Senin, 11 Juni 2012

Tylko jedna droga do Allaha Azza Wa Jalla. A kto ma Boga, Jego Posłaniec i ci, którzy uważają za swoje zbawienie, to rzeczywiście wyznawcy (religia) Allaha, który będzie zwycięski. [Al Maidah: 56].

Tylko jedna droga do Allaha Azza Wa Jalla. A kto ma Boga, Jego Posłaniec i ci, którzy uważają za swoje zbawienie, to rzeczywiście wyznawcy (religia) Allaha, który będzie zwycięski. [Al Maidah: 56].


Przez Shaikh Ahmad Bin Abdul Malik Ramdhani

Wiedz, niech Allah merahmatimu-sposób zapewniający, że nie tylko jedna rzecz islamu, rozgałęziona. Bóg wyznaczył majątek tylko dla jednej grupy tylko. Bóg powiedział:
أولائك حزب الله ألآإن حزب الله هم المفلحون
Są Partia Allaha. Wiedz, że Partia strony Allaha, którzy mają szczęście. [Al Mujadalah: 22].
On (Bóg) ustawić tylko dla swego zwycięstwa, jak również. Bóg powiedział:
ومن يتول الله ورسوله والذين ءامنوا فإن حزب الله هم الغالبون
A kto ma Boga, Jego Posłaniec i ci, którzy uważają za swoje zbawienie, to rzeczywiście wyznawcy (religia) Allaha, który będzie zwycięski. [Al Maidah: 56].
Jeśli jednak spojrzeć w księdze Allaha i Sunny z alejhi Proroka sal allahu sallam, to nie znajdzie w nim (argument, ed.) Wydziały ścigać do Zgromadzenia, Zgromadzenia, strony lub frakcje , chyba że ustawa jest karygodne i haniebne. Bóg powiedział:
ولاتكونوا من المشركين. من الذين فرقوا دينهم وكانوا شيعا كل حزب بما لديهم فرحون
I nie obejmują tych, którzy przypisują Bogu, że to ludzie, którzy dzielą swoją religię, a oni zostali jednymi-golongan.Tiap każda grupa czuje się dumny z tego co jest w swoich klasach. [Ar-Rum :31 32].
Jak Bóg może rozpoznać i legitymizacji podziału Umma, po trzymał je na smyczy (religia) Niego? Po tym wszystkim, Bóg puścić odpowiedzialności Jego Proroka Muhammada sal allahu alejhi ła sallam - za ludzi, kiedy to zostały podzielone do podziału, oraz (on) zagroziła je na rozłamu. Bóg powiedział:
إن الذين فرقوا دينهم وكانوا شيعا لست منهم في شىء إنمآأمرهم إلى الله ثم ينبئهم بما كانوا يفعلون
Ci, którzy dzielą ich religię i (Split) w kilku klasach, a nie IOTA z odpowiedzialności wobec nich. Na pewno nie ich sprawa jest (aż) do Allaha, to Bóg będzie informować ich o tym, co zrobili. [Al-`am: 159].
Muawiyah ibn Abu Sufyan Allaha anhu powiedział, wiesz, że nigdy Proroka sal allahu alejhi ła sallam stanąć pośród nas, i rzekł:
ألا إن من قبلكم من أهل الكتاب افترقوا على ثنتين وسبعين ملة وإن هذه الملة ستفترق على ثلاث وسبعين ثنتان وسبعون في النار وواحدة في الجنة وهي الجماعة
Wiem, że Ludzie Księgi przed podzielony na siedemdziesiąt dwie grupy. I że z tego Ummah podzieli na trzy grupy tujupuluh. Siedemdziesiąt dwa w piekle, a tylko jeden jest w niebie, a mianowicie Al Jama'ah. [1]
Komentując ten hadisów, Amir San'ani rahimahullah Ash powiedział: "wzmianka o numerach w tym hadis, nie do wyjaśnienia wielu ludzi, którzy zginęli. Jednak, żeby wyjaśnić szerokość ulic apostazji i oddziałów herezję, a także wyjaśnić, że droga jest tylko jedna prawda. To, wraz z podanymi przez uczonych komentatorów uważa słowo Allah Subhanahu wa Ta'ala,
وأن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولاتتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله
I że (co zamówiliśmy) jest to prosta droga, więc po nim, a nie postępować zgodnie z ulic (inni), bo ulice były rozpraszają cię od Jego dróg. [Al-`am: 153].
W tym wersecie, Allah Subhanahu wa Ta'ala używa liczby mnogiej, aby słowo, które opisuje "ulice są zabronione do naśladowania", w celu wyjaśnienia oddziałów oraz liczbę ulic i błędów keluasannya. Choć słowo "przewodnik ulica i prawda", Allah Subhanahu wa Ta'ala używa formy liczby pojedynczej. (It) dikarena al Haq droga była tylko jedna, a nie berbilang. [2]
Abdullah bin Mas'ud Allaha anhu, powiedział:
خط لنا رسول الله صلى الله عليه وسلم خطا ثم قال هذا سبيل الله ثم خط خطوطا عن يمينه وعن شماله ثم قال هذه سبل قال يزيد متفرقة على كل سبيل منها شيطان يدعو إليه ثم قرأ إن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله
Proroka sal allahu alejhi ła sallam zrobić prostą dla nas, a potem powiedział: "To jest na drodze Boga", to on sprawia, że ​​kolejną linię na linii lewo iw prawo, i powiedział: "To jest spacer (dużo). Na każdej ulicy jest szatan, który wziął na drogę ", to czytał,
إن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله
I że (co zamówiliśmy) jest to prosta droga, więc po nim, a nie postępować zgodnie z ulic (inni), bo ulice były rozpraszają cię od Jego dróg. [Al-`am: 153]. [3]
Redaktor Ten hadis wskazuje, że sposób (prawdy, stłumiony.) Był tylko jeden. Imam Ibn al-Qayyim może Allah zmiłuj się powiedzieć: "A to jest spowodowane, bo droga, która doprowadziła do (kogoś) do Allaha Subhanahu wa Ta'ala jest tylko jedna. To jest coś, z którym Bóg posłał swych Apostołów i opuszczania ich książek. Nikt nie może przyjść do Niego, jak tylko przez tą drogą. Jeśli ludzie się wziąć go do końca, a następnie przejść do wszystkich drzwi i prosić o otwarte, na pewno cała ulica jest zamknięte i zablokowane je, z wyjątkiem ulicami na ten jeden. Z powodu tej drogi, które odnoszą się do Boga i do dostarczenia go. [4]
I (autor) powiedział: Jednak wiele zakręty ten sposób jest dość uciążliwe, bo ludzie się wahać, a następnie pozostawić. I rzeczywiście dewiacyjne grupy, ma menyelisihi w ten sposób. (Powód), uczucie szczęśliwy i spokojny na drodze dużo, a trudno być samemu. Chciał przyjechać (w pośpiechu, Ed.) A strach udźwignąć obciążeń wynikających z długiej podróży. Ibn al-Qayyim powiedział: "Kto myślał wiele w jedną stronę, potem nie będzie mógł go wziąć."
KNOW One Way (Umowa) z Ibn al-Qayyim w powyższej opinii, jest oczywiste drogowej. I wyraźnie, że drogi te tutaj, jest "drugi filar" filarów monoteizmu. (To jest) po shahada (zeznania), że nie ma boga, lecz Boga jest Haq, a następnie (sekundy, Ed.) Świadectwo, że Muhammad jest wysłannikiem Allaha. Oraz (zdanie) jest również drugi warunek otrzymania akt kultu. Ponieważ, jak już wiadomo, że uczynki nie zostaną przyjęte, chyba po spełnieniu dwóch warunków: Po pierwsze, mengikhlaskan religii (oddanie) do Boga Jedynego. Po drugie, w kulcie tylko przez po (na przykładzie drodze) z alejhi Proroka sal allahu sallaam.
Z tej okazji, nie mam zamiaru do niniejszych zasad Mashur postulowane w tej dyskusji. Dlatego głównym celem tej dyskusji wyjaśnić, że droga wziął Proroka sal allahu `alejhi ła sallam, była tylko droga, która przyniesie sługę Boga Wszechmogącego.
(Wprowadzenie tej drodze jest bardzo ważne, ważne, życie), z powodu niewiedzy na drodze, przeszkody, przeszkody, i nie rozumiem intencje i cele, spowoduje jedynie w bardzo wyczerpane, nie będąc w stanie uzyskać znaczące korzyści [5].
Celem tej dyskusji, a także wyjaśnić, że jest tylko jedna droga. Więc nie powinno leżeć w imię alejhi Proroka sal allahu sallam z menda'wahkan, że drogi Boga Wszechmocnego (wielomian, stłumiony.), Liczba ludzkiego oddechu. Lub inne podobne określenia, które, według religii Allaha Wszechmocnego, który przybył do ujednolicenia swoich zwolenników i nie dzielić ich-kebathilannya oczywiste. Bóg powiedział:
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا واذكروا نعمت الله عليكم إذ كنتم أعدآء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا
I trzymać was wszystkich pasków (religia) Allaha i nie rozpadły się i pamiętaj, przychylność Allaha do was, gdy pierwszy (okres ignorancji) wrogi wrogość, Bóg jednoczy serca, a następnie staje się dla was o łaskę braci Boga [Ali Imran: 103].
Pasek, który zapewnia muzułmanów jest księgą Allaha Wszechmocnego, jak interpretacji uczonych muzułmanów. Abdullah bin Mas'ud Allah anhu powiedział
إن هذا الصراط محتضر تحضره الشياطين ينادون يا عبد الله هلم هذا الصراط ليصدوا عن سبيل الله فاعتصموا بحبل الله فإن حبل الله القرآن
Rzeczywiście, droga była udziałem diabła. Oni wykrzyknął: "O, słudzy Boga, chodź tutaj. Jest to (po prawej). "(Robią to, stłumiony.) Utrudniania ludziom z drogi Boga Wszechmogącego. Tak, to trzymać się hablullah taguhlah. Rzeczywiście, jest to hablullah Koranu (Koran). [6]
Wyrazem tego anhu Allaha ibn Mas'ud, zawiera dwa bardzo ważne znaczenie.
Po pierwsze: droga do Boga jest tylko jedna. To po prostu droga jest otoczony przez diabła, który chce oddzielić człowieka od ulicy. Tymczasem szatan nie znaleźć najlepszy sposób rozpraszać ich z tej drogi, z wyjątkiem menda'wakan, że na ulicach było wielu. Więc każdy, kto chce umieścić człowieka domniemanie, że prawda (HAQ al) nie ogranicza się tylko do jednego jedyny sposób, co oznacza, że ​​jest diabeł. I rzeczywiście Bóg powiedział:
فماذا بعد الحق إلا الضلال
Wtedy nie ma prawdy po nim, ale herezja. [Yunus: 32].
Po drugie: hablullah Interpretacja (lina Allaha Wszechmogącego), który musi być trwale przechowywane przez muzułmanów pozostać zjednoczona, jest księgą Allaha, Al-Karim Al Qur'a. Interpretacja ta nie stoi w sprzeczności ze słowami Allaha Abdullaha bin Mas'ud anhu, który brzmi,
الصراط المستقيم الذي تركنا عليه رسول الله
Prosta droga, ścieżka pojechaliśmy kiedy dtinggal przez Proroka. [7]
Proroka sal allahu alejhi ła sallam ma dwa dziedzictwo pozostawił nich, mianowicie Koran i Sunna, jako Proroka, on sal allahu alejhi ła sallam,
تركت فيكم ما إن تمسكتم به لن تضلوا بعدي أبداكتاب الله وسنتي
Zostawiam wam coś chłopaki. Jeśli trzymać się go, nie zostaną utracone na zawsze, nawet Księga Boga i Sunnahku. [8]
Sądząc po rozszerzeniu Sunna z alejhi Proroka sal allahu sallam był taki sam jak w książce Boga jako objawienia, i Sunna jako wyjaśnienia Księgi Allaha Wszechmocnego. W rzeczywistości, najlepiej stworzeniem, które interpretuje Koran jest Wysłannik Allaha, a Allah Wszechmocny,
وأنزلنآ إليك الذكر لتبين للناس مانزل إليهم
I zesłaliśmy Koran wam, że może Pan wyjaśnić ludziom, co zostało ujawnione do nich. [Nahl: 44].
Aisha anhuma Allah mówi:
كان خلقه القرآن
Moralność Koranie jest. [9]
Stąd też, jeśli istnieje podział i konflikty wśród nich Proroka sal allahu alejhi ła sallam polecił swoim ludziom trzymać się Sunny sal allahu `alejhi ła sallam. On sal allahu alejhi ła sallam bersada,
فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة
I zaprawdę, kto z was, którzy mieszkają za mną, będziesz widział wiele rozbieżności, to jest obowiązkowe przy ci trzymać się sunnę z kalifów sunnahku i wytycznymi podanymi do nich w instrukcji. Trzymaj go, a on gigitlah z zębami (przytrzymaj się na całe gardło, wyd.), I unikać nowych karnych (w religii), dla naprawdę każdy nowy przypadek (które wynalazki diada w religii) jest oferta 'ah. [10].
Kiedy wyjaśnia związek Salaf w Aqeedah na sam, Imam Ibn Battuta rahimahullah powiedział: "Pierwsze pokolenie, to nadal pozostaje na tym aqeedah. Mazdhab ich serca i zabezpieczony. Księga Boga jako gwarancji, że zachowania ich integralności. Sunna z alejhi Proroka sal allahu sallam jako przewodnik. Oni nie zastosuje się do opinii lub ich stosunek, (a) nie był adekwatny do jego zrozumienia pasji. Stan ludzi w tym czasie nadal to robić. Są one pieczołowicie przechowywane przez zachowania Allaha Wszechmocnego, a dzięki "InayahNya dusze tych kontroli namiętności. [Zobacz księgę Al lub Al-Qadr Ibanah, I].
Co zostało powiedziane jest prawdą Ibn Baththah rahimahullah, ponieważ jest tylko jedna religia Allaha (a) nie ma sprzeczności. Bóg powiedział:
ولو كان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا كثيرا
Gdyby Koran nie pochodzi od Boga, to oni posiadają wiele sprzeczności w nim. [Nisa ': 82].
Jak głoszą jest najbardziej oczywistym sposobem, najjaśniejszy, najbardziej zamożnych (z argumentami) i najbardziej doskonały. Al Irbadh bin Sariyah, powiedział: Proroka sal allahu alejhi ła sallam powiedział
لقد تركتكم على البيضاء ليلها كنهارها لا يزيغ عنها بعدي إلا هالك
Rzeczywiście, muszę cię zostawić na drodze, jak drogi są bardzo białe, tego samego wieczora przy obiedzie. Nic nie odbiegają od drogi za mną, z wyjątkiem jednego (to) zginie. [11]
Tak więc, jeśli jest ktoś, kto stara się "poprawić lub ozdobić" z czegoś, co nigdy nie robili Proroka sal allahu `alejhi ła sallam, ani przez przyjaciół Allaha anhum, oznacza akt jest jedynie próbą zakłócenia ich na ulicach błędu, nawet zniekształcać doliny zniszczenia. Nazywa się to przez alejhi Proroka sal allahu sallam,
البدعة الضلالة
Innowacyjność jest zbłądzeniem
Dlatego sprawiedliwi salafush odmawia ludziom, którzy upiększają (problem) z religii, czy religia jest zaśmiecona opinią stosunku. Allah ibn Umar Khathab anhu powiedział
إياكم و مجالسة أصحاب الرأي فإنهم أعداء السنة أعيتهم السنة أن يحفظوها ونسوا (وفي رواية) وتفلتت عليهم الأحاديث أن يعودها وسئلوا عما لا يعلمون فاستحيوا أن يقولوا لا نعلم فأفتوا برأيهم فضلوا فأضلوا كثيرا و ضلوا عن سواء السبيل. إن نبيكم لم يقبضه الله حتى أغناه بالوحي عن الرأي ولوكان الرأي أولى من السنة لكان باطن الخفين أولى بالمسح من ظاهرهما
Nie można siedzieć z ludźmi, którzy trzymają w swoich proporcjach do rzeczywiście, byli wrogami Sunny z alejhi Proroka sal allahu sallaam. Nie są w stanie utrzymać Sunny. Zapominają (w historii, zostali zaatakowani) z Hadiths alejhi Proroka sal allahu sallam, tak że nie mogą tego zrozumieć. Pytano o problemach, których nie znają, ale oni wstydzą się powiedzieć: "Nie wiemy", to oni berfatwa ze stosunkiem, tak aby zgubić i wprowadza w błąd ludzi. Oni zeszli z prostej drogi. Na pewno nie jesteś diwafatkan Prorok Allaha, z wyjątkiem po objawieniu Boga mencukupkannya stosunku. A jeśli stosunek jest ważniejszy od Sunny, Otarł spód buta ust khuf), to jest ważniejsze niż wycieranie szczyt. [12]
Oznacza to, ponieważ religia jest zbudowany na fundamentach ittiba "(po objawieniu), a nie przez ikhtira" (co ten fakt). Natomiast wskaźnik, zazwyczaj charakter, ponieważ wielu sprawach religijnych, które nie mogą zostać osiągnięte przez sam rozum. Co więcej, ludzki umysł ma rozróżnienie dotarcia i zrozumienia czynników, które wpływają go, choć czasem ta opinia jest godna pochwały. [13] Abdullah ibn Mas'ud powiedział
اتبعوا ولا تبتدعوا فقد كفيتم عليكم بالعتيق
Śledź i nie bądź śmieszny, bo prawdziwy (nauki prawa islamskiego) ma wystarczające ty, pozwalają trzymać się jego przekonania religijne są normalne. [14]
Abdullah bin Umar anhu powiedział
كل بدعة ضلالة وإن رآها الناس حسنة
Wszystkie herezje są błędne, chociaż ludzie wyglądał dobrze. [Ibn Nasr w Sunny, 82; Al Lalika'i w Sharh Ushulul I'tiqad, nie. 126; Al Bayhaqi w Al Madkhal, nie. 191, a sanadnya sahih]
A podczas naszej dyskusji na temat "wpływu aktów heretyckich", które utrudniają osoby w znalezieniu odpowiedniej ścieżki, to powiedziałbym, pozdrowienia Abdullaha bin Abbasa o tych problemach, które wykazują szeroki zakres wiedzy na temat przyjaciół.
Z Osman bin Hadhir, powiedział: Przychodzę, aby zobaczyć Abdullaha bin Abbasa. Potem powiedział do niego أوصيني (da mnie), on też powiedział:
نعم عليك بتقوى الله و الإستقامة و الأثر و لا تبتدع
"Tak, bertaqwalah was do Boga, istiqamahlah i (trzymaj się) atsar ust śladu Salaf, stłumiony). Naśladowania, a nie czyniąc to w sprawach religijnych. [15]
Możesz spróbować spojrzeć na to. Łączył dwie rzeczy. Po pierwsze, pobożny do Boga, znaczenie jest takie samo ze szczerością. Bo w połączeniu z zamówień na berittiba "(aby stosować się do zaleceń Proroka, stłumiony.). Po drugie, al ittiba ", którego znaczenie jest następujące prostą drogę, jak opisano powyżej.
Ponadto ostrzegł, wystrzegać się przeciwieństwem zarówno powyżej, to jest herezja. Tak więc większość wypowiedzi Salaf, choć krótki, ale zawsze to i wzmacnia (osoba).
Salih jest Salafush temperament, zawsze stójcie niewzruszenie i silny przeciwko tym, którzy szukają ludzkiej mowy (znak), aby dopasować prawo Proroka, każda wysoka pozycja i godność tych liczb.
Nie ulega wątpliwości, że cywilizowany i utrzymać decorum uczonych ", kochać i wolą je nad innymi, a także oskarżenia przeciwko osobie, jeśli stosunek ten jest porównywalny do opinii uczonych, że wszystkie sprawy są bardzo ważne. Jest jednak inna sprawa. Tymczasem umieścić objawienie (Koran i Sunna) Kiedy stało się jasne problemu, jest również inna sprawa.
Urwa rzekł do Ibn Abbasa: "Biada tobie. Trzeba ludzi w błąd, jak wykonują rozkaz Umrah w ciągu pierwszych dziesięciu dni od czci (pierwszy miesiąc Dhul Hijjah), natomiast nie umrah w tamtych czasach ". Następnie Ibn Abbas powiedział:" O Uray [16] Zapytaj matkę ". Urwa powiedział "Nigdy Zaprawdę Abu Bakr i Umar powiedział (myśl), takie, że gdy w rzeczywistości są bardziej świadomi i bardziej niż masz do naśladowania Proroka". Następnie odpowiedział przez Ibn Abbasa,
من ههنا تؤتون نجيئكم برسول الله وتجيئون بأبي بكر وعمر
Z masz. Wnosimy do Ciebie (słowa) Wysłannik Allaha, i przynieść (słowa) Abu Bakr i Umar. W innej narracji, Ibn Abbas powiedział do niego:
أهما - ويحك - آثر عندك أم ما في كتاب الله وماسن رسول الله في أصحابه وأمته
Biada tobie. Czy oboje (Abu Bakr i Umar, stłumiony), można nadać priorytet lub więcej, co jest napisane w Księdze Boga i Proroka disunahkan dla przyjaciół i zwolenników?
W innej narracji, wspominał,
أراهم سيهلكون أقول قال النبي ويقول نهى أبو بكر وعمر
Podobno będą zniszczone, mówię "Prorok powiedział:" oni mówią "Abu Bakr i Umar zakazał go." [17].
Po przyniesieniu powyższych uwag o Ibn Abbas, Shaykh Abdurrahman ibn Hasan powiedział: "W słowach Ibn Abbas tam anhu kije Allah wskazujące, że osoba, która doszła do swego argumentu, to nie biorę (nie praktykuję), ponieważ bertaklid do kapłanów, osoba ta gwałtownie zaprzeczał menyelisihi do jego argumentacji. "[18]
Powiedział również: "to munkar [19]. rozprzestrzenił się szeroko, zwłaszcza tych, którzy przypisują się do nauki. Oni ustanowiły werbel-werbel w utrudniać (mężczyźni) od podejmowania Koran i Sunna, uniemożliwiają im po Proroka sal allahu `alejhi ła sallam i podtrzymywać nakazami i zakazami".
Wśród tych słów, "nie należy postulował z Koranu i Sunny Proroka, za wyjątkiem mujtahid, a Idżtihad zostało zerwane." Niektórzy mówią: "ludzie, którzy ja taklidi (kontynuacja) go bardziej niż wiesz o hadis, w nasikh i mansukhnya "i podobne wypowiedzi w porządku w końcu porzucić ittiba" (poniżej) Proroka sal allahu `alejhi ła sallam, to (on) nigdy nie był zmuszony mówić z powodu namiętności, a następnie (oni) polegać na słowach ludzi, którzy mogą mieć Popełniłem błąd. Istnieją również wśród kapłanów, którzy menyelisihi i zapobiec jego powiedzenie Proroka sal allahu `alejhi ła sallam, mówiąc" nie uczonym, oprócz tego, że ma tylko częściową wiedzę, a nie wszyscy (mastering). "
Jest to obowiązkowe dla każdego mukallaf ust osób, które zostały poszkodowane w wyniku ciężaru Szariat), jeśli to do niego propozycja z Koranu i Sunny, a ta została zrozumiana, zatrzymać go i ćwiczyć, chociaż istnieją menyelisihinya, jako słowo Boga,
اتبعوا مآأنزل إليكم من ربكم ولاتتبعوا من دونه أوليآء قليلا ماتذكرون
Wykonaj co objawia się wszyscy od waszego Pana i nie postępuj zgodnie z liderami innych. Bardzo niewiele można wziąć lekcję (z nią). [Al A'raf: 3].
Słowo
أولم يكفهم أنآأنزلنا عليك الكتاب يتلى عليهم إن في ذلك لرحمة وذكرى لقوم يؤمنون
I nie wystarczy dla nich, bahwasannya zesłaliśmy tobie Księgę (Koran) jest im recytowane. Rzeczywiście w (Koran) nie było wielkim błogosławieństwem i lekcja dla tych, którzy wierzą. [Al Ankabut: 51].
I przed zostały złożone na ijma "(konsensus) uczonych, według której mamy do powiedzenia to, a także opis, że muqallid (dogmatyczny osoba) nie obejmuje ludzi, którzy wiedzą. Podobnie, Abu Omar bin Abd al-Barr i uczeni "inne, mówiono ijma" w tej kwestii. [20].
Wielbiąc Sunnę Salaf przed sal allahu `alejhi ła sallam, osiągnął miecz poziom do tych, którzy odrzucają hadis Proroka sal allahu alejhi ła sallam, a wykonane przez imama Shafi'i. Rahimahullah On zwrócił się do Al Qadi ust lider Szariat sądów) dotyczące Bisyir Bakhturi Abul Al Marisi [21]. On powiedział: "Mówię do Al o loterii Marisi [22].
Powiedział: "O Abu Abdillah, Koran (loteria) został hazardu", a następnie udałem się do Abul Bakhturi, i powiedziałem mu: "Słyszałem, Al Marisi powiedział hazard to hazard" Abul Bakhturi odpowiedział: "O Abu Abdillah, poproś Świadek ponownie. Zabiję go. "W innym raporcie ARP powiedział:" Proś świadka ponownie, z pewnością kuangkatnya na patyku, a następnie kusalibnya. "[23]
(Tłumaczenie: Ustadz Bamualim Mubaraka, z Sittu Durar Min pryncypialnego Ahlil Atsar, przez Szejka Ahmad Bin Abdul Malik Ramdhani)
[Skopiowane z edycji magazynu As-Sunna Fundacja wydała 08/Tahun VII/1424H/2003M Lajnah Istiqomah Surakarta, JL. Solo - Purwodadi km. 8 Selokaton Gondangrejo samotnie 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]


Po zrozumieniu obowiązków Salafush Salih

Przez Duchowny muzułmański Al Atsari


Salaf, że ci, którzy przechodzili obok. Jak Salafush Salih, jeśli chodzi o uczonych, którzy przeszedł sprawiedliwych, od pokoleń przyjaciół i ludzi, którzy podążają je dobrze, z pokolenia tabi'in i tabi'ut tabi'in, a uczeni Ahlus Sunna Wal Jama'ah po nich.
Salafush Salih jest najlepszym pokolenie muzułmanów. Dlatego obowiązkiem nas do pójścia za ich religijne zrozumienie. Tak, że różne rodzaje herezji, schizmy i apostazji można uniknąć. Ze względu na szeroki zakres herezji, schizmy i herezji, zaczyna się od zrozumienia menyelisihi Salafush Salih. Staje się nieunikniony, jeśli wszyscy muzułmanie, z fundacji lub organizacji lub instytucji, są zobowiązane do przestrzegania religijnego rozumienia Salafush Salih.
Wiele argumentów z Koranu i Sunny, który wykazuje zrozumienie zobowiązań w następstwie Salafush Saliha r. Uczeni pisali szeroko o głównym problemem jest ich dzieła.
Imam Ibn Qoyyim I'lamul Muwaqqi'in w książce wspomina 46 propozycje dotyczące obowiązku przestrzegać Towarzyszy [1]. Shaikh Salim al-Hilali napisał cenne książki o obowiązku śledzenia Salaf manhaj to w swej książce Limadza Ikhtartu Jak salafickie Manhaj?, Który został przetłumaczony na Iindonesia.
Jedynie ułatwić zrozumienie braci, krótko chcesz przekazać niektóre z argumentów, które wskazują na obowiązek naśladowania Towarzyszy w religii.
Definicja Koranie Allah mówi w Koranie:
فإن ءامنوا بمثل مآءامنتم به فقد اهتدوا وإن تولو فإنما هم في شقاق فسيكفيكهم الله وهو السميع العليم
Więc jeśli wierzą w to, co miał taką wiarę w Niego, tak naprawdę mam wskazówkę, a jeśli one odwracają się, w rzeczywistości są one w lenno (z tobą). Bóg wystarczy ci z nich. On jest Słyszący, Wszechwiedzący. [Al Baqarah: 137].
Alu Nadir Sa'id bin Mubarak powiedział: "Chwała Bogu, który uczynił wiarę, jako przyjaciele religijnych ze wszystkich stron, jako zależnych instrukcji i bezpieczeństwo niemoralne i przeciwko Bogu. Tak więc, jeśli człowiek jest wierny naturze, i idąc za przykładem drodze przyjaciela, a potem otrzymać wskazówkę cześć prawdy. Jeśli odwróci się od znajomego drogowego i zrozumienie, a następnie są one w braku jedności, wrogości, a nieposłuszeństwo wobec Boga i Jego Posłańca. A Bóg jest uznanie ludzkiego słuchu, że beraqidah i bermanhaj salafickie, zna charakter swojej działalności. A Allah wie najlepiej. [Zebrała z księgi FII Nahjis Mirqah Salaf Al Najah Sabilin, s.. 35-36].
كنتم خير أمة أخرجت للناس تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنكر وتؤمنون بالله
Jesteście najlepsi ludzie rodzą się dla człowieka, wysłał do ma'ruf, a sprzeciwia się złu, a wiara w Boga .. [Ali Imran: 110].
Shaikh Salim al-Hilali powiedział: "Allah ustawić priorytet dla przyjaciół w całym wyścigu. Oznacza to, że istiqomah (znajduje się na prostej drodze) we wszystkich okolicznościach, bo nigdy nie zboczyć ze ścieżki światła. Bóg widział był świadkiem nich, że wysłali do wszystkich dobrze czyniąc i zapobiegając jego całego zła. Wymaga to pokazuje, że ich zrozumienie argumentów przeciwko ludziom po nich ". [Limadza Ikhtartu Manhajas salafickie, s.. 86].
ومن يشاقق الرسول من بعد ما تبين له الهدى ويتبع غير سبيل المؤمنين نوله ما تولى ونصله جهنم وسآءت مصيرا
A kto sprzeciwia się Apostołowi po oczywistą prawdę, do niego i podążać ścieżką, która nie jest sposób wierzący, pozwalamy mu swobodnie do błędu, że opanował go i włożyć do Jahannam i Jahannam jest najgorsze miejsce ponownie. [Nisa ': 115].
Szejk al-Islam Ibn Taymiyyah może Allah zmiłuj się powiedzieć: "Właściwie były one (czyli wyraźnie przeciwko Proroka za nim, i iść drogą prawdy nie sposób wierzący, Pen). Ze sobą powiązane. Wszyscy, którzy sprzeciwiają się Messenger po oczywistej prawdy dla niego, a następnie poszedł ścieżką, która nie jest sposób wierzący. I wszyscy, którzy podążają ścieżką, która nie jest sposób wierzący, oznacza to, że sprzeciwił się Messenger po oczywistej prawdy do niego. "Zobacz Majmu To Fatawa ust 7/38) W tym czasie ten werset zostal objawiony, nie ma muzułmanie oprócz nich, z wyjątkiem Towarzyszy anhum Allaha To. Są wierzący w pierwszym akapicie to znaczy. Uczynienia go obowiązkowym dla pokolenia po towarzysze podążać ścieżką Towarzyszy Proroka.
والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيهآ أبدا ذلك الفوز العظيم
Ludzie poprzedzający kolejny na pierwszym miejscu (do islamu) wśród osób Emigrantów i pomocników oraz tych, którzy się im dobrze, upodobanie Boże do nich, a Bóg o ile dla nich Ogrody, pod którego rzeki płyną w nim zamieszkać w nim na zawsze. To wielkie zwycięstwo. [Na Tawbah: 100].
Oto Bóg zapewnia niebiosa dla dwóch grup. Po pierwsze, klasa przyjaciół. Oznacza to, że ludzie Emigranci i pomocnicy. Oni są najlepszymi przyjaciółmi Salafush generacji Salih. Po drugie, ludzie, którzy po pierwszej grupy, jak również.
Jeśli tak, to wszyscy muzułmanie są zobowiązani do przestrzegania pokolenie po Towarzyszy Towarzyszy w religii, więc wziął obietnicę Boga powyżej. Jeśli muzułmanie, którzy przyszli po towarzysze nie chcą śledzić ich drogę, którzy chcą pójść? Gdyby nie przyjaciele, oczywiście, że są ekspertami herezja!
Imam Ibn Qoyim rahimahullah powiedział: "Mianowanie argumentu (jest obowiązkowy do naśladowania Towarzyszy), dla Zaprawdę, Bóg chwali tych, którzy ich przestrzegania. Jeśli ktoś powie słowo, to nie są argumenty, które następują przed wiemy, że jest jeden, który następuje najlepszych przyjaciół. Był pochwały z nim, i zasługuje na przyjemność (Bóg), chociaż uczęszczał do znajomego wyłącznie taqlid ". [2].
Definicja Sunna Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم
Najlepszy z mężczyzn są z mojego pokolenia (tj. generacja znajomego), to ludzie, którzy idą z nim (tzn. tabi'in generacji), to ludzie, którzy towarzyszyli mu (tzn. generacji tabi'ut tabi'in). [Hadis mutawatir, historia Bukhari i inni].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah powiedział: "Prorok sal allahu alejhi ła sallam głosić, rzeczywiście najlepsze pokolenie to pokolenie jest absolutna. Wymaga ona (za) umieszczając je we wszystkich aspektach (powiązanym) problemy dobra ". [3].
Najlepszym przyjacielem jest mężczyzna, bo są uczniowie proroka n. W porównaniu do późniejszych pokoleń, one lepiej zrozumieć Koran. Dlaczego? Ponieważ udział upadek Koranu, znając przyczyny spadku. A oni, również zwróciła się do Wysłannika n na nich trudny werset go zrozumieć.
Koran również w dół w odpowiedzi na ich pytania, zapewnić wyjście z problemów, z którymi się borykają, oraz podąża za życie tych, którzy są ogólne lub szczególne. Są one również, jak większość ludzi zna język Koranu, bo Koran został objawiony w ich języku. Tak więc, po dowód ich zrozumienia pokolenia później.
Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن عبدا حبشيا فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنت وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة
I wasiatkan do Ciebie pobożny do Boga, słuchać i być posłusznym (władcą muzułmanów), choć (jest) w Etiopii niewolnikami. Bo zaprawdę, kto żył po mnie, będzie zobaczyć wiele walki. Jest to obowiązkowe, aby trzymać się Sunnahku i Sunna z kalifów, którzy otrzymują wskazówki i proste. Chwytaj i giggitlah z zębów trzonowych. Z dala od wszystkich nowych przypadków (w religii), ponieważ wszystkie nowe przypadkach (w religii) jest herezją, a wszystkie innowacje jest herezja. [Przekazane przez Abu Dawud, nie. 4607; Tirmidhi, 2676; Ad Darimi, Ahmad i inni z Irbadh Al 'bin Sariyah].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah powiedział: "On sal allahu alejhi ła sallam połączyć Sunny (ścieżka, nauki) On jest Sunna z kalifatu. On sal allahu alihi sallaam kazał iść sunnę z kalifa, bo sal allahu alejhi ła sallam kazał śledzić Sunny. W zamówić ją, miał na myśli to, w jakim nakazał zgryz z zębów trzonowych. I związana jest, że z kalifów i ich fatwakan sunnahkan (komplet) do ludzi, choć informacje nie pochodzą od Proroka, ale została ona uznana za sunnę On sal allahu `alejhi ła sallam. Podobnie ogólny difatwakan przez nich lub ich większość, lub niektóre z nich. Bo wymaga to być ustawa, że ​​Al Khulafa'ur Rasyidun. I wiedzieć, że nie są mensunnahkannya gdy stają się kholifah w tym samym czasie, co Sunnah wiadomo, że to, co każdy z nich w czasie, to sunnah al-Khilafat Ar-Rosyidin ". [4].
Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
وإن بني إسرائيل تفرقت على ثنتين وسبعين ملة وتفترق أمتي على ثلاث وسبعين ملة كلهم ​​في النار إلا ملة واحدة قالوا ومن هي يا رسول الله قال ما أنا عليه وأصحابي
Oto synowie Izraela została złamana do 72 rozłamu w religijnej. I rzeczywiście mój Ummah będzie podzielone na 73-złamany do religii. Wszyscy są w piekle, ale jedna religia. Pytają: "Kim oni są, O Wysłannik Allaha" Powiedział, [5] "Kto idzie za Mną i (po) moim najlepszym przyjacielem.".
Opisując stosunki z hadisów do-3-2 do niniejszego hadisów, Shaykh Salim al-Hilali powiedział: "Ci, którzy zwracają uwagę na dwa hadis, to on się im mówić o jednej kwestii. I to samo rozwiązanie, a mianowicie bezpieczeństwo ruchu drogowego, moc życia, kiedy ludzie (Muzułmanie) na inną ścieżkę, a następnie rozumienie prawdy jest to, co jest na Proroka i jego towarzyszy n Allah "anhum" [6]
SŁOWA między przyjaciółmi Islam i ulama A. Abdullah bin Masud Allaha 'anhu. Zaprzeczył, że czeka na te modlitwy poprzez halaqah-halaqah (zbiór ludzi, którzy siedzieli w kole) na dhikr razem przy użyciu żwiru i poprowadził jeden z nich.
Abdullah bin Masud Allaha 'anhu powiedział:
ويحكم يا أمة محمد ما أسرع هلكتكم هؤلاء صحابة نبيكم صلى الله عليه وسلم متوافرون وهذه ثيابه لم تبل وآنيته لم تكسر والذي نفسي بيده إنكم لعلى ملة هي أهدى من ملة محمد أو مفتتحو باب ضلالة
Biada wam, synowie Muhammada. Jak szybko zniszczyć cię! Są towarzysze Proroka jeszcze wiele, to ubrania nie został zużyty, a statki nie został złamany. Dla Boga, dusza w Jego rękach, faktycznie jesteś na szczycie religii jest bardziej poprawne niż religii Mahometa, czy wy jesteście tymi, którzy otworzył drzwi apostazji. [HR Darimi, zaklasyfikowane jako Sahih przez Shaikh Salim al-Hilali w Al Bid'ah Wa Atsaruha Jako Ummah Fil Sayi ', str.. 44].
Shaikh Salim al-Hilali powiedział: "Abdullah bin Mas'ud ma berhujjah przed charydżyzm kandydatów z towarzyszy Proroka z nich. I zaprawdę Towarzysze nie robić im. Więc jeśli ich działania były nominowane starannie charydżyzm ich założenie-n towarzysze Proroka musi poprzedzić go. Tak więc, kiedy przyjaciele tego nie robią, to jest herezja. Jeśli manhaj (droga) nie jest przyjacielem dowodu na ludzi po swoim przyjacielem, to z pewnością oni (ludzie, którzy berhalaqoh go) powiedział Abdulloh bin Mas'ud: "Jesteś człowiekiem, to był nasz chłopak!" [Limadza, to : 100]
Abdullah bin Mas'ud powiedział także: "Na pewno mamy naśladować, nie zaczniemy. Śledzimy (ittiba "), nie zrobić heretyka. Nie błądzą jak długo przestrzegane atsar (historia Proroka i jego towarzysze, Pen.) ". [7]
2. Anhu Abdullaha bin Abbasa Allaha ", powiedział do ludu Khawarij:
أتيتكم من عند أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم المهاجرين والأنصار و من عند ابن النبي صلى الله عليه وسلم و صهره وعليهم نزل القرآن, فهم أعلم بتأويله منكم, و ليس فيكم منهم أحد
Przychodzę do was z przyjaciół Proroka, emigrantów i Ansar, a wuj Proroka synowi, a syn-On (tj. Ali bin Abi Talib). Al Koran w dół do nich, to oni są bardziej świadomi niż ty komentarzem. Choć nikt z was (które obejmują) z Proroka towarzyszy. Historia [w Al Mushonnaf Abdurrazaq, nie. 18 678, i inne. Zobacz Limadza, s.. 101-102; Munazharat Aimmatis Salaf, s.. 95-100. Oba dzieła Shaikh Salim al Hilali].
3. Abul To Aliyah rahimahullah, powiedział:
تعلموا الإسلام فإذا تعلمتموه فلا ترغبوا عنه و عليكم بالصراط المستقيم فإنه الإسلام ولا تحرفوا الإسلام يمينا ولا شمالا وعليكم بسنة نبيكم والذي عليه أصحابه. و إياكم وهذه الأهواء التي تلقي بين الناس العداوة والبغضآء
Dowiedz się o islamie! Jeśli studiować, nie można go nienawidzą. Będziesz prowadzić shirathal Mustaqim ust prosta droga), a mianowicie islamu. Nie będziesz kierował islamu w prawo lub w lewo. I będziesz postępować zgodnie z Sunna swojego Proroka i jego towarzyszy. I pobyt z dala od namiętności, to namiętności (tj. herezja-heretyk), że przyczyną wrogości i nienawiści między ludźmi. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 34, no. 5].
4. Muhammad bin Sirin rahimahullah, powiedział:
كانوا يرون أنهم على الطريق ما كانوا على الأثر
Starożytni powiedział, na pewno są (były) na drodze (prosta), o ile służą one atsar ust Salih Salafush historia). [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 42, no. 36].
5. Al Auza'i rahimahullah, powiedział:
اصبر نفسك على السنة, وقف حيث وقف القوم, وقل بما قالوا وكف عما كفوا عنه, واسلك سبيل سلفك الصالح فإنه يسعك ما وسعهم
Sabarkanlah ci (są) w Sunny. Zatrzymaj się w miejscu, że ludzie ust Ahl Sunna, Salafush Salih) zatrzymuje. Powiedz, co mówią. Uspokójcie się, co oni milczą. I głowa w drodze Salaf (poprzednicy) Kto czci was, na pewno melonggarkanmu co poluzowane. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 56, Al Ajuri w popiele szariatu, s.. 58; Limadza, s.. 104].
W obalić herezji, Al Auza'i rahimahullah również: Jeśli innowacja jest dobra, na pewno nie oddany do Ciebie bez (poprzedzone), którzy byli przed wami. Rzeczywiście, nie ma nic dobrego, ponieważ przechowywane cię na cnotach bez (cnota) ich w tych prawych). Bo oni są przyjaciółmi Jego Proroka, którego Bóg wybrał ich. Posłał swojego proroka spośród nich. A on charakteryzować je przez Jego Słowo.
محمد رسول الله والذين معه أشدآء على الكفار رحمآء بينهم تراهم ركعا سجدا يبتغون فضلا من الله ورضوانا
Muhammad jest wysłannikiem Allaha i te z nim są silne przeciwko niewiernym, ale uczucia z ich kolega-berkasih; je zobaczyć kłaniając się i pokłony znaleźć dar Boży i keridhaanNya. [Al-Fath: 29] [8].
6. Imam Abu Hanifah rahimahullah, powiedział:
آخذ بكتاب الله, فما لم أجد فسنة رسول الله صلى الله عليه وسلم, فإن لم أجد في كتاب الله ولا سنة رسوله آخذ بقول أصحابه, آخذ بقول من شئت منهم وأدع قول من شئت, ولا أخرج من قولهم إلى قول غيرهم
Trzymam do Księgi Allaha. To co nie znajdę (w Księdze Allaha, potem przytrzymaj) do Sunny z alejhi Proroka sal allahu sallaam. Jeśli nie znajdę się w Księdze Allaha i Sunny z Wysłannikiem Allaha, trzymam się do powiedzeń Towarzyszy beliau.Aku przyłączą się do słów ludzi, którzy mnie chcą. I zostawić te słowa ludzi, którzy chcę je. A ja nie zamierzam się ich słów do słów niż te. [Historia Ibn Ma'in w jego Tarikh, nie. 4219. Cyt. z Inda na salafickie Manhaj To Szejka al-Albani Nashiruddin, s.. 36, dzieło 'Amr Salima Abdula Mun'im].
7. Imam Malik bin Anas, może Allah zmiłuj się. Imam Ibn Qoyyim stwierdził, że imam Malik t postulowanej przez pkt 100, litera W Tawbah, o obowiązku podążania przyjaciela. [9]
8. Imam Shafi'i rahimahullah, powiedział:
ما كان الكتاب أو السنة موجودين, فالعذر على من سمعهما مقطوع إلا باتباعهما, فإذا لم يكن ذلك صرنا إلى أقاويل أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم أو وحد منهم
Tak długo jak istnieje Książka i Sunna, to przyczyna jest stracone na wszystkich, którzy to usłyszeli, z wyjątkiem ich przestrzegać. Jeśli to nie istnieje, możemy powrócić do powiedzeń Towarzyszy alejhi Proroka sal allahu sallam lub jednego z nich. [10].
9. Imam Ahmad bin Hambal rahimahullah, powiedział:
على أصول السنة عندنا: التمسك بما كان عليه أصحاب رسول الله والإقتداء بهم, و ترك البدع, و كل بدعة ضلالة ...
Zasady Sunny w naszej opinii jest: trzymać się tego, co towarzyszy Proroka był na nim, naśladując je, pozostawiając całą herezji. A wszystko herezja jest herezją ... [Historia Al Lalikai; Muntaqa Min Al Sharh Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 57-58].
Tak krótki opis obowiązków, które muszą być podjęte przez muzułmanów. Salafush realizować ścieżkę Salih jest prawda. Tak, że inne ulice są błądzą. Nie jest jednak prawda z wyjątkiem zbłądzeniem?
Mam nadzieję, że Bóg zawsze nas prowadził na jego droga jest prosta, po książkę, Sunny zgodnie z porozumieniem Ummah salaful.
[Skopiowane z edycji magazynu As-Sunna Fundacja wydała 06/Tahun VIII/1425H/2004M Lajnah Istiqomah Surakarta, JL. Solo - Purwodadi km. 8 Selokaton Gondangrejo samotnie 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296] _______

Po zrozumieniu obowiązków Salafush Salih

Przez Duchowny muzułmański Al Atsari


Salaf, że ci, którzy przechodzili obok. Jak Salafush Salih, jeśli chodzi o uczonych, którzy przeszedł sprawiedliwych, od pokoleń przyjaciół i ludzi, którzy podążają je dobrze, z pokolenia tabi'in i tabi'ut tabi'in, a uczeni Ahlus Sunna Wal Jama'ah po nich.
Salafush Salih jest najlepszym pokolenie muzułmanów. Dlatego obowiązkiem nas do pójścia za ich religijne zrozumienie. Tak, że różne rodzaje herezji, schizmy i apostazji można uniknąć. Ze względu na szeroki zakres herezji, schizmy i herezji, zaczyna się od zrozumienia menyelisihi Salafush Salih. Staje się nieunikniony, jeśli wszyscy muzułmanie, z fundacji lub organizacji lub instytucji, są zobowiązane do przestrzegania religijnego rozumienia Salafush Salih.
Wiele argumentów z Koranu i Sunny, który wykazuje zrozumienie zobowiązań w następstwie Salafush Saliha r. Uczeni pisali szeroko o głównym problemem jest ich dzieła.
Imam Ibn Qoyyim I'lamul Muwaqqi'in w książce wspomina 46 propozycje dotyczące obowiązku przestrzegać Towarzyszy [1]. Shaikh Salim al-Hilali napisał cenne książki o obowiązku śledzenia Salaf manhaj to w swej książce Limadza Ikhtartu Jak salafickie Manhaj?, Który został przetłumaczony na Iindonesia.
Jedynie ułatwić zrozumienie braci, krótko chcesz przekazać niektóre z argumentów, które wskazują na obowiązek naśladowania Towarzyszy w religii.
Definicja Koranie Allah mówi w Koranie:
فإن ءامنوا بمثل مآءامنتم به فقد اهتدوا وإن تولو فإنما هم في شقاق فسيكفيكهم الله وهو السميع العليم
Więc jeśli wierzą w to, co miał taką wiarę w Niego, tak naprawdę mam wskazówkę, a jeśli one odwracają się, w rzeczywistości są one w lenno (z tobą). Bóg wystarczy ci z nich. On jest Słyszący, Wszechwiedzący. [Al Baqarah: 137].
Alu Nadir Sa'id bin Mubarak powiedział: "Chwała Bogu, który uczynił wiarę, jako przyjaciele religijnych ze wszystkich stron, jako zależnych instrukcji i bezpieczeństwo niemoralne i przeciwko Bogu. Tak więc, jeśli człowiek jest wierny naturze, i idąc za przykładem drodze przyjaciela, a potem otrzymać wskazówkę cześć prawdy. Jeśli odwróci się od znajomego drogowego i zrozumienie, a następnie są one w braku jedności, wrogości, a nieposłuszeństwo wobec Boga i Jego Posłańca. A Bóg jest uznanie ludzkiego słuchu, że beraqidah i bermanhaj salafickie, zna charakter swojej działalności. A Allah wie najlepiej. [Zebrała z księgi FII Nahjis Mirqah Salaf Al Najah Sabilin, s.. 35-36].
كنتم خير أمة أخرجت للناس تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنكر وتؤمنون بالله
Jesteście najlepsi ludzie rodzą się dla człowieka, wysłał do ma'ruf, a sprzeciwia się złu, a wiara w Boga .. [Ali Imran: 110].
Shaikh Salim al-Hilali powiedział: "Allah ustawić priorytet dla przyjaciół w całym wyścigu. Oznacza to, że istiqomah (znajduje się na prostej drodze) we wszystkich okolicznościach, bo nigdy nie zboczyć ze ścieżki światła. Bóg widział był świadkiem nich, że wysłali do wszystkich dobrze czyniąc i zapobiegając jego całego zła. Wymaga to pokazuje, że ich zrozumienie argumentów przeciwko ludziom po nich ". [Limadza Ikhtartu Manhajas salafickie, s.. 86].
ومن يشاقق الرسول من بعد ما تبين له الهدى ويتبع غير سبيل المؤمنين نوله ما تولى ونصله جهنم وسآءت مصيرا
A kto sprzeciwia się Apostołowi po oczywistą prawdę, do niego i podążać ścieżką, która nie jest sposób wierzący, pozwalamy mu swobodnie do błędu, że opanował go i włożyć do Jahannam i Jahannam jest najgorsze miejsce ponownie. [Nisa ': 115].
Szejk al-Islam Ibn Taymiyyah może Allah zmiłuj się powiedzieć: "Właściwie były one (czyli wyraźnie przeciwko Proroka za nim, i iść drogą prawdy nie sposób wierzący, Pen). Ze sobą powiązane. Wszyscy, którzy sprzeciwiają się Messenger po oczywistej prawdy dla niego, a następnie poszedł ścieżką, która nie jest sposób wierzący. I wszyscy, którzy podążają ścieżką, która nie jest sposób wierzący, oznacza to, że sprzeciwił się Messenger po oczywistej prawdy do niego. "Zobacz Majmu To Fatawa ust 7/38) W tym czasie ten werset zostal objawiony, nie ma muzułmanie oprócz nich, z wyjątkiem Towarzyszy anhum Allaha To. Są wierzący w pierwszym akapicie to znaczy. Uczynienia go obowiązkowym dla pokolenia po towarzysze podążać ścieżką Towarzyszy Proroka.
والسابقون الأولون من المهاجرين والأنصار والذين اتبعوهم بإحسان رضي الله عنهم ورضوا عنه وأعد لهم جنات تجري تحتها الأنهار خالدين فيهآ أبدا ذلك الفوز العظيم
Ludzie poprzedzający kolejny na pierwszym miejscu (do islamu) wśród osób Emigrantów i pomocników oraz tych, którzy się im dobrze, upodobanie Boże do nich, a Bóg o ile dla nich Ogrody, pod którego rzeki płyną w nim zamieszkać w nim na zawsze. To wielkie zwycięstwo. [Na Tawbah: 100].
Oto Bóg zapewnia niebiosa dla dwóch grup. Po pierwsze, klasa przyjaciół. Oznacza to, że ludzie Emigranci i pomocnicy. Oni są najlepszymi przyjaciółmi Salafush generacji Salih. Po drugie, ludzie, którzy po pierwszej grupy, jak również.
Jeśli tak, to wszyscy muzułmanie są zobowiązani do przestrzegania pokolenie po Towarzyszy Towarzyszy w religii, więc wziął obietnicę Boga powyżej. Jeśli muzułmanie, którzy przyszli po towarzysze nie chcą śledzić ich drogę, którzy chcą pójść? Gdyby nie przyjaciele, oczywiście, że są ekspertami herezja!
Imam Ibn Qoyim rahimahullah powiedział: "Mianowanie argumentu (jest obowiązkowy do naśladowania Towarzyszy), dla Zaprawdę, Bóg chwali tych, którzy ich przestrzegania. Jeśli ktoś powie słowo, to nie są argumenty, które następują przed wiemy, że jest jeden, który następuje najlepszych przyjaciół. Był pochwały z nim, i zasługuje na przyjemność (Bóg), chociaż uczęszczał do znajomego wyłącznie taqlid ". [2].
Definicja Sunna Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم
Najlepszy z mężczyzn są z mojego pokolenia (tj. generacja znajomego), to ludzie, którzy idą z nim (tzn. tabi'in generacji), to ludzie, którzy towarzyszyli mu (tzn. generacji tabi'ut tabi'in). [Hadis mutawatir, historia Bukhari i inni].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah powiedział: "Prorok sal allahu alejhi ła sallam głosić, rzeczywiście najlepsze pokolenie to pokolenie jest absolutna. Wymaga ona (za) umieszczając je we wszystkich aspektach (powiązanym) problemy dobra ". [3].
Najlepszym przyjacielem jest mężczyzna, bo są uczniowie proroka n. W porównaniu do późniejszych pokoleń, one lepiej zrozumieć Koran. Dlaczego? Ponieważ udział upadek Koranu, znając przyczyny spadku. A oni, również zwróciła się do Wysłannika n na nich trudny werset go zrozumieć.
Koran również w dół w odpowiedzi na ich pytania, zapewnić wyjście z problemów, z którymi się borykają, oraz podąża za życie tych, którzy są ogólne lub szczególne. Są one również, jak większość ludzi zna język Koranu, bo Koran został objawiony w ich języku. Tak więc, po dowód ich zrozumienia pokolenia później.
Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
أوصيكم بتقوى الله والسمع والطاعة وإن عبدا حبشيا فإنه من يعش منكم بعدي فسيرى اختلافا كثيرا فعليكم بسنت وسنة الخلفاء المهديين الراشدين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة
I wasiatkan do Ciebie pobożny do Boga, słuchać i być posłusznym (władcą muzułmanów), choć (jest) w Etiopii niewolnikami. Bo zaprawdę, kto żył po mnie, będzie zobaczyć wiele walki. Jest to obowiązkowe, aby trzymać się Sunnahku i Sunna z kalifów, którzy otrzymują wskazówki i proste. Chwytaj i giggitlah z zębów trzonowych. Z dala od wszystkich nowych przypadków (w religii), ponieważ wszystkie nowe przypadkach (w religii) jest herezją, a wszystkie innowacje jest herezja. [Przekazane przez Abu Dawud, nie. 4607; Tirmidhi, 2676; Ad Darimi, Ahmad i inni z Irbadh Al 'bin Sariyah].
Imam Ibn Qoyyim rahimahullah powiedział: "On sal allahu alejhi ła sallam połączyć Sunny (ścieżka, nauki) On jest Sunna z kalifatu. On sal allahu alihi sallaam kazał iść sunnę z kalifa, bo sal allahu alejhi ła sallam kazał śledzić Sunny. W zamówić ją, miał na myśli to, w jakim nakazał zgryz z zębów trzonowych. I związana jest, że z kalifów i ich fatwakan sunnahkan (komplet) do ludzi, choć informacje nie pochodzą od Proroka, ale została ona uznana za sunnę On sal allahu `alejhi ła sallam. Podobnie ogólny difatwakan przez nich lub ich większość, lub niektóre z nich. Bo wymaga to być ustawa, że ​​Al Khulafa'ur Rasyidun. I wiedzieć, że nie są mensunnahkannya gdy stają się kholifah w tym samym czasie, co Sunnah wiadomo, że to, co każdy z nich w czasie, to sunnah al-Khilafat Ar-Rosyidin ". [4].
Proroka sal allahu alejhi ła sallam, powiedział:
وإن بني إسرائيل تفرقت على ثنتين وسبعين ملة وتفترق أمتي على ثلاث وسبعين ملة كلهم ​​في النار إلا ملة واحدة قالوا ومن هي يا رسول الله قال ما أنا عليه وأصحابي
Oto synowie Izraela została złamana do 72 rozłamu w religijnej. I rzeczywiście mój Ummah będzie podzielone na 73-złamany do religii. Wszyscy są w piekle, ale jedna religia. Pytają: "Kim oni są, O Wysłannik Allaha" Powiedział, [5] "Kto idzie za Mną i (po) moim najlepszym przyjacielem.".
Opisując stosunki z hadisów do-3-2 do niniejszego hadisów, Shaykh Salim al-Hilali powiedział: "Ci, którzy zwracają uwagę na dwa hadis, to on się im mówić o jednej kwestii. I to samo rozwiązanie, a mianowicie bezpieczeństwo ruchu drogowego, moc życia, kiedy ludzie (Muzułmanie) na inną ścieżkę, a następnie rozumienie prawdy jest to, co jest na Proroka i jego towarzyszy n Allah "anhum" [6]
SŁOWA między przyjaciółmi Islam i ulama A. Abdullah bin Masud Allaha 'anhu. Zaprzeczył, że czeka na te modlitwy poprzez halaqah-halaqah (zbiór ludzi, którzy siedzieli w kole) na dhikr razem przy użyciu żwiru i poprowadził jeden z nich.
Abdullah bin Masud Allaha 'anhu powiedział:
ويحكم يا أمة محمد ما أسرع هلكتكم هؤلاء صحابة نبيكم صلى الله عليه وسلم متوافرون وهذه ثيابه لم تبل وآنيته لم تكسر والذي نفسي بيده إنكم لعلى ملة هي أهدى من ملة محمد أو مفتتحو باب ضلالة
Biada wam, synowie Muhammada. Jak szybko zniszczyć cię! Są towarzysze Proroka jeszcze wiele, to ubrania nie został zużyty, a statki nie został złamany. Dla Boga, dusza w Jego rękach, faktycznie jesteś na szczycie religii jest bardziej poprawne niż religii Mahometa, czy wy jesteście tymi, którzy otworzył drzwi apostazji. [HR Darimi, zaklasyfikowane jako Sahih przez Shaikh Salim al-Hilali w Al Bid'ah Wa Atsaruha Jako Ummah Fil Sayi ', str.. 44].
Shaikh Salim al-Hilali powiedział: "Abdullah bin Mas'ud ma berhujjah przed charydżyzm kandydatów z towarzyszy Proroka z nich. I zaprawdę Towarzysze nie robić im. Więc jeśli ich działania były nominowane starannie charydżyzm ich założenie-n towarzysze Proroka musi poprzedzić go. Tak więc, kiedy przyjaciele tego nie robią, to jest herezja. Jeśli manhaj (droga) nie jest przyjacielem dowodu na ludzi po swoim przyjacielem, to z pewnością oni (ludzie, którzy berhalaqoh go) powiedział Abdulloh bin Mas'ud: "Jesteś człowiekiem, to był nasz chłopak!" [Limadza, to : 100]
Abdullah bin Mas'ud powiedział także: "Na pewno mamy naśladować, nie zaczniemy. Śledzimy (ittiba "), nie zrobić heretyka. Nie błądzą jak długo przestrzegane atsar (historia Proroka i jego towarzysze, Pen.) ". [7]
2. Anhu Abdullaha bin Abbasa Allaha ", powiedział do ludu Khawarij:
أتيتكم من عند أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم المهاجرين والأنصار و من عند ابن النبي صلى الله عليه وسلم و صهره وعليهم نزل القرآن, فهم أعلم بتأويله منكم, و ليس فيكم منهم أحد
Przychodzę do was z przyjaciół Proroka, emigrantów i Ansar, a wuj Proroka synowi, a syn-On (tj. Ali bin Abi Talib). Al Koran w dół do nich, to oni są bardziej świadomi niż ty komentarzem. Choć nikt z was (które obejmują) z Proroka towarzyszy. Historia [w Al Mushonnaf Abdurrazaq, nie. 18 678, i inne. Zobacz Limadza, s.. 101-102; Munazharat Aimmatis Salaf, s.. 95-100. Oba dzieła Shaikh Salim al Hilali].
3. Abul To Aliyah rahimahullah, powiedział:
تعلموا الإسلام فإذا تعلمتموه فلا ترغبوا عنه و عليكم بالصراط المستقيم فإنه الإسلام ولا تحرفوا الإسلام يمينا ولا شمالا وعليكم بسنة نبيكم والذي عليه أصحابه. و إياكم وهذه الأهواء التي تلقي بين الناس العداوة والبغضآء
Dowiedz się o islamie! Jeśli studiować, nie można go nienawidzą. Będziesz prowadzić shirathal Mustaqim ust prosta droga), a mianowicie islamu. Nie będziesz kierował islamu w prawo lub w lewo. I będziesz postępować zgodnie z Sunna swojego Proroka i jego towarzyszy. I pobyt z dala od namiętności, to namiętności (tj. herezja-heretyk), że przyczyną wrogości i nienawiści między ludźmi. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 34, no. 5].
4. Muhammad bin Sirin rahimahullah, powiedział:
كانوا يرون أنهم على الطريق ما كانوا على الأثر
Starożytni powiedział, na pewno są (były) na drodze (prosta), o ile służą one atsar ust Salih Salafush historia). [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 42, no. 36].
5. Al Auza'i rahimahullah, powiedział:
اصبر نفسك على السنة, وقف حيث وقف القوم, وقل بما قالوا وكف عما كفوا عنه, واسلك سبيل سلفك الصالح فإنه يسعك ما وسعهم
Sabarkanlah ci (są) w Sunny. Zatrzymaj się w miejscu, że ludzie ust Ahl Sunna, Salafush Salih) zatrzymuje. Powiedz, co mówią. Uspokójcie się, co oni milczą. I głowa w drodze Salaf (poprzednicy) Kto czci was, na pewno melonggarkanmu co poluzowane. [Sharh Al Muntaqa Min Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 56, Al Ajuri w popiele szariatu, s.. 58; Limadza, s.. 104].
W obalić herezji, Al Auza'i rahimahullah również: Jeśli innowacja jest dobra, na pewno nie oddany do Ciebie bez (poprzedzone), którzy byli przed wami. Rzeczywiście, nie ma nic dobrego, ponieważ przechowywane cię na cnotach bez (cnota) ich w tych prawych). Bo oni są przyjaciółmi Jego Proroka, którego Bóg wybrał ich. Posłał swojego proroka spośród nich. A on charakteryzować je przez Jego Słowo.
محمد رسول الله والذين معه أشدآء على الكفار رحمآء بينهم تراهم ركعا سجدا يبتغون فضلا من الله ورضوانا
Muhammad jest wysłannikiem Allaha i te z nim są silne przeciwko niewiernym, ale uczucia z ich kolega-berkasih; je zobaczyć kłaniając się i pokłony znaleźć dar Boży i keridhaanNya. [Al-Fath: 29] [8].
6. Imam Abu Hanifah rahimahullah, powiedział:
آخذ بكتاب الله, فما لم أجد فسنة رسول الله صلى الله عليه وسلم, فإن لم أجد في كتاب الله ولا سنة رسوله آخذ بقول أصحابه, آخذ بقول من شئت منهم وأدع قول من شئت, ولا أخرج من قولهم إلى قول غيرهم
Trzymam do Księgi Allaha. To co nie znajdę (w Księdze Allaha, potem przytrzymaj) do Sunny z alejhi Proroka sal allahu sallaam. Jeśli nie znajdę się w Księdze Allaha i Sunny z Wysłannikiem Allaha, trzymam się do powiedzeń Towarzyszy beliau.Aku przyłączą się do słów ludzi, którzy mnie chcą. I zostawić te słowa ludzi, którzy chcę je. A ja nie zamierzam się ich słów do słów niż te. [Historia Ibn Ma'in w jego Tarikh, nie. 4219. Cyt. z Inda na salafickie Manhaj To Szejka al-Albani Nashiruddin, s.. 36, dzieło 'Amr Salima Abdula Mun'im].
7. Imam Malik bin Anas, może Allah zmiłuj się. Imam Ibn Qoyyim stwierdził, że imam Malik t postulowanej przez pkt 100, litera W Tawbah, o obowiązku podążania przyjaciela. [9]
8. Imam Shafi'i rahimahullah, powiedział:
ما كان الكتاب أو السنة موجودين, فالعذر على من سمعهما مقطوع إلا باتباعهما, فإذا لم يكن ذلك صرنا إلى أقاويل أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم أو وحد منهم
Tak długo jak istnieje Książka i Sunna, to przyczyna jest stracone na wszystkich, którzy to usłyszeli, z wyjątkiem ich przestrzegać. Jeśli to nie istnieje, możemy powrócić do powiedzeń Towarzyszy alejhi Proroka sal allahu sallam lub jednego z nich. [10].
9. Imam Ahmad bin Hambal rahimahullah, powiedział:
على أصول السنة عندنا: التمسك بما كان عليه أصحاب رسول الله والإقتداء بهم, و ترك البدع, و كل بدعة ضلالة ...
Zasady Sunny w naszej opinii jest: trzymać się tego, co towarzysze Wysłannika n znajdują się w nim, naśladując je, pozostawiając całą herezji. A wszystko herezja jest herezją ... [Historia Al Lalikai; Muntaqa Min Al Sharh Ushulil I'tiqad Ahlis Sunna Wal Jama'ah, s.. 57-58].
Tak krótki opis obowiązków, które muszą być podjęte przez muzułmanów. Salafush realizować ścieżkę Salih jest prawda. Tak, że inne ulice są błądzą. Nie jest jednak prawda z wyjątkiem zbłądzeniem?
Mam nadzieję, że Bóg zawsze nas prowadził na jego droga jest prosta, po książkę, Sunny zgodnie z porozumieniem Ummah salaful.
[Skopiowane z edycji magazynu As-Sunna Fundacja wydała 06/Tahun VIII/1425H/2004M Lajnah Istiqomah Surakarta, JL. Solo - Purwodadi km. 8 Selokaton Gondangrejo samotnie 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]



Kłucie z Prawdą

Przez Doktorskiej Walida Ar Rabi To 

HOLD PRAWDĘ, bez słów z ludzkimi konfrontacji Bóg berfiman
هو الذي أرسل رسوله بالهدى ودين الحق ليظهره على الدين كله ولو كره المشركون
Był jeden, który wysłał Swojego Posłańca z drogą prostą i prawdziwą religią, która może wygrać przez wszystkie religie, chociaż bałwochwalcami go nienawidzą. [Ash Shaf: 9]
W tym wersecie, Allah daje błogosławieństwo dla wszystkich ludzi z najlepszymi apostołów i proroków wysłanych do nich poprzez wprowadzenie najlepszych książek i rozpraw, który zawiera wyjaśnienie prawdy i fałszu między, użytecznej wiedzy, dobre uczynki i wszystko, co jest wymagane przez sługi dla kemaslahatannya w świecie, a poniżej, aby wywyższyć Boga ponad wszystkimi religiami z dowodem (argument) oraz wyjaśnienie, że Bóg wygra tych, którzy szybko wdrożyć go z mieczem i strzałami.
Allah nakazał wierzącym trzymać się prawdziwej religii i manhaj to jasno, we wszystkich ich sprawach, w celu zdobycia szczęścia na tym świecie i dalej. Bóg ostrzegł ich, aby nie odwracać lub trzymać z innymi religiami. Bóg Wszechmogący mówi.
اتبعوا مآأنزل إليكم من ربكم ولاتتبعوا من دونه أوليآء قليلا ماتذكرون
Wykonaj co objawia się tobie od twego Pana, i nie postępuj zgodnie z liderami innych. Bardzo niewiele można wziąć lekcję (z nią). [Al A'raf: 3].
Komentatorzy mówią, jest (z MAA słowo, czerwony) jest Koran i Sunna, bo jest opisowy i interpretacja Koranu. Słowo Boże:
ولاتتبعوا من دونه أوليآء
i nie stosują się do liderów w innych
Chodzi o to, nie rób im lidera, a następnie swoje pasje i zostawić al Haq go.
Wiele argumentów jednostki ", w atsar z towarzyszami, kapłani tabi'in i motywować muzułmanów do trzymać się objawienia i wskazówki, które doprowadziły Proroka sal allahu` alejhi ła sallam bez obalić słowa człowieka, mimo że ma dyplom i Wysoka pozycja. Ponadto, aby umieścić słowa i ich opinie, a nie słowem Allaha Wszechmocnego i słowa alejhi apostoła sal allahu sallaam.
Dla każdego mukallaf zobowiązane do przestrzegania oczywistą prawdę, do niego nie będąc uzależnionym od kogoś, aby zaakceptować prawdę. Wiele tekstów (teksty), które pokazuje, że bezpieczeństwo drogowe może być osiągnięty przez stosowanie się do prawdy, a nie do osób fizycznych (szczegółowe, czerwony). W oparciu o prawdę, słowa i opinie ważono, tak że staje się jasne, dobrze, czy źle o słowa i wyrażania opinii.
Tak bardzo uzależnione od pewnych ludzi, po wypowiedzi, poglądów i Idżtihad one następnie wziął go bez patrzenia na zgodności z prawdą, która przyniosła Proroka sal allahu `alejhi ła sallam od Boga, więc jest to niebezpieczny sposób i niezgodnie z instrukcją Salafush Salih.
Syatibi imam powiedział: "Dokonaj osobę jako sędziego, niezależnie od jego istnienia jako pośrednik jest wymagane przez prawo syar'i syar'i, faktycznie błędu. A dowodem na to jest decydujące i najwyższy sędzia Szariat, ale nie innych. Potem powiedział, więc towarzysze Proroka manhaj i każdy, kto czyta historię i fragmenty, fragmenty nich i zapamiętajcie ich okolicznościach byłoby wiedzieć to z pewnej wiedzy. "
Powiedział również: "Naprawdę, większość ludzi zgubić z powodu odwrócenia się od argumentów i (później) zależy od ludzi. Pochodzą one z (zrozumienie, Pent) towarzyszy i tabi'in. Zanurz swoje żądze bez wiedzy, tak że z prostej drodze ".
Powiedział również, że szlak do osób fizycznych jest cechą ludzi na manowce.
Obowiązkowe argumenty HOLD PRAWDĘ Poniżej znajduje się kilka argumentów syari'i i atsar-atsar o obowiązku prawdy i przylgnąć do wykluczenia uzależnienia od niektórych osób.
Bóg powiedział: ياأيها الذين ءامنوا لاتقدموا بين يدي الله ورسوله واتقوا الله إن الله سميع عليم
O wy, którzy wierzycie, nie poprzedzać Bogu i Jego Posłańca. I bertaqwalah do Boga. Zaprawdę, Bóg jest slyszacy, wszechwiedzacy. [Al Hujurat: 1].
Shaikh Abdurrahman Jak Sa'di powiedział: "Ten wiersz zawiera adab do Boga, Jego Posłańca, chwalić, cześć i chwałę. Bóg nakazał wiernym z czymś, co jest konsekwencją ich wiary w Boga i Jego Posłańca. To jest uruchomienie polecenia Boga i od zakazu. I chodzić będą następujące przykazania Boże, po Sunna z Proroka n we wszystkich sprawach, nie przed Bogiem i Jego Posłańca, nie mów nic, aby Bóg powiedział. Oni nie są uporządkowane tak, że Bóg nakazał mu.
Tu również nie wprowadzanie surowych ograniczeń innych niż słowa Proroka niż jego powiedzenie. Jeżeli jest oczywiste, Sunna, to musi śledzić i mendahulukannya niż Innymi słowy, nikogo.
Bóg powiedział.
وما محمد إلا رسول قد خلت من قبله الرسل أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابكم ومن ينقلب على عقبيه فلن يضر الله شيئا وسيجزي الله الشاكرين
Muhammad jest nie więcej niż apostoła, przeminęły przed kilku apostołów. Jeśli on umrze lub zostanie zabity będzie zawrócić (apostata). Kto jest zawrócił, to nie może przynieść szkody dla Boga w ogóle, a Bóg wynagrodzi tych, którzy dziękowali. [Ali Imran: 144].
Shaikh Abdurrahman Jak Sa'di powiedział: "W tej wspaniałej poezji są instrukcje od Allaha do swoich sług być silny w jednym warunkiem, a nie jego wiarę wahajcie lub próżni częściowe spowodowane przez lidera konsekwencje swojej wiary, chociaż jest to trudne. Dmikian nie może być zrealizowany jedynie przez przygotowanie wszystkich spraw religijnych z wieloma ludźmi, którzy mają zdolność. Jeśli jedna brakuje, to są inni, którzy odnieśli sukces. I wszyscy wierzący powinni mieć cel ustanowienia religię Allaha i Dżihadu mógł. I nie powinny one mieć tendencję niektórych liderów, a więc wszystkie ich sprawy, aby być stabilny ".
Hadis z alejhi Proroka sal allahu sallaam.
أن عمر بن الخطاب أتى النبي صلى الله عليه وسلم بكتاب أصابه من بعض أهل الكتب فقرأه النبي صلى الله عليه وسلم فغضب فقال أمتهوكون فيها يا ابن الخطاب والذي نفسي بيده لقد جئتكم بها بيضاء نقية لا تسألوهم عن شيء فيخبروكم بحق فتكذبوا به أو بباطل فتصدقوا به والذي نفسي بيده لو أن موسى صلى الله عليه وسلم كان حيا ما وسعه إلا أن يتبعني
Omar bin Khathab (przyjść) do alejhi Proroka sal allahu sallam, niosąc książkę że dostał od niektórych z Księgi. Wtedy Prorok recytowane książkę. Prorok był zły i powiedział: "Czy czujesz się zdezorientowany co w niej jest, synu Khathab? Przez Tego, że moja dusza jest w Jego rękach. Rzeczywiście, ja przyszedłem do ciebie z czymś oczywistym. Pytasz Lud Księgi o jednej rzeczy, bo (chyba, czerwony) będą Prawdę, a jeszcze zaprzeczyć. Lub głoszą nieprawdę, a jeszcze uwierzyć. Przez Tego, że moja dusza jest w Jego rękach. Jeżeli Mojżesz żył, to jest obowiązkowe dla niego za mną. [Przekazane przez Ahmad, Ibn Abi ASIM i oświadczył Hasana al-Albani]
Od Anas bin Malik powiedział: Wysłannik Allaha sal allahu `alejhi ła sallam powiedział.
لا تعجبوا بعمل أحد حتى تنظروا بما يختم له فإن العامل يعمل زمانا من دهره أو برهة من دهره بعمل صالح لو مات عليه دخل الجنة ثم يتحول فيعمل عملا سيئا وإن العبد ليعمل زمانا من دهره بعمل لو مات عليه دخل النار ثم يتحول فيعمل عملا صالحا فإذا أراد الله بعبد خيرا استعمله قبل موته فوفقه لعمل صالح
Nie czujesz się zaskoczony, praktykowania, więc widać koniec praktyce, ponieważ ktoś może być dobry uczynek w czasie, w którym czyny sprawiedliwe, że jeśli umarł, wstąpił do nieba. Ale on odwrócił się i mengamal złe uczynki. A może jeden dobry uczynek w czasie ze złych praktyk, które, jeśli on umrze, to będzie iść do piekła. Ale on odwrócił się i robić dobre uczynki z uczynków. Więc jeśli Pan Bóg chce mieć życzliwość dla niewolnika, Bóg menunjukinya przed śmiercią i dał taufik go do wykonywania dobrych uczynków. [Wydany przez Ibn Abi ASIM w księdze Sunny 1/174. Szejk Al Albani mówi: "Sanadnya sahih]
Również z niego proroka sal allahu alejhi ła sallam powiedział.
لا عليكم أن لا تعجبوا بأحد حتى تنظروا بم يختم له
Nie czujesz się zaskoczony z kimś aż wiesz, co miłość zakończył jego życie. [Wydany przez Ibn Abi ASIM Sheikh Al Albani mówi: "Sanadnya sahih."]
Również od niego.
يخرج فيكم أو يكون فيكم قوم يتعبدون ويتدينون حتى يعجبوكم وتعجبهم أنفسهم يمرقون من الدين كما يمرق السهم من الرمية
Wychodzisz czy będziesz na jednej z kultu i religijnych, więc byli zaskoczeni przez nich i są z siebie dumni. Pochodzą one z religii jak strzała z jego wycofać. [Wydany przez Ibn Abi ASIM Sheikh Al Albani mówi: "Sanadnya sahih."] ` Trzy rzeczy zniszczenia religii Od Umar bin Khathab, że Prorok sal allahu alejhi ła sallam powiedział.
ثلاث يهدمن الدين: زلة عالم وجدال منافق بالقرآن وأئمة مضلون
Trzy rzeczy do zniszczenia religii; błąd "Alim, omawiać obłudników w korzystaniu z Koranu i kapłani są mylące. [Wydany przez Ibn Abd al-Barr w Bayan książce Jami "Nauka Fadlihi Wa].
Z Abu Darda "Proroka sal allahu alejhi ła sallam powiedział.
إن مما أخشى عليكم زلة العالم وجدال المنافق بالقرآن والقرآن الحق وعلى القرآن منار كأعلام الطريق
Rzeczywiście jestem wśród górze obaw, jest to wina strony 'Alim, omawiać obłudników z Koranu. Choć Koran jest prawda, tam jest światło na to jak znaków drogowych. [Wydany przez Ibn Abd al-Barr w Bayan książce Jami "Nauka Fadlihi Wa].
Allah ibn Abbasa anhu, powiedział: "Biada tym, którzy idą, bo błędy The 'Alim". Zapytał: "Jak to się stało" Powiedział: "" Alim powiedzieć o czymś, na podstawie jego opinii, następnie zwolennicy człowieka, który wie więcej na temat proroka swego kapłana, ale opuścił słowa ludzi, którzy wiedzą lepiej, to wyznawców lewo ".
Ali ibn Abi Talib Allaha 'anhu powiedział: "Nie bierz kogoś jako wzór do naśladowania, bo czasami jeden dobry uczynek z czynu Raju, potem odwrócił się z poznania Boga i czynić dobro ekspert czyny piekło, a potem umarł, tak że piekło ekspert. A czasami osoby charytatywne ekspert czyny z piekła, potem odwrócił się z wiedzy o Bogu i robić dobre uczynki raju, a potem umiera, a następnie stał się niebo ekspert. Jeśli masz do naśladowania kogoś, a następnie ludzi, którzy są martwe nie są ludzie, którzy jeszcze żyją. [Al-Jami ', Ibn Abd al-Barr].
BEST wzorem Allaha ibn Mas'ud 'anhu powiedział: "Pamiętaj. Nigdy bertaqlid z was ktoś w sprawach religijnych, jeśli koledzy wierzą wziął wiarę, a jeśli kufr rówieśników, wstąpił do kufr. Na pewno nie ma wzór w ludzi ".
Powiedział również: "Ci, którzy chcą uczynić kogoś jako wzór do naśladowania, a następnie dokonać zmarłego jako wzór do naśladowania. Ze względu na martwej natury nie jest bezpieczny od oszczerstw. Oni (martwy, Red) są towarzysze Proroka. Oni są tymi, najważniejsze (najlepiej generacji) tych ludzi, serce Mareka najbardziej oddany, najbardziej w nauce, a najmniejsza ilość trudź się. Bóg wybrał ich do towarzyszenia Jego Proroka, aby wymusić ich religii. Więc fahamilahlah ich cnoty i pójść w ich ślady. Rzeczywiście są one powyżej prostej drodze ".
Abdullah bin Mubarak powiedział: "To może być ktoś, kto ma życzliwości i dobrej atsar w islamie, spadł na błędy, błędy i błędy nie przestrzegają tych ludzi."
Imam Malik powiedział: To nie jest słowo każdego człowieka powinny być przestrzegane, choć ma tę zaletę, przez Bóg powiedział.
الذين يستمعون القول فيتبعون أحسنه
Kto słuchał i po co najlepsze z nich. [Az Zumar: 18].
Az-Zuhri powiedział: Uczeni nam wcześniej powiedział, "przywiązanie do Sunny jest bezpieczeństwo, a nauka będzie można zdobyć szybko. Jej nauka życia, religii i świat oznacza solidność, a utrata wiedzy, oznacza zagładę wszystkiego. "
Al Auza'i powiedział: "Mówi się, pięć rzeczy, podjęta przez Towarzyszy Proroka i tabi'in;. Trzymać się zgromadzenia, po Sunny, dobrobyt meczetu, czyta Koran i Dżihadu w Allaha"
Mujahid powiedział: "Nikt z jego słów (CAN, Red) zostanie podjęta i opuszczony, z wyjątkiem Proroka sal allahu` alejhi ła sallam ".
Ibn Khuzaimah powiedział: "nie ma seseorangpun kto może powiedzieć, o ile nie został prawidłowo usłyszałem od alejhi Proroka sal allahu sallam".
Trzymając się Sunna Odpowiednie dla tych, którzy chcą odkryć prawdę i postępować zgodnie z Sunna w celu związania się z wielkim fundacji oraz jasnej ścieżki to. Które przylegają do Sunny i życia bajki salafush Salih, zaledwie argumentów terdahap gloryfikacji i nie słowami sipapun mempertentangkannya, nie mówiąc już umieścić słowa powyższego twierdzenia. I nie powinno się zwieść dobrych uczynków osobą lub z kimś. Ponieważ ludzie, którzy jeszcze żyją, nie są bezpieczne od oszczerstw. Naprawdę najlepszy z tych, którzy szli Proroka sal allahu `alejhi ła sallam i jego towarzysze, że Bóg dał tazkiyah: uznanie, Ed.) Do nich.
Allah mówi w swojej książce i Prorok umarł. Był zadowolony z nimi i tabi'in którzy śledzą je dobrze. Prorok powiedział o nich.
خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم
Najlepiej pokoleń jest moje pokolenie, to później, a następnie po. [Uzgodnione alaih]
Mogą być przydatne.
[Skopiowane z edycji magazynu As-Sunna Fundacja wydała 02/Tahun VIII/1425H/2004M Lajnah Istiqomah Surakarta, JL. Solo - Purwodadi km. 8 Selokaton Gondangrejo samotnie 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]








źródło: http://almanhaj.or.id/_______

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar