Sabtu, 23 Juni 2012

Zákon ze dne modliteb pátek, co by osoba, která znevýhodněné pátek Modlitba?, يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذكر الله "Vy, kteří věříte, je-li vyzván k plnění modlitby v pátek, pak pospíšil si pamatovat Alláh tě ..." [al-jumu'a: 9]


Zákon ze dne modliteb pátek, co by osoba, která znevýhodněné pátek Modlitba?,
يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذكر الله
"Vy, kteří věříte, je-li vyzván k plnění modlitby v pátek, pak pospíšil si pamatovat Alláh tě ..." [al-jumu'a: 9]



Podle
Šejch Muhammad al-Albani Nashiruddin


A. PRÁVNÍ páteční modlitby [1]
Pátek modlitba je povinné pro každého mukallaf (lidé, kteří dostali břemeno spustit náboženskou povinnost) a Aqil baligh podle věty která ukazuje, že páteční modlitby povinné pro každou mukallaf, hrozba je velmi těžké pro lidi, kteří odcházejí [2] , a Himma (řešení), proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem vypálit domy těch, kdo odešli, není tam žádný důkaz jasnější než příkazů obsažených v al-Korán, která zahrnuje každý člověk muslim, v něm se projevuje:

يا أيها الذين آمنوا إذا نودي للصلاة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذكر الله

"Vy, kteří věříte, je-li vyzván k plnění modlitby v pátek, pak pospíšil si pamatovat Alláh tě ..." [al-jumu'a: 9]

To je jasný argument.

Vyprávěl Abu Dawud Shihab bin Tariq z hadith, ve skutečnosti proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

الجمعة حق واجب على كل مسلم (في جماعة) إلا أربعة: عبد مملوك أو امرأة أو صبي أو مريض.

"V pátek modlitba je povinné pro každého muslima (sbor) [3], s výjimkou pro čtyři osoby:. Bondsmen, žen, dětí a lidí, kteří jsou nemocní"
Tento hadís dishahihkan nejen imáma hadith odst. učenec).

2. VELKÉ IMAM
Existence al-Imáma al-A'zham odst. velký vůdce pro všechny muslimy), nejsou povinným požadavkem pro páteční modlitby, pokud alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem a lidé, kteří uspěli ve vedení pátečních modliteb v odůvodnění za závazky velekněz, je to nepochybně platí i pro ostatní modlitby, jako jsou modlitby byly vedl o jeho alaihi sallallaahu To wa Salamem v jeho den, a lidmi, které se řídí tím. Vzhledem k tomu, příčinou je neplatné (neplatné), pak stávající zákon byl proto neplatné.

V závěru byl požadavek není založena na vědě, i to, vyžaduje to není pravda, že je historie některých Salaf, zejména alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, protože to nemá cenu rozšíření problému. [4]

3. NA ČÍSLO Jama'ah pátečních modliteb
Legitimní sborové modlitby provést, i když jen s (sbor) s knězem, zatímco modlitba pátek je jedním z dalších povinných modliteb. Každá osoba, která vyžaduje další čísla, která existují v modlitbě sborové, pak by měl prokázat jeho názor, že problém, a jistě nebude mít argument. Překvapivě mnoho názorů na tato čísla až patnáct názory, a tam není žádný argument, který je založen nimi, ale jeden názor. Opravdu se rovná výši pátečních modliteb na modlitbách v odst. shromáždění) jiný. Jak bych nemohla, zatímco podmínka může být stanovena, pokud je argument, že konkrétně znamená, že neoprávněné uctívání kromě v přítomnosti těchto podmínek bylo stanovení podmínek, jako je tato (určité množství), které nejsou založeny na argument, že ostatně postoj je velmi presumptuousness výrazně a odvaha mluvit jménu Alláha a Jeho Poslu sallallaahu To alaihi wa Salamem v jeho Shari'ah.

Vždycky jsem to divné, proč se to mohlo stát jedním z autorů, dokonce uvedeno v pokynech modlitebních knih, které nařídil laik věřit a cvičit, ale toto stanovisko je na pokraji zhroucení, toto stanovisko není konkrétně existují v ve školách různých myšlenkových směrů, ani je k tomu dochází jen v jedné oblasti osamocený. Nicméně, tam jsou rozbalovací, jako by se stanoviska převzaty z knihy Boží! Ačkoli on byl jen přelud hadith!

Aha! Co na tom s ostatními uctívání uctívání? Can-rukunnya podmínky a harmonická, a nutnost být stanovena jen tím, že tvrzení, že pokud je prezentována na výzkumné pracovníky, oni by asi dělat to jako Sunny, natož natož aby byla povinná požadavek?

Pravda je vlastně pátek modlitba je povinnost od Boha Subhanahu wa Ta'la, který představuje syi'ar syi'ar-syi'ar mezi islámem a je jednou z forem modlitby z různých modliteb, takže ten, kdo se domnívá, že stav Na rozdíl od některých jiných modliteb, slova nejsou slyšet (přijat), pokud se opírá o tvrzení.

Pokud se na nějakém místě existují pouze dva lidé, jeden stojí mezi nimi doručování kázání, zatímco ostatní poslouchají, pak se oba modlili, [tím, že znamená, že oba dělali] [5] páteční modlitby.

Závěr, všechna místa stojí za to provádět tuto povinnost [6], pokud v ní existují dva muslimští muži modlit sboru jako ostatní. I když někdo říká, že všechny argumenty, které ukazují platnosti modlitby páteční modlitby samotné obsahuje legitimní, pak toto stanovisko nebylo daleko od pravdy. [7]

4. POČET MÍST pátečních modliteb MADE v jednom státě (oblast).
Páteční modlitby stejně jako ostatní modlitby, je možné provést na více místech v jedné oblasti, stejně jako ostatní sborové modlitby jsou prováděny na různých místech v jedné oblasti. Kdo věří jiný názor, stanovisko bylo jen spoléhat na rozum sám. Mínění v žádném případě použit jako důkaz, měl jeho přesvědčení založené na historii, žádná minulost každého, kdo ho podporuje.

Na závěr, zákaz skutečně nastavit dva pátek na jeden region, ale řekl, že mezi požadavky není platný pátek další páteční modlitby v jedné oblasti, pak říkám, odkud tento názor pochází? A je tu důkaz, že základ tohoto stanoviska? Pokud jsou založeny pouze na neexistenci souhlasu alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem nastavit sebe v pátek v mešitě v Medíně a osad kolem něj. Pak ovšem to je, ale není vhodný jako požadavek, že tento argument bude obsahovat baatil, a to i na stávající závazky z ní vyplývající, by měla být aplikována i na povinných modliteb, které ostatní [8], že není právně provést páteční modlitby v míst, které nebyly povolené alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem k tomu, to je jasně nejlepším argumentem lež.

Kromě toho, pokud zrušení druhého pátku v době od dvou bodů výkonu v pátek [9], pokud něco víte, protože bariéry, pak jaké jsou překážky? Protože v jeho základně je právnickou uctívání kdekoliv a kdykoliv to udělal s výjimkou tvrzení, že zákaz ukázal, že v této otázce je absolutně bez omezení. [10]

5. Co je třeba udělat lidé, kteří se vzdali pátečních modlitbách?
Pátek modlitba je povinnost stanovená Bůh svému služebníku, když někdo zanechal na to ze správných důvodů, pak by měl být argument, že ukáže, že on musí jej nahradit v poledne modlitba. Vyprávěný v hadith Ibn Mas'ud Alláha anhu:

ومن فاتته الركعتان فليصل أربعا.

"Tak kdo za dvěma rak'ahs (pátek), pak to musí být nahrazeny provedením čtyři rak'ahs". [11]

Tento hadís ukazuje, že člověk, který žil s neudělal na páteční modlitby, pak by měl nahradit v poledne modlitbami.
Jak je uvedeno v učenci Furu odborníka (fiqh) na rozdíl formuláře faidah v řešení tohoto problému, není absolutně žádný důvod.

6. Jakou velikost se ukáže, že udělal páteční modlitby
Informovalo o-NASA-i z hadíth Abu Hurayrah že zvuk Alláha anhu lafazhnya:

من أدرك ركعة من الجمعة فقد أدرك الجمعة.

"Každý, kdo si jednu rak'ah v pátečních modliteb odst. sbor), pak jistě on si vydělal na páteční modlitby."

Tato hadith má dvanáct ulic, al-Hakim menshahihkan tři cesty mezi nimi. Říká v knize al-Badrul Muniir, "Tři silnice je nejlepší způsob, jak tento hadíth, zatímco jiní jsou slabé."

Také vyprávěl o an-Nasa-i, Ibn Majah a ad-Daraqutni z hadíth o Umar anhuma Ibn ', k němu nějakým způsobem. Al-Hafiz Ibn Hajar říká ve své knize rahimahullah Buluughul Maraam, "Sanadnya autentické, ale Abu Hatim [další posilování] [12], aby bylo jako Mursal hadith. Všechny tyto hadith vhodné jako důkaz. [13]

[Kopírované z knihy Al--Naafi'ah Ajwibah "As-aalah Lajnah Jaami'ah mešita, autor šejch Muhammad al-Albani Nashiruddin, Indonésie vydání Athan je v pátek modliteb Jednou nebo dvakrát? Beni Sarbeni překladatel, Ibn Kathir vydavatelů REFERENCE - Bogor]
_______
Poznámka pod čarou
[1]. Toto a další titul nemá autora Siddiq Hasan Khan), ale moje vlastní, že se mu (al-Albani).

[2]. Můj komentář (Šejk al-Albani): To byl vyřešen v AS-Shahiihain hrozbami, jako je to pro lidi, kteří opouštějí modlitbu sborový, protože modlitba je povinné právní Ain jama'ah (o povinné pro každého jednotlivce Muslim), to je nejvíce silný v Hanafi a další, protože to musí být posouzeny a nesmí být líný při tom.

[3]. Tento dodatek není součástí knihy v originále (al-Mau'izhah), zatímco tam je lafazh Sunan Abi Dawud samo o sobě (č. 1067), stejně jako autoři zmiňují v knize ar-Raudhah odst. I/134) z Abu silnice Dawud s tím extra, a budete vědět, že je důležité tyto dodatečné v záležitosti řešit.

[5]. Můj komentář: Z vysvětlení předem, budete znát stav tohoto stavu v modlitbě "ID také

[6]. Dodatečné nutné z původního textu editor.
Můj komentář: Mezi těmito místy jsou města, obce, zříceniny města a místo radosti v létě a rekreace.
Ibn Abi Syaibah t vyprávěný z Abú Huraira Alláha anhu

أنهم كتبوا إلى عمر يسألونه عن الجمعة فكتب:. جمعوا حيثما كنتم "

Muslimové napsal Omar ptal na pátečních modlitbách? Poté napsal dopis k nim (obsah): "Jděte k modlitbám pátek ať jste kdekoliv. '"

Sanad této Hadith je závazné, dobře vyprávěný z Imam Malik řekl:

كان أصحاب محمد J في هذه المياه بين مكة والمدينة يجمعون.

"Jakmile společníci alaihi Muhammada sallallaahu To wa Salamem kolem těchto vod, mezi Mekky a Madinah dělají páteční modlitby."

[7]. Můj komentář: V tomto stanovisku je něco, co stojí za zmínku pro lidi, kteří opravdu sledovat slova proroka: "S J shromáždění," v Hadith Tariq bin Shihab vyjádřené dříve v prvním vydání. Tento problém byl studován sám autor ve své knize ar-Raudhah jiného (str. 134), poté, co odhalil jeho slovo, které je popsáno výše, on komentoval to znovu s výrazem: "Není-li hadís Tariq ibn Shihab, které jsem právě zmínil se omezení odpovědnosti pro každého muslima v kongregaci, a byl to ne pro absenci historie, která se uvádí, že v době alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem nikdy nedělal sám, jistě modlitba je dovoleno dělat s jejich vlastní stejně jako ostatní povinné modlitby.

Jedná se o texty z něj uvádějí, že páteční modlitby neoprávněným udělal individuálně s hadith Tariq bin základě Shihab. To je správný názor. Myslím, že nepřesnosti ve autorova první kniha z důvodů, jsem se již zmínil, tedy nedostatek slovního spojení "dělat" shromáždění v Hadith. Není tedy psaní v knize mu připomněl, že ani on si to pamatovat. Wallaahu ví nejlépe.

Pak jsem viděl, popel-San'ani Subulus Salaam řekl v knize (II/74), "Amen, páteční modlitby nejsou platné, pokud vyrobený s sboru podle konsensu učenců."

[8]. Můj komentář: Stejně se modlí "Id, ještě více a tvrdí, že Prorok nikdy se modlil J 'Id v Medině, kromě na jednom místě, a to v terénu, ale to bylo tak, že neřekl zákaz modlit" Id na na různých místech v jednom čase a prostoru!

[9]. Můj komentář: nejslavnější v ústní těchto dnech je výraz "Amen, páteční modlitby platné pouze pro první páteční modlitby na jednom místě jen", pak výraz je absolutně žádné opodstatnění v níž je Sunny , a není hadith. On je jen názor některých učenců popel-Syafi'iyyah. Takže lidé, kteří nemají vědu v oblasti hadith hadith podle očekávání to! Pokud víte, že základ lidí, kteří říkají, že zákaz berbilangnya provádění pátečních modliteb najednou v jedné oblasti, pak v té době budete vědět, jak se legálně provádět po modlitbě pátek v poledne je často děláno některými lidmi v některých částech mešity!

[10]. Můj komentář: Je to pravda, stejně jako to bylo známo, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem odlišit praxi pátečních modlitbách s ostatními, protože to zůstalo v jediném historii této modlitby ve shromáždění byla založena na několika mešit v Medíně. Mezi důkazy, které ukazují, že je to Mu'adh bin Jabal Alláh anhu modlil Hasičské Isha "za alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, pak šel ke svému lidu a vést jejich modlitbu, modlitba je sunna pro něj a musí pro své lidi, jak na modlitby Pátek byl berbilang není-li doba realizace, a to i jiné mešita shromáždění přišel k mešitě Shallalllahu To alaihi wa Salamem a provádět páteční modlitby tam. Postoj alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, že odlišit praxi modlitby není úplně marné, i věci, které by měly být pečlivě sledováni, i když to neznamená, právní požadavky, které byly vyvráceny autor v penafiannya, pak alespoň Nedostatek to je charita, která menyelisihi as-Sunna, pokud existuje nějaké místo modliteb pátek, ne-li záchranné službě. Pokud ano, pak je třeba dbát, aby nedošlo ke zvýšení místo pátečních modliteb v jedné oblasti, a být tak těžké, jak je to možné sjednotit shromáždění dle realizace v návaznosti na proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem a jeho společníci po něm tam, tedy realizace moudrosti z provádění pátečních modliteb dokonale a může být sloučené divize vyplývající z jejího provádění v různých mešit, velké nebo příliš malé, dokonce i některé mešity téměř vedle sebe, to je fakt, že nemůže být řečeno lidé, kteří jsou stále jen na právnické čich.

[11]. Můj komentář: "To je vyprávěno Ibn Abi Syaibah v knize al-Mushannaf odst. I/126/1), ath-Thabrani v knize al-Kabiir odst. III/38/2) s jeho lafazh několika ulicích Abú al- Ahwash Ibn Mas'ud, většina z cesty a dihasankan Sahih al-Haitsami v knize al-Majma (o II/192), myslím, že důvod, proč autor dělá argument, i když tento hadís hadís mauquf to proto, že si nebyl vědom žádného menyelisihi jeho přítel, je hadith potvrzuje hadíth Abu Hurairah, které mají být zveřejněny, je posílena hadith být vyjádřeny také v knize al-Mushannaf odst. I/206/1) s Sahih Sanad z "Abdurrahman ibn Abu Dzuaib, Řekl:

خرجت مع الزبير مخرجا يوم الجمعة فصلى الجمعة أربعا.

"Šel jsem ven az-Zubair mešity spolu s pozdě v pátek, v polovině-denní modlitby, pak by to stejně jako čtyři rak'ahs."

"Abdurrahman, který je v Sanad atsar je Ibn Abi Abdillah bin Dzuaib, Ibn Hibban uvedeno v knižní Tsiqaat ATS (VI/122), řekl:" Byl to sirotek, který byl zvýšen az-Zubayr ibn al-'Awwam .
Hadíth Ibn Mas'ud naznačil, že jeho právní původ je polední modlitby, a to je to, co musí být provedena pro lidi, kteří opustili páteční modlitby. Tento názor je podpořen z několika důvodů:

Za prvé, jak je pochopitelné, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, jeho společníci provést poledních modliteb v pátek, když byl v Šafář (cesta), ale to dělají qashar, je-li modlitba se provádí v pátek, původně modlitba Pátek, nepochybně bude to i pokud jsou přítomny v Safar (Cesta).

Za druhé, "Abdullah bin Ma'dan vyprávěn od jeho babičky, on říkal, že 'Abdalláh bin Mas'ud nám řekl:

إذا صليتن يوم الجمعة مع الإمام فصلين بصلاته, وإذا صليتن في بيوتكن فصلين أربعا.

"Po provedení páteční modlitby spolu s knězem, pak-kanlah chování, jako je modlitba, a pokud si to u vás doma, to se čtyřmi rak'ahs."

Vyprávěl Ibn Abi Syaibah odst. I/207/2) a autentické s babičkou Ibn sanadnya Ma'dan, jak pro něj, já ho neznal. Je zřejmé, že byl přítelem a ne Tabi'in. Nicméně, tato hadith posílena historií al-Hasan o ženě, která je přítomna v mešitě v pátek, že on měl dost dělat modlitbu jako modlitba kněze. V jiném vyprávění, řekl:

كن النساء يجمعن مع النبي صلى الله عليه وسلم, وكان يقال: لا تخرجن إلا تفلات لا يوجد منكن ريح طيب.

"Ženy v době Proroka vyšel s proroka j, a řekl jim:" Nechoď ven, pokud tafalaat, tedy nenosí parfém vůbec. "

Tento hadíth Sahih Sanad.
Zatímco ve zbytku dějin způsob Ash'ath al-Hasan řekl:

كن نساء المهاجرين يصلين الجمعة مع رسول الله صلى الله عليه وسلم ثم يحتبسن بها من الظهر.

"Jakmile se přistěhovalkyně provádět páteční modlitby se alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, pak opustil polední modlitbu, protože měl dost s pátečních modliteb."

Můj komentář: Každý, kdo věří, že právní původ modlitbu v pátek je páteční modlitby a lidé, kteří promeškají osobu, kdo to udělal, nebo to není povinné páteční modlitby, jako ti, kteří byli na cestě a ženské, pak je povinné pro ho jen v okolí dva rak'ah modlitby pátek, byl ten, kdo si to v rozporu s texty pro nic za nic. Pak jsem viděl, popel-San'ani řekl (II/74), jako to a chybí jim skutečnou osobu a neprovede páteční modlitby, měl by provést poledních modliteb v souladu s konsensem vědců, protože je jeho nástupce, a to je dohodnuté stanovisko (idžmá "). Tak, aby mluvil, a máme mentahqiqnya v samostatném pojednání.

[12]. V původním scénáři (a set), to je chyba, že oprava byla moje knihy Buluughul Maraam.

[13]. Mean vyjádření spisovatele je vyvrácení k učenci, jsou al-Hadawiyah, který uvádí, že požadavek na používání kázání, které bez jeho modlitby pátku neplatné. Tento hadís je důkazem toho, že porušil své stanovisko vyjádřil aš-San'ani ve své knize Subulus Salaam. Jak vyprávěl Ibn Abi Syaibah odst. I/126/1) ze Yahya bin Abi Katheer, řekl: "To je příbuzné se mi z 'Umar ibn al-Chattáb, on je vlastně říká:

إنما جعلت الخطبة مكان الركعتين, فإن لم يدرك الخطبة فليصل أربعا.

"Hle, kázání byl srovnatelný se dvěma rak'ahs, pak ten, kdo nenajde kázání, měl by tak učinit až čtyři rak'ah modlitba."

Toto vyprávění není autentická, protože lámání silnice mezi Yahya bin Abú Kathira s Omar.


Na páteční modlitby práva Eid, právní koupání pro páteční modlitby



Podle
Šejch Muhammad al-Albani Nashiruddin


7. Pátečních modliteb ZÁKON O Británii.
Zákon modlitby je vidět v hadíth o bin Zajda Arqam vyprávěný Ahmad a Abu Dawud a-NASA-i také Ibn Majah s lafazh:

أنه صلى الله عليه وسلم صلى العيد, ثم رخص في الجمعة, فقال: من شاء أن يصلي فليصل.

"Hle, on sallallaahu To alaihi wa Salamem modlit" Id, a pak dává úlevu při pátečních modlitbách na hostině. On byl její slova: "Kdo chce dělat páteční modlitby, a pak to udělat. '"

Tato hadith ukazuje, že jsou prováděny po pátečních modlitbách, modlit se "ID rukhshah právo (dojíždělo) pro každého [1], pokud jsou všechny osoby opustí, pak opravdu oni mají zkušenosti Tyto výjimky, a pokud některé z nich ano, pak se dostanou odměna, modlitba není povinné pro něj na všechny bez rozdílu mezi kněžími a další.

Tento hadíth byl klasifikován jako Sahih Ibn Madini a dihasankan o an-Nawawi. Ibn Jauzi řekl: "Tato hadith je nejautentičtější v této kapitole." [2]

Zpracoval Abu Dawud a an-Nasa-i a al-Hakim z Wahab bin Kaisan, řekl:

اجتمع عيدان على عهد ابن الزبير فأخر الخروج حتى تعالى النهار ثم خرج فخطب فأطال الخطبة ثم نزل فصلى ولم يصل الناس يومئذ الجمعة فذكر ذلك لابن عباس فقال: أصاب السنة.

"V době, kdy Ibn az-Zubair dva 'Id (" Id a pátek) v souzvuku, a pak mengakhirkan ven tak, že slunce, pak vyšel ven a berkhutbah, on berkhutbah se dlouho, že padl, následuje modlitba, v době lidé nebudou vykonávat modlitby pátek, "pak věc se týkala Ibn 'Abbas anhuma Alláha, a pak řekl:" Udělal v souladu s Sunny. "

Vypravěči této hadíth Sahih týden

Také vyprávěl Abu Dawood z "Ata v souladu s touto zveřejnit Wahab bin Kaisan, s vypravěči jsou autentické z knihy hadíth.
Ze všech argumentů jsme se zmínili ukazují, že páteční modlitby, které se vyskytují po Salaah je rukhshah (reliéf) pro každého muslima, a Ibn az-Zubair nechal ji na kekhilafahannya jako dříve zveřejněny, a žádný z Přátelé z odmítnutí. [3]

8. KOUPEL PRO PRÁVNÍ modliteb pátek.
Sahih ahaadeeth vyprávěný v aš-Shahiihain a další z toho, jak přátelům, aby se ujistil, že koupel v pátek je povinná, ale tam je také historii přehlídky není povinné, jak vyprávěný al-Sunan haabus, každý s vlastní historie v něm se vzájemně posilují. Pak povinnost vykazovat v aš-Shahiihain se ditakwil s Ta-kiidul Masyru'iyyah a (uctívání se důrazně doporučuje, aby do-zavřený.) Spojením různých hadís, i když slovo nesmí být odvrátil od jeho skutečný význam, pokud není Jeho argumenty jsou zapnuté, jak jsme odhalit, však kombinují v hadith by mít přednost před způsobem, Výbor pro právní záležitosti (s nejsilnější argumenty a uplatňovat je-zavřený.), ačkoli to musí být vzdálená perspektiva. [4]

A poznat skutečnou hadís:

إذا جاء أحدكم إلى الجمعة فليغتسل.

"Pokud někdo z vás přijde k provedení páteční modlitby, pak vyprat."

Označuje, že sprcha je pro páteční modlitby, a kdo to udělal pro jiné účely, pak není co cvičit disyari'atkan v této hadith. Totéž udělal v prvních dnech, střední nebo dipenghujungnya.

Prohlášení nad posiluje hadísu vyprávěl Ibn Khuzaimah, Ibn Hibban a další jsou Marfu:

من أتى الجمعة من الرجال والنساء فليغتسل.

"Kdo přijde k výkonu páteční modlitby na muže nebo ženy, ať koupat."

V historii Ibn Khuzaimah je další:

ومن لم يأتها فليس عليه غسل.

"A kdo se nezúčastní, pak není povinen se vykoupat."

Řekl, že autor (al-Albani), "Hadith výše s" žena "je zvláštní, neodpovídá vůbec. Opravdu, autentické historii není zmínka o "mužů a žen". Jak vyprávěl al-Bukhari, muslimský, a navíc měli mě tak důkladně, že je to v knize ADH-Dha'iifah (č. 3958). "

[Kopírované z knihy Al--Naafi'ah Ajwibah "As-aalah Lajnah Jaami'ah mešita, autor šejch Muhammad al-Albani Nashiruddin, Indonésie vydání Athan je v pátek modliteb Jednou nebo dvakrát? Beni Sarbeni překladatel, Ibn Kathir vydavatelů REFERENCE - Bogor]
_______
Poznámka pod čarou
[1]. Jde o to lidé, kteří se modlí "Id v pátek, jiné zase s lidmi, kteří tak nečiní. Takže popel-San'ani oddělit to (II / 73).
[2]. Můj komentář (Šejk al-Albani): Tento hadís keshahihannya pochyb o tom, on se zmínil o hadís s některými posilami v původních knih, mezi nimi je hadíth Ibn az-Zubair které budou popsány později, a to je velmi důležitý přínos , a sice že modlitba "ID i na povinné pátečních modliteb, pokud ne, nemusí nutně spadat páteční modlitební závazky, viz původní knihu (str. 43).
[3]. Můj komentář: Je menší problém v této takhrij, ve skutečnosti Abu Dawud vyprávěl tento hadís je z Wahab bin Kaisan absolutně, ale pouze-NASA-i (I / 236) a al-Hakim (I / 296), který vyprávěl s lafazh slovy:

فقال: أصاب ابن الزبير السنة, فبلغ ابن الزبير فقال: رأيت عمر بن الخطاب إذا اجتمع عيدان صنع مثل هذا.

"Pak řekl," Ibn az-Zubair se Sunna, pak přišla zpráva Ibn az-Zubair, řekl: "Viděl jsem Omar bin al-Chattáb, je-li dva dny Id v souzvuku, pak udělal, co to. "

Al-Hakim říká, "Sahih v souladu s podmínkami Al-Bukhari a muslimský." A dohodli adh-Dzahabi, ale pouze za předpokladu muslimů. Na cestách ibn 'ATA "Abi Raby, že je tam další lafazh:

ثم رحنا إلى الجمعة, فلم يخرج إلينا, فصلينا وحدانا.

"Pak jsme šli hrát na páteční modlitby, ale nevyšel tak se modlíme s jejich vlastní."

Vypravěči jsou vypravěči této hadith je závazné, jak to vyjádřil autor, ale v ní je "An'anah (přenos pomocí lafazh" an.-zavřený.) Podle al-A'masy.

[4]. Můj komentář: Není pochyb o tom, že začlenění argumentů přes přednost před Výboru pro právní záležitosti, ale sjednotit argumentaci s pohledu vzdálené, jako je tomu podle autora (Šejk Hasan Khan Shidiq rahimahullah) je něco méně než uspokojivé, rád bych se podíval pozorněji, než Četl jsem si nabídku, která by mohla uspokojit většinu imáma, pak jsem mu citoval pověst, že si můžete myslet na to, což může být více uspokojující a je možné se řídit. Ibn Hazm rahimahullah uvedl ve své knize al-Muhalla (II / 14) poté, co odhalil hadís:

من توضأ يوم الجمعة فيها ونعمت, ومن اغتسل فالغسل أفضل.

"Kdo wudoo", v pátek, pak by bylo jeho dobré, a kdo vana, sprchový kout byl více hlavního proudu. "

A hadísy, které poskytují stejnou mu, že navrhované autory výše, řekl: "Pokud je hadíth Sahih, pak v něm není vůbec žádné texty nebo něco o tom, že lázně pro páteční modlitby nejsou povinné, že vysvětlení je, že wudu "je dobré osvědčené postupy, ale hlavní sprcha nad ním, a to je něco, co není pochyb. Další Alláh wa Subhanahu Ta'ala říká: "Pokud se Lidé knihy je věřil, by bylo pro ně lepší," Takže pokud slovo Alláh wa Subhanahu Ta'ala ukazují, že víra a zbožnost není povinnost? Ne, samozřejmě že ne. A pokud ve všech těchto Hadith textů, které ukazují, že je vana v pátek není povinnost, určitě to nemůže být použit jako důkaz, protože realita je pouze v souladu se slovy alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem před frázi:

غسل يوم الجمعة واجب على كل محتلم.

"Koupel v pátek je povinné pro každou osobu, která má baligh."

وعلى كل مسلم.

"A každý muslim."

Všechna slova alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem je jasně první stát k odstranění extra, protože to není možné, aby něco se zrušením zákona.




Sunna modlitby Qobliyah pátek ..?


Podle
Hasan Šajch Salman slavný


Někteří lidé si myslí, že modlitba qabliyah (před) tam v pátek a pochází z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem. Tento zvyk se provádí po první volání k modlitbě zopakoval, když kazatel nebyl vystoupil na kazatelnu. Je ironií, podporovaný muezzin k modlitbě s odvoláním na Sunny modlitby pátek. Je pravda, že tato akce přijde z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem?

Je zvyk proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, že v pátek se sallallaahu To alaihi wa Salamem byl vždy z jeho domu alaihi sallallaahu To wa Salamem a nastoupil do kazatelny. Po ukončení hovoru muezzin k modlitbě, pak sallallaahu To alaihi wa Salamem berkhutbah. Předpokládám, že Sunny modlitbu do pátku je to pravda, určitě proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem první dělat tak a nařídil společníků Alláh anhum po výzvě k modlitbě odrážel.

V době alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, není výzva k modlitbě, ale když kazatel za kazatelnou. Imám Shafi'i rahimahullah řekl: "A líbí se mi volání k modlitbě z muezzin, kdy (kazatel) za kazatelnou, ne mnoho z muezzin," pak zmínka o Saib bin Yazid Jak to, že první výzva k modlitbě v pátek provádí při Kněz seděl na kazatelně. (To se stává), v době alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, Abu Bakr a Umar. (Po) vládu, aby Usman a mnoho muslimů, Uthman objednal druhou výzvu k modlitbě, modlitba dikumandangkanlah a být i nadále. "[Al Hm 1/224]

Je pravda, že lidé, kteří vstoupili a nařídil druhou výzvu k modlitbě, je Ustman Alláh anhu, jak je uvedeno Ibn Abd al-Barr rahimahullah, "volání k modlitbě v pátek, pak nevím, rozdíl, který Utsmanlah první dělat a nařídil mu." [Tamhid 10/247].

Ale pamatujte si, že modlitba je držen Uthman Alláh anhu byla provedena v Zaura, dům na trhu. A to udělal z různých důvodů. Mezi ně patří:

A. V době Uthman anhu Alláha, tolik lidské existence a umístění svých domovů od sebe. [Umdatul Karí 3/233].

2. Adhan se provádí informovat lidi, že pátek je tady.

3. Aby lidé spěchali k účasti na kázání. [Al-Jami To Li Ahkamil Korán 18/100].

To je jednou z příčin, které pohánějí Ustman Alláh anhu drží volání k modlitbě. Nicméně, tyto příčiny se jen zřídka vidět v dnešních časech. Navíc, téměř na každém kroku, najdeme mnoho mešit je volání k modlitbě v pátek. Zatímco v době Alláha Ustman anhu, jen jeden mešita a domy se nachází daleko od mešity, protože velký, takže zvuk muezzinů volat po modlitbě k vchodu do mešity nejsou sluchu je. Další případ v naší současné době mnoho mešit reproduktory umístěné v každé z věží, které umožňuje na zvuk muezzin. Tím dosáhl cíle, který řídí Uthman držet modlitbu, která je informovat lidi.

Pokud tomu tak je, pak se volání k modlitbě Uthman Alláh anhu určení, pro který je téměř dosaženo, by nemělo být. Navíc, jak v dnešních podmínkách, přidání alaihi Shari'ah proroka sallallaahu To wa Salamem bez ospravedlnitelného důvodu. Jako by to bylo příčinou Alláha Ali bin Talib anhu, když byl v Kufa, on byl tajemstvím je sunna, a ne pomocí volání k modlitbě je držen Uthman Alláha anhu to sebagimana Qurtubi řekl ve svém komentáři. [Al-Jami To Li Ahkamil Korán 18/100].

Z tohoto popisu, můžeme dojít k závěru, že tvrdí, obnovovat tím, že nosí modlitbu (pocházející z) Muhammad sallallaahu To alaihi wa Salamem, a to se odráží, když kněz vystoupil na kazatelnu, protože ztráta ospravedlnitelný důvod pro přidávání Uthman a sledovat Sunna alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem. [Al Ajwibah Nafi'ah, s. 10-11]

Kdyby to bylo jasné, že výzva k modlitbě je vyroben Uthman anhu Alláh není v mešitě, to stalo nám jasné, že obřízka qabliyah páteční modlitby, na to nebyl čas. Je-li modlitba je disyari'atkan o alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, společníci Alláh anhum to bude fungovat, a samozřejmě víme, že se děje prostřednictvím účtů z nich.

Pokud je pravda, rčení proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem velel vstup do mešity modlit se dva rak'ahs a (když) byl berkhutbah, ale (tato osoba) nebyl na tom pracuje, takže proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem mu řekl:

قم فصل ركعتين

Nábytek a Modlete se dva rak'ahs.

V hadíth Abu Hurairah a Jabir, jak říká,

جاء سليك الغطفاني ورسول الله صلى الله عليه وسلم يخطب فقال له النبي صلى الله عليه وسلم أصليت ركعتين قبل أن تجيء قال لا قال فصل ركعتين وتجوز فيهما

Sulaik Al Ghathafani přijde, když Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem byl berkhutbah, takže proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem se ho zeptal: "Už jste se modlili dva rak'ah, před nástupem (zde)?" Sulaik zodpovězen. Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl: modlitbu dvou rak'ahs a ringankanlah na obou. [Sunan Ibn Majah, 1/353-354 ne. 1114].

Abu Shama řekl: "Většina autora knihy), v té době jsme si řekli," Pozdrav odst. Prorok) "Než jste přišel (zde)" znamená, že dva rak'ah sunna modlitby qabliyah byl pátek, ne (modlitba) tahiyyat mešita . Zdá se, že tato slova způsobila zmatek pochopit význam proroka říká "Než jste přišel (zde)", který je před vstupem do mešity, a (ukazuje), že lidé se modlí (qabliyah pátek) doma. Ale není to tak!

Opravdu, hadith v Sahih Buchari vydává a Sahih Muslim a další, a žádný z nich používáte lafadz "قبل أن تجيء" (než jsi přišel).

V Sahih Buchari bylo zmíněno, z Jabir, řekl:

جاء رجل والنبي صلى الله عليه وسلم يخطب الناس يوم الجمعة فقال أصليت يا فلان قال لا قال قم فاركع ركعتين

Někdo přišel a proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem byl berkhutbah v pátek, Prorok řekl k této osobě, "Už jste se modlil?" On odpověděl: "Ještě ne." Prorok řekl: "Vstaňte a modlete se!" [Sahih Buchari , 2/407 ne. 930 a 2/412 ne. 931]
.
V Sahih Muslim vyprávěný z Jabir také řekl,

جاء سليك الغطفاني يوم الجمعة ورسول الله صلى الله عليه وسلم قاعد على المنبر فقعد سليك قبل أن يصلي فقال له النبي صلى الله عليه وسلم أركعت ركعتين قال لا قال قم فاركعهما

Sulaik Al Ghathafani přijít v pátek, zatímco proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem seděl na trůnu a posadil Sulaik dříve, než on se modlil. Pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl: "Už jste se modlili dva rak'ahs?" On řekl: "Ne," řekl: "O, Sulaik! Probuď se a ruku'lah odst. Pray) dva rak'ahs. A Sulaik dělá. [Sahih Muslim, 2/597 ne. 59, hadís z Jabir]

Výroky alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem "قم" (bangunlah!) ukázaly, že Sulaik necítí (k modlitbě), pokud je připraven si sednout a on seděl před jeho modlitby, a tak Rasulpun mluvil s ním, aby se probudit. A může modlitba dvou rak'ah Sulaik blízko ke dveřím, když poprvé vstoupil do mešity. Pak přišel na alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem vyslechnout kázání, Prorok se ho zeptal "Vy modlit?" On odpověděl: "Ještě ne."

A slova proroka "قبل أن تجيء" (před přijít), vydaných Ibn Majah, pravděpodobně to znamená, že předtím, než ke mně přišel vyslechnout kázání, a ne "před vstupem do mešity". Amen, modlitba před vstupem do mešity ne disyari'atkan, jak (možná) byl požádán o tom? A že bylo nařízeno po vstupu času na pátek byl běhavý do místa modlitby a neznepokojují s jinými věcmi. Před vstupem do doby, a to opravdu dělají obřízku, s předpokladem, že je disyari'atkan. [Al návnady 'Ala al Inkar Bida To Wal Hawadits věst. 95]

Promluva pravdy je podporováno sdílení.

Za prvé: Al Hafiz al Muzi řekl o Ibn Majah lafazh odst. قبل أن تجيء). To je omyl vypravěčů (vypravěči). Ve skutečnosti, říkat, že to bylo "قبل أن تجلس" (abys se modlil před sedět?), Pak lidé, kteří nahradit (lafazh-lafazh je) špatně.

Podobně Al Muzi komentoval slovy: "A kniha Ibn Majah, často používá Masyaikh méně pozornosti. Na rozdíl od Sahih Bukhari a Muslim. Penghapal hadís je často používán a velmi znepokojen originality a pergantiannya. Proto v (Kniha Ibn Majah) chyby a nahrazení.

Za druhé: Ve skutečnosti lidé, kteří věnují pozornost pravosti knih Sunan před a po něm, a psaní v tomto čísle Sunny, stejně jako právních expertů a dalších osob, nikdo z nich zmínil tuto hadith v Sunny qabliyah pátek. Nicméně, oni se o něm zmínit v mešitě, když Sunny imám tahiyat za kazatelnou. A hadís, tvrdí, že zákaz dělal tahiyat Sunny mešitu v tomto stavu. Pokud je to myšleno qabliyah pátek, bude uvedeno, že, stejně jako informace o qabliyah pátek, probuzení a jeho popularita více než tahiyat hlavní mešitě. [Zaadul Ma'ad 1/435].

Třetí: To proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem přikázal, aby se modlit dvě rak'ahs, s výjimkou toho, kdo vstoupil do mešity, protože to je modlitba tahiyat mešita. Předpokládejme, že je zákon pátek, nepochybně proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem přikázal i těm, kdo sedí a neurčuje pořadí na osobu, která vstoupila to. [Zaadul Ma'ad 1/435 a Al návnady 'Ala Inkaril Bida To Wal Hawadits věst. 95]

Pak, když někdo říká, že "silná možnost alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem modlitbě qabliyah v jeho domě po zawalnya odst. sklouznutí) ze Slunce, poté bude ukončena.

Hasan Šajch Salman slavný výrok: "Pokud se tak stane, bude nepochybně říct své manželky, protože mu všechno, co se modlil ve svém domě. Oba denní a večerní modlitba, modlitba, jak tahajudnya a probudit v noci. O tom (qabliyah pátek, ed.) Je vůbec pravda. A původ je absence. (To) ukazuje, že není pravda, a ne disyari'atkan.

Jako hadíth vyprávěný Abú al-Hasan ibn Muhammad ibn Jásira Rahman v odst. hadís Abu Kásim Ali ibn Ya'qub, 108) o Ishaq ibn Idris, řekl nám Aban, řekl nám, Ashim Al ahwal z Nafi "z Ajša je marfu "s lafazh,

كان يصلي قبل الجمعة ركعتين في أهله

Prorok se modlit dvě rak'ahs do pátku v jeho domě.

Takže tento hadís falešná marnost ještě. Ishák zničil ji. Je al aswari al bashari. Ibn Ishák Mu'ayyan říct: "Je to lhář, podvodník z hadith." (Viz Al Ajwibah An Nafi'ah, s. 28). Tento lhář, jen sám v této hadith vyprávěl.

A pokud si někdo říká: "Vskutku, jsou shrnuty v pátek polední modlitby. Tak jako poledne, v pátek také qabliyah Sunny. "

Reagovat na tento názor, proslulý Šejk Hasan Salman řekl: Toto pořekadlo je z pravdy, z různých stran.

A. Nesmí použít qiyas v modlitbě pensyari'atan. [Viz Bidayah Mujtahid 1/172) a Al návnady 'Ala Inkaril Bida To Wal Hawadits věst. 92].

2. Opravdu, je to, co sunna pochází z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem v podobě slov nebo činů, nebo sunny, on je správně vedených kalifů. A v tomto našeho problému, bez to. Nemělo by to být set-sunna sunna jako v tomto případě obdobně. Vzhledem k určení analogie je zahrnout věci, které způsobují akce uznávané v době Proroka, takže když Prorok nedělal a ne mensyari'atkannya, nechte skutek je sunna.

3. Pátek je samostatná modlitba se liší od poledních modliteb, pokud jde o Jahr v ztvrdne čtení), počet rak'ah, kázání, a její ustanovení, ale v poledne stejnou dobu. A nebylo rovnítko nic, protože tam jsou prvky podobnosti lepší než odlišují, a to i v tomto případě rozlišovat mezi polednem a pátek je lepší, protože rozdíl, pokud jde o mnohem víc. [Zaadul Ma'ad 1/432].

4. V jeho Sahih, Bukhari od Ibn Umar vydal historii. Ibn Umar řekl:

صليت مع النبي صلى الله عليه وسلم سجدتين قبل الظهر وسجدتين بعد الظهر وسجدتين بعد المغرب وسجدتين بعد العشاء وسجدتين بعد الجمعة

Modlím se dva rak'ah s Prorokem před polednem, dva rak'ahs po poledni dva rak'ahs po Maghrib a dvěma rak'ahs po 'Isha' a dvou rak'ahs po pátku.

Historie ukazuje, že v pátek, podle nich není poledne. Pokud jsou zahrnuty ve jménu poledne v pátek, v pátek nemusí nutně být volán. Pak to není uvedeno v historii sunny do pátku, ale pak jen. To znamená, že neexistuje žádná dobrovolná modlitba do pátku. [Al návnady 'Ala Inkaril Bida To Wal Hawadits, 94].

5. Předpokládejme, že pátek je qashar Dzuhur (shrnutí). N, ale nikdy se modlil Prorok sunny Dzuhur shrnuty v safarnya, a to jak před a po. On byl jen to dobrovolné, dobrovolné poledne při práci dhuhur dokonale. Tak, jestliže existence Sunny, který je shrnut v poledne liší od dokonce poledne, pak to, co bylo uvedeno je být proti nim, místo toho, aby hájila jejich.

Z tohoto důvodu většina (jumhur) kněz se dohodli, že není sunna qabliyah pátek stanovený čas a určitý počet. Protože to je sunna určen pouze slova nebo akcí alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem. Ačkoli proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem ani velet modlitbu, slovy i skutky. Tak to bylo Imám Malik a imám Shafi'i, a většina z jeho následovníků. To je také oblíbený u školy imáma Ahmada. [Fatawa Ibn Taymiyyah, 1/136 a Ar Majmunah Rasail Al Kubra, 2/167-168]

Al-irácký řekl: "A já nevím, třetí odst. imáma) obhájce (modlitba) sunna qabliyah pátek."

Muhadits Nashiruddin Al Albani vypovídal jeho slov: Proto se předpokládá, že zákon Sunny (do pátku) není zmíněna v knize um imáma Al-SHAFI'I je, ani v knize Imam Ahmad Al Masail. A ne v knihách kněží kromě těch dříve, pokud vím. "

Proto jsem (šejk Al Albani) řekl: "Ti, kdo se modlí Sunny odst. qabliyah, ed.), Nevyplývá proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem. Stejně postupujte podle kněze. Nicméně, oni taqlid lidem později, že jejich existence je stejný jako ti, kteří se jimi řídit, tak kapacitní (bertaqlid), místo mujtahid. Pak (opravdu) překvapí ty, kteří sledují (bertaqlid) na pengerkor. [Al Ajwiba Nafi'ah, 32].

ZÁVĚR
Vysvětlení předem, je zřejmé, pro nás, lidi omylem modlitba dvou modlitby pátku, buď dva nebo čtyři rak'ah rak'ah a semisalnya, s důvěrou, že to je zákon do pátku, jak se modlit Sunny před polednem a ztvrdnout jejich záměry.

Vzhledem k tomu, Nash-nashnya jasné, že pravda není sunna modlitba do pátku. Po pravdě a nic, ale klamu. Žádáme Alláha Subhanahu wa Ta'ala být hnáni k náboženské znalosti a sladit jejich provedení ve stavu upřímný a sledovat Sunna alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem. Amin.

(Převzato a shrnul Abú Azzam Al Bin Hády knihy Mubin Fi Qaulul Akhthail Mushalin, slavných děl Shaykh Hasana Salmana věst. 351 až 361)

[Zkopírováno z časopisu vydání As-Sunny Nadace vydával 07/Tahun VII/1424H/2003M Lajnah Istiqomah Surakarta, JL. Solo - Purwodadi Km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tel. 08121533647, 08157579296]


Do těch, kteří by Páteční modlitba Modlitba Dhuhr? Koupelna zdobené a pátek



Podle
Šejk Muhammad bin Sálih al-Uthaymeen


Otázka.
Šejk Muhammad bin Sálih al-Uthaymeen byl požádán: Líbí se lidé, kteří jsou již dhuhur páteční modlitby se modlit?

Odpověď
Pokud někdo udělal modlitbu pátek, kdy mu bylo povinností vztahující se k době dhuhur času, takže se nemusí modlit dhuhur. Dhuhur po modlitbách pátečních modliteb je bid'ah, protože nepřišel z knihy Alláha a Sunna alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, pak to musí být zakázáno. Sbor se drží i přes jum'atan tam jsou některá místa stále není uložena provádět páteční modlitby dhuhur po modlitbě, a to i zlo je kacířství. Protože Bůh neměl velet v době, pokud všechny modlitby pátečních modliteb, které byly provedeny. Důvodem, kdo nařídil ji, protože si myslí, že na mnoha místech dělat modlitbu v pátek není dovoleno. A pokud místo stojí tolik Pátek je první mešita na to, a zároveň zjistit, kde nejtěžší první je, že to vedlo ke zrušení všech lidí, kteří vykonávají páteční modlitby, takže by měly provést modlitební dhuhur po tom.

Říkáme jim: Kde jste se tento důvod nebo důvody? Je založeno na Sunny, nebo uvažování správné? Odpověď zní ne, i když můžeme říci, že jum'atan opravdu vyžadovat mnoho podmínek, kde to je legální, aby tak učinily, a řekl: "A Bůh strach tak silný, jak vaší moci." Obyvatelé oblasti, pokud je vzdálenost je daleko od sebe, nebo je tak úzká, že mešita na mešity jum'atan, jak je zapotřebí, aby byli tak silný, jako strach z Boha. Ti, kteří mají strach z Boží moci tak silný, jak udělal svou povinnost, tak jak to lidi jako je tato marnosti, a on řekl, skutky by měly nahradit modlitební dhuhur?

Jako by se konat páteční modlitby v různých mešit s nikým potřebuje pak je to bez pochyb je menyelisihi Sunna, a co se provádí v chalífů, kteří dostávají pokyny. Haram podle většiny učenců. Ale přesto nemůžeme říci, uctívání není platný, protože to není povinností široké veřejnosti, ale vláda, která umožňuje provádět mnoho míst páteční modlitbu bez požadavku. Proto říkáme: Nechte orgány, které se zabývají problematikou mešit, zákazu páteční modlitby na mnoha místech, pokud to je tak náročných podmínkách.

Je to proto, že držitel rozhodnutí vidí velké výhody setkání s lidmi v uctívání získat pocit lásky a bratrství, stejně jako naučit lidi hloupí. A jiní mnohem větší prospěch. Disyari'atkan sdružení jsou následující: pekanan sdružení, nebo roční, nebo denní, jak již známo. Denní setkání se vyskytují v každé mešitě místě bydliště, jako by držitel rozhodnutí vyžaduje, aby lidská rodina na jednom místě každý den 5x by obvinit je. Proto je ulehčit jim jejich každodenní setkání a menjadilkan dost mešit v každém místě k životu.

Setkání je setkání pekanan den pátek, lidé se shromažďují každý pátek. Proto je sunna náročná práce v mešitě místo různých mešit, protože setkání není pro ně obtížné pekanan pokud existuje, je velkým přínosem pro něj. Lidé se setkávají s knězem a kazatelem, který vám poskytne instruktáž, takže přichází s obdržených a modlitba.

Zatímco výroční schůze Eid modlitby, když se sejde pro celou populaci regionu, proto by neměl být provedeno v každém místě, s výjimkou případů, tyto podmínky vyžadují, jako v pátečních modliteb.

Koupelna pátek a ozdobený, AŤ GENERÁLNÍ muži a ženami?

Otázka.
Šejk Muhammad bin Sálih al-Uthaymeen byl požádán: Bath pátek a zdobené v den, ať už obyčejné muže a ženy? Jak se sprchovat před zákonem, tj. den nebo dva předtím?

Odpověď
Tento zákon prostě proto, že je zvláštní pro muže, kteří se zúčastnili v pátek, a je nutné pro ozdobený, když to vyšlo. Zatímco žena nebyla o to. Ale každý je-li nečistoty na těle přirozeně vyčistí. Protože to zahrnuje záležitosti, které nejsou hodné chvály na levé straně.

Pokud jde o tom vykoupat v pátek den nebo dva dny dříve, pak to není vhodné, protože hadith, což vysvětluje to zejména pátek prohlásil, že vana je provedena v pátek od rána až těsně před páteční modlitby. Je to vana času pátek, přitom den nebo dva dny dříve, pak je to obohacující jako lázně v pátek. A Alláh je členem taufiq

[Kopírované z knihy Fatawa Arkanil Majmu islámu, Indonésie vydání Majmu Problémy Řešení Fatawa o muslimské víře a uctívání, autor Šajch Muhammad bin Sálih al-Uthaymeen, překladatelé Furqan mučedníků, Qosdi Ridwanullah. Publikace Knihovna Arafat]



Pátek: Pátek Khutbah Témata a obsah




Podle
Muslimský duchovní Abu al Isma'il Atsari



Kázání na téma a obsah, který určí hadith a vysvětlení učenců níže. Jabir bin Samurah hadís, řekl

كانت للنبي صلى الله عليه وسلم خطبتان يجلس بينهما يقرأ القرآن ويذكر الناس

"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem dělali dvě kázání. Seděl mezi nimi. (Ve svém projevu), četl korán a připomenout lidem" [Muslim, ne. 862].

Hadíth o bin Abdullah Jabir, řekl:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخطب الناس يحمد الله ويثني عليه بما هو أهله ثم يقول من يهده الله فلا مضل له ومن يضلل فلا هادي له وخير الحديث كتاب الله

"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem berkhutbah k davu. On chválil Alláha, lichotí mu, co je vlastní Bohu, a pak řekl:" Kdo je dána pokyny od Boha, nikdo je zavádějící. A kdo se svést, pak není , který dával instrukce. nejlepší slovo je kniha Boží. "[Muslim, ne. 867]

عن جابر بن عبد الله قال كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا خطب احمرت عيناه وعلا صوته واشتد غضبه حتى كأنه منذر يش يقول صبحكم ومساكم ويقول بعثت أنا والساعة كهاتين ويقرن بين إصبعيه السبابة والوسطى ويقول أما بعد فإن خير الحديث كتاب الله وخير الهدى هدى محمد وشر الأمور محدثاتها وكل بدعة ضلالة ثم يقول أنا أولى بكل مؤمن من نفسه من ترك مالا فلأهله ومن ترك دينا أو ضياعا فإلي وعلي

"Od Jabir bin Abdullah, řekl:. Posel alaihi Alláha návyky států wa Salamem pokud berkhutbah, oči červené, jeho hlas vysoká, a jeho hněv vážně Bylo to, jako když varoval vojáky tím, že říká" nepřítel zaútočí na vás ráno ", "nepřítel zaútočí na vás večer".

On sallallaahu To alaihi wa Salamem také řekl: "Byl jsem poslán do dne zmrtvýchvstání, jako je tato." Pokynul dva prsty: Index prstů a střední prst.
On sallallaahu To alaihi wa Salamem také řekl: "Amma ba'd. Opravdu to nejlepší z obou slov je kniha Alláha, a nejlepší vedení je vedení Mohameda. Tak špatné, jak nejhorším případě je, že nové záležitosti, a celá inovace (nový případ), je mylné.

Pak řekl: "Jsem blíž každému věřícímu, než on sám. Ten, kdo zemře opustil majetek, pak jeho majetek jeho rodiny (tj. jeho dědice). A ten, kdo zemře a nezůstane dluhy a lidé, kteří mají nést (děti, manželka, nebo jiné), pak já a tanggunganku ". [Muslim, ne. 867].

V další hadís je uvedeno:

عن بنت لحارثة بن النعمان قالت ما حفظت ق إلا من في رسول الله صلى الله عليه وسلم يخطب بها كل جمعة

"Z dcera Nu'man bin Harithah, řekl:" To nejsem já zapamatovat dopis qaf, s výjimkou z úst alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem On berkhutbah s Qaaf poštou každý pátek "[Muslim a č. 873; týden. Abu Dawud a-Nasa'i].

Imám Abu Hanifah rahimahullah řekl: "Vědomí berkhutbah kněze s krátkým kázáním (mírný). Imám otevřel jeho kázání se hamdallah, chválil jej opakovaně, přečtěte si víru, bershalawat proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, poradenství, varování, přečtěte si dopis odst. Korán). Pak si sednout s posezením na chvíli, pak se zvedl, pak berkhutbah více: čtení hamdallah, chválil jej opakovaně, bershalawat proroka sallallaahu ". Alaihi wa Salamem, a modlete se za věřící a věřící ženy" [Badai'ish Shanai ", 1/263. Citace z Al Ashalah Magazine, Issue 21, 15 Rabí 1420H End věst. 67].

Rahimahullah Imám aš-Shafi'i řekl: "Líbilo se mi, kněze berkhutbah s (čtení) hamdallah, požehnání na alaihi apoštola sallallaahu To wa Salamem, poradenství, čtení (verše Koránu), a nic víc." [Al-Umm, 1/203. Citace z Al Ashalah Magazine, Issue 21, 15 Rabí 1420H End věst. 67]

Al-Izz ibn Salam Abdus rahimahullah řekl: Není vhodné pro khathib uvedeno v kázání, pouze v souladu s cíli kázání. Tj.: chvála (k Bohu), modlitba, targhib (dobrá rada) a Tarheeb (hrozba neposlušnosti). Způsobem s uvedením slib a hrozba (z Boha a posla Jeho) a všechny, které budou podporovat dodržování, nebo zabrání jeho neposlušnost, tak i (o) čtení Koránu. A zvyky proroka v mnoha kesempataan, tedy písmeno qaf berkhutbah, protože na změnu obsahuje dhikr Alláha, chválit ho, jeho znalost toho, co je šeptem nabádání lidské duše, a proti tomu, co bylo napsáno Anděl, v podobě poslušnosti a neposlušnosti. Pak se zmínit o smrt a sakaratil smrt. Zmínit o vzkříšení a hrůzostrašné Záleží mu. Svědectví proti stvoření s jeho dobročinné skutky. Uveďte nebe a peklo. Zmiňuje také vznik a z hrobu. Pak bude zachovávat modlitbu. To znamená, že obsah kázání, které vyplynuly z těchto cílů je hereze. V kázání, stojí za zmínku kalifů, králů, emírů, emírů a (tj. chválil úřadů provinilce. Pokud jde o pochvalu a modlit se za dobré spravedlivého vládce, není důvod, proč wallahu ví nejlépe, pero), , protože toto místo je speciální k Bohu a Jeho posel, zmínit něco, co podněcuje nemorální ketatan ho a zabránit mu. Alláh řekl,

وأن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا

"A opravdu, mešity, patřil k Bohu. Tak to jste uctívali vedle seseorangpun v něm (uctívání) Boha". [Al-Jinn: 18].

V případě nehody na muslimy, tak proč ne zabývat otázkami týkajícími se incidentu podle toho, co doporučuje náboženství. Jako příchodu nepřítele, a prosazovat džihád proti khathib, připravte se menyongsongnya. Také v případě sucha nutné, prosím déšť k Alláhovi, a tak se modlit, aby sucho khathib odstraněny. Khathib a povinnosti, je ponechat slovům, které zná pouze na některé lidi. Mezi ně patří inovace, které špatné. Protože skutečným účelem kázání je přínosem pro diváky s targhib odst. dobrá rada) a odst. Tarheeb hrozba neposlušnosti). Stejně tak je khathib berkhutbah k Arabům se zahraničními slovy, které nerozumějí, wallahu ví nejlépe. (Stejně jako většina muslimů v obcích v Indonésii, berkhutbah v arabštině, ale publikum nerozumí něco, pero.). [Fatawa Al-Izz ibn Abdus Salam, s.. 77, 78. Citace z Al Qaulul Mubin Fi Akhthail Mushallin věst. 371, 372].

Imám Ibn al-Qayyim může mít slitování Alláh říká, "a klíčové body kázání alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem četl hamdalah, chválu Bohu za přízeň a potěšení, vlastnosti dokonalosti, a chválí ho. Také učí pravidla islámu, říká Jannah (ráj), naar (peklo), soudný den, zbožnost příkazy, způsobí vysvětlení hněv Boží, a místa keridhaanNya. Na základě těchto klíčových bodů kázání on. "[Zadul Ma'ad, 1/188].

Hasan Šajch Salman slavný výrok: "Někteří lidé říkali, že vznešené: Khutbah je nejvhodnější, aby vyhovovaly časy, místa a okolnosti. Když "Eid al-Fitr, khathib vysvětlit přírodní zákony jsou zakat. V oblastech, kde populace nesouhlasí s vysvětlením unie. Nebo líní lidé hledají poznání, khathib podporovat jejich studium. Rodiče, rodiče nechat výchovu svých dětí, khathib povzbuzovat je k ní, a další vhodné vzhledem k okolnostem lidí parkoviště, v souladu se stanoviskem (potřeba) je, a podle jejich tabi'at. Někdo nechal berkhutbah podle místa a situace, věnujte pozornost k lidské kondici, dávejte pozor na své činy a události každý týden. Pak, když vzrostl na kazatelnu, bránit jim (Munkar) a připomenout jim událostí. Doufejme, že si klíč na správnou cestu. "[Poznámka pod čarou Qaulul kniha Al-Fi Mubin Akh Thail Mushalin věst. 367].

Tak trochu vysvětlení o tématu kázání pátek. Takže, ať khathib dobrý výběr témat, které jsou prospěšné pro muslimy.

[Zkopírováno z As-Sunny časopisu VIII/1425H/2004M 02/Tahun Edition. Nadace publikoval Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]



Pátek: Pátek Khutbah Příroda



Podle
Muslimský duchovní Abu al Isma'il Atsari


Pátek kázání je opravdu velmi skvělá příležitost kázat a vést muže do potěšení Alláha. To znamená, že v případě, že kázání je nejlépe využit, poskytování materiálů potřebných diváků přijde na své náboženství, s výstižný, ne zdlouhavé a zajímavým způsobem, a ne nudné, jak ilustrovaný proroka Mohameda se sallallaahu To alaihi wa Salamem.

POLOHA pátek kázání
Mezi důkazy, že ukazuje důležitost kázání pátek jsou následující.

Za prvé: Boží příkaz, aby okamžitě jít na páteční modlitby a kázání, a zákaz nákupu a prodeji, stejně jako další mu'amalah v té době.

ياأيها الذين ءامنوا إذا نودي للصلاة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذكر الله وذروا البيع ذلكم خير لكم إن كنتم تعلمون

". Hej, lidi, kteří věří-li povoláni, aby plnili modlitby v pátek, pak pospíšil si uvědomit, Alláha a necháte nákup a prodej To je pro vás lepší, pokud jste ale věděl." [Al-Haaqqah/62: 9]

Za druhé: k poslechu kázání, a smrt odměnu za kázání modlitbě pátek, že mluvil konečně. Je uvedeno v hadíth Abu Hurairah, proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl.

إذا قلت لصاحبك أنصت يوم الجمعة والإمام يخطب فقد لغوت

"Když řeknete svému příteli" drž hubu! "V pátek a kněz byl berkhutbah, pak budete muset říct, slova, marně" [Bukhari ne. 934, muslimská, ne. 851]

Al Hafiz Ibn Hajar rahimahullah řekl: "Tento hadíth používá jako argument zákazu všech druhů slov v době kázání, a tak názor většiny učenců ze dne lidí, kteří slyšeli kázání." [Fathul Bari Sharh Sahih Buchari]

Za třetí: všecko je zakázáno sluchu případy, které zanedbání kázání. Stejně jako v hadith Abu Hurairah, proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl.

من توضأ فأحسن الوضوء ثم أتى الجمعة فاستمع وأنصت غفر له ما بينه وبين الجمعة وزيادة ثلاثة أيام ومن مس الحصى فقد لغا

"Kdo omytí, pak se provádí očištění to nejlepší, pak se šel (kázání) v pátek, pak poslouchat a mlčet, pak odpuštěno (jeho hříchy), která existuje mezi pátek jej s jiným pátek, plus tři dny. a ten, kdo se dotýká štěrku (tj. trik, pero.), pak udělal marně "[Muslim, ne. 857, Abu Dawud, ne. 105; Tirmidhi, ne. 498, Ibn Majah, ne. 1090]

Imám Nawawi řekl: "V hadith je zákaz dotýkat se štěrk a jiné hry, během kázání. V tom je náznak, aby srdce a končetin (publikum) jsou na kázání. A co se rozumí pod pojmem "dělat nic" tady, akt marnosti, hanebného, ​​a odmítl. "[Sharh muslim, An Nawawi]

Za čtvrté: Anděl poslouchal kázání v pátek. Je uvedeno v hadíth Abu Hurairah, proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl,

إذا كان يوم الجمعة كان على كل باب من أبواب المسجد ملائكة يكتبون الأول فالأول فإذا جلس الإمام طووا الصحف وجاءوا يستمعون الذكر

"Pokud den pátek, na každé dveře od dveří v mešitě jsou andělé, kteří psali první (k dispozici), pak první (po tom). Pokud kněz seděl (v kazatelně pro berkhutbah), přestaly list listů (všimněte si prvenství lásky) a zúčastnit se památku odst. kázání) ". [Muslim, ne: 24, 850]

Al Hafiz Ibn Hajar rahimahullah řekl: "Co to je skládání listů, je složen (uzavřené) plechový záznamy ctnosti, které se vztahují k urychlení do mešity, ne jiný, jako například: (list, který zaznamenává odměnu) a poslouchat kázání, najít modlitby, dhikr, modlitba, pokora "a podobně, určitě pro to musí být napsána dvě strážní andělé". [Fathul Bari, 2/448, Dar al-hadís, Káhira, hadith žádné vysvětlení. 881]

Z výše uvedených popisů je zřejmé, že páteční kázání má skvělou polohu v islámském právu, a proto si zaslouží kazatel dělat svou práci dobře. Khathib musí pochopit, že Saheehah aqeedah (správné), tak on se nedopustil nesprávného a zavádějící další. (Kazatel by měl) pochopit judikatury, tak, že lidské bytosti jsou schopné vedení světla směrem k pravé cesty Shari'ah. (Kazatel musí) vzít v úvahu stav společnosti, pak připomněla jim narušení a podporovat dodržování.

Zasloužené khathib spravedlivý, jejich znalosti, neporušuje zákaz, tak to bude dávat dobrý dopad na posluchače. A Alláh ví nejlépe.

JAK TATA-pátek khutba
Věříme, že proroka Mohameda sallallaahu To alaihi wa Salamem je nejlepším vzorem v náboženství a uctívají Boha. Proto bychom měli napodobovat ho, aby berkhutbah. A jistě, jak kázání proroka je nejlepší a nejdůležitější. Zde jsou pokyny alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem shrnuté v poskytování páteční kázání:

Za prvé: Khathib až na kazatelnu a pozdravit diváky.
Za druhé: Tak sedět, čekat na jejich volání k modlitbě, napodobování modlitbu.
Za třetí: Tak zastat berkhutbah a otevřete jej:

• Hamdalah (čtení alhamdulillah).
• Flattery k Bohu,
• Syahadatain,
• Čtení požehnání na proroka,
• Čtení poezie zbožnosti,
• A slovo Ammy ba'd.

To vše lze vidět na příkladu kázání bude oznámeno, pokud chce Alláh.

Za čtvrté: Khathib berkhutbah postavit tváří v tvář shromáždění.
Za páté: Sedět mezi dvěma kázání tím, že mluví na sedadlo.
Šestý: Khutbah nechte chvíli, modlete se déle, ale oba byli.
Za sedmé: Khathib hurá oživuje jeho kázání.
Za osmé: Berkhutbah se slovy, že nemluví jasně a rychle.
Devátá: Je-li potřeba, může dočasně přerušit svůj projev. Jak tahiyatul mešita k modlitbám připomenout všem, které přijdou, nabádal posluchače, že plno, a podobně.
Desáté: Pokud se budete modlit, které indikuje ukazováčku.
Jedenáctá: Po dokončení berkhutbah vést modlitby.

Pokud jde o argumentaci výše je následující:
Za prvé: Khathib až kazatelna a pozdravit diváky, stejně jako v hadith o Jabir bin Abdullah,

أن النبي صلى الله عليه وسلم كان إذا صعد المنبر سلم

"Opravdu proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem již vystoupil na kazatelnu, pokud obvyklé pozdravy". [HR Ibn Majah, klasifikovány jako Sahih od Shaykh Al-Albani v Sahih Ibn Majah].

Jak se tvoří na kazatelnu Alláha? To je zmíněno v mnoha Sahih ahaadeeth, jako například:

عن ابن عباس قال وكان منبر النبي صلى الله عليه وسلم قصيرا إنما هو ثلاث درجات

"Od Ibn Abbas řekl:" A kazatelna z alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem krátké kazatelny Je tři úrovně "[Zpracoval Ahmad, 1/268-269 Dihasankan od Shaykh Muhammad ibn Abdul Wahhab Al Washabi v knize Al Jauhar Fi týden. "Adadi Darajatil Kazatelna, s.. 61 až 64]

V jiném hadith zmínil, že kazatelna z Prorokových dvou úrovních, pak třetí sedadel. [HR Ibn Khuzaimah, ne. 1777 a další. Podívejte se na knihu Adadi kazatelny Al Jauhar fi "Darajatil věst. 55-56].

Jistě není sporu mezi dvěma hadith, protože tam jsou tři úrovně kazatelny, druhý stát, a třetí sedět, wallahu ví nejlépe.

عن السائب بن يزيد قال كان النداء يوم الجمعة أوله إذا جلس الإمام على المنبر على عهد النبي صلى الله عليه وسلم وأبي بكر وعمر رضي الله عنهما فلما كان عثمان رضي الله عنه وكثر الناس زاد النداء الثالث على الزوراء قال أبو عبد الله الزوراء موضع بالسوق بالمدينة

"Od Saib bin Yazid, řekl:" Po první výzva k modlitbě v pátek, když kněz seděl na pódiu to je čas proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem, Abu Bakr a Umar To anhuma Když Uthman Alláha. ". anhu (chalífát), a lidé mají hodně, dodává třetí Adhan na Zaura ". Abu Abdullah (Imám Bukhari) řekl:" Zaura je jedno místo na trhu ve městě Medina. "[Bukhari, ne. 912 ]

Khathib napodobil modlitba, je uvedeno v hadith níže:

عن أبي أمامة بن سهل بن حنيف قال سمعت معاوية بن أبي سفيان وهو جالس على المنبر أذن المؤذن قال الله أكبر الله أكبر قال معاوية الله أكبر الله أكبر قال أشهد أن لا إله إلا الله فقال معاوية وأنا فقال أشهد أن محمدا رسول الله فقال معاوية وأنا فلما أن قضى التأذين قال يا أيها الناس إني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم على هذا المجلس حين أذن المؤذن يقول ما سمعتم مني من مقالتي

"Z Abú Sahl bin Umamah Hunaif, řekl: Slyšel jsem, že bin Abi Mu'awiya Sufjan, který seděl na kazatelně, kdy muezzin říká" Allahu Akbar, Allahu Akbar ", Mu'awiyah řekl," Allahu Akbar, Allahu Akbar "muezzinů týden řekl, "alla ilaha Illa Alláha ASYHADU", Mu'awiyah řekl:. "A já" muezzinů řekl: "anna ASYHADU Muhammadar Proroka", Mu'awiyah řekl: "A já" Po dokončení adzannya muezzin, Mu'awiyah řekl:. "Ó, lidé. Určitě jsem slyšel Messenger n. na sedadle je-li-beradzan muezzin, říká to, co slyšíte ode mě, že moje slova ". [Bukhari, ne. 914].

Za druhé: Pak postavit za berkhutbah a otevřete jej pomocí: hamdalah, chválu Bohu, a syahadatain shalawat, čtení poezie zbožnosti, a slova Ammy ba'd. To je částečně uvedeno mnoho ahaadeeth, jako hadith Abdullah. On řekl: "Posel sallallaahu To alaihi wa Salamem nás učí khutba záměr (to):

الحمد لله (نحمده و) نستعينه ونستغفره ونعوذ به من شرور أنفسنا (وسيئات أعمالنا) من يهد الله فلا مضل له ومن يضلل فلا هادي له وأشهد أن لا إله إلا الله (وحده لا شريك له) وأشهد أن محمدا عبده ورسوله (يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله الذي تساءلون به والأرحام إن الله كان عليكم رقيبا) (يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله حق تقاته ولا تموتن إلا وأنتم مسلمون) (يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله وقولوا قولا سديدا يصلح لكم أعمالكم ويغفر لكم ذنوبكم ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما) (أما بعد)

"Z Abdalláh řekl: Posel alaihi Alláh sallallaahu To wa Salamem nás učí khutba pro účely". Díky bohu ... "Chvála Bohu prostředky v chválíme ho), tak mu prosím pomozte, a prosil o odpuštění v něm a my ho prosil ochranu před zlo našich duší a od našich zlých skutků.

Každá osoba, která je dána pokyny od Boha, nikdo je zavádějící. A kdo je vede na scestí, pak nikdo mu dal instrukce.

Svědčím o tom, že nikdo nemá právo být uctíván kromě Alláha odst. sám, nicméně, žádný partner), a dosvědčuji, že Muhammad sallallaahu To alaihi wa Salamem je Jeho služebník a posel.

Vy, kteří věříte v Boha bertaqwalah skutečně pravda taqwa k němu, a ty chceš zemřít, ale není v muslimském státě. [Ali Imran: 102]

O lidstvo, bertaqwalah k Pánu, který stvořil vás z bytosti jediné a od něj Bůh stvořil ženu, a místo Boha šíření muže i ženy, které hodně. A bertaqwalah Bohu, že (použití) jeho jméno se zeptáte navzájem mezi sebou, a (kryt) Silaturrahim vztah. Amen Alláh vždy dohlíží na vás. [Nisa ": 1]

Vy, kteří věříte! Bertaqwalah Boha a říct správná slova, Alláh opravit pro tebe skutky, skutky a odpustí vám vaše hříchy. A každý, kdo se drží Boha a Jeho apoštola, pak jistě on má velké vítězství. [Al Ahzab: 70, 71]. (Amma ba'du). [Hlášení Ahmad a další. Shaykh Al-Albani sbírat Sanad-Sanad této hadith v malé knize s názvem Ḩajjah Khutbah]

Po odhalení Sanad-Sanad kázání Ḩajjah hadís, Shaykh Al-Albani řekl ve svém malém přebal knihy "Khutbah Ḩajjah": "Z ahaadeeth, které mají minulost, to se stalo nám jasné, že toto kázání (tj. slova innal Hamda lillah ...) se používá k otevírá zcela kázání, kázání, kázání dobré manželství, páteční kázání, nebo jiný ". [Khutbah Ḩajjah věst. 31, práce Shaykh Al-Albani]

I když to začne kázání Ḩajjah páteční kázání, jak nad zákonem není povinné, ale určitě to je ctnost, jak učil alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem. A z projevů Ḩajjah, že víme, že kázání alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem byla otevřena s: hamdalah, chvála Bohu, syahadatain, čtení poezie zbožnosti a slova Amma ba'd.

Imám Ibn al-Qayyim může mít slitování Alláh řekl: "To není proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem berkhutbah, pokud mu otevřel hamdalah, přečtěte si dvě věty víru s vírou, a volal sebe svým pravým jménem". [Zadul Ma'ad, 1/189]

Na čtení vyznání víry v kázání, potvrzuje i v jiných tradicích, jako hadíth Abu Hurayrah, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:

كل خطبة ليس فيها تشهد فهي كاليد الجذماء

"Každý kázání, že žádný tasyahhud (vyznání víry) k němu, kázání bylo jako ruka odříznut" [Zpracoval Abu Dawud, kniha Al-Adab, kapitola. V Khutbah klasifikovány jako Sahih al-Albani v Sahih Abu Dawud]

Shalawat číst v kázání je zákon a ctnost, jak provést anhu Ali bin Abi Talib Alláha 'v jeho kázání. Zmínil se o historii níže:

عن عون بن أبي جحيفة قال كان أبي من شرط علي رضي الله عنه وكان تحت المنبر فحدثني أبي أنه صعد المنبر يعني عليا رضي الله عنه فحمد الله تعالى وأثنى عليه وصلى على النبي صلى الله عليه وسلم وقال خير هذه الأمة بعد نبيها أبو بكر والثاني عمر رضي الله عنه وقال يجعل الله تعالى الخير حيث أحب

Z "bin Abi Aun Juhaifah, řekl: V minulosti, včetně strážce mého otce Ali Alláha To anhu, a je pod kazatelnou. Můj otec mi řekl, že Ali Alláh To anhu do kazatelny, a chválili Alláha Subhanahu wa Ta'ala a lichotivé, a bershalawat proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem a řekl: "To nejlepší z této ummy po jeho Prorok Abu Bakr, druhý je Umar a'nhuma ". Ali Alláh také řekl: "Alláh učinil dobře, kde on miloval" [Zpracoval Ahmad ve své Musnad, 1/107, a klasifikovány jako Sahih od Shaykh Ahmad Shakir]

Za třetí: Khathib berkhutbah vstát a postavit tváří ke shromáždění a shromáždění tváří v tvář khathib. Z Ibn Umar anhuma, on řekl:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يخطب يوم الجمعة قائما ثم يجلس ثم يقوم

"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem slouží k berkhutbah stánku v pátek, pak se posadil, pak stál" [Muslim, ne. 861]

Imám Bukhari řekl: "Kapitola: kněz čelí lidé v shromáždění) a ahoj lidí, kteří čelí knězi, když berkhutbah. Anas Ibn Umar a čelí kněze. "

Ibn al-Mundhir řekl: "Nejsem si vědom sporu mezi učenci o tom". [Fathul Bari, 2/489. Vydavatel: Dar al-hadís, Káhira].

Ibn Hajar řekl: "Mezi hodin na kněze s výhledem na shromáždění, které se chystá vyslechnout jeho slova, chování a jednání kněží v poslechu jeho slov. Pokud sbor obrátil svou tvář k knězi, a konfrontoval kněze s jeho tělem, jeho srdce, a koncentrace, je lépe pochopit jeho radu a povzbuzení kněží mencocoki disyari'atkan mu, co má být provedena ". [Fathul Bari, 2/489. Vydavatel: Dar al-hadís, Káhira].

Za čtvrté: Sedět mezi dvěma kázání, natož pak, když místo. Jak bylo uvedeno v hadith o Jabir, řekl

رأيت النبي صلى الله عليه وسلم يخطب قائما ثم يقعد قعدة لا يتكلم

"Viděl jsem na proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem berkhutbah postavení, pak se posadil na chvíli, neměl mluvit." [Zpracoval Abu Dawud a dihasankan Al Albani].

Za páté: Khutbah nechte chvíli, modlete se déle, ale oba byli.

قال أبو وائل خطبنا عمار فأوجز وأبلغ فلما نزل قلنا يا أبا اليقظان لقد أبلغت وأوجزت فلو كنت تنفست فقال إني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول إن طول صلاة الرجل وقصر خطبته مئنة من فقهه فأطيلوا الصلاة واقصروا الخطبة وإن من البيان سحرا

"Abu Wa'il řekl:" Ammar berkhutbah k nám stručně a jasně Když padá, my říkáme. "Ahoj, Abul Yaqzhan (Ammar hovory) Máte berkhutbah se stručně a jasně, pokud jste byli trochu dlouho," odpověděl. "Slyšel jsem proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem řekl:" opravdu jedna dlouhou modlitbu a krátké kázání kefahamannya znaménko. Takže panjangkanlah pendekanlah modlitby a kázání! A vskutku, jako vysvětlení je magie. "" [Muslim, ne. 869] .

V dalším hadísu bylo zmíněno, z anhu Jabir bin Samurah Alláha ", řekl,

كنت أصلي مع رسول الله صلى الله عليه وسلم فكانت صلاته قصدا وخطبته قصدا

"Kdysi jsem se modlit s alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem, pak se modlil, a kázání byl". [Muslim, ne. 866].

Délka pátečních modliteb může být viděn z zvyky alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem. Kdysi si dopis přečetl a Al a'la Al Ghasyiyah nebo Al a Al Munafiqun jumu'a. Takže ten pátek kázání ať již déle. An Nu'man, řekl:

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يقرأ في العيدين وفي الجمعة بسبح اسم ربك الأعلى وهل أتاك حديث الغاشية

"Prorok sallallaahu To alaihi wa Salamem slouží ke čtení modliteb na dvou dovolených a na páteční modlitby se: Sabbihisma Rabbikal a'la a Hal ataaka haditsul ghasyiyah". [Muslim, ne. 878].

قال أبو هريرة إني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقرأ بهما يوم الجمعة

"Abu Hurairah řekl:" Slyšel jsem, že Messenger sallallaahu To alaihi wa Salamem přečtěte si je (Surat Al-A'la a al Ghasyiyah) v pátek. " [Muslim, ne. 862].

Sheikh Abdul Aziz bin Muhammad al-'Ablaani řekl, "nechal kázání je vada, která by měla být opuštěna v khathib. Jsou více pochopení než jiní, že návštěvníci mešity v pátečních modliteb je mládež, je senilní stařík, který je schopen odolávat wudu "a čistotu na dlouhou dobu, existují lidé, kteří mají jiné potřeby, tam jsou ti, kteří jsou slabí, nemocní, a tam jsou lidé, kteří mají zábrany. A tak rozšiřovat své kázání by bylo velmi problematické. Kromě toho bude prodloužení kázání evokují nudu, a dokonce i zhoršení khathib kázání. Jak již bylo uvedeno (v tom): To nejlepší z řeči je stručné a jasné, a ne nudné délka "[Imamatul mešita, s... 95-96].

Když se mluví o zkrácení Sunny páteční kázání, Sheikh Ahmed bin Mohammed Al kuvajtský Lathif Alu Abdul řekl: "Ach, to je lidé zůstali daleko khathib dhikrullah odst. kázání), jak si prodloužit slovo! Víte, že mezi pátek khutbah je sunna shrnout a neroste to. A vlastně prodloužit páteční kázání způsobující publikum spustit (nelíbí), živá mysl a není spokojen s vedením proroka Mohameda Alternativy) n, a předchůdce této Ummy, že je v pořádku. " [Al 'Ujalah Fi Sunniyyati Taqshiril kázání, s.. 6].

Očekáváme-li dobrý dlouhý kázání Gomaa, pravděpodobně asi 15 minut. A Alláh ví nejlépe.

Šestý: Khathib hurá oživuje jeho kázání.

عن جابر بن عبد الله قال كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا خطب احمرت عيناه وعلا صوته واشتد غضبه حتى كأنه منذر جيش يقول صبحكم ومساكم

. "Od Jabir bin Abdullah, řekl:" zvyk alaihi proroka sallallaahu To wa Salamem pokud berkhutbah, oči červené, jeho hlas vysoká, a jeho hněv vážně Bylo to, jako když varoval vojáky, když řekl: "nepřítel zaútočí na vás ráno "," nepřátelé zaútočí na vás večera. "[Muslim, ne. 867].

Imám Nawawi řekl: "Tento hadíth učinil nabídku, která nejlépe khathib povzbudivé kázání případ (tj. vážný a seriózní ve věci kázání, pero.), Zvýšil hlas, zvyšování jeho slova. A to (let) v souladu s tématem, které mluví ve tvaru targhib odst. povzbuzením pro dobro) a odst. Tarheeb hrozby proti zlu). Její hněv a možnost skutečného případu, který je, když varoval, že velké a důležité záležitosti. "[Al-Minhaj, 6/155-156. Citoval z knihy proroka Fi Hadyun Khutbatil Gomaa věst. 16, Dr. Sheikh. Anis bin Ahmad bin Tahir].

Za sedmé: Berkhutbah se slovy, že jasně, pomalu a nemluví rychle, jako hadíth o anha A'iša Alláha 'na

... لم يكن يسرد الحديث كسردكم

"... On nemluví tak rychle, jak mluvíte rychle." [HR
Bukhari, Muslim].

V jiné zprávě uvedl:

ولكنه كان يتكلم بكلام بين فصل, يحفظه من جلس إليه

"Ale on mluví s lehkým rozhovoru, samozřejmě, lidé sedí spolu může pamatovat." [Tirmidhi v Syamail Ash, ne. 191].

V jiné zprávě uvedl:

يفهمه كل من سمعه ...

"Každý, kdo slyší pochopí, že" [Abu Dawud]

Proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem ani množit slova v jeho kázání, ani zprostředkovat slova ostatní, aby následovali tak, aby tato slova do jiných slov. Nebyl ve spěchu dodávat kázání. Dokonce zpomalil slova a ne ve spěchu na jeho odstranění. Tyto metody, jasně dává posluchači možnost pochopit kázání a dosáhnout svých cílů. [Hadyun Prorok Fi Khutbatil Gomaa, s.. 36, Dr. Sheikh. Anis bin Ahmad bin Tahir]

Za osmé: Pokud je potřeba, kázání kazatele může dočasně zastavit. Připomínáme ty dar modlitby v mešitách tahiyatul, nabádal posluchače, že plno, a podobně. Stejně jako v hadith o Jabir, že Sulaik vstoupil do mešity v pátek, zatímco proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem byl berkhutbah, pak se posadil. Pak proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem mu řekl,

يا سليك قم فاركع ركعتين وتجوز فيهما ثم قال إذا جاء أحدكم يوم الجمعة والإمام يخطب فليركع ركعتين وليتجوز فيهما

"Ahoj, Sulaik! Nábytek a Modlete se dva rak'ahs, a shrnout dva rak'ah. "Pak řekl:" Když někdo z vás přišel v pátek, kdy kněz byl berkhutbah, ať se modlí dva rak'ahs a dva rak'ah by měl shrnout. "[Muslim, ne. 875/59].

Takže je kalifa Umar To anhu jednou pohrozil přítel, který přišel pozdě, jak je uvedeno v historii, což znamená: Ibn Umar To anhuma, že když Omar bin al-Chattáb stál v kázání v pátek, náhlé tam je člověk přistěhovalců patří mezi prvních společníků proroka alaihi sallallaahu To wa Salamem - zadání (mešita). Umar pak nabádal ho, "Kolik je hodin?" Odpověděl muž, "já nemám čas, tak jsem nešla domů k rodině, dokud jsem slyšel volání k modlitbě, a pak jsem prostě přidat, pokud omytí." Pak Omar řekl: "A to wudoo" jen? I když už víte, že proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem objednat vanu na prvním místě. "[Bukhari ne. 878].

Devátá: Pokud se budete modlit, které indikuje ukazováčku.

عن عمارة ابن رؤيبة قال رأى بشر بن مروان على المنبر رافعا يديه فقال قبح الله هاتين اليدين لقد رأيت رسول الله صلى الله عليه وسلم ما يزيد على أن يقول بيده هكذا وأشار بإصبعه المسبحة

"Z režimu 'Umarah bin Ruaibah, viděl Bishr ibn Marwana na kazatelně se zvedl ruce pak." Umarah řekl: "Ať Bůh zničí dvě ruce Vlastně jsem viděl proroka sallallaahu To alaihi wa Salamem není nic víc, než naznačil rukou, jako je tato ". Pokynul svým ukazováčkem". [Muslim, ne. 874]

Ahmad je uvedeno v historii, že akt se provádí při modlitbě v kázání.

O khathib modlit za kazatelnou, Šejch Dr. Anis bin Ahmad bin Tahir řekl: (včetně khathib odchylka, která je) dobré, aby se modlili za konkrétní lidi každý pátek a vždy čest, že takové (čest) Sunny. Pokud jde o muslimy, aby se modlili za dobro všech, a orgánům, zejména spojitá, pak je to pravda, že disyari'atkan, ne zakázáno. To bylo z Abu Musa vyprávěl, že když berkhutbah, chválil Boha, lichotivé, prosil Boha o požehnání na proroka, a modlit se za dobrý Abu Bakr a Umar. Ibn Qadamah řekl: "Khathib se raději modlili za dobro věřících a věřící ženy, stejně jako pro sebe a diváky. Pokud by se modlili za dobro vládce muslimů, pak je to dobré ... Protože pokud vládce muslimů dobře, to také obsahovalo kabaikan muslimy. Pak modlitba za dobro vládce muslimů, je dobrá modlitba za muslimy, a byl favorizován, ne makruh ". [Al Mughni, 3/181. Citoval z proroka Fi Hadyun Khutbatil Gomaa věst. 16].

Desáté: Po berkhutbah, pak vedou modlitby. V hadíth Abu Hurairah, Prorok řekl:

إذا قلت لصاحبك أنصت يوم الجمعة والإمام يخطب فقد لغوت

"Když řeknete svému příteli" Drž hubu! ", V pátek, zatímco kněz byl berkhutbah, pak budete muset říct, slova zbytečná." [Bukhari ne. 934, muslimská, ne. 851].

Slova proroka alaihi sallallaahu To wa Salamem ", zatímco kněz byl berkhutbah" To ukazuje, to je khathib pátek modlitba vůdce. A to je zvyk z muslimů, protože první, tak jsme si nezaslouží menyelisihinya. A Alláh ví nejlépe shawab bish.

[Zkopírováno z As-Sunny časopisu VIII/1425H/2004M 02/Tahun Edition. Nadace publikoval Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tel. 0271-761016]


zdroj: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar