Senin, 02 Juli 2012

Fostering Harmonisk Husholdningenes, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:. الدنيا كلها متاع, وخير متاع الدنيا الزوجة الصالحة Verden er full av glede. Og det beste av gledene i verden shalihah kone.


Fostering Harmonisk Husholdningenes, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:. الدنيا كلها متاع, وخير متاع الدنيا الزوجة الصالحة
Verden er full av glede. Og det beste av gledene i verden shalihah kone.


Av
Geistlige Abu Ihsan Al-Atsari


Et lykkelig hjem og en harmonisk drøm for enhver troende. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har satt et eksempel for oss, om hvordan å bygge innenriks harmoni. Det var profeten selv var det beste eksemplet der. Og en mann må innse at det er en helt i sitt hjem i kulissene, transportøren ro og kjølighet, nemlig hans kone. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

الدنيا كلها متاع, وخير متاع الدنيا الزوجة الصالحة

Verden er full av glede. Og det beste av gledene i verden shalihah kone.

Smart-pandailah Caring Wife
Derfor bør en god ektemann opprettholde og beskytte hans kone fysisk og åndelig. Så det kan være en ideell kone, en god husmor og ansvarlig. Harmonisk atmosfære er i stor grad bestemt av det gode samarbeidet mellom mann og kone i å skape et positivt atmosfære og varm, ikke kjedelig, langt mindre kjedelig.

Et eksempel på harmoni i husholdningen profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam Han ble kalt "Ayesha Allah' Anha med kjæledyret og kaller ham for å forkynne nyhetene som gjør sjelen" Assia være veldig glad.

'Aisha Allah' Anha følgende historie, en dag profeten sa til ham.

يا عائش, هذا جبريل يقرئك السلام

O 'Aisy (samtale kjæledyret Aisha Allah' Anha), hadde engelen Gabriel en hilsen til deg. [Avtalt]

Det er ett eksempel på hvordan å skape en atmosfære av harmoni i husholdningen kjæledyret til å ringe sin kone å ringe. Vi har fortsatt ofte se mannen som kaller henne avfeiende. Noen ganger kalte sin hustru med funksjonshemninger og ulemper. Da holdning mannen, hvordan harmoni kan opprettes? Hvordan kan den voksende følelse av kjærlighet til mannens kone?

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, som profet dette folket den mest perfekte og høyeste moralske rang-har gitt et verdifullt eksempel i tilfellet gjelder både kona og når det gjelder ydmykhet, og kunnskap om kvinners begjær og sjalusi. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam legg dem i en posisjon ettertraktet av alle kvinner. Som blir en kone som har en respektabel stående ved siden av sin mann.
'Aisha radhiallahu' Anha sa:

كنت أشرب وأنا حائض, فأناوله النبي فيضع فاه على موضع في و أتعرق العرق فيتناوله و يضع فاه في موضع في

En gang jeg drakk da jeg var i menstruasjon, og da jeg ga mitt glass til profeten og han drakk fra munningen av glass der jeg drikker. Ved en annen anledning spiste jeg et stykke kjøtt, så han tok stykke kjøtt og spise den akkurat der jeg spiser det. [Rapportert av Muslim]

Hvis du trenger en plate sammen!
Det intimitet kan opprettes, skaper en følelse av tilhørighet, slektskap og sepenanggungan. Både en plate, et glass sammen, spise menighet samt noen andre ting som er anbefalt av profeten som skal gjøres i fellesskap av en mann og kone! Og dermed skape en gjensidig forståelse av hverandre. Nå er det sjelden å se en mann som er følsom for følelsene til kona. Kona spiste Ala nivåer hjemme mens ektemannen så mye ut av lommen! Naturlig at mistanke vokste litt etter litt. Selv noen ektepar som krangler på grunn av trivielle saker.

Ofte Kissing Wife, Tabukah ...?
Fortalt av 'Aisha radhiallahu sa han, kan Allah være fornøyd:

أن النبي قبل امرأة من نسائه ثم خرج إلى الصلاة ولم يتوضأ

Profeten aldri kysset en av hans koner forlot ham og deretter ba uten renselse memperbaharuhi '. [Rapportert av Abu Dawud og Tirmidhi]

Kultur synes å kysse kona var en fremmed i våre lokalsamfunn, spesielt i øst. Faktisk er det mange som menggapnya tabu, hevder de det som vestlig kultur. Ble imidlertid forutsetningen tilbakevist av den historien som vi hadde tatt. Selvfølgelig, kysser kona at vi ikke mener å kysse sin kone i offentlig eller foran mengden. Egentlig mye visdom så ofte kysset sin kone. Ofte ser vi et par som ignorerer hverandre. Noen ganger mannen gått ubemerket av sin kone, der mannen gikk. Skynde seg med et kyss, spør hvor det ikke hadde gått. Mannen skyndte seg bort for å forsvinne, noen ganger uten å si farvel og uten en hilsen? Bare se på hvordan profeten sallallaahu alayhi wa sallam, sammen med sine koner. I den grad at Profeten tok kysset sin kone før du går til moskeen.

Oppgi Pain Kjærlighet til hustru!
Ved mange anledninger profeten alltid forklare tydelig den høye status av kvinner i hånden. They-kvinner-ha en flott beliggenhet og en høy grad. Profeten sallallaahu alaihi wa sallam aldri svare på spørsmålet 'Amr bin al-`Som Allah anhu rundt dette problemet, forklarte han til ham som elsker hans kone er ikke et tabu for en normal mann.

'Amr bin al-`Som Allah anhu gang spurt Messenger av Allaah ل laihi wa sallam:" Hvem er den personen du elsker mest "Han svarte:"'! Aisha "[avtalt]

For de som begjærer harmonien i husholdningen, la dem ofte til å lese historiene til 'Aisha radhiallahu' Asha med Messenger av Allaah alaihi wa sallam. Og lære hvordan Messenger av Allaah tips alaihi wa sallam happy 'Aisha radhiallahu' Anha.

Aisha radhiallahu 'Anha husket:

كنت أغتسل أنا و رسول الله من إناء واحد

Jeg pleide å dusje sammen med Allahs Allaah sallallaahu ل laihi av et fartøy. [Bukhari].

Utnytt alle muligheter
Sediktpun Profeten aldri glipp av en sjanse dersom han utnyttet til sin kone lykkelig og moro gjennom de tingene som er tillatt.

Aisha radhiallahu 'Anha forteller: "På et tidspunkt var jeg sammen med profeten sallallaahu alayhi wa sallam i en tur. På den tiden var jeg en slank jente. Han beordret gruppen å flytte først. De var off foran oss. Så sa han til meg: "Kom hit! Nå har vi kjørt før. "Jeg var meladeninya og endelig kan jeg slå ham. Han satt stille for keunggulanku tidligere. Inntil neste gang, da jeg var litt lubben, var jeg med ham på en tur. Han beordret gruppen å flytte først. Så han inviterte meg konkurrere igjen. Og endelig kan han mengungguliku. Han lo og sa: "Dette er den frelseren nederlag siden" [Rapportert av Ahmad]

Det er et veldig morsomt spill og ganske underholdende. Han beordret gruppen å gå først slik at han kunne underholde sin kone til å ta hennes hjerte raste. Så han kombinerer det siste spillet med en ny en, sa han: "Dette er den frelseren nederlag siden!"

For de som reiser ofte reist verden rundt og ta hensyn til historier om mennesker og ledende topp, vil bli forbløffet over å se profeten skjøtet Shallalahu 'alaihi wa sallam. Han var en edel profet, en leder som alltid seirer, kommer fra en fornem herkomst, stamme Qurayserne og Bani Hashim. I øyeblikk av seier og re-merket fra en kamp med en gruppe soldater, men forblir han som en kjærlig ektemann og ydmykhet overfor sine koner. Hans posisjon som leder av troppene, reiste en lang reise, og seier etter seier på slagmarken, ikke gjør ham til å glemme at han har vært trofast i hånden venter på sin kone som desperat trenger en mild nudge og hviske bortskjemt. For å fjerne den tunge byrden av en knallhard tur.

Fortalt av Imam Bukhari at når Messenger for Allah 'alaihi wa sallam tilbake fra slaget ved Khaibar, giftet han Safiyyah bint Huyaiy radhiallahu' Anha. Han sallallaahu 'alayhi wa Salla mmengulurkan gardin nær kamel å bli ridd å beskytte Safia radhiallahu' Anha av folks syn. Så satte han hviler på kneet på siden av kamelen, inviterte han Safia radhiallahu 'Anha å stige til toppen av kameler til å hvile på knærne.

Et slikt syn gir inntrykk var så dypt at han viste ketawadhu'an. Profet, som debuterte som en leder og en profet som ble sendt til gi et eksempel til sitt folk at det å være tawadhu "til sin kone, inviterte ham som en kne støtte, leksehjelp, lykkelig kone, ikke redusere graden og stillingen hans.

Hvis vi sammenligner de holdninger og atferd av sine ektemenn i dag, noen ganger sine aktiviteter utenfor hjemmet og deres andre aktiviteter i tillegg til å tjene til livets opphold og til bort på høyre side av sin kone. Konen ikke lenger får fra ektemannens overbærenhet og underholdning. Men hvem møtte kona er hennes manns ansikt berkurut som lime på grunn av trøtthet eller irritasjonsmoment utenfor hjemmet eller på grunn av problemer utenfor huset på ham? I stedet for spilletid eller en spøk og spøk, noen ganger er det bare ikke tid til å chatte! Hvis det er situasjonen hvor det er mulig å skape husholdning harmoni?

Polygami, Destructive harmoni ...?
Islamsk lov å rettferdiggjøre sine ektemenn for å gifte seg mer enn én kone, fikk de lov til å gifte seg fire koner hvis de har muligheten for det. Og ektemenn blir befalt å gjøre rettferdighet til sine koner, bare slå på problemet og fordeling av inntekt.

Og som har blitt forstått at Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam gift ni kvinner som senere ble kjent som den trofaste Ummahatul radhiallahu' anhum. Messenger er det beste eksempelet når det gjelder å gjøre rettferdighet til kona, i tilfelle av divisjonens tur eller andre anliggender. 'Aisha radhiallahu Anha blitt avdekket:

كان رسول الله إذا أراد سفرا أقرع بين نسائه, فأيتهن خرج سهمها خرج بها معه, وكان يقسم لكل امرأة منهن يومها وليلتها

Hver gang Messenger av Allah wa sallam ل laihi om touring, har han alltid kastet kona. For de som er valgt vil ledsage ham på turen. Han deler sin tur av hver kone hver dag og natt. [Rapportert av Muslim]

Anas følgende presenterer vi til en form for rettferdighet til sine koner. Anas Allah anhu rapportert:

كان للنبي تسع نسوة, فكان إذا قسم بينهن لا ينتمي إلى المرأة الأولى إلا في تسع, فكن يجتمعن كل ليلة في بيت التي يأتيها, فكان في بيت عائشة, فجاءت زينب فمد يده إليها فقالت عائشة: هذه زينب! فكف النبي يده ... "

Profeten sallallaahu alayhi wa sallam hadde ni koner. Hvis han hadde delt sin tur for koner, han bare holde seg hjemme kone som fikk sving. Vanligvis Ummahaatul Trofast samles hver kveld på huset der han tilbrakte natten. En natt, samlet de i husets Aiysah radhiallahu 'Anha at svingen kommer. Profeten holdt ut hånden til Zaenab radhiallahu 'Anha er til stede på det tidspunktet. 'Aisha radhiallahu' Anha sa: "Det Zaenab!" Hun fort trakk hånden tilbake [avtalt].

At rettferdighet blir eksemplifisert av profeten sallallaahu wa sallam laihi ل. Men nå er vi finne at det er menn som gjør Sunnah ta'addud (flerkoneri) som ignorerer rettighetene til en av hans koner. Selv den tragiske slutten i avfallet av en av hans kones rettigheter, enten det er kona til den første eller den andre. Fordi i lys av sharia er ikke annerledes posisjon til første kone en andre kone, tredje eller fjerde.

La ektemenn som utfører Sunnah ta'addud la emulerer Messenger av Allaah alaihi wa sallam i virkelig til sine koner og i å oppfylle rettighetene til sine koner. Så det er ikke Sunnah ta'addud en svøpe i husholdningen som ofte antas å ville bli berøvet nasjonal harmoni. Slike forutsetninger har blitt tilbakevist av Allahs Allaah ل laihi wa sallam, beviste han at mange koner ikke ble redusert innenlandsk harmoni.

Inviter Wife tilbe Sammen!
Dermed atmosfæren av husholdningen av profeten, kan en slik harmoni bare realiseres med hjelp og veiledning av Gud taufik. En faktor terbinanya harmonisk husholdning er selv den viktigste pilaren er tilbedelse sammen. La mannen ta sin hustru å tilbe sammen, for eksempel aftenbønn sammen, shaum frivillig felles, og flere andre tjenester som kan gjøres sammen. Allahs Allaah wa sallam ل laihi det har blitt påpekt. Han har alltid forfektet sine koner for å aktivt hjelpe dem i deres tilbedelse og praktisere sin religion, ifølge Guds bud Subhanaahu wa Taala.

وأمر أهلك بالصلاة واصطبر عليها لا نسألك رزقا نحن نرزقك والعاقبة للتقوى

Og kommandoen for å etablere familie bønner i arbeidet og være tålmodig. Vi spør ikke om lykke til deg, vi som gir lykke til deg. Og effekter (bra) det er for dem som frykter ham [Thaaha/20: 132].

'Aisha radhiallahu' Anha forteller:

كان النبي يصلي وأنا راقدة معترضة على فراشه, فإذا أراد أن يوتر أيقظني

Allahs Allaah wa sallam ل laihi vanlig natt bønn mens jeg sov over foran ham. Han ville vekke meg opp hvis du vil be Witr. [Avtalt].

Profeten sallallaahu alaihi wa sallam oppfordret sine etterfølgere å be natt og foreslo at en mann og kone skal hjelpe hverandre i å gjøre det. I den grad at kona kan være den beste måten å bruke det, ved sprinkling vann i ansiktet hans! og vice versa. Abu Huraira Allah anhu fortalt en hadith fra profeten at han sa:

رحم الله رجلا قام من الليل فصلى وأيقظ امرأته فصلت فإن أبت نضح في وجهها الماء, رحم الله امرأة قامت من الليل فصلت وأيقظت زوجها فصلى فإن أبى نضحت في وجهه الماء

Måtte Gud nåde Subhanaahu wa Ta'ala en mann som våkner opp på natten for å be natt og våkne hans kone for å be sammen. Da kona var motvillige, skvettet han vann i ansiktet hennes (å bygge). «Måtte Gud nåde Subhanaahu wa Ta'ala en kone som våkner opp på natten for å be natt og deretter våknet mannen å be sammen. Når mannen er motvillige, skvettet han vann i ansiktet hans (å bygge). [Rapportert av Ahmad].

Hold du ser ut!
Blant faktorene som støtter opprettelsen av en harmonisk atmosfære er alltid å holde masken. La en mann eller kone er alltid å holde opp skinn henholdsvis. Unngå uryddig utseende og lukt. Oppmerksomhet til inntrykket av en muslimsk lahiriyah som et supplement til sin indre renhet er en form for personlig fullkommenhet. I denne forbindelse profeten sallallaahu alayhi wa sallam er det beste eksempelet. Han var en født helgen og sinnet, elsket han duften og Siwak og han anbefaler folk til det. ل laihi Messenger of Allah wa sallam sa:

كان رسول الله إذا قام من النوم يشوص فاه بالسواك

Hvis ikke bry mitt folk, vil utvilsomt bød dem å bersiwak hver gang for å be. [Rapportert av Muslim]

Hudhayfah Allah anhu sa:

كان رسول الله إذا قام من النوم يشوص فاه بالسواك.

Allahs Allaah wa sallam ل laihi regelmessig børsting tennene med Siwak hver riser. [H.R Muslim].

Syuraih ibn Hani 'sa: "Jeg spurte en gang' Aisha radhiallahu 'Anha:« Hva er det første du gjør profeten sallallaahu alayhi wa sallam inn i huset hver gang? "' Aisha radhiallahu 'Anha svarte:". Han startet med bersiwak "[HR Muslim].

Hvor stor er hans oppmerksomhet til renslighet! han forberedt så godt som mulig for å møte familien.

Han har alltid lese en bønn hver gang inn i huset, som følger:

بسم الله ولجنا, و بسم الله خرجنا, وعلى ربنا توكلنا, ثم يسلم على أهله

I Allahs navn går vi inn (huset), og Allahs navn vi kommer ut (av det), og til vår Herre, vår eneste tillit. Da han sa farvel til familien sin. [Abu Dawud]

O min bror alle lederne i husholdningen, bahagiakanlah familie med et rent utseende og hilsen når de møtes. Du skal ikke erstatte det med fornærmelser, forbannelser og roping. Skaper harmoni i din husstand, og gjøre ditt hjem som et fristed for deg, for dine hustruer og dine barn!

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 06/Tahun VI/1423H/2002M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]



Husholdninger Facing Problem løsning under islamsk lære




Islam har satt sharia inneholder ulike perler av visdom, veiledning og løsninger for et bredt spekter av problemer i ekteskapet, så mannen og kona kan nyte et lykkelig liv sammen, og hver av dem føler seg rolig og fredelig fra alle parter vil innse islams lære.

Mellom retning av islam på livene til husholdningen er som følger:

A. Beskytter husholdning av alle ting er årsaken til thalak. Verken årsak kom fra mann, kone, familie eller andre som ønsker å gjøre den mørke atmosfæren i husholdningen.

2. Før gifte bør tenke veldig nøye og rådføre seg med en ekspert eller har erfaring, må lære å gjøre de best mulige betingelser for potensielle kone eller mann og ikke bare interessert i utseendet fødsel eller god utseende alene, noe som resulterer i en forkrøplet syn og ikke berøre temaet.

3. Konsultert med andre etter å gifte seg og krangler og krangling mellom mann og kone.

4. Lær nyttig kunnskap, fromme veldedighet, lese, lytte til nyhetene nyttige og murattal kassetter og religiøse tale som kunne øke kvaliteten og kvaliteten på troen på Allah, og ikke bli båret bort av korrupte kulturen og moralsk bebreidelse, å være tålmodig og trofast i ansiktet ulike vilkårlig holdning og forsømmelse av innenlandske rettigheter for hver part, fordi de vil bli erstattet av Allah med noe bedre.

5. Hvis det er folk som ikke er kjent med religiøse etikk og moral, slik at de fordrevne av sine rettigheter, ikke kan være takknemlig for favoriserer og gaver, så det bør være forsiktig og klokt til fordel for fremtidige husholdninger, ikke skal vises ulike former for urettmessige handlinger som kan undergrave integriteten av huset stigen.

6. Tar lærdom av hendelsene i skilsmissesaker og andre mennesker, lære en rekke årsaker og faktorer som fører til skilsmisse tvist, fordi folk som er glade er de menneskene som tar lærdom av hendelsene i andre, og de elendige folk tar lærdom av de hendelsene som ramme en selv .

7. Vær villig til å akseptere de feilene og svakhetene til hver og prøve å skape en følelse av medfølelse og tilgi holdning. Og alle de som ba om tilgivelse straks la tilgivelse, slik at leveren re opplyst og klar for å føle seg irritert, irritert og sjalu.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

ألا أخبركم بنسائكم في الجنة? قلنا بلى يا رسول الله, قال ودود ولود غضبت أو أسي إليها أو غضب زوجها قالت هذه يدي في يدك لا أكتحل بغمض حتى ترضى

"Vil jeg khabarkan til deg om din kone som er i himmelen? Vi sa:" Ja, Allahs sendebud? "Han sa:" Hun er en kvinne som er veldig flink til å få barn til å elske igjen, når du er sint eller blir opprørt eller sint da hennes ektemann Han sa: Dette er den hånden jeg sette den i hånden og jeg kommer ikke til å lukke øynene før du gledet meg "[HR At Thabrani]..

8. En persons tro at han var alltid på høyre side slik at den ikke prøver å finne feil og mangler, og alltid se mangelen på andre sint og uvillig til å akseptere råd og veiledning til andre, alltid prøver å forsvare seg eller angripe den andre parten, så slik tvist åpner døren og uvillige til å kjempe og gjøre fred.

9. Før du gift med en kvinne skal se ut dilamarnya fordi slike anlegg som broer og skape en følelse av kjærlighet og hengivenhet med fremmede.

Av Mughirah bin Syu'bah at han fridde til en kvinne Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa til ham.

أنظرت إليها? قال: لا قال: أنظر إليها فإنه أجدر أن ييؤدم بينكما

"Har du sett den? Han sa," Nei "Han sa," Se på ham, fordi det ville gjøre en varig mellom dere to. " [HR Nasa'i, Tirmidhi og Ibn Majah og dihasankan av Tirmidhi]

10. For folk som ønsker å gifte seg bør være forsiktig i å finne en sjelefrende å finne en kandidat som er virkelig god i henhold til hans forventninger, slik som å realisere et fredelig liv, lykkelig og fredelig. Hvis en av partene som følge av hat er ikke en rask dom, fordi bak mangel thalak Gud villig det er en overskridelse, som ordene av profeten.

لا يفرك مؤمن مؤمنة إن كره منها خلقا رضي منها آخر أو قال غيره

«Ikke vær en troende til en mukminah hat, fordi hvis man hater å være villig til å dempe den med en annen karakter eller en annen, sa han." [Rapportert av Muslim].

11. Hvis en mann ønsker å ha en edel kone, et hjerte fylt med kjærlighet, alltid lydhør og heller utsmykkede for min mann, bør han også oppføre seg sånn så påvirket hans hjerte og alltid sette respekt.

12. Distansere seg fra visningen av den forbudte, fordi det innebærer en pil som kunne stupe djevelen seg til ulovlig handling, eller mann og kone er ikke fornøyd og ydmyk at strid og uenighet oppstår.

13. Antall kan være fordi alle former for ødeleggelse og katastrofe husholdning, fordi det bringer henne langsomt drive inn skaden og bakvaskelser, å våge å forlate huset som han ville uten å bli overvåket og kontrollert, og uten selskap av en Mahram når du går til markedet eller sykehuset eller den andre, til oppstår ulykker og katastrofer som ramme mennesker enten mannlig eller kvinnelig.

14. Vær rimelig i å se sin kone og alltid ta middelvei mellom spionasje og å være engstelig og uoppmerksom holdning og sjalusi blant de blinde.

15. Intimitet, lykke og fred i livet med en mann og kone er en av de dyreste og ingen kan matche selv med foreldre og familier. Med alle problemene med mental kapital og psykiske lidelser som følge av ensomhet borte fra familien kan utbedres. En jente skal aldri avvise forslaget av menn som passer og passer godt i forhold til religion, moral og karakter.

16. En kvinne skal være snill og la medfølelse til familie og slektninger av mannen fordi det er slik del av å gjøre godt mot mannen henne slik at hennes manns kjærlighet dypere.

17. Skade eller forstyrre holdning av husholdningene enten mann eller kone som et tegn på tap av adab muru'ah og kan skade popularitet og gode navn på den skyldige, så han ble en hatet og utstøtt både fra folk i nærheten, de fjerne, naboer og nære venner .

18. Inkludert steg sving Sunnah salafus fromme ledsagere og foreldre bør gjelde for den fromme unge datter og bidra til å lette byrden av bryllup utgifter, som en historie om Umar, sa han, "Jeg kom til Uthman bin Affan å tilby Hafsah da han sa:« Jeg vil tenke på det ". jeg (Omar) å vente for noen netter siden han møtte meg og han sa," For en stund jeg har ikke lyst til å gifte seg. "Umar sa," Jeg møtte Abu Bakr Som Siddiq og jeg sa kepadnya, "Hvis du er enig da Jeg kommer til å Hafsah bint Umar gift deg. Abu Bakr var stille og svarte ikke noe. jeg holder følelser av Abu Bakr og Uthman som jeg ventet noen netter etter Messenger anvende Hafsah og jeg giftet henne til ham. Da jeg møtte Abu Bakr og han sa: «Kanskje du er opprørt med meg når du tilbudt Hafsah men jeg visste ikke gi meg noen svar." Umar sa: "Jeg sa," Ja. "Abu Bakr sa," Nei jeg ønsker ikke å svare på tilbudet, men jeg vet allerede at Messenger aldri ringte og jeg ønsket ikke å spre hemmeligheten til Profeten. Hvis hvis profeten ikke gifte seg med henne da jeg tar deg opp på det ". ([Bukhari].

19. Anvende islams lære for å opprettholde og bevare enheten i husholdningen og føler ansvar til familien av religiøs utdanning.

Fra Ibn Umar at profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

كلكم راع و كلكم مسؤول عن رعيته, و الأمير راع و الرجال راع على أهل بيته و المرأة راعية على بيت زوجها

"Hver av dere er en leder og vil bli holdt ansvarlig for hans lederskap og leder adalan prester, og menn er ledere for sine familier, og kvinner er ansvarlige for hjemmet hennes ektemann og barn. Og hver av dere er en leder og hver av dere vil bli holdt ansvarlig hans lederskap ". [Bukhari].

20. Velge en god nabo og unngå dårlig tentangga, særlig kvinner og barn unna fordi naboene i stor grad kan påvirke både i form av godt og ondt. Messenger har blitt fornektet troen til dem som ikke gir sikkerhet til sine naboer, som profeten Han sallallaahu 'alaihi wa sallam.

والله لا يؤمن والله لا يؤمن والله لا يؤمن, قيل من يا رسل الله? قال الذي يأمن جاره بوائقه

». Ved Gud han ikke trodde, for han trodde ikke på Gud og ved Gud ikke han trodde spurte: Hvem er Allahs sendebud Han sa," Folk som ikke føler seg trygge med sine naboer ". [Bukhari og Muslim].

Expert visdom sier: "Velg de første naboene, nye hjem".

21. Når en kone er ulydig, opprørsk og oppfører seg verre da mannen kan bruke sin makt i samsvar med bestemmelsene i sharia som følger:
Det første trinnet, til å gi gode råd.
Det andre trinnet, hvis ikke er villige til å akseptere råd slik at han kan løfte en mekler for å forsone partene blir bestridt som Guds ord.

والاتي تخافون نشوزهن فعظوهن واهجروهن في المضاجع واضربوهن فإن أطعنكم فلا تبغوا عليهن سبيلا إن الله كان عليا كبيرا, وإن خفتم شقاق بينهما فابعثوا حكما من أهله وحكما من أهلهآ إن يريدآ إصلاحا يوفق الله بينهمآ إن الله كان عليما خبيرا,

"Kvinnene som du bekymret nusyuznya deretter Advise Advise dem og skille dem i deres søvn termpat, og slå dem. Så hvis de mentaatimu, så ikke se etter en måte å problematisk. Allah er høy, Great. Og hvis du bekymre deg det er uenighet mellom de to, så send en Hakam familie mann og en Hakam Hakam og en familie av kvinner. Hvis to personer planlegger å reparere den Hakam Allah kilden til styrke til sin manns hustru. Allah er Vitende, Knowing ». [En Nisa ':34-35].

22. Selv om Islam gir menn makt til å ilegge sanksjoner for kona, men Islam ga også en streng advarsel til menn om ikke å misbruke denne makten, og unngå blåse så mye som mulige sanksjoner. Profeten ble spurt: "Do høyre for mann og kone?" Så han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

أن تطعمها إذا طعمت و تكسوها إذا اكتسيت و لا تضرب الوجه و لا تقبح و لا تهجر إلا في البيت

"Hvis du gir ham mat å spise, når du gir ham klær å kle, ikke treffer ansiktet, ikke kritisere og ikke være stille, bortsett hjemme." [Rapportert av Ahmad, Tirmidhi og Ibn Majah].

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa også:

يعمد أحدكم فيجلد امرأته جلد العبد, فلعله يضاجعها من آخر يومه

"Blant dere det er en bevisst klask klask hans kone som en slave, og deretter sov hos ham på slutten av dagen". [HR Avtalt alaih].
(Um Ahmad Rifqi)

[Kopiert fra Sunnah magasinet 06/Tahun VII/1424H/2004M- 2003M Edition. Foundation publiserte Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]



Veier frem mot tips Sakinah Family



Av
Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas


Islam har gitt en fullstendig og detaljert informasjon om utstedelse av ekteskapet. Starter fra forslaget til gifte, hvordan du velger en ideell partner, gjør khitbah (et forslag), hvordan utdanne barn, samt gi en utvei hvis det var kaos i husholdningen, før prosessen nafaqah (som gir et levende) og eiendom, alt styrt av islam i detalj , og klare detaljer.

Videre, for å forstå begrepet ekteskap i islam, henvisning av de mest sann og gyldig er Koranen og Sunnah i samsvar med Ash Saheehah Salafush forståelse Salih. Basert på denne henvisning, vil vi få klarhet på aspekter av ekteskap, samt noe forvrengning og et skifte i verdien av ekteskapet som skjer i vårt samfunn.

Ekteskap er en menneskelig natur, og derfor islam forkjemper for ekteskapet, fordi ekteskapet er gharizah insaniyah (human instinkt). Subhanhu Allah wa Ta'ala sier:

فأقم وجهك للدين حنيفا فطرة الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم ولكن أكثر الناس لا يعلمون

"Så med en rett ansikt hadapkanlah til religion (Gud), (fremdeles over) Guds natur har skapt menneskets natur. Det er ingen endring i Guds natur. (Det er) rett religion, men folk flest vet ikke". [Ar Rum: 30].

Oppmuntre islamske Ekteskap
Appresiering av Islam mot ekteskapet bindingen gang, nevner Allah et sterkt bånd.
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

وكيف تأخذونه وقد أفضى بعضكم إلى بعض وأخذن منكم ميثاقا غليظا

"... Og de (konene) har blitt tatt fra deg en sterk avtale". [An-Nisa: 21].

I den grad obligasjonen er satt lik halvparten av religion. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

إذا تزوج العبد, فقد استكمل نصف الدين, فليتق الله فيما بقي

"Den som giftet seg, da han har fullført halvparten av sin religion. Og la ham opprettholde et fromt til Gud i den andre halvparten". [1]

Muslimer må ikke liker eneste
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam befalt å gifte seg og forbød folk som ikke ønsker å gifte seg. Anas bin Malik rahimahullah sa: "Profeten sallallaahu '. Alaihi wa sallam ba oss om å få gifte og single med restriksjoner hindrer oss hardt" Han sallallaahu' alaihi wa sallam sa:

تزوجوا الودود الولود, فإني مكاثر بكم الأمم

"Gift deg kvinner som er fruktbare og kjærlig. Fordi jeg ville berbanggga med mange av mine folk foran folkene". [2]

Once upon a time, tre venner av g kommet for å be konene til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam om tilbedelse Han sallallaahu' alaihi wa sallam. Deretter en gang forklart, hver som ønsker å forbedre sin tilbedelse. En av dem sa: "Som for meg, vil bli faste hele tiden uten pause". En annen venn sa: "Som jeg ville holde seg borte fra henne, jeg vil ikke gifte for alltid ....". Da det ble hørt av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, kom han ut som han sa:

"أنتم الذين قلتم كذا وكذا? أما والله إني لأخشاكم لله وأتقاكم له, ولكني أصوم وأفطر وأصلى وأرقد وأتزوج النساء, فمن رغب عن سنتي فليس مني."

"Visste dere har sagt slik og slik? Det er for Allahs skyld, sannelig jeg er mest redd og fromme til Gud blant dere, men jeg fort og jeg bryte, ber jeg og jeg sove godt og jeg også gifte kvinner. Den som ikke liker sunnahku, betyr det ikke inkludere golonganku ". [3]

Allah Subhanahu wa Ta'ala beordret til å gifte seg. Og hvis de er trengende, vil Allah Subhanahu wa Ta'ala bidra til å gi næring til dem. Allah Subhanahu wa Ta'ala lover en lettelse for folk som er gift, i et ord:

وأنكحوا الأيامى منكم والصالحين من عبادكم وإمائكم إن يكونوا فقراء يغنهم الله من فضله والله واسع عليم. "

"Og nikahkanlah folk som alene blant dere og folk som fortjener (gifte) fra sahayamu tjenere er menn og kvinner. Hvis de er fattige, vil Allah berike dem med nåde. Og Allah samarbeidsområde (gave) igjen All-Knowing ". [En Nuur: 32].

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam forsterke løftet om Allah Subhanahu wa Ta'ala med hans sa:

ثلاثة حق على الله عونهم المجاهد في سبيل الله, والمكاتب الذي يريد الاداء و الناكح الذي يريد العفاف

"Det er tre klasser av mennesker som fortjener Guds hjelp. Det vil si at Mujahid fi sabilillah, som forløste seg en slave til frihet, og folk som gifter seg fordi de ønsker å bevare sin ære". [4]

FORMÅL MED ekteskapet i Islam
A. For å møte kravene fra Man The Human Instinct
Ekteskap er en menneskelig natur, er det en legitim måte å oppfylle dette kravet er å aqad ekteskap (gjennom ekteskap), ikke i en skitten og ekkel, for eksempel hvordan mennesker i dag er med dating, samboende, prostitusjon, utroskap, lesbiske, homofile, og andre som har forvillet og er forbudt av Islam.

2. For å forsterke Akhlaq Majesty
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

يا معشر الشباب من استطاع منكم الباءة فليتزوج فإنه أغض للبصر و أحصن للفرج و من لم يستطع فعليه با لصوم فإنه له وجاء

"O, unge mennesker! De av dere i stand til ekteskap, så nikahlah, fordi ekteskapet er mer blikket, og ytterligere befeste skjeden (kjønnshår). Og den som ikke er i stand, la ham fast (shaum), fordi det kan forsterke shaum ham ". [5]

3. Å håndheve den islamske Household
Nevnt i Koranen, at islam rettferdiggjør THALAQ (skilsmisse), hvis mann og kone er ikke lenger i stand til å håndheve grensene for Allah, som Allah sier i følgende vers: "THALAQ (som kan dirujuki) to ganger. Igjen kan det referere til måten å gjøre gode eller i form av en god skilsmisse. ikke lovlig for deg å ta tilbake fra noe som du har gitt dem, med mindre begge frykter at de ikke vil være i stand til å utføre Guds lover . Hvis du frykter at de (mann og kone) ikke kan utføre Allahs lover, er det ingen skylden for noen av dem gitt av kona betalte for å forløse seg. At Allahs lover, ikke å bryte dem. De som bryter loven -Guds lov, de er de som gjør urett ". [Al Baqarah: 229].

Så den edle hensikt ekteskap er å implementere islamske lover ektefeller i husholdningen. Håndhevelse av nasjonale lover basert på islamsk lov er obligatorisk. Derfor bør hver muslim og Muslimah forsøke å etablere en islamsk husholdning. Islamske læresetninger har gitt noen av kriteriene til en ideell potensiell partner, for å danne en islamsk husholdning. Blant kriteriene er at det skal kafa'ah og shalihah.

Kafa'ah Ifølge den islamske konseptet
Kafa'ah (pari, lik) i henhold til islam er kun målt ved kvaliteten på tro og fromhet og moral av en person, som ikke måles av sosial status, avstamning og andre.

O menneskeheten, opprettet vi deg fra en mannlig og en kvinnelig og gjort dere nasjoner og stammer så dere kan kjenne hverandre-vet. Sannelig den edleste blant dere i Allahs øyne er de av den mest fromme blant dere. Allah er Vitende, Aware. [Al Hujurat: 13].

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

تنكح المرأة لا ربع: لمالها ولحسبها و لجمالها ولدينها فاظفر بذات الدين تربت يداك

"En kvinne er gift for fire ting. Grunn av hans rikdom, hans etterkommere, skjønnhet og religion. Så la deg velge en hengiven religiøs kvinne (alle Islamannya), sikkert du vil være heldig". [6]

Velge shalihah
Folk som ønsker å gifte seg, å velge en kvinne som shalihah, så vel som kvinner må velge en rettferdig mann. Han sa:

الخبيثات للخبيثين والخبيثون للخبيثات والطيبات للطيبين والطيبون للطيبات أولائك مبرءون مما يقولون لهم مغفرة ورزق كريم

"... Og gode kvinner til gode menn og gode menn for gode kvinner også ..." [An Nuur: 26].

Ifølge Koranen, en kvinne som shalihah er:

فالصالحات قانتات حافظات للغيب بما حفظ الله

"Kvinner som shalihah adlyde Gud er en lengre opprettholde seg selv hvis mannen ikke finnes, som Gud har holdt (dem)". [An-Nisa: 34].

Ifølge Koranen og autentisk Hadith, blant karakteristikkene av kvinnene som shalihah er:

en. Å adlyde Allah og adlyd Sendebudet sallallaahu 'alaihi wa sallam.
b.. Adlyd mannen og mannen for å opprettholde sin ære i øyeblikket eller ikke er der, samt holde sin manns eiendom.
c.. Opprettholde de fem bønnene på riktig tid.
d. Implementere faste under Ramadan.
e. Mange sadaqah med tillatelse fra ektemannen.
f. Iført sløret som dekker hele private deler og ikke å vise frem skjønnheten (tabarruj) som hennes uvitenhet (Al Ahzab: 33).
g. Og ikke snakke alene med en mann som ikke er Mahram, fordi tre er satan.
h. Ikke godta gjester som ikke er likt av sin ektemann.
jeg. Å adlyde foreldrene i hans favør.
j. Gjør vel sin nabo i henhold til Shari'ah.
k. Utdanne sine barn med islamsk utdanning.

Hvis disse kriteriene er oppfylt, med Guds vilje, vil en islamsk husholdning bli realisert.

4. Å øke til Tilbe Gud
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

.. وفي بضع أحدكم صدقة قالوا: يا رسول الله, أيأتي أحدنا شهوته ويكون له فيها أجر? قال: أرأيتم لو وضعها في الحرام, أكان عليه فيها وزر? فكذلك إذا وضعها في الحلال كان له أجرا ...

"... Og mannen-kone forhold en av dere er nestekjærlighet Høring ord av profeten, hans følgesvenner overrasket og spurte:" O, Allahs sendebud. ? Er en av våre tilfredsstillende syahwatnya (biologiske behov) til sin kone for å bli belønnet "Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam svarte:" Hva tror du, hvis de (ektemenn) i tillegg til sex med kona, er de ikke skyldige "Svare følgesvennene? :. "Ja, jøss" Han sa igjen: "Så det er når de har samleie med sin kone (i en halal), vil de få belønning!" [7]

5. The Offspring å skaffe Salih
Hensikten med slike ekteskap er å bevare og utvikle Adams barn, som Allah Subhanahu wa Ta'ala:

والله جعل لكم من أنفسكم أزواجا وجعل لكم من أزواجكم بنين وحفدة ورزقكم من الطيبات أفبالباطل يؤمنون وبنعمة الله هم يكفرون

"Gud har gjort av de selv du var et ektepar og har gitt deg fra dine koner, barn og barnebarn, og gi deg en god formue. Vil de tror på løgn og fornekter favoriserer Allahs "[An-Nahl: 72].

Det viktigste i ekteskapet er ikke bare en baby, men prøver å finne en kvalitet og form generasjon, som er på utkikk etter en rettferdig sønn og viet til Allah Subhanahu wa Ta'ala. Som Allah Subhanahu wa Ta'ala:

وابتغوا ما كتب الله لكم

"... Og søke hva Allah har bestemt for deg (barnet)". [Al Baqarah: 187].

Betydningen av dette verset, "la deg forstyrre din kone og prøver å få barn". [8]

PROSEDYRER FOR ekteskapet i Islam
1.Khitbah (forslag)
En muslimsk mann som ville gifte seg med en muslim, bør han foreslå først, fordi det er mulig han var brudgommen med andre. I dette tilfellet islam forbyr en muslimsk kvinne som var brudgommen foreslått av andre.

2. Aqad Ekteskap
I ekteskapet er det noen krav aqad, søyler og forpliktelser som må oppfylles:
-. Tilstedeværelsen av begge samtykkende brud.
-. Eksistensen av samtykke qabul.
-. Eksistensen av en medgift
-. Eksistensen av verge.
-. Vitners nærvær.

3. Walimah
Walimatul 'urusy (bryllup) er obligatorisk, og være enkelt og bør inviteres godt i walimah fattige mennesker. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

أولم ولوبشاة ...

"Selenggarakanlah walimah selv om bare ved å slakte en geit". [9]

DEL SKJER i strid med ekteskapet må unngås (utelatt)
A. Frieri.
2. Utveksle ringer.
3. Medgift kravene er høye.
4. Etter seremoniene.
5. Barbering av skjegg for menn og kvinner barbere øyenbrynene.
6. Tillit i de gode dagene og uflaks i å bestemme tidspunktet for ekteskapet.
7. Fullstendig uvitenhet om det ala av gratulasjoner.
8. Eksistensen ikhtilath (miksing, mingling mellom menn og kvinner).
9. Musikk, sang og andre krenkelser.

La oss anstrenge oss for å gjennomføre den islamske ekteskap og etablere et islamsk husholdning, og vi prøvde å forlate reglene, know-how, seremonier og skikker som er i strid med islam. Ikke imitere måter vantro og folk er mye synd og syndere.

RETTIGHETER OG PLIKTER manns-kone
Ber profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam å gifte inneholder en rekke fordeler, som beskrevet av forskere, inkludert:
A. Kan senke blikket,
2. Honor skal opprettholdes.
3. Bevarte genitalia av ulike umoralsk.
4. Vil bli hjulpet og tilrettelagt av Allah Subhanahu wa Ta'ala.
5. Kan holde begjær, som er en av grunnene til at han er garantert å komme inn i himmelen.
5. Bring fred i livet.
6. Sakinah familie vil materialisere seg, mawaddah wa Rahmah, som Allah Subhanahu wa Ta'ala:

ومن آياته أن خلق لكم من أنفسكم أزواجا لتسكنوا إليها وجعل بينكم مودة ورحمة إن في ذلك لآيات لقوم يتفكرون

"Og blant de tegn på Allah, er at Han skapte for dere hustruer fra jenismu egen, så du har en tendens til å være og føle seg vel til ham. Og maketh noen av dere føle kjærlighet og hengivenhet. Sannelig i dette er virkelig det er tegn til folk som tenker ". [Ar Rum: 21].

7. Vil få en rettferdig avkom.
8. Gift kan være fordi stadig flere av Ummah av profeten Muhammed sallallaahu 'alaihi wa sallam.

Det er noen muslimer som har giftet seg og skjenket av Gud et barn eller to barn, da de begrenser fødselen, ville ikke ha flere barn med en rekke årsaker syar'i. Deres handlinger har brutt islamsk lov. Fatwaer Ahlus Sunnah Wal Jama'ah lærde har forklart tydelig, at begrense fødselen eller den andre betegnelsen "familieplanlegging", er loven ulovlig.

Faktisk mange barns mange fordeler. Blant fordelene til mange barn og etterkommere, er:
A. I verden vil de hjelpe hverandre i gode gjerninger.
2. De vil bidra til å lette belastningen på foreldrene.
3. Deres bønner vil være en veldedig fordel når foreldrene ikke lenger kan gjøre godt (har dødd).
4. Hvis ditaqdirkan av Allahs Subhanahu wa Ta'ala barn døde som barn, med Guds vilje, vil han være syafa'at (hjelpeprogram) for foreldrene senere i livet etter døden.
5. Barn vil være hijab (begrense) ham med brannen i helvete, da foreldrene var i stand til å gjøre sine barn som barn som dyrker og shalihah.
6. Med så mange barn, vil gjøre en av grunnene til seieren av muslimene som jihad fi ekko sabilillah, fordi det er så mange.
7. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam stolt av antall av hans tilhengere er mange. Hvis en muslim kjærlighet til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, så la ham følger ønskene til Profetens sallallaahu' alaihi wa sallam å reprodusere gutten, som han sallallaahu 'alaihi wa sallam stolt av antall av hans folk på oppstandelsens dag.

Hvis ingen barn
Hvis ditaqdirkan Allah Subhanahu wa Ta'ala, en mann og kone var gift så lenge, men har ikke vært velsignet med barn, så han bør ikke fortvile av barmhjertighet av Allah Subhanahu wa Ta'ala. Skulle han fortsette å be som profeten Ibrahim og Zakaria Alaihissallam Alaihissallam har bedt til Allah Subhanahu wa Ta'ala, inntil Allah Subhanahu wa Ta'ala stipendet deres bønn. Og bør være tålmodig og akseptere med å gjøre opp "og Qadr at Allah sett, og tror at alt som det er en silver lining.

Vennligst velsignet bønn og rettferdig avkom som begge finnes i Koranen, nemlig:

رب هب لي من الصالحين

"Ja min Herre, gi meg (et barn) som inkluderer et rettferdig folk". [Ash Shaafat: 100]
.
ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما

"Vår Herre, gi oss våre hustruer og våre avkom som penyenang leveren (oss), og gjør oss prester til dem som frykter ham". [Al Furqaan: 74].

رب لا تذرني فردا وأنت خير الوارثين

"Ja min Herre, ikke la meg leve med meg selv, og du er den beste warits". [Al Anbiyaa: 89].

L Jeg håper Gud gir rettferdige etterkommer av parene som ikke har vært velsignet med barn.

Fylte RETTIGHETER til hustru Husband
Blant de forpliktelser og rettigheter som finnes i ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam av Haidah venn Muawiyah ibn Mu'awiyah ibn Ka'b bin Al Qusyairy Allah' anhu [10], sa han: Jeg har blitt spurt , "O Allahs sendebud, hva som er riktig for en kone til å bli møtt av sin ektemann" Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

أن تطعمها إذا طعمت وتكسوها إذا اكتسيت ولا تضرب الوجه ولا تقبح ولا تهجر إلا في البيت

A. Du mate ham når du spiser,
2. Du skal gi ham klær å kle,
3. Du skal ikke treffe henne ansikt, og
4. Du skal ikke menjelek-jelekkannya, og
5. Men du skal ikke la ham i huset (ikke dele seng, men i huset). [11]

Undervise Science of Religion
I tillegg til de ovennevnte rettighetene skal oppfylles av en mann, må en mann også lære islams lære til sin kone.

Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

ياأيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة عليها ملائكة غلاظ شداد لا يعصون الله ما أمرهم ويفعلون ما يؤمرون

"Dere som tror, ​​vokt dere selv og deres familier fra helvetes ild drivstoff (laget av) menn og steiner, er det skytsengler av den grove hardt igjen, som ikke ulydig (ordrer) av Gud i det han befaler dem og alltid gjør det de får beskjed ". [At Tahrim: 6].

Av denne grunn er mannens plikt utstyre seg med å studere syar'i (thalabul 'ilmi) å delta på samlinger som underviser vitenskapen av Koranen og Sunnah i samsvar med den forståelse Salafush generasjon best Salih, som fikk forsikring fra Gud - så med disse bestemmelsene, angrep mannen hennes kunne lære det til sin kone, barn og deres familier. Hvis han ikke kan lære dem, må en mann og hustru ta studiene sine og delta syar'i taklim samlinger som underviser om aqeedah, Tawheed mengikhlaskan religion til Gud, og lærer oss om renhet, renselse ', bønner og andre manerer.

RETTIGHETER av mannen til hustru Fylt
Til kona lydighet til mannen sin.
Etter foresatte (foreldre) kona sender til sin mann, da plikt til å adlyde mannen blir øverst til høyre som må være oppfylt, etter spakt plikt til Allah og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam. Som ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لو كنت آمرا أحدا أن يسجد لأ حد لأمرت المرأة أن تسجد لزوجها

"Jeg tror jeg skal ha en bue til noen, da vil jeg kommandere en kvinne nedbrutt til mannen sin". [12]

Konen må adlyde sin mann, i å gjøre gode ting (som inneholder gode i form av religion), for eksempel når beordret til bønn, faste, iført muslimsk klær, delta på samlinger vitenskap, og andre former for kommandoer så lenge ikke strider mot Shari'ah 'på. Dette er hva det vil bringe himmelen til dem, så ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

إذا صلت المرأة خمسها, وصامت شهرها, وحصنت فرجها, وأطاعت بعلها, دخلت من أي أبواب الجنة شاءت

"Når en kvinne som jobbet på en fem-tiden bønner, faste i Ramadan, holde hans kuk, holde hans ære og adlyde sin mann, sikkert han ville gå til himlenes himmel døren hvor som helst som han vil". [13]

Mange koner bør være takknemlig og ikke mye Demand.
Denne kommandoen er veldig mye vekt på islam, vil selv Allah Subhanahu wa Ta'ala ikke se det på dommens dag, da hans kone til sin mann krevende og utakknemlige til ham.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

أريت النار, فإذا أكثر أهلها النساء. يكفرن. قيل: أيكفرن بالله? يكفرن العشير, ويكفرن الإحسان, لو أحسنت إلى إحداهن الدهر, ثم رأت منك شيئا, قالت: ما رأيت منك خيرا قط

». Jeg vist helvete og så de fleste av innbyggerne i helvete er kvinner" Friend sa: "For det som gjør dem mest bebo helvete?" Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa: "Årsaken til kufr". Companions spurte: «Var det fordi deres vantro på Gud" Profeten sallallaahu? Alaihi wa sallam sa: "(Not), fortalte de sin mann og deres Kufr Kufr til gode. Hvis en av dere gjør godt ektemann til sin kone for et år, så hans kone så noe dårlig til sin mann, så sa hun: Jeg har aldri se det gode i deg ". [14]

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لاينظر الله إلى امرأة لاتشكر لزوجها وهي لا تستغني عنه

"Sannelig Allah vil ikke se en kvinne som ikke er takknemlig for sin mann, og han alltid forlangte (kunne ikke få nok)". [15]

Skattyters kone fortalte sin mann gjør gode
Lov av veldedighet (heller) en mann må belønnes også med tiltak tilsvarende eller bedre. Kone skal være lydige mot sin mann og oppfylle mandatet å ta vare på barna sine i henhold til den edle islamske sharia. Allah Subhanahu wa Ta'ala har vært nødt til å ta vare på seg selv for sin mann, å ta vare på husholdningen, ta vare på sine barn.

Råd til mannen-kone
A. Frykt for Allah Subhanahu wa Ta'ala i staten sammen eller alene, hjemme og utenfor hjemmet.
2. Skal håndheve lydighet til Allah Subhanahu wa Ta'ala og vedlikeholde grensene for Allah Subhanahu wa Ta'ala i familien.
3. Gjennomføre forpliktelsene til Allah Subhanahu wa Ta'ala og ber Allah Subhanahu wa Ta'ala. Man er forpliktet til å be fem ganger om dagen i moskeen i menigheten. Og instruerte barna til å be i tide.
4. Opprettholder Sunnah bønner, særlig bønner i kveld.
5. Utvid dhikr Allah Subhanahu wa Ta'ala. Vennligst les Koranen hver dag, spesielt Surat al-Baqara. Les også bønn og minner som har blitt undervist av Rasululah sallallaahu 'alaihi wa sallam. Husk, at djevelen ikke ut som hele husholdningen og djevelen prøver alltid suamiisteri sprer. Og lære barn å lese Koranen og dhikr.
6. Vær tålmodig på situasjonen og gi takk til Allah Subhanahu wa Ta'ala for noen glede.
7. Stadig introspecting mellom mann og kone. Oppmuntre hverandre, gjensidig hjelp og mema'afkan og be. Ikke vær egoistisk og prestisje.
8. Viet til begge foreldrene.
9. Utdanne barn til å være barn som er rettferdige, lære om aqeedah, tilbedelse og sanne og edle moral.
10. Hold barna dine mot skadelig media aqeedah og moral.

Spesielle råd for mannen
O min mann!
A. Hva er mot deg, O tjenere av Allah, å smile foran kone når du får se ham, slik at du høste gevinsten fra Allah Subhanahu wa Ta'ala?!
2. Hva en byrde for den lyse ansikter når du ser kone og barn?! Du vil bli belønnet?!
3. Hva er så vanskelig når du kommer inn i huset med den perfekte hilsen, "Assalamu warahmatullahi wabarakatuh" slik at du får god tretti?!
4. Hva vil skje med deg om hvis du sier til din kone med et godt ord, så han meridhaimu, selv i tale er litt tvungen?!
5. Har problemer-O tjener av Allah, hvis du ber: "O Allah! Endre din kone, og gi henne velsignelse. "
6. Vet du at myk tale er sadaqah?!

RÅD til kone
O min kone!
A. Er det problemer, hvis du møter mannen din når han kom inn i huset med en lys ansikt, smilende søtt?!
2. Berhiaslah til din mann og gå for en belønning fra Allah Subhanahu wa Ta'ala, er Allah vakker og elsker skjønnhet, bruk parfyme! Bercelaklah! Kjole med en vakker kjole som du må hilse mannen din. Husk, ikke noen gang Grim og mutt-møtte deg foran ham.
3. Vær du en kone som har grasiøst natur, ro og alltid huske å Allah Subhanahu wa Ta'ala under alle omstendigheter.
4. Utdanne dine barn vel, fylle hjemmet ditt med en rosenkrans, Takbir, og formere tahlil tahmid og lese Koranen, spesielt Sura Baqarah, fordi brevet kunne kaste Satan
5. Bangunkanlah mann for kvelden bønn, anjurkanlah han til rask Sunnah og minner ham igjen om dyder berinfak, og ikke forby å bersilaturahim.
6. Utvid søke tilgivelse for deg, mannen din, foreldrene dine, og alle muslimer, og berdo'alah alltid å være etterkommere av de rettferdige og gode i verden og den hinsidige anskaffe, men vet at Herren hører bønn. Som Allah Subhanahu wa Ta'ala:

وقال ربكم ادعوني أستجب لكم

"Og din Herren sier:" Berdo'alah til meg, sikkert jeg vil gi til dere "[Al-Mu'min: 60]..

Kvinnelig lederskap Topp kvinner
Allah Subhanahu wa Ta'ala sier:

الرجال قوامون على النساء بما فضل الله بعضهم على بعض وبما أنفقوا من أموالهم فالصالحات قانتات حافظات للغيب بما حفظ الله واللاتي تخافون نشوزهن فعظوهن واهجروهن في المضاجع واضربوهن فإن أطعنكم فلا تبغوا عليهن سبيلا إن الله كان عليا كبيرا

"Den mannen er en leder for kvinner, fordi Allah har foretrukket sebahagian deres (mannlige) på sebahagian en annen (kvinne), og fordi de (menn) har fått tilbringe av deres eiendom. Derfor det er en rettferdig kvinne som adlyder Allah bevare selv igjen da hennes mann var ikke der, fordi Gud har holdt (dem). Kvinner nusyuznya at du frykter, så formane dem og skille dem i sengene sine, og slå dem . Så hvis de menta'atimu, så ikke se etter en måte å bry. Allah den Høyeste og Most Great ". [An-Nisa: 34].

PLIKT TIL Å utdanne barn
Den mannen som leder av husholdningen må gi et godt eksempel i å utføre sine oppgaver, fordi Allah Subhanahu wa Ta'ala vil spørre det på slutten av dagen.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

كلكم راع, وكلكم مسؤول عن رعيته, والأمير راع, والرجل راع على أهل بيته, والمرأة راعية على بيت زوجها وولده, ألا فكلكم راع وكلكم مسؤول عن رعيته

«Dere er leder, og dere alle er ansvarlig for dem de leder. En Amir (King) er en leder, en mann var leder av familien, og kvinner er også leder av huset hennes mann og hennes barn, husk at dere alle er leder og dere alle blir bedt om å redegjøre for hans lederskap ". [17]

En mann må arbeide oppriktig for å bli en rettferdig mann, ved å studere de religiøse vitenskaper, forstå og implementere og praktisere det er befalt av Allah Subhanahu wa Ta'ala og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam, og holde seg unna som hver er forbudt av Allah Subhanahu wa Ta'ala og Hans sendebud sallallaahu 'alaihi wa sallam. Så han tok og førte hans kone å gjøre det samme, slik at barn vil imitere sine foreldre, fordi naturen av barn har en tendens til å etterligne noe rundt ham.

A. Utdanne barn på måter gode og pasient, slik at de kjenner og elsker Allah Subhanahu wa Ta'ala, som skapte den, og hele universet, til å kjenne og elske Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, at han befant seg i de edle rollemodeller, og i orden for dem å kjenne og forstå islam praktiseres.

2. I en tidlig alder (rundt 2-3 år), lærer vi dem gode setninger, og leser Koranen, som eksemplifisert ved følgesvennene og produksjon og tabi'ut tabi'in tabi'in, så mange av dem som hadde memorert Koranen i svært ung alder.

3. Oppmerksomheten til bønn bør være en topp prioritet for foreldre til sine barn.

4. Oppmerksomhet av foreldre til sine barn også når det gjelder akhlaqnya, og hvem som skal være hovedvekt er moral (filial) til foreldrene.

5. Også huske på hans sosiale venner, fordi det kan være en dårlig innflytelse av venner vil påvirke barnets atferd og moral.

6. Dessuten arbeides det med å få sin kone en shalihah kone, bør mannen også si en bønn til Allah Subhanahu wa Ta'ala til tider effektive (terkabulkannya bønn tid), som den siste tredjedelen av natten, så familien hans gjort en rettferdig familie og husholdning får sakinah, mawaddah wa Rahmah, som angitt i bønn i Koranen:

والذين يقولون ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما

"Og de som ber:" O Allah, gi oss, våre hustruer, våre etterkommere som penyenang våre hjerter og gjøre oss prester til dem som frykter ham ". [Al-Furqan: 74].

I det minste bør en mann være en rollemodell i familien sin, respektert av hans kone og barn, så blir de tjenere Allah Subhanahu wa Ta'ala som tilber og shalihah, viet til Allah Subhanahu wa Ta'ala.

Dette er tipsene som bør være muslim og muslimske familier gjøre for å gjøre sakinah. Wallaahu a'lam shawab bish.

MARAJI '
A. «Isyratun Nisa ', Imam Ahmad bin Abu Abdirrahman Syu'aib bin' Ali An-Nasa i, tahqiq og ta'liq 'Amir Ali Umar, Cet. Maktabah Som Sunnah, Kairo, Th. 1408 H.
2. Adabuz Zifaf Phys Sunnah Al Muthahharah, ta'lif (arbeid) Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin, Cet. Daarus Salam, Th. 1423 H.
3. FII-ul Irwaa Ghaliil Takhriji Ahaadits Manaaris Sabil, Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin. CET. Al Maktab al-Islami.
4. Al Insyirah FII Adaabin Ekteskap, ta'lif Abu Ishaq Al Huwaini Al Atsari, Cet. II, Dar al-Kitab Al Arabi, Th. 1408 H.
5. Fiqhut Ta'aamul Baina Zaujaini Az Wa Min Baitin Qabasat Nubuwwah, ta'lif Shaykh Mustafa Abu Abdillah bin Al-'Adawi, Cet. Jeg, Darul Qasim, 1417 H.
6. Tuhfatul «Flow, Sheikh Mahmud Mahdi al Istanbuli.
7. Adaabul Khitbah Sunnah Wa Al Muthahharah Zifaaf Fis, ta'lif 'Amr' Abdul Mun'im Salim, Cet. Jeg, Daarudh Dhiyaa ', Th. 1421 H.

[Kopiert fra As-sunnah magasin Special Edition / År VIII/1425H/2004M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-7574821]


Årsaken til svekkelsen av Interwoven Silaturrahim



Av
Muhammad bin Ibrahim Al Hamd


Bånd med familie og bør alltid være tett og nært. Et bredt spekter av potensielle symptomer bør forventes merenggangkannya raskt, så harmonisk forhold er opprettholdes, sterk varme igjen. Alle medlemmer av familien vil nyte grunn av nåde av Ham som opprettholder båndene understrekes av sharia.

Tvert imot, bort for familiebånd ville være en negativ innvirkning. Grunnen, vil båndene gradvis strekke kjøre. Oppsigelse av en innvirkning å erodere solidaritet bånd, innbydende Anathema, utgydelsen av nåde og hemme spredning av egoisme vokse.

Ofte hørt i de ulike tilfeller av brudd Silaturrahim tau med sine ulike former. Ved opphør av denne Silaturrahim, er islam veldig klar trussel. Han sa:

فهل عسيتم إن توليتم أن تفسدوا في الأرض وتقطعوا أرحامكم. أولئك الذين لعنهم الله فأصمهم وأعمى أبصارهم

"Så hva ville du betalt hvis du vil gjøre ugagn i landet og bryte båndene slektskap? Det er de som dila'nati Gud og Gud tulikan butakan ørene og deres visjon av Gud». [Muhammad :22-23].

Profetens ord sallallaahu 'alaihi wa sallam.

لا يدخل الجنة قاطع

"Det vil ikke gå inn Paradiset som bestemmer silaturrahmi". [Bukhari og Muslim 5984 2556].

Mange faktorer kan utløse oppsigelse Silaturrahim tau. Men uvitenhet noen om det, gjør det falle i feilen.

FORMS PEMUTUSKAN silaturrahmi
Ber om å fremme båndene er veldig klar. Ibn al-Athir som beskrevet, gjør godt forhold er en refleksjon av den nærmeste familie, nedbrutt-forsiktig til dem, ta hensyn til deres situasjon bedre når de er i et avsidesliggende område, og da de spurte henne stygghet. Avslutte en Silaturrahim en handling i strid med det hele.

Men fenomenet strengen bryte silaturrahmi ofte hørt i samfunnet, spesielt i det siste, når materialismen dominerer. Hvert besøk og råd er i punkt bekymring. Retten til denne ene familien har blitt neglisjert, ikke får den oppmerksomheten de fortjener. Selv om avstanden var ikke lenger en hindring i æra av informasjonsteknologi fremskritt.

Blant de konkrete eksemplene silaturrahmi oppsigelse skjema som vises i samfunnet er:

A. Fraværet av et besøk til sine slektninger på lang sikt, ikke gi gaver, ikke prøv å ta tak i hjertene til hans familie, ikke bidra til å dekke behovene eller ta lidelsene til sine slektninger. Hva skjedde, det vondt hennes slektninger i ord eller gjerning.

2. Aldri slå ånd slektskap og sepenanggungan i glede og sorg. Faktisk andre som fremmet snarere enn å hjelpe familien hennes.

3. Tilbring mer tid forkynne til andre heller enn opptatt med sin egen familie. Faktisk er de mer rett til det gode. Gud sa til Hans profet:

وأنذر عشيرتك الأقربين

"Og gi advarsel til nærmeste pårørende-kin". [ASY Syu'ara: 214]

4. Det er også folk som ønsker å gjøre en obligasjon silaturrahmi, dersom familien silaturrahmi kontakt med ham. Men han ville mengurainya, hvis de bestemmer seg.

Årsaksfaktorer AVBRUDD silaturrahmi
Som allerede nevnt, at mange ting som kan føre til brudd på silaturrahmi, blant disse er:

A. Faren for uvitenhet Bestemme silaturrahmi Tali.
Uvitenhet er en av de dårlige konsekvenser som vil bli led i dette livet eller det neste pga bestemme silaturrahmi, har forårsaket det å bryte denne silaturrahmi. I tillegg til ens uvitenhet om dyder silaturrahmi, gjøre ham lat og mangler ånden å gjøre det.

2. Som svekker fromhet.
Mannen som falt fromhet og religion, så han vil ikke bryr seg om de handlingene som skjærer noe som skal kobles. Han ble aldri fristet av den lovede belønning silaturrahmi Gud og ikke frykte resultatet av dette silaturrahmi pemutuskan.

3. Pride.
Noen mennesker, hvis du har en høy stilling eller en stor kjøpmann, henvendte han seg til sin nære familie stolte. Han ble betraktet som en skam for familien helligdommen, samt vinne hjertet til sin virksomhet, anses som en skam. Fordi han kunne se, bare han er mer berettiget til diziarahi og besøkte.

4. The Long Farewell.
Det er også folk som avskåret kommunikasjon med sin familie i lang tid, så han følte fremmedgjort fra dem. Først ble han satt off-forsinkelse pilegrimsreise, og det fortsetter å bli gjentatt til kobler dem. Han altfor vant til cut off og nyte situasjonen er langt fra familien.

5. Bebreide vekt
Det er noen mennesker, når besøkt av noen medlemmer av hans familie etter så lang fra hverandre, hennes bror overøst med skjellsord og håner det. Som dømt mangler i å oppfylle sine rettigheter og vurderes sent i besøket. Som et resultat, viljen til folk bort fra denne censorious og frykten for menziarahinya igjen av frykt for bebreidelse.

6. Inkriminerende
Noen mennesker, da besøkt av slektninger av familien sin, syntes han å ønske ham velkommen til byrde overdrevet. Utgivelsen av mange rikdom og tvinge deg selv til å hedre sin gjest, men han er mindre i stand. Som et resultat, hans brødre finner det vanskelig å besøke ham av frykt for distressing verten.

7. Merker seg mangelen pilegrimer.
Noen mennesker, da besøkt av sin bror, han gjorde ikke vise bekymring. Han ville ikke ta hensyn til hva han sa. Selv noen ganger når hun snudde å snakke med. Han var ikke fornøyd med sin ankomst og utakknemlig. Han ønsket velkommen pilegrimer med et tungt hjerte og en kjølig mottakelse. Dette vil redusere entusiasme for besøket.

8. Gjerrig og gjerrige.
Det er noen mennesker, hvis gitt av Gud i form av eiendom rizki eller myndighet, ville han løpe vekk fra familien sin, ikke fordi han er arrogant. Han foretrekker å holde seg borte fra dem og bestemte silaturrahmi enn åpne døren for de pårørende, hvis de får et besøk, hjelpe dem etter evne og beklager hvis det ikke kan hjelpe. Faktisk, hva eiendommen dersom det ikke kan bli følt av de pårørende!

9. Arv divisjon forsinkelse.
Noen ganger er det ennå ikke fordelt boet blant arvingene, enten ut av latskap eller fordi det er en opprører. Jo lengre forsinkelse fordelingen av boet, jo mer sannsynlig vil det spre gjensidig fiendskap og hat blant dem. Fordi det som ønsker å få rettigheter til å bli utnyttet, det er også arving han døde så opptatt med å ta sin rett arvingene etter avdøde ikke har blitt tatt, mens andre begynte å berøre den andre. Til slutt blir denne saken komplisert og blir splittelse og kaos som resulterte førte til oppsigelsen silaturrahmi.

10. Nært samarbeid mellom familier.
Noen mennesker jobber med sin bror i en bedrift eller PT uten noen klar avtale. Plus, i fravær av åpenhet. Denne virksomheten bygger kun basert på samtykkende og gjensidig tillit.

Hvis resultatene begynner å vokse og utvide sine forretningsområder, begynner frøet tvister, handlinger wrongdoers fra forgrunnen og begynte å oppstå forbehold for den andre. Spesielt hvis de er mindre fromme og har ikke itsar egenskaper (dvs. natur å sette mer av andre enn seg selv), eller en av dem sta eller en av dem er mer kapital enn andre.

Fra en usunn atmosfære, så forholdet forverret seg, splitten var uunngåelig, og muligens haler til retten. Ende opp i retten de sier opp hverandre. Han sa:

وإن كثيرا من الخلطآء ليبغي بعضهم على بعض إلا الذين ءامنوا وعملوا الصالحات وقليل ماهم

"Og faktisk mest av folk som organiserer noen av dem gjør det til noen andre wrongdoers, bortsett fra dem som tror og arbeider rettferdige gjerninger, og hvor få de er". [Shaad: 24].

11. Opptatt med verden.
Folk som er grådig verden synes ikke å ha mer tid til å koble silaturrahmi og å prøve å vinne kjærligheten til hennes slektninger.

12. Thalak mellom slektninger.
Thalak noen ganger uunngåelig mellom mann og kone som har en familierelasjon. Dette forårsaket mange problemer for begge, enten forårsaket av barn eller andre forhold som er nært relatert til thalak eller andre grunner.

13. Avstander er langt fra hverandre og Lazy Pilgrimage.
Noen ganger det er en ekstern familiehjem og sjelden besøker hverandre, så det føles mye med familier og pårørende. Hvis du ønsker å besøke slektninger, som ønsker å gå der han føler seg veldig langt unna. Endelig sjelden pilegrimsreise.

14. I tilknytning til huset.
Tilstøtende bygninger kan også føre til sprekkdannelse og bryte av silaturrahmi. Umar berettet fra Allah 'anhu, sa han: "Kommando til de pårørende til å besøke hverandre snarere enn ved siden av hverandre".

Umar Al-Ghazali ble kommentere ordene: "Han sa disse ordene, fordi det kan føre til konkurranse rett ved siden av kanskje føre til harme og frakobling silaturrahmi.».

Aktsam bin Shaifi sa: "Stay på et avsidesliggende sted, sikkert du vil elske hverandre mer."

Noen ganger også, er nærhet problematisk. For eksempel kan et problem som oppstår mellom barn og spre å involvere barnets foreldre. Hver forsvare sin sønn, som gir opphav til fiendtlighet og føre til oppsigelse silaturrahmi.

15. Mindre Toleranse.
Det er noen mennesker som har liten tålmodighet med den lille saken av hennes slektninger. Noen ganger bare en liten feil er forårsaket av, han straks bestemte seg for å ta saken i silaturrahmi.

16. Har vi glemt slektninger i Event.
Da en av hans slektninger har walimah eller annen hendelse, inviterte han sine slektninger, enten verbalt, ved brev av invitasjon eller ved telefon. Når gir denne invitasjonen, er det noen ganger en glemt en av hans slektninger. Mens dette glemte sjeler er svake eller fordommer. Så svak-tenkende mennesker som tolker dette som en relativ vanskjøtsel og overlagt fornærmelse mot ham. Denne mistanken førte ham å bestemme silaturrahmi.

17. Eller misunnelse Envy.
Noen ganger er det folk som Gud skjenket sin kunnskap, prestisje, rikdom eller kjærlighet fra andre. Med nåde av bjørnene, hjalp han sine slektninger og gjøre dem tømme brystet. På grunn av denne gode gjerning, da noen av hennes slektninger som misunner ham. Han plantet frøene av fiendtlighet, noe som gjør andre slektninger tvilte oppriktigheten av dem som gjør godt før, og deretter purke frø av fiendtlighet til de pårørende som gjør dette bra.

18. Mange spøkte.
Joke har noen negative effekter. Noen ganger ingen ord kom ut av en person uten hensyn til andres følelser som hørte det. Disse ordene er smertefullt og hatsk til folk som snakker det. Fakta som dette er vanlig blant slektninger fordi de ofte samles.

Ibn Abd al-Baar sa: "Det er en gruppe forskere som hater overdreven fornøyelsesparken Som et resultat av forkastelig, støtende selvtillit, kan forårsake fiendtlighet og skade på bånd av brorskap.".

19. Ærekrenkelser.
Noen ganger er det folk som har en hobby skade forholdet mellom pårørende-iyadzan billah. Folk som dette er ofte infiltrert inn i midten av folk som elsker hverandre. Han ønsker å skille ut og spre enhet, samt forstyrre følelsene til hjertet som er smeltet.

Hvor mye tau silaturrahmi frakoblet, falt unionen fra hverandre på grunn av baktale.

Og den største feilen i denne saken, som er antatt å baktale. Det ville være fantastisk ord fra en dikter som minner oss om:

Hvem er villig til å lytte til ord slanderers,
så de ikke blir stående for lytteren
En venn, selv om mine kjære slektninger.

20. Noen Bad temperament kone.
Noen ganger kan en person er testet med en kone som oppfører seg dårlig. Kona ønsker ikke hennes manns oppmerksomhet til den andre delt. Han prøvde å fraråde mannen for ikke å valfarter til de pårørende. Foran mann, roste kona ankomsten av deres slektninger til boligen til mannen og mannen til hinder for et besøk til slektninger. I mellomtiden, da mottar besøk fra slektninger, ville han ikke vise et lykkelig ansikt. Dette inkluderer ting som kan forårsake brudd på silaturrahmi.

Det er også en mann som overleveres kontrollen til sin kone. Hvis kona fornøyd til slektninger, han silaturrahmi kontakt med dem. Hvis kona ikke er fornøyd, da han vil bestemme seg. Selv til poenget med innsending til ektemannen i ulydighet mot foreldrene, når de trenger det mest.

Tilsvarende er en rekke årsaker som kan bryte strengen silaturrahmi. Som troende bør vi unngå ting som kan forårsake brudd på tauet silaturrahmi dette. Derfor, la oss holde silaturrahmi, gi den næring, og søker de midler som kan være befestet, så ikke erodert av den raske strømmen av å ødelegge kulturen. Og Allah vet best. (Redaktør)

[Kopiert fra As-sunnah magasinet IX/1426/2005M 01/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-761016]
_______
Fotnote
[1]. Utnevnt fra Ar Qathi'ati Mazhahiru Rahmi Al Al Al Asbabu Subulu Ilaji, etter Muhammad ibn Ibrahim A Hamd, Publisher, Departementet for religiøse anliggender, legater Da'wa og KSA, Cet. II, Th. 1423 H.



Sorgaku mitt hus, lage familier Å nå Ridha islamsk For Divine



Av
Shaykh Salih ibn Abdullah ibn Al-Humaid


De fleste mennesker naturlig begjærer lykke, ro og fred i sjelen venter. Selvfølgelig også alle prøver å komme vekk fra avtrekkeren ned i munnen og angst. Videre i en familie miljø.

Husk at alt dette ikke kan realiseres med unntak av tro på Gud, tawakal og returnere alle problemene til ham, i tillegg til en rekke forretninger i samsvar med sharia.

Viktigheten av å skape harmoni i FAMILIEN
Den mest innflytelsesrike personen og samfunnet for etablering av familie og forpliktelse til sannheten. Allah Ta'ala i sin visdom har utarbeidet en strålende sted for mennesker å bosette og leve fredelig i den.

Allah Ta'ala sier:

ومن آياته أن خلق لكم من أنفسكم أزواجا لتسكنوا إليها وجعل بينكم مودة ورحمة إن في ذلك لآيات لقوم يتفكرون

«Og blant Hans tegn er hans er han skapte for dere hustruer fra jenismu egen, så du har en tendens til å være og føle seg vel til ham og gjorde ham blant dere en følelse av medlidenhet. Sannelig i dette er virkelig det er tegn for folk som tenker ". [Ar-Rom: 21]

Ja ...... "Så du har en tendens til å føle seg vel og til ham" (Allah sier ikke "at dere kan leve med ham"). Dette bekrefter betydningen av ro i temperament, samt understreke sin form og ånd av fred i sine ulike former.

Så mann og kone vil få fred i sin partner i tider med angst og har kommet i da oppsøkt av hvor trang romslighet.

De virkelige pilarer i den ekteskapelige forholdet mellom slektskap og vennskap er forankret i den kjærlighet og hengivenhet. Dyp og klissete forholdet er svært lik ens forhold til seg selv.

Koranen forklarer:

هن لباس لكم وأنتم لباس لهن

"De er klær for deg og du også er et plagg for dem." [Al-Baqarah: 187]

Spesielt når de vurderer hva som var forberedt på dette forholdet, slik som barns utdannelse og livsforsikring, som selvfølgelig ikke kan dannes unntatt i riket av morskap og farskap er milde og alvorlige ånd. Er det noen samfunn er det mer rene enn atmosfæren i denne edle forholdet?

Islamsk familielov PILLAR BUFFER
Det er mange faktorer å støtte etableringen av islamsk familielov, hvor vevet sterke ekteskap samt mye av strid og divisjon-(blant annet):

A. Iman og Taqwa til Allah Ta'ala
Den første og viktigste faktoren som holder fast til tauet av tro: tro på Allah og den siste dagen, redd for den som mempemerhatikan alt skjult og alltid viet og bermuraqabah (ble overvåket av den Allah-rød) og vekk fra tyranni og feil i søke sannheten.

ذلكم يوعظ به من كان يؤمن بالله واليوم الأخر ومن يتق الله يجعل له مخرجا. ويرزقه من حيث لا يحتسب ومن يتوكل على الله فهو حسبه

"Så skal undervise med det, folk som tror på Allah og den hinsidige. De som frykter Allah, vil han gjøre henne helt ut. Og gi ham næring fra uventede retninger, men tenkte. Og de som setter sin lit til Allah, vil Allah fylle opp exit ". [At-THALAQ: 2-3]

Blant styrking av denne troen er oppriktig og alvorlig i lydighet og tilber og husk, minne hverandre i saken.

Tenk ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

رحم الله رجلا قام من الليل فصلى وأيقظ امرأته فإن أبت نضح في وجهها الماء رحم الله امرأة قامت من الليل فصلت وأيقظت زوجها فإن أبى نضحت في وجهه الماء

«Måtte Gud ha barmhjertighet med ektemannen som våknet opp i natt og våknet konas bønner og bønner også. Så motvillige dipercikkannya vann i ansiktet hans. Og måtte Gud ha nåde med en kone som våkner om natten og deretter ba og deretter ba ektemannen membangunkcan uansett. Så motvillige dipercikkannya vann på ansiktet hans. " [2].

Ekteskap er ikke en verdslig bånd eller relasjoner av animalske lidenskaper, men samspillet av edle sjeler. Så når forholdet er gyldig (sant) da den vil fortsette inn i neste liv etter døden i fremtiden.

جنات عدن يدخلونها ومن صلح من ءابآئهم وأزواجهم وذرياتهم

"Det er himmelen" er Eden som de kommer inn i den med fromme folk deres fedre, hans hustruer og deres avkom ". [Ar ¬ Ra'du: 23]

2. Etablere vennskapelige forbindelser
Inkludert blant bevare dette forholdet er sammenhengen mellom mann og kone også. Det vil ikke bli opprettet unntak av gjensidig forståelse og til å forstå sine rettigheter og plikter hver.

Jakten på perfeksjon i familien og dens medlemmer er noe som er umulig. Og føler prustasi i et forsøk på å forbedre sine egenskaper eller noen andre som inngår i forgjeves også.

3. Husband oppgave
Inkludert klar tenkning er (hvis mannen være-ed) til tilstanden folk å akseptere beberepa smal og ignorerer noen nød. En mann-som-familien ledere hevdet å være mer tålmodig enn hans kone, der en kone var svak fysisk og hans personlighet. Hvis det er nødvendig å gjøre alt så det vil blindvei av det hele

For mye i meluruskannyapun ville bety å bryte den og bryte det samme som menceraikannva.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

استوصوا بالنساء خيرا فإنهن خلقن من ضلع وإن أعوج شيء في الضلع أعلاه فإن ذهبت تقيمه كسرته وإن تركته لم يزل أعوج فاستوصوا بالنساء خيرا

"Formane de gode kvinnene. Faktisk de er skapt fra ribbeina og ribbeina er terbengkok fra toppen. Hvis du rette det betyr at du brøt den. Og hvis du lar det vil fortsette å være skjev. For at nasihatilab kvinne med en god" [3]

Så svakheten hos kvinner som allerede er skjedd siden den først ble opprettet. Da pasienten ikke ønsker å håndtere det.

For at en mann ikke bør hele tiden vurderer hva som utgjør en vesentlig motgang på familien. Endre visning av noen av ulempene. Og se den gode siden de vil utvilsomt han fant en god del.

I denne sammenheng profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

لا يفرك مؤمن مؤمنة إن كره منها خلقا رضي منها آخر

"En troende (ektemann) tidaklak hat og sinne til mukminah (kona) om han hatet på grunn av noe han Ridla pribadinyn ham med andre ting". [4]

I dette tilfellet berprilakulah ydmyk. For hvis han hadde sett noen som hatet det visste ikke hvor kildene til lykke løgn.

Allah Ta'ala sier:

وعاشروهن بالمعروف فإن كرهتموهن فعسى أن تكرهوا شيئا ويجعل الله فيه خيرا كثيرا

"Og henge ut med dem med vennlighet Så hvis du ikke liker dem så vær tålmodig fordi du kanskje ikke liker sesuata da Gud gjorde ham så mye bra." [An-Nisa: 19]

Hvis ikke så, så hvordan kunne opprettes fred, der fred og elsker det: hvis lederne oppfører seg sjølve familier harde, stygge samhandling, trange horisonter, dum, Rush, uforsonlige, sinte, hvis det gjør for mye rehash Dersom avkjørselen er alltid god og fordommer.

Selv om allerede godt forstått at samspillet og kildene til lykke som ikke vil bli opprettet mindre mykhet og distansere seg fra uberettiget fordommer. Og sjalusi, i enkelte mennesker, noen ganger blitt en fordom som førte ham til alltid skylde tolke alt snakk og tvilsom oppførsel. Det absolutt ville gjøre livet føles trangt og urolig hjerte med noen åpenbar grunn og korrekt.

أسكنوهن من حيث سكنتم من وجدكم ولاتضآروهن لتضيقوا عليهن

"Sett dem - deres hustruer, hvor du bor i henhold til dine evner og ikke bry dem for å begrense deres hjerter ...". [(Ath-THALAQ: 6]

Selv om profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har sagt:

خيركم خير كم لأهله و أنا خيركم لأهلي

"Den beste av dere er det beste til sin familie. Og jeg var den beste blant dere til min familie" [5]

4. Oppgave Wife
Som en kone og vet at lykke, kjærlighet og hengivenhet skal ikke perfekt, bortsett fra når eieren av hellighet og religion (les: kona) kjenner sin plikt og ikke melalaikannya.

Viet til sin mann som leder, beskytter, verge og leverandør. Adlyder ham, holder ham som en hustru og holde sin manns eiendom har plikt en kone. Tilsvarende mestre oppgaven med å gjøre det, og så på sin kone og seg selv og huset hans.

Dette kone og mor som shalihah kjærlig, en leder i sin manns hus og ansvarlig for ledelsen. Gjenkjenne dyktighet og hennes mann heller ikke nekte godhet hans departement. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har blitt advart mot å gjennomføre en fornektelse (av mannen-ed) den. Hans Ord:

أريت النار فإذا أكثر أهلها النساء يكفرن قيل أيكفرن بالله قال يكفرن العشير ويكفرن الإحسان لو أحسنت إلى إحداهن الدهر ثم رأت منك شيئا قالت ما رأيت منك خيرا قط

"Viser meg helvete Det viser seg mest av innbyggerne var kvinner som Kufr (avvise) stilte til ham:.. Hva er deres vantro på Gud" Han svarte: "Nei, men benekter godhet ektemannen Hvis dere gjør godt mot en av din kone hele dagen. og han fant deg en ond da han sa: Jeg har aldri komme bort fra deg god på all "[6]

Til det bør være tilgivende av feil og forsømmelse tilsyn. Ikke oppføre seg verre når mannen er til stede og ikke rnengkhianatinya da ja var på reise.

Med dette selvfølgelig være fornøyd med hverandre oppnås, vil varige intime relasjoner, kjærlighet og hengivenhet.

I sebuab hadith sier:

أيما امرأة ماتت وزوجها عنها راض دخلت الجنة

"Enhver kvinne som døde, og mannen er fornøyd med, så han kommer til himmelen" [7]

Så frykter Allah, O muslimer. Innse at oppnåelse av harmoni vil tersebarlah duftende lykke og skaper en atmosfære som bidrar til tarbiyah.

I tillegg vokser det også i livet til et fornemt hus, fylt med kjærlighet og gjensidig forståelse mellom natur kjærlig morskap og farskap er en fast, mye av krangling, ufred og undertrykte hverandre gjensidig. Også er det ingen fiendskap og skade hverandre.

والذين يقولون ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما

"Og de som sier: Vår Herre anugrahkanlah oss konene våre, og vår ætt, som penyenang våre hjerter og gjøre oss prester til dem som frykter ham". [Al-Furqan: 74]

AVSLUTNINGSFEST
Righteous familie, blir media for å skape offentlig sikkerhet. Hvordan kan det være trygt hvis det har familiebånd i ruiner. Selv om Gud har gitt denne gleden er deilig familie harmoni, intimitet og harmoni.

Allah Ta 'ala sier:

والله جعل لكم من أنفسكم أزواجا وجعل لكم من أزواجكم بنين وحفدة ورزقكم من الطيبات أفبالباطل يؤمنون وبنعمت الله هم يكفرون

"Gud har gitt dere hustruer av din egen natur og har gitt dere fra deres hustruer var barn og barnebarn. Og gi næring av gode ting. Vil de tror på løgn og fornekter favoriserer av Allah? " [An-Nahl: 72]

Sivil forholdet er veldig solid og (funksjon) som en forelder pluss barn som vokser opp i deres varetekt, dagens bilde og fremtidige mennesker.

Derfor, når djevelen hadde sprer familieforholdet, gjorde han ikke bare riste opp hjemme bare og er ikke bare spres skaden i den utstrekning gitt. Men hele samfunnet å kaste inn fordervelse er frodig. Reality dag er levende bevis.

Må Gud ha nåde med en mann hvis oppførsel er prisverdig, godhjertede, munter (på familie-rød), mild, kjærlig, medfølende, flittig, ikke overdreven og ikke forsømmer ikke sine forpliktelser.

Verken må Gud velsigne kvinnen som ikke leter etter feil, ikke masete, shalihah, lydig og holde ham når han ikke eksisterer, fordi Allah har for å opprettholde den.

Bertaqwalah, O 'ektemann og hustru, O muslimer. Den som er viet til Allah, skal rette sin virksomhet.

وصلى الله على خير خلقه نبينا محمد و على آله و أزواجه الطيبين الطاهرين و على صحبه الغر الميامين و تابيعهم بإحسان إلى يوم الدين.

Nabawiyah Medina, 22 Rajab 1422 H

[Kopiert fra As-sunnah magasinet V/1422/2001M 11/Tahun Edition. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-761016]




kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar