Senin, 02 Juli 2012

Fremme Harmonisk Household, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:. الدنيا كلها متاع, وخير متاع الدنيا الزوجة الصالحة Verden er fuld af glæde. Og det bedste af fornøjelserne i verden shalihah kone.


Fremme Harmonisk Household, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:. الدنيا كلها متاع, وخير متاع الدنيا الزوجة الصالحة
Verden er fuld af glæde. Og det bedste af fornøjelserne i verden shalihah kone.


Ved
Gejstlige Abu Ihsan Al-Atsari


En glad hjem og en harmonisk drøm for enhver troende. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sat et eksempel for os, om hvordan man opbygger indenlandske harmoni. Det var profeten selv var det bedste eksempel er der. Og en mand må indse, at der er en helt i sit hjem bag kulisserne, transportøren ro og kølighed, nemlig hans kone. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

الدنيا كلها متاع, وخير متاع الدنيا الزوجة الصالحة

Verden er fuld af glæde. Og det bedste af fornøjelserne i verden shalihah kone.

Smart-pandailah Caring Wife
Derfor bør en god mand at opretholde og beskytte hans kone fysisk og åndeligt. Så det kunne være en ideel hustru, en god husmor og ansvarlig. Harmonisk atmosfære er i vid udstrækning bestemt af det gode samarbejde mellem mand og kone i at skabe et gunstigt atmosfære og varm, ikke kedeligt, langt mindre trættende.

Et eksempel på harmoni i husstanden profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam Han blev kaldt' Ayesha Allah 'anha med kæledyr, og kalder ham at prædike nyheden om, at gør sjælen "Assia være meget glad.

'Aisha Allah' anha følgende historie, en dag Profeten sagde til ham.

يا عائش, هذا جبريل يقرئك السلام

O 'Aisy (kald pet' Aisha Allah 'anha), havde englen Gabriel en hilsen til dig. [Aftalt]

Det er et eksempel på, hvordan man skaber en atmosfære af harmoni i husstanden kæledyr at kalde sin kone til at ringe. Vi har stadig ofte se den mand, der kalder hende henkastet. Nogle gange kaldte på sin kone med handicap og ulemper. Så holdningen hos den mand, hvordan harmoni kan skabes? Hvordan kan den voksende følelse af kærlighed til mandens kone?

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som profet i denne folk den mest perfekte og højeste moralske rang-har ydet et værdifuldt eksempel i tilfælde gælder både konen og med hensyn til ydmyghed, og viden om kvinders begær og jalousi. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sætte dem i stand eftertragtede af alle kvinder. Det er at være en hustru, som har en respektabel stående ved siden af ​​hendes mand.
'Aisha radhiallahu' anha sagde:

كنت أشرب وأنا حائض, فأناوله النبي فيضع فاه على موضع في و أتعرق العرق فيتناوله و يضع فاه في موضع في

En gang jeg drak da jeg var i menstruation, og så gav jeg mit glas til Profeten, og han drak fra mundingen af ​​glasset, hvor jeg drikker. Ved en anden lejlighed jeg spiste et stykke kød, så tog han det stykke af kød og spise den ret, hvor jeg spiser det. [Berettet af Muslim]

Hvis du brug for en plade sammen!
Denne intimitet kan oprettes, skabe en følelse af tilhørsforhold, slægtskab og sepenanggungan. Både en plade, et glas sammen, spiser menighed samt nogle andre ting, der anbefales af profeten, der skal gøres i fællesskab af en mand og kone! Således at skabe en gensidig forståelse af hinanden. Nu er det sjældent at se en mand, der er følsom over for de følelser af hans kone. Hustruen spiste ala niveauer hjemme, mens hendes mand så meget ud af lommen! Naturligt, at mistanke voksede lidt efter lidt. Selv nogle ægtepar, som småskændes på grund af trivielle spørgsmål.

Ofte Kissing Hustru, Tabukah ...?
Fortalt af 'Aisha radhiallahu "sagde han, kan Allah være tilfreds:

أن النبي قبل امرأة من نسائه ثم خرج إلى الصلاة ولم يتوضأ

Profeten aldrig kysset en af ​​sine koner forlod ham, og derefter bad uden afvaskning memperbaharuhi '. [Berettet af Abu Dawud og Tirmidhi]

Kultur synes at kysse konen var en fremmed i vores samfund, især mod øst. I virkeligheden er der mange, der menggapnya tabu, hævder de det som den vestlige kultur. Imidlertid blev den antagelse modsiges af den historie, som vi havde bragt. Selvfølgelig kysse kone, at vi ikke mener at kysse sin kone i offentligt eller foran publikum. Faktisk en masse visdom så ofte kyssede hans kone. Ofte ser vi et par, der ignorerer hinanden. Nogle gange manden gået ubemærket af sin kone, hvor hendes mand gik. Skynd dig ud med et kys, spørger hvor den var ikke gået. Manden skyndte sig væk for at forsvinde, nogle gange uden at sige farvel og uden en hilsen!? Bare se på, hvordan profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam, sammen med sine koner. I det omfang, at Profeten tog kyssede sin kone før de går til moskeen.

Angiv Smerter Kærlighed til Hustru!
På mange lejligheder profeten altid forklare klart den høje kvinders status i hånden. De stadig er-kvinder-har en fantastisk beliggenhed og en høj grad. Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam aldrig besvare spørgsmålet 'Amr bin Al-`Da Allah anhu omkring dette problem, forklarede han ham, der elsker hans kone er ikke et tabu for en normal mand.

'Amr bin Al-`Da Allah anhu spurgte engang budbringer fra Allah ل laihi wa sallam:" Hvem er den person, du elsker mest "Han svarede:"'! Aisha "[Aftalt]

For dem, der tørster harmoni af husstanden, lad dem ofte til at læse historierne om 'Aisha radhiallahu "Asha med budbringer fra Allah alaihi wa sallam. Og lære, hvordan budbringer fra Allah tips alaihi wa sallam lykkelig 'Aisha radhiallahu' anha.

Aisha radhiallahu 'anha mindes:

كنت أغتسل أنا و رسول الله من إناء واحد

Jeg plejede at bade sammen med budbringer fra Allah sallâ Allâhu ل laihi af et fartøj. [Bukhari].

Udnyt alle muligheder
Sediktpun Profeten aldrig glip af en chance, hvis han udnyttede sin kone glad og sjov gennem de ting, der er tilladt.

Aisha radhiallahu 'anha fortæller: "På et tidspunkt var jeg med profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam i en tur. Dengang jeg var en slank pige. Han beordrede gruppen til at flytte først. De var ud foran os. Så sagde han til mig: "Kom her! Nu er vi kørt. "Jeg var meladeninya og endelig jeg kan slå ham. Han sad tavs keunggulanku tidligere. Indtil næste gang, da jeg var en lille buttet jeg var med ham på en tur. Han beordrede gruppen til at flytte først. Så inviterede han mig konkurrere igen. Og endelig kan han mengungguliku. Han lo og sagde: "Dette er Forløseren nederlag siden" [Berettet af Ahmad]

Det er et meget sjovt spil og ganske underholdende. Han beordrede den gruppe til at gå først, så han kunne underholde sin kone til at tage hendes hjerte kørte. Han kombinerer det sidste spil med en ny, sagde han: "Dette er Forløseren nederlag siden!"

For dem, der rejser hyppigt rejst rundt i verden og være opmærksom på historier om mennesker og førende top, ville blive overrasket over at se profeten gerning Shallalahu 'alaihi wa sallam. Han var en ædel profet, en leder, der altid er sejrende, kommer fra en fornem herkomst, stammen Quraysh og Bani Hashim. I øjeblikke af sejr og re-branded fra en kamp med en gruppe af soldater, men han forbliver som en kærlig ægtemand og ydmyghed over for sine koner. Hans position som leder af de tropper, rejste en lang rejse, og sejr efter sejr på slagmarken, gør ham ikke glemme, at han har været trofast i hånden ventede på sin kone, der desperat brug for en blid puf og hvisker forkælet. For at fjerne den tunge byrde af en opslidende tur.

Fortalt af Imam Bukhari, at når budbringer fra Allah 'alaihi wa sallam tilbage fra slaget ved Khaibar, giftede han sig Safiyyah bint Huyaiy radhiallahu' anha. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa Salla mmengulurkan gardin tæt kamelen at blive redet for at beskytte Safia radhiallahu' anha af folks synspunkter. Så satte han sig hvilende på knæ på siden af ​​kamel, han inviterede Safia radhiallahu 'anha at stige til toppen af ​​kameler for at hvile på sine knæ.

En sådan opfattelse giver det indtryk, var så dyb, at han viste ketawadhu'an. Profeten, der debuterede som en leder og en profet, som blev sendt til at give et eksempel for sit folk, at det at være tawadhu 'til sin kone, inviterede ham som en knæ støtte, lektiehjælp, lykkelig Hustru, ikke reducere graden og placering af hans.

Hvis vi sammenligner de holdninger og adfærd af deres ægtemænd i dag, nogle gange deres aktiviteter uden for hjemmet, og deres andre aktiviteter ud over at tjene til livets ophold sommetider se bort fra retten af ​​sin kone. Hustruen ikke længere får fra sin mands nydelse og underholdning. Men der mødte hustruen er hendes mands ansigt berkurut som kalk på grund af træthed eller ærgrelse uden for hjemmet eller på grund af problemer uden for huset på ham? I stedet for at spille tid eller en vittighed, og spøg, nogle gange er der bare ikke tid til at chatte! Hvis dette er tilfældet, hvor det er muligt at skabe husstanden harmoni?

Polygami, Destruktiv harmoni ...?
Islamisk lov til at begrunde sine ægtemænd til at gifte sig mere end én kone, fik de lov til at gifte sig med fire koner, hvis de har mulighed for det. Og mænd er beordret til at gøre retfærdighed til hans koner, bare tænde for udstedelse og fordeling af indkomst.

Og som det er blevet forstået, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam gift ni kvinder, der senere blev kendt som den trofaste Ummahatul radhiallahu' anhum. Messenger er det bedste eksempel i form af at gøre retfærdighed til sin hustru, i tilfælde af divisionens tur eller andre anliggender. 'Aisha radhiallahu anha blevet afsløret:

كان رسول الله إذا أراد سفرا أقرع بين نسائه, فأيتهن خرج سهمها خرج بها معه, وكان يقسم لكل امرأة منهن يومها وليلتها

Hver gang budbringer fra Allah wa sallam ل laihi om touring, har han altid kastet sin kone. For dem, der er valgt vil ledsage ham på turen. Han opdeler tur hver kone hver dag og nat. [Berettet af Muslim]

Anas følgende vil vi præsentere en form for retfærdighed til sine koner. Anas Allah anhu rapporteret:

كان للنبي تسع نسوة, فكان إذا قسم بينهن لا ينتمي إلى المرأة الأولى إلا في تسع, فكن يجتمعن كل ليلة في بيت التي يأتيها, فكان في بيت عائشة, فجاءت زينب فمد يده إليها فقالت عائشة: هذه زينب! فكف النبي يده ... "

Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam havde ni koner. Hvis han havde delt tur for koner, han bare blive hjemme kone, der fik tur. Normalt Ummahaatul Faithful samles hver aften ved huset, hvor han overnattede. En nat, samledes de i huset 'Aiysah radhiallahu' anha at turn kommer. Profeten holdt hånden over Zaenab radhiallahu 'anha er til stede på det tidspunkt. 'Aisha radhiallahu' anha sagde: "Det Zaenab!" Hun hurtigt trak sin hånd tilbage [Aftalt].

At retfærdighed er eksemplificeret af profeten sallâ Allâhu wa sallam laihi ل. Men nu er vi finde der er mænd der gør Sunnah ta'addud (flerkoneri), der ignorerer de rettigheder, en af ​​hans koner. Selv den tragiske ende i spild af en af ​​hans kones rettigheder, hvad enten det er hustruen til den første eller den anden. Fordi der i lyset af den Sharia er ikke anderledes stilling til den første kone en anden hustru, tredje eller fjerde.

Lad ægtemænd, der udfører Sunnah ta'addud lad efterligne budbringer fra Allah alaihi wa sallam i fair at deres koner og at opfylde de rettigheder hans koner. Så det er ikke sunnah ta'addud en svøbe i husstanden, som antages ofte ville blive frataget national harmoni. Sådanne antagelser er blevet modbevist af budbringer fra Allah ل laihi wa sallam, han beviste, at mange koner ikke blev reduceret national harmoni.

Inviter Hustru Tilbede Sammen!
Således atmosfære husstanden af ​​profeten, kan en sådan harmoni kun kan realiseres med bistand og vejledning af Guds taufik. En faktor terbinanya harmonisk husstand er endda den vigtigste søjle er tilbedelse sammen. Lad manden tage sin kone for at tilbede sammen, som f.eks aftenbønnen sammen, shaum frivillig fælles, og flere andre tjenester, der kan gøres sammen. Budbringer af Allah wa sallam ل laihi det er blevet påpeget. Han altid anbefalet sine koner til aktivt at hjælpe dem i deres tilbedelse og praktisere deres religion, i overensstemmelse med Guds bud Subhanaahu wa Taala.

وأمر أهلك بالصلاة واصطبر عليها لا نسألك رزقا نحن نرزقك والعاقبة للتقوى

Og kommando til at etablere familie bønner i arbejdet og være tålmodig. Vi beder ikke om held og lykke til dig, vi, der giver held og lykke til dig. Og effekter (god) det er for dem, der frygter ham [Thaaha/20: 132].

'Aisha radhiallahu' anha fortæller:

كان النبي يصلي وأنا راقدة معترضة على فراشه, فإذا أراد أن يوتر أيقظني

Budbringer af Allah wa sallam ل laihi sædvanlige aften bøn, mens jeg sov på tværs foran ham. Han ville vække mig op, hvis du ønsker at bede Witr. [Aftalt].

Profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam opfordrede sine disciple at bede nat og foreslog, at en mand og kone skal hjælpe hinanden i at gøre det. I det omfang, at konen kan være den bedste måde at bruge det, ved at sprøjte vand på hans ansigt! og vice versa. Abu Huraira Allah anhu berettede en hadith fra Profeten, at han sagde:

رحم الله رجلا قام من الليل فصلى وأيقظ امرأته فصلت فإن أبت نضح في وجهها الماء, رحم الله امرأة قامت من الليل فصلت وأيقظت زوجها فصلى فإن أبى نضحت في وجهه الماء

Må Gud forbarme Subhanaahu wa Ta'ala en mand, der vågner op om natten for at bede nat vågner hans kone at bede sammen. Da konen var tilbageholdende, han sprøjtede vand på hendes ansigt (at opbygge). "Må Gud nåde Subhanaahu wa Ta'ala en kone, der vågner op om natten for at bede nat og derefter vækkede sin mand til at bede sammen. Når manden er tilbageholdende, han sprøjtede vand på hans ansigt (at opbygge). [Berettet af Ahmad].

Hold Du ser!
Blandt de faktorer, der støtter oprettelsen af ​​en harmonisk atmosfære er altid at holde masken. Lad en mand eller kone er altid at holde op optrædener hhv. Undgå sjusket udseende og lugt. Opmærksomhed på udseendet af en muslimsk lahiriyah som et supplement til hans indre renhed er en form for personlig perfektion. I denne henseende profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam er det bedste eksempel. Han var en født helgen og sind, han elskede duften og Siwak, og han anbefaler folk til det. ل laihi Messenger af Allah wa sallam sagde:

كان رسول الله إذا قام من النوم يشوص فاه بالسواك

Hvis det ikke generer mit folk, vil utvivlsomt befalede dem at bersiwak hver gang at bede. [Berettet af Muslim]

Hudhayfah Allah anhu sagde:

كان رسول الله إذا قام من النوم يشوص فاه بالسواك.

Budbringer af Allah wa sallam ل laihi regelmæssig børste sine tænder med Siwak hver stigrør. [H.R Muslim].

Syuraih ibn Hani 'siger: "Jeg spurgte engang' Aisha radhiallahu 'anha:" Hvad er den første ting du gør profeten sallâ Allâhu alaihi wa sallam ind i hans hus hver gang? "Aisha radhiallahu' anha svarede:". Han startede med bersiwak "[HR Muslim].

Hvor stor er hans opmærksomhed på renlighed! Han så godt forberedt som muligt at opfylde familien.

Han altid læse en bøn hver gang ind i huset, som følger:

بسم الله ولجنا, و بسم الله خرجنا, وعلى ربنا توكلنا, ثم يسلم على أهله

I Allahs navn vi ind (huset), og Allahs navn, vi kommer ud (af det), og til vor Herre, vores eneste tillid. Så sagde han farvel til sin familie. [Abu Dawud]

O min bror alle ledere af husstanden, bahagiakanlah familie med et rent udseende og hilsen, når de mødes. Du må ikke erstatte det med fornærmelser, forbandelser og råben. Opret harmoni i din husstand, og gøre dit hjem som et paradis for dig, dine hustruer og dine børn!

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah Foundation Udgivet 06/Tahun VI/1423H/2002M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]



Husholdninger Facing Problem Løsning Under islamisk lære




Islam har sat Shari'a indeholder forskellige perler af visdom, vejledning og løsninger til en bred vifte af problemer i ægteskabet, så mand og kone kan nyde et lykkeligt liv sammen, og hver af dem føler dig rolig og fredfyldt fra alle parter vil indse islams lære.

Mellem retning af islam på livet af husstanden er som følger:

A. Beskytter husstand af alle ting er årsag til thalak. Hverken årsagen kom fra den mand, kone, familie eller andre, der ønsker at gøre den mørke stemning af husstanden.

2. Før giftes bør overveje meget nøje, og rådføre sig med en ekspert eller har erfaring, må lære at gøre de bedst mulige betingelser for det kommende kone eller mand og ikke kun interesseret i udseendet af fødsel eller gode udseende alene, hvilket resulterer i en forkrøblet udsigt og ikke røre ved emnet.

3. Rådført sig med andre efter at blive gift og skænderier og skænderier mellem mand og kone.

4. Lær nyttig viden, fromme velgørenhed, læse, lytte til nyhederne brugbare, murattal bånd og religiøs tale, der kunne øge kvaliteten og kvaliteten af ​​troen på Allah, og ikke rive med af den korrupte kultur og moralske bebrejdelser, at være tålmodige og standhaftige i ansigtet forskellige vilkårlige holdning og forsømmelse af indenlandske rettigheder hver part, fordi de vil blive erstattet af Allah med noget bedre.

5. Hvis der er mennesker, der ikke er fortrolige med religiøse etik og moral, således at den fortrængte af deres rettigheder, kan ikke være taknemmelig for favoriserer og gaver, så skal det være fornuftigt og klogt til gavn for kommende husstande, der ikke skal vises forskellige former for misbrug aktioner, der kunne underminere integriteten af ​​huset stigen.

6. På baggrund af erfaringerne fra begivenhederne i skilsmissesager og andre mennesker, lære en række af årsager og faktorer, der fører til skilsmisse tvist, fordi de mennesker der er glade er de mennesker, der tager ved lære af begivenhederne i andre, og de usle mennesker tager ved lære af de begivenheder, der tilstøde selv .

7. Vær villig til at acceptere de mangler og svagheder i de enkelte og forsøge at skabe en følelse af medfølelse og tilgivende attitude. Og alle dem, der bad om tilgivelse umiddelbart lade tilgivelse, så leveren re-lys og klar for at føle irriteret, irriteret og jaloux.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

ألا أخبركم بنسائكم في الجنة? قلنا بلى يا رسول الله, قال ودود ولود غضبت أو أسي إليها أو غضب زوجها قالت هذه يدي في يدك لا أكتحل بغمض حتى ترضى

"Vil jeg khabarkan til dig om din kone som er i himlen? Vi sagde, 'Ja, O Allahs Sendebud?" Han sagde: "Hun er en kvinde, der er meget smart at få børn til at elske igen, når du er vred eller er ked af det eller vred da hendes mand Han sagde: Dette er den hånd jeg sætte det i hånden, og jeg har ikke tænkt mig at lukke mine øjne, før du glæder mig "[HR På Thabrani]..

8. En persons tro på, at han var altid på højre side, så den ikke forsøger at finde fejl og fejl, og altid se den manglende anden vred og uvillige til at modtage rådgivning og vejledning til andre, altid forsøger at forsvare sig eller angribe den anden part, så en sådan tvist åbner døren og tilbageholdende med at kæmpe og skabe fred.

9. Før at blive gift med en kvinde skal se dilamarnya fordi sådanne faciliteter som broer og skabe en følelse af kærlighed og hengivenhed over for fremmede.

Af Mughirah bin Syu'bah, at han friede til en kvinde profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde til ham.

أنظرت إليها? قال: لا قال: أنظر إليها فإنه أجدر أن ييؤدم بينكما

"Har du set det? Han sagde," Nej "Han sagde:" Se på ham, fordi det ville gøre en varig mellem jer to. " [HR Nasa'i, Tirmidhi og Ibn Mâjah og dihasankan af Tirmidhi]

10. For folk, der ønsker at blive gift skal være forsigtig med at finde en soulmate at finde en kandidat, der er rigtig god efter hans forventninger, således at realisere et fredeligt liv, glade og fredelige. Hvis en af ​​parterne, der udspringer af had ikke er der en hurtig dom, fordi bag manglen thalak Guds vilje der er et overskud, som de ord af profeten.

لا يفرك مؤمن مؤمنة إن كره منها خلقا رضي منها آخر أو قال غيره

"Du skal ikke være en troende til en mukminah had, fordi hvis man hader at være villig til at temperere det med en anden karakter eller en anden, sagde han." [Berettet af Muslim].

11. Hvis en mand ønsker at have en ædel hustru, et hjerte fyldt med kærlighed, altid lydhør og temmelig udsmykkede for min mand, bør han også opfører sig sådan så påvirkede hans hjerte, og altid sætte respekt.

12. Distancere sig fra den opfattelse af det forbudte, fordi det indebærer en pil, der kan kaste djævelen selv til den ulovlige handling, eller mand og kone er ikke glade og ydmyget, at strid og splid opstår.

13. Antal kunne være, fordi alle former for ødelæggelse og katastrofer husstand, fordi det bringer hende langsomt glider ind i skaden og bagvaskelse, at turde at forlade huset, da han glad uden at blive overvåget og kontrolleret, og uden selskab af en mahram når man går til markedet eller hospital eller den anden, at der opstår ulykker og katastrofer, der tilstøde mennesker enten mandlige eller kvindelige.

14. Være rimelige i at se sin kone og altid tage den midterste vej mellem spionage og være ængstelig og uopmærksom holdning og jalousi blandt de blinde.

15. Intimitet, glæde og ro i livet med en mand og kone er en af ​​de dyreste, og ingen kan matche selv med forældre og familier. Med alle de mentale kapital og psykiske lidelser som følge af ensomhed væk fra familie kan afhjælpes. En pige må aldrig afvise forslaget af mænd, der passer og passer godt i forhold til religion, moral og karakter.

16. En hustru skal være venlige og sætte medfølelse til de familier og pårørende til den mand, fordi det er sådan en del af at gøre godt med hendes mand, så hendes mands kærlighed uddybes.

17. Skade eller forstyrre holdning husstande enten mand eller kone som et tegn på tab af Adab muru'ah og kan beskadige popularitet og gode navn på synderen, så han blev hadet og skyede både fra folk i nærheden, de fjerne, naboer og nære venner .

18. Herunder trin turn Sunnah salafus fromme kammerater og forældre bør gælde for den fromme unge datter og hjælpe med at lette byrden af ​​bryllup udgifter, som en historie om Umar, sagde han, "jeg kom til Uthman bin Affan at tilbyde Hafsah da han sagde:" Jeg vil tænke over det ". I ('Umar) til at vente et par nætter siden, han mødtes med mig og han sagde," For et stykke tid har jeg ikke lyst til at blive gift. "Umar sagde," Jeg mødte Abu Bakr Som Siddiq, og jeg sagde kepadnya, "Hvis du er enig så Jeg har tænkt mig at Hafsah bint Umar gift dig. Abu Bakr var tavs og svarede ikke noget. Jeg holder en følelse af Abu Bakr og 'Uthman, som jeg ventede et par nætter efter Messenger anvende Hafsah og jeg giftede sig med hende til ham. Så mødte jeg Abu Bakr, og han sagde: "Måske er du vred på mig, når du tilbudt Hafsah men jeg gav mig ikke noget svar." Umar sagde: "Jeg sagde," Ja. "Abu Bakr sagde:" Nej, jeg ønsker ikke at svare på dit tilbud, men jeg allerede ved, at Messenger aldrig kaldt, og jeg ønskede ikke at sprede hemmelighed af profeten. Hvis hvis profeten ikke gifte sig med hende så vil jeg tage dig op på det ". ([Bukhari].

19. Anvendelse af islams lære for at opretholde og bevare enheden i husholdnings-og føler ansvar for familien af ​​religiøs uddannelse.

Fra Ibn Umar, at profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

كلكم راع و كلكم مسؤول عن رعيته, و الأمير راع و الرجال راع على أهل بيته و المرأة راعية على بيت زوجها

"Hver af jer er en leder og vil blive holdt ansvarlig for hans lederskab og leder adalan præster, og mænd er ledere for deres familier, og kvinder er ansvarlige for hjemmet hendes mand og børn. Og hver af jer er en leder og hver af jer vil blive holdt ansvarlig hans lederskab ". [Bukhari].

20. At vælge en god nabo og undgå dårlig tentangga, især kvinder og børn væk, fordi naboer i høj grad kan påvirke både godt og ondt. Messenger er blevet fornægter troen hos dem, der ikke giver sikkerhed for sine naboer, som profeten Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

والله لا يؤمن والله لا يؤمن والله لا يؤمن, قيل من يا رسل الله? قال الذي يأمن جاره بوائقه

". Ved Gud, han ikke tro, for han ikke troede på Gud og af Gud, at han ikke tror, ​​spurgte: Hvem er Allahs Sendebud sagde han," Folk, der ikke føler sig trygge med sine naboer ". [Bukhari og Muslim].

Expert visdom siger, "Vælg de første naboer, nye hjem".

21. Når en kone er ulydig, oprørsk og opfører sig værre end manden kan bruge sin magt i overensstemmelse med bestemmelserne i Sharia som følger:
Det første skridt, til at give gode råd.
Det andet skridt, hvis ikke villig til at modtage rådgivning, så han kan løfte en mediator til at forlige parterne, der bestrides som Guds ord.

والاتي تخافون نشوزهن فعظوهن واهجروهن في المضاجع واضربوهن فإن أطعنكم فلا تبغوا عليهن سبيلا إن الله كان عليا كبيرا, وإن خفتم شقاق بينهما فابعثوا حكما من أهله وحكما من أهلهآ إن يريدآ إصلاحا يوفق الله بينهمآ إن الله كان عليما خبيرا,

"De kvinder, som du bekymrede over nusyuznya derefter rådgive rådgive dem og adskille dem i søvne termpat, og slå dem. Så hvis de mentaatimu, så du skal ikke lede efter en måde at bekymrende. Sandelig Allah er høj, Great. Og hvis du bekymre dig at der er uenighed mellem de to, så send en Hakam familie mand og en Hakam Hakam og en familie af kvinder. Hvis to mennesker har til hensigt at reparere den Hakam Allah kilde til styrke til sin mands kone. Sandelig Allah er Vidende, Knowing ". [En Nisa ':34-35].

22. Selvom Islam giver mænd mulighed for at pålægge sanktioner for konen, men islam gav også en alvorlig advarsel til mænd ikke at misbruge denne magt, og undgå slaget så meget som mulige sanktioner. Profeten blev spurgt: "Gør det rigtige for mand og kone?" Så han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

أن تطعمها إذا طعمت و تكسوها إذا اكتسيت و لا تضرب الوجه و لا تقبح و لا تهجر إلا في البيت

"Hvis du giver ham mad at spise, når du giver ham tøj til at klæde, ikke rammer ansigtet, kritiserer ikke og vær ikke tavs, undtagen derhjemme." [Berettet af Ahmad, Tirmidhi og Ibn Mâjah].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde også:

يعمد أحدكم فيجلد امرأته جلد العبد, فلعله يضاجعها من آخر يومه

"Blandt du der er en bevidst whack smække sin kone som en slave og derefter sov med ham i slutningen af ​​dagen". [HR Aftalt alaih].
(Um Ahmad Rifqi)

[Kopieret fra Sunnah magasinet 06/Tahun VII/1424H/2004M- 2003M Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]



Veje til tips Sakinah Family



Ved
Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawaer


Islam har givet en komplet og detaljeret vejledning vedrørende spørgsmålet om ægteskab. Med udgangspunkt i forslaget om at gifte sig, hvordan du vælger en ideel partner, gør khitbah (et forslag), hvordan man kan opdrage børn, samt give en vej ud, hvis der var kaos i husstanden, indtil processen nafaqah (hvilket giver en levende), og den ejendom, som alle er underlagt islam i detaljer , og levende detaljer.

Desuden at forstå begrebet ægteskab i Islam, henvisningen af ​​de mest sande og gyldige, er Koranen og Sunnah i overensstemmelse med Ash Saheehah Salafush forståelse Salih. Baseret på denne henvisning, vil vi få klarhed om visse aspekter af ægteskabet, samt nogle forvrængning og et skift i værdien af ​​ægteskabet foregår i vores samfund.

Ægteskab er en menneskelig natur, og derfor islam fortaler for ægteskab, fordi ægteskabet er gharizah insaniyah (human instinkt). Subhanhu Allah wa Ta'ala siger:

فأقم وجهك للدين حنيفا فطرة الله التي فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين القيم ولكن أكثر الناس لا يعلمون

"Så med et straight face hadapkanlah til religion (Gud), (stadig ovenfor) karakteren af ​​Gud har skabt menneskets natur. Der er ingen ændring i Guds natur. (Det er) lige religion, men de fleste mennesker ikke kender". [Ar Rum: 30].

Tilskynde Islamisk Ægteskab
Vurdering af islam mod den ægteskabelige bånd gang, Allah nævner en stærk binding.
Allah swt siger:

وكيف تأخذونه وقد أفضى بعضكم إلى بعض وأخذن منكم ميثاقا غليظا

"... Og de (koner) er blevet taget fra dig en stærk aftale". [An-Nisa: 21].

I det omfang, at obligationen er sat lig med halvdelen af ​​religion. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt:

إذا تزوج العبد, فقد استكمل نصف الدين, فليتق الله فيما بقي

"Den blev gift, da han har afsluttet halvdelen af ​​sin religion. Og lad ham holde et fromt til Gud i den anden halvdel". [1]

Muslimer kan ikke lide eneste
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam beordret til at gifte sig og forbød de mennesker, der ikke ønsker at blive gift. Anas bin Malik rahimahullah sagde: "Profeten sallâ Allâhu '. Alaihi wa sallam fortalte os at få gifte og enlige med begrænsninger forbyder os hårdt" Han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam sagde:

تزوجوا الودود الولود, فإني مكاثر بكم الأمم

"Gift dig med kvinder, der er frugtbare og kærlig. Fordi jeg ville berbanggga med mange af mine folk i foran folk". [2]

Engang kommer tre venner af g at spørge koner af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam om tilbedelse Han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam. Så en gang forklaret, hver der ønsker at forbedre deres tilbedelse. En af dem sagde: "Som for mig, vil blive fastet hele tiden uden pause". En anden ven sagde: "Da jeg ville holde sig væk fra hende, vil jeg ikke gifte evigt ....". Da det blev hørt af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, kom han ud som han sagde:

"أنتم الذين قلتم كذا وكذا? أما والله إني لأخشاكم لله وأتقاكم له, ولكني أصوم وأفطر وأصلى وأرقد وأتزوج النساء, فمن رغب عن سنتي فليس مني".

"Har du fyre har sagt sådan og sådan? Det er for Allahs skyld, sandelig siger jeg er den mest bange og fromme til Gud iblandt eder, men jeg hurtigt, og jeg bryder, jeg beder og jeg sover godt, og jeg også gifte kvinder. Den, der ikke kan lide sunnahku, betyder det ikke golonganku ". [3]

Allah swt beordret til at blive gift. Og hvis de er trængende, vil Allah swt medvirke til at give næring til dem. Allah swt lover en lettelse for de mennesker, der er gift, i et ord:

وأنكحوا الأيامى منكم والصالحين من عبادكم وإمائكم إن يكونوا فقراء يغنهم الله من فضله والله واسع عليم ".

"Og nikahkanlah de mennesker, der alene blandt jer og de mennesker, der fortjener (gifte) fra sahayamu tjenere er mænd og kvinder. Hvis de er fattige, vil Allah berige dem med ynde. Og Allah Area (gave) igen alvidende ". [En Nuur: 32].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam styrke løftet om Allahs swt med hans sagde:

ثلاثة حق على الله عونهم المجاهد في سبيل الله, والمكاتب الذي يريد الاداء و الناكح الذي يريد العفاف

"Der er tre klasser af mennesker, som fortjener Guds hjælp. Det vil sige, den kæmpende fi sabilillah, som forløste sig en slave til frihed, og folk, der bliver gift, fordi de ønsker at bevare sin ære". [4]

Formålet med ægteskabet i islam
A. For at imødekomme kravene of Man The Human Instinct
Ægteskab er en menneskelig natur, det er en legitim måde at opfylde dette krav er at aqad ægteskab (gennem ægteskab), ikke i en beskidt og ulækkert, som de måder mennesker i dag er med dating, samlevende, prostitution, utroskab, lesbisk, homoseksuelle og andre, der har forvildet og er forbudt af Islam.

2. For styrkende Akhlaq Majestæt
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

يا معشر الشباب من استطاع منكم الباءة فليتزوج فإنه أغض للبصر و أحصن للفرج و من لم يستطع فعليه با لصوم فإنه له وجاء

"O, unge! De af jer i stand til ægteskab, så nikahlah, fordi ægteskabet er mere hans blik, og yderligere befæste vagina (pubic). Og hvem er ikke i stand til, så lad ham fast (shaum), fordi det kan forstærke shaum ham ". [5]

3. For at håndhæve den islamiske Household
Nævnt i Koranen, at islam retfærdiggør den THALAQ (skilsmisse), hvis mand og kone er ikke længere i stand til at håndhæve grænserne for Allah, som Allah siger i det følgende vers: "THALAQ (som kan dirujuki) to gange. Igen kan henvise til den måde at gøre godt eller ved hjælp af en god skilsmisse. ikke lovligt for dig at tage tilbage fra noget, som du har givet dem, medmindre begge frygter, at de ikke vil være i stand til at udføre Guds love . Hvis du frygter, at de (mand og kone) ikke kan udføre de love Allah, der er ingen bebrejdelse mod nogen af ​​dem givet af konen betalt for at indløse sig selv. At de love Allah, så skal du ikke bryde dem. De, der overtræder loven -Guds lov, det er dem, der lovovertrædere ". [Al Baqarah: 229].

Så det ædle formål med ægteskabet er at implementere islamiske lov ægtefæller i husstanden. Håndhævelse af nationale love baseret på islamisk lov er obligatorisk. Derfor bør enhver muslim og Muslimah forsøge at etablere en islamisk husstand. Islamiske lære har givet nogle af kriterierne i en ideel potentiel partner, med henblik på at danne en islamisk husstand. Blandt kriterierne er, at det skal kafa'ah og shalihah.

Kafa'ah Ifølge den islamiske koncept
Kafa'ah (par, svarende) ifølge islam kun måles ved kvaliteten af ​​tro og fromhed og moral af en person, der ikke målt ved social status, herkomst og andre.

O menneskeheden, Vi skabte jer fra en mand og en kvinde og gjort jer nationer og stammer, som I kan kende hinanden-kender. Sandelig, den ædleste iblandt jer i Allahs øjne er dem af de mest fromme blandt jer. Sandelig Allah er Vidende, Aware. [Al Hujurat: 13].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

تنكح المرأة لا ربع: لمالها ولحسبها و لجمالها ولدينها فاظفر بذات الدين تربت يداك

"En kvinde er gift for fire ting. På grund af sin rigdom, hans efterkommere, skønhed, og religion. Så lad du vælge en hengiven religiøs kvinde (alle Islamannya), vil du helt sikkert være heldig". [6]

Valg af shalihah
Folk, der ønsker at gifte sig, til at vælge en kvinde, der shalihah, såvel som kvinder nødt til at vælge en retfærdig mand. Han sagde:

الخبيثات للخبيثين والخبيثون للخبيثات والطيبات للطيبين والطيبون للطيبات أولائك مبرءون مما يقولون لهم مغفرة ورزق كريم

"... Og gode kvinder til gode mænd og gode mænd til gode kvinder også ..." [An Nuur: 26].

Ifølge Koranen, en kvinde, der shalihah er:

فالصالحات قانتات حافظات للغيب بما حفظ الله

"Kvinder, der shalihah adlyde Gud er en længere opretholde sig selv, hvis manden ikke eksisterer, som Gud har bevaret (dem)". [An-Nisa: 34].

Ifølge Koranen og autentiske hadith, blandt de karakteristika hos kvinder, der shalihah er:

en. At adlyde Allah og adlyd Sendebudet sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.
b.. Adlyd manden, og manden til at bevare sin ære på det tidspunkt eller ikke er der, samt at holde sin mands ejendom.
ca. Opretholde de fem bønner til tiden.
d.. Gennemføre faste under ramadanen.
e. Mange Sadaqah med tilladelse fra sin mand.
f. Iført det slør, der dækker hele den private dele og ikke at vise den skønhed (tabarruj) som hendes uvidenhed (Al Ahzab: 33).
gram. Og taler ikke alene med en mand, der ikke er mahram, fordi de tre er satan.
timer. Tag ikke imod gæster, der ikke kunne lide, som hendes mand.
I. At adlyde forældrene til hans fordel.
j. Gør gode til sin nabo i henhold til Shari'ah.
k. Opdrage deres børn med islamisk uddannelse.

Hvis disse kriterier er opfyldt, om Gud vil, vil en islamisk husstand blive realiseret.

4. At stige til Tilbed Gud
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

.. وفي بضع أحدكم صدقة قالوا: يا رسول الله, أيأتي أحدنا شهوته ويكون له فيها أجر? قال: أرأيتم لو وضعها في الحرام, أكان عليه فيها وزر? فكذلك إذا وضعها في الحلال كان له أجرا ...

"... Og den mand-kone forhold en af ​​jer er næstekærlighed hørte ord af profeten, hans ledsagere overrasket og spurgte:" O, Allahs Sendebud. ? Er en af ​​vores tilfredsstillende syahwatnya (biologiske behov) til hans kone at blive belønnet "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam svarede:" Hvad tror du, hvis de (mændene) ud over at parre sig med sin kone, er de ikke skyldige "Svar ledsagerne? :. "Yeah, right" Han sagde igen: "Så det er, når de har samleje med sin kone (i en halal), vil de få en belønning!" [7]

5. The Offspring overtager Salih
Formålet med sådanne ægteskaber er at bevare og udvikle de børn Adam, som Allah swt:

والله جعل لكم من أنفسكم أزواجا وجعل لكم من أزواجكم بنين وحفدة ورزقكم من الطيبات أفبالباطل يؤمنون وبنعمة الله هم يكفرون

"Gud har lavet af de selv du var et ægtepar, og har givet jer fra jeres hustruer, børn og børnebørn, og give dig en god formue. Vil de tror på falskhed og benægte favoriserer Allahs "[An-Nahl: 72].

Det vigtigste i ægteskabet er ikke bare en baby, men forsøger at finde en kvalitet og form generation, som er på udkig efter en retfærdig søn og helliget Allah swt. Som Allah swt:

وابتغوا ما كتب الله لكم

"... Og søge, hvad Allah har ordineret til dig (barnet)". [Al Baqarah: 187].

Betydningen af ​​dette vers, "lad dig forstyrre med din kone og forsøger at få børn". [8]

PROCEDURER FOR ægteskab i ISLAM
1.Khitbah (et forslag)
En muslimsk mand, der ville gifte sig med en muslim, bør han foreslår først, fordi det er muligt at han var den nette af andre. I dette tilfælde islam forbyder en muslimsk kvinde, der var den nette foreslået af andre.

2. Aqad Ægteskab
I ægteskabet er der nogle krav aqad, søjler og forpligtelser, der skal være opfyldt:
-. Tilstedeværelsen af ​​både konsensus brud.
-. Eksistensen af ​​samtykke qabul.
-. Eksistensen af ​​en medgift
-. Eksistensen af ​​en værge.
-. Vidners nærvær.

3. Walimah
Walimatul 'urusy (bryllup), er obligatorisk og være enkel og bør indbydes godt i walimah fattige mennesker. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

أولم ولوبشاة ...

"Selenggarakanlah walimah selv om det kun ved at slagte en ged". [9]

DEL SKER I STRID Ægteskabserklæringen skal undgås (udeladt)
A. Frieri.
2. Exchange ringe.
3. Medgift krav er høj.
4. Efter de ceremonier.
5. Barbering af skæg for mænd og kvinder barbere øjenbrynene.
6. Tilliden til de gode dage og dårlige held til at bestemme tidspunktet for ægteskabet.
7. Fuldstændig uvidenhed om ALA af lykønskninger.
8. Eksistensen ikhtilath (blanding, mingling mellem mænd og kvinder).
9. Musik, sang og andre krænkelser.

Lad os stræbe efter at gennemføre den islamiske ægteskab og etablere en islamisk husholdning, og vi prøvede at lade reglerne, know-how, ceremonier og skikke, som er i strid med islam. Må ikke efterligne de måder vantro og mennesker er en masse af synd og syndere.

RETTIGHEDER OG FORPLIGTELSER MANDS-kone
Spørger Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam at gifte indeholder en række fordele, som beskrevet af lærde, herunder:
A. Kan sænke blikket,
2. Ære vil blive opretholdt.
3. Konserveret genitalier forskellige umoralsk.
4. Vil blive hjulpet, og lettes ved Allah swt.
5. Kan holde begær, der er en grund til at han er garanteret at komme ind i himlen.
5. Bring fred i livet.
6. Sakinah familie vil materialisere sig, mawaddah wa Rahmah, som Allah swt:

ومن آياته أن خلق لكم من أنفسكم أزواجا لتسكنوا إليها وجعل بينكم مودة ورحمة إن في ذلك لآيات لقوم يتفكرون

"Og blandt de tegn på Allah, er at Han skabte for jer koner fra jenismu egen, så du tendens til at være og føle sig godt tilpas til ham. Og gjør nogen af ​​jer føler kærlighed og hengivenhed. Sandelig i dette er virkelig der er tegn på for mennesker, der tænker ". [Ar Rum: 21].

7. Vil få en retfærdig afkom.
8. Gift kan være, fordi et stigende antal af ummah af profeten Muhammed sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Der er nogle muslimer, der har giftet sig og udrustet af Gud et barn eller to børn, så de begrænser fødslen, ikke ønsker at have flere børn med en række forskellige årsager syar'i. Deres handlinger har overtrådt islamisk lov. Fatwaer Ahlus Sunnah wal jama'ah lærde har forklaret tydeligt, at begrænse fødsel eller det andet ord "familieplanlægning", loven er ulovlig.

Faktisk mange børns mange fordele. Blandt de fordele for mange børn og efterkommere, er:
A. I den verden, de vil hjælpe hinanden med gode gerninger.
2. De vil hjælpe med at lette byrden for forældrene.
3. Deres bønner vil være en velgørenhedsorganisation fordel, når deres forældre ikke længere kan gøre godt (er døde).
4. Hvis ditaqdirkan af Allah swt børn døde som barn, om Gud vil, vil han være syafa'at (hjælperen) for forældrene senere i livet efter døden.
5. Børn vil være hijab (begrænsende), ham med helvedes ild, når forældrene var i stand til at gøre deres børn som børn, der tilbeder og shalihah.
6. Med så mange børn, vil gøre en af ​​årsagerne til sejr af muslimer som jihad fi gentaget sabilillah, fordi der er så mange.
7. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam stolte af antallet af hans tilhængere er mange. Hvis en muslim kærlighed til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, lad derefter ham følge ønsker af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam at gengive drengen, da han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam stolte af antallet af hans folk på Dommedagen.

Hvis der ingen børn
Hvis ditaqdirkan Allah swt, en mand og kone blev gift i så lang tid, men er ikke blevet velsignet med børn, så bør han ikke fortvivle af den nåde Allah swt. Skulle han fortsætte med at bede, som profeten Ibrahim og Zakaria Alaihissallam Alaihissallam har bedt til Allah swt, indtil Allah swt give deres bøn. Og skulle være tålmodig og acceptere med at gøre op ", og Qadr, at Allah sæt, og tror, ​​at alt, at der er en blå himmel.

Vær velsignede bøn og retfærdige afkom, der begge findes i Koranen, nemlig:

رب هب لي من الصالحين

"Ja min Herre, giv mig (et barn), som omfatter et retfærdigt folk". [Ash Shaafat: 100]
.
ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما

"Vor Herre, giv os vore hustruer og vores afkom som penyenang lever (os), og gøre os præster til dem, der frygter ham". [Al Furqaan: 74].

رب لا تذرني فردا وأنت خير الوارثين

"Ja min Herre, lad mig ikke leve af mig selv, og du er de bedste warits". [Al Anbiyaa: 89].

L Jeg håber, at Gud giver retfærdige efterkommer af de par, der ikke er blevet velsignet med børn.

Fyldte RETTIGHEDER til hustru MANDS
Blandt de forpligtelser og rettigheder, som er indeholdt i ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam af Haidah ven Muawiyah ibn Muawiyah ibn Ka'b bin Al Qusyairy Allah' anhu [10], sagde han: Jeg er blevet spurgt "? O Allahs Sendebud, hvad der er den rigtige til en kone, der skal opfyldes af sin mand" Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

أن تطعمها إذا طعمت وتكسوها إذا اكتسيت ولا تضرب الوجه ولا تقبح ولا تهجر إلا في البيت

A. Du fodrer ham, når du spiser,
2. Du skal give ham tøj til at klæde,
3. Du må ikke slå hendes ansigt, og
4. Du må ikke menjelek-jelekkannya, og
5. Men du skal ikke lade ham i huset (ikke splitte sengen, men i huset). [11]

Undervisning i Religionsvidenskab
Ud over de ovennævnte rettigheder skal opfyldes af en mand, skal en mand også lære islams lære til sin kone.

Allah swt siger:

ياأيها الذين آمنوا قوا أنفسكم وأهليكم نارا وقودها الناس والحجارة عليها ملائكة غلاظ شداد لا يعصون الله ما أمرهم ويفعلون ما يؤمرون

"Åh, I der tror, ​​beskytte jer og jeres familier fra Helvedes ild brændstof (lavet af) mænd og sten, er skytsengle for ru stiv igen, som ikke ulydig (ordrer) af Gud i, hvad han befaler dem og altid gøre, hvad de får besked på ". [Ved Tahrim: 6].

Af denne grund, at mandens pligt at udstyre sig med at studere syar'i (thalabul 'ilmi) til at deltage i de forsamlinger, der underviser i videnskaben af ​​Koranen og Sunnah i overensstemmelse med den aftale Salafush generation bedst Salih, der modtog tilsagn fra Gud - så med disse bestemmelser, overfaldt hendes mand kunne lære det til sin kone, børn og deres familier. Hvis han ikke kan lære dem, skal en mand og kone tage deres studier og deltage syar'i taklim forsamlinger, der underviser om Aqidah, Tawheed mengikhlaskan religion til Gud, og lærer om renhed, afvaskning ', bønner og andre manerer.

RETTIGHEDER mand Fyldt WIFE
Til kone lydighed mod sin mand.
Efter vogtere (forældre) hustru underkaste sig sin mand, så forpligtelse lydighed mod manden bliver i øverste højre hjørne, som skal være opfyldt, efter Ydmygt pligt til Allah og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Da ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

لو كنت آمرا أحدا أن يسجد لأ حد لأمرت المرأة أن تسجد لزوجها

"Jeg tror jeg skulle have en bue til nogen, så vil jeg befale en kvinde liggende til sin mand". [12]

Konen skal adlyde sin mand, i at gøre gode ting (som indeholder gode i form af religion), for eksempel, når beordret til bøn, faste, iført muslimsk tøj, deltage i forsamlinger videnskab, og andre former for kommandoer, så længe der ikke strider mod Shari'ah 'på. Det er, hvad det vil bringe himlen til dem, som ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

إذا صلت المرأة خمسها, وصامت شهرها, وحصنت فرجها, وأطاعت بعلها, دخلت من أي أبواب الجنة شاءت

"Når en kvinde, der arbejder på en fem-tiden bønner, faster i Ramadan, at holde hans pik, holder sin ære og adlyde sin mand, helt sikkert at han ville gå til himlen af ​​Heavens Door hvor som helst, at han ønsker". [13]

Mange hustruer bør være taknemmelige og ikke meget Demand.
Denne kommando er meget fremhævet i Islam, vil selv Allah swt ikke se det på Dommens Dag, da hans kone til sin mand krævende og utaknemmelige til ham.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

أريت النار, فإذا أكثر أهلها النساء. يكفرن. قيل: أيكفرن بالله? يكفرن العشير, ويكفرن الإحسان, لو أحسنت إلى إحداهن الدهر, ثم رأت منك شيئا, قالت: ما رأيت منك خيرا قط

«. Jeg er vist helvede og så de fleste af indbyggerne i helvede er kvinder" Friend sagde: "For det, der gør dem til de mest lever i helvede?" Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde: "Årsagen til kufr". Ledsagerne spurgte: "Var det fordi deres vantro på Gud" Profeten sallâ Allâhu? 'Alaihi wa sallam sagde: "(ikke), de fortalte hendes mand og deres Kufr Kufr til gode. Hvis en af ​​jer gøre godt mand til sin kone i et år, da hans kone så noget dårligt at hendes mand, da hun sagde 'jeg aldrig se det gode i dig ". [14]

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لاينظر الله إلى امرأة لاتشكر لزوجها وهي لا تستغني عنه

"Sandelig Allah vil ikke se til en kvinde, der er ikke taknemmelig over for sin mand, og han altid krævet (kunne ikke få nok)". [15]

Skatteydernes kone fortalte sin mand at gøre godt
Lov af velgørenhed (enten) en mand skal belønnes også med tiltag tilsvarende eller bedre. Kone skal være underdanige over for sin mand og opfylde sit mandat til at tage sig af deres børn i henhold til den ædle islamiske shari'a. Allah swt er blevet tvunget til at tage vare på sig selv for sin mand, der tager sig af husstanden, der tager sig af sine børn.

Råd til Mand-kone
A. Frygt for Allah swt i staten sammen eller alene, i hjemmet og uden for hjemmet.
2. Skal håndhæve lydighed til Allah swt og vedligeholde grænserne for Allah swt i familien.
3. Gennemføre forpligtelser til Allah swt og bede Allah swt. Man er forpligtet til at bede fem gange om dagen på moskéen i menigheden. Og pålagde børnene at bede til tiden.
4. Opretholde Sunnah bønner, især bønner i aften.
5. Udvid dhikr af Allah swt. Læs Koranen hver dag, især Surat al-Baqara. Læs også bønnen og erindring, der er blevet undervist af Rasululah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Husk, at Djævelen ikke som hele husstanden, og djævelen prøver altid suamiisteri scatters. Og lære børn at læse Koranen og dhikr.
6. Vær tålmodig, om situationen og takker Allah swt for enhver fornøjelse.
7. Konstant introspecting mellem mand og hustru. Fremme af hinanden, gensidig hjælp og mema'afkan og bede. Må ikke være egoistisk og prestige.
8. Dedikeret til begge forældre.
9. Uddannelse af børn at være børn, der er retfærdige, lære om Aqidah, tilbedelse og sande og ædle moral.
10. Hold dine børn mod skadeligt medier aqidah og moral.

Gode ​​råd for mand
O min mand!
A. Hvad er imod dig, O Allahs tjenere, at smile foran din kone, når du kommer til at se ham, så du høste frugterne fra Allah swt?!
2. Sikke en byrde for den lyse ansigt, når du ser kone og børn?! Du vil blive belønnet?!
3. Hvad er så svært, når du kommer ind i huset med den perfekte hilsen, "Assalamu warahmatullahi wabarakatuh", så du får godt 30?!
4. Hvad sker der med dig om, hvis du sige til din kone med et godt ord, så han meridhaimu, selv i tale er en lille smule tvunget?!
5. Har problemer-O tjener af Allah, hvis du beder: "O Allah! Ret din kone, og give sin velsignelse. "
6. Vidste du at bløde talen er Sadaqah?!

RÅD TIL En hustru
O min kone!
A. Er den ulejlighed, hvis du møde din mand, da han kom ind i huset med en lys ansigt, smiler sødt?!
2. Berhiaslah til din mand og gå til en belønning fra Allah swt, Allah er smuk og elsker skønhed, brug parfume! Bercelaklah! Kjole med en smuk kjole, som du er nødt til at hilse på din mand. Husk, ikke nogensinde grum og dyster, står du foran ham.
3. Vær du en kone, der har yndefuldt natur, rolige og altid huske at Allah swt under alle omstændigheder.
4. Uddan dine børn godt, fylde dit hjem med en rosenkrans, Takbir, og formere tahlil tahmid og læse Koranen, især Sura Baqarah, fordi den skrivelse kunne smide satan
5. Bangunkanlah mand til aftenbøn, han anjurkanlah til hurtig Sunnah og minde ham igen om dyder berinfak, og ikke forbyder at bersilaturahim.
6. Udvid søger tilgivelse for dig, din mand, dine forældre, og alle muslimer, og berdo'alah altid at være efterkommere af de retfærdige og det gode i verden, og herefter erhverve, men vide, at din Herre hører bøn. Som Allah swt:

وقال ربكم ادعوني أستجب لكم

"Og din Herre siger:" Berdo'alah til mig, helt sikkert jeg vil give dig "[Al-Mu'min: 60]..

Kvindelige ledere Top Kvinder
Allah swt siger:

الرجال قوامون على النساء بما فضل الله بعضهم على بعض وبما أنفقوا من أموالهم فالصالحات قانتات حافظات للغيب بما حفظ الله واللاتي تخافون نشوزهن فعظوهن واهجروهن في المضاجع واضربوهن فإن أطعنكم فلا تبغوا عليهن سبيلا إن الله كان عليا كبيرا

"Manden er en leder for kvinder, fordi Allah har foretrukket sebahagian deres (mandlige) på sebahagian anden (kvindelig), og fordi de (mænd) er blevet bruger af deres ejendom. Derfor Det er en retskaffen kvinde, der adlyder Allah bevare sig selv igen, når hendes mand ikke var der, fordi Gud har holdt (dem). Kvinder nusyuznya at du frygter, så formane dem og adskille dem i deres senge, og slå dem . Så hvis de menta'atimu, så du skal ikke lede efter en måde at bekymrende. Allah den Mest Ophøjede og mest Great ". [An-Nisa: 34].

Pligt til at uddanne BØRN
Manden som leder af husstanden skal give et godt eksempel i udførelsen af ​​sine opgaver, fordi Allah swt vil sætte spørgsmålstegn ved det i slutningen af ​​dagen.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

كلكم راع, وكلكم مسؤول عن رعيته, والأمير راع, والرجل راع على أهل بيته, والمرأة راعية على بيت زوجها وولده, ألا فكلكم راع وكلكم مسؤول عن رعيته

"Du er alle leder, og du er alle ansvarlige for dem, de fører. En Amir (konge) er en leder, en mand var leder af familien, og kvinderne er også leder af huset af hendes mand og hendes børn, så husk at du alle er leder, og du alle vil blive bedt om at redegøre for hans lederskab ". [17]

En mand skal stræbe alvorligt at blive en retfærdig mand, ved at studere de religiøse videnskaber, forstå og implementere og praktisere, hvad der er befalet af Allah swt og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og holde sig væk fra som hver er forbudt af Allah swt og Hans Sendebud sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Så tog han og førte hans kone til at gøre det så godt, så børn vil efterligne deres forældre, fordi karakteren af ​​børn har tendens til at efterligne noget omkring ham.

A. Fortæl børnene på måder gode og patient, så de kender og elsker Allah swt, som skabte det, og hele universet, at kende og elske Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at han befandt sig i den ædle rollemodeller, og for dem at kende og forstå islam praktiseres.

2. I en tidlig alder (ca. 2-3 år), lærer vi dem gode sætninger, og at læse Koranen, som eksemplificeret ved følgesvende og den generation, og tabi'ut tabi'in tabi'in, så mange af dem som havde lært Koranen i en meget ung alder.

3. Den opmærksomhed, at bøn bør være en topprioritet for forældre til deres børn.

4. Opmærksomhed af forældre til deres børn også i form af akhlaqnya, og hvem skal være hovedvægten er moral (sønlige) til forældrene.

5. Også huske på sine sociale venner, fordi det kunne være en dårlig indflydelse venner vil påvirke børns adfærd og moral.

6. Desuden gøres der en indsats for at gøre sin kone en shalihah kone, skal manden også sige en bøn til Allah swt til tider effektiv (terkabulkannya bøn tid), som den sidste tredjedel af natten, så hans familie lavet en retskaffen familie og husholdning får sakinah, mawaddah wa Rahmah, som angivet i bøn i Koranen:

والذين يقولون ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما

"Og dem, der beder:" O Allah, Skænk os, vore hustruer, vore efterkommere som penyenang vore hjerter og gøre os præster til dem, der frygter ham ". [Al-Furqan: 74].

I det mindste bør en mand være en rollemodel i hans familie, respekteret af sin kone og børn, så bliver de tjenere af Allah swt, som tilbeder og shalihah, helliget Allah swt.

Dette er de tips, som skulle være muslim og muslimske familier gøre for at gøre sakinah. Wallaahu a'lam shawab bish.

MARAJI '
A. 'Isyratun Nisa', Imam Ahmad bin Abu Abdirrahman Syu'aib bin 'Ali An-Nasa i, tahqiq og ta'liq' Amir Ali 'Umar, CET. Maktabah Som Sunnah, Kairo, Th. 1408 H.
2. Adabuz Zifaf Phys Sunnah Al Muthahharah, ta'lif (arbejde) Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin, CET. Daarus Salam, Th. 1423 H.
3. FII-ul Irwaa Ghaliil Takhriji Ahaadits Manaaris Sabil, Shaykh Muhammad al-Albani Nashiruddin. CET. Al Maktab al-Islami.
4. Al Insyirah FII Adaabin Ægteskab, ta'lif Abu Ishaq Al Huwaini Al Atsari, CET. II, Dar al-Kitab Al Arabi, Th. 1408 H.
5. Fiqhut Ta'aamul Baina Zaujaini Az Wa Min Baitin Qabasat Nubuwwah, ta'lif Shaykh Mustafa Abu Abdillah bin Al-'Adawi, CET. Jeg, Darul Qasim, 1417 H.
6. Tuhfatul 'Flow, sheik Mahmud Mahdi al Istanbuli.
7. Adaabul Khitbah Sunnah Wa Al Muthahharah Zifaaf Fis, ta'lif 'Amr' Abdul Mun'im Salim, CET. Jeg, Daarudh Dhiyaa ', Th. 1421 H.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin Special Edition / år VIII/1425H/2004M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-7574821]


Årsagen til svækkelse af sammenvævede Silaturrahim



Ved
Muhammad bin Ibrahim Al HAMD


Bånd til familie og bør altid være stram og tæt. En bred vifte af potentielle symptomer kan der forventes merenggangkannya hurtigt, så harmonisk forhold opretholdes, stærk varme igen. Alle medlemmer af familien vil nyde på grund af den nåde ham, der opretholder de bånd understreges af Shari'a.

Tværtimod, tilsidesættelse af familiebånd ville være en negativ indvirkning. Grunden, vil bånd gradvist strække køre. Opsigelse af en effekt at erodere solidaritet bånd og indbydende Anathema, udgydelsen af ​​nåde og hæmme udbredelsen af ​​selviskhed vokse.

Ofte hørt i de forskellige tilfælde af brud Silaturrahim reb med dens forskellige former. Ved opsigelse af denne Silaturrahim, er islam meget klar trussel. Han sagde:

فهل عسيتم إن توليتم أن تفسدوا في الأرض وتقطعوا أرحامكم. أولئك الذين لعنهم الله فأصمهم وأعمى أبصارهم

"Så hvad ville du oplader, hvis du vil gøre fortræd i landet og skille dine slægtsbånd? Det er dem, der dila'nati Gud og Gud tulikan butakan deres ører og deres vision om Gud". [Muhammad :22-23].

Profetens ord sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

لا يدخل الجنة قاطع

"Det vil ikke komme ind i Paradiset, der bestemmer silaturrahmi". [Bukhari og Muslim 5984 2556].

Mange faktorer kan udløse opsigelse Silaturrahim reb. Men uvidenhed om nogen om det, gøre det falder i fejlen.

FORMULARER PEMUTUSKAN silaturrahmi
Beder for at fremme bånd er meget klare. Ibn al-Athir som beskrevet, gør det gode forhold er en afspejling af den nærmeste familie, næsegrus-blidt til dem, opmærksomme på deres situation bedre, når de er i et fjerntliggende område, og når de spurgte hende grimhed. Opsige en Silaturrahim en handling i strid med det hele.

Men fænomenet strengen bryde silaturrahmi ofte hørt i samfundet, især sidst, når materialisme dominerer. Hvert besøg og vejledning er i punkt til bekymring. Ret denne ene familie er blevet forsømt, ikke får den opmærksomhed, de fortjener. Selvom afstanden var ikke længere en hindring i en æra af informationsteknologiske fremskridt.

Blandt de konkrete eksempler silaturrahmi ophør formular, der vises i samfundet, er:

A. Fraværet af et besøg til sine slægtninge på lang sigt, ikke giver gaver, du ikke forsøge at fange hjerter hans familie, ikke hjælpe med at dække de behov, eller behandle lidelser deres pårørende. Hvad skete der, det gør ondt hendes slægtninge i ord eller gerning.

2. Drej aldrig ånd slægtskab og sepenanggungan i glæde og sorg. Faktisk. Andre, der er fremsat i stedet for at hjælpe sin familie

3. Brug mere tid på at prædike for andre i stedet for travlt med sin egen familie. Faktisk er de mere ret til gode. Gud sagde til Hans profet:

وأنذر عشيرتك الأقربين

"Og giver advarsel til den nærmeste pårørende pårørende". [ASY Syu'ara: 214]

4. Der er også folk, der ønsker at gøre en obligation silaturrahmi, hvis familien silaturrahmi kontakt med ham. Men han ville mengurainya, hvis de beslutter.

Årsagsfaktorer AFBRYDELSE silaturrahmi
Som allerede bemærket, at mange ting, der kan forårsage bruddet silaturrahmi, blandt hvilke er:

A. Faren af ​​uvidenhed Beslutte silaturrahmi Tali.
Uvidenhed er en af ​​de dårlige konsekvenser, der vil blive lidt i dette liv eller det næste på grund af at beslutte silaturrahmi, har forårsaget den til at bryde denne silaturrahmi. Samt en uvidenhed om de dyder silaturrahmi, gør ham doven og mangler ånden at gøre det.

2. Det svækker fromhed.
Den mand, der faldt fromhed og religion, så vil han ikke bekymre sig om de aktioner, der går på noget, der skal tilsluttes. Han blev aldrig fristet af den lovede belønning silaturrahmi Gud og ikke frygte resultatet af denne silaturrahmi pemutuskan.

3. Pride.
Nogle mennesker, hvis du har en høj position eller en stor købmand, vendte han sig til sin nærmeste familie stolt. Han blev betragtet som en skændsel for familien helligdommen, samt vinde hjertet af deres virksomhed, betragtes som en skændsel. Fordi han kunne se, kun han er mere berettiget til at diziarahi og besøgte.

4. The Long Farvel.
Der er også folk, der afskåret kommunikation med sin familie i lang tid, så han følte sig fremmedgjort fra dem. Først blev han sat off-forsinkelse pilgrimsfærd, og det fortsætter med at blive gentaget, indtil frakoble dem. Han for vant til afskårne og nyde situationen er langt fra familien.

5. Bebrejde Vægt
Der er nogle mennesker, når besøgt af nogle medlemmer af hans familie efter så lang fra hinanden, hendes bror overøst med fornærmelser og håner det. Som bedømt mangler i at opfylde deres rettigheder og vurderet sent i besøget. Som et resultat heraf. Vilje folk væk fra denne fordømmende og frygt for menziarahinya igen af ​​frygt for bebrejdelse

6. Belastende
Nogle mennesker, når de besøg af pårørende til sin familie, han syntes at byde ham velkommen til byrde for meget. Frigivelsen af ​​mange rigdomme og tvinge dig selv til at ære sin gæst, men han er mindre egnet. Som et resultat, finde sine brødre har svært ved at besøge ham af frygt for bekymrende værten.

7. Noterer sig den manglende pilgrimme.
Nogle mennesker, når de besøgte af sin bror, han ikke vise bekymring. Han var ikke opmærksomme på, hvad han sagde. Selv nogle gange, når hun vendte sig at tale med. Han var ikke tilfredse med deres ankomst og utaknemmelig. Han hilste pilgrimme med et tungt hjerte og en kølig modtagelse. Dette vil reducere den begejstring for besøget.

8. Nærig og gerrig.
Der er nogle mennesker, hvis de får af Gud i form af fast ejendom rizki eller myndighed, ville han løbe væk fra sin familie, ikke fordi han er arrogant. Han foretrækker at holde sig væk fra dem og besluttede silaturrahmi end at åbne døren for de pårørende, hvis de får et besøg, hjælpe dem efter evne og beklager, hvis det ikke kan hjælpe. Faktisk er det ejendom, hvis det ikke kan mærkes af de pårørende!

9. Arv division forsinkelse.
Nogle gange er der endnu ikke er delt boet blandt arvingerne, enten af ​​dovenskab eller fordi der er en rebel. Jo længere forsinkelsen fordeling af ejendom, jo ​​mere sandsynligt vil det sprede gensidig fjendskab og had blandt dem. Fordi der der ønsker at få de rettigheder, der skal udnyttes, er der også arving han døde så travlt med at tage hans højre arvinger efter afdøde ikke er blevet taget, mens andre begyndte at det berører den anden. Endelig, dette tilfælde bliver kompliceret og bliver splittelse og kaos, der resulterede førte til opsigelse silaturrahmi.

10. Tæt samarbejde mellem familier.
Nogle mennesker arbejder sammen med sin bror i en virksomhed eller PT uden en klar aftale. Plus, i mangel af gennemsigtighed. Denne virksomhed er bygget udelukkende baseret på konsensussøgende og gensidig tillid.

Hvis resultaterne er begyndt at vokse og udvide sine forretningsområder, frø begynder konflikter, handlinger lovovertrædere fra forgrunden og begyndte at opstå forbehold til den anden. Især hvis de er mindre fromme og ikke har itsar egenskaber (dvs. karakter af at lægge mere af andre end ham selv), eller en af ​​dem stædige eller en af ​​dem er mere kapital end andre.

Fra en usund stemning, forholdet så forværret, split var uundgåeligt, og eventuelt haler i retten. Ender i retten de opsiger hinanden. Han sagde:

وإن كثيرا من الخلطآء ليبغي بعضهم على بعض إلا الذين ءامنوا وعملوا الصالحات وقليل ماهم

"Og faktisk de fleste af de mennesker, der organiserer nogle af dem gør det til nogle andre skadevoldere, undtagen dem, der tror på og arbejder retfærdige gerninger, og hvor få de er". [Shaad: 24].

11. Optaget med verden.
Mennesker, der er grådige verden synes ikke at have mere tid til at forbinde silaturrahmi og forsøge at vinde kærligheden til sine slægtninge.

12. Thalak mellem slægtninge.
Thalak tider uundgåelig mellem mand og kone, der har et familieforhold. Dette forårsagede mange vanskeligheder for både, hvad enten forårsaget af børn eller andre forhold, der er nært relateret til thalak eller andre grunde.

13. Afstandene er langt fra hinanden og Lazy Pilgrimage.
Undertiden Der er en lille familie hjem og sjældent besøger hinanden, så det føles meget med de familier og pårørende. Hvis du ønsker at besøge de pårørende, der ønsker at gå, hvor han føler sig meget langt væk. Endelig, sjældne pilgrimsfærd.

14. Ved siden af ​​huset.
Tilstødende huse kunne også føre til revnedannelse og brud på silaturrahmi. Umar berettede fra Allah 'anhu, sagde han: »Kommando til de pårørende til at besøge hinanden i stedet for ved siden af ​​hinanden".

Umar Al-Ghazali blev kommentere ordene: "Han sagde disse ord, fordi det kan føre til konkurrence lige ved siden af ​​måske endda føre til vrede og frakobling silaturrahmi.".

Aktsam bin Shaifi sagde: "Bliv i et fjernt sted, vil du helt sikkert elske hinanden mere."

Nogle gange også, at nærhed er problematisk. For eksempel kan et problem, der opstår mellem børn og spredes til involvere barns forældre. Hver forsvare hans søn, der giver anledning til fjendtlighed og føre til opsigelse silaturrahmi.

15. Mindre tolerance.
Der er nogle mennesker, der har lidt tålmodighed med det lille spørgsmål om hendes slægtninge. Nogle gange bare en lille fejl er forårsaget af, at han straks besluttede at tage sagen i silaturrahmi.

16. Har vi glemt slægtninge i Event.
Da en af ​​hans slægtninge har walimah eller anden hændelse, han inviterede sine slægtninge, enten verbalt, ved skrivelse af invitation eller via telefon. Når man giver denne invitation, der undertiden er en glemt en af ​​hans slægtninge. Mens dette glemte sjæle er svage eller fordomme. Så svag-sindede mennesker, der fortolker dette som en relativ forsømmelse og bevidst fornærmelse mod ham. Denne mistanke fik ham til at beslutte silaturrahmi.

17. Eller misundelse misundelse.
Sommetider er der mennesker, som Gud skænkede hendes viden, prestige, rigdom eller kærlighed fra andre. Med nåde bjørnene, hjalp han sine slægtninge og få dem til at rydde brystet. På grund af denne gode gerning, nogen af ​​hendes slægtninge så som misunde ham. Han plantede frø af fjendtlighed, gør andre slægtninge tvivlede på oprigtigheden af ​​dem, der gør godt før, og derefter sår kimen til fjendtlighed over for de pårørende, der gør det godt.

18. Mange spøgte.
Joke har nogle negative virkninger. Sommetider ingen ord kom ud af en person uden hensyn til andres følelser, som hørte det. Disse ord er smertefulde og hadefuldt til mennesker, der taler det. Fakta som disse er udbredt blandt pårørende, fordi de ofte samles.

Ibn Abd al-Baar sagde: "Der er en gruppe af lærde, der hader overdreven morskab Som et resultat af forkastelig, offensiv selvværd, kan forårsage fjendtlighed og skader på bånd af broderskab.".

19. Ærekrænkelse.
Sommetider er der folk, der har en hobby skade forholdet mellem pårørende-iyadzan billah. Folk som dette er ofte infiltreret i midten af ​​de mennesker, der elsker hinanden. Han ønsker at adskille og sprede den enhed, samt forstyrrer de følelser af hjertet, der er blevet fusioneret.

Hvor meget reb silaturrahmi afbrudt, EU er faldet fra hinanden på grund af bagvaskelse.

Og den største fejl i denne sag, er der menes at bagvaskelse. Det ville være vidunderligt ord af en digter, der minder os om:

Hvem er villig til at lytte til ordene fra bagvaskere,
så de ikke tilbage til lytteren
En ven, selv om mine elskede familie.

20. Nogle dårlige temperament kone.
Nogle gange kan en person er testet med en kone, der opfører sig dårligt. Konen vil ikke have hendes mands opmærksomhed på delt den anden. Han holdt forsøger at afholde hendes mand for ikke at valfarter til de pårørende. Foran mand, roste hustru ankomsten af ​​deres pårørende til bopæl mand og mand til hinder for et besøg til slægtninge. I mellemtiden, når du modtager besøg fra familie, han ikke vise et glad ansigt. Dette omfatter ting, der kan forårsage bryde silaturrahmi.

Der er også en mand, der overladt kontrollen til sin kone. Hvis konen glad for slægtninge, han silaturrahmi forbinde med dem. Hvis konen ikke er tilfreds, så han vil beslutte. Selv til det punkt på indsendelse til sin mand i ulydighed mod sine forældre, når de har brug for det mest.

Tilsvarende er et antal årsager, der kan bryde strengen silaturrahmi. Som troende, bør vi undgå ting, der kan forårsage brud på rebet silaturrahmi dette. Derfor, lad os holde silaturrahmi, pleje det, og søge de midler, der kunne være befæstet, så der ikke udhulet af den hurtige strøm af at ødelægge kultur. Og Allah ved bedst. (Editor)

[Kopieret fra As-Sunnah magasin IX/1426/2005M 01/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-761016]
_______
Fodnote
[1]. Udpeget fra Ar Qathi'ati Mazhahiru Rahmi Al Al Al Asbabu Subulu Ilaji, af Muhammad ibn Ibrahim A HAMD, Publisher, Ministeriet for Religiøse Anliggender, legater da'wa og KSA, CET. II, Th. 1423 H.



Sorgaku mit hus, Oprettelse Familier Nå Ridha islamiske For Divine



Ved
Shaykh Salih Ibn Abdullah ibn Al-Humaid


De fleste mennesker naturligt tørster lykke, ro og fred i sjælen venter. Naturligvis også alle forsøger at komme væk fra aftrækkeren ned i munden og angst. Desuden i et familiemiljø.

Husk, at alt dette ikke kan realiseres, undtagen ved tro på Gud, tawakal og returnere alle de problemer til ham, ud til en række forretninger i overensstemmelse med Sharia.

Betydningen af ​​at skabe harmoni i familien
Den mest indflydelsesrige person, og community for etablering af familie og engagement til sandheden. Allah Ta'ala i sin visdom har udarbejdet et herligt sted for mennesker at bosætte sig og leve fredeligt i det.

Allah Ta'ala siger:

ومن آياته أن خلق لكم من أنفسكم أزواجا لتسكنوا إليها وجعل بينكم مودة ورحمة إن في ذلك لآيات لقوم يتفكرون

"Og blandt Hans tegn er Hans, er han skabt til dig koner fra jenismu egen, så du tendens til at være og føle sig let til ham og gjorde ham blandt jer en følelse af medfølelse. Sandelig i dette er virkelig der er tegn på for mennesker, der tænker ". [Ar-Rum: 21]

Ja ...... "Så du har tendens til at føle sig tilpas og til ham" (Allah siger ikke "at I kan leve med ham"). Dette bekræfter betydningen af ​​ro i temperament samt understrege sin form og ånd af fred i dens forskellige former.

Så mand og kone vil få fred i deres partner i en tid med angst og er kommet i, når kontaktet af den smalle rummelighed.

De virkelige søjler i den ægteskabelige forhold af slægtskab og venskab er forankret i kærlighed og hengivenhed. Dybt og klæbrig forhold er meget lig en forhold med sig selv.

Koranen forklarer:

هن لباس لكم وأنتم لباس لهن

"De er tøj til dig, og du også er en beklædningsgenstand for dem." [Al-Baqarah: 187]

Især når de overvejer, hvad der var forberedt på dette forhold, såsom børns uddannelse og livsforsikring, som naturligvis ikke kan dannes, undtagen i realm af moderskab og faderskab er blide og alvorlige ånd. Er der nogen der er mere rene end atmosfæren i denne ædle forhold?

ISLAMISKE FAMILIE SØJLE BUFFER
Der er mange faktorer at støtte etablering af islamisk familie, hvor det vævede stærke ægteskabeligt forhold samt meget af stridigheder og splittelse-(bl.a.):

A. Iman og Taqwa for Allah Ta'ala
Den første og vigtigste faktor, der holder fast i rebet af tro: troen på Allah og den Sidste Dag, bange for den Ene Hvem mempemerhatikan alle skjulte og altid hengivne og bermuraqabah (blev overvåget af Allah den Almægtige-rød) og væk fra tyranni og fejl i søge sandheden.

ذلكم يوعظ به من كان يؤمن بالله واليوم الأخر ومن يتق الله يجعل له مخرجا. ويرزقه من حيث لا يحتسب ومن يتوكل على الله فهو حسبه

"Så kan undervise med det, folk, der tror på Allah og det Hinsides. Dem, der frygter Allah, vil Han gøre hende ud. Og give ham næring fra uventede retninger, men tænkte. Og dem, der sætter deres lid til Allah, vil Allah fylde din exit ". [At-THALAQ: 2-3]

Blandt styrkelse af denne tro er oprigtig og alvorlig i lydighed og tilbede og husk, at minde hinanden i sagen.

Overvej ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

رحم الله رجلا قام من الليل فصلى وأيقظ امرأته فإن أبت نضح في وجهها الماء رحم الله امرأة قامت من الليل فصلت وأيقظت زوجها فإن أبى نضحت في وجهه الماء

"Må Gud forbarme sig over hendes mand, der vågnede op i aftes og vågnede hans kones bønner og bønner så godt. Hvis så tilbageholdende dipercikkannya vand på hans ansigt. Og må Gud forbarme sig en kone, der vågner om natten og derefter bad og derefter bad hendes mand membangunkcan alligevel. Hvis så tilbageholdende dipercikkannya vand på hans ansigt. " [2].

Ægteskabelige forhold er ikke et verdsligt bånd eller ansættelsesforhold dyr lidenskaber, men interaktionen af ​​ædle sjæle. Så når forholdet er Sahih (korrekt) så vil det fortsætte ind i det næste liv efter døden i fremtiden.

جنات عدن يدخلونها ومن صلح من ءابآئهم وأزواجهم وذرياتهم

"Det er himlen 'er Eden, som de træder ind i det med de fromme folk deres fædre, hans hustruer og deres afkom". [Ar ¬ Ra'du: 23]

2. Etablere venskabelige forbindelser
Inkluderet blandt bevare dette forhold er foreningen mellem mand og kone så godt. Det vil ikke blive oprettet undtagen ved gensidig forståelse og til at forstå deres rettigheder og pligter.

Jagten på perfektion i familien og dens medlemmer er noget, der er umuligt. Og føler prustasi i et forsøg på at forbedre deres egenskaber eller andre, der indgår i forgæves så godt.

3. Husband opgave
Herunder klare tænkning er (hvis manden er-DE) til tilstand folk til at acceptere beberepa smalle og ignorerer nogle nød. En mand-som-familie ledere hævdede at være mere tålmodig end sin kone, hvor en kone var svag fysisk og hans personlighed. Hvis det er nødvendigt at gøre alt, så det døde vil ende på det hele

For meget i meluruskannyapun ville betyde at bryde den og bryde det samme som menceraikannva.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

استوصوا بالنساء خيرا فإنهن خلقن من ضلع وإن أعوج شيء في الضلع أعلاه فإن ذهبت تقيمه كسرته وإن تركته لم يزل أعوج فاستوصوا بالنساء خيرا

"Formane de gode kvinder. Ja de er skabt ud fra ribbenene og ribbenene er terbengkok fra toppen. Hvis du glatte det betyder, at du brød det. Og hvis du lader det fortsat vil være skævt. For at nasihatilab kvinde med en god" [3]

Så svaghed hos kvinder, der allerede, da det først blev oprettet. Så patienten ikke ønsker at beskæftige sig med det.

For at en mand ikke bør hele tiden overveje, hvad der udgør en væsentlig byrde for familien. Skifte afbildning af nogle af de ulemper. Og se den gode side, vil de utvivlsomt fandt han en hel del.

I denne sammenhæng profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

لا يفرك مؤمن مؤمنة إن كره منها خلقا رضي منها آخر

"En troende (mand) tidaklak had og vrede til mukminah (kone), hvis han hadede det på grund af noget, han Ridla pribadinyn ham med andre ting". [4]

I dette tilfælde er det berprilakulah sagtmodig. For hvis han havde set nogle, der hadede det ikke vidste, hvor kilder til lykke løgn.

Allah Ta'ala siger:

وعاشروهن بالمعروف فإن كرهتموهن فعسى أن تكرهوا شيئا ويجعل الله فيه خيرا كثيرا

"Og hænge ud med dem med venlighed Så hvis du ikke kan lide dem, så vær tålmodig, fordi du ikke kan lide sesuata da Gud gjorde ham så meget godt." [An-Nisa: 19]

Hvis ikke det, så hvordan kan skabes fred, hvor fred og elsker det: hvis lederne selv opfører familier hårdt, grimme interaktion, smalle horisonter, dum, siv, nådesløs, vred, hvis det gør for meget opkog hvis exit er altid godt og fordomme.

Selvom der allerede er velkendt, at interaktion og kilderne til lykke, der ikke vil blive oprettet, medmindre blødhed og distancerer sig fra uberettiget fordomme. Og jalousi, i nogle mennesker, vendte sommetider til en fordom, der førte ham til at altid skyde skylden fortolke al snak og tvivlsom adfærd. Det ville helt sikkert gøre livet føles lidt trangt og rastløs hjerter med tilsyneladende uden grund og korrekt.

أسكنوهن من حيث سكنتم من وجدكم ولاتضآروهن لتضيقوا عليهن

"Sæt dem - deres koner, hvor du bor i henhold til dine evner og ikke gider dem til at indsnævre deres hjerter ...". [(Ath-THALAQ: 6]

Selvom profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har sagt:

خيركم خير كم لأهله و أنا خيركم لأهلي

"Den bedste af jer er den bedste til hans familie. Og jeg var den bedste blandt jer til min familie" [5]

4. Opgave Wife
Som en kone derefter vide, at lykke, kærlighed og hengivenhed vil ikke perfekt, undtagen når ejeren af ​​hellighed og religion (læs: kone) kender sin pligt og ikke melalaikannya.

Dedikeret til hendes mand som leder, beskytter, værge og udbyder. Adlyde ham, holde ham som hustru og beholde hendes mands ejendom er en pligt for en kone. Ligeledes mestrer opgaven med at gøre det, og så hans kone og ham selv og hans hus.

Dette hustru og mor, som shalihah kærlig, en leder i sin mands hus og ansvarlig for bly. Genkend tapperhed og hendes mand heller ikke benægte godhed i hans ministerium. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam er blevet advaret om ikke at foretage en benægtelse (af mand-ED) den. Hans ord:

أريت النار فإذا أكثر أهلها النساء يكفرن قيل أيكفرن بالله قال يكفرن العشير ويكفرن الإحسان لو أحسنت إلى إحداهن الدهر ثم رأت منك شيئا قالت ما رأيت منك خيرا قط

"Viser mig helvede Det viser sig, de fleste af sine indbyggere var kvinder, som kufr (afviser) stillede til ham:..? Hvad er deres vantro i Gud" Han svarede: "Nej, men benægter godhed hendes mand Hvis du gør godt at en af ​​din kone hele dagen. og han fandt man en ond da han sagde: Jeg har aldrig komme væk fra dig god til alle "[6]

For at der bør være tilgivende over fejl og forsømmelse tilsyn. Må ikke opfører sig værre, når manden er til stede og ikke rnengkhianatinya da ja var på rejse.

Med denne, selvfølgelig være tilfreds med en anden er opnået, vil en varig intime relationer, kærlighed og hengivenhed.

I sebuab hadith siger:

أيما امرأة ماتت وزوجها عنها راض دخلت الجنة

"Enhver kvinde, der døde, og manden er tilfreds med, så han gå til himlen" [7]

Så frygter Allah, O muslimer. Erkend, at opnåelsen af ​​harmoni vil det tersebarlah duftende lykke og skaber en atmosfære befordrende for tarbiyah.

Hertil kommer den også vokser i livet af en ædel hus, fyldt med kærlighed og gensidig forståelse mellem arten kærlige moderskab og faderskab er et firma, en stor del af skænderier, strid og undertrykte hinanden gensidigt. Også er der ingen fjendskab og såre hinanden.

والذين يقولون ربنا هب لنا من أزواجنا وذرياتنا قرة أعين واجعلنا للمتقين إماما

"Og dem, der siger: Vor Herre anugrahkanlah os vore koner og vores afkom, som penyenang vore hjerter og gøre os præster til dem, der frygter ham". [Al-Furqan: 74]

LUKNING
Righteous familie, bliver medierne til at skabe den offentlige sikkerhed. Hvordan kan det være sikkert, hvis der har familiebånd i ruiner. Selvom Gud har givet denne fornøjelse er lækker familie harmoni, intimitet og harmoni.

Allah Ta 'ala siger:

والله جعل لكم من أنفسكم أزواجا وجعل لكم من أزواجكم بنين وحفدة ورزقكم من الطيبات أفبالباطل يؤمنون وبنعمت الله هم يكفرون

"Gud har givet dig hustruer af din egen natur, og har givet jer fra jeres hustru var børn og børnebørn. Og giv opretholdelse af gode ting. Vil de tror på falskhed og benægte de favoriserer af Allah? " [An-Nahl: 72]

Ægteskabelige forhold er meget solid og (funktion) som en forælder, plus børn, der vokser op i deres varetægt, det aktuelle billede og fremtidige mennesker.

Derfor, når Djævelen havde scatters den familiemæssige tilknytning, han ikke bare ryste op i hjemmet og er ikke kun sprede skader på den tildelte omfang. Men hele samfund til at kaste sig ud i fordærv florerer. Virkeligheden i dag er et levende bevis.

Må Gud forbarme sig over en mand, hvis opførsel er prisværdigt, godhjertet, jaunty (på familien-rød), blide, kærlige, medfølende, flittig, ikke overdreven og ikke forsømmer sine forpligtelser.

Hverken må Gud velsigne kvinden, der ikke leder efter fejl, ikke kræsne, shalihah, lydig og holde ham, når han ikke eksisterer, fordi Allah har til at vedligeholde det.

Bertaqwalah, O 'mand og kone, O muslimer. Hvem er helliget Allah, skal lettes hans virksomhed.

وصلى الله على خير خلقه نبينا محمد و على آله و أزواجه الطيبين الطاهرين و على صحبه الغر الميامين و تابيعهم بإحسان إلى يوم الدين.

Nabawiyah Medina, 22 Rajab 1422 H

[Kopieret fra As-Sunnah magasin V/1422/2001M 11/Tahun Edition. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-761016]




kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar