Jumat, 15 Juni 2012

Tips tips å huske Al-Qur-en og Sunnah.


Tips tips å huske Al-Qur-en og Sunnah.


Av
Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawas


En aktor bør vite at vitenskapen å studere har flere trinn som må være bestått. Han må starte fra den viktigste og avgjørende. Han bør ikke være i en hast, selv han må være tålmodig og vet nivået på hennes evner.

Den lærde forbi og vi aldri avviker fra sine studier på grunn av de gradvise stadier i sine studier er en god måte å tilegne seg kunnskap. Fases inn studere Guds ord er basert på SWT Tabaaraka wa,

وقرآنا فرقناه لتقرأه على الناس على مكث ونزلناه تنزيلا

"Og Al-Qur-en (Vi sendte ned) gradvis til deg (Muhammed) deklamere til folket og vi sakte senke den gradvis." [Al-Israa ': 106]

Og Allahs ord Ta'ala,

وقال الذين كفروا لولا نزل عليه القرآن جملة واحدة كذلك لنثبت به فؤادك ورتلناه ترتيلا

"Og de som tviler sier:. '? Hvorfor Al-Koranen ikke var åpenbart for ham alt på en gang', slik at vi styrke ditt hjerte (Muhammad) med henne og vi øver i tartil (gradvis, sakte og riktig)" [ Al-Furqan: 32]

Mange mennesker er forhindret fra å studere på grunn av sitt formål i å forlate usul (grunnleggende basis). Definisjonen av usul al-Koranen og Sunnah.

En aktor prioritere vitenskap la ham å memorere Al-Koranen og hadith av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Slike forskere er informert av Salaf til folk som ønsker å få kunnskap fra dem.

Imam Abu Umar Yusuf ibn 'Abdullah ibn Muhammad ibn' Abd al-Barr (d.. 463 H) rahimahullaah sa, "Etterspørselen har kunnskap nivåer og stadier som ikke skal krenkes. Hvem bryter en hel, da han har brutt banen til Salaf, som brøt seg med vilje, da han har mistet, og som brøt fordi ijtihad, da han hadde fravikes.

Begynnelsen av kunnskap memorere Koranen og forstå det. Alt som kan bidra til å forstå det, så er det obligatorisk å lære det. Jeg sier ikke at å memorere hele Al-Qur-en er obligatorisk, men jeg sier at det er obligatorisk (Sunnah nærmer obligatorisk) og et must for alle som ønsker å være en from, ikke obligatorisk.

Al-Qur-en er et fast innslag av vitenskap. Hvem er å huske det før fylte baligh, så ta deg tid til å lære hva som kan hjelpe i forståelsen av det arabiske språket, så er det den største hjelperen for å oppnå målet å forstå Koranen og Sunnah, Sunnah sallallaahu 'alaihi wa sallam .. .

Så se til Sunnah, Sunnah den berømte, som har holdt seg fra profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam at en aktor med det formål vitenskap til den allmektige Allah i sin bok. Og Sunnah lover åpnet Al-Qur-en for ham ...

Enhver person som søker Sunnah, Sunnah til Profeten, la ham gi prioritet til hadith fortalt av prestene, som tsiqah og mange anledninger (huffazh) [1]. "Så, min bror, må du huske usul og søke hjelp med det.

Imam Ibn Jama'ah (d.. 733 H) rahimahullaah sa, "La (aktor vitenskap) startet med Kitabullaahil 'Aziiz, memorere mutqin (egentlig modne), betyr det forstår sin tolkning, og all vitenskap (vitenskapen om al- Qur-en). Fordi, er Al-Qur-en en stift av vitenskap, dets moderselskap, og det viktigste. "[2]

Dermed er det viktigste målet for rettsforfølgelse av vitenskap å memorere Koranen og autentisk Sunnah til Profeten. Etter det la ham memorere bøker ære, både innen Aqeedah, Fiqh, Hadith, nahwu, og Fara-IDH. Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen rahimahullaah sa, "Det viktigste for noen i sine studier, er å studere tolkningen er helt Kalamullaah Kalamullaah for vitenskap. Allah Ta'ala sier,

ونزلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شيء وهدى ورحمة وبشرى للمسلمين

"... Og Vi sendte ned Book (Al-Koranen) til deg å forklare alt som guide og barmhjertighet og gode nyheter for dem som har overgitt seg (muslimer) "[An-Nahl: 89].

Tidligere den Sahaba ikke har passert ti vers før de lærer hva som er inne i vitenskap og veldedighet slik at de lærer Al-Qur-en, vitenskap og veldedighet også. Jeg tror dette er det viktigste. Så var det om tenåringer, spesielt barn-å begynne med memorere Al-Qur-en ... Samtidig la rettsforfølgelse av vitenskap viet til Sunnah som grunnlag for Shari'ah kan ikke skilles for alltid, Al-Koranen og Sunnah både en åpenbaring. Og hva har vært i Sunnah er ensbetydende med å det som er fastsatt i Al-Qur-en.

Allah Ta'ala sier,

وأنزل الله عليك الكتاب والحكمة وعلمك ما لم تكن تعلم وكان فضل الله عليك عظيما

"... Og (fordi) Allah har sendt ned Book (Al-Qur-en) og visdom (Sunnah) til deg og lært deg hva du ikke vet. Guds gave skjenket deg er enorm "[An-Nisa ': 113]. [3]

• Tips til lagring Al-Qur-en [4]
Tidligere memorert Al-Qur-en i oppfatning av presteskapet var nøkkelen. De begynner sine studier med ham. Det er derfor de aldri nøle med å starte memorere Al-Qur-en. Noen ganger være en egenskap som vises i de geistlige og påtale av vitenskap. Mesteparten av Salaf er ansett som en skam for ikke memorere Al-Qur-en. Blant bevisene er det som uttrykkes al-Hafiz ibn Hajar (død. 852 H) i Taqriibut Tahdziib (I/664, nei. 4529), biografien om 'Uthman ibn Muhammad ibn Abi Syaibah, "Han er tsiqah, en Hafiz av berømt, men han har auham (en feil), og sa at han ikke visste Al-Qur-en. "[5]

Faktisk huske Al-Qur-en er ikke en forpliktelse på en aktor kunnskap, men den gangen var nøkkelen til utenat og forstå måte. La en aktor vitenskap vet at memorering Al-Qur-en og praksis det kan øke graden av høyde. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,

إن الله يرفع بهذا الكتاب أقواما و يضع به آخرين.

"Sannelig, Allah Ta'ala heis (grader) noen av boken (Al-Qur-en) og nedverdigende den andre med Al-Qur-en". [6]

Her er noen ting som kan hjelpe en aktor i vitenskapen om utenat Al-Qur-en:

A. Be til Gud den allmektige med oppriktighet for å få den enkle utenat Al-Qur-en. La huske Al-Qur-en gjøres med oppriktighet bare for gleden av Allah Ta'ala.

2. Spille sine beste vers har blitt lagret til en reciter "god lesning og hukommelse.

3. Ngulang gjenta memorert versene som har blitt planlagt og prøve å disiplin.

4. Ved hjelp av en Mushaf Al-Qur-en for å forsterke memorization.

5. Framføring memorert vers ngulang ti / tjue ganger, kanskje mer til stående, sittende, og gå.

6. Les de nye versene blir lagret i bønn fordi det kan videre bygge inn oppramset.

7. Les verset oversettelse og kommentarer som har blitt lagret.

8. Borte fra synd og maksiyat.

Imam ADH-Dhahhak (d.. 102 H) rahimahullaah sa, "Det er ikke en person til å lære Al-Qur-en og så han glemmer, men på grunn av synd." Han leste Guds ord,

وما أصابكم من مصيبة فبما كسبت أيديكم ويعفو عن كثير

"Og hva ulykke rammer deg er på grunn av hva dine egne hender, og Gud tilgi mye (av feil)." [Ash-Syuura: 30]

Så fortsatte han, «Tragedie er større enn glemme al-Qur-en?" [7]

9. Bestem en vanlig tidsplan for å bestemme den daglige resitasjonen (Hva er memorert hver dag).

Menyelisihi ikke forsøkt å endre reglene eller, unntatt som det er ting å gjøre nødsituasjon.

10. Avsnitt bør diahafal litt hver dag for å være mer knyttet

For de som har memorert flere kapitler av Al-Qur-en, eller som har memorert 30 kapitler, la ham alltid muraja'ah (gjenta-ngulang) på anledning og holde den godt som Al-Qur-en er raskere enn tapet av bundet kameler.

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa,

تعاهدوا هذا القرآن, فوالذي نفس محمد بيده, لهو أشد تفلتا من الإبل في عقلها

Alltid lese Koranen. Ved En som bor i hendene på Muhammed er hans, faktisk, Al-Qur-en er lettere skilles enn en kamel i en knute "[8]

• Lås i Utenatlæring og Remembering
Det er noen viktige ting som kan bistå i rettsforfølgelse av vitenskap å memorere eller huske leksjonen med en god oversikt, inkludert:

A. Mengikhlaskan intensjon for Gud og forventer en belønning fra Ham.

2. Vekk fra de tingene forbudt og forbudt Shari'ah.

3. Gode ​​resultater for virksomheten, spise halal mat og bort fra Haram.

4. Tømme hjertene til mange opptatt.

5. Ikke utenat da veldig sulten, tørst, trøtt, eller når hans hjerte var opptatt med andre saker.

6. Høy villet, alvor, og fortsatte å gjenta leksjonene for å kunne huske.

7. Ikke motet av den stygge evnen til å huske og holde gjenta leksjonen ngulang.

8. Repetere leksjoner med en stemme som kan høres fordi lytte kan hjelpe i memorere leksjoner.

9. Bruke hjelp av penn eller papir for å lage alt som kan hjelpe i memorering, eller repeterer leksjonen ngulang skriftlig måte.

10. Og før alt dette, la alltid viet til Allah Ta'ala. [9]

Imam al-Bukhari rahimahullah var en sterk hukommelse. Han ble en gang spurt: "Ikke glem at medisin?" Han svarte: "Se alltid til boken" (Det leses alltid, og gjenta det). [10]

• Beste Times å huske
Imam Ibn Jama'ah rahimahullaah sa, "Den beste tiden å huske er når måltidet, for å diskutere om morgenen;. Å skrive i løpet av dagen, og for muthala'ah og diskutere (mudzakarah) om natten"

Al-Khatib al-Baghdadi (død. 463 H) rahimahullaah sa, "Den beste tiden å huske er at tidenes morgen, så midt på dagen, og deretter i morgen." Han la til, "Utenatlæring i kveld over å bringe fordelene snarere enn å memorere i løpet av dagen, og når sulten (ikke veldig) er mer fordelaktig enn når den er full. "[11]

• Best Place to Pugg
Imam Ibn Jama'ah sa, siterer fra al-Khatib, "Det beste stedet å pugge rommet og helst bort fra de tingene som gjør uaktsomt." Han sa, "Det er ikke bra hvis det er lagret i et anlegg, rundt de grønne trærne, på bredden av elven, i midten av veien, og bråkete fordi det er (generelt) kan forhindre den tomme hjertet (å huske). "[12]

• Påtalemyndigheten bør være kjent med vitenskapen om Al-Qur-en
'Abdullah bin' Amr ibn al-`radhiyallaahu» anhuma sa, "Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam hennes ord til meg,

اقرإ القرآن في كل شهر, قال: قلت: إني أجد قوة. قال: فاقرأه في عشرين ليلة, قال: قلت: إني أجد قوة, قال: فاقرأه في سبع ولا تزد على ذلك.

"Les Al-Qur-en (for å forsegle) hver måned." 'Abdullah sa jeg sa, "Virkelig, jeg er i stand til å gjøre mer enn det." Profeten sa, "så les (for å forsegle) i tyve dager."' Abdullah sa, jeg sa, "Virkelig, jeg er i stand til å gjøre mer enn det." Profeten sa, "Hvis så, lese (for å forsegle) i sju dager og ikke mer enn det." [13]

Jundub bin 'Abdullah ibn Sufyan al-Bajali (d. mellom th. 60-70 H) radhiyallaahu' anhu vil aldri si: "Jeg vil si til deg, la frykt for Allah. Jeg lager også en vilje til å alltid (lese og sette pris på) innholdet av Al-Qur-en fordi han var lys på en mørk natt og instruksjonene i dagens lys. Vit at Al-Qur-en kan føre til at du nå etter noe som verdien er svært høy ... ». [14]

[Kopiert fra boken The Road to Heaven Sciences Etterspørselen "Etterspørselen Free Science", Forfatter av Yazid ibn Abdul Qadir Jawas, Publishers Bibliotek At-Taqwa, PO BOX 264-16 001 Bogor West Java - Indonesia, Rabi'uts Thani Først publisert 1428H/April 2007M]
_______

Viktigheten av arabisk




Imam Shafi'i sa: "Folk trenger ikke være dum og alltid i tottene på hverandre, men fordi de forlot det arabiske språket, og foretrekker begrepet Aristoteles". [2]

At uttrykk for Imam Shafi'i for folk, så vi ikke marginalisere språket muslimske stolthet. Hvis presten så tilstanden til personer til stede på det arabiske språket, vil han sikkert bekymring var montering.

Arabisk er forskjellig fra andre språk som et middel for kommunikasjon mellom mennesker. Utvalg av arabisk språk er så mye fortreffelighet. Ideelt sett muslimer vie sin oppmerksomhet til dette språket. Godt å vite det for seg selv eller å lette og veilede barna til formålet.

I det siste, er arabisk et sted i hjertene til muslimene. Lærde og selv kalifene ikke se med ett øye. Fashahah (i tale sannheten), og skarpheten av tungen på språket til å være en indikasjon på hvor vellykket foreldre i å utdanne sine barn i barndommen.

Pehatian ruination av det arabiske språket spredningen av islam var synlig når du går inn landenes Ajam (ikke arabisk). Mellom løpene samhandle og forene under paraplyen av islam. Stadig dominerende stavefeil i samtalen. Videre, hvis den observerte dagens virkelighet av muslimer generelt, hvorav mange menganaktirikan arabisk. Betydelig bekymring var mangel på foreldre oppmuntre sine barn til å forfølge arabisk.

FUNKSJONER ARABIC
A. Arabisk er det språket Koranen. Han sa:

إنا جعلناه قرءانا عربيا لعلكم تعقلون

Vi har faktisk gjort Koranen på arabisk, så du forstår det. [3]

2. Arabisk er det språket profeten Muhammed og hans følgesvenner verbale språket. Hadither av profeten som kom til oss på arabisk. Likeledes bøker fiqh, skrevet med dette språket. Derfor ble det mestring av det arabiske språket en inngangsport til å forstå.

3. Arabisk ordlyd er ikke mye. De fleste består av tre bokstaver ordning bare. Dette vil lette forståelsen og uttale.

4. Vakker arabisk ordforråd. Folk som ser på fraser og setninger på arabisk, vil han føle en vakker og levende uttrykk, kledd med ord konsise og solid.

INSTRUKSJON Lær deg arabisk Urgency
A. Irettesettelse mot harde feil i nettet.
Språk er godt og sant Salaf generasjon har blitt en tradisjon. Derfor blir feil i uttale og uttrykk som ikke er i tråd med standard regel ansett som mangler, noe som reduserer verdighet i øynene til mange. Spesielt når det skjer med folk av edel byrd. Ibn al-Anbari sa: "Hvor god er regnet feil ord ... den arabisk-talende folk som elsker den gode og riktige, ser på feil personer med ett øye og bli kvitt dem?".

Umar hadde flere mennesker kommentere hvordan å skyte med si: ". Hva en dårlig skyting dine piler" De svarte: «قوم متعلمين نحن (vi er nybegynnere), [4] Umar sa," du snakke mer fatal feil enn dårlig oppdragelse tror jeg du ... "[5]

2. Forsiktig Against arabisk Salaf.
Umar skrev til Abu Musa som inneholder meldingen: ". Amma ba'du, forstå Sunnah og lære arabisk"

Ved en annen anledning, sa han: «Måtte Allah ha barmhjertighet med dem som strekke henne muntlig (ved å lære arabisk)".

Ved en annen anledning, erklærte han: «Studer religion, og tilbedelse, samt full av arabisk".

Han sa også: "Lær arabisk, fordi det er i stand til å styrke og øke følelsen av ære". [6]

De lærde har ikke nedtone det arabiske språket. De likevel gi en stor bekymring i intens person av hans, som andre syar'i vitenskap. Fordi arabisk er en enhet og et middel til å forstå vitenskapen of Law.

Imam Shafi'i sa: "Jeg bor i landet for tjue år. Jeg studerte poesi og språk. Jeg pugget Koranen. Aldri savnet et eneste ord til meg, men jeg forstår dens mening ".

Imam Shafi'i har nådd en topp i mestring av arabisk, så det ble kalt som den mest veltalende menn Quraish i tiden. Han har en referanse til det arabiske språket.

Ibn al-Qayyim også kjent for å ha sterk oppmerksomhet til det arabiske språket. Han studerte bøkene av Ibn al-Fathi Al Ba'li Mulakhkhash arbeid Abul `Hereafter, Al Jurjaniyah, Alfiyah Ibni Malik, Ash Kafiyah Safiyah Al og At Tashil. Han lærte også fra Ali ibn Majd At Tusi.

Andre forskere som er kjent for å ha stor oppmerksomhet til det arabiske språket er imamen Syaukani. Disse lærde studerer nahwu og Sharaf av tre forskere på samme tid, nemlig: Sayyid Ismail Ibn al-Hassan, Allama Abdullah bin Ismail En Nahmi, og Allama Mohammad bin Qasim Al Khaulani.

3. Også kalifen Kids Learning arabisk.
Kalifen, før også gi stor oppmerksomhet til det arabiske språket. I tillegg til å lære barna med de religiøse vitenskaper, de gir også en spesifikk tidsplan for utdype den arabisk språk og litteratur. Deres motivasjon, fordi vite den positive verdien av arabisk stil tale deres, manerer planting, forbedret uttrykk i tale, hovedstaden i islamsk læring fra referansen. Derfor de arabiske lærde har også en stilling i regjeringen og i nærheten av kalifene. De lingvister å være lærer for barn kalif.

En Al Ahmar Nahwi sa, "Jeg fortalte Al Rashid å lære arabisk litteratur til sin sønn, Muhammed Al Amin. Al-Ma'mun og Al Amin også blitt utdannet lingvist kalt Abul Hasan Ali ibn Hamzah al kisai folket nær kalifen. Tilsvarende lærer en annen lingvist, kjent som Abu Ishaq Ibrahim ibn Muhammad ibn Som Sari barna kalifen Al Mu'tadhid arabiske leksjoner. Også Abu Jaffar Muhammad bin Abu Qadeem Qadeem undervise Al Mu'taz før han tiltrådte. "

PÅVIRKNING av arabisk FOR UTDANNING
A. Mot lette mestring of Sciences.
Islam legger stor vekt på kunnskap gjennom lesing. Gud sa.

اقرأ باسم ربك الذي خلق

Les navnet ditt Herren som skapte. [Al 'Alaq: 1].

Gjennom arabisk språk, kan man oppnå vitenskap. For det arabiske språket er blitt et middel til å overføre kunnskap.

Konkrete bevis, mange forskere som opprettholder de ulike disiplinene i poetiske couplets, bedre kjent nazham (manzhumah eller nazhaman). Med dette ville man være relativt lett å lære, på grunn av interesse for skjønnhet sin struktur, og en nødvendighet for å huske det for folk som ønsker å virkelig mestre det bra.

For eksempel er bok Ash Syathibiyah Fi Al Qiraati Som Sab'i Al Mutawatirati 'Anil Aimmati Al Qurrai Som sab'ah, et dikt som inneholder Matan sab'ah qiraah leksjoner, skrevet av Imam al-Qasim ibn Ask Firah Syathibi. En annen bok-formet streng på lyrisk vers. Da Al Jazariyah, som er en bok om arbeidet Imam Muhammad bin tajwid Muhammad Al-Jazari. Innen vitenskap musthalah hadith, er det en bok Manzhumah Al Baiquniyah, arbeider av Shaykh Muhammad bin Taha Al Baiquni. Og det er mange andre eksempler.

2. Forbedre skarpheten of Power Think.
I dette tilfellet, Umar sa: "Lær arabisk språk. Sikkert han kan styrke og øke følelsen av ære. "

Arabisk språk vurderingen vil styrke en persons tenkning, fordi i det arabiske språket er det en vakker arrangement og en harmonisk blanding mellom setninger. Det vil invitere noen til å optimalisere fantasiens kraft. Og dette er en faktor som vil sakte skjerpe ens intellektuelle krefter. Fordi personen invitert til å tenke og tenke på det. Tenk om Guds ord:

ومن يشرك بالله فكأنما خر من السمآء فتخطفه الطير أو تهوي به الريح في مكان سحيق

Den som forbinder noe med Allah, så han synes å falle fra himmelen og truffet av en fugl eller vinden til fjerne steder. [Al-Hajj: 31].

På grunn av det uhyrlige i fare for å skulke i Allah, så permisalan folk som liker noe som falt fra himmelen umiddelbart slått av den fuglen, slik at kroppen hans lemlestet. Dermed om avgudsdyrkere, da han forlot troen, så opptatt menyambarnyanya revet fra alle kanter, og verdens religioner, ødelegger de djevelen-djevelen. [7]

3. Verkar moralske utvikling.
Folk som dykke inn i det arabiske språket, vil bevise at dette språket er et middel til å forme og trimme den opphøyde moralske temperament skitten.

Følgelig sier Ibn Taymiyyah: "Se, oppmerksomheten til det arabiske språket vil påvirke hele den intellektuelle, moralske, religiøse (noen) med en meget sterk innflytelse reell lenger. Så også vil ha en positiv effekt for mennesker som prøver å etterligne disse tidlige generasjoner av ledsagere, tabi'in og imitere dem, vil øke strømmen av intelligens, religion og etikk ". [8]

For eksempel, et stykke poesi sung Habib ibn Aus som talsmenn opptrer med gode manerer:

يعيش المرء ما استحيا بخير ويبقى العود ما بقي اللحاء
فلا والله ما في العيش خير ولا الدنيا إذا ذهب الحياء

Mennesket er alltid i god, så lenge han har en følelse av skam
Stammen er alltid tidløs, så lenge huden ikke har skrelt
Ved Gud, var det ingenting godt i livet,
Tilsvarende, i verden, har da skam forsvunnet

Det finnes også dikt som pisket opp en rekke mennesker til å holde seg borte fra dårlige temperamentet. Imam Shafi'i sa:

إذا رميت أن تحيا سليما من الردى ودينك موفور وعرضك صين
فلا ينطقن منك اللسان بسوءة فكلك سوءات وللناس أعين

Hvis du ønsker å leve i frihet fra korrupsjon;
(Også) din religion og ære bevart intakt,
Ikke ta med tungen funksjonshemmede,
Kroppen din er lastet med skam, og de (også) har en tunge.

Dermed er arabisk fortsatt viktig, selv blitt kjennemerket for muslimene. Bør være et anliggende for muslimene. Ved å forstå arabisk språk, blir mestring av Koranen og Sunnah enklere. I sin tur vil føre mennesker til å kunne leve opp til sine verdier og å implementere dem i livet.

[Kopiert fra As-sunnah magasinet IX/1426H/2005M 02/Tahun Edition. Foundation publiserte Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]



Adab Science Council



Av
Syamhudi geistlige Abu Asma Khalid.


Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa.

وما اجتمع قوم في بيت من بيوت الله يتلون كتاب الله ويتدارسونه بينهم إلا نزلت عليهم السكينة وغشيتهم الرحمة وحفتهم الملائكة وذكرهم الله فيمن عنده ومن بطأ به عمله لم يسرع به نسبه

Det er ikke et folk samlet seg ved Guds hus, de leser Allahs bok og studere det, men falt til ro deres, og nåde dekker dem, englene omgir dem og Allah dem rose foran skapningen var nær. Enhver person som er mindre rettferdige gjerninger, så nasabnya ikke løfte den.

TAKHRIJ HADITS
Dette hadith er en del av de hadith fortalt av Abu Huraira fra en venn:

• muslim, i Shahihnya, bok dua Adh Dzikir Wad, kapittel Fadhlul astral sammen'' Ala Tilawatil Koranen Wa 'Ala Dhikr, nummer 6793, 17 kapitler / 23. (Se Sharh An Nawawi).
• Abu Dawud i Sunan hans, Kitabul Adab, kapittel Fil muslimske Lil Ma'unah 4946 tall.
• Ibn Majah i Sunan hans, Muqaddimah, kapittel Fadhlul Wal Hatsu Ulamá'en Ala Thalabul Ilmi nummer 225.

Kort biografi fortellere HADITS
Abu Hurairah. Han er en venn av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. Hans fulle navn Abdurrahman ibn Shahr [1] Gitt tittelen Abu Hurairah fordi han likte katten har. Selv om nye til islam i det sjuende Hijra år, men deres kunnskap er anerkjent av mange venner.

For tre eller fire år med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam faktisk brukes av ham av Allah' anhu. Er med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam da mange av følgesvennene er opptatt i markedet eller andre steder.

Menn som oppfører seg forsiktig med hvitt skjegg og litt rødlig, svært utholdende utforske vitenskapen om Profetens sallallaahu 'alaihi wa sallam, uavhengig av hvilket i sin naturlige sult. Så det er ikke overraskende at han fortalte mange hadither av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam.

Hadith av Abu Hurayrah at riwayatkan av Imam Bukhari og Muslim hadith sammen så mange som 326. Mens det er fortalt av Imam Bukhari, Imam Muslim så mye som 93 uten at hadith fortalt av Imam Muslim og Imam Bukhari 98 hadith nei.

BETYDNING av ordforråd HADITS
وما اجتمع قوم في بيت من بيوت الله - (ikke et folk samlet i ett hus av Gud), som er moské. Mens madrassaer og andre steder som har disse kvalitetene, er det også grunnlaget for hadith fortalt av muslimske lafadz.

لا يقعد قوم يذكرون الله عز وجل إلا حفتهم الملائكة وغشيتهم الرحمة ونزلت عليهم السكينة وذكرهم الله فيمن عنده

Det er ikke satt en folk dhikr Allah, bortsett fra englene rundt ham, dekket ham nåde og ro ned over dem, og prise Gud i ansiktet av en skapning ved sin side. [Rapportert av muslimsk, nei. 6795 og Ahmad]

السكينة -, ro.

وغشيتهم الرحمة -, innhyllet i Guds nåde.

وحفتهم الملائكة -, omgitt av engler nåde.

وذكرهم الله فيمن عنده -, priste Gud og gi belønningen før hans engler.

ومن بطأ به عمله لم يسرع به نسبه -, som er mindre rettferdige gjerninger vil ikke oppnå den perfekte verdighet til dem som arbeidskraft, til tross nasab lærde.

FAIDAH HADITS
Først: Viktigheten av Science Council
Montering av vitenskap er en integrert del av presteskapet Rabbani. Selv holdt et råd av vitenskap er en viktig sak som må gjøres av en 'Alim. Fordi det er den høyeste verdighet geistlige Rabbani, som Allah Subhanahu wa Ta'ala.

ماكان لبشر أن يؤتيه الله الكتاب والحكم والنبوة ثم يقول للناس كونوا عبادا لي من دون الله ولكن كونوا ربانيين بما كنتم تعلمون الكتاب وبما كنتم تدرسون

Unaturlig for mennesket som Gud ga ham boken og visdom og profetdommen, så han sa til mannen: «Vær tilbedere-penyembahku ikke tilbedere av Gud". Men, (sa han): "Du skal være de Rabbani, fordi du alltid lære deg boken og fordi du fortsetter å lære [Ali Imran: 79]..

Dette har gjort Allahs sendebud. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam oppmuntrer oss til å delta på Science Council. Med hans sier,

إذا مررتم برياض الجنة فارتعوا قالوا وما رياض الجنة قال حلق الذكر

Hvis du passerer parken Paradise så stopp. De spurte: «Er parkens Paradise?" Han svarte, "halaqoh erindring (Majlis Science). [History of At-Tirmidhi og klassifisert som Sahih Sheikh Salim bin Eid Al-Hilali i Sahih Kitabul Adzkar 4/4].

Tilsvarende rettferdige er veldig begeistret for hosting og delta. Derfor får vi vitenskapen panelet om deres historie. Blant disse forsamlingene Abdillah bin Mas'ud i Kufa, Abu Hurairah i Medina, Imam Malik i Nabawi moské, Al-Hajjaj bin Syu'bah, Yazid ibn Harun, Imam Shafi'i, Imam Ahmad i Bagdad, Imam Bukhari og andre.

Second: Council of Science Faidah og Virtue.
Blant faidah vitenskap forsamlinger er:
• budet av Allah Subhanahu wa Ta'ala og profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og følge eksempelet til en livsstil av de rettferdige Salaf.
• Få fred.
• Skaffe nåde Allah Subhanahu wa Ta'ala
• priste Gud i nærvær av englene.
• Ta veien for å få arven apostlene.
• tilegne seg kunnskaper og oppførsel av en lærd.

Tredje: Science Council of Adab.
Matter som må gjøres for å ta faidah av science forsamlinger er:

• oppriktighet.
La oss avgang og sete for en søker til et panel av vitenskapelig kunnskap, bare fordi Gud alene. Uten Riya "og roste ønsket av andre. En aktor i vitenskapen om straightening bermujahadah la hans intensjoner. Fordi han vil komme i vanskeligheter og tretthet i hensikt hans for å rette det. Derfor ats Tsauri Imam Sufyan sa, "Jeg finner det ikke vanskelig å rette ut noe utover intensjonen." [2]

• Delta på Ardent Science Council.
Alvor og iver i å delta på samlinger vitenskap utrettelig og kjedsomhet er svært ønskelig. Ikke nok å telle antall. Men finne ut hvor mye og mye uvitenhet. Fordi så mye uvitenhet, mens vitenskapen at vi har svært få.

Se kesemangatan de lærde deltar på rådet tidligere i realfag. Abul Abbas Tsa'lab, en lærd nahwu kommentar på Ibrahim Al Harbi, "Jeg har aldri mistet Ibrahim Al Harbi i assembly leksjoner nahwu eller femti år".

Så hva er innhentet av Ibrahim Al Harbi? Etter hvert ble han en lærd av verden. Husk at kunnskap ikke ervervet slik eiendom. Men med oppriktighet og tålmodighet.

Hva en fantastisk uttrykk av Imam Ahmad bin Hambal, "Vitenskap er en gave gitt av Gud til folket hun liker. Ingen fikk det på grunn av arv. Dersom ervervet ved nedstigning, sikkert den mest kvalifiserte personen er en ekspert strofe av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam'. Tilsvarende Imam Malik, da han så sin sønn John ut av huset hans for å spille, "Takk Gud, den Ene som ikke gjorde denne vitenskapen som boet".

Abul Hasan Al Karkhi sa: "Jeg var tilstede ved Abu Khazim montering på fredag, men det er ingen leksjoner, for ikke å kutte kebiasanku delta".

Se dem i ånden av å søke kunnskap og vitenskap å delta forsamlinger. Inntil endelig de får fantastiske resultater.

• Kom til forsamlingen fremskynde Science And Not Too Late, Even Fra må passere i andre.
Når den brukes til å fremskynde den som møter vitenskapen panelet, vil det bli faidah veldig mye. Asysya'bi så når spurte: «Hvor har du fått all denne kunnskapen?", Svarte han, «Ikke avhengig av andre. Reiser til land som temperament og pasient muldyr, og skyndte seg som bersegeranya ørn ". [3]

• Søk og prøver å få Lessons Hva er i Kulturrådet ikke kan delta.
Noen ganger kan en person ikke kan delta på et råd av vitenskap eller annen grunn. Slike som: smerter og andre. Så kan ikke forstå undervisningen i disse forsamlinger. Under disse omstendigheter la ham oppsøke og prøve å få en leksjon er savnet det. På grunn av naturen av det som en serie leksjoner. Hvis en del mangler fra det, kan det forstyrre hverandre.

• Record-Faidah Fidah hentet fra boken.
Faidah registrert leksjoner i boken eller i en spesiell notatblokk. Faidah-faidah vil være nyttig når re-lese og registrert i forberede undervisningsmateriell, foredrag og svare på problemene. Derfor, de fleste eksperter anbefaler vår vitenskap. Hvis du kjøper en bok, for ikke å sette det inn i biblioteket. Unntatt etter å ha sett boken generelt. Hvordan kjenner forfatteren. Fagstoffet i boken ved å se på innholdsfortegnelsen og membuku-åpne i henhold til tilstrekkeligheten av den delvise temaet i boken.

• Stille og Opptatt ikke alene i Science Council.
Dette inkluderer manerer er viktig i naturfag forsamlinger. Imam Adh Dzahabi formidle historien om Ahmad ibn Sinan, da han sa: "Ingen snakket i øvre bin Abdurrahman Mahdi. Pena ustemt. Ingen reiste seg. Som om det er fugler på hodet, eller som om de var i bønn "[4]. Og i en annen fortellerstemme, "Hvis han så en av dem smilte eller snakket, han var iført sandaler og komme seg ut". [5]

• Ikke lov til å fortvile.
Noen ganger noen av oss har vært tilstede på et panel av vitenskap i en lang tid. Men kan ikke forstå det, men litt. Da oppstår i oss følelsen av fortvilelse og ikke lenger ville sitte der. Sikkert dette ikke skulle skje. Siden det har blitt forstått, er at fornuft og intelligens av hver person annerledes. Intelligens kunne vokse og trives på grunn av vane. Jo mer en person gjøre seg kjent, jo sterkere og bedre evner. Se på tålmodighet og utholdenhet av de lærde i sine studier og søke svar på et problem! Se på hva som blir sagt Sheikh Mohammed Al Amin Ash Syinqiti, "Det er ett problem at jeg ikke har forstått. Så gikk jeg hjem og jeg holdt forske og forske. Mens piken sette lamper eller lys på toppen av hodet mitt. Jeg fortsatte å forske på og å drikke grønn før etter 3/4 dager, inntil den dagen daggry ". Så sa han, "Da terpecahlah problemet".

Se hvordan han bruker sin dag ved å studere et problem som ikke har vært klar for ham.

• Ikke kutt lærere eller forkynnere snakke.
Inkludert adab å bli vurdert i vitenskapen panelet ikke avbryte læreren eller predikant. Fordi den inneholder dårlige manerer. N Profeten lærte oss med å si sin.

ليس منا من لم يجل كبيرنا و يرحم صغيرنا و يعرف لعالمنا حقه

Ikke én av dem som ikke respekterer våre eldste og elsker yngre og som ikke forstår rett presteskapet. [Rapportert av Ahmad og klassifisert som Sahih al-Albani i Sahih Al-Jami '].

Imam Bukhari skriver i Shahihnya, ett kapittel mann som var opptatt med å snakke vitenskap i staten, skal forbedre samtalen. Så formidle hadith.

عن أبي هريرة قال بينما النبي صلى الله عليه وسلم في مجلس يحدث القوم جاءه أعرابي فقال متى الساعة فمضى رسول الله صلى الله عليه وسلم يحدث حتى إذا قضى حديثه قال أين أراه السائل عن الساعة قال ها أنا يا رسول الله قال فإذا ضيعت الأمانة فانتظر الساعة قال كيف إضاعتها قال إذا وسد الأمر إلى غير أهله فانتظر الساعة

Fra Abu Hurairah, sa han, «Når profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam var i rådgivning til styret, kom det en A'rabi og spurte" Når oppstandelsens dag? "(Men) han holdt snakker til ferdig mål. Så (han sallallaahu 'alaihi wa sallam) spurte: «Hvor er å sette meg til å spørre om oppstandelsens dag?" Han svarte, "Jeg, O Allahs sendebud sallallaahu' alaihi wa sallam." Så han sa, "Hvis mandatet er bortkastet, så se Dommedag ". Han spurte: «Hvordan kaste bort det?" Han svarte: «Dersom en sak er gitt til ikke-eksperter, så se Hour". [Bukhari].

Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i denne hadith og ikke ta hensyn vendte hans penn til å utdanne.

• sivilisert i spørsmålet.
Asking er nøkkelen til vitenskapen. Også beordret til Allah Subhanahu wa Ta'ala i Hans Ord;

فسئلوا أهل الذكر إن كنتم لاتعلمون

Så spør den personen som har kunnskap hvis du ikke kjenner. [En Nahl: 43].

Tilsvarende, forkynte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, som dårskap er å spørre stoffet, som han sa,

ألا سألوا إذ لم يعلموا فإنما شفاء العي السؤال

Hvis de spør! Uvitenhet er å spørre den virkelige kur. [History of Abu Daud, Ibn Majah, Ahmad og klassifiseres som saheeh Darimi og Sheikh Salim Al Hilali i Tanqihul Ifadah Miftah Al Muntaqa Min Sa'adah Daris, s.. 174].

Imam Ibn Qayim sa, "Science har seks verdighet. Den første, både i å spørre ...... Det er blant menn som ikke får vitenskapen, fordi det ikke godt i å spørre. Noen ganger, fordi den ikke spørre direkte. Eller spørre om noe, når det er mer viktig. Liker å spørre noe som ikke er tapt hvis du ikke vet, og la hva han hadde å vite. "[6]

Tilsvarende Al-Baghdadi Al Khathib gi en uttalelse, "Sepatutnyalah skyhet ikke hindre noen fra å spørre om hendelser som skjedde." [7]

Det er derfor nødvendig å forklare noen av de manerer som bør vurderes i den stille, inkludert:

A. Spurte visste ikke tilfellet hadde ikke tenkt å teste.
Den brukes som gjelder spørsmålet ved Allah Subhanahu wa Ta'ala i Hans Ord.

فسئلوا أهل الذكر إن كنتم لاتعلمون

Så spør den personen som har denne kunnskapen, hvis du ikke vet. [En Nahl: 43].

I dette verset Allah nevner vilkårene spørsmålet er ikke kjent. Så noen som ikke vet å be om å bli fortalt. Men noen som allerede vet en sak er lov å spørre om saken, for å utdanne folk på forsamlingen. Som gjorde Gabriel til profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam i en hadith at Jibril Mashur.

2. Burde ikke spørre noe som ikke er nødvendig, kan svaret være plagsom spørsmålsstilleren eller forårsake problemer for muslimer.
Som Allah Subhanahu wa Ta'ala forbyr i Hans Ord;

ياأيها الذين ءامنوا لاتسئلوا عن أشيآء إن تبد لكم تسؤكم وإن تسئلوا عنها حين ينزل القرءان تبد لكم عفا الله عنها والله غفور حليم

Dere som tror, ​​ikke spør (for profeten) hvis ting blir forklart for deg, sikkert plager deg og hvis du spør på den tiden Koranen ble åpenbart, vil utvilsomt bli forklart for deg. Gud mema'afkan (dere) om disse tingene. Allah er tilgivende, Clement. [Al Maidah: 101].

Og ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam

إن أعظم المسلمين جرما من سأل عن شيء لم يحرم فحرم من أجل مسألته

En muslim er den største synd er det en som spør noe som ikke er forbudt, og forbudt på grunn av spørsmålet. [Bukhari, Muslim, Abu Dawud og Ahmad].

Det er derfor de venner og tabi'in ikke liker å spørre ting før hendelsen inntraff. Rabi 'bin Khaitsam sa, "O Abdullah, hva Gud har gitt deg i sin bok om vitenskap da takke, og at Gud ikke gir kepadmu, da forplikte seg til« Alim og ikke være latterlig. Fordi Gud sa til hans profet l,

قل مآأسئلكم عليه من أجر ومآأنا من المتكلفين إن هو إلا ذكر للعالمين ولتعلمن نبأه بعد حين

Si (O Muhammed), "Jeg er ikke ber deg om dakwahku minste belønning, og jeg er ikke inkludert personer som smiene. Dette Koranen, ingenting, men en advarsel for alle skapninger. Og dere skal kjenne (sannheten) Koranen nyheter igjen etter en tid [Shad: 86-88].. [8]

3. Lov til å spørre en 'Alim av argumentene og begrunnelsen for hans oppfatning.
Den leveres i Al Khathib Al Baghdadi Al faqih Wal Mutafaqih 2/148, "Hvis en 'Alim å besvare et problem, blir så spurt om svaret er basert på ren mening eller argument".

4. Lov til å spørre om ordene i en «Alim som er ennå ikke klart. Basert på argumentet i hadith av Ibn Mas'ud Allah 'anhu, sa han,

صليت مع النبي صلى الله عليه وسلم ليلة فلم يزل قائما حتى هممت بأمر سوء قلنا وما هممت قال هممت أن أقعد وأدعه

Jeg ba med profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, og hans bønn før jeg har tenkt å forlenge ugliness? Vi spurte Ibn Mas'ud, "Hva ønsker du?" Han svarte: "Jeg vil sitte ned og la den". [Bukhari og Muslim].

5. Ikke spør om noe som du vet jawabannnya, for å vise din storhet og trakasserer andre.

• Ta moral og moralsk lærer.
Formålet med vitenskap er til stede i forsamlingen, ikke bare begrenset til rent vitenskapelig faidah. Det er andre ting som også bør få seriøs oppmerksomhet. Som er å se og imitere karakteren av læreren. Dermed tidligere lærde. De som deltar vitenskapen panel, også for å få en god karakter og oppførsel av en 'Alim. For å oppmuntre dem til å gjøre godt og edelt.

Fortalt av enkelte forskere, deltok Imam Ahmad montering av fem tusen mennesker. Det sa bare fem hundre mennesker som skriver, og resten tok faidah av atferd, manerer og siviliserte ham. [9]

Abu Bakr Al Muthaawi'i sa: «Jeg deltok på en panel av Abu Abdillah - han er mengimla 'Musnad til sine barn-tolv år. Og jeg skrev ikke, men jeg bare så manerer og moralske ". [10]

Så vår tilstedeværelse i forsamlingen om vitenskapen. La ikke bare ta faidah vitenskap alene, men også ta all eksisterende faidah.

Tilsvarende noen faidah som kan tas fra denne hadith. Forhåpentligvis nyttig.

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 08/Tahun VI/1423H/2002M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]



Når Charity uten vitenskap



Av
Halim feat Armen Naro



Som en muslim naturligvis enhver tid fastsetter de fem daglige bønner, eller bønner andre. Han spør alltid vist shirathul Mustaqim. At lang rett strekning som har gått av folk som har fått en tjeneste, og holdt ut av veien folket maghdhubi `alaihim (de som du murkai), også måten folket dhallin (de som tapt). I kommentaren, nevnte de to gruppene ovenfor [1], at folket mahgdhubi 'alaihim er jødisk, mens dhallin er Nassara.

Ibn Kathir sier, kan Allah ha barmhjertighet, "Og forskjellen mellom to veier, det vil si å bli utstøtt toveis, fordi måten de troende kombinere vitenskap og veldedighet. Jødiske nestekjærlighet er tapt, mens de kristne kan miste kunnskap. Derfor kan jødene og de kristne tjene vrede gevinst feil. Han som vet, så ikke praktiserer det, fortjener vrede. I motsetning til folk som ikke vet. Kristne kan folk, når den har et bestemt formål, men de fikk ikke viljen sin, fordi de ikke går i henhold til hans dør. Det er å følge sannheten. Så falt de inn feil ". [2]

Mange som tror at mye av veldedighet og tilbedelse var garantert å akhiratnya dag, minst et tegn på sannhet og bevis keshalihan. Det er hvor ofte vi hører, og det er et fenomen som forekommer blant muslimer. Selv om vi prøver å huske bokstavene som ofte har hørt dette, så all vår antakelse og hypotese gjennom årene, vil vi kunne endre for dagen i morgen. Tenkes, en person som har en praksis like mye som pepasiran på stranden, men når veide, han er som å fly rusk, sier Allah Subhanahu wa Ta'ala,

وقدمنا ​​إلى ما عملوا من عمل فجعلناه هباء منثورا

Vi står overfor all den kjærlighet og de gjør, så vi gjør slike gjerninger (liker) den flyvende støv. [Al-Furqan: 23].

Ikke bare gjerninger ikke regnes som en akseptabel praksis, er selv han årsaken til innreise til helvetes ild. Allah Subhanahu wa Ta'ala sier,

هل أتاك حديث الغاشية وجوه يومئذ خاشعة عاملة ناصبة تصلى نارا حامية

Allerede datangkah nyheter til deg (på) dommedag? Noen ansikter på den dagen vil bli ydmyket, å jobbe hardt igjen utmattet, i en veldig varm brann (helvete). [Al Ghasyiah: 1-4].

Ibn Abbas sa ydmykhet ', men ikke gunstige gjerninger, er "forklart av Ibn Kathir, at han har mye kjærlighet og berletih-trett, men han fikk en helvetes svært varm brann [3]. Derfor Imam Bukhari gjør kapittel i Sahih Han kapittel: kunnskapsrik før si og gjøre godt ".

Science i AL KORANEN dyd
Avsnitt som forklarer om forrang vitenskap og forakt for dem som arbeidskraft uten vitenskap er veldig mye [4]. Allah Subhanahu wa Ta'ala å skille mellom folk som er kunnskapsrik med tosk, som en mann som så en blind mann.

أفمن يعلم أنما أنزل إليك من ربك الحق كمن هو أعمى

Er det noen som vet at det er åpenbart for deg fra din Herre det var det samme som en blind person? [Ar Ra `annonse: 19].

Faktisk ikke bare blind, men også døv og stum.

I ulike steder i Koranen Allah l fordømte uvitende mennesker, nemlig:

ولكن أكثر الناس لا يعلمون

Men folk flest ikke kjenner. [Al-Araf: 187].

وأكثرهم لا يعقلون

Og de fleste av dem er ikke rasjonell. [Al Maidah: 103].

Faktisk er de likestilt med dyr, og mer tåpelig enn dyrene:

إن شر الدواب عند الله الصم البكم الذين لا يعقلون

Virkelige dyr (vesener) er den verste i Allahs øyne er de som er døve og hørselshemmede ikke forstår noe. [Al-Anfal: 22].

Allah Subhanahu wa Ta'ala fortalt, at dumme mennesker verre enn dyr i alle fasonger og typer. Starter fra eselet, hunden, insekt, og de er verre enn dyr-stjernen. Ingenting er mer farlig å tro apostlene av dem, selv om de er fiender av sann religion.

Mer enn det, gjør at islam noe som opprinnelig var illegitim, fordi det er en kunnskapsrik og den andre ikke er kunnskapsrik. Nemlig dihalalkannya hunder spise kjøttet av spillet ble lært opp til å jakte, i motsetning til vanlige hunder som fanger sine byttedyr.

يسألونك ماذا أحل لهم قل أحل لكم الطيبات وما علمتم من الجوارح مكلبين تعلمونهن مما علمكم الله فكلوا مما أمسكن عليكم واذكروا اسم الله عليه واتقوا الله إن الله سريع الحساب

De spør, "hva er lovlig for dem?" Si: «Tillatt for dere den gode og (byttedyr fanget) av de ville dyrene som dere har lært din trent jakt, er du underviser i henhold til hva Allah har lært deg. Så spiser hva de fange for deg, og husk Allahs navn Dyret (fri). Og frykt Allah, sannelig Allah er rask i regnskap. " [Al Maidah: 4] [5]

Som for Sunnah og Salaf atsar veldig mye i det hele tatt noe som forklarer dette problemet.

Etter alt dette, når en muslimske pilegrimer, dirigere blikket mot pilegrimer som tillegger seg til islam, ble det funnet at deres misjon er rettet mot en ligning. Dvs ikke bryr seg om vitenskapen om Sharia og sank ned i gjørma av uvitenhet. Dette kan føre til mange tilfeller av overgrep til forståelsen av islam.

Dette er før dem, kalles en gruppe Kharijites, i den grad at profeten sa, at praktiseringen av hans følgesvenner sammenlignet med sine gjerninger ingen ingenting. Deres bønner, sammenlignet med våre bønner er ikke ingenting. De er mennesker som er eksperter på tilbedelse. Senere på dagen kjempet som en løve, og om kvelden som en munk ... Men hva er slutten på historien deres? Profeten har fortalt oss at islam ble begrenset til spiserøret de er ... De kommer ut av islam, som utslipp av piler fra steinbruddet, sa de hundene i helvete. Alle som klarte å drepe dem, vil bli belønnet av Allah Subhanahu wa Ta'ala. Selv profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har berazam, da han møtte sin alder, da han vil kjempe mot det, som det kjempet `Ad ...

I dag, en voksende menighet. At menigheten ble etablert i budet `ah og overtro, og polyteisme. Som etablert av `aqeedah ariyyah Maturidiyyah. Allegiance av hans tilhengere med fire tharikat Sufisme: Jistiyyah, Qadiriyya, Sahruwardiyyah og Ordenen Naqsyabandiyyah.

Mens i løpet av tro og monoteisme. De forstår ikke mer om enhet når dibandingakan med de hedenske araberne på den tiden av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam. De bare innrømme monoteisme monoteisme Rububiyyah med tolkningen av trosbekjennelsen. Og vet ikke om hva som menes med enhet Uluhiyyah. Som for Tawheed Asma 'wa Shifat, er de blant de aqidah Asyariyyah og Maturidiyyah. Som vi vet, at både skolen, spesielt de i denne enheten, har avveket fra skolen av Ahlus Sunnah Wal Jama'ah.

Tilbedelse og mystikk om dem: da de innlemmet i Order og praktiseringen av fire-dhikr dhikr og velsignelser på full budet `ah og overtro. Som leser (la ilaha) fire hundre ganger, og (gud, Allah) seks hundre ganger hver dag. Shalawat bøker er ofte leses av dem, er en berømt bok av velsignelser på budet `ah og ghuluw til profeten. Det er boken for Dala-ilul Khairat, Burdah.

Boken er mest meningsfullt for dem, den såkalte Tablighi nishab. Forfattet av en av sine grunnleggere. Boken er nesten eies og leses av hver menighet, mer enn å lese Sahih Bukhari. Boken er fylt med overtro, skulke, by `ah, og-falske hadith hadith, hadith, hadith og svak. Så er Livets Bok Ash Sahabah, som dinamalkan dem, fylt med overtro og historier er ikke sant, og så videre ...

Konklusjoner om denne menigheten er at de er en menighet som bryr seg ikke om vitenskap og presteskapet, forkynte på uvitenhet [6], med bevis på hadith som de alltid messe er, "fortell meg selv ett vers". Selv om denne hadith saheeh, men det er ikke autentisk er veien i sin forståelse av denne hadith. Hver person inngåelse av denne menighet er verdig til å tolk forkynnelse fra hus til hus for å invitere menigheten at de er grunnen til ovennevnte hadith. Eller de leser en bok fadhilah i moskeen ... og de permisalkan at muslimer nå liker (folk som drukner å bli reddet). Vet ikke dem at læring ikke kan svømme i en dag eller to, slik at han ikke kan lagre en drukning før, eller selv som i utgangspunktet ønsket å hjelpe fordi de ikke kan svømme er begge druknet i havet av synd og feil.

Er ikke den tiden av Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, da en av hans sårede venn, så junub vinteren, og han spurte en av dem. Er det rukhsa ikke å bade? Hvem ble bedt om å svare: nei! Så, ta et bad følgesvenner hadde forårsaket det å dø. Da profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam hørt denne historien, han sallallaahu' alaihi wa sallam var rasende, og sa: «Sannelig, du må drepe ham. Kan du bli belønnet av Allah Subhanahu wa Ta'ala. Hvorfor ikke spørre om du ikke vet? På grunn av stoffet er kjent for ikke å spørre. "

Hva er mer interessant å undersøke denne menigheten er, fordi de jama'ah kameleon. Endret hver abbor, og utveksling av farge etter omgivelsene. Har de ikke har en sterk holdning og ikke har et solid fundament? Eller så deres forplantning metode, som samler alle fargene og grupper i regi av gruppa deres?

Derfor denne forsamlingen som er på leseren, i motsetning til de i stedet forfatteren. Det kan, på ett sted lærte de en leksjon som ikke var på grunn av læren, men fordi miljøet som gjør det måtte begynne derfra. Og kunne ha vært noe annet, et flagg bærer samt et bud `ah penyebarnya.

Jama'ah er mest lett påvirket av atmosfæren, fordi problemet var. Det vil si at de ikke utdannet på vitenskapen om hadith. Deretter vil du se dem som en propell på toppen av bakken. Bak en fjær i ørkenen, følge med på hva som er ønsket av vinden.

Selv om de ikke er bundet opp med møter i moskeer, og sightseeing utflukter til deres favoritt land, men landet er hekkeplass i verden-idoler, så er jeg sikker på, vil de falle fra hverandre. Og menigheten de vil bli berørt av en annen menighet, eller for å returnere til sine hjem.

Det kan tenkes spørsmål. Er ikke den suksessen de ekskludert folk fra steder syndere, omvende seg og gjøre det som en av de gode og suksessen av denne menigheten i forkynnelsen?

Derfor vurderer vi de svarene Aman Shaikh Ali Al Jami rahimahullah, da han sa om noen moderne misjonær propaganda som har likhetstrekk med de ovennevnte problemene:

... Riktignok har han gitt ut folk fra steder som diskoteker og kinoer. Det har ingenting å benekte det. Men etter at han dro dem fra disse stedene, hva det gjør? Er de så mendakwahi med propaganda, og metoden for Anbia `(profet)? Eller i stedet, undervise dem og samle dem, så de er fragmentert i en rekke av Den Kongelige Sufismen? Sann ... Men han har gitt dem fra uvitenhet til uvitenhet. "

Han ville ikke flytte dem til en korrekt forståelse av islam. Beviset, fester han seg til en av ordenen shufi. Som for de som har fått utstedt fra steder diskoteker, hvis ikke tar Bestill adoptert av ham, for å ta bestilling annet tasawwuf. Og om hans budskap er å utrydde også tilbedelse til andre enn Allah Subhanahu wa Ta'ala, som er godt synlig i landet? Har han en menneskelig utgave av tawaf rundt gravene, som graven til Husayn, Zaynab og Abdullah! Hvorvidt han har gitt fra det lovløse mannen med lovløs lov demokrati til Guds lov? Dette er hva som bør gjøres. Hvis dette er hans budskap, bærer som en misjon å forkynne sannheten. Men som verset sier:

إذا كان رب البيت بالدف ضاربا
فشيمة أهل البيت كلهم ​​الرقص

Hvis i tilfelle verten sang med trommer
Av alle dansen mani i sine hjem

Hvis det ikke er opp til ham og makrifah kunnskap om islam er sant, hvordan kunne han forlate graver og kjempe mot dem som circumambulate rundt det. Hva kan gjøres for folk som faller inn i disse umoralske? [7]

Siste. La oss søke kunnskap, O ungdom. Faktisk var han døren av herlighet og frelse.

[Kopiert fra bladet utgave av As-Sunnah Foundation Publisert 01/Tahun VII/1420H/1999M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Reiser 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]


Ring for Science-loven regelen




Av
Sheikh Dr. Ibrahim ibn 'Amir ar-Ruhaili-Hafizhahullah-


Lesere,
For å forstå vitenskapen korrekt, en thalibul-'ilmi kreves for å prøve og sette alle sine evner. Tilsvarende bredden av kunnskap som kanskje ikke helt oppnådd gangen, så det må også nå de stadier og trinn for trinn, fra mindre problemer til de vitenskaper som krever analyse i mer detalj og dybde. Det er der han skal vise sin oppriktighet, slik at deres forståelse av hver direngkuhnya vitenskap etterlater ingen tvetydighet. Og når skal levere ikke vil forårsake feil.

Dermed noen av meldingene vi kan ta fra Shaykh Dr. Ibrahim ibn 'Amir ar-Ruhaili-Hafizhahullah når levere et foredrag om Daurah Syar'iyyah, i Agro Tourism Tea Garden, Wonosari, Lawang, Malang, East Java, som ble avholdt mellom 7 til 14 september Rajab 1428H, samtidig med 22 til 29 juli 2007M . For tiden, Shaykh også aktiv som foreleser i Islamic University Graduate School, Medina, Kongeriket Saudi-Arabia. Som for sine foredrag og framskaffelse av oversatte titler og fotnoter ved Ustadz Ismail Abu Muslim al-Atsari. Forhåpentligvis får vi faidah (fordeler). (Editors).
_____________________________________

Lovet være Allah, vi priser Ham, be om hjelp fra ham, og be om Hans tilgivelse og vi omvende oss til Ham. Vi søker tilflukt hos Allah fra den onde i våre sjeler, og fra våre onde gjerninger. Den som blir veiledet av Allah, ingen vil villede. Og den som er ført på villspor, da ingen ville gi ham instruksjoner.

Jeg bærer vitnesbyrd om at ingen har rett til å bli tilbedt unntatt Allah, ingen partner til ham, og jeg bærer vitnesbyrd om at vår profet Muhammed n er Guds tjener og hans budbringer.

Forhåpentligvis du, O Gud, gi til din tjener shalawat og Thy Messenger, Muhammed, hans familie og hans kompanjonger, samt de som følger instruksjonene og å etterligne hans fotspor inntil dommedag.

Amma ba'du:
Faktisk keistiqamahan en muslim i hans religion som har blitt foreskrevet for Allah er bygget på to større stiftelser. Første fundament: Det er kjent at har blitt foreskrevet religion av Allah. Stiftelsen: Nemlig implementere den kunnskap som han visste og implementere religion av Allah om hva han visste og det var klart fra hans religion. De første omhandler Science Foundation. Den andre er knyttet til den veldedige stiftelsen. Med vitenskap og veldedighet vil få frelse.

Og mennesker er ulike i realiseringen av vitenskap og veldedighet. De er delt inn i fire seksjoner. I mellomtiden, ifølge Shaykh al-Islam delt i to. Men ifølge sin natur, og sikkert plass menneskeheten er delt inn i fire, sesuaidengan sine omstendigheter.

A. Blant folkene der som var taufik av Gud med en autentisk vitenskap og gode gjerninger. Dette er den ultimate verdighet og den høyeste rang i synet av Allah.

2. Verdighet av begge, det vil si de som har kunnskap, men uten veldedighet. Ingen tvil, dette er en ulempe, fordi vitenskap er en veldedig stiftelse. Derfor, noen som lærer, men ikke gjør godt, betyr det at personen at det er likhet med jødene. De er kunnskapsrike, men uten veldedighet.

3. Den tredje verdighet, det er de som arbeidskraft uten vitenskap. I denne personens likheten er der Nassara. De er de som tapte. De gjør en god gjerning, men uten vitenskapen. Denne tilstanden av innovasjon eksperter så. Dvs. de som tilber Allah og gjøre godt, men i tilbedelse uten bruk av vitenskap.

4. Verdighet fjerde, det vil si de som ikke har kunnskap og veldedighet. De lærde sier de er mennesker som kveg. De har ikke noe ønske enn å ha det gøy med verden, har ingen ambisjoner innen vitenskap og veldedighet. I mellomtiden blir folk som fikk Taufiq Taufiq gitt av Gud til autentisk vitenskap og gode gjerninger.

Som for vitenskapen krever i seg selv noen få tilfeller. Vitenskapen vil ikke bli realisert med mindre konsekvenser. Vitenskap er bare ved å lære, øve oppriktighet og evne til å få det. Og hvordan, en-thalibul 'evne til å utøve ilmi tafaqquh fid-Din, i grave, og da sitter foran presteskapet, i å lese bøker og ba om en forklaring av problematiske tilfeller, inntil Gud gir ham næring i form av vitenskap. En thalibul-'vitenskap må følge en saheeh manhaj i å ta og studere.

Blant manhaj (veier, regler) i sine studier, la starte med de vitenskaper som lys før tunge fag. Derav å si om en «Alim Rabbani, at han var en liten bygning med påtalemyndigheten vitenskap lite vitenskap før vitenskap større. Derfor studerer det bør tadarruj (gradvis).

Betydningen av de vitenskaper som lyset er et kjent spørsmål, som er kjent, er ikke saker som krever analyse og diskusjon. Herfra er det blant spørsmålene er riktig prioritert saker av klar og tydelig, er at om ushuludin (religiøse emner), for eksempel vite ushuludin, usul i'tiqad. Derfor er presteskapet i undervisningen av thulab (påtalemyndigheten vitenskap, studenter) gjort i etapper ved hjelp mukhtasharat (bøkene er kompakte), i alle grener av vitenskapen. De forklarte til fagene av menneskelig kunnskap gjennom mukhtasharat (Skriften compact) dette. Gradvis, fra mukhtasharat tekster før senere økte, ved å lese bøker Sharh (forklaring) mot ham, og deretter utvidet slik at Talib kom til muthawalat bøker bøkene av tykk / bred) og vokse nazhar (forskning) og ijtihad i disse sakene, for å oppnå graden av presteskapet med taufiq Gud. Så, som i thalibul-'ilmi must tadarruj (gradvis).

Inkludert viktig sak før kravene til vitenskap, er oppriktig til Allah i jakten på kunnskap. Fordi virkelig oppriktig å ha en stor innflytelse for å oppnå taufiq (veiledning av Gud) i alt. Den som får taufiq med oppriktighet, da han har fått mye godhet i enhver religion og verdens anliggender. Reell innflytelse på taufiq (Allahs veiledning) indikeres av Guds ord på to dommere i mann og kone:

"... Dersom de to dommerne var ment å bøte, Allah kilden til styrke til ektemannens og hustru ..." [al-Nisa '/ 04:35].

Tilsvarende, profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam om effekten av leveren-relatert i hadith keistiqamahan beina nu `mann bin Bashir:

ألا وإن في الجسد مضغة إذا صلحت صلح الجسد كله وإذا فسدت فسد الجسد كله ألا وهي القلب

"Husk det virkelige i menneskekroppen er det et stykke kjøtt. Hvis det er et godt stykke kjøtt, så hele kroppen er også bra. Dersom en klump av kjøtt som er skadet, så hele kroppen er også skadet. Du vet, et stykke kjøtt som er hjertet". [1]

Dersom hjertet er gode, også gode gjerninger, og folk dra nytte av deres kunnskap. Dermed er en gitt taufiq forårsaket av vitenskap og forståelse. Derfor må denne saken bli vurdert.

Inkludert i thalabul-souled 'ilmi, studerer for tafaqquh (forstå), og å eliminere uvitenhet om sitt eget. Derfor, sa Malik bin dinar rahimahullah:'' Han som søker kunnskap for seg selv, da vitenskap er litt mangelfull. Og for alle som studerer det menneskelige (andre), deretter de reelle behovene til andre er ikke uendelig.''

Noen bedre finne ut hva behovene er. Du trenger å vite thaharah (renselse), bønn, faste og tilbedelse til Gud den allmektige. Deretter skal du bertafaqquh (forstå) vitenskapen som førte til praksis. Og det er en obligatorisk praksis og det er mustahab. Så noen la starte med den kunnskapen som kreves for ham enkeltvis. Deretter gradvis lære mustahab (sunna, helst). Det er derfor obligatorisk i thalabul-souled 'ilmi.

Blant temaene som bør vurderes også ved rettsforfølgelse av vitenskap, nemlig isti'anah (anmodning om hjelp) til Allah, til resignasjon hans, og be til Ham, at Han gav ham en autentisk vitenskap (korrekt) at nafs `( nyttig). Det er fremmet av Gud i Hans Ord:

"Ja min Herre, legg vitenskap for meg." [Thâhâ/20: 114].

Allah sa (i hadith qudsi):

يا عبادي كلكم ضال إلا من هديته فاستهدوني أهدكم

"O Mine tjenere, dere er alle på villspor bortsett fra de jeg gi instruksjoner; så spør om veien til meg, jeg vil visselig gi instruksjoner til deg" [2].

Deretter be om veiledning av Allah, vil Allah gi veiledning, som den hadith ovenfor.

Og, i en bønn lært av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam til en mann, guidet som profeten sallallaahu' alaihi wa sallam mot dørene til godhet. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam lærte ham å be:

أللهم ألهمني رشدي وقني شر نفسي

"Å, Gud! Berilahkan kelurusanku lede meg til, og holde meg fra det onde sjel".

Så vil folk ikke blir lei med mindre Taufiq Taufiq av Gud. Også en annen i en bønn atsar (historikk):

أللهم أرنا الحق حقا وارزقنااتباعه و أرنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

"Å, Gud! Vis al-Haq for oss som al-Haq, og gi næring til oss for å følge ham. Og vise al-løgn for oss som al-forfengelighet, og gi næring til oss for å holde seg unna".

Dermed blir første gang en mann er nødvendig for å bli presentert for al-Haq ved Allah som al-Haq, da Gud gav sin formue til å følge ham, og påpekte al-løgn av Allah som al-løgn, da Gud gav sin avsetning for bort fra den. Hvis ikke, så mange av de mennene som utøver løgn, og gjettet på sannheten. Så må ta hensyn til denne siden, er at tawakal til Gud og be til Ham, at Han er kilden til styrke mot al-Haq, memahamkannya i religion, og å lære ham. I likhet med mange beristighfar og alltid søke tilflukt i Allah.

Shaykh al-Islam rahimahullah sa at han hadde problemer med å forstå et problem. Han sa, "Da jeg beristighfar til Gud, og dhikr til Ham. Jeg alltid gjør, at Gud åpnet problemet for meg''.

En slik klageren vitenskap skikkelig. Men noen mennesker bare stole på innsatsen og styrke. Resignasjon og han glemte å be til Allah. Faktisk i alle tilfeller, folk trenger resignasjon og innsats. Scholars deltok på Majlis og alvorlige i sine studier, herunder gjennomføring av virksomheten. Og folk trenger også en resignasjon. Hvor mange mennesker sitter foran presteskapet, men fikk ikke manfa'at. Hvor mange som leser muthawalat (tykke bøker), men fikk ikke manfa'at. Og hvor mange mennesker lært Koranen, men de får ikke noen del manfa'at. Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam sa om Khawarij:

يقرءون القرآن لا يجاوز تراقيهم يمرقون من الدين كما يمرق السهم من الرمية

"De leser Koranen, men Al-Koranen det ikke passere strupen. De skjøt ut av religion som en pil skutt fra spillet". [3]

De fleste av personene fikk intelligens, men han ble ikke gitt taufiq. Shaykh al-Islam rahimahullah sa filosofen: "De var intelligent, men ikke gitt hellighet'' det er Gud gav dem intelligens og fornuft, men de ble ikke gitt taufiq å rense sin sjel..

Derfor, hvis menneskelig intelligens ble gitt av Gud, la han be Gud om å Allah mensucikannya, fordi intelligens er ikke nok.

Tidligere ble Abu Jahl med Abul-Hakam kalt på grunn av vettløs, de etterretning sinn. Men han fulgte ikke instruksjonene i denne religionen, men folk som senker deres sinn å følge instruksjonene fra denne religionen.

'Abdullah bin bin Ubaiy Salul, tidligere blant de mest intelligente personen, slik at før kom til Profeten sallallaahu' alaihi wa sallam, vil folket i Medina å utnevne ham til konge. Men han gjorde ikke følger instruksjonene i denne religionen.

Man er svak, bortsett fra dem som ble gitt taufiq av Allah Subhanahu wa Ta'ala. Intellektet er ikke nok, er intelligens ikke nok, da skal du be den allmektige Alah å være taufiq. Faktisk, noen ganger en persons intelligens er en årsak feil. Han bare stolte på sin kløkt, intelligens og forståelse. Han trodde at han forsto, mens andre ikke forstår. Så han gjorde en dristig, og sann hovmodige med vettet.

Mennesker (som har forstand, Innestengt.) Hvis gitt en grunn, og intellekt av Allah, visste han at det var ingen måte å oppnå dette veiledning unntatt med sharia. Derfor religiøse mennesker er de som forstår. Ingen «Alim men å vite at det er ingen veiledning unntatt med denne religionen. Så hvis det er folk som mener at han burde komme seg ut av denne religionen, og den tanken vettet nok til å få veiledning, så denne mangelen på veiledning som bevis på fornuft og vitenskap. Derfor mennesker trenger å bli helliggjort av Gud den allmektige.

Herunder behovet for å merke også, at det å vite riktig vei i sine studier. Dette problemet er veldig lang samtale. Har blitt beskrevet i forelesningen (I) ved Islamic University of Medina på vei de lærde i studiet av teologi, og utarbeidelse av forelesning materiale er mer enn en uke. Og Gud ga mye glede med dette fordi, ved å lese ord de lærde, måten de får vitenskapen, og metoder for å forstå tekstene.

Disse forelesningene blir registrert og kan fås fra noen studenter som har spilt det. I forelesningen, er det mange viktige side fortjente å bli vurdert i å studere og forske et problem, spesielt i spørsmål om tro. Blant annet er i set-lafazh lafazh syar'iyyah, og vite forskjellen mellom betydningen lughawi (i henhold til det arabiske språket) med betydningen syar'i (med religion).

Faktisk feilen som oppstår i enkelte mennesker ikke på grunn av mangel på argumenter. Noen ganger er det argumenter foran seg, og noen ganger har blitt informert, men de ble ikke gitt taufiq forståelse som er sannsynlig fordi det er absurd på lafazh deres. Lafazh vagueness blant årsakene til feil i selv-lærde. Som al-quru lafazh vaghet ", enten det er hellig fra menstruasjon eller menstruasjon? Det var også i al-muzâbanah lafazh, al-muhâqalah, al-mukhâbarah, og lignende som nevnt av Shaykh al-Islam i boka Raf'ul Night 'en Aimmatil-vet best.

Folk noen ganger på odds på grunn av vagueness lafazh mukhathab (folk som snakker til). Som det skjedde på en venn "Adi bin Hatim, når ned ord av Allah:

".. Opp til deg skinnende hvit tråd fra en svart tråd ved daggry". [Al-Baqarah / 2:187]

Også han tok to tråder (hvit og svart) og legg den under puta. Han begynte å se den andre strengen. Da han forkynte profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, han sa også:'' Du er virkelig en vid hals. Sannelig morgen er hvit, og svart er det natt''.

Her vaghet i denne store venn.

Tilsvarende skjer vaghet som i presteskapet mot lafazh mulâmasah Guds ord:

أو لمستم النساء

(Eller du berører kvinner). [4]

Hva er mulâmasah er bare å røre en kvinne, eller en metafor fra jima '?

Dermed i mange lafazh i Personality "(religion) er omstridt av forskere. Det er derfor forskere beskrive kunnskap om betydningene lafazh syar'iyyah (religion) og differensierende med lughawi mening (i henhold til det arabiske språket). Likeledes mange av bøkene er ordnet i fortelling og diskusjoner gharibul gharibul-Koranen. [5]

I tolkningen av Koranen, ikke de lærde ikke nok å vite betydningen av lughawi (språk) bare. Selv Imam Tabari rahimahullah-en-ekspert kommentatorene nevner, har enkelte kommentatorer vært feil i tolkningen av Koranen, fordi de er avhengige av betydningen av språket, uten å vite vilkårene i sharia. Da personen bør kjenne ordene i kommentatorer i bøkene av tafsir. Man kan ikke bare plukke opp en bok på arabisk ordbok, og deretter se på betydningen av språket, så tolker betydningen av boken Allahs alene. Fordi det er en annen lafazh midler.

For eksempel ordet Khair. I boken av Allah, har betydninger hasanah Khair (godhet). Også meningsfull verden. Også til hensikt å belønne fra Gud. Hvordan vet du betydningen av denne setningen?

For eksempel ordet Kufr igjen. I boken Allahs, hensikten Kufr Kufr Kufr og ashghar. Likeledes kezhaliman og skulke. Tilsvarende vil Guds ord (Gud), noen ganger ment og noen ganger Guds vilje kauniyah syar'iyyah Guds vilje. Likeledes gjør opp `og kitabah. Så for å forstå det må vite ord de lærde å tolke tekstene og andre. Blant hjelp av dette emnet er å stole på ord lærde.

Selv om klausulen var klar og forståelig for deg, men du skal ikke si det klart, før innkalling en forklaring av kommentatorer. Slik tolkning av Tabari, ved al-Baghawi, ved Ibn Kathir, Ibn Taymiyah. Ord dyp kunnskap om de lærde, har som forsto disse sakene godt. La ordene fra noen drar nytte av de lærde. Så, etter det er ikke skadelig i seg selv, som har vært klart for ham at det er Haq. Som om noen forsøk på å forstå tekstene uten å referere til forklaringen av presteskapet, så dette er en feil. Tilsvarende for å forstå bøkene til Sunnah, å kjenne sin mening trenger meruju `bøker gharibul-Hadith (de utenlandske ordene i hadith,-ED).

Likeledes er en søker ikke nok bare å vite vitenskapen mufradat mening (av ord) bare. Fordi noen ganger i samme mufradat siyaq (serie setninger) med en mening, og i andre siyaq har en annen mening.

Likeledes nafyi (negasjon) og ithbat (innstilling), noen ganger er det betydde noe spesielt. For eksempel profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن

"Det er ikke en person som begår utroskap er utroskap mens han er trofast". [6]

Hva er nafyi (negasjon av tro) i denne hadith?

Mean en ekteskapsbryter er ikke tro, er at en ekteskapsbryter er ikke den perfekte tro en troende. Hvordan vet vi? Fordi i de andre tekstene inneholdt en forklaring av eksistensen av troen for umoralske aktører.

Inntil vi vet, er intensjonen her negasjon negasjonen av perfeksjon (tro) er obligatorisk, snarere enn en stift. Dermed er dens adopsjon for oppdragsgiver, og er ikke til perfeksjon.

Derfor må man vite betydningen finnes i siyaq (serie av setninger), og oppnevning av siyaq mening til dette problemet. Siden de fleste av tekstene kjent for å syar'iyyah betydninger. Og (å forstå) noen av tekstene, trenger du kunnskap om betydningen av disse tekstene ved å se på betydningen av andre tekster å være forklarende.

For eksempel folk som betaler oppmerksomhet til Guds ord:

«Og den som dreper en troende med vilje, så belønningen er Jahannam, var han i det og det evige Guds vrede til ham, og forbannet ham." [An-Nisa '/ 4:93].

Folk som har vist dette nash vil si at drapsmannen er evig i helvete. Men hvis han så andre tekster, så han vet at disse tekstene ikke motsi Allahs ord Aza wa Jalla:

"(Og hvis det er to klasser av mennesker som tror at krig)-Qs al-Hujurat/49 paragraf 9. I dette verset, nevner Allah troen med krigen.

Allah sier også

"Hvis noen får en benådning fra sin bror, la (en unnskyldning) å følge god måte, og la (a være sorry) lønn (blodpenger) til å gi beklager på en måte som enten (også)". [Al-Baqarah / 2:178].

I dette verset Gud gjorde Guardian qisas brødre (søstrene / co-religiøse samfunn, Innestengt.) For morderen. Da vet vi at disse tekstene ikke komme i konflikt med den.

Hvis vi ta hensyn til disse tekstene nøye:

"(Og den som dreper en troende med vilje så tilbake ...)"-en-Nisa 'Qs / 4, punkt 93 - at verset er kombinert med omtale av barn. Mens barna, skjer noen ganger og andre ganger ikke.

Berdasrkan denne forståelsen, kan alle de ovennevnte tekster bli gjenforent i sannheten, er at problemet med Gud og hans rettferdighet, den som dreper en troende med vilje, så belønningen er Jahannam. Men Gud den allmektige, ved Hans barmhjertighet og nåde, har fastslått at den som møter Allah med Tawheed og fri fra skulke, vil han ikke forbli i helvete, om Gud plaget ham for de fleste av sine synder. Da vet vi at en morder selv om en straff, men faktisk ikke han ville bo i helvete.

Herfra gikk det vill de som forstår disse spørsmålene uten skikkelig basert, dvs. Sunnah. Så kommer de Kharijites og Mu'tazilah grunn av dårlig forståelse av disse tekstene [7]. Likeledes Murji'ah har skilt lag i denne saken [8]. Og Allah gir veiledning til Ahlus-Sunnah å kjenne disse tekstene med hensyn til andre tekster. Faktisk vitenskap er komplementære, henger sammen, og hvert program. Som du kan se akkurat nå, noen bare se på det fra den ene siden. Han generelt straffe og klandre andre mennesker som snakker om det. Han la ikke merke til at dette problemet er delt inn i flere seksjoner, og detaljer i denne saken.

Som vi hører om et spørsmål, som saksøkeren ikke tok vitenskapen vitenskapens mubtadi.

Disse ordene er sanne ord av lærde, men det målsettinger som hvordan? Dvs. i en tilstand når det er letthet. Som i nødstilfeller og presserende, mens stedet var ikke der som lærer dette, er det ikke forbudt å ta kunnskap fra dem som Stray, hvis han er en ekspert innen vitenskapen.

Folk som ikke betaler oppmerksomhet til de delene og detaljene i dette vil falle i feil. Derfor må (for å få sannheten) vurdere lafazh-lafazh (Shari'ah) og siyaq (range setning). Noen må vite betydningen lafazh og dets innhold (madlul siyaq).

Så hvis vi ser på ordene av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam:

انصر أخاك ظالما أو مظلوما

(Hjelp broren din om han menzhalimi eller dizhalimi) [9]-Bukhari, nei. . 2343, Innestengt -, Så får vi vite at kezhaliman nevnt av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam kezhaliman her er ikke stor som nevnt i Guds ord:

"(Faktisk alliere (Allah) er virkelig en flott kezhaliman)". Luqmân/31 paragraf 13-Qs.

Likeledes vil vi finne slike ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam om kvinner:

يكفرن العشير

(De Kufr mot mann) [10], betyr ikke alltid Kufr Kufr, men Kufr (nekte) til ektemannen, kufr henhold hedenskap, som angitt av Ibn 'Abbas og den andre fra blant kommentatorene i avsnitt semisalnya, (at) ordet Allah:

"Den som dømmer ikke av hva Allah åpenbarte, det er de menneskene som ikke tror". [Al-Maidah / 5: 44]

"Og de er de som gjør urett". [Al-Maidah / 05:45]

"Og de er de som gjør opprør" [al-Maidah / 05:47].

Om tre avsnitt i brevet av al-Maidah dette, 'Abdullah bin Abbas sa duna kufrin Kufr (vantro i hedenskapet, er hedenskap ikke spørsmålet om tro), zhulmun Duna zhulmin (kezhaliman henhold kezhaliman, som ikke er utstedt kezhaliman av tro ), fisqun Duna fisqin (under gudløshet gudløshet, er ondskap ikke spørsmålet om tro). Hvordan vet de det, vet de med andre tekster. Det må ta hensyn til disse sidene.

Detaljene i denne saken er lang, men jeg ble minnet på at problemet er at det er daqiq fag (kompleks / komplekser), og delvis tilfelle, er hans sak svært bredt, noe som gjør det vanskelig å forstå for folk flest. Ikke vite dette problemet ved de fleste mennesker, forårsaker en farlig feil i artikkelen av tro og muamalah.

Derfor bør alle sider i denne saken må respekteres og overholdes. Med beristi'anah (anmodning om hjelp) til Allah til forståelse, slik at en søker ikke faller inn i vitenskapen om feil. Hvis du tilordner noe (materie) la gis videre til de lærde, slik at de vil rette feilen, hvis han gjorde en feil.

Vi ber Gud taufiq for oss alle, vet wallahu best. Måtte Gud gi hilsener og velsignelser til Hans tjener og Hans sendebud, profeten Muhammad sallallaahu 'alaihi wa sallam.

[Kopiert fra As-sunnah magasiner Edition (06-07) / År XI/1428/2007M. Utgivere Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tel. 0271-761016]


Ikke Ta Science of Expert Bid'ah


Av
Muslimsk prest Abu Ismail al Atsari


Folk som har til hensikt å søke kunnskap om sannheten må vurdere fra hvem tok han vitenskapen. Ikke la ekspertene ta teologi kjetteri, for de vil villede, enten bevisst eller ubevisst. Så dette vil drive henne til randen av kollaps.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al 'Uthaymeen, kan Allah ha barmhjertighet uttalt, at for å oppnå vitenskap er det to veier.

Først: Science er hentet fra pålitelige bøker skrevet av forskere som har kjent nivået av deres kompetanse, mandat, og rengjør deres aqeedah av ulike typer kjetteri og overtro (eventyr, uvitenhet). Ta kunnskap om innholdet i bøkene, sikkert noen vil komme til en viss grad, men på denne veien er det to hindringer. Den første hindringen, tar en lang og alvorlig lidelse. Den andre hindringen, er hans kunnskap svak, fordi den ikke er bygget på regler og prinsipper.

Second: Science er hentet fra en lærer som klarert i vitenskap og religion. Veien er raskere og mer robust for å få kunnskap. [1]

Men den uheldige fortjener, på dette tidspunktet ser vi fenomenet med å ta kunnskap fra ekspertene kjetteri utbredt overalt, selv om handlingen var sterkt motarbeidet av Salaf. Så sann profet sallallaahu 'alaihi wa sallam, som har vært forkynner at det er en av tegnene på dommedag henne. Han sallallaahu 'alaihi wa sallam sa:

إن من أشراط الساعة أن يلتمس العلم عند الأصاغر

"En av de grunnleggende tegn på den time, blir vitenskap hentet fra små mennesker (dvs. eksperter kjetteri)" [2].

Imam Ibn al-Mubarak rahimahullah spurte: «Hvem er de små menneskene?"

Han svarte: "Folk som snakker deres sinn. Som Sagheer (små barn) som rapporterte det fra Kabir (foreldre, Ahlus Sunnah), så han er ikke den Sagheer (innovasjon ekspert). [3]

I en annen fortelling, sa Imam Ibn al-Mubarak: "Den lille fyren fra ekspertene kjetteri". (Rapportert av al Lalikai, 1/85).

Shaykh Bakr Abu Zaid, en Saudi geistlig, medlem av Fatwa kommisjonen Saudi Arabia, sa: "Beware of Abu Jahl (far til uvitenhet), dvs. kjetterske eksperter, som slo avvik aqeedah, omsluttet av en sky av overtro, han ønsker å gjøre som dommer ( determinanter av vedtaket) ved å kalle det med ordet "rimelig", han avvek fra Nash (åpenbaring), men ikke i den forstand at det bare er tekstene? Han mente at da'eef (svak) og bort fra den autentiske. De har også kalt ahlusy syubuhat (de som har og spre kerancauan tanke) og Ahl-ul-ahwa "(folk som følger sine lidenskaper). Det er derfor Ibn al-Mubarak kalt eksperter kjetteri med aske Sagheer (små barn). [4]

Og markerer dommedag, som er "ta kjennskap til de små menneskene (dvs. eksperter kjetteri)" på denne alderen virkelig har skjedd og fortsetter å løpe. Det er bevist ord av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam ovenfor. Selv noe større enn det, som tok den religiøse kunnskap om Islam fra de vantro, de professorer som underviser kunnskapen om islam i forskjellige universiteter i Vesten.

Så hva med de kommentarene til Salaf, hvis de hadde våre tider? Mens de er de som er veldig oppriktig i å gi råd, og firmaet står overfor en rekke uregelmessigheter?

La oss tenke over ordene fra Imam adh Dzahabi rahimahullah av eksperter på tidspunktet for hans kjetteri.

Han sa: «Hvis du ser en mutakallim (en muslim, men å dyrke vitenskapen zhahirnya Kalam, mantiq, filosofi, penn), en kjetteri og sa:« La oss ut av al boken (al-Koranen) og hadith, og bringe oss rimelig ", så vet at han var Abu Jahl. Og hvis du ser en salik tauhidi (en shufi, penn) sa, 'La oss fra naql (åpenbaring) og fornuft, og bringe oss en følelse og følelse "da vet at han er en demon som har dukket opp i menneskelig form, eller djevelen har trengt ham. Hvis du føler redd for ham, da flyktet. Hvis du ikke er redd, da han bantinglah, og tindihlah brystet, og resiterte versene til stolen, og cekiklah ham ". [5]

ADVARSEL ulama
Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam har nummerert de lærde som alltid vil være der gjennom tidene, til ønsket tid ved Gud, det vil si i de ordene han sallallaahu' alaihi wa sallam:

يحمل هذا العلم من كل خلف عدوله: ينفون عنه تحريف الغالين وتأويل الجاهلين و إنتحال المبطلين

"The Science of religion vil bli tatt av folk som er rett for hver generasjon, vil de forkaste tahrif (endringer) er laget av folk som krysset linjen; ta'wil (middelverdi avvik) blir gjort av folk som er dumme, og ligger laget av folk som gjør løgn "[6]

Denne hadith klart og utvetydig demonstrere egenskapene til bærere av religiøse studier, nemlig 'er en (rett, istiqamah), da er det bare riktig vitenskap blir tatt fra dem. Derfor er det mange prester advarer om du velger riktig religion læreren i å ta realfag. Følgende er blant de ord lærde knyttet til den.

1). Ali ibn Abi Talib Allah 'anhu sa:

انظروا عمن تأخذون هذا العلم فإنما هو دين

"Tenk på kunnskap om hvem du tar det, fordi det faktisk er en religion" [7]

Disse ordene blir også rapportert fra en rekke Salafush Salih, som Muhammad bin Siirin, adh bin Dhahhak Muzahim, etc. (Se Sahih Muslim Muqaddimah).

2). Abdullah bin Mas'ud Allah 'anhu sa:

لا يزال الناس بخير ما أتاهم العلم من أصحاب محمد صلى الله عليه وسلم و من أكابرهم, فإذا أتاهم العلم من قبل أصاغرهم, و تفرقت أهواءهم, هلكوا

"Mennesker vil alltid være på den gode, så lenge deres kunnskap kommer fra følgesvennene til profeten Muhammed n og flotte mennesker (foreldre) de er. Hvis vitenskapen kommer fra de små menneskene (eksperter kjetteri), og air- sitt ønske om å spre seg, må de gå til grunne "[8].

I en annen rapport uttalt:

لا يزال الناس بخير ما أخذوا العلم عن أكابرهم, فإذا أخذوه من أصاغرهم و شرارهم هلكوا

"Folk har alltid vært god så lenge de tar på vitenskapen om flotte mennesker (foreldre) de er. Hvis de tar kunnskap om de små menneskene (eksperter bid'ah) og onde mennesker (de onde) mellom dem, da de sikkert gå til grunne "[9]

3). Imam Malik rahimahullah sa:

لا يؤخذ العلم عن أربعة: سفيه معلن السفه, و صاحب هوى يدعو إليه, و رجل معروف بالكذب في أحاديث الناس وإن كان لا يكذب على الرسول صلى الله عليه وسلم, و رجل له فضل و صلاح لا يعرف ما يحدث به

"Science bør ikke tas fra fire personer: (1) Real tosk til dårskap hans, (2) Shahibu Hawa '(etterfølgere av lidenskapene) inviteres til å følge sine lyster, (3) Den som er kjent for å ligge hans i en samtale-samtale med en mann, selv om han aldri løyet på (navnet) av profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam, (4) En person som er edelt og rettferdige som ikke vet det hadith som han uttrykte. [10]

4). Imam Nawawi sa, forklarer rahimahullah baktalelse er tillatt:
"Blant annet hvis man ser på jakt etter vitenskapens ofte tar ekspert kunnskap om kjettere eller onde, og han bekymret for at det ville skade den vitenskapelige søket, da han skal underrettes, forklarer situasjonen (læreren) det, forutsatt at han aktet å gi råd ». [Riyadhush Righteous, al Adzkar, Sharh Muslim].

5). Nevnt i boken Fatawa Aimmatil muslimer, s.. 131, som sammensetningen av Mahmud Mohammed Khithab Subki inneholder fatwaer noen forskere i Egypt, Sham og Maghrib mutaqaddimin: "Alle prester mujtahidin blitt enige, det burde ikke ta en ekspert kunnskap om kjetteri».

ADVARSEL FORMÅL ulama
Sheikh Dr. Ibrahim bin Amir-Hafizhahullah Ruhaili-sa: "Sannelig følgesvennene til Profeten sallallaahu 'alaihi wa sallam og hans tabi'in etter at de har gitt veiledning til å ta kunnskapen fra de som' bare og istiqamah. De har utestengt folk tar kunnskap om urett og forvrengte. Og blant dem som avviker, nemlig innovasjon eksperter. Faktisk har de vært forvrengt og pervertert årsaken til religiøse kjetteri, vranglære, så tidah kan ta kjennskap til dem. Fordi vitenskap er en religion, studerte for praktiseres. Så hvis vitenskapen er hentet fra innovasjon ekspertene, mens ekspertene ikke basere sin vranglære og etablere problemer med innovasjon-innovasjon bortsett fra at han gjorde sin religion, slik at det vil påvirke innovasjonsprosesser ekspert elever i naturfag og praksis. Slik at studentene vil vokse på toppen av innovasjon og vanskelig å forlate kebid'ahan etter det. Spesielt hvis det er kjetteri å lære av eksperter i barndommen, så effekten blir værende, og vil ikke gå tapt i løpet av sitt liv. "[11]

Shaikh også forklart at formålet med å advare de lærde er todelt. First. Holde folk som har lært av skaden aqeedah, som påvirkes av ord og gjerninger innovasjon eksperter. Sekund. Boikott (isolere) eksperten kalles kjetterske innovasjon, med den hensikt å forebygge og stoppe dem fra kjetteri. [12]

Dette forbudet gjelder når situasjonen tillater. Som for staten ble tvunget, bør eksperter lære å kjetteri, å være klar over feilen sin. [13]

Shaykh Bakr Abu Zaid sa, "O, rettsforfølgelse av vitenskap. Hvis du er i en nåde og har et valg, ikke ta (kunnskap) av eksperter kjetteri, (nemlig): en Rafidhah (shia), en Kharijites, en Murji'ah, en qadari (de som fornekter skjebne), en quburi (overdreven forherligelse av graver), og så videre, fordi du ikke vil oppnå riktig grad av religiøs aqeedah, solid forhold til Gud, den sanne syn, følg atsar (spor Salaf), unntatt med permisjon av eksperter kjetteri og bud ah dem ". [14]

ADVARSEL FOR Å LÆRE den hedenske religion!
Når vi vet den informasjonen ovenfor, så er muslimene bør fortsette å være forsiktig og forsiktig i å ta realfag. Dermed fortjener å bli advart, er at fenomenet i denne epoken og tidligere, tar form av kunnskap om dem som avviker, dvs. innovasjon ekspertene, og selv om de vantro! Ville ikke folk som tok vitenskapen om de vantro ble aldri leser eller hører Guds ord k av avgudsdyrkerne forsøke å omvende muslimer? Allah sier:

ولا يزالون يقاتلونكم حتى يردوكم عن دينكم إن استطاعوا ومن يرتدد منكم عن دينه فيمت وهو كافر فأولئك أصحاب النار هم فيها خالدون {217}

"De hadde ikke slutte å kjempe deg frem til de (kan) du kommer tilbake fra din religion (til vantro), hvis de kan. De av dere som faller bort fra sin religion, da han døde i vantro, da det er deres forfengelige gjerninger i verden og den hinsidige, og de er beboerne i Brann, for å bo der "[al-Baqarah: 217].

Har de ikke hørt ordet av Allah på vilje av mennesker av boken som alltid er villig omvende muslimer?

ودكثير من أهل الكتاب لو يردونكم من بعد إيمانكم كفارا حسدا من عند أنفسهم من بعد ما تبين لهم الحق {109}

"Mesteparten av boken ønske at de kunne bringe deg tilbake til vantro etter at du har trodd, av misunnelse (forbundet) fra seg selv, etter den virkelige sannheten til dem" [al-Baqarah: 109]

Tror de at lysten og innsats vantro å omvende muslimer i dagene av nedgangen var bare versene som al-Koranen?

Slik antakelse er prognosen er feil, fordi versene er fra Allah den allvitende og klok. Hele historien fra ham er Haq, både under og påfølgende fall av verset. Så la dem ta hensyn til Islams historie, ta hensyn til hendelsene i muslimer, fortid og nåtid. Dermed vil de vite sannheten i Guds ord.

Her er litt informasjon om veien til å ta realfag. Måtte Allah alltid lede oss til nyttig kunnskap og veldedige gjerninger. Faktisk Han er allmektig og Wise. Al hamdulillahi Rabbil 'ALAMIN.

[Kopiert fra As-sunnah magasinet X/1427H/2006M 03/Tahun Edition. Foundation publiserte Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]
_______

kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar