Jumat, 15 Juni 2012

Tips tips til at huske Al-Koranen-en og Sunnah.


Tips tips til at huske Al-Koranen-en og Sunnah.


Ved
Al-Yazid ibn Abd al-Qadir Ustadz Jawaer


En anklager skal vide, at videnskaben at studere har flere trin, der skal bestås. Han skal starte fra de vigtigste og mest afgørende. Han bør ikke være i et travlt, selv han må være tålmodig og kender niveauet af hendes evner.

De lærde fortiden og vi aldrig afvige fra deres studier på grund af de gradvise stadier i deres studier er en god måde at få viden. Indfaset i at studere Guds ord er baseret på SWT Tabaaraka wa,

وقرآنا فرقناه لتقرأه على الناس على مكث ونزلناه تنزيلا

"Og Al-Koranen-en (Vi har sendt ned) gradvist til dig (Muhammad) recitere for de mennesker, og vi langsomt sænke det gradvist." [Al-Israa ': 106]

Og Allahs ord Ta'ala,

وقال الذين كفروا لولا نزل عليه القرآن جملة واحدة كذلك لنثبت به فؤادك ورتلناه ترتيلا

"Og de vantro siger:." Hvorfor Al-Qur'an blev ikke afsløret for ham alle på én gang "Så at vi styrker dit hjerte (Muhammad) med hende og vi øve i tartil (langsomt, langsomt og korrekt)" [ Al-Furqan: 32]

Mange mennesker er forhindret i at studere på grund af dens formål i at forlade Usul (grundlæggende basis). Definitionen af ​​Usul al-Qur'an og Sunnah.

En anklager prioritere videnskaben lad ham til at huske Al-Qur'an og hadith af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Sådanne forskere rådes af Salaf til folk, der ønsker at få viden fra dem.

Imam Abu 'Umar Yusuf ibn' Abdullah ibn Muhammad ibn 'Abd al-Barr (d.. 463 H) rahimahullaah sagde: "Efterspørgslen har viden niveauer og stadier, som ikke bør krænkes. Hvem bryder en helhed, så han har brudt Salafs, der krænkede deres måde med vilje, da han har mistet, og som krænket, fordi ijtihad, da han havde afveget fra betingelserne.

I begyndelsen af ​​viden huske Koranen og forstå det. Alt, der kan hjælpe til at forstå det, så er det obligatorisk at lære det. Jeg siger ikke, at at huske hele Al-Koranen-en er obligatorisk, men jeg sige, at det er obligatorisk (sunnah nærmer obligatorisk) og et must for alle, der ønsker at være en from, ikke obligatorisk.

Al-Koranen-en er et dagligt syn i videnskab. Hvem er at huske det, før de fylder baligh, så tag tid til at lære hvad der kan hjælpe i forståelsen af ​​det arabiske sprog, så er det den største hjælper til at nå målet i at forstå Koranen og Sunnah, Sunnah sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam .. .

Så se på Sunnah, Sunnah af den berømte, der har været fra profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at en anklager med det formål at videnskaben til den Almægtige Allah i sin bog. Og Sunnah love åbnede Al-Koranen-en for ham ...

Enhver person, der søger Sunnah, Sunnah af profeten, lad ham give høj prioritet til Hadith fortælles af de præster, der tsiqah og mange lejlighed (huffazh) [1]. "Så, min bror, du har at huske Usul og søge hjælp med det.

Imam Ibn jama'ah (d.. 733 H) rahimahullaah sagde: "Lad (anklageren videnskab) startede med Kitabullaahil 'Aziiz, huske mutqin (rigtig modne), hvilket betyder at det forstår sin fortolkning, og alle videnskab (videnskaben om al- Koranen-en). Fordi, Al-Koranen-en er et dagligt syn i videnskab, dets moderselskab, og det vigtigste. "[2]

Således er de vigtigste mål for retsforfølgning af videnskaben, er at huske på Koranen og autentiske Sunnah af profeten. Efter at lad ham huske de bøger ære, både inden for Aqeedah, Fiqh, Hadith, nahwu, og Fara-IDH. Shaykh Muhammad ibn Saalih al-'Uthaymeen rahimahullaah sagde, "Det vigtigste for en person i deres studier er at undersøge den fortolkning, er helt Kalamullaah Kalamullaah for videnskaben. Allah Ta'ala siger,

ونزلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شيء وهدى ورحمة وبشرى للمسلمين

"... Og Vi nedsendte Bogen (Al-Qur'an) til dig for at forklare alt som en guide og barmhjertighed og gode nyheder for dem, der har overgivet sig (muslimer) "[An-Nahl: 89].

Tidligere på Sahaba aldrig gået ti vers, indtil de lærer, hvad der er inde i videnskab og velgørenhed, så de lærer Al-Koranen-en, videnskab, og velgørenhed så godt. Jeg tror, ​​det er det vigtigste. Så var det om teenagere, især børn til at starte med at huske Al-Koranen-en ... Samtidig lade retsforfølgningen af ​​videnskaben afsat til Sunnah som grundlag for Shari'ah ikke kan adskilles for evigt, Al-Qur'an og Sunnah både en åbenbaring. Og hvad, der er forblevet i Sunnah er ensbetydende med, hvad der er fastsat i Al-Koranen-en.

Allah Ta'ala siger,

وأنزل الله عليك الكتاب والحكمة وعلمك ما لم تكن تعلم وكان فضل الله عليك عظيما

"... Og (da) Allah har nedsendt Bogen (Al-Koranen-en) og visdom (Sunnah) til dig og lærte dig hvad du ikke kender. Guds gave skænket dig er enorm "[An-Nisa ': 113]. [3]

• Tip til Lagring af Al-Koranen-en [4]
Tidligere gemmes Al-Koranen-en i betragtning af de gejstlige var nøglen. De begynder deres studier med ham. Det er derfor, de aldrig tøve med at starte huske Al-Koranen-en. Til tider være en egenskab, der vises i de gejstlige og retsforfølgelse af videnskaben. Det meste af Salaf betragtes som en skændsel for ikke huske Al-Koranen-en. Blandt beviserne er, hvad der udtrykkes al-Hafiz Ibn Hajar (d.. 852 H) i Taqriibut Tahdziib (I/664, no. 4529), en biografi af 'Uthman ibn Muhammad ibn Abi Syaibah, "Han er tsiqah, en Hafiz af berømt, men han har auham (en fejl), og sagde, at han ikke vidste Al-Koranen-en. "[5]

Faktisk huske Al-Koranen-en er ikke en forpligtelse på en anklagers viden, men Anledningen var nøglen til at huske og forstå måde. Lad en anklager videnskab ved, at erindringer Al-Koranen-en, og praksis kan øge graden af ​​højde. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إن الله يرفع بهذا الكتاب أقواما و يضع به آخرين.

"Sandelig, Allah Ta'ala lift (grader) nogle af Bog (Al-Koranen-en) og nedværdigende den anden med Al-Koranen-en". [6]

Her er nogle ting, som kan hjælpe en anklager i videnskaben om at huske Al-Koranen-en:

A. Bed til Gud den Almægtige med oprigtighed for at få den lethed huske Al-Koranen-en. Lad huske Al-Koranen-en ske med oprigtighed blot til glæde for Allah Ta'ala.

2. Spille deres bedste vers er blevet gemt til en oplæser 'god læsning og hukommelse.

3. Ngulang gentagelse hukommelsen de vers, der er blevet planlagt og forsøge at disciplin.

4. Ved hjælp af en Mushaf Al-Koranen-en for at styrke memorization.

5. Reciterer udenad vers ngulang ti / 20 gange-måske mere-med stående, siddende og gå.

6. Læs de nye vers er gemt i bønnen, fordi det yderligere kan integrere udenad.

7. Læs vers oversættelse og kommentarer, der er blevet gemt.

8. Væk fra synd og maksiyat.

Imam ADH-Dhahhak (d.. 102 H) rahimahullaah sagde: "Det er ikke en person til at lære Al-Koranen-en og så glemmer han, men på grund af synd." Han læste Guds ord,

وما أصابكم من مصيبة فبما كسبت أيديكم ويعفو عن كثير

"Og hvad Ulykken vederfares dig, er på grund af, hvad dine egne hænder, og Gud tilgiver en masse (af fejl)." [Ash-Syuura: 30]

Så fortsatte han, "Tragedy er større end glemmer al-Koranen-en?" [7]

9. Bestem en regelmæssig tidsplan for at bestemme den daglige recitation (hvad der huskes hver dag).

Menyelisihi ikke forsøgt at ændre reglerne eller, bortset fra, da der er ting at gøre nødsituation.

10. Stk skal diahafal lidt hver dag for at være mere vedlagte

For dem, der har lagret flere kapitler af Al-Koranen-en, eller som har lagret 30 kapitler, lad ham altid muraja'ah (repeat-ngulang) på lejlighed og holde det godt som Al-Koranen-en er hurtigere end tabet af bundet kameler.

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

تعاهدوا هذا القرآن, فوالذي نفس محمد بيده, لهو أشد تفلتا من الإبل في عقلها

Altid læse Koranen. Ved en der bor i hænderne på Muhammad er Hans, ja, Al-Koranen-en er lettere at skilles end en kamel i en knude "[8]

• Lås i Lagring og huske
Der er nogle vigtige ting, der kan bidrage til retsforfølgningen af ​​videnskab at huske eller huske lektion med et godt overblik, herunder:

A. Mengikhlaskan intention for Gud og forventer en belønning fra ham.

2. Væk fra de ting, forbudt og forbudt Sharia.

3. Gode ​​forretningsmæssige resultater, spise halal-mad og væk fra haram.

4. Tøm hjerter af mange travlt.

5. Ikke huske når meget sulten, tørstig, træt, eller når hans hjerte havde travlt med andre sager.

6. High-vilje, alvor, og fortsatte med at gentage de erfaringer, med henblik på at kunne huske.

7. Ikke afskrækket af den grimme evnen til at huske og holde gentage lektionen ngulang.

8. Gentagelse lektioner med en stemme, der kan høres, fordi lytte kan hjælpe med at huske lektioner.

9. Med hjælp af pen og papir til at gøre alt, hvad der kan hjælpe med erindringer, eller gentage lektionen ngulang skriftlig måde.

10. Og før alt det ovenstående, så lad altid helliget Allah Ta'ala. [9]

Imam al-Bukhari rahimahullah var en stærk hukommelse. Han blev engang spurgt, "Glem ikke, at medicin?" Han svarede: "Altid se til bogen" (Det er altid læse og gentage det). [10]

• Bedste Times at huske
Imam Ibn jama'ah rahimahullaah sagde, "Det bedste tidspunkt at huske, er, når måltidet, for at diskutere i morgen;. At skrive i løbet af dagen, og for muthala'ah og diskutere (mudzakarah) om natten"

Al-Khatib al-Baghdadi (d.. 463 H) rahimahullaah sagde: "Det bedste tidspunkt at huske er på tidernes morgen, så midt på dagen, og derefter i morgen." Han tilføjede: "Lagring i aften over at bringe fordelene snarere end at huske i løbet af dagen, og når sulten (ikke meget) er mere fordelagtig end når den er fyldt. "[11]

• Bedste sted at erindre
Imam Ibn jama'ah sagde, citerer fra al-Khatib, "Det bedste sted at lære rummet og ethvert sted væk fra de ting, der gør uagtsom." Han sagde, "Det er ikke godt, hvis der er lagret i en plante, omkring grønne træer, på bredden af ​​floden, i midten af ​​vejen, og støjende steder, fordi det er (generelt) kan forhindre den tomme hjertet (at huske). "[12]

• Anklagerne skal være bekendt med videnskaben om Al-Koranen-en
'Abdullah bin' Amr ibn al-`radhiyallaahu" anhuma sagde, "Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam hendes ord til mig,

اقرإ القرآن في كل شهر, قال: قلت: إني أجد قوة. قال: فاقرأه في عشرين ليلة, قال: قلت: إني أجد قوة, قال: فاقرأه في سبع ولا تزد على ذلك.

"Læs Al-Koranen-en (at forsegle) hver måned." 'Abdullah sagde, sagde jeg, "Virkelig, jeg er i stand til at gøre mere end det." Profeten sagde, "så læs (at forsegle) i tyve dage." " Abdullah sagde, sagde jeg, "Virkelig, jeg er i stand til at gøre mere end det." Profeten sagde: "Hvis det er tilfældet, læse (at forsegle) i syv dage og ikke mere end det." [13]

Jundub bin 'Abdullah ibn Sufyan al-Bajali (død mellem th. 60-70 H) radhiyallaahu' anhu vil aldrig sige, "Jeg vil sige til dig, så lad frygt for Allah. Jeg laver også en vilje til at du altid (læs og værdsætter) indholdet af Al-Koranen-en, fordi han var lys på en mørk aften, og vejledningen i dagens lys. Vid, at Al-Koranen-en kan få dig til at nå frem til noget, hvis værdi er meget høj ... . "[14]

[Kopieret fra bogen The Road to Heaven Sciences Demand "Efterspørgslen Free Science", Forfatter af Yazid ibn Abdul Qadir Jawaer, Publishers Bibliotek At-Taqwa, PO BOX 264 til 16 001 Bogor West Java - Indonesien, Første Rabi'uts Thani offentliggjort 1428H/April 2007M]
_______

Vigtigheden af ​​arabisk




Imam Shafi'i sagde: "Folk skal du ikke være dum og altid på kant, men fordi de forlod det arabiske sprog, og foretrækker begrebet Aristoteles". [2]

Dette udtryk Imam Shafi'i for mennesker, så vi ikke marginalisere sprog muslimske stolthed. Hvis præsten så tilstanden af ​​de mennesker til stede på det arabiske sprog, vil han helt sikkert bekymring var montering.

Arabisk er forskellig fra andre sprog som et middel til kommunikation mellem mennesker. Forskellige arabiske sprog er så meget kvalitet. Ideelt set, muslimer koncentrere sin opmærksomhed på dette sprog. Godt at lære det for sig selv eller at lette og vejlede børnene til formålet.

I fortiden, er arabisk en plads i hjerterne hos muslimerne. Forskere og selv de kaliffer ikke se med det ene øje. Fashahah (i taler sandt), og skarpheden af ​​tungen i sproget til at være en indikation af succes forældre opdrager deres børn i barndommen.

Pehatian ødelæggelsen af ​​det arabiske sprog udbredelsen af ​​islam var synlig, når du indtaster landenes Ajam (ikke arabisk). Mellem løbene sammen og forene under paraplyen af ​​islam. Mere og mere dominerende stavefejl i samtalen. Desuden, hvis det observerede aktuelle virkelighed af muslimer i almindelighed, hvoraf mange menganaktirikan arabisk. Stor bekymring var manglen på forældrene tilskynde deres børn til at forfølge arabisk.

FUNKTIONER ARABISK
A. Arabisk er det sprog Koranen. Han sagde:

إنا جعلناه قرءانا عربيا لعلكم تعقلون

Vi har faktisk gjort Koranen på arabisk, så du forstår det. [3]

2. Arabisk er det sprog, af profeten Muhammad og hans følgesvende verbale sprog. Hadith af profeten, som kom til os på arabisk. Ligeledes bøger fiqh, skrevet med dette sprog. Derfor er beherskelse af det arabiske sprog blev en gateway til at forstå.

3. Arabisk formulering er ikke meget. Mest består af tre bogstaver arrangement alene. Dette vil lette forståelsen og udtale.

4. Smuk arabisk ordforråd. Mennesker, der ser på fraser og sætninger på arabisk, vil han føle en smuk og levende udtryk, klædt med ord koncise og solid.

INSTRUKTIONER lære arabisk UOPSAETTELIGHED
A. Irettesættelse mod hårde fejl i nettet.
Sproget er godt og sandt Salaf generation er blevet en tradition. Derfor er fejl i udtalen eller udtryk, som ikke er i harmoni med standard reglen betragtes som fejl, hvilket reducerer værdighed i manges øjne. Især når det sker for mennesker med ædle fødsel. Ibn al-Anbari sagde: "Hvor god anses for forkert ord ... De arabisk-talende mennesker, der elsker den gode og rigtige, ser på de forkerte mennesker med det ene øje og slippe af med dem?".

Umar havde flere folk kommentere på, hvordan man skyde med at sige: ". Sikke en dårlig skyde dine pile" De svarede: "قوم متعلمين نحن (vi er nybegyndere), [4] 'Umar sagde," du taler mere fatal fejltagelse end dårlig opdragelse jeg tror, ​​du ... "[5]

2. Advarer mod arabisk Salaf.
Umar skrev til Abu Musa, der indeholder meddelelsen: ". Amma ba'du, forstå Sunnah og lære arabisk"

Ved en anden lejlighed sagde han: "Må Allah have barmhjertighed med dem, der rette hende talt (ved at lære arabisk)".

Ved en anden lejlighed erklærede han: "Undersøgelse af religion, og tilbedelse, såvel som emmer af arabisk".

Han sagde også: "Lær arabisk, fordi det er i stand til at styrke og øge følelsen af ​​ære". [6]

De lærde har ikke nedtone det arabiske sprog. De stadig give et stort problem i intens person af hans, ligesom andre syar'i videnskab. Fordi arabisk er en enhed og et middel til at forstå videnskaben om lov.

Imam Shafi'i sagde: "Jeg bor i landet i tyve år. Jeg studerede poesi og sprog. Jeg udenad Koranen. Aldrig glip af et enkelt ord til mig, men jeg forstår dets betydning ".

Imam Shafi'i har nået et højdepunkt i beherskelse af arabisk, så det blev døbt som den mest veltalende mænd Quraish i tiden. Han indeholder en henvisning til det arabiske sprog.

Ibn al-Qayyim også kendt for at have en stærk opmærksomhed på det arabiske sprog. Han studerede bøger af Ibn al-Fathi Al Ba'li Mulakhkhash arbejde Abul `Herefter Al Jurjaniyah, Alfiyah Ibni Malik, Ash Kafiyah Safiyah Al og At Tashil. Han lærte også fra Ali ibn Majd At Tusi.

Andre lærde, der er kendt for at have stor opmærksomhed på det arabiske sprog er Imamen Syaukani. Disse forskere studerer nahwu og Sharaf af tre forskere på samme tid, nemlig: Sayyid Ismael ibn al-Hasan, Allama Abdullah bin Ismail En Nahmi, og Allama Muhammad bin Qasim Al Khaulani.

3. Også kalif Kids lære arabisk.
Den kalif, før også give stor vægt på det arabiske sprog. Ud over at undervise børnene med de religiøse videnskaber, de også give en specifik tidsplan for at uddybe det arabiske sprog og litteratur. Deres motivation, fordi kende den positive værdi af den arabiske stil af deres tale, manerer beplantning, forbedret udtryk i tale, hovedstaden i islamisk lære fra henvisningen. Derfor er de arabiske lærde har også en holdning i regeringen, og tæt på kaliffer. De sprogforskere at være lærer for børn kalif.

En Al Ahmar Nahwi sagde, "Jeg fortalte Al Rashid at lære arabisk litteratur til sin søn, Muhammad Al Amin. Al-Ma'mun og Al Amin også blevet uddannet lingvist navnet Abul Hasan 'Ali ibn Hamzah al kisai folk tæt på kalif. Tilsvarende, en anden sprogforsker, kendt som Abu Ishaq Ibrahim ibn Muhammad ibn Som Sari lærer børn kaliffen Al Mu'tadhid arabiske lektioner. Også Abu Jaffar Muhammed bin Abu Qadeem Qadeem undervise Al Mu'taz, før du tager kontor. "

INDFLYDELSE af arabisk FOR UDDANNELSE
A. På lette beherskelse of Sciences.
Islam understreger kraftigt vigtigheden af ​​viden gennem læsning. Gud sagde.

اقرأ باسم ربك الذي خلق

Læs navnet på din Herren, der skabte. [Al 'Alaq: 1].

Gennem det arabiske sprog, kan man opnå videnskab. For det arabiske sprog er blevet et middel til at overføre viden.

Konkrete beviser, mange lærde, der opretholder de forskellige discipliner i poetiske couplets, bedre kendt under nazham (manzhumah eller nazhaman). Med dette, ville man være relativt let at lære, fordi interessen i skønheden af ​​dens struktur, og en nødvendighed for at huske det for folk, der ønsker virkelig at mestre det godt.

For eksempel er Bog Ash Syathibiyah Fi Al Qiraati Som Sab'i Al Mutawatirati 'Anil Aimmati Al Qurrai Som sab'ah, et digt, der indeholder Matan sab'ah qiraah lektioner, som er skrevet af Imam al-Qasim ibn Ash Firah Syathibi. En anden bog-formet perlerække af lyriske vers. Så Al Jazariyah, hvilket er en bog om det arbejde, Imam Muhammad bin tajwid Muhammad Al-Jazari. Inden for videnskab musthalah hadith, er der en bog Manzhumah Al Baiquniyah, værker af Shaykh Muhammad bin Taha Al Baiquni. Og der er mange andre eksempler.

2. Forbedre skarpheden af ​​Power Tænk.
I dette tilfælde, Umar sagde: "Lær det arabiske sprog. Sikkert han kan styrke og øge følelsen af ​​ære. "

Arabisk sprog vurdering vil øge en persons tænkning, fordi der i det arabiske sprog er der et smukt arrangement og en harmonisk blanding mellem sætninger. Det vil invitere nogen til at optimere magt fantasi. Og det er en faktor, der vil langsomt skærpe sine intellektuelle evner. Fordi den person, inviteret til at overveje og tænke over det. Tænk på Guds ord:

ومن يشرك بالله فكأنما خر من السمآء فتخطفه الطير أو تهوي به الريح في مكان سحيق

Den, der forbinder noget med Allah, da han synes at falde fra himlen og ramte af en fugl eller vinden til fjerne steder. [Al-Hajj: 31].

På grund af omfanget af den fare for shirk i Allah, permisalan mennesker, så der gør sådan noget, der faldt ned fra himlen umiddelbart ramt af fuglen, så hans krop lemlæstet. Således, om de afgudsdyrkere, da han forlod troen, så travlt menyambarnyanya revet fra alle sider, og verdensreligioner, de ødelægger djævelen-djævelen. [7]

3. Affect moralske udvikling.
Folk, der dyk ned i det arabiske sprog, vil bevise, at dette sprog er et middel til at forme og trimme høje moralske temperament beskidt.

Derfor, siger Ibn Taymiyyah: "Se, opmærksom på det arabiske sprog vil påvirke alle de intellektuelle, moralske, religiøse (en person) med en meget stærk indflydelse real længere. Så også vil have en positiv effekt for folk, der forsøger at efterligne disse tidlige generationer af de kammerater, tabi'in og efterligne dem, vil øge styrken af ​​intelligens, religion og etik ". [8]

For eksempel, et stykke poesi Sung Habib ibn Aus at advokater opfører sig med gode manerer:

يعيش المرء ما استحيا بخير ويبقى العود ما بقي اللحاء
فلا والله ما في العيش خير ولا الدنيا إذا ذهب الحياء

Mennesker er altid i god, så længe han har en følelse af skam
Stammen er altid tidløs, så længe huden ikke er skrællet
Ved Gud, var der intet godt i livet,
Ligeledes, i verden, har da skam forsvundet

Der er også digte, der piskes op en række folk til at holde sig væk fra dårlige temperament. Imam Shafi'i sagde:

إذا رميت أن تحيا سليما من الردى ودينك موفور وعرضك صين
فلا ينطقن منك اللسان بسوءة فكلك سوءات وللناس أعين

Hvis du ønsker at leve i frihed fra korruption;
(Også) jeres religion og ære bevaret intakt,
Anbring ikke dine tunge handicappede,
Din krop er fyldt med skam, og dem, der (også) har en tunge.

Således arabisk er stadig vigtig, selv blive kendetegnende for muslimer. Skal være bekymring for muslimerne. Ved at forstå det arabiske sprog, bliver beherskelse af Koranen og Sunnah lettere. Til gengæld vil føre folk til at kunne leve op til sine værdier og til at gennemføre dem i livet.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin IX/1426H/2005M 02/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondanrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]



Adab Science Council



Ved
Syamhudi gejstlige Abu Asma Khalid.


Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde.

وما اجتمع قوم في بيت من بيوت الله يتلون كتاب الله ويتدارسونه بينهم إلا نزلت عليهم السكينة وغشيتهم الرحمة وحفتهم الملائكة وذكرهم الله فيمن عنده ومن بطأ به عمله لم يسرع به نسبه

Det er ikke et folk samledes i Guds hus, de læser Allahs Bog og studere det, men faldt til deres fred, og barmhjertighed dækker dem, englene omgiver dem, og Allah rose dem foran væsen var nær. Enhver person, der er mindre gode gerninger, så nasabnya ikke løfte den.

TAKHRIJ HADITS
Denne hadith er et stykke af Hadith berettet af Abu Huraira fra en ven:

• Muslim, i Shahihnya, Bog Du'a Adh Dzikir Wad, kapitel Fadhlul astrale sammen'' Ala Tilawatil Koran Wa 'Ala Dhikr, nummer 6793, kapitlerne 17/23. (Se Sharh An Nawawi).
• Abu Dawud i sin Sunan, Kitabul Adab, kapitel Fil muslimske Lil Ma'unah 4946 numre.
• Ibn Mâjah i sin Sunan, Muqaddimah, kapitel Fadhlul Wal Hatsu Ulama 'Ala Thalabul Ilmi nummer 225.

Kort biografi fortællere HADITS
Abu Hurairah. Han er en ven af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. Hans fulde navn Abdurrahman ibn Shahr [1] På grund af titlen Abu Hurairah, fordi han kunne lide at katten har. Selv nye til islam i det syvende Hijra år, men deres viden er anerkendt af mange venner.

For tre eller fire år med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam faktisk bruges af ham af Allah' anhu. Er med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, når mange af de kammerater har travlt i markedet eller andre steder.

Mænd, der opfører sig forsigtigt med hvidt skæg og lidt rødlig, meget persistente udforske videnskaben af ​​profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, uanset der i sin naturlige sult. Så det er ikke overraskende, at han berettede mange hadith af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

Hadith af Abu Hurayrah, at riwayatkan af Imam Bukhari og Muslim hadith sammen så mange som 326. Mens der er berettet af Imam Bukhari, Imam Muslim så meget som 93 uden den hadith berettet af Imam Muslim og Imam Bukhari 98 hadith no.

BETYDNING af ordforråd HADITS
وما اجتمع قوم في بيت من بيوت الله - (ikke et folk samlet i et hus af Gud), der er moske. Mens madrassaer og andre steder, der har disse kvaliteter, er det også grundlag af Hadith berettet af Muslim lafadz.

لا يقعد قوم يذكرون الله عز وجل إلا حفتهم الملائكة وغشيتهم الرحمة ونزلت عليهم السكينة وذكرهم الله فيمن عنده

Det er ikke sidder en folk dhikr af Allah, bortset fra englene omkring ham, dækkede ham til nåde og ro sænker sig over dem, og prise Gud i lyset af et væsen ved sin side. [Berettet af Muslim, no. 6795 og Ahmad]

السكينة -, ro.

وغشيتهم الرحمة -, indhyllet i Guds nåde.

وحفتهم الملائكة -, omgivet af engle barmhjertighed.

وذكرهم الله فيمن عنده -, priste Gud og give den belønning, før hans engle.

ومن بطأ به عمله لم يسرع به نسبه -, der er mindre gode gerninger vil ikke opnå det perfekte værdighed for dem, som arbejdskraft, trods Nasab lærde.

FAIDAH HADITS
Første: Vigtigheden af ​​Science Council
Montering af videnskab er en integreret del af den gejstlige Rabbani. Selv holdt et råd af videnskab er en vigtig sag, som skal foretages af en 'Alim. Fordi det er det højeste værdighed gejstlige Rabbani, som Allah swt.

ماكان لبشر أن يؤتيه الله الكتاب والحكم والنبوة ثم يقول للناس كونوا عبادا لي من دون الله ولكن كونوا ربانيين بما كنتم تعلمون الكتاب وبما كنتم تدرسون

Unaturlig for mennesket, som Gud gav ham Bogen og visdom og Profetskab, så han sagde til manden: "Vær tilbedere-penyembahku ikke tilbedere af Gud". Men, (han sagde): "Du skal være dem, Rabbani, fordi du altid lære dig Bog og fordi du fortsætter med at lære [Ali Imran: 79]..

Dette har gjort Allahs Sendebud. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam opmuntrer os til at deltage i Science Council. Med sin sige,

إذا مررتم برياض الجنة فارتعوا قالوا وما رياض الجنة قال حلق الذكر

Hvis du passerer parken Paradise derefter stoppe. De spurgte, "Er parkens Paradise?" Han svarede: "halaqoh erindring (Majlis Science). [History of At-Tirmidhi og klassificeret som saheeh Sheikh Salim bin Eid Al-Hilali i Sahîh Kitabul Adzkar 4/4].

På samme måde, de retfærdige er meget begejstrede for hosting og deltage. Derfor får vi videnskaben panelet om deres historie. Blandt disse enheder Abdillah bin Mas'ud i Kufa, Abu Hurairah i Medina, Imam Malik i Nabawi moske, Al-Hajjaj bin Syu'bah, Yazid ibn Harun, Imam Shafi'i, Imam Ahmad i Bagdad, Imam Bukhari og andre.

Andet: Rådet for Videnskab Faidah og dyd.
Blandt faidah videnskab forsamlinger er:
• befaling Allah swt og Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og følge eksemplet fra en livsform de retfærdiges Salaf.
• Få ro.
• Få Allahs nåde swt
• priste Gud i overværelse af englene.
• Tag vejen til at få arven fra apostlene.
• Gain viden og manerer af en lærd.

Tredje: Science Rådet for Adab.
Matter, der skal gøres for at tage faidah af videnskabelige samlinger er:

• oprigtighed.
Lad os afgang og sæde for en sagsøger at et panel af videnskabelig viden, bare fordi Gud alene. Uden riya "og roste ønske om andre. En anklager i videnskaben om glatning bermujahadah lade sine intentioner. Fordi han vil komme i problemer og træthed i sin hensigt om at rette det. Derfor Ats Tsauri Imam Sufyan sagde: "Jeg finder det ikke svært at rette sig noget ud over hensigten." [2]

• Deltag Ardent Science Council.
Alvor og iver i at deltage i forsamlinger videnskab utrætteligt og kedsomhed er meget ønskeligt. Må ikke være nok til at tælle antallet. Men, regne ud hvor meget og meget uvidenhed. Fordi så meget uvidenhed, mens den videnskab, som vi har meget få.

Se kesemangatan de lærde, der deltager i Rådet tidligere i videnskaberne. Abul Abbas Tsa'lab, en lærd nahwu kommentar til Ibrahim Al harbi, "Jeg har aldrig tabt Ibrahim Al harbi i assembler lektioner nahwu eller halvtreds år".

Så hvad er opnået ved Ibrahim Al harbi? Til sidst blev han en lærd af verden. Husk, at viden ikke opnået en sådan ejendom. Men med oprigtighed og tålmodighed.

Sikke en vidunderlig udtryk for Imam Ahmad bin Hambal, "Videnskab er en gave givet af Gud til de mennesker, hun kan lide. Ingen fik det på grund af arvelighed. Hvis erhvervet af afstamning, i hvert fald den mest berettiget person er en ekspert strofe af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam'. Tilsvarende, Imam Malik, da han så sin søn John ud af hans hus for at spille, "Tak Gud, den Ene, som ikke gør denne videnskab som ejendom".

Abul Hasan Al Karkhi sagde: "Jeg var til stede ved Abu Khazim samling på fredag, men der er ingen undervisning, så for ikke at afskære kebiasanku deltage".

Se dem i den ånd at søge viden og videnskab til at deltage i forsamlinger. Indtil de endelig får fantastiske resultater.

• Kom til forsamlingen fremskynde Videnskab og ikke for sent, selv fra skal passere i andre.
Når det bruges til at fremskynde person, der deltager videnskaben panelet, vil det få faidah meget. Asysya'bi så når du bliver spurgt, "Hvor har du al denne viden?", Svarede han, "Du skal ikke være afhængig af andre. Rejser til lande som temperament og tålmodig muldyr, og skyndte sig som bersegeranya ørn ". [3]

• Søg og forsøger at få lektioner Hvad er In The Arts Council ikke kan deltage.
Nogle gange kan en person kan ikke deltage i et råd af videnskab eller anden grund. Såsom: smerter og andre. Så kan ikke forstå de erfaringer, der er indeholdt i disse forsamlinger. Under disse omstændigheder lade ham opsøge og forsøge at få en lektion er gået glip af det. På grund af karakteren af ​​det som en serie af lektioner. Hvis ene side mangler fra det, kan den forstyrre hinanden.

• Optag-Faidah Fidah Opnået fra bogen.
Faidah registreret lektioner i bogen eller i en særlig notesbog. Faidah-faidah vil være nyttig, når genlæst og registreres i forbindelse med udarbejdelsen undervisningsmateriale, foredrag og besvare de problemer. Derfor er de fleste eksperter rådgive vores videnskab. Hvis du køber en bog, så for ikke at sætte det ind i biblioteket. Bortset fra efter at have set bogen i almindelighed. Sådan at kende forfatteren. Genstand, der er indeholdt i bogen ved at kigge på indholdsfortegnelsen og membuku-åbne henhold til tilstrækkeligheden af ​​den delvise omfattet af bogen.

• Stille og Busy Not Alone I Science Council.
Dette omfatter manerer er vigtige i videnskab forsamlinger. Imam Adh Dzahabi formidle historien om Ahmad ibn Sinan, da han sagde, "Ingen talte i den øverste bin Abdurrahman Mahdi. Pena ustemt. Ingen rejste sig op. Som om der er fugle på deres hoveder, eller som om de var i bøn "[4]. Og i en anden fortælling, "Hvis han så en af ​​dem smilede og talte, han var iført sandaler og komme ud". [5]

• Ikke tilladt til fortvivlelse.
Nogle gange nogle af os har været til stede på et panel af videnskab i lang tid. Men kan ikke forstå det, men lidt. Så opstår i os en følelse af fortvivlelse og ikke længere ønskede at sidde der. Sikkert, bør dette ikke ske. Da det er blevet forstået, at fornuft og intelligens af hver person er forskellig. Intelligens kunne vokse og trives på grund af vane. Jo mere en person sætte sig selv, de stærkere og bedre evner. Kig på tålmodighed og konstans af de lærde i deres studier og søge svar på et problem! Kig på hvad der bliver sagt Sheikh Muhammad Al Amin Ash Syinqiti, "Der er et problem, at jeg ikke har forstået. Så jeg gik hjem, og jeg holdt forskning og forskning. Mens pigen sætte lamper eller lys på toppen af ​​mit hoved. Jeg fortsatte med at forske i og drikke grøn før 3/4 dage, indtil den dag, daggry ". Så sagde han: "Så terpecahlah problemet".

Se hvordan han tilbringer sin dag ved at studere et problem, der ikke har været klart for ham.

• Skær ikke lærere eller præster tale.
Herunder Adab der skal overvejes i videnskaben panelet ikke afbryde læreren eller præsten. Fordi det også dårlige manerer. N profeten lærte os med sin ordsprog.

ليس منا من لم يجل كبيرنا و يرحم صغيرنا و يعرف لعالمنا حقه

Ikke én af de mennesker, der ikke respekterer vores ældste og elsker yngre, og som ikke forstår højre for præster. [Berettet af Ahmad og klassificeret som saheeh al-Albani i Sahih Al-Jami '].

Imam Bukhari skriver i Shahihnya, kapitel en mand, der havde travlt med at tale videnskab i staten, bør forbedre samtalen. Så formidle hadith.

عن أبي هريرة قال بينما النبي صلى الله عليه وسلم في مجلس يحدث القوم جاءه أعرابي فقال متى الساعة فمضى رسول الله صلى الله عليه وسلم يحدث حتى إذا قضى حديثه قال أين أراه السائل عن الساعة قال ها أنا يا رسول الله قال فإذا ضيعت الأمانة فانتظر الساعة قال كيف إضاعتها قال إذا وسد الأمر إلى غير أهله فانتظر الساعة

Fra Abu Hurairah, sagde han: "Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam var at rådgive bestyrelsen, kom der en A'rabi og spurgte," Når opstandelsens dag? "(Men) han holdt tale indtil du er færdig. Så (han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam) spurgte: "Hvor sætter mig til at spørge om Opstandelsens dag?" Han svarede: "Jeg, O Allahs Sendebud sallâ Allâhu' alaihi wa sallam." Så sagde han, "Hvis mandatet er spildt, så hold øje Dommens Dag ". Han spurgte, "Hvordan at spilde det?" Han svarede: »Hvis en sag er givet til ikke-eksperter, så se Hour". [Bukhari].

Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i denne hadith, og ikke er opmærksomme vendte hans pen til at uddanne.

• civiliserede er tale om.
At bede er nøglen til videnskaben. Også beordret til Allah swt i Hans Ord;

فسئلوا أهل الذكر إن كنتم لاتعلمون

Så spørg den person, der har kendskab til, hvis du ikke kender. [En Nahl: 43].

Ligeledes lærte profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, at dumhed er at spørge det stof, som hans siger,

ألا سألوا إذ لم يعلموا فإنما شفاء العي السؤال

Hvis de spørger! Uvidenhed er at spørge den virkelige kur. [History of Abu Daud, Ibn Mâjah, Ahmad og klassificeret som saheeh Darimi og Sheikh Salim Al Hilali i Tanqihul Ifadah Miftah Al Muntaqa Min Sa'adah Daris, s.. 174].

Imam Ibn Qayim sagde: "Videnskaben har seks værdighed. Den første, både i at spørge ...... Der er blandt mænd, der ikke får den videnskab, fordi noget godt i at spørge. Lejlighedsvis, fordi det ikke spørge direkte. Eller spørge om noget, når der er vigtigere. Ligesom at spørge om noget, der ikke er tabt, hvis du ikke kender, og lade hvad han havde at vide. "[6]

Tilsvarende, Al-Baghdadi Al Khathib give en redegørelse, "Sepatutnyalah generthed ikke forhindre nogen i at spørge om begivenheder, der skete." [7]

Det er derfor nødvendigt at forklare nogle af de måder, der bør overvejes i at spørge, herunder:

A. Adspurgt vidste ikke tilfældet ikke havde til hensigt at teste.
Det bruges som angår spørgsmålet ved Allah swt i Hans Ord.

فسئلوا أهل الذكر إن كنتم لاتعلمون

Så spørg den person, der har den viden, hvis du ikke kender. [En Nahl: 43].

I dette vers Allah nævner de vilkår den pågældende ikke kender. Så en person, der ikke kender til at bede om at blive fortalt. Men nogen, der allerede kender en sag får lov til at spørge om sagen, at uddanne folk på samlingen. Som gjorde Gabriel til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam i en hadith, der Jibril Mashur.

2. Bør ikke spørge om noget, som ikke er nødvendig, kan svaret være generende spørgeren eller skabe problemer for muslimerne.
Som Allah swt forbyder i Hans Ord;

ياأيها الذين ءامنوا لاتسئلوا عن أشيآء إن تبد لكم تسؤكم وإن تسئلوا عنها حين ينزل القرءان تبد لكم عفا الله عنها والله غفور حليم

Åh, I der tror, ​​spørg ikke (for din Profet) hvis tingene bliver forklaret til dig, sikkert plager dig, og hvis du spørger på det tidspunkt, Koranen blev åbenbaret, vil uden tvivl blive forklaret til dig. Gud mema'afkan (dig) om disse ting. Allah er Tilgivende, Clement. [Al Maidah: 101].

Og de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam

إن أعظم المسلمين جرما من سأل عن شيء لم يحرم فحرم من أجل مسألته

En muslim er den største synd er den, der spørger om noget, der ikke er forbudt, og forbudt på grund af spørgsmålet. [Bukhari, Muslim, Abu Dawud og Ahmad].

Det er grunden til venner og tabi'in ikke kan lide at sætte spørgsmålstegn ved tingene før hændelsen indtraf. Rabi 'bin Khaitsam sagde, "O Abdullah, hvad Gud har givet dig i sin bog om videnskab og derefter takker, og at Gud ikke giver kepadmu, og derefter forpligte sig til" Alim og ikke være latterligt. Fordi Gud sagde til Hans profet l,

قل مآأسئلكم عليه من أجر ومآأنا من المتكلفين إن هو إلا ذكر للعالمين ولتعلمن نبأه بعد حين

Sig (O Muhammad), "Jeg beder dig ikke om dakwahku mindste belønning, og jeg ikke også folk, som forfalsker. Dette Koranen, intet andet end en advarsel for alle skabninger. Og I skal kende (sandheden) Koranen nyheder igen efter et stykke tid [Shad: 86-88]. [8].

3. Tilladt at spørge en 'Alim af de argumenter og begrundelsen for sin mening.
Den leveres i Al Khathib Al Baghdadi Al Faqih Wal Mutafaqih 2/148, "Hvis en 'Alim at besvare et problem, der spurgte, om svaret er baseret på simpel udtalelse eller argument".

4. Tilladt at spørge om de ord, en "Alim, der er endnu ikke klart. Baseret på argumentet om Hadith Ibn Mas'ud Allah 'anhu, sagde han,

صليت مع النبي صلى الله عليه وسلم ليلة فلم يزل قائما حتى هممت بأمر سوء قلنا وما هممت قال هممت أن أقعد وأدعه

Jeg bad med profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, og hans bøn, indtil jeg agter at forlænge grimhed? Vi spurgte Ibn Mas'ud, "Hvad har du tænkt?" Han svarede: "Jeg ønsker at sidde ned og lad det". [Bukhari og Muslim].

5. Spørg ikke om noget som du ved jawabannnya, at vise din storhed og chikanerende andre.

• tage moral og moralsk lærer.
Formålet med videnskaben er til stede i forsamlingen, ikke kun begrænset til rent videnskabelige faidah. Der er andre ting, der også skal modtage seriøs opmærksomhed. Hvilket er at se og efterligne karakteren af ​​læreren. Således de tidligere forskere. De deltager videnskaben panelet, også at få en god karakter og opførsel af en 'Alim. For at tilskynde dem til at gøre godt og ædelt.

Fortalt af nogle forskere, deltog Imam Ahmad samling af fem tusinde mennesker. Det sagde kun 500 mennesker, der skriver, og resten tog faidah af adfærd, manerer og civiliserede ham. [9]

Abu Bakr Al Muthaawi'i sagde: "Jeg deltog i et panel af Abu Abdillah - han er mengimla 'Musnad til deres børn-tolv år. Og jeg ikke skrive, men jeg har lige set de manerer og moralsk ". [10]

Så vores tilstedeværelse i forsamlingen om videnskaben. Lad ikke bare tage faidah videnskab alene, men også tage alle eksisterende faidah.

Tilsvarende nogle faidah der kan tages fra denne hadith. Forhåbentlig nyttige.

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah Foundation Udgivet 08/Tahun VI/1423H/2002M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]



Når Velgørenhed Uden Videnskab



Ved
Halim feat Armen Naro



Som en muslim selvfølgelig enhver tid at etablere de fem daglige bønner eller bønner af andre. Han altid spørger vist shirathul Mustaqim. Det lange lige vej, der er blevet vedtaget af folk, der har fået en fordel, og holdt ude af den måde, folk maghdhubi `alaihim (de mennesker, som du murkai), også den måde folk dhallin (dem, der mistede). I den kommentar, nævnte de to grupper [1], at de mennesker, mahgdhubi 'alaihim er jødisk, mens dhallin er Nassara.

Ibn Kathir siger, kan Allah have barmhjertighed, "Og forskellen mellem to veje, det vil sige at blive undgået to-vejs, fordi den måde, de troende kombinerer videnskab og velgørenhed. Jødiske velgørenhed er tabt, mens de kristne kan miste viden. Derfor kan jøderne og de kristne tjene vrede gevinst fejl. Han, der kender, så skal du ikke praktisere det, fortjener vrede. I modsætning til de mennesker, der ikke kender. Kristne kan folk, når det har et specifikt formål, men de gjorde ikke få sin vilje, fordi de ikke går efter hans dør. Det er at følge sandheden. Så de faldt i fejl. "[2]

Mange mennesker, der mener, at en masse kærlighed og tilbedelse blev garanteret akhiratnya dag, i det mindste et tegn på sandhed og beviser keshalihan. Det er, hvor ofte vi hører, og det er et fænomen, der opstår blandt muslimerne. Selv hvis vi forsøger at huske de bogstaver, der ofte har hørt dette, så alle vores formodninger og gisninger i årenes løb, vil vi være i stand til at ændre for dagen i morgen. Tænkes, en person, der har en praksis så meget som pepasiran på stranden, men når vejet, han er ligesom flyvende stumper, Allah swt siger:

وقدمنا ​​إلى ما عملوا من عمل فجعلناه هباء منثورا

Vi står over for al den velgørenhed, og de gør, så vi gør sådanne handlinger (gerne) den flyvende støv. [Al-Furqan: 23].

Ikke alene gerninger betragtes ikke som en acceptabel praksis, selv han er årsag til indrejse i helvedes flammer. Allah swt siger:

هل أتاك حديث الغاشية وجوه يومئذ خاشعة عاملة ناصبة تصلى نارا حامية

Allerede datangkah nyheder til dig (på) dommedag? Nogle ansigter på denne dag vil blive ydmyget, til at arbejde hårdt igen udtømt, i en meget varm brand (helvede). [Al Ghasyiah: 1-4].

Ibn Abbas sagde, 'ydmyghed', men ikke gavnlige gerninger, "forklarede af Ibn Kathir, at han har en masse kærlighed og berletih-træt, men han tjente et helvede af en meget varm brand [3]. Derfor, Imam Bukhari gør kapitel i Sahih han, kapitel: vidende før at sige og gøre godt ".

VIDENSKAB OG AL Koranen dyd
Afsnit, der fortæller om forrang af videnskab og den foragt for dem, der arbejde uden videnskab er meget [4]. Allah swt at skelne mellem folk, der er kyndige med narren, som en mand, der så en blind mand.

أفمن يعلم أنما أنزل إليك من ربك الحق كمن هو أعمى

Er der nogen der ved, at hvad der er åbenbaret dig fra din Herre det var det samme som en blind person? [Ar Ra `ad: 19].

Faktisk ikke kun blinde, men også døve og stumme.

I forskellige steder i Koranen Allah l fordømt de uvidende mennesker, nemlig:

ولكن أكثر الناس لا يعلمون

Men de fleste mennesker ikke kender. [Al-Araf: 187].

وأكثرهم لا يعقلون

Og de fleste af dem er ikke rationelle. [Al Maidah: 103].

Faktisk de sidestilles med dyr, og mere tåbelige end dyrene:

إن شر الدواب عند الله الصم البكم الذين لا يعقلون

Rigtige dyr (væsener) er den værste i Allahs øjne er dem, der er døve og hørehæmmede ikke forstår noget. [Al-Anfal: 22].

Allah swt fortalte, at de dumme mennesker værre end dyr i alle former og typer. Startende fra æsel, hund, insekt, og de er dårligere end dyr-stjerne. Intet er mere farligt at tro apostlene af dem, selvom de er fjender af sande religion.

Mere end det, at Islam tillader noget, der oprindeligt var uægte, fordi det er en vidende og den anden er ikke vidende. Nemlig dihalalkannya hunde spise kødet af spillet blev undervist til jagt, i modsætning til almindelige hunde, der fanger deres bytte.

يسألونك ماذا أحل لهم قل أحل لكم الطيبات وما علمتم من الجوارح مكلبين تعلمونهن مما علمكم الله فكلوا مما أمسكن عليكم واذكروا اسم الله عليه واتقوا الله إن الله سريع الحساب

De spørger, "hvad er lovligt for dem?" Sig, "Tilladt til dig god og (bytte fanget) af de vilde dyr, som I har lært din uddannet jagt, er du undervisning efter, hvad Allah har lært jer. Så spise, hvad de fanger til jer, og husk Allahs navn dyret (afspadsering). Og frygt Allah, sandelig Allah er hurtig til regnskab. " [Al Maidah: 4], [5]

Hvad angår Sunnah og Salaf atsar meget på alle, der forklarer dette emne.

Efter alt dette, en muslimsk pilgrimme, lede hans blik til de pilgrimme, der tilskriver sig til Islam, da blev det konstateret, at deres mission er gearet til en ligning. Dvs. ligeglade videnskaben om sharia og sank ned i mudderet af uvidenhed. Dette kan føre til mange tilfælde af misbrug til forståelsen af ​​islam.

Det er foran dem, en gruppe kaldet Kharijitterne, i det omfang, at Profeten sagde, at praksis med hans ledsagere i forhold til deres gerninger ingenting. Deres bønner, sammenlignet med vore bønner er ikke ingenting. De er mennesker, der er eksperter i tilbedelse. Senere på dagen kæmpede som en løve, og om aftenen som en munk ... Men hvad er enden på deres historie? Profeten har fortalt os, at Islam var begrænset til spiserøret, de er ... De kommer ud af Islam, som udledning af pile fra stenbruddet, sagde de hundene i helvede. Enhver, der formåede at dræbe dem, vil blive belønnet af Allah swt. Selv profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har berazam, da han mødtes med deres alder, så han vil kæmpe imod det, da det kæmpede `Ad ...

På nuværende tidspunkt, en voksende menighed. Det menighed blev etableret i tilbuddet `ah og overtro, og polyteisme. Som fastslået ved `aqidah ariyyah Maturidiyyah. Allegiance af hans tilhængere med fire tharikat Sufisme: Jistiyyah, Qadiriyya, Sahruwardiyyah og Ordenen Naqsyabandiyyah.

Mens der i spørgsmål om tro og monoteisme. De forstår ikke mere om enhed, når dibandingakan med dem hedenske arabere på Profetens tid sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam. De kan kun indrømme monoteisme monoteisme Rububiyyah med fortolkning af tro. Og ved ikke om, hvad der menes med enhed Uluhiyyah. Med hensyn til Tawheed Asma 'wa Shifat, er de blandt de aqidah Asyariyyah og Maturidiyyah. Som vi ved, at både skolen især dem i denne enhed, har afveget fra skolen af ​​Ahlus Sunnah wal jama'ah.

Den tilbedelse og mystik om dem: så de optaget i Ordenen og praksis af de fire-dhikr dhikr og velsignelser på det fulde bud `ah og overtro. Ligesom læse (la ilaha) fire hundrede gange, og (Gud, Allah) seks hundrede gange hver dag. Shalawat bøger er ofte læses af dem, er en berømt bog af velsignelser på tilbuddet `ah og ghuluw til profeten. Det er bogen for Dala-ilul Khairat, Burdah.

Bogen er mest meningsfuldt for dem, den såkaldte Tablighi nishab. Forfattet af en af ​​deres grundlæggere. Bogen er næsten ejes og læst af hver menighed, mere end læst Sahih Bukhari. Bogen er fyldt med overtro, shirk, byder `ah, og-falsk hadith hadith, hadith, hadith og svag. Så er Livets Bog Ash Sahabah, som dinamalkan dem, fyldt med overtro og historier er ikke sandt, og så videre ...

Konklusioner om denne menighed er, at de er en menighed, der ikke bekymrer sig om videnskab og de gejstlige, forkyndte den uvidenhed [6], med dokumentation for hadith, som de altid sang er, "fortæl mig endnu en vers". Selv om denne Hadith saheeh, men det er ikke ægte, er den måde, deres forståelse af denne hadith. Enhver person ind i denne forsamling er værdig til at være en tolk prædike fra hus til hus for at invitere menigheden, at de er årsagen til, at ovenstående hadith. Eller de læser en bog fadhilah i moskeen ... og de permisalkan at muslimer nu gerne (mennesker, der drukner at blive reddet). Ikke kender dem, at læring ikke kan svømme i en dag eller to, så han kan ikke redde en druknende før, eller endda som i første omgang ønskede at hjælpe, fordi de ikke kan svømme begge druknede i havet for synd og fejl.

Er det ikke tid af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, da en af ​​hans sårede ven, så junub i løbet af vinteren, og han spurgte en af ​​dem. Er der rukhsa ikke at bade? Hvem blev bedt om at svare: nej! Så tage et bad kammerater havde forårsaget det at dø. Da profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam hørt denne historie, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam var rasende, og sagde: "Sandelig, du er nødt til at dræbe ham. Kan du blive belønnet af Allah swt. Hvorfor du ikke spørge, hvis du ikke kender? På grund af lægemidlet ikke ved at spørge ".

Hvad er mere interessant at undersøge denne menighed er, fordi de jama'ah kamæleon. Ændret enhver aborre, og udveksle farve i henhold til dens omgivelser. Har de ikke har en stærk holdning, og ikke har et solidt fundament? Eller så deres formering metode, som samler alle de farver og grupper i regi af deres gruppe?

Derfor denne forsamling, der er på læseren, i modsætning til dem på plads forfatteren. Det kunne, på ét sted, de har lært en lektie, der ikke var på grund af doktrinen, men fordi det miljø, der gør det skulle starte derfra. Og kunne have været anderledes, en fanebærer samt et bud `ah penyebarnya.

Jama'ah lettest påvirket af atmosfæren, fordi problemet var. Det vil sige, de er ikke uddannet på videnskaben om Hadith. Så vil du se dem som en propel på toppen af ​​bakken. Bak en fjer i ørkenen, følge med i hvad der ønskes af vinden.

Selv hvis de ikke er bundet op med møder i moskeer og sightseeing udflugter til deres foretrukne lande, selv om landet er det nesting sted i verden-idoler, så er jeg sikker på, vil de falde fra hinanden. Og menigheden de vil blive påvirket af en anden menighed, eller at vende tilbage til deres hjem.

Der kan tænkes spørgsmål. Er det ikke den succes, de udstødte fra steder syndere, omvende sig og gøre det som en af ​​de gode og succesen af ​​denne menighed i prædiken?!

Derfor mener vi svarene Aman Shaikh Ali Al Jami rahimahullah, da han sagde om nogle moderne missionær propaganda, som har ligheder med de ovennævnte problemer:

... Sandt nok, har han frigivet folk fra steder som diskoteker og biografer. Det har intet at benægte det. Men efter at han trak dem fra de steder, hvad den gør? Er de så mendakwahi med propaganda, og metoden til Anbia `(profet)? Eller i stedet lære dem og samle dem, så de bliver opsplittet i en række af Ordenen Sufisme? Ægte ... Men han har løsladt dem fra uvidenhed til uvidenhed. "

Han havde ikke flytte dem til en korrekt forståelse af islam. Beviset, han selv holder sig til én af bekendtgørelsen shufi. Som for dem, der har fået udstedt fra steder diskoteker, hvis ikke tager bekendtgørelsen er vedtaget af ham, for at tage bekendtgørelsen anden tasawwuf. Og om hans budskab også udrydde den tilbedelse til andre end Allah swt, hvilket er tydeligt i landet? Har han en menneskelig udstedelse af tawaf omkring grave, ligesom grav Hussein, Zaynab og Abdullah?! Om han har udstedt fra den lovløse mand med lovløs demokratiets lov til Guds lov? Dette er hvad der bør gøres. Hvis dette er hans budskab, der bærer en mission for at forkynde sandheden. Men som verset siger:

إذا كان رب البيت بالدف ضاربا
فشيمة أهل البيت كلهم ​​الرقص

Hvis der i tilfælde værten sang ud med tamburiner
Af alle dansen dille i deres hjem

Hvis det ikke er op til ham og makrifah viden om islam er sandt, hvordan kunne han forlade grave og kampen mod dem, der circumambulate omkring det. Hvad kan der gøres for at de mennesker, der falder ind under disse umoralsk? [7]

Sidste. Lad os søge viden, O ungdom. Faktisk var han døren til herlighed og frelse.

[Kopieret fra magasinet udgave af As-Sunnah Foundation Udgivet 01/Tahun VII/1420H/1999M Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Purwodadi km. 8 Selokaton Gondangrejo Solo 57 183 Tlf. 08121533647, 08157579296]


Ring for Videnskab retspraksis reglen




Ved
Sheikh Dr. Ibrahim ibn 'Amir ar-Ruhaili-Hafizhahullah-


Læsere,
For at forstå videnskaben korrekt, en thalibul-'ilmi forpligtet til at forsøge at lægge alle sine evner. Tilsvarende bredden af ​​viden, som måske ikke helt opfyldes på et tidspunkt, så er det også nødvendigt for at nå de forskellige stadier og trin for trin, fra mindre problemer til de videnskaber, der kræver analyse i flere detaljer og dybde. Det er her, han skulle vise sin oprigtighed, således at deres forståelse for hinandens direngkuhnya videnskaben efterlader ingen tvivl. Og da skal indsende vil ikke forårsage fejl.

Således nogle af de budskaber, vi kan tage fra Shaykh Dr. Ibrahim ibn 'Amir ar-Ruhaili-Hafizhahullah når at levere et foredrag om Daurah Syar'iyyah, i Agro Turisme Tea Garden, Wonosari, Lawang, Malang, East Java, som blev afholdt mellem September 7-14 Rajab 1428H, sammenfaldende med den 22-29 juli 2007M . I øjeblikket er Shaykh også aktiv som lektor i Islamic University Graduate School, Medina, Kongeriget Saudi-Arabien. Med hensyn til hans foredrag og tilvejebringelse af oversatte titler og fodnoter fra Ustadz Ismael Abu muslimske al-Atsari. Forhåbentlig får vi faidah (ydelser). (Redaktører).
_____________________________________

Priset være Allah, vi prise Ham, bede hjælp fra ham, og tigge hans tilgivelse, og vi omvende os til Ham. Vi søger tilflugt hos Allah fra det onde i vores sjæle, og fra vore onde gerninger. Hvem er styret af Allah, ingen vil vildlede. Og hvem er ledt på afveje, så ingen ville give ham instruktioner.

Jeg bærer vidnesbyrd om, at ingen har ret til at blive tilbedt undtagen Allah, ingen partner til ham, og jeg bærer vidnesbyrd om, at vores profet Muhammad n er Guds tjener og Hans budbringer.

Forhåbentlig Du, o Gud, giv din tjener shalawat og Thy Messenger, Muhammad, hans familie og hans ledsagere, såvel som dem, der følger vejledningen og for at efterligne hans fodspor indtil Dommedagen.

Amma ba'du:
Faktisk keistiqamahan en muslim i hans religion, der er blevet ordineret til Allah den Almægtige er bygget på to store fonde. Første fundament: Det er kendt, at der er blevet ordineret religion Allah den Almægtige. Fundamentet: Nemlig implementere den viden, at han vidste og gennemføre religion Allah den Almægtige, hvad han vidste og det var klart fra hans religion. Den første handler om Science Foundation. Den anden vedrører velgørenhedsfond. Med videnskab og velgørenhed vil få frelse.

Og mennesker adskiller sig i realiseringen af ​​videnskab og velgørenhed. De opdeles i fire sektioner. I mellemtiden, i henhold til Shaykh al-Islam delt i to. Men ifølge hans natur, så helt sikkert stedet for menneskeheden er opdelt i fire, sesuaidengan deres situation.

A. Blandt de mennesker der var taufik af Gud med en autentisk videnskab og gode gerninger. Dette er den ultimative værdighed og den højeste rang i Allahs øjne.

2. Værdighed af begge, det vil sige dem, der har viden, men uden kærlighed. Ingen tvivl om, det er en ulempe, fordi videnskaben er en velgørende fond. Derfor er nogen, der lærer, men ikke gør godt, det betyder den person, der er en lighed med jøderne. De er dygtige, men uden kærlighed.

3. Den tredje værdighed, som er dem, der arbejde uden videnskab. I denne persons lighed er der Nassara. Det er dem, der tabte. De gør en god gerning, men uden videnskab. Denne tilstand af innovation eksperter så. Dvs. dem, der tilbeder Allah og gøre godt, men i tilbedelse uden brug af videnskaben.

4. Værdighed fjerde, det vil sige dem, der ikke har den viden og velgørenhed. De lærde sagde, at de er mennesker som kvæg. De har intet ønske om, undtagen at have det sjovt med hele verden, har ingen ambitioner inden for videnskab og velgørenhed. I mellemtiden er folk, der fik Taufiq Taufiq givet af Gud til autentisk videnskab og gode gerninger.

Med hensyn til videnskab i sig selv kræver et par tilfælde. Videnskaben vil ikke blive realiseret, hvis konsekvenserne. Videnskab er kun ved at lære, øve oprigtighed og evne til at få det. Og hvordan, en-thalibul 'evne til at øve ilmi tafaqquh FID-DIN, i udgravningen, og når man sidder foran de gejstlige, i at læse bøgerne, og bad om en forklaring på bekymrende sager, indtil Gud giver ham næring i form af videnskab. En thalibul-'videnskaben skal følge en saheeh manhaj i at tage og studere.

Blandt manhaj (veje, regler) i deres studier, lad starte med de videnskaber, at lyset før tunge videnskaber. Derfor at sige om en 'Alim Rabbani, at han var en lille bygning med anklagere videnskab lidt videnskab før videnskaben stor. Således, at studere det skal tadarruj (gradvist).

Betydningen af ​​de videnskaber, at lys er et kendte problemer, der er kendt, er ikke spørgsmål, der kræver analyse og diskussion. Herfra er det blandt de emner, der er passende prioriteres spørgsmål om klar og tydelig, der handler om ushuludin (religiøse emner), såsom at vide ushuludin, Usul i'tiqad. Derfor er de gejstlige i undervisningen af ​​thulab (anklagere videnskab, studerende) udført i etaper ved hjælp mukhtasharat (bøgerne er kompakte), inden for alle grene af videnskaben. De forklarede at emnerne for menneskelig viden gennem mukhtasharat (skrifter compact) dette. Gradvist, startende fra mukhtasharat tekster til senere steget, ved at læse bøger Sharh (forklaring) imod ham, og derefter udvidet, så Talib kom til muthawalat bøger (bøgerne i den tykke / brede) og vokse nazhar (forskning), og ijtihad i disse sager, således at opnå den grad af de gejstlige med taufiq Gud. Så at thalibul-'ilmi skal tadarruj (efterhånden).

Herunder vigtig sag, før kravene for videnskab, er oprigtig at Allah den Almægtige i forfølgelsen af ​​viden. Fordi virkelig oprigtig at have en stor indflydelse for at opnå taufiq (vejledning af Gud) i alt. Hvem får taufiq med oprigtighed, da han har fået en masse gode i enhver religion, og verdens anliggender. Reel indflydelse på taufiq (Allahs vejledning) angivet af Guds ord på to dommere for mand og kone:

"... Hvis de to dommere var beregnet til at gøre afbigt, Allah kilde til styrke for sin mands og kone ..." [al-Nisa '/ 4:35].

Tilsvarende profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam om effekten af ​​leverrelaterede i hadithen keistiqamahan lemmerne Nu `man bin Bashir:

ألا وإن في الجسد مضغة إذا صلحت صلح الجسد كله وإذا فسدت فسد الجسد كله ألا وهي القلب

"Husk den virkelige i den menneskelige krop er et stykke kød. Hvis det er et godt stykke kød, så hele kroppen er også godt. Hvis en klump kød, der er beskadiget, så hele kroppen er også beskadiget. Du ved, et stykke kød, som er hjertet". [1]

Hvis hjertet er gode, også gode gerninger, og folk drage fordel af deres viden. Således er en givet taufiq forårsaget af videnskaben og forståelse. Derfor skal dette tilfælde tages i betragtning.

Inkluderet i thalabul-højsindet 'ilmi, studerer for tafaqquh (forstå), og for at fjerne uvidenhed om sit eget. Derfor, sagde Malik bin Dinar rahimahullah:'' Han, som søger viden for sig selv, så videnskaben er en smule utilstrækkelig. Og for alle at studere den menneskelige (andre), så de reelle behov for andre, er ikke uendelig.''

Nogen må hellere finde ud af, hvad behovene er. Du skal vide thaharah (afvaskning), bøn, faste og tilbedelse af Gud den Almægtige. Derefter skal du bertafaqquh (forstå) den videnskab, der førte til praksis. Og der er en obligatorisk praksis, og der er mustahab. Så nogen lad starte med den nødvendige viden for ham individuelt. Derefter gradvist lære den mustahab (sunna, helst). Det er derfor obligatorisk i thalabul-højsindet 'ilmi.

Blandt de emner, der bør overvejes også ved retsforfølgning af videnskaben, nemlig isti'anah (anmodning om hjælp) til Allah den Almægtige, til hans resignation, og bede til ham, at han gav ham en autentisk videnskab (korrekt), at nafs `( nyttig). Den støttes af Gud i Hans ord:

"Ja min Herre, tilføje videnskab for mig." [Thâhâ/20: 114].

Allah sagde (i hadithen qudsi):

يا عبادي كلكم ضال إلا من هديته فاستهدوني أهدكم

"O Mine tjenere, alle af jer er vild med undtagelse af dem, jeg give instruktioner, så spørg om vej til mig, helt sikkert jeg vil give instruktioner til dig" [2].

Derefter beder om vejledning af Allah, vil Allah den Almægtige give vejledning, som hadith ovenfor.

Og i en bøn undervist af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam til en mand, der styres som profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam mod dørene for godhed. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam lærte ham at bede:

أللهم ألهمني رشدي وقني شر نفسي

"Åh, Gud! Berilahkan kelurusanku vejlede mig til, og holde mig fra det onde sjæl".

Så vil folk ikke blive fodret, medmindre Taufiq Taufiq af Gud. Også en anden i en bøn atsar (historie):

أللهم أرنا الحق حقا وارزقنااتباعه و أرنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

"Åh, Gud! Vis al-Haq til os som al-Haq, og give næring til os for at følge ham. Og vise al-løgn for os som al-forfængelighed, og give næring til os at holde sig væk".

Således er det første gang en mand er forpligtet til at blive præsenteret for al-Haq af Allah som al-Haq, så Gud gav sin formue til at følge ham, og påpegede al-løgn af Allah som al-løgn, så Gud gav sin bestemmelse om væk fra det. Hvis ikke, mange af de mænd, der udøver løgn, og derefter gættede på sandheden. Så skal være opmærksom på denne side, der er tawakal til Gud og bede til ham, at han er kilden til styrke mod al-Haq, memahamkannya i religion, og at lære ham. I lighed med mange beristighfar og altid søger tilflugt hos Allah den Almægtige.

Shaykh al-Islam rahimahullah sagde, at han havde svært ved at forstå et problem. Han sagde, "Så jeg beristighfar til Gud, og dhikr til ham. Jeg altid gør, at Gud åbnede spørgsmålet for mig''.

En sådan sagsøger videnskab korrekt. Men nogle mennesker simpelthen stole på de bestræbelser og styrke. Udmeldelse og han glemte at bede til Allah den Almægtige. Faktisk i alle tilfælde, har folk brug for resignation og indsats. Lærde deltog Majlis og alvorlige i deres studier, herunder god forretningsskik. Og folk har også brug for en opsigelse. Hvor mange mennesker sidder foran de gejstlige, men fik ikke manfa'at. Hvor mange mennesker læser muthawalat (tykke bøger), men fik ikke manfa'at. Og hvor mange mennesker udenad Koranen `en, men de får ikke nogen del manfa'at. Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde om Khawarij:

يقرءون القرآن لا يجاوز تراقيهم يمرقون من الدين كما يمرق السهم من الرمية

"De læste Koranen` en, men Al-Koranen `en er det ikke forbi deres struber. De skød ud af religion som en pil skudt fra spillet". [3]

De fleste af de mennesker fik intelligens, men han blev ikke givet taufiq. Shaykh al-Islam rahimahullah sagde filosoffen: "De var intelligente, men ikke givet hellighed'' Det er, Gud gav dem intelligens og fornuft, men de blev ikke givet taufiq at rense deres sjæle..

Derfor, hvis den menneskelige intelligens blev givet af Gud, lad ham bede Gud om at Allah den Almægtige mensucikannya, fordi intelligens er ikke nok.

Tidligere blev Abu Jahl med Abul-Hakam kaldes på grund af hans vid og sans, efterretningstjenester sind. Men han fulgte ikke anvisningerne i denne religion, men folk, der kan sænke deres sind at følge instruktionerne fra denne religion.

'Abdullah bin bin Ubaiy Salul, tidligere også den mest intelligente person, så før den kommende af profeten sallâ Allâhu' alaihi wa sallam, folk Medina har til hensigt at udnævne ham til konge. Men han ikke følge instruktionerne i denne religion.

Mennesket er svag, undtagen dem, der fik taufiq af Allah swt. Intellect er ikke nok, intelligens er ikke nok, så skal du bede den Almægtige Alah at være taufiq. Faktisk en persons intelligens sommetider er en årsag fejl. Han har lige lagt på sin kløgt, intelligens og forståelse. Han troede, at han forstod, mens andre ikke forstår. Han lavede en moderne og ægte hovmodig med hans forstand.

Mennesker (der har forstand, Pent.), Hvis de får en grund og intellekt ved Allah den Almægtige, han vidste, at der ikke var nogen måde at opnå denne vejledning, undtagen med Shari'a. Derfor, religiøse mennesker er dem, der forstår. Ingen 'Alim, men vel vidende at der ikke er nogen vejledning, undtagen med denne religion. Så hvis der er folk, der tror, ​​at han skulle komme ud af denne religion, og det mente hans kløgt nok til at få vejledning, så er denne mangel på vejledning som bevis på fornuft og videnskab. Derfor er mennesket nødt til at blive helliggjort ved Gud den Almægtige.

Herunder behovet for at bemærke, at kende den rigtige vej i deres studier. Dette problem er meget lang samtale. Er blevet beskrevet i foredraget (I) på Islamic University of Medina på den måde, de lærde i studiet af teologi, og udarbejdelse af foredraget materiale er mere end en uge. Og Gud gav en masse glæde med dette, fordi, ved at læse de ord, de lærde, den måde, de får videnskab, og metoder til at forstå teksterne.

Disse foredrag registreres og kan fås fra nogle studerende, der har optaget det. I foredraget, er der mange vigtige side fortjent at blive behandlet i at studere og forske i et problem, især i spørgsmål om tro. Blandt andre ting, er i det set-lafazh lafazh syar'iyyah, og kende forskellen mellem betydningen lughawi (i henhold til det arabiske sprog) med betydningen syar'i (af religion).

Faktisk den fejl, der opstår i nogle mennesker ikke på grund af manglende argumenter. Sommetider er der argumenter foran ham, og nogle gange er blevet informeret, men de blev ikke givet taufiq forståelse, hvilket er sandsynligt, fordi det er absurd på deres lafazh. Lafazh vaghed blandt årsagerne til fejlene i selv-lærde. Da al-quru lafazh uklarhed ',? Hvad enten det er helligt fra menstruation eller menstruation Det var også i al-muzâbanah lafazh, al-muhâqalah, al-mukhâbarah og lignende som nævnt af Shaykh al-Islam i bogen Raf'ul Night 'en Aimmatil-kender bedst.

Folk gange på odds på grund af den vage lafazh mukhathab (folk, der taler til). Da det skete på en vens Adi bin Hatim, når ned ord Allah den Almægtige:

".. Op til dig lyst hvid tråd fra en sort tråd daggry". [Al-Baqarah / 2:187]

Også han tog to tråde (hvid og sort) og sætter det under sin hovedpude. Han begyndte at se den anden streng. Da han prædikede til profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, han sagde også:'' Du er virkelig en bred hals. Sandelig daggry er hvid, og sort er natten''.

Her er vage i denne store ven.

Tilsvarende uklarhed, der opstår i de gejstlige mod lafazh mulâmasah Guds Ord:

أو لمستم النساء

(Eller du rører kvinder). [4]

Hvad er mulâmasah blot at røre en kvinde, eller en metafor fra Jima '?

Således i mange lafazh i Personality '(religion) er anfægtet af forskere. Derfor er forskere beskrive viden om de betydninger lafazh syar'iyyah (af religion) og differentiere med lughawi betydning (i henhold til det arabiske sprog). Ligeledes mange af bøgerne er arrangeret i fortællinger og diskussioner gharibul gharibul-Koranen `en. [5]

Ved fortolkningen af ​​Koranen `en, har de lærde ikke tilstrækkeligt at kende betydningen af ​​lughawi (sprog) kun. Selv Imam Tabari rahimahullah-en-ekspert kommentatorer nævner, har nogle kommentatorer været forkert at fortolke Koranen `en, fordi de er afhængige af betydningen af ​​sproget, uden at kende vilkårene for sharia. Så den person burde vide ord for de kommentatorer i de bøger tafsir. Man kan ikke bare hente en bog på arabisk ordbog, og derefter se på betydningen af ​​sproget, så fortolker betydningen af ​​bog af Allah alene. Fordi det er en anden lafazh midler.

F.eks. Ordet Khair I bogen af ​​Allah den Almægtige, har betydninger hasanah Khair (godhed). Også er meningsfuld verden. Også til formål at belønne fra Gud. Hvordan ved du kender betydningen af ​​denne sætning?

F.eks. Ordet Kufr igen I bogen Allahs, den hensigt Kufr Kufr Kufr og ashghar. Ligeledes kezhaliman og shirk. Tilsvarende vil Guds ord (Gud), nogle gange er beregnet og undertiden Guds vilje kauniyah syar'iyyah Guds vilje. Ligeledes udgør `og kitabah. Så for at forstå det skal kende ord for de lærde i fortolkningen af ​​tekster og andre. Blandt hjælp af dette emne er til at stole på ord lærde.

Selv om klausulen var klart og forståeligt for dig, men du må ikke sige det klart, før meddelelsen en forklaring på de kommentatorer. Sådan fortolkes af Tabari, af al-Baghawi, af Ibn Kathir, Ibn Taymiyah. Ord indgående kendskab til de lærde, har der forstod disse ting godt. Lad ordene fra en person drage fordel af de lærde. Så efter at er ikke er skadeligt i sig selv, som har været klart for ham, at det er Haq. Som om nogen forsøg på at forstå de tekster, uden at henvise til forklaringen på de præster, så dette er en fejl. Ligeledes, at forstå de bøger Sunnah, at kende deres betydning skal meruju `bøger gharibul-Hadith (de fremmede ord i hadith-ED).

Ligeledes, en ansøger er ikke nok bare at vide videnskaben mufradat betydning (af ord) alene. Fordi nogle gange i den samme mufradat siyaq (serie sætninger) med en mening, og i andre siyaq har en anden mening.

Ligeledes nafyi (negation) og ithbat (indstilling), nogle gange er det betød noget specifikt. For eksempel, profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن

"Det er ikke en person, der begår utroskab er utroskab, mens han er trofast". [6]

Hvad er nafyi (negation af troen) i denne hadith?

Mean en ægteskabsbryder ikke tro, at en ægteskabsbryder ikke er den perfekte tro en troende. Hvordan kan vi vide? Fordi de andre tekster indeholdt en forklaring på eksistensen af ​​tro for umoralske aktører.

Indtil vi kender, er det hensigten her er negationens negation af perfektion (tro) er obligatorisk, snarere end en hæfteklamme. Således dens vedtagelse er det vigtigste, og er ikke til perfektion.

Derfor må man kender betydningen indeholdt i siyaq (serie af sætninger), og udnævnelsen af ​​siyaq mening med dette problem. Da de fleste af de tekster, der er kendt for at syar'iyyah betydninger. Og (at forstå) nogle af de tekster, du har brug for viden om betydningen af ​​disse tekster ved at se på betydningen af ​​andre tekster til at være forklarende.

For eksempel folk, der lægger vægt på Guds ord:

"Og hvem dræber en troende med vilje, så belønningen er Jahannam, han var i den, og den evige Guds vrede til ham, og forbandet ham." [An-Nisa '/ 4:93].

Folk, der set dette Nash vil sige, at morderen er evig i helvede. Men hvis han så andre tekster, så vil han vide, at disse tekster ikke modsiger Allahs ord Aza wa Jalla:

"(Og hvis der er to klasser af mennesker, der mener, at krig)-Qs al-Hujurat/49 afsnit 9. I dette vers, nævner Allah tro med krigen.

Allah siger også

"Hvis nogen får en benådning fra hans bror, lad (en undskyldning) for at følge den gode måde, og lad (a være ked af) løn (blodpenge) til at give ondt på en måde, enten (for)". [Al-Baqarah / 2:178].

I dette vers Gud skabte vogter qisas brødre (søstre / trosfæller, Pent.) For morderen. Så vi ved, at disse tekster ikke i modstrid med det.

Hvis vi er opmærksomme på disse tekster omhyggeligt:

"(Og hvem dræber en troende med vilje vend derefter tilbage ...)"-en-Nisa 'Qs / 4, præmis 93 - at vers er koblet med omtalen af ​​børn. Mens de børn, nogle gange sker og andre gange ikke.

Berdasrkan denne forståelse, kan alle de ovennævnte tekster blive genforenet i sandheden, der er problemet med Gud og hans retfærdighed, hvem dræber en troende med vilje, så belønningen er Jahannam. Men Gud den Almægtige, ved Hans barmhjertighed og nåde har fastsat, at den, der lever op til Allah med Tawheed og fri for shirk, vil han ikke bo i helvede, selvom Gud plaget ham for de fleste af sine synder. Så vi ved, at en morder om en straf, men i virkeligheden ville han ikke bo i helvede.

Herfra gik den på afveje dem, der forstår disse spørgsmål uden ordentlig baserede, dvs Sunnah. Så kommer de Kharijitterne og Mu'tazilah på grund af dårlig forståelse af disse tekster [7]. Ligeledes Murji'ah har afveget i dette emne [8]. Og Allah vejleder Ahlus-Sunnah at kende disse tekster med fokus på andre tekster. Faktisk videnskab er komplementære, indbyrdes forbundne, og hvert show. Som du kan se lige nu, man bare se på det fra den ene side. Han generelt straffe og bebrejde andre mennesker, som taler om det. Han lagde ikke mærke til, at dette spørgsmål er opdelt i flere sektioner, og detaljer er indeholdt i dette spørgsmål.

Når vi hører om et spørgsmål, at sagsøgeren ikke har taget videnskaben om videnskaben mubtadi.

Disse ord er sande ord lærde, men det mål, at hvordan? Dvs. i en tilstand, når der er lethed. Som i tilfælde af nødsituationer og presserende, mens stedet ikke var der, at lærer dette er det ikke forbudt at tage den viden fra dem, der forvilder sig, hvis han er en ekspert inden for videnskaben.

Folk, der ikke er opmærksomme på de dele og detaljer om dette vil falde i fejl. Derfor skal (at få sandheden) overveje lafazh-lafazh (Sharia) og siyaq (interval punktum). Nogen må kende betydningen lafazh og dens indhold (madlul siyaq).

Så hvis vi ser på de ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam:

انصر أخاك ظالما أو مظلوما

(Hjælp din bror, om han menzhalimi eller dizhalimi) [9]-Bukhari, nej. . 2343, Pent -, så vil vi vide, at kezhaliman nævnt af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam kezhaliman her er der ikke stor som nævnt i Guds ord:

"(I virkeligheden alliere (Allah) er virkelig en stor kezhaliman)". Luqmân/31 stk 13-Qs.

Ligeledes vil vi finde sådanne ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam om kvinder:

يكفرن العشير

(De Kufr mod mand) [10], ikke altid ensbetydende med Kufr Kufr, men Kufr (benægte) til manden; kufr under hedenskab, som anført af Ibn 'Abbas, og den anden blandt de kommentatorer i punkt semisalnya, (at) ordet Allah den Almægtige:

"Den, der ikke dømmer ved hvad Allah åbenbarede, det er de mennesker, der vantro". [Al-Maidah / 5: 44]

"Og det er dem der gør forkert". [Al-Maidah / 5:45]

"Og det er dem der gør oprør" [al-Maidah / 5:47].

Om tre afsnit i skrivelsen af ​​al-Maidah dette, 'Abdullah bin' Abbas sagde Duna kufrin Kufr (vantroen i Hedenskabet, hedenskab er ikke spørgsmålet om tro), zhulmun Duna zhulmin (kezhaliman under kezhaliman, som ikke er udstedt kezhaliman af tro ), fisqun Duna fisqin (under gudløshed gudløshed, er ondskab ikke spørgsmålet om tro). Hvordan kan de vide det, de kender med andre tekster. Det skal være opmærksom på disse sider.

Detaljerne i dette spørgsmål er lang, men jeg blev mindet om, at problemet er der daqiq videnskaber (komplekse / komplekser), og dels tilfældet, hans sag er meget bred, hvilket gør det vanskeligt at forstå ved de fleste mennesker. Ikke at vide dette problem ved de fleste mennesker, der forårsager en farlig fejl i artiklen af ​​tro og muamalah.

Derfor bør alle parter i denne sag skal respekteres og overholdes. Med beristi'anah (anmodning om hjælp) til Allah den Almægtige til forståelse, en sagsøger så ikke falder i videnskaben om fejl. Hvis du tildeler noget (sags skyld) lader give det videre til de lærde, så at de vil rette fejlen, hvis han lavede en fejl.

Vi beder Gud taufiq for os alle, wallahu kender bedst. Må Gud give hilsener og velsignelser til sine tjener og Hans Sendebud, Profeten Muhammad sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam.

[Kopieret fra As-Sunnah magasiner Edition (06-07) / År XI/1428/2007M. Publishers Foundation Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Solo Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo 57 183 Tlf. 0271-761016]


Tag ikke videnskab Expert bid'ah


Ved
Muslimske gejstlige Abu Ismael al Atsari


Folk, der har til hensigt at søge viden om sandheden skal overveje, fra hvem han tog videnskaben. Lad ikke eksperterne tage teologi kætteri, for de vil vildlede, enten bevidst eller ubevidst. Så dette vil føre hende til randen af ​​sammenbrud.

Shaykh Muhammad ibn Saalih al 'Uthaymeen, kan Allah have barmhjertighed anført, at for at opnå den videnskab der er to veje.

Først: Videnskaben er taget fra pålidelige bøger, skrevet af lærde, der har kendt omfanget af deres ekspertise, mandat, og rengør deres aqidah af forskellige former for kætteri og overtro (eventyr; uvidenhed). Tag kendskab til indholdet af bøgerne, helt sikkert nogen vil komme til en vis grad, men på denne vej er der to forhindringer. Den første hindring, tager en lang og svær lidelse. Den anden hindring, hans viden er svag, fordi den ikke bygger på de regler og principper.

Andet: Videnskab er taget fra en lærer, der stolede på videnskab og religion. Vejen er hurtigere og mere robust til at få viden. [1]

Men den uheldige fortjener, på dette tidspunkt ser vi det fænomen, at viden fra eksperter kætteri Rife overalt, selv om handlingen var stærkt imod af Salaf. Så sandt Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, som er blevet prædiket, at det er en af ​​de tegn på hendes undergang. Han sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam sagde:

إن من أشراط الساعة أن يلتمس العلم عند الأصاغر

"En af de grundlæggende tegn på den time, er videnskaben taget fra de små mennesker (dvs. eksperter kætteri)" [2].

Imam Ibn al-Mubarak rahimahullah spurgte: "Hvem er de små mennesker?"

Han svarede: "Folk, der taler deres sind. Som Sagheer (små børn), som rapporterede det fra Kabir (forældre, Ahlus Sunnah), han er da ikke Sagheer (innovation ekspert). [3]

I en anden beretning, sagde Imam Ibn al-Mubarak: "Den lille fyr fra eksperter kætteri". (Rapporteret af al Lalikai, 1/85).

Shaykh Bakr Abu Zaid, en saudisk gejstlig, medlem af Fatwa Kommissionen Saudi-Arabien, sagde: "Beware of Abu Jahl (faderen af ​​uvidenhed), dvs kætterske eksperter, der ramte afvigelser Aqidah, omsluttet af en sky af overtro, han ønsker at gøre som en dommer ( determinanter for den beslutning) ved at kalde det med ordet "rimelig", han afveg fra den Nash (åbenbaring), men ikke i den forstand, at der kun er tekster? Han fastslog, at Da'eef (svag) og væk fra den autentiske. De opfordrede også ahlusy syubuhat (dem der har, og sprede kerancauan tanke) og Ahl-ul-ahwa '(folk, der følger deres lidenskaber). Derfor er Ibn al-Mubarak kaldt eksperter kætteri med aske Sagheer (små børn). [4]

Og markerer Dommedag, som er "gøre sig bekendt med de små mennesker (dvs. eksperter kætteri)" i denne alder virkelig er sket, og fortsætter med at køre. Det har været dokumenterede ord af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam ovenfor. Selv noget større end det, der fandt den religiøse viden om islam fra de vantro, de professorer, der underviser på viden om islam i forskellige universiteter i Vesten.

Så hvad med de bemærkninger fra Salaf,? Hvis de havde vores tid Mens de er dem, der er meget oprigtig i rådgivning, og virksomheden står over for en række uregelmæssigheder?

Lad os tænke over de ord, Imam adh Dzahabi rahimahullah af eksperter på tidspunktet for hans kætteri.

Han sagde: "Hvis du ser en mutakallim (en muslim, men at dyrke videnskab zhahirnya Kalam, mantiq, filosofi, Pen), et kætteri, sagde:" Lad os ud af al den Bog (al-Koranen `en) og hadith, og bringe os rimeligt ", derefter vide, at han var Abu Jahl. Og hvis du ser en Salik tauhidi (en shufi, Pen) sagde, "Lad os fra naql (åbenbaring) og fornuft, og bringe os en fornuft og følelse," derefter vide, at han er en dæmon, der har optrådt i menneskelig form, eller Djævelen er trængt ham. Hvis du føler bange for ham, og derefter flygtede. Hvis du ikke er bange for, da han bantinglah, og tindihlah hans bryst, og reciterede vers til sin plads, og cekiklah ham ". [5]

ADVARSEL ulama
Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam har opregnet de lærde, der altid vil være der gennem tiderne, indtil den ønskede tid ved Gud, det vil sige i de ord, han sallâ Allâhu' alaihi wa sallam:

يحمل هذا العلم من كل خلف عدوله: ينفون عنه تحريف الغالين وتأويل الجاهلين و إنتحال المبطلين

"Videnskaben om religion vil blive taget af folk, der er lige med hver generation, vil de afvise tahrif (ændringer), er lavet af folk, der passerede linjen, ta'wil (gennemsnitlig afvigelse) er udført af folk, der er dumme, og ligger lavet af folk, der gør usandhed "[6]

Denne hadith klart og utvetydigt viser egenskaberne af ihændehavere af religiøse studier, nemlig "er en (lige, istiqamah), så er det kun de relevante videnskabelige tages fra dem. Derfor er mange præster advarer om at vælge den rigtige religion læreren i at tage videnskaben. Det følgende er blandt de ord lærde forbundet med det.

1). Ali ibn Abi Talib Allah 'anhu sagde:

انظروا عمن تأخذون هذا العلم فإنما هو دين

"Overvej viden om, hvem du tager det, fordi det faktisk er en religion" [7]

Disse ord er også rapporteret fra en række Salafush Salih, ligesom Muhammad bin Siirin, adh bin Dhahhak Muzahim, etc. (Se Sahih Muslim Muqaddimah).

2). Abdullah bin Mas'ud Allah 'anhu sagde:

لا يزال الناس بخير ما أتاهم العلم من أصحاب محمد صلى الله عليه وسلم و من أكابرهم, فإذا أتاهم العلم من قبل أصاغرهم, و تفرقت أهواءهم, هلكوا

"Mennesker vil altid være på den gode, så længe deres viden kommer fra ledsagere af profeten Muhammed N og dejlige mennesker (forældre) de er. Hvis videnskaben kommer fra de små mennesker (eksperter kætteri), og luft- ønske om at dispergere, skal de dø "[8].

I en anden rapport udtalte:

لا يزال الناس بخير ما أخذوا العلم عن أكابرهم, فإذا أخذوه من أصاغرهم و شرارهم هلكوا

"Folk har altid været godt, så længe de tager på videnskaben dejlige mennesker (forældre) de er. Hvis de tager viden om de små mennesker (eksperter bid'ah) og dårlige mennesker (de onde) mellem dem, så de sikkert dø "[9]

3). Imam Malik rahimahullah sagde:

لا يؤخذ العلم عن أربعة: سفيه معلن السفه, و صاحب هوى يدعو إليه, و رجل معروف بالكذب في أحاديث الناس وإن كان لا يكذب على الرسول صلى الله عليه وسلم, و رجل له فضل و صلاح لا يعرف ما يحدث به

"Videnskaben skal ikke tages fra fire personer: (1) virkelig dum til sin tåbelighed, (2) Shahibu Hawa" (tilhængerne af de lidenskaber) opfordres til at følge deres ønsker, (3) Den person er kendt for hans løgn i en samtale, samtale med en mand, selv om han aldrig har løjet om (navn) af profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam, (4) En person, som er ædelt og retfærdige, som ikke kender hadith, som han gav udtryk for. [10]

4). Imam Nawawi sagde, forklarer rahimahullah bagtalelse er tilladt:
"Blandt andet, ofte hvis man ser på søgningen videnskabens tager ekspertviden om kættere eller onde, og han bekymret det ville skade den videnskabelige søgen, da han skal orienteres, forklarer situationen (læreren), under forudsætning af, at han agtede at rådgive ". [Riyadhush Righteous, al Adzkar, Sharh Muslim].

5). Nævnt i bogen Fatawa Aimmatil muslimer, s.. 131, da sammensætningen af ​​Mahmud Muhammad Khithab Subki indeholder fatwaer nogle forskere i Egypten, Sham og Maghrib mutaqaddimin: "Alle præster mujtahidin blevet enige om, må det ikke tage en ekspert viden om kætteri".

ADVARSEL FORMÅL ulama
Sheikh Dr. Ibrahim bin Amir-Hafizhahullah Ruhaili-sagde, "Sandelig ledsagere af Profeten sallâ Allâhu 'alaihi wa sallam og hans tabi'in efter at de har vejledt tage viden fra de mennesker, der' bare og istiqamah. De har forbudt folk at tage viden om synderne og forvrængede. Og blandt dem, der afviger, nemlig innovation eksperter. Faktisk de har været fordrejet og perverteret årsagen til religiøse kætteri, kætterier, så tidah kan gøre sig bekendt med dem. Fordi videnskab er en religion, undersøgt for praktiseres. Så hvis videnskab er taget fra innovation eksperter, mens eksperter ikke baserer deres kætteri og skabe problemer med innovation innovation, bortset fra at han lavet sin religion, så det vil påvirke innovation ekspert studerende inden for videnskab og praksis. For at de studerende vil vokse på toppen af ​​innovation og svært at forlade kebid'ahan efter det. Især hvis det er kætteri at lære fra eksperter i barndommen, så de vil forblive, og vil ikke blive tabt under hans liv. "[11]

Shaikh forklarede også, at formålet med at advare de lærde er dobbelt. Første. Holde de mennesker, der har lært af skaderne Aqidah, som påvirkes af ord og gerninger innovation eksperter. Anden. Boykot (isolere) eksperten kaldes kættersk innovation, med henblik på at forebygge og stoppe dem fra kætteri. [12]

Dette forbud gælder, når situationen tillader det. Med hensyn til staten blev tvunget, skal eksperterne lære at kætteri, at være opmærksomme på deres fejl. [13]

Shaykh Bakr Abu Zaid sagde: "O, retsforfølgelsen af ​​videnskaben. Hvis du er i en nåde og har et valg, skal du ikke tage (viden) af eksperter kætteri, (nemlig): en Rafidhah (shiitisk), en Kharijitterne, en Murji'ah, en qadari (dem, der benægter skæbne), en quburi (overdreven forherligelse af grave), og så videre, fordi du ikke vil opnå den korrekte grad af religiøs Aqidah, solidt forhold til Gud, den sande opfattelse, følg atsar (spor Salaf), undtagen med tilladelse fra eksperter kætteri og bud ' ah dem ". [14]

ADVARSEL For at lære hedenske religion!
Når vi kender de ovenstående oplysninger, så muslimer bør fortsætte med at være forsigtige og omhyggelige med at tage videnskaben. Derfor fortjener at blive advaret, det er fænomenet i denne tid og tidligere, i form af viden om dem, der afviger, dvs innovation eksperter, og endda af vantro! Ville ikke de mennesker, der tog videnskaben om de vantro blev aldrig læse eller høre Guds ord k af afgudsdyrkerne forsøge at omvende muslimer? Allah den Almægtige siger:

ولا يزالون يقاتلونكم حتى يردوكم عن دينكم إن استطاعوا ومن يرتدد منكم عن دينه فيمت وهو كافر فأولئك أصحاب النار هم فيها خالدون {217}

"De ville ikke ophøre med at bekæmpe jer, indtil de (kan) returnere dig fra din religion (til vantro), hvis de kan. De af jer, der falder væk fra sin religion, så døde han i vantro, så er det deres forfængelige gerninger i verden og det hinsides, de og er beboere af branden til at dvæle dér "[al-Baqarah: 217].

Har de ikke hørt ord Allah den Almægtige om vilje Bogens folk, som altid er villig omvende muslimer?

ودكثير من أهل الكتاب لو يردونكم من بعد إيمانكم كفارا حسدا من عند أنفسهم من بعد ما تبين لهم الحق {109}

"De fleste af Bogens ønske, at de kunne bringe dig tilbage til vantro, efter at du har troet, af misundelse, der (som følge) fra sig selv, efter at den virkelige sandhed i dem" [al-Baqarah: 109]

Har de tror, ​​at lysten og indsats vantro at omvende muslimer i de dage af nedgangen var kun de vers, som al-Koranen `en?

En sådan formodning ventes er forkert, fordi vers er fra Allah den alvidende og Wise. Hele historien fra ham er Haq, både under og efterfølgende fald af verset. Så lad dem være opmærksom på islams historie, være opmærksom på de begivenheder, muslimer, fortid og nutid. Således vil de kender sandheden om Guds ord.

Her er nogle oplysninger om vejen til at tage videnskaben. Må Allah altid vejlede os til nyttig viden og velgørende gerninger. Faktisk Han er almægtig og Wise. Al hamdulillahi Rabbil 'alamin.

[Kopieret fra As-Sunnah magasin X/1427H/2006M 03/Tahun Edition. Fonden Udgivet Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo - Solo Gondangrejo Purwodadi Km.8 Selokaton 57 183 Tlf. 0271-761016]
_______

kilde: http://almanhaj.or.id/

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar