 'velsignelse på måltidet inneholdt Sahur veldig klart, fordi han er oppkvikkende for en rask og begeistret for ham og få et ønske om å øke alvorlighetsgraden av faste grunn av hennes vansker . for folk som bersahur "Den sier:" Sannelig den inneholder våknet, andakter og bønner på den tiden, hvor er den tiden av fallende engler, bønn og søke tilgivelse, aksept, og muligheten for det å ta Wudu 'og be eller hold fortsatte våken for dhikr, bønner, bønner eller å forberede seg til morgenbønnen før soloppgang. "[15]

Sannheten, som inkluderer alle de velsignelser som og andre ting av fordelene Sahur, både timelige og heretter, og at å spise Sahur inkluderer mat og drikke, mens verbet er التسحر.

I boken Fat-Hul Baari, Ibn Hajjar sa: "(mening) det beste er, at velsignelsen av måltidet Sahur kan fås på mange måter, er at å følge Sunnah og Ahl-ul bryter boken, fromme til Allah Subhanahu wa Ta'ala å tjene, legge ånden av veldedighet og for å forhindre dårlige manerer forårsaket av sult, var årsaken til veldedighet hvem forespørselen på den tiden eller komme sammen med ham for å spise, noe som gjør dhikr, be til tider bønn er gitt, fikse den hensikt å faste for dem som melalaikannya før sengetid, sier Eed [16], 'Ibn Daqiqil Denne velsignelsen kan også søke på ting heretter som håndheving Sunnah, vil det bli belønnet og økt Sunnah (gjort), så kunne gjelde for denne verdens ting, som kropp styrke og gjør det også enklere å raskt uten fare for ham som gjorde faste. "[17]

Blant de dyder som er koblet til å spise Sahur Allah og Hans engler vil bershalawat for folk som spiser Sahur, ikke benekte at det er en stor dyd.

Abu Said al-Khudri Allah anhu har fortalt fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam at han sa:

"السحور أكله بركة, فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء, فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين."

"Å spise er en velsignelse Sahur, trenger du ikke forlater det, selv bare en slurk vann, fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala og hans engler bershalawat for folk som bersahur." [18]

Så det å bli forstått for en muslim å følge profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i sine handlinger i denne saken, for å oppnå bærekraft kahannya og hans dyder og fordelene av verden og det hinsidige.

[Kopiert fra boken på Tabaruk Anwaa'uhu wa Ahkaamuhu, Tittel på indonesisk Practices og tid er velsignet, forfatter Dr. Nasir bin 'Abdirrahman bin Muhammad al-Juda'i, Publishers Press Ibn Kathir]



Angels Shalawat For folk som spiser Sahur



Av
Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divine


Blant folk som er fornøyd med de velsignelser på Engler er mennesker som spiser et måltid, og blant de argumentene som viser dette er:

A. To Imam, Imam Ibn Hibban og Imam ath-Thabrani berettet fra Ibn Umar anhuma, sa han: «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن الله وملائكته يصلون على المتسحرين.

"Sannelig Allah og Hans engler bershalawat til mennesker som spiser maten." [1]

Imam Ibn Hibban gi kapittelet med tittel på denne hadithen: ". Mercy of Allah Subhanahu wa Ta'ala og englene anmodning tilgivelse av personer som spiser Sahur" [2]

2. Imam Ahmad berettet fra Abu Sa'eed al-Khudri Allah anhu, sa han: "The Messenger of Allah sier:

"السحور أكله بركة فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء, فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين."

«Spise mat måltid er full av velsignelse, skal du ikke gå, selv om en av dere bare ta en slurk vann, for Allah og Hans engler bershalawat til mennesker som spiser maten." [3]

I denne hadith er det en lærdom som er klart, nemlig at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam veldig bestemt på å gjøre sitt folk fornøyd med Guds velsignelser på جل وعلا til dem og be om tilgivelse for dem fra englene med et måltid fordi måltidet. Det fremgår av ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam: "Og ikke la det selv om en av dere bare ta en slurk vann." Det betyr: "Ikke la den, så selv om ikke tillate en av dere, men bare drakk litt vann (bare ) med sikte på måltidet, så drikk med ham. "[4]

Shaykh Ahmad 'Abd al-Banna til å kommentere denne hadithen ved å si: "Allah Shalawat til dem er hans kjærlighet til dem, mens Ma-angel velsignelser over dem er bønn om tilgivelse for dem, så alle som ikke er måltidet, han uhindret fra nåde Allah og englene barmhjertighet protestskriv til dem på den tiden. "[5]

O Gud, du skal ikke gjøre oss folk som er hindret fra å elske deg, og folk som blokkerte en søknad fra englene for tilgivelse vår. Den Mahamendengarkan allernådigst bønn, Herre.

Hvis det er fra Allah Ta'ala og velsignelser på Angels for folk som spiser et måltid alene, så hvordan er personen perfeksjonere sin raske fordi Allah? En skapning var helt ute av stand til å forutsi i verden. Det er sant det som ble sagt av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam da han rapporterte at:

"قال الله:. كل عمل ابن آدم له إلا الصوم, فإنه لي وأنا أجزي به"

"Han sa: '. Hvert menneske er for ham, bortsett fra den veldedige organisasjonen faste, fordi faste er for meg og jeg var den som umiddelbart smelt henne" [6]

Og mange flere hadith som viser at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam oppfordret folket å gjennomføre måltidet, blant disse er:

A. Imam Muslim fortalt at 'Amr ibn al-`anhu Allah, sannelig profeten sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب أكلة السحر."

"Forskjellen mellom vår faste og faste på folk av boken er å spise et måltid." [7]

2. Ash-Syaikhani anhu berettet fra Anas Allah, sa han: «Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

"تسحروا فإن في السحور بركة."

«Spis sahurlah deg, fordi ved daggry måltid velsigner der." [8]

3. Al-Imam an-Nasa-i berettet fra al-'Irbadh Allah ibn Sariyah anhu, sa han: «Jeg hørte Messenger sallallaahu' alaihi wa sallam ble bedt om å daggry måltid i løpet av Ramadan, sa han:« La oss spise en full med en velsignelse. "[9]

De lærde i Salaf er svært opptatt med å spise et måltid, og blant de argumentene som demonstrerer dette er hva som fortalt av Imam ad-Darimi av Abu Qais, de tidligere slavene Amr ibn al-`anhu Allah, sa han:" 'Amr ibn al- "Ash beordret måltidet å lage mat til ham, men han ville ikke spesifisere maten, så sier vi:« Du fortalte oss (for å lage mat til måltidet), men du spesifiserer ikke mat. "

Han sa: «Egentlig jeg ikke fortelle deg å lage maten som jeg ønsket, men jeg hørte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

"فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب أكلة السحر."

«Forskjellen mellom vår faste og faste av boken er på å spise et måltid." [10]

[Kopiert fra boken Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middag Divine Divinity, på indonesisk Tittel: Folk I Do'aka Angels, Beni Sarbeni oversettere, utgivere Press Ibn Kathir]



Ingen tegn på rikdom Glory, tips Ikke Fattigdom ydmykelse



Av
Geistlige Abu Minhal, Lc


فأما الإنسان إذا ما ابتلاه ربه فأكرمه ونعمه فيقول ربي أكرمن وأما إذا ما ابتلاه فقدر عليه رزقه فيقول ربي أهانن

Som for mennesket når sin Herre testet ham og herliggjort ham og gitt ham glede, så vil han si: "Min Herre har memuliakanku". Men da hans Herre (Allah) test, og deretter begrense hans bestemmelse (slik som lever i fattigdom), så sa han: «menghinakanku min Herre." Absolutt ikke (så), ... [al-Fajr/89 :15-16]

BESKRIVELSE avsnitt:
Pleasures av verden blitt et stort fotografering av mennesker som ikke tror på Den Allmektige Allah og dommedagen (de vantro). De sliter dag og natt bare for moro skyld verdslig suksess!. En overflod av rikdom i deres syn er et tegn på ære liv og kilde til verdighet. Og omvendt, mangelen på saken, fattigdom og den vanskelige økonomiske livet i deres øyne en indikasjon på ydmykelse, enda en gang, er i en materialistisk syn på dem som ofte referert til som mâddiyyûn (flertall av Maddi) på arabisk.

ETT av fødselen av Human Nature og Pagan
På denne bakgrunn, sier noen forskere at gjennom verset, til Allah forkynne en av karakteristikkene av vantro og polyteister når du mottar en overflod av rikdom og materielle knapphet når økonomiske vanskeligheter og undertrykte. [1] Enkelte andre forskere sier at det er en medfødt egenskap ethvert menneske som kommer fra naturen Jahl (uvitenhet, uvitenhet av problemets art) og zhulm (kezhaliman). [2]

Allah sier:

فأما الإنسان إذا ما ابتلاه ربه فأكرمه ونعمه فيقول ربي أكرمن

Som for mennesket når sin Herre testet ham og herliggjort ham og gitt ham glede, så vil han si: "Min Herre har memuliakanku".

I dette verset, til Allah nekte folk som har tro hvis gitt bredden i tilbudet var et tegn på Allahs overdro ære for seg selv k. Faktisk ikke så. Men en test og prøvelse for dem fra Allah, [3] og avsløre om han eller pasienten klager, enten han være takknemlig eller avslå favoriserer. [4] Det er som ordet av Allah:

أيحسبون أنما نمدهم به من مال وبنين نسارع لهم في الخيرات بل لا يشعرون

Tror de at rikdom og barn som vi leverer til dem (noe som betyr at), skynder vi å gi gode ting til dem? Nei, faktisk de ikke skjønner [al-Mukminûn/23 :55-56]

I motsetning til det neste verset:

وأما إذا ما ابتلاه فقدر عليه رزقه فيقول ربي أهانن

Men da hans Herre (Allah) test, og deretter begrense hans bestemmelse (slik som lever i fattigdom), så sa han: "Min Herre menghinakanku"

Når Allah å begrense livsopphold av menneskelig testing, de fleste antar det er en form for ydmykelse at han hadde fått.

Imam al-Qurtubi bekreftet en av de egenskapene rahimahullah vantro, "The ære og skam i synet av den hedenske av omfanget av eiendom som eies av en person". [5]

Rikdom lover ikke GLORY, ikke MANGEL ydmykelse ikke lover
Allah aldri gjorde rikdom og de manglene som inkluderer personens tilstand som en form for vurdering eller ydmyk rang i glansen av Allah den Allmektige. Det er imidlertid alle de prøvelsene som Allah gav til menneskeheten som ikke kan skilles fra sin skjebne og qodho.

Legg merke til ordet Allah følgende:

قل إن ربي يبسط الرزق لمن يشاء ويقدر ولكن أكثر الناس لا يعلمون

Si: «Sannelig min Herre forstørrer bestemmelsen for hvem han vil og smal (for hvem han vil), men folk flest vet ikke [Saba/34: 36].

Allmektige Allah gir rikdom til dem som elsker ham Allmektige og de menneskene som ikke elsker Ham allmektige, innsnevring av næring av den Allmektige elsket ham og dem som ikke elsker Ham Allmektige. Bestemmelsene i Allah, det er mer perfekt den sublime visdommen den ukjente andre enn Ham. Men de fleste folk ikke innser det.

Mens ord av Allah: (كلا) er en form for ord motsvar til forklare at virkeligheten er ikke som du sier og ikke som et menneske syn generelt. Motsvar til de som måle alt av materiale. I disse ordene er det en misforståelse justere elementer på toppen, og at administrasjonen og holder bestemmelsen ikke er assosiert med avl for noen eller fornærme ham. Imidlertid er det hele en test fra Allah til Hans tjener k. [6]

Imam Ibn Katheer, kan Allah ha barmhjertighet si "Det er ikke som han hadde ventet. I motsetning til den første visningen, er det usannsynlig at andre syn. (Årsak) av Allah å gi rikdom til dem som elsker Allah og den Allmektige Allah elsker ikke, smal formue på dem som elsker Allah og at han er allmektig kjærlighet. Basis i denne utgaven er lydighet til Allah i to tilfeller, hvis rikelig rikdom, bør k være takknemlig til Allah for de velsignelser som, når mangelfull, bør være tålmodig ". [7]

Shaykh 'Abdur Rahman som-Sa'di rahimahullah forklarer, "The rikdom og fattigdom, og den begrensede bredden i tilbudet er en test fra Allah og eksamener for å teste sine tjenere, for å være kjent for alle som er takknemlig og være tålmodig, da Allah Azza Opphøyde vil svare med en stor belønning. Han som ikke er tilfelle (ikke takknemlig eller pasient), vil det bli belønnet med en smertefull straff ". [8]

I mellomtiden Shaikh 'Athiyyah rahimahullah Salim også sa, "allmektige Allah forklarer at han er allmektig og motstå gi (gave) som en test av en tjener". [9]

Legg merke til ordet Allah følgende:

كل نفس ذائقة الموت ونبلوكم بالشر والخير فتنة وإلينا ترجعون

Hver sjel skal smake døden. Vi vil teste deg med ondt og godt som en prøveordning (i sannhet). Og bare for du er Vi ryggen [Al-Anbiyâ/21: 35].

Og også ord av Allah:

واعلموا أنما أموالكم وأولادكم فتنة وأن الله عنده أجر عظيم

Og vet at dine eiendeler og barna dine er bare en test og Allah-Lo på den store belønningen [al-Anfal / 08:28]

Som menneske testing av katastrofen (ting som er ubehagelig), Allah også testet mennesker med glede.

Viktigheten av selv-introspeksjon
En troende når det blir gleden av Allah i form av rikdom, vil han være takknemlig for Herren, og han så på det rent en strøm av raushet og vennlighet av Allah mot ham, ikke en form for ære som Allah gav til de som kvalifiserer. Og omvendt, hvis de økonomiske vanskelighetene opplevd forsøk, formue dra, vil en troende være tålmodig og forvente en belønning fra Allah sa, selv introspeksjon, er denne hendelsen ikke annet for mine synder. Allah blir ikke fornærmet og være forfølger meg.

I disse to versene inneholdt en ledetråd til viktigheten av en person til å motta varsel når en flom av økonomisk livsopphold eller undertrykte. For eksempel, sa: "Hvorfor gjorde Allah ga rikelig næring? Hva er ønsket fra meg? Sikkert jeg bør være takknemlig til ham. Hvorfor gjorde Allah teste meg med mangel på rikdom og sykdom? Sikkert Allah vil jeg skal være tålmodig.

Så, la dem alltid til å se innover i de to forholdene. En slik holdning vil holde dårlige mennesker fra disse to eiendommene, uvitenhet og urettferdighet. For en overflod av rikdom og den begrensede bestemmelsen skjer på visdom og rettferdighet av Allah [10]. Mennesker må fortsatt prise Allah i begge forhold. [11]

Lærdommen fra de versene:
- Utsikten fra hedensk materialisme
- Visningen av materialisme kommer fra hubbun Dun-ya (kjærlighet til verden)
- Synet på materialisme er ikke en ny visning, fordi denne visningen er allerede forankret i hjertene til de troende i Quraysh siden det 14. århundre.
- Allah velsignelser hater kufr og kufr
- Allah kjærlige handling takksigelse
- Betydningen av introspeksjon i alle omstendigheter.
- Utforsk betydningen av islam som det vil introdusere natur sannheten og hele saken. Og Allah vet best.

[Kopiert fra As-sunnah magasinet 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]




Ikke Lese graven av Al-Koranen



Av
Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas



عن أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: لا تجعلوا بيوتكم مقابر, إن الشيطان ينفر من البيت الذي تقرأ فيه سورة البقرة

Fra Abu Huraira Allah anhu, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa "Ikke gjør ditt hus ser ut som en kirkegård, for sannelig Satan kan jage vil flykte fra hjemmet som leser brevet al-Baqarah i det."

TAKHRIJ HADITS
Dette er fortalt av:
A. Imam Muslim i Shahiih hans (nr. 780).
2. Imam at-Tirmidhi i Sunan hans (nr. 2877), og han menshahihkannya.

Sharh HADITS
Denne hadith veldig tydelig forklart at kirkegården i henhold til islamsk lov er ikke stedet å lese al-Quran. Plasser å lese al-Koranen er hjemme eller i moskeen. Islamsk lov forbyr gjøre huset ser ut som en kirkegård, er vi oppmuntret til å lese al-Koranen og Sunnah utføre bønner hjemme.

Jumhur Salaf som Imam Abu Hanifah rahimahullah, Imam Malik, kan Allah ha barmhjertighet, og andre prester forbød leser al-Koranen ved graven. Følgende utdrag sin mening.

Imam Ahmad rahimahullah hevder at lesing av Koranen ved graven ikke skulle være. Denne uttalelsen ble levert av Imam Abu Dawud rahimahullah i boka av Imam Ahmad Masail. Imam Abu Daud rahimahullah sa, "Jeg hørte Imam Ahmad, kan Allah ha nåde da han ble spurt om al-Koranen leses i graven? Han svarte, "Det bør ikke være."

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah kan Allah ha barmhjertighet si, "Of Imam Shafi'i selv rahimahullah ingen ord i denne saken. Dette viser at (se al-Koranen i graven) ifølge ham er kjetteri. Rahimahullah Malik sa: "Nei, jeg fant en tabi'in ledsagere som var også gjør det!" [1]

Som må vurderes av en muslim er ikke tillatt å tilbe i graven med bønner, bønn, slakting dyr, eller lese bernadzar al-Koranen og tilbedelse. Ingen av den juridiske beskrivelsen av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans følgesvenner som foreslo de gjør tilbedelse til graven. I motsetning, det er en sterk trussel for folk som tilber ved gravene til de rettferdige, enten han er en helgen eller en profet, langt mindre (hvis stedet for tilbedelse som han gjør) ikke (grav) av de rettferdige. [2]

Profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam utstedt en hard trussel mot de menneskene som gjør graven som et sted for tilbedelse. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,

لعن الله اليهود والنصارى اتخذوا قبور أنبيائهم مساجد

Allah forbannet jødene og de kristne (fordi) de gjorde gravene til sine profeter som masjis (gudshus). [3]

All samme grav, ingen av den hellige grav og velsignelser. Fra dette vet vi at folk som bevisst går til en bestemt grav å søke KAramat og velsignelser, hadde han falt i lov av kjetteri eller skulke. I Islam er det ikke berettiget å bevisst gjøre Safar (reise) i forbindelse med en pilegrimsferd til gravene til visse (religiøs orden), slik som helliges graver, religiøse lærde, Habib og andre med den hensikt å søke hellig og velsignet og tilbe der. Slike tiltak er forbudt og ikke tillatt i islam. Disse inkluderer innovasjon og kan være et smutthull som førte gjerningsmennene å skulke.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا تشد الرحال إلا إلى ثلاثة مساجد: مسجدي هذا, والمسجد الحرام, والمسجد الأقصى

Bør ikke holdes Safar (reise med det formål tilbedelse) enn å tre moskeer, nemlig masjidku dette (profetens moské), Grand Mosque, demning Aqsa-moskeen. [4]

Den adab grav pilegrimsferd, den muslimske pilegrimsreisen til kirkegården oppfordres muslimer til å si hei og ber om at deres synder er tilgitt og får nåde av Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Blant andre fordeler som finnes i ovennevnte hadith ("Ikke gjør huset ditt ser ut som en kirkegård ..."), bør vedkommende ikke bli begravd i sitt hjem. Han ble gravlagt på kirkegården av muslimene. Fordi hvis han ble gravlagt i sitt hjem, vil være følgende:

A. Et hjelpemiddel som kan føre til skulke og

2. Huset var en mulighet for eminent,

3. Uhindret fra bønn muslimer som ber om tilgivelse til de muslimene som har dødd på deres pilegrimsferd av graven,

4. Arvinger vil være vanskelig, noe som gjør dem lei og ulykkelig, og hvis de ønsker å selge huset, så er det ingen pris (billig).

5. Og å skje også ved graven kjas og mas, spøkte, det er ikke nyttig, og ulovlige handlinger som strider mot sharia. Selv om profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa, "begrave pilegrimsreise, fordi det vil gjøre deg huske det hinsidige." [5]

Wallaahu Shawaab bish vet best.

[Kopiert fra As-sunnah magasinet 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]



Velkommen måneden Ramadan Med Taqwa og sann omvendelse



Shaykh Bin Baz råd rahimahullah [1]
Velkommen Ramadan med tro og sann omvendelse

Måneder så vi lengter etter hans komme vil komme snart. Ja, måneden Ramadan, den velsignede måneden, den måneden som har mange dyder. Som en muslim, selvfølgelig har vi begynt å forberede seg for å minnes den store rommet. Vi burde ha begynt å forberede oss for å maksimere dette spesielle øyeblikket med å forbedre seg og forberede seg keidupan heretter. Vi absolutt ikke ønsker disse dyrebare øyeblikkene gli forbi. Hvordan å miste, og det ville skade, hvis det skjer. Fordi vi ikke kan nødvendigvis møte neste Ramadan live. Hvor mange mennesker som bor rundt oss, i måneden Ramadan i fjor, men nå er de ikke er der lenger, ikke mer sjanse til å forbedre seg selv og de formerer bestemmelser heretter. I stedet for å vente et år, er måneden Ramadan bare noen få dager det var ikke nødvendigvis vår rekkevidde. Ja, Gud, bare vi ber Deg, panjangkanlah vår alder, slik at de kan tilbe deg i måneden Ramadan.

Med hensyn til måneden Ramadan, presenterer vi våre lesere råd presentert Sheikh Abdul Aziz bin Baz bin Abdillah bin Abdirrahman rahimahullah. Hans råd er å si når han rahimahullah bedt om det før ankomsten av Ramadan. Til slutt håper vi at dette rådet kan være nyttig for oss spesielt og muslimer generelt. Her er rådene han rahimahullah.
_______________________________________________________________________

Mitt råd til alle muslimer, la dem alltid viet til Allah. La dem velkommen ankomsten i måneden (Ramadan) er flott med virkelig omvender all synd. La dem hilse ham med å prøve å forstå deres religion og studere lovene knyttet til faste og qiyâmul Lail (natt bønn) dem. Basert på ordene av profeten Shallallahu'alaihi wa sallam:

من يرد الله به خيرا يفقهه في الدين

Den som ønsket både av den allmektige Allah, så han allmektige gir ham forståelse av Deen [2]

Også ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا دخل رمضان فتحت أبواب الجنة وغلقت أبواب جهنم وسلسلت الشياطين

Når Ramadan kommer, blir portene til Paradise åpnet og porten i helvete er lukket og djevlene lenket [3]

Også basert på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا كان أول ليلة من شهر رمضان صفدت الشياطين ومردة الجن وغلقت أبواب النار فلم يفتح منها باب وفتحت أبواب الجنة فلم يغلق منها باب وينادي مناد يا باغي الخير أقبل ويا باغي الشر أقصر ولله عتقاء من النار وذلك كل ليلة

Hvis den første natten av Ramadan kommer, djevler og slem Jin lenket, porten til Helvete er stengt ingen åpne, porten til Paradise er åpnet, har ingen lukket. Så er det englene ropte, "O søkere av godhet, ansikt (til Allah for å øke compliance)! O 'gjerningsmennene fra onde, avstå! Sannelig Allah har mange slaver som ble frigjort fra den pine i helvete ild. Det skjer hver kveld (Ramadan) [4]

Profeten Shallallahu'alaihi wa sallam sa:

من صام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه ومن قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه ومن قام ليلة القدر إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه

Enhver person faster på grunn av en følelse av troen og forventer belønning fra Allah, som har passert den utilgivelige synd. Den som gjorde natten ba for en følelse av troen og forventer belønning fra Allah, da hans synder er tilgitt fortid. Den som gjorde natten ba om natten av al-Qadr ut av en følelse av troen og forventer belønning fra Allah, da hans synder er tilgitt fortid. [5]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa også:

قال الله كل عمل ابن آدم له إلا الصيام فإنه لي وأنا أجزي به والصيام جنة وإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث ولا يصخب فإن سابه أحد أو قاتله فليقل إني امرؤ صائم والذي نفس محمد بيده لخلوف فم الصائم أطيب عند الله من ريح المسك للصائم فرحتان يفرحهما إذا أفطر فرح وإذا لقي ربه فرح بصومه

Allah sier, "Alle de gode gjerninger Bani Adam er hans, bortsett fra faste. Fordi fasting er min og jeg som ga et svar. Fasting er et skjold. Hvis noen av dere kjører fort, så la ham si ekkel og ropte. Hvis han ble heckled av en person eller en kamp, ​​så la ham si: "Jeg kjører fort." Ved sjelen av Muhammed i hånden hans, virkelig dårlig ånde at folk kjører fort er mer velduftende enn musk olje på siden av Allah. Folk kjører fort har to glade (at) hvis han bryter, er han glad og da møtte Herren sin, han er lykkelig med henne rask service. [6]

Også ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

من لم يدع قول الزور والعمل به فليس لله حاجة في أن يدع طعامه وشرابه

Folk som ikke forlater falske ord og gjerninger ligge, da Allah hadde ikke behov for faste mann. [7]

Så jeg vil, til alle muslimer, la dem alltid viet kepad allmektige Allah og søker å opprettholde sin faste fra alle umoralske gjerninger. La dem alvor i å gjøre godt og gjør en rekke racing godhet som bershadaqah, multipliser intensitet lesninger av Koranen, bønn perler, tahlil, Tahmid, Takbir og istigfâr. På grunn av måneden (Ramadan) er måneden al-Koranen:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان

(Noen få dager ble det bestemt) måneden Ramadan, måneden hvor nedover (start) al-Koranen som en guide for mennesker og forklaringer av instruksjonene, og en faktor (mellom høyre og løgn). [Al-Baqarah / 2:185]

Derfor disyari'atkan for muslimer, menn og kvinner for alvorlig lesing al-Koranen, på et tidspunkt da dag og natt. Hver av bokstavene er verdt en vennlighet og godhet belønnet med en ti-fold, som forkynt av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam. (Semangaat gjør godt i dette) må ledsages av ånden å holde seg borte fra alle former for ondskap og umoralske gjerninger, (må også ledsages av en lidenskap for) anbefaler hverandre med sannheten, kommanderte den gode og forby forseelse.

Ramadan er en måned multiplisert (verdier) gode gjerninger i det, samt dårlige svar. Derfor er en muslimsk plikt å gjøre vårt ytterste i å oppfylle forpliktelsene i Allah og lade ham vekk fra alt som Allah forbød. Og la sin oppmerksomhet (til ansvar og forbudet-pent) i måneden Ramadan ytterligere forbedret. Disyari'atkan samt for en muslim å innstendig gjennomføre ulike gode gjerninger som bershadaqah, besøke de syke, leverer kroppen (graven), kobler tauet silaturrahmi, lese Koranen, lese bønn perler, tahlil, Tahmid, istigfâr , bønn og diverse andre godhet. Han (gjør det, fordi-pent) håper å oppnå belønning av Allah og på grunn av frykt for straff. Vi ber den allmektige Allah, må Allah gi hans taufiq til alle muslimer til hans velbehag. Vi ber også om Ham for lang vår slik at de kan utføre raske og qiyâmul Lail (natt bønn eller terawih-pent) basert på tro og ønsket om å oppnå sin belønning. Som vi også appellere til den allmektige Allah, må Allah gi oss alle muslimene og forståelsen av denne religionen, keistiqâmahan og unngå alt som kunne pådra vrede og straff av Allah. Vi ber den allmektige Allah, må Allah gi sin taufiq til herskeren av Muslmin; Mai Allah fortsette å gi veiledning til dem, forbedre dem og gi dem til å søke taufiq Shari'ah-Shari'ah ' ved Allah i alle aspekter av livet, som legemliggjørelsen av ordet av Allah:

وأن احكم بينهم بما أنزل الله

Du skal dømme mellom dem ved det Allah åpenbarte [al-Maidah / 05:49]

Hans ord også:

أفحكم الجاهلية يبغون ومن أحسن من الله حكما لقوم يوقنون

Uvitenhet om loven er om den ønsker, og (juridisk) som er bedre enn den (loven) av Allah for dem som tror? [Al-Maidah / 05:50]

Hans ord også:

فلا وربك لا يؤمنون حتى يحكموك فيما شجر بينهم ثم لا يجدوا في أنفسهم حرجا مما قضيت ويسلموا تسليما

Så for skyld Rabbmu, trenger de (i kraft) ikke tro før de gjør deg dømme i saken som de skiller seg, så de ikke føler i sitt hjerte noe som du har innvendinger mot beslutningen om å gi, og de får det fulle. [An-Nisa '/ 4:65]

Hans ord også:

يا أيها الذين آمنوا أطيعوا الله وأطيعوا الرسول وأولي الأمر منكم فإن تنازعتم في شيء فردوه إلى الله والرسول إن كنتم تؤمنون بالله واليوم الآخر ذلك خير وأحسن تأويلا

Dere som tror, ​​adlyde Allah og adlyd Sendebudet (det), og ulil Amri blant dere. Så hvis du skiller på noe, se det til Allah (al-Koranen) og Hans sendebud (Sunnah), hvis du virkelig tror på Allah og den siste dagen. slik at (fordelaktig) og bedre til slutt. [An-Nisa '/ 04:59]

Hans ord også:

قل أطيعوا الله وأطيعوا الرسول

Si: «Lydighet til Allah og adlyd sendebudet". [An-Nûr/24: 54]

Hans ord også:

وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا واتقوا الله إن الله شديد العقاب

Hva Messenger til deg, så aksepterer det, og hva han forbyr dere, så la. Og frykt Allah. Sannelig Allah er alvorlig i loven. [Hasyr/59: 7]

Dette er en plikt for muslimene er også noen av deres ledere. Herskere og de lærde (også) må viet til Allah og opphøyet waa, underlagt Shari'ah Hans og anvende det i sitt liv. På grunn av Shari'ah av Allah (vi vil oppnå) vennlighet, veiledning, de endelige resultatene er prisverdig, gleden allmektige Allah, sannheten og ved Shari'ah dette (vi kan) unngår kezhaliman handling.

Vi ber den allmektige Allah, kan gi retningslinjer, intensjoner og gode gjerninger.

وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى أله وأصحابه أجمعين

[Kopiert fra As-sunnah magasinet 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]



På kirkegården i forkant av Ramadan Season



Sacred graver til de som ringte borgermesteren i de dager eller enkelte måneder, vil bli besøkt av folk fra ulike områder, inkludert rett før Ramadan. Moskeene fra Allah være mindre overfylt når sesongen kommer. Atmosfæren i jorda miljøet var en annen kirkegård, dag eller natt, mystisk. Det er tadarrus al-Koranen, er det en gravstein rubbing, er det chanting bønner og det er tårer. Alt ble bøyde til bertabarruk (ngalapberkah) søker syafâ'at og søke velferd. Noen er trolig tigge til folk som har blitt begravd i hundrevis av år. Men hvis de er kalt til å tilbe foruten Allah har de forkastet det. De mente at døde mennesker er Wasilah (mellommenn) til Allah. Som årsaker for de avgudsdyrkere som nevnt i første arabiske ordet Allah Subhanahu wa Ta'ala:

والذين اتخذوا من دونه أولياء ما نعبدهم إلا ليقربونا إلى الله زلفى

De folkene som gjorde annet enn Allah som en verge (si), "Vi vil ikke tilbe dem, men bare for oss å komme nærmere Allah ved close-dektanya [Az-Zumar/39: 3].

Selv om det kan være andre som ønsker å tilbe Allah kekhusyu'an i graven fordi han betraktet som et sted som er nær døden. Så det ble til en moské kirkegård. Videre er bygningen også ikke mindre storslått moské.

Atmosfæren på kirkegården, slik kubaran sikkert betraktet som en hellig atmosfære, full av ærbødighet og ydmykhet ». Dersom moskeer av Allah, folk fremdeles kan spøke, le, snakke om lengden til røykeforbud og kanskje en kamp, ​​så bakken denne hellige gravplass, ikke folk tør gjøre noe, fordi de , bli fordømt.

Miljø i sekitarnyapun kunne slå inn slik tiban markedet. Folk selger alt for behovene til pilegrimer, vil den selge. Selv om folk ønsker å selge rå vann, eller en vanlig stein, vanlig slitasje eller rift stoff, kan selges med en høy salgspris. Opprinnelig pakket og solgt med spesielle krydder språk å overbevise selv en løgn, for eksempel at varene er hellige objekter, kan kurere sykdommer og kan lette fikk en kompis og så videre.

Ramadan er en velsignet måned, måned gevinst belønning. Mulig for å velkommen tilstedeværelsen av denne hellige måneden Ramadan, mange muslimer som anser valfarter til graven først, så Afdhal. Og mer perfekt orden, slik at diziarahi grav er graven til de som blir regnet voktere, men det må tas for å utarme kostnadene, makt og sinn, fordi avstanden som noen ganger i hundrevis og kanskje tusenvis av kilometer. Selv dårlig, men fordi det var så ivrig etter å jakte velsignelse men bare en luftspeiling, de fortsatt presse deg selv. Videre har entusiasmen vært drevet av smarte folk i landsbyen sin. . Kreve syaddu rihal (og tyr til alvorlig reiser) til stedet der mange trodde har fadhilah fadhilah stor, som til graver for hellige.

Selv om profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, mestre alle muslimer i verden, har sagt klart:

لاتشد الرحال إلا إلى ثلاثة مساجد: مسجد الحرام, ومسجدي هذا, والمسجد الأقصى. رواه أبو داود

Var ikke lov å ty til reiser disangatkan unntatt tre moskeer: den hellige moské, Masjidku (profetens moské) og Aqsa-moskeen. [HR. Abu Dawud] [1]

Men på grunn av uvitenhet og holdning ghuluw (overskudd) mot de som blir regnet voktere, enn si den døde er vurdert til å leve i graven som hennes jordiske liv, de endelig gjorde innbyggerne i graven som Wasilah (mellommenn) som forbinder dem med Allah k. Overalt hvor de vil bli begravet etter, selv om det ikke er bevis bortsett fra at han sa og han sa at det er de helliges graver så og så.

Ghuluw slags holdning er at folk faller i tilbedelse til andre enn Allah. Derfor Allah sier:

قل يا أهل الكتاب لا تغلوا في دينكم غير الحق ولا تتبعوا أهواء قوم قد ضلوا من قبل وأضلوا كثيرا وضلوا عن سواء السبيل

Si (Muhammad), "O folk av boken! Ikke overdrives på en måte ikke sant i religion. Og ikke adlyder lyster (begjær) av mennesker som har gått tapt siden da, og har villedet mange (human), og de seg forvillet fra den rette sti. [al-Maidah / 5:77]

Derfor, i visse måneder av gravene til folk forvandlet til et sted for tilbedelse, og bygget som en moské. Så hvordan akkurat disse problemene ifølge islamske briller?

[Kopiert fra As-sunnah magasinet 03/Tahun Edition XV / Shaban 1432/2011M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-858197 Fax 0271-858196]
_______
Fotnote
[1]. Se Sahih Sunan Abi Dawood, den Shaykh al-Albani arbeid rahimahullah, Kitab al-Manasik, 98 kapittel, I/568, nei. 2033




kilde: http://almanhaj.or.id

Tidak ada komentar:

Posting Komentar