Jumat, 20 Juli 2012

Den bøn Angels On The Miser / gnavpotte Med Smashed hans ejendom, "profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا, ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا. "Ikke en eneste dag, hvor en slave var til ham, undtagen de to engle kommer ned til ham. En af dem sagde, "O Allah, giv ændre [1] for folk, der berinfak." Mens den anden sagde, "O Allah, ødelægge [2] rigdom af gnier. '" [3]


Den bøn Angels On The Miser / gnavpotte Med Smashed hans ejendom, "profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا, ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا. "Ikke en eneste dag, hvor en slave var til ham, undtagen de to engle kommer ned til ham. En af dem sagde, "O Allah, giv ændre [1] for folk, der berinfak." Mens den anden sagde, "O Allah, ødelægge [2] rigdom af gnier. '" [3]


Ved
Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divine


Blandt dem, der dido'akan med grimhed af englene er dem, der nærig til berinfak i vejen for Allah swt, har passeret de argumenter, som viser, at blandt hvilke er:

Imam al-Bukhari og Imam Muslim har berettet fra Abu Huraira Allah anhu, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا, ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا.

"Ikke en eneste dag, hvor en slave var til ham, undtagen de to engle kommer ned til ham. En af dem sagde, "O Allah, giv ændre [1] for folk, der berinfak." Mens den anden sagde, "O Allah, ødelægge [2] rigdom af gnier. '" [3]

Al-Malla 'Ali al-Qari sagde i Sharh Hadith, "Betydningen af" karrig "her er nærig som en fordel eller andres ejendom." [4]

Al-Hafiz Ibn Hajar rahimahullah sagde: "Hvad angår den bøn, der skal destrueres at betyde, at selve ejendommen er ødelagt eller ejendommens ejer, betyder tabet af det gode væsen travlt med noget andet." [5]

Den Imam, Imam Ahmad, Ibn Hibban, og al-Hakim berettede fra Abud Darda 'anhu Allah, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam sagde:

ما طلعت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين, يا أيها الناس هلموا إلى ربكم فإن ما قل وكفى خير مما كثر وألهى ولا آبت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين, اللهم أعط منفقا خلفا وأعط ممسكا مالا تلفا.

"Det er ikke solopgang, men blev sendt på de to sider er to engle, som græd. Alle jordens indbyggere til at høre jinn og mennesker undtagen de begge sagde," Åh mand, du fyre til at møde Herren for dig, fordi det er ganske lidt, og helt sikkert bedre end mange, men brugte for Spree Spree, er og ikke sendes, medmindre solnedgangen mellem de to sider er to engle, som græde, alle jordens indbyggere at høre jinn og mennesker undtagen de begge sagde: "O Allah, giver skifte til folk og ødelægge ejendom berinfak en nærig person. "[6]

To Imam, Ahmad og Ibn Abi Hurairah berettede fra Hibban Allah anhu, fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

إن ملكا بباب من أبواب السماء يقول: من يقرض اليوم يجزى غدا, وملكا بباب آخر يقول: اللهم أعط منفقا خلفا وعجل لممسك تلفا.

"Sandelig en engel i en dør fra himlens porte, sagde: 'Hvem udlånt på denne dag, vil det blive belønnet senere på dagen." Og en engel, der er på døren igen andre sagde, "O Allah, giv ændre for folk, der berinfak og percepatlah ødelæggelse af ejendom af en cheapskate. "[7]

Forhåbentlig med Guds herlighed for os alle, vi går ned blandt mennesker, der er dido'akan berinfak med udskiftning af englene, og indgår ikke i den kategori af personer, der dido'akan nærig med ødelæggelse af Angels. Ja wal Aamiin Dzal Jalaali Ikraam.

[Kopieret fra bogen Man Tushalli 'alaihimul Malaa-Man Tal'anu ikah wa-hum. "Forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, udgivet første gang H 1420 - 2000 AD, i Indonesisk Titel: Folk, der forbandede Angel, oversætter Beni Sarbeni]




Til de tre herskende klasse Gabriel Alaihissallam Man For alle dem frataget af Guds nåde



Ved
Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divine


Der er tre grupper af mennesker, der dido'akan med grimhed af Gabriel og diaminkan ved budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam, de er:

1.Orang Ramadan-måneden, men har ikke tilgivet ham (efter at komme ud af det-pen.).

2. Folk, der har begge forældre stadig er i live eller en af ​​dem, men han gik ned i helvede.

3. Folk, der er nævnt i hans nærvær navnet på profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, men han havde ikke bershalawat ham.

Der er nogle hadith der viser, at blandt hvilke er:

Første: Al-Imam Malik berettede fra Ibn Hibban bin al-Huwairits Allah anhu, sagde han, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kravlede ind prædikestolen, da han klatrede til toppen af ​​trappen, sagde han' Aamiin," og saa rejste han sig igen til toppen af ​​trappen (andet niveau) og sagde, 'Aamiin' og så han klatrede tilbage op ad trappen (tredje niveau) og sagde, 'Aamiin' da han sagde: "Gabriel kom til mig og sagde," O Muhammad, enhver, der finder Ramadan . og han var ikke tilgivet, så vil Gud melaknatnya "Så jeg (profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) sagde:" Aamiin'. "

Jibril sagde: "Og enhver, der finder hans forældre er i live eller en af ​​dem, og så går han ind i helvede, så ville Gud fjerne ham fra hans nåde." Jeg sagde, 'Aamiin. "

Jibril sagde: "Den, når dit navn bliver nævnt, så han ikke bershalawat til dig, så vil Gud melaknatnya, siger aamiin, så siger jeg, 'Aamiin." [1]

Andet: Al-Imam ATH-Thabrani berettede fra Ka'b bin 'anhu Ujrah Allah: "Sandelig profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam på en dag ud til podiet, da han klatrede op på en stige, sagde han," Aamiin. "

Så rejste han sig igen og sagde, "Aamiin."
Så han op ad trappen igen for at den tredje og sagde: "Aamiin."

Da han kom ud af prædikestolen og sluttede berkhutbah, vi sagde, 'O Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, har vi hørt et ord fra dig på denne dag. "

Apostlen sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Du fyre lytte til?"
De svarede: 'Ja.'

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Sandelig Gabriel viste sig, da jeg var op ad trapperne, og han sagde,' Guds nåde meget for mennesker, der finder begge forældre i forældre eller en af ​​dem, og han ikke sætte det ind i himlen." Profeten sagde: 'Så sagde jeg, "Aamiin''.

Jibril sagde: "Guds nåde er meget at folk, når dit navn bliver nævnt, men han havde ikke bershalawat til dig." Og jeg sagde, "Aamiin."

Jibril sagde: "Guds nåde er meget for den person, der finder Ramadan, men han stadig ikke tilgivet." Og jeg sagde, "Aamiin." [2]

Al-Imam ATH-Thaibi forklarer, hvorfor bøn til de tre klasser af dette, når han forklarer den anden hadith [3] Den reale velsignelser på profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam en forherligelse af ham. Således, dem, der ærer profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, Allah vil ære ham, ophøje rang i verden og det hinsides. Og dersom nogen ikke forherlige det, så vil Allah ydmyge det.

Hverken måned Ramadan er den måned, glorificerede Allah swt siger:

شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس وبينات من الهدى والفرقان فمن شهد منكم الشهر فليصمه ومن كان مريضا أو على سفر فعدة من أيام أخر يريد الله بكم اليسر ولا يريد بكم العسر ولتكملوا العدة ولتكبروا الله على ما هداكم ولعلكم تشكرون

"(Den anden dag blev det besluttet) måned Ramadan, den måned, hvor ned (start af) al-Koranen-en som en vejledning for menneskeheden og forklaringerne på de spor og forskellen (mellem Haq og usandhed). Derfor, hvem af jer er til stede (i det land, hvor han boede) i måneden, og ting, der er syge eller på vej (og så brød han), derefter (wajiblah hurtigt for ham), der forlod så mange dage, på dage, hinanden. Allah ønsker det lettere for dig, og ønsker ikke problemer for dig. Og du skal herliggøre Gud for Hans vejledning, som gives til jer, at I kan være taknemmelige "[Al-Baqarah: 185].

Så enhver, der finder en chance for at ære ham ved at gøre qi-yaamul Lail (Tarawih) med oprigtighed, men han tog ikke den chance, så Allah vil ydmyge den.

Begge forældre er beregnet til at forherlige glorificere Allah, så Allah være venlige mod såvel forbinder med bertauhid at Allah swt i Hans Ord:

وقضى ربك ألا تعبدوا إلا إياه وبالوالدين إحسانا إما يبلغن عندك الكبر أحدهما أو كلاهما فلا تقل لهما أف ولا تنهرهما وقل لهما قولا كريما

"Og din Herre har dekreteret, at du ikke tilbede undtagen Ham, og lad moderen gøre godt med den bedste far. Hvis nogen af ​​dem eller begge i pemeliharaanmu alderdommen, er det aldrig sige ikke til dem at sige "ah" og ikke kan råbe på dem og sige til dem var en ædel ord. "[Al-Israa ' : 23]

Folk, der får mulighed for at gøre godt mod dem, især hos ældre (senior), i virkeligheden er de begge i hjemmet, som et stykke kød over træ, og ingen meladeninya medmindre han, hvis barnet ikke bruger denne mulighed, er det værd, hvis Han blev ydmyget og nedbrudt position. [4]

Forhåbentlig ved Allahs nåde swt vi er ikke i-sat af ham i tre kategorier. Yaa Aamiin Dzal Jalaali Ikraam wal.

[Kopieret fra bogen Man Tushalli 'alaihimul Malaa-Man Tal'anu ikah wa-hum. "Forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, udgivet første gang H 1420 - 2000 AD, i Indonesisk Titel: Folk, der forbandede Angel, oversætter Beni Sarbeni]
_______
Fodnote
[1]. Al-Ihsan fii Taqriib Shahiih Ibni Hibban, bog al-Bir wal Ihsan, kapitel Hakk ul Waalidain (II/140 no. 409), al-Hafiz al-Haitsami sagde: "Dette er fortalt af ATH-Tha-Brani, hvor der 'Umran bin Aban, der ditsiqahkan af Ibn Hibban, mens andre mendha'ifkan, mens den anden fortællere tsiqah. Ibn Hibban berettet denne hadith i Shahiihnya af vejen (Majma'uz Zawaa-id wa Manba-ul-id Fawaa X/166). Shaykh al-Arnauth Syu'aib sagde: "Dette er en anden Hadith, mens sanadnya svag." (Al-Ihsaan Hamisy fii Taqriib Shahiih Ibni Hibban II/140)
[2]. Majma'uz Zawaa Manba WA-id-ul-id Fawaa Ad'iyah kapitel bog al-FII Man Dzukira j 'indahu falam Yushalli' alaihi (X/166). Al-Hafiz al-Haitsami sagde: "Dette er fortalt af ATH-tsiqah Thabrani og fortællere."
[3]. Det er en Hadith berettet af al-Imam at-Tirmidhi fra Abu Huraira Allah anhu, sagde han, "Allahs Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

رغم أنف رجل ذكرت عنده فلم يصل علي ورغم أنف رجل دخل عليه رمضان ثم انسلخ قبل أن يغفر له ورغم أنف رجل أدرك عنده أبواه الكبر فلم يدخلاه الجنة.

"Lost den person, der nævnte mit navn (navnet på profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam), foran ham, men han ønskede ikke bershalawat mig. Tabte den, der har indgået ramadan, så Ramadhan bestået før sine synder tilgivet. Og tabte en, der har begge forældre i alderdommen (ældre), men de kan ikke få det til himlen. "

'Abdurrahman (en af ​​de fortællere) sagde: "Og jeg tror, ​​at han sagde,' eller en af ​​dem. '" (Jaami' at-Tirmidhi, kapitel ad-Da'awaat (X/372 ingen 3545) Al-Imam kl.. -Tirmidhi sagde: "Denne hadith er hasan Gharib fra denne historie." Shaykh al-Albani sagde: "Hasan Sahih." (Sunan at-Tirmidhi Shahiih III/177). Se også opmærksom på kanten af ​​bogen Misykaatul Mashaabiih Shaykh al-Albani arbejde ( I/292).
[4]. Se Sharh ATH-Thaibi (III/1044).



Herskende Angels for folk, der Berinfak Stedfortræder for få, hvad de Diinfakkannya



Ved
Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divine


Blandt dem, der modtog bøn fra englene er dem, der altid er på farten berinfak godhed, og blandt de argumenter, der viser dette, er:

A. Imam al-Bukhari og Imam Muslim berettede fra Abu Huraira Allah anhu, sagde han: "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

ما من يوم يصبح العباد فيه إلا ملكان ينزلان فيقول أحدهما: اللهم أعط منفقا خلفا. ويقول الآخر: اللهم أعط ممسكا تلفا.

"Ikke en eneste dag i morgen, hvor der er en tjener for ham, men to engle kommer ned til ham, en af ​​dem sagde: '. O Allah, giv ændre [1] for folk, der berinfak" Og den anden sagde: "O Gud , ødelægge [2] (ejendom) i gnier. '"[3]

Blandt de ting, som vi kan forstå det fra ovenstående, at hadithen ash-Shaadiqul Mashduuq, som vores Profet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam fortalte, at i virkeligheden englene beder til Allah swt erstatter ejendom berinfak.

Al-'Allamah al-' Aini når forklarer hadith siger: "Betydningen Khalaf er en erstatning, som i en sætning:". Akhlafallaahu Khalfan 'betyder, at må Allah lykkes "[4]

Al-Mulla 'Ali al-Qari, når forklarer denne hadith siger: "Khalaf er den funktionelle betydning er enorm, en god erstatning i verden og en belønning i det hinsides, i dette tilfælde Allah swt siger:

وما أنفقتم من شيء فهو يخلفه وهو خير الرازقين

"Og alt hvad du bruger, vil Allah erstatte dem, og han er Giveren af ​​held og lykke er den bedste." [Saba ': 39] [5]

Al-'Allamah al-' Aini forklarer faidah-faidah, der kan tages fra Hadith ved at sige: "Og i det der er Angel bøn, mens bøn er en bøn, at englen altid vil blive givet med det argument af ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam: ". Hvem er lige aminnya tale ved at sige amen englene, er det sidste tilgivet synder" [6]

Og at betydningen af ​​infak, som udtrykt af de lærde, er infak i lydighed, infak i en ædel ånd, er infak til familien, et festlokale, Sadaqah og andre ikke censureret, og ikke kategoriseret som affald. [7]

2. Den Imam, Ahmad, Ibn al-Hakim Hibban og relateret fra Abud Darda 'anhu Allah, sagde han: "Profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

ما طلعت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان, يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين: يا أيها الناس هلموا إلى ربكم فإن ما قل وكفى خير مما كثر وألهى. ولا آبت شمس قط إلا بعث بجنبتيها ملكان يناديان يسمعان أهل الأرض إلا الثقلين: اللهم أعط منفقا خلفا وأعط ممسكا تلفا.

"Det er ikke solopgang, men blev sendt på de to sider er to engle, som græde, til alle jordens indbyggere hører jinnerne og mennesker undtagen de begge sagde:" O folk står over for Herren til jer, fordi det er ganske lidt, og helt sikkert bedre end mange, men brugte for spree Spree. Og det er ikke solnedgang, men blev sendt mellem de to sider er to engle, som råber, alle jordens indbyggere at høre jinn og mennesker undtagen de begge sagde: "O Allah, giv mig ændre for folk, der berinfak, og ødelægge (ejendom) af en gnier." [8]

3. To Imam, Ahmad og Ibn Hibban berettede fra Abu Hurayrah Allah anhu, fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, sagde han:

إن ملكا بباب من أبواب السماء يقول: من يقرض اليوم يجزى غدا وملكا بباب آخر يقول: اللهم أعط لمنفق خلفا وعجل لممسك تلفا.

"Sandelig en engel i en dør fra himlens porte sige: 'Den, der låner til en dag, vil den blive returneret den næste dag, og de andre engle i den anden dør sagde:' O Allah, giv mig ændre sig til det berinfak og straks ødelægge (ejendom) i gnier. "[9]

Imam Ibn Hibban giver kapitlet med titlen af ​​denne hadith: ". Dom Angel Berinfak for personer med erstatninger og de For People Ødelagt nærige til hans ejendom" [10]

Må Allah swt gør os til de mennesker, der altid berinfak, som dido'akan med udskiftning af englene.

Aamiin, Yaa Dzal Jalaali Ikraam wal.

[Kopieret fra bogen Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, udgivet første gang H 1420 - 2000 AD, i Indonesisk Titel: Folk i Do'aka Engle og Beni Oversættere Sarbeni]



Angels bøn for en, der beder bror Distant



Ved
Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divine


Blandt de mennesker, der er tilfredse med de velsignelser på Engle er en dido'akan af sin bror fra en afstand, eller den person, der mendo'akannya. Blandt de beviser, der viser, at dette er hvad der blev berettet af al-Imam Muslim fra Safwan, var det Ibn 'Abdillah bin Safwan, og alderen af ​​ad-Darda "under det, han sagde:" Jeg gik til Sham og besøgte Abud Darda' Allah anhu i hans hus, men han var ikke hjemme, er der kun Ummud Darda 'رحمها الله تعالى, sagde han:'? Er det det år, du vil gå til Hajj'' Ja, 'svarede jeg. Han sagde: "Do'akan os med venlighed, fordi profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde engang:

دعوة المرء المسلم لأخيه بظهر الغيب مستجابة عند رأسه ملك موكل. كلما دعا لأخيه بخير, قال الملك الموكل به: آمين. ولك بمثل.

"Dom om en muslim for hans bror, der udføres uden kendskab til mennesker, der dido'akannya [1] er en bøn at blive besvaret. Engle på hovedet der være en repræsentant for ham. Hver gang han bad for sin bror med en god, da englen sagde: "Aamiin og du får også, hvad han fik."

'Abdullah sagde: "Så jeg gik til markedet og mødes med Abud Darda' anhu Allah, så ville han udtale ordene, som det er berettet fra Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam." [2]

Af denne ædle hadith kan vi se, at der er to klasser af mennesker, der får bøn englene, er de mennesker, der dido'akan af en muslim bror, mens han ikke vidste det, fordi englene er tildelt til folk, der fordamper: " Aamiin, "meningen er:" O Gud, allernådigst bønner til sin bror "[3].

Mens den anden er en, der mendo'akannya, fordi den engel, der blev sendt til ham og sagde: ". Og du får også, hvad der er tjent ved at din bror" [4]

Al-Imam Ibn Hibban skabe et kapitel i Shahiihnya med titlen: ". Anbefaling for at øge muslimerne beder til dine medmennesker uden kendskab til Dido'akan, med håb ansøgning ydes både" [5]

I Sharh muslimske Shahiih der er en kommentar til denne hadith, forfatteren siger: "I denne hadith er der et forrang bøn til sin bror uden kendskab til dido'akannya. Hvis nogen bad for en gruppe af muslimer, så vil han få den belønning, der er blevet etableret, og hvis han bad for alle muslimer, så jeg forstår det, blev han fast besluttet på at få en belønning. "[6]

Mennesker, der er vedholdende i at få de velsignelser på Angels, bede for dem alle begejstrede om deres brødre uden kendskab til hans muslimske medmennesker, som dido'akannya det, og det er der altid, alhamdulillaah.

Al-Qadi 'Iyadh sagde: "Hvis Salaf generation kommer til at bede for sig selv, de også beder om en muslimsk trosfælle bror med en bøn, fordi bøn er en virkningsfuld bøn, og hun vil få, hvad der er tjent ved medmuslim bror. "[7]

Al-Hafiz ADH-Dzahabi nævner historien om Ummud Darda 'رحمها الله تعالى at Abud Darda' anhu Allah har 360 elskere i vejen for Allah er altid dido'akan i bøn, så Ummud Darda 'at sætte spørgsmålstegn ved det, svarede han: "Er jeg ikke være ligesom hvis Angels mendo'akanku? "[8]

Allah swt har rost de troende, der er gået forud for dem, er det som angivet i Hans Ord:

والذين جاءوا من بعدهم يقولون ربنا اغفر لنا ولإخواننا الذين سبقونا بالإيمان ولا تجعل في قلوبنا غلا للذين آمنوا ربنا إنك رءوف رحيم

"Og dem, der kom efter dem (udvandrerne og Ansar), de beder:" Vor Herre, giv Tilgiv os og vore brødre, som har været trofaste før os, og du ikke lade had i vore hjerter til at dem, der tror. Vor Herre, Du er den Clement, den barmhjertige "[Al-Hashr: 10].

Ash-Shaykh Muhammad ibn Alan al-Siddiqi kommenteret dette vers ved at sige: "Allah roser dem for deres bøn-bøn for deres brødre for de troende, der er gået forud for dem, ros dem, når de er bede. "[9]

Må Allah swt give os alle ned blandt dem med gaver og keuta-tamaan fra ham. Aamiin, Yaa Dzal Jalaali Ikraam wal.

[Kopieret fra bogen Man Tushallii 'alaihimul Malaa ikatu wa-Man Tal'anuhum, forfatter Dr. Sheikh Fadl bin middagstid Divine Divinity, Publisher idarah Turjuman al-Islami, Pakistan, udgivet første gang H 1420 - 2000 AD, i Indonesisk Titel: Folk i Do'aka Engle og Beni Oversættere Sarbeni]



kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar